| Předchozí | 1 fotografie T.Parkan z 111 | Další |

Autor: T.Parkan | Pořízeno: 5.2007 | 5×
Autor: M.Šidlák | Pořízeno: 11.2008 | 89×
Autor: V.Pulec | Pořízeno: 7.2001 | 17×
Sekce:
Pohraniční roty 9. bPS
16. rPS - Sruby
(111 fotografií)
16. rota 3. praporu 9. brigády Pohraniční stráže u zaniklé obce Sruby
V roce 2008 majitelem soukromá osoba.
V roce 2008 majitelem soukromá osoba.
Okres: Domažlice
GPS: 49°18'52.06"N, 13°0'29.1"E
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
Výzva ke srazu ročníku 61-63
Spolubojovník 1961-63 | 25.4.2012 14:02 | id 45265 | nahlásit
Tak pánové - 1961-63, nastal den D a ten je 15.6.2012 v Pardubicích v 10.00 hod. na nádraží ČD v Pradubicích. Následuje odchod do restaurace "Pivovarka". Tak rozhodlo gremium !
Tak se sejdeme na rotě Sruby.
Ročník 1961-63 | 14.4.2012 19:29 | id 44887 | nahlásit
Ahoj, zdravím všechny mazáky ze Srubů, hlavně z ročníku 61-63, tak se hoši seberte, letos Vám bude 70 let a bude nás ubývat. Tak neváhejte!
pro Peťu Lívance
Vašek Klimeš | 13.4.2012 14:18 | id 44813 | nahlásit
Moc děkuji za odpověď, alespoň ňekdo si vzpomenul,Pepovi pozdrav určitě vyřídím a vím dopředu že bude mít obrovskou radost, máš pravdu bydlel v bytovce nalevo při výjezdu z Nýrska. Jinak ti můžu říct že na kluky pořád vzpomíná a jak ho zn ám nikdy nikomu úmyslně neublížil. Tak zatím buď Venca
Sraz srubáků
To máte pravdu, že je těžký se s někým domluvit. Adresy nejsou nebo dávno neplatí. Na tyhle stránky nás zatím moc nechodí. Ale kontakty na pár lidí mám. Je pravda, že stačí stanovit termít, místo a vyrazit. Nemusíme se sejít na rotě, stačí někde v hospůdce. Dobře zkusím stanovit termín. Aby bylo dost času, tak co se sejít v Plzni, třeba v sobotu 19. října 2012 v restauraci Na Spilce. Schválně, kdo by měl zájem, ozvěte se mi na email
mb-ro@seznam.cz. Uvidíme, třeba to opravdu vyjde, což by bylo super. Tak já se těšim a jsem první, kdo potvrzuje účast :-)) Buď!!!
mb-ro@seznam.cz. Uvidíme, třeba to opravdu vyjde, což by bylo super. Tak já se těšim a jsem první, kdo potvrzuje účast :-)) Buď!!!
Sraz Srubáků
Já jsem na Srubech sloužil v letech 1988-90 jako psovod. Myslím si, že by nebylo od věci zorganizovat sraz Srubáků všech ročníků. Asi by jsme měli o čem mluvit. Kdyby jsme se sešli je ti, co tady píší, bylo by nás celkem dost. Pivo nám určitě chutná všem a po pár půllitrech by bylo zadrženo tolik narušitelů, že by nám lezli oči z důlků :-)) Mějte se všichni fajn. Buď!!!
Re: Sraz Srubáků
Petr Lívanec | 12.4.2012 20:24 | id 44790 | nahlásit
Ahoj Martine, na tvojí myšlenku jsem už taky myslel, ale asi bude v dnešní době těžké něco zorganizovat, každý má asi dost svých starostí.Tak třeba z našeho ročníku jaro 80-82 se přihlásil jenom jeden můj velice dobrý kámoš, ale na emeil se neozývá a na tefon co mi poslal se nemůžu dovolat tak nevím, jestli si ze mě někdo neudělal jenom srandu. Můžeme to zkusit nějak zorganizovat, byla by to paráda, kdyby se to povedlo, ale bude to asi těžká práce. Tak zatím BUĎ !!!
Re: Re: Sraz Srubáků
+ + + | 12.4.2012 21:00 | id 44793 | nahlásit
Jenom hoši začněte. Spoléhejte na ty,kteří sem vstupují bes rozdílů věku. Poprvé se vás sejdete třeba čtyři,ale to je začátek vícero lidí na dalším srazu. Budete překvapeni kdo se vám může stát (věkem) kamarádem a kdo již za tolik let váš kamarád není. Čas a situace lidi mnění. ----Chce to stanovit termín a vydat se na cestu . To znamená, držet slovo CHLAPA.
máte být na co hrdí
vašek Klimeš | 10.4.2012 15:26 | id 44680 | nahlásit
klucí kteří zde píší o své službě u PS mají být na co hrdí, dobabyla prostě taková a plnili si svou povinnost,v dnešní době je třeba nezapomínat jak to opravdu bylo a ne poslouchat novodobé vyprávění nějakých rádoby znalců. Tikluci kteří tam prožili dva roky života určitě nelžou ani nemají důvod situaci zkreslovat, je jenom ostudou dnešní vládní garnitury že nemá ani odvahu jim naslouchat, zničené roty PS jsou toho příkladem. Nikoho nezajímá jaký majetek PS vybudovala o udržovala, hledáme každou korunu a přitom jsme tento majetek nechali na pospas času. Jo kdyby to byl kostel to by bylo řevu. Můj bratr Josef Ivan politruk na rotě PS Sruby na tuto dobu a službu u PS vzpomíná jenom v dobrém, nyní bydlí v Červeném Dvoře okr. Č.Krumlov, vím o čem vluvím, sám sám jsem sloužil u P'U-SNB v Praze a potom jako příslušník SNB. Všechny zdravím.
SRUBY 80-82
Petr Lívanec | 11.4.2012 20:27 | id 44737 | nahlásit
Ahoj Vašku, sloužil jsem na rotě Sruby jaro 80 - 82 a na tvého bratra Josefa Ivana (měl přezdívku Bili) si vzpomínám docela dobře, tehdy bydlel v Nýrsku a já jsem pro něho jezdil svým velitelským uazem a vozil ho na rotu, nebo po službě domů. Myslím, že bydlel nad Okulou Nýrsko v kopci po levé straně v nějakém činžáku, ale nejezdilo se jenom pro něho. Do Nýrska se jezdilo i pro velitele roty mjr. Hedvábného, který bydlel hned pod výcvikáčem, ale i pro jiné funkcionáře roty třeba do Všerub. Tehdy nám dával docela čočku, ale nebyl sám, kolikrát nám nebylo zrovna do smíchu, ale dneska na ty časy rád vzpomínám a jsem hrdý, že jsem mohl sloužit u PS. Měl jsem s bratrem takovej průser, ale to by bylo na dluhé vyprávění. Když bratra uvydíš tak ho pozdravuj . Tak buď Petr
Srubáci probuďte se !!
Spolubojovník 1961-63 | 2.4.2012 19:55 | id 44319 | nahlásit
Nějak jste se Srubáci odmlčeli ! Jak jsi na tom Jirko V. ?
SRUBY
Ahoj Pavle , sloužil jsem na rotě 80-82 a zajímalo by mě , jestli na rotě za tvého ročníku ješte velel mjr. Hedvábný , a jestli si pamatuješ ještě nějaké jména ostatních furťáků , co sloužili za Vás . Tak buď
Srubáci probuďte se !!
ročník 1961-63 | 11.2.2012 20:04 | id 42193 | nahlásit
Tak se konečně probuďte Srubáci po Novém roce. Jirko, čekáme na Tvůj pokyn ke srazu mazáků 1961-63 který se opět bude konat v Pardubicích.
Re: Srubáci probuďte se !!
Jiří Vavřín | 14.2.2012 17:38 | id 42317 | nahlásit
Zimní spánek mě pomalu končí vylézám z brlohu a sraz bude pravděpodobně v červnu přesný termín ještě upřesním zdravím všechny ahoj Jirka
Re: Re: Srubáci probuďte se !!
Mazák 1961-63 Sruby | 19.2.2012 19:53 | id 42574 | nahlásit
Ahoj Jirko, no konečně jsi se probudil, nahoď TK a již chystej sraz !! Již nás bude pomalu ubývat, máme letos na krku 70 !! Ať se letos setkáme ve větším počtu. Měj se dobře.
k fotkam
tie obrazy na rote maľoval nejaký Chlibec môj suprak v roku 1975 z Domažlic bol som pritom
hladam
hladam kontaky na chalanou čo služili v rrokoch 1974-1976 na Sruboch
Re: hladam
Srdečně zdravím kolegu ze Srubu, sloužil jsem pod kpt. Ludvíkem, mjr. míkou. pprp.Servusem od 9./1975 do 7/1976, rád vzpomínám Spozdravem O.V.
kamarádi
Kléma z Vašíčku 80-82 | 17.1.2012 11:53 | id 40888 | nahlásit
Ahoj chlapci. Nesloužil u vás v letech 1980 až 1982-podzim Jirka Sulík z Prahy, nebo Ján Kubošek ze Slovenska? Byli jsme spolu ve výcviku v Poběžovicích. Pavel.
PF 2012
Všem Srubákům a zvláště z let 79-81 a 80-82 přeji bohatého ježíška a hlavně hodně zdraví v Novém roce 2012 TAK BUĎ
Re: PF 2012
Zdravím tě Petře,
narazil jsem na tvoje příspěvky a moc rád bych se s tebou zkontaktoval telefonicky či emailem.
Jestli bys mi poslal tvé číslo rád bych ti zavolal.
Lubomír Goralčík, 732 463 598, goralcik.r@centrum.cz(meil je syna)
narazil jsem na tvoje příspěvky a moc rád bych se s tebou zkontaktoval telefonicky či emailem.
Jestli bys mi poslal tvé číslo rád bych ti zavolal.
Lubomír Goralčík, 732 463 598, goralcik.r@centrum.cz(meil je syna)
Re: Re: SRUBY 80-82
Petr Lívanec | 26.2.2012 10:03 | id 42854 | nahlásit
Praha zdravý Ostravu , jsem rád že se po 30 letech konečně někdo ozval a zrovna nejlepší signalista na rotě . Tak ted se můžeme společně pokusit sehnat ten zbytek a mohli by jsme udělat nějakou srandu třeba jako když jsme jeli do civilu to byla krásná jízda, ale to už se asi nepovede. Tak budˇ
SRUBY 80-82
Ahoj Luboši,na tvoje telefonní číslo se nemůžu dovolat a ani na email neodpovídáš, za bednou Ti navázat spojení šlo dobře,tak doufám,že Ti to teď nebude trvat dalších 30let,to už tady asi nebudu a když budu,tak už bych Tě asi fakt nepoznal . Tak buď Petr
Klidné vánoce a Šťastný a veselý nový rok
Pohraničník 1961-63 | 23.12.2011 16:22 | id 39576 | nahlásit
Pohraničníkům - kolegům z let 1961-63 z roty PS Sruby přeji pohodové vánoce a po celý nový rok 2012 pevné zdravíčko, štěstí a klid. Ať se v roce 2012 opět všichni ve zdraví sejdeme v Pardubicích na srazu.
dotaz
Je tady někdo z let 79,80,81-nesloužil tady Pepa Hoďák?
