Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA - fotogalerie, texty, vzpomínky pamětníků

Nacházíte se: Objekty PS » Pohraniční roty 15. bPS » 16. rPS - Artolec
Předchozí 1 fotografie M.Marek z 55 Další
Foto 1

Hlavní brána roty Artoleč (severní) - příjezd od obce Artoleč

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11
Autor: M.Marek | Pořízeno: 5.2008 | 11×
Foto 12 Foto 13
Autor: Z.Čadina | Pořízeno: 1993 | 2×
Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40
Autor: T.Parkan | Pořízeno: 8.2008 | 27×
Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55
Autor: O.Vítek | Pořízeno: 4.2011 | 15×
Sekce:
Pohraniční roty 15. bPS

16. rPS - Artolec

(55 fotografií)

16. rota 3. praporu 15. brigády Pohraniční stráže u obce Artolec.

Areál roty je oplocen a samotná rota je stále ve slušném stavu.

Signální stěna byla více severněji, ale u roty tvořila malou kapsu, ve které se rota nacházela. SH je od jižní brány roty vzdálená cca 230 m.

V dnešní době (duben 2011) je celý areál ve vlastnictví soukromé osoby.

Okres: Jindřichův Hradec

GPS: 49°0'10.964"N, 15°7'48.446"E

Najít na mapě

ČR

Vaše komentáře...

1957-1959
František Vondruška | 5.5.2012 14:22 | id 45524 | nahlásit

Ozvěte se kdo sloužil na Artoleči v těchto letech.
prosbička
MONČA LENERTOVÁ | 29.4.2012 06:52 | id 45357 | nahlásit

dobry den hele jestli se tam nekdy budete chtít podívat tak si davejte bacha je tam zavřenej pes plemeno nepoznam je strašně spinavy ale nevipada to ze by o nej bylo dobre starano protože je strašně hubeny tak když tam pujdete abudete mít nejaky suchu rohlik nebo neco co psi mohou tak mu tu hodte (ale nedavejte to tem koním co uvidíte a kozam taky ne hlavne ty hnedy ty vubec ta je moje :DDDDDD)
 
ps:
MONIKA LENERTOVÁ | 29.4.2012 06:58 | id 45358 | nahlásit

( OMLOUVÁM SE ZA PRAVOPISNÉ CHYBY JE MI 12 A JSEM DISLKTK.)A NA TOHO PSA SI DAVEJTE BACHA NEVIPADA MOC MILE A MUŽE NA VAS VYSKOCIT VSUDE PROTOŽE TEN PLOT U NENÍ CI BÝVAL :)))
 
Re: ps: - pro Moniku Lenertovou
Jan | 29.4.2012 09:22 | id 45362 | nahlásit

Moniko ! To, že jsi dislektik je úplně jedno, každý něco máme. V každém případě díky za radu a dáme bacha !
Přeji vše dobré, a ať se Ti daří. Ještě něco napiš !!
 
Re: Re: ps: - pro Moniku Lenertovou
Monika Lenertová | 14.5.2012 10:36 | id 45791 | nahlásit

dekuji za podporu a určite se este ozvu :)))
 
Re: Re: Re: ps: - pro Moniku Lenertovou
Mnika Lenertová | 14.5.2012 11:01 | id 45794 | nahlásit

al es tim psem nechci delat nejake ukvapene zavery ja mam akorat strach z velkejch psu u kterych nevidim majitele a porad stekaji protoze me pred 2 lety pokousal vlčak na hlavě
1965-1967 Artoleč
Jarda Čípa | 14.3.2012 18:14 | id 43690 | nahlásit

Sloužil jsem na Artolči jako psovod. První rok jsem měl psa Geryho a jako mazák Bojara. Velitelem roty byl v té době kpt Pultr,velitel čety por. " normálně" Masaryk,kpt Novák a por Poslušný. Jestli si mne někdo pamatujete,ozvěte se. Jarda
 
Re: 1965-1967 Artoleč
milan zacharda | 2.4.2012 07:15 | id 44297 | nahlásit

Ahoj Jardo! Já na Artolči skončil koncem července r.1965 a když jsem si přečetl o Gerym tak to byl můj miláček.Jeho pániček za mne byl Arpád Szárka z Tešedíkova. Rád si na Artoleč vzpomenu.
 
Re: 1965-1967 Artoleč
milan zacharda | 2.4.2012 07:20 | id 44298 | nahlásit

Ahoj Jardo! Já na Artolči skončil koncem července r.1965 a když jsem si přečetl o Gerym tak to byl můj miláček.Jeho pániček za mne byl Arpád Szárka z Tešedíkova. Rád si na Artoleč vzpomenu.
Jaro Artoleč 79
JAROSLAV JAKUBA | 8.2.2012 20:58 | id 42072 | nahlásit

Na Artolci som služil ako vodič Gaz 69 bol som sem preveleni 120 dni pred civilom, odchod do civilu jesen 79.Spominam si na mena Eman,vodič PV3S,Langer traktorista, hodne som sluzil hlidku na Navarskej križovatke kde sa jazdilo Gazom.Pozdravujem Všetkych ktorí vtom čase tam služili.
Miki
Mikulas Zolcer | 1.1.2012 00:07 | id 40042 | nahlásit

Páni pohraničári, chcel by som Vám oznámiť že dnes 31.12.2011 nas opustil naš bývalý pohraničár Peter Molnár vo veku 55 rokov. Ročník 75 marec 77 marec. Ak chcete vidiet jeho fotku na stránke Šejby číslo fotky 34.ako pol ročný pohraničár. Čest jeho pamiatke
Jiří Cukr hledá 1955/57
Jiří Cukr | 8.11.2011 17:24 | id 37782 | nahlásit

Zdravím, pomáhám tady dědovi najít nějaké spolubojovníky, je tu pamětník? Prosím, ozvěte se na email
1979-1981
Jan Kahánek | 18.7.2011 19:45 | id 33898 | nahlásit

Všechny zdravím.Opět zkouším,zda někdo z našeho ročníku nenarazil na tyto stránky.Myslím,že nemáme ještě tolik let a tento přístroj umíme trochu ovládat.Zdraví Honza Kahánek-bývalý řidič pohraniční roty
 
Re: 1979-1981
Lenka panochová | 14.1.2012 22:25 | id 40768 | nahlásit

Pane Kahánek já vás zdravím jmenovala jsem se Lenka Panochová a bydlela jsem u roty Artoleč nevím jestli si na mě pamatujete ale tatka byl rotmistr a jeho nadřízeným byl Ignatišín.Ráda vzpomínám na ty léta.Ještě že si moje sestřenice vzala vojína Boleslava Morcínka,který jezdil na motorce ,máme naco vzpomínat.
 
Re: Re: 1979-1981
Jan Kahánek | 15.1.2012 15:50 | id 40796 | nahlásit

Dobrý den,,taky Vás zdravím.Omlouvám se,ale na Vás si pamatuji velice matně.Byla jste určitě ještě malá holka a vnímali jsme Vás jako dítě našeho nadřízeného.Je to už třicet let.Ale měl bych na Vás pár otázek.Byl jsem se tam podívat před třemi lety,ale tam snad nebydlel nikdo,kdo by měl nějaký vztah k PS?A ten Morcínek byl který ročník?To jméno je mi dost povědomé.Já jsem se ještě nedokázal totiž vůbec s nikým spojit ani z našeho ročníku(79-81),S vyjímkou jednoho kluka,kterého jsem objevil na facebooku.A jaký byl osud Vaší rodiny po našem odchodu do civilu.Dostal jsem tenkrát ještě od Vašeho otce nějaký cesťák proplacený a to byl celý můj styk s touto rotou.Pokud mi budete něco chtít napsat,tak můžete na můj mail:jenik142@seznam.cz Spozdravem Jan Kahánek.
 
Re: Re: Re: 1979-1981
Lenka Hudziecová | 17.1.2012 21:56 | id 40924 | nahlásit

Dobrý den,
Ano, byla jsem malá holka, ale pamatuji si, že jste mě vozil ze školy domů a ještě si vzpomínám na pána Koukala, který jednoho dne převrátil gazík na střechu :-) a Petra Hozáka, který taky pracoval na rampě.
Boleslav Morcinek sloužil v letech 80-82, po vojně se oženil s mojí sestřenicí Romanou Pelánovou a přestěhovali se do Orlové.
A náš osud? Já jsem se vdala do Karviné a naši si v Artolči postavili malý baráček. Stojí malý kousek od rozcestí rota ? Mýtinky. Je po levé straně č. 1 oranžové barvy.
 
Re: Re: Re: Re: 1979-1981
Jan Kahánek | 24.1.2012 19:36 | id 41288 | nahlásit

Dobrý den,
opět Vás zdravím.Máte opravdu dobrou pamět.Díky tomu se mi vybavují některé vzpomínky.Je to už opravdu dlouhá doba.Milan Koukol byl super kluk,byl o půl roku mladší,jako ti ostatní kluci.Dával jsem kdysi nějaké fotky na stránky do rubriky"dobové foto",zkuste se podívat,pokud jste je ještě neviděla.Možná tam někoho poznáte.Dneska už asi vypadáme opravdu jinak.Pozdravte rodiče,jestli si na nás ještě pamatují.
 
