| Předchozí | 1 fotografie L.Nekvapil z 106 | Další |

Rota Petržalka od severu, autopark zezadu a nádvoří
Autor: L.Nekvapil | Pořízeno: 6.2010 | 4×
Autor: P.Šuran | Pořízeno: 11.2011 | 102×
Sekce:
Pohraniční roty 11. bPS
10. rPS - Petržalka
(106 fotografií)
10. rota 2. praporu 11. brigády Pohraniční stráže (SR) v obci Petržalka na ulici Novobanská.
GPS: 48°7'30.571"N, 17°5'20.835"E
Související fotogalerie
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
10 rPS Kapitulsky dvor 1972-1973
Fero | 23.4.2012 16:31 | id 45213 | nahlásit
Zdravím pohraničníkov.
Kto ste slúžil na 10 rPS Kapitulsky dvor v období marec 1972 až 30.9.1973 ozvite sa, pospomíname na spoločné služby pravá strana v Pečenskom lese.
Kto ste slúžil na 10 rPS Kapitulsky dvor v období marec 1972 až 30.9.1973 ozvite sa, pospomíname na spoločné služby pravá strana v Pečenskom lese.
ročník 82-84
Franta | 1.3.2012 12:24 | id 43051 | nahlásit
Je možné že by se tu z ročníku 1982-84 neozval?
Voj. ZS 10 r PS Kapitulsky Dvor 1971-1973
Hľadám spoluslužiacich kolegov, ktorí slúžili na 10 rPS Kapistulský Dvor /Petržalka/ v rokoch 1971 až september 1971 prihláste sa.
Re: Voj. ZS 10 r PS Kapitulsky Dvor 1971-1973
fero | 23.12.2011 16:07 | id 39575 | nahlásit
oprav september 1973.
rata10
nazdarek, ja som služi na 10 pohraničnej rote, poznam tam vela ludu o ktorých tu pišete.
Re: rata10
H.L | 18.3.2012 14:27 | id 43818 | nahlásit
Marian
Napíš v ktorom roku si slúžil na 10 rPS.
Napíš v ktorom roku si slúžil na 10 rPS.
Re: Re: rata10
Koukám na fotogalerii a zírám! Já jsem na Petržalce sloužil od októbra 1959 do konca marca 1960. Pamětníci už asi nejsou, chci vzpomenout na velitele roty npor. Galo, ZVP por. Šuráň, později přišel z učiliště por. Pivko, to byl plašák! Ale npor. Galo a por. Šuráň, to byli důstojníci, na které opravdu rád vzpomínám! Inteligentní a rozvážní. V té době byla PS rota stávající z finského domku pro velitele roty s rodinou a dvou podlouhlých dřevěných budov pro vojáky základní služby a osoby z povolání (poddůstojníci). Ještě byl EZOCH (starý a nový), styk u Dunaje s poříčním oddílem Podunajské PS. Na druhé straně od Pečenského lesa torzo tramvajové tratě, pamětníci říkali, že se električkou jezdilo do Viedně. Udržované bunkry z poválečného období. Je málo místa, takže závěr? Nestačím se divit, pro kolik vojáků s proboha postavila ta rota? Podle mne zbytečné baráky.
Re: Re: Re: rata10
L.H | 1.4.2012 18:31 | id 44278 | nahlásit
Pozdravujem pamätníka PS
Slúžil som na rote Kapitulský dvor marec 1972- september 1973. V tom čase ppl. Galo bol nač.štábu na veľ PS BA, mjr. Pivko zást.náč OPK Petržalka,meno Šuráň mi nič nehovorí.Beleš-staršina,Maďar-kynológ.
Budova na foto je nová rota Petržalkaz roku 1974 a bol tam, taktiež prapor. Niektoré foto nesuvisí s rotou PS Kapitulsky dvor. Torzo železničnej trate ešte stojí na mieste kde bolo stanovište "trať". Napíšte mail ozvem sa.
Slúžil som na rote Kapitulský dvor marec 1972- september 1973. V tom čase ppl. Galo bol nač.štábu na veľ PS BA, mjr. Pivko zást.náč OPK Petržalka,meno Šuráň mi nič nehovorí.Beleš-staršina,Maďar-kynológ.
Budova na foto je nová rota Petržalkaz roku 1974 a bol tam, taktiež prapor. Niektoré foto nesuvisí s rotou PS Kapitulsky dvor. Torzo železničnej trate ešte stojí na mieste kde bolo stanovište "trať". Napíšte mail ozvem sa.
Re: Re: Re: Re: rata10
Ahoj,
děkuji za zprávu, už to nebyla ta stará rota PS, kde pár vojáků drželo prostor od Dunaje po styk Kopčany, ale měli jste to těžší, nedovedu si představit, jak se s tím sídlištěm sloužilo, všude plno lidí a jenom signálka s DZ, asi bylo dost proryvů.
Miloš
děkuji za zprávu, už to nebyla ta stará rota PS, kde pár vojáků drželo prostor od Dunaje po styk Kopčany, ale měli jste to těžší, nedovedu si představit, jak se s tím sídlištěm sloužilo, všude plno lidí a jenom signálka s DZ, asi bylo dost proryvů.
Miloš
Re: Re: Re: Re: Re: rata10
františek | 8.4.2012 14:51 | id 44566 | nahlásit
Zdravím Miloš
Ja som ešte slúžil na sterej rote v Kapitulskom Dvore.
Pošlite mailovú adresu odpoviem na vaše otázky a podám informácie.
Fero.
Ja som ešte slúžil na sterej rote v Kapitulskom Dvore.
Pošlite mailovú adresu odpoviem na vaše otázky a podám informácie.
Fero.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: rata10
František | 11.4.2012 20:26 | id 44736 | nahlásit
Zdravim ťa Peťo
úsek poznám dobre. nakoľko som tam pôsobil do roku 2003. Mám priateľa bývaleho kolegu, ktorý s tvojím otcom slúžil v Kapitulskom dvore a sa poznaju.
s pozdravom F.
úsek poznám dobre. nakoľko som tam pôsobil do roku 2003. Mám priateľa bývaleho kolegu, ktorý s tvojím otcom slúžil v Kapitulskom dvore a sa poznaju.
s pozdravom F.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: rata10
Milan | 5.4.2012 15:12 | id 44400 | nahlásit
Zdravím.
Doposuď jsem našel na těchto stránkách kolegu, který sloužil v Kapitulském dvoře 5 let po mě a spolu si meilujeme. On mě upozornil na Vás, že jste sloužil v Kapitulském dvoře 5 let přede mnou. Já jsem tam sloužil v létech 1964-1966 jako řidič V3Sky. Když jsem tam 1října nastoupil, tak velitelem byl kpt.Gallo a hned před vánocemi šel do Brna na Vysokou školu. Jo byl to bezva chlap, Prosil mě, jestli budu jeho manželce nosit pitnou vodu až do koupelny. Tehdy jsem ji dovážel s praporu v cisterně. Když přijel na dovolenku, tak vždycky za mnou zašel povykládat. Jeho děcka (Anička a Jožko) mi říkali ujo Milan a Tehdy se jim narodilo třetí děcko Z druhé strany domku bydlel politruk kpt.Barčík. Po Gallovi přišel kpt. Barančík. Za mě byly už dva domky, v tom druhém bydlel prap.Beleš a z druhé strany por. Krivák. Jinak to bylo přesně jak popisujete. Byl jsem se tam v roce 1980 podívat a už to nebyla pohraniční rota, bylo to část sídliště Petržalka.
Rád na ty roky vzpomínám a jsem rád, že se ozvou pamětníci starého Kapitulského dvora
Doposuď jsem našel na těchto stránkách kolegu, který sloužil v Kapitulském dvoře 5 let po mě a spolu si meilujeme. On mě upozornil na Vás, že jste sloužil v Kapitulském dvoře 5 let přede mnou. Já jsem tam sloužil v létech 1964-1966 jako řidič V3Sky. Když jsem tam 1října nastoupil, tak velitelem byl kpt.Gallo a hned před vánocemi šel do Brna na Vysokou školu. Jo byl to bezva chlap, Prosil mě, jestli budu jeho manželce nosit pitnou vodu až do koupelny. Tehdy jsem ji dovážel s praporu v cisterně. Když přijel na dovolenku, tak vždycky za mnou zašel povykládat. Jeho děcka (Anička a Jožko) mi říkali ujo Milan a Tehdy se jim narodilo třetí děcko Z druhé strany domku bydlel politruk kpt.Barčík. Po Gallovi přišel kpt. Barančík. Za mě byly už dva domky, v tom druhém bydlel prap.Beleš a z druhé strany por. Krivák. Jinak to bylo přesně jak popisujete. Byl jsem se tam v roce 1980 podívat a už to nebyla pohraniční rota, bylo to část sídliště Petržalka.
Rád na ty roky vzpomínám a jsem rád, že se ozvou pamětníci starého Kapitulského dvora
Re: Re: Re: Re: rata10
Nazdar Milane,
ty osoby, o kterých píšeš, samozřejmě neznám, kromě Galla, samozřejmě. Měl jsi asi dobrou službu, za mého působení tam auto V3S nebylo. Za Tebe tam ještě byly 2 špačkárny přímo u Viedenské cesty? První byla hned naproti schůdkům, kudy se vystoupilo na cestu, druhá byla mezi DZ a pak následovala celnice. Byly to dřevěné boudy, profukovalo tam. Na té první byl i dělostřelecký dalekohled, dívali jsme se na ruské kasárny v Bergu (Rusové už tam nebyli, ale domky ještě zůstaly, jak dlouho, nevím). Zajímavé bylo, když na Anaberku se rozsvítil světlomet, vždycky byla zvýšená ostraha SH. Zažil jsi to nebo slyšel o tom? Vím, že za Tebe tam už nebyl EZOCH.
