| Předchozí | 1 fotografie T.Parkan z 67 | Další |

Autor: T.Parkan | Pořízeno: 9.2006 | 2×
Autor: Barna | Pořízeno: xxxx | 3×
Autor: V.Bertha | Pořízeno: 2008 | 12×
Autor: M.Kedl | Pořízeno: xxxx | 4×
Autor: J.Al-Lami | Pořízeno: 8.2009 | 38×
Autor: J.Svoboda | Pořízeno: 9.2011 | 8×
Sekce:
Pohraniční roty 7. bPS
13. rPS - Nová Pec
(67 fotografií)
13. rota 2. praporu 7. brigády Pohraniční stráže u obce Nová Pec.
Tato rota byla první rotou na hranici s Rakouskem (počítáno od západu). Část areálu dnes využívá Pohraniční policie ČR. Říkalo se jí též Klápa.
V současné době (r. 2009) se počítá s využitím roty jako stanice pro 2,5 km dlouhu lanovku z Nové Pece do rakouského lyžařského areálu Hochficht (přesněji na vrch Reischelberg). Okolní obce jsou pro - ekologové jsou však proti.
Tato rota byla první rotou na hranici s Rakouskem (počítáno od západu). Část areálu dnes využívá Pohraniční policie ČR. Říkalo se jí též Klápa.
V současné době (r. 2009) se počítá s využitím roty jako stanice pro 2,5 km dlouhu lanovku z Nové Pece do rakouského lyžařského areálu Hochficht (přesněji na vrch Reischelberg). Okolní obce jsou pro - ekologové jsou však proti.
Okres: Prachatice
GPS: 48°45'56.73"N, 13°55'56.86"E
Související fotogalerie
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
Sraz po roce
Zdravím všechny bývalé klápáky.Je na čase domluvit letošní sraz na Klápě.Navrhuji opět první sobotu v září.Ozvěte se všichni.Čau Jirka.
Re: Sraz po roce
Ahojte !
Chcel by som sa zapojiť do diskusie ohľadom plánovania stretnutia. Ja som z Košíc, čo je asi najďalej a slúžil som na Klápe v r.1970/72. Tieto stránky som objavil až toho roku, takže na stretnutí som ešte nikdy nebol. Som v kontakte s Honzom Tolarom, on tam pravidelne chodí a sme dohodnutí, že sa tam stretneme po 40 rokoch prvýkrát a termín čo mi vyhovuje je sobota 25.8.2012. Berte to tak, že to je len návrh. Skúste sa k tomu termínu vyjadriť.
Ďakujem Štefan
Chcel by som sa zapojiť do diskusie ohľadom plánovania stretnutia. Ja som z Košíc, čo je asi najďalej a slúžil som na Klápe v r.1970/72. Tieto stránky som objavil až toho roku, takže na stretnutí som ešte nikdy nebol. Som v kontakte s Honzom Tolarom, on tam pravidelne chodí a sme dohodnutí, že sa tam stretneme po 40 rokoch prvýkrát a termín čo mi vyhovuje je sobota 25.8.2012. Berte to tak, že to je len návrh. Skúste sa k tomu termínu vyjadriť.
Ďakujem Štefan
Re: Re: Sraz po roce
Ahoj Štefane!Na Honzu mám taky kontakt tak se domluvte a dejte vědět na těchto rotních stránkách.Sloužil jsem v letech 72-74 ahoj Jirka.Na termínu mi nezáleží.
Re: Re: Re: Sraz po roce
Nazdar Jirko, začína sa tu písať o zraze a termínoch ja osobne plánujem na Šumavu ísť 2x. A to od 4.7. do 14.7. a potom na zraz KČP do Volar 8.9.2012. Mne by lepšie vyhovoval ten termín 1.9.2012. Uvidíme ako sa to tu bude ďalej vyvíjať. Pozdravujem všetkých Vlado r.74-76.
Re: Re: Re: Re: Sraz po roce
Ahojte Klápáci !
Nechcem organizovať stretnutie, kedže som nebol na stretnutí nikdy. Určite ste sa minulého roku rozišli s nijakým plánom a poverili ste osobu, kto je zodpovedný a kompetentný tieto stretnutia organizovať. Možno že bol termín aj dohodnutý, či nie ? Takže prihláste sa a začneme o tom komunikovať, rád sa zapojím do debaty aj ja. Majte sa !
Pozdravujem všetkých Štefan
Nechcem organizovať stretnutie, kedže som nebol na stretnutí nikdy. Určite ste sa minulého roku rozišli s nijakým plánom a poverili ste osobu, kto je zodpovedný a kompetentný tieto stretnutia organizovať. Možno že bol termín aj dohodnutý, či nie ? Takže prihláste sa a začneme o tom komunikovať, rád sa zapojím do debaty aj ja. Majte sa !
Pozdravujem všetkých Štefan
PS ročník 1990
Zdravim vsechny pohranicniky..
1979-81
Zdravím (ne)chlapáky, ale pupkatý dědky s holema, kteří se hrabou ve společných vzpomínkách prožitého mládí.
jarda.roud@seznam.cz
607 867 843
jarda.roud@seznam.cz
607 867 843
Fotky J.Svoboda
amanda 81-83 | 6.3.2012 13:15 | id 43323 | nahlásit
Signalka vedla asi 20m.nad kanalem.
Re: Fotky J.Svoboda
Mycí rampa byla za dřevěným oplocením asi na úrovni garáží. Taky tam byla plechová bouda ve které bylo čerpadlo na vodu asi 60 cm vysoká. Sloužil jsem na Klápě 80-82 a to ještě nebyla rota oplocená /signálkou/.Ze všech stran byl na rotu volný přístup
Ještě pár slov k Nikodémovi
Když se mu podařilo přejít, byl vyslýchán zpravodajskými orgány NSR a USA, Vcelku nic nového jim nemohl říci k problematice OSH (technika, režim, systém hlídek atd.), to už měli přečtené. Podával informace k charakteristikám zejména důstojníků PS, vojákům z povolání ai dalším vojákům ZVS - slabé a silné stránky, osobní vlastnosti, povahové vlastnosti, dluhy, sklohy k alkoholu, ženám, i "jiným pohlavím". Měli však zájem i o šikanované vojáky (býval to pro ně dobrý "slabý článek"). Zajímalo je prostě všechno; všechno, co by (i zneu-) využili. Asi měsíc před jeho defekcí jsem byl na schůzi na Klápě, kde jsem se s ním potkal a ptal se mě "...ty k nim taky patříš?"
N. pak nějaký čas žil v NSR, později přesídlil do USA. Jeho rodiče jej prosili cestou naší zpravodajské služby, aby se vrátil, ale nereagoval na to. Jestli se někdy vrátil domů - není mi známo. Dneska už je to stejně bezpředmětné - pro oba dva tábory už nemá žádou cenu. Ví k němu někdo další něco nového? Napište.
N. pak nějaký čas žil v NSR, později přesídlil do USA. Jeho rodiče jej prosili cestou naší zpravodajské služby, aby se vrátil, ale nereagoval na to. Jestli se někdy vrátil domů - není mi známo. Dneska už je to stejně bezpředmětné - pro oba dva tábory už nemá žádou cenu. Ví k němu někdo další něco nového? Napište.
Klápa 1981-1983
Ahoj pohraničníci, sloužil jsem na Klápě jako ženista
pamatujete si někdo na mě. Jsem od Kolína . O srazu jsem nic nevěděl. Sejdete se někdy rád bych se tam podíval . Zdraví Beny . Major Šperka mi tak říkal
pamatujete si někdo na mě. Jsem od Kolína . O srazu jsem nic nevěděl. Sejdete se někdy rád bych se tam podíval . Zdraví Beny . Major Šperka mi tak říkal
Re: Klápa 1981-1983
amanda 81-83 | 17.2.2012 18:56 | id 42483 | nahlásit
beny tady amanda kuchař určitě si na mně pamatuješ.sraz byl 3.zaři,fotky tady najdeš na strankach.mikša o tobě mluvil.bylo nas tam asi 100.smitka,šperka,heřmansky,staršina,ale tyden po srazu staršina zemřel.mam kontakt na vavřina a na junka.
Re: Klápa 1981-1983
Zdravím Honzu.Pamatuju si Tě a probírali jsme i vaši první jízdu na lyžích po příchodu na rotu s klukama na setkání.Jelo se na zavádění na levou stranu.Taky se mi zdá že jsi zdědil po kuchaři Oláhovi levou1 na odhazování.On odhazoval širokou lopatou aby se vlezl do díry.Jestli mě paměť neklame tak si přebíral ženistu po Šebákovi a Tondovi Mitlehnerovi
Klápa 86-88 jaro
Zdravim všechny bývalé péesaky z naší 13 rPS.Na třinátce jsem prožil dva roky života a poznal bezva partu lidí.Kluci roč.86-88 dejte o sobě vědět.Na 13. nás narukovalo 13,ja P.Rázek-ženysta,J.Kocúrek-střelec,J.Balinbali-řidič,L.Janeček-kuchař,P.Pávek-spojař,R.Motyka-střelec,J.Křížek-psovod,J.Ovsík-řidič,J.Kolcůn-střelec,J.Greňo-psovod,A.Ňari-střelec,J.Maštalíř-pátrač,R.Dolejš-psovod.Za každou odezvu Vam děkuji s pozdravem P.Rázek - Rakovník.
Přání
Všem pohraničníkům přeji v novém roce 2012 hodně zdraví, štěstí a spokojenosti.
Kuchař - 1979 - 1981
Přeje Vlasta
Kuchař - 1979 - 1981
Přeje Vlasta
Re: Spokojný
Ahoj Vlasto.
Som veľmi rád, že som Ťa objavil na tejto stránke, i niekoľko ďalších spoluklapákov, ako Karel Krbec, Jozef Králik atď. Občas pozerám foto z našich čias a mám i fotku, na ktorej ste myslím si že s Karlom psovodom, s porezanými prstami. Ty si si porezal prst pri vykosťovaní a Karel pri príprave dreva, keď išiel variť psom. Viezol som vás na ošetrenie do Volar.
Jozef
Som veľmi rád, že som Ťa objavil na tejto stránke, i niekoľko ďalších spoluklapákov, ako Karel Krbec, Jozef Králik atď. Občas pozerám foto z našich čias a mám i fotku, na ktorej ste myslím si že s Karlom psovodom, s porezanými prstami. Ty si si porezal prst pri vykosťovaní a Karel pri príprave dreva, keď išiel variť psom. Viezol som vás na ošetrenie do Volar.
Jozef
Přání všem
Hodně štěstí zdraví a životní pohody vNovém roce
Všem pohraničníkům kteří prošli touto rotou přeje
Lubomír Dittrich
Všem pohraničníkům kteří prošli touto rotou přeje
Lubomír Dittrich
PF 2012
Hodně zdraví,štěstí a pohody do Nového roku přeje všem Klapákům Viktor Ilkanin
strazcum klapy a jejimu okoli
vanoce na klape byli fajn parta skvela a hlavne ty rizky ktere nam pripravyli kuchari jinak vsem klapakum hodne darku pod stromeckem a stastny novy rok
PF 2012
Všem Klápákům šťastné a veselé vánoce a do nového roku 2012 hlavně pohodu a zdraví!
1988-1990 13 R PS
Heske svatky a vsechno nejlepsi do noveho roku preje Sufi.
Re: 1988-1990 13 R PS
Čau Šufi tet sem náhodou narazil na tuto stránku a nestačím se divit.Byl sem psovod jako ty kde je Ti konec?
Pozdrav
Krásne prežitie Vianočných sviatkov,veľa zdravia a šťastia do Nového roku 2012 všetkým príslušníkom 7.bPS - Sušice praje Vladimír Bertha.
Vánoční a novoroční přání
VESELÉ VÁNOCE A HODNĚ ZDRAVÍ V NOVÉM ROCE 2012 VŠEM PŘEJE JIRKA HANYK.
Dotaz
Mirek | 6.12.2011 19:27 | id 38812 | nahlásit
Jak to, prosím,dopadlo s lanovkou na Hochficht?
Díky.
Díky.
Oznámení
Fousáč | 6.12.2011 16:58 | id 38801 | nahlásit
Vážení.
Kolegové, kolegyně, kamarádi, přátelé a Vy všichni co jste sloužili na Klápě v létech 1984 - 1992 .
Je mi moc líto, že jsem nositelem smutných zpráv. Dne 3.12.2011 překočil řeku STIX velitel pohraniční roty Nová Pec, major František Weis, poslední rozloučení se koná v sobotu 10.12.2011 v Obci Stachy na okrese Prachatice.
Čest jeho památce
Kolegové, kolegyně, kamarádi, přátelé a Vy všichni co jste sloužili na Klápě v létech 1984 - 1992 .
Je mi moc líto, že jsem nositelem smutných zpráv. Dne 3.12.2011 překočil řeku STIX velitel pohraniční roty Nová Pec, major František Weis, poslední rozloučení se koná v sobotu 10.12.2011 v Obci Stachy na okrese Prachatice.
Čest jeho památce
Re: Oznámení
zafrak | 6.12.2011 18:50 | id 38807 | nahlásit
Není lehké cokoliv dodávat - snad jen UPŘÍMNOU SOUSTRAST pozůstalým a ČEST JEHO PAMÁTCE!
P.S. Poslední rozloučení je ve 12:00 hodin
P.S. Poslední rozloučení je ve 12:00 hodin
Re: Re: Oznámení
Fousáč | 6.12.2011 19:14 | id 38809 | nahlásit
Díky " F" za upřenění , bohužel ,nebudu přítomen od čtvrtka až do úterka včetně leštím regály, to víš svátky na krku.
Re: Oznámení
Zdravím Péesáky,
Mjr. Weis byl i mým velitelem, po troše brouzdání na internetu jsem našel pár informací o plk. gšt. Doc. PhDr., Ing. František Weis, CSc. - Náčelník politické správy PS v letech 1976-86. Jedná se o našeho velitele, nebo je to jen shoda jmen a povolání? Nemáte někdo informace? Nějak mi nesedí datum, . Každopádně čest jeho památce.
Mjr. Weis byl i mým velitelem, po troše brouzdání na internetu jsem našel pár informací o plk. gšt. Doc. PhDr., Ing. František Weis, CSc. - Náčelník politické správy PS v letech 1976-86. Jedná se o našeho velitele, nebo je to jen shoda jmen a povolání? Nemáte někdo informace? Nějak mi nesedí datum, . Každopádně čest jeho památce.
