| Předchozí | 1 fotografie T.Parkan z 7 | Další |

Bývalá rota Nový Vojířov - dnes lesní hotel Peršlák
Autor: T.Parkan | Pořízeno: 9.2007 | 7×
Sekce:
Pohraniční roty 15. bPS
14. rPS - Nový Vojířov
(7 fotografií)
14. rota 3. praporu 15. brigády Pohraniční stráže u obce Nový Vojířov.
Rota se nacházela 150 m od státní hranice. Dnes se zde nachází lesní hotel Peršlák. Adresa: www.perslak.com
V úseku této roty se nachází nejsevernější bod Rakouska.
Rota se nacházela 150 m od státní hranice. Dnes se zde nachází lesní hotel Peršlák. Adresa: www.perslak.com
V úseku této roty se nachází nejsevernější bod Rakouska.
Okres: Jindřichův Hradec
GPS: 49°1'12.975"N, 15°1'32.126"E
Související fotogalerie
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
hledani kamaradu
hledam kamarady z rocniku duben 78-80.ozvou se-
fotky rota perslak
Hledam vsechny fotky roty perslak a kolem ... nekolik uz jich mame ... nahlednete na : www.facebook.com/pho… . pokud by jste meli fotky nebo dokumenty nebo cokoli prosim kontaktuje me pres facebook nebo na mail: marcus@perslak.com . dekuji
88-90
nemá niekto dobové foto roty?spomienky su spomienky...zdravím všetkých!!!
88-90
a toto som našiel na nete:
Tematický zájezd JčKlubu českého pohraničí na východní Slovensko Velká Lodina(pri Kysaku)
Ve dnech 25.-28.5.2012 se po roce uskuteční opět autobusový zájezd k přátelům a kamarádům na východní Slovensko v rámci známého tematického bloku ?Svoboda přišla z východu?.
Také v letošním roce je zájezd spojen s pietní vzpomínkou na poslední oběti bojů proti banderovcům ve Velké Lodině u Kysaku, kde u pamětní desky uctíme památku zavražděného stržm. Proška a Poláka. V rámci zájezdu jako hlavní program navštívíme Dukelské bojiště, Svidník a vypálenou obec TOKAJÍK.
Pišta...
Tematický zájezd JčKlubu českého pohraničí na východní Slovensko Velká Lodina(pri Kysaku)
Ve dnech 25.-28.5.2012 se po roce uskuteční opět autobusový zájezd k přátelům a kamarádům na východní Slovensko v rámci známého tematického bloku ?Svoboda přišla z východu?.
Také v letošním roce je zájezd spojen s pietní vzpomínkou na poslední oběti bojů proti banderovcům ve Velké Lodině u Kysaku, kde u pamětní desky uctíme památku zavražděného stržm. Proška a Poláka. V rámci zájezdu jako hlavní program navštívíme Dukelské bojiště, Svidník a vypálenou obec TOKAJÍK.
Pišta...
88-90
aj toto:27.9. ? Pietní shromáždění na ?Peršláku?.
Re: 88-90
Pitkis | 13.4.2012 21:08 | id 44853 | nahlásit
Pišta, foto z vojenciny odo mna si nezrealizoval zatial ?
88-90
ešte nie...skusim dnes,ak budem mať času...
Pre Štefana- Bujaki a Pištu
Jaro | 9.4.2012 11:04 | id 44611 | nahlásit
Chalani keď sa chcete porozprávať odporúčam Skype. Zbytočne tu zaťažujete stránky záležitosťami, ktoré poznáte len vy dvaja. Ak ste ma pochopili, ďakujem!
Re
stefan-bujaki | 9.4.2012 09:44 | id 44604 | nahlásit
-mam-dve-fotky--tam-vidno-cast-buzeraku,aj-kusok-o kolo---garaží-z-1993r
Re: Re: Re
stefan-bujaki | 9.4.2012 09:10 | id 44599 | nahlásit
-trochu-odbocim,-prezeram-ostatne-roty,-po-mnohych -uz-niet-ani-stopy--v-nasom-pripade-je-sa-kde-vrat it..i-ked-len-do-hotela,,
88-90
...tak ideme do hotela pospomínať???a buzerak myslíš,že tam ostal?škoda,že nie su nejaké dobové fotky ...ja mam nejaké,ale to už sme v ciile asi posledný den na rote...pri VP3S...
re
stefan-bujaki | 8.4.2012 15:02 | id 44567 | nahlásit
-Dusan-bol-si-v-pohode-ak-bolo-nanic--hned-si--zan ôtil----voľaku--od-vas
re
stefan-bujaki | 8.4.2012 14:48 | id 44565 | nahlásit
vidim,ze,mas-tiez-mena-v-pamati,ohladom-Smolara,bo l,-ako-nieco-viac,hoci-inak-mizerak,---u-mna-v-zlo m-svetle-sa-drzal-Judiak,az-do-konca,---obaja-z-je dnej-dediny..
re
stefan-bujaki | 8.4.2012 14:37 | id 44564 | nahlásit
ahoj,Dušanko,-Fuzi!vitaj-tak-bolo,ako-pises,ohlado m-Trappovho-uteku,,inak,ako,-v-Malej-Lehote?,co-po rabas?
Re: re
Ty si ma spozna hned aj si vedel skadial som Jakubisina som si zmylil tipujes aj nike dari sa mam ta na fotke aj so psom sme odfoteny spolu na buzeraku zavesym to na internet potom ti dam vediet musim to najst.
Re: Re: re
stefan-bujaki | 9.4.2012 08:03 | id 44594 | nahlásit
viem,ze-sme-takto-spolu-na-fotke..Dusan,--par-sluzieb-sme--odkrutili-ja-zo-snurami-t y-na-bedni-a-Pista-na-Uaze-pocujem-akoby-vcera-KAP URUUU-a-uz-som-siel-k-brane
88-90
hm...to boli časy!!! ...Poplachovka!!!Pamätaš Pišta,ako nam z Hajnice hlasili,že mame narušiteľa medzi sis a týlovku a poplachovka tam behala hľadala...a volali na hajnicu,že kde ho vidia a oni,že stojite pri nom...a zistilo sa,že mlaka na poľnej ceste sa im odrážala a mysleli,že to je nejaka osoba...
zpomienky
Chcel by som pozdravit vojakov rocnik 87-89 Pavel Hujo Ervin Deak Alexander Sabo kuchar Bajza Marcel Cunta Miro Vacek Peter Sojcak Renne Dreisaitel Marek Halama Burinko psovod pes Drol a dalsich co my neprisli na pamät.
88-90
Ahoj...poznáme sa? ja som tam bol o pol roka mladší od nich...na niektorých si spomínam...Teba neviem zaradiť...Pišta-vodič...
Re: 88-90
Ma neser ze ma nepoznas zme na fotke zo psom na buzeraku spolu sme tipovali sasku a vihrali sme 521 korun bola to prva cena.Robil som smiraka na uvaze a dal som ho Jakubisinovi z Jakloviec.Boli sme zHujom spolu na jednej izbe. Rozpametajsa!!!
88-90
ja nie som Pitkis...ja som ten jakubišin...
88-90
Peter Sojcak...on vedel dobre hrať futbal nie? kdesi z Moravy...ak sa nemýlim...na buzeraku sme hravali...
Re: Re: 88-90
Ak mas skype napis ako sa volas a zavolame si.
at to mrska ,ze jo?"
k***a,ma neser,na mna si zabudol? a na Kaselyu?ahoj Duso,ako sa mas po 23 rokoch?ja som Brano.najdi si ma na Facebook.pod bruno kanur.pokecame.pred rokom sme mali stretnutie na Perslaku,3 dni.bolo fantasticky.a tohto roku bude znova.tak mozte prist.ozvi sa my a neser me ty cype!
Re: at to mrska ,ze jo?"
Brano, nazdar- koho pozdravujes Dusa? z vasho cisla, nevybavujem si to meno, priezvisko...
Re: Re: at to mrska ,ze jo?"
ahoj Stevo.ako sa mas?nie,to som len pozdravil Dusana fusku,on bol moj mladsi polrocak.z novej Lehoty.dobry chlapik.napis my na FB.vsetko dobre prajem!
88-90
zdravím všetkých...nejako je to tu ticho!!!
re.
stefan-bujaki | 7.4.2012 00:14 | id 44472 | nahlásit
.na-gitare-..Honza-Svrcek-aj-cisla-kreslil-nasim-starym,.nasa-parta-este,-Lehar,Brezina,Nalezny,Gajdecka,Ru zicka,-tak..,silne-spomienky
88-90
ach Ta pamäť moja...skôr výzor by mi niečo povedal...ale na niektorých si spomínam...všetko dobré prajem!
re.
stefan-bujaki | 6.4.2012 14:37 | id 44438 | nahlásit
,Brano,ahoj,-po-dlhsom-case-si-Tu-,-vies-ako-sa-ma _Milan-Schloff?ci-Hrdlicka-Radek?-co-robia-..,nasi,mazaci,?
re.
stefan-bujaki | 6.4.2012 14:20 | id 44437 | nahlásit
caute-chlapi,kuchar-Szabo-Alexander,nekde-od-Dun.Stredy,pomerne-vymlety-vojak-bol,kuchar-bol-aj-Baj za,a-Vacek,a-proviantak-splaseny-Hujo,--Jirka:Kde- ste-byl-Hujo?-,moc-mne-jako-neserte,víte!
88-90
čau Pitkis...jojoj spomínam na nich...a ten čo vedel hrať na gitare,naše číslo?Kmec,Hric,Gonda...nejako som sa rozpamätal.Hujo bol Hujo!!! Jurgen: A jste tady na dve veci!
Re: re.
Pitky cav Sabo nebol kuchar ale strelec bolo to moje cislo kuchar bol Vacek a Bajza
ozvěte se
Ahoj všichni, kdo sloužili na Peršláku. Vyzývám znovu všechny, kdo tam sloužili v letech 1964 až 1966, ozvěte se. Nejen do diskuse, ale třeba i na můj email.
Kdyby někdo z vás nevěděl od koho je tato výzva, mám svoji dobovou fotku na stránkách Peršláku. Namátkou vzpomenu jména: Franta Lang z Prahy, Stodůlka a Mráz rovněž z Prahy. Martykán z Brna. Michal Drenka z vých.slovenska.Příhoda, Hvižď, Strnad,Matějíček,spojař Hrdlica,řidiči Šebesta a Čtvrtníček. Harant-oženil se v Bystřici.Konečný-psovod Nera. Bohužel na více jmen si nevzpomínám. Je to přece jen skoro půl století.Těším se Radek Šindler.
Kdyby někdo z vás nevěděl od koho je tato výzva, mám svoji dobovou fotku na stránkách Peršláku. Namátkou vzpomenu jména: Franta Lang z Prahy, Stodůlka a Mráz rovněž z Prahy. Martykán z Brna. Michal Drenka z vých.slovenska.Příhoda, Hvižď, Strnad,Matějíček,spojař Hrdlica,řidiči Šebesta a Čtvrtníček. Harant-oženil se v Bystřici.Konečný-psovod Nera. Bohužel na více jmen si nevzpomínám. Je to přece jen skoro půl století.Těším se Radek Šindler.
re
stefan-bujaki | 30.3.2012 19:29 | id 44221 | nahlásit
mena-si-pamatam,-Pista-zajtra-zavolam,-zle-sa-tak- pise,
88-90
tak volaj...ak máš foto nejake skus zaslať na môj mail: hafidgroup@gmail.com
Re: 88-90
ahoj Pista,si na facebook?ak ano ,tak napis bruno kanur a poziadaj ma o priatelstvo.mam tam aj fotky z vojny,a pred rokom sme mali stretnutie a tohto roku bude zas.bolo to krasne!boli sme aj u Vencu aj u Jirku.tak potom pokecame,alebo popiseme.tak cauko zatial.mame sa inak velmi dobre.drz sa a vsetko dobre.
brano kanur
som ti už písal na facebook ...take stretko by bolo fajn...zaspomínať...ok potom popíšeme, všetko dobre!!!
88-90
Ta ty kde si šiel do Honolulu volať???alebo dymové signály používaš???
Re: 88-90
ahoj Pista,precital si si zo vcera ten komentar odomna?
88-90
prečítal Brano...ved som aj odpísal...klikli nižšie...dočítal som sa tu,že si v Nemecku?inak ako sa máš???
re
stefan-bujaki | 30.3.2012 18:42 | id 44215 | nahlásit
politr.Kovar-Vaclav-npor.-starsina-Picka-Zdenek,-a-rotnyHomolka
88-90
to odkiaľ bereš také info???čo si si písal tajne kroniku??? na niektorých sa ešte pamätám,ale mena už nie...
re
stefan-bujaki | 30.3.2012 18:36 | id 44214 | nahlásit
ohladom-velitela-,od-jedneho-priaznivca-pohranicia rov-zciech,kontakty-nie-su
Re: re
kto vie či si na nas pamätá vel.roty...mali by sme urobiť nejaké stretnutie a zaspomínať si...to bol časy!!!foto Pišta nemáš nejake?
:re
Stefan-Bujaki | 30.3.2012 17:23 | id 44209 | nahlásit
-inak-mjr.Kovar,-alias-Tifosi-robí-kotolnika-v-Nov.Bystrici
Pišta
...odkiaľ máš také info??? a politruk sa ako volal???a staršina?
88-90
....Pišta | 30.3.2012 18:31 | id 44213 | nahlásit
nemáš nejaké foto Pišta,skus poslať na: hafidgroup@gmail.com ja som mal jednu skusim pohľadať...