Miloš
ty osoby, o kterých píšeš, samozřejmě neznám, kromě Galla, samozřejmě. Měl jsi asi dobrou službu, za mého působení tam auto V3S nebylo. Za Tebe tam ještě byly 2 špačkárny přímo u Viedenské cesty? První byla hned naproti schůdkům, kudy se vystoupilo na cestu, druhá byla mezi DZ a pak následovala celnice. Byly to dřevěné boudy, profukovalo tam. Na té první byl i dělostřelecký dalekohled, dívali jsme se na ruské kasárny v Bergu (Rusové už tam nebyli, ale domky ještě zůstaly, jak dlouho, nevím). Zajímavé bylo, když na Anaberku se rozsvítil světlomet, vždycky byla zvýšená ostraha SH. Zažil jsi to nebo slyšel o tom? Vím, že za Tebe tam už nebyl EZOCH.
Miloš
Re: Re: Re: Re: Re: rata10
Miloši zdravím Tě.
Ty špačkárny tam byly tak jak říkáš. Na té naproti schůdkům sloužíl strážný roty a v noci přímo na cestě. Hlavně hlásíl na tu druhou špaškárnu, u které byla závora, že na celnici jede nějaké auto. Cisterny co vozily topný olej ze Slovnaftu do Vídně ty pouštěli, a osobní auta ze zápaďáckou SPZ taky. Ostatní měli smůlu. O těch rusácích jsem neslyšel.
EZOCH za mě byl, ale asi vroce 1965 se musel zrušit od Vídeňské cesty napravo po III vchod a nalevo po trať. Aby jako nebyl vidět. V Pečeňském lese byl i ten druhý od Dunaje zpátky, skoro po čáře. Tehdy PS byla převelena pod armádu.
Milan
Ty špačkárny tam byly tak jak říkáš. Na té naproti schůdkům sloužíl strážný roty a v noci přímo na cestě. Hlavně hlásíl na tu druhou špaškárnu, u které byla závora, že na celnici jede nějaké auto. Cisterny co vozily topný olej ze Slovnaftu do Vídně ty pouštěli, a osobní auta ze zápaďáckou SPZ taky. Ostatní měli smůlu. O těch rusácích jsem neslyšel.
EZOCH za mě byl, ale asi vroce 1965 se musel zrušit od Vídeňské cesty napravo po III vchod a nalevo po trať. Aby jako nebyl vidět. V Pečeňském lese byl i ten druhý od Dunaje zpátky, skoro po čáře. Tehdy PS byla převelena pod armádu.
Milan
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: rata10
Milan | 8.4.2012 18:37 | id 44581 | nahlásit
Moje adresa: zefu@seznam.cz
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: rata10
Ahoj Miloš!Ten poručík Šuran je môj otec!Rád čítam,že otec bol dôstojník na ktorého záklaďáci radi spomínajú!A ja som autorom väčšiny fotiek z ,,Kapituláku!"Ak máš záujem o viac,ozvi sa na mail v záhlaví! Peťo Šuran
Re: Re: Re: Re: rota 10
František | 7.4.2012 09:02 | id 44477 | nahlásit
Pozdravujem p. Peťo Šuran
Slúžil som na starej rote Kapitulský Dvor som pamätník
celého úseku, nestotožňujem s niektorými fografiami, hlavne foto č.28. Podľa mojho názoru je to vchod- brána do objektu - priestoru starej roty Kapitulský dvor. Inak sa mi stránka páči.
s pozdravom
Slúžil som na starej rote Kapitulský Dvor som pamätník
celého úseku, nestotožňujem s niektorými fografiami, hlavne foto č.28. Podľa mojho názoru je to vchod- brána do objektu - priestoru starej roty Kapitulský dvor. Inak sa mi stránka páči.
s pozdravom
Re: Re: Re: Re: Re: rota 10
peťo š. | 10.4.2012 23:02 | id 44700 | nahlásit
No,vieš,ono sa to teraz dosť ťažko všetko analyzuje.Neviem,kedy si tam bol naposledy,ale tie úseky sú dosť pomenené!Mám nejaké fotky,ved mi tam otec robil ZVP,ale dnes je to záhradkárska oblasť,súkromný majetok.Už neodhadneš pomaly ani kade viedla SIS v 1989,nie ešte EZOCH v nejakých 60-tych rokoch.Bol som tam s otcom,preliezli sme ,,Stohovú cestu,prekrytie ku Kopčanom,a on pozeral jak puk,na to ako to vyzerá.Kde bola SIS vedie dnes diaľnica do Madarska,kde bola pomocná SIS je oplotenie vodojemu,kde stál špak je bilboard,no proste hrúza!Len sa tam prejdi a aj ked si tam strávil pol života,tak tam budeš tápať,čo kde bolo.ˇˇCauko P.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: rota 10
peťo š. | 12.4.2012 03:14 | id 44748 | nahlásit
Františku prosím,ozvi sa mi na mail: petran5947@gmail.com !Prosííím!Pamätníkov môjhom otca okrem Miloša som tu moc nenašiel.Tak sa chytám každej slamky!Ďakujem!S vlčákem na klopě!Peťo
Zde již nelze dále reagovat
Petržalka 10 rota
Čaute chalani neskoro ,ale predsa sa hlásim a chcel by som sa tiež skontaktovať s chalanmi, ktorí boli na vojne v rokoch 1980-1982.
Píšte na e-mail,alebo volajte na 0905/205391.Ahojte.
Píšte na e-mail,alebo volajte na 0905/205391.Ahojte.
Re: Petržalka 10 rota
Prosím o kontakt na Ludovíta Koťku, ktorý bol tiež na 10 rote v Petržalke.Díky.
Re: Re: Petržalka 10 rota
Vladimir | 4.10.2011 21:46 | id 36742 | nahlásit
Zdravim ta Ivan chcem sa spytat v ktorom roku si prisiel na 10 .
Re: Re: Re: Petržalka 10 rota
Ahoj Vladimír.Ja som prišiel na 10 rotu na jeseň v roku 1980.
Re: Re: Re: Re: Petržalka 10 rota
Vladimir | 7.10.2011 13:30 | id 36808 | nahlásit
Ahoj kamarat tak sme spolu valcili ,neviem ci si spomenies na mna sluzieval som casto bednu a chodil na ostatne stanovistia . A zmladsich kamaratov tam boli Labanc , Slivka , Trcka a dalsi .Maj sa pekne a napis .Odisiel som do civilu v 81 v marci .
Re: Re: Re: Re: Re: Petržalka 10 rota
Ahoj Vladimír, myslím, že mi niečo vraví o koho ide,ale môžme si napísať na e-mail,ak budeš chcieť podrobe niečo povedať.
ivan@restauraciakh.sk
Ahoj a napíš
ivan@restauraciakh.sk
Ahoj a napíš
Zde již nelze dále reagovat
Re: Petržalka 10 rota
Jééj, ahoj Ivan, ty si bol môj mazák, ja som bol vo fotokomore, mal som za ženu sestru Milana Čecha...vždy si spomínam na tvoje výroky, tie stáli za to...ak sa sem budú dať fotky, tak tam napchám všetko... a tiež na to ako minister vnútra Obzina obdivoval na Vianoce tvoju trojfarebnú ryžu...:) keď bude viac času tak sa tu zase objavím...
sraz bratislavské briády 11.6.2011
franta | 20.5.2011 09:20 | id 31472 | nahlásit
Přijde někdo z 10 roty? Kdo neví podrodnosti najde v příspěvcích na jiných rotách nebo zašlu f.vaculcik@seznam.cz
10 rps 78-80
Jan Fides | 20.3.2011 10:50 | id 29080 | nahlásit
Cau Vloado , pripomen sa prsim prizviskom. Vsetkych co si spominal som poznal.Nemas nahodou nejake spravy o niekom kto tam bol smami?
Re: 10 rps 78-80
Vladimir L. | 20.3.2011 21:26 | id 29115 | nahlásit
Bud zdrav Jando som lukso vies co snazim sa skontaktovat s Tonom Smazilom on pochadzal zo Zdaru nad Sazavou z obce Borova aj Puskar zo Zdaru pochazal jak sa dobre pametam mam znameho ktory byva tam niekde v blizkosti tak som mu povedal jak bude mat cas aby ho kontaktoval jak tam este byva noa co sa tyka Jozefa Kadleca on byva v okli vALASKYCH kLOBUK AJ onom mam spravy jeden robil so mnou ten ho osobne pozna knemu daleko nemam niekedy ho pojdem pozriet . Neviem ci si spomenies na Mira Struharika on bol tiez vodic on to bral po tebe a takisto Bilacic , S Mirom som volal osobne - Rad by som sa tam podyval cil v juni bude stretnutie jak si cital v Devinskej Dalibor Simar to organizuje napis ci by si mal zaujem mohli by sme sa tam stretnut a zaspominat -Ahoj Vlado
RTZ Blava,Košická ul.
