Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA - fotogalerie, texty, vzpomínky pamětníků

Nacházíte se: Objekty PS » Pohraniční roty 7. bPS » 16. rPS - Pasečná
Předchozí 1 fotografie T.Parkan z 37 Další
Foto 1

Rota Pasečná je v současné době majetkem soukromé osoby. V provozu zde občerstvení pro turisty a cykloturisty, budova roty se přestavuje na penzion.

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21
Autor: T.Parkan | Pořízeno: 7.2008 | 21×
Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31
Autor: J.Al-Lami | Pořízeno: 8.2009 | 10×
Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37
Autor: Bimbo | Pořízeno: 4.2011 | 6×
Sekce:
Pohraniční roty 7. bPS

16. rPS - Pasečná

(37 fotografií)

16. rota 3. praporu 7. brigády Pohraniční stráže u obce Pasečná.

Okres: Český Krumlov

GPS: 48°36'28.404"N, 14°6'29.846"E

Najít na mapě

ČR

Vaše komentáře...

Veliteli Rudolfe Zbíne
Tesil | 8.3.2012 20:44 | id 43451 | nahlásit

Zdravíčko veliteli,pokouším se Vám dovolat, ale neúspěšně. Pořádám setkání veteránů 1.6. - 3.6.2012 na rotě. Byl bych moc rád,kdyby jste se našeho srazu zůčastnil. Máte-li možnost kontaktovat Brablece nebo Luptáka, tak jim dejte o tomto setkání prosím vědět. S pozdravem Tesil 87-89.
 
Re: Veliteli Rudolfe Zbíne
Lupen | 9.4.2012 19:16 | id 44639 | nahlásit

Beru to na vědomí a Maroš Brablec, už to ví, Budu se snažit tam dostat. čus
 
Re: Veliteli Rudolfe Zbíne
Rudolf Zbín | 17.4.2012 12:33 | id 45008 | nahlásit

Děkuji všem za upozornění.Již jsem s p. Tesaříkem mluvil.p.Luptáka jsem informoval,p.Brablecovi to vyřídí. Přeji všem hezký den. R.Z.
 
Re: Veliteli Rudolfe Zbíne
. | 21.4.2012 19:11 | id 45145 | nahlásit

ahoj
Ahojte Pasečňaci
Robert Gala | 1.3.2012 09:09 | id 43043 | nahlásit

O tejto stranke som sa dozvedel az teraz.Sluzil som na Pasecnej 79-80 za mj. Piterku nezabudnem na jeho "zcina to utrzenym kniflikem a konci pruserama a chlastem.Spmynam si na niektorych chalanov.
soferi -Frniak,Machacek,kuchar -Vinco Rychnavsky,
vozka-Nepil,psovod -Malina myslim ,ze mal ORU
Z feniek prisla Twigya ko nova,Anita uz bola dost stara a aj Bona jej psovoda sme volali tiez Bona.
Starsinoval Grohmen a Jarošec.Ku koncu poprichadzali mladi furtaci,na tie mena som akosi zabudol,asi ZVP bol por. Kveton to neviem na 100%.
Je fantazia si tak zaspomynat.
Pozdravujem vsetkych
 
Re: Ahojte Pasečňaci
P.Hřib | 2.3.2012 06:40 | id 43090 | nahlásit

Ahoj,služil som na Pasečnej 85-87 ako psovod mal som Neru.Fenky ako bola Ora a Twigy si pamatám dobre,Oru mal jeden psovod z nášho ročníku a po pár mesiacoch bola vyradená aj so psovodom,od Twigy som si vyskušal zákus bez rukávu ako nového ma nepoznala a na jednom nácviku ma dobre cvakla.Na Pasečnej bolo fajn,rád by som sa tam niekedy vrátil...Ahoj
 
Re: Ahojte Pasečňaci
Leo KOHOT 1977-79 | 11.4.2012 14:18 | id 44720 | nahlásit

Venca Rychnavský se na Šumavě přece oženil, pamatuji se, že jsme se mu skládali na svatební dar. Po vojně jsem se sním setkal myslím v Černé v Poš. kde dělal v hotelu kuchaře. Technik Janošec se v civilu upil. Staršina Grohman pak pracoval se synem ve Frymburku ve stavební firmě (před dvěma léty zemřel) a velitel Piterka žije na Lipně dodnes. Oba dva staré pány jsem několikráte navštívil a vždy z toho měli radost. Pokusím se poslat pár fotek možná na našim table poznáš další kluky. Za vašeho nástupu jsme my odcházeli do civilu. Je bezva, že z roty je pěkný penzion. Majitel Jirka DOBEŠ je fajn chlap, jsem sním v kontaktu a dají se pořádat různé akce. Ahoj všichni kdo jste na Pasečné sloužili.
Něco z knihy Vladislav Vlasatý: Pasečná, 1986
kolmen | 16.1.2012 11:50 | id 40840 | nahlásit

Ves na protáhlém půdorysu vznikla patrně někdy v průběhu 13.století podél staré cesty, ale první písemná zmínka o ní pochází až z r.1379 ( rožmberský urbář ). Český překlad německého jména " Reiterschlag " lze přeložit buď jako " jezdcova paseka ", " Reuterova paseka ", popř. jako " planičova paseka ", což je asi překlad nejbližší realitě, neboť planičem byl člověk, který za účelem získání zemědělské půdy vymýtil kus lesa - tak nějak nejspíš Pasečná vznikla. Ještě na konci 18.stol. šlo o poměrně malou vísku, ale po zrušení poddanství r.1848, kdy se stala samostatnou politickou obcí, spadla pod její pravomoc řada okolních vsí a osad a Pasečná tak získala prostor pro další růst. R.1895 je uveden fungující hamr. V době první republiky byla po Rychnůvku druhou největší vesnicí v oblasti a co do živností zde působil obchodník smíšeným zbožím, obchodník ovocem a zeleninou, řezník, hokynář, kovář a hostinský. Po 2.sv. válce bylo většinové německé obyvatelstvo vysídleno a po zřízení hraničního pásma byly veškeré domy ( včetně výrazné kaple s věžičkou ) strženy ( 1956-58 ), stát zůstal pouze jediný. Vesnice dostala současně i dnešní český název. K úplnému zániku však nakonec nedošlo, neboť bylo rozhodnuto zřídit zde agrokombinát. Družstevníci sem jezdili již v 50.letech na letní měsíce, ale až r.1963 převzal nad celou obcí patronát pražský strojírenský podnik ČKD a začala soustavná snaha o obhospodaření zdejších pozemků - přes počáteční obtížnou situaci obnova obce v podstatě proběhla. Nové bytovky, škola, obchod a další novostavby vyrostly z velké části na místě zničené zástavby a dne 19.4.1967 udělil prezident Antonín Novotný kolektivu brigádníků vyznamenání " Za zásluhy o výstavbu ". Až do r.1990 pak byla obec obývána vedle zaměstnanců Agrokombinátu Šumava také jednotkou Pohraniční stráže - areál jejích kasáren, dnes v soukromém vlastnictví a zčásti přestavěný, se nachází na jižním okraji vsi. V současnosti je Pasečná administrativně součástí obce Přední Výtoň.
 
Re: Něco z knihy Vladislav Vlasatý: Pasečná, 1986
Leo KOHOT | 27.1.2012 14:59 | id 41420 | nahlásit

Vcelku se vším souhlasím až na jednu věc. Ve vašem článku uvádíte, že po roce 1963 byla na Pasečné vybudována škola, obchod, bytovky a další novostavby. To se mi zda dost nepravděpodobné proto, že na Pasečné bylo jen 8 finských domků, jeden dřevěný montovaný barák kde byly kanceláře statku, kuchyně a jídelna a něco snad jako bufet s omezeným sortimentem. Teprve počátkem 70-tých let bylo postaveno dalších 6 RD-okálů. V době kdy jsem na Pasečné sloužil 1977-79 děti do školy dojížděly. Pokud jsem něco pozapoměl dejte vědět. Člověk rád získává nové informace.
 
Re: Re: Něco z knihy Vladislav Vlasatý: Pasečná, 1986
P.Hřib | 28.1.2012 16:30 | id 41468 | nahlásit

Ahoj Pasečná!Možem potvrdiť aj za mojho posobenia na Pasečnej 85-87 tam viac stavieb nebolo,deti do školy dochádzali neviem presne kam ale ak si dobre spomínam vozili ich na skriňovej avii.Na ten drevený barák sa nedá zabudnúť hlavne na to ako sme si tam dávali do nosu,ale ved to bola najbližšia násosna tak čo... :-). Zdravím všetkých od PS
dusan
dusan smelcer | 7.1.2012 18:02 | id 40407 | nahlásit

vsetko dobre v Novom Roku pre vsetkych PS ktory sluzili na PASECNEJ sluzil som 75-77 bol som psovod mal som smecku BONA a BELA sa volali kto si na mna vspomenie nech sa ozve
KNIHY O PASEČNÉ
Leo KOHOT,Pasečná 77-79 | 3.1.2012 12:50 | id 40181 | nahlásit

Pro kamarády, kteří na Pasečnou rádi vzpomínají. Kluci když projdete antikvariáty možná narazíte na tyto knihy:"PASEČNÁ" autora Vladislava Vlasatého byla vydána v roce 1986 a ilustraci k této knize provedl karikaturista Jaroslav KERLES. Kniha pojednává jak se ČKD rozhodlo v šedesátých létech vystavět na Pasečné statek a postavit fiňáky. Je to psáno humornou formou bez enormních politických ptákovin. Druhá kniha je v němčině od France a Fritze BERTLWIESERA s názvem "VERLORENE BÖHMERWALD-HEIMAT. Má asi 400 fotografií krajiny, domů, rodin co bydleli na Pasečné, Rychnůvku, Lindě, Jasánkách, Ureši, Mitlberku aj. (o některých zaniklých osadách jsme v sedmdesátých letech neměli ani páru). Dokonce č. popisné i počty osob. S německou důkladností je tam i uvedeno kde který muž bojoval a padl za 2. sv. války (mimo jiné z Pasečné u Opavy). Bohužel o zastřelení velitele četnické stanice z Rychnůvku v roce 1938 přísl. Freikorpsu tam nic není (budu se muset pokusit dostat do archívu MV) a co bylo dále s českými rodinami četníků. Kniha byla vydána v roce 1993 a stála 33 EURO. Jestli jste se někdo dopracoval k jiným materiálům tak napište.
PF 2012
Dior | 1.1.2012 23:55 | id 40122 | nahlásit

Ahojte,všetko dobré praje Ivan Krištof
 
Re: PF 2012
kreja | 12.1.2012 10:41 | id 40629 | nahlásit

Přeji také vše nej do roku 2012 všem, především veliteli, který to zdá se nemá jednoduché-
insolvencni-rejstrik… vzal to ten Ruda tak nějak po bolševicku.....
Pasečná 77-79
KOHOT Leo | 27.12.2011 14:50 | id 39792 | nahlásit

Sloužil jsem na Pasečné 1977-79 za velitele Oldřicha PITERKY, staršiny Josefa GROHMANA, technika rotmistra JANOŠCE, velitele čety LÁTA. Rád čtu vaše diskuse a doufám, že se někdo ozve také z našeho ročníku. Velmi mne překvapilo, že v 80-tých letech byla kolem roty signálka. Za nás byla branka večně otevřená, takže kdo chtěl k babičce SCHNEIDEROVÉ na pivo, tak šel bez problémů. Pravidelně jezdím na Pasečnou na dovolenou a snažím se podle rakouské knihy mapovat zaniklé obce - Pasečnou, Rychnůvek, Müttelberg, Linda a další osady. Pokud se ozvou kluci z našeho ročníku pošlu i fotky mám jich z okolí roty tak 20.
vánoce
Bimbo | 22.12.2011 20:33 | id 39538 | nahlásit

Krásné vánoce a vše nej.... do Nového roku, všem spolubojovníkům a všem co vzpomínají na Pasečnou...přeje Bimbo
ahoj všichni
Petr Kollár | 17.12.2011 22:55 | id 39279 | nahlásit

Ahoj všem, zcela jistě patřím do skupiny jaro 87 - 89 a tak tímto pozdravuji mé předchůdce. Věčný dozorčí, prádelník, Frýdavista a kápíčko...Vzpomínám si na jména Zbín, Kadavý, Pištěk a nějaký mladý rotmistr. Zdar všem
 
Re: ahoj všichni
Petr Kollár | 17.12.2011 23:00 | id 39281 | nahlásit

Horváth se jmenoval
 
Re: ahoj všichni
P.Hřib | 29.12.2011 07:05 | id 39871 | nahlásit

Všetkým PS a všetkým z Pasečnej želám do nového roku hlavne pevné zdravie...Som rád že existuje táto stránka a možme zaspomínať na staré časy a aspoň niečo napísať kámošom ked sa nedá stretnuť. Ahoj PS! bývalý psovod Nery 16.rps Pasečná...
jaro 85 87
Jiri Beza | 3.10.2011 14:58 | id 36700 | nahlásit

Zdravim vsechny pohranicniky jaro 85 87 a kapitany R. Zbin a D. Kadavy i dalsi pohranicniky. I potech letech rad vzpominam na ty dva roky na Pasecny.
 
Re: jaro 85 87
P.Hřib | 4.10.2011 06:36 | id 36719 | nahlásit

ahoj Jirko,zdravím ťa a všetkých čo služili na Pasečnej...jeseň 85-87...
 
Re: jaro 85 87
kroupa petr | 26.10.2011 18:46 | id 37381 | nahlásit

Ahoj starý vojny tak kdy se slezem na Lipně nebo na Pasečné.Já jsem tam byl letos v květnu se svou polovičkou na kolach jsme to projeli od Vyš.Brodu až po Zvonkovou.Ubitování v kempu Vřesná vedle Frynburku.Čekám že se někdo ozve +ročníky nad náma nebo pod náma.Hodně zdraví a štastné a veselé vánoce i naším velitelúm.S pozdravem Petr K.
 
