| Předchozí | 1 fotografie T.Parkan z 50 | Další |

Pohled na budovu staré roty (adresa Horní Dvořiště - část Český Heršlák - čp. 55) přes hlavní silnici u základní školy
Autor: T.Parkan | Pořízeno: 7.2008 | 30×
Autor: J.Urban | Pořízeno: 2011 | 20×
Sekce:
Pohraniční roty 15. bPS
1. rPS - Horní Dvořiště
(50 fotografií)
1. rota 1. praporu 15. brigády Pohraniční stráže v obci Horní Dvořiště.
Okres: Český Krumlov
GPS: 48°35'56.322"N, 14°25'15.374"E
Související fotogalerie
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
Vojna 1967-69.
Franta. | 14.5.2012 10:26 | id 45790 | nahlásit
Opravuji.
Za pár bude v Horňáku hospody plný sál...
Za pár bude v Horňáku hospody plný sál...
Vojna 1967-69.
Franta. | 11.5.2012 06:37 | id 45684 | nahlásit
Za pár bude v Heršláku hospody plný sál...
Re: Vojna 1967-69.
V Heršláku hospodu zavřeli,kleště sebou ,otevřem
ji. Už stříháte metr??? Už mám ulitou štiku,
a co ostatní-máte kapřiky? Ahoj Jarda
ji. Už stříháte metr??? Už mám ulitou štiku,
a co ostatní-máte kapřiky? Ahoj Jarda
major KOLAR
Kde sa moze nachadzat byvali velitel pohr.roty Horni Dvoriste roky 1969-1971 major KOLAR.
Re: major KOLAR
Miki chystá se sraz v červnu zháním kluky r.68 69 70 skus se se mnou spojit dozvýš se další.Bylo by dobré se sejít a zavspomínat Petr
Uplná náhoda
Uplně náhodou jsem natrefil na tyto stránky a je to super že kluci ještě na sebe nezapoměli.sloužil jsem 79-81 OPK a pořád na to vzpomínám
Vsetci z roty Horni Dvoriste 69-71 ozvite sa
Krudy Laco,vychodnar
Adamcik-Velesin
Adamcik-Velesin
suchdolsky prapor
jozef doci-šarkan | 16.4.2012 20:43 | id 44983 | nahlásit
kto poznal Sugara Emila zo Ziliny
Re: suchdolsky prapor
sup 81-83,podzim | 19.4.2012 09:01 | id 45071 | nahlásit
ahoj, na Emila si dobře pamatuji, jezdil na rotě s V3S, byl jsem v sním v četě, ale byl o rok mladší.
rok1969-1971
Sluzil som u 6.pohr.roty Horni Dvoriste-Ces. Herslag 69-71.Ozvite sa Korinek,Adamcik,Lacina.Velitel roty mj.Kolar
politruk Babacek,starsina Janotka,des.Stefacek.
politruk Babacek,starsina Janotka,des.Stefacek.
Re: rok1969-1971
Franta. | 16.4.2012 11:45 | id 44956 | nahlásit
Ahoj.
Přečetl jsem si tvůj příspěvek. V těch letech tam taky sloužil Antonín Zimermann. Je to můj soused, pamatuji si, když jsem šel do civilu jak jste dorazili na rotu.
Franta
Přečetl jsem si tvůj příspěvek. V těch letech tam taky sloužil Antonín Zimermann. Je to můj soused, pamatuji si, když jsem šel do civilu jak jste dorazili na rotu.
Franta
Re: Re: rok1969-1971
Pametam si ho ,bol operovany na zily volali sme ho Tono,sluzil potom signalistu u operaka,aTy nie si nahodou Franta Bahensky ?
Miki.
Miki.
Re: Re: Re: rok1969-1971
Franta. | 16.4.2012 12:34 | id 44960 | nahlásit
Nejsem Franta Bahenský, trochu mi to ale trklo. Bahenský asi byl tvůj mazák, můj bažent. Snad se nemýlím. Náš ročník 1967-69 měl loni v Horním Dvořišti sraz. Sešlo se nás asi 16, bylo to pěkné. Letos to plánujeme zase v červnu, společně s klukama s OPK.
Akorát nemáme žádný kontakt na kluky ze Slovenska. Nějaký Eman Kobelár z Modrové.
Akorát nemáme žádný kontakt na kluky ze Slovenska. Nějaký Eman Kobelár z Modrové.
Re: Re: Re: Re: rok1969-1971
Zdravím všechny sloužící v Českém Heršláku,je to
paráda že se ozvali další kluci.Je to tak jak píše
Franta,že je škoda že nemáme kontakt na kluky
ze slovenska.Eman Kobelár-Modrová ,je to někde
u Nové Město nad Váhom. Josef Kubík-Šahy, to je
někde jak je Šala. Pomozte nám kluci ze
slovenska. Zatím ahoj Jarda
paráda že se ozvali další kluci.Je to tak jak píše
Franta,že je škoda že nemáme kontakt na kluky
ze slovenska.Eman Kobelár-Modrová ,je to někde
u Nové Město nad Váhom. Josef Kubík-Šahy, to je
někde jak je Šala. Pomozte nám kluci ze
slovenska. Zatím ahoj Jarda
Re: Re: Re: Re: Re: rok1969-1971
Viktor | 17.4.2012 19:04 | id 45020 | nahlásit
Čaute,
tip: hledal jsem kontakt na kluky ze Slovenska přes starostu obce a zadařilo se.
tip: hledal jsem kontakt na kluky ze Slovenska přes starostu obce a zadařilo se.
Zde již nelze dále reagovat
Český Heršlák
Tak kde jste všichni??? To už jste se umrskali, nebo zmrskali nebo jste snad přišli o vejce? Před
44roky jsme popíjeli u Figury v hospůdce.Teda jen
ti co neměli službu.To jsme se zmrskali a pak jsme
naházeli děvčata do kašny,to bejvávalo veselo.
Dnes už máme jen vzpomínky,ale sokolíci jsme
pořád. Zdravím všechny PS Jarda
44roky jsme popíjeli u Figury v hospůdce.Teda jen
ti co neměli službu.To jsme se zmrskali a pak jsme
naházeli děvčata do kašny,to bejvávalo veselo.
Dnes už máme jen vzpomínky,ale sokolíci jsme
pořád. Zdravím všechny PS Jarda
Re: Český Heršlák
Ahoj Jardo sloužil jsem tam také byls můj mazák měl jsem psa Freda a ty Aleše.Na tuto stránku jsem přišel náhodou od mojeho kámoše který sloužil na pasovce ale až po roce 1985
Re: Re: Český Heršlák
Petr ja siTa pametam tiez ,boli sme preveleni na poh. rotu v marci ,brezen v roku 1970 vel.roty
mjr.Kolar.
Miki
mjr.Kolar.
Miki
Re: Re: Re: Český Heršlák
Miki jmeno mě něco říká ale musel bych tě vidět to víš je to už přes 40 let .Jardu Vykydala jsi už nezažil .Ten chystá sraz.Kdybys měl styk s klukama od vás ze slovenska tak mě dej vědět .Ahoj Petr
Český Heršlák
Všem sloužícím u PS. a jejich rodinám-krásné a příjemné prožití velikonočních svátků a bohatou pomlázku. Jarda
Vojna.
Franta. | 28.3.2012 15:51 | id 44142 | nahlásit
Tady "kolibřík", zdravím všechny "mazánky" kteří se zúčastní letošního setkání v Horním Dvořišti. Každý účastník si z rodinného rozpočtu "odkloní" pár "kapříků" na zdárný průběh oslav. Hovory z mobilních telefonů nebudou tentokrát odposlouchávány. Vše je předem domluveno.
S pozdravem "lobbista"...
S pozdravem "lobbista"...
Re: Vojna.
Tady" VYKY"-zdravím "kolibříka" a ostatní "mazánky.Já jsem"odklonil"ŠTIKU!!! Říkali v Praze, že kapr je pomalý. Odposlechy nebudou jen se bude naslouchat!!! Ta pakáž nás nemůže nasrat!!!!Ahoj Jarda
Vojna 1967-69.
Franta. | 26.3.2012 08:03 | id 44060 | nahlásit
Je příjemné, když se po takových létech dají dohromady kamarádi a zavzpomínají. Je milé číst všechny příspěvky zde uvedené, snad zde není jediní příspěvek, který by ta naše zelená léta hanil, nebo napadal. Je však smutné, co se o nás ve sdělovacích prostředcích píše, a jak se o nás mluví. Jedno velké hnojiště, taková je dnes Česká republika. Bohužel...
Re: Vojna 1967-69.
Františku kamaráde vidíš sám co ta banda v Praze
dělá tak se tomu nediv co o nás říkají, protože
mají strach o své korytka a tučná konta na úkor
těch dole .Ale my se nedáme a budeme slušní jak jsme byly i na vojně. Zdravím všechny přislušníky
PS kteří se za to nestydí. Honza
dělá tak se tomu nediv co o nás říkají, protože
mají strach o své korytka a tučná konta na úkor
těch dole .Ale my se nedáme a budeme slušní jak jsme byly i na vojně. Zdravím všechny přislušníky
PS kteří se za to nestydí. Honza
ročník 1981-1983,podzim
Sup | 22.3.2012 16:43 | id 43943 | nahlásit
zdravím všechny staré pažby, z našeho ročníku tady nikdo není?!!!
Re: ročník 1981-1983,podzim
PRO SUPA:My staré pažby jsme se hledali také dlouho,mě to napadlo , až když jsem byl v důchodu.
Sešli jsme se,a přál bych každému tak upřímé a krásné setkání.po 42 letech .A proto, to nevzdávej ,stojí to zato, najít kamarády kteří s tebou sloužili. Já se nestydím zato , že jsem sloužil u pohraniční stráže.,jsem nato hrdý.Česká země měla vždy ty správné chlapy,kteří bránili ČESKOU ZEM. Jarda
Sešli jsme se,a přál bych každému tak upřímé a krásné setkání.po 42 letech .A proto, to nevzdávej ,stojí to zato, najít kamarády kteří s tebou sloužili. Já se nestydím zato , že jsem sloužil u pohraniční stráže.,jsem nato hrdý.Česká země měla vždy ty správné chlapy,kteří bránili ČESKOU ZEM. Jarda
Re: Re: ročník 1981-1983,podzim
Jarda K | 23.3.2012 20:27 | id 43991 | nahlásit
Pro Supa. Musíš těm chlapům jít trochu na proti a použij k tomu své vzpomínky a možnosti internetu, které ti poskytuje a dnešní množství telef.přístrojů. Pokud jen ty kluky uslyšíš,už to bude pro tebe neskutečná odmněna. Počítej i s tím,že každý nebude mít zájem si připomenout voj.zákl,službu u PS.Za pokus je kontaktovat to stojí.
Re: ročník 1981-1983,podzim
Pro Supa. Pokud ti neslouží pamět, tak se podívej na tablo z vojny. Zpravidla jsme tam uváděli taky místo bydliště. A pokud kluci pocházeli z vesnice nebo malého městečka tak otravuj dotazy obecné úředy, školy, kominíky, pošťáky, sportovní oddíly, hospody a pod. Každý z nás zanechal po sobě stopu a najdou se pamětníci co si vzpomenou. Mám se to povedlo.
Na Prahu zapomeň z tých byrokratov nic nedostaneš.
Na Prahu zapomeň z tých byrokratov nic nedostaneš.
Vojna 1967-69.
Franta. | 5.3.2012 11:35 | id 43259 | nahlásit
Jo, ještě abych nezapomněl, pojítka desáté generace sebou (myšleno mobilní telefony s fotoaparátem a ostatní vynálezy elektroniky, to jest digitální fotoaparáty, videokamery). To proto, aby bylo vše řádně za účelem památky zdokumentováno...
Vojna 1967-69.
Franta. | 5.3.2012 09:32 | id 43252 | nahlásit
Ve dnech 16. a 17. června 2012 se pravděpodobně pro velký úspěch z loňského roku uskuteční setkání našeho vojenského ročníku. Každý si doma zajistí volno opuštění posádky. Drahé polovičky, přítelkyně, nebo milenky podle možnosti přivést s sebou. Pro ty kdo nevydrží oslavovat do rána ubytování zajištěno. Pro ty odolné ubytování není, potáhnou oslavu až do rána.
Kdo se nezúčastní má ÚPPDKV. Jistě si každý ještě pamatuje, co ta zkratka znamená...
Kdo se nezúčastní má ÚPPDKV. Jistě si každý ještě pamatuje, co ta zkratka znamená...
Re: Vojna 1967-69.
Franto již se na tom pracuje, tentokrát to budou všichni co sloužili v Heršláku termín potvrzuji. Podrobnosti později.
Vojna 1967-69.
Franta. | 1.3.2012 10:42 | id 43047 | nahlásit
Všichni pohraničníci na zaslouženém odpočinku, sloužící v letech 1967-69 v Českém Heršláku, mají rozkazem uděleno v sobotu i v neděli "hraniční volno"... To znamená nic nedělat, pouze se oddávat vzpomínkám na zelená léta. Vzpomínat ale jenom na to pěkné, to znamená randění s děvčaty a podobné aktivity...
Re: Vojna 1967-69.
Jak jsem říkal posledně je vidět, že tě humor
neopustil a tak to má být. Hodně zdraví
přeje honza.
neopustil a tak to má být. Hodně zdraví
přeje honza.
Vojna 1967-69.
Franta. | 1.3.2012 10:31 | id 43045 | nahlásit
Jo, ještě abych nezapomněl... Zítra je pátek, nezapomeňte na výměnu prádla... Nástup před sklad v 9.00 hodin. Prádlo vydává staršina roty...
Re: Vojna 1967-69.
Prádlo se v pátek nevydává,staršinu-Kutnara
zalehla Tonička. Ahoj Jarda
zalehla Tonička. Ahoj Jarda
Vojna 1967-69.
Franta. | 1.3.2012 10:28 | id 43044 | nahlásit
Právě jsem vyslal signál "proryv do zahraniční". Poplachovka nástup...
Re: Vojna 1967-69.
Franto,daljsi nástup poplachovce,já už tu stojím.
43 let čekám až přijede Jarda Honzů,zas je u ňáký
ženský, nebo v hospodě u Figury. Ahoj Jarda
43 let čekám až přijede Jarda Honzů,zas je u ňáký
ženský, nebo v hospodě u Figury. Ahoj Jarda
Slúžil
Karol | 27.2.2012 12:54 | id 42904 | nahlásit
Slúžil na rote aj Búry Mikuláš???Mal byť psovod niekedy v 70 roky.Dakujem.
