| Předchozí | 1 fotografie (J.Pecher) z 47 | Další |

Příjezd do obce Pastviny
Autor: J.Pecher | Pořízeno: 8.2006 | 26×
Autor: M.Seigert | Pořízeno: 2007 | 7×
Autor: T.Parkan | Pořízeno: 6.2007 | 3×
Autor: B.Hruška | Pořízeno: 4.2010 | 11×
Sekce:
Pohraniční roty 5. bPS
2. rPS - Pastviny
(47 fotografií)
2. rota 1. praporu 5. brigády Pohraniční stráže v obci Pastviny.
Poblíž areálu roty, směrem k hranici, se nacházela rotní střelnice, kterou používaly i okolní roty PS. Vedle roty se nacházela pozorovací hláska PH 150 Pastviny, patřící 55. radiotechnickému praporu Kříženec (VÚ 3633).
Areál roty je v dobrém stavu a již delší dobu je využíván firmou Teska Bohemia s.r.o. - výroba reklamních a propagačních předmětů.
Okres: Cheb
GPS: 50°16'29.79"N, 12°9'0.64"E
Související fotogalerie
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
také vzpomínám
Sloužil jsem o něco dříve než ostatní přispěvovatelé a to v roce 1959-1961 v Pastvinách .Nikdy jsem nebyl hrdý na to ,že jsem musel na čáře sloužit i když rád na to vzpomínám,hlavně na příhody s tím blbem Stehlíkem /viz výše o něm byla zmínka/Dělali blbce z nás a zaplať pán Bůh, dráty zmizely a dnes je čára bez drátů a el.proudu,jak má mezi sousedy být.Jsem rád,že jsem se této doby dožil.
josef
Josef Ujezdsky | 22.7.2010 08:20 | id 18594 | nahlásit
Ja sem Josef Ujezdsky a složil jsem tu 1979-1981 a kdo tu ještě tento rok složil tak at se ozve
rok 1998-1990
ja sloužil na pastvinach ,,ale pak mě přeložily na jedničku protože jsem chtěl zastřelit štovíka našeho kontraše co chodil v civilu,,,,
Kdo sloužil V Pastvinách
bob | 13.4.2010 21:01 | id 14886 | nahlásit
kdo sloužil v Pastvinách do roku 90 najde se někdo?? díky.
Re: Kdo sloužil V Pastvinách
Sloužil jsem tam od jara 87 do podzimu 88 jako provianťák
Re: Re: Kdo sloužil V Pastvinách
Ahoj Karle,pamatuješ, jak jsme jezdili spolu pro vodu do vaků když netekla voda?
Re: Re: Re: Kdo sloužil V Pastvinách
Karel Hůlka | 18.5.2010 20:37 | id 16163 | nahlásit
Čau Pavle,pamatuji si i jiné věci.Na Pastviny mám většinou dobré vzpomínky.Doufám,že se tady objeví víc kluků.Nemám informace vůbec o nikom.
Re: Kdo sloužil V Pastvinách
Skipi | 2.5.2010 21:34 | id 15565 | nahlásit
Za Juříčka 82-84.Pěkná pakárna.
Re: Re: Kdo sloužil V Pastvinách
Mire D | 4.5.2010 16:02 | id 15615 | nahlásit
Skipi, jak žiješ? Víš něco o ostatních?
Re: Re: Kdo sloužil V Pastvinách
Já byl za Juříčka na Trojmezí 90-91.Co vám prováděl?
signálka
bob | 22.2.2010 19:01 | id 12347 | nahlásit
Zdravím Pamatujete si k čemu sloužila sis která vedla od tzv.15ky ke střelinici??Já zde bydlím a pamatuji si to matně jako kluk.Třeba ví ten kdo v Pastvinách sloužil díky.
Re: signálka
Mirek D | 24.3.2010 21:07 | id 14161 | nahlásit
Od Patnácky ke střelnici to byla pomocná záchytná stěna. Pokud tam bydlíš, tak víš, že od drátů na demarkaci to mezi Patnáckou a Třicítkou byl opravdu jen malý kousek. Tento úsek ale nebyl součástí SIS, byla to jen drátěná stěna, za kterou byly umístěny optické nástražné systémy (myslím, že se tomu říkalo pegas).
