Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA - fotogalerie, texty, vzpomínky pamětníků

Nacházíte se: Objekty PS » Pohraniční roty 4. bPS » 11. rPS - Jaroslavice
Předchozí 1 fotografie T.Parkan z 135 Další
Foto 1

Pohled na rotu Jaroslavice od jihu, ve směru od SIS

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20
Autor: T.Parkan | Pořízeno: 7.2009 | 20×
Foto 21 Foto 22
Autor: O.Vítek | Pořízeno: 11.2008 | 2×
Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89 Foto 90 Foto 91 Foto 92 Foto 93 Foto 94 Foto 95 Foto 96 Foto 97 Foto 98 Foto 99 Foto 100 Foto 101 Foto 102 Foto 103 Foto 104 Foto 105 Foto 106 Foto 107 Foto 108 Foto 109 Foto 110 Foto 111 Foto 112 Foto 113 Foto 114 Foto 115 Foto 116 Foto 117 Foto 118 Foto 119 Foto 120 Foto 121 Foto 122 Foto 123 Foto 124 Foto 125 Foto 126 Foto 127 Foto 128 Foto 129 Foto 130 Foto 131 Foto 132 Foto 133 Foto 134 Foto 135
Autor: O.Vítek | Pořízeno: 2.2008 | 113×
Sekce:
Pohraniční roty 4. bPS

11. rPS - Jaroslavice

(135 fotografií)

11. rota 2. praporu 4. brigády Pohraniční stráže v obci Jaroslavice.

Rota se nachází v jižní části obce Jaroslavice, na ulici Celní, 150 m od bývalé SiS a 1 km od státní hranice.

Budova roty bývala původně prvorepublikovou celnicí. Po likvidaci PS budova sloužila jako Oddělení pohraniční policie a pak Inspektorát cizinecké policie Jaroslavice. Jako jediná bývalá rota na okrese Znojmo zůstala nejdéle ve službě pro Ministerstvo vnitra.

V měcíci červnu 2010, byla budova za několik milionů zrekonstruována - nová fasáda (okrově žlutá), kompletní elektroinstalace, nové vnitřní omítky atd.

Od 1.1.2011 je budova opuštěna. Cizinecká policie ji v rámci "úsporných opatření" vyklidila. Takže veškerá loňská mnohamilionová investice byla její labutí písní. Celý areál bude nabízen k prodeji........

Okres: Znojmo

GPS: 48°45'3.562"N, 16°14'7.699"E

Najít na mapě

ČR

Vaše komentáře...

KRAL ŠUMAVY V jAROSLAVICICH
Vojta | 25.11.2011 17:09 | id 38375 | nahlásit

Král Šumavy v Jaroslavicích - v roce 1966 na den pohraniční stáže navštivil rotu herec Jiří Vala. Vyprávěl zažitky z natáčení filmu a odpovidal na dotazy z natáčení filmu. Beseda trvala přes 3 hodiny,
bylo to opravdu zajímavé.
vzpomínky
Láďa | 15.10.2011 19:56 | id 37078 | nahlásit

Tak jsem v létě zajel do Jaroslavic. Spali jsme ve Chvalovicích u Hrušků a pak jsem to vzal přes Dyjákovičky po asfaltečce, která vedla kdysi podle signálky. Bylo to dost "hustý", protože po dešti na několika místech byla silnice v rybnících, místy jsem musel po strništi. Těsně před Jaroslavicema byl ostrý kopeček v lesíku a tam ze silnice trčely betonové panely. Sotva jsem s Oktávkou projel. Stavoval jsem se na zámku. Ten už je napůl rozpadlý, má ho nějaký rakušák a chce z něho udělat sanatorium. Jinak místní posedávají před hospodou a popíjí pivo. Práce asi není žádná, jen samé "hampejzy". Jel jsem potom přes Mikulov až do Lednice, ale už mi to nic neříkalo. Projel jsem všechny roty od Vranova až po ten Mikulov. Stavoval jsem se také na tankové Mašovické střelnici za Znojmem. Tam to celé koupil nějaký pražák a chová tam koně. Bydlí v kontrolní věži. Snažil jsem si vrátit vzpomínky, ale nějak to nefungovalo. Těch skoro padesát let je přeci jen dlouhá doba.
Po 30 letech
Pavel Večeřílek | 4.8.2011 22:29 | id 34598 | nahlásit

Tak jsem navštívil Jaroslavice po 3O letech. Prošel jsem si celý úsek a jako by se tu čas zastavil. Jen dvě nové silnice do Rakouska, od roty a ze šestatřicítky a obnovený meruňkový sad na Volze.
Jinak tam chybí pouze signálka a všechno mi připadá stejné jako před těmi 3O lety. Rota vypadá také velmi slušně. V Jaroslavicích to je už trochu jiné, není tam jen jedna hospoda jak bývala. Nově otevřený penzion Podzámčí, kde jsme byli ubytovaní mohu jen pochválit. Víno je v Jaroslavicích stále výborné jak bývalo a lidé přátelští, prostě paráda. Morava je prostě Morava.
Rota PS Jaroslavice
Petra | 2.2.2011 14:18 | id 26064 | nahlásit

Dobrý den,
hledám někoho, kdo sloužil cca v roce 1952 na rotě PS Jaroslavice.
Můj tatínek (81 le) zde vojančil - o půl roku jim prodloužili vojnu - a rád by se sem ještě podíval a zavzpomínal.
Za případné kontakty či radu děkuji.
Petra
mimořádka
JanM | 9.1.2011 00:08 | id 24831 | nahlásit

Pánové pamětníci , chci se zeptat zda jste měli v 80tých letech na této rotě mimořádku?Postřelený voják na střelnici.Můj otec byl technikem na vojenské prokuratuře a k tomuto případu jsem s výjezdovkou jel ale museli mě "odložit"na rotě , protože dál už bylo pásmo.Podle fotek se mi zdá že jsem byl "odložen" právě zde....Byla tam perfektní parta .
 