Re: Re: Oznámení
mjr.Weis neměl nic společného s uváděným pol.prac.HSPSOSH.Franta byl výborný kamarád, bývalí výšetřovatel VB
Část mých zážitků
karlos | 29.1.2012 22:10 | id 41559 | nahlásit
Pod to, co napsal dole Marťa se můžu jenom podepsat. Mjr. Vais (jako spolupracovník STB krycím jménem Jan Fencl), jak se správně psal, byl psychopatickej člověk, který dokázal terorizovat nejenom nás vojáky, ale i další lidi ve svém okolí. Vzpomínám na to, když jsem pro něj jezdil domu, kolikrát jsem viděl jeho manželku ve slunečných brýlích, z pod kterých byl vidět monokl (a nebylo to z toho, že by spadla v koupelně). Dál by mohli vyprávět občané bývalé NDR, kteří vjeli autem do HP, silnicí směrem ke špaku u brány k HK I/10. Byli tam zastavení hlídkou a jak se to Vais dověděl na rotě, nechal se tam okamžitě odvést a řidiči otřískal hlavu o dopravní značku tak, že mu z ní stříkala krev, pak je nechal v hrozném vedru stát na dvoře hájovny nahoře v Peci (bylo to v létě 1988). Takže takový to byl člověk. Musí mu odpustit hlavně ti, kterým kdy co udělal (dlouhej zástup). Uznávám tvrdou vojnu,ale on byl fakt agresivní psychopat. Voják sloužící v Peci podzim 87-89
Re: Re: Oznámení
marta | 21.1.2012 22:47 | id 41109 | nahlásit
bozi mlejny melou pomalu ale jiste. slouzil sem pod nim jaro 84-86 a se mnou nastupoval. to co dokazoval bylo neuveritelny. ty jeho mogoroviny zastavovali dech i kontrasum z prahy. jak byl po ranu nepricetnej, jak byll nasranej,zkratka kulata svine. ta jeho vecna zvisena ostraha aby sme se nezastavili,to vnivec hazeni snehu kdy ses nedokazal ani prohazet na zem v tech 3metrech a zapadal si tam. byl sem tenkrat kolinak a lada cempirek,tomu dejz panbuh lehkou zem, kutnohorak a co nam daval za ceres. nikdo znas neznal jeho historii,jen politruci na brigade,blecek abe sandor a honza jehla. v peckach na draze u kolina by mohli vypravet. sli po nem jak honici psi a proto ho esenbe uklidilo na caru. chudak pepik klucha co se uz jednoho dubnovyho rana neprobudil. prej skyta vada srdce. h***o. jen obycejna buzerace kterou neunes. do kostela na zelnavu nesmel ale kdyz mneli komancove tri dny skoleni,tak sme za ne slouzit museli. delat buranem v peci a na statkach stopu to jo, ale mi jak curaci sme si to museli vyslapat sami podle signalky az na sestku. a jeste nas kontroloval. jen si vzpomente jakou dal cocku tem mladejm nemcum vedle na baraku kdyz je kluci chytli na sestce u vrat. pak se jeste vozil na tech jejich emzetach jak medved v cirkuse. co bylo pak za teror kdyz petrzel stipnul vejdu rychtrovi dole v kamennym mori. a nebo kdyz mu v kuchyni dali kluci misto soli cukr. litaly stoly kdyz zahodil uz treti pocukrovanej chleba. a nastup a cikanak. takovej byl major WEISS FRANTISEK. starsina vrata novak byl chlap,sperka, krpec krpaty,vojak cicina to byl taky chlap. franta hermanskej,vecnej kapitan co ucil na plesnaku plavat prasata(nenaucil),prapora holej co ted lita v plany s postou a dedecek smitka ty jo ale soudruh major ne. zdravim mysu hovorku,milose goldstaina, honzu hemelika co mi tahal za buranem, alese sejbu,nazdar hexa,jana orla na slovac. fildu vola co sem ho sundaval ze stromu pod bukem i s lyzema.a mastocha co chrapal za hrncema.sem uz deda a taky tak linej.pic
Re: Re: Re: Oznámení
Kašli na to, stará vojno a odpusť mu! Já jsem sice sloužil vedle a trošku dříve a tak jsem ho neznal. Věřím Ti, že takový pimpas dokáže otráviti život na hodně dlouho, ale stejně...
Jo, to Šperka, to je jiný kalibr...:-) Když přijedu do Stožce, nikdy se neopomenu k němu přihlásiti a dáme si po štamprličce...Před skoro 30 lety mi velel ve výcviku ve Volarech a deptal nás svým běžeckým uměním...Nikdo ho nikdy nepředběhl a to už mu muselo býti taky kupa let! A druhý chlap, na kterého do smrti nezapomenu je Roman Aufrecht z Českých Žlebů.
Co ten toho vychlastal a ojebal...A pak nás všechny školil na překážkové dráze nebo nám předváděl, kolik že bychom měli udělati shybů...Neuvěřitelné...
Tímto oba zdravím a přeji pevné zdraví!
Jo, to Šperka, to je jiný kalibr...:-) Když přijedu do Stožce, nikdy se neopomenu k němu přihlásiti a dáme si po štamprličce...Před skoro 30 lety mi velel ve výcviku ve Volarech a deptal nás svým běžeckým uměním...Nikdo ho nikdy nepředběhl a to už mu muselo býti taky kupa let! A druhý chlap, na kterého do smrti nezapomenu je Roman Aufrecht z Českých Žlebů.
Co ten toho vychlastal a ojebal...A pak nás všechny školil na překážkové dráze nebo nám předváděl, kolik že bychom měli udělati shybů...Neuvěřitelné...
Tímto oba zdravím a přeji pevné zdraví!
Re: Re: Re: Oznámení
Jsem civilista co měl tu čest s ním setkat v Nové Peci.
bylo mi 14 když mě chtěl zastřelit za to že nemám občanku a tudíž jsem se mu nemohl legitimovat při kontrole u hlásky nad N. Pecí cestou na Bližší Lhotu. Na hlásce byl mladý voják a ten z toho incidentu byl vyděšený snad více než já.
Nebyl to náhodou někdo z vás ? Já jsem byl hubený blonďák na modrém starém kole.
bylo mi 14 když mě chtěl zastřelit za to že nemám občanku a tudíž jsem se mu nemohl legitimovat při kontrole u hlásky nad N. Pecí cestou na Bližší Lhotu. Na hlásce byl mladý voják a ten z toho incidentu byl vyděšený snad více než já.
Nebyl to náhodou někdo z vás ? Já jsem byl hubený blonďák na modrém starém kole.
Dotaz?
Prosím zda by mi někdo mohl upřesnit průběh SIS od Říjiště směrem na Klapu.
Jezdím tam tudy pravidelně už několik let a vždy přemýšlím kudy vedla SIS! Protože tam vede jen asfaltka lesem a žádné naznaky orného pásu tam nejsou a vzhledem k lesu po obou stranách tam ani nemohl být!
Až teprve letos jsem podél cesty objevil náhodou /nucená zastávka/ zbytky uřezaných kůlu!
To tedy naznačuje že zde asi byl podél cesty jen drát? Bez dalších signál.doplňku?
Pamatuji že jěště v 1992 stál na rozcestí u Řijiště špak! Kde pak byli další podél této cesty,když tam žádný velký průsek není!
Najde se zde prosím někdo kdo mě to upřesní!
Jezdím tam tudy pravidelně už několik let a vždy přemýšlím kudy vedla SIS! Protože tam vede jen asfaltka lesem a žádné naznaky orného pásu tam nejsou a vzhledem k lesu po obou stranách tam ani nemohl být!
Až teprve letos jsem podél cesty objevil náhodou /nucená zastávka/ zbytky uřezaných kůlu!
To tedy naznačuje že zde asi byl podél cesty jen drát? Bez dalších signál.doplňku?
Pamatuji že jěště v 1992 stál na rozcestí u Řijiště špak! Kde pak byli další podél této cesty,když tam žádný velký průsek není!
Najde se zde prosím někdo kdo mě to upřesní!
Re: Dotaz?
Vladimír Homuta | 19.1.2012 17:00 | id 41008 | nahlásit
Zdravím Jirko!
Dotazu jsem si všiml až teď. Takže za mně - sloužil jsem tam 1976-78, byl na Říjišti na Rakouské - tam, kde je dnes bufet s občerstvením, styk se 14 rPS Plešňák a stál tam devíti metrový špak. Odtud vedla SiS vpravo od asfaltové cesty směrem od státní hranice ke Schwanzenberskému kanálu těsně podle lesa. Po cca 400m pak odbočovala v pravém úhlu od Rakouské do kopce, podle další, dnes také zpevněné cesty, lesem. Naproti této odbočky bylo, na okraji lesa, noční stanoviště "dolní čtyřka". V těchto lesních partiích byla SiS bez dalšího jiného ženijního zabezpečení a vedla těsně podle okraje lesa a této cesty až nahoru ke stanovišti "sedum", kde byl sedmimetrový špak. Těsně před ním byla vrata v SiS -rovně pro lesáky někam pod Smrčinu a vpravo průsek starého EZOCHu na starý dřevěný špak "devítku"(směrem ke hranici) - u vrat se stěna lomila nejdříve vlevo a pak hned vpravo ke špaku"7" a tam,u vrat, také začínal zoraný pás a Brunoválce s využitím zbytků starého EZOCHu. Od "7" pak vedla SiS rovně až ke Klápě.( Pozor - zpevněná cesta od Rakouské odbočuje vlevo do lesa, pár desítek metrů ještě před bývalými vraty. Průseky jsou však zřetelné i dnes.) Někdy v roce 1977 byl na Rakouské, cca 1km od styku -tedy již za dráty, zřízen piket, kde sloužilo 7 vojáků - 3 z Plešňáku a 4 z Klápy jako SkP na obě strany Rakouské - od staré "devítky" po Rakouskou se překrývalo, když právě zkratovala SiS -lesní - úsek 1 až 5.
Tak doufám, že se v tom vyznáš Zdraví Vláďa!
Dotazu jsem si všiml až teď. Takže za mně - sloužil jsem tam 1976-78, byl na Říjišti na Rakouské - tam, kde je dnes bufet s občerstvením, styk se 14 rPS Plešňák a stál tam devíti metrový špak. Odtud vedla SiS vpravo od asfaltové cesty směrem od státní hranice ke Schwanzenberskému kanálu těsně podle lesa. Po cca 400m pak odbočovala v pravém úhlu od Rakouské do kopce, podle další, dnes také zpevněné cesty, lesem. Naproti této odbočky bylo, na okraji lesa, noční stanoviště "dolní čtyřka". V těchto lesních partiích byla SiS bez dalšího jiného ženijního zabezpečení a vedla těsně podle okraje lesa a této cesty až nahoru ke stanovišti "sedum", kde byl sedmimetrový špak. Těsně před ním byla vrata v SiS -rovně pro lesáky někam pod Smrčinu a vpravo průsek starého EZOCHu na starý dřevěný špak "devítku"(směrem ke hranici) - u vrat se stěna lomila nejdříve vlevo a pak hned vpravo ke špaku"7" a tam,u vrat, také začínal zoraný pás a Brunoválce s využitím zbytků starého EZOCHu. Od "7" pak vedla SiS rovně až ke Klápě.( Pozor - zpevněná cesta od Rakouské odbočuje vlevo do lesa, pár desítek metrů ještě před bývalými vraty. Průseky jsou však zřetelné i dnes.) Někdy v roce 1977 byl na Rakouské, cca 1km od styku -tedy již za dráty, zřízen piket, kde sloužilo 7 vojáků - 3 z Plešňáku a 4 z Klápy jako SkP na obě strany Rakouské - od staré "devítky" po Rakouskou se překrývalo, když právě zkratovala SiS -lesní - úsek 1 až 5.
Tak doufám, že se v tom vyznáš Zdraví Vláďa!
Re: Re: Dotaz?
Ahoj Vladimíre!
Mnohokrát děkuji za tvoji vyčerpávající odpověd a popis tohto úseku. Mezitím mi tvůj bývalí kolega dokonce poslal i mapku s jednotlivími úseky takže se v tvém popisu orientuji. Až tudy letos zase budu
projíždět tak už mi to bude jásné!
Díky Jirka!
Ps. Jeden mi dokonce napsal že takovéto údaje se
"neposkytuji"!!!
Mnohokrát děkuji za tvoji vyčerpávající odpověd a popis tohto úseku. Mezitím mi tvůj bývalí kolega dokonce poslal i mapku s jednotlivími úseky takže se v tvém popisu orientuji. Až tudy letos zase budu
projíždět tak už mi to bude jásné!
Díky Jirka!
Ps. Jeden mi dokonce napsal že takovéto údaje se
"neposkytuji"!!!
Dotaz k veteránům roty
Jan | 16.10.2011 21:13 | id 37109 | nahlásit
Na stránkách www.pohranicnik.blog… se v posledních dvou příspěvcích objevuje zmínka o události, ke které mělo dojít v roce 1975 v úseku Vaší , tehdy 15. rPS Nová Pec (Klápa). Podstatou události má být skutečnost , že velitel roty se skupinou dalších vojáků, při pronásledování narušitele vstoupili do restaurace na území Rakouska, kde měli požadovat vydání narušitele (narušitelů). Já sám jsem bývalým příslušníkem PS v letech 1967-69 u 15.bPS a osobně jsem zažil vstupy na území Rakouska i tzv. "nepovolené" kontakty s tamními občany, nicméně tento případ mi připadá, tím víc za účasti samotného VR, trošku přitažený za vlasy. Může někdo z tehdejších bývalých příslušníků roty potvrdit, zda k tomu došlo, kde a s jakým výsledkem, nebo uvést nějaké jiné podrobnosti ??
Děkuji
Děkuji
Re: Dotaz k veteránům roty
Žanek | 17.10.2011 06:36 | id 37116 | nahlásit
To nebylo na Klápě ale na Zvonkové , a jméno toho důstojníka je známé a dosud žije.
1979-81
Jarda Melich 1979-81
Pozdrav všem kteří sloužili na Klápě.
Pozdrav všem kteří sloužili na Klápě.
Re: 1979-81
Zdravím Jardo nevím jestli si na mě ještě budeš pamatovat sloužil jsem 80-82 dělal jsem veldra u Šperky I.družstvo. Občas Jsme spolu v noci chodili na prověrky.při setkání na Klápě jsme si na tebe taky vzpoměliDokonce mám fotku ze zimního období jedná se asi o rozkaz poznal jsem tam Ďuriše, až budu mít opravený skener tak to hodím na tyto stránky
SMUTNÁ ZPRÁVA pro Klápáky !!!
S neskutečným žalem jsem přijal oznámení, že v pátek 9.9.2011 náhle skonal "váš staršinka" Vráťa NOVÁK. Rozloučení se zesnulým bude ve středu 14. září 2011 v 11:000 hodin ve smuteční síni na hřbitově ve Volarech. ČEST JEHO PAMÁTCE!!!
Re: SMUTNÁ ZPRÁVA pro Klápáky !!!
Se slzami v očích jsem si přečetl oznámení pana Zacha o náhlém úmrtí staršiny Vráti Nováka.Chtěl bych touto cestou poděkovat všem organizátorům a všem přátelům,kteří se 3.9 2011 zúčastnili setkání na Klápě.Za rok zase nashledanou.Ještě jednou všem děkuje Jirka Hanyk.
Re: SMUTNÁ ZPRÁVA pro Klápáky !!!
TÍMTO BYL CHTĚL VYJÁDŘIT UPŘÍMNOU SOUSTRAST
RODINĚ NOVÁKOVÝCH.
VLASTIMIL HRŮZA
RODINĚ NOVÁKOVÝCH.
VLASTIMIL HRŮZA
Re: SMUTNÁ ZPRÁVA pro Klápáky !!!
Páteční zpráva o smrti staršiny mě zaskočila a zároveň zarmoutila.Byl to správnej chlap a jeho jméno ve mě navždy zůstane spjato s Klápou a Šumavou.Rodině upřímou soustrast.
Re: SMUTNÁ ZPRÁVA pro Klápáky !!!
Odešel člověk kterého si budeme všichni pamatovat,rovný chlap,jědinečný staršina z Klápy.
Nikdy nezapomeneme!
Tímto bych chtěl vyjádřit úpřimnou soustrast rodině i pozůstalým
Nikdy nezapomeneme!
Tímto bych chtěl vyjádřit úpřimnou soustrast rodině i pozůstalým
Re: SMUTNÁ ZPRÁVA pro Klápáky !!!
Chtěl bych poděkovat Františku Zachovi a ostatním organizátorům za bezchybně naplánované a provedené setkání třetího září na Klápě a současně tím pozdravit všechny přátele a kamarády s kterými jsem se tam potkal. Byli jste skvělí!
O to větší byl pro mne šok a bolestné ohromení, když jsem se před pár dny dozvěděl o skonu našeho staršiny Vráti Nováka, se kterým jsme se jen pár dnů před tím na Klápě tak krásně pobavili.
Chtěl bych tímto vyjádřit hlubokou soustrast jeho nejbližším, ale i nám ostatním, protože odešel správnej chlap, na kterého nelze zapomenout.
O to větší byl pro mne šok a bolestné ohromení, když jsem se před pár dny dozvěděl o skonu našeho staršiny Vráti Nováka, se kterým jsme se jen pár dnů před tím na Klápě tak krásně pobavili.
Chtěl bych tímto vyjádřit hlubokou soustrast jeho nejbližším, ale i nám ostatním, protože odešel správnej chlap, na kterého nelze zapomenout.
Re: SMUTNÁ ZPRÁVA pro Klápáky !!!
ČEST jeho památce .provianták BOBR 9o-91 byl to skvělí člověk škoda,že jsem prošvihnul sraz ,bude nějaký příště
Re: Re: SMUTNÁ ZPRÁVA pro Klápáky !!!