Re: Re: signálka
bob | 29.3.2010 19:45 | id 14294 | nahlásit
Díky Míro ano od Patnáctky je to opravdu kousek.Ty jsi v Pastvinách sloužil??Tak to si možná pamatuješ Finské domy co tady jsou v jednom bydlím.
Re: Re: Re: signálka
Mirek D | 28.4.2010 13:13 | id 15426 | nahlásit
Finské domky? Jasně že si je pamatuji. Tam bydleli Topas a Hejsek (přesná jména záměrně nezveřejňuji, znalci prostředí vědí) Já tam sloužil 82-84.
Re: Re: Re: Re: signálka
bob | 28.4.2010 20:53 | id 15444 | nahlásit
JJ Hejsek tu bydlí stále ted má dům viz. foto č.1
Re: Re: Re: Re: Re: signálka
Mirek D | 29.4.2010 22:10 | id 15494 | nahlásit
Já vím, před pár lety jsem byl s dětmi pod stanem u rybníka ve Studánce, tak jsem ho tam zahlédl, když jsem si šel prohlídnout rotu.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: signálka
tem optickym sistemum se rikalo fenix
Re: Re: Re: signálka
Mirek D | 30.4.2010 21:38 | id 15514 | nahlásit
Já věděl, že to bylo něco s křídly, no co kůň nebo pták, po tolika letech :) :)
Re: Re: Re: Re: signálka
ja vi slouzil sem na 2hem praporu v chebu vozil jsem papalase v roce 86~88 este za belohlavka takze kun nebo ptak terazky som majorom
Re: Re: Re: Re: Re: signálka
hledam kamose z vojny u PS 2 prapor cheb 8842 podzim 1986~1988 jestli jste na zivu ozvetese ulomek ulomek ja ulomek 250 konec tel 0044 7832 407795 staci sms ozvu se
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: signálka
Mirek D | 5.5.2010 18:57 | id 15663 | nahlásit
Byl tam v té ještě době Stehlík?
Malej, tlustej, měl rád Segedíský guláš, a byl děsně nepříjemnej.
Malej, tlustej, měl rád Segedíský guláš, a byl děsně nepříjemnej.
Zde již nelze dále reagovat
Byla i Děčínská!
Velmi mne zaujaly Vaše stránky.Bohužel jsem na nich nenašel ani zmínky o 19.Děčínské pohraniční brigádě MV.Snad je to tím,že byla v roce 1967 zrušena,ale přesto je na tomto světě plno lidí,kteří zde,jako i já,sloužili.Je škoda,že se nezúčastníme svými příspěvky na těchto stránkách.Sám jsem byl nějakou dobu ve škole v Lipové u Šluknova a poté na 7.rps ve Šluknově.Rád na ty doby vzpomínám,myslím,že jsme tam nebyli marně!Ozvěte se kamarádi!
Re: Byla i Děčínská!
Mám souseda, který sloužil na Grabštejně, že za něj se rušila tato rota
Re: Re: Byla i Děčínská!
Ahoj chlapci,sloužil jsem 66-68 na 3 rPS Spáleniště 5343 Č.B.Po skončení ZVS jsem nastoupil na PO-VB Uhelná okr.Liberec.Při mém nástupu zde byl ještě kontrolní pás a na hlavních směrech byli fotobuňky,dále zde 1 vysoký dráztěný plot,ale tem sloužil aby neutíkal dobytek oběma smary.Paradox byl ten,že příchodu na PO-VB zde byxlo mnohem rušněji něž když jsëm sloužil na Rakouské SH.Z polské strany sloužilia WOP základaci a postupně se tzo doplŇovalo profíky a zákl.pomalu mizeli,dnes už bez pásu a ostatní techniky.Pamatuji i SIS na SH z NDR v Hrádku nad Nisou,rPS byla v budově bývalé celnice na přechodu do PLR.Také pamatuji r.PS v mé rodné obci Vítkov,kde ještě jezdili na koních a to jak pátračka tak poplachovka,zde byl pouze pás a dávali výmetnice.Na rotu jsem jako malý kluk chodil na filmy.Je tady také zmínka o Grabštejně je to kousek od Hrádku nad Nisou,dnes je to Veterinární stanice AČR,jsou zde psovodi ,dříve to bylo chovná stanice a PŠ pro PS.Je to velká historie a jsem rád těmto stránkám,dá se vzpomínat.PO r.47 začali SH střežit Pluky NB 1 i taková škola byla ve Vítkově v bývalém hostinci u Fišerů na konci obce,pak postupně tuším 53 to začalo přebírat PS a pak někdy kolem 66-67 nevím přesně PO-VB,je na co vzpomínat a tady je málo místa.Mějte se harcovníci a kdo jste sloužil u PS buďte na to hrdý a ty co nás pomlouvájí ignorujte,přijde doba že kluci,kteří jsou dneska v Misích čeká to co PS,vzpomente si na mě !!!!