Re: Re: 1979-1981
Vladimír Kováč | 5.2.2012 14:21 | id 41909 | nahlásit

Ahoj Lenka, ja si na teba a tvojho otca dobre pamätám.Bol to správny chlap. Ja som bol dokonca aj s dvoma kamošmi u teba v podkrovnej izbe. Ale vo všetkej počesnosti, nič sa nedialo, ale otec náhle prišiel domov a my sme povyskakovali z okna do snehu. Pamätáš sa?
Samozrejme aj na Morcínka si dobre pamätám, on bol o pol roka starší a my sme mu závideli, že si v Artolči našiel dievča a aj viem, že sa snou oženil.
Som rád, že si sa ozvala.
 
Re: Re: Re: 1979-1981
Lenka panochová | 18.2.2012 20:13 | id 42530 | nahlásit

Dobrý den jsem ráda ,že se zase někdo ozval .Vrací mi to v zpomínku na krásné dětství ,ale chtěla bych zhlédnout fotografie abych si mohla připomenout jak jste vypadali.Na ten den kdy jste byli u nás si dobře pamatuji .Ještě,že taťka je hodný človek a neřek to mamce to by bylo horší .Mám tu nějaké fotky vojáku focené u roty.Tak až se mi povede přemluvit syna tak je tam uložíme. Já totiž neumím ovládat počítač .S pozdravem Lenka.
Ročník 81 - 83
Vladimír Kováč | 10.7.2011 13:58 | id 33496 | nahlásit

Ahoj chlapi, vsetkych vas zdravim a som velmi rad,ze som nasiel tuto stranku. Bohuzial z mojho rocnika tu nikto nepise.Niektorych si pametam, ale niektorych si uz neviem ani vybavit.Mam v albume nasu 500 a 300, ktoru robil Lubos Latecka a z nich mam aj tito dalsie mena:Czako- toho si pamatam, Rutkay- aj toho si pametam, Strbo Milan- s tym som odisiel opol roku skor do civilu, Ondrasik-ten bol psovod a mal najpeknesieho a najlepsieho psa Erosa, Cakansky-psovod Supov bol to maly rusnak co nepoznal hodinky, Konecny Jozef z Trencina,Jokl -neviem si vybavit,Baady- taktiez mi to nic nevravi, Kafunek - tiez si ho neviem predstavit, Prcuch- tak ten by mal bit z Puchova a kamaratil s Rutkajom. No a posledny Libor Polach- to bol kuchar a toho by som rad stretol, ale bohuzial viem len to, ze je z moravy. Prosim vas ak mate o nom informacie, adresu, telefon,e-mail bol by som velmi rad, keby ste mi ich poskytli. Moj e-mail: vkovac@azet.sk a mobil 0907329585. Budem velmi rad ak sa mi niekto ozve.
 
Re: Ročník 81 - 83
František Deči | 2.2.2012 15:40 | id 41755 | nahlásit

Ahojte.
Ja som prišiel na Artoleč 1982 podla mien poznám takmer všetkých, ale moj ročník bol Jirko Blanar,Miro Dolejší Juro Révay ,Valtr, proviantak Nosek kuchár Vobr. Z Milanom Rudkajom som sa aj stretol . mám aj nejaké fotky len ich musím zoskenovať. Ešte raz Vás všetkých zdravím. môj e-mail: fliter@centrum.sk
 
Re: Re: Ročník 81 - 83
Vladimír Kováč | 5.2.2012 14:10 | id 41908 | nahlásit

Ahoj František,
bohužíaľ teba si nepamätám. Noska si dobre pamätám,raz som bol s ním na nákupe v Novej Bystrici a poriadne sme sa tam napili v obchode.Velitel roty Ihnatišin nás chcel zavrieť, ale Nosek mu dal nejaké mäso a tak nás nezavrel. Nejaké fotky mám aj ja, ale tá kvalita je úbohá. Pokúsím ich sem hodiť.
vladokovac@gmail.com
zadost
milan zacharda | 22.6.2011 05:57 | id 32734 | nahlásit

Byl bych rád když se ozve kdo na Artolci sloužil v letech 1964-1965.Velitem roty byl Evžem Pultr.Rád na tuto rotu vzpomínám.Ozvěte se!!! m.zacharda@seznam.cz
 
Re: zadost
gustav | 22.6.2011 08:25 | id 32735 | nahlásit

Kpt.Evžel Pultr dělal na pozim 1972 VČ ve výcviku v Suchdolu nad Lužnicí-stará rota,naproti hotelu Lužnice.Údajně byl absolventem učiliště Pohraniční stráže v Českém Těšíně společně s npor.Palkovičem.
 
poděkování
milan zacharda | 22.6.2011 15:39 | id 32747 | nahlásit

Pane kolego děkuji vám za tak brzkou odpovědˇA vidím,že na těchto stránkách se i dozvím o čem já často vzpomínám.Vím je to mnoho let ale člověk si rád připomene vojnu.Docela ti mladé chlapce lituji nebo ne-vím na co budou vzpomínat oni.Já si vzpoměl na Evžena Pultra nebotˇjem když jel s Ivetou teda s manželkou na tancovačku do Hradce tak jsem hlídal Ežena a Ivetku.Tak musí být padesátníci,a již si nevzpomenou že se těšily jen na mne.Já mám dvě dcery a již čtyřicátnice.Ještě jednou děkuji. M.Z.
 
Re: poděkování
Ivan Břížďala | 9.1.2012 22:32 | id 40510 | nahlásit

Zdravím sloužil jsem na rotě 1965-1967 taky rád vspomínám.Já jsem zase hlídal děti od Mošnů. To byl ještě nadporučík.V roce 1978 jsem byl na cvčení v Dolním Dvořišti tam už byl major a dělal velitela roty.Jinak si vzpomíná na kapitána Nováka,poručíka Pěknýho atd.Jinak Vás si nepamatuji.
 
Re: Re: poděkování
milan zacharda | 27.1.2012 16:20 | id 41425 | nahlásit

Pane kolego nemůžete si mne pamatovat nebo jsem do civilu odcházel koncem července.Na kpt.Nováka si často vzpomenu v dobrém ten byl z Nové Bystřice.Za mne tam nebyl Mošna ani Pěkný.
Artoleč
Petr | 21.1.2011 23:15 | id 25434 | nahlásit

V roce 1972-74 na Artoleči sloužil brácha Alois Šťastný, dělal tam řidiče. Znal jste ho někdo?
 
Re: Artoleč
Přemysl Svozil | 8.9.2011 15:46 | id 35950 | nahlásit

Domnívám se ,že jsem ho znal. Věčně usměvavej blonďák . Já přišel na rotu někdy začátkem června jako první zlaťák řijňáků 74.Určitě si na mně vzpomene,byl jsem na Artolči kuchařem.Ještě si vzpomínám na pár jmen svých pramázů. Vovesný,Mugrauer,Mitro,myslím Skyba a tanečník Řehák
1973
Rostislav Mraček | 8.1.2011 09:28 | id 24773 | nahlásit

Na Artolči jsem byl jen krátce po přijímači v Č.B., asi po 2 - 3 měsících jsem se tam vracel do kurzu provianťáků. Potom na Cetvinách. Velitelem byl major Masaryk, pořádal pitky pro pomocníky PS v Albeři u Otíka nebo Olinka. Jako pomocný kuchař jsem tam vydával guláš, který Masaryk každému vylepšil feferonkou. ,,Nome to se musí, jinak to není guláš!" To jeho NOME nebo ME bylo pozůstatkem NORMÁLNĚ, jímž si při řeči pomáhal. Kuchaři Mugrauer, Zobaník, provianťák Lžíčař, dále Pepa Čep, Odstrčil, ,,Ducháček", Pavlovič, rotný ,,Zobák", kterému chodili mnozí za manželkou. A velitel praporu byl, myslím, Petrásek. A ještě nějaký pianista, na Vánoce hrál Alžbětinskou serenádu tak úžasně, že se chtělo plakat. Zdraví Rosťa
Artolec 64-65
Jaroslav Hloušek | 28.12.2010 07:55 | id 24117 | nahlásit

Sloužil jsem na rotě jako kuchař. Kdo se ozve?
 
Re: Artolec 64-65
milan zacharda | 1.8.2011 09:47 | id 34434 | nahlásit

Ahoj Jarouši! Jsem velice rád že se někdo ozval z Artolče a zrovna ty který jsi mě krmil skoro celý rok.Stále na Artoleč vzpomínám ale na vás na kuchaře se nedá zapomenout.Ty jsi pocházel jestli se nemýlím z Brna a ostatní už nevím.Tak že náš velitel byl Evžen Pultr jeho zástupce por.Ilko pak byli také důstojníci kpt.Novák por.Pištora a provijant měl Frelich(Furaška)Mě dělal velitele čety des.Pepa Svoboda z Jihlavy.Tak jsem hrozně rád že nejsem sám co si vzpmene na Artoleč a moje e mail zní m.zacharda@seznam.cz Tak Ahoj!!! M.Z.
 