Ahoj Bobře,zdravím.Ozvi se mi ,jak se máte celá rodina.Tomáš-medvěd...606932109
Bývalý pohraničník 1979-81
Zdravím všechny, kteří prošli za uplynulé roky pohraniční rotou Nová Pec. Já osobně jsem sloužil v letech 1979-81 jako psovod, služební pes Zena. Na tyto stránky jsem přišel náhodou dnes, o srazu jsem nevěděl, jinak bych se zúčastnil. Možná bych potkal známé tváře. Rád bych se také dozvěděl, jak to se Zenou dopadlo. Může mi ještě někdo poradit, jak mohu vložit fotografie?
Re: Bývalý pohraničník 1979-81
amanda 81-83 | 8.9.2011 21:31 | id 35971 | nahlásit
zena se v zimě 82 ztratila v zahraniči asi po měsici se vratila k vratum před rotou z roty ji odvezli a udajně ji utratili
Re: Bývalý pohraničník 1979-81
Ahoj Karle.
Zdravim Tě.Sloužil jsem na Klápě jako kuchař doufám,
že víš o koho jde.Měj se moc fajn.
Zdravim Tě.Sloužil jsem na Klápě jako kuchař doufám,
že víš o koho jde.Měj se moc fajn.
Re: Re: Bývalý pohraničník 1979-81
Karel Krbec | 12.9.2011 09:08 | id 36056 | nahlásit
Ahoj Vlasto,
přece se známe, vždyť jsi vařil v Litavě a na vojně společně s Pavlem Olahem jste byli kuchařská dvojka.
přece se známe, vždyť jsi vařil v Litavě a na vojně společně s Pavlem Olahem jste byli kuchařská dvojka.
Re: Bývalý pohraničník 1979-81
Zdravím Karle ,zkus to přes hlavní stránku.Je tam kontakt.
Re: Bývalý pohraničník 1979-81
marta | 22.1.2012 12:11 | id 41123 | nahlásit
zena snami slouzila az do unora 86 a pak sem ji musel odvezt na brigadu do susice. mnela uz displazii jako hrom a to byl jeji smutnej konec. chteli sme si ji vzi do civilu aby si v klidu dozila ale nekdo to z brigady zatrh. komancove mneli tenkrat sjezd a asi mneli bobky vo ty svoje zdechliny. rikali sme ji baba a nebo cerna svine. i kdyz uz nemela zadny zuby tak to jeji kousnuti pekne bolelo. naposled ji mnel hrabica,salenej vychodnar a pak nekdo znaseho cisla ale uz nepamatuju kdo. byla uzasna stim svym na trikrat zlomenym a tvrdym vocasem. tot vse.
Re: Bývalý pohraničník 1979-81
Fousáč | 22.1.2012 14:31 | id 41138 | nahlásit
Ty jsi rukoval Jaro 1979 va druhou výcvikovou rotu ke psovodům Velitel mjr. Baraněc, ZVP mjr, Řitička a velitel 2 čety psovodů nprap Krüncpek? spalo se na vedlejším baráku?
Re: Re: Bývalý pohraničník 1979-81
Karel Krbec | 22.1.2012 20:00 | id 41160 | nahlásit
Ano, velitele si pamatuju, ale ostatní jména už moc ne.
Re: Re: Re: Bývalý pohraničník 1979-81
Fousáč | 23.1.2012 08:14 | id 41179 | nahlásit
Tak jsme fasovali spolu fusekle, jo a velitel druhého družstva byl svobodník Chudík Ten velitel 1 družstva byl pěknej frajírek četař ???? zajímavé na tom je že po několika létech přišel na motostřeleckou rotu sloužit jeho brácha ale ta pamět.
Re: Re: Re: Re: Bývalý pohraničník 1979-81
Karel Krbec | 23.1.2012 21:43 | id 41226 | nahlásit
Pravděpodobně ano. Myslím, že ten četař se jmenoval Šika, ale jistý si nejsem a měl sloužit na Knížecích pláních, už to měl za pár, tak nás ve výcviku pěkně dusil.
Re: Re: Re: Re: Re: Bývalý pohraničník 1979-81
Fousáč | 24.1.2012 06:04 | id 41244 | nahlásit
Tak jsem si vzpoměl u druhé čety byl četař HRDÝ a ten byl sakra Hrdý, jo a četař O. Šika nesloužil na Pláních ale na Ždárku on šel na podzim 1979 do civilu a pocházel ze Sedlce -Prčice. Ten ale byl ve výcviku zařazen u 1 čety a té velel npor. Emil Bulna a ten byl z Knížěčích Plání..
Zde již nelze dále reagovat
Re: Bývalý pohraničník 1979-81
Ahoj Karle.
Som veľmi rád, že som Ťa našiel, nemám kontakt na nikoho z nášho ročníka, vlani na dovolenke som vyhľadal Pavla Kubečku na myjave a získal som kontakt na Gaba Balalu. Často spomínam na to krásne obdobie, ktoré sme strávili na Klápe.
Ozvi sa. Jozef
Som veľmi rád, že som Ťa našiel, nemám kontakt na nikoho z nášho ročníka, vlani na dovolenke som vyhľadal Pavla Kubečku na myjave a získal som kontakt na Gaba Balalu. Často spomínam na to krásne obdobie, ktoré sme strávili na Klápe.
Ozvi sa. Jozef
1978 - 1980
e-mail - viktortucek@centrum.cz
1978 - 1980
Ahoj kluci, kteží jste byli na srazu na Klápě 3.9.2011, já jsem se ze zdravotních důvodů nemohl na sraz dostavit, což mně moc mrzí! Moc prosím, zda-li by mi někdo, kdo byl na srazu mohl e-mailem poslat aspoň nějaké foto, moc by mě to potěšilo. Mějte se moc pěkně a předem děkuji!!!!
Re: Re: 1978 - 1980
Moc děkuji za upozornění- dobré foto !!!!
Re: 1978 - 1980
Ahoj Viktore, rád bych s tebou pohovořil ozvi se mi prosím na email " zbissy@seznam.cz" ztratil jsem tvé číslo. Králík Josef ( Brita)
Pozdrav Klápákům
Zdravím všechny kteří prošli touto rotou. Já jsem tam sloužil pouze od dubna do konce září 1966 ale rád vzpomínám. V roce 2009 jsem měl možnost se tam podívat. Byl jsem zklamán nad stavem budovy. Mrzí mne že se nemohu 3.9.011 dostavit na setkání neboť budu na rekreaci. Takže ještě jednou zdravím všechnz kteří tam sloužili. s pozdravem L. dittrich
Re: Pozdrav Klápákům
Ahojky kluci! Je to už docela dlouho co jsme se neviděli.Moc Všechny zdravím a hlavně super kolektiv roku 1987-1989 jaro.Kdo může přijeďte zítra na rotu kde jsme sloužili.Dnes se ozval Jirka Žižka a jsem moc rád že mám vůbec na někoho kontakt. Těším se na zítřek snad se nás sejde co nejvíce. Hezký den Petr
Re: Re: Pozdrav Klápákům
Zdravím,
sloužil jsem na Plešném jezeře v 87-89.
Na Klapě jsem měl kamaráda od dětství Pepu
Vaňku,byl kotelník,holič,hrál na kytaru.Bohužel
již víc jak deset let není mezi námi.Selhalo mu
srdíčko.
Čtu tady,že se stále scházíte a to je fajn.
R.Svoboda
sloužil jsem na Plešném jezeře v 87-89.
Na Klapě jsem měl kamaráda od dětství Pepu
Vaňku,byl kotelník,holič,hrál na kytaru.Bohužel
již víc jak deset let není mezi námi.Selhalo mu
srdíčko.
Čtu tady,že se stále scházíte a to je fajn.
R.Svoboda
Klápa 80-82
Zdravím všechny kteří sloužili na Klápě,těším se na setkání září
Re: Klápa 80-82
Čau Viktore , hakj se máš . No asi přijedu na Šunmavu , ještě se rozmejělí, ale s Vaškem Kurtifelem to nějk zmáknem. Čau Prochy
Re: Re: Klápa 80-82
Ahoj Jirko ,život běží jak splašený nosorožec,zatím to jde.Moc se těším na kluky.Tyto stránky jsem objevil nedávno a největším překvapením byli fotky.Mám jich víc ale umřel mi skener tak je vemu sebou.Přijedu už v pátek ubytování máme na statkách. I pro Šperku budu mít nějaký odznáček.
Tak se zatím měj krásně zbytek proberem na místě.
A pozravuj Kuťu!
Tak se zatím měj krásně zbytek proberem na místě.
A pozravuj Kuťu!
Pozdrav
Fanda zdraví všechny pohraničníky! Sloužil jsem tam 81-83 a na sraz určitě přijedu.
Re: Pozdrav
Čau Mikšo . Snad se tam sejdeme
Re: Pozdrav
Zdravím Fando,kaktusy proberem na Klápě
Re: Re: Pozdrav
ahoj kluci,zdraví Vás kynolog roty
Re: Re: Re: Pozdrav
Láďo zdravím,před chvilkou jsem se vrátil domů z Klápy.(445 km) prohlížel jsem fotky na počítači a tak jsem vlítnul na internet a vidím další vzkazy. Taky jsme si na tebe vzpoměli,hlavně co se týkalo problému POSPÍŠIL + PSI. Měj se zatím fajn a jestli budeš mít chuť tak písni.
Re: Re: Re: Re: Pozdrav
Láďa Baštář | 15.9.2011 06:38 | id 36142 | nahlásit
ahoj Viktore,bohužel jsem nemohl přijet na sraz,mám ale doma fotky jak jsme vynášeli hořící uhlí ze sklepa.Snad si na to pamatuješ,všichni jsme černí od mouru. Zdravím všechny klápáky.Láďa
Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav
Ahoj Láďo, ty fotky jsem měl sebou na srazu na Klápě.Bylo mi vyčteno že proč to ještě není na internetu. Umřel mi skener a čeká m až mi ho spraví.Potom to tam všecko pošlu.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Pozdrav
ahoj kluci,zdraví Vás kynolog roty
Re: Re: Re: Pozdrav
Ahoj Láďo!To mi otevřelo hlavu,i kynologa jsme měli a normálně si tě i vybavuju!Teda za mlada a jestli jsi to ty.Určitě jo.Byls na Klápě 80-82?Doufám,že zítra dorazíš!Zdraví tě V.Souček z Příbram,veldr u Šperky.
Re: Re: Re: Re: Pozdrav
Láďa Baštář 80-82 | 15.9.2011 09:07 | id 36147 | nahlásit
Ahoj Vláďo, po pravdě si Tě nedokážu vybavit, i když jsme byli pod Šperkou.Láďa
Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav
Ahoj.Po pravdě!Je to těžké.Je to už pár let a spousta lidí ti vypadne,což jsem poznal na vlastní kůži na srazu.Škoda,že jsi nedorazil.Tak snad za rok!Bylo to skvělý,dost jsme toho vypili a hodně jsme vyřešili!Mimo jiné i to uhlí,které se házelo sem tam.Dokonce 2x,že?Viktor má také foto a má jich spoustu.Měj se fajn a snad někdy.VS
Zde již nelze dále reagovat
zdravym spolu bojovnici z klapy
vaclav kutifel | 21.7.2011 19:54 | id 34030 | nahlásit
starsino dekuji za pozvani na sraz urcite prijedu ale mam na vas prozbu nemate nahodou nasi spolecnou fotku jak jste nas tenkrat pri odchodu do civilu fotil co si pamatuji byl jste jediny fotograf na rote ale je to uz tak davno,co jsme sloužili-rok 1980-1982 podzim
žtz
Lukáš | 1.7.2011 13:33 | id 33080 | nahlásit
Od roku 78 byl v okolí plešného jezera postaven tzv ,,nový drát" posunutý do vnitrozemí...co se stalo se zátarasy tzv starého drátu blíž hranici potom? nechaly se normálně stát , nebo se likvidovaly souběžně se stavbou nových sis? díky Lukáš
PS x boxeři
V srpnu 1964 jsem pobýval na Klápě .V té době někde v sousedství měli soustředění boxeři repre družstva. Při nějaké zábavě v N.Peci došlo ke střetu někoho z vojáků z roty s jedním boxerem, které pro tohoto borce nedopadlo dobře.Vzpomene si na to někdo.Nemůžu si vzpomenout na jméno četaře co hrál dobře volejbal.
Re: PS x boxeři
noveudoli | 3.6.2011 11:06 | id 32023 | nahlásit
Boxeři měli soustředění před olympiádou.Zahlédl jsem pár fotek v kronice roty Nového Údolí.mám pocit že ubytovani byli ve Stožci...Za nás tam jezdilo družstvo zápasníků RH Praha.V lese občas kutat pařezy,jinak příprava.Pamatuji si velký fotbalový zápas a naše slavné vítězství...nestíhali běhat..to ty KHDZ...
pozdrav
Zdravim všechny co sloužili na Klápě, hlavně roky 1987-89. Dnes se mi ozval Jirka Žižka, byl sem moc rádže jsem ho slyšel po tak dlouhé době. A co chalani zo Slovenska Pepa Višňovský Laco Ivančák a Pavol zo Slovinek jak se máte.Koukejte napsat vy psi.Zatím sse mějte a v září bych vás rad viděl!!!
Re: pozdrav
amanda 81-83 kuchař | 24.5.2011 20:44 | id 31608 | nahlásit
Zdravime staršinu Novaka. V zaři přijedeme.Gruncl-kuchař Amanda.Vavřin-pasaček.Junek.
Re: pozdrav
Zdravim všechny co sloužili na Klápě v letech 1987-89. Letos jsem se byl na ni podivat.No řeknu vám nostalgie jako prase.Tak se mějte čus Tonda.
pozdrav
Ahojky Toníku! Moc Tě zdravím a snad se i někdy nebo zítra po dlouhé době uvidíme . Měj se fajn Petr
Re: pozdrav
Ahoj Petře! Moc Tě zdravím ,taky se mi ozval Jirka a moc mě to potěšilo. Nemám vůbec na nikoho kontakt a tak rád bych potkal všechny kluky. Zatím se měj Petr PS: Doufám že se zítra uvidíme!
pozvánka na setkání
Dne 3.září 2011 se bude konat sraz všech pohraničníků kteří sloužili na Klápě.Je to poslední možnost vidět bývalou rotu .Příští rok se má zbourat.Všechny zdraví staršina a těší se na setkání.
Re: setkání na Klápě
Staršino, moc zdravím, děkuji za informaci a pozvání, moc se těším a moc rád přijedu.
Re: pozvánka na setkání
Zdravim Vás staršino.Rád přijímám vaše pozvani na 3.září.Přeju hodně zdravíčka a brzy naviděnou.
Zdraví Vás kuchař.
Na Klápě jsem sloužil v letech 1979-81.
Zdraví Vás kuchař.
Na Klápě jsem sloužil v letech 1979-81.
Re: pozvánka na setkání
Taky zdravím staršinu a přeji hodně zdraví.3.září přijedu,jen upřesnit čas a místo.Moc se těším-PUPU
Re: pozvánka na setkání
Zdravím všechny spolubojovníky.Staršinovi hodně zdraví a dík za pozvánku.Na setkání 3.září 2011 přijedu.V.Souček z Příbrami,na Klápě 1980-82
Re: pozvánka na setkání
Dobrý den.Asi se divíte,že Vám píše žena,ale manžel na vás moc hezky vzpomíná i na službu u Klápy.Tak jsem se chtěla zeptat,jestli si vzpomínáte na Milana Grossmana?Sloužil na Klápě v roce 1970-72.Našli jsme fotky jak vypadá Plešné jezero dnes.Je to smutný pohled.Myslím tu přírodu kolem.Děkuji za odpověď.
Re: Re: pozvánka na setkání
S Jirkou jsem byl na vojně na Klápě. Párkrát jsem ho po vojně potkal v Plzni. Ted nevím kde je. Jirku zdravím. Honza Tolar.
Re: Re: pozvánka na setkání
Omlouvám se Milanovi Grossmanovi,za to, že jsem ho přejmenoval na Jirku. Jestli chceš můžeš mě zavolat. 605520018. Ahoj Honza.