Re: mimořádka
schaba | 18.4.2012 09:05 | id 45038 | nahlásit

Stalo se to na stanovišti "Piket",200 m od SH v r.1973.
Služba v Jaroslavicích 88-podzim 89
Jiří Veselý | 16.12.2010 21:42 | id 23497 | nahlásit

Čau spolubojovníci!jmenuju se Jiří Veselý(Joffrey) a sloužil jsem v Jaroslavicích po výcviku v Jemnici od zimy 88 do podzimu 89.Na kamarády vzpomínám jenom v nejlepším.Byli jsme tam já, Helmut,Kompiš,Surmič, Mejzl, Gajda,Leyzr a další na které už si pořádně nevzpomenu.Nejlepší akce byly když jsme jeli se Slupákama hrát fotbal.To potom bylo vždycky vína až nám bylo blbě.Nebylo to tam vůbec špatný.Jak psal pan Krutiš tak ten postřelenej kluk se jmenoval Gajdůšek a ten co ho postřelil Švec,kterej mimochodem dostal před 2 lety milost.Škoda že jsem nenašel tuhle stránku dřív mohl jsem přijet letos na sraz.Mějte se všichni a dofám že se někdy uvidíme!
 
Re: Služba v Jaroslavicích 88-podzim 89
Leyzer (Jara Lazar) | 6.1.2011 23:53 | id 24705 | nahlásit

Zdar Joffrey,hned jak jsem viděl tvůj příspěvek a tvoje jméno,tak mě naskočilo jméno JOFFREY. Kdyby jsi měl náhodou kontak na Surmiča rád bych ho měl,už si jenom pamatuji že byl myslím ze Šumperka a ty z Olmiku vid? Čus Leyzer.
 
Re: Re: Služba v Jaroslavicích 88-podzim 89
Jiří Veselý | 23.2.2011 16:54 | id 27420 | nahlásit

Čau Leyzr!Dobře si vzpomínáš že jsem z Olomouce.Ty jsi z Brna-Komína,že jo?Na Surmiča bohužel nemám žadnej kontakt.Po vojně jsem mluvil akorát s Helmutem?když jsem byl na Znojemsku na dovolené,tak jsem se u něho stavil.Doufám že bude v létě sraz a když mi vyjde dobře datum,tak by jsme se tam mohli vidět.měj se!
1965-7
Láďa | 10.10.2010 18:10 | id 21084 | nahlásit

Na Jaroslavice mám dost vzpomínek, ne tedy na rotu, tam jsem byl jen jednou. Ztrávil jsem tam v roce 65 měsíc na zámku, likvidoval jsem tam s nasluhovačema přijímač. S véskou jsem odvážel sklady na brigádu. Příští rok jsem tam byl jako instruktor jízd, dva měsíce přijímače. Bylo to tam super, v parku jsme měli auťáky a pod mlýnem jsme v náhonu auťáky myli. Pamatuji na věži hláskaře, s těmi jsme chodili do hospody na návsi. Také si pamatuji brigádnice, které sklízeli zeleninu a spaly pod zámkem v ubytovně. Kvůli nim byly stálé problémy, protože za nimi kluci lezli. Taky vzpomínám na letní kino, které promítalo dole ve statku. Seděli jsme ve vikýři stodoly a "lamcali" "druhák" litr za pět korun. Taky jsem si z družstevního sklepa kupoval od zaměstnanců dva demižony vína na svatbu. Na jejich poukaz stálo sedm kaček litr a bylo dobré. Jel jsem tam jednou koncem sedmdesátých let o dovolené, abych rodině ukázal kde jsem byl na vojně. Nechali jsme auto na návsi a z MNV někdo čučel, kdo to přijel. Než jsme po schodišti došli nahoru, už jsem viděl od roty vyjíždět gaza. Jen jsem upozornil rodinu, že nás jedou zkontrolovat a taky jo. Z gaza vylezl kuchař v bílé haleně a omlouval se, že volali z vesnice aby nás někdo prověřil. Na rotě nikdo volný nebyl, tak poslali jeho. Aspoň jsem si mohl trochu pokecat a zavzpomínat. Před sedmi lety jsem si projel zkratkou z Hatí mezi poli a lukami po hraniční asfaltečce, která kdysi vedla vedle signálky. Byl to zvláštní pocit, jet někde, kde to kdysi bylo zcela nemožné. Vesnice se mi ale nelíbila, v šedesátých letech tam bylo živo a všude byla obdělaná pole a vinice, teď roste všude lebeda. Na návsi bývalo živo, hospoda pravidelně o víkendech narvaná a teď tam nepřeběhla ani kočka.
 
Re: 1965-7
Dalibor Krutiš | 13.12.2010 00:04 | id 23370 | nahlásit

Láďo, vy máte problémy se podepsat? Proč? Někoho jste zabil?
Váš příspěvek působí jako flusnutí do rybíka z jedoucího vlaku...
DK
 
Re: Re: 1965-7
Láďa | 5.4.2011 11:23 | id 29743 | nahlásit

Dalibore nemám problém napsat celé jméno. V tomto příspěvku se jenom zmiňuji, že Jaroslavice znám, ale bohužel mne těžko někdo z roty znal. Byl jsem jen dva měsíce jako instruktor řidičů na zámku, v přijímači. Znal jsem jen kluky z věžní hlásky na zámku, se kterými jsme chodili na pivo. Mám ale hezké vzpomínky. Jinak moje jméno se dá lehce zjistit z jiných příspěvků, týkajících se hlavně brigádní spojovací roty z roku 65-67. Zabít jsem nikoho nemohl, protože na čáru jsem se prakticky nedostal, několikrát při celobrigádní "stovce", kdy nás vytáhli i z brigády. Většinou na pročesávání terénu, Ruské domky, Vranov. Taky jsem byl na vaší rotě se spojařskou PADkou, myslím že s nadpraporčíkem Křenkem, který dělal revize stanic R105 -108. Jinak na Jaroslavice mám hezké vzpomínky i když jsem tam moc nepobyl. Dokonce jsem tam jel několikrát o dovolené, ukázat rodině kde jsem "sloužil" na vojně.
 
Re: Re: Re: 1965-7 - pro Láďu
Jan | 5.4.2011 11:57 | id 29745 | nahlásit

Jak jsem se tady dočetl, tak ten Dalibor byl ve druhé polovině 80. letech u PS mladým oficírkem a v době , kdy jsme tam my sloužili jako záklaďáci (já sloužil v letech 1967-69, si tedy můj supermazák) , tak on maximálně tahal dřevěnýho kačera na provázku (pokud v té době ještě "nechodil po houdbách"). Ten člověk nemá o té době ani "páru", natož o našich pocitech, takže přeji hodně zdraví a zachovej klid..
 