Re: Byla i Děčínská!
Zdravím.1964-66 jsem sloužil u PS v Mikulášovicích.Za RH Lipovou jsem hrál fotbal. Na jaře 1966 PS končila Fotbalisti jsme zůstali v Lipové/na Soudě/ a stavěli v Mikulášovicích objekty PVOS. Možná by nám mohl založit stránky.
Re: Byla i Děčínská!- doplnění
to nebyla jenom Děčínská brigády,ty roty PS se táhly po celé hranici z NDR a PLR adále na východ a pochopitelně spadaly pod různé brigády,tuším ,že to bylo né všude stejné,ale já když jsem naspupoval v 66 k PS na jih,tak už u nás na severu byly PO-VB a to jak na SH s NDR tak Polskem a většinou některé PO-VB sídlily na bývalých r.PS,nebo starých zachovalých celnicích,dnes to vše tady u nás zeje prázdnotou,až na malé vyjímky,ale nejžalostnější pohledy na naše bývalé r.PS jsou až na nějaké vyjímky oid Aše po Bratislavu,pokud to máte všechno naštudované a já jsem tomzu věnoval hodně času,tak i pěkné roty byly většinou zlikvydovány a to z neznámých důvcodů a nebo jsem i četl,že byly postaveny ze závadového materiálu,je známo,že zde prošli stovky lidí a žijou a jsou zdraví,až na ty lidi kteří se tam byli podívat a hned onemocněli a nechali to zbourat- hrůza děs,ale přesto,že to bolí se rád letos zrujnovanou rotu podívám a zase pořídím nějaký ten snímek o který se podělím,ze starými peesáckými harcovníky,kluci pište vzpomínejte,je o čem psát a na co vzpomínat a nějakej rozježeněj Huťka,ze /Zelezný opony/,který se dneska nechytá nás nemůže rozhodit.Mějte Standa
PS
Michal | 10.1.2010 17:30 | id 9698 | nahlásit
Ahoj, nebyl jsem sice na vojne u PS, ale jeste za bolsevika u PVOS. Vzdy jsem bral PS jako TOP armady a chtel k nim. Ted to mohu sledovat uz jen v TV u starych ceskych filmu s touto tematikou. Muselo to byt krasny, ale i tvrdy a to hlavne v zacatcich.Myslim, ze se nemate vubec za co stydet-naopak. Delali jste vse co mi ostatni, a bylo jedno kdo a kde musel rezimu slouzit. Chranili jste hranici i pred zlocinci apod. individui. Diky. M
Re: PS
Jan | 10.1.2010 18:40 | id 9702 | nahlásit
Patřím již ke starší generaci, sloužil jsem v letech 1967-69. Byli jsme také mladí a nebyli jsme žádní svatoušci ani nadšenci, ale nebrali jsme to jako službu režimu, ale zemi ve které jsme žili a vyrostli a jsem upřímně rád, že to dnaska ještě někdo dokáže otevřeně ocenit. Díky.
Re: Re: PS
Jan | 10.1.2010 18:58 | id 9703 | nahlásit
Ještě dodatek:
S klukama od PVOS jsme dost kamarádili, nedaleko na kopci u HP měli předsunuté stanoviště, myslím, že se tomu říkalo "hláska", měli tam na podstavci výkonný dalekohled a museli koukat kde co letí . Často jsme klábosili u piva dole ve vsi v hospodě.