Pozvání na setkání
Vážení kolegové, přátelé, dovoluji si vás pozvat na akci na Klápě - prosím mrkněte na
klapa2011.blgz.cz/
klapa2011.blgz.cz/
Re: Pozvání na setkání
Díky za pozvanie už sa moc teším. Pozdravujem všetkých Vladimír z Prievidze.
Re: Pozvání na setkání
Pozvání přijímám a děkuji za uspořádání této akce.Velký dík.
Re: Pozvání na setkání
Zdravím vsechny co sloužili na Klapě.Já jako kynolog roty 1984-85.Klápu jsem navštívil od te doby 3x.Mam hezke vzpominky na kamarady apod.
Ovsem vzpominat s Klubem českeho pohranici ,pro mně velice pochybnou organizaci se mi nechce.
Navic služba s opilcem Heřmanskym,politickym pomatencem Šandorem,d****tem Ogrockim(cest vyjimkam jako Holý)ve me žadne pocity hrdosti nevzbuzuje
Ovsem vzpominat s Klubem českeho pohranici ,pro mně velice pochybnou organizaci se mi nechce.
Navic služba s opilcem Heřmanskym,politickym pomatencem Šandorem,d****tem Ogrockim(cest vyjimkam jako Holý)ve me žadne pocity hrdosti nevzbuzuje
Re: Re: Pozvání na setkání
Ahoj Ludku,zdraví tě a v jen v dobrym vzpomíná
Milan Liber,co podědil "stopařku"Filku.Byl s námi
ještě Zdenek Tobiška a Karel Puchmeltr,nedávno
jsme se sešli a bylo to super,v září tam budem,
tak kdyby jsi se rozmyslel,rádi tě uvidíme.
Milan Liber,co podědil "stopařku"Filku.Byl s námi
ještě Zdenek Tobiška a Karel Puchmeltr,nedávno
jsme se sešli a bylo to super,v září tam budem,
tak kdyby jsi se rozmyslel,rádi tě uvidíme.
sraz pohraničníků
vaclav klapa 80 82 patrac | 1.5.2011 14:36 | id 30843 | nahlásit
chlapi to by byla parada udelat sraz po tolika letech davam navrh 9 cervence v 10 hod dopoledne na parkovysti v peci na proti byvalemu hotelu kam jsme chodili kalit nocleh kady si zjisti ale vypada to na stan hriste v peci kde spacir daval o fodbale goly fotky zty doby vemte sebou tak nazdar budu se tesit na byvali ale spolehlivy ochranci statni hranice moje cislo 737 632 587
Pavel Skrovný
Ahoj Pavliku.
Už je to nějaká řádka let co jsme spolu vařili na Klápě.
Mohli bychom se sejit v Nové Peci na den PS 11.7. možná by prijeli i ostatni kluci co tam sloužili .
Ovšem,ale vše záleží na každém kdo jak bude mít volno.S Mrou Menclem jsem se párkrát viděl když přišel z vojny tak jsem mu vařil na veselce.
Zatím se měj moc fajn a ahoj Vlasta.
Už je to nějaká řádka let co jsme spolu vařili na Klápě.
Mohli bychom se sejit v Nové Peci na den PS 11.7. možná by prijeli i ostatni kluci co tam sloužili .
Ovšem,ale vše záleží na každém kdo jak bude mít volno.S Mrou Menclem jsem se párkrát viděl když přišel z vojny tak jsem mu vařil na veselce.
Zatím se měj moc fajn a ahoj Vlasta.
Umrtí
Prosím vás neznal někdo Pavla Doležana sloužil v roce 1987 P.S. Nová Pec. Při službě zahynul,jsem jeho bratranec a nikdy jsem se nedozvěděl jak to opravdu bylo tenkrát se o tom nesmělo mluvit bylo to utajeno,mohl be mě někdo podat nějaké informace.
Děkuji.
Děkuji.
Re: Umrtí
S Pavlem jsem byl stejný nástupní ročník, on byl psovod, já spojař. Byl jsem i na pohřbu. Nevím jestli bylo co utajovat ani nevím co vlastně bylo zveřejněno rodině. Předpokládám, že jste dostali alespoň jeho poslední dopis. Pokud vím nic dalšího než bylo v dopise se o tom proč a jak ani mezi námi neproslechlo. Moc jsme se nestýkali, neměli jsme společné služby, ale i tak jsem si na něj od vojny vzpomněl vždy když jsem si vzpomněl na vojnu jako takovou.
klapa 80 82 podzim patrac
vaclav | 21.2.2011 16:54 | id 27291 | nahlásit
nazdar kuchari hruzo ja jsem slouzil s patracem prochazkou jirim a se stranakem zvanym hadice jezdili jsme dolu na kolech na rote jsem take roznasel poctu asi rok u tebe v kuchyni jsem byl malo vyce jsem se nachodil do pece
Re: klapa 80 82 podzim patrac
vladimír souček | 22.2.2011 13:56 | id 27346 | nahlásit
čau kůťo.pamatuju si na tebe na špacíra taky i na spoustu kluků z našeho ročníku 80-82,ale kontakty na nikoho nemám.dělal jsem veldra u po ilkaninovi u šperky.ten lítá ve stožci na parkovišti.určitě pamatuješ na kotelníky kažimíra a baloga,psovody brožka,čalfu a kluky chrástka,gajdoruse,kárskýho,vančuru,maďara ďordě,jarůška,pupína skrovnýho,provianťáka suchopára atd.jó to jsme ještě byli mladý!možná najdu i pár fotek.na rotě jsem párkrát byl,spíš chátrá.zdraví vláďa souček z příbrami
Re: Re: klapa 80 82 podzim patrac
Ahoj Vládo a Vašku.
Tak už vim o koho jde když ste mi pripoměli jména Stranáka a Skrovnýho ten myslím pocházel z Mělnika,
Suchopára si pamatuji také.Jinak jak chátrá Klápa tak to je hrozné,když si člověk uvědomí, co tam zažil.
Kluci zatim ahoj a snad se někdy sejdeme všichni co jsme na Klápě sloužili.
Zdavi Vás všechnyVlasta.
Tak už vim o koho jde když ste mi pripoměli jména Stranáka a Skrovnýho ten myslím pocházel z Mělnika,
Suchopára si pamatuji také.Jinak jak chátrá Klápa tak to je hrozné,když si člověk uvědomí, co tam zažil.
Kluci zatim ahoj a snad se někdy sejdeme všichni co jsme na Klápě sloužili.
Zdavi Vás všechnyVlasta.
Re: Re: Re: klapa 80 82 podzim patrac
Ahoj všichni Klápáci...Já sloužil 80-82 a Vlastíku opravdu z Mělníka.Kucí to byla paráda-to špatný se zapomene a krásně se vzpomíná.Vlastíku po tobě jsem přebíral staršího kuchaře a při odchodu předával Jarůškovi.Jinak rád taky vzpominám na Béďu Zákoutskýho,to byl borec a jak ho to tam už sr...:)ale rum vždy v proviantu dovezl.Kárský,Mencl,Kažimír a všichni ty kluci z naší roty jsou navždy uložený a doufám že ještě nějakej čas budou.No chtělo by to nějakou slezinu...jak řikáte škoda že je nás tu tak málo.Tak zatím ahoj a budu sem přidávat nějaké foto z naší doby.Skrovňas alias PUPU
Re: Re: Re: Re: klapa 80 82 podzim patrac
Pupku na uklid na h.družstvu jsem si musel ušit bilou rukavici,aby bylo videt jak uklizim pokoj.Jaruska-Bobana hledam x-let.Dostal jsem se až k jeho brachovi v Praze,ale nechtel mi dat žadne informace. Doufam že si na mne pamatuješ. Provijantak byl Suchoparek a boban varil.
Re: Re: Re: Re: Re: klapa 80 82 podzim patrac
Bílou rukavici si pamatuji..jasan..Bobana taky,tomu jsem předával kuchyň,no snad jsem ho něco stihnul naučit a moc jste ho v potoce nekoupali.Předemnou jich tam pár vykoupali:)) (tedy podle vyprávění).Suchopárek dělal provianťáka ještě za mojí služby po Bédovi Zákoutským.Jinak tu bílou rukavici zažilo vícero mladejch,když byl já mlaďas, tak Vlastik Hrůza po nás taky kontroloval rukavičkou:))) né pokaždé,-že.Jinak já jí zažil už i na učňáku..vychny to měly v oblibě.Jinak tedy nevím o koho jde-gruncl-amanda...podzim patrac...nic mi to neřiká nějak se v tom nemůžu orientovat.Chlapci pište jméno(a přezdívku) a rok služby.To je pak jiná a lepší orientace.Tak Klápáci zatím a hezké Velikonoce
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: klapa 80 82 podzim patrac
Při pročítání těchto stránek jsem si vybavil jaro 82. Byl jsem tu jako záložák. Zdravím tě kuchaři - Amando. Vzpomínám si, že jsi pocházel asi od Mělníka / Všelisy? /. Občas jsem dostal službu k tobě do kuchyně. Pamatuješ jak jsme dělali švestkové knedlíky, nešlo nám to, tak nakonec to musel dodělat staršina Novák? Nebo jsme dělali cikánskou pěčeni, po které se přežral politruk až ho vzal žluč. záchvat. / Šándor? /. Jinak, ten kuchyňský nůž od tebe, stále mám. Zdraví tě tvůj pomocník v kuchyni.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: klapa 80 82 podzim patrac
Čau Součku. To už snad ani není pravda. Určitě sed setkáme.
Re: Re: Re: klapa 80 82 podzim patrac
No nazdar Špacíre!To ti to trvalo!Už jsem tomu ani nevěřil a přemejšlel jsem,jak a kde bych tě sehnal!Jasně,že se sejdem!Přes to nejede vlak!!!Samý překvápko.Ozval se Pupu,Kůťa,Mikša,Viktor a teď i ty.Paráda!Po tolika letech.Takže 3.páček,shledáček.
1979-1981
Viktore pamatuješ si na Petra Krejzu jezdil s vejtřaskou a byl z Kladna.byl to taky dobrý kluk.Tak zatim a ozvete se.
Re: 1978-1980
Viktor Tuček | 13.2.2011 20:23 | id 26760 | nahlásit
Jo Vlastiku pamatuji, jezdil semnou i poplachovku gazem. Myslím že Petr Krejzu byl lesák. Tak se měj pěkně a ozvi se, škoda , že více kluků nezná tyto stránky Vojensko,
Re: Re: 1978-1980
To je opravdu škoda,že kluci neznaj tyto stranky já je
našel taky náhodou.Pamatuješ si toho kuchaře on to byl můj suprák a já jenom vim,že mu říkali pišta.Kluci pište!Mob.733166403
našel taky náhodou.Pamatuješ si toho kuchaře on to byl můj suprák a já jenom vim,že mu říkali pišta.Kluci pište!Mob.733166403
Re: Re: 1978-1980
Ahoj Viktore,
díval jsem se na Facebook a zadal jsem si tam Tvoje jméno a našel jsem Tě tam a nevím dle fotky, zda si to Ty. Máš fotky na Facebooku???? Nebo jaký máš email??
Měj se moc fajn
Vlasta
díval jsem se na Facebook a zadal jsem si tam Tvoje jméno a našel jsem Tě tam a nevím dle fotky, zda si to Ty. Máš fotky na Facebooku???? Nebo jaký máš email??
Měj se moc fajn
Vlasta
Re: Re: Re: 1978-1980
Čau Vlastíku, mám na Facebooku jen dvě fotky, jsem to já, to víš stárnem. Můj e-mail viktortucek@centrum.cz. Jsem i na ICQ a Skype. Měj se moc pěkně čauky Viktor.
podzim 1984 - 1986
Karel Puchmeltr | 22.1.2011 21:21 | id 25465 | nahlásit
Zdravim všechny, kteří sloužili na Klápě podzim 1984 - 1986 kdo mě zná ať se ozve na mobilní telefon číslo 775653001 budu moc rád. Karel
Re: podzim 1984 - 1986
Nazdar na vaší rotě jsem nesloužil, ale vedle na Stožci, byl jsem ve výcvikáči ve Volarech dal jsem na stránky Stožce fotku z Volar, třeba se tam najdeš. Rok 84-86.
Re: Re: podzim 1984 - 1986
Karel Puchmeltr | 22.1.2011 22:43 | id 25473 | nahlásit
Ahoj, moc děkuji za odepsání. Na fotky jsem koukal, ale bohužel jsem se tam nenašel. Ve výcviku jsem byl u psovodů. Děkuju ahoj Karel
Re: podzim 1984 - 1986
Ahoj Kajo,dobre si na Tebe pamatuji.Vzpominam casto jen na to dobre,ale s odstupem casu nikdy nezapomenu na tou dobou kpt.Waisse,ktery mi pripomina Pandrholu z pohadky.Kdyz nemel maso,tak take zuril.Vidim to jak dneska,jak jsme stali na nastupu na Klape v chodbe,on rval jako smyslu zbaveny a poslal nas jeste s vojinem cempirkem do basy do vimperka.TOU DOBOU HROZILO NEBEZPECI od ZAPADU a tak plnil jen svoje presvedceni.Nedosli jsme az na stanoviste kam jsme meli.Bylo to v zime,pred nami jel vojin liska ktery mel bezky a tudiz od nas tam nebyla projeta stopa.Dnes se na to divam s nadhledem.Od navratu s vojny se potkavam jen s Petrem Pazourem,ktery delal psovodum velitele.Take by jsi si mohl pamatovat voj.ZAHALKU.Mel ,myslim,Darku a byl to nas mladej.Delal mi stavebni dozor,kdyz jsem stavel dum.Od podzimu 1986 jsem,bohuzel, na klape nebyl.Kdo by si na me nemohl vzpomenout,tak jsem na klape byl zarazen jako patrac a tudiz jsem chodil v civilu jako patrac.Pozdeji za vzpurnost jiz jen jako strelec.Jak se dari Tobe Karle,myslim,ze jsi byl truhlar alias hoblovajka.Kdyz budes mit cas,tak odepis anebo zavolej.Adresa je stejna ,kam jsi posilal korespondak,tel.723444653.Zatim ahoj.Stanek Vrata
Re: Re: podzim 1984 - 1986
Ahoj Karle ahoj Vráto,ahoj všici z PS 13 Klápa.Táta mi volal,že mam koresponďák od karla,sice jsem si ho ještě nevyzvadl jelikož mě skolila chřipka.A na netu ejhle a jste tu.Na Klápu jezdím tak každý druhý rok mam i nějaké kontakty na ubytování,je tam i v okolí krásně nejen pěšky ale i na kole.Potkal jsem tam i staršinu Nováka a taky pošťáka Holího.Byl jsem na rotě hned rok po revoluci na kávě a uzobnout si kus ostnáče.Vráťo pamatuješ jak nás vymákli ve spoj. dílně.A opalovačka na střeše Waissuv kontrolní let.Je toho hodně na co je vzpomínat. Chtělo by ty léta připomenout asi na místě.Karle kluci něco vymyslíme.Díky za lístek za vzpomínku Zdraví Zdeněk alais dráteník z podhůří Krkonoš.tel.603466062.
Re: Re: Re: podzim 1984 - 1986
Ahoj ZDENKU ,to vis ze si to pamatuji az moc dobre.Byl tam jeste voj.myslim ze se jmenoval Kulovany.Byl to nas mladej.Prave za to jsem byl na nejaky cas prevelen do Volar.Vzpominam take na krasne stravenou vychazku u pana,ktery bydlel za mostem smerem na Zelnavu.Jmeno uz mi bohuzel vypadlo...Diky psovodu Kajovi ,ktereho napadlo si zavzpominat a kontaktovat kamarady z Klapy je na dobre ceste setkani letos nekdy v lete opet na Hacave,tedy nasi milovane Sumave.Pomozte,prosim,nalezt ostatni vojaky,co slouzily na Klape 1984-1986 podzim.Dekuji.Vrata
Re: Re: Re: Re: podzim 1984 - 1986
Tak já jsem tam taky něco zažil - rok 1985 - 1987 - byl jsem ale na PŠ ce a potom ještě s mladýma ve výcviku - pamatuji si kuchař - Myslím Pucholt nebo tak nějak - Wais - ten tam byl šéfem za trest - když jsem odcházel tak nám říkal že to má na Šumavě ještě na rok a pak zpět do Prahy, na jména si moc nepamatuju ale určitě si někdo vzpomene na výlet do Volar na koncert nějaké dechovky - samozřejmě jsme místo na uncaca uncaca šli do hospody a já jako velitel vozu potom naasoval 3 na ostro - vezli mně až do Vimperku....... tak se někdo ozvěte čus
Re: Re: Re: Re: Re: podzim 1984 - 1986
Zdeněk Valenta | 11.6.2011 16:40 | id 32393 | nahlásit
Ahoj Petře.17.6.2011 máme sraz v Nové Peci u hotelu,je to pátek .ubytování je zajištěno.takže pokud budeš mít čas tak tě rádi uvidíme.Po 25 letech to bude nářez.tak zatím.Tím zdravím ostatní.