1985-1987
bol som kuchárom
bol som kuchárom
11.bPS Bratislava
Maťo | 16.3.2011 18:21 | id 28846 | nahlásit
Chalani som rád, že sa debata k 11. brigáde PS tak dobre rozvinula a teší ma že ste sa našli. Autorom fotiek z našej 12.r som ja a som rád že sme tu komplet
10 rps 78-80
Jan Fides | 10.3.2011 16:46 | id 28298 | nahlásit
Chlapci aj ja som sluzil v kapitulskom dvore ako vodic na gaze potom na uaze. Prvy vchod ,druhy vchod, piket, dunaj, hranicny kamen 12-0. kamarati na ktorych si pematam- Horava, Rokos, Konkol ,Hakl, Puskar, Kucka ,Knybel, a psovoda maly Spiko....... Ak ste nas spoznali dajte vediet . Boli to predsa len krasne casi.....
Re: 10 rps 78-80
vladimir | 10.3.2011 23:25 | id 28331 | nahlásit
Zdravim ta jando tak sme tam potom boli spolu lebo s Puskarom Haklom myslim CUPKA .Antonom Smazilom a Jozefom Kadlecom som sluzil a Jozef Kadlec mi robil velitela druzstva .posledna izba vlavo .Odisiel som do civilu v marci 1981 .TAK SA MAJ A PIS
Re: 10 rps 78-80
Milan Janosov | 20.3.2011 18:20 | id 29096 | nahlásit
Aj ja som PS poznam ta ///KAS///CAU
Re: Re: 10 rps 78-80
Vladimir L. | 25.3.2011 10:33 | id 29293 | nahlásit
Bud zdrav Milane uz som si spomenul spolu sme chodili na 2 chod ze Odpis cau
Re: 10 rps 78-80
peter | 17.6.2011 22:00 | id 32605 | nahlásit
fides fides..opisuješ mená a na mňa si zabudol,to neni pekne,ja spomínam aký si bol,, pekní,,aj sranda bola,aj zraz bol.neprišiel si,neni pekne janko,neni,nezabúduj na žitavany
76-78
Hořava Miroslav | 2.3.2011 22:40 | id 27919 | nahlásit
Sluzil som na 10 pohranicnej rote Kapitulsky dvor.Nemozem tu nikoho najst z mojho rocnika...Ak tu niekto sluzil tak sa ozvite...Pamatam si mena :Mati,Konkol,Durcansky,Lkis,Karla,Fecanin,Varga.Janocko,Hamracek,z Ciech : Jasek,Micka.,nespurek....
Re: 76-78
vladimir | 3.3.2011 10:34 | id 27928 | nahlásit
Zdravim ta Miroslave ja som prisiel po tebe na 10 1979 tvoji mladsi kolegovia sluzili so mnou ktorych tam nechal na niektorych si spominam jak si na nych spomenies tak napis ahoj
Re: Re: 76-78
Horava Miroslav | 3.3.2011 16:41 | id 27940 | nahlásit
Nazdar Vladimir,som z Martina a uz stary 54 rocny hranicny kamen.Velitel roty bol mjr.Unger zvp roty porucik Kompas,moj velitel caty porucik Linek,vystrojny nacelnik Beles.Z mladsich vojakov si pamatam vojaka michalika,bol psovod. z moravy.Skus napisat nejake mena z tvojich suprakov a mozno si spomeniem.Bol som sa tam pred polrokom pozret,policajti ma pustili dnu a vobec sa to tam nezmenilo.napis mi odkial si?bol som aj v PS zadny chodov...
Re: Re: Re: 76-78
vladimir | 3.3.2011 18:52 | id 27943 | nahlásit
Bud zdrav miroslave ze psovodov tam bol HAKL .ANTON SMAZIL .CUPKA a este PUSKAR ten nebol psovod Velitel roty bol tiez mjr. Unger zvp roty porucik Majoros velitelia ciat porucik Madar . a ndp Linek Ja som sluzil casto dsp a som chodil do useku ako velitel hliadky na stanoviste 1 vchod . Haryk dunaj na piket ana tie dalsie useky Som od Trencina MAJ SA A PIS
Re: Re: Re: Re: 76-78
hořava miroslav | 3.3.2011 21:35 | id 27953 | nahlásit
som rad, ze si na mna reagoval, dufam ze sa este niekto z naseho rocniku k nam pripoji aby sme si ozivili spomienky a tie mena ktore si mi napisal si ja napamatam...urcite tieto mena tam neboli. ja som isiel do civilu 1978 v septebri. tiez si pamatam na porucika Madara. ja som sluzil tiez tam kde ty...vlastne vsade. napis mi ci za tvojich cias tam boli smecka psov polovlci Iro a Ort.mam na tych dvoch psov spomienky do konca zivota, vies si predstavit aktivizacku s tymito psami.zatial cau a napis nieco nove :)
Re: Re: Re: Re: Re: 76-78
vladimir | 4.3.2011 13:17 | id 27981 | nahlásit
Mirdo co sa tyka tej smecky ira a orta zakusil som ich aj ja na vlastnej kozi to bolo nieco na to sa nezabuda ano aj ja som mal snimi aktivizacku v noci mal ich moj kamarat moj rocnik v useku na 2 chode zablikal som kamaratovi a on ich vypustil na volno ti ma dobre dali do pucungu .vtedy som sa nachadzal pod zavoru1 Beles ten bol vystrojny jak za teba tak za mna potom tam bol este ndp Varga odisiel som do civilu 81 marci mam na nasu rotu len pekne spomienky cil v juni chcem ist na to stretnutie dufam ze mi to vyjde a samozrejme pojdem sa pozrietna nasu rotu Ahoj a pis
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: 76-78
karel | 6.3.2011 20:49 | id 28113 | nahlásit
Zdravím.Já pamatujuLineka jako majora.Chudák
Re: 76-78
Hej ahoj toto ma chytlo za srdce Janočko je už po smrti asi tak zo 5 rokou Micka tam nebol ale ja mam podobné meno Jsem ze střední moravy a maslím si že velitel nešeho OPk bal major Direr nebo jak se to psalo.Byl sem tam v době když ze špaku proti rotě slítnul záložák a v dobe po mistrovství světa v hokeji tedy 77-79 čawes Zdeněk
Stretnutie
Ak si slúžil u 11.br.a chceš sa stretnuť s priateľmi napíš
simar@post.sk
simar@post.sk
Petrzalka
Ahojte z Kapitulskeho dvora.Ak by ste zohnali este nejake fotecky z nasej roty budem rad.Patral som uz vsade ale o nasej rote je toho akosi malo.Diky moc vsetkym.
Re: Petrzalka
Maťo | 3.2.2011 11:24 | id 26128 | nahlásit
Zdravím. Pokúsim sa urobiť nejaké zábery ešte, ale nakoľko v budovu využíva výkonný útvar prezídia PZ je celý areál strážený a je možné fotiť len z vonku. Zdravím Maťo z 12r. PS
OPK 81-83
Ahojte Igor a Anton zdraví Vás Igor z Bratislavy. Pamätáte si na velitela mjr. Mečiřa a na výkoného praporčika Beleša?
Re: OPK 81-83
igor pavlik surany | 6.1.2011 16:25 | id 24676 | nahlásit
ano bol to moj velitel sluzil som na OPK
Re: Re: OPK 81-83
Jaro | 6.1.2011 17:41 | id 24684 | nahlásit
Igor,vyjadruješ sa dosť vulgárne!Veď toto sú verejné medzinárodné stránky,nie tvoj súkromný bulvár!Dávaš Slovensku "krásne vysvedčenie"!
Re: Re: Re: OPK 81-83
igor pavlik surany | 7.1.2011 16:22 | id 24727 | nahlásit
posli tel zavolam ti moje cislo je 0904 807 990
Re: Re: OPK 81-83
Fero 82-84 | 7.1.2011 09:21 | id 24709 | nahlásit
Chlapi co si tu stěžujete na OPK jste sa měli jak v pionýrském táboře. Většina z vás byla nečí tlačenka, služby v pohodě kšeftovali ste od digitálek s kdečím. To služba na rotě na čáře byl jiný záhul. Na 10 nás mjr. Unger honil hore dole a nikdo z nás si tu nestěžuje . Hromada z Vás viděla z okna roty dom a my sme sa dostali 4x dom a byli sme v pohodě.
Re: Re: Re: OPK 81-83
Ci bol niekto nieci to neviem,ale jedno co viem urcite je ze na rote v Petrzalke sa v maji roku 1985 velmi zelenalo.Jednak preto ze buchol Cernobyl a nikto nechcel jest zeleninu,a i preto ze tam bola riadna zelena pakaren.Od furtakov az po horlivych zakladakov.Cest setlym vynimkam.Vojna ,ale urcite nie mazacka.Boli sme tam siesti zalozaci . A dost dlho im trvalo kym pochopili ze sme prisli zcivilu,a budeme tam iba 4 tyzdne a tym sme skoncili.
Re: Re: Re: Re: OPK 81-83
Igor | 10.1.2011 08:58 | id 24890 | nahlásit
Len tak pre zaujímavosť,Černobyl buchol 26.4 1986.Mali sme v ten deň prísahu.Nie ako píšeš v roku 1985.
Re: Re: Re: Re: Re: OPK 81-83
Mas pravdu.
Zde již nelze dále reagovat
Re: OPK 81-83
Pod Belešom jsem sloužil v 1964-1966 ! Byl podpraporčík, takže moc nepovýšil. Velitel roty byl major Barančík a jeho zástupce kapitán Petrgáč, pozdější velitel Pohraniční stráže SR. A taky si vzpomínám na rotmistra Míšu Magyára, velitele psovodů ! Kdo tam v těch letech sloužil, ozvěte se !
V r.1964 to byla 13 rps a v r. 1964 byla změněna na 11 rps, tehdy se rušily některé roty, na př. Děvín.