Č.Heršlák
Pro-Karol
Ty jsi sloužil v Č.Heršláku? Nebo znáš někoho kdo
tam sloužil? Hledám kluky kteří tam sloužili 1966-1967-1968-1969-1970-1971
Já tam sloužil 1967-1969 Zatím ahoj Jarda
Ty jsi sloužil v Č.Heršláku? Nebo znáš někoho kdo
tam sloužil? Hledám kluky kteří tam sloužili 1966-1967-1968-1969-1970-1971
Já tam sloužil 1967-1969 Zatím ahoj Jarda
Český Heršlák
Jiří Bárta má dnes,24.ůnora narozeniny.
A proto Ti spolubojovníci přejí hodně zdraví,dobré
pohody a vše nejlepší do dalších let. Jarda a kamarádi PS
A proto Ti spolubojovníci přejí hodně zdraví,dobré
pohody a vše nejlepší do dalších let. Jarda a kamarádi PS
Ahoj.
Franta. | 14.2.2012 07:28 | id 42297 | nahlásit
No, s tím dozorčím to zase nebylo tak hrozné. Nejhorší bylo budit kluky v noci do služby. Vždycky se s někým zatřáslo, "vstávej, příprava do služby". K někomu se muselo třeba třikrát. Nebo ty hlášení, když přišel ráno někdo z velitelů. To se vždycky zavelelo "roto končit, roto pozor, soudruhu nadporučíku atd... Na to byl přísný politruk Havelka. Každý den v 16 hodin byl nástup celé roty, myslím že se tomu říkalo "bojové rozdílení", nebo "nástup na rozkaz", teď už nevím... A kdo vyžral dozorčího v sobotu kdy byla sobotní prohlídka... Pamatujete doufám... Hydrovosk a kombajn...
S pozdravem Franta
S pozdravem Franta
Re: Ahoj.
Ahoj Franto: sobotní prohlídky jsem moc nezažil,
ale ty parkety byly pořád jako nové.No a to je ten
důvod, proč je po slavné revoluci ukradli.
Že by si je někdo vzal na památku?????????
Jarda
ale ty parkety byly pořád jako nové.No a to je ten
důvod, proč je po slavné revoluci ukradli.
Že by si je někdo vzal na památku?????????
Jarda
Re: Ahoj.
Je to dobrý vidím, že vás humor neopustil a
tak to má byt. honza
tak to má byt. honza
Re:Č.Heršlák
Ahoj Honzo: taky máš doma parkety??? Vlastňe ,.Tys nebyl ve vláďe,takže máž h***o
Mějte se všichni ,Jarda
Mějte se všichni ,Jarda
Vojna 1967-69.
Kurňa, to se už nikdo jiný nepodívá na tyto stránky z ročníku který sloužil na Heršláku v letech 1967-69, nebo z našich mazáků či bažantů. Vždyť nejsme ještě staré páky co neholdují internetu, nebo podobné vymoženosti techniky. Nebo snad zůstaneme u pojítek...
Re: Vojna 1967-69.
Franto tys strašně nerad sloužil dozorčího, ale rozčílit se ještě umíš takže při dalším setkaní dostaneš šňury a začneš velet. Už jsme to z Jardou rozhodli.
Honza
Honza
Re: Re: Vojna 1967-69.
Nerad sloužil dozorčího,ale když ho měl, tak rota
byla vymydlená od sklepa až po střechu. Jen bylo slyšet,-ptáci jedem nato, bude to tu jako zlato.
Aho Jarda
byla vymydlená od sklepa až po střechu. Jen bylo slyšet,-ptáci jedem nato, bude to tu jako zlato.
Aho Jarda
Re: Kronika roty Horní Dvořiště
To je velmi zajímavá stránka!!Bravo!
Re: Re: Kronika roty Horní Dvořiště
Pro Petra Davida:
Sloužils v Č.Heršláku? Jestli jo,tak ve kterém roce.
Jarda
Sloužils v Č.Heršláku? Jestli jo,tak ve kterém roce.
Jarda
Re: Re: Re: Kronika roty Horní Dvořiště
Mé působení u roty Horní Dvořiště mělo krátké trvání,cha,cha..-jednalo se o 2-3 měsíce těsně před civilem v předjaří r.89..
Český Heršlák
Jan Hňátek má 18.1 2012 narozeniny.
Celá PS rodina Ti ktvým narozeninám přeje,
hlavně zdravíčko,šťestíčko a ať tě Maruška,
nezlobí. Jarda a Kamarádi
Celá PS rodina Ti ktvým narozeninám přeje,
hlavně zdravíčko,šťestíčko a ať tě Maruška,
nezlobí. Jarda a Kamarádi
Dan z PS
Prajem Vám veľa šťastia,zdravia bývalý spolubojovníci.
Mohol bi už konečne zablúdiť na túto stránku aj niekto z partie jeseň 1983-85.
Stano
Mohol bi už konečne zablúdiť na túto stránku aj niekto z partie jeseň 1983-85.
Stano
Re: Dan z PS
Rostislav Pisca | 30.12.2011 22:03 | id 39965 | nahlásit
ahoj stano taky ti preju vse nejlepsi do noveho roku delal jsem proviantaka tak si mne asi pamatujes ja jsem te poznal na fotce mam doma taky nejake tak je dam na stranky 1rPS zatim se mej rosta
Re: Re: Dan z PS
Ahoj Rosťo, konečne niekto z pohraničnej roty. Pamätám si ťa ak sa nemýlim bol si ženatý. Nemáš kontakt na Vyhnánka, Krunpolca.boli to chlapci z Moravi.Alebo na Jardu čo sedel na ústredni.
PS
Vše nejlepší a hlavně zdraví přeji Všem přislušníkům PS
Přání.
Příjemné prožití vánočních svátků, hodně zdraví, v nastávajícím roce jenom to nejlepší
přeje všem bývalým pohraničníkům
Franišek Weber
přeje všem bývalým pohraničníkům
Franišek Weber
Český Heršlák
Všem sloužícím u pohraniční strážea jejich rodinám.
Krásné vánoční svátky a úspěšný nový rok
přeje Jarda
Krásné vánoční svátky a úspěšný nový rok
přeje Jarda
Léto.
Ahoj spolubojovníci z Českého Heršláku . Sice opožděně ale přeci... Přeji vám všem alespoň pěkné léto...
Re: Léto.Najdi kamaráda
Kdyš bude každý sloužit vlasti jako mi,dude unás dobře
Pozor na čerty,-Horší jsou politici-HA-HA-HA
Budou chodit čertíci -mikuláš i anděl,nebojte se
kamarádi, my jsme sloužili čestně.
Všem PS bohatou nadílku,jen od ANDĚLA .Jarda
kamarádi, my jsme sloužili čestně.
Všem PS bohatou nadílku,jen od ANDĚLA .Jarda
Vhlasujem pátranie
Ján M. | 9.12.2011 15:39 | id 38904 | nahlásit
Zatiaľ bezvýsledne pátram po bývalom dôstojníkovi rPS. Horňák. Pochádzal z Tábora , priezvyskom Hudek V. Spoločne sme absolvovali RDš. Holešov a nastúpili k 15.bPS. do služob. pomeru na 5 let. Po splnení zmluvného úväzku sme to aj spoločne zapichli a zaprísahali sa , že do žiadnej ozbrojenej zložky nevstúpime. PS nsplňovala naše predstavy . Tel.011191592
Re: Vhlasujem pátranie
Dušan | 19.12.2011 00:34 | id 39332 | nahlásit
Ahoj, sice tě vůbec neznám, ale Judr.Hudek Vladimír dnes stále bydlí v Táboře a tam má i advokátní kancelář - vynikající chlap, který mi moc pomohl
setkání
Tak jak to četl Jarda Nováček ze svého zapisníku tak pršelo i 18 června před 42 rokama, takže si stoho nic dělat nebudeme a budeme doufat , že na příšti setkání se to zlepší. Při poděkování těm co proto něco udělali nesmíme zapomenout i na obyvatele Horního Dvořiště, jak při stravování tak zajištěni noclehu, dále členům armyklubu za poskytnuta vozidla a také p. Jiřímu Sivokovi, který se o nás staral.
Re: setkání
Poděkování patří všem kdo se zůčastnili,i těm co se o nás starali jak píše Honza. Těším se až uvidím film a fotky ze srazu. Proto hodně zdraví,štěstí,ať se můžem za dva roky zase sejít.Těším se na další setkání.
Jarda
Jarda
Setkání
Chtěl bych touto cestou poděkovat Jardovi Vykydalovi a všem ostatním klukům kteří zorganizovali sraz pohraničníků, kteří sloužili v letech 1967-1969 na 6 rotě v Českém Heršláku. Franto máš pravdu bylo na co vzpomínat. Atmosféra byla fantastická i když nám počasí vůbec nepřálo. Stálo to za to. DÍKY
Setkání.
Dne 18. června 2011 proběhlo v Horním Dvořišti setkání příslušníků PS kteří zde sloužili v letech 1967-1969. Sešlo se nás zde celkem 16, což je velice slušná účast. Setkání proběhlo ve velmi přátelské atmosféře a velice krásných vzpomínkách. Věřte že bylo na co vzpomínat. Ještě jednou všechny zdravím a děkuji všem, kteří si našli ten čas a setkání se zúčestnili.
Franta
Franta
blesk
blesk byl opravdu dobry pes jeho psovod 65-67
správa
18.6.2011 BUDE SRAZ V ČESKEM HERŠLAKU
JARDA
JARDA
Re: správa
vaclav | 12.6.2011 22:55 | id 32446 | nahlásit
ktery ročnik ja jsem podzim 88 -podzim 90 odepiš
Re: Re: správao srazu
Pro Václava:sraz máme,ročník-1967-1969. Ale zháním kluky 1966-1968 a 1969-1971. Zatím ahoj Jarda
heršlák
ještě k Jardově výzvě pokud by jste někdo věděl o poručicích Musilovy a Čechovi sloužicích v letech 69 a dál v Heršláku dejte vědět Honza Hňátek
Re: heršlák
Ahoj Honzo.
Na oba se pamatuji. Poručík Musil byl velitelem čety v Horažďovicích 1967 bylo to v přijímači. No a poručík Čech byl v Kaplici na prapoře. Čech byl bezvadný chlap. Já jako střelec jsem do Kaplice jezdil na armádní výcvik. Douvám že jsem se nespletl. Jinak se těším na sraz!
Na oba se pamatuji. Poručík Musil byl velitelem čety v Horažďovicích 1967 bylo to v přijímači. No a poručík Čech byl v Kaplici na prapoře. Čech byl bezvadný chlap. Já jako střelec jsem do Kaplice jezdil na armádní výcvik. Douvám že jsem se nespletl. Jinak se těším na sraz!
Hledám kamarády-Český Heršlák
Hledám kluky kteří sloužili v Horním Dvořišti(Če ský Heršlák) Miloš Rus měl pomě Aleše :69-71
Milan Starý,měl Gnoma,taky sloužil 69-71
Já sloužil 67-69. Ozvěte se i ostatní bude sraz.
A kde jsou kluci-66-68????? Ahoj Jarda-606881981
Milan Starý,měl Gnoma,taky sloužil 69-71
Já sloužil 67-69. Ozvěte se i ostatní bude sraz.
A kde jsou kluci-66-68????? Ahoj Jarda-606881981
Re: Hledám kamarády-Český Heršlák
Jardo,sloužil jsem na OPK v l. 66-68. Ozvi se mi. JL
Re: Re: Hledám kamarády-Český Heršlák
Já sloužil na 6 rotě,Český Heršlák -Horní Dvořiště -psovod. Ahoj Jarda Telefon 606881981
Re: Hledám kamarády-Český Heršlák
Jardo Milos Rus mal PEDA a ALESA mal Korduliak ked sa dobre pametam bol zo Slovenska ja som sluzil 69-71 bol som s nimi jeden rocnik 50-ka.
spojař :Turčenko:
Hledám kontakt na někoho kdo sloužil v H.D.v letech
1976=1978.
1976=1978.
Re: spojař :Turčenko:
Čau Myšáku,nevím jestli si vzpomeneš,ale byl jsem po tobě spojař.Jaro 78-80
Pavlína
Ozvěte se moji spolubojovníci 88 civil srpen 90.
Re: Pavlína
vaclav | 19.3.2011 22:06 | id 29062 | nahlásit
ahoj ja byl ve vycviku ve suchdole nad lužnici určite jsme se znali a po silvestru jsem nastoupil do horniho dvořistě jestli take tak se ozvi na ktere jsi byl ve vycviku rotě mozna jsme byli spolu ja byl na levo od kuchyne čau ozvise na teto strance nebyyl jsi psovod
Re: Re: Pavlína
byl jsem taky v suchdole ,znal jsi myslím že mělrotmistra barák.dej vědět.
hornak jaro 89
vaclav | 3.3.2011 23:50 | id 27958 | nahlásit
byli jste nasi supraci nevite nahodou jak se jmenoval baranček jmenem a odkud byl to psovod .a take hledam jednoho z vas ktery byl řidičem uaz a byl se mnou ve službe na zakryti dratu v mlze a take povecer ce jsme spolu byli v armě
Re: hornak jaro 89
Ján | 5.3.2011 19:07 | id 28058 | nahlásit
Ahoj Václave na psovoda Barančeka si pamätám, bol to pohoďák s jazvu na líci, ale jeho krsné meno neviem. Pochádzal zo stredného Slovenska. Mal psa menom Dan.
Ja som išiel do civilu na jar 89 a bol som vodičom UAZ-u, z nášho čísla bol ešte jeden vodič UAZu volal sa Roman Zamec ale ten pri banskom nešťastí v Handlovej zahynul. Potom tam bol vodič PVS Jozef Bednařík. Takže na prekrití si bol s Romanom, alebo so mnou. Ale je to už veľmi dávno.
Ja som išiel do civilu na jar 89 a bol som vodičom UAZ-u, z nášho čísla bol ešte jeden vodič UAZu volal sa Roman Zamec ale ten pri banskom nešťastí v Handlovej zahynul. Potom tam bol vodič PVS Jozef Bednařík. Takže na prekrití si bol s Romanom, alebo so mnou. Ale je to už veľmi dávno.
Re: Re: hornak jaro 89
Ahoj....,tak Honza Zamec je ....,tak to se nečte 2*radostně,toho si jakoho z jednoho z mála za našeho čísla pamatuji,zvlášť když jsem s ním byl výcvikáči v četě....