Re: Re: Artolec 64-65
Jaroslav Hloušek | 16.9.2011 07:22 | id 36189 | nahlásit

Ahoj Milane! Jsem rád,že se někdo ozval. Já jsem z Prostějova ne z Brna.V roce 2008 jsem se byl na rotu podívat. Je to divný pocit. Já jsem byl potom převelen na 13 PS rotu Hájnice.Tam jsem slouži až do konce. Byl jsem se tam taky podívat. Ahoj J.H.
Artoleč 1987-1989 září
Zdravím všechny | 15.12.2010 13:25 | id 23448 | nahlásit

Ahoj všem, dráty jsme bořili v dubnu 1989 (dělaly se nové, aby se po revoluci zrušili), spoustu jsem odvozil vétřieskou do sběru.
Pamatuji Sotonu, Běhouna, Bortela a hlavně majora Rajnačoka Jána...Místo Běhouna pak přišel nový velitel roty, bydlel ve fiňáku dole. Ze spolubojovníků vzpomínám na dvojčata z Netolic z JČ bratry Petráškovy. Z "mazáků" je tu v diskuzi Pavel Oravec - spojař, jinak si už jména moc nevybavuju, vím o pár psovodech - např. o Vítu Glisníkovi-určitě na netu něco najdete. Taky jsem se do Artoleče párkrát po revoluci byl mrknout a byl to dobrý pocit tam být jako civilista. Projel jsem to až na Staré Město. V září 1989 se na našem úseku chytalo několik endéráků. Na praporu v Nové Bystřici vládl tvrdoiu rukou plk. Černý.
Tož pište, kdo tam v tu dobu byl....
 
Re: Artoleč 1987-1989 září
Dohnal Libor | 15.12.2010 13:49 | id 23450 | nahlásit

Jo, ještě vzpomínám pátrače Vlastíka Procházku, spojaře Kuběnu, psovoda Hladkého. Vzpomenul bych si určitě na více lidí, jen trochu popostrčit....napište.
 
Re: Re: Artoleč 1987-1989 září
František Horváth | 15.4.2011 15:55 | id 30206 | nahlásit

Kuběna bol ženista, nie spojár, bol to môj starý.
 
Re: Re: Artoleč 1987-1989 září
Pavel Petrášek | 23.4.2011 14:03 | id 30525 | nahlásit

Ahoj Libore snad si vzpomeneš jsem z dvojčat Pavel chodili jsme spolu troubit na trumpety do Nové Bystřice a na pivo!!! Nechám Ti kontakt napiš
zednictvipetrasek@seznam.cz Budu se opravdu těšit
ani jsem otěchto stránkách nevědel v Artolči jsem se byl podívat několikrát a je to hrůza jak se to tam neudržuje Já žiju v Prachaticích a brácha v hracholuskách máš ještě na někoho kontakt??? já ne tak dej vědět jsetli ano čau Petrášek Pavel
 
Re: Re: Artoleč 1987-1989 září
petr zapletal | 5.9.2011 18:11 | id 35825 | nahlásit

malí, kulatý, Jirka Hladký z Brna ?? To byl supr kolík. Byl jsem s ním V Suchdole ve výcviku coby psovod..
 
Re: Artoleč 1987-1989 září
Pavel Petrášek | 23.4.2011 13:57 | id 30524 | nahlásit

Tak čágo ani jsem nevěděl že existuje tato stránka kde mohu navázat staré kontakty Na tebe si nepamatuju skus se ozvat budu opravdu moc rád
Jsem jeden z dvojčat Pavel žiju V Prachaticích v domku na okraji města a brácha žije v hracholuskách tak se ozi jsestli máš zájem čus PP
Artoleč 1971-73
Štefan Junas | 2.10.2010 21:25 | id 20811 | nahlásit

Zdravím všetkých. Spomenie si niekto na mňa? Nikdy nezabudnem na dva roky v Artoleči a na mojho psa Onyxa. Mail: junas@ksnr.sk
 
Re: Artoleč 1971-73
Karel Kubát | 8.12.2010 12:13 | id 23233 | nahlásit

Onyxe jsem převzal na jaře roku 1973 sloužil jsem snim asi tak rok pak byl vyřazen ze zdravotnich duvodu. Dale byl předán na veterynu do Ceskych Budějovic k dalšimu skoumani a pak definytyvně vyřazen.Napište někdo co jste sloužili v letech 1972-1974
 
Re: Artoleč 1971-73
Evžen Vojáček | 24.8.2011 17:25 | id 35317 | nahlásit

Ahoj Stefane,já jsem tem byl jako psovod 72-74.Tebe si pamatuji dost dobře,protože jsme se od vás učili.Tebe měl moc rád Blafal,vždycky jen Onyx a Junas.Mám dokonce někde tvou fotku i s Onyxem,sám jsem vás fotil.A ještě si pamatuji kluky s tvého ročníku.Chaloupka,Lazur,Trnka,Kubásek atd. Zatím ahoj
 
Re: Artoleč 1971-73
Samek | 11.12.2011 10:54 | id 38993 | nahlásit

Nazdar Štefane, pamatuji se na černého ostrého Onyxe. Moje vzpomínky jsou dosti mlhavé,neboť jsem na Artolči byl jen půl roku jako velitel družstva psovodů (starší psovod Nohejl, Drexler atd. Vzpomínky mám hezké. Standa
1974-1976
Staněk-Argo | 12.9.2010 10:33 | id 20148 | nahlásit

Ahojte všichni je tady někdo kdo by napsal sloužil jsem tam v letech 1974-1976 a můj pes se jmenoval Argo!Napište
 
Re: 1974-1976
krompach josef | 21.10.2010 20:41 | id 21385 | nahlásit

arga si pamatují sloužil jsem 76-8 byvalý psovod atose předemnou byl mužík. čau!
 
Re: Re: 1974-1976
mužík miroslav | 7.2.2011 21:27 | id 26428 | nahlásit

čau pepo,doufam že jsi se o atose dobře staral a předal jsi ho dal.Kdo by se chtěl z ročníku 75-77 potkat tak at skusí napsat v ramci možností.Čaute.
 
Re: Re: Re: 1974-1976
krompach josef | 9.2.2011 10:33 | id 26507 | nahlásit

Ahoj Miro! jak si to tady objevil, o Atose jsem se staral dobře byl to pan Pes!! po mně ho měl nějaký Twardzik byl od Třince! zatí ahoj odepiš mi na meila!!
 
Re: Re: Re: 1976-78
Jiří Polák | 9.4.2012 12:02 | id 44617 | nahlásit

Ahoj Mirku,tady je Jura Polák,sloužil jsem také v Artolči,moc dobře si tě pamatuji,jen jsem se tě chtěl zeptat jestli nemáš náhodou kontakt na Josefa Halfara-měl jsem po něm pejska žána a stále vzpomínám na ty krásné časy.Prosím ozvi se nbo zavolej -737572636 ahoj.
 
Re: 1974-1976
Miki | 17.12.2010 13:32 | id 23509 | nahlásit

Ahoj, poznal si Petra Molnára?
 
Re: 1974-1976
Rostislav Mraček | 8.1.2011 12:45 | id 24780 | nahlásit

v roce 73 byl psovodem Arga Vovesný, asi Aleš. Byl jsem tam jen krátce, ale snad je to tak.
 
Re: Re: 1974-1976
Přemysl Svozil | 29.4.2011 16:23 | id 30768 | nahlásit

Vovesný se jmenoval Venca a byl to nejlepší kámoš mého pramázy st.kuchaře Milana Mugrauera.Protože Argo býval už od malička oblíbenec kuchařů
 
Re: 1974-1976
Přemysl Svozil | 29.4.2011 16:18 | id 30767 | nahlásit

Ahoj Argo. Na doporučení kamaráda z Nové Bystřice, taky bývalého pohraničníka, jsem se podíval na tyto stránky a když jsem tam uviděl tvé jméno, úplně mě zamrazilo a hned jsem si vybavil co všechno jsme spolu prožili. Bydlím pořád v Nové Bystřici.A co ty ? Napiš něco o sobě a jestli máš na někoho z našeho ročníku kontakt. Zdraví Tě Přemek.
 
Re: Re: 1974-1976
Láďa Staněk Ostrava | 15.5.2011 13:37 | id 31297 | nahlásit

Ahojte Zdravím z Ostravy v červenci se jedu podívat na rotu Artoleč,snad se tady potkáme z našeho ročníku 74-76.Jestli někdo má zajem napište tady.Láďa a pes ARGO
 
Re: Re: Re: 1974-1976
Přemysl Svozil | 19.5.2011 09:06 | id 31437 | nahlásit

Ahoj Argo!
Doufám, že až přijedeš do Bystřice, tak se sejdeme a zavzpomínáme na dobu před 35 lety. Přemek.
 
Re: Re: Re: Re: 1974-1976
Staňek-Argo | 17.6.2011 16:38 | id 32597 | nahlásit

ČAU PŘEMO! Do Bystřice bych měl dorazit okolo 26.-27.7.(popřípadě poslední týden). Jak tě najdu? Nech kontakt na náměstí,třeba v Besedě. Nebo jinde,napiš kde. Už se těším. Namám internet,tak píšu občas. Argo
 
Re: 1974-1976
Staňek_Argo | 27.6.2011 18:03 | id 32932 | nahlásit

Upřesňuji pobyt: 26.-28.7.2011 Jsem ubytován u pí.Volkové v penzionu. Tak doufám,že se stavíš na pokec.
Argo Staňek
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1974-1976
Přemysl Svozil | 10.8.2011 15:07 | id 34825 | nahlásit

Ahoj Argo. Jsem rád že se to povedlo a setkali jsme se po35letech. Byly to prima dva dny.Pořád bylo na co vzpomínat. Zkus sehnat kontakty na kluky v okolí Ostravy, aby nás popřípadě příště bylo víc.Zdraví Tebe i Jaruš Přema.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: 1974-1976
Přemysl Svozil | 3.12.2011 10:13 | id 38701 | nahlásit

Ahoj Argo!
Zavolej mi. Nemám Tvoje číslo.Ty moje určitě máš.
Přemek.
 