Re: Re: Re: Re: 1965-7 - pro Láďu
Láďa | 5.4.2011 19:42 | id 29765 | nahlásit

Jo tak tyhle "kluky" jsem měl rád. Měli jsme na spojrotě půl roku "absíka". Většího h***líka jsem neviděl. Byl to četař absolvent, ale chytrej byl jak major. Taky na nás věčně bonzoval, ale byl tak blbej, že jsme si s ním vždycky vytřeli zadek. Myslel si že mě dostane do basy, ale udělal ze sebe akorát vola. Mrzí mě, že nemůžu pořádně naskenovat staré fotky abych je sem poslal. Jsem tady na těch stránkách každý den, protože začínám být děsně sentimentální a jak mě vojna štvala, tak teď po 44. letech vzpomínám na každý detail. Ať si dnes říká kdo chce co chce, péesáci byli elita a v té době jsem byl na to i dost hrdý. Už kvůli té uniformě s tmavozelenou brigadýrkou. A to jsme měli ještě vycházkové "kopřiváky". Tesilky zavedli později. Myslím, že by dnes mladým neškodilo nějakou dobu ztrávit na vojně. naučili by se aspoň disciplíně. Já jsem vojnu "prošvejkoval" ale naučil jsem se uznávat autority. To dnes mladí neumí. Letos jedu do Znojma na dovolenou, kámoš tam má penzion, tak si s vnuky projedu i Jaroslavice. Chci to vzít po rotách od Slavonic, po Ruské domky.
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1965-7 - pro Láďu
Jan | 5.4.2011 20:22 | id 29771 | nahlásit

Jo jo, tak to máme úplně stejné pocity a mluvíš mi z duše. Já sloužil na poslední rotě Č.B brigády , tehdy to byla 23. rPS Staré Město pod Landštejnem a Slavonice byla tehdy 1.rPS , 4. brigády Znojmo. Byli to naši sousedi na levém styku, často jsme se tam potkávali a vždycky jsme "hodili" řeč. Do Slavonic jsme taky dost často chodili na vycházky, byly tam na náměstí dvě restaurace (možná to byly i hotely) ALFA a HRANIČÁŘ, dost často jsme tam s klukama ze Slavonické roty seděli u piva. No, rád na to vzpomínám, hlavně jsme byli mladí.
Zde již nelze dále reagovat
Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Voštiar Miroslav | 15.8.2010 00:57 | id 19337 | nahlásit

Zdravím všetkých veteránov z Jaroslavíc.Môja fenka sa volala Floty,tak si na mňa možno
lachšie spomeniete.. Nejaký čas som nám tiež zohrieval tým uhlím vodu a krmil naše prasiatka.
Fotky roty sú neuveritelne, aj to že budova tu ešte stále je.
Dávno zabudnuté spomienky sú tu a ukazujú sa ako naozaj živé.Ináč ako v dobrom sa zrejme ani
spomínať na časy ked nám bolo 20 a dva roky v zelenom nedá. Niet sa čo čudovať. Vážený
priatelia ešte raz Vás všetkých velmi srdečne pozdravujem a želám všetko dobré. Miro Voštiar
alias caida .
 
Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Peter Grajzeľ | 15.8.2010 18:20 | id 19357 | nahlásit

Ahoj caida. ja si na teba a na Flotu pamätám, bol som v Jaroslaviciach ako záložák jeseň 87,neviem či si aj ty spomínaš párkrát sme boli spolu na KH a stanovišti na styku z Ječmeništem,myslím že sa menovalo Strelnica ak sa mýlim tak ma oprav. Na Jaroslavice mám len dobré spomienky a pozdravujem aj Dalibora Krutiša, keď ako mladý ppor. nás bral Gazom na oboznámenie sa z úsekom a skončili sme v sklípku v kopcoch smerom na Slup...
 
Re: Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Dalibor Krutiš | 26.2.2011 19:53 | id 27644 | nahlásit

Fakt, Peťo?
To si nepametám. Škoda, že nebol foťák...
Aj tak sa maj!!!
DK
 
Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Dalibor Krutiš | 15.9.2010 22:01 | id 20248 | nahlásit

Zdravím, pán Voštiar!
Som veľmi rád, že ste si spomenul a že žijete.
Spomínam na poctivých chlapov, ako ste bol vy!
DK
 
Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Dalibor Krutiš | 13.12.2010 00:15 | id 23372 | nahlásit

Pán Voštiar,
kde žijete? Keď pojdem na Slovač, rád by som Vás stretol. Prosím, ozvita sa! moj tel: *420724324209
DK
 
Re: Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Leyzer (Jara Lazar) | 7.1.2011 00:01 | id 24706 | nahlásit

Ahoj Dalibore,je to asi rok a půl jsem ti psal svoje číslo,že bychom se sešli v Brně až budeš mít cestu. Zatím k tomu nedošlo,ale neva. Tak ještě jednou 724 299 666 kdyby nahodou,ahoj Jara L. Leyzer.
 
Re: Re: Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Dalibor Krutiš | 26.2.2011 19:47 | id 27643 | nahlásit

Ahoj a sorry,
fakt mám dost práce a přestože mám v Brnisku nejlepší přátele, už asi rok jsem je neviděl.
Jak to půjde, ozvu se!
DK
Jaroslavice 1959-1960
Václav Gans | 6.8.2010 13:34 | id 19032 | nahlásit

Ozve se někdo,kdo tam v té době sloužil?Velitel roty byl kpt.Novák,por.Hájek,kpt.Vostrejš.politruk kpt.Novotný,rot.Dittrich,rot.Hrňa.
 
Re: Jaroslavice 1959-1960
M.Kutáč | 25.2.2011 16:03 | id 27546 | nahlásit

Zdravím,sloužil jsem v roce 59-6O,vojna byla krutá,hlavně prodloužení až do 24. prosince. Ozvi se .
 
Re: Re: Jaroslavice 1959-1960
Václav Gans | 1.3.2011 14:38 | id 27840 | nahlásit

Jsem z Příbora.Ozvi se nebo pošli foto.Nosil jsem jediný brýle a promítal jsem na rotě filmy.Nebyl jsi někde od Ostravy?
 
Re: Re: Re: Jaroslavice 1959-1960 gans vaclav
vojta | 2.3.2011 19:37 | id 27908 | nahlásit

vašku ja jsem od fulneku nastoupil jsem do znojma 1965 pak jaroslavice . pak k k radistum Tísova .., pak brigada znojmo pak prapor hrušovany 1966 pak jaroslavice
Dik kapitanovi Berankovi ze znojma jsem zůstal u ps a nemusel jsem jit k armadě od roku 1966 zrušení ps praporu.
 
Re: Re: Re: Re: Jaroslavice 1959-1960 gans vaclav
Vaclav Gans | 2.3.2011 20:00 | id 27910 | nahlásit

Můj bratranec ,bydlí teď ve Fulneku,sloužil jako záklaďák u zubařů na brigádě ve Znojmě jako laborant.Neznáš ho náhodou?
 