Re: Re: Re: hornak jaro 89
A ještě moment,Honzo nejsi to náhodou ty?Zde jsem si dovolil,nebo to umístily provozovatelé stránek foto,jak jsme se tenkrát fotily,snad tam na tu stránku zavítá více kluků-www.vojensko.cz/horn…
Re: Re: Re: Re: hornak jaro 89
Jano | 6.3.2011 10:36 | id 28086 | nahlásit
Nazdar Davide máš pravdu som to ja
Re: Re: hornak jaro 89
vaclav | 6.3.2011 13:32 | id 28090 | nahlásit
mozna ze si pamatuješ ja byl potom převeleny do žandova bo tam jsem mnel z barančekem byl to muj mazak jo ajednou jsme byli jeste veslužbě jeli sme tam uazem k takove braně na ceste byl zataras možna už si vzpominaš byla tam bunka a pozorovatelna dik předem odepiš na teto straně
všichni kdo jste sloužili na ps horni dvořistě
vaclav | 3.3.2011 23:38 | id 27957 | nahlásit
kouknete se na stranku ,,REALITY.MESEC.CZ,, JE tm rota aps horni dvořiste na prodej za 5730000 kč tak mi potom odepište na teto strance co nato povidate
Pasováci
Klucí zlatí mám plno fotek z roku 1985 kdy jsme se fotily tajně u kotců a něco i z roty, strašně rád na tz časy vzpomínám a každý rok se snažím podívat na tu naší rotu. Měl jsem psa ARTA a vzpomínám na Tarzana ,slavní supy IGOR a Chadim, cholerik REX,ALEXA .
Re: Pasováci
Ahoj,na mne si asi nevspomeneš. Chci se zeptat kdo mněl Tarzana,snad né Eliaš.
Re: Re: Pasováci
BODO | 1.2.2012 16:31 | id 41690 | nahlásit
Jestli se jedná o Eliáše který byl .....z HAČAVY!!!! a sloužil pak na Dolňáku na jaře 1985 a který svého psa BODA omlátil o vagon na Horňáku jak jsem se dozvěděl od kámoše ŠICHORA MIROSLAVA z Ostravy -měl zadržení čípka ve vagonu se šponama(je těžce postížený na vozíku) tak jsem musel BODA kterého jsem po něm dostal vypiplat jako by to bylo štěně!!!!!!!!! Tak tomu bych nejraději rozbil hubu ale byl to můj suprák a to jaksi nešlo. Jinak na ŠICHORA posílám kontakt "sichormiroslav@seznam.cz tel 731484915.
Český Heršlák
Ahoj.
Kde jste všichni? Spíte snad ještě zimním spánkem?
Franta.
Kde jste všichni? Spíte snad ještě zimním spánkem?
Franta.
Re: Český Heršlák
Ahoj Franto,Ty nečteš naše komentáře. Já jsem psal ohledně Bárty že sloužil snáma. Franto posílal jsem imejl a fotky,došlo to? Posílal jsem aji Honzovi a tomu to došlo.Dej věďet jestli ti to došlo. Psal jsem na uřad do Ledčic ohledně Standy a Karla do Hlinska. Tak jsem zvědav co napišou. Zatím se měj Jarda
Re: Český Heršlák
jirka | 19.2.2011 11:06 | id 27171 | nahlásit
franto nevim kdo jsi ale ja jsem jirka barta ročník 67-69 z horního dvořiště psovod marka. tak se ozvi. mluvil jsem již s hnatkem a vykydalem ja ma cislo 775646954 tak zatim cau.
Re: Re: Český Heršlák
Ahoj, Jirko.
Já si tě dobře pamatuju i řadu ostatních. Pokud máš ještě naše tablo, tak jsem na něm pod špačkárnou, mám podepřenou hlavu a pár slov u úst "ptáci jedu na to, bude to tu jako zlato". Jinak včera jsem byl v Hešláku, jel jsem až dozadu okolo staré roty, minul jsem obchod Benedových, tam provianťák nakupoval. Dnes je obchod prázdný. Zajel jsem až k rakouské celnici.
Ahoj.....
Já si tě dobře pamatuju i řadu ostatních. Pokud máš ještě naše tablo, tak jsem na něm pod špačkárnou, mám podepřenou hlavu a pár slov u úst "ptáci jedu na to, bude to tu jako zlato". Jinak včera jsem byl v Hešláku, jel jsem až dozadu okolo staré roty, minul jsem obchod Benedových, tam provianťák nakupoval. Dnes je obchod prázdný. Zajel jsem až k rakouské celnici.
Ahoj.....
Re: Re: Český Heršlák
Ahoj Jirko! Já jsem byl v létě roku 1969 na cvičení v Českém Heršláku. Byl jsem původním psovodem Marka na Mnichovicích a s Markem jsem byl několikrát ve službě i na tvoji rotě a dělal jsem s ním i útok na volno. Ty jsi byl v té době někde mimo rotu. Zdravím Tě a ozvi se prosím Eda.
najdouse sloužici ročnik podzim88 - 90
v aclav | 5.2.2011 23:22 | id 26312 | nahlásit
kdo si pamatuje psovoda barančeka nebo baranaka at se ozve
pro Vaška
Pokud měl zlomené jedno ucho tak to nebyl určitě Blesk ale Gnom a pokud to bylo v 71
tak to by mohl byt psovod Starý byl někde z Prahy, bral ho po mně já končil v 69.
Zdar PS Honza
tak to by mohl byt psovod Starý byl někde z Prahy, bral ho po mně já končil v 69.
Zdar PS Honza
Blesk.
Pro Jardu a Vaška.
Na Bleska si i po tak dlouhé době pamatuju, ač jsem nebyl psovod. Neměl chybu, krásný pes. Ještě jsem si vzpomněl z ročníku 67-69 na spojaře, Mertlík ten byl od Netolic, a Tokarczik ten byl ze Slovenska, možná to byl Maďar, nebylo mu totiž vůbec rozumět jak drmolil. I si dobře pamatuju na pojítka, nosila se sebou do služby,napíchla se na stanovišti a už se mluvilo s ústřednou.
Nenáviděl jsem službu dozorčího a stráže před rotou... Ahoj.
Na Bleska si i po tak dlouhé době pamatuju, ač jsem nebyl psovod. Neměl chybu, krásný pes. Ještě jsem si vzpomněl z ročníku 67-69 na spojaře, Mertlík ten byl od Netolic, a Tokarczik ten byl ze Slovenska, možná to byl Maďar, nebylo mu totiž vůbec rozumět jak drmolil. I si dobře pamatuju na pojítka, nosila se sebou do služby,napíchla se na stanovišti a už se mluvilo s ústřednou.
Nenáviděl jsem službu dozorčího a stráže před rotou... Ahoj.
Český Heršlák
Zdravím všechny.
Dnes jsem se byl poďívat na skok v Heršláku. Krása, všude plno sněhu i vzpomínek na uplynulé.....
Dnes jsem se byl poďívat na skok v Heršláku. Krása, všude plno sněhu i vzpomínek na uplynulé.....
hornák 85-87
Ahoj Moli.
Som rád,že si spomínaš na naše "mladé"časy.Ani sa nám nesnívalo,že budeme mat také možnosti a bude sa dat takto zaspomínat.Ako sa Ty máš?Spomínam , ako si často slúžil "rotu" a vydával nám zo zbrojárky "výbavičku".Kde teraz žiješ?Ak by sa ti chcelo napísat,tak môžeš na môj mial:dulko @orangemail.sk Zatial sa maj.
Som rád,že si spomínaš na naše "mladé"časy.Ani sa nám nesnívalo,že budeme mat také možnosti a bude sa dat takto zaspomínat.Ako sa Ty máš?Spomínam , ako si často slúžil "rotu" a vydával nám zo zbrojárky "výbavičku".Kde teraz žiješ?Ak by sa ti chcelo napísat,tak môžeš na môj mial:dulko @orangemail.sk Zatial sa maj.
85-87
Aj ja som si chcel trošku zaspomínať a som rád, že sú tu príspevky z môjho ročníka. Pripomenul som si viacerých dobrých priateľov a spomínam na všetko čo som s nimi prežil len v dobrom. Jozefa si pamätám ale Milana mi pripomenuli až jeho fotky - za čo mu týmto veľmi pekne dakujem. Pokiaľ niečo nájdem tak sa pridám. V civile som sa stretol s Mertinkom, Kožíkom, Goriščákom, Džeregom / bol aj na mojej svadbe/. Sú od nás s východu, ale rád spomínam aj na ostatných Kocourka - Anvil, Kočík, Grossmana, Dokládala / vedel naspamäť Mrázika/, Pošustu, a iní.
P.s. Všetko najlepšie v novom roku všetkým bývalým pohraničníkom.
Moli
P.s. Všetko najlepšie v novom roku všetkým bývalým pohraničníkom.
Moli
Re: 85-87
Čau Moli, jsou to ale vzpomínky jak ten čas utekl. Jestli máš kontakty na Kožíka a jiné, pošli. Pro připomenutí, já jsem byl kundoš na OPK a Zaťko na rotě. Bylo by fajn jestli najdeš fotky, třeba se poznají další kluci. Zatim ahoj.
Výpomoc na rotě
Bedřich Ševčík | 20.12.2010 08:37 | id 23641 | nahlásit
Dobrý den,nevzpomíná si někdo z Vás na výpomoc ze Znojemské brigády v roce 1991?Ze stálého osazenstva roty si pamatuju jméno Vávra,tuším byl z Tábora.Tak kdo by si vzpoměl napište.
hornák 85-87
Ahoj Jirko! Trocha si na to spomínam s tými supmi.no na teba ,prepáč nejak tažšie. Myslím že si bol blondák z okolia Ostravy...Ak je to tak či onak,som rád že sa ozval "spolubojovnik" zo zeleneho údolia.Vela sa zmenilo,ale spomienky ostavaju,ved je na čo spomínat...Myslím že tie supy pri stahovaní(Igor) pokusal Kožíka a ja som ho musel s bodákom oddelit od jeho zákusu..je toho vela na spominanie...
Budem rád ak sa ozveš ak niečo o sebe napíšeš.
Zatial Ahoj!
Budem rád ak sa ozveš ak niečo o sebe napíšeš.
Zatial Ahoj!
psovod
vincek (lenin) | 26.9.2010 08:55 | id 20556 | nahlásit
byvalý psovod 1977-79 psi rex / baron
hledam kluky kteři sloužili na rotě v horním Dvořišti ne( pasovaky)
hledam kluky kteři sloužili na rotě v horním Dvořišti ne( pasovaky)
Re: psovod
josef | 30.1.2011 17:52 | id 25897 | nahlásit
na Horní Dvořiště jsem přišel po peešce na podzim 77 a do civilu jsem šel na jaře 79. třetí četa a fotky taky nějaké mám. žádné kluky jsem po vojně nepotkal, pár jmen si pamatuju a ti psi to byla asi smečka
Re: psovod
Nastoupil jsem do H.Dvořiště na jaře 1978,končil jsem podzim 79.Vzhledem k času,který uplynul si na spoustu lidí nevzpomínám,ale pár jich tam utkvělo. Rád bych se s nimi potkal. Na psy si ale pamatuji. Vilda
Re: český heršlak
Nevymřeli. Sloužil jsem 67-69 . Psovod.Kde jsou další? Ozvětese !!! Telefon 606881981.Jarda
Re: Re: český heršlak
Jardo já tě zdravím , už jsem se ptal Bohouše Kutnara, když jsem byl v Loučce u nich a tys byl taky z Loučky kam ses ztratil a prý jsi někde na
vysočině. Aby ses trocha zorientoval měl jsem
psa gnoma po Žurkovi mé jméno je Honza Hňátek, pokud bys měl cestu do Loučky dej
vědět mohli bychom sejít i Bohoušem.
vysočině. Aby ses trocha zorientoval měl jsem
psa gnoma po Žurkovi mé jméno je Honza Hňátek, pokud bys měl cestu do Loučky dej
vědět mohli bychom sejít i Bohoušem.
Re: Re: Re: český heršlak
Samozřejmě budu rád když se sejdem.Ty teď bydlíš kde? Na ostatní máš naký kontakt? Jaroslav.Vykydal3@seznam.cz
Re: Re: český heršlak
Ahoj, Jardo Vykydale. Sloužil jsem s Tebou na rotě v Horním Dvořišti, 1967-1969. Už jsem si i dvakrát napsal s Honzou Hňátkem. Zavzpomínali jsme, velitel roty major Březina, řečený "Tygr". Dále nadporučík Havelka, poručík Linhart. Z dalších kluků záklaďáků alespoň namátkově-Bělský, Kroutil, Adámek-psovodi. Střelci Mazura, Hebký, Kobelár, Aichinger. Řidič Čutka. Dokonce mám ještě tablo. S pozdravem František Weber
Re: Re: Re: český heršlak
Ahoj Franto,jsem opravdu rád že se ozval další z horňáku. Sešel jsem se z Vojtou Veselým,byla to velká náhoda. Škoda že tady otomhle spojení ví málo kluku. Skoušel jsem najít kluky, protože přibližně vím odkud někteří sou.Obvolával jsem uřady,ale oni že nemužou říct adresu.Mě zavál vítr na VYSOČINU-kousek od ŽĎÁRU nad SÁZAVOU. A Ty jsi kde? Chťelo byto sehnat aspoň pár kluku-DUCHODCU, a sejít se. Zatím ahoj Jarda .Roky letí-
Re: Re: Re: Re: český heršlak
Ahoj, Jardo.
Mám za to, že nejlepší pes na Horňáku byl Blesk. Doufám, že se ve jménu psa nemýlím. Ale kdo ho měl přidělený již nevím. Jinak si vzpomínám na noční službu na piketu "Šus", na Silvestra v roce 1967 s mazákem Kulhanem, nebo Kutchanem, to už přesně nevím. O půl noci to byla kanonáda, světlice, svítící střely o patrony nebyla nouze. Jinak já jsem byl jenom střelec na rotě. Ale přesto jsem si vzpomněl i na kynologa Jardu Kramla. Jinak já jsem jihočech, loni jsem se byl i se na Horňáku podívat. Franta W.
Mám za to, že nejlepší pes na Horňáku byl Blesk. Doufám, že se ve jménu psa nemýlím. Ale kdo ho měl přidělený již nevím. Jinak si vzpomínám na noční službu na piketu "Šus", na Silvestra v roce 1967 s mazákem Kulhanem, nebo Kutchanem, to už přesně nevím. O půl noci to byla kanonáda, světlice, svítící střely o patrony nebyla nouze. Jinak já jsem byl jenom střelec na rotě. Ale přesto jsem si vzpomněl i na kynologa Jardu Kramla. Jinak já jsem jihočech, loni jsem se byl i se na Horňáku podívat. Franta W.