Re: 1974-1976
Samek | 11.12.2011 10:57 | id 38994 | nahlásit

Na Arga si vzpomínám v době, kdy jej měl jako starší psovod Nohejl. Argo byl náš nejlepší pes (profesor),zůčastňoval se psovodských přeborů.
1967-1969
Josef Mišo | 8.8.2010 14:07 | id 19104 | nahlásit

Ahoj najde se někdo kdo sloužil 67-69?
 
Re: 1967-1969- pro Josefa Miša
Jan | 12.9.2010 21:00 | id 20166 | nahlásit

Ve stejné době jsem sloužil vedle ve Starém Městě pod Landštejnem. Možná jsme se potkali na výcviku v N.Bystřici. V roce 1968 v našem úseku také probíhala rekonstrukce signálky a pomáhalo nám s tím pár kluků z Artolče a bydleli u nás na rotě, možná jsi byl mezi nimi !?
 
Re: Re: 1967-1969- pro Josefa Miša
Josef Mišo | 29.9.2010 15:55 | id 20680 | nahlásit

Na rekonstrukci signálky sem nebyl.Ale ze Starého města znám Honzu Biče a Jožu Slobodu.Třeba se znáte.
 
Re: Re: Re: 1967-1969- pro Josefa Miša
Jan | 29.9.2010 18:40 | id 20691 | nahlásit

Jméno Bič už mi nic neříká, ale Jožo Sloboda byl jedním z mých nejlepších kamarádů na rotě. Pocházel odněkud z Oravy, byl veselá kopa, vždycky dobře naladěný, s nikým a s ničím se moc "nepáral" a byl na 100% spolehlivý. Učil mě slovensky, hlavně všelijaká slovenská nářečí a pak jsme v těch nářečích na sebe "halekali" jako bačové na pastvě a dost jsme se u toho bavili. Asi jste se potkali nejspíš v N.Bystřici na nějakém výcviku, nebo u bývalé roty Romava, kde se stýkaly úseky našich rot. Na Romavě , mimo jiné, jsem se byl podívat loni v květnu, ale už tam není vůbec nic, všechno zbourali a je to tam hrozně zarostlé. Z toho objektu (to byla původně česko-rakouská celnice z I. republiky) tam je jen malý kousek kamenné zdi a hodně těžko jsem to hledal. V době kdy jsem tam sloužil tak byl ten barák ještě v dobrém stavu. Rota byla zrušena někdy v letech 1965-66. Stál tam i takový pěkný domek pro důstojníky a byly tam i kotce pro psy , ještě se jmény psů. Měly tam tenkrát samé feny. Jednou jsem byl i uvnitř a ti chlapi tam museli mít špičkový ubytování, alespoň oproti nám. No, nevím jestli jste chodili až k tomuhle objektu, on byl spíš na té naší straně, ale určitě jste chodili k Romavskému rybníku, vím, že se tam kluci z Vaší roty chodili koupat a chytat ryby. Jestli něco víš o tom Jožovi, tak dej vědět.
 
Re: Re: Re: Re: 1967-1969- pro Josefa Miša
Josef Mišo | 24.10.2010 11:32 | id 21496 | nahlásit

s Jožou jsem se potkával na výcviku v Bystřici ,kde jsme utužovali partu v hotelu Beseda. Od skončení vojny o něm nic nevím. Na Romavu jsme chodívali až na styk s vaší rotou,kde jsme se občas potkali s vašíma klukama. Na Romavský rybník nikdy nezapomenu.Mám tam nepěkné vzpomínky,přišel jsem tam k úrazu.Pamatuješ fotbal,který se hrál u vás,tam jsme se mohli potkat.Jožo tam řádil.
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1967-1969- pro Josefa Miša
Jan | 24.10.2010 12:09 | id 21499 | nahlásit

Napadlo mi hned, že jste se znali z N.Bystřice. Já tam samozřejmě také jezdil, ale byl jsem v jiném družstvu. Hotel a restaurce Beseda na náměstí, to byl náše druhý domov. V N.Bystřici byly tenkrát také dvě textilky Otavan a myslím Partex, takže tam bylo také dost děvčat a hodně jich bydlelo po různých privátech. Prostě jsme se tam nenudili.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: 1967-1969
Jan Bukovsky | 3.10.2010 11:15 | id 20826 | nahlásit

Sloužil jsem 69-71 a střídali jsme Vás jako mazáky. Na Tebe si pamatuji. Měl jsem psa Onyxe po Vitáskovi Milanovi z Loštic.
 
Re: Re: 1967-1969
Joef Mišo | 24.10.2010 11:42 | id 21498 | nahlásit

Jsem rád že se ozval aspon někdo. Na Onyxe se dobře pamatuji jak i na Milana,kterého hodlám navštívit,protože bydlí 20km ode mně,ale jsem to vůbec nevěděl až od tebe. Na tebe si mlhavě vzpomínám.Napiš kde bydlíš.škoda,že Romava už není,bylo tam krásně.Prý jste něco provedli Evženovi.Na Pepu Masaryka rád vzpomínám,měl jsem s ním velice dobrý zážitek.
Rok 1974-1976
Pavol Svantner | 30.5.2010 20:30 | id 16610 | nahlásit

Služil som ako spojar- moja prezyvka ŠRAPAK.. najde sa niekto z nasho rocnika? ozvi sa
1971 - 1973
Vasil Tacej | 8.3.2010 16:58 | id 13388 | nahlásit

Sloužil jsem v Artolči v letech 1971-1973 jako řidič. Vzpomínám na vojnu rád. V mé rodině už kolují nezapomenutelné historky o Pepovi Masarykovi . Me - jak si nechal poradit ohledně nefungujících brzd -" me, to si je mám me namazat ?" To pak opravdu udělal a při noční kontrole se namotal i s motorkou na hraniční závoru. Kdo ho znali, tak si pamatují spoustu dalších historek a jeho nezapomenutelné "me" skoro před každým slovem.
 
Re: 1971 - 1973
gustav | 8.3.2010 17:23 | id 13390 | nahlásit

můžeš se mi ozvat na meila,nechci to tady zahlcovat korenspondecí,chci si něco jen ověřit z Tvé doby působení na Artolči. Díky psovod z Tokániště
 
Re: 1969 - 1971
Jarda | 3.10.2011 13:47 | id 36698 | nahlásit

Byla to JAWA myslím 175 barvy modrobílé, vymýval jsem brzdíci bubny technický benzínem a dal do pořádku. bylo to v 70 roce.
1988 - 1990
Luboš Dejmek | 1.3.2010 23:13 | id 12913 | nahlásit

Zdravim všechny bývalé spolubojovníky, moc rád vzpomínám na ty dva roky (revoluce to o 2 měsíce zkrátila) strávené v Artolči. Často tam jezdím na dovolenou, ten kraj mě prostě dostal!! :-)
 
Re: 1988 - 1990
Libor Srb | 3.5.2010 17:57 | id 15585 | nahlásit

Čágo Luboši, ještě vaříš?
 
Re: Re: 1988 - 1990
Lubos Dejmek | 7.5.2010 17:54 | id 15729 | nahlásit

Už dávno ne! A co ty, jak žiješ?
 
Re: Re: Re: 1988 - 1990
Libor | 2.6.2010 21:53 | id 16802 | nahlásit

Docela to jde, po vojně jsem se vrátil do Aera Vodochody a tam jsem pořád. Mám devítiletou dceru a bydlím v Odolena Vodě. A kam se ubíraly Tvoje cesty?
Před několika lety jsem byl na dovolené na jihu a taky se zastavil i u vás, ale bohužel jsi nebyl doma.
 
Re: Re: Re: Re: 1988 - 1990
Luboš | 8.6.2010 20:19 | id 17002 | nahlásit

Tak to jsi docela držák! Jeden zaměstanavatel! :-) Já jsem se od vaření dostal do banky a toho se držím už skoro deset let. Jsem v Praze a tak jsem na jihu tak jednou za měsíc. Docela často jezdím do Albeře, je to kousek od Artolče, dá se tam pronajmout nádražní budova a podnikat výlety do okolí a oprášit víc jak 20 let staré vzpomínky. Některé fotky z hranice, tak jak jsme ji neznali jsou na: picasaweb.google.com…
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1988 - 1990
Libor | 4.8.2010 12:12 | id 18980 | nahlásit

Praha je kousek od Odolky, dokonce tam jezdí i pražská MHD. Kdybys měl chuť a čas, tak bychom mohli někde zavspomínat. Teď jsem se vrátil z dovolené, byl jsem na motorce na Dukle. Loni jsem byl shodou okolností i v Artolči, podívat se na chátrající rotu.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: 1988 - 1990
Dohnal Libor 87-89 září | 17.12.2010 21:07 | id 23528 | nahlásit

Ahoj, nevzpomínáš řidiče Kunderu, nevím jestli byl stejné číslo jako ty ?
 