V r.1964 to byla 13 rps a v r. 1964 byla změněna na 11 rps, tehdy se rušily některé roty, na př. Děvín.
Re: Re: OPK 81-83
Ahoj,sloužil jsem také na 10 rotě v roce 66-68.Určitě budeš znát některé tvoje mladší vojáky,Šalša,Pohanka,Řezníček,Strapzcyk,Šplingr,Ja roš,Zakopal,Lír,Štark,Šabata,Caba,Pleva,Kučera.Ze psů si pamatuji Urana,Christa,Barona,Grofa a Olera.Sháním kontakt na šalšu ,Pohanku a Řezníčka díky Jirka
Re: Re: Re: OPK 81-83
Milan | 30.12.2011 12:15 | id 39931 | nahlásit
Ahoj Jiří.
Možná, že si na mě vzpomeneš už jenom podle řečí tvých mazáků. My jsme se minuli tak říkajíc o 1 den.Vás na rotu 30. 9. 1966 přivezli mě s naším ročníkem odvezli na nádraží. Já jsem tam jezdil s V3S-kou celé dva roky. Můj bažant co jezdi s GAZem - Josef Brixa, toho určitě znát budeš. Taky Pepu Cábu,Plevu-měl dělat vozku,Šabatu,Líra. Ti ostatní mi taky něco říkají, to víš dědek, ale trochu mě omlouvá, že jsem byl na světnici tzv. velitelského družstva a zůstavají mi v paměti spíš ti výraznější kluci. Jo ty psy jsem taky vozíval, ale nejvíc mi zůstaj v paměti Aron- boxer,byl tam ještě ? Na nikoho s kluků nemám kontakt, akorát několik jich občas potkám, ale to byli můj ročník, tak ty je nebudeš znát. Ty jsi ročníkově nejbližší, tak pokuď se ozveš, budu rád, Milan
Možná, že si na mě vzpomeneš už jenom podle řečí tvých mazáků. My jsme se minuli tak říkajíc o 1 den.Vás na rotu 30. 9. 1966 přivezli mě s naším ročníkem odvezli na nádraží. Já jsem tam jezdil s V3S-kou celé dva roky. Můj bažant co jezdi s GAZem - Josef Brixa, toho určitě znát budeš. Taky Pepu Cábu,Plevu-měl dělat vozku,Šabatu,Líra. Ti ostatní mi taky něco říkají, to víš dědek, ale trochu mě omlouvá, že jsem byl na světnici tzv. velitelského družstva a zůstavají mi v paměti spíš ti výraznější kluci. Jo ty psy jsem taky vozíval, ale nejvíc mi zůstaj v paměti Aron- boxer,byl tam ještě ? Na nikoho s kluků nemám kontakt, akorát několik jich občas potkám, ale to byli můj ročník, tak ty je nebudeš znát. Ty jsi ročníkově nejbližší, tak pokuď se ozveš, budu rád, Milan
Re: Re: Re: Re: OPK 81-83
Milan | 30.12.2011 13:39 | id 39932 | nahlásit
Oprava, Cába se jmenoval Franta !
Re: Re: Re: Re: Re: OPK 81-83
Habr Jiří | 1.1.2012 13:42 | id 40062 | nahlásit
Zdravim tě v novém roce a přeji tobě a tvé rodině všechno nejlepší.Tuším že jsi z Ostravy okud byl i Milan Jaroš-psovod.Více ti napíši na tvůj email.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: OPK 81-83
Milan | 2.1.2012 21:09 | id 40156 | nahlásit
Můj email je,, zefu@seznam.cz "
Jiří napiš ,pokecáme. Milan
Jiří napiš ,pokecáme. Milan
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: OPK 81-83
Miloš Vašenda | 1.4.2012 12:00 | id 44264 | nahlásit
Děkuji Milane, už jsem myslel, že jsem sklerotik, když čtu o 10. rotě PS Petržalka, za mě to byla 13. rota PS, jak správně píšeš. Já tam sloužil v roce 1959, dřevěné baráky, už jsem se dnes zmínil. V roce 1964 jsem byl dávno v civilu, navštívil jsem to tam, pan Galo tam ještě byl, myslím, že to bylo v roce 1964. A byla ještě v Pečenském lese ta chaloupka, kde se stýkali zpravodajci s "kamarády?"Ahoj Miloš
rota petržalka .88-90
prišiel som na rotu 89ako kynolog velitelia roty sa tam striedali ako na páse naposledy mj.linek pollitruk bol kpt.nechyba vel čiat poručíci gogal ,kovacz výkonak szekely dalšie mena si už nepametam.na rote v tom čase bolo rušno začala sa menit doba bolo to tam ako na korze každa noc niekolko zadržaný.apotom sme davali dole dráty ked sme mali zopar do civilu.kto si spomenie nech sa ozve.
Re: rota petržalka .88-90
jaro 89 | 17.11.2010 01:25 | id 22296 | nahlásit
sluzil som na 11. rote a dobre si spominam ze nam ukradli draty...
Re: Re: rota petržalka .88-90
ja som bol opk,10.r.,a potom 11.po revolucii nebol si ty kuchar?
Re: rota petržalka .88-90
Ahoj aj ja som bol v tom roku.Napis odkial si,mali by sme sa poznat.Ja bol v prvej izbe oproti satniam.
Re: rota petržalka .88-90
Palo-Piestany | 28.4.2011 17:43 | id 30742 | nahlásit
Ahoj a neni si ty nahodou Jaro z Noveho Mesta nad Vahom?Ak hej tak ta poznam.
Re: rota petržalka .89-90
Nahodou som natrafil na tuto stranku ,som rad ze existuje a rad by som sa skontaktoval s chlapcami z 10 ,11 roty kde som sluzil .ako mlady som bol OPK na BERGU
Re: rota petržalka .88-90
taktiež som bol v rok 88-90 bol som tam ako vodič na uaze
Re: rota petržalka .88-90
nazdarek PETER, som rád že sa tu niekto aj našiel s mojho ročníka čo bol na 10 rote, res2 pluk PS 5947.ak maš nejake info o chalaňoch tak daj vedieť.
Re: Re: rota petržalka .88-90
ahoj qauqhin ako som už písal bol som na rote kundoš išli sme do civilu v 90 tom roku o niečo skorej myslim že o dva mesiace neviem kto si napíš. na emila čermáka si pametam bol východniar zo zohora. armu mal nastarost jano galajda ,a starší šofer bol zolo varga.
Ahoj chalani
Ahojte pohraničiari. Ja som narukoval na jeseň 1985 do Malaciek k vodičom KVK, od januára 1986 som bol u veliteľskej čaty práporu v Petržalke (bola tam aj 10 RPS, a rota pasovej kontroly), druhý rok som bol v Kopčanoch v Petržalke - vtedy tam odovzávali novú rotu. Mal som pridelenú skriňovú V3Sku a chodili sme na poruchy (Rusovce, Jarovce, Kopčany, Kapitulský dvor, Devín a Devínska n. Ves). Robil som v autodielni mechanika, vodiča, zvárača, zástupcu náčelníka automobilnej služby volal sa Bomba - správny chlapík. Je tu niekto z pamätníkov???
Re: 1980-1982
igor pavlik surany | 7.1.2011 16:24 | id 24729 | nahlásit
ahoj mirek dobre som poznal ivana kopunka bol kuchar a som s nim v kontakte
Re: Re: 1980-1982
Mirek | 7.1.2011 21:37 | id 24751 | nahlásit
Ahoj, kdy jsi šel do civilu? Já v dubnu 1982. Bohužel nemám moc paměť na jména, zkus jich vydolovat víc, nějaké mi snad v hlavě uvízlo.
ženijní rota
Jirka | 1.10.2010 23:10 | id 20785 | nahlásit
Čauky chlapci,sloužil jsem na ženijní rotě v Petržalke 1985-1987.Tenkrát velel nebožtík kpt.Gyabel.Politruk byl mjr.Klíma.Můj velitel čety kpt.Gyulaffy.Vzpomene si někdo?
Re: ženijní rota
Igor | 2.10.2010 08:27 | id 20790 | nahlásit
kpt.Gyulaffy, velmi správny chlapík.Škoda že ich bolo na čáre tak málo.Kto vie čo je s ním dnes?
Re: Re: ženijní rota
Jirka | 2.10.2010 18:09 | id 20802 | nahlásit
Nebyl jsi náhodou taky na ženijní rotě?
Re: Re: Re: ženijní rota
Igor | 2.10.2010 20:08 | id 20808 | nahlásit
Bol som tam asi 3 mesiace na pomoc pri výstavbe sis.Inak som slúžil na 1rps Moravský Ján.
Re: Re: Re: Re: ženijní rota
Jirka | 2.10.2010 21:25 | id 20810 | nahlásit
pamatuji si,že k nám chodili na výpomoc z rot.Moravský Ján byla dobrá rota.Byli jsme tam s maringotkou,s Karčím Gyulaffym jsme tam chytali ryby a jezdili na loďkách po vodě.Měli jste výhodu,že jste byli za drátama.Dokonce jsem si vylezl i na hlásku PVOS.
Re: Re: Re: Re: Re: ženijní rota
Igor | 3.10.2010 05:15 | id 20821 | nahlásit
To bola ,ale výška pozerať sa dolu s tej hlásky .Aj ja som bol na nej a nie jeden krát.Inak sme k nim chodili pozerať televízor ORF.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: ženijní rota
Jozef Gyulaffy | 13.10.2010 21:59 | id 21146 | nahlásit
Ahojte, Karel Gyulaffy je moj otec a ma sa dobre, momentalne je uz na dochodku. Je z neho super dedko. Kto chce nech mi napise na anjeljoe@creators.sk a mozem Vam dat jeho cislo alebo mu vytlacit list od Vas. Urcite sa potesi!