Re: dotaz
Zdeněk | 17.12.2011 14:39 | id 39249 | nahlásit
Ahoj Viliku, sloužil jsem na Srubech 79 - 81 a na Pepu Hoďáka si vzpomínám. Čau a buď Zdeněk.
Re: Re: dotaz
ja s nim dělam v praci ,tak hezke vanoce
Výzva ke srazu ročníku 61-63
Srubák 61-63 | 2.10.2011 16:02 | id 36658 | nahlásit
Ahoj Jirko, doufám, že jsi si odpočinul dostatečně a vyzývám Tě k podzimnímu svolání našeho ročníku 61-63 do Pardubic.
Spoléhám / a nejen já/ na Tebe.
Zdraví Tě spolubojovník ze Srubů.
Spoléhám / a nejen já/ na Tebe.
Zdraví Tě spolubojovník ze Srubů.
Re: Výzva ke srazu ročníku 61-63
Další spolubojovník ze Srubů | 4.10.2011 17:04 | id 36726 | nahlásit
Ahoj Jirko, i já spolu s kamarády Tě vyzýváme k organizaci podzimního setkání v Pardubicích. Děkuji za všechny spolubojovníky.
Zdravím všechny srubáky 80-82
Ahoj srubáci, až nyní po těch dlouhých 29 letech mi kamarád řekl o těchto stránkách. Je fajn,že něco takového existuje. Na rotě Sruby jsem sloužil po přijímači v Nýrsku červenec 80- březen 82, kdy jsme se dočkali ZLATYHO CIVILU. Na rotě jsem byl jako řidič a po roce starší řidič, jezdil jsem s velitelským Uazem. V roce 81 se nám povedlo udělat vzornou rotu,které velel pevnou rukou malý, ukřičený mjr.Hedbávný (ale férovej chlap ). Ještě si vzpomínám na npor.Koptu, npor. Renče, technika rotného Šrajbera a staršinu nprap.Šoba. Rád na tu dobu vzpomínám , na tu partu, co jsme tam měli. Vše špatné je zapomenuto a zůstaly jen hezké vzpomínky. Bohužel,když dnes vidím fotky, tehdy ještě naší krásné a udržované roty, tak je mi docela smutno, jak je to tam ted zdevastovaný. Taková škoda. Byl bych rád,kdyby se mi někdo z tohoto ročníku ozval,mohli by jsme zavzpomínat, popřípadě udělat nějakej sraz.
TAK BUĎ!!!!
TAK BUĎ!!!!
Re: Zdravím všechny srubáky 80-82
Ahoj Petře,nevím zda si na mne vzpomeneš.Sloužil jsem na Srubech 79-81.Já si Tebe vybavuji naprosto přesně.Byl jsem velitel prvního družstva první čety pod npor.Renčem.Vzpomínám na řidiče Ročňáka,Presla,Hánu.Psovody Horkého,Beneše a další kluky.Vybavuji si tváře,ale jména už moc ne.Moc rád na tu dobu vzpomínám.Jak na spolubojovníky tak na velitele.Byly to skvělé časy.Na rotě jsem se byl podívat 2x a bylo to moc fajn.Opatruj se, budu rád když se ozveš.Tak buď.
Re: Re: Zdravím všechny srubáky 80-82
Ahoj Zdeňku, jsem rád že jsi se ozval.Marně tápu v paměti a pořád si Tě nemužu nejak vybavit.Ročňáka,Presla,Hánu i ty psovody si vybavuji docela přesně.Já se chci také zajt podívat na rotu a udělat pár nových fotek a umístit je sem. Nevím jestli se mi to povede ještě letos,ale byl bych rad kdyby jo.Mám pár dobovych fotek z té doby a chci je sem také umístit,tak to sleduj tŕeba tam poznáš ještě nějaké kluky.Moc těch fotek nemám protože mi ten foťák hned vyhmatli,dovedeš si asi představit ten průser. Měj se dobře a vzpomínej. TAK BUĎ !!!
86-88
ozve se někdo z ročníku 86-88( Jarda Málek) psovod psa Dara.
SRAZ SPOLUBOVOVNÍKŮ
Jiří Vavřín | 12.5.2011 16:31 | id 31227 | nahlásit
Ahoj, tak je tu opět po roce sraz spolubojovníků z let 1961-63 a 62-64 na srubech okres Domažlice, koná se 3.6.2011 v Pardubicích na vlakovém nádraží v 10.00 poté se odebereme do restaurace u pivovaru Pernštejn kde bude následovat posezení už se na Vás všechny těším Jirka Vavřín
Re: SRAZ SPOLUBOVOVNÍKŮ
Spolubojovník | 21.5.2011 07:40 | id 31507 | nahlásit
Ahoj Jirko, doufám, že nás bude tentokrát víc.
Zdraví spolubojovník z let 61-63.
Zdraví spolubojovník z let 61-63.
Re: SRAZ SPOLUBOVOVNÍKŮ
Kolega 61-63 | 11.10.2011 15:35 | id 36950 | nahlásit
Ahoj Jirko, přečti si výzvu spolubojovníků na podzimní sraz v Pardubicích. Čekáme na Tvůj pokyn. Ahoj-kolega 61-63 Sruby.
Bude sraz spolubojovníků ?
Pohraniční 1961-63 rota Sruby | 4.3.2011 13:55 | id 27983 | nahlásit
Ahoj Jirko, doufám, že již máš naplánový termín srazu mazáků z let 61-63 !! Dej o osobě vědět!
Aho.
Aho.
Re: Bude sraz spolubojovníků ?
Srubák 61-63 | 11.4.2011 17:42 | id 30025 | nahlásit
Ahoj Jirko, také čekám, že nás budeš informovat o termínu srazu. Tak se do toho dej....
Ahoj.
Ahoj.
Re:Re:Re:Re: PS Sruby
Zdravím bývalé Srubáky ale jsem Chalupák. Reaguji pouze na Jindřicha Ludvíka, je už bohužel po smrti ale zažil jsem jej také na vlastní kůži a věřte, že to nebylo nic moc příjemného na co bych rád vzpomínal. A bylo to v létech dávno po vojně a sice od poloviny roku 1986 až do převratu 1989. V Praze dělal v té době u odboru ochrany prezidenta doprovodného ochránce v hodnosti majora, jezdil hned v dalším autě za Zilem a byl to strašně namyšlený a arogantní pán, který si neodpustil jednu příležitost k tomu aby mohl zjebat lidi, které byli v hierarchii níž než on. Znal jsem jej od vidění ještě z vojny v létech 1968 - 70, protože jsem občas vozil VR Pleváka na porady do Domažlic kde jsem jej vídal, ale v Praze jsem měl tu čest jej poznat do hloubky. Říkám bída a utrpení.
Re: Re:Re:Re:Re: PS Sruby
Pepik | 22.2.2011 22:24 | id 27383 | nahlásit
Mám jenom dotaz. Co to bylo za útvar PS na Červeném Dřevě kolem r. 1960?
Re: Re: Re:Re:Re:Re: PS Sruby
Musím odpověďet na tvůj dotaz.Jednalo se o 1.rps Červené Dřevo 1.prapor Nýrsko,sušická brigáda.Nevím přesně kdy byla tato rota zrušena.Úsek byl rozdělen mezi Sruby a sv.Kateřinu.Na rotě jsem byl jako psovod od r.1959-6O kdy jsem byl převelen na rotu sv.Kateřina později 17.rps.Ahoj.
Tak šťastný nový rok
Pohraničník 1961-63 | 29.12.2010 08:23 | id 24176 | nahlásit
Vše nejlepší v novém roce, zdravíčko a stálou pohodu přeji všem srubákům /1961-63/. Doufám, že se sejdeme na jaře, kdy Jirka plánuje náš sraz
ve větším počtu.
ve větším počtu.
Přání
Přeji všem Srubákům hezké vánoce a mnoho zdraví v roce 2011.
Re: PS Sruby
Vzpomínám velmi často. Jsem jeho dcera - Lucka. Byl to nejbáječnější otec a chlap v mém životě.
Re: Re: PS Sruby
I já vzpomínám,byl to můj první velitel po nástupu na Všeruby
Re: Re: Re: PS Sruby
Standa Derfl | 14.3.2011 23:45 | id 28489 | nahlásit
na Srubech jsem sloužil v 1967-69. Kpt. Mika nám dělal politruka. Nikdy jsem si na něho nemohl stěžovat, ani mí kolegové. Bydlel na rotě i s rodinou, měli dvě děti Lucku a Petra. Také v té době vlastnil osob. auto škoda sedan. Velit.roty tam byl kpt. Junek, taky dobrý chlap. Docela rád na tu dobu vzpomínám. Čus Standa v.v.
Re: PS Sruby
Slouzil jsem pod p.Mikou od 1975 do 1976 vzpominam na neho jen v dobrem nevite kde zije kpt. Ludvík J. s pozdravem Otakar Vokoun
Re: Re: Re: PS Sruby
Pohraničník 1961-63 | 12.1.2011 19:11 | id 25010 | nahlásit
U Jindřicha LUDVÍKA se jedná o býv. zástupce roty Sruby ? Jestli ano, tak ten nám dával pěkně zabrat!!
/1961-63/.
/1961-63/.
Re: Re: PS Sruby
spominas si na Jana
Majernika zo Slovenska sluzil som od oktobra 1974do 1976
Majernika zo Slovenska sluzil som od oktobra 1974do 1976
Re: PS Sruby
Jano Martiniak 81-83 | 13.6.2011 21:39 | id 32474 | nahlásit
Ja som slúžil na Novom Dvore, 81-83, jeseň. Mjr. Míka bol môj veliteľ roty v prijímači v Nýrsku. Bol to férovy chlap. Pozdravujem všetkých.
Re: PS Sruby
Já jsem ho znal a co přesně potřebuješ vědět
Pozdrav všem
Sloužil jsem u PS 9/88-8/90. Mimo výcviku celou dobu na Srubech jako psovod (pes Sok) Byly to fajn časy a tak si myslím, že by stálo za to dát dohoromady adresy a zorganizovat nějakej sraz. Tak když to budete někdo číst, ozvěte se.
Re: Pozdrav všem
Martin | 14.11.2010 10:58 | id 22191 | nahlásit
Zapoměl jsem nasat svůj email: nitramartin@email.cz
Re: Pozdrav všem
nazdar srubáci Rosta a pes Dar 88-90 \\\\\martine jinak tě zdravim bydlel 20let v Aši a tet se přestěhoval ke Stříbru koupil tu starý statek tak ho opravuji jinak pár fotek mám na lidé cz profil rostkas jinak tel 721072612 ale mám tu špatný signál
Re: Re: Pozdrav všem
pojezňák | 1.12.2010 13:28 | id 22986 | nahlásit
Ahoj! Omlouvám se ale podle toho co píšeš tak jsi měl psa dara. Pokud ano nepúamatuješ si po kom jsi ho přebíral? Neříká ti nic jméno Jarda Málek? Pokud ano budu rád za odpověd hledám pro něho touto cestou nějaké kontakty dik a zdraví Petr
p.s. sloužil jsem na dyleni 88-90
p.s. sloužil jsem na dyleni 88-90
Jaro 85-87
Venca Vondra | 31.10.2010 20:00 | id 21686 | nahlásit
Ahoj SRUBACI. Zdravim. Divam se na fotky a na ty 2roky zivota budu a jsem HRDEJ BUD
hledám kontakt pro kámoše
Ahoj všem!