Zde již nelze dále reagovat
Vánoční a novoroční přání
Večer plný překvapení,pocit,který nikdy není.Dobré jídlo do bříška,bohatého Ježíška.Tohle všechno na Vánoce,hodně zdraví v Novém roce Všem KLÁPÁKÚM přeje Jirka Hanyk.
Pozdrav pre rPS-Klápa
Vladimír B. | 23.12.2010 21:53 | id 23877 | nahlásit
Všetkým býv. príslušníkom rPS-Klápa prajem k sviatkom vianočným a k Novému roku 2011 všetko najlepšie hlavne hodne zdravia , šťastia a rodinnej pohody.
php patrac podzim 80az 82
vaclav kutifel | 12.12.2010 14:13 | id 23347 | nahlásit
zdravym vsechny kdo v tu dobu slouzili na klape ale bohuzel nemam z ty doby zadne foto ani kontakty. My od patracu jsme si tu rotu neuzily jinak tam bylo fajn obcas se tam take jedu podivat jak to tam ted vypada
Re: php patrac podzim 80az 82
Václave nemůžu si Tě vybavit já jsem sloužil na Klápě 79-81 jako kuchař.
bývlí PS ročník 1964 -1966
čekám kdo se z tohoto ročníku konečné ozve, není se čeho bát. Sloužílí jsme pro naši vlast.
Re: bývlí PS ročník 1965-1957
Jan Molnar Levice | 1.1.2011 13:53 | id 24355 | nahlásit
Sluzil som na KLAPE od Jula 1966-1967
Re: bývlí PS ročník 1965-1967
Jan Molnar Levice | 1.1.2011 14:08 | id 24356 | nahlásit
Sluzil som na KLAPE od 1966 Jula az do odchodu do civilu 1967 Pisal som Karlovi Fickovi ale sa este neozv Na niektorich sa fotki pametam mam tablo
Boli to pekne roki uz len spominame
Pozdravujem Ta a vsetkych Klapakov
Boli to pekne roki uz len spominame
Pozdravujem Ta a vsetkych Klapakov
Re: Re: bývlí PS ročník 1965-1967
Zdravím Janko. Moc se nás touto cestou asi nesejde k pokecu. To tablo, které vzpomínáš, jsem také doma našel a posílal jsem ho Luboši Krafkovi. Byl to náš holub, dobrý kluk a psovod. Musíme vytrvat. Třeba se ještě někdo z našich Klápáků chytí než vymřeme.
Re: Re: Re: bývlí PS ročník 1965-1967
Molnar Jan | 19.3.2012 14:45 | id 43853 | nahlásit
Ahoj ficku
Uz som si nasiel cas tak ti par slov napisem
V lete som bol po 42 rokoh pozret sa na Klapu
Bolo to tam pekne Skoda ze tam z nasho roc
nika nebol nikto Akurat tam bol Lubos Krafek
Stretol som p Smitku pNovaka Dufam ze este
niekto sa azve
Spozdravom MOKE
Uz som si nasiel cas tak ti par slov napisem
V lete som bol po 42 rokoh pozret sa na Klapu
Bolo to tam pekne Skoda ze tam z nasho roc
nika nebol nikto Akurat tam bol Lubos Krafek
Stretol som p Smitku pNovaka Dufam ze este
niekto sa azve
Spozdravom MOKE
Klápa 1972 - 1974
Ahoj Klápáci.Sloužil jsem na Klápě v roce 72 - 74 jako psovod.Tenkrát to byla 15 RPS.Velitel roty mjr.Smitka,politruk kpt.Přib.Byla to dobrá služba a rád si zavspomínám.Právě jsem si pořídil internet a jsem Vám všem vděčný za tyto stránky.Budu moc rád pokud se ozve někdo z mého ročníku.Ještě jednou všem děkuji.Ahoj.
Re: Klápa 1972 - 1974
Milan | 25.7.2010 16:53 | id 18687 | nahlásit
Ahoj brácho když už máš ten internet tak doufám že si mě najdeš na Debrníku. Zdravim
Re: Klápa 1972 - 1974
Ahoj Jirko.Nejsem sice tvůj ročník, ale na Klápě jsem sloužil od 1971 do konce září 1973. Byl jsem jako řidič a jezdil většinou s gazíkem. Nemohu se ale na Tebe upamatovat, byl si madší ročník. Můj ročník byli kuchař Franta Kříž, druhý řidič Honza Úkropec, Vlasta Ladman, četař Fr. Stránský a další.
Velitel roty byl mjr. Smítka, pol. kpt. Přib, dále prap.Lojza Šándor, nprap.Karel Blecha, staršina Vráťa Novák, rtn. Jarolím.S mjr. Smítkou jsem se osobně stýkal asi do roku 2000, ale vím, že je údajně stále v Horní Plané.Jestli si na mne vzpomeneš napiš, ahoj.
Velitel roty byl mjr. Smítka, pol. kpt. Přib, dále prap.Lojza Šándor, nprap.Karel Blecha, staršina Vráťa Novák, rtn. Jarolím.S mjr. Smítkou jsem se osobně stýkal asi do roku 2000, ale vím, že je údajně stále v Horní Plané.Jestli si na mne vzpomeneš napiš, ahoj.
Re: Re: Klápa 1972 - 1974
Ahoj Franto.Dobře si tě pamatuji.Byl jsi na vojně o půl roku dýl.Já jsem sloužil s ASINOU.V mém ročníku sloužili Nemergut,Vild,Poštolka.Vám řidičům dělal velitele družstva takoej malej hubenej kluk už nevím jak se jmenoval,tak to byl můj ročník.Na Frantu Kříže alias Vincka vspomínám.Po vojně jsme se viděli a je to dokonce můj příbuzný.Vzal si moji sestřenici.Já jsem na vojně střídal psi jak ponožky:Asi,rotvajleří smečku Tamaru a Táňu,Aranku a Hesi.Rád zavzpomínám na kumbál v suterénu kde bylo stále pivečko a sem tam i kořalička.Bylo by dobře kdyby se ozvalo více kluků mohli bychom se někdy sejít a zavspomínat.Klidně znovu odepiš.Ahoj Jirka
Re: Re: Klápa 1972 - 1974
Tyto stánky jsem objevil až dnes. Na Klápě jsem sloužil 71-72. Samozřejmě, že tě Franto znám. Asi si vzpomínáš i na jiná jména. Např. Tichý Jirka Procházka,Štefan Dudáš, Honza Hulín. S tím jsem chtěl v září jet do Pece, ale potom to vzdal. O srazu v Peci jsem nevěděl.Byl jsem tam od vojny několikrát, naposledy ale před jedenácti lety. Mluvil jsem s Fugasem-Milanem Vodou. Bydlí na Statkách. Tehdy jsem nocoval s kamarádem pod širákem na Zvonkové. Škoda, že se na sraz nedostanu. Zdraví tě Honza Tolar.
Re: Re: Re: Klápa 1972 - 1974
Ahoj Honzo!Tvoje jméno mi nic neříká,ale pokud jsi byl stejný ročník jako Hulín,Skula to byli psovodi moji supráci.Na KLÁPU jsme přijeli v červenci 1972 a tito kluci šli v září do civilu.Zatím se měj Jirka Hanyk
Re: Re: Re: Re: Klápa 1972 - 1974
Ahoj Jirko.Ani já si na tebe nevzpomínám. Nevzpomínám si ani na kluky, kteří nastoupili v červenci.Pavel Skula šel do civilu asi půl roku po nás.Byl jsem u BZK na Klápě to bylo k ničemu. Velitel družstva Štefan Dudáš.Pepík Tichý, Bodnár byli se mnou na cimře.Jsem v kontaktu s Honzou Hulínem.Narychlo jsme se v pondělí domluvili a zítra jedeme do Pece. On zTrutnova já z Plzně.Už se tam po deseti letech zase těším.Měj se ahoj Honza.
Re: Re: Re: Re: Re: Klápa 1972 - 1974
Ahoj Honzo! Pokud jsi byl starší než Pavel Skula tak jsme se nemohli na Klápě vydět.Já jsem narukoval v dubnu 1972,to jsi byl už v civilu. Ale to vůbec nevadí.Zítra jedu také do Pece.Snad se nějak dokážeme najít a seznámíme se.Zatím čau Jirka.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Klápa 1972 - 1974
Ahoj Honzo !
Zdravím Ťa po 40 rokoch. Len včera som začal prezerať tieto stránky na internete. Som rád že som sa dopracoval aj ja ku kamarátom z vojny. Ozvi sa na môj e-mail.
S pozdravom Š.Dudáš
Zdravím Ťa po 40 rokoch. Len včera som začal prezerať tieto stránky na internete. Som rád že som sa dopracoval aj ja ku kamarátom z vojny. Ozvi sa na môj e-mail.
S pozdravom Š.Dudáš
Re: Re: Klápa 1972 - 1974
Ahoj Franto,též jsem sloužil na Klápě ve stejném
roce jako Ty 1971-1973. Sloužil jsem jako psovod a
celočerná Zina. Jezdili jsme spolu hodně poplachovky.
Ahoj Pavel
roce jako Ty 1971-1973. Sloužil jsem jako psovod a
celočerná Zina. Jezdili jsme spolu hodně poplachovky.
Ahoj Pavel
Re: Re: Re: Klápa 1972 - 1974
Ahoj Pavle.Sloužil jsem na Klápě 72-74 a pamatuji si Tě.Já jsem sloužil s Asinou po Krásovi.Bylo by dobře se opět v září sejít jako loni .Čau Jirka.
Re: Re: Re: Re: Klápa 1972 - 1974
Ahoj Jirko, keď spomínaš Asinu tak to bola dlhosrstá, kučeravá, hravá fena. Keď som ja slúžil na Klápe r.74-76 tak ju mali Fridrich a Hnát tých by si mohol poznať boli ročník 73-75 dubňáci. Hnát bol východniar hrával na bubny s Fingerhútom /gitara/, Štýchom /harmonika/ v rotnej kapele. Čauko Vlado.
Re: Re: Re: Re: Re: Klápa 1972 - 1974
Ahoj Vlado! Asinu jsi popsal úplně perfektně. Já už si jména moc nepamatuji,ale ty kluky co jsi jmenoval si pamatuji. Pamatuji se dokonce i na kluky z rotní kapely.Sleduj tyto stránky mohli bychom se na podzim v Peci sejít. Čau Jirka.
Zde již nelze dále reagovat
1988-1989
bol som velitelov oblubenec.Kto si ma pameta?
Re: 1988-1989
No čav maňo, ja si ťa pamätám "zlaťák" zajdeme na pivo, veď sme z jedného mesta.. Ondrej Mentel :)))
Všem, všem, všem
Narazil jsem na jméno Milan Šebek, tak jsem si vzpomněl na kpt. Š - možná že jen shodné příjmení, který měl v Sušici na polit oddělení na starosti SSM. Klidný, tichý, mírný důstojník, vstřícný. Uměl ocenit naší činnost - svazáckou, i když mnohdy byla jen formální. Ale o tom určitě i věděl. Ať píšeme o VZP jakkoli, je nutné si uvědomit, že to s námi neměli lehké. O řadu průšvihů jsme se jim vždy spolehlivě postarali. Odpovědnost, kterou za nás měli, jsme si neuměli představit; o tomhle pojmu jsme tenkrát neměli moc vědomostí. A ruku na srdce - nelomcovala s námi ještě i tenkrát v uniformách, puberta? Myslím že ano. S odstupem let a s osobními životními zkušenostmi je beru jako obyčejné lidi s jejich kladnými i negativními vlastnostmi (kdo z nás je nemá?), lidskými starostmi a osudy. Většinou na našich stránkách mlčí, snad je mnozí i čtou. Zdravím je všechny, které jsem měl možnost potkat a poznat.
Re: Všem, všem, všem
FV | 2.9.2010 11:44 | id 19898 | nahlásit
Ahoj péesáci,
pokud mě neklame už trochu děravá paměť, tak mjr. Šebek se jmenoval křestním jménem Oldřich. Sloužil na brigádě v Sušici na politickém oddělení, potom byl kádrovák. Mám dojem, že je už nejméně deset roků po smrti.
pokud mě neklame už trochu děravá paměť, tak mjr. Šebek se jmenoval křestním jménem Oldřich. Sloužil na brigádě v Sušici na politickém oddělení, potom byl kádrovák. Mám dojem, že je už nejméně deset roků po smrti.
Klapa 1977-79
Lada | 16.6.2010 18:18 | id 17253 | nahlásit
Kluci zraví Vás psovod Richtr-Hesinák jak se mate a ky se sejdeme v peci nebo na rotě mam tady fotky s Hesinou na stanovišti č7 ale to už je před 30 lety
Re: Klapa 1977-79
Ahoj Hesiňáku,
zdraví tě řidič poplachové hlídky svobodník Jiří Pospíšil, jestli víš něco o klukách napiš kontakt. (Honza Polák, Jaaroslav Stárek - Čáslav, atd. napiš na mail mé dcery. Zatim čau
zdraví tě řidič poplachové hlídky svobodník Jiří Pospíšil, jestli víš něco o klukách napiš kontakt. (Honza Polák, Jaaroslav Stárek - Čáslav, atd. napiš na mail mé dcery. Zatim čau
Re: Re: Klapa 1977-79
Čau Jirko zavolal jsem před chvílí tvoji odpověd Richtrovi pozdravuje tě to je dost že se občas někdo ozve v červnu jsem byl zase v Peci a cely tyden jsme dělali tury pěšky a na kole potkal jsem několikrát Šperku Nováka a Štěpánka v Peci jsem se stavěl u p. starostky už běží projekt výstavby lanovky a z naší roty bude nastupní stanoviště zdraví kotelník Kédl www.Kedl.cz
Re: Re: Re: Klapa 1977-79
Ahoj Mirku,
moc mě těší, že jsi se ozval a doufám že budeme mít někdy možnost projít terén kolem Klápy, několikrát jsem byl na Plesném jezeře. O víkendu ti zavolám. Přeji Ti ať se ti daří. Jirka
moc mě těší, že jsi se ozval a doufám že budeme mít někdy možnost projít terén kolem Klápy, několikrát jsem byl na Plesném jezeře. O víkendu ti zavolám. Přeji Ti ať se ti daří. Jirka
Re: Klapa 1977-79
Ahoj, promiň zapomněl jsem sem dát ten mail, tady je: lenka.ovcary@seznam.cz tak se ozvy.. už se těšim... Jirka
Klápa
Karle díky za ta vzpomenutá jména. Kapitán Pechouše v posledních letech dělal velitele roty na zvonlové. Kořínek pokud si vzpomínám dělal s Milanem Šebkem velitele družstva právě v první četě u Pechouška.
Klápa
Zdravím Karla Ficka a další klápáky. já jsem tam sloužil vroce 1966 od dubna do září, odchod do civilu.
tvé jméno si nemohu upamatovat .
Vzpomínám na Milana Šebka, Pepu Hrbáčka Křivku a
další. Loni v září jsem rotu navštívil. Jinak velitel roty
major Smitka žije a bydlí v Horní Plané zdraví Lubomír
tvé jméno si nemohu upamatovat .