:re
Stefan-Bujaki | 30.3.2012 17:18 | id 44208 | nahlásit
chlapi-ahoj,pisem-ako-mozem,asi-mi-odisla-maticna- doska--,psovod-sa-volal-Pavel-Veprek,bol-moravak-o d-Sumperka,pes-krasny-Ux,
Pišta
presne Pišta...Veprek...Ux...to bol krásny havino...maš nejake kontakty na naše číslo?
vzpomínky na PS útvar Peršlák
S dojetím čtu tyto stránky. Sloužil jsem zde v letech 1964 až 1966. Moji nejlepší kamarádi byli Franta Lang, byl mě za svědka na svatbě. Můj nejbližší nadřízený jako bažanta byl svob.Michal Drenka.Velitel družstva
Teplý. Pamatuji velitele roty mj.Mošu,politruka kpt.Hrona,velitele čety por.Vraspíra.Šoféra Šebestu, spojaře Hrdlicu a mnoho dalších. Nikdy jsem nebyl na žádném srazu,což mě velice mrzí. Mám mnoho veselých vzpomínek, se kterými bych se rád podělil.Jestli se ozve kdokoli, budu moc rád.Mám i několik fotek.Tehdy se fotit nesmělo.Moc se těším.
Teplý. Pamatuji velitele roty mj.Mošu,politruka kpt.Hrona,velitele čety por.Vraspíra.Šoféra Šebestu, spojaře Hrdlicu a mnoho dalších. Nikdy jsem nebyl na žádném srazu,což mě velice mrzí. Mám mnoho veselých vzpomínek, se kterými bych se rád podělil.Jestli se ozve kdokoli, budu moc rád.Mám i několik fotek.Tehdy se fotit nesmělo.Moc se těším.
PSOVOD
MILAN SCHLOFF | 27.10.2011 21:29 | id 37425 | nahlásit
Ahoj Brano mrzi mě jak dopadlo setkani po letech ale asi, víš jak by dopadl můj navrat na tuto akci. Mazaci byli v pohodě až na jednoho kterého nezměnil ani zub času, je mi ho líto ten jako i***t zůstane do konce života. .... JO FARKY...FARKY . Brano věřím že se ještě setkame ,tel. mam na Hrdlise , věřim že někdo zareaguje na muj přispevek. Tak čus zdravím všechny šlofík
Re: PSOVOD
Ahoj ,Milan ! , konecne som Ta --nasiel--, pamatas si na mna , bol som Tvoj mlady, jar 88- januar 90, bol som ako dozorci roty-, + kotolnik ,a ... do prasacaku som chodil , pocuvat futbal v radiu ...
spominas? ak tak odpis, maj sa
spominas? ak tak odpis, maj sa
šmírak
Ahoj chalani...aj ja som bol tam vtedy...ako vodič a slúžil som často dsp a poplachovku...
skúste sa ozvať!!!Veľa šťastia prajem!!!
Pišta!!!
skúste sa ozvať!!!Veľa šťastia prajem!!!
Pišta!!!
šmírak
skúste niečo napísať na mail:
hafidgroup@gmail.com
hafidgroup@gmail.com
Re: šmírak
ahoj Pista,si to ty,moj mlady?co sme robily srandy a jasom ta v kotolni akoze nasiel obeseneho?a potom som poslal Vacka,kuchara za tebou,ze kde si tak dlho.odpis my ak je to tak.
88-90
Ahoj Brano...presne...ale sme sa narobili tých plotovin ....xixixi...krásne časy to boli....ako ten čas letí,iba spomienky ostávajú!!!Bol si aj pri tom ked som na Šaniho(aspon si myslím,že takto volal) čo bol na čurkach urobil BUBUBU? Vacek bol kuchar nie?
Na mena je tu expert Pišta Bujaki ...Pitkis ...nemáš nejaké foto z tých čias?Pozdravujem všetkých bojovníkov z Perslaku!!!
Na mena je tu expert Pišta Bujaki ...Pitkis ...nemáš nejaké foto z tých čias?Pozdravujem všetkých bojovníkov z Perslaku!!!
Zde již nelze dále reagovat
at to mrska,zejo?!
ahoj Milan.vsetko v pohode.na nikoho sa nehnevam,mozno som bol len sklamany,hlavne z mojeho rocnika.to stretnutie bolo pre mna krasnym zazitkom,vratili sme sa spat do cias 14.PS.a stalo to zato,a uz sa tesim na buduci rok.partia,nasi mazaci ,bola super.kazdy bol v pohode a ak niekdo vystupoval z radu,nevadi,kazdy sme nejaky a vsetko akceptujem.verim,ze kazdemu z nas dala vojna nieco,na co nikdy nezapomene,pozitivne.a to vdaka tomu,ze to bola tvrda vojna,z tvrdymi mazaky a tvrdymi veliteli.tak sa maj zatial a ozvy sa.z pozdravom Brano.jinak,Hrdlis se uz neozval,a ja ho taky nebudu viac nutit.tak cauko hosi a bojovnici
SRAZ ROČNÍKU JARO 86 - 88
Ahoj pánové.
Dne 5.8. - 8.8. proběhne malé cvičení ročníku 86-88 v oblasti Nový Vojířov / Nová Bystřice.
PROGRAM:
5.8. - PŘÍJEZD - SEZNÁMENÍ - UMRTVENÍ
6.8. - VZPOMÍNÁNÍ - PŘEKRYTÍ SH - UMRTVENÍ
7.8. - VZPAMATOVÁNÍ - ODJEZD
Kdo chce může se přidat. Tel 739374282
Dne 5.8. - 8.8. proběhne malé cvičení ročníku 86-88 v oblasti Nový Vojířov / Nová Bystřice.
PROGRAM:
5.8. - PŘÍJEZD - SEZNÁMENÍ - UMRTVENÍ
6.8. - VZPOMÍNÁNÍ - PŘEKRYTÍ SH - UMRTVENÍ
7.8. - VZPAMATOVÁNÍ - ODJEZD
Kdo chce může se přidat. Tel 739374282
Re: SRAZ ROČNÍKU JARO 86 - 88
A ZABUDOL SI NA HESLO,CO TAK...UMYVADLO-UNHOST.TO BOLO VENDOVE OBLUBENE HESLO.A NEZABUDNIME SI BLENBAKY A LETNI ROZHALENKY ZRUSIT.A AT TO MRSKA ,ZE JO?
vzpomínky na PS útvar Peršlák
František | 15.5.2011 20:20 | id 31325 | nahlásit
Zdravím a děkuji všem ,kteří svými příspěvky rozšiřují tuto diskusi o PS útvaru Peršlák. Jsem rád, že se to tak pěkně rozjelo. Měl bych jednu takovou technickou poznámku pro lepší orientaci v příspěvcích. Jednalo by se o to, že by v záhlaví příspěvku byl uveden i rok služby u této pohr.roty. Určitě by to přispělo k rychlejšímu vyhledávání spolusloužících kamarádů.Myslím si ,že by tato jednoduchá věc k tomuto rozhodně dopomohla.
Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
bruska-leden 86 až říjen 87 | 15.5.2011 20:27 | id 31326 | nahlásit
asi takhle ?
Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
František | 27.5.2011 20:15 | id 31703 | nahlásit
Přesně tak. Děkuji.
Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Zdravím pana Františka.Vy budete určitě syn našeho vel.roty majora Moši.Sloužil jsem na Peršlaku v roce 1971-1972 jako psovod psa Xava a Artuse.Mám na vás jeden dotaz.Vy jste měli za našeho působení na rotě vlkošedé štěně NO,které se tu pořád objevuje a nikdo z pamětníků a a ni já nemůžeme vzpomenou jak se jmenoval.Jen to,že chvíli ho měl psovod M.Molnár a potom Chren.jestli si pamatujete jak se jmenoval dejte mi vědět,buďto na meho meila,nebo na tel.773 937 029.Rád tam jeho jméno doplnil.Jinak připravujeme sraz na Peršláku.Mame dva termíny 6.7.až 8.7. a 13.7. až 15.7.Přesný termín kdy to bude ještě určím.Zatím se mějte a pozdravujte vaši matku a dejte mi brzy vědět.Zděnda
vzpomínky na PS útvar Peršlák
je tam někdo kdo tam sloužil 85-87 hrál jsem hokej v Hradci a sloužil jako psovod , můj hafík byl " UX "
Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
ahoj, ako spolubojovnici sme sa nestetli, na Peršláak som došiel v júni 88´ , ale Uxa mal moj kamoš ,psovod, pekny čierny psíik to bol ,a kvalitný, - spomen volake mena chlapcov, myslim ,ze - tu - niektori z tvojho cisla boli, chodia
Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
bruska | 15.5.2011 15:08 | id 31301 | nahlásit
byl to velice chytrý pes,dnes si nepamatuju komu jsem ho přenechával, řidiče nám dělal Němčík, pátrač Rybka- ten hrál hokej taky, Libor Szotkovski - taky hokejista, Jirkal - ten byl nějaký ten agitátor, Zbijovský to byl asi můj půlročák - taky si ho trošku vybavuju.
Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
bruska | 15.5.2011 15:14 | id 31302 | nahlásit
takže je to i příjemná zpráva, že UX ještě vtom 88 sloužil, já jsem sním začínal. jako štěně ho měl můj suprák Brona Španihel (snad si to dobře pamatuju) za ty dva roky jsme spolu s Uxem z H1 udělali myslím až P2 , na PERŠLÁKU jsem byl včera...
Re: Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Bujaki Štefan | 15.5.2011 17:54 | id 31310 | nahlásit
,ahoj, ako bolo na Peršláku ? Viem ,ze v Novej Bystřici , zije mjr.Kovář , vo Vojířove npr. KOVÁŘ , nenavstivil si ich ,pripadne nahodou nestretol? Si nedaleko odtial, byvas tam? ...ja som u KOšÍC...
Re: Re: Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
bruska | 15.5.2011 19:30 | id 31322 | nahlásit
jsem z Písku, takže asi 95 km, byl jsem se podívat na levém styku co byli fenixi, jsou tam vtom lese pořád ty zákopy na bojový poplach, pak jsem byl na rote. když jsem tam byl v roce 2003, tak tam byly ještě panely, kde byl psinec-dnes je tam ohniště. tenkrát tam byla i překážková dráha-dnes uš je tam cvičné hřiště na golf. tam co byly poplachové kotce - dnes je prodejna golfových potřeb. kápíčko je znát a kudy šli dráty taky-je to zarostlé křovím a mladými stromky . kámen před rotou posunuli k silnici. na pravé straně jsem šel jenom kousek k potoku a k patníku na demarkaci-to je ten co je tady taky na fotce. co se týká kovářů je mi líto, že jsem si nepřečetl dřív, kde je můžu najít - určitě bych to udělal.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
AHOJ STEVO.DLHO SOM SA NEOZVAL.AKO SA MAS?MYSLIM,ZE SA MY PODARI TOHTO ROKU NA PERSLAK DOSTAT.NASIEL SOM NEJAKE KONTAKTY,HLAVNE MAZAKOV,A JEDEN MOJ KAMOS ,MAZAK SA DO TOHO PUSTIL.AK TO VIDE,URCITE TI DAM VEDIET.TAK SA MAJ PEKNE,S POZDRAVOM BRANO 87-89.
Zde již nelze dále reagovat
Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Teď jsem mluvil s Františkem Kandlem, nastoupil na 14. rotu jako kinolog někdy kolem 86. jestli si na něho vz,pomeneš,dej mi prosím vědět na meil. Frantšek neví o těchto stránkách
Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Franta | 2.7.2011 09:37 | id 33107 | nahlásit
dělal jsme kundoše v roce 86 na Peršláku
vzpomínky na PS útvar Peršlák
Zdavím do Liberce!Ahoj Vendo,sloužil jsem na Peršláku v roce 1971 až 1973 jako psovod.Zdědil jsem psa Xava po Bohoušovi Dratvovi.Určitě si na mě pamatuješ ponejvíc jsem sloužil na Koťe 510 a potom pokusu o narušení SH co zmiňuješ ve svém příspěvku jsem chodil jenom průzkumy lesů na vlastní žádost.Na ten den si pamatuju jako by to bylo dneska.Datum si už nepamatuji.Na Kotě jsme byli já jako psovod,Jožo Baláž velitel hlídky a další člen Špalek co měl po Otovi Herona.V noci jsme měli zkrat na Vysoký mezi,na kterou jsi ve své vzpomínce zapoměl.Xavo na nic nezareagoval ani při průzkumu a Špalek místo na kápíčko si svítil pod nohy,aby nezakopl no a ráno když Jožo dělal kontrolní zkraty tak na mě volal ty vole tady jsou stopy.Jedny vedly k signálce a druhý od signálky,ale o dvě pole níž a tam si začal prostřiha-
vat průlez,ale nestihl a jak měl naspěch tak se zřejmě potrhal o dráty,protože tam byla všude krev zkoušeli jsme Xava nasadit na stopu,ale marně bylo to na něj starý.Pak přijel kontráš jmeno už si nepamatuji měl sebou irskýho setra,ale taky se nechytal.Proto bylo to zakrytí.Chodili jsme tenkrát průzkumy každou hodinu.Bylo to vyčerpávajicí a pak se stala ta nehoda v tý kotelně.Každou chvili si na to vzpomenu.Kdyby jsme toho šmejda chytli mohl tady dneska ještě být.Byl jsem mu tenkrát na pohřbu.Bylo mi hrozně.Pak jsem dostal Artuse.S tím jem taky dělal průzkumy a Xavo chodil s náma.Pak ho dali na Průsek jako hlásiče.Chodili jsme ho tam krmit,ale většinou spal.Už byl starý.Ani nevím jak tam byl dlouho.S Artusem jsem potom šel sloužit na Šilerák s Honzou Szabem a Gamínem.Gamín běhal za drátama a Artus před drátama.29.1.jsem byl převelenej do chov.st.v Libějovicích akorát 2 měsíce před civilem.Nebylo to tam špatný,ale na rotě bylo líp.Měl jsem na starosti 4 psy a jednu fenu.Bylo to jako když chodíš do práce.Celej den si makal se psama.Dva znich jsem poslal na čáru.Budu končit.Jo ještě jsi zapoměl na širokou cestu na levé straně.To už je opravdu vše.Ozvi se Zděnda.
vat průlez,ale nestihl a jak měl naspěch tak se zřejmě potrhal o dráty,protože tam byla všude krev zkoušeli jsme Xava nasadit na stopu,ale marně bylo to na něj starý.Pak přijel kontráš jmeno už si nepamatuji měl sebou irskýho setra,ale taky se nechytal.Proto bylo to zakrytí.Chodili jsme tenkrát průzkumy každou hodinu.Bylo to vyčerpávajicí a pak se stala ta nehoda v tý kotelně.Každou chvili si na to vzpomenu.Kdyby jsme toho šmejda chytli mohl tady dneska ještě být.Byl jsem mu tenkrát na pohřbu.Bylo mi hrozně.Pak jsem dostal Artuse.S tím jem taky dělal průzkumy a Xavo chodil s náma.Pak ho dali na Průsek jako hlásiče.Chodili jsme ho tam krmit,ale většinou spal.Už byl starý.Ani nevím jak tam byl dlouho.S Artusem jsem potom šel sloužit na Šilerák s Honzou Szabem a Gamínem.Gamín běhal za drátama a Artus před drátama.29.1.jsem byl převelenej do chov.st.v Libějovicích akorát 2 měsíce před civilem.Nebylo to tam špatný,ale na rotě bylo líp.Měl jsem na starosti 4 psy a jednu fenu.Bylo to jako když chodíš do práce.Celej den si makal se psama.Dva znich jsem poslal na čáru.Budu končit.Jo ještě jsi zapoměl na širokou cestu na levé straně.To už je opravdu vše.Ozvi se Zděnda.
Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Oprava.Široká cesta nebyla na levé straně,ale na pravé pd Schillerovým kamenem.Zděnda
Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
ahoj Zdendo, niekedy spolu pokecame. zdravím Otu Bubna, Pavla Rašinu, Karkulu, Pohla a vsetkych ostatnych PS-akov... rad na Vas spominam a mozno sa mi podari sa s Vami aj stretnut.
zmena
Ahoj mazáci!
Vidíte ako sa všetko zmenilo.Toľko sme sa strážili pred"západom" a dnes niektorí v Nemecku, alebo pre nemcov pracujeme. Tí ľudia, na ktorých sme "poľovali" (utečenci - poliaci, východní nemci)sa mi v práci ukázali ako najlepší kolegovia ochotní vždy pomôcť. Aj ja často jazdievam pracovne do Nemecka. Najskôr 10 rokov z Volkswagenu Bratislava a teraz 6 rokov zo Sachsu Trnava. Obe sú Nemecké firmy a pracujem ako technológ, čiže chodíme sa priúčať novým technológiám do Nemecka. A vidím aj iný svet ako skorumpované,neprajné Slovensko,vidím krajinu, kde systém funguje oveľa lepšie ako na Slovensku. Viem najlepšie je doma, ale človek žijúci v inej krajne získa obraz o svete. Už som pochodil mestá ako Wolsfburg, Kassel, Hanover, Braunschveig, Hamburg, Berlín, Audi Ingolstadt, Homberg, Sachs Schveinfurt, a iné mestá na školeniach zo zamestnaní, názvy ktorých si už ani nepamätám. A musím povedať, že slováci máme sa čo učiť.
Peter
Vidíte ako sa všetko zmenilo.Toľko sme sa strážili pred"západom" a dnes niektorí v Nemecku, alebo pre nemcov pracujeme. Tí ľudia, na ktorých sme "poľovali" (utečenci - poliaci, východní nemci)sa mi v práci ukázali ako najlepší kolegovia ochotní vždy pomôcť. Aj ja často jazdievam pracovne do Nemecka. Najskôr 10 rokov z Volkswagenu Bratislava a teraz 6 rokov zo Sachsu Trnava. Obe sú Nemecké firmy a pracujem ako technológ, čiže chodíme sa priúčať novým technológiám do Nemecka. A vidím aj iný svet ako skorumpované,neprajné Slovensko,vidím krajinu, kde systém funguje oveľa lepšie ako na Slovensku. Viem najlepšie je doma, ale človek žijúci v inej krajne získa obraz o svete. Už som pochodil mestá ako Wolsfburg, Kassel, Hanover, Braunschveig, Hamburg, Berlín, Audi Ingolstadt, Homberg, Sachs Schveinfurt, a iné mestá na školeniach zo zamestnaní, názvy ktorých si už ani nepamätám. A musím povedať, že slováci máme sa čo učiť.
Peter
Re: zmena
Bujaki Štefan | 27.2.2011 14:00 | id 27700 | nahlásit
ahoj, Peter
-aj ked mimo temy -vojenčina - , ale mas pravdu, ohladom prace- mzdy , zivotnej urovne- kvality zivota je to tu biedne , o prevazujucich ludskych vztahoch asi to vies sam.
Ale ak tu mas rodinu a blizkych , a ... si dlzny bankam... , ostanes tu prikovany ,a zdielas trapenie atd.
-aj ked mimo temy -vojenčina - , ale mas pravdu, ohladom prace- mzdy , zivotnej urovne- kvality zivota je to tu biedne , o prevazujucich ludskych vztahoch asi to vies sam.
Ale ak tu mas rodinu a blizkych , a ... si dlzny bankam... , ostanes tu prikovany ,a zdielas trapenie atd.
Re: Re: zmena
Ale pro koho jsme střežili hranice,pro ty kteří nechtěli abychom viděli jak se mají na západě lépe a umějí tam lépe hospodařit a kterým marka nesmrděla a nám se mohlo o ní jen zdát.
Trapp:
Bujaki Štefan | 24.2.2011 07:07 | id 27463 | nahlásit
, hm, uz som si to uplne vybavil , v ten den uteku Trapa som sluzil snury spolu s Janom Krajcim, ja som chodil na branu, on bol niekde na bare- vsak uz mal za par... no, tak to bolo
Re: Trapp:
Cav Pitkis ty si mal snuri a ja bednu to bola pakaren ked usiel.Napis ako sa mas a ci sa ti dari tipovat Hujo bol proviš som s nim kontakte kazdy polroka byva v dedinke pri Prievidzi. Opytaj sa Kanura ako sa volal ten Kissak s tym dlhym jazykom.Ked isel na opustak na vystupenie do Madarska.
88-90
Ahoj...neviem si spomenuť na Teba...ked Trap ušiel ja som bol na PVS-ke s Gondom...Hujo bol z dedinky Koš...Pozdrv Huja...ja som s ním občas chodil po proviant s UAZ-om...
informacia :
Bujaki Śtefan | 23.2.2011 18:47 | id 27433 | nahlásit
-chlapci informacia od chlapika , co je z Novej Bystrice , - za co mu vdaka ...
Jinak k těm Tebou zmiňovaným bývalým příslušníkům PS:
Kovář Jiří - stále žije v N.Bystřici. Je sice již v důchodu, ale ještě si přivydělává jako topič v jedné plynové kotelně v Nové Bystřici u bývalého Otavanu. Pokud budeš mít někdy chuť a čas se do těchto míst ještě podívat a setkat se s nimi, přidávám Ti odkaz (je to označené červenou záložkou), kde je ta plynová kotelna... přesnou adresu pana Kováře bohužel neznám, ale je to v Bystřici - když se pozeptáš, určitě Tě někdo navede.
Kovář Václav - ten je také stále naživu a žije v Novém Vojířově (Peršláku). Samozřejmě je již také v důchodu - opět by bylo třeba pozeptat se místních, třeba v krámě, který tam je... tam určitě budou vědět, kde pan Václav žije. :)
Růžička Jaroslav - to samé, jako u pana Václava - důchodce žijící v Nové Bystřici. Bohužel, opět jsem nezjistil pobyt, ale někde v Bystřici stále žije - je to tedy opět o zeptání se.
Tak snad Ti to alespoň trochu pomůže. Přeji hezký den na Slovensko a jsem s pozdravem!
Jinak k těm Tebou zmiňovaným bývalým příslušníkům PS:
Kovář Jiří - stále žije v N.Bystřici. Je sice již v důchodu, ale ještě si přivydělává jako topič v jedné plynové kotelně v Nové Bystřici u bývalého Otavanu. Pokud budeš mít někdy chuť a čas se do těchto míst ještě podívat a setkat se s nimi, přidávám Ti odkaz (je to označené červenou záložkou), kde je ta plynová kotelna... přesnou adresu pana Kováře bohužel neznám, ale je to v Bystřici - když se pozeptáš, určitě Tě někdo navede.
Kovář Václav - ten je také stále naživu a žije v Novém Vojířově (Peršláku). Samozřejmě je již také v důchodu - opět by bylo třeba pozeptat se místních, třeba v krámě, který tam je... tam určitě budou vědět, kde pan Václav žije. :)
Růžička Jaroslav - to samé, jako u pana Václava - důchodce žijící v Nové Bystřici. Bohužel, opět jsem nezjistil pobyt, ale někde v Bystřici stále žije - je to tedy opět o zeptání se.
Tak snad Ti to alespoň trochu pomůže. Přeji hezký den na Slovensko a jsem s pozdravem!
re:
Bujaki Štefan | 23.2.2011 18:44 | id 27432 | nahlásit
. nebol nas rocnik ,myslim ,ze bol nas -mlady- , on nikoho nemal- rodicov- , tusim iba babku , a dost ho vstci vyuzivali ,a podobne, tak to nezvladol. Nam uz prvym skratili sluzbu , tusim 30. januara 1990 sme uz boli na perone v Jindr. Hradci .
šmírak
Myslím,že Trapp bol náš pavián,alebo ako sa to volalo...mladší o pol roka...
Re: šmírak
Peter | 24.3.2012 18:50 | id 44015 | nahlásit
Kotalíka si poznal ? Myslím, že bol čatár .
šmírak
Jakubišin ....Pišta | 24.3.2012 20:02 | id 44017 | nahlásit
nespomínam si...skus o nom niečo popísmenkovať...
Re: šmírak
Peter | 26.3.2012 20:02 | id 44081 | nahlásit
Myslím, že pochádzal odnekial z Písku . Robil v jeseni 89 ZVČ-áka v Suchdole na psovodskej u Hofbauera a rotu mal Vojířov . Taký menší hnedovlasý . Dodnes sa pamätám ako sa v Suchdole v jedálni postavil za vojakov proti Žembovi, odvtedy som si ho vážil .
Peter
hm...spomínam,že bol na rote jeden psovod mal psa celého čierneho,asi robil volnolezečstvo,alebo podobné...ale meno už neviem...možno Pišta Bujaki by si spomenul...
Zde již nelze dále reagovat
88-90
aj ja som bol v Suchdole v jeseni ako vodič-inštruktor,alebo ako sa to volalo...neviem na koho myslíš?
Zde již nelze dále reagovat
Re: šmírak
Cavte chalani aj ja by som chcel zareagovat na vase odkazy bol som tam tiez smirakom na uvaze richta224 jakubisin ty ma poznas odomna si prebral auto a pozdravujem aj brana kanura o pol roka starsieho vojaka aj bujakyho s kosic spolu sme tipovali sasku.Tazke srdce mam na mazaka Jozo Smolar s Novote a Dusana Ochotskeho z Holica.
88-90
čauko...neviem si ani za svet na Teba spomenuť...skus poslať nejake foto na mail:hafidgroup@gmail.com, určite si spomeniem... ten Smolar bol z Oravy,taky vysoky?
Re: 88-90
Ja som sa pomilil Pista to je Jakubisin odomna si prebral uas a vetriesku zmilil som si ta z Bujakym aj to bol Stefan.( Uz vies)
re:
Bujaki Štefan | 23.2.2011 18:39 | id 27431 | nahlásit
, ohladom Trappa , ano pamatam ako dnes , sluzil som snury , on isiel odniest zradlo do prasecaku , a odrazu zo spaku do dvora krici čurkar, ze odhodil furik a bezi k dratom. , J.Kovář vybehol von , a bezal k dratom - krical- Trappe vratte se, bude to maler ...., nevratil sa , do hodiny sa schadzali k nam uazy jeden za druhym, - plk. Cerny- vie o kom hovorim atd. , - no bola tam cela generalita, a vidis o 4- 5 mesiacov , sa dalo ist za nim iba tak.... draty sme rolovali uz v januari 90.
Re: re:
Michal | 30.6.2011 20:14 | id 33051 | nahlásit
No chlapci, ruku na srdce....
Vy jste toho Honzu T. vzali hned po příchodu z výcviku ze Suchdola pěkně u huby.
Můžete bejt rádi, že nevzal kosu a někoho z vás tam
"nepokosil"....
To že zdrhnul byl jen a jen výsledek péče mazáků a i
tehdejších důstojníků......
A Štefane , nauč se počítat únor 89 - leden 90...
To nebude jen 4 - 5 měsíců... To je trochu víc !
Vy jste toho Honzu T. vzali hned po příchodu z výcviku ze Suchdola pěkně u huby.
Můžete bejt rádi, že nevzal kosu a někoho z vás tam
"nepokosil"....
To že zdrhnul byl jen a jen výsledek péče mazáků a i
tehdejších důstojníků......
A Štefane , nauč se počítat únor 89 - leden 90...
To nebude jen 4 - 5 měsíců... To je trochu víc !
Re: Re: re:
Bujaki Stefan | 1.7.2011 07:31 | id 33064 | nahlásit
,Michal, ohladom spravania sa k Honzovi T., nuz dost si to vystihol, vlastne vypozoroval ... ,bol si jeho rocnik ,alebo ako? Aj dostojnici ho neprijali najlepsie, ktovie preco, - ale tak krajne riesenie nemuselo prist..
Re:
Michal | 3.7.2011 17:28 | id 33173 | nahlásit
Ahoj Stefane,
jo , jo, vím toho celkem dost...
Byl jsem také u PS jen naštěstí jinde než na 14 rPS..
Já Honzu znám osobně a i vím celou situaci o tom útěku, neměl moc jiných řešení....
Klika pro všechny byla v tom , že opravdu jen "utekl"...
Na Peršláku byl tento problém dlouhodobý, co se týkalo chování k novým nástupním ročníkům.
Jak od vojáků, tak bohužel i od důstojníků.....
Jinak víš o tom, že poplachovka se za mín hnala docela daleko na území Rakouska???
Také byl příkaz dotáhnout ho za každou cenu, jeho klika byla v tom, že utekl beze zbraně, jinak by to bylo pro něj horší .....