Hledám touto cestou kamarády, kteří si pamatují svého kamaráda Jardu Málka 86-88. Nemá zatím mail a tak mě poprosil o navázání kontaktuza něho.Sloužil na rotě jako psovod. Několik z váspoznal na fotkách. Kdo ho zná a pamatuje tak se ozvěte vzkazy rád a ochotně předám Moc dík Petr
Hledám touto cestou kamarády, kteří si pamatují svého kamaráda Jardu Málka 86-88. Nemá zatím mail a tak mě poprosil o navázání kontaktuza něho.Sloužil na rotě jako psovod. Několik z váspoznal na fotkách. Kdo ho zná a pamatuje tak se ozvěte vzkazy rád a ochotně předám Moc dík Petr
Sraz
Ahoj kamarádi v červnu pořádáme sraz kamarádů z vojny ze Srubů z roku 1961-1963, bude se konat v Pardubicích budu rád pokud se nás sejde co možná nejvíce, bližší informace Vám rád sdělím na výše uvedeném e-mailu mějte se hezky ahoj Jirka Vavřín
Re: Sraz
Spolubojovník | 1.11.2010 12:15 | id 21707 | nahlásit
Ahoj, Jirko, máš v plánu další sraz v Pardubicích ?
Nějak jsi se odmlčel a spolubojovníci čekají na pokyn.
Ahoj.
Nějak jsi se odmlčel a spolubojovníci čekají na pokyn.
Ahoj.
Re: Re: Sraz
Ahoj spolubojovníku, další sraz uděláme pravděpodobně na jaře, ještě nemáme domluvený termín ale určitě se sejdeme. Jsem rád že ses ozval, ale ještě radši bych byl kdybych věděl kdo seš, na internetu se mi ukazuje spolubojovník ale jméno ne dík Jirka
spolubojovnící ozvěte se
Pohraničník 1961-63 Sruby | 4.4.2010 19:26 | id 14519 | nahlásit
Takže znovu se ptám, kde jste moji spolubojovníci ze Srubů z let 1961-63 ? Snad ještě někdo zůstal po tak dlouhé době ? Neváhejte a ozvěte se !!!!
Re: spolubojovnící ozvěte se
Omdrej Perdik | 5.4.2010 13:07 | id 14540 | nahlásit
Slúžil som nedaleko od Teba na Svatej Katerine v rokoch 1963-1965.Aj ja hľadám kamarátov ale bezvýsledne.Toho roku organizujeme stretnutie záujem žiadný-Pozdravujem Ťa a prajem Ti aby sa Ti darilo lepšie ako mne.Ahoj
Zdravím všechny Srubáky!
Ahoj všichni Srubáci,
moc děkuji za tyto stránky o PS.
Našel jsem je teprve nyní a je moc fajn si takhle zavzpomínat.
Na rotě Sruby jsem sloužil od dubna 1977 do března 1978, kdy jsem odešel do "Zlatého civilu".
K PS jsem narukoval v dubnu 1976 do Poběžovic.
Potom odtud do Nýrska. Tam jsem prodělal tříměsíční výcvik jako řidič-automechanik a pak jsem sloužil na Praporu do března 1977, kdy jsem byl převelen na Sruby.
Na vojnu vzpomínám moc rád, protože se mi na Šumavě líbilo přestože jsem z Plzně.
Vzpomínám si též na politruka Rečka i když ostatní jména se mi téměř vykouřila po té dlouhé době z hlavy. Možná bych si i vzpomněl.
Byl jsem se na rotě podívat po revoluci. Vše bylo zchátralé a nejvíce mi v paměti utkvěla veliká hromada zrezavělých nočních stolků uprostřed zdevastovaných budov.
Z vojny opatruji jako relikvii svůj mázblok, který měl snad každý tehdejší péesák. Je plný kreseb a vojenských vtipů a také obsahuje "třístovku" (vojenskou kreslenou bankovku) a podpisy kamarádů.
Mám též někde 1 foto z "piketu" v lese, kdy jsme se jako mazáci fotili.
Nedávno jsem ještě našel i sešit vzpomínek na vojnu, které jsem začal psát, když jsem se vrátil do civilu. (Ale jsou nedopsány.)
Možná, že se mi ozve ještě někdo, který v té době sloužil na Srubech. Byl bych moc rád.
Mějte se všichni a ještě jednou díky za dobrý nápad - tyto stránky.
moc děkuji za tyto stránky o PS.
Našel jsem je teprve nyní a je moc fajn si takhle zavzpomínat.
Na rotě Sruby jsem sloužil od dubna 1977 do března 1978, kdy jsem odešel do "Zlatého civilu".
K PS jsem narukoval v dubnu 1976 do Poběžovic.
Potom odtud do Nýrska. Tam jsem prodělal tříměsíční výcvik jako řidič-automechanik a pak jsem sloužil na Praporu do března 1977, kdy jsem byl převelen na Sruby.
Na vojnu vzpomínám moc rád, protože se mi na Šumavě líbilo přestože jsem z Plzně.
Vzpomínám si též na politruka Rečka i když ostatní jména se mi téměř vykouřila po té dlouhé době z hlavy. Možná bych si i vzpomněl.
Byl jsem se na rotě podívat po revoluci. Vše bylo zchátralé a nejvíce mi v paměti utkvěla veliká hromada zrezavělých nočních stolků uprostřed zdevastovaných budov.
Z vojny opatruji jako relikvii svůj mázblok, který měl snad každý tehdejší péesák. Je plný kreseb a vojenských vtipů a také obsahuje "třístovku" (vojenskou kreslenou bankovku) a podpisy kamarádů.
Mám též někde 1 foto z "piketu" v lese, kdy jsme se jako mazáci fotili.
Nedávno jsem ještě našel i sešit vzpomínek na vojnu, které jsem začal psát, když jsem se vrátil do civilu. (Ale jsou nedopsány.)
Možná, že se mi ozve ještě někdo, který v té době sloužil na Srubech. Byl bych moc rád.
Mějte se všichni a ještě jednou díky za dobrý nápad - tyto stránky.
Re: Zdravím všechny Srubáky!
Vlada | 19.3.2010 13:43 | id 13968 | nahlásit
Hele myslim ze ty jsi byl muj mazak. Jestli se nemylim tak jsi byl rocnik co byl Cvecka Satava Vana Loren Rericha atd. Mam pocit ze jsi se motal nejak kolem hvezd :-))
Re: Re: Zdravím všechny Srubáky!
Ahoj,
to máš pravdu s těma hvězdama. Byl jsem to já - na noční hlídky jsem nosil dalekohled a koukal do nebe...
Cvečku a Šatavu si pamatuju, dále se mnou byli Matuščin, Zeman, Koníček, Tatoušek, Hemzálek, Kolář (Bambo) a další s přezdívkou Bender (jméno nevím). Tahle jména mám z mázbloku. Po vojně jsme se chtěli sejít, ale už k tomu nikdy nedošlo...
Na ty dva roky u PS vzpomínám rád i když to někdy taky nestálo za moc... (překrývání čáry v tom největším dešti po celou noc a mrazy v zimě, že samopal na špaku přimrzal k holé ruce...) :-))
to máš pravdu s těma hvězdama. Byl jsem to já - na noční hlídky jsem nosil dalekohled a koukal do nebe...
Cvečku a Šatavu si pamatuju, dále se mnou byli Matuščin, Zeman, Koníček, Tatoušek, Hemzálek, Kolář (Bambo) a další s přezdívkou Bender (jméno nevím). Tahle jména mám z mázbloku. Po vojně jsme se chtěli sejít, ale už k tomu nikdy nedošlo...
Na ty dva roky u PS vzpomínám rád i když to někdy taky nestálo za moc... (překrývání čáry v tom největším dešti po celou noc a mrazy v zimě, že samopal na špaku přimrzal k holé ruce...) :-))
Re: Re: Re: Zdravím všechny Srubáky!
Konicka pamatuju, Hemzalek to byl snad jestli si dobre pamatuju ridic. Jinak jak jsem psal ze s tebou byl rocnik Lorenc tak jsem si to spletl se Lvoncem:-) nevim teda proc ale ted me to doslo. Satava promitac Lvonc porad sedel u bedny nevim jestli za odmenu nebo za trest. S Vaskem Rerichou (ridic) jsem mluvil tak deset let po vojne potkel jsem ho nekde v Cimelicich jinak jsem nikoho nepotkal. Ted se me vybavilo jmeno Petr Formanek mensi kluk docela fajn to byl myslim muj suprak. Co me z vojny zustalo tak dodneska citim linouci vuni topinek z piketu:-))
Re: Re: Re: Zdravím všechny Srubáky!
ahoj, všechny zdravím. Taky rád vzpomínám na vojnu.
I já jsem se byl před lety podívat na rotě, ale co s tím provedli je hrůza. Bylo by fajn se někdy sejít. Ozvěte se, kdo sloužil 77-79.
I já jsem se byl před lety podívat na rotě, ale co s tím provedli je hrůza. Bylo by fajn se někdy sejít. Ozvěte se, kdo sloužil 77-79.
Re: Re: Re: Re: Zdravím všechny Srubáky!
Vlada | 8.1.2011 18:31 | id 24807 | nahlásit
No jeste aby jsi na ni rad nevzpominal Ty panskej konci :-))
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Zdravím všechny Srubáky!
Také zdravím všechny Srubáky.Sloužil jsem s Cvečkou, Cábkem,Motlochem a dalšími perfektními kluky.Pokud má někdo z Vás kontakt na Janka Koníčka, nebo Vlastu Pytlíka budu velmi rád, pokud jej zašlete.Stálo by za úvahu zorganizovat setkání. S pozdravem - Tak Buď - Zdeněk
spolubojovnící ozvěte se
pohraničník PS Sruby 61-63 | 10.3.2010 16:24 | id 13503 | nahlásit
Stále čekám na spolubojovníky a kamarády ze Srubů z let 61-63 a oni nic. Takže se ozvěte !!!
Re: spolubojovnící ozvěte se
V těch letech jsem sloužil taky,ale bohužel v Zelezné Rudě.Nikdo se taky moc nehlásí.Měj se
04/88-90
Cau chlapi, je to uz pomalu 20 let, co nas V3S odvezla ze Srubu do civilu, co takhle si dat nekde spicha a pokecat jaky to byly casy.
Brano, zkus to dat dohromady !!!!!
Brano, zkus to dat dohromady !!!!!
Re: 04/88-90
Čau Davide !
určite by nebolo na škodu také stretnutie má to však jeden háčik,adresy sú staré no a ja osobne mám kontakt iba na dvoch zo slovenska ,to že mám na Teba s Romanom kontakt bola úžasná náhoda a kus šťastia v hľadaní na nete,ale aj tak by som sa ešte raz pozrel na miesto kde sme válčili ,Čau
určite by nebolo na škodu také stretnutie má to však jeden háčik,adresy sú staré no a ja osobne mám kontakt iba na dvoch zo slovenska ,to že mám na Teba s Romanom kontakt bola úžasná náhoda a kus šťastia v hľadaní na nete,ale aj tak by som sa ešte raz pozrel na miesto kde sme válčili ,Čau
: 04/88-90
David |Tůma | 10.3.2010 06:09 | id 13476 | nahlásit
Chlapi, nema nekdo fotky z "Krejzaku" ve Znojme
Re: : Krajzák
Bolo by super vidieť nejaké to dobové foto odtiaľ,bohužiaľ ja osobne nemám nič
Krajzák opäť plní svoju funkciu /BASA/
Krajzák opäť plní svoju funkciu /BASA/
Re: : 04/88-90
Na Krajzaku som bol I.-II.1987-kurz kucharov. Mam doma dajake foto, ale asi iba zabery z exterieru. Musim pohladat.