Re: Re: 1988 - 1990
Kundera Jarek- řidič 88-90 | 4.1.2011 21:35 | id 24570 | nahlásit

Zdravím všechny spolubujovníky. Musím říct,že mně tyto stránky dostaly. Je super zavzpomínat na staré"dobré" časy na Artolči. Několikrát jsem se tam byl podívat-tak nějak jsem si to tam oblíbil,ani se nedivím Petru Beleyovi,že tam postavil barák-jak jsem se tu dočetl. Je až neuvěřitelné,že je to už 20let. Některé jména mi už vypadla-chtělo by to nějaké připomenutí: vzpomínám na Chasana, Hřbajze,Konyho, Macha-Emila, Dodo Lojana,Pepu-Šarika,Lubo Košče , z mazáků Stachárna,Míra-řidič, z gumáků tu byli zmiňováni skoro všichni snad kromě Richarda Rybáře. Tak chlapi(vy co umíte) pište ať si osvěžíme paměť.
 
Re: Re: Re: 1988 - 1990 Kunderovi
mates | 4.1.2011 23:05 | id 24577 | nahlásit

Nejsem přímo z tvojí roty,sloužil jsem vedle na 17 ale mohl bys si mě pamatovat ze Suchdolu z výcvikáče dělal jsem vám spolu s Vimrem frajtra v Mrozkově četě Vimer vás trápíl dřepováním já zase klikama nevím jestli ti ty jména ještě dnes něco říkají mě po přečtení toho tvého hned naskočil obličej. . .možná si vzpomeneš jak jsme v lesíku za kasínem dělali ,,minové pole" z lahváčů a pak je o rozcvičce donesli do kasína nebo jak sme se s tebou a s Veseláčem ,,mírně" nalili lahváčama na tom posedu.když jsme dělali ,,uzávěrku" při střelbách . . .Myslím že jsi byl někde tady z jižni moravy Uherské hradiště? . .nebo se pletu? . .Tys bejval celkem ,,namakanej" tak doufám že sem tě s těma klikama moc nesr.. a že na mě . .pokud si vzpomeneš . .nevzpomínáš ve zlým . .měj se!
 
Re: Re: Re: Re: 1988 - 1990 Kunderovi
mates | 5.1.2011 08:03 | id 24587 | nahlásit

S Kyseláčem . . nějak jsem mu spletl jméno . .
 
Re: Re: Re: Re: 1988 - 1990 Kunderovi
Matesovi | 5.1.2011 16:34 | id 24605 | nahlásit

Buď zdráv Mates. Samozřejmě, že si Tě pamatuju a ostatní taky. Vím,že jsi byl vedle na rotě, byl jsi tam s Milanem Sobotkou- který je z Val. Mez. já jse od Vsetína a Ty někde od Jihlavy? "Dovolené na Krymu" nejdou zapomenout,ale vzpomínám jen v dobrém. Dnes bych s těma klikama měl asi trošku problém :-)
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1988 - 1990 Kunderovi
mates | 6.1.2011 20:57 | id 24692 | nahlásit

Rád čtu tyto řádky ,je to pro mně návrat do mladých let. Bydlím kousek od Třebíče. Milan se u mě stavil jednou ale je to už tak 10 let . .kdybys na něho měl kontakt tak mi ho pošli já, od té doby na něho nemám spojení .loni jsem objevil vojensko tak na to občas kouknu až tedˇ tady vidím tvoje jméno,a tak se mi vrátily vzpomínky na výcvikáč.Taky jsem byl párkrát na rotě, ale i když je člověk rád, že je to už minulost, je to i kus našeho života který jsme spolu strávili . . rád bych ty kluky všechny zas viděl . .. třeba se někdo ozve ..kontakt na mě je na stránkách mojí roty . .měj se! . .nebo kdybys jel v létě na rotu tak se stav na pokec . . bydlím . Výčapy 188 čus . .mates
Zde již nelze dále reagovat
 
Lubo Košč - psovod /Logan/ 1988 - 1990
Ľubomír Košč | 27.1.2011 21:54 | id 25701 | nahlásit

Zdravím ťa Kundero i vás, ktorí ste tu na stránke a spomínate tak, ako i ja na tie časy... Keď si spomeniem, koľko kilometrov som nachodil s Loganom na ľavé a pravé KP, tak sa to nechce veriť, ale bolo to fajn. Aj vďaka vám to stálo za to. Rád by som sa s vami stretol na Artolči a videl svojich spolubojovníkov, pospomínal spolu s vami. Nechodím často do Čiech, ale toto by som si nenechal ujsť. Trošku o mne, mám 3 synov a super manželku, bývam v Prešove a som podnikateľ.
Takže pozdravujem Dedka, Pepu, Emila,Dejmal, Kunďu, Konyho, Jiřího, Petra a ostatných. Ak by sa konalo nejaké stretnutie, určite mi dajte vedieť na mail. adresu. A píšte...
jaro 88-90
petr bystrický 88-90 | 12.2.2010 15:04 | id 11752 | nahlásit

tady chasan
ozvěte se spolubojovníci
724115327
Spolubojovníci
Pavel Szendrei | 2.2.2010 15:35 | id 11031 | nahlásit

Tak už se někdo ozvěte !!!!!!! 1986-1988 !!!!!!!
 
Re: Spolubojovníci
Pavol Oravec | 27.2.2010 16:32 | id 12687 | nahlásit

slúžil som tu 86-88 ako spojař mal som prezívku
pavúk
 
Re: Re: Spolubojovníci
Pavel Szendrei | 16.3.2010 08:42 | id 13854 | nahlásit

Nazdar Pavůk. Včera jsem ti psal na e-mail. Ozval se mi proviantní náčelník Honza Hanek-Pánek .
 
Re: Re: Re: Spolubojovníci
Pavel Balihar | 12.9.2011 17:32 | id 36073 | nahlásit

Cau Sendy,
Shodou okolnosti a za pomoci kamose jsem narazil na vasi korespondenci a ozivily se mi vzpominky na Artolecske dobrodruzstvi . Timto zdravim taky Honzu Hanka a Haryho.
Byl jsem tam s Vama jako kapral.
Pavel
 
Re: Re: Spolubojovníci
igor kladivik | 20.6.2011 18:17 | id 32686 | nahlásit

palo pametas na mna bol som psovod
 
Re: Spolubojovníci
Jozef Pisarčík | 22.10.2010 12:31 | id 21423 | nahlásit

starší kuchár od 1986 do 1987 - jeseń . Som z Prešova.
 
Re: Re: Spolubojovníci
igor kladivik | 20.6.2011 18:22 | id 32688 | nahlásit

pametam si na teba si na teba naj kuchar na rote
 
Re: Spolubojovníci
igor kladivik | 19.6.2011 11:32 | id 32642 | nahlásit

ahoj sluzili sme spolu bol som psovod
 
Re: Spolubojovníci
igor kladivik | 19.6.2011 11:32 | id 32643 | nahlásit

ahoj sluzili sme spolu bol som psovod
 
Re: Re: Spolubojovníci
Moronga Josef | 19.6.2011 15:44 | id 32652 | nahlásit

Ahoj kluci sloužil sem tam s váma 86-88 Hary.
 
Re: Re: Re: Spolubojovníci
igor kladivik | 20.6.2011 18:27 | id 32689 | nahlásit

ahoj jozef pisal som ti mal som psa volal sa ilk
 
Re: Re: Re: Re: Spolubojovníci
Moronga Josef | 3.7.2011 15:16 | id 33165 | nahlásit

Nazdar Kladivo.Nemohl sem si vzpomenout jak se ten tvůj pes jmenoval.Když tak pište kdokliv na pmoronga@seznam.cz
Ahojky HARY.
 
Re: Spolubojovníci
Pato | 19.6.2011 14:29 | id 32649 | nahlásit

Nazdar ,moj stryko bol v tych rokoch tam ako psovod ,uz som mu hovoril ze som nasiel tuto stranku,vola sa Kladivik Igor,daj vediet ak si spominas....
artoleč
Palko | 17.1.2010 19:54 | id 10039 | nahlásit

čo tak rok 1976/1978, popísal by som z nejakým spolubojovníkom,Pavol Pačišin, Artoleč a pokial dobre pamätám tak je to rota 22 RPS
 
Re: artoleč
Jano | 5.2.2010 20:18 | id 11249 | nahlásit

Ahoj Pali,tu vojak Jano. Pamätaš sa??
 
Re: artoleč
Honza Příhoda | 2.10.2010 16:37 | id 20799 | nahlásit

Ahojky, tady Honza Příhoda, nevím jestli se nepletu, byl jsi řidič? Už je to nějaká doba.
 
Re: Re: artoleč
Jiří Polák | 7.4.2012 08:00 | id 44476 | nahlásit

zdravím všechny bývalé PSáky, Honzo Příhodo určitě si mě pamatuješ,dělal jsem psovoda žánovi stále vzpomínám na ty nádherné 2roky a na naši partu. Jistě vzpomínáš na bráchy Podolské, Jana Twardzika Milana Kubátka a spoustu dalších kámošů. Chtěl bych se alespon s někým setkat osobně nebo na netu,a poklábosit.Pokud se někdo najde at se mi prosím ozve. Ahojte kámoši!!!
 