Re: Re: jaro 85 87
P.Hřib | 27.10.2011 06:49 | id 37402 | nahlásit

Ahoj,rád by som sa pozrel na Pasečnu,ale zatial to nevychádza...pozdravujem bývalích PS z Pasečnej...psovod Nery...
 
Re: jaro 85 87
MILAN J. | 11.11.2011 23:11 | id 37891 | nahlásit

zdravím všechny kdo sloužili kolem roku 86-88 na Pasečné,Jirko B.tebe zdravim obzvlášt.Byl si muj mazák.Také pozdravuji po letech oba Petri,jeden řidič,druhýpsovod.Ahoj Hříbku a Petře K.Bylo by hezký se po letech setkat.Zatím AHOJ.
 
Re: Re: jaro 85 87
P.Hřib | 14.11.2011 06:50 | id 37951 | nahlásit

ahoj Milan,som rád že sa ozval niekto z Pasečnej,nespomínam si presne kto si keby som vedel aspoň priezvisko alebo ako si bol zaradený na rote. Ale aj tak som rád že si napísal a pamatáš si na mňa.Bolo by fajn sa strtetnuť na Pasečnej,M.Řepa tam má chalupu občas mu napíšem inak nie som s nikým v kontakte. Maj sa ok a napíš.
 
Re: Re: Re: jaro 85 87
MILAN J. | 15.11.2011 12:43 | id 37993 | nahlásit

Já jsem sloužil na Pasečné jako spojař-přímej mladej Jirky Bézy.Druhým rokem mne převeleli.V níže uvedených odkazech jsem sem už psal. Taky jsme spolu sloužili poplachovku,jak jsi mi odpovídal.S řidičem Milanem si asi sloužil častěji. Tak zatím ahoj (M.Jelínek)
 
Re: Re: Re: Re: jaro 85 87
P.Hřib | 16.11.2011 06:37 | id 38031 | nahlásit

Ahoj Jelínku už sa mi rozsvítilo jasné že si spomínam bol si fajn kámoš a verím že aj si takým zostal.Ako žiješ?Ahooooooooooooj
 
Re: jaro 85 87
Petr Kollár | 17.12.2011 22:47 | id 39278 | nahlásit

Ahoj všem, zcela jistě patřím do skupiny jaro 87 - 89 a tak tímto pozdravuji mé předchůdce. Věčný dozorčí, prádelník, Frýdavista a kápíčko...Vzpomínám si na jména Zbín, Kadavý, Pištěk a nějaký mladý rotmistr. Zdar všem
 
Re: jaro 85 87 Vašíček
JG OXIN | 23.12.2011 13:43 | id 39564 | nahlásit

Pěkne prožití svátku a noveho Roku vám ještě žijícímmmmm přeje Jirka
Sraz na Pasečné 2012
Roman Brabec | 5.9.2011 10:27 | id 35804 | nahlásit

Zdravím všechny spolubojovníky z Pasečné hlavně z let 1981-83, kdy jsem na Pasečné sloužil jako poslední řidič starého GAZu a první řidič nového UAZu (ještě si pamatuju SPZ: B 153105). Jsem rád, že se ozývají spolubojovníci i naši bývalí velitelé: takže zdravím pány Zbína a Kadavého, kteří se spolu díky těmto stránkám nakontaktovali a jsem rád, že se ozval můj stálý kolega s poplachovky Vašek Muller, kterého také zdravím. Na jeho Anitu stále rád vzpomínám. Již jsem se zde jednou zmiňoval, že bych se chtěl letos se všemi, které znám a měli by zájem, sejít se přímo na Pasečné, ale bohužel z vážných rodinných důvodů to musím letos odložit. Ale každopádně bych tento sraz chtěl uskutečnit příští rok, kdy většina z našeho ročníku bude mít "kulatiny" a tak je další důvod k setkání. Rád bych to spolu s Pavlem Novákem dal začátkem příštího roku dohromady, abychom se pak po prázdinách mohli sejít. Byl bych rád, pokud by jste co nejdříve přidali v příspěvku návrhy na případný termín srazu, abychom to mohli zohlednit až pak s Pavlem vyhlásíme definitivní datum. Předpokládáme, že by se jednalo o nějaký víkend, pokud možno někdy začátkem září, dokud na té naší "Hačavě" bude ještě slušné počasí. Ubytovali bychom se na naší bývalé rotě, nyní penzionu Dobik, tak abychom si to co nejdříve zarezervovali a věděli přibližně i počet účastníků.Budu rád, když se zúčatní i naši bývalí velitelé a společně v této hektické době alespoň na pár dní hodíme za hlavu všednodenní starosti a zavzpomínáme na naše vojenské časy. Takže ještě jednou všechny zdravím a včas se ozvěte.
Roman (PÍP)
 
Re: Sraz na Pasečné 2012
P.Hřib | 6.9.2011 06:38 | id 35861 | nahlásit

Ahoj!Služil som na Pasečnej 85-87 ako psovod,mal som Neru.Rad spomínam na čas strávený na Pasečnej,bolo by super keby sa aj náš ročník stretol a zaspomínal...Tak nech sa vás stretne čo najviac...Ahoj
 
Re: Sraz na Pasečné 2012
frantisek zacek | 12.4.2012 17:42 | id 44775 | nahlásit

slouzil jsem na pasecne v roce 1966 68 byla to jeste drevjena bouda. velmi rad bych se z manzelkou zucastnil setkani peesaku z pasecne. prosim o zdeleni kdy bude se sraz konat. fanda zacek
Výzva
Pavol Beláň | 28.8.2011 18:27 | id 35480 | nahlásit

Stránku "Pasečná" sledujem už skoro rok. No pohraničníci z rokov: 1971-2 sa bohužiaľ nejako nehlásia... "Škoda". Kde ste sa všetci podeli? Prihláste sa niekto..!"Zdravím Vás spolubojovníci"- Pavol Beláň psovod služobného psa TULA.
 
Re: Výzva
Ladislav Čermák | 29.8.2011 21:45 | id 35542 | nahlásit

Palo už j1sem Ti jednou psal .Sloužil jsem na Pasečný v roce 1971-1973. A byl jsi mu mazák. L.Č.
 
Re: Výzva odpoved
rastislav | 14.5.2012 11:23 | id 45796 | nahlásit

dobry den.som syn michala petovskeho.otec by vam aj zavolal,preto by bolo dobre,keby ste napisali vase cislo na mobil.je to moja emailova adresa.ked ho poslete hned zavolam otcovi a on sa s vami spoji.otec je rad,ze ste sa ozvali a dakuje za knihu.prajem pekny den.rastislav petovsky.moj email je rastjo@seznam.cz
Služba na Pasečné
Dušan Kadavý | 16.8.2011 00:32 | id 35024 | nahlásit

Zdravím tímto bývalé pohraničníky, kteří sloužili na prvosledové jednotce Pohraniční stráže Pasečná. Jelikož o víkendu (13. - 14. 8. 2011) jsem náhodou na internetu našel tuto stránku, tak mi to nedalo, abych se nepřidal k tomuto fóru. Byl jsem mile překvapen, když jsem zjistil,že na dobovém fotu 1985-1987 jsem na dvou fotografiích spolu s pány Kroupou, Petržílkou a Bézou. Dovolte mi abych se tedy připomenul. Jmenuji se Dušan Kadavý. Na jednotku jsem nastoupil na začátku roku 1982 jako velitel čety. Před tím jsem sloužil od září 1977 do srpna 1979 na sousední jednotce Spáleniště. Mezitím jsem byl na jiném místě, o kterém se nechci zmiňovat. Z této jednotky Pasečná jsem odešel koncem měsíce července 1987 na vlastní žádost. Od 1. 8.1987 jsem nastoupil ke Sboru národní bezpečnosti, (od roku 1992 PČR). Službu u policie jsem ukončil na vlastní žádost ke 30. září 2009. Nejsem však bez práce. Ihned jsem nastoupil jako bankovní ochrana u jedné bezpečnostní služby. Po více jak 32 letech služby jsem potřeboval již nějakou změnu. Když se vrátím na počátek mé služby na Pasečné, byl jsem zařazen na funkci velitele 3. čety. Jestli se nepletu tak velitelem roty v té době při mém příchodu byl pplk. Václav Koďousek, zástupcem velitele roty a velitelem 1. čety byl npor. Rudolf Zbín. ZVP byl npor.(kpt.) Kučava. Velitel 2. čety nebyl funkcionářem z povolání obsazen. Funkci vykonával absolvent vojenské katedry vysoké školy. Výkonný praporčík byl nprap. Grohmann, na křestní jméno si již nevzpomínám. TR byl snad v té době rtm. Miloš Králík. Za tu dobu co jsem byl u jednotky došlo ke změnám na poctech. Já byl stále velitel 3. čety. Několikrát jsem byl převelen do výcvikového střediska ve Volarech, kde jsem jako voják základní služby na jaře roku 1975 nastoupil.Dělal jsem i předsedu ZO SSM na jednotce. Podílel jsem se v roce na mimořádné události v roce 1985, což je uvedeno i v kronice.
Tel spojení 728 074 546
Email: dusan.kadavy@gmail.com
Bydlím v Turnově okres Semily přes 22 let
 
Re: Služba na Pasečné
cecek | 16.8.2011 15:11 | id 35041 | nahlásit

Tak Vás pamatuju jako pohodáře,který tu vojnu zrovna moc nežral na rozdíl od Kučavy ,ten se tedy povedl a mindrák si žehlil naháněním na pšm a vyhrožováním s tím svým charakteristickým hmmmm. V článku máte pár nepřesností,VR byl psycho Dočekal,ten kdy se vytočil tak řval jak tur. Taky tam dlouho nevydržel,šel asi dva měsíce po nás. Vč Romanec to byl katastrofální žíznivec,ten u mě ve stájíchvěčně škemral jestli by volačo něbolo a když jsem ho jednou konečně přestal z mého žoldu sponzorovat,tak žaloval Grohmanovi že ve stájích přechovávám alkohol. Kejř to byl pistolník,a se Zbínem to brali s nadhledem,s vojákama jednali slušně. Technikem roty byl základák z našeho ročníku 80-82.
 
Re: Re: Služba na Pasečné
Dušan Kadavý | 17.8.2011 00:18 | id 35057 | nahlásit

Díky za upozornění na moje nedostatky. Je to přes 29 let co jsem zavítal na Pasečnou. Myslil jsem si,že Dočekal byl již na Kyselově a Romanec,že byl ještě na Zvonkové.Tak mne napadá myšlenka, nejmenoval se technik Čečrle?. Nebo to bylo někde jinde.Na Vaše pravé jméno si nevzpomínám, pod přezdívkou jsem Vás neznal. Vzhledem k tomu, že jsem byl chvíli¨v roce 1975 vojákem základní vojenské služby ve Volarech a musel jsem posluhovat mazákům a suprákům a s radostí (nosil jsem jim snídaně a večeře a oni mi nějaké jídlo i nechali, tak jsem měl pro Vás pochopení,že služba není jednoduchá a kolektiv musí být stmelený. Překvapuje mě, co mi sdělujete jak jednal VČ Romanec. Já jsem zpočátku bydlel na rotě,než jsem dostal v Loučovicích byt. Stěhoval se 3. 6.1982. Místnost jsem měl v přízemí na konci chodby vlevo. Před nastěhováním mi vojáci vymalovali celý byt. Nebyl jste mezi nimi také? iJeště jednou díky za reagování na můj příspěvek do fóra.
 
Re: Re: Re: Služba na Pasečné
P.Novák | 17.8.2011 23:18 | id 35096 | nahlásit

Zdravím Vás Dušane,
jako býv.kynolog z let 82 a 83 mi to nedá ,abych Vám,stejně jako minule p.Zbínovi nepořál hodně zdraví a nepotěšil vzpomínkou,že jsme se vždycky těšili ,když jste sloužil.Byla to pohoda,každý si dělal svoje a všude byl klid a mír.Na východ i na západ od demarkačky.Patřil jste k dobrým lidem v tehdejších končinách a dík Vám za to.
 
Re: Re: Re: Re: Služba na Pasečné
Dušan Kadavý | 18.8.2011 01:32 | id 35098 | nahlásit

Velké díky za přání. Zdraví mi slouží, za což mohu děkovat službě na nehostinné Šumavě, kde jsem nechal trošku svého života. Pane Novák, také na Vás vzpomínám, kolikrát jsme spolu byli v prověrkové hlídce a byl jste pro ostatní pohraničníky příkladem. Jelikož za tu dobu služby jsem poznal mnoho lidí z řad pohraničníků, tak jsem si nebyl jistý Vaším nástupním ročníkem základní vojenské služby. Ještě jednou díky a snad se ještě v živote setkáme.
 