Vzpomínám na Milana Šebka, Pepu Hrbáčka Křivku a
další. Loni v září jsem rotu navštívil. Jinak velitel roty
major Smitka žije a bydlí v Horní Plané zdraví Lubomír
Re: Klápa
Z tvýho ročníku vzpomínám ještě Kořínka, Janďourka, Kličku. S nimi jsem byl v četě kpt. Pechouška
Re: Klápa
Dotaz na majora Smitku. Mě je 70 let a Smitku jsem znal, pochopitelně s nižší hodností. Zaráží mě, že by Smitka ještě žil. V tom případě mu musí být cca 100 let.
Smitka měl doživotně něco s okem jako následek zranění. Při hodu granátem jednomu šikulovi RG 4 vypadla z ruky a on zachytil pouze pásek (pojistku) a granát vlastně odvinul. Tehdy kpt. Smitka vlastním tělem zalehl RG 4 a tím zachránil život několika klukům. Potom mu byla snížena hodnost. Byl to velmi hodný člověk. Jedná se o stejného Smitku ? Na Klápě by měl sloužit od počátku roty poručík Vráblík.
Smitka měl doživotně něco s okem jako následek zranění. Při hodu granátem jednomu šikulovi RG 4 vypadla z ruky a on zachytil pouze pásek (pojistku) a granát vlastně odvinul. Tehdy kpt. Smitka vlastním tělem zalehl RG 4 a tím zachránil život několika klukům. Potom mu byla snížena hodnost. Byl to velmi hodný člověk. Jedná se o stejného Smitku ? Na Klápě by měl sloužit od počátku roty poručík Vráblík.
Re: Re: Klápa
Ano mjr.Smitka žije býva v Hornej Planej je mu cez osemdesiat rokov a vlani bol na zraze príslušníkov Volarskej brigády. Ja som slúžil na Klápe r.1974 -76 a vtedy robil náčelníka štábu praporu vo Volaroch velitel bol pplk.Sklenář Josef.
Re: Re: Re: Klápa
Fousáč | 15.6.2010 19:19 | id 17210 | nahlásit
pplk Sklenář je už mnoho let po smrti co vím do roka co odešel na penzi tak zemřel to bylo tuším tak okolo 1985 nebo 86 rok upozorňuji že to střílím od boku.
Re: Re: Klápa
Milan | 16.6.2010 11:42 | id 17240 | nahlásit
Zdravím Josefa, Jan Smitka je tuším ročník 1927, narodil se na jidřichohradecku. Sloužil jsem na Klápě v letech 1975-1977. Zcela jistě mohu potvrdit, že Smitka žije v Horní Plané, cca před měsícem jsem se s ním potkal. Má naprosto rovné držení těla, prostě voják jak má být, je to velmi rovný a hodný chlap. Jsem vždycky rád, když jej potkám a krátce pohovoříme. S pozdravem zdar PS-ákům - jsou to správní hoši.
Re: Re: Re: Klápa
Ahoj Milane jak sme naposledy spolu písali tak si chcel aby som dal vedieť keď prídem na Šumavu.Môžeme sa stretnúť od 21.7. budem bývať s manželkou v Bělej u Jirku Bugára. Ak chceš vedieť viac odpíš my na email. Čau.
Re: Re: Klápa
Zdravím všechny. Smitka byl náš velitel roty 83-85
Byl to rovný chlap a takový táta.
Byl to rovný chlap a takový táta.
řidič-kotelník
Zdravím Vás všechny tak kdy se v Peci sejdem nebo na rotě jenom prohlížíte a nikdo nic nepíše www.Kedl.cz
Zdravím všechny "klápáky"
Sloužil jsem jako psovod na rotě Nová Pec v r. 1965-67. Hodně vzpomínám. Bylo to hlavně o mládí, kamarádství, kupa srandy a průšvihů.
Re: Zdravím všechny "klápáky"
jan molnar | 20.7.2010 15:08 | id 18553 | nahlásit
ahoj Ficku.aj ja som sluzil na Klape v roku 1965az1967.prisiel som tam z Pš.Boli to pekne roky na Klape,spominam na Hletka,Tumu,Bulaka a dalsich.ozvite sa z roku 65az67.jan molnar z Levic na Slovensku
Re: Zdravím všechny "klápáky"
Ahoj Karle! Možná ,že si vzpomeneš.Ty jsi měl Astu a tvůj mladej byl Pavel Kobera.Já jsem měl Astru/Papula/.Připomenu ti Tři Grácie,ještě dnes mi je špatně!Vzpomínám na Jano Zlochu/Zita/mladej Gusta Štefkovič.Společné HV v hotelu Nová Pec s kotelníkem J.Švubem a následné probuzení kpt.Jungbauverem je pro mě nezapomenutelné!Nevím ani,jestli jsme ti poděkovali za tvůj dárek z civilu,jestli ne,tak to činím dnes.Prosím též kluky z Klápy r.1966-68,ozvěte se na této stránce! Zdravím všechny L.K.
Re: Re: Zdravím všechny "klápáky"
Major Resp.podplukovník Smitka žije v horní plané,rád s ním chodím na pivo
KLÁPA 83-85
Zdravím, sloužilj sem zde 83-85,hledám nějaké spolubojovníky z těchto let. Až na tu Gumárnu to šlo.Byl jsem se tam podívat v 90. a 92. spousta, návštěvníků na Plešném jezeře ,ale stále hezká Šumava. Plánovali jsme, setkání, ale nic, viděl jse pouze Martina Moudrého co měl Kláru, slyšel o pátrači Malinovi, jinak nic. Už by jsme měli něco podniknout! Napište ! Čatár Valach od Šperky. (aero.honza@seznam.cz)
Re: KLÁPA 83-85
Jezerák Michal | 31.3.2010 18:21 | id 14342 | nahlásit
Toho ČATÁRA si strč omotaného ostnáčem do některého z tělesných otvorů. Nebyl jsi náhodou také jednou z těch "GUM", když jsi to dotáhl tak daleko?
Re: Re: KLÁPA 83-85
Fousáč | 31.3.2010 20:07 | id 14349 | nahlásit
Michale promin ale musím se zastat byl jen obyčejný velitel družstva, v té době to tak bylo a navíc dělal víc než se na slušelo makal za VČ
Re: Re: Re: KLÁPA 83-85 Fousáčovi
Jezerák Michal | 31.3.2010 21:00 | id 14355 | nahlásit
Tak jo - od Tebe to beru. I pro něj...
Re: Re: Re: Re: KLÁPA 83-85 Fousáčovi
Taky četař | 18.12.2010 23:35 | id 23582 | nahlásit
Pro Jezeráka.Že se z vojína stal četař nebyl až takový zázrak,stačilo absolvovat PŠ ,třeba v Z.Chodově a to nebylo rozhodně nic záviděníhodného.
Re: KLÁPA 83-85
Jméno mi něco říká, ale jinak jsem asi mimo.Z našeho ročníku 83-85 jsem v kontaktu s Martinem Moudrým a to je vše.Trojice Malina, Moudrý, Trešl byla pochodují cí mimořádná událost. Neustále nějaký průser. Jinak můžu říc, že dobří kluci byli i Kotrbáček, Munzar, Laco ( psovod - s tím jsem byl na pokoji) a Petržílek.Ten bohužel šel do basy za bouračku. No byli jsme banda která to moc nežrala. Taky se nám povedlo ukončit Klápu jako vzornou rotu po X letech. Ještě Mesároš byl náš kluk( Maďar od vepříků a kotle ). Tak se pánové mějte a snad někdy.
Re: Re: KLÁPA 83-85
Jinak na bedně a při špacíru na B6 jste mi mohli vidět.
Re: KLÁPA 83-85
čau Honzo byl jsem v tvojí čete Marčus Moudrý byl kámoš. Chytal jsem v Peci fodbal snad si vzpomeneš.
Do Pece jezdím pravidelně v zimě lyžovat.Byl bych pro něco podniknout. Tel. 728361472 ozvi se Poli
Do Pece jezdím pravidelně v zimě lyžovat.Byl bych pro něco podniknout. Tel. 728361472 ozvi se Poli
starý a nový drát
Lukáš | 22.3.2010 16:57 | id 14076 | nahlásit
Od roku 78 byl v okolí plešného jezera postaven tzv ,,nový drát" posunutý do vnitrozemí...co se stalo se zátarasy tzv starého drátu blíž hranici potom? nechaly se normálně stát , nebo se likvidovaly souběžně se stavbou nových sis? díky Lukáš
Dotaz k Vráťovi
Srdečně zdravím. Byl jsem na Plešňáku v době od ledna 72 do září 73. Tenkrát nějak v létě r. 1973 vajchnul z Klápy des. NIKODÝM (NIKODÉM - či tak nějak foneticky shodně či podobně). Zanechal po sobě nápis vyrytý do choroše : Prošel - Pravá 5. N. Tenkrát bylo kolem téhle mimořádky nějak moc podezřele velké ticho a v žádném případě to nemohlo být jen pro zásluhy velitele roty mjr. S. jeho ZVP kpt. P. nebo psovoda pprap. F. Nevíte o tom něco Vráťo - co se stalo s tímto zběhem, byly k němu zjištěny nějaké poznatky oficiálně i neoficiálně? Nebo že by se tímto způsobem měla zavřít voda za nově "narozeným nelegálem"?
Re: Dotaz k Vráťovi
Des. Nykodém byl můj velitel družstva psovodů. Odjel na dovolenou a po návratu do Nové Pece poslal domů rodičům pohled z hotelu, že se na rotu vrátil v pořádku. Prošel úsekem kde nebyla signálka v pravo od stanoviště dolní čtyři. Tam pro těžký a skalnatý terén byly pouze výmetnice.O nápisu vyrytém do choroše mi není nic známo.Byli jsme všichni na rotě vyslícháni kontrášema,ale další podrobnosti až do konce vojny jsme se nedozvěděli.To je vše co vím o tomto případu.Čau klápák Jirka.
klápa
Take jsem sloužil na této rotě v roce 1966 než jsem šel do civilu. Předtím jsem byl na hamrech. Velitel roty byl major Smitka který stále žije v Horní Plané.Vzáří 2009 jsem rotu navštívil je to tam stále pěkné až na stav roty. Zdravím všechny kteří touto rotou prošli. Hlavně zdravím, Milana Šebka,Pepu Hrbáčka, Křivku a další.
řidič-kotelník
Přeji Vám šem krásné svátky a hodně zdraví.Na dvoje Vánoce strávene na Klápě nikdy nezapomenu vrchovate stoly jídla a dobrá parta Mirek
Re: řidič-kotelník
kedl miroslav | 3.2.2010 01:43 | id 11072 | nahlásit
Podívejte se na sekci Dobové foto je tam Richtr s Hesinou a hledáme starší kamarády Vitáska,Homutu,Součka a Trnobranského a další ozvěte se
Klápa podzim 1976 - 78
Zdravím všechny chlapy z Klápy! Nazdar Mirku!
Teprve nedávno jsem objevil tuhle diskuzi a s velikou chutí jsem si při přečtení všech příspěvků zavzpomínal na staré časy - těžkou službu, drsnou, ale neskutečně krásnou šumavskou přírodu a bezvadnou partu kamarádů, na které dodnes vzpomínám... a oni na mě, za což Ti Mirku Kedle velký dík!
Na Klápě jsem byl několikrát .např. v 90-tým - to byla rota obehnána plotem a signálka byla už stržena. Mluvil jsem tam se staršinou Novákem, přes piket jsem došel na Plešňák a na Rakouské ještě stál špak a pod ním se točilo pivo. Naposledy - asi před měsícem - jsem prošmejdil Šumavu od Železné Rudy až po Klápu. Tam jsem tři noce spal přímo v budově, kde měl byt staršina. Je z toho teď ubytovna a v přízemí je bufáč s pivem a buřtama. Na noc odjedou a na tři kilometry ani živáčka. Jen Ty, Šumava a bouřka. Po létech zase silný zážitek. Klostermann by měl radost... Ve Stožci jsem mluvil s majorem Šperkou - byly frťany a pivo. Co se týče roty - z vnějšku vypadá zpustle a otrhaně. Vnitřek ale tak zdevastovaný není ( jak by se dalo čekat). Rozbitá okna, bordel na podlaze, někde vlhko - hlavně sklep. Působí to depresivně po tom co jsme tam dva roky žili, ale zbourat to se mi zdá příliš kruté. Pokusím se přihodit pár fotek interiéru. S lanovkou to prý taky není tak jisté. Spousta místních je proti. Tak nevím??? 3.9 2011 jedu na Klápu na sraz tak doufám že vás tam dorazí co nejvíc. Čau všichni! Čau Míro! Zdraví Vladimír!
Teprve nedávno jsem objevil tuhle diskuzi a s velikou chutí jsem si při přečtení všech příspěvků zavzpomínal na staré časy - těžkou službu, drsnou, ale neskutečně krásnou šumavskou přírodu a bezvadnou partu kamarádů, na které dodnes vzpomínám... a oni na mě, za což Ti Mirku Kedle velký dík!
Na Klápě jsem byl několikrát .např. v 90-tým - to byla rota obehnána plotem a signálka byla už stržena. Mluvil jsem tam se staršinou Novákem, přes piket jsem došel na Plešňák a na Rakouské ještě stál špak a pod ním se točilo pivo. Naposledy - asi před měsícem - jsem prošmejdil Šumavu od Železné Rudy až po Klápu. Tam jsem tři noce spal přímo v budově, kde měl byt staršina. Je z toho teď ubytovna a v přízemí je bufáč s pivem a buřtama. Na noc odjedou a na tři kilometry ani živáčka. Jen Ty, Šumava a bouřka. Po létech zase silný zážitek. Klostermann by měl radost... Ve Stožci jsem mluvil s majorem Šperkou - byly frťany a pivo. Co se týče roty - z vnějšku vypadá zpustle a otrhaně. Vnitřek ale tak zdevastovaný není ( jak by se dalo čekat). Rozbitá okna, bordel na podlaze, někde vlhko - hlavně sklep. Působí to depresivně po tom co jsme tam dva roky žili, ale zbourat to se mi zdá příliš kruté. Pokusím se přihodit pár fotek interiéru. S lanovkou to prý taky není tak jisté. Spousta místních je proti. Tak nevím??? 3.9 2011 jedu na Klápu na sraz tak doufám že vás tam dorazí co nejvíc. Čau všichni! Čau Míro! Zdraví Vladimír!
Klápa 1977-1979
Ahoj všichni kluci. V prvním roce jsem dělal kuchaře s jednim klukem z Kladna, byl o půl roku starší. Druhý rok jsem byl provianťák. Vařil zase o půl roku mladší Kladeňák Pavel Náprstek. PLešné jezero se rušilo v r. 1978. Opravdu k nám přivezli 2 koně. Byli ve stáji vedle úložky PV3S. Fasoval jsem pro ně krmivo. jeden byl klusák, když je voska trochu popohnal, tak jeden začal klusat a druhý cválat. Na psy z Plešňáku nepamatuji. jen na naše, Ira,Brita tu měl Králík z Velvar. Jinak psovodi s čubama chodili ke mně na schodiště za kuchyní mlsat (čuby).Podívám se po nějakých fotkách, ale bylo jich málo. Nemohu si vzpomenout na Mirka Kédla. Ozvy se. Čau všichni.
Re: Klápa 78-80
čau provianťálu Pavle, možná si na mě nepamatuješ, byl jsi můj mazák, ja dělal psovoda na rotě a zabijel prasata. Po Králikovi jsem měl Britu, která u mě dožila na zahradě, litovali ji v Sušici utratit, tak jsem si pro ni r.1980 dojel, ještě 5 let žila. Z tvé dodby a z mojí se ještě nikdo na této stránce neozval m im o kotelníka Kédla. Tak zdravím všechny ahoj.
Re: Re: Klápa 78-80
Já si Tě pamatuji Viktore spolu jsme udělali nějakou tu zabíjačku spolu s Pavlem Oláhem.A na Tvoji Britu myslim dodnes.Měj se moc fajn a hodně zdravíčka.Mob.733166403.Zdravim Vás všechny.