Re: Re: artoleč
Jiří Polák | 9.4.2012 11:54 | id 44616 | nahlásit

ahoj Honzo,sloužili jsme spolu v r.1976-78 já jsem byl nejdřív střelec a pak jsem dělal psovoda žánovi.Jistě si pamatuješ na naši skvělou partu-Jan Twardzik, bratři Podolští,Zbyněk Balhar a další.CHtěl bych vědět zzda nejsi náhodou s někým v kontaktu.Prosím ozvi se,nebo zavolej . tel.737572636
 
Re: artoleč - 76-78--rps22
krompach josef | 22.10.2010 15:40 | id 21430 | nahlásit

Moc už si nepamatují ale určitě jsme sloužilí spolu byl jsem psovod Atose!! s pozdravem Atos.
 
Re: pre Palka
pavol smik | 11.8.2011 20:51 | id 34884 | nahlásit

ahoj Palko chcem sa ťa opýtať či si pamätáš meno kynologa ktorý tam bol od roku 7.1977 až do 9.1978 boli sme v pš-Libejovice tak by som tiež chcel s nimi urobiť nejaké stretnutie a odkial bol dík čakám odpoveď Palo Smik Levoča
OZVE SA NIEKTO?
jano mihok | 5.1.2010 14:33 | id 9493 | nahlásit

CO TAK ROCNIK JAR 83/85 CO STE SLUZILI NA ARTOLCI HADAM TU NIEKTO ZABLUDI POSPOMINAL BY SOM
 
Re: OZVE SA NIEKTO?
Novák František | 9.1.2010 09:54 | id 9630 | nahlásit

Ahoj,volej na číslo +420 732 456 430.
 
Re: Re: OZVE SA NIEKTO?
jano mihok | 9.1.2010 13:35 | id 9635 | nahlásit

franto ty ale asi nie si moj rocnik zeby som na teba zabudol?mam pred sebou adresi mojich spolubojovnikov tu ta nemam co si za rocnik.
 
Re: OZVE SA NIEKTO?
NOVÁK FRANTIŠEK | 13.1.2010 00:38 | id 9815 | nahlásit

AHOJ JANE JSEM ROČNÍK 83/85 VZOMEN RTZ ČESKÉ BUDĚVOVICE VEL R MAJOR TKADLEC
 
Re: Re: OZVE SA NIEKTO?
jano mihok | 31.1.2010 18:55 | id 10923 | nahlásit

ale ano franto spominam si na teba,ale aj na kubjeju s slovacka nena mi vypadli.Len to je tak ze ja som bol na brigade rota rtz vel. maj.Kadlec velmi kratko asi tri mesiace potom som bol preveleny na Artolec kde som bol do konca vojny daky rok a tri mesiace ,predtym peeska zad. chodov.takze tie spomienky sa najviac viazu na tuto rotu ,odtial si ovela viac a lepsie pametam na vselico ,tie budejovice boli kratko ale tym ze si sa pripomenul viem si par veci aludi vybavit aj odtial ,maj sa dobre cau
Artoleč
RUDOLF BAJER | 11.8.2009 17:09 | id 5379 | nahlásit

Vážení, tuto sobotu jsem navštívil mou bývalou
posádku kde jsem v Artolči u PS cožby ml. kuchař
sloužil v létech 6O-61 a zhrůzou jsem zjistil jak
se nakládá se statním majetkem - budovami , které
sloužily PS . Dá se s tím vůbec něco udělat ?
Ozve se mi někdo z let kdy jsem tam pobýval?
Rudolf Bajer
 
Re: Artoleč
MIlan | 12.1.2010 10:17 | id 9771 | nahlásit

ahoj Táta sloužil 61-63 vedle na pernárci Staré mesto.p/L
1979-1981
Jan Kahánek | 9.8.2009 13:21 | id 5355 | nahlásit

Ahoj chlapi,nikdo si z mých bývalých
spolubojovníků a kamarádů,kteří jsme se míjeli na
Artolči,nevzpomíná tu dobu prožitou na
"stráži socialismu"?Vzpomínám jenom
matně na některá jména.Z lampasáku to byli snad
pánové-Rolinc,Ihnatišin,Bouda,Lojda Panoch
,Sotona,Fryšták.A z kluků si vzpomínám na-Hovorka,
Berka,Chytil,Vostřel,Koukol,Kohut,Hrůz,Hlavatý
Pavol a jeho vynikající pes Frigo,ostatní jména mi
už nějak vypadla,třeba mi někdo pomůže.Je určitě
ještě hodně lidí,kteří na tyto stránky nenarazili
a je to velká škoda.Člověk si rád zavzpomíná a
myslím si,že dneska už jenom na to dobré a
veselé.Ještě si vzpomínám na Béďu(byl o půl roku
na vojně dřív),se kterým jsme stavěli rampu namytí
aut.Ta je vidět ještě dneska na snímcích map
pořízených z letadla.Honza.
 
Re: 1979-1981
Jindřich Rolinc | 23.1.2010 11:38 | id 10324 | nahlásit

Zdravím Vás pane Kahánek pamatuji se na Vás když pojedete do Č.Celenic tak se zastavte. Rád Vás uvidím.Byl jsem se podívat na Artolči je to bez komentáře. Přeji hodně zdraví J.rolinc
 
Re: Re: 1979-1981
Jan Kahánek | 23.1.2010 12:03 | id 10326 | nahlásit

Já Vás taky zdravím pane Rolinc.Jsem rád,že někdo konečně narazil na tyto stránky,kdo strávil nějaký čas na Artolči.Vy jste mi dělal velitele,ale opravdu si už nevzpomenu,jak to bylo dlouho.Po Vás pak nastoupil myslím mjr. Ignatišin.Ja jsem tam byl až do konce vojny.Toho místa je opravdu škoda.S odstupem času to člověk vidí všechno jinak.Je tam krásně pořád a udivuje mě,že to někdo nechal dojít až do takového stavu.Taky Vás rád uvidím,ale bydlím až na Moravě v Kopřivnici.Byla doba,že jsem pracoval jako řidič a jezdil po celé republice s dodávkou.Dnes je to horší,už nejezdím.Ale třeba se to někdy povede.Přeji Vám taky hodně zdraví a štěstí v životě.S pozdravem J.Kahánek
odkaz
fulneček | 18.6.2009 20:01 | id 4353 | nahlásit

Fousi je Jiří Furch, bral si domů po vojně psa.
 
Re: odkaz
JANO | 30.10.2009 14:55 | id 7157 | nahlásit

TO MENO SA TAK STRASNE ZLE KRICALO KED HO CLOVEK POTREBOVAL NAJST NA ROTE TO SI PAMETAM AKO DOZORCI SOM SI TO VELAKRAT VYSKUSAL
1982-1984
fulneček | 7.6.2009 22:04 | id 4038 | nahlásit

Fousi volám . Ozvi se spolužák na ZDŠ i PS.
 
Re: 1982-1984
frigo | 9.6.2009 12:35 | id 4079 | nahlásit

82-84 jsem tam byl, kdo jsi,fulneček ani fous mi
nic neříká. frigo
 
Re: 1982-1984
furch | 10.6.2010 23:14 | id 17071 | nahlásit

Nazdar Jendo.Tak už konečně napiš,co děláš.
 
Re: Re: 1982-1984
Fulda | 6.7.2010 19:52 | id 18103 | nahlásit

Po dlouhé době jsem se podíval na tyto stránka, zdravím Tě Jirko doufám že se uvidíme na odpustu nebo Strasenfestu. J
1980-1981
Honza Kahánek | 24.5.2009 11:58 | id 3695 | nahlásit

Opět zdravím bývalé spolubojovníky z Artolče.Je
někdo,kdo si vzpomene na tuto dobu strávenou na
výspě socialismu?Nevzpomínám si moc na ta
jména,ale snad se najde někdo,kdo spolu se mnou
zkusí zavzpomínat.Zdraví Honza.
1988-1990
Ľubo Košč | 4.3.2009 23:59 | id 1912 | nahlásit

Ozýva sa Ľubo z východu Slovenska a spomína na
chvíle strávené na Artolči ako psovod so svojím
verným psom Loganom. Zdravím týmto mojich
priateľov Dejmal, Jiři, Pepik, Kunďa, Dedka a zo
psovodov Chasan, Harry, Emil, Šarik, Dogan, Pluto
a ostatných. Z gumakov vtedy nadpor. Rybář a
Kvaky. Ak som niekoho vynechal, tak sorry, rád na
vás všetkých spomínam, budem rád, keď sa ozvete...
S pozdravom Ľubo
1988 - 1990
Petr | 20.10.2008 21:15 | id 272 | nahlásit

Mám takový pocit, že jsme byli poslední ročník,
který tady strávil skoro celé dva roky, spolu s
ostatními, jsme zažili mazáckou i gumáckou vojnu,
monstrproces včetně pár trestů na tvrdo, zadržení
enderáků i bourání drátů a nakonec výlety za
hranice k dědkovi na pivo.A taky vyjímečný
vlezdop***lismus všech gum, kteří byli posraní po
převratu.Takže Krcheň, horkajz, labuďák, miro.
toncek, i díky vám a dalším na které si teď
nevzpomenu se dalo vydržet a přežít...
 