Re: Re: : 04/88-90
Ahoj Ľubo,ak Ťa môžem poprosiť pošli nejaké foto z krajzáku, Čau
Re: : 04/88-90
Krajzák , prohlídni si Znojmo, je tam i Krajzák. Já jsem tam byl v roce 1970 /kpt. kozák/Mříže , nikdo se tam partyzánsky nedostal, slamníky , v poledne hod. přestávka,hudba...jídelna ve sklepe/výstavní švábi/....
Re: 04/88-90
Cau Davide,myslim ze to nedame do hromady..ale bylo by to super........................
Re: Re: 04/88-90
David Tůma | 5.2.2010 05:30 | id 11202 | nahlásit
Cau, ja doufam, ze se nekoho podari dohnat, aby nas bylo alespon 10.......
Přání
Do roku 2010 Vám všem hlavně pevné zdraví...
PF2010
Zdravím všechny chlapy,kteří sloužili na pohraniční rotě Sruby,přeji vše nejlepší,příjemné prožití svátků vánočních,zdraví,štěstí,spokojenost do nového roku 2010 a buďme hrdí.
(Na tehdy 10rPS jsem sloužil 1972-1974)
(Na tehdy 10rPS jsem sloužil 1972-1974)
Re: PF2010
Gogo | 12.12.2009 18:27 | id 8431 | nahlásit
I já přeji všem " SRUBÁKŮM " vše nejlepší do nadcházejícího roku.
Opravdu BUĎME HRDÍ !!!!!!!
( na již 16rPS jsem sloužil podzim 1984-1986 )
Opravdu BUĎME HRDÍ !!!!!!!
( na již 16rPS jsem sloužil podzim 1984-1986 )
Re: Re: PF2010
Venca Vonra | 13.12.2009 17:53 | id 8444 | nahlásit
jápřei též vše nej a jsem Moc a Moc Ješitnej a Hrdej 58-87BUD
Re: Re: Re: PF2010
Ahoj Venco, mrkni na dobové foto Sruby 85-87.
Jseš to ty? Buď.
Jseš to ty? Buď.
Re: Re: Re: Re: PF2010
Ahoj Diky. Jasně Jsme To MY!!! Tenkrát těch fotek bylo víc ne. Jestli je máš tak je pošli. Díky MOC Bud
Re: Re: Re: Re: PF2010
Venca Vondra | 25.12.2009 09:25 | id 8943 | nahlásit
Čau ještě můj mail vendavondra@seznam.cz
jsme to my...
Čau chlape, jsme to my...!!! Paráda! Víc foto nemám! Většina negativů zůstala u velitele Měchury. Škoda, že tyto stránky ještě neobjevil...
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: PF2010
Venca Vondra | 28.12.2009 20:19 | id 9095 | nahlásit
Zdar, SRUBÁCI,Najedte Na Časká Videa z Youtube.com strana 12 a pak na podstránky.Možná Vás to zaujme. Jsem HRDEJ!!!! (16rPS JARO 85-87 ženista) . Gogo,osvětli nemohu naskočit jsem po těch letech v tvrdáku. BUĎ!!!!!!!!
Re: Re: Re: PF2010
Miro N.Vašíček | 29.12.2009 11:55 | id 9123 | nahlásit
Nazdar Venco.Bol som s tebou v Nýrsku .Boli sme v jednom družstve.Pamätám si ešte na Petra Hrbáčka.Stým bola sranda.Ten potom bol na Folmave.A pamätáš na Pagáčíka z Oravy?Ten bol na železnej ,taký tichý a naraz zdrhol za kopečky.Kedˇsom pracoval v Prahe asi pred 15 rokmi tak som ťa videl na Andeli v autobuse ale dokial som sa pretlačil k tebe tak si vystúpil.Hrbáčka som stretol zas v Ostrave na trhu ,Predával nejaké činske hadry.Pamätáš na výlet na žeznú Rudu za najlešie pochdovanie na prísahe v Domažliciach.To bolo 2 Mája a naša Tatra zapadla v snehu u sis .Tak sme sa tam ani nedostali. Aj také boli odmeny u PS.Tlačili sme Tatru niekoľko hodín vo vychádskovej uniforme a polobotkách.Ja som potom bol na Vašičku.Tak dúfam že si na mňa pamätáš.BudˇMIRO N.
Re: Re: Re: PF2010
Gogo | 29.12.2009 18:24 | id 9151 | nahlásit
Jistě se budeš pamatovat na náš ročník / podzim 84 - 86 / Řidiči - já, Muller, Šubjak,-: Spojař - Baník,-: Psovodi - Kortus, Gaštan,-: Kundoš - Nič,-: Střelec - Peprný,-: Veldři - Deutsch, Rouček,-: Kuchař - Šešulka. Po našem odchodu vás snad Měchura pořádně střihnul / alespoň toto jsem se dozvěděl z doslechu. Tak BUĎ
Re: Re: Re: Re: PF2010
Venca Vondra | 29.12.2009 23:00 | id 9171 | nahlásit
Ano,už jsem zasem v obrazu. Stejně, kluci na tu bídu to byla krásná MAZÁCKÁ vojna co?Moc rád vzpomínám. Ještě, že tyto stránky jsou. Krásné fotky a komentáře mám fakt radost, v téhle uspěchané době. Zatím BUĎ!!!
Re: Re: Re: Re: Re: PF2010
Gogo | 3.4.2010 17:29 | id 14470 | nahlásit
Sorry Ivane, řidič OT 64 Ivan Lukáč.
Zde již nelze dále reagovat
Re: PF2010
Připojuji se k přání krásně strávených vánočních svátků a vše nejlepší v novém roce pro všechny bývalé pohraničníky.
pochvala
Chci vychválit tyhle stránky jak jen to jde!náhodou jsem na ně přišel a jelikož mám rád šumavu našel jsem i informace o Vaší rotě.Jelikož je dobře dostupná dneska jsem tam se synem zajel a představoval si, jak jste tam asi bojovali.Kam jste chodili na pivo?a kam až mohl civil zajet autem?
Re: pochvala
Gogo | 8.11.2009 18:49 | id 7455 | nahlásit
No, na pivo se chodilo, spíš jezdilo, do hospody na Hyršov a civil mohl bez problémů zajet autem cca do Všerub z jedné strany a do Chudenína z druhé strany. To si ho ale nesměl všimnout pátrač. Rok 84/86.
Re: Re: pochvala
Ahoj Gogo, dík za odpověď. Dřív jsem si nedovedl představit, jak ta hranice byla zadrátovaná. Ten, kdo šel do toho rizika a zkusil to přejít musel být hodně odhodlanej. Měli jste proryv?A jak se Vám koukalo do Německa, měli jste to kousek.
Jo, jestli budete chystat sraz, chtěli bychom taky přijet, jestli to bude možný.
Jo, jestli budete chystat sraz, chtěli bychom taky přijet, jestli to bude možný.
Re: Re: Re: pochvala
Gogo | 12.11.2009 08:48 | id 7550 | nahlásit
Ten kdo to tady , na čáře, nezkusil, nemá páru o tom jak to tady vypadalo. Proryv byl cca 2 měsíce před civilem. Odhodlání bylo i na naší straně, šlo tu o život. Do Německa se koukalo docela dobře , hned za čárou měl jeden sedlák louku a na ní se občas opalovala jeho děvčata. To pak nebylo na špaku k hnutí a u dalekohledu se vystřídala celá rota.
Re: Re: pochvala
a co když si pátrač všimnul? to zatknuli každého, kdo přijel do Všerub??
Re: Re: Re: pochvala
gogo | 12.11.2009 17:35 | id 7561 | nahlásit
Ve Všerubech již bylo příhraniční pásmo se zvláštním režimem. Bez povolenky každý riskoval prověření a možnost zadržení.
Re: Re: Re: Re: pochvala
Vlada | 13.11.2009 08:23 | id 7579 | nahlásit
Ale no tak zase to tak nedramatizuj.
Re: Re: Re: Re: Re: pochvala
gogo | 15.11.2009 07:41 | id 7634 | nahlásit
Spíše to zlehčuji.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: pochvala
Tomáš | 13.12.2009 21:48 | id 8449 | nahlásit
Gogo vzpomeneš si (nebo kdokoli z přítomných)ještě kdo v té době točil pivo na Hyršově? jeden čas tam dělala moje teta ale nevím jestli ještě v 80tých ale kolem r.79 myslím ano.Bydlí na Hyršově dodnes.
Re: Re: Re: pochvala
Gogo | 14.12.2009 15:40 | id 8462 | nahlásit
Na jméno si opravdu nevzpomenu, ale byla to hospodská a nebydlela daleko od hospody.
Re: Re: Re: Re: pochvala
Tomáš | 15.12.2009 17:03 | id 8500 | nahlásit
Mohlo jí být tak bajvoko 27-30let v tý době +-,bydlela a bydlí u hřbitova (u kostela do prava při směru k čáře) Anna Fousová.Jestli to teda byla ona.Ta hospoda byla v tý době celkem zánovní si tak matně pamatuju.
Re: Re: Re: pochvala
dnes toci na hyršově pivo franta slaba a tenkrat tam mohla byt jeho maminka ještě žije ja jim vozim pivo
Sruby
Ahoj Srubáci, sloužil jsem na Srubech 78-80 jako psovod,pejsek se jmenoval Nil,velitel roty byl tehdy mjr.Hedbávny,staršina prap.Šoba,politruci mjr.Rečka,nrtm.Ivan,velitelé čet por.Kopta,npor.Renč,další funkcionáře si už moc nepamatuju.Kdo tam byl v té době,můžem pokecat,pište raději na mejl.
Re: Re: Sruby
Ahoj, jméno předcházejícícho psovoda si nevybavuju, pamatuju si, že to byl Slovák ale mám ho na fotce i s Nilem - můžu naskenovat a poslat.Oba přišli ze zrušené roty Zadní Chalupy.Nil byl tehdy nevycvičený a velmi bázlivý.
Re: Re: Re: Sruby
Covece tak nejak tapu. Tve ani psa jmeno me nic nerika pritom by jsme meli tak nejak bojovat spolu.