Re: Re: Re: Re: Re: český heršlak
Čau Franto.Psa Bleska měl Standa Kukla, já jsem měl Aleše.Na Horňáku jsem byl dvakrát,poprve rok po vojně a podruhé je to asi dva roky.A to jsem byl pracovně u Dolního Dvořiště a tak jsem zajel kouknout na Horňák.Jinak Karel Kroutil měl Hasa ale Vojta Vesely ,to jsem zapoměl.Franto,máš ňáky fotky zvojny? Já jih mám celkem dost, ale tebe si nemůžu vybavit. Franto,zavolej-606881981 nebo napiš na email- Jaroslav. Vykydal3@seznam.cz nebo napiš mě tvoje číslo telefonu.Zatím ahoj Jarda Vykydal
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: český heršlak
Ahoj Franto a další spolubojovníci z horňáku, sloužil jsem tam v roce 64-66, pokud se nemýlím, tak stanoviště piketu nebyl "Šus" ale "Tři smrky", pokud se mýlím, tak se omlouvám, je to už 46 let, jak ten čas letí! Nevím jak později, ale za nás na piket jezdily dvě hlídky na 24 hod. gazikem v 7hod.ráno do druhého dne a střídali jsme po cca 4 hodinách. Ve dne na špaku na kopečku, v noci skryté stanoviště v blízkosti piketu. Mám v paměti příhodu zadržení. Bylo to ve dne, šli jme vystřídat hlídku na špaku. Kluci, kteří se vrátili na piket, jeden šel chrápat, druhý si vyšel na houby a najednou kousek pod špakem zpozoroval dva chlapíky přikryté roštím. Samozřejmě neměl zbraň, tak dělal jako že jich neviděl a obloukem se vrátil na piket, zalarmoval druhého a pro ty dva si přišli. Byli nějací pražáci, kteří chtěli zdrhnout kvůli nějaké kriminalitě.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: český heršlak
Vašek | 14.1.2011 14:16 | id 25085 | nahlásit
Psa Bleskajsem znal.Byl menšího vzrůstu a měl asi zlomené 1 ucho.Je to on?
Roku 1971 asi v červenci měla rota díru a to asi 20metrů od piketu ˇSus.Tehdy zrovna tam sloužil Blesk.Jméno psovoda už mi vypadlo.A stanoviště 3smrkybyl asi KLOPANOV ahoj Vašek
Roku 1971 asi v červenci měla rota díru a to asi 20metrů od piketu ˇSus.Tehdy zrovna tam sloužil Blesk.Jméno psovoda už mi vypadlo.A stanoviště 3smrkybyl asi KLOPANOV ahoj Vašek
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: český heršlak
ce sky herslak 65-67 psovod bleska opravdu byl nejlepsi
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: český heršlak
Sloužil jsem zde také sice docela krátce a to jeden letní měsíc v roce 69 na cvičení. Několikrát jsem šel do služby se psem Markem a to i na útok na volno. Byl jsem jeho psovod na rotě Mnichovice v letech 64-65 ahoj Eda.
Re: Re: Re: český heršlak
Ahoj Edo,vspomínám že jste s náma na rotě byli. Ale nemohu si vybavit tvou podobu. Mám ňáké fotky-záložáků se psi. Ahoj Jarda
Horňák jar 1987-1989
Ján Krokus ( čvito ) | 14.7.2010 11:39 | id 18384 | nahlásit
Zdravím všetkých, ktorý slúžili na Horňáku.
Ja som tam odslúžil ako vodič 2 roky na ktoré veľmi rád, spomínam. Mám nejaké fotečky, ktoré dám na stránku.
Ja som tam odslúžil ako vodič 2 roky na ktoré veľmi rád, spomínam. Mám nejaké fotečky, ktoré dám na stránku.
Re: Horňák jar 1987-1989
Ahoj!Konečně někdo známý!Tebe si drobet pamatuju z výcvikáče,já sloužil 22 měsíců na místní "motostřelce" a pak poslední 2 měsíce vojny na dosloužení právě na Horňáku...
Re: Re: Horňák jar 1987-1989
Ján Krokus | 25.7.2010 20:51 | id 18701 | nahlásit
Ahoj Peter ak ešte platí tvoja emailova adresa pedros68@seznam.cz
tak Ti pošlem fotky z odchodu do civilu. Aj keď si dosluhoval iba 2 mesiace na Horňáku tak si Ťa pamätám. Nemáš ešte na niekoho kontakt?
tak Ti pošlem fotky z odchodu do civilu. Aj keď si dosluhoval iba 2 mesiace na Horňáku tak si Ťa pamätám. Nemáš ešte na niekoho kontakt?
Re: Re: Re: Horňák jar 1987-1989
Ahoj Jano!
Děkuji mnohokrát za fotky,které mi mailem dorazily!Omlouvám se že vlastně píši a reaguji až teď a prostřednictvím webu.Jinak dle fota si tě vybavuji,ale kdyby na té fotce nebyli všichni pojmenovaní,tak bych nevěděl o koho jde.Ano mail mám stále stejný,ale...bohužel na nikoho jiného kontakt nemám...,navíc byl jsem na Horńáku krátce...
Prozatím se měj dobře a kdybych náhodou na někoho někde narazil,dám sem či mailem vědět!Zdraví Petr.
Děkuji mnohokrát za fotky,které mi mailem dorazily!Omlouvám se že vlastně píši a reaguji až teď a prostřednictvím webu.Jinak dle fota si tě vybavuji,ale kdyby na té fotce nebyli všichni pojmenovaní,tak bych nevěděl o koho jde.Ano mail mám stále stejný,ale...bohužel na nikoho jiného kontakt nemám...,navíc byl jsem na Horńáku krátce...
Prozatím se měj dobře a kdybych náhodou na někoho někde narazil,dám sem či mailem vědět!Zdraví Petr.
Re: Horňák jar 1987-1989
Ahoj slouzil jsem poslednich pul roku nes sme sli do civilu na jare v 89 na hornaku preveleli mne s dolnaku sli sme spolu do civilu
Roman Kotala
Ostrava-Poruba
Roman Kotala
Ostrava-Poruba
Re: Re: Horňák jar 1987-1989
Ahoj!No sláva,zase další člověk našeho ročníku!Ikdyž samozřejmě tebe si fyzicky nevybavuji,jelikož už je pěkná řádka let a navíc jsem tam byl rovněž 3,4 měsíce...,ale je fajn že jsi se ozval!Musím se ozvat Honzovi Krokusovi,dokonce mi zaslal foto,jak jsme se fotily před civilem s Novotným a Buchtou!Bylo by fajn to dát zde,třeba se někdo pozná...
Re: Re: Re: Horňák jar 1987-1989
Ahojky...,zde je odkaz na foto těsně před civilem-předjaří 89.Majitel a autir fota je Honza Krokus,kterému moc díky za vzpomínku!www.vojensko.cz/horn…
Horňák:léto 89 - léto 90
Čús všichni !
Díky za vzpomínky. Jak to tak čtu, vše se mi vybavuje. Jmen furťáků už bych se nedobral.
Kdybych měl jít opět na vojnu, tak jedině k PS !
Já dorazil do Horňáku jak frajtr, ale ne přímo z PŠ, ale až po vygumování v Suchdolu. Po revoluci jsme sundali dráty a pěkně se to zvrhlo. Končil jsem jak četař, sloužil žluté šňůry, ale to jsem ještě mluvil slovensky (východňár). Na Moravě jsem už ale 19 let, teď ve Valaš. Meziříčí. Naše číslo bylo první, které šlo dříve do civilu (o 2 měsíce - začátkem srpna 90). Až na drobnosti a prkotiny,-celkově velmi pěkné vzpomínky !
Mějte se !
Díky za vzpomínky. Jak to tak čtu, vše se mi vybavuje. Jmen furťáků už bych se nedobral.
Kdybych měl jít opět na vojnu, tak jedině k PS !
Já dorazil do Horňáku jak frajtr, ale ne přímo z PŠ, ale až po vygumování v Suchdolu. Po revoluci jsme sundali dráty a pěkně se to zvrhlo. Končil jsem jak četař, sloužil žluté šňůry, ale to jsem ještě mluvil slovensky (východňár). Na Moravě jsem už ale 19 let, teď ve Valaš. Meziříčí. Naše číslo bylo první, které šlo dříve do civilu (o 2 měsíce - začátkem srpna 90). Až na drobnosti a prkotiny,-celkově velmi pěkné vzpomínky !
Mějte se !
Re: Horňák:léto 89 - léto 90
omyl, omyl, první o dva měsíce, jsme šli my, v lednu 1990.........ale to tvoje jméno je mi nějaké známé.....
Re: Re: Horňák:léto 89 - léto 90
Ahoj Karle !
Tak to vidíš, téměř na chlup 20 let co jsme odpočítali schody před rotou a valili směr civil a už si přesně nevzpomínám. Jistě máš pravdu a o 2 měsíce jste končili dříve už vy. Tebe si pamatuji vcelku dobře, ale to je normální, starší (půlročáky, mazáky) si člověk zafixuje nejvíce.
Ty jsi rotu moc nesloužil, z mojeho čísla se ti možná vybaví spíš "nádražáci"- východňáři Jano Tarbaj ze Spišské Nové Vsi (stejně, jako já), nebo kliďas-kulturista Miro Lukašík ze Spišské Staré Vsi. Jen doufám, že jim zrovna neprzním jména. Čús.
Tak to vidíš, téměř na chlup 20 let co jsme odpočítali schody před rotou a valili směr civil a už si přesně nevzpomínám. Jistě máš pravdu a o 2 měsíce jste končili dříve už vy. Tebe si pamatuji vcelku dobře, ale to je normální, starší (půlročáky, mazáky) si člověk zafixuje nejvíce.
Ty jsi rotu moc nesloužil, z mojeho čísla se ti možná vybaví spíš "nádražáci"- východňáři Jano Tarbaj ze Spišské Nové Vsi (stejně, jako já), nebo kliďas-kulturista Miro Lukašík ze Spišské Staré Vsi. Jen doufám, že jim zrovna neprzním jména. Čús.
Re: Re: Horňák:léto 89 - léto 90
Nazdar hoši jezdil jsem UAZEM jsem s Opavska a rád vspomínam na všechno dobré i zlé a hlavně na správné chlapi.Budu rád když se někdo ozve a pošle nějaké foto,zatim dik.harry
HAČAVA
jozef OPK 80-82 | 31.5.2010 18:54 | id 16667 | nahlásit
Začal som čítat knihu Hačava od R.Piška,som na 50 str.a zatial nič moc.Keď ste to čítali jaký máte nazor na to.Slúžil vôbec na čiare?Lebo kto to prežil má tvrdšie a krajšie zážitky.Ved v tej dobe bola ešte mazácka vojna...
Re: HAČAVA
jozef | 25.7.2010 17:55 | id 18692 | nahlásit
Ani po prečítaní knihy som názor nezmenil,,nič moc"
Čo vy na to ,ktorý ste to čítali.
Čo vy na to ,ktorý ste to čítali.
Re: HAČAVA
Nesouhlasím, máš mylné představy o mazácké vojně. Ta byla zejména u armá%dáků. U pesáků byla opravdu jen málo. Ano, mladí museli makat více na rajonech a podobně, ale rozhodně jsemv 77 - 79 "nejezdil metrem" a podobné hovadiny. Tam jsme totiž spolu museli chodit s "kosama" na čáru. Alespoň trošku jsme si museli věřit.
Vojna na Dvořišti 86-87
Ahoj kluci, koukněte na nové foto OPK Horní Dvořiště a samozřejmě napiště kdo se pozná. Milan
Re: Vojna na Dvořišti 86-87
Ahoj Milan, bol si na Dvořišti chvíľu po mne, nevieš, náhodou ako skončil pes Dan ?
Vojna na Dvořišti 86-87
MILAN CHVÁTAL | 20.5.2010 17:37 | id 16243 | nahlásit
Ahoj Stano, vzpomínám si na dva psy jménem Dan. Oba spolehlivý a poslušný. Jména psovodů ti nic neřeknou ale měli dobrý kluky. Za mě sloužili dál. Jediný pes, který šel na utracení byl Čert, byl neskutečně cholerický a pokousal několikrát i svého psovoda a to byl šikovný kluk. Vzpomínám si, že ho pokousal i do rozkroku, naštěstí bez následků.
Čau Milan Chvátal - kynolog OPK
Čau Milan Chvátal - kynolog OPK
Re: Vojna na Dvořišti 86-87
Nazdar. Tak Čert nešiel na útratu :-)) ja som ho dostal. Normálne som sním robil OPekáčko a potom aj roťácku na čiare. A ja som si ho vzal alebo skôr ukradol domov ked mal ísť na útratu kde žil ešte asi 7 rokov. A z cholerika sa stal pes ktorý spal z mačkami a bol veľmi mierny doma ale zase najlepší strážca on mál problém zo štekaním takže neštekal ale na cudzích bol ostrý perfektne . chytil dvoch zlodejov čo bol u mna doma:-)))
Re: Vojna na Dvořišti 86-87
sikora libor | 17.4.2011 18:20 | id 30287 | nahlásit
ja sloužil s danem .
OPK 80-82 jar
Dodo | 27.1.2010 18:43 | id 10667 | nahlásit
Jak sa volal velitel roty,volali sme ho ,,Kápo".Čo si pamätám je basn.:Zapadá slniečko za hačavskú horu další ďen v p***li chvala pánu bohu,další ďen v p***li na další čakáme, snád sa ta civile,snád sa ťa dočkáme.
Býval som na HD ale slúžil na DD.Chodili sme v noci kúrit do kiosku a iné...Kdo si spomína na to?
Býval som na HD ale slúžil na DD.Chodili sme v noci kúrit do kiosku a iné...Kdo si spomína na to?
Re: OPK 80-82 jar
Určitě jsi sloužil na rotě OPK a velitele dělal kpt.Jiří Švarc .politruka dělal por.Šnejdar později jsem ho střídal.Určitě jsme se viděli neboť jsem na rotu OPK přišel z Dolníhi Dvořiště.Ta básnička skutečně byla často slyšet.Dej o sobě vědět.
Ahoj stará vojno
Vladimír Rotter | 5.12.2009 20:00 | id 8245 | nahlásit
Čau Sloužil jsem podz. 86-88 velitel byl Major Novotný a vzpomínám na pošťáka Lhotu(přezdívka Sifl) A teď pordavá někde na Liberecku sněžné frézi-byl v televizi. Vzpomínám ještě na kluky Osina,Drdák,Gron kdo si vzpomenete ozvěte se-736608148
Re: Ahoj stará vojno
Ahoj!Tvé pojmenování a jména velitelů na rotě jsou naprosto přesná.Bohužel tebe jsem nezažil na rotě,jelikož jsem přišel "na chvilku-3.měsíce"dosloužit v lednu 1989..Tím pádem jsi byl můj starší půlročák!Zdar!
Re: Ahoj stará vojno
Ahoj, jsem rožčník 87/2, v 88 jsem nastoupil jako kundoš na vlakovce. Pokud si šel na podzim, mohl si mě znát, mě bohužel Tvé jméno nic neříká. Ale i tak jsem rád, že si napsal. Na jméno lhota bych si nevzpoměl, ale sifl určitě. Byl na demnou. Ten jeho vosí pas stažený opaskem nelze vymazat.