Re: 1988 - 1990
galierik | 28.1.2009 20:30 | id 1037 | nahlásit

myslim že to nebolo až takeyle teraz sa dobre na
to spomina najhoršie to bolo ked sa prevalilo
mayactvo ešte stale robiš na ostavsku
 
Re: Re: 1988 - 1990
Petr | 30.4.2009 08:56 | id 3235 | nahlásit

už v ostravě nejsem, oženil jsem se do čech, když
jsme to přežili tak to tak zlé být nemohlo a
vzpomínky nám nikdo nevezme a se všemi co kdy byli
na vojně se shodujeme v tom, že nic podobného se
jinde zažít nedá.V roce 93 byl sraz, už to bude 20
let škoda, že se nedá něco zase dát dohromady, mám
kontakt akorát na labudu
 
Re: Re: Re: 1988 - 1990
galierik | 31.5.2009 20:01 | id 3857 | nahlásit

kdo tam všetko bol vobec som otom nevedel škoda
rad bi som sa ešte stretol z chalanmi rad by som
chcel zohnať adresu na toncka dušana konečneho
 
Re: Re: Re: 1988 - 1990
Feri Horváth | 8.6.2009 22:26 | id 4065 | nahlásit

"Nebolo by od veci stretnúť sa opäť a dať si
zopár poldeci", tiež si myslím, že by bolo
na čo spomínať. Na kunďu /Rudo Pellionis/ mám
kontakt a na Mira Mihálika zistím. Všetkých
pozdravuje, "starý ženista"
 
Re: Re: Re: Re: 1988 - 1990
Petr | 15.6.2009 20:44 | id 4295 | nahlásit

Čau feri, sejít by nebylo špatné a zopár poldeci
taky neuškodí.Příští rok to bude 20 let co jsme
odešlido civilu a takové výročí by se mohlo
oslavit.Udělal jsem adresu
artolec88-90@centrum.cz.Pošli mi nějaký kontakt
kam ti můžu poslat přímé spojení a zkusíme něco
vymyslet.Ten minulý sraz organizoval petr belay,
vím, že měl u dost kontaktů, ale kde je mu konec
už nevím.Zeptám se labudy, třeba něco bude
vědět.Jinak odhaduji, že jestli tak se nám podaří
dát nco dohromady na příští rok jaro či léto.Tak
uvidíme. A pro všechny kteří hlídali klidný spánek
v letech 88 - 90 dejte vědět.
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1988 - 1990
Feri Horváth | 16.6.2009 18:27 | id 4320 | nahlásit

kontakt: tel: +421908363988, Email:
fero.horvath@letnet.sk Kto má nejaké kontakty
na ostatných, zašlite mi ich.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1988 - 1990
Lubomír | 3.9.2009 17:35 | id 5790 | nahlásit

Zdravim Ťa,možem vediet aku funkciu si mal na rote,sory ale už je to davno ja som bol psovod.Deimal,Kunďa,pepa,dedek,petr a ostatny len podľa nazvu psou,boli to pekne chvile ktore sa tak skoro nezabudaju.Rad by som zašiel sa pozriet na rotu ak bude zraz daj vediet.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1988 - 1990
:) | 15.1.2010 11:55 | id 9910 | nahlásit

Zdravím, pokud jste tu zmínili jméno Petr Belay, tak je to dnes policista. Slouží na Inspektorátu cizinecké policie Jindřichův Hradec, se sídlem v Nové Bystřici. Dokonce si i v Artolči postavil domek a žije tam.
Pro kontakt stačí zavolat na toto oddělení a zmínit se, že jste bývalý kolegové... ;)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1988 - 1990
:) | 15.1.2010 12:02 | id 9912 | nahlásit

Padlo zde i jméno Sotona. Ano, ten sloužil na Artolči. Dokonce i po revoluci, kdy tam vznikla Služba pohraniční policie a dál se jakoby střežily hranice. Služebna byla na bývalém praporu v Nové Bystřici, kde v 1. patře byla Služba pohraniční policie Nová Bystřice a ve 2. patře Služba pohraniční policie Artoleč.
Sotona Vladislav dodnes žije v Nové Bystřici. Zažil velkou kariéru u Policie, kdy se v r. 2000 stal vedoucím oddělení pohraniční policie v Nové Bystřici. Dodělal si bakaláře na Policejní Akademii a pak v r. tuším 2008 byl dočasně jmenován zástupcem ředitele Oblastního ředitelství v Č.Budějovicích. Pak mu dali nějaký menší flíček a tuším na konci roku 2009 od policie odešel - s vidinou skvělé výsluhy - vzhledem k vyššímu platu v Č.Budějovicích...
Jeho snem nějak bylo působit na městském úřadě - jestli v Nové Bystřici nebo v J.Hradci, to už nevím... ;)
Každopádně mám na něj kontakt.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1988 - 1990
Pavel | 4.4.2010 18:25 | id 14514 | nahlásit

ahoj kluci,to je dost ,že jsem vás našel
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: 1988 - 1990
Rudolf Pellionis -Kunďa | 18.4.2011 19:13 | id 30347 | nahlásit

Potešilo ma , koľko ľudí sa tu našlo. Feri, ako si to našiel ? Namojveru na mená by som si už asi veľmi nespomenul. S Peťom Belaym sme sa stretli v Artolči. Spomínam si na Mira Mihálika, na poručíka Rybára, i na soudruha :) a ďalej ....? ... Feri pripomeň nejaké mená. /môj email tam nevošiel takže : pellionisrudolf@internetkosice.sk
. . Zdravím celý beh 1988-1990....
 
Re: Re: Re: Re: 1988 - 1990
Pavel Petrášku | 12.12.2011 22:00 | id 39053 | nahlásit

tak ču pamatuješ si na bratry Petrášků ???
 
1986-1988
Pavel Szendrei | 26.3.2009 15:56 | id 2491 | nahlásit

Ahoj kamaráde spolubojovníku.Myslím si , že jsme
se asi o pár měsíců minuli, byl jsem v pakárně
březén 86-březen 88 přesto jsem rád , že si aspoń
někdo vzpomene na ty zelený časy.Když jsem šel do
C tak jsem řekl , že ty dráty do roka a do dne
nebudou. Sekl jsem se o rok , ale zaplat
pánbůh.....
 
Re: 1986-1988
Lancer1@email.cz | 29.6.2009 21:36 | id 4614 | nahlásit

Ahoj spolubojovníku jsme stejný nástupní
ročník,sice jsme spolu nesloužili ale jezdil jsem
k vám vláčet kp dost často.Za ty dva roky jsem
najezdil 35000 km po drátech.Neskutečný.Nevozil
jsem tě někdy jako doprovod??
 
Re: Re: 1986-1988
Pavel Szendrei | 16.3.2010 08:46 | id 13855 | nahlásit

Nazdar kamaráde spolubojovníku . Je to možné .Vzpomíná si , že jem párkrát dělal doprovod na orání KP,ale je to už strašně dávno takže je to možný.Měj se
 
Re: 1986-1988
Josef Moronga-HARY | 27.11.2010 13:17 | id 22765 | nahlásit

Nazdárek Pavle.
Sloužil jesm tam s tebou.
 
Re: Re: 1986-1988
igor kladivik | 19.6.2011 11:23 | id 32641 | nahlásit

ahoj hary ppametam si velmo dobre na teba a aj na spolubojovnikou boli sme aj na cv ceste u vas na morave bol som tiez psovod moj pes sa volal ilk budem rad ked sa ozves
 
Re: 1988 - 1990
horkajs | 9.3.2010 21:41 | id 13471 | nahlásit

čekal jsem že se ukážeš v televizi ze skupinou RUDY ale zatím h***o na krchena kontakt nemám ale vým kde bydlí je to odemně kousek.
 
Re: Re: 1988 - 1990
Petr | 11.3.2010 06:11 | id 13551 | nahlásit

v tv jsem byl, ale jenom v milionářu, pokecal si s čechem, shrábl 80 000 před zdaněním a šel do p***le.Horkajz ty vole, musíme někde vypit:))mluvil jsem s labudou dokonce měl na něj číslo,ale asi ho zrušil, v mailu ti pošlu tel. na sebe.
 
Re: 1988 - 1990
Svaťa Vystavěl | 11.11.2010 09:43 | id 22069 | nahlásit

Ahoj kluci spomene si někdo svás na moje jméno?
 