Navic si vubec nevzpominam, ze by k nam na rotu prisel nekdo z Chalup, ale na druhou stranu jmena vsech lampionu sedej. Nrtm. Ivan nastoupil na rotu za nas byl to docela dobrej kousek taky jedinej z lampionu kteremu nas rocnik tykal. Kluky z meho rocniku si pamatuju uz jen podle jmen snad jen dva podle prijmeni Pepa Cabek a Pepa Makovec mozna si jeste na nejake vzpomenu ale nevim kurna uz je to pres 30 let. Tu fotku jestli muzes tak me posli na vladmar@centrum.cz
Navic si vubec nevzpominam, ze by k nam na rotu prisel nekdo z Chalup, ale na druhou stranu jmena vsech lampionu sedej. Nrtm. Ivan nastoupil na rotu za nas byl to docela dobrej kousek taky jedinej z lampionu kteremu nas rocnik tykal. Kluky z meho rocniku si pamatuju uz jen podle jmen snad jen dva podle prijmeni Pepa Cabek a Pepa Makovec mozna si jeste na nejake vzpomenu ale nevim kurna uz je to pres 30 let. Tu fotku jestli muzes tak me posli na vladmar@centrum.cz
Re: Re: Re: Sruby
Ahoj, kluci z roty, byli jsme o půl roku starší než ty, spal jsi s náma na pokoji. S Mirkem jsem v kontaktu o ostatních klucích nevím. Nemáš na někoho z roty kontakt rádi bychom to s Mirkem dali dohromady a uspořádali sraz. Petr Šulc a Mirek Mrázek
Re: Re: Re: Re: Sruby
Tak Vás po letech zdravím, doufám že si na mě vzpomínáte motal jsem se v kuchyni snad celou vojnu,přešel jsem ze Zadních CHalup, tato rota byla zrušena v r.78. tak dejte o sobě vědět,mam kontakt na provianťáka Standu Kováře a Míru Berana ,adresy mam na všechny z našeho ročníku , ale pochybuji že jsou aktuální,,,,,,,,,,,,,
doufam že by jsme se mohli srazit,
zdraví kuchař Honza Pondělík
doufam že by jsme se mohli srazit,
zdraví kuchař Honza Pondělík
já tam taky byl a rád vzpomínám
byl jsem tu v.r.89duben po převratu nastoupil jsem do Nýrska po výcviku nás šoupli na Sruby tady jsme byl jako psovod měl jsem psa Jarka takovou bestiji byl dost zlej taky jsem to zaněj kolikrát odskákal když mi zdrhnul z kotce . Potom nás převelili k policii pokud jte tam byl někdo semnou tak se ozvěte díky.
Re: já tam taky byl a rád vzpomínám
slúžil som tam 88-90 no na tvoje meno si nespomínam ak môžeš pošli foto,kuchár 16rPs ,čau
Re: Re: já tam taky byl a rád vzpomínám
Borek | 26.10.2009 18:53 | id 7061 | nahlásit
bohužel žádnou fotku nemám nák to nevyšlo jinak si pamatuju jednoho kuchaře byl takovej silnejší chlap a já byl takovej chroust když mě poprvé viděl tak se ptal proč berou děti na vojnu on byl asi suprák už si to moc nepamatuji zatím buť
Re: Re: Re: já tam taky byl a rád vzpomínám
pozri si dobové foto odo mňa a viď.obrázok 12 to som ja v tom bielom ,buď
Re: já tam taky byl a rád vzpomínám
čauky Rosta Kasten 88-90 tak tys dostal jarrka to byl pes bestie většinou tam každýho kousnul měl ho před tebou dostal jsem ho ke konci vojny myslím že byl z rozvadova naštěstí mě nepokousal jestli mám dobré informace tak pak sloužil na Všerubech jednou tam byl už v civilu dokonce jsem tam bydlel u Ládi Hůli sloužili spolu u SOOŽ-POLICIE pamatuji že nechtěl dělat stopu v lese měl jsem s nim hodně práce pár fotek taky mám zatím čus
Re: 85¨87
Gogo | 28.9.2009 09:33 | id 6343 | nahlásit
Zdarec Venco. Nebyl jsi náhodou ženista. Gogo - -komár - -84-86
Sruby 1969-1971
Hledám pohraničníky ze Srubů z let 1969-1971. V těchto letech jsem tam sloužil a nyní jsem se tam byl po 40 letech podívat a zavzpomínat na krásná léta. Byl bych velice rád, kdyby se někdo přihlásil a mohli jsme se setkat a zavzpomínat spolu. Rád bych se taky něco dozvěděl o kpt. Junkovi.
Re: Sruby 1969-1971
Slávek H. | 30.9.2009 20:49 | id 6404 | nahlásit
Sloužil jsem na Srubech za kpt.Junka 1972-1974,
v roce 1973 odešel do Nýrska,kde byl velitel praporu,
(pplk.)letos jsem se byl také podívat na Srubech,byl
jsem na dovolené na Hamrech,kde jsem se potkal s
Junkem,tak jsme zavzpominali,vypadá dobře a těší se
celkem dobrému zdraví,rota na Srubech vypadá hroz-
ně že!?.
v roce 1973 odešel do Nýrska,kde byl velitel praporu,
(pplk.)letos jsem se byl také podívat na Srubech,byl
jsem na dovolené na Hamrech,kde jsem se potkal s
Junkem,tak jsme zavzpominali,vypadá dobře a těší se
celkem dobrému zdraví,rota na Srubech vypadá hroz-
ně že!?.
Re: Re: Sruby 1969-1971
Děkuji za zprávu, moc mě potěšila. Škoda, že jsem zde nereagoval dříve, kdybych to byl věděl stavil bych se u něho. Byl to výborný chlap, chodil jsem i k němu do rodiny a rád bych si s ním popovídal. Nevíte na něho adresu? Jinak jsem byl taky zděšen, jak je to na rotě zdevastované, ale časy jsou pryč a opuštěné objekty takhle skončí. Ještě jednou díky. S pozdravem Sikáček.
Re: Re: Re: Sruby 1969-1971
pplkv.v.mira junek v součesné době žije v zelene lhotě 54 u nýrska teší se dobremu zdraví rad vzpomíná na službu u ps.
pohraniční rota Sruby 1985-1987
Venca Vondra | 30.8.2009 11:21 | id 5663 | nahlásit
Zdravím všechny SRUBAKY. Jsem rád že ty 2 rokyjsem mohl strávit zrovna tam a apeluji na předchozí komentáře je to hezkej pocit po tolika letech Bud Venca
Re: pohraniční rota Sruby 1985-1987
ahoj Venco,určite je to dobrý pocit nájsť pár chlapov z roty na ktorej sme plnili "ZVS"ak máš nejaké foto bolo by dobre ich zavesiť na túto stránku Ahoj
Re: pohraniční rota Sruby 1985-1987
Vladimír Kopsa | 12.11.2009 14:43 | id 7558 | nahlásit
Zdar Venco, sloužil jsem 10/85-10/87na Bystřici , na Sruby jsem byl převelen až jako mazák údajně za šikan. Mám fotky, kde jsme společně u kotců a na rotě pod nástěnkou s nápisem "Staň sa vojakom s povolania." Je to už řada let, jsem však přesvědčen, že se jedná právě o tebe a šel jsi do civilu o půl roku dříve...
Sruby 88-90
proviantak 4/88 - 4/90 | 29.8.2009 05:43 | id 5640 | nahlásit
Brano, koukam, ze je z Tebe velky spisovatel, ale jen tak dale, at se muzeme zase nekde setkat a pokecat a zavzpominat. Myslim, ze jsme byli na Srubech dobra parta, nas rocnik. Co se tyce dustojniku, tak mjr Kubovy VR, klasicky zeleny mozek, jinak to myslim slo, starsina, uz nevim jak se jmenoval, ten s tim knirkem - mel obcas taky svy dny, ale dobry, nejlepsi byl porucik, uz nevim jak se jmenoval, ale byl to byvaly hokejista Hradce nebo Pardubic, co mel pruser u bigosu a musel to podepsat, super salamista.
Cau a piste
Cau a piste
Re: Sruby 88-90
Určite to bola dobrá partia chalanov,v tej dobe tam robil politruka Trejtnar býval vo Všerubách no a na staršinovo meno si už ani ja nespomeniem iba to že mal praporčícku hodnosť a býval tesne pod výcvikáčom v Nýrsku,je to už nejaká doba Čau
Re: Re: Sruby 88-90
Gogo | 30.8.2009 08:51 | id 5661 | nahlásit
Za nás / 84-86 / byl staršina BAHENSKÝ . Velký salámista.
Re: Re: Re: Sruby 88-90
standa | 22.11.2009 21:23 | id 7822 | nahlásit
ženista 12.86-9.88 Bahenskýho za nás zavřeli za vykrádání baráků.
Re: Re: Re: Re: Re: Sruby 88-90
co si pamatuji tak nedělal spíš nic. za jeho služeb byl absolutní vegáč.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Sruby 88-90
predsa som si spomenul, staršina sa volal Urijánek 88-90
Re: Re: Re: Sruby 88-90
Gogo | 3.9.2009 18:30 | id 5791 | nahlásit
Urijánek - zvaný Uriáš byl za nás technik / 84-86 / bydlel v nových bytech ve Všerubech. Byl za Tebe ještě na rotě Kuťka ? Za nás to podepsal a dostával pravidelně sodu.
Re: Re: Re: Re: Sruby 88-90
áno bol tam ,no čo sa týka funkcie na rote a jeho ksichtu si už nepamätám čau
Re: Re: Re: Re: Re: Sruby 88-90
Gogo | 4.9.2009 17:34 | id 5820 | nahlásit
Kuťka byl za nás velitel čety. Kulatý ksicht a vlasy jako pochcaná sláma
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Sruby 88-90
Gyorgy- Georgi | 6.1.2010 23:13 | id 9553 | nahlásit
Prosim ta zavolaj mi, na tel. č. 0907674300, alebo na e-mail alexander.gyorgy1988@gmail.com...Bol som psovodom v Sruby.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Sruby 88-90
Gyorgy- Georgi | 6.1.2010 22:54 | id 9551 | nahlásit
Prosim vas, ozvite sa mi! Bol som psovod, mal som celocierného psa, MON. Kontakt: alexander.gyorgy1998@gmail.com
Re: Re: Sruby 88-90
David Tůma | 23.1.2010 02:05 | id 10312 | nahlásit
Cau Alex, ted si vzpominam, ze jsi mel jeste pred Monem taky trosku nepovedenyho psa Agila, je to tak?
Cau - proviantak
Cau - proviantak
Re: Re: Re: Sruby 88-90
CAU. To som ja, ale nie Agila sa volala ale Nogri. Ako sa máš? Ako žiješ?