OPK
slúžil som na opk 1981-1983 na bergu
Re: OPK
franta | 13.9.2010 12:01 | id 20178 | nahlásit
Tak to sme byli rok spolu akorát ty v jiném patře. Nekteré pasováky jsem znal ale jména vypadli.
Re: OPK- 81-83
Ahoj Igor neviem,či si ma pamätáš, ja som tam tiež
slúžil v roku 81-83 Berg
s pozdravom Anton
slúžil v roku 81-83 Berg
s pozdravom Anton
Re: Re: OPK- 81-83
Franta Vaculčík | 1.10.2010 21:59 | id 20781 | nahlásit
Ahoj Anton já sem sloužil dole na rotě u Ungera ale tebe si pamatuju. Nebyl jsi náhodou velitem družstva na výcviku v Malackách ? Já su ročník 82-84
Re: Re: Re: OPK- 81-83
Anton | 6.10.2010 08:19 | id 20936 | nahlásit
Ja si tiež na teba spomínam, bol som aj v tých Malackách
Ahoj Amton
Ahoj Amton
Re: Re: Re: Re: OPK- 81-83
franta | 6.10.2010 09:21 | id 20939 | nahlásit
Tys robil velitele 1. družstva já si nemožu zaboha vzpomenout na velitele mojeho družsta. Byl sem v 2.družstvu velitel by slobodník strašný bordelář a flegmatik nevzpomeneš si na něho? 3,družstvo měl tuším Čierný.
Re: Re: Re: Re: OPK- 81-83
igor pavlik surany | 6.1.2011 16:32 | id 24680 | nahlásit
pochadzas od trnavy? ak ano tak si ta pametam z malaciek
Re: Re: Re: OPK- 81-83
Ahoj pamätáš si na Komjatice ked si bol z vojny u Pala Smolárika?reaguj alebo odpis na email alebo moja adresa je Hlavná 189 Uľany nad Žitavou psč. 941 03.ročník 82-84 budem rád ked sa ozveš a aj ostatný moj ročník
Re: Re: Re: Re: OPK- 81-83
igor pavlik surany | 6.1.2011 16:35 | id 24681 | nahlásit
posli tel alebo sa ozvy 0904 807 990 igor
Re: Re: OPK- 81-83
igor pavlik surany | 6.1.2011 16:30 | id 24679 | nahlásit
posli tel zavolam odkial si? sluzil som na bergu a potom v pristave
Re: Re: OPK- 81-83
igor pavlik surany | 6.1.2011 16:41 | id 24682 | nahlásit
tono a bol si ako vojak alebo pasovak? posli tel moje je 0904 807 99O
1982-84
franta | 8.9.2010 15:11 | id 20046 | nahlásit
Nejak sme přestali komunikovat, ročník 82-84 tu není?
Re: Re: Re: Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
Mirek | 31.8.2010 21:00 | id 19842 | nahlásit
Adikk, v tom chlebu s mrkví nejedu, já jsem mlaďochy nikdy nešikanoval. Nebo že bych ten chleba vyzkoušel doma a vrátily se mi vzpomínky? :-)) Až to půjde tak sem ty fotky určitě dej, budu se těšit.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
adikk | 8.10.2010 13:42 | id 21020 | nahlásit
Zdar Mirku, bol som nemocný tak som nemal času sa tu ukázať...ja som nikdy nepovedal, že si niekoho šikanoval, ty si bol flegmoš, čo si ťa pamätám....a ten chleba bol viacmenej recesia, lebo arma bola vtedy zavretá...neviem kedy sa dostanem k fotkám...dosť fotiek som zničil aj na rote, lebo nás kontráši strašili, že je za to basa...a filmy som pálil na I.vchode oproti Diave...:))
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
Mirek | 8.10.2010 21:45 | id 21039 | nahlásit
Ahoj Adikk, těch filmů je vážně škoda. Já ve fotokomoře fotky dělal, ale jenom svoje z domu. Tys tam měl svůj foťák? Velká výhoda, to mě tehdy nenapadlo, ale když jsem viděl jaký byl problém někde zašít tranzistorák, měl bych asi strach že o něj příjdu. Tak se snaž a udělej si čas na ty fotky :-)).
Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Zdravím.Sloužil jsem V letech 86 až 88.Název Petržalka mě překvapil,protože tehdy se rota jmenovala Kapitulský Dvor (podle názvu čtvrě).Krátce nám velel mjr. Unger a po něm nastoupil pplk.Gál.Politrukem byl mjr. Jurečko.Totální magor.Stanovvišti pod mostem (betonárka),my jsme mu říkali Prvý vchod.Další stanoviště Vpravo od silnice na Vídeň byly : Viedeňská cesta,Tretí vchod (v noci dva vojáci v nočním stanovišti,přes den po jednom ve dvou špacích),Lom,u hraničního mezníku 12,0 byl Piket (neobsazoval se).Sem tam se obsazovala Kontrolní závora na silnici na Vídeň (mezi celnicí a stanovištěm OPK).Vlevo od silnice,směrem na ?Kopčany,bylo ještě jedno stan. ale jméno už nevím. Volací znak roty byl PUMPA (poplachovka byla PUMPA 227)........... ozve se někdo? Podzim 86.
Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
franta | 23.8.2010 14:20 | id 19574 | nahlásit
Na levé straně bylo stanoviště Haryk pokud sa nepletu
Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
petr | 23.8.2010 19:52 | id 19592 | nahlásit
Máš pravdu,byl tam Haryk a my chodili ještě na "Cintorín" jako pohyblivá hlídka
Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Já jsem na této rotě končil a šel do civilu jaro88,takže bychom se měli znát.Zapomněl jsi na velitele roty Mojžíše,ten byl před Gálem.Sloužil jsem hlavně DDR,dozorčího a DSP.Bohužel jméno Vladislav mi nic neříká,snad kdybys napsal příjmení,tak si vzpomenu.
Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Zdravím Petře.Vzpomíném si na tebe.Říkali mi Sambi.Prvním rokem jsem chodil na klasické hlídky,potom mi dali armu+poplachovky.
Z tím Mojžíšem máš samozřejmě pravdu,Unger byl před ním.
Z tím Mojžíšem máš samozřejmě pravdu,Unger byl před ním.
Re: Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Ahoj Vlado pamatam si ta ked si bol v arme.Krasne spomienky na rotu len skoda ze nie su aj nejake fotky.
Re: Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Ja ťa SAMBI tiež poznám. Ja som Jožo Gregor, pamätáš sa?
Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Janko | 21.10.2010 14:31 | id 21371 | nahlásit
Ahoj.Na teba si trochu pamätám.Ja som končil na jeseň 87, bol som poplachový psovod-východniar a mal som psa Lipa.
Re: Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Petr | 21.10.2010 21:33 | id 21391 | nahlásit
Pes Lipo?To bys mohl být Mikula nebo Mikulka?A "kámošil" si s Mattim a Kaplanem?Nebo se mýlím?
Re: Re: Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Janko | 22.10.2010 11:40 | id 21421 | nahlásit
Nazdar.Máš perfektnú pamäť.Naozaj tam boli aj Kaplán, Mati, Štaudt, Siekela.Bol tam aj Mikulka a ja som Mikula.Dobre sa na to spomína, aj keď mená sa už ťažšie vybavujú.Teraz som si spomenul na Zdeňka Ryšavého-rotného kynológa .
Re: Re: Re: Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Petr | 23.10.2010 11:35 | id 21463 | nahlásit
Lipa měl po Tobě myslím Vietoris.Ryšavý chtěl do civilu Bresa.Nevím jestli se mu to podařilo.Jmen si pamatuju ještě dost,bude to asi tím,že jsem sloužil hlavně na rotě DR,DDR,DSP,plánoval jsem služby,vypisoval pohraniční knihu a zůstalo mi to v hlavě.V té době jsem si dokonce pamatoval číslo "kosy" podle ksichtu.Jestli budeš chtít pokecat ozvi se.
kocurek14@seznam.cz
kocurek14@seznam.cz
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Pramuk pre Janka | 21.9.2011 12:17 | id 36348 | nahlásit
Janko spolu sme boli vo výcviku v MA na psovodskej rote ,ja som potom odišiel na PŠ do Libejovic,bol som tam spolu s pernikárom Ryšavim Zdenom. A par rokov som robil aj s tvojim brachom Lubošom na chovateľskej stanici nemeckých ovčiakov v PZ SR,ktorá pred tým patrila PS-Bratislava.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Ja som slúžil na 10 rote jar 87 až jeseň 88. Bol som na PŠke v Zadnom Chodove, po príchode na rotu som bol ako slobodník pol roka na OPK Rusovce. Potom som slúžil na rote. V tom čase tam boli psovodi dvojičky Tarcsioví, bol tam vodič rasťo Kvak, Peter Račko rusnán.
Volám sa Jožo Gregor bývalý čatár, ženil som sa cez vojnu.
pplk Gál, KPT.Nechyba, Szekely, to boli vojaci z povolania. Ten malý starý už neviem ako sa volal, ale keď sme mali povyšovanie, tak nám kontroloval zadky.
Volám sa Jožo Gregor bývalý čatár, ženil som sa cez vojnu.
pplk Gál, KPT.Nechyba, Szekely, to boli vojaci z povolania. Ten malý starý už neviem ako sa volal, ale keď sme mali povyšovanie, tak nám kontroloval zadky.