Dnes je to celkem jedno, je to dávno pryč a hlavně,
že to dopadlo tak jak dopadlo, z dnešního pohledu se dá říct, že už by to měl každý brát s nadhledem.
Tenkrát to asi nebyla vůbec sranda, dovedu si předsavit , jak to po tom útěku u vás vypadalo ....
Úplně vidím běsnícího Rajnačoka a hlavně toho šílence Černého, to muselo být dílo :-)))
Jediného koho mi v tom příběhu bylo a je líto , byl Honza a i ostaní kluci ZVS , bez ohledu na ročník nástupu.
Jako pro rotu nic moc, ale snad je dobře, že se stalo
"jen" toto....
Ahoj a zdravím všechny kamarády z PS :-))
jo , jo, vím toho celkem dost...
Byl jsem také u PS jen naštěstí jinde než na 14 rPS..
Já Honzu znám osobně a i vím celou situaci o tom útěku, neměl moc jiných řešení....
Klika pro všechny byla v tom , že opravdu jen "utekl"...
Na Peršláku byl tento problém dlouhodobý, co se týkalo chování k novým nástupním ročníkům.
Jak od vojáků, tak bohužel i od důstojníků.....
Jinak víš o tom, že poplachovka se za mín hnala docela daleko na území Rakouska???
Také byl příkaz dotáhnout ho za každou cenu, jeho klika byla v tom, že utekl beze zbraně, jinak by to bylo pro něj horší .....
Dnes je to celkem jedno, je to dávno pryč a hlavně,
že to dopadlo tak jak dopadlo, z dnešního pohledu se dá říct, že už by to měl každý brát s nadhledem.
Tenkrát to asi nebyla vůbec sranda, dovedu si předsavit , jak to po tom útěku u vás vypadalo ....
Úplně vidím běsnícího Rajnačoka a hlavně toho šílence Černého, to muselo být dílo :-)))
Jediného koho mi v tom příběhu bylo a je líto , byl Honza a i ostaní kluci ZVS , bez ohledu na ročník nástupu.
Jako pro rotu nic moc, ale snad je dobře, že se stalo
"jen" toto....
Ahoj a zdravím všechny kamarády z PS :-))
Re: Re:
Bujaki Stefan | 3.7.2011 17:39 | id 33177 | nahlásit
Míšo, ahoj, pomerne velke besnenie robil mjr.Kovar J., a ako pises aj pplk. Cerny, ale cakalo sa ,,viac,, . Inak ja som mozno ako vynimka nemal proti Honzovi nic, vcitil som sa do jeho uivotnej situacie, mozno by ti to potvrdil ,az by vedel podla mena, - si spomenut - Pitkis , ma volali ..
Re:
Michal | 7.7.2011 21:12 | id 33385 | nahlásit
Ahoj Štefane,
tak to si dovedu představit :--))
Černý byl normální šílenec...
Jinak Honzu jsem neviděl od roku 1995, nějak se mi ztratil.... a asi vůbec netuší, že tu o něm píšeme.
Buď v pohodě, jak jsem psal, dnes nejde o nic, tenkrát to bylo horší....
tak to si dovedu představit :--))
Černý byl normální šílenec...
Jinak Honzu jsem neviděl od roku 1995, nějak se mi ztratil.... a asi vůbec netuší, že tu o něm píšeme.
Buď v pohodě, jak jsem psal, dnes nejde o nic, tenkrát to bylo horší....
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re:
Bujaki Stefan | 24.3.2012 21:09 | id 44019 | nahlásit
PištaJaklovceodišlamiklavesnica
Zde již nelze dále reagovat
šmírak
ahoj Pišta nič sa nestalo...kúpim Ti novú klavesnicu...jednu naviac mam aj po ruke...kedy dáme stretko???ja som skoro denne v KE...nemáš nejaké info o spolubojovníkoch? Asi v 91 som stretol v Prahe našho mazáka asi Judiak sa vola,ale ani sme nepokecali poriadne...tesne po vojne som bol u Jožiho Gondu(Domaňovce-SNV),on si zobral psa do civilu...Drol sa volal asi...ale ubieha ten čas ...neviem či dobre píšem...šmírak-vodič?
Peršlák 88-90
Peršlák 88-90
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re:14 PS 1987-89
ahoj Michal.nepoznam ta,ale som cital tie vase komentare na H.Trapa.jak zdrhol do Rakouska.ja som boljeho mazak,a myslim,ze to nebolo az take tvrde,ako si myslis.kazdy sme si to presli,ale nikdo se nezlomil.je pravda,ze asy bol nanej trochu vacsi tlak,ale zato si mohol sam.a za timy dratmi som bol aj ja,a neni pravda,ze sme boli daleko,daleko v Rakousku!bolo to12.2.1989.mali sme to za 44 dni do civilu.ja ho zato neodsudzuji,a nevim kde je a jak zije.ale jedno ti poviem,ze nam tam narobil riadnu Kuca Pacu!
Re: Re: Re:14 PS 1987-89
Cav Brano co to pisu take bludy ty si mal poplachovku boli ste vonku na lavej strane.Ja som mal bednu ked skocil skrat pri vodoteci a velitel krici dajte my kver.A utekal vonka na draty. Trab bol obycajny maznak rozmaznany z Butejovic a do Budejovic narukoval.Kazdy tyzden chcel byt doma.A narobil nam zbytocnu pakaren tak ho nesanujte chudaka. Boli tam chlapci od Ruskich hranic a vidrzali.(Neprojdou.
Zde již nelze dále reagovat
re:
Bujaki Štefan | 23.2.2011 18:33 | id 27428 | nahlásit
,Cau, Peter , Tebe sa nedalo nic vycitat, snad som bol s Tebou na kote, ci na dratoch ,alebo spaku, bol si - nad vecou.
som v kontakte s Branom Kanurom, mohol by si ho pamatat, bol z Betliara- i tak ho aj volali.
Kde byvas? ako zijes teraz?
ja som z Kosic,
som v kontakte s Branom Kanurom, mohol by si ho pamatat, bol z Betliara- i tak ho aj volali.
Kde byvas? ako zijes teraz?
ja som z Kosic,
Re: re:
Stevo,ahoj.ked nam ten Trap zdrhol,pametam ako vcera.bolo to 12.02.89,mali sme to za 44 dni.a zdrhol na 12tke.take veci sme tam zazili,posli my telefon
Re: Re: re:
Bujaki Štefan | 24.2.2011 07:02 | id 27462 | nahlásit
Brano, ...teraz som sa vratil z nocnej.. - telefon: 0907 294 217 ,
hafidgroup@gmail.com
myslím,že to bola nedela...doobedu...sedeli sme spolu s j.Gondom na učebni a vel. roty vybehol na chodbu a hulakal:Gonda mrskejte pro psa!!! atd...juj to boli časy...
re:
Bujaki Štefan | 23.2.2011 16:05 | id 27414 | nahlásit
,Nazdar , Petrovia, oboch si Vas pamatam , - sluzba jar 88- jan 90 , - na jesen 88 ste tusim odchadzali do civilu, - z vasich bol pre nas velky sef , - a neprijemna osoba J. Smolar, z Oravy tusim .
Dufam , ze sa Tu poozyvaju viaceri z tych rokov,
Dufam , ze sa Tu poozyvaju viaceri z tych rokov,
Re: re:
Ahoj Štefan, spomínam si na tvoje meno, ale vybaviť si ťa už neviem. Smolár bol o pol roka starší a aj pre mňa to bola nepríjemná osoba. Dúfam, že na mňa tak nespomínaš. Slúžil si ešte 2 roky, alebo už menej? Vo vašom ročníku to bol vojak Trap, ktorý nám to utiekol do Rakúska?
Re: Re: re:
chlapci,som tu aj ja.som rad ze sa tak nachadzame,to je pre nas vyzva sa stretnut na PERSLAKU a navstivit aj nasich velitelou.to by bolo krasne.Smolar ma nasral,ked my ukradol moje kanady.ja som si musel kupit nove,pod uroven.dnes by som mu zato rozbil hubu,ale serem nato.tak sa majte a piste.
Pozdrav starých priateľov
Tiež som slúžil na Perškáku. S bývalými " bojovníkmi som sa stretol len s Janom z nášho ročníka. Naša rota sa poriadne zmenila. Ozvite sa. Peter
vzpomínka na rotu s nástupem na podzim 81-83
Jaroslav Liška | 10.2.2011 11:45 | id 26555 | nahlásit
Dušan Müller(Šofér), Milan Dvořák(Ženista), Pepa Dvořák(Kuchťa), Jiří Nohava(Psovod), Miro Novotný(Supista), Juro Hozlár(Kundoš), Milan Hloušek(Supista), Fero Mikš(Supista), Jano Mucha(Psovod), Jaro Liška(Šofér), Láďa Šoul(Pátrač) zdar kamarádi jestli můžete tak o sobě dejte vědět. Pokud někdo máte kontakt na někoho z výše uvedených tak dejte vědět díky. (S některými jsem již v kontaktu)
-spomienky 88/ 90
Ahoj, Brano , z Betliara , spominas si na mna , som z Kosic, bol som tiez kuricom , ako ty . da sa stertnut? ,aj by som isiel pozriet Perslak , ale nie sam , mame sancu?
Peršlák PS útvar
Zdravím, všechny kdo sloužil na této rotě. Já v letech 1982-84. Rád si zavzpomínám a brouzdám po netu kde jsem narazil na naší rotu (hotel). V sekci historie jsem i na dobových fotkách. Sloužil jsem tam jako střelec a topič roty kde jsem pro mužstvo kreslil metry a pod. Byly to krásné měsíce v přírodě i když jsem byl později převelen jako suprák do Nové Bystřice. Možná se zde najde někdo z mého ročníku a přidá se. Mám ještě několik fotek z té doby pokud by byl zájem mohu je zde zveřejnit.
Re: Peršlák PS útvar
Zdravim, ja si te moc dobre pamatuju. Ja sem taky byl u te roty v tych rokoch. Spominas jak sme hrali monopoly?(Najoblibenejsi hra :) Dobove fotky nemam. Kdyz mas moznost pozdrav ostatnych klukov Lonička, Poncza, Diblika a ostatnych kdyz spominas. Krásny preziti Vianocnych svatku i pro celu rodinu. Kdyz mas moznost ozvy se!
Re: Re: Peršlák PS útvar
Jaroslav Liška | 10.2.2011 11:29 | id 26553 | nahlásit
Dulo, pamatuješ pro koho jsi odléval tu padesáti kilovou činku? A jak jsi dlouho sháněl železo do ní? zdraví tě tvůj máza 81-83
Spomienka na Peršlak
Spomienky na Peršlak mam ohromne. Služil som tam v rokoch 72-73 vtedy to bola ešte 20 prPS. Veliteľom bol mjr.Moša, politrukom kpt.Hron .Moša bol správny chlap ale Hrona neviem kto mohol chvaliť bol z vojný vyvalený horšie ako zakladak. Veliteľom čaty bol ndpor. Parot staršina Zahradnik a kynologom Ružička. Zo spomienok z roty,alebo obci Peršlak, Sedlo, Lhota a Nova Bystrica s vojakami alebo civilistami by sa dala napísať kniha. Kto si na mna pamäta vie o čom hovorim. Bol som vodičom na traktori, gaze a rok aj na V3S namiesto voj.Mihulu lebo mal havariu. CHlapci s ktorými som služíl na ktorých sa pamätam Eda Trojan, Mrzena ,Soukup ,Dano,Polaščik,Mareš,Kralik,Kulhan,Nikodem, Spalek a ešte niektorý.V obci by mali byť niektorí ženáty Mihula, Slezák chodil dcerou p.Blahoša to bol správny chlap na neho mam tiež veľa dobrých spomienok. Aj Mrzena sa točil okolo jedného dievčaťa no meno si nespominám. Nemôžem zabudnuť na Edu Trojana a jeho Evu.Na začiatok to stačí.
Re: Spomienka na Peršlak
Pamatuji si všechny.Poslal jsem fotku s Trojanem možná ho poznáš. Nevím kdy tam budou fota
uložena v dobových fotografiich.
Zdraví všechny Ruda
uložena v dobových fotografiich.
Zdraví všechny Ruda
Re: Re: Spomienka na Peršlak
Mohol si napísať priezvisko,alebo uviesť príhodu tak by som sa skôr rozpamätal na tvoje meno.
Re: Re: Re: Spomienka na Peršlak
Fotky jsou na Nový Vojířov 1972-1974.
Jsem tam s Edou jak ve vojenském, tak když
odcházel do civilu.
Rudolf Kaštovský
Jsem tam s Edou jak ve vojenském, tak když
odcházel do civilu.
Rudolf Kaštovský
Re: Re: Re: Re: Spomienka na Peršlak
Na meno si nespomínam ked si na fotke č.4 so Spalkom a Danom tak podľa tváre ano.Trojan je s tebou pravdepodobné na fotke č.8. Naeotke č.9 sú chlapci zmôjho ročníka okrem teba len neviem kto je stou rukou na tvári čau.
Re: Re: Re: Re: Re: Spomienka na Peršlak
Ani já po těch letech nevím kdo to je. Možná se přihlásí
až uvidí foto.
čau Ruda
až uvidí foto.
čau Ruda
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Spomienka na Peršlak
Ahojky,na otázku kdo je na fotce č.9 s rukou před obličejem je jednoduchá odpověď je to svob.Pavel Kahoun.Ahojky Zděnda
Zde již nelze dále reagovat
Vzpomínám
Ahoj Kamarádi. Také jsem sloužil na Peršláku.je mi 55 roků ,vzpomínám na Maj . MOŠU,jejich rodinu a ostatní příslušníky P.S.Kpt.SOUKUP,prap....nepamatiji.přezdívka ..KUDLA a ostatní. Velitel čety Stanislav Zemánek a sousty jiných.Měl jsem funkci,starší řidič,radista,signálku jak to bývalo zvykem.Také jsme tam měli dobrou kapelu o třech lidech..paráda.Prostě tak nějak se žilo.Spousty kamarádek,jednou určitě přijedu a uvidím ,třeba i poznám .Všechny co měli vztah k P.S. srdečně zdravím. Roman
Re: Vzpomínám
ahoj romane.uz nejsme nejmladsi a ja se teprve zacinam ucit na pc.jiste vzpominas na poplachovku ty jako sofer a ja psovod se psem chacharem,mam hodne fotek a byl bych rad kdyby se ozval jeste nekdo z r.75-77aspolecne zavzpominali a treba se i sesli. dostal gerhard kravare
Re: Re: Vzpomínám
Ahoj.