Hoj JPAG
Hoj JPAG
Rostislav Pisca z Havířova
Lucie | 23.11.2009 20:11 | id 7849 | nahlásit
Dobrý den,
nevíte někdo něco o tomto vojínovi,který sloužil v Horním Dvořišti v letech cca 1982-84.Dělal provianťáka na rotě.
Díky za info.
Milovala jsem ho.....
nevíte někdo něco o tomto vojínovi,který sloužil v Horním Dvořišti v letech cca 1982-84.Dělal provianťáka na rotě.
Díky za info.
Milovala jsem ho.....
Re: Rostislav Pisca z Havířova
sup | 5.1.2010 13:18 | id 9489 | nahlásit
82-83 dělal proviantaka Lexa, toho jsi určitě nemilovala, byl to ha....
Re: Rostislav Pisca z Havířova
Rostislav pisca | 30.12.2011 21:48 | id 39963 | nahlásit
ZADNOU LUCII SI NEPAMATUJU ROSTA
Re: Rostislav Pisca z Havířova
Rostislav Pisca | 30.12.2011 21:53 | id 39964 | nahlásit
to jsi ty marcelko
Pátrací akce
Chlapi,zdravím. Hledám kontakt na moje mazáky,
Jirku Fridricha(Lichnov u Krnova,teď možná Ostrava) a Ladislava Šváchu, oba roč.1946. Dík za pomoc. ZVS - OPK Horní Dvořiště 1965-67 JL
Jirku Fridricha(Lichnov u Krnova,teď možná Ostrava) a Ladislava Šváchu, oba roč.1946. Dík za pomoc. ZVS - OPK Horní Dvořiště 1965-67 JL
Vojna na Dvořišti
Služil som v Dvořišti na OPK v rokoch 1980-1982 Pozrel fotogaleriu roty a v spomienkach som zasa na vojne.Hlavne na majora Frencla /guma/.Hoši kto si ma pamatá nech sa ozve možme si zaspominat
Re: Vojna na Dvořišti
Sloužil jsem na OPK 80-81. Náhodou jsem narazil na tuto stránku a jsem rád,že mohu zavzpomínát na Laca Furmaníka,KarlaZuzáňáka,Jirku Martínka,Jana Vayaje,mj.Folmavu
a další.
a další.
Re: Re: Vojna na Dvořišti
zdravím tě.sloužili jsme spolu a říkali jste mi' kurde'
mám jen nejlepší vzpomínky na vojnu.
mám jen nejlepší vzpomínky na vojnu.
Re: Vojna na Dvořišti
Jsem dcera podplukovníka Frencla, a tento příspěvek se mně dotkl. Neznám lepšího člověka než byl můj táta, byl to čestný a rovný chlap , bohužel se už nemůže bránit, tak to dělám za něj.
Re: Re: Vojna na Dvořišti
jarda | 6.10.2009 12:10 | id 6526 | nahlásit
Děláš dobře Dano. Tak to má být.
Re: Re: Vojna na Dvořišti
Znal jsem kapt. Frencla v letech 1966-67 byl našim velitelem OPK Horní Dvořiště. Byl to důstojník, náročný, spravedlivý, spolehlivý. Jsem hrdý na to že jsem pod ním mohl sloužit. Čest jeho památce.
Re: Re: Vojna na Dvořišti
karel | 9.10.2009 09:21 | id 6621 | nahlásit
ono ani nejde o to urážet člověka, ale poznal jsem hodně furťáku a na rotě se k nám chovali arogantně nadřazeně až sprostě a v civilu to byli bezva chlapi
Re: Re: Vojna na Dvořišti
V Heršláku jsem sloužil v roce 1964-66 a na kpt. Frencla mám jen kladné vzpomínky.
Re: Vojna na Dvořišti
Ahoj Jozef,tak si skús spomenut na kamoša z TT-okresu,moc nás nebolo.
Re: Re: Vojna na Dvořišti
Moc trnavákov nás tam nebolo,jedného Jozefa si pamatam bol z Drahoviec.
Re: Vojna na Dvořišti
Ty si bol č***k a čurakom aj ostaneš,Ešte si sa nezmenil?...ako taký chuj može chodit po svete ked nevie ani kolko je 5x5, asi Ta to budem musiet príst naučit osobne. čau
Re: Re: pre J.Vraždu
Jaro | 4.4.2010 19:06 | id 14515 | nahlásit
Jožo,zdá sa mi,že vo svojom príspevku hodnotíš sám seba.Ale to je fuk...,s takým príspevkom sa prezentuj na nejakom bulvárnom,alebo pornografickom serveri,tam možno budeš mať úspech.Tu sa to naozaj nehodí.Dávam na zváženie adminovi,či by nemal Tvoj príspevok odstrániť.A Ty sa zapíš do kurzu slušnej výchovy!!!
Re: Re: Re: pre J.Vraždu
jaro | 6.4.2010 21:06 | id 14596 | nahlásit
Neviem,čo treba na tom vysvetlovať....
Re: Re: Vojna na Dvořišti
Miro | 6.4.2010 20:44 | id 14595 | nahlásit
Tejto reakcii nerozumiem...Môžeš vysvetlit čo ta tak rozčúlilo?Ja tam nič zlé nevidím!
Re: Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
Miro | 7.4.2010 11:36 | id 14615 | nahlásit
Jaro na teba som nereagoval,prepáč.Ale na to čo písal J.Vražda,tomu nerozumiem čo sa mu nepáčilo,snád nie čo napísal J.Bohovič,ved na tom nie je nič také...
Re: Re: Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti-pre Mira
Jaro | 7.4.2010 13:59 | id 14619 | nahlásit
Miro,prepáč....Myslel som,že schvaľuješ Vraždov príspevok!
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Vojna na Dvořišti
Laco | 7.4.2010 16:02 | id 14622 | nahlásit
Jožo Bohovič bol fajn chlap.Ale kto bol J.Vražda si nespomínam.Ktorý ročník a kde si slúžil?
Re: Vojna na Dvořišti
jozef cau vzpominam si na Tebe byl jsi muj mazak prisel jsem na rotu podzim 81 jako frajtr po kasparovi ''cikan'' jeste tu byl cet.danovsky pamatuji si docela jmena velitel svarc''kapo'' buchta a safar je to letos 30let radeji nepocitat byl jsem se tam podivat straznice na nadrazi uz neni na nasi rote sidli policie 1rota zavrena v90 letech jsem potkal svarce uniformu povesil na hrebik a jezdil s autobusem a buchtu jsem potkal v horazdovicich ''strakonicko'' postavil si tam domek jezdil s nakladakem jeho zena ucitelkou v mat.skolce zatim se mej a nekdy se ozvi jestli si me vybavis.venca
SUPÁK
Vladimír Bujnošek | 3.7.2009 13:34 | id 4671 | nahlásit
Ahoj, já sloužil na rotě podzim 81-83, na vojnu
nevzpomínám v dobrém, jen na kluky. ruská a zelená
vojna, mezi námi a hačaváky bonzáci, preference
bolševiků atd., já měl supy Daxo-Cedr. Velitel
Novotný Antonín, no coment. Vzpomínám na asi 12
letou holku z Rakouska, jak asi zabloudila na
výkolejku a zelení pro ni poslali poplachovku: se
psem, a 4 chlapy se samopaly, ta holka musí mít
dodnes deprese, " kusy" se vědšinou
udělaly, že je zelení přemluvili a je toho víc.
nevzpomínám v dobrém, jen na kluky. ruská a zelená
vojna, mezi námi a hačaváky bonzáci, preference
bolševiků atd., já měl supy Daxo-Cedr. Velitel
Novotný Antonín, no coment. Vzpomínám na asi 12
letou holku z Rakouska, jak asi zabloudila na
výkolejku a zelení pro ni poslali poplachovku: se
psem, a 4 chlapy se samopaly, ta holka musí mít
dodnes deprese, " kusy" se vědšinou
udělaly, že je zelení přemluvili a je toho víc.
d.d.
kilianzlipoltova | 18.7.2010 20:57 | id 18501 | nahlásit
zdar supáku,dobře si tě pamatuji,byl jsi z Fryčovic,stejný ročník jako Jančura a Saša Bajer,který je už pár let nahoře,pamět mi ještě trochu slouží a o službě jsem sepsal vzpomínky do knihy DVA ROKY V DOLNÍM DVOŘIŠTI,pozdravuj Hornáky
Re: d.d.
sup | 3.8.2010 07:03 | id 18938 | nahlásit
ahoj, konečně reagoval někdo z našeho ročníku, čtu název odesílatele, ale nemůžu ho rozluštit. Saši Bajera je mi líto, nevěděl jsem to, byl jsem mu na svatbě a pak jsem ho ztratil.U Jančury jsem byl dvakrát a stýkám se s Rostou, někdy potkám i Přečka, ten je stále stejný -usne kdekoliv.když tak zavolej 725 578 922. Na knihu se podívám.
Re: d.d.
sup | 4.8.2010 06:44 | id 18972 | nahlásit
pochopil jsem to blbě, ty nebudeš z mého ročníku, co?
staré časy
pardon ale zapomněl jsem na email
staré časy
Janulek | 12.5.2009 21:31 | id 3462 | nahlásit
já jsem sloužil v horním dvořišti v roku
1975-1977 tak kdy byste někdo v tomhle roce
sloužili napište a můžeme si za vzpomínat
1975-1977 tak kdy byste někdo v tomhle roce
sloužili napište a můžeme si za vzpomínat
toto tam vypadá
ahojte,sloužil jsem na rotě v letech 88/90 jako
vlakovák a svazák jo Buchta to byl fajn chlap. a
zjištuji že to tam pěkně spustlo.To by se za
Novotného stát nemohlo.dokonce ani prasečák už
nestojí.byli jsme ročník, který boural v 89 dráty
mrzlo, až praštělo a slavní v Praze o bourání
rozhodli, to bylo asi na vojně nejhorší.Kdo jste
tam v té době sloužili ozvěte se.
vlakovák a svazák jo Buchta to byl fajn chlap. a
zjištuji že to tam pěkně spustlo.To by se za
Novotného stát nemohlo.dokonce ani prasečák už
nestojí.byli jsme ročník, který boural v 89 dráty
mrzlo, až praštělo a slavní v Praze o bourání
rozhodli, to bylo asi na vojně nejhorší.Kdo jste
tam v té době sloužili ozvěte se.
Re: toto tam vypadá
Ty Karle možná je to mýlka,či jsem si tě blbě
vybavil,ale víš že si na tě možná
pamatuji...,nepocházíš náhodou z Tábora?Ale
říkám,možná že se mýlím..,já tam přišel tak cirka
někdy v únoru 89 jako suprák a sloužil jen něco
málo přes měsíc před odchodem do civilu,takže
kluků jsem tam za ten měsíc a něco moc
nepoznal.... Pamatuji si u řidičů Zamce(kluk ze
Slovenska),jelikož byl se mnou ve výcvikáči v
Suchdole,jinak už si asi jménem nikoho
nevybavuji. Jo a pak tam byl co já vím nějaký
velitel čety ppor.Lhota,no neměl mezi kluky dobrou
popvěst,pak šel na výcvik do Suchdola,pak takový
ml.poručík,tuším že z civilu z Čes.Krumlova(ten
byl super..).Tak nevím,ale jak říkám tvé jméno mi
něco říká...
vybavil,ale víš že si na tě možná
pamatuji...,nepocházíš náhodou z Tábora?Ale
říkám,možná že se mýlím..,já tam přišel tak cirka
někdy v únoru 89 jako suprák a sloužil jen něco
málo přes měsíc před odchodem do civilu,takže
kluků jsem tam za ten měsíc a něco moc
nepoznal.... Pamatuji si u řidičů Zamce(kluk ze
Slovenska),jelikož byl se mnou ve výcvikáči v
Suchdole,jinak už si asi jménem nikoho
nevybavuji. Jo a pak tam byl co já vím nějaký
velitel čety ppor.Lhota,no neměl mezi kluky dobrou
popvěst,pak šel na výcvik do Suchdola,pak takový
ml.poručík,tuším že z civilu z Čes.Krumlova(ten
byl super..).Tak nevím,ale jak říkám tvé jméno mi
něco říká...
Re: Re: toto tam vypadá
Jo a ještě si pamatuji na hlídání výkolejky,noční
průzkumy se psi,to se nezapomíná.Já v Heršláku od
té doby nebyl,přitom to od nás z Budějek je
kousek(cha,cha).v Suchdole to jo,tam jsem tak,nebo
spíše projíždím 1*za 2 měsíce.P.Novotný byl tuším
z Kaplice,p.Buchta mám za to místní z Dvořiště,jo
a ještě si vybavuji rtm.Bogu,tuším z
Dolňáku(bytem..).Je to přeci jenom 20 let už!!To
snad ani není možný!!
průzkumy se psi,to se nezapomíná.Já v Heršláku od
té doby nebyl,přitom to od nás z Budějek je
kousek(cha,cha).v Suchdole to jo,tam jsem tak,nebo
spíše projíždím 1*za 2 měsíce.P.Novotný byl tuším
z Kaplice,p.Buchta mám za to místní z Dvořiště,jo
a ještě si vybavuji rtm.Bogu,tuším z
Dolňáku(bytem..).Je to přeci jenom 20 let už!!To
snad ani není možný!!
Re: Re: Re: toto tam vypadá
já jsem rotu sloužil, málo víc vlak,ale když se mi
chtěli furťaci pomstít poslali mě šlapat.Boga
Musil Jurášek ti měli strach z Buchty a Novotného
nejednou mi řekli že mi ani ti dva nepomůžou....to
byly časy.ještě před civilem jsem dostal zavádět
mladýho na výkolejku, to se nedělalo, ale pomstit
se mi chtěli,a nakonec jsme, par hodin domu, měli
zadržení. Dva rakušaci šli na disco na nádr. do
Horňáku. Když jsem končil byl Lhota už
poručík, Boga nadrtm.,a Buchtovi už bydleli na
Strakonicku. Kromě Suchdolu, mám jen ty nej nej
vzpomínky
chtěli furťaci pomstít poslali mě šlapat.Boga
Musil Jurášek ti měli strach z Buchty a Novotného
nejednou mi řekli že mi ani ti dva nepomůžou....to
byly časy.ještě před civilem jsem dostal zavádět
mladýho na výkolejku, to se nedělalo, ale pomstit
se mi chtěli,a nakonec jsme, par hodin domu, měli
zadržení. Dva rakušaci šli na disco na nádr. do
Horňáku. Když jsem končil byl Lhota už
poručík, Boga nadrtm.,a Buchtovi už bydleli na
Strakonicku. Kromě Suchdolu, mám jen ty nej nej
vzpomínky
Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
Aha,tak jsem se zmýlil,vybavoval jsem si někoho
jiného...,jo ale máš pravdu-Musil už si
vzpomínám,ten byl pohodář,navíc nebyl zase o tolik
starší než my,to byl Krumlovák.S tím
zadržením....,když jsem tam byl ,bylo tam,tuším že
je pak na rotě vyslýchali,či co.ještě se mi
vybavuje z kuchyně kuchař(starší)Padalík,pak kluk
jménem Bejšovec,ale to byl snad mladý,či můj
půlročák,už přesně nevím.Aha,já už asi vím,proč
jsem se v tobě spletl...-buď v Heršláku,nebo na
výcviku na motostřelce v Suchdole tam byl Kott-ale
Martin.ten byl tutově z Tábora,buď mé číslo,nebo
půlročák či co....
jiného...,jo ale máš pravdu-Musil už si
vzpomínám,ten byl pohodář,navíc nebyl zase o tolik
starší než my,to byl Krumlovák.S tím
zadržením....,když jsem tam byl ,bylo tam,tuším že
je pak na rotě vyslýchali,či co.ještě se mi
vybavuje z kuchyně kuchař(starší)Padalík,pak kluk
jménem Bejšovec,ale to byl snad mladý,či můj
půlročák,už přesně nevím.Aha,já už asi vím,proč
jsem se v tobě spletl...-buď v Heršláku,nebo na
výcviku na motostřelce v Suchdole tam byl Kott-ale
Martin.ten byl tutově z Tábora,buď mé číslo,nebo
půlročák či co....