Re: Re: Re: Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Roman | 4.11.2011 07:54 | id 37626 | nahlásit
Ahoj Jožo, robíš ešte na železnici, ved Ty si tam bol aj s dvojičkami tuším Bojdovci oman
Zde již nelze dále reagovat
Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
1986-88 JESEN | 27.9.2010 16:00 | id 20594 | nahlásit
PRIPOMEN MI KTORI VODICI A AUTOMECHANICI TU SLUZILI?
Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Petr | 27.9.2010 22:46 | id 20611 | nahlásit
Kosík,Halabuk,Malcho a další si už nevybavím....
Re: Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
hlásím se já, váš největší zoban, ještě tam patřil
Madar Čerešnák, který si hrál na kulturistu, Halabuk sloužil jako řidič poplachovky. vL ROTY
PPLK Gal
Madar Čerešnák, který si hrál na kulturistu, Halabuk sloužil jako řidič poplachovky. vL ROTY
PPLK Gal
Re: Re: Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
1987 | 28.10.2010 16:42 | id 21603 | nahlásit
NESLUZIL TU AJ MACHOVCAK?TUSIM JARO SA VOLAL.ODKIAL POCHADZAL?
Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Kapitulský dvor se nejmenoval podle čtvrtě, ale podle státního statku ( dvora) přes který se na rotu vjíždělo ! Sloužil jsem tam v r. 1964-1966. možná vystavím fotky, baráky byly tehdy dřevěné a Petržalka byla jenom malá vesnička.
Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
1964-66 most ještě nebyl, a stanoviště se jmenovalo 1 vchod, 2 vchod byl asi v půlce mezi 1 a 3 vchodem na pravé straně přes Pečeňské jezero (už neexistuje), piket se obsazoval, na hraniční mezník 12.0 se o víkendu v noci chodilo s lehkým kulometem . Vlevo od Vídeňské cesty bylo stanoviště Trať. Byly to koleje pro vlak, přerušené kousek před načí celnici .
Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Fero | 1.12.2011 20:56 | id 38650 | nahlásit
Kapitulsky dvor 1971 -1973 september.úsek vyzeral takto Pravá strana
TYL. I vchod,II vchod,
HK 12,00 Dunaj, Krištovka,Piket,Zlom, III,vchod, Viedenska cesta.
ľavá strana Tyl: Muničák-vlečka Cintorín. Trať.
TYL. I vchod,II vchod,
HK 12,00 Dunaj, Krištovka,Piket,Zlom, III,vchod, Viedenska cesta.
ľavá strana Tyl: Muničák-vlečka Cintorín. Trať.
Re: Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Milan | 5.12.2011 11:58 | id 38772 | nahlásit
Zdravím a nezlob se že Ti budu tykat, jsi ročníkově nejbližší k létum , kdy já jsem tam sloužil. Byl jsem se tam podívat v roku 1982 a to jsem stál před panelákem roty. Po staré rotě tam zůstaly dva dvojdomky v kterých bydleli lampasáci prap. Beleš, kapt. Barčík a z druhé strany npr.Krivák a mjr.Gallo,bývalý velitel roty. A taky tam zůstaly ty dřevěné schůdky na Vídeňskou cestu, kde sloužil strážný roty . Ten bývalý areál roty je vidět na Google Earth i s těma domkama . Za mě byl velitel roty mjr Barančík. Taky jsme tam měli dva bílé koně, za tebe tam ještě byli ? Jestli víš kdy se rota stěhovala do nového tak napiš . A hospoda na Revoluční, pamatuješ ? když jsem tam byl v 1982, tak jsem ji nenašel. Jinak podle,, Google Earth" úsek vypadá úplně jinak, kolem piketu, přes Pečeňský les vede dálnice, zkrátka hranice neexistuje. Zdravím
Re: Re: Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Fero | 11.12.2011 10:08 | id 38988 | nahlásit
Zdravim Milan
Všetkých menovaných som osobne poznal p.Krivaka a Galla občas stretnem.
Dva biele kone boli aj za mňa jeden sa volal Trisko.
Rota sa presťahovala v roku 1974. 1973 september som odchádzal zo starej roty z menovaných tamboli p. Beleš a Magyar.
Hospoda na Revolučnej sa volala u Ďulu, pri reštitucii bola vrátená budova vlastníkom.
Hranica vedie tam kde bola 2x ročne sme ju šlapali aby bolo vidieť HK. Len SS a KP sú zrušené.
Všetkých menovaných som osobne poznal p.Krivaka a Galla občas stretnem.
Dva biele kone boli aj za mňa jeden sa volal Trisko.
Rota sa presťahovala v roku 1974. 1973 september som odchádzal zo starej roty z menovaných tamboli p. Beleš a Magyar.
Hospoda na Revolučnej sa volala u Ďulu, pri reštitucii bola vrátená budova vlastníkom.
Hranica vedie tam kde bola 2x ročne sme ju šlapali aby bolo vidieť HK. Len SS a KP sú zrušené.
Re: Re: Re: Re: Re: Petržalka - Kapitulský Dvor 86-88
Milan | 11.12.2011 18:31 | id 39013 | nahlásit
Zdravím Fero, jsem rád že ses ozval.
Podle toho, že občas potkávaš Galla a Kríváka soudím, že asi budeš z Bratislavy. Gallo byl velitelem roty do vánoc 1964 když jsem tam nastoupil v říjnu. Pak odešel do Brna na Vojenskou akademií a na rotě zůstala bydlet jeho žena Anička s dětmi. On jenom dojížděl ve volnu. Já jsem z Ostravy, tak že si na Bratislavu moc rád zavzpomínám . V tom Kapitulském dvoře bydlela rodinka řidiče Statního statku Janíkův dvůr. Na jeho manželku Barborku si rád vzpomenu. taky tam bydlela zootechnička Terézka, svobodná holka. Píšeš. že jste hranici šlapali, aby byly vidět hraniční kameny. My jsme tu část vlevo od OPK kosili a seno vozili do Janíkovího dvora ! Byl jsi tam někdy ? No paráda, same ženské a všechny mluvily Maďarsky. Dvakrát ročně když vylil Dunaj, jsme měli karanténu na úplavici, vycházky nebyly, tak jsme chodili brankou za garážema do té hospody na Revoluční. Když byl poplach, tak pomocník dozorčího roty tam u té branky řval,, Do zbraně", aby to bylo v hospodě slyšet. V roce 1965 se rušil EZOH Od Vídeňské cesty vlevo po trať a vpravo k lesu na III vchodě, zůstaly tam jenom SS a KP. Dále až k Dunají to zůstalo .
Pokuď by jsi chtěj více pokecat, tak Email adresu mám,, zefu@seznam.cz " Měj se, zdravím
Podle toho, že občas potkávaš Galla a Kríváka soudím, že asi budeš z Bratislavy. Gallo byl velitelem roty do vánoc 1964 když jsem tam nastoupil v říjnu. Pak odešel do Brna na Vojenskou akademií a na rotě zůstala bydlet jeho žena Anička s dětmi. On jenom dojížděl ve volnu. Já jsem z Ostravy, tak že si na Bratislavu moc rád zavzpomínám . V tom Kapitulském dvoře bydlela rodinka řidiče Statního statku Janíkův dvůr. Na jeho manželku Barborku si rád vzpomenu. taky tam bydlela zootechnička Terézka, svobodná holka. Píšeš. že jste hranici šlapali, aby byly vidět hraniční kameny. My jsme tu část vlevo od OPK kosili a seno vozili do Janíkovího dvora ! Byl jsi tam někdy ? No paráda, same ženské a všechny mluvily Maďarsky. Dvakrát ročně když vylil Dunaj, jsme měli karanténu na úplavici, vycházky nebyly, tak jsme chodili brankou za garážema do té hospody na Revoluční. Když byl poplach, tak pomocník dozorčího roty tam u té branky řval,, Do zbraně", aby to bylo v hospodě slyšet. V roce 1965 se rušil EZOH Od Vídeňské cesty vlevo po trať a vpravo k lesu na III vchodě, zůstaly tam jenom SS a KP. Dále až k Dunají to zůstalo .
Pokuď by jsi chtěj více pokecat, tak Email adresu mám,, zefu@seznam.cz " Měj se, zdravím
Zde již nelze dále reagovat
Ročník 82-84
franta | 13.8.2010 06:34 | id 19285 | nahlásit
Není tu nikdo z tohoto ročníku kdo by sa ozval?
Re: Ročník 82-84
cyril | 23.2.2011 16:27 | id 27417 | nahlásit
neviem si spomenuť na meno franta kto to bol .Ja som bol vodič na UAZ.V
Re: Ročník 82-84
cyril | 23.2.2011 16:33 | id 27418 | nahlásit
neviem si spomenuť na meno franta kto to bol .Ja som bol vodič na UAZ.V tedy tam,boli,Jaro Bereš,Igor inger bol spojar,Jožo Kažimir bol kuchar.
Re: Re: Ročník 82-84
franta | 26.4.2011 19:23 | id 30668 | nahlásit
Nazdar kolego mě zas neříká nic Cyril, moje příjmení ja Vaculčík sloužil jsem také u bedny. Byl jsem na cimře se Šulákem a spol.