Vzpomínám,nadělalo se hodně práce a byla přitom velká sranda. Na špatné věci se nevzpomíná...prostě bylo fajn. Mluvil jsem s Dušanem Šímou ze Starého Města také jsme na teba vzpomínaly.Sem,tam potkám Zdenka Thaimera...svazák,dobrej kluk. Jezdím hodně služebně tak jsem několikrát navštívil Standu Zemánka...Moravská Třebová,,,,jinak nemám na nikoho kontakt. Pokud by jsi jel tak určitě se přidám,jsem pro každou srandu,však jsme nadělali blbostí,ale také kus poctivé práce.
Měj se Roman.
Vzpomínám,nadělalo se hodně práce a byla přitom velká sranda. Na špatné věci se nevzpomíná...prostě bylo fajn. Mluvil jsem s Dušanem Šímou ze Starého Města také jsme na teba vzpomínaly.Sem,tam potkám Zdenka Thaimera...svazák,dobrej kluk. Jezdím hodně služebně tak jsem několikrát navštívil Standu Zemánka...Moravská Třebová,,,,jinak nemám na nikoho kontakt. Pokud by jsi jel tak určitě se přidám,jsem pro každou srandu,však jsme nadělali blbostí,ale také kus poctivé práce.
Měj se Roman.
Re: Re: Re: Vzpomínám
DOSTAL GERHARD | 3.8.2011 18:59 | id 34543 | nahlásit
AHOJ. ŠKODA,ŽE JSI SE NEOZVAL DŘÍV,PŘED 14 DNY JSME BYLI S MANŽELKOU NA NAŠÍ ROTĚ.JE TAM KRÁSNÝ HOTEL.SPALI JSME NA POKOJI KDE DŘIV BYLA KUŘARNA.VEČER JSME ZAŠLI LESEM DO N.VOJIŘOVA.STARÁ HOSPODA KDE JSI HRÁVAL UŽ NENÍ ALE JE JINÁ A TAM JSEM POTKAL Kpt.KOVAČE,NEBYL TO TEN KTERÉHO JSME ZAŽILI,ALE JINÝ.NASTOUPIL 2 ROKY PO NÁS.PAMATOVAL MÉHO CHACHARA A TAK JSME ZAVSPOMÍNALI,PAK MI ŘEKL ŽE TU BYDLÍ I Kpt SOUKUP A TAK JSME NAVŠTÍVILI I JEHO,BYDLÍ TU SE SYNEM A STARÁ SE TADY NĚKOMU O KONĚ.DRUHÝ DEN JSME NAVŠTÍVI V N.BYSTŘICI P.MOŠOVOU TA NÁM ŘEKLA KDE BYDLÍ STARŠINKA -KUDLA-RUŽIČKA V JEDNÉ OSOBĚ.ALE UŽ NEBYL ČAS ,JESTLI BUDEŠ S KLUKAMA TAK JE VŠECHNY POZDRAVUJ A NĚCO VYMYLETE JAK SE SEJÍT A ZAVSPOMÍNAT.MĚJ SE FAJN GERY.
Re: Re: Vzpomínám
ahojky gerharde ja na Peršláku byl taky a chachara si moc dobře pamatuji od tebe ho převzal Standa Dančiak ja převzal Oresta od Zdráhala byl jsem ročník 76-78.Pořád vzpomínám na ty roky a mjr. Moša byl dobrý človék. Mám také fotky i s chacarem Standa byl muj kamoš a na chachara nedám dopustit.
Miroslav Kunert Úsov dříve Nová Hradečná
Miroslav Kunert Úsov dříve Nová Hradečná
Re: Re: Re: Vzpomínám
Ahoj Miro jsem rad že se ozval někdo kdo si pamatuje CHACHARA na toho STANDU si už ale nevzpominam ale ORESTA si pamatuji dobře a připoměl jsi mi i Zdrahala.Take rad vzpominam,mam také fotky a chystam se je poslat.Ty jsi musel znat JENDU VITASKA byl myslim tvuj ročnik a měl ty ostre psy na prave str.mezi dratama, TUL A TOTO? nevim bohužel Jenda je po smrti. Měj se a skus poslat nějaké foto.
Re: Re: Re: Vzpomínám
ahoj Mirku. matne si na tebe vzpominam,byl jsem na prvni cete a na Standu aChachara si vzpominam.Chachara prevzal Mira Vyvial.Chachar ochrnul na zadni behy a v breznu 80 dostal uspavacku.Slouzil jsem v roe 78 az 80.
Dobové foto
Poslal jsem nějaké foto, ale nevím jestli se tady odjeví.
730 dni
och,ako sa to zmenilo vsetko,ja som na perslaku sluzil 86-88,mam velice krasne spomienky.chcel by som tam ist pozriet.
Re: 730 dni
Na Perslak som prisiel ako mazak na jesen 87, sluzil som so Safrankom, Flegnerom, Pestalom, s nejakym vodicom Berecom, na ostatnych si vela nespominam. Peter ak mas nejake adresy alebo kontakty bud taky dobry a posli mi ich. Spominas si na mna? Ak ano ozvi sa.
Re: Re: 730 dni
veru,ja som ten vodic uazu (kulturista)a pametam sa na teba a na vsetkych co si spomenul.minule som hovoril tel. s P. Sosikom,nahodou som natrafil na neho,na jednej stranke.
Re: Re: Re: 730 dni
Ivan Bednár | 6.7.2010 20:06 | id 18105 | nahlásit
cau peter, nemozes mi zohnat kontakt na Safranka? poslednykrat mi poslal svadobne oznamenie. Napis nieco o sebe, co robis ako sa ti dari. Mas nejake fotky z vojny? ak mozes posli mi nejake aj sucasnu na moj e-mail ivanbednar@zoznam.sk. Ak mi das e-mail na seba, mozem ti poslat nejake ja.zatial sa maj
Re: Re: Re: Re: 730 dni
ahoj Bednic.ja som Betliar.sluzil som 87..89.ty si bol dobry clovek.myslim ze si prisiel na rotu trochu pozdejsie,bol si o pol roka starsi.a myslim ze si zo smeru na Tatry,Poltar?ako sa mas a ako zijes?chcel by som sa pozriet na nasu 14.tku.ale nemam na nikoho kontakt.moja partia,Judiak,Hrdlicka,Kaselya,Schloff,Matula,Hori nek,Zboril a Cejnek.nikdy nezabudnem.mam krasne spomienky.odpis.
Re: Re: Re: Re: Re: 730 dni
ahoj kanur na perslaku som bol do jesene 1988 spominam si na vsetkych, co menujes, najviac vsak na Hrdlicku s nim mam aj fotku ako zhadzujeme piesok na kapicko a desiatnika Matulu, raz som ho videl v spravach. Aj na teba si spominam, sluzieval si ako ja snury. Ja som z Krompach aj som v Krompachoch ostal
byvat. Takze z roty je teraz hotel. Nacistili sme sa bordelu okolo rybnika. Napis ako sa mas, kde zijes co robis. Ahoj.
byvat. Takze z roty je teraz hotel. Nacistili sme sa bordelu okolo rybnika. Napis ako sa mas, kde zijes co robis. Ahoj.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: 730 dni
Brano, vsetkych ,co si menoval i ja som pounal, - ale Ty si bol moj suprak , nase -cislo -- boli brezina, hric, fendiak , lehar, gaidecka, kmec, ruzicka- a ja pitkis - ciernovlasy , z kosic , hm , chcem ist pozriet rotu , pripadne najst -jirku kovara tifosiho ,* spominas?
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: 730 dni
AHOJ BEDNIC.SOM RAD ZE SME SA NAKONTAKTOVALI.TERAZ SA MY ESTE AJ INY KAMERAT OZVAL.MALI BY SME SPOLU NIECO PODNIKNUT,MAS SKYPE?NAJDES MA POD MENOM ...BRANISLAV KANUR.ZIJEM V NEMECKU ,ALE TAK 3 KRAT CHODIM NA SK.OZVI SA MY URCITE.JA SOM INAK Z ROZNAVY.TAK CAU A ODPIS
Re: Re: Re: Re: Re: 730 dni
bednic | 29.6.2011 20:15 | id 32999 | nahlásit
Ahoj,prepac ze tak neskoro reagujem.Skype zatial nemam,ale pracuje sa na tom.Chcem sa opytat ci nie si na facebooku?Ak ano potom sa mozeme spojit.Ked si na Slovensku urcite navstevujes rodinu,neviem ci by sa ti chcelo z Roznavy prist do Krompach je to cirka 60km. Ahoj.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: 730 dni
ahoj PETO.iste si na mna spomynas,volali ma Betliar.ako sa mas?je to krasne ze som niekoho z vas nasiel.bol som o pol roka mladsi od vas.moja partia,Judiak,hrdlicka,schlof atd.ako zijes a kde si?na tie 2 roky mam neskutocne spomienky,krasne,viem sa do tich casov vratit aj napriek20tim rokom.odpis my urcite.mas kontakt aj na inych?
Re: 730 dni
Ahoj Peter. Na peršláku jsem složil jako Ty 86-88. Tvé jméno si pamatuju, ale už si Tě nevybavím. Pamatuju si pár lidí z mého čísla. Musím je uvést a snad se tady taky ozvou nebo mi pošlou e-mail. Nejsem si jist, ale Tobě se říkalo Bery pokud se pletu promiň. Takže zde jsou oni: BRIGI, JURIS, KAPRAL, DYKELES, POLIS no a taky Vy zmiňujete ŠOŠONA i Italského dělnika MARIA (ŠAFRÁNEK) a další. Minochodem se taky zabývám myšlenkou se jít ubytovat do LESNÍHO HOTELU. A nakonec všichni kdo mě poznali a chtějí nasat a zavzpomínat můj e-mail je znám.
Re: Re: 730 dni
ahoj starec.ja som bol tvoj mlady.ty si nas riadne jebal,ale to patrilo k tomu.ako sa mas?boli to krasne casy.ak si pozeram tie fotky z nassej byvalej 14.tky,je to neskutocne.boli to krasne casy.s Jirkom,politrukom,Bimbom a homolka.odpis.
Re: Re: Re: 730 dni
Ahoj Braňo. Vraj žiješ v Nemecku, to si sa tam ako dostal? Z našich kamarátov som stretol Jana Kračího, ten slúžil dozorčího, keď utiekol ten mladý vojak Trap. Jano Krajčí mal ešte z toho neskôr súd, ale veliteľ roty ho z toho dostal, takže Jano obišiel dobre. Krajčího som stretol asi pred štyrmi rokmi v Trnave, hľadal ma v meste, až ma stretol. Inak Janovi sa dobre nedarí - je rozvedený a bez domova sa len potuľuje. Hovoril mi, že z Milana Judiaka sa stal podnikateľ tuším s drevom. Z ostatných spolubojovníkov som viacej nikoho nestretol. Braňo prosím ťa, poslal by si mi nejako - napríklad mailom, naše fotky - ak nejaké máš, lebo nemám žiadnej fotky z vojny. Čo som mal fotografické filmy som požičal Radovi Zborilovi a RadoviHorínkovi, lenže tí mi ich nevrátili a tak nemám jedinej fotky. Ahoj Peter Matula
Re: Re: 730 dni
Ahoj kotolniku. Ja som prisiel na 14-tku z 20 roty, do civilu som siel o pol roka neskor ako ty, neviem ci sa na mna spomenies. Spolu sme sluzili asi len pol roka ale ja si ta pamatam. Tak cau ozvi sa.
Re: Re: Re: 730 dni
Chodím se tady kuknout určitě jednou za týden. Vím, že píšeš dost. Stále více věcí se mi vybavuje ale Ty nic. Dokonce tady napsal můj suprák ZBIJOVSKÝ a s ním se vynořili další jména (CICINA, BUZNA, LACHTAN, CINEGE a další jména přijdou později jen co se zase ozve ZBIJÁK ) to byli mí supráci.
Jo kotelník to ano šnňůry, poplachovka, bedna a tak dokola ale za boha si nemůžu vzpnenout na Tebe. ozvi se mi na E-mail čest.
Jo kotelník to ano šnňůry, poplachovka, bedna a tak dokola ale za boha si nemůžu vzpnenout na Tebe. ozvi se mi na E-mail čest.
Re: Re: Re: Re: 730 dni
tady suprak zbijak.vudec si na tebe nepamatji ,omlouvam se ale je to doba.doufam ze vzpominas v dobrem.chci se zeptat jestli mas kontakt na muj rocnik.dik
Re: Re: Re: Re: Re: 730 dni
Vím, že si nepamatuješ své zlatíčka. Je to normální. Dlouho jsme tam spolu nepobyli a Vy už jste byli jednou nohou v civilu když jsme tam dorazili my.
Co se týká kontaktů tvého čísla tam mám e-mail na ALANA LACHA můžu Ti ho poslat přes Tvůj osobní e-mail (pokud je to tento).
Vzpomínky jsou určitě dobré jinak bych se tam nevracel. Určitě jsi tady četl příspěvky a víš o akci, která proběhla od 5.8-7.8 SUPER dorazilo nás cca 15 (opravdu jsem to nepočítal) včetně majora Faktora ze Suchdolu. Taky jsme navštívili Jirku a Vencu.
VŠEM
SRAZ SE OPAKUJE I V ROCE 2012 V LÉTĚ.
Co se týká kontaktů tvého čísla tam mám e-mail na ALANA LACHA můžu Ti ho poslat přes Tvůj osobní e-mail (pokud je to tento).