Re: Re: Re: Služba na Pasečné
Rudolf Zbín | 18.8.2011 11:12 | id 35102 | nahlásit

Ahoj Dušane, chtěl bych upřesnit, některé údaje, jelikož jsem byl na Pasečné od roku 1979. V té době velel jednotce mjr. Piterka. Ten koncem listopadu 1979 odešel na prapor na Lipno na fukci staršího důstojníka a jednotku převzal por. Dočekal, který přišel z Kyselova. Dočekala vystřídal Koďousek a po Koďouskovi pak já. Já jsem předával velení Greňovi, protože jsem šel na funkci zástupce velitele na prapor.Po zrušení praporů v roce 1990, jsem se na Pasečnou vrátil. Do civilu jsem odešel na vlastní žádost v srpnu 1992, jelikož mi byl nabídnut hotel do pronájmu na Lipně. Tehdejší již Stanici Pohraniční policie jsem předal Kučerovi. Pasečná se pak přestěhovala na Lipno a již je jako Oddělení PČR Lipno. Co se týče politruků, tak při mém příchodu dělal politruka Květoň. Po příchodu Hurtíka zůstal dělat VČ. Po Hurtíkovi přišel Kučava a pak Píštěk.
Je to již mnoho let, na Pasečné se vystřídalo mnoho funkcionářů. Velice dobře si vzpomínám i na léta, když jsme sloužily spolu.Vzpomínám, že jsi odcházel z Pasečné někam do Železného Brodu k policajtům na bojovou přípravu. Vojáků se vystřídalo na stovky a velice dobře si na všechny pamatuji. Občas mi dělají problém ty jejich přezdívky, ale to není podstatné. Jsem rád, že rádi vzpomínají na léta na Pasečné. Věřím, že určitým zpříjemněním jejich služby jsem určitým způsobem přispěl i já, což mne po tolika letech příjemně těší. S řadou jsem se po letech setkal a zavzpomínaly na staré časy. Přeji všem hezké dny a hlavně pevné zdraví, což je myslím to nejdůležitější. Jsem s pozdravem. R.Zbín.
PS.: Dušane otázka pro Tebe. Nebyl jsi náhodou několik let zpátky na Slovensku v Levoči v kostele? Na dálku se mi zdálo, že jsi to Ty, nebo to byl někdo hodně Tobě podobný. Ahoj.
 
Re: Re: Re: Re: Služba na Pasečné
Rudolf Zbín | 18.8.2011 11:38 | id 35105 | nahlásit

Ještě bych chtěl upřesnit, že Vlado Romanec šel na Zvonkovou z Pasečné a jak uvádí pohraničníci na stránkách Zvonkové -Pistolník, který střílel po všem co se pohlo, - i po sobě. Jo a Koďousek se jmenoval Josef stejně tak Grohman. Ahojky. Ruda.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Služba na Pasečné
Fousáč | 18.8.2011 14:09 | id 35107 | nahlásit

Jako tichý pozorovatel z výciviku zjišťuji že se nám koníci srocují , Ruda, Kadáfy a kdo bude další pánové hlašte se , včera jsem byl s Vlastíkem čeká ho operace tak mu držím všechny palce co mám aby se povedla.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Služba na Pasečné
Dušan Kadavý | 18.8.2011 22:22 | id 35126 | nahlásit

Ahoj Rudo, děkuji za Tvoji reakci na můj příspěvek do fóra ke službě na Pasečné. Mám to zřejmě popletené jak šly události, atak jsem si myslil, jak to mám v posloupnosti. Ještě jednou díky za opravu. Já sloužil od září 1977 do srpna 1979 na sousední rotě Spáleniště. Než jsem odešel, tak jsem věděl že je velitelem roty mjr. Piterka. Kdo byli další funkcionáři v té době si již nevzpomínám. Ještě při mém nástupu na Spáleniště na Pasečnou přišel můj spolužák ze DDŠ Zdeněk Dolanský. Ten potom odešel na studium VŠ do Holešova, kde jsem se sním po roce setkal. V průběhu studia jsme spolu zavítali podívat se na Pasečnou. Zde jsme se setkali s velitelem roty Dočekalem, kterého jsem znal z Kyselova. Já v té době měl trvalé bydliště v Železném Brodě, okres Jablonec nad Nisou od roku 1980. Já poté na vlastní žádost ze školy odešel. To bylo v říjnu 1981. Jelikož nahoře nevěděli, kam mě mají zařadit, tak mne šoupli do výcvikového střediska do Volar. Poté jsem se dozvěděl, že půjdu na Pasečnou. Nebo jsem měl na vybranou kam bych chtěl. To už si nepamatuji. Po skončení výcviku jsem nastoupil na Pasečnou začátkem roku 1982. Již nemám jasno kdo v té době velel při mém nástupu na Pasečnou, zdali byl ještě Dočekal, nebo Koďousek. U velitele Koďouska jsem si spletl jméno. On totiž pocházel z Turnova, zde máme ulici Václava Koďouska. Když jsem jezdil autem do Žel. Brodu, tak mi sdělil za jak dlouho tam budu a jednal se mnou jako s nováčkem základní služby. Byl jsem chvíli ubytován na rotě, než mi byl opřidělen byt po Horynovi a chodil mě i budit. Z Pasečné jsem odešel na vlastní žádost v červenci 1987 k bývalému SNB. Prošel jsem službami na obvodním oddělení v Semilech, poté služba v Praze, služba na pasech a vízech, poté obvodní oddělení v Turnově a poslední na zbraních v Semilech. Službu u policie jsem ukončil v září 2009 na vlastní žádost. V Levoči jsem byl v kostele kvůli oltáři m. Pavla v roce 2001 o dovolené ve Vysokých Tatrách. Rudo, měj se fajn a užívej si pohody. Ahoj Dušan.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Služba na Pasečné
Rudolf Zbín | 19.8.2011 08:27 | id 35134 | nahlásit

Ahoj Dušane, díky za zprávy. Takže v té Levoči jsi to byl Ty.Já tam byl také se ženou.Byla to ten den poslední prohlídka, dostaly jsme se tam na poslední chvilku. Ahoj. Ruda.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Služba na Pasečné
Václav Novotný | 27.11.2011 14:42 | id 38437 | nahlásit

Je to už hodně let,ale na tebe cecku se pamatuji.Jmenuji se Václav Novotný,bydlel jsem na Pasečné v letech1976-82.V té době,když jsi tam sloužil mi bylo 13- 14 let.Moc jmen kluků z roty v té době nepamatuji,ale tebe ano.Když čtu paměti kluků,kteří sloužili na Hačavě,tak se mi vrací krásný vzpomínky na život a lidi na Pasečný a Výtoni.Párkrát jsem se tam byl s rodinou podívat,ale ten pohled na rozpadlou hospodu(kde točila babi Šnajdrová) a tak trochu zdevastovaný baráky mně moc nenadchnul.Ale pořád vzpomínám na ty srandy co jsme jako malý, s vámi na rotě užili.Nebo kolikrát jste skákali z oken kulturky,když jste zdrhli na pivo.A taky na koně,tenkrát mi málem přerazila oj od vozu nohy.Vím,že Jarka Fortelných byla tenkrát do koní a snad i Tebe docela udělaná.No jsem rád,že jsem narazil na někoho,koho jsem znal.Jinak se měj fajn. Čau Venca
Pasečná 1975 -1977
Slabý Jindřich | 12.8.2011 21:29 | id 34921 | nahlásit

Ahoj kluci přišel jsem v roce 1975 na Pasečnou společně s Oprchalem a Kavanem jako mladý podporučík.Dával mě zabrat jako všem ostatním Piterka.V roce 1977 jsem se pokusil o zběhnutí tak mě VKR odvezli z roty a tvrdě na mě dopadla ruka zákona.už jsem se více na Pasečnou vrátit nesmělPamatuju si na kluky Almáši,Bafia,Daříčka,babičku Šnajdrovou na ČKD,Janošce.Pantoka,Pavlíka možná bych si vzpoměl i více.Pokud si pamatujete ozvěte se ,dělají se srazy všech příslušníků PS v Trocnově u slavného Žižky a to každý rok.Zkusíme zavspomínat.Díky Slabý Jindřich Zlín
 
Re: Pasečná 1975 -1977
cecek | 16.8.2011 15:21 | id 35042 | nahlásit

Ahoj,kdyby jsi měl chvíli a náladu tak nám napiš jak seti mohlo podařit že se nepodařilo. To nemohl být problém zvlášt u funkcionáře roty,nebo jsi moc mluvil.
Pasečná 82-84
Jan Klozar | 26.7.2011 08:43 | id 34187 | nahlásit

Ahoj. Zdravím všechny kdo se mnou sloužili na Pasečné 1982-1984. Vzpomenu Petra Laštovku, Bohouše Smlsala, Petra Grofa a jiné na které si nemůžu vzpomenout. Byly to chvíle plné kamarádství a nádherné přírody.Zdravím a vzpomínám i na své bývalé vekĺitele Dočekala, Zbína, Kadavého,
Koďouska....Nikdy nezapomenu na svého pana psa ORU Dík za tyto stránky, dodnes jsem neměl tušení že existují. Ahoj Honza Klozar
 
Re: Pasečná 82-84
Rudolf Zbín | 2.8.2011 10:14 | id 34477 | nahlásit

Zdravím p. Klozar.I já bych Vás chtěl po tolika letech pozdravit. Do archivu fotek jsem přidal foto s Vaším bývalým pejskem "OROU,". Potvrďte mi zda je to ona. To víte s odstupem času se mohla vloudit chybička.
pplk.vz.R.Zbín
 
Re: Re: Pasečná 82-84
Jan Klozar | 3.8.2011 12:22 | id 34528 | nahlásit

Dobrý den, pane pplk.Zbíne, vážím si Vašeho pozdravu.
Na fotku jsem koukal, v první chvíli jsem si byl jistý, že je to ORA, ale teď jste mne trochu znejistěl. Podívám se doma měl bych mít jednu fotku, zkusím ji poslat, porovnáme a uvidíme. Na těch černobílých fotkách je to dosti nejasné. Zdraví Honza Klozar
 
Re: Re: Re: Pasečná 82-84
P.Hřib | 4.8.2011 06:45 | id 34561 | nahlásit

Ahoj,zažil som Oru ked to už bola stará slečna,bolo na nej poznať že má toho dosť zasebou.Potom po čase bola vyradená zo služby ale aký bol jej další osud neviem,mám jej fotku vo svojej zbierke a aj ostatné fenky z roty.Bol som psovod služil som s Nerou 85-87.
 
Re: Re: Pasečná 82-84
P.Novák | 6.8.2011 23:06 | id 34667 | nahlásit

Zdravím p.Zbína i pana Klozara.
Jako někdejšímu kynologovi mi to nedá,abych se neozval,Na té fotce s Vámi je naše další výborná
a tenkrát Laštovkova Twigy.Dokonce si pamatuju i
tu chvíli když jste se fotil.Ten smrček od té doby
strašně vyrostl,ostatně my všichni asi taky.
Přeju Vám hodně zdraví a vzpomínám jak se s Vámi
dobře sloužilo,když jsme úpěli pod Koďouskovým
absolutismem.
P. Novák
 
Re: Re: Re: Pasečná 82-84
Jan Klozar | 9.8.2011 12:58 | id 34767 | nahlásit

Ahoj Pavle,zdravím tě , i jako svého bývalého kynologa. Vzpomínám na ta krásná léta, kdys nás honil stejně jako naše psy. Samá trenýrovka a nášlapy. Byli jsme tenkrát tak vytrénovaní, že nám pak nikdo nestačil. Ani při poplachu, ani při praporních i brigádních prověrkách. Je to už strašně dávno...
P. Zbínovi jsem psal, že je to pravděpodobně Twigy a ty jsi to potvrdil.
Ahoj Honza Klozar
 
Re: Re: Re: Pasečná 82-84
Rudolf Zbín | 18.8.2011 11:33 | id 35104 | nahlásit

Zdravím Vás pane Novák, to už je let co? Velice děkuji za upřesnění. Nebyl jsem si jist a samozřejmě jsem uvedl tu nepravou. Ony byly holky ale obě perfektní a přebornice. Již jsem požádal, aby provedly opravu komentáře k fotce. Mějte se moc hezký a přeji hlavně hodně zdraví a mnoho hezkých dní v osobním životě.
R.Zbín.
Pasečná 1966 -67
Josef ČIGELSKÝ | 30.6.2011 10:26 | id 33021 | nahlásit

Hledám spolubojovníky,ktří se mnou sloužili na staré rotě,dřevěné UBA baráky.Loni v srpnu jsem navštívil Pasečnou a dále rotu Spáleniště,kde jsem sloužil tři měsíce po příchodu z PŠ Chodová Planá.Na Pasečné jsem byl velitelem družstva.Sloužil se mnou Ládˇa ŠUP,šofér Ládˇa Svoboda.Do civilu jsem šel o dva měsíce dříve nebotˇ jsem šel zpět na šachtu doKarviné.Na rotě v občerstvení je sešit do,kterého je možno napsat svou adresu a telefon. Josef Čigelský ŠKOLSKÁ 472 Karviná Ráj 73401 tel.724039976
Pasečná ročník podzim 87 - 89
Bimbo | 10.5.2011 22:55 | id 31180 | nahlásit

Nazdar spolubojovníci! Nostalgicky jsem se začetl do komentářů a zahleděl do fotek.. Takže jak to mohlo dopadnout..? Na velikonoce jsem sebral rodinu a vyrazil. Ubytoval se ve Frymburku a dva dny vláčel manželku a dceru po Pasečné a přilehlém okolí. Nafotil jsem i nějaké aktuální fotky, pokusím se je dostat na tenhle web. Nevím, jestli mi z toho má být smutno, nebo ne. Nicméně z naší hrdinné "šestnáctky" je fungující dokončený penzion a z garáží a uloženek fungující občerstvení. Jsou zde vidět jisté pozůstatky, které jistě všichni pamatujeme...třeba nohejbalové hřiště. Tyče na síť jsou stále ty samé. Kotce jsou rozpadlé a je z nich nějaká prapodivná stáj, nebo chlívek pro domácí zvířata. A hlava psa je tam ale namalovaná pořád... Pravdou je, že když jsem tam tak stál a nostalgicky civěl, tak se mi vybavila spousta vzpomínek a spousta kámošů, který jsem léta neviděl. Před koncem roku jsem se akorát viděl s Diorem, přijel ze Slovenska, takže jsme zavzpomínali.(on mě vlastně dal odkaz na tenhle web) Mimochodem taky jsem se snažil najít v okolí původní trasu kudy vedly dráty...a fakt už to skoro není poznat....konec konců, je to už přes 20 let... Tak schválně, doufám, že se mi ozve nějaký moje číslo...nebo klidně i jiný...dobrejch kluků tam byla hromada....zdraví Bimbo!
 