Re: Re: Re: Klápa 78-80
Fousáč | 8.1.2011 10:23 | id 24775 | nahlásit
Oláha a Švece si pamatuji a pamatuji i dýchánky v kotelně než Barkas nechal zazdít vchod ze sklepa v roce 1992 jsem ho opět obnovoval.
Re: Re: Re: Klápa
Já jsem byl jako kuchař.Náprstek,Mišák,Struhar,Ducár ty kluky pamatuji.A mjr.Slivka to byl opravdu super chlap.a kpt.Heřmanský to byl kolík.Jinak já bydlim v Berouně.Tak zatim ahoj.
Re: Re: Re: Klápa 78-80
Čau Vlastíku, až nyní jsem si přečetl Tvůj komentář. Člověče, po takové době si Tě nějak nemůžu vybavit, je pravda, že jsem jako psovod dělal zabíjačky jak na rotě, tak u nějakého šumaváka na Zvonkové. Je to ostuda, ale marně se snažím vzpomenout i na Pavla Oláha. Přesto se měj moc pěkně a snad někdy na Klápě naviděnou Viktor.
Re: Klápa 1977-1979
Ahoj taky jsem sloužil na Klapě. V roce 1978 na jaře v 80tých letech jsem podepsal s kamarádem Janem Struharem na důl Nosek na Kladensku. Já jsem zůstal pořád na Nosku a on emigroval do USA v roce 83. Pavla Náprstka znám velmi dobře, několikrát už sme se setkaly, znám ho z vojny. Z Viktorem Tučkem jsem se již spojil a bylo by pěkné kdyby se ozvaly další kamarádi kteří tam sloužili také. Ahoj všichni, Zdraví Honza......
Re: Re: Klápa 1977-1979
Nazdar hoši, všechny Vás zdravím. Teď jsem se dozvěděl o této adrese od Viktora Tučka. S tím jediným jsem v kontaktu. Já se tam jedu podívat 7. 5. 2010. Jenže, kdyby tam náhodou někdo byl, tak se stejně nepoznáme. Vždyť už je to nějaký pátek. Koukal jsem na leteckou mapu a už jsou tam pěkné průseky. Ale hotel a hřiště je tam pořád. Tam jsme hráli fotbal třeba s Jardou Pfeifrem, atd. Já už si ty jména moc nepamatuju. Myslím, že třeba Jeřábek (Jirka?) se staral o prasata a Šándor je pak střílel škorpíkem. A všichni máte pravdu - pan Smitka supr chlap. Tak zatím čau.
Re: Re: Re: Klápa 1979-1981
Ahoj Pavle.
Dúfam že si na mňa spomínaš, slúžil som ako pátrač, v mojom ročníku boli chlapci ako napr. Jandejsek, Černý, Krbec atď. Hrávali sme nohejbal na ihrisku pod prasečákom. Veľmi som sa potešil, keď som v tomto bloku našiel i Tvoje meno. Písal som i Viktorovi Tučkovi a Jozefovi Králikovi, tí mi aj odpísali. Ja bývam pod Tatrami v Spišskej Novej Vsi, som vášnivý turista a hubár. Keď niekedy si prečítaš tento komentár, odpíš mi a napíš mi Tvoju e-mailovú adresu. Maj sa pekne, zdraví Ťa bývalý spoluklápák Jozef.
Dúfam že si na mňa spomínaš, slúžil som ako pátrač, v mojom ročníku boli chlapci ako napr. Jandejsek, Černý, Krbec atď. Hrávali sme nohejbal na ihrisku pod prasečákom. Veľmi som sa potešil, keď som v tomto bloku našiel i Tvoje meno. Písal som i Viktorovi Tučkovi a Jozefovi Králikovi, tí mi aj odpísali. Ja bývam pod Tatrami v Spišskej Novej Vsi, som vášnivý turista a hubár. Keď niekedy si prečítaš tento komentár, odpíš mi a napíš mi Tvoju e-mailovú adresu. Maj sa pekne, zdraví Ťa bývalý spoluklápák Jozef.
Re: Re: Re: Re: Klápa 1979-1981
Karel Krbec | 22.4.2012 19:12 | id 45169 | nahlásit
Jozefe, zdravím Tě, rád vzpomínám na strávené časy na Klápě. Zrovna nedávno jsem prohlížel fotky. Můžeš otevřít ve vojensku roty PS (7. prapor, 13. rota, ročník 79-81), kde máme společné foto. Můžeš se mi ozvat na dcery e-mail: ivana.krbcova@seznam.cz
Re: Klápa 1977-1979
AHoj Pavle,
kolikrát na tebe vzpomínám - jak jsme spali na pokoji s dalšíma klukama zdraví tě řidič poplachové hlídky Jiří Pospíšil ( dík za vykrmení v kuchyni mohli bychom uspořádat sraz na Šumavě)
kolikrát na tebe vzpomínám - jak jsme spali na pokoji s dalšíma klukama zdraví tě řidič poplachové hlídky Jiří Pospíšil ( dík za vykrmení v kuchyni mohli bychom uspořádat sraz na Šumavě)
lanovka ?
Al-Lami | 4.11.2009 07:20 | id 7299 | nahlásit
Tak o rotě se uvažuje jako o stanici pro nově připravovanou lanovku. Byla by zde nástupní stanice. Samozřejmě prosazují okolní obce využití a aktivisté jsou proti.
Re: lanovka ?
f | 4.11.2009 07:45 | id 7300 | nahlásit
A že jim to trvalo, nejdřív čekaly až od tud odejdou policisti z cizinecké pak podnikatelskými záměry nechají objekt pomalu chátrat , počkají až se vymění několik správných lidí ve funkcích od obce až po vládu no a potom jdou do toho. Celkem běžný postup dnešní vládnoucí třídy. Uplatnění pro místní občany? - žádné, protože tam nezaměstnají ani jedno ,budou to opět od jinud.
Re: Re: lanovka ?
Jarda | 4.11.2009 08:34 | id 7301 | nahlásit
To je to příhraniční češství o kterém byla zmíňka při oslavách vzniku státu.
Re: Re: Re: lanovka ?
noveudoli | 5.11.2009 12:08 | id 7325 | nahlásit
Tak tady je clanek o lanovce...
cestovani.idnes.cz/z…
cestovani.idnes.cz/z…
Re: lanovka ?
Lukáš | 9.12.2009 18:00 | id 8349 | nahlásit
o Nový Pece jezdím rád, zhruba tak 3 krát do roka...Žiju v Praze ale jsem rodilej karlovarák...Důvod proč tam jezdim je, že si jedu vyčistit palici, courat se po krásný nedotčený přírodě...Když tam bejvám, tak na večeře chodím do jedný restaurace blízko zavřeného hotelu Nová Pec..Protože je tam zahrádka, sedím venku a nestčím se divit..Na parkoviště přijede drahá audina za tři mega, z ní se vykulí asi tak pětapadesátiletá dáma , o váze cca 130 kg, oblečená ve značkovém oblečení za x tisíc, nasadí brusle-inliny, a na klidné silnici kde skoro nic nejezdí, předvádí kolemjdoucím své bruslařské umění, a svým oblečkem s břichem jak pneumatika to, že na to má prachy...když to vidím, nemůžu si nevzpomenout na filmy jako Slavnosti Sněženek, nebo Na samotě u lesa, a jen zakroutit hlavou a řícz si- Pražská kulturo, budiž nám vítána.... já sám jsem ve své podstatě taky Pražák, ale, na Šumavu se jezdím courat po lesích a krásný přírodě, a ne trdlovat na bruslích...na to je v Praze super třeba Ladronka...Když tak na ten výjev koukám, pak si říkám-už tu chybí jen zorbing, tubing, lanové centrum, bobová dráha a golf...jo a mohla by tu být také alternativní čajovna a skate park...pane bože, copak se už všichni zbláznili še sem tahaj tohle, a chtěj z tý krásný přírody udělat akorát šaškárnu pro naše pseudoamíky? Už pak jen chybí klub, kde si metrosexuálové budou moct pěstovat kohoutky na hlavě, a předvádět se v bílých kalhotech a růžovoučkých tričičkách....lidi prosimvás už konečně přestaňte blbnout...stejně si myslím, že v této části už moc starousedlíků, kterým by to ekonomicky pomohlo nežije, že je tu hodně hoteliérů a restauratérů přivandrovalých za účelem zisku odjinud...takhle si pomoc regionu nepředtsavuju...
Re: Re: lanovka ?
noveudoli | 9.12.2009 22:03 | id 8357 | nahlásit
Lukáši,vnímám to stejně,díky za dobrý názor...
Re: Re: lanovka ?
Já s tebou taky stopro souhlasím. To co popisuješ je už na LIPNĚ! Za chvíli to bude ve Frymburku. Já když musím jet přes Lipno tak je mi po tom týden zle! No vidíš Frymburští radní jsou z toho uneseni co dokázali a při každé příležitosti hlavně v televizi se tím chlubí. No ale kdyby se v Peci začala ta lanovka tak by třeba ta ruina Hot.N.Pec /2roky jsem tam nebyl/ mohla začít sloužit jako nějaké to centrum co uvádíš. Dobrý co!?! Jen doufám že se toho nedožiju...
13 rota 1988-1990
Nazdar hoši koukam jak blazen . Reaguji na vzkaz Romana nebyl si proviantak zvany Bobr???????
Jinak moje cislo icq je 253-874-304
Jinak moje cislo icq je 253-874-304
Re: 13 rota 1988-1990
nazdar taky koukam zrovna jsem objevil tuto stranku a vidim ,ze nejsem sam kdo rad vzpomina a vraci se do nove pece a Klapu. slouzil jsem 1987-89 za maj. WEISE ,stars. Novaka tusim ze jeste nejaky Vrabčak .Byl jsem spojar s prezdivkou Špago .Letos jsem se znovu dostal na rotu a prolezl cele okoli roty ,kotce ,staje kde jsem jakoby včera videl naše kone Fuksu a Friceka, jak maly kluk jsem se radoval z toho vseho co tam ještě stoji .Na tu přirodu a ty dobre kamoše rad vzpominam na to zle a ty ne vždy prijemne mazaky ,ne vsechny ,jsem uz zapomnel.Zdravim všechny
Re: Re: 13 rota 1988-1990
Jirka Žižka | 21.12.2009 19:01 | id 8831 | nahlásit
Čágo Špago.Nemůžu si tě sice vybavit,ale přezdívku si pamatuju.Já sloužil ve stejných letech jako ty a dělal jsem psovoda.Do civilu jsem šel na jaře.Pamatuješ na Pepu Višňovskýho,nebo na Petra Červenku? Co koňák Pepa Houdek? Na Klápě jsem se byl podívat asi před 2měsíci a dejchlo to na mně úplně stejně.Bylo by dobrý,někdy se tam sejít.Zdravím a přeji hezké vánoční svátky.
Re: Re: Re: 13 rota 1988-1990
Cus Jirko taky sem tam složil a byl tvoje cislo možná mě znaš sem Múča a sloužil sem s Bobrem alias Chovanak,Svistun,brož,atd
Re: Re: Re: 13 rota 1988-1990
pametas si ma stary pes z Milevska ja som tvoj mlady
Re: Re: Re: 13 rota 1988-1990
Ja vas zdravim .Slouzil jsem na bedne s Vysnovskym, Taky tam byl Hary, nejvetsi dustojnik Laco-Dedek ,Cervenka-opic,Houdek,Lada-sid,kuchar-Tonda aDusek.Silvestr Sabo-psovod vic si nejak nemuzu vybavit.bylo to docela fajn rad vspomynam na B4 vyslap v zyme na styk zdravym a ozvy se.
Re: Re: Re: Re: 13 rota 1988-1990
Čáv, Fialka, čáv starý pes , všetkých si pamätám, ale ksichty si už neviem predstaviť leda tak "opic" :)))
Re: Re: Re: Re: 13 rota 1988-1990
nazdar fialko ještě bydlíš v milevsku dej vědět jak se máš
Re: Re: Re: 13 rota 1988-1990
čáv Jirko, určite si ma budeš pamätať,-Ondrej Mentel- máme dokonca ešte aj spoločné fotky so psom pri patníku či znaku. :))) Prajem ti (vám všetkým) všetko dobré.
Re: Re: 13 rota 1988-1990
Cus Peto pamatuju si te , a co ti rika Bobr,brož, svistun atd ? Nemas nohodou nejaky spojeni treba na Bobra ?
Re: Re: 13 rota 1988-1990
terz som to tu objavil.si moj rocnik ja som dubnovy ale nepamatuju si ta
Re: Re: 13 rota 1988-1990
Ahoj Peťo ! Neviem či si spomínaš , slúžil som s Tebou , robil som operáka a slúžil poplachovky. Spomínam si ako som bol s Tebou na techn. hliadke - robil si vodoteč na dolnej štyrke a bolo Ti zle. Potom ako nás poplachovka doviezla na rotu a stačil krajec chleba a bolo po probléme.
Re: Re: Re: 13 rota 1988-1990
Ahoj Jozefe.Je mi líto ale boužel si mě pleteš,já sloužil v Českých Žlebech v letech 85-87.Ppk.Snitku znám protože mám H.Plané rekreační byt.To ovšem neznamená že pokud bys tam někdy zavítal nemůžem dát řeč.Odkud jsi?
Re: Re: Re: 13 rota 1988-1990
Zdravym te Jozo slouzil jsem na bedne s tebo a Lacem.Rocnik jsme byli1987-1989 jaro za mjr.Vaize.Do civylu jsme jeli s vamy pres Prahu a na Matejskou pout.A ty s dedkom a Harym jste pokracovali domu.Jestli si vspomenes tak napis nebo i vy kdo semnou slozil.Mejte se hezky vsicni Klápáci
Re: Re: Re: Re: 13 rota 1988-1990
Čágo Fialko. Moc dobře si pamatuju náš odchod do civilu. Někde ještě snad mám fotku když jsme se fotili před Matějskou. Podařilo se mi sehnat kontakt na Pepu Višňovskýho, Petr Červenka (Pupi) je snad ještě v Praze u hasičů a to je všechno co vím o našem ročníku. Pamatuješ na pátrače Petra ( Cauli)? Bylo by dobrý se sejít. Jirka
Re: Re: Re: 13 rota 1988-1990
Servus Pašáci. Pupoš mě poslal odkaz a nestačím čumět jaká velká jména se tu objevují. Jožo V. Jiraka Ž. Míra M. z Teplic (můj koník) atd. Na plánovaný sraz pochopitelně dorazím a omluvím se veřejně před natočeným Platanem, že jsem vám všem pokazil hodnocení "S čistým štítem do zálohy".
13 rota jaro 89
Ahoj Pepo! Moc Tě zdravím a snad si vzpomeneš na Malýho Kaulyho? Měj se a pošli na sebe nějaký kontakt. Hezký den Petr
Re: 13 rota 1988-1990
Ahoj Muco,moc dobre si natebe vspominam mel sem na starosti kone s Baluchou jestli jeste spominas.Rikalimi sufi muj starej bil Otta Broz tvoje cislo,jak se mas jak jde zivot.
Re: Re: 13 rota 1988-1990
Hoj sice si te nepamatuju ale s Otasem a Bobrem sme byli velky kamosi , k***a to je doba
Re: 13 rota 1988-1990
čau jak se vede,doufám,že jsi nezapoměl
PS ročník 1968-1970
Zdravím, sloužil jsem na Klápě za majora Smitky v letech 1968-1970. Letos o dovolené jsem zase Klápu navštívil, je tam stále moc pěkně a kdo nevěří, ať se mi ozve!
Re: PS ročník 1968-1970
Milan | 10.11.2009 14:45 | id 7499 | nahlásit
Ahoj Pavle. Sloužil jsem na Klápě o trochu později, v letech 1975-1977. Máš pravdu, je to nádherné místo a rád se tam také navracím. Jinak pro informaci p. Smitka žije v Horní Plané, asi před měsícem jsem s ním osobně hovořil. Je mu již přes 80 let. Dobrej a rovnej chlap. Pokud bys plánoval návštěvu Klápy, dej vědět, bude-li čas, můžem se setkat osobně. Ahoj - Milan
Re: Re: PS ročník 1968-1970
Karlovák | 10.11.2009 14:55 | id 7500 | nahlásit
Pokud se nemýlím byl jsi původem Pražák? nebo ne? a nyní žiješ a pracuješ přes 30 let na Šumavě?