Re: 1988 - 1990
Pavel Petrášek | 6.7.2011 21:55 | id 33342 | nahlásit

ahoj možná si vzpomeneš na dvojčata Pavla a Jirku Petrášků ročník 87-89 a ten monstr proces ten jsme osobně zažili a já nasluhoval kvůli tomu průseru celej měsíc pamatuješ ozvi se čus pp
 
Re: 1988 - 1990
Pavel Petrášek | 12.12.2011 21:58 | id 39052 | nahlásit

čus čtu že jsi pamatuješ na ten soudní proces na naši rotě já tam sloužil s bráchou 87/89 a ten proces jsem nasluhoval celý měsíc a šel jsem do civilu až po 25 měsících tak neví jestli jsi nás pamatuješ??? bratři Petrášků??? tak čus a napiš
1969-1971
Bukovský Jan | 16.10.2008 19:28 | id 254 | nahlásit

V těchto letech jsem zde sloužil a strávil tu dva
roky života s kamarády (Jirka Drexler, Vlado
Sedlár, Karel Kroupa, Jirka Nohejl. Jirka Dvořák
Maršálek, .... a řada dalších. No a samozřejmě můj
černý chlupatý přítel Onyx z Bartáčkova.Nikdy
nezapomenu. Dvakrát jsem navštívíl po revoluci
rotu a v Nové Bystřici i Artolči hledal kontakty.
Jediné co jsem se dozvěděl, tak bylo že "Blafka"
nadpraporžík Dvořák zamřel. pokud to čte někdo z
bývalých artolečáků z období 1969 - 1971 ozvěte se
na jbukovsky@seznam.cz, Nezapomenutelné postavy
Stano Kmeť, nadporučík Masaryk, kapitán Pultr,
Kašný.....
 
Re: 1969-1971
Jan | 3.3.2009 20:04 | id 1865 | nahlásit

Zdravím Tě jmenovče. V letech 1967-69 jsem
sloužil na vedlejší, tehdy 23. rotě Staré
Město p.Landštejnem-původní rota se jmenovala
Pernárec a úseky našich rot se stýkaly na Romavě,
museli jste tam tedy také chodit. Mám dotaz zda v
roce 1971 ještě existoval objekt této bývalé roty,
která byla zřejmě zrušena v letech 1964-65. Na
podzim r.1969 tam ten objekt ještě stál a navzdory
lesu byl v dobrém stavu. Tehdy tam ještě také
stály kotce pro psy i se jmenovkami jednotlivých
psů - pokud mi paměť dobře slouží ,měli tam samé
feny. Ta rota byla umístěna v původní
česko-rakouské celnici, která jako jediná zůstala
v 50. letech zachována z téhle vesnice. Dnes tam
již není vůbec nic, všechno zbourali. Dej prosím
vědět jestli nevíš kdy se tak stalo. Je to však
možné vidět na stránkách www.romava.cz, kde je
částečně digitální rekonstrukce vesnice, včetně
tohoto objektu. Pokud to tam stálo ještě za Tebe,
určitě to poznáš.
 
Re: Re: 1969-1971
Bukovský Jan | 4.3.2009 21:41 | id 1905 | nahlásit

Na romavě nestál již žádný objekt. Chodili jsme se
tajně koupat do rybníka. Tam udělali hlavouni PS v
roce 1971 výlov. Do zahrad, které zbyly na Romavě
po zbořených vesnicích jsme chodili na černý
rybíz, hrušky..... Nádherně tam bylo na jaře, kdy
kvetly narcisy, tulipány a všechny cibuloviny co
přežily. Také jsem se tam po pás propadl do
jednoho sklepa. Zkrátka. Bylo poznat, že tam
vesnice byl, ale po stavbách ani památka.
 
Re: Re: Re: 1969-1971
Kamiš Jan | 4.3.2009 22:38 | id 1911 | nahlásit

V každém případě Ti moc děkuji za informaci a jsem
rád, že někoho alespoň trochu zajímá osud těch
zaniklých vesnic i když tam žili téměř samí
Němci. V okolí Starého Města a tedy i v úseku
naší roty jich byla celá řada (Pernárec,
Košťálkov, Kůní,Dětříš a td.)Musím Ti dát za
pravdu, že v těch zbořených vesnicích to bylo na
jaře skutečně fascinující, ty kvetoucí třešně,
hrušně a jabloně. Ty kvetoucí zahrady v divočině
byly skutečně neskutečné a kdo to nezažil, nemůže
to pochopit. Přestože o těch vesnicích nám tehdy
nikdo nic neřekl, zřejmě ani naši soudruzi
velitelé také nic moc nevěděli, nebo spíš nechtěli
vědět, chodili jsme tudy všichni s určitým
respektem a úctou. Alespoň tehdy to tak
bylo. No, v každém případě ta Romava, tedy ta
bývalá rota, je trošku záhada. Ale třeba se ještě
přihlásí někdo, kdo bude vědět víc. V každém
případě ještě jednou moc děkuji a zdravím.
 
Re: Re: Re: Re: 1969-1971
Milan | 12.1.2010 10:24 | id 9772 | nahlásit

čau.Táta sloužil na pernárci 61-63 taky občas o tom tam vyprácí hodne příbehu....
 
Re: Re: 1969-1971
Milan | 12.1.2010 10:25 | id 9773 | nahlásit

ahoj.Táta sloužil na starém pernárci 61-63 taky občas vypráví příbehy odtud...MIlan
 
Re: Re: 1969-1971
Josef Mišo | 24.10.2010 16:11 | id 21504 | nahlásit

chtěl bych vědět jestli znáš vojína Petroše,který si úmyslně prostřelil 2prsty. Pocházel s Ostravska. Stím jsem chodil v Bystřici na pivo.
 
Re: Re: Re: 1969-1971
Jan | 24.10.2010 19:45 | id 21506 | nahlásit

S Milošem Petrošem jsem byl jeden čas v jednom družstvu a to byl opravdu "kousek". Jednou jsme se na vycházce ve Slavonicích "nadrátovali" v Alfě,nebo v Hraničáři (to tenkrát byly dvě restaurace na náměstí ve Slavonicích) a Miloš v tý opici vylezl na takový vysoký stožár provazochodců, kteří tam zrovna měli nějakou produkci a ze zhora "hlásil", že přejde po laně k tomu druhému stožáru. Majitel tý atrakce pak měl hodně práce ho přemluvit, aby to nedělal a musel mu dát 500,--Kčs (tenkrát to byl docela balík peněz a byla to největší bankovka v oběhu), aby slezl dolů. Je jasný, že kolem toho bylo "divadlo" a samozřejmě za asistence VB. Náš VR pak prohlásil, že nás zavře všechny, ale nakonec do odnesl jen chudák Miloš jako největší eso a dostal 7 "vostrejch" v Bystřici. Nás nejvíc štvalo, že si to "pětikilo" vzal sebou a nic jsme z toho neměli. Když se vrátil z basy, tak už neměl ani "floka" , protože tam hostil celej prapor.
S těma prostřelenejma prstama to ustál jen "tak tak", protože mu chtěli "příšít " úmyslné sebepoškození z důvodů "vyhýbání se plnění vojenské povinnosti". Nicméně pak zůstalo u nešťastné náhody z důvodů nesprávné manipulace se zbraní ve službě a Miloš to dosloužil i s těma chromejma prstama na levé ruce. Šlo o ukazovák a prostředník, vůbec ty prsty nemohl ohnout a pořád je nosil natažený. No s ním byly teda zážitky.
leden 1980-září 1981
Honza Kahánek | 10.10.2008 18:08 | id 221 | nahlásit

Dobrý den,to je čas,který jsem zde strávil,co by
řidič pohraniční roty.Letos v srpnu jsem toto
místo navštívil po druhé od ukončení služby na
"výspě socialismu".Při mé první návštěvě měli
bývalí spolubojovníci pohotovost.
 
Re: leden 1980-září 1981
Hudák Ladislav | 6.11.2008 11:43 | id 344 | nahlásit

Ja som tu slúžil v rokoch 1983-1985. Mam dobre
spomienky zažili sme kopec srandy. No ja som tiež
bo vodič najprv na UAZ-e neskôr na PV3S prebral
som to po "FRENKOVI" to bol môj mazák. Chcem
Artoleč ešte raz navštíviť, dufám že sa mi to na
budúci rok podari.
 
Re: Re: leden 1980-září 1981
MIHOK JANO | 30.10.2009 11:59 | id 7156 | nahlásit

DOBRE SPOMIENKY LACO PAMETAS SI NA MNA? FURT SOM BOL DOZORCI ROTY A NESKOR DDR
 
Re: Re: Re: leden 1980-září 1981
marian | 30.10.2009 17:20 | id 7160 | nahlásit

Mihok to meno mi nieco hovori.nesluzil si v Halze?ja som tam bol strelec
 
Re: Re: Re: Re: leden 1980-září 1981
jano | 31.10.2009 14:36 | id 7185 | nahlásit

nie sluzil som na artolci
 
Re: Re: Re: leden 1980-září 1981
Ladislav Hudák | 22.6.2010 07:50 | id 17474 | nahlásit

Ahoj Janko, pamätám sa na teba veľmi dobre, veď sme mali aj spoločné služby. Aj na bedňoch alebo ako sa tomu hovorilo. Hej, hej dobrý si bol.
 
Re: Re: leden 1980-září 1981
Vlado Opát | 3.8.2011 22:07 | id 34557 | nahlásit

Servus Laco..Vždy ako som sa náhodou motalkdesi po východe spomenul som si na Švedlár a teba z vojny..Sranda,teraz sa mi dostala do rúk adresa s takouto diskusiou a našiel som tam teba.Možno si pamätáš,chodil som tam orať pás s traktorom..
 
Re: Re: Re: leden 1980-září 1981
Ladislav Hudák | 30.9.2011 20:19 | id 36599 | nahlásit

Teba už hľadám strašne dlho. Posielam ti mail. Laco
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky
Úvod | Mapa stránek | | Login | Nahoru^