Re: Pasečná ročník podzim 87 - 89
P.Hřib | 11.5.2011 06:47 | id 31183 | nahlásit

Ahoj bývalí obyvatel 16.r. Pasečná! Velmi rád spomínam na život na rote,Pasečnej a okolí.Patril som k r.85-87podzim,bol som psovod Nery.Dufam že sa mi podarí pozrieť sa niekedy na miesta kde som strávil fakt super voj.zakl.službu a nelutujem ani deň.Rád chodím na tuto stránku aspoň takto si zaspomínam na fajn partu a peknu prírodu a atmosferu aká bola len na Pasečnej.Maj sa OK.Zdravý ťa P.Hřib z Nitry -SK.
 
Re: Pasečná ročník podzim 87 - 89
Dior | 15.5.2011 09:31 | id 31288 | nahlásit

Ahojte všetci...
Ak nás niekto poznal bez prezýviek vysvetlím -
Bimbo=Miloslav Limpauch a Dior=Ivan Krištof.
Ako píše Bimbo,stretli sme sa v 2010 v Prahe.
Pospomínali sme chalanov z nášho ročníka -
Frantu Kožmína,Pavla Krejčího,Kamila Jirkovského,
Mlnaríka,Štrojsu,Karlíčka...Zažili sme na Pasečnej
dvoch VR - kpt.Zbín a kpt.Greňo.S Bimbom sme
absolvovali v 87 poddôstojnícku školu v Zadnom Chodove - aj tam sme spolu bojovali na izbe.
Mám kopec fotiek z Pasečnej,skúsim poslať...
kronika PS Pasečná
tonka emil | 6.5.2011 21:09 | id 31048 | nahlásit

Na www.suge.cz je kronika roty PS Pasečná, kde si ju
můžete stiahnuť.
S pozdravom
spojár Emil z Lipna
 
Re: kronika PS Pasečná
Rudolf Zbín | 10.5.2011 09:28 | id 31153 | nahlásit

Zdravím, tu kroniku jsem fotil. Jak se to tam dostalo?
R.Z.
 
Re: Re: kronika PS Pasečná
tonka emil | 10.5.2011 10:08 | id 31156 | nahlásit

Neviem ako sa to tam dostalo.Uvedenú stránku som náhodne prezeral a natrafil na kroniku.
S pozdravom
Emil
 
Re: Re: Re: kronika PS Pasečná
cecek | 12.5.2011 14:43 | id 31226 | nahlásit

díky za dobrý tip,fakt zajímavá stránka. Kronika končí půl roku než jsem tam nastoupil, taky jsem ji chvíli psal,staršina Grohman mi sdělil : děláš stejně h***o,budeš psát kroniku. A už to bylo.
Pozdrav
David Baše | 19.3.2011 00:08 | id 28999 | nahlásit

Zdravím všechny! Zcela náhodou jsem narazil na tyto stránky a jsem mile překvapen že se najdou lidi, kteří vzpomínají jak bylo fajn na Pasečné! Patřím k ročníku 4/1991 - 9/1992 a jsem jeden z těch co opouštěli Pasečnou z důvodu profesionalizace pohraniční stráže, v té době už pohraniční policie. Rozdělili náš ročník na dvě skupiny a ta má frčela na Kyselov. Neříkám že bylo na Kyselově špatně, ale Pasečná byla Pasečná! Možná to bylo tím, že jsem byl údržbář a těch služeb nebylo tolik, ale skládat ručně ty fůry uhlí do kotelny byl taky mazec! ;-) Funkci kotelníka jsem dostal od toho času mjr. Zbína proti vůli jiného mjr. ale jméno si už nevzpomenu. Byl to hrozný chlap, ale měl hezkou dceru, bohužel imunní proti návrhům vojáků základní služby. Bydlel ve Frymburku, kde jsme občas utekli na pivko a za holkama! Hodně nám pomáhal voj. Rozvald, kterého tímto zdravím! Jsou to fajn vzpomínky a taky zkusím vykopat nějaké fotečky a vložit je sem. Na závěr bych chtěl pozdravit pana Zbína, popřát mu ať si užije důchodu ve zdraví a poděkovat za to, že pod jeho vedením vojna ubíhala rychle a vzpomínek je nepřeberné množství! S pozdravem David Baše - Ostrava
 
Re: Pozdrav
Petr Palma | 17.5.2011 11:50 | id 31370 | nahlásit

Tak tě zdravím do světa. Nevím jestli si mě pamatuješ, ale zas tolik nás tam nebylo. Namátkou vybírám: Jirka Stropek,Marek Rozvald, Venca Beran, ?? Cvajniga,?? Jánošík,Karel Prommer,?? Vilášek, Jiří Trojan a dál si prozatím nevzpomenu.Jestli se nepletu Ty jsi byl odněkud od Ostravy nebo Opavy a v noční službě jsi byl schopnej usnout za chůze. Možná vzpomínáš na kolouška, kterého jsme měli na rotě a nakonec skončil za pár piv u dědka Michalů ve Výtoni. Možná by nebylo od věci někdy udělat sraz Pasečňákú. Pár lidí bych dokázal sehnat včetně p. Zbína.
 
Re: Re: Pozdrav
David Baše | 19.5.2011 22:56 | id 31462 | nahlásit

Ahojky! To víš že si pamatuju. Jen abych byl upřímný, tak jména moc v paměti nemám. Rozvald, Cvajniga, Trojan byli můj ročník, ty si pamatuju, ane Beran, Prommer, Jánošík mi nic neříkají. A pokud bude sraz Pasečáků, tak rozhodně přijedu. Na Pasečnou se navíc chystám během prázdnin i s rodinkou, jsem zvědav jak se vše změnilo. Během mé služby co jsem sloužil na Kyselově, tam měli sraz lidé kteří tam působili o několik desítek let zpátky. Říkal jsem si jaké to bude když uběhne deset let. A ejhle je to tady, skoro po dvaceti letech vzpomínám jak bylo na vojně fajn. A navíc jedu pracovně za tři týdny okolo, tak to alespoň z auta skouknu! A jsem jak píšeš z okolí Ostravy, přesně Markvartovice. Nejblíže je to z Hlučína, odkud pocházel Marcel Rychlík, byl o půl roku dřív na Pasečné. A taky odtud mám dojem byl Vilášek, a ten byl pro změnu a půl roku mladší. A co se týká kolouška, tak jsem si myslel že pošel. No tak snad to někdy proberem na tom srazu! ;-) Pokud by se cokoliv plánovalo, tak prosím dej vědět. Email mám d.base@seznam.cz, nebo tel. 777445555 Díky za odpověď a budu se těšit! Ahoj David
 
Re: Re: Re: Pozdrav
Petr Palma | 22.5.2011 09:46 | id 31539 | nahlásit

Ahoj. Jánošík byl taky tvůj ročník a myslím, že se jmenoval Miro. Vilášek byl můj ročník a pocházel z Hlučína. Ještě si vzpomínám na jméno Oleš a Kolda. Pokud během prázdnin máš v plánu jet na Pasečnou tak se klidně ozvi. Usadil jsem se v Lipně nad Vltavou tak se klidně můžeme sejít a pokecat. Myslím, že by určitě nebyl problém posedět i s p. Zbínem, nebo třeba jestli si vzpomeneš na Mariana Brablece nebo honzu Luptáka (v té době psovodi) nebo třeba s Jirkou Stropkem (tvé číslo).
Můj email najdeš v záhlaví bebo mě najdeš např. na Facebooku pod mojim jménem.
 
Re: Re: Re: Re: Pozdrav
Rudolf Zbín | 4.6.2011 08:35 | id 32066 | nahlásit

Zdravím všechny bývalé pohraničníky. Co se týče p.Jánošíka, tak se jmenoval Juraj a pochází dokonce z Terchovej, odkud pocházel slavný zbojník Juro Jánošík,(25.1.1688-17.3. 1713). Když jsem se ho ptal na okolnosti, tak mi sdělil, že ale nemá s ním žádný příbuzenský vztah. R.Zbín.
Pasečná
R.Zbín | 8.2.2011 09:23 | id 26446 | nahlásit

Zdravím všechny bývalé pohraničníky z let 1979-1992.
Za tuto dobu se Vás vystřídalo na Pasečné několik stovek. Občas si pročítám Vaše příspěvky. Na všechny z Vás z této doby si velice dobře pamatuji. Čas od času se někdo z Vás zastaví a zavzpomínáme na staré časy.Několik pohraničníků mne kontaktovalo také cestou e-mailu,facebooku a podobně. Doba to nebyla lehká ale většina z Vás se zhostila požadavků velice dobře. Mnohdy to nebylo lehké ani pro nás. Jsem velice rád, že s odstupem času vzpomínáte na dobu na Pasečné v dobrém.Já osobně jsem odešel z Pasečné v srpnu 1992. Po 18 letech práce v civilu jsem od konce listopadu 2010 v důchodu. Přeji Vám všem i Vaším blízkým pevné zdraví a mnoho krásných chvil do dalkších let.
pplk.vz.R.Zbín
 
Re: Pasečná
Vladimír IVAN | 8.2.2011 13:30 | id 26453 | nahlásit

Nie som z Pasečnej,ale"sused" z Kyselova 1966-68 ,takýchto pozdravov od bývalých veliteľov tu mnoho nie je,o to viac ma ten Váš prekvapil,aj a hoci som len od vedľa a starší,tak trošku aj potešil.Pevné zdravie Vám a aj Vašej rodine praje bývalý pohraničník a ešte hodne rokov v pekných spomienkach praje Ivan Vladimír Kyselov.
 
Re: Pasečná
R.Zbín | 9.2.2011 16:29 | id 26518 | nahlásit

Pokud by z Vás mne chtěl někdo kontaktovat, tak zanechávám ne sebe spojení: Velice rád Vám odpovím.
tel.: 602 426 123, e-mail: Zbin@seznam.cz,najdete mne i na Facebooku, nebo ICQ.
Krásný den přeje R.Zbín.
 
Re: Pasečná
Rudolf Zbín | 10.3.2011 13:50 | id 28291 | nahlásit

Dávám na vědomí všem, že dne 9. března 2011, jsme se naposledy rozloučil s pplk.vz. Janem Schovancem, bývalým velitelem roty Spálenište a také velitelem praporu na Lipně. Po delší nemoci zemřel ve věku 80 let. Čest jeho památce. pplk.vz. Rudolf Zbín.
 
Re: Re: Pasečná
cecek | 15.3.2011 15:26 | id 28815 | nahlásit

na prověrkách na Spáleništi v r.82 se mě ptal co to mám na sobě,povídám teplákovou soupravu a on máš to jako když to vytáhneš krávě z p***le. Jak taky mohla vypadat po roce vytažená zmuchlaná ze zabordelovaný skřínky.Byl v té době na praporu na Lipně s VP Waltrem a ZVP Hokešem. Za nás tam byl VR Dočekal a velitel čety Romanec toho jsme tam pěkně namastili.
HAČAVA
Pavol Beláň | 20.1.2011 19:44 | id 25343 | nahlásit

Zdravím Vás PS-áci! Práve som dočítal zaujímavú knihu "HAČAVA" od Rastislava Pišku. Nie že by som mu chcel robiť reklamu, ale je to veľmi pútavá, aj keď niekedy trocha smutná, ba až niekedy krutá kniha z prostredia pohraničnej roty. Som rád že sa už konečne niekto ujal tejto témy
o ťažkom živote pohraničníkov na čiare. Prečítajte a vráťte sa na chvíľu späť do starých časov... Viac o nej nájdete na "Googli". Čo sa mňa mňa týka, chytila ma za srdce. Je z rokov: 81-82, z Vdolku
a Budějovickej brigády. Psovod psa TULA z 2 RPS
r. 1970-72.
Sraz po 30.letech
Roman Brabec | 18.1.2011 11:25 | id 25249 | nahlásit

Zdravím všechny spolubojovníky z let 1981-83 z Pasečné. Letos to bude již 30 let, co jsme narukovali a proto bych byl rád, kdybychom se mohli na konci léta po dovolených opět na Pasečné sejít. Naše rota,jak mnozí víte,se proměnila na penzion Dobík a tak bychom se na víkend tam mohli ubytovat a podívat se jak to teď vypadá i zevnitř. Ozvěte se, ať se dáme co v nejhojnějším počtu do té doby dohromady, a zavzpomínáme na staré časy.
Zdraví všechny Roman (PÍP)
 
Re: Sraz po 30.letech
Pavel | 21.1.2011 23:12 | id 25433 | nahlásit

Ahoj Romane.
jako přímý pamětník té doby,bych opatrně potvrdil
svou účast.Jsem zvědavý jestli ostatním klukům je taky padesát a jestli bude v neděli řízek.
Zdraví starý kynolog.Přezdívkou se podepsat nemůžu,
protože mi to čtou přes rameno děti a těžko bych vysvětloval proč jsem měl takovou .
 