Re: Re: toto tam vypadá
nene z tábora nejsem kousek dál až z moravy a to
severní :):):) Lhota- pohroma naší roty ten měl
zelené snad i koberce doma.......snažil se mě
nachytat snad všude,ač jsem se ho obával nedostal
mě nikdy!!!!Na Mohyle se plížil a já spal,ale
praskla pod ním suchá tráva či co a nedostal mě,
severní :):):) Lhota- pohroma naší roty ten měl
zelené snad i koberce doma.......snažil se mě
nachytat snad všude,ač jsem se ho obával nedostal
mě nikdy!!!!Na Mohyle se plížil a já spal,ale
praskla pod ním suchá tráva či co a nedostal mě,
Re: toto tam vypadá
Petr9600 | 29.8.2009 11:31 | id 5644 | nahlásit
Karle,máš na mysli Novotného Petra nebo Starého Tondu?V tvém ročníku tam velel mjr.P.Novotný,přišel z brigády v Budějovicích a už taky pár let není mezi námi,zemřel v Budějovicích v roce 1995,kdo ho pamatujete ze Šejb nebo Dolního Dvořiště,tak se ozvěte...
Re: Re: toto tam vypadá
karel | 29.8.2009 13:54 | id 5650 | nahlásit
Tak Peťa to má za sebou. K nám přišel ke konci, byl poslám za chlast, dobrý salamista, akorát jsem málem kvůli němu šel bručet, měl jsem zadržení a on je po zelené poslal zpátky a pak to zkoušeli na Dolňáku a tam se to provalilo. Málem jsem to odskákal já, jako vel.hlídky.
Na Tondu jsou dobrý vzpomínky, ty jeho cochcárny a kamufláže...
Na Tondu jsou dobrý vzpomínky, ty jeho cochcárny a kamufláže...
Re: Re: Re: toto tam vypadá
Petr9600 | 3.9.2009 17:25 | id 5789 | nahlásit
Jo,Karle,Petra už nic netrápí,tehdy fakt pil,páč se rozváděl,ale z brigády přišel kvůli bojům s plk.Procházkou z toho co vím.Jináč na rotě to už začíná pustnout a Heršlák taky vypadá dost vybydleně.Trochu jsem to omrkl i zevnitř a třeba domeček psovodů má dodnes lékárničku i ty kotce stojí(asi se o nich cikorky nedozvěděli jako jinde).A co se týče Peti,tak na Šejbech to ještě býval voják jako řemen,salamista určitě ne,ono kdo to ještě žral,když listopad byl za dveřma...Zdar Kajo:-)
Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
karel | 5.9.2009 05:54 | id 5828 | nahlásit
jak tak zjišťuji, tak jsme museli ty poslední měsíce sloužit společně,ale nějak si tě nevybavuji,nemáš foto z té doby??hledám kluky z ročníku ale 21 roku je 21 roku adresy už neplatí ......
Re: Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
musíte se víc snažit, pane správče! my se našli po 45 letech.( viz 29,08,2009-sraz vojáků z dyleně). pokud chceš, popíšu hledání.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
Petr9600 | 8.11.2009 17:42 | id 7453 | nahlásit
Tak jsem tu opět a zdravím tě,já na Horňáku nesloužil,ale od vás z ročníku si pamatuju řidiče Gazu.Byl Slovák někde od řeky Hornád,páč mi vyprávěl o Hlavatkách,vezl mě v těsně po revoluci do Vyššího Brodu na ryby,no je to už doba,bývám v Budějovicích,tak mi tu nech vzkaz,když budeš mít cestu kolem,rád si s tebou popovídám,zatím zdar.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: toto tam vypadá
řidič (med) | 12.2.2010 15:05 | id 11753 | nahlásit
mjr.p .Novotny zije v Kaplici do dnes. zažil jsem ho 82-84 .
Re: Re: Re: toto tam vypadá
sup | 15.2.2010 10:03 | id 11958 | nahlásit
já myslel, že si střelil kulku do hlavy, když mu bourali dráty, jak to mohl přežít...takový....
Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
Mistr | 16.2.2010 02:36 | id 12013 | nahlásit
On už tam nebyl,dráty šli pryč až po novém roce,tak jedině svojí brokovnicí na bažanty:)))Ty dráty boural jeho jmenovec nebo úplně přesně vojáci ZVS..
jaro 82 84
med | 16.2.2010 17:57 | id 12033 | nahlásit
do dnes chodi ve svoji oblibené kaky .
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
karel | 16.2.2010 20:27 | id 12046 | nahlásit
dráty boural antonín a ne po novém roce ale už 15.12.89 do důchodu šel až někdy z jara 1990 ženisti to odsrali více ale bourala celá rota a naše politiky ani nenapadlo že by mohlo mrznout....
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
karel | 16.2.2010 20:32 | id 12049 | nahlásit
nevím čím pokračují ty tečky,ale starý pán byl jeden z nejlepších ˝COCHCÁRNÍK ˝☺☻☺☻
Re: Re: Re: toto tam vypadá
karel | 16.2.2010 20:25 | id 12045 | nahlásit
asi antonín novotný ne? petr už není mezi námi........
Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
Mistr | 18.2.2010 02:28 | id 12089 | nahlásit
No,tak to je rébus,já si myslím,že Petr tam byl ještě když stála signálka,tak jí za něj i bourali.Nebo tam měli s Tondou myslivcem nějakou dobu souběžně funkce?k***a,kdo se v tom má vyznat,ale Petr už nežije a Tonda si lítá,ač byl starší,po světě v khaki jak se tu píše,no,někdo holt nestárne:)
Re: Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
karel | 18.2.2010 10:41 | id 12094 | nahlásit
Petr byl velitel první čety a Tonda velitel roty,Otík Buchta politruk,Jurášek velitel druhé čety,třetí byl myslím Musil a čtvrté čety byl sifl Lhota
Zde již nelze dále reagovat
Re: toto tam vypadá
vaclav krenželak | 30.1.2010 23:35 | id 10867 | nahlásit
taky jsem tam sloužil ozvise jestli znaš psovoda baranka
Re: toto tam vypadá
vaclav krenželak | 30.1.2010 23:41 | id 10868 | nahlásit
znal si psovoda baranka nebo sofera berenteva
Re: Re: toto tam vypadá
vaclav krenželak | 3.2.2010 13:57 | id 11085 | nahlásit
potym zadrženi tech NDRaku jsem asi za tyden sli dva pryč ja byl bažant
Re: Re: toto tam vypadá
karel | 11.3.2010 11:30 | id 13568 | nahlásit
psal jsem že Berente byl Petr a přitom to byl Viktor!!!!stáří se hlásí)))))
našel jsem adresy z vojny ,ale jestli platí????
Berente Viktor
Okružná 4821
Revúca
našel jsem adresy z vojny ,ale jestli platí????
Berente Viktor
Okružná 4821
Revúca
Re: Re: Re: toto tam vypadá
viktor | 25.8.2011 14:47 | id 35352 | nahlásit
cav Karle to som ja vodic Viktor B.
Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
karel | 19.10.2011 18:08 | id 37189 | nahlásit
a co ty viktore ty jsi s někým v kontaktu????
Re: Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
viktor | 21.10.2011 15:26 | id 37249 | nahlásit
nie som s nikym v kontakte
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
vaclav | 2.12.2011 19:15 | id 38684 | nahlásit
nejsi ty berente viktor ozvi se ja spal na vaši svetnici ty jsi byl naš bunda
Re: Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
viktor | 18.2.2012 13:10 | id 42514 | nahlásit
Nie si ty nahodou ten vaclav z ostravy- poruby ?
Zde již nelze dále reagovat
Re: toto tam vypadá
vaclav | 30.1.2010 23:49 | id 10870 | nahlásit
ty si byl u opk ja tam mnel pruser možna mne znaš byl jsi i v suchdole znal si mne asi odpovez
Re: Re: toto tam vypadá
karel | 2.2.2010 11:07 | id 11020 | nahlásit
ahoj u opk jsem nebyl, ale byl jsem vlakovák na osobní dopravě,petr berente byl moje číslo,ja seděl s buchtou v kanclu,na tom bylo to nejlepší, že jsem nebyl ani v ssm a hned svazák.......
Re: Re: Re: toto tam vypadá
vaclav | 2.2.2010 21:45 | id 11061 | nahlásit
tak to si mne musel videt když baranek psovod byl muj mazak tak ty si byl pul roku dřiv stam přisel ja tam byl asi 3 mesice ja odešel potom po ty pruseru k stavařum do žandova určite mne znaš byli v tom občane NDR s trabantem odepiš čekam
Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
karel | 3.2.2010 12:43 | id 11082 | nahlásit
nějak si to nevybavuji a to mám paměť upřesni to trochu časově......
Re: Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
vaclav | 3.2.2010 13:53 | id 11084 | nahlásit
byl jsem tam hned po vycviku byl jsem ubytovany na pokoji berentevem
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: toto tam vypadá
vaclav | 24.2.2010 20:02 | id 12480 | nahlásit
karle neviš kde bych sehnal ty naše bundy,,psky,, co sme mneli na hranici porad kde je možno je koupit prosimte odepiš čakam budu ti vdečny ,, psky,,
Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
karel | 25.2.2010 11:48 | id 12517 | nahlásit
nemám zdání, nesetkal jsem se s nimi od vojny a že byly super.....na vlaku jsem měl funglovku to bylo žužo a ten kožich. škoda fakt nevím
Re: Re: Re: Re: Re: toto tam vypadá
vaclav | 25.2.2010 23:17 | id 12555 | nahlásit
skoda ale jinak dekuji už si s vzpomnel asi na mne jinak ten psovod byl slovak asi barancek jestli chceš tak se podivej na stranku o rote horni dvořiste i ze vnitř www zeleznaopona .com ozvise jestli chces dik predem
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: toto tam vypadá
karel | 16.2.2010 20:28 | id 12048 | nahlásit
ahoj matně si něco vybavuji ale nemáš foto ??to víš už čekám na důchod)))))
kott6@seznam.cz
kott6@seznam.cz
Re: toto tam vypadá
Karle maš pravdu že to tam pěkně spustlo byl jsem jeden s vas krý boural.Byl jsem řidič a řikalo se mi harry pochazim s opavska ozvěte se 88-90
Re: Re: toto tam vypadá
ahoj milane......tak konečně jeden z našeho ročníku.sehnal jsem jen Laďu Tokára dělá na Śumpersku u policie,jinak nemám štěstí.
Re: Re: Re: toto tam vypadá
Milan | 14.3.2011 22:09 | id 28486 | nahlásit
čusek karle..nemaš nějaké fotky.Tokára si trochu vybavuji ale po těch letech už nic moc,ale fotky by pamět nastartovali.Jsem rád že ses ozval doufam že nezustanem jen u psani.zatim zdar a ozvy se.tel.603 375 726
pes Marko
Na rotě v Horním Dvořišti jsem sloužil v roce 1969
a to pouze třicet dnů na voj. cvičení. Byl tam v
té době i "můj" pes Marko, se kterým
jsem sloužil původně na rotě v Mnichovicích. Byl
mě tenkrát přidělen úplně mladý a nacvičoval jsem
s ním útok na volno. Potom na Horním Dvořišti jsme
spolu několikrát sloužili a to i na nočním
stanovišti na pravé straně. Marko měl úžasnou
paměť a nezklamal mě ani po čtyřech letech co jsme
se znovu setkali. Prosím pokud se najde někdo kdo
zná jeho další osud napište.
a to pouze třicet dnů na voj. cvičení. Byl tam v
té době i "můj" pes Marko, se kterým
jsem sloužil původně na rotě v Mnichovicích. Byl
mě tenkrát přidělen úplně mladý a nacvičoval jsem
s ním útok na volno. Potom na Horním Dvořišti jsme
spolu několikrát sloužili a to i na nočním
stanovišti na pravé straně. Marko měl úžasnou
paměť a nezklamal mě ani po čtyřech letech co jsme
se znovu setkali. Prosím pokud se najde někdo kdo
zná jeho další osud napište.
Re: pes Marko
Ahoj Edo, ve Dvořišti jsem sloužil 64-66, tenkrát
to ještě byla 7rota lipenského praporu, nevím v
kterém roce došlo k reorganizaci na 1 rotu
kapliského praporu. Existovalo za Tebe ještě
stanoviště piket na levém úseku? V létě bych se
tam chtěl vypravit a zavspomínat po 45letech.
Zdravím všechny spolubojovníky. Josef
to ještě byla 7rota lipenského praporu, nevím v
kterém roce došlo k reorganizaci na 1 rotu
kapliského praporu. Existovalo za Tebe ještě
stanoviště piket na levém úseku? V létě bych se
tam chtěl vypravit a zavspomínat po 45letech.
Zdravím všechny spolubojovníky. Josef
Re: Re: pes Marko
Ahoj Josefe, omlouvám se za zpoždění. Ano tenkrát v 69 roce byl piket na levé straně. Několikrát jsem tam sloužil a pokud mě paměť neklame, tak byl obsazován dvoučlennou hlídkou ale ta se ve dne i v noci dělila, že na stanovišti byl vždy jen jeden člen. Prověřování se dělo ve dvojici. Nevím jak to bylo v zimě. Zdravím Tě Eda.