Re: Re: Re: Re: Jaroslavice 1959-1960 gans vaclav
Láďa | 14.4.2011 14:23 | id 30154 | nahlásit

Vojto, prosím tě kde jsi v roce 65-66 na brigádě sloužil? Jestli jsi byl u spojařů, tak jsme se museli setkat. Beránka jsem dobře znal. V roce 66 přešlo k armádě mraky kluků. Pamatuji, když čekali na brigádním nádvoří na odvoz. Šli i od spojařů. Jestli jsi byl v přijímači v roce 1965 ve znojmě, tak jsi musel být na Loukách. Taky jsi asi znal kpt. Kozáka, velitele radistické čety. Já tedy znal jen jednoho Vojtu, ale to jsem už psal. Ten byl ale z Prahy. Byl u směráků. Pár kluků jsem ještě do roku 80 potkal, ale teď nevím o nikom. Je to škoda, máme přeci jen stejné vzpomínky na mládí.
 
Re: Re: Jaroslavice 1959-1960
Jaroslav Jahnický | 10.4.2011 13:40 | id 29973 | nahlásit

Ahoj Míro, tady Jarda Jahnický,sloužil jsem v Jaroslavicích v roce 1959 - 1961 a byl jsem tvůj velitel družstva. email nemám dostal jsem se k tomu náhodou, když tak zanech tvojí adresu.
Bydlím v Karlových Varech.
ufffff
Dalibor Krutiš | 23.7.2010 00:29 | id 18616 | nahlásit

Tak teď jsem projel fotky a řeknu vám, žádná p***l. (Tohle automat taky vytečkuje, že jo?).
O některých fotkách něco vím, pane Vítku. Některé mne ale úplně zaskočily.
Musím říct, že s řadou v Vás bych si rád někdy pokecal. Rád vzpomínám třeba na Zambiho, Janka Voštiara, Pepu Němce (ale toho potkávám často ve Znojmě), těch jmen faj kluků je moc a já na ně, sorry, zapomněl. Zpětně viděno, je mi dobře po duši, když si uvědomím, že nikdo z vás nebyl vyloženej h***lík a vlezdopdelka. Mrzelo mne třeba, když ten spojař (asi byl) mi nepodal ruku při odchodu do C, když se nám stal ten malér se střílením a proryvem do zahraničí, jak se tomu říkalo. Gajdošík? pamatuju si dobře? k***a, já po něm nestřílel... Byl jsem na plese se špatnou ženou, kterou znal Surma...
To be continued?
DK
Je fajn, že vzpomínáte v dobrým
Dalibor Krutiš | 23.7.2010 00:05 | id 18615 | nahlásit

Zdarec pánové bývalí vojáci!
Přiznám se, že mne trochu Radek "Petrucha" rozhodil, když mne pozval na vaši slezinu. Musím se přiznat: Kdybych byl býval jedním z vás, asi bych neváhal ani chviličku. Jenže to bylo jinak a vy víte jak. Je zajímavý, že jsem ani v jednom z vašich příspěvků nenarazil na politiku a bývalý režim. Svědčí to, podle mého názoru, o jediném: Vy jste to opravdu nebrali jinak, než jako vojnu.
Já to zpočátku bral jako práci. Jenže časem jsem se dostával na jiné myšlení a přesvědčení. A potkávat se teď s bývalými kolegy (nemyslím vojáky, myslím gumy), to opravdu nehodlám.
Je fajn, že jste nikdo, ale skutečně nikdo ani slůvkem nenaznačil, kdo jaký vlastně byl. Ani já to tady neudělám.
Však vy víte nejlíp.
Na některé z vás rád vzpomínám. Byli jste fajn kluci a já byl mladej b***c.
Dnes je to jinak. Jsem b***c středního věku...
Tak se držte v tomhle kolotoči a mějte se!
DK
Sraz veteránů
Radek Petříček...Péťa | 2.7.2010 13:09 | id 17998 | nahlásit

Sraz se koná 10. července. Kdo se chce zúčastnit, nechť se dostaví v 15hod, před dům Václava Mariánuse. Zatím účast potvrdilo asi 10 bývalých pohraničníků, kteří šli do civilu v rocích 1987-88. Zván je samozřejmě každý. Zdarec Péťa
 
Re: Sraz veteránů
Petr Najzar | 9.7.2010 11:49 | id 18189 | nahlásit

Zdrvím všechny veterány z Jaroslavic!!Bohužel na sraz nemůžu přijet.Už jsem o tom Péťu informoval.Taky jsem si z nostalgie projel Jaroslavice a okolí roty.Je super,že někdo takový sraz zorganizoval!!!Tak si to pořádně užijte a zapijte.Příště se srazu určtě taky zůčastním.
Mějte se krásně.
Psovod:Mety,City,Týny a občasný ulejvák z bedny.ČAU PETR
Vzpomínám...
Jarda Klempa | 29.4.2010 16:34 | id 15474 | nahlásit

Na všechny, na někoho s úsměvem, na druhé i s lhostejností. Byli tam také h***líci, ale většina dobrých kluků. Začínal jsem s Vojtou Miklošíkem od Rožňavy. Pamatuji, jak jsme se jednou ostříhali na velmi krátkého ježka. Petera z nás div neudělal agenty západních mocností. Dobří kluci - Vojta, Radek, Bohouš, Pepa, Petr, Zdena, kotelník Šaňo... Často nám tam doslova hrabalo...
 
Re: Vzpomínám...
Radek Petříček...Péťa | 10.5.2010 21:16 | id 15850 | nahlásit

Nazdar Jardo, to je dost, že se taky ozveš. Před 14dny jsem Ti poslal dopis. Žádná reakce, možná už neplatí ta adresa, zavolej nebo pošli e-mail. Telefon 605 781 185.
Starého leoparda zdraví Péťa
 
Re: Vzpomínám...
Petr Najzar | 9.7.2010 11:55 | id 18190 | nahlásit

Jo, byli jsme dobrá parta a vzpomínky už nám nikdo nevezme!!Nikdy nezapomenu na Šaňa jak nás naháněl s hasičskou sekerou a řval jeho oblíbené Boha já ťa zajebem!!!Ještě teď se tomu směju!!!!
 