Re: Sraz po 30.letech
vasek muller | 28.8.2011 10:17 | id 35457 | nahlásit

Ahoj Romane. Zdravim a preju peknej den. Slouzil sem na pasecne jako psovod v letech 1981-83. Radse zucastnim teto akce. Jinak muzes zavolat 774223942. Zdravim i cecka a pozdravuje i nada ten mnel oru. sem snim porad v kontaktu. Jinak zdravi vsecny spolubojovniky. Vasek
Najde se někdo jaro 88-90
Vašek Miňovský | 4.1.2011 10:17 | id 24529 | nahlásit

Zdravím všechny co mě znají i neznají.ale hlavně Tesila a Honzu Převrátila byly to moji mazáci ale byla sranda a byly to super kluci s kterými jsem jako řidič sloužil poplachovku.Doufám že se někdo ozve z mého ročníku ale podle diskuze tu zatím nikdo není :-)tak se zatím všichni mějte.....
 
Re: Najde se někdo jaro 88-90
Peter Hřib | 7.1.2011 18:42 | id 24735 | nahlásit

Ahoj Vašku,slúžil som na Pasečnej 85-87 a tvojim mazákom som bol suprák a Honza Převrátil po mne prevzal Neru.Rád spomínam na Pasečnú a na všetkých čo tam slúžili.Ahoj
doplněk k některým obrázkům
kuchař | 27.11.2010 21:58 | id 22801 | nahlásit

cecku cože se nějak neozejváš ty stará vojno ani nekomunikuješ..rád na tebe vzpomínám,spali jsme spolu na pokoji,byl jsi pravej mazák a takovou vojnu jsem uznával.Zdar kuchař
 
Re: doplněk k některým obrázkům
cecek | 13.1.2011 09:57 | id 25036 | nahlásit

zdarec,máš pravdu pauza byla dlouhá a nebyl na nic čas lítal jsem jak hadr na holi,no ted už to je dobrý.Ač na Lipno jezdím tak třikrát do roka ,loni jsem tam byl jen v červnu asi na 3 dny. Kuchařů jsem znal pět Hamráka,Kyšuckého,Pepu Nápravníka,Jirku Běhouna,Pavla Mazuru.Možná jsem na někoho zapoměl vždyt už to je roků .Jo ještě Krampera ale ten tam bal jen chvilku,byl to pražák a šel do Prahy na HS. Ty budeš asi ten Pavel,jestli se nepletu
rota PS Pasečná
marcel vitek | 18.9.2010 20:44 | id 20324 | nahlásit

Zdravím všechny bývalé kamarády a spolubojovíky za let 1986 - 1988. Marcel Vítek (Vycák) z Olomouce.Díval jsem se na kluky z let 1987-1989 a hodně jsem jich ještě poznal.
 
Re: rota PS Pasečná
P.HŘIB | 18.9.2010 22:08 | id 20329 | nahlásit

ahoj Marcel,slúžil som na Pasečnej r.85-87,neviem či si na mňa pamätáš ja na teba len tak matne ale som rád že si sa ozval,bol som psovod mal som Neru.Ahoj a napíš...
 
Re: Re: rota PS Pasečná
marcel vitek | 19.9.2010 15:54 | id 20337 | nahlásit

Ahoj Peťo, pamatuji si na tebe velice dobře. Byl jsi psovod a ja jsem sloužil, jako kuchař. Patřil jsi k mým mazákům. Můj mazák byl Ďoďo, nebo tak nějak. Byl to taky dobrý kluk. Byl jsem s tebou několikrát na KP. Mluvil jsem i s kunďákem myslím, že se jmenuje Rosťa a z Karviné.
 
Re: Re: Re: rota PS Pasečná
P.HŘIB | 21.9.2010 21:19 | id 20395 | nahlásit

ahoj Marcel,som rád že si na mňa spomínaš,ano pár krát sme boli spolu na KP.Máš kontakt na Rosťu Mičkala?Bol to môj ročník a bol na rote kunďák,ja som z roty nestretol nikoho,mám kontakt len na M.Řepu.Bol tiež psovod,mal Kristu,ten má v súčastnosti chalupu na Pasečnej.Ahoj!
 
Re: rota PS Pasečná
Lupen | 18.11.2010 01:12 | id 22335 | nahlásit

čus Marcel byl jsem tvůj mladej pamatuješ si na mně? Taky tě zdravím z Lipna.
Pasečná - láska moja
Pavol Beláň | 30.5.2010 21:23 | id 16614 | nahlásit

Pozdravujem Ťa Pasečná, z tej duše pozdravujem Ťa..! Chodil som po tvojich lúkách v rokoch 1970-72, ako psovod služobného psa Tula 2. RPS. Veľmi ma teraz potešilo, keď som na internete zistil, že sa rota opravuje na penzión. Verím, že tam raz aj zájdem i keď som chorý. Dajte mi vedieť keď sa tam bude dať prenocovať.
Zatiaľ vám želám veľa úspechov vo vašej práci!
S pozdravom Palo Beláň Partizánske m. 0915132778
P.S. Neviete čo je s našim veliteľom Piterkom..?
 
Re: Pasečná - láska moja
Lupen | 18.11.2010 17:40 | id 22357 | nahlásit

Pan Piterka je v důchodu a žije zde na Lipně nad Vltavou
 
Re: Re: Pasečná - láska moja
Pavol Beláň | 19.11.2010 14:15 | id 22399 | nahlásit

Ahoj Lupen! Aby som pravdu povedal nepamätám si na teba. Prepáč... Popíš sa trocha, čím si bol a tak... Ja som bol na Pasečnej: 70-72 a bol som psovod psa: TULA. Pavol Beláň: e-mail: belanpavol@zoznam.sk ; To že náš veliteľ ešte žije to ma veľmi potešilo. Ak by si mohol odovzdaj môj pozdrav, verím že ho to poteší. Aj po 38 rokoch si na neho rád spomeniem. Želám Vám obom veľa zdravia. Ozvi sa ešte..!
 
Re: Pasečná - láska moja
Ladislav Čermák | 17.8.2011 21:31 | id 35087 | nahlásit

Pavol pamatuješ si ješte , byl jsi muj mazák. Já jsem též byl psovod a jmenovala se ERNA: S pozdravem Láďa Čermák.
 
Re: Pasečná - láska moja
Jozef Peťovský | 5.5.2012 20:17 | id 45532 | nahlásit

Dobrý deň pán Beláň, som brat Michala Peťovského z Lužianok ktorému ste poslal knihu veľmi sa potešil a teší sa na stretnutie s Vami jeho telefonné číslo je:0910 160 598
 
Re: Re: Pasečná - láska moja
Pavol Beláň | 9.5.2012 12:10 | id 45636 | nahlásit

Zdravím ťa Miškov brat! Písal som ti e-mail a neodpovedal si mi... A čo ďalší PS-ák "Miro Kiko" z Lužianok, ako sa má? Koncom mesiaca by som sa ozval mobilom, lebo teraz idem prerábať byt. Potom by sme sa mohli stretnúť povedzme v Nitre. Toľko zatiaľ s pozdravom Palo Beláň.
 
Re: Re: Re: Pasečná - láska moja
P.Hřib | 10.5.2012 06:43 | id 45655 | nahlásit

Zdravím Ps-ákov z Pasečnej,čítam tu páni že sa chcete stretnuť v NR,síce nie som váš ročník ale pokecať si s niekým čo bol na krásnej Šumave-Pasečnej by bolo fajn.Zaspomínať pozrieť foto a tak,nechcem sa vnucovať ale stetol som od doby čo som opustil Pasečnu iba jedného človeka čo absolvoval ozdravný pobyt na Pasečnej :-).Služil som 85-87jeseň.S pozdravom P.Hřib NR
Pasečná 85-87
Peter H. | 23.4.2010 19:53 | id 15305 | nahlásit

Ahoj,kde ste sa všetci bývalí PS stratili r.85-87,bolo by fajn s niekým pokecať alebo aspoň popísať aké to bolo na Pasečnej.Všetkých bývalích PS zdravý psovod Nery Peter Hřib.
 
Re: Pasečná 85-87
Bříza | 5.6.2010 11:20 | id 16876 | nahlásit

Budˇzdráv Peter!!!Já jsem sice narukoval na Chebskou brigádu 14rPS Slatina a to na jaře 89-90,ale v práci mám kolegu,kterej byl tvoje číslo a sloužil s tebou na Pasečné.Jmenuje se Jarda Rozinek.Myslím,že se v nejbližší době objeví na těchto stránkách.Snad se najdete.PS:Taky jsem měl psa,jmenoval se Ivo.Ahoj
 
Re: Re: Pasečná 85-87
HŘIB Peter | 5.6.2010 20:38 | id 16884 | nahlásit

Ahoj kolega z PS,dakujem že si mi napísal,Jardovi som odpísal,mal som od neho odkaz tu na tejto super stránke.Určite ste s Jardom všetko prebrali ako bolo u PS a na rotách.Tak ak budeš chcieť kludne napíš budem rád.AHOJ
Najde se některý spolubojovník.
Honza | 20.12.2009 17:04 | id 8791 | nahlásit

Já jsem v letech 1959 - 1966 sloužil u pohraniční stráže na rotě KORANDA, která byla později zrušena a úsek rozdělen mezi Kyselov a Pasečnou. Kdyby se náhodou našel někdo, kdo v této době na Korandě sloužil, ať napíše na uvedenou e-mailovou adresu.
 
Re: Najde se některý spolubojovník.
Zdeněk Štěpančík | 2.3.2010 13:15 | id 12933 | nahlásit

Dobrý den,
již delší dobu se brouzdám na webu. Zajímá mne PS, jelikož oba moji dědové u PS sloužili. A právě jeden z nich sloužil v letech 62-64 na Korandě.
 
Re: Re: Najde se některý spolubojovník.
Vladimír IVAN | 2.3.2010 13:23 | id 12934 | nahlásit

Koranda,Koranda....krásne chvíle,krásne spomienky ale aj krušné časy to boli,tá rota bola rok na to zrušená a pridelená časť úseku Kyeslovu a časť Pasečnej,chodievali sme tam na"presah"v 1966-68,ale sú tu pamätníci čo tam slúžili....
 
Re: Re: Re: Najde se některý spolubojovník.
Zdeněk Štěpančík | 2.3.2010 13:26 | id 12935 | nahlásit

Možná mého dědu budete znát? Jmenuje se Stanislav Hejda.
 
Re: Re: Re: Re: Najde se některý spolubojovník.
Zdeněk Štěpančík | 2.3.2010 13:29 | id 12936 | nahlásit

Mám doma i nějaké foto, také závěrečné tablo atd.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Najde se některý spolubojovník.
Standa Štok | 2.3.2010 14:11 | id 12938 | nahlásit

----ahoj Zdenku, rota se rušila 65 a někteří kluci přešli k nám na Spáleniště to byla v té době 3 rota,oni jsou na těchto stránkách,oni se ti určitě ozvou,pokud tam děda sloužil 64,tak asi znát nebudou---protože v 65 to byly bažanti ---no uvidíš,spíš tam budou až navečer --to víč mi důchodci ---
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Najde se některý spolubojovník.
Standa Štok | 2.3.2010 14:16 | id 12939 | nahlásit

ty fotky pošli na vojensko a oni je tam dají,protože Koranda nemá svoji stráku--to by bylo super,ten náš kout by byl celej ---
Zde již nelze dále reagovat
 
Re:pro Zdeňka Štěpančíka - Spáleniště
Žižka Karel | 2.3.2010 16:12 | id 12950 | nahlásit

Ahoj Zdeňku, jsem rád, že se ozval konečně někdo ze zaniklé roty Koranda! Nejsem přímo spolubojovník Tvého dědy, byl sem tam až v r. 65
a hned na jaře 66 byla Koranda zrušena. Ale mohl
by se upamatovat na některé moje mazáky, tzn.
jeho bažanty, třeba Z. Pouchlý, Koleno, Maňoušek, Maček, zatím si na víc nevzpomenu. Za nás byl VR
Moša, Vč. Klíma, staršina Komenda (ten je taky na těchto stránkách). My psovodi jsme přešli na Spáleniště, ostatní ani nevím kam se poděli. Tak jestli máš nějaké fotky, sem s nimi! Buď na Kyselov
nebo Pasečnou, ty se o tento úsek podělily.
Zatím se měj, pozdravuj dědu. Karel.
 
Re: Re: Najde se některý spolubojovník.
Vašek Nečas | 7.3.2010 19:45 | id 13334 | nahlásit

Ahoj Zdenku,
jak píše Karel Žika, to byl můj spolubojovník na Korandě, oba jsme přešli na Spáleniště jako psovodi. Na Korandu nemám až tak dobré vzpomínky. Utekl tam hned první den jeden "bažant" při "demarkačce" a mazáci nám tu vojnu docela znepříjemnili, co se týče krajiny, Koranda byla super. Ale jinak na hlavní stránce klikni na "různé" a pak sjeď dolů, až se ti objeví, co se jinam nevešlo, tabla z vojenské služby. - to jsou ale tabla ze Spáleniště 63-65, 64 - 66. Jestli má děda nějaké fotky z vojny - z Korandy at´ je tam pošle, rádi se podíváme. Zdravím dědu i tebe a všechny , kteří na Korandě sloužili. Vašek
 
Re: Re: Re: Najde se některý spolubojovník.
Zdeněk Štšpančík | 8.3.2010 10:23 | id 13374 | nahlásit

Dobrý den,
fotky už mám připravený k odeslání, ale ještě jednu fotku tabla má děda doma, takže až se k němu dostanu, tak ji ofotím a zašlu vše najednou.
Budou tam dvě tabla Korandy z let 1961-1963 a 1962-1964 a také několik fotek dědy.
Zdraví Z.Š.
 
Re: Re: Najde se některý spolubojovník.
Rudolf Zbín | 11.2.2011 08:17 | id 26592 | nahlásit

O rotě Korandě jsem slyšel jen z doslechu.Po zrušení roty zůstala v úseku Kyselova až po Jasánky. Sloužil jsem 14 let na Pasečné a sloužil u mne p. Grohman, který byl na Korandě. Nakonec odešel sloužit na Kyselov, kde sloužil až do důchodu. Někdy v roce 2009 ale zemřel. Mám také dojem, že tam sloužil také p. Egrmajer.Ten šel do důchodu na Slovensko.Jeho žena byla z Popradu.Mám ale zprávu, že bohužel už také zemřel.
 