Re: Re: Sruby 88-90
nazdar ty chalane kontaktoval mě martin jsem rád že tu jsi psal jsem dnes martinovi a narazil na tebe hodně mě to potěšilo měl si nejhezčího psa jinak po vojně jsem nastoupil k SOOŽ- žel.policie do domažlic a Dar tam se mnou dosluhoval tak rok mrkni na lide cz profil rostkas měl pár koní a podnikal 14 let tet koupil starý statek kousek 40km od plzně tel 721072612 pozdravuj na slovači
Re: Re: Sruby 88-90
Ahoj Šaňo, stýská se Ti stále po skupině Kečup, po pivu v Hyršově a po holkách? To se Tě ptá Bobasovo mladej, psovod psa Geje. Pokud ano, tak se ozvi a přijeď. Chceme s Bobasem udělat sraz v létě. Datum ještě není stanovený. Tady je Ženda, tel. +420 602 420 229, e-mail: zzeniskova@seznam.cz
KUNDOŠ87-88
HoleceK | 24.8.2009 16:38 | id 5578 | nahlásit
Zdravím všechny psovody tohoto rocniku. Marne si vzpominam na jmena psu.ATOM, JAK, SOK, VITA,HAKY, DAR........ Diky za napovedu,
Re: KUNDOŠ87-88
xxx | 29.8.2009 05:27 | id 5639 | nahlásit
Jo a krome techto super psu tam byl taky obr k***t mjr KUBOVY
Re: Re: KUNDOŠ87-88
zdravím Tě standa ženista
Re: Re: KUNDOŠ87-88
nazdar "kundoš"ano pes Darr pak se mnou ještě sloužil v civilu sice jeden rok ale byl to dobrej pes dokonce jsem měl sním u SOOŽ-žel.policie jedno zadržení jako cucák strážmistr jo to byla hodnoct a větší jsem už nedostal odešel do civilu a začal dělat v neměcku pak podnikal jak s konmi s auty taxikem a život utíkal tet se usadil koupil 100 let starý statek tak ho opravuji jo a jinak DARR umřel v 94 a je zakopán doma na dvoře byl by dobrej sraz už pár let uteklo tak čus ROSTA KASTEN
Re: KUNDOŠ87-88
Absa 87-88 | 26.5.2010 17:56 | id 16437 | nahlásit
IGOR, GOR, AGIL (ten JAK byl asi JALK - ale možná ses jenom překlepl) - BUĎ
STARY SPALENEC 1983-1985
hledam kamoše z roty na starém spálenci sloužili
jsme na nadraží a na folmavě na přechodu měl jsem
černého psa Ciruse pak jsem byl převelen na rotu
Svata kateřina tam jsem měl smečku no už to bude
25LET kurna ten čas letí. radek otrokovice.
jsme na nadraží a na folmavě na přechodu měl jsem
černého psa Ciruse pak jsem byl převelen na rotu
Svata kateřina tam jsem měl smečku no už to bude
25LET kurna ten čas letí. radek otrokovice.
Jeste pamatuju
Jo je to mozny on pred tim myslim slouzil jako
velitel roty na Zadnich chalupach, ale nejsem si
tim jisty. Nekdo tady zminoval jmeno Junek, toho
ja pamatuju jako velitele praporu v Nyrsku.Uz je
to prece jen nejaky rok, tak se vzpominky pomalu
vytraceji. Ted se me vybavilo jeste jmeno Renc to
byl porucik mimoradne inteligentni chlap.
Jooooooo jeste jsme tam meli dve kobylky Lenu
a Jiskru, ale kdyz jsi tam slouzil ty, tak to uz
asi byly v salamu. Uz za moji sluzby jsme je
museli pri ceste na piket chvili prosit a chvili
tlacit aby jsme tam vubec dojeli.
velitel roty na Zadnich chalupach, ale nejsem si
tim jisty. Nekdo tady zminoval jmeno Junek, toho
ja pamatuju jako velitele praporu v Nyrsku.Uz je
to prece jen nejaky rok, tak se vzpominky pomalu
vytraceji. Ted se me vybavilo jeste jmeno Renc to
byl porucik mimoradne inteligentni chlap.
Jooooooo jeste jsme tam meli dve kobylky Lenu
a Jiskru, ale kdyz jsi tam slouzil ty, tak to uz
asi byly v salamu. Uz za moji sluzby jsme je
museli pri ceste na piket chvili prosit a chvili
tlacit aby jsme tam vubec dojeli.
Re: Jeste pamatuju
Zdar Srubáci,sloužil jsem na rotě 72-74 za nás byl
Junek velitel roty kpt.ke konci roku 72 ho
povýšili na mjr.a v roce 73 byl jmenován
velitelem praporu v Nýrsku,za nás dobrej
chlap,tvrdej ale nikomu neublížil.Za něho
přišel na Sruby jako VR npor.Ryška z
Folmavy,kde dělal asi velitele čety.Neví někdo
kam to Junek až dotáhl,ne- byl velitelem
brigády?Koně jsme měli,vláčeli Kpéčko. Za nás
jsme měli v klubovně kulečník,na stěnách
erby hradů a zámků(vyřezávané a natřené)byl tam
jeden moc šikovnéj kluk,když vidím na fotkách co
bylo namalované v klubovně za frezky-nic moc,kam
se ty erby poděly?asi,tak zatím zdarec
Junek velitel roty kpt.ke konci roku 72 ho
povýšili na mjr.a v roce 73 byl jmenován
velitelem praporu v Nýrsku,za nás dobrej
chlap,tvrdej ale nikomu neublížil.Za něho
přišel na Sruby jako VR npor.Ryška z
Folmavy,kde dělal asi velitele čety.Neví někdo
kam to Junek až dotáhl,ne- byl velitelem
brigády?Koně jsme měli,vláčeli Kpéčko. Za nás
jsme měli v klubovně kulečník,na stěnách
erby hradů a zámků(vyřezávané a natřené)byl tam
jeden moc šikovnéj kluk,když vidím na fotkách co
bylo namalované v klubovně za frezky-nic moc,kam
se ty erby poděly?asi,tak zatím zdarec
Re: Re: Jeste pamatuju
Zdravím v čase keď som narukoval ja v 88 nie som
som si istý ale zdá sa mi že Junek bol veliteľom
brigády,je to predsa len nejaká doba a čo sa týka
klubovni bola v časti viď.obrázok 33 na poschodí a
potom presťahovaná nad kuchynský blok v tej dobe
sa na žiadné erby nepamätám,ahoj
som si istý ale zdá sa mi že Junek bol veliteľom
brigády,je to predsa len nejaká doba a čo sa týka
klubovni bola v časti viď.obrázok 33 na poschodí a
potom presťahovaná nad kuchynský blok v tej dobe
sa na žiadné erby nepamätám,ahoj
Re: Re: Re: Jeste pamatuju
pplk junek miro nebyl velitelem brigády ale praporu ps v nýrsku 73-90 zdar
Re: Re: Jeste pamatuju
Vlada | 9.6.2009 23:25 | id 4104 | nahlásit
Cssssssss to za nas uz jsme meli na KP
techniku:-)) ale predpokladam, ze ty kobylky byly
asi stejne. Kulecnik pamatuju, ale erby uz tam
nejak nebyly. Nejspis dostaly nozicky na nejakou
chatu. Hele ale ty by jsi mel byt z toho rocniku
co se motali kolem Pekelnice.Za nas se toho kolem
jeji osoby dost napovidalo. A priste zadny zdarec
vzdycky jen a jen TAK BUD :-)
techniku:-)) ale predpokladam, ze ty kobylky byly
asi stejne. Kulecnik pamatuju, ale erby uz tam
nejak nebyly. Nejspis dostaly nozicky na nejakou
chatu. Hele ale ty by jsi mel byt z toho rocniku
co se motali kolem Pekelnice.Za nas se toho kolem
jeji osoby dost napovidalo. A priste zadny zdarec
vzdycky jen a jen TAK BUD :-)
Re: Re: Jeste pamatuju
Vlado | 11.6.2009 14:21 | id 4153 | nahlásit
84 - 86 pplk Junek velitek praporu Nýrsko
Re: Re: Re: Jeste pamatuju
jeseň 84-86
pamätám, prezývku mal
JUMBO. Niekedy dávno bol veliteľ na Sruboch
JUMBO. Niekedy dávno bol veliteľ na Sruboch
Re: Re: Re: Re: Jeste pamatuju
ahoj Ivan srdečne ťa pozdravuje byvalý p.s. SRUBY
1981-83 bol som kuchar.Veľmi by som poprosil o info .ohľadne por. Koptu ktory tam v tých rokoch bol a dosť vedel pomôcť . CHcel by som ísť tento rok do Domažlic tak by som ho navštivil pokiaľ tam býva. Ďakujem
1981-83 bol som kuchar.Veľmi by som poprosil o info .ohľadne por. Koptu ktory tam v tých rokoch bol a dosť vedel pomôcť . CHcel by som ísť tento rok do Domažlic tak by som ho navštivil pokiaľ tam býva. Ďakujem
Re: Re: Re: Re: Re: Jeste pamatuju
Vojto z LC | 20.2.2010 21:26 | id 12223 | nahlásit
V roku 89 bol mjr.Kopta Petr na Bystřici /12.rPS/ ako velitel roty.Vtedy byval v Českej Kubici.Ty kde byvas? BUĎ.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Jeste pamatuju
dobrý den slavku tatinek me ženy skončil u ps jako vedoucí oddělení pohraniční policie na zadních hamrech v roce 91
1977 - 1979
I ja jsem na Srubech stravil nejaky patek. V te
dobe tam velel kap. Hebdvabny na konci me sluzby
ho povysili na majora, starsina se jmenoval myslim
Soba, politruk maj. Recka.Rika tady nekomu neco
jeste treba Pekelnice:-))?Predem rikam ze ja s ni
nic nemel!!!! No jsem zvedavy jestli se ozve
nejaky spolubojovnik.
dobe tam velel kap. Hebdvabny na konci me sluzby
ho povysili na majora, starsina se jmenoval myslim
Soba, politruk maj. Recka.Rika tady nekomu neco
jeste treba Pekelnice:-))?Predem rikam ze ja s ni
nic nemel!!!! No jsem zvedavy jestli se ozve
nejaky spolubojovnik.
Re: 1977 - 1979
síce som slúžil o zhruba desať rokov pozdejšie ale
priezvisko Hedbávný poznám ,nie som si istý ale
asi už z Dom.brigády,ahoj
priezvisko Hedbávný poznám ,nie som si istý ale
asi už z Dom.brigády,ahoj
Rota Sruby
Nikdy nezapomenu na prima kluky kteří se mnou
sloužili.....ozve se nekdo???????
sloužili.....ozve se nekdo???????
Re: Rota Sruby
Ahoj spojár ani ja na tú partiu nikdy nezabudnem ,
len neviem ktorý spojár?ozvi sa pokecáme čau Braňo
len neviem ktorý spojár?ozvi sa pokecáme čau Braňo
Sruby
touto cestou zháňam niekoho kto slúžil na 16 rPs
Sruby roky 88-90 ozve sa niekto? Braňo
Sruby roky 88-90 ozve sa niekto? Braňo
Re: Sruby
Ahoj Brano pamatuji si na tebe,kuchař takova
holčička..hahaha.jinak pamatuji Pepu
Vybirala,Davida Tumu,Rostu Prokopa,Jardu
Šperla,nak si dal nemuzu vzpomenout,ahoj
holčička..hahaha.jinak pamatuji Pepu
Vybirala,Davida Tumu,Rostu Prokopa,Jardu
Šperla,nak si dal nemuzu vzpomenout,ahoj
Re: Re: Sruby
Tedy meho nejlepsiho kamarada Rostu Papeže z
Dobrušky.Znal si Brano??
Dobrušky.Znal si Brano??
Re: Re: Re: Sruby
Ahoj Miro,samozrejme že ho poznám a rád spomínam
na chalanov z roty len neviem kto si ty,Cílek?
na chalanov z roty len neviem kto si ty,Cílek?
Re: Re: Re: Sruby
Ahoj tady Roman Řehoř. Z Rosťou jsem
sloužil.Myslím že toho času řidič OT.
sloužil.Myslím že toho času řidič OT.