Re: Re: Vzpomínám...
Dalibor Krutiš | 23.7.2010 00:35 | id 18617 | nahlásit

Petře, mluvíte o Alexandrovi Palcu? Jestli jo, tak to je jeden z mých nejoblíbenějších vojákŮ. Dodnes pamatuju, jak hlásí Peterovi: "Súdruh majór, tu vojak Palcu. Dovolte mi do vás prehovorit. Ja som si na Vás urobil čas..."
nO PROSTĚ PARÁÁÁDA.
dk
 
Re: Re: Re: Vzpomínám...
Honza Dvořák | 30.7.2010 20:23 | id 18863 | nahlásit

Nezapomenutelné Šaňovo hlášení ,, Sůdruh major tu vojak Palcu na osumnáctka Kubica za dráty němá propustka něpustim, něpustim! " Jo, na něj se opravdu nedá zapomenout.
 
Re: Re: Re: Vzpomínám...
petr najzar | 9.8.2010 10:20 | id 19134 | nahlásit

Ano,mluvím o Alexandrovi Palcu.Na začátku s náma nechtěl ani mluvit,protože neuměl ani pořádně slovensky(a nebo nechtěl mluvit).Vzpomínám jak jsme u škrábání brambor z něho páčili jak mu máme říkat nebo jak mu říká doma mamka.Zamyslel se a pak z něho vypadlo jen Šaňo.
 
Re: RONY
Radek Petrucha | 24.7.2010 18:03 | id 18661 | nahlásit

ZDRAVIM VŠECNY KLUKY CO DORAZYLI NA SRAZ DO JAROSLAVIC.JA JSEM NEMOHL DOJIT SNAD NĚKDY PŘÍŠTĚ.VELICE MĚ TO MRZÍ,ALE DOVOLENA SE NEDALA ODLOŽIT.
Letí to...
Jarda Klempa | 29.4.2010 16:27 | id 15473 | nahlásit

Vzpomínám na Peteru, to byl ale chudák. Běhunčík se mě ptal, co říkám na Perestrojku... Už tenkrát měl zřejmě obavy z dalšího vývoje. Ale byl rovnější než jeho kolegové. Malafa mě lapl služební kalhoty a pak mě je nabízel za 2 stovky. Vzpomínám na praporní soutěže. Šli jsme tam s Pepou Němcem, o Voštiarovi jsem prohlásil, že si nepmatuje letopočty a tak tam šel Pepa. Sice si na nic nevzpomněl, i tak jsme skončili druzí. Byl jsem z PŠ-ky, tak jsem dělal veldra. Vzpomínám na politické aktuality... Ještě dnes se usmívám.
 
Re: Letí to...
Honza Dvořák | 4.5.2010 21:18 | id 15634 | nahlásit

Jo léta letí. Na Pepu Němce si pamatuju a na Tebe Járo taky. Tvoje vysoká postava to se nedá. Mám pravdu. To jméno Voštiar to byl Cajda psovod jo.Když tak mě oprav.- Čau Bobeš
rota před přestavbou
Vojta | 10.4.2010 18:34 | id 14719 | nahlásit

Vážený příteli foto ,Vítku ,u foto č 29 ze 107 byl vchod do roty přímo z tohoto schodiště, vlevo okno bylo z místnosti Dozorčího roty ,mistnost byla přepažena a byla tam ustředna signálky .Vpravo okno by dozorčí roty a byly tam zbraně do služby ,dalekohledy ,světlice atd. Pokud je v tvých silach prosím zjisti kdy byla rota přestavěna .V roce 1967 když jsme šli do civilu nás verbovali že máme podepsat že se bude rota modernizovat .Ovšem kdy se rota přestavovala nevím, Jinak je to dle tvojích foto uplně jinak než uspořadaní místnosti původně bylo. Zdravím Vojta.
 
Re: rota před přestavbou
Vojta | 11.4.2010 15:19 | id 14768 | nahlásit

Doplňuji , vlevo okno Dozorčího důstojnika roty.
 
Re: Re: rota před přestavbou
Oldřich Vítek | 11.4.2010 21:15 | id 14798 | nahlásit

Díky Vojto za komentář. Ty bývalé dveře tam jsou dobře vidět, viz ten schodek dole. Já osobně rotu znám již v té podobě, jak jsem ji nafotil. Kdy byla udělána přestavba já nevím, ale pokusím se to zjistit. Jen jestli najdu ještě někoho, kdo by si to mohl pamatovat. Další možnost je, že se ozve někdo, kdo tu přestavbu na vlastní kůži zažil. Takže uvidíme. Opatruj se. Olda
 
Re: Re: Re: rota před přestavbou
Honza Dvořák | 4.5.2010 20:59 | id 15631 | nahlásit

Ahoj. Reaguju na popis roty a fotky. Sloužil jsem Jaro 86 až podzim 87, Rony byl můj kamarád no prostě moje číslo. Pokud dobře pamatuju po projití chodby,byla v pravo bedna (sig.přístroj). doní se chodilo přez místnost DDR,naproti byla zbrojírka. Pak průchod k kancelářím VR a velitelu čet. Vlevo místnost Kamrdlík DR kuchyňský blok a jídelna jsou popsány dobře. V prvím patrě proti schodům poplaška a vedle kancl staršiny, ložnice mužstva. Nahoře v druhým patře sklady arma a klub a PVS. Doufám, že jsem to nepopletl. Čau
 
Re: Re: Re: Re: rota před přestavbou
Honza Dvořák | 14.5.2010 21:46 | id 15994 | nahlásit

jPár slov k suterénu vedle schodů byla myslím spojařská dílna a zdrojovna pak šatna se skříňkama. Dál ženijní dílna a sklad. Místnůstka na čištění zbraní . Nalevo od schodů sprchy pak sušárna bot a kotelna místnost nebo plac na škrábání brambor.
 
Re: Re: Re: Re: Re: rota před přestavbou
Radek Petříček...Péťa | 15.5.2010 14:46 | id 16010 | nahlásit

Máš pravdu bylo to přesně tak jak povídáš v letech 86-88, před a po to mohlo být jinak. Pamutuji si, že místnůstka na čištění zbraní byla jediné místo na rotě, kde jsme mohli jako supi kouřit.
Zde již nelze dále reagovat
 
Honza Dvorak
RONY | 16.5.2010 21:04 | id 16078 | nahlásit

ZDAR HONZO.OMLOUVAM SE ZE JSME SE JESTE NESPOJILI TELEF.ALE ASPON SI POSILAME NA VANOCE A SVATKY POHLEDY.TO MAS PRAVDU ZE TO BYLI SUPER LETA VOJENSKA A HLAVNE JAK JSME SPOLU SLOUZILY BEDNU A TY DOZORCIHO.TED BYDLIM V HRUSKACH v RD.ALE STEBU A JARU KLEMPU TO BYLY SUPER SLUZBY.KDYZ NE DOZORCIHO TAK VENKU V TERENE.DOFAM ZE SE SEJDEME V JAROSLAVICICH A PORADNE TO OSLAVIME A ZASPOMINAME NA TY STARE CASY.TAK ZATIM CAU ZDRAVIM VSECHNY KAMOSE! Zpozdravem..RONY..
 