Vzpomínky jsou určitě dobré jinak bych se tam nevracel. Určitě jsi tady četl příspěvky a víš o akci, která proběhla od 5.8-7.8 SUPER dorazilo nás cca 15 (opravdu jsem to nepočítal) včetně majora Faktora ze Suchdolu. Taky jsme navštívili Jirku a Vencu.
VŠEM
SRAZ SE OPAKUJE I V ROCE 2012 V LÉTĚ.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: 730 dni
ČEST
PÍŠEŠ AŤ SE OZVU A PAK DĚLÁŠ MRTVÉHO BROUKA.
k***t OZVI SE!!!!!!! BUĎ POŠTOU NEBO NA SKYPU. MNĚ NAJDEŠ POD JMÉNEM " kony_dronte "
PÍŠEŠ AŤ SE OZVU A PAK DĚLÁŠ MRTVÉHO BROUKA.
k***t OZVI SE!!!!!!! BUĎ POŠTOU NEBO NA SKYPU. MNĚ NAJDEŠ POD JMÉNEM " kony_dronte "
Re: Re: Re: 730 dni
ahoj BEDNIC,co je s tebou?my sa tu pomali rozbiehame na stretnutie na Persleku,ale je nas este malo.tak pohni sakra tou p***li a neco napis.mas este nejake kontakty?
Re: 730 dni
Ahoj Peter, zdravím ťa po 24 rokoch, keď sme sa spolu vozili. Ako sa máš? Peter
Re: Re: 730 dni
Peter Matula | 23.2.2011 16:50 | id 27419 | nahlásit
Ahoj Peter Berec. Pamätám si ťa dobre, aj šafránka,Kundoša, Ivana Bednára, boi ste fajn. Inak bývam v Trnave aj naďalej, mám rodinu, robímv nemeckej firme, v celku dobre.
vzpomínky na PS útvar Peršlák
František | 20.5.2010 19:18 | id 16246 | nahlásit
Zjistil jsem, že kronika podléhala jako jiných,,důležitých dokumentů" v té době zkartaci.
Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Tak to je velká škoda , tam by jsme se dozvěděli asi dost zajímavostí . Třeba ji někdo uchránil . Poptáme se v červenci na srazu . Zatím díky a přeji hezký den.
Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Určitě se zachránila, protože takové věci, i když podléhaly skartaci, se zachránily... jde totiž i vzpomínky a proto se vždy najde nějaká duše, která toto bere domů...
Mám zkušenosti z bývalého OPK Nová Bystřice a tam se vedly dokonce dvě kroniky... obě se zachránily, jen dnes nikdo přesně neví, kdo je má doma...
Pátral bych vždy u velitelů nebo jemu blízkých osob!
Mám zkušenosti z bývalého OPK Nová Bystřice a tam se vedly dokonce dvě kroniky... obě se zachránily, jen dnes nikdo přesně neví, kdo je má doma...
Pátral bych vždy u velitelů nebo jemu blízkých osob!
Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Ahoj Pavle, já jsem to četl od Františka už dříve ale nebyl čas na psani.První moje reakce byla,,sklamání" ale potom jsem si říkal, to co vi přece to neskartovali vždyt to je hystorie spousty lidí.Souhlasím s reakcí na tvuj příspěvekˇ, že je dobře ukryta. Ještě bych se vrátil k tomu srazu v Trocnově samozřejmě přijedu, už se těším ale bral bych to jako přípravnej kemp na vlastní setkání na Peršláku někdy o prázninách, akorát mě mrzí nízký počet přispívajících aby jsme tam nebyli sami dva.Proto dávám kontakt na email:ota5111@seznam.cz nebo Skype ota To je pro ty kteří nechtějí tady diskutovat . Zdravím všechny Peesáky a také KČP JČ uvidíme se v Trocnově . Ahoj.
vzpomínky na PS útvar Peršlák
František | 1.4.2010 22:22 | id 14399 | nahlásit
Po kronice se pokusím zapátrat.
Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Nazdar vlci. Sloužil jsem na Peršláku 80-82, klasika..přijímač Suchdol, PŠ ka v Mongolsku(záchodov)..úplně přesně Zadní Chodov....pak už Peršlák...hned po příjezdu mě rotní kynolog řekl, že kufr nech tady mladej strčil mi rukáv..a říkal pojď.....už byla tma ...strčil mě mezi dráty.....a oni volové pustili na mě supy....čuměl jsem jak vejr..ale přežil..po týdnu pobytu mi vel. praporu ..myslím major..ale určitě Černý dal 5 vostrejch za 1 pivo..odseděl jsem to v Třeboni v armádní věznici....ale řeknu..za těch 5 dní jsem nebyl ani jednou střízlivej.....ale vyškolenej sem teda byl...když jsem se vrátil....stal se ze mě celkem kápo... v dobrém směru...pořád jsem sloužil pak DDR..furťáci i kluci mě brali....máj hodně fotek..ale to bych musel za bejvalkou..snad to vyjde..p.Moša už tenkrát velitele nedělal, ale bydlel tam ještě...přímo u rPS v bytovce...
Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
...Velitele dělal tenkrát už Kovář..staršina už níže vícekrát zmíněnej...Růžička(supr chlap), politruka Soukup...taky nebyl špatnej...příště víc....do civilu nás odcházelo 14..všechny adresy mám dodnes..bůhví jestli to ale ještě platí.....a na Peršlák..jsem vytáhl i svoje děti na kolech...zamakyli asi 90 km...a žasli..když to tam vyděli a co jsem jim vyprávěl
Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
vzpomíkek mám plno..vesměs kladné...třeba jednou jsem se vrátil z vycházky....nebyl jsem ale ve Vojířově ale na černo v Sedle.....na baru se svítilo.. já tam vthnul...a říkal k***a, je po večerce střihejte spát.. a z křesla se postavil velitel roty...a říká mi Szitko ..nesertě mě k***a..a ....dali jsme si kafe.. nikdo jinej totiž tam nebyl...měl jsem dost bobky...ale nedal jsem to najevo...prošlo to....byl trochu víc napitej jak já
Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
komu něco říkají jména: Ludvig Tibor(černovlasej kuchař..Ružomberok)Studený Pavel(řidič..velké Albrechtice) Szitka Franta..to jsem já...Haluza Franta(psovod...supař) Bošek jarda VD....Kladno....Bošek Vráťa..řidič..ČB, Dobeš Petr, spojař..kratky zoban z OSTR. ozve se někdo?? mám dost dlouhou paměť..a k tomu poznámky....no na Peršlák se nedá zapomenout
Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
teď mě to napadlo...jednou se velitelovi Kovářovi se nelíbylo délka našich vlasů....jemu to bylo jedno ale dostal příkaz asi od Hrona..nebo přímo od Černýho....e furtu ubýrali po mmm...to nás dost nasralo....tak už jako supráci jsme vydali klidný povel..všichni do hola.....a tak se to stalo...a provianťák dostal pokyn přivézt s nákupem doutníky...už tenkrát....no to byl šrumec....vlasy v pr.... doutníků dost.. co mohly???
Re: Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
..chci podotknout...mazácká vojna..snad v to špatném smyslu tam nebyla..protože tam bylo asi několik...sebevrahů mezi náma.....VH mi řek..ať si lehnu a natáhnu všechny výmetnice....to nebyla mazárna..ale podle přepisů....tak jsem to udělal....po službě oklikou na jedno pivko...vše OK
vzpomínky na PS útvar Peršlák
František | 31.3.2010 14:07 | id 14338 | nahlásit
Ahoj Oto. Dlouho jsem přmýšlel, zda se založení stránek ujme. Ale řekl jsem si,když to můžou mít jiné PS roty,tak proč ne Peršlák! Proto mě velice těší,že se mi podařilo nejen založit, ale jak to teď vypadá, i otevřít celkem intenzivní diskusi. Po pravdě řečeno jsem s tím moc nepočítal.Doufám, že tyto stránky pomohou najít (někdy už i stracené) kamarády a přátelé a zavzpomínat na ,,staré" časy, strávené na této rotě a v okolí. Zatím vás všechny zdravím a někdy zase ahoj.
Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Ahoj Františku , níže jsem nahodil otázku kroniky Peršláku . Nevíš náhodou , jestli by se nedala někde sehnat ? Volal jsem do Nové Bystřice a dozvěděl jsem se , že Nedělka tam nebydlí , alespoň paní , která má na starost evidenci obyvatelstva , o něm nic neví . Mějte se všichni hezky .
Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Ahoj Pavle . Koukám že taky nezahálíš to je dobře čau Ota
Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Zdravím Františku , jsem rád že jste se po delší době ozval jak koukáte a čtete tak se stránka k Peršlácké rotě začíná pomalu zaplnovat sám mám z toho také radost ale je to stále málo sám se také snažím sehnat kde jakou PS duši až si někdy připadám trapně. Problém asi bude o ne zájem se zabývat službou uPS a také přístupem na internet a také existencí techto stránek sám mohu potvrdit, že jsem na ně přišel náhodou, ale věřím že se to časem změní . Já bych Vás chtěl požádat ještě o jednu věc a to o možnost zajímat se o kroniku Peršlácké roty jestli vubec existuje. Pro nás přespolní učast na této akcimoc užitečná nebude, mě osobně by kronika také zajímala.Co se tyče vzpomínek na roky strávené na rotě a v jejím okolí nebylo by špatné se sejít v předvečer Trocnovského setkání nebo v sobotu dopoledne ale to záleží na dohodě mě osobně je to jedno hlavně at je nějaký posun,máme na to tři měsíce tak doufám že se něco podaří dát dohromady. Ještě by mě zajímala jedna věc, a to zdali jste syn našeho velitele p.Moši jeslli jo, tak se klidně přiznejte není to nic špatného a jak čtete, všichni ho měli rádi. U mě mají vroubek ,sloužili jsme na kotě 585a on s Hronem nám přišli na prověrku gaze s řidičem nechali stát v serpentínách Heron jako pes suprovej ale tenkrát jsme vyhořeli co se stalo jsme zjistili kdyš se gaz rozjel ráno cestou spět jsme dělali kápíčko a když jsme přicházeli k rotě tak se proti nám hnal Ružička ten dělal kinologa to byl lament ale jinač nám nikdo neřekl ani slovo akorát jednou velitel pravil /jo holoubku mohls mít prasečí časy / kontrola byla mistenkou na poplachovku a poplachovka to byl veget. Tak to byla jedna ze vzmomínek a bylo jich hodně. A jestli nejste jeho syn tak o to větší dík za učast na těchto stránkáchBudu končit, zdravím všechny spolubojovníky a pište ahoj Ota.
Peršlák , to byly časy !
Ve výcvikáči jsem byl v Tisové a pak nás rozvezli na roty . Mne vysadily na Peršláku , bylo to 1971-1972 , stejně jako pan Ota . Nemohu si na Otu vzpomenout . Tenkrát jsme měli na vláčení kp.ještě koně , pamatuji , že jeden se jmenoval Nero . Velice často jsme jezdily do Sedla na pivo . Někdo tu zmínil druhou signálku , tak tu jsem mimo jiné stavěl i já coby spojař. Dalo nám to zabrat , ručně zatloukat kůly a tahat a šponovat dráty. Jinak si vzpomínám na p.Mošu , férovej chlap , p.Hron,p.Parot,p.Zahradník,p.Růžička. Bylo to na Peršláku fajn . Dalo by se toho hodně napsat o službě na Peršláku. Už je to ale hodně dávno a vzpomínky se už tak moc nevybavují . Mějte se hezky.
Re: Peršlák , to byly časy !
Zdravím Ota už je to dlouho co jsme tam sloužili ale na všechny si snad dobře vzpomínám Ty musíš být Spurnej ty jsi opravoval Mošoj OKTAVII . Na tu týlovku si moc dobře vzpomínám to už jsem neměl HERONA/ utracen/ tak jsem chodil makat s Váma velkej hrnec se čtyřma kulatinama a už jsme jeli nejdřiv jsme neměli na obličeji nic za dva dny jsme od ty karboli byli spálený že nás nechtěl Moša pustit ani ve Vojířově do hospody,tak jsme si dávali igelitové pytle na hlavu bylo to hrozný ale ksichty ok.Koně se jmenovali Negr a Naval určitě si vzpomínáš jak jsme je tahali Džamugoj z rybníka z blata.S náma tam byl ještě Pavel Rašinu ten byl z Loučovic/ no snad to nejseš ty tetkon jste mě trošku rozhodili /a ještě Venca Petrovickej z Vápna bydlí v Pardubicích s tím jsem si po 39 letech volal v prosinci ale rozbil se mi telefon a čísla jsou fuč. Slíbyl mi že sem taky napíše. S konma nejdřív jezdil Čejka ten pry bydlí v Přibyslavi.Je dost že jste se někdo ozval na Peršlák snad všichni zapoměli musíme rozhodit sítě aby se chytli další,Bystřický už taky nepíšou tetkon jsem četl že se připravuje Trocnovské setkání tak by jsme se mohli dát hohromady at si po těch letech popovídáme tutově by jsme se ani nepoznali .Budu končit přeji všem pevné zdraví a když né v Trocnově tak aspon na těchto strankách na viděnou.OTA 603807634
Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Tak já jsem ten z těch Loučovic . Teď bydlím ve Větřní . Venca Petrovický byl můj starší drát. A na tebe si už vzpomínám . Kdy má být to Trocnovské setkání? To bych se tam mohl jet podívat . Určitě by to bylo fajn , zase jednou někoho z vojny vidět. Pavel . 608234229
Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Oto , koukni na dobové foto , dal jsem tam , bohužel jen dvě fotky , víc jsem jich nenašel . Jsme tam vyfocený spolu . Mějte se hezky.
Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Ahoj Pavle moc děkuju za ty fotky tos mě udělal radost ani už se nepamatuju že někdo měl foták celej náš ročník akorát chybi Imrych byl ze Slovenska pořád na piketech něco smažil houby atd. a měl psa Egona byl hrozně steklej musel se krmit lopatou.Na ten skeip se chystám už tři dny nějak to nevychází no aby jsme se vubec poznali vždit už to bude 40let. No moc našich kolegu se tady na těch strankách neoběvuje.Ostatní roty si domlovaj srazy z naší roty by nás tam moc nebylo. Možná až se potkaš s Hajným tak třeba taky nějaký fotky má ale on tam dlouho nebyl ja mám akorat 300stovku Venci Petrovickýho tak to tam pošlu .Mošovi musej taky něco mít mohli by taky poslat.Já jestě skusím kontaktovat do Nové Paky Ionovi oni byli o rok starší byli to dvojčata takovy blondatý no uvidíme. Budu končit měj se hezky a jednou navečer naschle čau Ota.
Re: Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
"Pánbůh vysoko,brigáda daleko a tady velím já"."Jo panaboha hošánku přines mi vycházkovou knížku"
Tak pravil major Moša - prima chlap.
kpt.Hron mě ještě v civilu ukecával ať zůstanu jako technik;Parot trošku vyčůranej věčně sháněl něco k jídlu nebo pití;Zahradník staršina se kterým jsem jezdil na brigádu do Budějic fasovat a většinou to skončilo na zpáteční cestě v Třeboni v hospodě(chudák Šano Mihálik "jedna gaza veesek neutáh"na nás musel čekat)Růžička "nemyslete si pacholci,všechno slyším,já mám ty uši peesácký"
Na to si vzpomenu když probírám "furťáky" na Peršláku v letech 1970-1972
Mlaďáci mám vaší 300 takže s kým jste sloužili:
Kozák,Cekul,Baláž,Zelený,Benovič,Hrobár,Vybíral,
Jamrich.Molnár,Buben.Hajný.Pohl,Rašina,Trochta,
Jasanský,Nedělka/ten se tam prý oženil/a další 2 už nejdou přečíst.
Z našeho ročníku si pamatuju na Čejku(Přibyslav)
Hanuš(žokej z Chuchle)Maxa(Chlum u Třeboně)
Štantejský(Brno)Mihálik(Lučenec)Gajdošík(Trstené) a ještě 4 Slováci už si nepamatuju jména jenom že jeden byl ze Sabinova.
Mám nějaké fotky ale momentálně neberou tak je pošlu později.
Zatím Čau. Vašek Petrovický Pardubice
Tak pravil major Moša - prima chlap.
kpt.Hron mě ještě v civilu ukecával ať zůstanu jako technik;Parot trošku vyčůranej věčně sháněl něco k jídlu nebo pití;Zahradník staršina se kterým jsem jezdil na brigádu do Budějic fasovat a většinou to skončilo na zpáteční cestě v Třeboni v hospodě(chudák Šano Mihálik "jedna gaza veesek neutáh"na nás musel čekat)Růžička "nemyslete si pacholci,všechno slyším,já mám ty uši peesácký"
Na to si vzpomenu když probírám "furťáky" na Peršláku v letech 1970-1972
Mlaďáci mám vaší 300 takže s kým jste sloužili:
Kozák,Cekul,Baláž,Zelený,Benovič,Hrobár,Vybíral,
Jamrich.Molnár,Buben.Hajný.Pohl,Rašina,Trochta,
Jasanský,Nedělka/ten se tam prý oženil/a další 2 už nejdou přečíst.
Z našeho ročníku si pamatuju na Čejku(Přibyslav)
Hanuš(žokej z Chuchle)Maxa(Chlum u Třeboně)
Štantejský(Brno)Mihálik(Lučenec)Gajdošík(Trstené) a ještě 4 Slováci už si nepamatuju jména jenom že jeden byl ze Sabinova.
Mám nějaké fotky ale momentálně neberou tak je pošlu později.
Zatím Čau. Vašek Petrovický Pardubice
Re: Re: Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Nazdar Vendo. Máš čtyři měsíce zpoždění stěma fotkama uděláš všem radost.Co se týče učasti pořád nás je málo kontaktoval jsem Ionovi z Nové Paky ale asi nemaj zájem aspon usuzuji z tel.hovoru,po Míroj Hanušovi se zem slehla,myslel jsem si že by jsme se mohli po 39 letech sejít v Trocnově . Vendo pošli mě čislo tel.at tě zasej nemusím shánět u Vás ve Vápně. Pánové před 39 lety náš ročník spal poprve na Peršláku /23.3.1971/ za 550 Zdravím všechny kolegy . Hezké velikonoce přeje Ota
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Ahoj Venco , ani jsem nedoufal , že se ještě někdo ozve . Tenkrát jsi dělal staršího dráta . Píšeš , že máš naší 300 , Nemohl bys to naskenovat a poslat na mejl rapa@centrum.cz ? Myslím si , že by bylo docela fajn kdyby jsme se setkali v Trocnově a trochu pokecali . Pokud se Ti to povede , tak díky za tu 300 . Mějte se všichni hezky . Pavel Rašina.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Mimochodem , dneska v 9 hod. vyrážím a jedu se do Peršláku podívat . Mám dnes volno , tak proč to nevyužít .
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Venco díky za ty fotky , je to super .
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Ahoj Pavle tak jak se ti líbylo na Peršláku hotýlek jak malovanej doufám že jsi se nechal provést po budově abys zavspomínal na dva roky tam strávené. Zítra budu mít svuj skeip tak to hned vyskouším adresu na tebe mám. Já tady mám akorat fotku Vencova ročníku ale tetkon neberou tak až to pujde tak to pošlu, budu končit doufám že se ti tam líbylo a koukej se podělit o žážitky . Čau Ota.
Re: Re: Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Tak jsem včera ráno vyrazil i se svojí druhou půlkou na Perlák . Nejdříve jsme zajeli do Nového Vojířova , absolutně neznámé místo (po 38 letech není divu) . Vesnička úplně vylidněná až v jednom penzionu jsem zahlédl starší pani , která mne nasměrovala na bývalou hospodu u Blahoše . Teď je to penzion Elisabeth . Pár fotek jsem udělal a jeli jsme do Peršláku . Hotel je velmi pěkný , ale otevírají až od 1 dubna. Pak jsme sešli po cestě k rybníku a tady , kde dříve bývala naše sauna , se nyní něco staví . Chtěli jsme se podívat na nejsevernější místo Rakouska , ale podle značek jsme to nemohli najít . Moc jsem si s tím hlavu nelámal , protože bylo nádherné počasí a tak krátká procházka neuškodila . Do Nové bystřice jsme nezajížděli , jeli jsme do J.Hradce na návštěvu . Bylo to fajn se zase jednou podívat do míst , kde člověk prožil skoro 2 roky života. Oto , jestli půjdeš dneska na skeip , tak někdy kolem 18 hodin . Mějte se všichni hezky a přeji krásný den . Pavel Rašina
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Vašek | 30.5.2010 14:43 | id 16589 | nahlásit
Tak zdravím, někdy před rokem 2000 v létě jsem projížděl se ženou pohr.roty od Znojma až ke Třeboni. Pod Peršlákem jsme se na nejsevernějším bodě Rakouska sešli s býv. voj. Ps ,a asi s jeho dívkou nebo manželkou, který zde sloužil. Vzpomínám jak jí říkal : "veď som ti písal , že tu sú len čučorědky a komári ". Pravděpodobně byl ze Slovenska.Třeba to bude číst.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Zdravím všechny . Docela by mne zajímalo , jestli by se třeba nedala sehnat kronika roty , nevíte někdo o tom něco? Když tak dejte vědět díky . Pavel
Re: Re: Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Zdravím do Větřního. Pavle kronika je dobrý nápad, myslíš že exsistovala kdo jí psal nejdéle na rotě byl asi Ružička a jesli kronika byla, tak by ji měl mít poslední velitel. První příspěvek k Peršláku měl nějaký František z N.Bystřice mám zato že to je Moši syn ale tetkon už se dlouho neozval. Mi co jsme z daleka to asy neseženeme a nebo alespon nějaké informace.Ledaže by jsme se tam sešli na tresnou výpravu .Mohl by pomoct Nedělka Venca psal že se tam oženil. Pavle divím se ti že jsi nenešel Blahošovu hospodu naš hlavní stan. Pamatuješ jak jsi tam složil písničku do dneška si ji spívám. Včera jsem byl u Jičína ve středočeské krčmě www.detenice.cz a potkal jsem tam paní z obecního uřadu a ta mi slíbyla kontakt na Čejku co delal vosku Negroj a Navaloj tak uvidím. Čtu že si tam kšeftujete s fotkama tak si spomente taky na mě ota5111@seznam.cz .Kukátko ještě nemám ono to u nás nejde tak rychle na svět. Kdyby se někdo chtěl sejít dřív jak v tom Trocnově a nebo na rotě jsem pro snašte se kontaktovat ostatní možná jsem to spočítal špatně ale kdyby nastoupilo ročně 20 peesaku tak za 40let jich tam sloužilo 800 mám to možná špatně vzal jsem to od pasu budu končit měj se s pozdravem Ota
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Ahoj Oto!
To už se neumíš podepsat celým jménem - Ota Buben-Činel.Zdraví Tě bývalý kolega - pomocník kynolaga pohraniční roty V.Pohl z Liberce.Trochu by chtělo připomenout naši bývalou adresu- Ps útvar 5343,15.bPS České Budějovice a 20.rota Nový Vojířov
/Peršlák/.Je to už 42 let co jsme se rozešli,ale stále si ještě pamatuji úseky levá strana - Průsek,Na vratech,Kóta 510,Jugoslávský kanal a styk se Smrčnou.Pravá strana - Na povale, U dubu,Šilerův kámen a styk s Hajništěm. týlové stanoviště Lipka.
Dobře,že jsi připomněl p.Mošovou co by kantýnskou v klubu ,ale opomenul jsi jak nám vykládala osud z karet a my jsme tomu věřili.Už několi let si nemohu vzpomenout na jméno pomocníka kotelníka co se udusil dole v kotelně,nevíš jeho jméno?.Připomenu-bylo zakrytí,kotelník byl ve službě,pršelo a byla zima.Šel
zatopit.jelikož mu to kouřilo vzal si plynovou masku a udusil se,neměl tam totiž hopkalitovou vložku.
Jinak zdravím všechny ostatní Peršlácký mazáky-
jmenný seznam viz třístovka.
To už se neumíš podepsat celým jménem - Ota Buben-Činel.Zdraví Tě bývalý kolega - pomocník kynolaga pohraniční roty V.Pohl z Liberce.Trochu by chtělo připomenout naši bývalou adresu- Ps útvar 5343,15.bPS České Budějovice a 20.rota Nový Vojířov
/Peršlák/.Je to už 42 let co jsme se rozešli,ale stále si ještě pamatuji úseky levá strana - Průsek,Na vratech,Kóta 510,Jugoslávský kanal a styk se Smrčnou.Pravá strana - Na povale, U dubu,Šilerův kámen a styk s Hajništěm. týlové stanoviště Lipka.
Dobře,že jsi připomněl p.Mošovou co by kantýnskou v klubu ,ale opomenul jsi jak nám vykládala osud z karet a my jsme tomu věřili.Už několi let si nemohu vzpomenout na jméno pomocníka kotelníka co se udusil dole v kotelně,nevíš jeho jméno?.Připomenu-bylo zakrytí,kotelník byl ve službě,pršelo a byla zima.Šel
zatopit.jelikož mu to kouřilo vzal si plynovou masku a udusil se,neměl tam totiž hopkalitovou vložku.
Jinak zdravím všechny ostatní Peršlácký mazáky-
jmenný seznam viz třístovka.
Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Zdravím do Liberce .
Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Ahoj Vendo.
Omlouvám se,že reaguji až po týdnu,ale nebyl čas.Jak čtu,tak máš dobrou pamětˇ.Já jsem ve Vojířově nějak moc často.Myslíme s Pavlem Rašinou/byl to spojař/že seženeme kroniku,ale nepovedlose snad příště. Co se týče kotelníka,taky jsem si kolikrát vzpoměl, byl mladší a myslím že se jmenoval Potměšil a byl od Pelhřimova.Tenkrát mu byl na pohřbu suprák Pánek co nasluhoval ,no v kronice by to bylo. Tenkrát to byl pokus o narušeni SH a mezi vojákama se šuškalo že to udělali supráci veliteloj schválně ale nic se nezjistilo.Vendo jsem rád že se někdo novej ozval. Ještě jsem kontaktoval nějakýho Mihulu, ten bydlí v Bystřici a ženu má z Vojířova,byl to ročník právě s kotelníkem.Dělal řidiče. My jsme s Pavlem Rašinou domluveni na 10.7 na sraz do Trocnova za každeho dalšího budeme rádi.Pořadá to klub českého pohraničí Jižní Čechy najdeš to na jejich stránkách.Zdravím do Liberce čau Ota
Omlouvám se,že reaguji až po týdnu,ale nebyl čas.Jak čtu,tak máš dobrou pamětˇ.Já jsem ve Vojířově nějak moc často.Myslíme s Pavlem Rašinou/byl to spojař/že seženeme kroniku,ale nepovedlose snad příště. Co se týče kotelníka,taky jsem si kolikrát vzpoměl, byl mladší a myslím že se jmenoval Potměšil a byl od Pelhřimova.Tenkrát mu byl na pohřbu suprák Pánek co nasluhoval ,no v kronice by to bylo. Tenkrát to byl pokus o narušeni SH a mezi vojákama se šuškalo že to udělali supráci veliteloj schválně ale nic se nezjistilo.Vendo jsem rád že se někdo novej ozval. Ještě jsem kontaktoval nějakýho Mihulu, ten bydlí v Bystřici a ženu má z Vojířova,byl to ročník právě s kotelníkem.Dělal řidiče. My jsme s Pavlem Rašinou domluveni na 10.7 na sraz do Trocnova za každeho dalšího budeme rádi.Pořadá to klub českého pohraničí Jižní Čechy najdeš to na jejich stránkách.Zdravím do Liberce čau Ota
Re: Re: Peršlák , to byly časy !