Re: Re: Re: Najde se některý spolubojovník.
tonka emil | 11.2.2011 12:15 | id 26596 | nahlásit

Pán Egrmajer bol na prapore na Lipne a robil nám velitela spojovacieho družstva.
Pod jeho velením som slúžil r.III/74- IX/75.
S pozdravom Emil.
 
Re: Re: Najde se některý spolubojovník.
Jan Novotný | 8.1.2012 14:51 | id 40431 | nahlásit

Ahoj vnuku mého spolubojovníka, sloužil jsem na rotě Koranda v té samé době, kdy tam byl Tvůj děda. Určitě bude vlastnit vojenské tablo, jehož jsem autorem. Johnny
Hledám kámoše.
Jiří Souček | 28.10.2009 10:34 | id 7098 | nahlásit

Hledám veterány ročníku 1984 - 1986.F. Uřídila , J. Veselého, P. Koberu, M. Kunku,M. Morkéze a všechny ostatní . j. Jagotka, R. Eda . Přihlašte se musíme probrat poslední společné párty u Petra Hrabala na moravě. Fando doufám že maš naší zástavu.Navhuji vojenské cvičení příští jaro na LIPNĚ. Zašlete kontakty povoláváky Vám pošlu. Jirka S.
 
Re: Hledám kámoše.
dusan smelcer | 29.11.2009 21:44 | id 8042 | nahlásit

sluzil som na pasecne 75-77 ako psovod mal som smecku bona a bela sa volali ozvyte sa pokecame bolo fajn
 
Re: Re: Hledám kámoše.
Pavol Beláň | 31.5.2010 14:38 | id 16647 | nahlásit

Ahoj kámoš z Pasečnej! Nevieš niečo o mojej TULE..?
V 75-77. roku dúfam že ešte žila. Neveril by si, veľmi často na ňu spomínam. Napíš mi niečo o starších psoch,ako bola: NEVA, TULA, ALMA atď... Prípadne aj niečo o tvojej smečke, lebo my sme ich vtedy ešte nemali. Ja som z Partizánskeho t. 038/7495764
Zatiaľ sa maj pekne a ozvi sa. Čau - Palo!
 
Re: Re: Re: Hledám kámoše.
dusan smelcer | 5.6.2010 20:53 | id 16885 | nahlásit

Ahoj Pavol tvoja TULA aj ALMA este zili v 1977 ked som isiel na jar do civilu boli to dobre psi ale uz stare tak doniesli tam nove.Ja som mal smecku a sluzil som vecinov kapicka alebo v tyle alebo som chodil za draty ale celkom mi to bolo jedno boli sme mlady a pekna priroda tak nas to bavilo ak to niekto cita co bol na PASECNEJ 75-77 tak nech napise ja som z PRIEVIDZE tak ahojte PS.
 
Re: Re: Re: Re: Hledám kámoše.
HŘIB Peter | 5.6.2010 22:17 | id 16887 | nahlásit

Ahoj,chcem sa ťa spýtať či bola v tom čase ked si slúžil na Pasečnej aj fenka Ora?Ked som tam slúžil 85-87 tak tam bola,ale bola velmi stará,tak si ju možno zažil.Ahoj
 
Re: Re: Re: Re: Re: Hledám kámoše.
pavel | 11.8.2010 20:34 | id 19243 | nahlásit

Ahoj,sloužil jsem na Pasečné jako kynolog 81-83 a zažil jsem Oru zrovna na vrcholu výkonnosti v roce
82,pak dostala nového psovoda a pomalu ustupovala ze slávy a království převzala Twigy.Taky jsem tady viděl,že někdo sloužil s Nerou,tu jsem dostal jako štěně a na PŠ to se mnou táhla v těžkých dobách.Moc hezky se na ty holky vzpomíná.Ahoj.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Hledám kámoše.
Pavol Beláň | 11.8.2010 13:18 | id 19231 | nahlásit

Ahoj Dušan! Ďakujem Ti za správu o mojej Tule. Pred pár rokmi sa mi o nej snívalo skoro každú noc, vždy bola v nejakom maléri a ja som jej nemohol bohužiaľ nijako pomôcť..! Inak prvý psovod ALMY bohužiaľ potom v civile spáchal samovraždu..! Bola v tom nejaká nešťastná láska! Veľmi mi to bolo ľúto..! Tak som sa to dozvedel od jedného jeho kamoša z Prahy. Ak by ešte mal niekedy čas a dobrú vôľu, napíš mi niečo o mojej TULE ako chúďa dobojovala. Mne už bohužiaľ neslúži zdravie, ale že sa tam raz na záver života ešte pozriem, to mi chodí stále po rozume... Aj keď raz sa mi zase snívalo, že sa tam musím ísť ešte raz pozrieť a tým môj život skončí a už nebudem mať nijaký problém... Možno by sa dnes už dalo na Pasečnej aj prespať... A čo náš veľiteľ? Bol tam ešte stále PITERKA ? Ozvi sa prosím ťa, Palo Beláň z PE. t. 038/7495764 Ahoj a ešte raz Ti ďakujem za správu o mojej Tule..!
 
Re: Re: Re: Re: Re: Hledám kámoše.
pavel | 11.8.2010 21:09 | id 19248 | nahlásit

Ahoj,jako kynolog pár let po tobě 81-83 už jsem tam tvoji Tulu nezažil,ale v roce 2001 jsme se s pár klukama na Pasečnou vypravili.Zrovna ji někdo v tom roce koupil a začal bourat.Vypadalo to tam tehdy velmi smutně,ale
alespoň jsme se podívali všude dovnitř.V kotcích se loupaly vrstvy barvy a my jsme hledali tu z našeho času.Strašně tam vyrostly stromy .Myslím,že to mám někde kousek nahrané na DVD kdybys chtěl.Dneska podle fotek se snad už hodně barák změnil k lepšímu.
Jinak byl zvláštní ten pocit jít kolem pár starých sloupů signálky až na demarkačku sednout si na patník a říct si ,bylo to vůbec,nebo se nám to všechno jenom zdálo.Ahoj
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Hledám kámoše.
Peter H. | 25.8.2010 22:32 | id 19654 | nahlásit

ahoj Pavol,slúžil som na Pasečnej v r.85-87 ako psovod,ver alebo nie ale jedným z mojich snov je pozriet sa na Pasečnú dotknút sa roty i ked je prerobená na penzion a ak to stihnem a budú stát kotce tak vojdem do malej kuchyne kde som varil našim fenkám stravu a zaspomínam aká tam bola práca okolo naších dám ale aj dobrá zašívaren.Bola to čast roty kde na nás skoro nik nemohol,snád len starší psovodi.Čo sa týka prenocovania na Pasečnej tak moj bývalý kolega z roty tam má chalupu a dáva ju do prenájmu,ale skor by si prijal prenocovanie na bývalej rote.To by som chcel aj ja a mať tam svojich kolegov z ročníku.Verím tomu že by sa každému vrátili spomienky na 2roky prázdnin na krásnej Šumave.S pozdravom kolega z PS Pasečná Peter Hřib-Nitra
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Hledám kámoše.
HŘIB Peter | 2.2.2010 12:56 | id 11027 | nahlásit

Ahoj,slúžil som na Pasečnej r.85-87 ako psovod,Váš ročník boli moji mazáci,ja osobne som patril "kunďákovi"na jeho meno celé si nespomínam ale asi sa volal Leoš ?.Boli ste fajn parta a určite aj stále ste,z nášho ročníku som od odchodu do civilu nestretol nikoho,jedine môjho supráka Vojnarovského určite si ho pamätáš.Pozdravujem celú vašu partu z Pasečnej. AHOJ!!! psovod HŘIB
 
Re: Re: Hledám kámoše.
Jarda ROZINEK | 4.6.2010 22:58 | id 16866 | nahlásit

Čau Petře zdraví Jarda Rozinek řidič
 
Re: Re: Re: Hledám kámoše.
HŘIB Peter | 5.6.2010 09:16 | id 16873 | nahlásit

AHOJ,no konečne niekto z Pasešnej r.85-87!Je to super že si sa ozval si druhý čo mi odpísal,mám kontakt na Martina Řepu-psovod,mal Kristu.Jak žiješ?Budem rád keď napíšeš.AHOJ
Pasečná byla i dříve
oldřich Šeda | 9.10.2009 02:27 | id 6617 | nahlásit

Ahoj kluci!
Já jsem sloužil asi o něco dřív a na Znojmě,ale rád čtu ohlasy ze všech dostupných pramenů. K rotě Pasečná mě váže služba mého vbráchy, který tam sloužil v letech 58-60Tehdejší peesáci mají dnes už kolm 70 let a moc nefandí počítačům. Je to škoda, protože služba tehdy byla asi o dost těžší než naše. Mnoho mvzpomínek se na tyto stránky z té doby nedostalo, natož fotek - tehdy a i vdobě mé služby v letech 65-67 nebylo možné mít u sebe na rotě foťák. Proto bych vám doporučil podívat sena stránku vojensko.cz - dobová fota, jak vypadala rota Pasečná v jmenovaných letech. Není to fotka , ale kresba. Jinak to tehdy nešlo.
 
Re: Pasečná byla i dříve
cecek | 28.11.2009 17:56 | id 8005 | nahlásit

moc pěkná perokresba pův. roty , škoda jen že se zde zatímneobjevily i nějaké ty fotky.Pravdu máš že se to nesmělo ale při šikovnosti a opatrnosti to možné bylo.Jenomže naivita přiměřená věku vykonala své a např.mě vydržel Ljubitěl cca měsíc. V každé rotě byli nasazeni práskači. Tenkrát mě zarazila ta rychlost,po jedné foto šou ve stájích se ani nestihly vrátit rekvizity a už jsem letěl na raport.Jinak to víš že srovnávat podmínky v r.60 a 80 asi nejde,za nás už byla doba hojnosti ústř.topení,kotel na naftu,teplé vody co hrdlo ráčilo,jídla taktéž. Jediná starost byla už aby furtáci táhli domů a šlo se na pivo a po návratu vyhládlí co sežrat.Samozřejmě na to muselo být patřičné číslo.
 
Re: Re: Pasečná byla i dříve
cecek | 29.11.2009 16:01 | id 8027 | nahlásit

bratra samozřejmě pozdravuj a at to tam někdy navštíví. Rotu koupil šikovnej chlap a dává to tam do pořádku ,přestavuje to ne penzion.Měj se hezky.
 
Re: Pasečná byla i dříve
Standa Štok | 25.1.2010 14:14 | id 10481 | nahlásit

Ahoj Oldo,já jsem sloužil 66-68 na Spáleništi,tehdá 3 rota,takže si možná někdy jel přez naší rotu.Pokud se pamatuji,tak tak ČKD a vaše auta jezdili přez nás,také mám foto jak nás jednou přivezli vaši klzuci z vycházky,když nás potkali,máš pravdu stím sháněním těch starejch kozáků,protože v naši době byla ta služba o něčem jiným,no ale snad se někdo najde.Zatím jsme na Spáleništi 4 - dva naši mazáci co přišli z Korandy a dva náš ročník.Měj se a ozvi se jsem tu každý den.
Nebylo to ta špatný.
Honza P | 29.8.2009 20:53 | id 5656 | nahlásit

Ahoj.Zdrávím všechny co zde sloužili.Já válčil jaro 87-89 jako psovod s NEROU.
 
Re: Nebylo to ta špatný.
HŘIB Peter | 2.2.2010 13:05 | id 11028 | nahlásit

ahoj zdravý ťa tvoj predchdca psovod Nery,Peter Hřib
 
Re: Nebylo to ta špatný.
P.HŘIB | 20.11.2010 22:39 | id 22477 | nahlásit

ahoj Honzo,ako sa máš?Chcem sa spýtať ako skončila Nera?
léta 79-20 Pasečná
Langer Pavel | 28.7.2009 23:18 | id 5173 | nahlásit

Tak pro cecka:tebe si pamatuju velice dobře,nebudu
to rozvádět............ha,ha.......jezdil jsem tam
po Détikovi pásákem,pak mi dali jěště
traktor.........Grohman byl náš kámoš
......Jéžíšek a Pepa Zrucký to ti musí být
povědomí...........na to co čtu tak máš pamět jako
slon,hod vlákno a já se ozvu,na Pasečnou poslední
4 roky jezdím pravidelně na houby,majitel mi řikal
že lidí co tam sloužily jezdí docela dost tak jsme
chtěli založit knihu návštěv kdo tam kdy byl a
případně udělat sraz podle let kdo tam kdy byl
nebo tak něco až bude hotový ubytování na
rotě...........Pavel
 
Re: léta 79-20 Pasečná
cecek | 20.8.2009 20:00 | id 5530 | nahlásit

jo jo taky pamatuju když jsi občas dorazil na rotu,traktor ještě blafal aty už ses ptal kterej furták slouží a kdy se jde na pivo. Jo to jsme byli mladí a podle toho nám taky šmakovalo. Dneska si jednu takovou pařbu zopakovat tak jsem 3dny nepoužitelnej. No taky by jsme v dnešní době rum ,zelenou či výčepní lihovinu do huby asi nestrčili.Nabídka u babky Schneidrový byla daná a my jsme říkali zaplat pánbůch za to !!!
1986-1988
milan s. | 11.6.2009 18:56 | id 4172 | nahlásit

NEPROJDOU - NEPROŠLI, PROTOŽE NEŠLI A MY JSME
ODEŠLI. Řidič služebního vozidla UAZ 469B z
4/1986 - 3/1988, svobodník v záloze...hledá svoje
spolubojovníky z "války". Kde jsou
všichni zkrati, bouďáci, šoféři a střelci, co
nosili ukrutný pádla a vyspurněný zelený čepice u
táty Rudy Zbína? PS: milane j. - třeba se
pletu, ale ještě pořád hraješ tak dobře nohejbal?
 