Re: Honza Dvorak
Honza Dvořák | 17.5.2010 21:56 | id 16132 | nahlásit

No nazddar. Jsem rád,že si se ozval. Teď jsem zrovna mluvil z Petříčkem jestli nemáš spojení na kluky z tvého okolí Jako byl Levča z Trkmanca a pod,že by je taky oslovilovil . Můj tel 737813232 Honza
Služba 1989- 90
Petr Žák | 28.3.2010 13:19 | id 14254 | nahlásit

Zdravím všechny PSáky, kteří bránili svoji vlast:-) Kdo si na mě pamatujete ozvěte se! Petr Žák. Oženil jsem se a še jsem domu o pár měsíců dříve. Moje největší blbost v životě:-)
Jinak si pamatuju nejvíce na Mirka Stiborka, Stana a další. Běhounka, Peteru, Krutiše...
Vzpomínám na kantýnu:-) a na gramofón:-) A pak přišla revoluce a začalo to:-) Tak zdar a doufám, že se mi alespoň jeden z vás ozve!
 
Re: Služba 1989- 90
Ivo | 28.3.2010 13:35 | id 14255 | nahlásit

Co? Že jsi se oženil, nebo, že jsi šel dříve?????
 
Re: Re: Služba 1989- 90
Petr Žák | 31.3.2010 08:22 | id 14330 | nahlásit

No prvně jsem se oženil a pak byla slavna sametová revoluce a šel jsem dříve domů. :-)
 
Re: Služba 1989- 90
Marián Stanko | 27.1.2011 19:10 | id 25686 | nahlásit

Pozdravujem Vás všetkých čo slúžili 88-90. Moja prezývka bola Sančes a psa som mal Citu. Petr na teba si spomýnam a ešte na Jaroslav Soukup /Efa/, Jaro Kotelník-Čert, ženista Radek, Peter Mačkovič- spovod. Je to už zopár rokov tak na mená si nespomeniem, ale tváre si pamatám. Mám aj nejaké foto. keď bude čas doložím. Som rad, že túto stránku som našiel lebo už pár rokov chcem Jaroslavice navštíviť a neviem sa s nikým skontaktovať. Moj telefon 0905 50 2000, mail: stankova9@post.sk a niekto sa mi ozvyte! Čakám.
"S Efom sme slúžili obdeň, šofér + psovod"
Vidová hláska PVOS
Michal P. | 17.2.2010 08:53 | id 12062 | nahlásit

Pozdravujem všetkých pamätníkov. Mám takú jednu otázku, v priestore okolo Jaroslavíc sa nachádzala aj vidová hláska PVOS. Môže mi niekto upresniť polohu? Ďakujem. perco11@yahoo.com
 
Re: Vidová hláska PVOS
Peter Grajzeľ | 17.2.2010 09:14 | id 12063 | nahlásit

Ak sa dobre pamätám tak hláska PVOS bola umiestnená na kopci nad Jaroslavicami smerom na Slup.
 
Re: Vidová hláska PVOS
Vojta | 17.2.2010 17:41 | id 12076 | nahlásit

Zdravím , původní hláska byla když ja sloužíl v r 1966 umístěna na střeše věžíčky na zámku ,když jsem byl v Jaroslavicich v r 1977 byla již přemistěna jak popisuje kolega u cesty na Slup jak se vyjíždělo ze zámeckého parku, často jsme kluky na věžičce navštěvovali. Byla tam udělána na jednom boku taková plošinka a byl tam umístěn velký dalekohled.Vojáci bydleli v místnosti jak je umístěn ochoz. Patřilo to pod Vú Božice.
 
Re: Vidová hláska PVOS
Radek Petříček...Péťa | 22.2.2010 16:06 | id 12335 | nahlásit

Hláska stála, když se podíváš na fotografii číslo 17 tak v levo od zámku, na horizontu. Vojáci z hlásky k nám na rotu chodili pro obědy, občas fungovali též, jako dodavatelé vína od místního civilního obyvatelstva, za což jim patří velké poděkování. Bohužel tváře ani jména už si nemohu vybavit
 
Re: Re: Vidová hláska PVOS
Petr Najzar | 9.7.2010 10:15 | id 18186 | nahlásit

Péťa má pravdu.Na hlásku vedly i schody přímo z náměstí.Taky jsme se z nich pěkně kutáleli když jsme slavili s hláskaři narozeniny.Pila se slivovička z hrnku na čaj!!!(plných!!)
 
Re: Re: Vidová hláska PVOS
Dalibor Krutiš | 23.7.2010 00:40 | id 18618 | nahlásit

jO. jEDNOU JSEM tam s někým, vylez. Dolů to už nešlo...
Dodnes tam visím...
DK
RONY
RADEK PETRUCHA( rony) | 12.2.2010 19:45 | id 11781 | nahlásit

Nazdar peto ty spolubojovniku to je ale doba co jsme se nevidely.Moc dobre si na tebe pamatuji hlavne jak jste dojeli jako novacci na rotu a ja jsem zrovna mel sluzbu dozorciho.A kuriozni to bylo kdyz jte jako mladi sli do terenu s politrukem Behuncikem a ja jsem dal avizo kluku ze jde kontrola.A jsem dal upozorneni ze jde SANDOKAN DO TERENU a potom si na me trochu zasednul politruk Behuncík.Kdyz si nato spomenu tak se musim tomu dnes aj smát.tak zatim na brskou schledanou=776189408.
Rony
Radek Petrucha | 3.2.2010 16:20 | id 11093 | nahlásit

Zdravim stara vojno.slozil jsem v roce 1985 az 1987.velice si dobre pamatuji na cele veleni a kluky co semnu sluzili a mam i nejake fotky.jednu jsem se tam byl podivat ale to je uz asi dobrych 18.roku.za tu dobu se tolik zmenilo.zdravim vsechny kluky co tam slouzily.
 