Re: Re: Vladimír
Vladimir L. | 17.8.2010 21:34 | id 19426 | nahlásit
ahoj mirek.pis mi na dcerin e-mail:vladka.luksova@gmail.com
Zdravím kolegy pohraničníky
Mirek | 7.8.2010 22:18 | id 19088 | nahlásit
Na rotě jsem sloužil od r.79 do r.81. Velitel byl major Unger. Na pár jmen si vzpomínám:Macášek, Slivka, Labanc. Bývalo tam celkem veselo. Minulý rok jsem se tam byl podívat, ale rotu jsem bohužel nenašel, akorát jsem se prošel v Pečeňáku. Jestli se najde pamětník, budu rád. Díky za fotky.
Re: Zdravím kolegy pohraničníky
Vladimir L. | 9.8.2010 20:26 | id 19157 | nahlásit
Mirek neviem ta zaradit .neviem tvoje priezvisko .ja som Lukso ja som sluzil v tu istu dobu v roku 79-81 na 10.velitelom bol major Unger.Slivka ako pises bratia figulovci, myslim Trcka a dalej Sano Mokos a ostatny...odisiel som do civilu 81. Marci.neviem ci si spomynas moj rocnik bol Imrich Skala a ja sme sluzili dozorni signalneho pristroja dalej to boli Jozef Zavadsky,Miroslav Struharik,Koukal,Dobrotsky,Peter Zapach,Ivan Marek dalej operacny dostojnici boli porucik
Madar a politruk porucik majoros...prosim ozvi sa
Madar a politruk porucik majoros...prosim ozvi sa
Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
Mirek | 10.8.2010 00:04 | id 19169 | nahlásit
Ahoj Vladimíre, tak to jsme se tam určitě potkávali.Já jsem Skoupý, Trčky znám, ale ostatní jména mi vypadla z hlavy. Majoroše znám taky. Ale víš co jsem si uvědomil, že jsem tam byl od 80 do 82.Taky jsem sloužíval bednu. Než jsem přišel do Petržalky, byl jsem pár měsíců na Košické.Možná si vzpomeneš, ale je to už celkem dost dávno, že?
Re: Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
Vladimir Lukso... | 10.8.2010 18:53 | id 19188 | nahlásit
Ahoj Mirek.Ano je to davno ale pre mna je to ako by to bolo vcera.Hoci som tu ale tam som celym srdcom na desine.Kolke roky presly ale ja si na vsetko pamätam,spomenul som si i na teba a som velmi rad ani si nevies predstavit ze sa ozval aspon jeden s kamaratov ktory tam so mnu boli.Dlhe roky som myslieval na kapitulsky dvor na nasu rotu na kamaratov.Ked som bol v civile napisali mi Trcka a Slivka domov ze mali zadrzanie a boli povyseny na slobodnikov.Zijem v trenine.Maj sa zatial krasne,odpis.Budem cakat.
Re: Re: Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
Mirek | 10.8.2010 22:18 | id 19197 | nahlásit
Ahoj Vladimíre, sice ti moc nevěřím že sis na mě vzpomněl, snažil jsem se být vždycky co nejmíň na očích :-)), ale budiž. Docela ti závidím tvoji paměť. Já už mám na rotu jen takové útržky vzpomínek, je to možná divné, jsou všechny hezké. Napiš mi prosím na e-mail mireks@centrum.cz. Díky.
Re: Re: Re: Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
Vladimir Lukso... | 11.8.2010 21:02 | id 19245 | nahlásit
Ahoj Mirek.Budem ti odpisovat na dcerin e-mail.Aby si ma spravne pochopil,myslel som to tak ked si mi napisal svoje priezvisko bolo mi zname.Spominas si ked nam usiel do rakuska ndp.Varga myslm ze to bolo na vianoce 1980 vtedy sme prehladavali demarkacnu ciaru a nasly sme len skorpik a capicu on sa vratil v 81.aprili ked som bol uz v civile mesiac.stretavam sa z jednim od nas on tam bol s nami mozno si spomenies volal sa Stefan Gabris on bol psovodom.pamätas si na nase stanovistia ako prvi vchod druhy vchod piket dunaji a harik lava strana.Tak sa maj pekne,napisem.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
Zdravím kolego, ty si bol tuším o rok starší ročník, slúžil si aj deveťáka, Majoroš mal operačného, keď niekto prestrelil dvere na zbrojárke, či sa mýlim? Ja som mal na starosti fotokomoru...Hajro je méno mé, mal som za ženu sestru Milana Čecha-kuchtíka...
Re: Re: Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
Franta. | 23.8.2010 21:11 | id 19594 | nahlásit
Nenastupoval po tebe do fotokomory Koreš pokud si nepletu jméno? Já sem přišel na 10rotu v lednu 1983 po výcviku.
Re: Re: Re: Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
Ano, máš pravdu, bol to Koreš, taký pohoďák chalan... dokonca robil lepšie fotky ako ja :)
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
Mirek | 26.8.2010 00:00 | id 19657 | nahlásit
Ahoj, kdy jsi měl na starosti fotokomoru? Já kdysi učil fotit Majoroše:-)). Prostřelený dveře na zbrojárce mi něco říkají, jo a nevyletělo to tehdy ven přes schodiště? Labanc a Slivka byli fakt borci, Labanc si pořád skládal a plnil zapalovače vyplavený z Dunaje. Dařilo se mu. Se Slivkem jsme jednou dostal po čuni od "spoluobčanů" na vycházce. Byli jsme na šrot :-))
Re: Re: Re: Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
v r.81-83...ešte mám fotku toho prestreleného schodišťa..ty si bol môj suprák, raz nebolo už čo jesť a tak ste ma poslali do kuchyne pre niečo, ale tam už nebolo nič, okrem chleba a mrkvy...tak som vám namazal chleba s maslom, nakrájal na to mrkvu a posypal to kryštálovým cukrom...malo to veľký úspech...:) dal by som sem aj nejaké fotky, ale tuším je to teraz zablokované?
Zde již nelze dále reagovat
82-83: Zdravím kolegy pohraničníky
bol som kynologom(k***y/ Miki
Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
cau peter zapach zavolaj na skype
Re: Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
Vladimír Lukšo | 17.10.2010 20:23 | id 21263 | nahlásit
ahoj stara vojna som rad ze si sa nasiel dufal som ze sa niekto ozve od nas peto som velmi rad kolko krat som myslel na vas .peto mam este tie vase adresy chcel som sa na vas nakontaktovat .S Mirom Struharikom som minuly tyzden hovoril.Skratka by sme sa mohli podla moznosti stretnut a nastivit nasu rotu a pozriet si usek .V Devinskej novej vsi uz mali stretnutie chalani ktori tam sluzili cil vjuli .Peto mohlo by to byt aj na druhy rok .Jako vies 11 jula je den ps tak mohli by sme sa stretnut .Zatial cau a pis . na skip nechodim..
Re: Zdravím kolegy pohraničníky
...ešte ma napadlo že Labanc a Slivka, to boli exoti, v dobrom slovazmysle, tí dokázali baviť celú rotu, keď bola skleslá nálada...s Labancom sme zamrzli na stanovišti 3.vchod, dodnes ma pichá v kolene, keď je zmena počasia...a tých zážitkov je veľa...
Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
Franta. | 23.8.2010 13:29 | id 19570 | nahlásit
Který ročník jsi byl , kuchara Čecha jsem poznal.
f.vaculcik@seznam.cz
f.vaculcik@seznam.cz
Re: Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
na rotu som došiel v zime 81, bol som tam až do konca, do sept.83
Re: Re: Re: Re: Zdravím kolegy pohraničníky
franta | 31.8.2010 20:46 | id 19839 | nahlásit
Mám taký dojem že si Tě trochu pamatuju, já sem došel v januári 83 chvílu sem býval na posledním pokoji z kuchařama aj s Čechom a dobře si pamatuju magora Lukáča který nás mladé dusil, dělal top**a naproti na intru.
1982-84
Zdravím všecky co sa poznáme , ozvěte sa . V 80letech byl velitel mjr. Unger . Ozve sa Caletka , Šulák, Reňo,Gejdoš,Tlapák,Katrinec nebo z Košickej Palo Smolárik, námořník Hartman, chemici Soukup, Jano Rechtorík , Brigant, a další?
Sněhuláci - 03/1983- 03/1985
Ahoj Feri, dlouho jsem tady nebyl a jsem moc rád, že se tady konečně objevila naše "10". Samozřejmě že se nedají zapomenout jména jako Tlapák, Kažimir, Bodnár, Flekač, Mogyorosi - moji mazáci, z vás "komárů" samozřejmě Ty a Caletka - bednaři, Šulák, Kunc "Koza", Katrinec, Václavík. Z našeho ročníku Kerekeš, Smolek, Rúfus, Adamišin atd. A samozřejmě "Arpy" Unger, "Pišta" Pažitný, kpt. Takáč, Daňo Švirk, kpt. Kudela. Doufám, že se tady ještě objeví někdo z těchhle ročníků. Musím říct, že je na co vzpomínat a že vzpomínám rád. Martin
Re: Sněhuláci - 03/1983- 03/1985
Franta | 1.9.2010 10:31 | id 19858 | nahlásit
Martine jak mám paměť na lidi a jména mám takový mlhavý pocit o koho jde , nemůžeš zkusit příjmení.
Napiš třeba i na mail který tu někde dřív mám. Potom zavzpomínáme.
Napiš třeba i na mail který tu někde dřív mám. Potom zavzpomínáme.
Re: Re: Sněhuláci - 03/1983- 03/1985
Martin Vecek, přišel jsem na podzim 83 z PŠ do 3. čety, VD spolu s Jožkou Flekačem, místo něho potom byl váš mladej Dominik ..., ale příjmení si fakt nepamatuju. Velitelem čety byl Daňo Švirk. Poslední pokoj na pravý straně proti kuchařům, provianťákovi atd.