Re: Re: Re: Re: Sruby
Čau Romane vidím že si ani ty nezabudol na starú
partu Srubských vlkov,spomienky sa vracajú a sú
stále živé ako by to bolo včera BuĎ
partu Srubských vlkov,spomienky sa vracajú a sú
stále živé ako by to bolo včera BuĎ
Re: Sruby
nazdar ,,Rehor" pamätáš si na ,,mazáka" Sekiho? ja si ťa pamätám veľmi dobre spojár , stále v posilovni ......
s odhľadom na to že sme tam zbytočne zabili toľko času - zišla sa tam celkom dobrá partia a rád na to spomínam..
s odhľadom na to že sme tam zbytočne zabili toľko času - zišla sa tam celkom dobrá partia a rád na to spomínam..
Re: Re: Re: Re: Sruby
cau romane jestli si na mne pamatujes,ja slouzil stebou na srubech ty jsi byl u ridicu ja u spojaru,slouzil jsem bednu ,znas rostu papeze pepu vybirala???
Re: Re: Re: Re: Re: Sruby
čau Míra ,vidím že sa Srubáci konečne rozjeli a postupne je nás viac Čau
Zde již nelze dále reagovat
pohraniční rota Sruby
Vážený pane Braňo, myslím si že jste špatně
pochopil moji reakci. Jelikož se nikde nepíše o
bývalé 18. rPS Zadní Chalupy, ale psalo se o por.
Jinndřichu Ludvíkovi, který sloužil na Srubech
61... a za mne v roce 73 dělal VR na Zadních
Chalupách. Děkuji za zprávu o mjr. Kubovým, který
za Vás dělal velitele roty. Já ho pamatuji jako
por. a politruka na 18 rPS. Byl to dobrý
kluk,který přišel ze školy, byl o 3 roky starší.
pochopil moji reakci. Jelikož se nikde nepíše o
bývalé 18. rPS Zadní Chalupy, ale psalo se o por.
Jinndřichu Ludvíkovi, který sloužil na Srubech
61... a za mne v roce 73 dělal VR na Zadních
Chalupách. Děkuji za zprávu o mjr. Kubovým, který
za Vás dělal velitele roty. Já ho pamatuji jako
por. a politruka na 18 rPS. Byl to dobrý
kluk,který přišel ze školy, byl o 3 roky starší.
Re: pohraniční rota Sruby
Určite to bol chlap na pravom mieste,
ctižiadostivý vedel to s chlapmi,mám s ním
skúsenosť keď vedel podržať ako človek, zdravím
ctižiadostivý vedel to s chlapmi,mám s ním
skúsenosť keď vedel podržať ako človek, zdravím
rota Sruby 09.71 - 09.73
Hledám kontakty na ročník 71- 73 pod velitelem
mjr. Junkem. Před koncem vojny velitel mjr. Ryška.
mjr. Junkem. Před koncem vojny velitel mjr. Ryška.
Re: rota Sruby 09.71 - 09.73
Zdar Pavle sloužil jsem na Srubech 04.72-04.74 a
jezdili jsme spolu do Všerub pro proviant s
Gazem,vzpomínám taky na Junka,Ryšky,staršinky
Servuse,politruka Krejčího(Bredy),točíš se stále
kolem proviantu?Byl jsem na Šumavě,tak jsem se byl
na rotě podívat má to už nějakéj
soukromník,totálně zchátralé.Zatím zdarec a měj
se.
jezdili jsme spolu do Všerub pro proviant s
Gazem,vzpomínám taky na Junka,Ryšky,staršinky
Servuse,politruka Krejčího(Bredy),točíš se stále
kolem proviantu?Byl jsem na Šumavě,tak jsem se byl
na rotě podívat má to už nějakéj
soukromník,totálně zchátralé.Zatím zdarec a měj
se.
Re: Re: rota Sruby 09.71 - 09.73
Pavel - provianťák | 30.5.2009 20:39 | id 3838 | nahlásit
Zdravím, prosím Tě můžeš zavolat v po-pa mezi 8:00
- 16:30 na tel. 379731286. Je to do práce od 12:00
do 13:00 je pauza. Pak si řeknem víc. Zdarec
Pavel.
- 16:30 na tel. 379731286. Je to do práce od 12:00
do 13:00 je pauza. Pak si řeknem víc. Zdarec
Pavel.
pohraniční rota Sruby
Bývalý pohraničník u PS Sruby. | 10.2.2009 19:21 | id 1278 | nahlásit
V letech 1961-63 byl velitelem roty kpt. Klamt,
zástupce por. Jindřich Ludvík, staršina Servus,
politruk npor. Wasserbauer atd. Měli jsme vojnu
jako řemen, ještě den před odjezdem do civilu jsme
měli zašité lodičky, kalhoty před službou
zatí-žené strožokem aby do hlídky byly puky, 14
měsíců jsem nebyl doma atd. Velitel Klamt dostal
politický úkol udělat z nejhorší roty na brigádě
Do-mažlice rotu "VZORNOU" a také to za
naší služby 61-63 splnil. To ani tzv.
"PTP" nezažili co my. Dnes za to berou
tučnou rentu. Přeju svým kolegům z let 61-63 pevné
zdraví a vzpomínky jen na to dobré.
zástupce por. Jindřich Ludvík, staršina Servus,
politruk npor. Wasserbauer atd. Měli jsme vojnu
jako řemen, ještě den před odjezdem do civilu jsme
měli zašité lodičky, kalhoty před službou
zatí-žené strožokem aby do hlídky byly puky, 14
měsíců jsem nebyl doma atd. Velitel Klamt dostal
politický úkol udělat z nejhorší roty na brigádě
Do-mažlice rotu "VZORNOU" a také to za
naší služby 61-63 splnil. To ani tzv.
"PTP" nezažili co my. Dnes za to berou
tučnou rentu. Přeju svým kolegům z let 61-63 pevné
zdraví a vzpomínky jen na to dobré.
Re: pohraniční rota Sruby
Sloužil jsem za kpt. Jindřicha Ludvíka v r. 73.
který již byl velitelem roty na Zadních Chalupách.
Dovedu si představit co jste prožívali za vojnu,
bohužel z nás vzornou rotu neudělal.
který již byl velitelem roty na Zadních Chalupách.
Dovedu si představit co jste prožívali za vojnu,
bohužel z nás vzornou rotu neudělal.
Re: Re: pohraniční rota Sruby
zdravím p. Zdeněk chcem len reagovať na váš
komentár tak isto som tam slúžil je tu však nejaký
časový posun čo sa týka mňa slúžil som tam v
r.88-90 pri nástupe Vr. kpt.Měchura,politruk
por.Marcin potomVr. mjr.Kubový,politruk
Treitnar,musím dodať že to nebolo ľahké ani za
mojej doby prajem všetko dobré Braňo Lučenec
komentár tak isto som tam slúžil je tu však nejaký
časový posun čo sa týka mňa slúžil som tam v
r.88-90 pri nástupe Vr. kpt.Měchura,politruk
por.Marcin potomVr. mjr.Kubový,politruk
Treitnar,musím dodať že to nebolo ľahké ani za
mojej doby prajem všetko dobré Braňo Lučenec
Re: Re: Re: pohraniční rota Sruby
ivan lukáč | 29.5.2009 21:15 | id 3815 | nahlásit
bol som tam v rokoch 1984 - 86
ešte tam nebola
pakáreň
pakáreň
Re: Re: Re: pohraniční rota Sruby
ivan lukáč | 1.6.2009 20:27 | id 3890 | nahlásit
v rokoch 84-86 som zažil ešte iba nadpor.Bohouša
Měchuru, potom ho povýšili. Som z Lučenca. Ivan
Měchuru, potom ho povýšili. Som z Lučenca. Ivan
Re: Re: Re: Re: pohraniční rota Sruby
gogo | 3.6.2009 19:31 | id 3934 | nahlásit
Zdravím komára Ivana. gogo
Re: Re: Re: Re: Re: pohraniční rota Sruby
ivan lukáč | 5.6.2009 20:13 | id 3983 | nahlásit
Gogo bol si na spoluzaci.cz?
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: pohraniční rota Sruby
GOGO odkiaľ z Kotešovej?ja som od Lučenca
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: pohraniční rota Sruby
gogo | 11.6.2009 14:16 | id 4152 | nahlásit
Ne východní čechy - podzim 84 - 86
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: pohraniční rota Sruby
Gogo | 1.8.2009 12:31 | id 5227 | nahlásit
Co se stalo s Měchurou ? Za nás / 84-86 / měl
velké ambice a náš ročník se mu do plánu nehodil.
Kubový velel, myslím, Všerubům. Tam to byla docela
pakárna.
velké ambice a náš ročník se mu do plánu nehodil.
Kubový velel, myslím, Všerubům. Tam to byla docela
pakárna.
Re: Re: Re: Re: pohraniční rota Sruby
zdravím gogo,Měchuru som zažil ako zobák ,neviem
presný dôvod jeho odvelenia ale myslím že to bolo
kôli mazáckej vojne prevlený bol do praporu v
Nýrsku,no a miesto neho prišiel Kubový tak že
pakáreň sa presunula o jednu rotu ďalej
presný dôvod jeho odvelenia ale myslím že to bolo
kôli mazáckej vojne prevlený bol do praporu v
Nýrsku,no a miesto neho prišiel Kubový tak že
pakáreň sa presunula o jednu rotu ďalej
Re: Re: Re: Re: pohraniční rota Sruby
V tom období som služil aj ja na Sruboch,Mechura preberal velenie roty po starom frontakovy Hedvabnom, Bol som 2x ako velitel družstva v Nyrsku raz u psovodov - Jirka Slama a spolvratili sme sa spolu na rotu , druhy krat zo ženistami ale mena mi vypadli , robil som velitela družstva .. meno vypadlo ale mali poručík pohodák,ešte za Hedvabneho ale potom ho prevelili a z naseho rocnika krmič sviň Peter Medved bol psovodom ale pri nacviku si zlomil nohu a potom neostal na neho pes tak krmil svine čo zme si na rote chovali, spominam aj na HUŇA čo sedel pri signalnom pristroji a hulil jednu od druhej ..Javorka. Všetkych Vas zdravím a ak sa dá ozvite sa . Peter.uhliar@zoznam.sk apríl 1984-1986
Re: Re: Re: Re: Re: pohraniční rota Sruby
Zdravím všechny Srubáky.Na rotě jsem složil 83-podzim 85,jako spojař a promítač.Po letech jsem se byl podívat na rotě a bylo mi z toho smutno,ale pěkně jsem si zavzpomínal na staré dobré časy.Výcvikáč v Nýrsku je srovnaný se zemí a budou tam stavební parcely.Velitel Hedvábný zemřel před dvěma roky.Ozve se mi tímto někdo z tohoto ročníku.
Zde již nelze dále reagovat
Re: pohraniční rota Sruby
pohraničník PS Sruby 61-63 | 10.2.2010 18:19 | id 11583 | nahlásit
Právě jsem obdržel zprávu, že Jirka Vavřín organizuje setkání našeho ročníku na květen 2010 do Pardubic. /ročník 1961-63 PS rota Sruby/.