S klukama od PVOS jsme dost kamarádili, nedaleko na kopci u HP měli předsunuté stanoviště, myslím, že se tomu říkalo "hláska", měli tam na podstavci výkonný dalekohled a museli koukat kde co letí . Často jsme klábosili u piva dole ve vsi v hospodě.
Miroslav Jungmann
Hledám, někoho kdo znal mého otce Miroslava Jungmanna vím že na vojně byl v Chebu ale nevím kde
cca.rok 1969-1970-1971
cca.rok 1969-1970-1971
1982 - 1984
Mirek D. | 16.11.2009 19:03 | id 7669 | nahlásit
Tak z rtm. Kocoura nám udělali velitele roty? To jste si asi užili. Já sloužil za Juříčka. Jen matně si už pamatuji některá jména, ale dost bych jich dal dohromady. Pokud se sem někdy dostane čet. Benedikt, nebo někdo, kdo o něm může dát zprávu budu rád.
Souhlasím s těmi co se za službu u pohraniční stráže nestydí. Mám pocit, že jsme se podvědomě cítili být víc než obyčejní vojáci zákl. služby a dělalo to dobře našemu ego.
Mirek
Souhlasím s těmi co se za službu u pohraniční stráže nestydí. Mám pocit, že jsme se podvědomě cítili být víc než obyčejní vojáci zákl. služby a dělalo to dobře našemu ego.
Mirek
Re: 1970-72
Jiří M. | 17.11.2009 19:07 | id 7688 | nahlásit
Za moji služby byl čet.Juříček psovod který to podepsal za kpt.Peky
Re: 1982 - 1984
za mně byl Kocour velitelem na Újezdě. Jezdil jsem pro něj skoro každé ráno do Pastvin a vozil ho do práce. To už ovšem bylo na dvojce jen pár kluků. Skoro všichni sem přišli z Ašské.
Re: Re: 1982 - 1984
Jiri.malby | 18.11.2009 19:18 | id 7715 | nahlásit
No mě v 90tém roce dělal velitele a měl poručíka dalo se s ním vyjít a jednou mě možná zachránil před basou.
Re: Re: Re: 1982 - 1984
jak říkáš, byl poručíkem. Já se s ním potkal ve stejné době, sice krátce, ale mohu potvrdit, že se s ním dalo vyjít. Přišel mi jako férovej velitel.
Re: Re: Re: Re: 1982 - 1984
já od něj dostal 7 vostrejch v Chebu, ale nakonec jsem je nastoupit nemusel :-).
Re: Re: Re: Re: 1982 - 1984
Já to nemyslel tak, že by to byl špatný člověk, to vůbec ne. Jen to byl takový vyplašený plašan. :)
Re: Re: Re: Re: Re: 1982 - 1984
A co kpt.Henschtein, bydel v tom domku co je na prvním obrázku. Jak ten dopad, kam šel? A hned vedle bydlel rtm.Topinka.
Zde již nelze dále reagovat
1986 -1988
Koller Petr | 15.11.2009 23:00 | id 7660 | nahlásit
Sloužil jsem tam za majora Koutnýho a když jsme na jaře končili,tak přebíral velitele myslim Kocour.
V létě jsem se tam byl podívat.Rota vypadá pořád stejně.Zajel jsem autem až na patnáctku,kde jsme stávali jako poplachovka.Hodně jsem jich odjezdil s četařem Balážim.Ještě mám doma pár fotek z té doby.
P. Koller
V létě jsem se tam byl podívat.Rota vypadá pořád stejně.Zajel jsem autem až na patnáctku,kde jsme stávali jako poplachovka.Hodně jsem jich odjezdil s četařem Balážim.Ještě mám doma pár fotek z té doby.
P. Koller
Re: 1986 -1988
Ahoj Petře,byl jsem tvůj mladej a ty a Micura jste mě plácli na půlročáka i na mazana.Docela hustý ale dalo se to vydržet.Dodnes si pamatuju jak Baláž hrál na poplachovce(filcky)na kytaru.Taky jsem vás vezl na vlak do Studánky, když jste šli do civilu.Tak zatím ahoj P.Jadlovský.