Ahoj stará vojno
Zdravím všechny peésáky kteří sloužili na rotě ve
Dvořišti resp. v Českém Heršláku, vzpomínky jsou
hezké, ale realita byla horší. Pravda, na to horší
se časem zapomene, na to lepší se vzpomíná. V
dnešní době mě doslova hýbe žlučí, že dnešní
politická garnitura(topolánek, senátor štětina a
spol.) se snaží bývalé pohraničníky
kriminalizovat, na druhou stranu dávají
vyznamenání vrahům mašínovým, kterým nic jiného
nezbývalo jak se vyhnout šibenici. My jsme si
vojnu nezvolily dobrovolně, zatím co oni
dobrovovolně sloužili komunistickému režimu a
užívali výhod, pak převlekli kabáty a užívyjí si i
teď. Tenkrát prostě byla taková doba, a já osobně
si vážím toho, že jsem sloužil na čáře. Uvítám
jestli se zde najde někdo, kdo byl ve Dvořišti v
roce 64-66 ať mě kontaktují, zároveň děkuji
Tondovi Čajkovičovi za fotky, které mě poslal.
Dvořišti resp. v Českém Heršláku, vzpomínky jsou
hezké, ale realita byla horší. Pravda, na to horší
se časem zapomene, na to lepší se vzpomíná. V
dnešní době mě doslova hýbe žlučí, že dnešní
politická garnitura(topolánek, senátor štětina a
spol.) se snaží bývalé pohraničníky
kriminalizovat, na druhou stranu dávají
vyznamenání vrahům mašínovým, kterým nic jiného
nezbývalo jak se vyhnout šibenici. My jsme si
vojnu nezvolily dobrovolně, zatím co oni
dobrovovolně sloužili komunistickému režimu a
užívali výhod, pak převlekli kabáty a užívyjí si i
teď. Tenkrát prostě byla taková doba, a já osobně
si vážím toho, že jsem sloužil na čáře. Uvítám
jestli se zde najde někdo, kdo byl ve Dvořišti v
roce 64-66 ať mě kontaktují, zároveň děkuji
Tondovi Čajkovičovi za fotky, které mě poslal.
Re: Ahoj stará vojno
Zdravím tě, v Heršláku jsem sloužil 67-69 a
jelikož v tu dobu přešla PS pod armádu, tak jsme
se stali 6 rotou Budějovické brigady. Toto trvalo
do roku 72 kdy PS přešla zpět pod vnitro. A jinak
nenech se vytočit vždyť oni páni štětinové nám
nemohou zapomenout,že jsme je nenechali dělat co
by se jim líbilo, bohužel dnes mají pré. Ahoj
Honza.
jelikož v tu dobu přešla PS pod armádu, tak jsme
se stali 6 rotou Budějovické brigady. Toto trvalo
do roku 72 kdy PS přešla zpět pod vnitro. A jinak
nenech se vytočit vždyť oni páni štětinové nám
nemohou zapomenout,že jsme je nenechali dělat co
by se jim líbilo, bohužel dnes mají pré. Ahoj
Honza.
Re: Re: Ahoj stará vojno
Zdravím všechny kdo sloužil v Heršláku 67-69 .Byl jsem psovod- nebo jak nám říkaval Bohouš Kutnar ,kočkovodi.Zháním adresu na-Karel Kroutil,Standa Kukla,Vojta Vesely no a na ostatní.Uděláme sraz. Jarda
Pro Josefa Urbana z H. Dvořiště
Ahoj Josefe,
já sice sloužil na Spáleništi, ale narazil sem náhodou na Tvůj příspěvek z března loňského roku. Myslím, že u vás v té době sloužil můj kamarát Josef Zvoníček z vedlejší vesnice tady na Valašsku. Tak Ti chci jen oznámit, že Josef před 2. lety zemřel. Je to smutná zpráva, ale takový už je život. Tak se měj, ať Ti slouží zdraví. Karel.
já sice sloužil na Spáleništi, ale narazil sem náhodou na Tvůj příspěvek z března loňského roku. Myslím, že u vás v té době sloužil můj kamarát Josef Zvoníček z vedlejší vesnice tady na Valašsku. Tak Ti chci jen oznámit, že Josef před 2. lety zemřel. Je to smutná zpráva, ale takový už je život. Tak se měj, ať Ti slouží zdraví. Karel.
Re: Ahoj stará vojno
Napsals to nádherně.Dík Dnes vyznamenávají i VRAHY Sloužil jsem 67-69
prosba
Ještě taková poznámka,pokud tento příspěvek bude
číst někdo z kluků,co v těch letech (87-89)tam
sloužili,nech´t sem napíší,či se ozvou na můj
mail(Pedros68@seznam.cz).ikdyž zatím vidím,že zde
píší jen starší ročníky,co já samozřejmě nemohu
pamatovat.
číst někdo z kluků,co v těch letech (87-89)tam
sloužili,nech´t sem napíší,či se ozvou na můj
mail(Pedros68@seznam.cz).ikdyž zatím vidím,že zde
píší jen starší ročníky,co já samozřejmě nemohu
pamatovat.
údiv
Ahojky...!S údivem jsem dnes nalezl tyto stránky o
bývalé PS a jsem nadšen!Sloužil jsem v H.Dvořišti
resp.Č.Heršláku v letech 1987-1989.Sice jen
krátce(na poslední 2.měsíce),ale i tak vzpomínám
rád!Ano,ano na velitele roty p.Novotného
vzpomínám,rovněž na p.Buchtu si pamatuji!Pak ještě
tam mám za to byl,jelikož už si na jména kluků
nepamatuji tak jsem byl na světnici s jistým
Býšovcem,Zamec,kuchař Padalík,kdo ještě,pak přede
mno těsně přešel Schmidt tedy jako já ze
Suchdola!Vím že tam byli kluci z pasovky,to si
pamatuji.Jo a pak tam byl nějaký poručík či
co,zažil jsem ho jen pár dní,ale měl předzvěst
strašného vola,jméno už si nepamatuji!Pamatuji jak
jsem byl párkrát na tzn.výkolejce,pak se chodilo
kápíčko.Jinak ty fota jsou fakt bezvadná,rád jsem
si zavzpomínal. Já bych se nějakého srazu
nebránil,jelikož jsem z Č.Budějovic,což je
kousíček!
bývalé PS a jsem nadšen!Sloužil jsem v H.Dvořišti
resp.Č.Heršláku v letech 1987-1989.Sice jen
krátce(na poslední 2.měsíce),ale i tak vzpomínám
rád!Ano,ano na velitele roty p.Novotného
vzpomínám,rovněž na p.Buchtu si pamatuji!Pak ještě
tam mám za to byl,jelikož už si na jména kluků
nepamatuji tak jsem byl na světnici s jistým
Býšovcem,Zamec,kuchař Padalík,kdo ještě,pak přede
mno těsně přešel Schmidt tedy jako já ze
Suchdola!Vím že tam byli kluci z pasovky,to si
pamatuji.Jo a pak tam byl nějaký poručík či
co,zažil jsem ho jen pár dní,ale měl předzvěst
strašného vola,jméno už si nepamatuji!Pamatuji jak
jsem byl párkrát na tzn.výkolejce,pak se chodilo
kápíčko.Jinak ty fota jsou fakt bezvadná,rád jsem
si zavzpomínal. Já bych se nějakého srazu
nebránil,jelikož jsem z Č.Budějovic,což je
kousíček!
záložka
Jarda Brejcha | 17.2.2009 19:07 | id 1482 | nahlásit
Po ZVS u PS na rotě Diana jsem přežil dvě cvičení
u bigošů, hrůza. Když přišlo třetí, k PS, myslel
jsem, že jedu na rekreaci. Za nás záložky chodily
na TH s lopatou, za rotou v lese měli dopravní
prostředky a víceméně fraj. Ale v roce 1988 na
Horňáku jsme zapadli jako záklaďáci: služby -
Čurky, Výkolejka, Mohyla, případně dvakrát za noc
Veverky... Ke konci jsme jednou celý den místo PŠM
prováleli, ale Buchta nás načapal na bidle, takže
jsme si mohli vybrat - buď zametat buzerák, nebo,
prý, basa. Ještě dneska tam mají zameteno...
Utkvěl mi jen jeden záklaďák, říkali mu Básník,
přišel úplně zbořený z vycházky, jmenoval se Petr
Bezruč, asi Ostravák...
u bigošů, hrůza. Když přišlo třetí, k PS, myslel
jsem, že jedu na rekreaci. Za nás záložky chodily
na TH s lopatou, za rotou v lese měli dopravní
prostředky a víceméně fraj. Ale v roce 1988 na
Horňáku jsme zapadli jako záklaďáci: služby -
Čurky, Výkolejka, Mohyla, případně dvakrát za noc
Veverky... Ke konci jsme jednou celý den místo PŠM
prováleli, ale Buchta nás načapal na bidle, takže
jsme si mohli vybrat - buď zametat buzerák, nebo,
prý, basa. Ještě dneska tam mají zameteno...
Utkvěl mi jen jeden záklaďák, říkali mu Básník,
přišel úplně zbořený z vycházky, jmenoval se Petr
Bezruč, asi Ostravák...
Re: záložka
Ahoj Jardo-záložáku, tady básník. Ty máš ale paměť !!! akorát s tím ,,zbořením" sis mě určitě s něným poplet, nebi snad ne?. Je to tak dávno, ale přesně si vybavuju ty noční, zimní Veverky a ostatní stanoviště. Vždycky jsem ty záložáky litoval, že to fakt nebylo žadné leháro. Taky nám za mojí éry vzal do zaječích jeden mladý, jmenoval se Síkora?, nevím jistě, ale byl z Třince, to bylo pozdvižení, Novotný vyváděl. Já sloužil jaro 86-88 a taky jsem měl občas na starosti kotelnu ještě s Jirkou Scheidrem, ale toho pak převelili někam do vnitrozemí.
Jardo díky, že sis vzpoměl já si Tě bohužel po jménu nevybavuji, ale pomatuju na záložáka s bradkou, dokonce mám doma fotky,třeba to jsi právě Ty. Třeba se ještě ozvi já jsem z Frýdku-Místku, takže ses docela trefil. Jinak zdravím všechny, kteří si vzpomenou a díky za tyto stránky. Petr - básník
Jardo díky, že sis vzpoměl já si Tě bohužel po jménu nevybavuji, ale pomatuju na záložáka s bradkou, dokonce mám doma fotky,třeba to jsi právě Ty. Třeba se ještě ozvi já jsem z Frýdku-Místku, takže ses docela trefil. Jinak zdravím všechny, kteří si vzpomenou a díky za tyto stránky. Petr - básník
Re: 86-88 na OPK
Rado Světlík | 25.1.2010 15:22 | id 10485 | nahlásit
Ahoj...a musím říct,že mě mile překvapili tyto stránky,kde vzpomínky se nevymažou...Dík za info suprovému kámošovi Petru (básníkovi).Kobylky,jak nám říkali,jsme na nádraží trávili spousta času.Snad se někdo další třeba s našeho ročníku ozve a zavzpomínáme:-)nebo něco podniknem...Zdravím všechny Rado
Re: Re: záložka
Brejcha | 25.1.2010 16:27 | id 10496 | nahlásit
Čau básníku, tak jsi to tam taky přežil... Bradku jsem nikdy neměl, nám jste se zdáli hrozně mladí a my vám zase děsně starý. Žij blaze a skládej... Jarda
Pohraničná rota
Ahoj bývalý pohraničníci. Slúžil som v Dvorišti v
rokoch 1983-85. Pes DAN z PS. Rád na to spomínam,
bola to celkom dobrá sranda. Ak niekto zo starých
spolubojovníkov náhodou zablúdi na túto stránku
nech sa ozve.
rokoch 1983-85. Pes DAN z PS. Rád na to spomínam,
bola to celkom dobrá sranda. Ak niekto zo starých
spolubojovníkov náhodou zablúdi na túto stránku
nech sa ozve.
Re: Pohraničná rota
Pamatáš v zimne 1985 mi utiekol mladý,bol stoho dost poplach.
Re: Re: Pohraničná rota
Nejmenoval se HARACH? Utekl ti z "TĚŽKÉ" závory?
Re: Re: Re: Pohraničná rota
Presne tak, nerad na to vspomínam, ale už je to tam.
Re: Re: Re: Re: Pohraničná rota
Ahoj Petře
Mrzí mě, že jsem se dostal na tyhle stránky až po tolika letech.Hned se ti připomenu. Sloužil jsem jaro 84-86 na OPK.Tu noc co ti utekl Harach do rajchu tak jsi mě střídal.Měl jsem denní šichtu na "lehký závoře" .Jestli si vzpomeneš tak jsem byl jediný z kluků na opk kdo nosil brejle.To abych viděl "pasováka" když na nás mávl mezi auty že můžou jet.
Mrzí mě, že jsem se dostal na tyhle stránky až po tolika letech.Hned se ti připomenu. Sloužil jsem jaro 84-86 na OPK.Tu noc co ti utekl Harach do rajchu tak jsi mě střídal.Měl jsem denní šichtu na "lehký závoře" .Jestli si vzpomeneš tak jsem byl jediný z kluků na opk kdo nosil brejle.To abych viděl "pasováka" když na nás mávl mezi auty že můžou jet.
Re: Re: Re: Re: Re: Pohraničná rota
Ty jsi sloužil se ŠROMOTOU,HUMPLÍKEM-psovod,někomu z tvého ročníku se říkalo "GEROJ" a ty jsi takové menší postavy a měl jsi stále vystříhanou hlavu dohola. Nepletu se!?
Zde již nelze dále reagovat
Re: Pohraničná rota
cavko ozvi sa mi na email Roman Mnich
Re: Pohraničná rota
ozvi sa mi Roman Mnich
OPK Horní Dvořiště
Na OPK jsem sloužil jako psovod v létech 1965 -
67. Kluci co jste tam v těch létech sloužili
ozvěte se, mám pro Vás fotografie. Tonda psovod
Kuna. Vašku odpovědel jsem na Tvoji int.
adresu
67. Kluci co jste tam v těch létech sloužili
ozvěte se, mám pro Vás fotografie. Tonda psovod
Kuna. Vašku odpovědel jsem na Tvoji int.
adresu
Re: OPK Horní Dvořiště
Tono,ozvi se mi,byl jsem Tvým bažantem a rád Ti
pomohu. Josef
pomohu. Josef
Vojna na Dvořišti
Čau kluci, kdo si vzpomene na kynolologa OPK, ať
se ozve - milanchvatal@volny.cz. Vzpomínám na noci
strávené na nádražní strážnici, na noční kontroly
vlaků, na spaní v trávě při cvičení psovodů, na
toulání se v lese, na Novotného, na Buchtovou, na
staršinu, na tajné focení "tajných"
objektů, na psy Faro "Koza", Ford,
Čert, na všechny roku 85-87 a na úprk do civilu.
se ozve - milanchvatal@volny.cz. Vzpomínám na noci
strávené na nádražní strážnici, na noční kontroly
vlaků, na spaní v trávě při cvičení psovodů, na
toulání se v lese, na Novotného, na Buchtovou, na
staršinu, na tajné focení "tajných"
objektů, na psy Faro "Koza", Ford,
Čert, na všechny roku 85-87 a na úprk do civilu.