Bývalý pohraničník ze Šafova
Já jsem složil u PS v letech 68-70. Řekl bych, že
na vojnu každý rád vzpomene. Hlavně na to dobrý,
na to špatný se zapomene. Přátelství která vznikla
po dobu vojny jsou toho důkazem. A na
"čáře" to platí dvojnásob. Jen je
škoda těch stavení, žetakhle dopadla.
na vojnu každý rád vzpomene. Hlavně na to dobrý,
na to špatný se zapomene. Přátelství která vznikla
po dobu vojny jsou toho důkazem. A na
"čáře" to platí dvojnásob. Jen je
škoda těch stavení, žetakhle dopadla.
Re: Bývalý pohraničník ze Šafova
Bývalý pohraničník u PS Sruby. | 10.2.2009 21:03 | id 1284 | nahlásit
Ano, máš pravdu, kompletní devastace budov roty
Sruby. To se má obec Všeruby, pod kterou Sruby
patří čím chlubit, starostka by tam měla směrovat
turisty, aby se podívali, co také dokáží lidi. Za
nás to bylo vše vzorně upravené atd. Zdraví
pohraničník PS Sruby.
Sruby. To se má obec Všeruby, pod kterou Sruby
patří čím chlubit, starostka by tam měla směrovat
turisty, aby se podívali, co také dokáží lidi. Za
nás to bylo vše vzorně upravené atd. Zdraví
pohraničník PS Sruby.
Re: Re: Bývalý pohraničník ze Šafova
chcem tak trošku reagovať na túto tému ,ako vidíte
som zo slovenska a patrím ku skupine na ktorú som
hrdý "Ps-kov",áno doba ktorá je dávno
preč sa nikdy nevráti no spomienky na prežité
chvíle či už dobré alebo tie horšie sa vracajú,je
mi ľúto že rota Sruby dopadla tak ako som mal
možnosť vidieť nie len na fotkách, bol som sa tam
pozrieť osobne/jednoducho som to tam chcel ešte
raz vidieť/ veď som tam prežil nejaký čas ,je to
20 rokov čo som tam slúžil ako kuchár pohraničnej
roty ,chcel by som touto cestou apelovať na tých
ktorý majú nejaké tie fotografie s toho obdobia a
tejto roty nech nezostanú v zabudnutí,ďakujem
Braňo Lučenec
som zo slovenska a patrím ku skupine na ktorú som
hrdý "Ps-kov",áno doba ktorá je dávno
preč sa nikdy nevráti no spomienky na prežité
chvíle či už dobré alebo tie horšie sa vracajú,je
mi ľúto že rota Sruby dopadla tak ako som mal
možnosť vidieť nie len na fotkách, bol som sa tam
pozrieť osobne/jednoducho som to tam chcel ešte
raz vidieť/ veď som tam prežil nejaký čas ,je to
20 rokov čo som tam slúžil ako kuchár pohraničnej
roty ,chcel by som touto cestou apelovať na tých
ktorý majú nejaké tie fotografie s toho obdobia a
tejto roty nech nezostanú v zabudnutí,ďakujem
Braňo Lučenec
Re: Re: Re: Bývalý pohraničník ze Šafova
Slúžil som na rote Všeruby podzim 1983-85,hľadám
psovoda Hlaváčka,jeho pes sa volal Dar
psovoda Hlaváčka,jeho pes sa volal Dar
Vseruby
Ano vzpominam si dobre nato jake to tehdy bylo i
kdyz jsem tam pusobil uz jako posledni vojak PS
kde jsme hlidaly objekty od vandalu. I ta frezka
na stěně je pořad zachovala a připomina jak to
žilo v te době i když objekt chatra s dobou, nikdy
naty mista nezapomenu.
kdyz jsem tam pusobil uz jako posledni vojak PS
kde jsme hlidaly objekty od vandalu. I ta frezka
na stěně je pořad zachovala a připomina jak to
žilo v te době i když objekt chatra s dobou, nikdy
naty mista nezapomenu.
Bylo opravdu vše tak špatné?
ano narážím na Ty z Vás, kteří byli na vojně na
Šumavě, konkrétně v obci Sruby jako můj táta.
Vzpomíná hrozně rád na období co strávil na voně,
na lidi kteří tam byli s ním. Před časem se byl
dokonce podívat na rotě ve Srubech i když už to je
více než 40 let co tam byl naposledy, našel tam
spoustu věcí které mu utkvěli v paměti a rád si
zavzpomínal. Samozřejmě byla to hrozná a
nebezpečná doba pohraniční stráži museli ustopit
obce a na "ČÁRU" šli kluci, kteří do nedávna
proháněli sukně kamarádkám a teď stáli se zbraní v
ruce a v nejhorším případě museli tuto zbraň
použít. Děkuji všem kteří se zajímají o toto téma
a je možné díky jejich práci se dopátrat a
dozvědět něco víc o době nedávno minulé
Šumavě, konkrétně v obci Sruby jako můj táta.
Vzpomíná hrozně rád na období co strávil na voně,
na lidi kteří tam byli s ním. Před časem se byl
dokonce podívat na rotě ve Srubech i když už to je
více než 40 let co tam byl naposledy, našel tam
spoustu věcí které mu utkvěli v paměti a rád si
zavzpomínal. Samozřejmě byla to hrozná a
nebezpečná doba pohraniční stráži museli ustopit
obce a na "ČÁRU" šli kluci, kteří do nedávna
proháněli sukně kamarádkám a teď stáli se zbraní v
ruce a v nejhorším případě museli tuto zbraň
použít. Děkuji všem kteří se zajímají o toto téma
a je možné díky jejich práci se dopátrat a
dozvědět něco víc o době nedávno minulé
Re: Bylo opravdu vše tak špatné?
Bývalý pohraničník u PS Sruby. | 3.2.2009 21:11 | id 1145 | nahlásit
Byl jsem tam s Vaším otcem, jestli to bylo v
r.61-63, neboť jméno Vavřín si pamatuji. Byl to
statný kulometčík, dobrák. Přeji mu pevné zdraví.
r.61-63, neboť jméno Vavřín si pamatuji. Byl to
statný kulometčík, dobrák. Přeji mu pevné zdraví.
Bylo opravdu vše tak špatné?
Srdečně Vás zdravím a jsem ráda za Váši reakci,
táta se má dobře jak jsem se již zmínila rád na
vojenská léta vzpomíná na vojně opravdu byl v
letech 61-63 jako TK - těžký kulomeťák jak mi
napovídá. Cituji svého otce - Byla to vzorná rota
a hlavně od velitele hekťák piva z Domažlic z
pivovaru při odchodu do civilu. Všechny Vás zdraví
Jirka Vavřín a já se přidávám Jana Vavřínová -
dcera
táta se má dobře jak jsem se již zmínila rád na
vojenská léta vzpomíná na vojně opravdu byl v
letech 61-63 jako TK - těžký kulomeťák jak mi
napovídá. Cituji svého otce - Byla to vzorná rota
a hlavně od velitele hekťák piva z Domažlic z
pivovaru při odchodu do civilu. Všechny Vás zdraví
Jirka Vavřín a já se přidávám Jana Vavřínová -
dcera
Re: Bylo opravdu vše tak špatné?
chcem tak trošku reagovať na túto tému ,ako
vidíte som zo slovenska a patrím ku skupine na
ktorú som hrdý "Ps-kov",áno doba
ktorá je dávno preč sa nikdy nevráti no
spomienky na prežité chvíle či už dobré alebo
tie horšie sa vracajú,je mi ľúto že rota Sruby
dopadla tak ako som mal možnosť vidieť nie len
na fotkách, bol som sa tam pozrieť
osobne/jednoducho som to tam chcel ešte raz
vidieť/ veď som tam prežil nejaký čas ,je to 20
rokov čo som tam slúžil ako kuchár
pohraničnej roty ,chcel by som touto cestou
apelovať na tých ktorý majú nejaké tie
fotografie s toho obdobia a tejto roty nech
nezostanú v zabudnutí,ďakujem Braňo Lučenec
vidíte som zo slovenska a patrím ku skupine na
ktorú som hrdý "Ps-kov",áno doba
ktorá je dávno preč sa nikdy nevráti no
spomienky na prežité chvíle či už dobré alebo
tie horšie sa vracajú,je mi ľúto že rota Sruby
dopadla tak ako som mal možnosť vidieť nie len
na fotkách, bol som sa tam pozrieť
osobne/jednoducho som to tam chcel ešte raz
vidieť/ veď som tam prežil nejaký čas ,je to 20
rokov čo som tam slúžil ako kuchár
pohraničnej roty ,chcel by som touto cestou
apelovať na tých ktorý majú nejaké tie
fotografie s toho obdobia a tejto roty nech
nezostanú v zabudnutí,ďakujem Braňo Lučenec
Re: Bylo opravdu vše tak špatné?
Vážená pani Jano,jsem opravdu rád,že se na těchto
stránkách objevil také názor ženy a moc za to
děkuji.Jsem také z této party hraničářů a jsem na
to hrdý.Vím,že toto se dnes moc nenosí,ale člověk
si nevybírá dobu do které se narodí a Vlast má jen
jednu.V době když Váš otec sloužil na SH já trávil
prázdniny u babičky v Dolním Dvořišti a přál si
být hraničářem,můj prastrýc měl za sebou v tu dobu
jeden rok vězení na Borech za schovívavost na
hranicích a vyhazov z řad profesionálních
příslušníků PS. Ještě jednou děkuji,žě jste se
ozvala a máte s náma všema pocit sounáležitosti.S
pozdravem a přáním pevného zdraví Vám i tatínkovi
a celé Vaší rodině se loučí veterán PS Miloš
Louda.Buď.
stránkách objevil také názor ženy a moc za to
děkuji.Jsem také z této party hraničářů a jsem na
to hrdý.Vím,že toto se dnes moc nenosí,ale člověk
si nevybírá dobu do které se narodí a Vlast má jen
jednu.V době když Váš otec sloužil na SH já trávil
prázdniny u babičky v Dolním Dvořišti a přál si
být hraničářem,můj prastrýc měl za sebou v tu dobu
jeden rok vězení na Borech za schovívavost na
hranicích a vyhazov z řad profesionálních
příslušníků PS. Ještě jednou děkuji,žě jste se
ozvala a máte s náma všema pocit sounáležitosti.S
pozdravem a přáním pevného zdraví Vám i tatínkovi
a celé Vaší rodině se loučí veterán PS Miloš
Louda.Buď.
Re: Re: Bylo opravdu vše tak špatné?
Děkuji také Vám a celé Vaší rodině přeji pevné
zdraví a vzájemnou pohodu Jana Vavřínová
zdraví a vzájemnou pohodu Jana Vavřínová
Re: Bylo opravdu vše tak špatné?
určitě to nebylo špatné spíš lidi byli špatný někteří a tych je na celém světě až dost a někdy mán pocit až více strašně na tu vojnu u PS rád vzpomínám a mám někdy pocit že některé věci by se měli vrátit aby ta verbeš k nám nelezla ale tak jde život taky se byl podívat po 20 letech a určitě měl stejný pocit ale jsem opravdu moc hrdý že jsem mohl tenkrát tam na té malé rotě sloužit akorát ta rota je smutná ba mrtvá a poničená pamatuji jak natírali chodníky a drhli hafanům jejich kotce až se vnich dalo jist z podlahy byl psovod pes DARR dostal ho do civilu a pak se mnou sloužil ještě rok u policie za vašeho otce to bylo uřčitě horší něco jako film KRÁL ŠUMAVY pěkný den