Re: 1986-1988
milan j. | 14.6.2009 19:24 | id 4269 | nahlásit

ahoj milane! vzpomínáš si dobře, já si zase
vzpomínám na tu tvojí výšku .ještě pořád
rosteš? nohejbal hraju už jenom
rekreačně! tenhle týden jsem se tam byl zrovna
podívat,hodně se to změnilo.zatím se měj hezky.
AHOJ !
 
Re: 1986-1988
Peter H. | 2.3.2010 14:37 | id 12943 | nahlásit

ahoj,ak si dobre spomínam tak sme spolu slúžili poplachovku.Bol som psovod,mal som Neru.
Tonda Kotera
jirka | 9.3.2009 19:55 | id 2057 | nahlásit

Ahoj tondo,mam tušení že jsme spolu stloukali
první taneční parket.Dofam že se nepletu. Tys taky
sloužil na Pasečný nebo na který rotě? Zdravim
Tomice
 
Re: Tonda Kotera
kotera | 9.3.2009 20:27 | id 2060 | nahlásit

Jirko to tušení máš správný.Ten parket jsme
opravduspolu stloukaliabylo to akorát ten rok co
jsem přišel z vony.Já jsem sloužil o kousek
blíž,naČeských Žlebech a kdybi jsi náhodou věděl o
někom kdo tam z okolí sloužil tak ať se oze na
těchto stránkách. Mi se doufám v Hulicích co
nevidět potkáme.A podravuj tátu. Teď jsem si
vzpoměl na ty nádherný masopusty. Ahoj Tonda.
 
Re: Re: Tonda Kotera
Jirka Beza | 8.2.2010 21:40 | id 11444 | nahlásit

ahoj tondo tuto sobotu 13.2.je zrovna masopust tak se prijed podivat ahoj jirka
Jirka Béza
a.kotera | 5.3.2009 21:01 | id 1934 | nahlásit

Já vím ! Mojí ženy také. ty jsi bidlel pod hřištěm
a tata se jmenuje Olda I já jsem složil u PS ale
už v ltech 76-78 Aho Tonda.
doba minulá
cecek | 18.2.2009 19:00 | id 1515 | nahlásit

též tě zdravím,samozřejmě si na tebe pamatuju a na
ty naše kobylky Jiskru a Maru dokonce i jménama.No
a na to loučení při odjezdu domů se nedá
zapomenout už vůbec to jsem měl oči jak angorák. S
tím jsme na tom byli se psovodama uplně stejně.
Ještě horší to bylo rok předtím když se obměnovali
koně na rotách a já musel na Spáleniště kde to
probíhalo odvést valacha jmenoval se Imper.Když
jsem viděl jak ty starý koně odvážejí na nákladáku
tak jsem z toho byl špatnej hodně dlouho. Místo
něj pak přivezli tu Jiskru. Někde mám pár fotek
tak je zkusím najít a poslat
 
Re: doba minulá
štefan | 13.6.2009 20:42 | id 4238 | nahlásit

ahoj cecek.ja sa chistám strede jula na
pasečnu,strašne som zvedavy ako to tam
vyzerá,dufám že Rudy Zbín ešte žije.Pošly tie tie
fotky čo si slubil.
 
Re: Re: doba minulá
Petr | 7.10.2010 13:00 | id 20970 | nahlásit

Ruda Zbín žije. Můžeš ho najít na Facebooku
doba minulá
stefan | 31.1.2009 21:35 | id 1087 | nahlásit

ahoj cecek.ja som bol na pasečnej v roku 82-84,od
teba som zobral kone,žijem na juh.slovenska.volám
sa štefan.
 
Re: doba minulá
LUBOš ZEMKO | 24.7.2011 13:14 | id 34127 | nahlásit

zdravím štefan ! na pasečnej som služil v roku 84-85,ty si bol moj mazák. spomínaš na zápasenie na chodbe pri stolíku dozorčího ? po tebe prevzal kone Mag? v tvojom ročníku boli Minka ,Krátky,Carda,Menšík, Rajčok,... náš ročník,Smažík,Matoušek,CHaloupka,Morda ....velitel roty bol Kodousek a zástupca Zbín. na toto obdobie v celku rád spomínam a niekedy v buducnosti plánujem šumavu navštívit..
doba minulá
cecek | 18.12.2008 21:24 | id 624 | nahlásit

no neviděl jsem ho ,ale to foto mu nemám za zlé
protože musel reagovat na oznámení udavače aby
udavač neinformoval kontráše por .Mazela ktšrý na
rotu cca.1krát měsíčně dojížděl a sám z toho neměl
problém , že udání nijak neřešil. A jak už jsem
psal v mnoha případech mohl vidět a radši neviděl.
Takže slušně řečeno nazlobenej na něj určitě
nejsem .Jeho dnešní názory neznám ale když
vzpomenu na ošuntělý Frymburk 1980 a dnes takje to
o něčem jiném.
 
Re: doba minulá
Jirka | 17.1.2009 21:00 | id 912 | nahlásit

Zdravím.Nejsem sice bývalí PS ale moc rád si čtu
ty vaše příběhy! Jelikož jsme občas pobývali na
rotě PVOS Sv.Tomáš a objížděli vidové hlásky ale
to byla 60tá léta.Co mě ale bylo vždy divné že pár
km od vás byla další rota Spáleniště a na druhou
stranu Kyselov tak daleko? Ještě by mě zajímalo
kde končil váš úsek? Na Korandě? Díky! A těším se
navaše další vzpomínky! Zdraví Jirka.
 
Re: Re: doba minulá
cecek | 6.3.2009 22:33 | id 1977 | nahlásit

též tě zdravím,úsek končil na Jasánkách po cca 6km
pochodu,na Kyselov to bylo ze styku ještě asi 8km.
Mapy úseků rot jsou na www.zeleznaopona.com. Byla
sice blízko od Spáleniště a daleko od Kyselova ale
byla blízko osady Pasečná s dobrou dopravní
dostupností žtz Lindy a Frýdavy.
doba minula
Ivan | 9.12.2008 07:16 | id 554 | nahlásit

ahoj cecek videl uz si toho svyho nadrzenyho
grohmana s frymburku jak se vyjadril k udalostem
na lipne 1975 je to na yutube.cz typickej lampasak
ten z tech svejch skostnatelejch nazoru asi stale
neslevil.
doplněk
cecek | 14.10.2008 22:39 | id 236 | nahlásit

i tak to odloučení ale někteří těžko nesli např.
jeden začal střílet ze špaku kulky hvízdaly kolem
hlavní brány a už ho vezli.S opuštákama se hodně
šetřilo já neměl ani jeden a na druhou dovolenou
jsemse dostal po 20měsících ale babu jsem žádnou
neměl tak mi to až tak nevadilo.Taky jsi musel být
opatrný při službě s mladým za rotou musel vyndat
zásobník strčit do sunky tu šoupnout na zadek a
jít přede mnou.Aspon já jsem to tak dělal i když
jsem sloužil jenom když byl podstav
doplněk
cecek | 2.10.2008 13:06 | id 178 | nahlásit

s tím vracením to je asi kec zrovna jako s tím
kamaradem takové věci měli zjištěny dávno předem a
s tím by ho k ps nikdy nevzali. Zima tam byla fakt
hustá, ze žtz dylo vidět místy cca30cm ,pak přišla
obleva sníh začal sedat a tím zkratovat žtz. Tak
se vzaly lopaty uhelky a už se házelo. No a když
bzlo vyhazeno a zprovoznněno začal od Alp foukat
vítr s prašanem a mohlo se jít znovu. S tou
mazáckou či furtáckou vojnou to tak hrozný nebylo
mimo podd. školy Zadní Chodov tam to bylo něco. Na
rotach už se báli buzerovat aby někomu nehráblo a
něco nevyved nebo nezdrhl.
 
Re: doplněk
Ivan | 11.11.2008 03:40 | id 365 | nahlásit

ahoj cecek kamarada vzali ale prevelili ho na
dolni zandov to byla nejaka pracovni rota ale k
nam opravdu prevelili vojaka od ps k utvaru hradni
straze on nam to nikdy nerek mozna ani nevedel a
vesele stal stojku na hrade nekdy si rikam jestli
jsem nemel radsi narukovat nekam do prirody ale
asi to jako idylka vypada z tech prispevku od ps
co tady ctu?
 
Re: Re: doplněk
cecek | 18.12.2008 21:51 | id 627 | nahlásit

no tak to musela být pěkná pakárrna stát tam jako
vůl a čumět do blba
doplněk
cecek | 30.9.2008 20:15 | id 171 | nahlásit

asi za půl roku nám sdělili,že se vrátil do vlasti
jaká byla pravda nevím.Těch dezercí u PS bylo
minimum nebot byli vybíráni branci s pevnou vazbou
na rodinu ,bez příbuzných v cizině,otcové
dětí.Ktomu dostatek ideologie,a pak nebylo divu že
se nikomu za čáru nechtělo. No a kontraši slídili
i během vojny,stávalo se,že byl voják ihned
převelen do vnitrozemí k armádě aniž by znal
důvod.Jedině mohli vyčmuchat něce kolem rodiny
dotyčného.
 
Re: doplněk
Ivan | 1.10.2008 21:16 | id 177 | nahlásit

taky se zrejme sirili lzi ze vojaky vracej coz
podle mne byla blbost ale je fakt co riks muj
kamarad na chebsky brigade mi rikal ze mu kontrasi
v papirech vyhrabali emigraci jeho brachy do NSR a
nesmel jako pohranicnik za signalni stenu co se
tyce oblasti lipna muselo to byt hruza asi v zime?
Ja mel zimu a primac ve fryku mistku a myslel jsem
si ze se posuru.Mazacka i gumacka zaroven. byl to
ten utvar kde se cvicili a pripravovali vojaci na
takzvana hromadna protispolecenska vystoupeni ps a
potom zpatky na vsechny strazni objekty promin je
to poznatek od jinud aby se nekdo neurazil ze to
je diskuze pohranicniku.
doplněk
cecek | 29.9.2008 23:14 | id 168 | nahlásit

též tě zdravím,no samozřejmě to možné bylo a to s
velkou šancí na uspěch dvěma vmém případě třemi
způsoby.První mohlo být nenápadně se v noci
vytratit z roty a překonat sig.stěnu to ale chtělo
dokonalou znalost terenu aby jsi nezabloudil a aby
délkaod stěny na sh byla co nejkratší nejlépe
nadohled rak. obydlí.Taky bylo nutno znát způsob
střežení hlídek v tom čase v terenu. Druhý způsob
mohlo být odzbrojení druhého člena hlídky při
kontrole pásu u signálky,noto ale mohlo být pouze
pro otrlé Nejlepší možnost jsem měl já když jsem s
koníky jezdil sám na trávu nebo vyvážel odpad k
drátům. no přiznám se,že jsem za těch 21 měsíců
tuto možnost ani jednou nezvažoval.když sis
uvědomil že bys třeba hodně let nebo vůbec neviděl
rodiče, sourozence ,známé.V mé době se o to ani
nikdo nepokusil.jednou utekl statkář když na
propustku rozvážel močůvku na louky za dráty.Topak
měli na rotě kontráši slet a hledal se vůl který
mu tu propustku vystavil.
doplněk
cecek | 13.9.2008 23:04 | id 110 | nahlásit

Též děkuji,rád bych vám poskytl i nějaké dobové
ale parádní snímečky skončily v rukách
nprap.Grohmana z Frymburku díky bonzákům kterými
byly roty PS prošpikovány. Na odevzdání jsem měl 5
minut jinak prý volá prokurátorovi. S fotoaparátem
jsem se již též nesetkal.Pro upřesnění signální
stěna se stavěla v r.82 smysl nikdo nechápal
zřejmě se báli rakouských sedláků nebo spíš
dezercí vojáků. Na to však stačily dva dráty se
sponkami a dezertovalo se na pivo a rum skoro
každý večer. Před hlavní branou vedle muničáku
stál přístřešek pro auto poplach. hlídky a kotec
pátracího psa. Vedle stával DT 75 který v létě
bránoval pás před signální stěnou v zimě
prohrnoval silnice.Sloužil taky jako noclehárna
pro vechtra.Koně se používali pro dovoz proviantu
z Přední Výtoně,to ale pouze vyjímečně. Hlavně se
s nimi vyvážel veškerý odpadna Multeberg a dovoz
nápojů z osady od babičky Schneidrový do army.
Vzimě se jezdilo zakrmovat zvěř.Saně se moc
nazapřahaly ,byl problem je otáčet.
 
Zvlastni doba
IVAN | 25.9.2008 14:16 | id 156 | nahlásit

ahoj kamarade plne sdilim pocit z t veho zazitku i
ja zazil neco podobneho u utvaru Hradni straze na
prelomu 87 88 tehdy kpt.suzky bezne vyhrozoval
prokuratorem ale taky trestem smrti nase utvary MV
meli jiste spolecnou retoriku totiz vymivani mozku
na denim poradku plus sireni hysterie strachu.Mel
bych par otazek jak to bylo u Vas jestli bylo
mozne utect pres zel.oponu a pripady komu se to
povedlo to podlehalo jiste velkemu utajeni dik za
odpoved.Ivan.
 
Re: doplněk
plha | 1.11.2008 14:29 | id 309 | nahlásit

Kdys tam byl, cecku?
 