1987-1989
Dávám za pravdu Pavlovi Jadlovskýmu, ty průsery
stali za to - doufám že vspomínaš jak jsme vezli
V3S vožralí lampasáky z plesu. Do dnes se tomu
směju. Ale i po 20 letech si myslím že jsme tam
zbytečný nebyli.
stali za to - doufám že vspomínaš jak jsme vezli
V3S vožralí lampasáky z plesu. Do dnes se tomu
směju. Ale i po 20 letech si myslím že jsme tam
zbytečný nebyli.
Také tam sloužil 2 roky
Mám kamaráda Standu Holuba, dnes je mu 50 let a
rovněž sloužil na rotě
Pastviny-kuchař,provianták.Občas pokecáme.Rád
vzpomíná na službu.Pokud si na něj někdo vzpomene
,at zanechá vzkaz nebo kontakt.
rovněž sloužil na rotě
Pastviny-kuchař,provianták.Občas pokecáme.Rád
vzpomíná na službu.Pokud si na něj někdo vzpomene
,at zanechá vzkaz nebo kontakt.
Re: Také tam sloužil 2 roky
Ahoj Vašku. Sloužil jsem tam začátkem roku
1980,byl jsem kynolog. Možná se se Standou známe,
nejsem si tím jist. Do civilu jsem šel v říjnu
1980,přišel jsem tam dosloužit necelý rok na tuto
rotu.Prosím o e-mail, abych mohl poslat fotku.
1980,byl jsem kynolog. Možná se se Standou známe,
nejsem si tím jist. Do civilu jsem šel v říjnu
1980,přišel jsem tam dosloužit necelý rok na tuto
rotu.Prosím o e-mail, abych mohl poslat fotku.
Re: Re: Také tam sloužil 2 roky
Ahoj.Mám dotaz,v r.1980 asi v červenci po výcviku tam nastoupil jistý Jano Wébr byl z Trenčína.Byli jsme spolu ve výcviku jako řidiči já byl na 10.Dlouho jsme si psali ale zhruba po roce se odmlčel a dodnes nevím kde skončil.Jestli bysi věděl víc nebo někdo jiný či spojení na něho bylbych rád.Zatím dík ahoj
Re: Také tam sloužil 2 roky
Se Standou jsem sloužil. Byl ze Severních Čech. Na
rotě jsme byli 1977-79. Ať se ozve. Jirka
rotě jsme byli 1977-79. Ať se ozve. Jirka
1987-1989
V těchto letech jsem tu sloužil a rád na to
vzpomínám, na kluky na vycházky i na
průsery.Pokusím se časem poslat nějaké fotky.Kluci
kdo jste tu sloužili ozvěte se.Ahoj Pavel
Jadlovský.
vzpomínám, na kluky na vycházky i na
průsery.Pokusím se časem poslat nějaké fotky.Kluci
kdo jste tu sloužili ozvěte se.Ahoj Pavel
Jadlovský.
Re: 1987-1989
Já jsem jako absík velel odloučené četě , která
byla zásobárnou pracovních sil pro Vojenské
stavby, které stavěly rotu na Pastvinách. V říjnu
až listopadu1973 / od Mikuláše do Josefa stavba
byla z klimatických důvodu přerušena/ a dubnu až
srpnu1974 jsme denně dojížděli autobusem z Aše z
Východní na stavbu. V té době rota PS fungovala ve
starých objektech z první republiky. Odcházel jsem
do civilu, když byly postaveny garáže, stáje a
psinec, hlavní objekt se zdil. Zajel jsem se tam
podívat v roce 1998 , cestou do SRN , objekt v té
době měl smysluplné využití, na rozdíl některých
jiných rot, které jsem v té době znal . Vybavily
se mi příhody čtvrt století staré , pochopitelně
jen ty příjemné. nejen s "mými"
vojáky, ale i s příslušníky PS, se kterými jsem
býval denně ve styku.
byla zásobárnou pracovních sil pro Vojenské
stavby, které stavěly rotu na Pastvinách. V říjnu
až listopadu1973 / od Mikuláše do Josefa stavba
byla z klimatických důvodu přerušena/ a dubnu až
srpnu1974 jsme denně dojížděli autobusem z Aše z
Východní na stavbu. V té době rota PS fungovala ve
starých objektech z první republiky. Odcházel jsem
do civilu, když byly postaveny garáže, stáje a
psinec, hlavní objekt se zdil. Zajel jsem se tam
podívat v roce 1998 , cestou do SRN , objekt v té
době měl smysluplné využití, na rozdíl některých
jiných rot, které jsem v té době znal . Vybavily
se mi příhody čtvrt století staré , pochopitelně
jen ty příjemné. nejen s "mými"
vojáky, ale i s příslušníky PS, se kterými jsem
býval denně ve styku.
to nevím?