Re: Rony
Radek Petříček...Péťa | 5.2.2010 20:57 | id 11254 | nahlásit

No konečně se někdo ozval, koho pamatuji zdravím starého vlka z Poštorné. Tak chlapče v příštím komentáři vyplň kolonku Email, nebo napiš číslo telefonu a připrav si jeden volný víkend v červenci. Já už jsem mluvil z Rozmarýnem a Klapalem, oba jsou pro, aby jsme se po létech setkali, takže doufám, že taky přejedeš. Jestli jsi z někým v kontaktu z naší roty, tak mu o tom řekni. Teď začínám pátrat trochu po Slovensku, myslím, že jsem našel adresu Vojty Miklošíka, tak mu budu psát dopis, aby sehnal nějaké chalany ze Slovenska.
Octáva 228 na příjmu Péťa
 
Re: Rony
Honza Dvořák | 4.5.2010 20:34 | id 15628 | nahlásit

Zdar Radku!
Zdravím,Tě a taky moc vzpomínám na léta vojenská. Jak napsal Jára Klempa často z úsměvem. Doufám, že se zadaří a opravdu se sejdeme v Jaroslavicích. Taky jsem tam byl kouknout. Pravda je , že se změnily. Vzpomínám na kluky i na ty ostatní. No uvidíme. Čau Bobeš
1986-1988
Radek Petříček...Péťa | 30.12.2009 01:16 | id 9178 | nahlásit

Zdravím všechny veterány z Jaroslavic, po dobu mé přítomnosti na rotě velel major Adam po něm Petera, další furťáci byli Marianus, Malafa, Běhunčík,
Krutiš a Kadlec. Z mého ročníku vzpomínán jména
Najzar, Krygel, Klapal, Bartůněk, Kel, Března, Miklošík, Palcu, Kašpar a jeden kamoš z Prostějova na jméno si za boha nemůžu vzpomenout. Ty jsi Leyzere byl asi můj zlaťák, bohužel na váš ročník se už nějak nemohu upamatovat, ale to neznamené, že by jsme se někdy nemohli v Jaroslavicích sejít. Samozřejmě Vladka Vošťara si pamatuji velmi dobře. Sloužil jsem převážně poplachovky, nejvíce s mými bunťáky Gajdošem a Dubovcem (oba správní chlápci). Myslím, že bychom mohli někdy zavzpomínat a udělat sraz.
Omlouvám se jestli jsem nějaké jméno zkomolil, ale už je to pár let. Jinak mám pár dobovývh fotek, tak jestli je najdu, tak se je pokusím umístit na tyto stránky. Asi před pěti lety jsem se byl v Jaroslavich podívat, projel jsem si celej náš úsek od Ječmeniště až po Dyjákovice, bez těch drátů jsem to tam nemohl skoro poznat, ale lepší by bylo se tam podívat svými spolubojovníky. Takže kamarádi dávejte se pomalu dohromady v létě se sejdem. Já bych se mohl spojit asi s pěti kámoši, samozřejmostí je, že nebudeme rozlišovat ročníky to už v našem věku nemá smysl, prostě, kdo si chce trochu zavzpomínat, ať přijede.
Můj e-mail. radek.petricek@centrum.cz
Všechny zdraví
Péťa
Sl. psi 11 rPS 81-83
ŠARKÁN | 4.12.2009 11:54 | id 8194 | nahlásit

Když jsem tam sloužil v době 1981 -1983, tak zde byli sl. psi - feny VRONA, HEXA, KAŤA, FLORA, ASTA, SÁRA, MEKA, TÁŇA, HALPA, černá RIZENA, vic si již nepamatuji. Zdravím všechny POHRANIČNÍKY.
 
Re: Sl. psi 11 rPS 81-83
VOLANSKY jeseň 80-82 | 5.4.2010 21:28 | id 14568 | nahlásit

Halpa-zajíc s krátkym chvostom? Teba si vybaviť nemôžem,Môžeš pridať nejaký detail,alebo viac mien s tvojho ročníka?
 
Re: Re: Sl. psi 11 rPS 81-83
MB | 6.4.2010 16:51 | id 14584 | nahlásit

Možná náhoda...nemáš bráchu který složil na Č B brigádě ?
 
Re: Re: Re: Sl. psi 11 rPS 81-83
VOLANSKY jeseň 80-82 | 10.4.2010 21:47 | id 14736 | nahlásit

je to náhoda,asi menovec
 
Re: Sl. psi 11 rPS 81-83
Pavel Večeřílek | 15.6.2011 23:13 | id 32555 | nahlásit

Sloužil jsem 79 -81 dobře si vzpomínám na Astu byl to v té době nejlepší pes - a její nejlepší psovod Petr Klieštik výborný kamarád. Ostatní pesany jsem taky znal máme s nima krásne fotografie. škoda, že z našeho ročníku jsem tu nikoho nenašel. Je to už moc let, ale v Jaroslavicích bylo krásně a parta výborná.
leden 1988 - září 1989
Roman | 22.11.2009 21:44 | id 7824 | nahlásit

...výkoňák se jmenoval Malafa a byl nadpraporčík ale jinak křivák.
Zdravím všechny a hlavně Jary Leyzra.
Roman "Mejzl".
 
Re: leden 1988 - září 1989
Peter Grajzeľ | 22.11.2009 22:16 | id 7826 | nahlásit

Mám pekné spomienky na Jaroslavice, bol som tu na cvičení ako záložka tri týždne, podzim 1987. Veliteľom bol mjr.Petera a po príchode na rotu (prišli sme štyria) mladý podporučík nás zobral GAZem na oboznámenie sa z úsekom roty, išli sme hore smerom k Sloupu do sklípka a po dvoch hodinách nám už bolo jedno kade vedie demarkačka. Ochrana SH sa výrazne zmenila,spočívala iba v KH, kontrole SiS a KP,už sa nechodilo za dráty iba pri púšťaní JZD-ákov.Pametám na kuchára s ktorým sme neustále drvili pinec a na psovoda Voštiara, ktorý mal fenu Flotu.
leden 1988-březen1989
Jara Lazar ......LEYZER | 7.11.2009 15:16 | id 7405 | nahlásit

Zdravím všechny kdo tam kdy sloužili. Za mě tam byl vel.roty maj. Petera, politruk Běhunčík, pop. Krutiš (myslím), a jeden krpatec výkonak na jméno si nevzpomenu ale byl tak malej až se mě to jednou nevyplatilo,tím že jsem ho neviděl. Ale jinak dobrý. Tak pánové zdar...Jara LEYZER z Brna.
 