Re: Re: doplněk
cecek | 1.11.2008 21:50 | id 311 | nahlásit

zima 1980-podzim 1982 no sám jsem se divil že jsem
tam vydržel celou dobu.Těch průserů jsem tam
měldost a dost ale spadal jsem pod staršinu a to
byl starý peesák který tam měl větší slovo než
velitel roty a to byla moje záchrana. Ten se uměl
svých lidí zastat!!
doplněk k některým obrázkům
P.Novák | 29.8.2008 23:59 | id 80 | nahlásit

Dobrý den, jako přímý obyvatel roty na Pasečné
z let 81-83 vám děkuji za aktuální fota tohoto
místa.Jen pár věcí doplním. Skalka z obr.8je
věcí novou a hezkou.V letech 80-tých lemovaly
novou silnici pouze obrubníky.K obr.11 a12-val v
popředí kotců pro psy vznikl v roce 83-4,kdy se do
objektu stěhoval muniční sklad z místa před hlavní
branou.Obr.15-pejskům se vařilo jednou denně,ale
to nevadí.16. VPrasečáku byla i stáj pro 2 koně ti
byli důležití pro případ extrémního počasí
-tahali saně zásobování pokud by se nestačilo
v zimě prohrnovat .18.místo půvabného plotu byla
kolem pozemku signální stěna stejná jako před st.
hranicí jen bez zoraného pásu.20.dveře vlevo na
budově jídelny byly do lyžárny,vpravo zadní vchod
do skladu a kuchyně pro zásobování. Vpředu hned
za plotem byl kotec pro psa který sloužil ten
den v poplachové hlídce a vedle malá zídka s
otvorem s pískem ,kde si hlídky nabíjely a
vybíjely samopaly. S pozdravem P. Novák
 
Re: doplněk k některým obrázkům
plha | 1.11.2008 14:26 | id 308 | nahlásit

Luxusní je fotečka kuchyně u kotců, kde v letech
88-89 ráno, ujídal psíkům z porcí kontráš vojín,
posléze frajtr Cibulka...
 
Re: Re: doplněk k některým obrázkům
cecek | 1.11.2008 22:02 | id 312 | nahlásit

jo jo taky bych mohl 1 -2 takový všiváky jmenovat
ale nebudu si kazit zbytek dušičkového večera
 
Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
Ivan | 15.11.2008 21:31 | id 399 | nahlásit

toje klidne menuj at se neco dozvime?
 
Re: Re: Re: Re: doplněk k některým obráz
cecek | 25.11.2008 19:18 | id 484 | nahlásit

u jednoho to nevím zcelaurčitě tak ho jmenovat
nebudu. Ten druhý byl 100% a to nějaký Pepa Ťuík z
Moravy. Jednalo se o dovoz piva na rotu a diky
dobrému nosu jsem nevlez do nastražené pasti.To by
bylo za 10 až 21 ostrých +odvelení k armádě. Byl
to můj mazák takže jsem to řekl klukům z jeho
ročníku a tím to skončilo. Doufám že se i po více
jak 25ti letech trochu zastydí..
 
Re: Re: doplněk k některým obrázkům
rejža | 10.2.2009 22:06 | id 1288 | nahlásit

na frajtra Cibulku je lepsi zapomenout. Kdo vi kam
odešel major Greno a rotný Horvath.
 
Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
plha | 21.2.2009 16:09 | id 1562 | nahlásit

Zbín, Pištěk, Palma a další nešťastníci. Zbín s
Palmou byli také u kontrášů. Slušná sebranka.
 
Re: Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
cecek | 25.2.2009 21:05 | id 1650 | nahlásit

no vidíš to a přitom se mi ten Ruda Zbín zdál být
docela slušnej člověk. To Mazel ten byl vtíravej
jak pitralon no typický kontráš !! Až budu mít
chvíli tak zhodnotím ostatní furtáky t.č. na rotě
 
Re: Re: Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
jirka | 4.3.2009 21:20 | id 1901 | nahlásit

za dob 85-87 nás Zbin vytáhnul z dos velkejch
maléru ,musim se ho zastat jinak to bylo nejmín na
20 ostrejch zato Pištěk to byl lump Kadaví,Králík
,Janíček byli supr
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
špáča | 19.6.2009 21:47 | id 4392 | nahlásit

Palma byl i n naší rotě 17.Spáleniště sloužil jsem
podzim 88-90.bylo to gumácký štěně ale parádně
zpracovaný. po revoluci,myslím v roce 2003 jsem ho
viděl v TV jako mluvčího Krumlovský policie
 
Re: Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
FV | 2.9.2010 14:11 | id 19902 | nahlásit

Ahoj, Zbín spolu s Koďouskem byli ve vrtulníku, který někdy začátkem osmdesátých let při pravidelném obletu SH nezvládl podletět dráty VN a všichni shořeli.
 
Re: Re: Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
Jiří | 3.9.2010 08:13 | id 19927 | nahlásit

V tom vrtulníku v r.1985,který havaroval nebyl Zbín.Koďousek ano,kpt. Zatloukal-VKR ano +1 důstojník a pilot MV.Zbín nedávno dával dohromady sraz absoloventů Holešovské školy.To jen k upřesnění.Zdar.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
R.Zbín | 11.2.2011 16:23 | id 26605 | nahlásit

K vyjádření ke článku. Já jsem jako velitel byl povinen s příslušníky zpravodajské služby a VKR spolupracovat, takže je možné, že nějaký aktivista uvedl nějaký zýznam někde, ale Zprav a VKR nebyly STB. Co se týče Píštěka, tak pokud vím, tak nastoupil jako policajt v Nymburku jako řidič u STB. Byl tam pouze měsíc, ale záznam mu zůstal, že tam sloužil. Co se týče Palmy, tak tak jeho záznam je z dob kdy ještě nebyl ani plnoletý. Zajímavé je na této skutečnosti to, že příslušníci zprav a VKR, kteří tyto záznamy prováděly nebyly nijak postiženi a dokonce do dnešní doby slouží. Je to logické samy na sebe záznam nebudou provádět. Tato situace nebyla dořešena a většinou byly persekuovaní lidé, kteří o tom ani neví. Za sebe mohu s čistým svědomím tvrdit, že jsem nikdy nikomu ničím neublížil. V tomto směru mám čisté svědomí. Ať se chytí za nos ten, co to způsobil.R.Zbín
 
Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
plha | 21.2.2009 16:16 | id 1563 | nahlásit

87-89 podzim...
 
Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
milan | 9.3.2009 20:49 | id 2062 | nahlásit

Ahoj Rejža. Služil som na 15 rPS Kyselov 1980-82.
podporučik Greňo prišiel na rotu rovno zo školy,
bol moj velitel čety a bol mladší od nás mazákov.
Pochadzal zo Zvolena a bol príma chalan. Milan
 
VÁLCOVNA PLECHU- Plexisklo
Daniel Šebesta | 30.11.2009 10:05 | id 8051 | nahlásit

Nevíš, co je s Gertem, který byl psovodem a hrál na kytaru ve posádkové kapele VÁLCOVNA PLECHU ze které jsem se naučil písničku PLEXISKLO . Zajímalo by mě, kde je mu konec. Dan Šebesta
 
Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
Honza | 10.6.2009 22:31 | id 4144 | nahlásit

Na rotného Fery Horvátha si pamatuji, to byl
samorost. :)
 
Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
kreja | 8.9.2009 10:53 | id 5877 | nahlásit

Servus fejžo... Kterej pak ty seš? Můžeš na mail kreja.czech@seznam.cz
 
Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
Petr | 7.10.2010 13:07 | id 20971 | nahlásit

Greňo stále žije ve Frymburku a dělá hasiče na Temelíně.
 
Re: doplněk k některým obrázkům
jiří | 24.11.2008 23:30 | id 471 | nahlásit

Jsem byvali pésák z let jaro 1985 1987 spojař na
Pasečný. Hledám jaký koliv kontakt na kluky který
byli v tomto ročníku na této rotě. Jinak vaše
fotky se mi moc libí. Asi před 4 roky jsem v
rychlosti projižděl kolem roty ale nic nefotil
skutečně to bylo v rychlosti. ty članky co jem
pročítal tak mi nesouhlasej moc jmena ale to snad
časem sladime .Budu se snažit tyto stranky
sledovat častějc a taky odpovědět na vaše članky .
S pozdravem J. Béza OMLOUVAM SE J SEM ZACATECNIKV
CHATOVANIM
 
Re: Re: doplněk k některým obrázkům
milan j. | 16.2.2009 18:14 | id 1449 | nahlásit

ahoj táto bézo! úplně náhodou jsem dnes otevřel
tyto stránky.nejsem sice tvůj ročník,ale na
pasečný jsem sloužil v roce 86-88 ,jako
spojař-tvůj přímej mladej milan j.občas potkám
tvýho kámoše z ročníku karla p. snad si vzpomeneš
zatím čau!
 
Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
jirka | 4.3.2009 21:37 | id 1903 | nahlásit

ahoj Milane, to sem moc rad že se nekdo našel koho
znam karla občas vidim .Letos v zime sem se setkal
u nás v hospode s řidičem Petrem K. Jedinej pohled
po letech stačil a bylo jasný kdo je kdo,jel na
čundr na starý mosty přez Zelivku. Doufám že se
ještě někdo najde a ozve se zatim ahoj
 
Re: Re: Re: Re: doplněk k některým obráz
kotera | 5.3.2009 07:35 | id 1913 | nahlásit

Jirko znáš Hulice?
 
Re: Re: Re: Re: Re: doplněk k některým obráz
jirka | 5.3.2009 19:01 | id 1932 | nahlásit

Hulice znam, to je moje rodna vesnice
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
milan s. | 11.6.2009 18:50 | id 4171 | nahlásit

NEPROJDOU - NEPROŠLI, PROTOŽE NEŠLI A MY JSME
ODEŠLI. Řidič služebního vozidla UAZ 469B z
4/1986 - 3/1988, svobodník v záloze...hledá svoje
spolubojovníky z "války". Kde jsou
všichni zkrati, bouďáci, šoféři a střelci, co
nosili ukrutný pádla a vyspurněný zelený čepice u
táty Rudy Zbína? PS: milane j. - třeba se
pletu, ale ještě pořád hraješ tak dobře nohejbal?
 
Re: Re: Re: Re: doplněk k některým obráz
petr | 16.8.2009 11:55 | id 5457 | nahlásit

ahoj, v letech 85-86 měl na vaší rotě sloužit jako
psovod Leo Strážnický, nemáte na něj náhodou
někdo nějaký kontakt? My jsme spolu byli na PŚ
psovodů v Libějovicích v 85. Podle roku kdy jste
sloužili vy tak by to byl váš mazák. Díky.
 
Re: Re: Re: Re: Re: doplněk k některým obráz
HŘIB Peter | 2.2.2010 13:21 | id 11030 | nahlásit

ahoj,Leoš Strážnický bol mojím mazákom,dal mi zabrať ale nelutujem bolo to na niečo dobré,rád na to všetko spomínam,nemám kontakt na nikoho. ahoj! psovod z 16.roty Pasečná . Hřib
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: doplněk k některým obrázkům
syky | 20.2.2010 21:58 | id 12225 | nahlásit

čau Milane,hlasi sa ti jeden spolubojovník,ktory ti vypomahal zimu 86 z Buranom,ked sa pamätaš,prišiel som tam z 18.-ky.Pamätaš sa ako sme zapíjali povyšenie,ked nas nahanal operak,už som zabudol meno,po Pasečnej.Jak žiješ,bol si niekedy pozriet na čare?Ja sa zberam na stare bojiska roky a furt mi to nejak nevychadza...Ešte sa ozvem,zdravym všetkych!
 
Re: Re: doplněk k některým obrázkům
HŘIB Peter | 2.2.2010 13:15 | id 11029 | nahlásit

ahoj,slúžil som v rovnakom roku 85-87"komár" bol som psovod mal som Neru,možno si ma pamätáš...
 
Re: doplněk k některým obrázkům
Daniel Šebesta | 30.11.2009 10:01 | id 8049 | nahlásit

Na Pasečné jsme bydleli v letech 1968-1982. Jako dítě mám vzpomínky na sáňkování za rotou a mého oblíbeného vojáka Gerta, který byl psovodem a hrál na kytaru ve posádkové kapele VÁLCOVNA PLECHU ze které jsem se naučil písničku PLEXISKLO . Zajímalo by mě, kde je mu konec. Více si z roty nepamatuji, ale rodiče určitě ano. Táta Kamil dělal opraváře zemědělských strojů ještě s dědou Schneiderem a máma Eva pracovala v kravíně. Mám spoustu starých fotek z Pasečné. Potřeboval bych e-mail na současného majitele roty Jirku. Mám pro něho pár fotek z léta.
S pozdravem Dan Šebesta
 
Re: Re: doplněk k některým obrázkům
cecek | 1.12.2009 18:23 | id 8094 | nahlásit

jo taky vás pamatuju,hlavně strejdu šeďu z Větřní to byl správnej kolík taky jsme spolu na ĆKD něco přepili a pozpívali. Před zimou jsme s kobylama jezdili zekrmovat zvěř. Ten Gert to je příjmení nebo přezdívka? Taky napiš kdy tam byl to si třeba někdo spíš vzpomene, u Jirky jsem byl v září během cyklovýkendu mail bohužel neznám.
 
Re: Re: doplněk k některým obrázkům
Rudolf Zbín | 11.2.2011 16:34 | id 26606 | nahlásit

Ahoj Dane, nevím zda si na mne pamatujem, ale rodiče určite. Pozdravuj je ode mne, dělal jsem na Pasečné několik let velitele.
Ruda Zbín.
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky
Úvod | Mapa stránek | | Login | Nahoru^