Je moc fajn že to ještě dneska někoho zajímá,už
jen proto aby se to nikdy neopakovalo. Sloužil
jsem tam a bylo to všechno špatně ale tu tajemnou
mrazivou krásu pohraničí neumím popsat. Dík
jen proto aby se to nikdy neopakovalo. Sloužil
jsem tam a bylo to všechno špatně ale tu tajemnou
mrazivou krásu pohraničí neumím popsat. Dík
Re: to nevím?
J. Č. | 4.2.2009 00:44 | id 1148 | nahlásit
Naozaj si tam nezažil za tie dva roky nič dobré ?
To ťa veľmi ľutujem. Ja to skutočne tak povedať
nemôžem. Spomienky na chlapcov, priatelstvá na
ktoré sa nezabúda ani za tridsať rokov, aj to
predsa stálo za to.Porozmýšlaj o tom, možno mi dáš
za pravdu. Zdravím. Jozef
To ťa veľmi ľutujem. Ja to skutočne tak povedať
nemôžem. Spomienky na chlapcov, priatelstvá na
ktoré sa nezabúda ani za tridsať rokov, aj to
predsa stálo za to.Porozmýšlaj o tom, možno mi dáš
za pravdu. Zdravím. Jozef
Re: to nevím?
Všechno špatně? Tak nás dnes prezentují média,
dělají z nás krvelačné nástroje komunistů, tak to
přece nebylo.
dělají z nás krvelačné nástroje komunistů, tak to
přece nebylo.
Re: Re: to nevím?
J. Č. | 4.2.2009 22:22 | id 1163 | nahlásit
Nebolo, máš pravdu. Ja nechcem v žiadnom prípade
brať niekomu jeho názor, ale nedalo mi , aby som
na to nezaregoval. Väčšina z nás, ktorí sme to tam
prežili,(nie každému sa to podarilo) si o tom
mýslí svoje. Málo ktorí sme si vedeli vôbec
predstaviť do čoho ideme ale na výber sme nemali.
Pýtal sa nás niekto či chceme, alebo nie? A teraz
z nás budú robiť, ako si to nazval krvilačné
nástroje komunistov. My sme sa na to pozerali
predsa úplne inak. Nám bol vtedy úplne ukradnutý
celý komunistický režim, nás zaujímali iné veci.
presne tie, ktoré zaujímajú i dnes 20-roč.
chlapcov. Zdravím Jozef
brať niekomu jeho názor, ale nedalo mi , aby som
na to nezaregoval. Väčšina z nás, ktorí sme to tam
prežili,(nie každému sa to podarilo) si o tom
mýslí svoje. Málo ktorí sme si vedeli vôbec
predstaviť do čoho ideme ale na výber sme nemali.
Pýtal sa nás niekto či chceme, alebo nie? A teraz
z nás budú robiť, ako si to nazval krvilačné
nástroje komunistov. My sme sa na to pozerali
predsa úplne inak. Nám bol vtedy úplne ukradnutý
celý komunistický režim, nás zaujímali iné veci.
presne tie, ktoré zaujímajú i dnes 20-roč.
chlapcov. Zdravím Jozef
Re: to nevím?
Ja neviem ako to beries ti ale ja som hrdi ze som
bol POHRANICNIk a nikdi na to nezabdnem boli to
krasn e nezapomenutelne casi ati skveli chlapci
CESKE ZLEBY 1970 1972 KOSICE 5 02 2009
bol POHRANICNIk a nikdi na to nezabdnem boli to
krasn e nezapomenutelne casi ati skveli chlapci
CESKE ZLEBY 1970 1972 KOSICE 5 02 2009
Re: Re: to nevím?