Re: Vojna na Dvořišti
sloužil jsem ve Dvořišti v roce 1970 až 1971
pamatuji Fara a paní Buchtovou sloužil jsem na OPK
.Do civilu jsem šel v říjnu 1971 taky sháním lidi
z tohoto období.Na OPK tehdy sloužil jako operační
důstojník pan Hendrych a Dombovari. Na nadražní
stražnici jsem prožil taky spousta nocí. Rád si
na tu dobu vzpomenu.Ahoj Vašek PS:Bydlím kousek
od Horního Dvořiště
pamatuji Fara a paní Buchtovou sloužil jsem na OPK
.Do civilu jsem šel v říjnu 1971 taky sháním lidi
z tohoto období.Na OPK tehdy sloužil jako operační
důstojník pan Hendrych a Dombovari. Na nadražní
stražnici jsem prožil taky spousta nocí. Rád si
na tu dobu vzpomenu.Ahoj Vašek PS:Bydlím kousek
od Horního Dvořiště
Re: Re: Vojna na Dvořišti
Čau kluci, sloužil jsem na pasovke H. Dvořiště
jako psovod v roce 1965 - 67. Četa bydlela na
starém nádraží. Můj pes se jmenoval Kuno, když
jsem šel do civilu tak měl 3 roky, možná jsi ho
znal, zajímal by mě jeho osud. Náš velitel byl
kapt. Frencl z Dvořiště. Připravuji
fotodokumentaci z těch let. Tonda
jako psovod v roce 1965 - 67. Četa bydlela na
starém nádraží. Můj pes se jmenoval Kuno, když
jsem šel do civilu tak měl 3 roky, možná jsi ho
znal, zajímal by mě jeho osud. Náš velitel byl
kapt. Frencl z Dvořiště. Připravuji
fotodokumentaci z těch let. Tonda
Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
vašek | 31.1.2009 03:00 | id 1070 | nahlásit
Osud Kuna bohužel nevím,měli jsme tam taky psa
Pako.Jsem rád že jsi se ozval ,rád se podívám na
fotky.Sháním informace kde se dá.Zas se ozvu Ahoj
Vašek
Pako.Jsem rád že jsi se ozval ,rád se podívám na
fotky.Sháním informace kde se dá.Zas se ozvu Ahoj
Vašek
Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
vašek | 31.1.2009 18:50 | id 1083 | nahlásit
Na OPK H.Dvořiště jsem sluožil 1970-1971 taky jsme
bydleli na starém nádraží.Psa Kuna jsem znal.Jeho
psovod se jmenoval Jirka Konopický.Pak tam byj i
psi Pako aVilmar.Kpt.Frencl je již po smrti.Nám
velelnpr.Hlavatý.Znáš jména
Vacula,Bílek,Vaněk.Kaška,Přáda?
bydleli na starém nádraží.Psa Kuna jsem znal.Jeho
psovod se jmenoval Jirka Konopický.Pak tam byj i
psi Pako aVilmar.Kpt.Frencl je již po smrti.Nám
velelnpr.Hlavatý.Znáš jména
Vacula,Bílek,Vaněk.Kaška,Přáda?
Re: Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
sloužil jsem jako spojař na rotách Spáleniště,Horním Dvořišti v 1970_1972 ozvese někdo ?
Re: Re: Vojna na Dvořišti
Zdravím já jsem sloužil na rotě v Heršláku 67-69 v tu dobu, kdys byl na OPK by tam měl sloužit jako celňák Bárta Jiří nevíš nahodou kam ho vítr zavál?Dík.
Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
Pro Honzu.
Mám takový dojem, že Jiří Bárta byl s námi ve stejnou dobu 67-69 na rotě v Horňáku. Byl to také psovod. Je i na tablu. Pocházel z Rožmitálu na Šumavě, což je kousek od Heršláku. Po vojně nastoupil buď k celňákum, nebo k pasovákum. To už přesně nevím. Franta
Mám takový dojem, že Jiří Bárta byl s námi ve stejnou dobu 67-69 na rotě v Horňáku. Byl to také psovod. Je i na tablu. Pocházel z Rožmitálu na Šumavě, což je kousek od Heršláku. Po vojně nastoupil buď k celňákum, nebo k pasovákum. To už přesně nevím. Franta
Re: Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
Ahoj Franto a Honzo. Jiří Bárta sloužil s náma ,,psovod. Měl psa s Vojtou Veselím. Po vojně šel k celňákum a sloužil na Studánkách. Měl by být ve Vyším Brodě. Chtěl jsem se zeptat jestli s náma sloužil Hloušek a Langman? Zatím ahoj Jarda
Re: Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
Pro Vaší info. Jiří Bárta sloužil u OPK následně pak u Cizinecké policie odkud odešel do důchodu , který si doufám řádně užívá . Byl to 21 let můj kolega a seper člověk.
Re: Vojna na Dvořišti
čau sloužíl sem roku 85-87 na OPk
Re: Re: Vojna na Dvořišti
Je tu niekto kto služi na colnici Ddolní Dvořište rok 1984-85
Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
Čau, jsem podzimní ročník 1984-86. Sloužil jsem v prvním družstvu OPK a měl přezdívku "medvěd". Často vzpomínám, hlavně na to dobré co jsme tam zažily a na spolubojovníky např. Brudný, Faktor, Trčálek, Tomášek, Kalamen, Šejnoha, Stejkoza, Laski, Marincsics, Juračka, Gašpar. Rád taky vzpomenu na Buchtovou, Bílka a na přísného, ale spravedlivého náčelníka Frencla. Jestli si na mě někdo vzpomínáte dejte vědět. Míra
Re: Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
Vzpomínám si na tebe i na ostatní kluky.Jestliže jsi přišel na podzim tak určitě vzpomínáš na to stěhování,když byl roztrženej vlak a silnice.Čili "horňák a dolňák" po tý nehodě co smetlo to auto kluky když se chodilo ještě z Rybnika.Pak jsem nějaký čas sloužil na silnici a konec vojny na nádraží.
Re: Re: Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
Čau Luboši, jasně že si na Tebe pomatuju, říkali jsme Ti "Hevi". Jak jsi trénoval házení lasem a chytal do něho všechno co bylo na dohled. Doufám, že se Ti dobře daří. Zdraví Míra
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
Ahoj Miro
Přišel jsem na pasovku jaro 1984-85. Asi si Tě pamatuju, byls takovej věčně vysmátej, co měl ze všeho srandu. Je to strašně dávno možná se mýlím. Pamatuju si na mjr Novotnýho (Koura), pprk Buchtu (politickej), atraktivní Buchtovou, nějakej prápora (Pravítko) jmeno nevím.. a ještě velmi nehezká místní slečna co chodila v minisukni po nádraží a všichni jsme slintali...Uhnák...věčně dozorčí útvaru, Kalamen-jeho historky...Trčálek-mam tušení psovod Gašpar- mladej fraitr...a ještě nějakej řidič co vstoupil do KSČ a hned na prvním opušťáku cosi udělal a aby nebyla ostuda tak ho převelili...
Jak se dostanu ke skenru tak sem dám těch pár fotek co zbylo z vojny. Pokud máš nějáké fotky, bylo by fajn je ukázat ....je to moc dávno - jména už se vykouřily z hlavy. Zdena Laski
Přišel jsem na pasovku jaro 1984-85. Asi si Tě pamatuju, byls takovej věčně vysmátej, co měl ze všeho srandu. Je to strašně dávno možná se mýlím. Pamatuju si na mjr Novotnýho (Koura), pprk Buchtu (politickej), atraktivní Buchtovou, nějakej prápora (Pravítko) jmeno nevím.. a ještě velmi nehezká místní slečna co chodila v minisukni po nádraží a všichni jsme slintali...Uhnák...věčně dozorčí útvaru, Kalamen-jeho historky...Trčálek-mam tušení psovod Gašpar- mladej fraitr...a ještě nějakej řidič co vstoupil do KSČ a hned na prvním opušťáku cosi udělal a aby nebyla ostuda tak ho převelili...
Jak se dostanu ke skenru tak sem dám těch pár fotek co zbylo z vojny. Pokud máš nějáké fotky, bylo by fajn je ukázat ....je to moc dávno - jména už se vykouřily z hlavy. Zdena Laski
Re: Re: Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
Míra Pikl | 5.12.2010 18:13 | id 23132 | nahlásit
Čau Zdeno,
promiň dlouho jsem tu nebyl, tak má odpověď malé zpoždění. Jasně že si Tě pomatuju. Tuším, že jsi měl přezdívku "Líza". Dělal si velitele družstva. Pravítko se jmenoval Měchura-ten nešťasník pošťáckej. Představ si, že Vanduch (velitel ČB brigády) v Blatné u popelářů vysejpá popelnice-to se časy mění viď? Taky jsem viděl v Blatné Buchtovoua a Buchta jezdil nebo možná ještě jezdí s nákladákem ve Strakonicích pro nějakou stavební firmu. Fotky nějaký mám, na některých jsi dokonce i Ty. Ale zatím sem nejdou dát, takže až to půjde.
Zdraví Míra Pikl
promiň dlouho jsem tu nebyl, tak má odpověď malé zpoždění. Jasně že si Tě pomatuju. Tuším, že jsi měl přezdívku "Líza". Dělal si velitele družstva. Pravítko se jmenoval Měchura-ten nešťasník pošťáckej. Představ si, že Vanduch (velitel ČB brigády) v Blatné u popelářů vysejpá popelnice-to se časy mění viď? Taky jsem viděl v Blatné Buchtovoua a Buchta jezdil nebo možná ještě jezdí s nákladákem ve Strakonicích pro nějakou stavební firmu. Fotky nějaký mám, na některých jsi dokonce i Ty. Ale zatím sem nejdou dát, takže až to půjde.
Zdraví Míra Pikl
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
Ahoj Zdeno, po skutočne dlhej dobe som našiel niekoho s kým som strávil čas na vojne. Na stránke našej roty je mŕtvo. Nezabudnutelný Zadný Chodov a ešte nezabudnutelnejší výcvik záložákov v Suchdole. Ako sa máš? Ako žiješ? Ozvi sa.
Naposledy sme sa stretli kedysi v Brne vna VŠZ.
m adresa 13julo@zoznam.sk
Julo Mišík
Naposledy sme sa stretli kedysi v Brne vna VŠZ.
m adresa 13julo@zoznam.sk
Julo Mišík
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
Ahoj kámo samozřejmě , že vzpomínám jsem Juračka a jsem rád , že jsmi mě některé spolubojovníky připoměl
Re: Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
ozvi sa mi Roman Mnich : mnichboris@gmail.com
Re: Re: Re: Re: Re: Vojna na Dvořišti
Ahoj Roman.Spomínaš si na mna?Bol si môj mazák,prísny ale férový.Tie noce na Výkolajke...Ty si bol z Oravy...tuším Zázrivá?
Zde již nelze dále reagovat
Re: Vojna na Dvořišti
Kto by si pomyslel v tých časoch,že po vyše 20 rokoch sa budeme môct takto vyrtuálne spojit a pospominat...Ja som bol psovod (psy-Igor,Brek, Zoro,Chym...) supy,Kámoši-Kočik,Džerenga,Adam,Kocourek,Kožík,ZávodnýGrosman...super...Stretol si niekoho z ročníka?
Čau!
Čau!
Vojna na Dvořišti 86-87
Ahoj Ďulo, já jsem kundoš z OPK, vzpomínáš?
Na všechny kluky si pamatuji, to byla doba, přes všechno se na to vzpomíná dobře. Minulý týden jsem poslal fotky ale ještě je na stránky nedali, tak vydrž - jsme tam všichni.
Tvůj kundoš byl Zaťko, nevíš o někom? Co třeba Kožík, s tím byla sranda. Někdy před dvěma lety jsem se tam byl podívat, měla tam sídlo pohraniční policie. Pustili mě dovnitř, tak jsem všecho prošel, místnost bednisty, zbrojárku, pokoje kde jme spali, Tv místnost.
Celá budova byla dobře udržovaná. Dneska nevím jestli to nezrušili. Po drátech není ani stopy. To bylo výjezdů na překrytí, vzpomínáš? Zatim čau a napiš.
Milan Chvátal
Na všechny kluky si pamatuji, to byla doba, přes všechno se na to vzpomíná dobře. Minulý týden jsem poslal fotky ale ještě je na stránky nedali, tak vydrž - jsme tam všichni.
Tvůj kundoš byl Zaťko, nevíš o někom? Co třeba Kožík, s tím byla sranda. Někdy před dvěma lety jsem se tam byl podívat, měla tam sídlo pohraniční policie. Pustili mě dovnitř, tak jsem všecho prošel, místnost bednisty, zbrojárku, pokoje kde jme spali, Tv místnost.
Celá budova byla dobře udržovaná. Dneska nevím jestli to nezrušili. Po drátech není ani stopy. To bylo výjezdů na překrytí, vzpomínáš? Zatim čau a napiš.
Milan Chvátal
Re: Vojna na Dvořišti 86-87
Jozef Dulovič | 13.1.2010 18:14 | id 9845 | nahlásit
Ahoj Milan! Musel som pozriet na spoločné foto
tam mám napisané všetkych z ročníka a trocha
pospominal.Na teba si spominam aj na niektorých chalanov z OPK.Veru vela spomienok sa mi
premieta,najmä utek mladého do Rajchu pred
civilom.To boli perné chvíle.ja som mal akurát poplachovku ...ktovie čo je s nim...Ako si žiješ
Napíš na mail:dulko@orangemail.sk
tam mám napisané všetkych z ročníka a trocha
pospominal.Na teba si spominam aj na niektorých chalanov z OPK.Veru vela spomienok sa mi
premieta,najmä utek mladého do Rajchu pred
civilom.To boli perné chvíle.ja som mal akurát poplachovku ...ktovie čo je s nim...Ako si žiješ
Napíš na mail:dulko@orangemail.sk
Re: Re: Vojna na Dvořišti 86-87
Nazdar Dulo. Nevim, jestli si na mne vzpomenes .. byl jsem rocnik 85-87 a na rotu jsem prijel jako ..jak jsi rikal..."frajter". Slouzili jsme spolu vykolejku, KP .. tenkrat jednou v noci jsme spolu sli, ja mimo KP a ty v KP nahoru na Tabor, kdyz se zjistilo, ze tam SUPy nejsou a ty jsi celou cestu nahoru volal .. "Igore..Breku.."..aby si te nespletli .. a oni tam pak byli zalezli v kotci. A taky jsem pak dostal 3+3 dny natvrdo do Kaplic, prijel jsem z Kaplic a ihned jsem byl prevelen zpet do Kaplic na prapor.