Re: januar1981-september1982
Ján Volanský | 1.12.2009 02:12 | id 8070 | nahlásit

Pozdravujem všetkých,
Ked som tam slúžil vykoňak bol prap.Behunčik V.Č.npor.Petera, velitel roty mjr. Malina "Bulo",býval pod rotou.
 
jak se velelo v Jaroslavicích rok 1966
Vojta | 5.3.2010 18:59 | id 13186 | nahlásit

xxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
Re: jak se velelo v Jaroslavicích rok 1966
Vojta | 5.3.2010 19:09 | id 13188 | nahlásit

JAROSLAVICE 1966- vel. roty mjr. Vostrejš, zvp. kap. Novotný , velitel 1,2,3, čety kap. Hájek, por. Ditrich , kap. Novák, staršina rtm. Behunčík, kynolog roty nadprapor. Pavlačka. Jak to bylo dále kdo ví. Atˇnapíše.
Jak to bylo v r.1966 upřesnění foto.
Vojta | 27.8.2009 11:25 | id 5605 | nahlásit

foto č.8 Z místa před vchodem do roty stala budova, nahoře seník pro koně dole pak chlívky kde se chovala ptasata. Kdo si vzpomene na číslo roty Jaroslavice v roce 1965 už si přesně nevzpomenu snad 15 či 16 patřila pod prapor Hrušovany, Znojemská brigada snad začínala 1 rotou Slavonice.
 
1959-1960
Václav Gans | 25.9.2009 13:13 | id 6288 | nahlásit

Bylo to trochu jiné.Na střeše byla malá pozorovatelna s dalekohledem 100x25 s otáčecí židlí pro denního strážného.Na dvoře byly stáje,kuchyň pro psy,později chlévky pro prasata.Před rotou byla dřevěná závora.Rota asi č.15 ,prapor Znojmo.
 
Re: 1959-1960
Václav Gans | 14.5.2010 12:48 | id 15978 | nahlásit

Ve stájích byli 4 jezdečtí koně Lem,Kongo,Máňa a Kikina a 2 tažní koně Lumír sa Nafta.
Jak to bylo v r.1966 upřesnění foto.
Vojta | 26.8.2009 22:17 | id 5604 | nahlásit

foto č. 1 Jaroslavice měly 2 SIS.První byla Tylova a druhá před státní hranicí. foto č.2 tyto garáže tam nestaly byly postavený po rekonstrukci roty (neví v kterém roce).Pohled v pravo dvoje vrata stála konírna a garaž pro Gaz. Pohled vlevo dvoje vrata staly kotce pro psy - více pak vlevo cičiště pro psy. foto č.3 naproti rotě přes cetu byl muniční sklad a dále pak tzv. Opičí dráha pro vojáky. foto č 9 na střeše roty byla malá špačkarna kde se chodilo přiležitostně sloužit .foto č.12 pohled vlevo Tylova SIS asi 1 km v pravo tylova SIS až za cestu - Kadolecká asi 1-2 km.Hlavní SIS byla za vzdáleným větrolamem asi 10 m pak KP pak Ezoch, špačkárny stály mezi větrolamem a SIS.Vlevo k Dyjakovicím ,v pravo k Ječmeništi. foto č. 13 V Tylové SIS byly vrata které se chodily v létě otvírat pro STS aby tam mohli jet na pole.foto č .14 Tylová SIS až za cestu Kadolecká která vedla ke SH u drátu stál piket. Pohled od tylové SIS směr k rotě. foto č. 19 pohled od SH před větrolamem staly špačkárny pak hlavní SIS pak KP pak Ezoch v pořadí k SH ,v tomto úseku vedla SH po cestě - hraniční kamen střídavě vlevo - vpravo- prováděla se kontrola jejích umistění a značení. Vážený příteli pokud je v tvých možnostech zjisti kdy se prováděla rekonstrukce roty.
 
Re: Jak to bylo v r.1966 upřesnění foto.
schaba | 17.4.2012 10:18 | id 45003 | nahlásit

Opičárnu jsme stavěli v roce 1973, chtěl to "Duke", nadporučík Ditrich, byl to cvok ale bojovník, válečník, měl strašně rád bojové poplachy, byl by dobrej ve válce, v zákopech, možná i v útoku, liboval si když nás honil s plnou polní v kopcích u Jaroslavic , často po službě, já mu říkal "fronťák", třeba se snažil vyrovnat se Vostřejšovi, ale to byl starý zkušený financ. Také jsme jezdili na "Piket", tam když šli jezedáci za dráty, museli jsme odvalit ježky. Rád jsem chodil na "Motol", bylo to tam romantický a cesta rychle utekla. Když jsem přišel na podzim 72 z PŠ tak nás tam tak napůl vybral právě Duke. Měli jme tam vykopanou proti západnímu větru jámu,byla strašná zima, já ale Dukeho slyšel jak se prodíral křovím , mazák řekl že špatně slyším,chyba, Duke byl ale rychlejší, pak nechal tu jámu zasypat a my jsme v ledovém větru pak mrzli. Pamatuje tu někdo "Mazácký kámen" ve vinohradu na Kadolecké na Motol? Dole u Daníže , když se dělal průzkum Slupské stráně, stával "Mazácká strom" , když jsme šli okolo, tak ten kdo stříhal metr tam vsunul pod kůru své číslo. Nejhorší byla snad "Čula", neboli Slupská, nenáviděl jsem ty pasátní větry, Čula byla rozeschlá budka na samém okraji Slupské, z Ječmeniště ze styku k ní vedly schody, když jsme běhali na jedničku na styk bylo to o držkuse slabými okeními skly, vycpali jsme vatou, hadry prostě čímkoli kdejakou skulinu, marný, ten ledovej vítr z tebe dostal tvé teplo za půl hodiny a když jsi tam byl půl dne, lezl jsi dolů zmrzlý až na kost. Říkal jsem si tehdy, kdyby tam někdo šel k drátům po poli tak nejsem schopnej ani se rozběhnout natož toho agoše zadržet a to jsem byl dobrý, když se dělaly testy na čas na SH ze stanoviště byl jsem v čerstvé oranici 1. Zdravím všechny kluky co sloužili na 15 rotě,kluky z PŠ Zadní Chodov 1972 3.rota a ty mé z let 1972-74.
 
Re: Re: Jak to bylo v r.1966 upřesnění foto.
Václav Gans | 11.5.2012 19:56 | id 45704 | nahlásit

Ditricha pamatuji jako rotného r.1960,rád machroval a spadl z koně,zlomil si štítek na brigadýrce a dlouho nemohli sehnat novou,měl malé číslo.
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky
Úvod | Mapa stránek | | Login | Nahoru^