J. Č. | 5.2.2009 17:39 | id 1170 | nahlásit
Ja sa tiež nemám začo hanbiť a s čistým svedomím
ešte dnes rozprávam o tom ako som slúžil dva roky
na čiary.Boli to naozaj krásne časy, možno o to
krajšie, že sme boli mladí a mali život pred
sebou. Tiež som sa však stretol z
názorom,"čo sme to tam boli za ľudia, veď
tam sa strielalo do ľudí ostrými nábojmi"?
Mali sme vôbec svedomie? Čo som mal tomu dotyčnému
na to odpovedať? Pevne verím, že my všetci, čo sme
na západnej hranici slúžili sme svedomie mali a
podnes máme. Keby ho mali ale aj tí, čo nás ešte
stále osočujú možno by to dnes vyzeralo inak. J.
ešte dnes rozprávam o tom ako som slúžil dva roky
na čiary.Boli to naozaj krásne časy, možno o to
krajšie, že sme boli mladí a mali život pred
sebou. Tiež som sa však stretol z
názorom,"čo sme to tam boli za ľudia, veď
tam sa strielalo do ľudí ostrými nábojmi"?
Mali sme vôbec svedomie? Čo som mal tomu dotyčnému
na to odpovedať? Pevne verím, že my všetci, čo sme
na západnej hranici slúžili sme svedomie mali a
podnes máme. Keby ho mali ale aj tí, čo nás ešte
stále osočujú možno by to dnes vyzeralo inak. J.
Re: Re: Re: to nevím?
napsal si to pěkně. Mám na vojnu jen hezké
vzpomínky, to zlé se vždycky zapomene. Spousta
lidí, a nejen těch mladých, nás posuzuje podle
toho co napíší "historici", stejně
jako tenkrát, tak i dnešní doba má své hrdiny. My
jsme bohužel představitelé té druhé strany,
protože pak i vojenský zběh a dobrodruh může být
obětí Železné opony, co na tom, že zabil stejně
starého kluka, pohraničníka. A takových příběhů by
se dalo najít víc, sám si na jeden takový
pamatuji.
vzpomínky, to zlé se vždycky zapomene. Spousta
lidí, a nejen těch mladých, nás posuzuje podle
toho co napíší "historici", stejně
jako tenkrát, tak i dnešní doba má své hrdiny. My
jsme bohužel představitelé té druhé strany,
protože pak i vojenský zběh a dobrodruh může být
obětí Železné opony, co na tom, že zabil stejně
starého kluka, pohraničníka. A takových příběhů by
se dalo najít víc, sám si na jeden takový
pamatuji.
Re: Re: Re: Re: to nevím?
J. Č. | 7.2.2009 16:17 | id 1194 | nahlásit
Vieš, ja okrem toho, že som na hranici slúžil,
priamo na rakúsko-slovenskej hranici celý život
žijem. Nikdy som netvrdil, že všetci tí, ktorí
utekali cez hranice, boli zlí ľudia, ale určite
viem, že to boli buď dobrodruhovia, mali problémi
so zákonmi, alebo boli veľmi naivní. Každý troška
rozumní človek vedel, ako to tam funguje,a že
utiecť (za kopečky) ako sa hovorilo nebude také
jednoduché. A predsa do toho išli. Oni
nemuseli,ale my sme tam byť museli. Ja si tiež
pamätám na jeden prípad, a tej mladej rodiny mi
bolo ľúto.(vrátili ich tam,kde nechceli žiť, do
NDR). Určite to nebolo správne. Tak to ale bolo.
J.
priamo na rakúsko-slovenskej hranici celý život
žijem. Nikdy som netvrdil, že všetci tí, ktorí
utekali cez hranice, boli zlí ľudia, ale určite
viem, že to boli buď dobrodruhovia, mali problémi
so zákonmi, alebo boli veľmi naivní. Každý troška
rozumní človek vedel, ako to tam funguje,a že
utiecť (za kopečky) ako sa hovorilo nebude také
jednoduché. A predsa do toho išli. Oni
nemuseli,ale my sme tam byť museli. Ja si tiež
pamätám na jeden prípad, a tej mladej rodiny mi
bolo ľúto.(vrátili ich tam,kde nechceli žiť, do
NDR). Určite to nebolo správne. Tak to ale bolo.
J.