V lete r. 72 sa začínala stavať týlovka na pravej strane s povalu na šilerou kameň a tým chlapcom čo bili s tým bucharom som nezávidel. Karol Spurný tam makal aj s Daňom aj s ostatnými vojakmi,tvare mali od karbolu znetvorené. Ja som tam musel s traktorom povyťahovať všetky pne,poorať a spraviť kapičko. Potom sa ešte robila tylovka ku styku s hajnícou tam v tých močiarináchta sme sa tiež namakalí až-až.A pomyslieť na zásah pri poplachovke to bolo o krk. A spomeniem ešte ked sa robila cesta na hranici z koty k prieseku tam sme sa nadreli koľko som sa navozil štrku s pieskovne , len toľko na oživenie panäti.
Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Ahoj Karkulo. Moje jméno ti stejnak asi nic neřekne, ale byl jsem to já, kterej s tebou začínal stavbu tylovky na povale. Zminuješ se také o Hronovi ,ten tě pořad buzeroval protože jsi měl zaprašenej traktor. Já si na tebe vspomínám moc dobře, zvláště na ty východnárské průpovídky. Zminuješ se také o Spurným toho si také pamatuju ale zbytek se mě už vykouřil z hlavy.Kdybys mrknul na dobové foto, tak tam jsem s Pavlem Rašinou to byl taky spojař jako Spurný ale starší . Tak zase napiš budeme se všichni těšít .Zdraví Ota.
Re: Re: Re: Re: Peršlák , to byly časy !
Pozeral som na to dobové foto č.2 tak z videnia poznám akurat tých troch čo stoja, ale dobré si pamätam na des.Balaža. mám jednu fotku ked sa robil športový areal po ľavej strane ako parkovali gazy smerom ku kotcom sú tam, nadp.Parot,proviantný Zeleny zo Studenca,ženista Trlica, des.Balaž a ja.Po tých 37rokoch je už ťažko si rozpamätať sa na všetko.Nemám podľa čoho,všetký fotky ostali v obci Peršlak u istej rodiný.Ale zažitkov mám dsť.
Pro Alici
Jan | 3.12.2009 20:32 | id 8171 | nahlásit
Slečno, nebo p.Alice,
Vašeho dědečka, p. Mošu,jsem trochu znal v letech 1968-69, tenkrát vykonával nějakou funkci, nebo snad přímo velitele na praporu v N.Bystřici. Já jsem sloužil jako záklaďák v té době na tehdejší 23.
rPS ve St.Městě p.Landštejnem a na prapor jsme občas jezdívali na nějaké výciviky a školení. Je to již dávno, ale pamatuji si, že Váš dědeček byl dobrý člověk i dobrý velitel.
Vašeho dědečka, p. Mošu,jsem trochu znal v letech 1968-69, tenkrát vykonával nějakou funkci, nebo snad přímo velitele na praporu v N.Bystřici. Já jsem sloužil jako záklaďák v té době na tehdejší 23.
rPS ve St.Městě p.Landštejnem a na prapor jsme občas jezdívali na nějaké výciviky a školení. Je to již dávno, ale pamatuji si, že Váš dědeček byl dobrý člověk i dobrý velitel.
Re: Pro Alici
Alice zdravím Vás Jsem rád ,že má někdo stejný názor jako já a mýslím že by nás bylo daleko víc , ale to chce čas. Co se týče toho baru tam přece prodávala po večerech Tvoje babička . Vtěch 70letech frčela kofola.Mošovi měli dva syny tak Vy asy budete dcera jednodo znich.Co se týče mě chýstam se podívat na Peršlák a udělat si pár fotek které bych chtěl použít pro osvěžení na těchto strankách. Peršláčtí peesaci v této diskusi pokulhávají vůči ostatním rotám.Ja osobněbych byl rád ,kdyby se ozvali psovodi ,kteří sloužili se psem Heronem byl výborně vycvičenej a nejednou mě dostal z pěknejch maléru ale rád na tu dobu vzpomínam.Zážitku je spousta nebudu už zdržovat přeji všem hezké vánoce a zdraví v Novém roce a aby jsme si tady hezky zavzpomínali zdraví Ota
Re: Re: Pro Alici
Byl jsem tam v létech 72 - 74 a plně souhlasím s Otou
zdravím všechny, kdo kdy pyli na Peršlaku
Ruda
zdravím všechny, kdo kdy pyli na Peršlaku
Ruda
Re: Re: Re: Pro Alici
Chtěl jsem Vám všem co jste na Peršláku sloužili připomenout kámen republiky(Naše je a naše zůstane) po vojácích SOS z r.1938, stával před rotou a nyní tam stojí opět. Klub českého pohraničí organizuje každý rok malou vzpomínkovou akci - položením kytičky ochráncům československých státních hranic. Letos to bude 24.9.2010 v 16,oo hod. Vím, že je toto oznámení dáno na tyto stránky pozdě - ale organizuje se to každoročně- vždy koncem měsíce září. Kdo bude moci, přijeďte.
89-91
J.K. | 24.11.2009 01:54 | id 7858 | nahlásit
Slouzil jsem na Perslaku 89-90 Kovar byl nacelnik.
Potom me jako zenistu poslali stahovat draty po brigade,hrozna praca.Pak u policajtu v Brne a Bratislave .
Potom me jako zenistu poslali stahovat draty po brigade,hrozna praca.Pak u policajtu v Brne a Bratislave .
80-82
Tak pánové Peršlák po PŠ - v Zadním Chodově - byl ráj. Za mě už p.Moša nevelel ale bydlel tam ještě vedle v bytovce.Večer vždy zašel do baru pro cíga.Velitele dělal Kovář (hrozně kurvoval, a chlastal),ale dobrej chlap.ZVP Soukup, a jistě staršina Růžička. Jednou mi nmašel v balíku fkašku. Aspoň mi nalil 2 panáky. Jezdám tam jednou za rok na kole. I když pocházím ze Slovenska, dá se říct, že díky Peršláku jsem se seznámil s manželkou. Ozve se někdo z toho nebo z blízkých ročníků?
Re: 89-91
na peršlák jsem denně jezdil uazem z nové bystřice podzim90-jaro92.kovář pak sloužil u nás.zdravím všechny,čus
vzpomínky na PS útvar Peršlák
František | 22.8.2009 18:21 | id 5554 | nahlásit
Na setkání do Trocnova jezdí pravidelně p. Petrásek a pár lidí z Nové Bystřice. S p. Kovářem se potkávám skoro každý den je v civilu,ale ještě pracuje. Pan Hron a Růžička bydlí také v Nové Bystřici ,už jsou v důchodu.
Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Zdravím pana Františka . Pana Petráska znám po telefonu našel jsem na něho kontakt v klubu přátel čes.pohraničí,p. Kováře neznám Byl jsem v N.Bystřici 10,11,12 července apartmán Sluníčko, vše jsem tam projel. Sedlo, N.Vojířov je tam asi hodně chalupářu podle SPZ asi hlavně pražáci v Sedle čilej ruch ale Vojířov par novejch baráku jinak bujná vegetace. Hospoda u Blahoše dostála také určité změny. V Bystřici jsme chodili do besedy na pivo dobře tam vařili ,,pro vojáky" ale byli jsme o vchod vedle a bylo to výborné . Moje mě říka co tam pořad jezdíme co tam pořad vidiš ale byl jsem tam jeden a pul roku a zatu dobu taky člověk něco zažije .Na rotě jsem se stavil poprve v r.1985 to byl Moša myslim ještě velitelem lepšího chlapa jsem nepoznal udělali jsme mu vzornou rotu a jedno zadržení když sloužil DÚ a on nám to potom vracel mazáckou přízní co jsme chtěli to jsme měli, on pry ma bratra a ten dělal na statku v Bystřici. To bych nikdy nevěděl ale dřív jsem jezdil jako panskej v ACHP byl jse v Praze na ministerstvu a vedle stála volha statek Nová Bystřice tak mě všechno vypravěli to už dráty nebyly . Na Peršlaku jsem se stavil před deseti lety všecho jsem si prohlédl číšnik velice ochotně vše ukázal aj oběd jsme měli v jídelně kde jsme se stravovali je to tam pěkné. Před dvěma lety jsme jeli na Trocnov chtěl jsem se tam ubytovat ale když jsem řekl že jsem tam sloužil byl hluchej telefon. Já jsem z východních čech bylo nás tam pět ale od ty doby jsme se neviděli ,když jsem tam byl před deseti lety tak jsem se tam zapovídal s lesákama a ti mi říkali že se tam jeden od nás vrátil a že se tam oženil a vzal si Blahošovu dceru.No už Vás nebudu zdržovat doufam že někdo oběvi tyto stránky a podělí se s náma o zážitky vždyt nás tam sloužila spousta a jenom sedum odkazu. Budu končit přeji Vam Františku hodně zdravíčka a zdravím všechny peesaky a ozvěte se Čau OTA 51
vzpomínky na PS útvar Peršlák
František | 3.4.2009 01:15 | id 2642 | nahlásit
Marně hledám nějaké komentáře k PS útvaru
Peršlák.Prošlo tady mnoho vojáků kteří tady
sloužili.Snad se najde někdo,kdo se podělí o své
zážitky ze svého působení na této rotě.Určitě by
si to zasloužila.
Peršlák.Prošlo tady mnoho vojáků kteří tady
sloužili.Snad se najde někdo,kdo se podělí o své
zážitky ze svého působení na této rotě.Určitě by
si to zasloužila.
Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Lancer1@email.cz | 29.6.2009 21:46 | id 4616 | nahlásit
Já tam jezdil služebně v letech 86-88 z N.Bystřice
vláčet kp a v zimě protahovat cesty podél a za
signálkou.Byla to rota nejblíže sh.Proto tam měli
i 2 falešné signálky za rotou směrem k Hájnici.Od
brány k býv.rotě je to na hranici doslova pár
metrů.Vzpomínám na Picku to byl dobrej důstojník a
byla s ním sranda.
vláčet kp a v zimě protahovat cesty podél a za
signálkou.Byla to rota nejblíže sh.Proto tam měli
i 2 falešné signálky za rotou směrem k Hájnici.Od
brány k býv.rotě je to na hranici doslova pár
metrů.Vzpomínám na Picku to byl dobrej důstojník a
byla s ním sranda.
Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
František | 4.7.2009 20:53 | id 4686 | nahlásit
Děkuji za první příspěvek k PS útvaru Peršlák.
Pana Zdeńka Picku znám velice dobře.Je už v
civilu.Bydlí v Nové Bystřici a je stále pohodovej.
Pana Zdeńka Picku znám velice dobře.Je už v
civilu.Bydlí v Nové Bystřici a je stále pohodovej.
Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Zdeněk | 17.8.2009 23:24 | id 5483 | nahlásit
A co pánové Kováři aHofbauer? Byl jsem tam 84-86.
Re: Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
ota | 20.8.2009 11:08 | id 5527 | nahlásit
Zdravím kolegi z hranice . Já jsem tam sloužil 71-72 pod furtákama Mošou,Hronem ,Parotem,Zahradníkem a Ružičkou,každy rok jezdím do Trocnova na setkání PS, ale nikdy tam z Peršláku nikdo nebyl, rad bych se sněkym sešel .
Re: Re: Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Alice | 30.8.2009 20:20 | id 5686 | nahlásit
Pane Oto,pan Moša,pod kterým jste sloužil byl můj dědeček.Mnohokrát mi o životě na Peršláku vypravoval a rád na ta léta vzpomínal.Můj dědeček byl úžasný člověk a i když už mezi námi není,velice často si na něj vzpomenu a vybaví se mi chvíle,kdy jsem mu seděla na klíně on mi vypravoval příběhy nejen z Peršláku,ale i jiných rot.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Zdravím, sloužil jsm tam od října73 tak jsme se nepotkali, ale všichni furťaci tam ještěsloužili akorát Parot šel do civilu a Hron šel dělat politruka do N. Bystřice do vycvikače, ja pak dělal za Kaštovského toho jsi moh znát. Na Peršlák mám hezké vzpomínky, byl jsem tam sice jen půl roku - pak Nová Bystřice
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
To jsme se museli vídat,já sloužil 86-88,na praporu a k vám jsem jezdil vláčet kp.Hofíka samozřejmě znám,mám pocit že šel s mámi nebo chvilku po nás do civilu.
Re: Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
konecne jsem nasel nekoho z rocniku 84-86,pokud me pamet neklame tak jsi byl ridic.me jako byvaleho supaka stale zajimaji pejsci.ozval se ti z naseho rocniku jeste nekdo?bylo by zajimave se nekdy sejit.
zatim ahoj.zbinda
zatim ahoj.zbinda
Re: Re: Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
Ahoj Miro sloužil jsem jaro 84- 86 byl jsi můj suprák ? no a jak tady pořád píšu , tak nevím kdo jsi nevzpomínám si na Tebe ale stále více věcí se vybavuje. Snad pomůžeš pokud budeš chtít. Byl jsem střelec , kotloš a patrač. Poslední pátrač byl Rybka ( myslím) a pak už nebyli. Proto jsem jako střelec nafasoval jako svého supráka nebo mazáka BUZNU (nebo spíš naopak on mně). Své mazáky nepamatuju , nevím proč. Co pamatuju je suprák CICINA asi 50-ti kilový chlap pořád v posilovně ( kde se pasovalo) co zvedal činky zhotovené z pikslí od okurek zalité betonem. Potom ALAN LACH z Frýdku no a nezapomenutelný CINEGE a jeho "cí boha taká kráva s takýma lopatama na hlave" To je napoprvé zatím dost. Pokud se ozveš tak fajn. Kdo je Ten ZDEŇEK na kterého reaguješ? ahoj
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
OPRAVA JARO 86-88
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
aho zdenku konecne jsem nasel nekoho z naseho rocniku.nikdo se nema k nejakemu srazu.mas nejake informace o zbytku rocniku. sup zbijak.
Re: Re: Re: Re: Re: vzpomínky na PS útvar Peršlák
ahoj Mirku,z ročníku jsem potkal hned po vojně akorát kynologa ,jinak nikoho.Jen z našich supráků ,tuším,že se jmenoval Franta Pohl.Jinak pro osvěžení paměti jsem dělal "Svazáka".
Zde již nelze dále reagovat