Re: Re: Re: PS ročník 1968-1970
Milan | 13.11.2009 19:48 | id 7601 | nahlásit
Zdravím "Karlováka", máš pravdu, narodil jsem se v Praze, mám tam sestru, rodiče již bohužel nežijí. A jak sám - s trochou humoru říkám - jsem již naturalizovaný šumavák, bydlím nyní nedaleko lipenské vodní nádrže. Po Praze se mi ani příliš nestýská, občas tam zajedu, ale vždy se zas těším vrátit se na Šumavu, hold se již cítím doma tady. Znám několik kamarádů, kteří zde, v tomto regionu po vojně natrvalo zakotvili, založili rodiny a jsou zde spokojeni. Je to zajímavé, jak člověk tak nějak i osudově přilne k místu, kde vojančil. Podobně jako já, je na tom i na těchto stránkách známý přispívatel "Fousáč" - čímž jej také zdravím.
Měj se zatím "Karlováku" moc krásně - snad se někdy setkáme osobně.
Měj se zatím "Karlováku" moc krásně - snad se někdy setkáme osobně.
Re: Re: Re: Re: PS ročník 1968-1970
Fousáč | 14.11.2009 08:59 | id 7612 | nahlásit
Zdravím tě starouši. Karlovák pochází kousek od nás z Janovic a jezdí sem taky, ale hlavně na prasečák kde strávil podstatnou část své kariéry a tebe zná z Bobíku on byl se mnou na učňovce a do přijímače přišel o rok déle. Jemu jsem dal taky typ na tyto stránky. Prohlásil že je škoda že neexistuje klub prasečkářů a že jich bylo na celým praporu.
Re: Re: Re: Re: Re: PS ročník 1968-1970
Milan | 14.11.2009 15:07 | id 7618 | nahlásit
Srdečně Tě Fousáči zdravím. Trochu jsem očekával, že se setkáme osobně v H.P. minulý pátek, kde slavil Tvůj kolega Karel narození druhé dcery - Karolinky. Pozval mne telefonem, byl jsem v práci do 19.00 hodin, tak jsem tam jel rovnou z Č.K. Dorazil jsem tam kolem 19.30 hodin a byl jsem překvapen, že zde byli téměř všichni mí bývalí kolegové. Karlos se tak zpil, že jej museli doslova odnést domů. Byl v Bowlingu prý už od 16.00 hodin. Alespoň bude dcerka řádně zapitá a dobře poroste do krásy. Jakmile budu mít cestu do mého dřívějšího bydliště, ozvu se Ti telefonem. Pokud nebudeš zrovna na šichtě, můžem se setkat a dát řeč. Zatím ahoj, ahoj - Milan.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: PS ročník 1974-1976
Ahoj Milan. Ja som rád, že sa ozval niekto z tých rokov keď som tam slúžil ja. Na Klápe som bol v rokoch 1974-1976.Meno Milan my nič nehovorí, ale priezviská mám zapísané teraz si tipnem nie si ty Koldovský? Ahoj - V.B.
Re: Re: Re: PS ročník 1974-1976
Milan | 13.11.2009 19:56 | id 7602 | nahlásit
Ahoj Vladimíre, Koldovský nejsem, ale toto příjmení se mi vybavuje také, mám pocit, že to byl velitel družstva-desátník, ale nevím přesně. Když tak vzpomínám, vybavují se mi jména psovodů Jirka Lejčko, Týbl, Rovder, Kamrla, spojař Souček, kotelník Roun, možná bych si ještě na další kluky vzpoměl. Musím řádně zapátrat v paměti. Měj se fajn a ahoj - Milan.
Re: Re: Re: Re: PS ročník 1974-1976
Ahoj Milan, s menami psovodov máš pravdu ja len doplním Lejčko mal Katku, Týbl-Naďu, Rovder - Hesi, Ďuriš - Ilsu, Stádnik - Zinu, Juročko - Asi atď. Spojari boli ešte Blažko, Křten, Kabeláč, kurič - Kříž, šofer - Šmíd a ďalší to len tak na oživenie pamäti. Tak sa maj -ahoj. Vladimír
Re: Re: Re: Re: Re: PS ročník 1974-1976
Milan | 8.12.2009 08:24 | id 8308 | nahlásit
Opět Tě Vladimíre zdravím z dnes trochu zatažené Šumavy. Musím přiznat, že si mi osvěžil paměť s těma fenama, které jsi přiřadil k psovodům. Samozřejmě si dodatečně vybavuji spojaře Křtěna i ostatní. Ještě jsem si vzpoměl, že jsem jednou jel na opušťák společně s Týblem, myslím, že se jmenoval Jirka. On byl z Buštěhradu, což je kousek od Prahy a zastavil se u nás doma na oběd. ( moje máma byla výborná kuchařka ). Jsou to všechno nádherné vzpomínky a je to hlavně o tom, že jsme byli mladí, plní elánu a různých plánů do budoucna. Vladimíre, pokud bys někdy zajel podívat se do míst, kde jsi vojančil, dej mi předem takto vědět a můžem se setkat osobně. Zatím ahoj -Milan
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: PS ročník 1974-1976
zdravím kluky z Klápy,byl jsem tam o víkendu 22-23.10 2011,oživoval jsem vzpomínky a byl jsem ze všeho rozčarovaný.Předtím jsem sloužil rok a den na 13 Americké jak se ji říkalo v Novém Údolí,nezůstalo z ní téměř nic,dali si soudruzi po 89 hodně záležet,aby nic nezůstalo,jsem z toho hodně smutný,tak jsme se ženou zašli na Klápu a částečně mi to zvedlo náladu,vzpomínky se nedají dohonit.Na Klápu jsem se dostal na jaře 1976 nekdy v květnu to tam byl velitelem maj.Heřmanský protože jsem měl odsezeno 21 tak mi stále předesílal,že těch devět u nej dostanu na 30 abych nasluhoval celý měsíc.Jinak si na nikoho nepamatuji až te´d ze stránek na staršínu jak nás vždycky vylepal mazák nebo bažant,dál tam byl s náma syn nějakédo poslance a taky snad Lébl jeho táta měl být gen.řed.barumu.Ještě por.Mučo jak jsme mu říkali,máme od něj perokresbu starý Smrčiny.Budu rád,když odepíšeš a dáš vědět o příštím setkání,jestli máš nějakou fotku zkus poslat ahoj kamaráde
Re: Re: Re: Re: PS ročník 1974-1976
Ahoj Milan teba nepoznám i keď sme jeden ročník 1974-76 ale ja som išiel do civilu na jar 1976 a ty si asi /říjiňák/. Ale k tým menám syn toho poslanca to bol Voleník, ten por.Mučo ako ho nazývaš čo kreslil tú smrčinu bol Jarolím a ten Lébl bol Lejbl. Najbližší zraz neviem kedy bude moje fotky čo mám sú na stránkach Klápy aj zo zrazu. Čau.
Re: Re: Re: Re: Re: PS ročník 1974-1976
máš pravdu,jak jsem psal tak jsem přišel v tom máji a to už jsi byl doma,šel jsem do civilu v řádným termínu na podzim,jestli bude nějaký sraz dej vědět na majla.Ozval se mi z 13 rPS Nové Údolí taky mladší spolubojovník a už plánujeme setkání spolu,je zajímavé,že nás kteří jsme sloužili 74-76 je poskrounu,je to dáno i poč.gramotností.Dík za odpovědˇa maj sa dobre
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: PS ročník 1968-1970
Fousáč | 14.11.2009 16:36 | id 7622 | nahlásit
No to doufám že se ozveš, na narozky jsem nebyl jako obvykle pozván jsem v jiné směně než mazánci, Těším se až se ozveš
Re: PS ročník 1968-1970
Jirka Kůta | 13.4.2011 15:55 | id 30119 | nahlásit
Ahoj, já jsem též sloužil na Klápě v letech 68-70, budu moc rád, když se mi někdo ozve, tel. 724 953 039. Nemáte někdo spojení na Vratislava Nováka? Mějte se hezky, Jirka
Re: Re: PS ročník 1968-1970
staršina Novak žije ve Volarech. Smitka take žije vPlane.
řidič-kotelník
Klápy hymna-Na Šumavě pod Smrčinou Klápa stojí a
tam jako v kleci ptáček plače mlady peesáček atd.
a pak nesmíme zapomenout na ty co na Vas davali
celou noc na stanovišti pozor a v zimě vas
zahřívali hunatym kožichem ILSA,IRA,HESINA,BRITA a
další Ilse bylo asi 14 let nosili jsme ji zbylé
syry od snídaně říkali jsme jí baba ,byla zvykla
jak se otevrou deře u auta tak pojedem ,když za
mou přijeli rodiče tak chtěla nasedat do škodovky
vždyt byla taky zelena
tam jako v kleci ptáček plače mlady peesáček atd.
a pak nesmíme zapomenout na ty co na Vas davali
celou noc na stanovišti pozor a v zimě vas
zahřívali hunatym kožichem ILSA,IRA,HESINA,BRITA a
další Ilse bylo asi 14 let nosili jsme ji zbylé
syry od snídaně říkali jsme jí baba ,byla zvykla
jak se otevrou deře u auta tak pojedem ,když za
mou přijeli rodiče tak chtěla nasedat do škodovky
vždyt byla taky zelena
řidič-kotelník
Zdavím užílal jsem si přírodu těšili jsme se do
civilu a radi se tam vracíme tam kde jsem jezdil
gazíkem jezdím na kole když jsme přišli na Klapu
otevírala se nova rota na Zvonkové a než jsme
končili zrušili plešné jezero k nám dali koně a
asi dva psy . Stavěl jsem se ve Volarech u
staršiny Nováka a ve Stošci ma stánek Šperka ve
Volarech je sraz 5 září www.Kedl.cz
civilu a radi se tam vracíme tam kde jsem jezdil
gazíkem jezdím na kole když jsme přišli na Klapu
otevírala se nova rota na Zvonkové a než jsme
končili zrušili plešné jezero k nám dali koně a
asi dva psy . Stavěl jsem se ve Volarech u
staršiny Nováka a ve Stošci ma stánek Šperka ve
Volarech je sraz 5 září www.Kedl.cz
Klápa
Ahoj kluci, sloužil jsem na Klápě 1978-1980 jako
psovod. Bylo nam krušno, ale ted se pěkne
vzpomíná.
psovod. Bylo nam krušno, ale ted se pěkne
vzpomíná.
Rocnik 1988 1990
Zdravim vsechni 13rps.Slouzil jsem za majora
Weisse.Bilo tam moc heski,,jenom ta GUMARNA.Cago
Weisse.Bilo tam moc heski,,jenom ta GUMARNA.Cago
dobové foto
noveudoli | 25.12.2008 17:56 | id 681 | nahlásit
Fotky z Nové Pece když se
stavěla: http://www.vojensko.cz/nova-pec-70-let
a#631
stavěla: http://www.vojensko.cz/nova-pec-70-let
a#631
Zrušené
Tak nám to nějak zamotali.Byl jsem v Novém
údolí,to byla "13",Plešňák
"14".Stožec nebyl ani Nová pec . To
bylo 1968-70.Nevím nic o tom,jak se to semlelo.Má
někdo informace,proč třeba zbourali bývalou
kamennou celnici (rotu) v Novém údolí?
údolí,to byla "13",Plešňák
"14".Stožec nebyl ani Nová pec . To
bylo 1968-70.Nevím nic o tom,jak se to semlelo.Má
někdo informace,proč třeba zbourali bývalou
kamennou celnici (rotu) v Novém údolí?
Re: Zrušené
Rota Nová Pec/Klápa/ vznikla až v roce 1963 na
vánoce,když se zrušila bývalá rota Planina,která
následovala po rotě Plešné Jezero.Bývalá celnice v
Novém údolí se zbourala,když se postavily nové
roty a to České Žleby a Stožec.
vánoce,když se zrušila bývalá rota Planina,která
následovala po rotě Plešné Jezero.Bývalá celnice v
Novém údolí se zbourala,když se postavily nové
roty a to České Žleby a Stožec.
Re: Re: Re: Zrušené
Plešné jezero se zrušilo na podzim roku 1978
Plešné jezero
po zrušení útvaru Plešné jezero měla rota Klápa na
starosti i ostrahu Plešného jezera.Nemá někdo z té
doby fotky od jezera?Do tohoto zrušení vedla
signálka k jezeru,kde končila u roty a pokračovala
až za kameným mořem.nemá někdo info jak to
vypadalo po převodu ochrany na rotu klápa?Nemá
někdo info o stěhování roty Plešné jezero na
Klápu-jak to bylo se služ psy?Jedná se mi o fenu
Králka z PS z Plešného jezera nar 1968 kat
H1.Děkuji
starosti i ostrahu Plešného jezera.Nemá někdo z té
doby fotky od jezera?Do tohoto zrušení vedla
signálka k jezeru,kde končila u roty a pokračovala
až za kameným mořem.nemá někdo info jak to
vypadalo po převodu ochrany na rotu klápa?Nemá
někdo info o stěhování roty Plešné jezero na
Klápu-jak to bylo se služ psy?Jedná se mi o fenu
Králka z PS z Plešného jezera nar 1968 kat
H1.Děkuji
NAŠE KLÁPA
Zdravim všechny,kteří sloužili na klápě.Sloužil
jsem tam v letech 1991-1992.Pravda,bylo to po
revoluci,ale rád na ty časy vzpomínám.Bylo tam
nádherně,ty vzpomínky se nedají vymazat.tenkrát
nám dělal velitele major Weiss.
jsem tam v letech 1991-1992.Pravda,bylo to po
revoluci,ale rád na ty časy vzpomínám.Bylo tam
nádherně,ty vzpomínky se nedají vymazat.tenkrát
nám dělal velitele major Weiss.
Re: NAŠE KLÁPA
čau,začal jsem sloužit na podzim roku 90 do jara 92 dělal jsem proviantáka po bobrovi a tak ni také říkalí se mnou sloužil medvěd,satorejka,a víc jsi nespomínám rád bych se s nimi zase sešel byly jsme skvělí tým,i když major vais nás pěkně buzeroval,ozvěte se mi pokud možno zde nebo 6038868965
Re: Re: NAŠE KLÁPA 90-92
Ahoj Bobře,zdravím tě z Buštěhradu.Pokud si to přečteš,ozvi se mi,rád tě uvidím.Zdraví Medvěd-Tomáš Vaněk
606 932 109
606 932 109
ročník 1981-1983
Zdravím všechny z roty Klápa podzim 1981 - 1983
kdo mě znal ať se ozve na mob. číslo 775621105 mám
kontakt na Karla Vavřína (pasáček) a Františka
Junka. Nutně scháním kontakt na Milana Jarůška (
Boba) z Prahy.
kdo mě znal ať se ozve na mob. číslo 775621105 mám
kontakt na Karla Vavřína (pasáček) a Františka
Junka. Nutně scháním kontakt na Milana Jarůška (
Boba) z Prahy.
Re: PS
Ano je to Klápa a je pomenovaná podla pôvodného
majitela. Ja som tam slúžil v r.1974-76 a bola to
vtedy 15rPS. Slúžiť na Klápe ako sa vtedy hovorilo
bolo za odmenu lebo ako jedna z mála pohr. rot
mala zavedené ústredné kúrenie.
majitela. Ja som tam slúžil v r.1974-76 a bola to
vtedy 15rPS. Slúžiť na Klápe ako sa vtedy hovorilo
bolo za odmenu lebo ako jedna z mála pohr. rot
mala zavedené ústredné kúrenie.
Re: Re: PS
a taky mezi prvními,která měla barevnou televizi,koukali jsme na olympiádu v Montrealu a čekali dlouho do noci na toho kubánskýho bombardéra,jméno mi vypadlo,ani ne jedno kolo a šlo se spát nebo do služby.
Re: Re: Re: PS
Na ten televízor sa pamätám staršina Novák ho už mal v sklade a povedal že ho skorej nevydá až keď mi odídeme do civilu, keby žil určite by to potvrdil. Česť jeho pamiatke.