Re: Re: Re: Sněhuláci - 03/1983- 03/1985
Franta | 1.9.2010 10:46 | id 19860 | nahlásit
Tam jsem býval i já ale tebe si nepamatuju. Až pošleme nejaké fotky nebude problém. Já sem odešel v zimě 84 na velitelskou rotu ale občas jsem chodil hlavně za Šulákem se kterým jsme byly dobrá dvojka. Dobrý kos byl také Joža Caletka a Tvůj mazák Gejdoš.
Re: Re: Re: Re: Sněhuláci - 03/1983- 03/1985
Já si pamatuju, že jsi kamarádil se Šulákem a sloužil bednu, tou dobou já asi lítal celej den na DKV k zadní bráně :((( Mám doma docela dost fotek, tak na to mrknu, mejla tu máme, tak stačí naskenovat a poslat.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Sněhuláci - 03/1983- 03/1985
Stevo Szokoly | 25.1.2011 19:22 | id 25565 | nahlásit
ty si bol moj suprak na rote ale urcite sa uz na nas svojych zlatakov uz nepametate ja som bol ročnik 1984-1986
Re: 1982-84
Pavol Smolárik pozdravujem všetkých čo boli na Košickej ulici "námorníka "Hartmana, Soukupa, Jano Rechtoríka, ozvite sa na email.
zdravim vsetkich prislusnikov...
vladimir... | 2.8.2010 21:15 | id 18931 | nahlásit
zravim vsetkich prislusnikov ps kapitulsky dvor petrzalka bratislava pre rok 1980 ak to citate ozvite sa velitelom bol mjr. Unger.Vladimir, L.
1987-88
Mám radost,že se našel dobrý člověk a vložil tady fotky i z této roty.Sloužil jsem na "desítce" 15měs pod velitelem r.Mojžíšem(snad jsem to nespletl) a později to po něm převzal Gál nebo Galo(už přesně nevím).
Re: 1987-88
Pamatuješ výkoňáka Szekely byl to polovník,nejlepší lampasák,Jurečko politruk nej.k***t,potom si pamatuji mazáka Kolek byl z Olomouce,pplk.Gál vel. roty,Halabuk řidič poplachovky uvaz,do úseku jse chodilo přes Pečenský les,kde se tehdy budoval most přes dunaj,tam se kontrolovali propustky do Hraničního pásma,stanoviště cintorín na hřbitově,dále objekt u roty Matador kde jsme chodily na pivo a byl tam koncert Habery,několik let na 10rotě nebyl průryv jak se říkalo,ale ty večerní poplachy siréna mě strašila několik roků ještě v civilu.
Re: Re: 1987-88
Petr | 2.10.2010 22:36 | id 20816 | nahlásit
Laco Szekely byl napřed pomocník a pak to "podepsal".
Re: Re: 1987-88
bol si o pol roka starší ja som bol udržbar roty po Melicherovi. A pamätaš na Mayera patrača ako mal problém s Nechybom tuším po ňom z pumpy striela a on mu vykrikoval Mayeri nestrílejte to su ja ja kapitan Nechyba. Ja som bol ročník s Cecom mal na starosti vysielačky. Ufo Dvorák psovod, mjr Doležal -Kapusta to bol tiež dobrý patrón Kontráš čo nam našiel založene dole v kuchyni v kanali vino, Tomaš Kecer a Paľčo Bereš vychodnari, ale po rokoch sa v celku dobre na to spomína
Re: Re: Re: 1987-88
Slúžil som na rote OPK 1987-89 ako ml.kontrolor na Bergu dúfam že sa tu niekdo najde.
Re: Re: Re: Re: 1987-88
RastislavJakubišin | 29.12.2010 19:45 | id 24200 | nahlásit
Ahoj Peter samozrejme si na teba spomínam aj ja som tam bol v tom čase
Re: Re: Re: 1987-88
Juj to boli pekne casy.Pamatam aj ja Palo Beres bol fajn kuchar.Ej ako pekne povysoval na mazaka.
Re: Re: Re: 1987-88
S Krcerom a Bérešom somslúžieval poplachovku a Szekelimu som robil pomocného výkoňáka,bola tam dobrá partia. na všetky mená si už ani nespomeniem.Napr,Ceco-Lednár,Sobek,Deák,Kudrna,Bisták a pod.Pozdravuje Vás,Krnáč.
Re: Re: Re: Re: 1987-88
Roman | 6.6.2011 18:23 | id 32185 | nahlásit
Ahoj Peter, narobili sme somarín, v tej miestnosti kde sa vymienalo spodné prádlo
Re: Re: 1987-88
Ahoj Palo neviem ci si ma pamatas.Boli sme spolu na izbe.Bol si moj stary a myslim ze sme si aj aspom rozumeli.Sluzil som skoro vzdy na persingu pod mostom SNP.
rota Pertžalka
Maťko | 22.7.2010 19:22 | id 18604 | nahlásit
Úsek tejto roty patril v druhej polovici 80 rokov k najexponovanejším a práve týmto úsekom sa snažili najčastejšie ubziknúť do Rakúska a chlapci mali najviac zadržaní z Bratislavskej brigády... Úsek začínal hneď za Novým mostom ( kde je kaviareň UFO ) na Petržalskej strane Dunaja, kde sa slúžilo na špaku, tomuto stanovisku sa kedysi hovorilo Betonárka viedol cez Pečeňský les až po hraničný prechod Pertžalka Berg. Koncom 80 rokov sa začal budovať most Lafranconi a zhruba, kde bol prechod v signálnej stene . Tomuto stanovisku sa hovorilo LOM. Rota mala styk s 11.r PS Kopčany a s Dunajskou PS ..... že Štefan???
Re: rota Pertžalka
Ahoj velmi dobre si to pamatas.Mas dobre spomienky.Ja som casto sluzil na Persingu pod mostom SNP.
rota Petržalka
Maťko | 13.7.2010 19:18 | id 18359 | nahlásit
Ja len dodávam, že v súčasnosti je užívateľom tohto objektu ministerstvo vnútra a sídli tam výkonný útvar prezídia PZ SR. Objekt roty je stále v perfektom stave
Re: rota Petržalka
Stanislav | 13.7.2010 21:33 | id 18368 | nahlásit
já si pamatuji, že tato rota měla v 70 letech název Kapitulsky Dvor
Re: Re: rota Petržalka
Štefan Mátis | 14.7.2010 03:39 | id 18375 | nahlásit
Zdravím.Kapitulský dvor je názov tejto časti Petržalky.Ja som slúžil na 1.PO Bratislava-prístav/91-92/.Nachodili sme sa sem do služby v tom období dosť.Na ich úseku sme mali stanovisko-Dunaj,v blízkosti hraničného kameňa.Presun na túto rotu bol nasledovný:4 vojaci sme nastúpili na autobus MHD č.38.Pri sebe sme mali samopal,bodák,sumku,malá poľná,ďalekohlad+aj na nočné videnie.Náboje sme dostali tam.Ľudia na MHD si mysleli že sa niečo deje.Neskôr boli vyčlenený určitý vojaci na túto rotu,ktorý chodili na stanovisko Dunaj.Na tejto rote mali vlastnú izbu.V tom období tu bol veliteľ roty pplk.Majoroš,poriadna guma.Vo vlastnom aute mal vysielačku.Vždy chodil do úseku na výmaky.
V tom období bol pri rote aj výstrojný sklad Bratislavskej brigády,neskôr sa presťahoval do Devínskej Novej Vsi do nového areálu.Správca bol prap.Morávek.V blízkosti roty mal postavený dom aj vtedajší Veliteľ 1.PO Bratislava plk.Adamka.Za rotou boli postavené služobné domčeky,kde býval z 1.PO kpt.Kašpar.
V tom období bol pri rote aj výstrojný sklad Bratislavskej brigády,neskôr sa presťahoval do Devínskej Novej Vsi do nového areálu.Správca bol prap.Morávek.V blízkosti roty mal postavený dom aj vtedajší Veliteľ 1.PO Bratislava plk.Adamka.Za rotou boli postavené služobné domčeky,kde býval z 1.PO kpt.Kašpar.
Re: Re: Re: rota Petržalka
Maťko | 22.7.2010 19:26 | id 18605 | nahlásit
Jo máš pravdu, presne tam bolo vaše stanovisko Dunaj v blízkosti hraničného kameňa. Jednému chalanovi pri aktivizačke sa pes vytrhol a takmer ušiel do Rakúska , no našťastie sa vrátil a čakal ho na Lome.
Re: Re: Re: rota Petržalka
ivan | 30.11.2010 17:12 | id 22948 | nahlásit
neviete niekto nieco o mladom Kašparovi? robil vodica sanity 87-88 v BA - RTZ automobilova cata
Re: Re: Re: rota Petržalka
karel | 7.3.2011 09:41 | id 28146 | nahlásit
Roto nazdar
Majroše pamatuji jako majora tuším,že ho tehdy povíšili,protože.On mě měl strašně rád aj s Žloudkem,nebo,tak nějak
Majroše pamatuji jako majora tuším,že ho tehdy povíšili,protože.On mě měl strašně rád aj s Žloudkem,nebo,tak nějak
Re: rota Petržalka
Štefan Mátis | 14.7.2010 03:45 | id 18376 | nahlásit
Rota bola aj v tom období v perfektnom stave.Ináč v tejto sekcii "pohraničné roty 11.bPS "mi chýba objekt praporu a 3.PO Komárno,ktorý som posielal začiatkom roka.Je to tiež budova v perfektnom stave.
