Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA - fotogalerie, texty, vzpomínky pamětníků

Nacházíte se: Objekty PS » Pohraniční roty 4. bPS » 20. rPS - Boří Dvůr
Předchozí 1 fotografie T.Parkan z 97 Další
Foto 1

Rota Boří Dvůr

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25
Autor: T.Parkan | Pořízeno: 7.2009 | 25×
Foto 26 Foto 27
Autor: P.Klozík | Pořízeno: 7.2005 | 2×
Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89 Foto 90 Foto 91 Foto 92 Foto 93 Foto 94 Foto 95 Foto 96 Foto 97
Autor: J.Stružka | Pořízeno: 6.2010 | 70×
Sekce:
Pohraniční roty 4. bPS

20. rPS - Boří Dvůr

(97 fotografií)

20. rota 4. praporu 4. brigády Pohraniční stráže, na okraji lesa poblíž obce Boří Dvůr.

Pod tuto rotu spadal úsek, kde se dnes nachází hraniční přechod Poštorná - Reintal.

Okres: Břeclav

GPS: 48°43'20.952"N, 16°49'21.986"E

Najít na mapě

ČR

Vaše komentáře...

re
flamik ladislav | 15.2.2012 11:49 | id 42355 | nahlásit

Dobrý deň, najdem niekoho kdo slúžil v rokoch 1969 až l971?
 
Re: re
tlapák | 18.2.2012 21:42 | id 42537 | nahlásit

Dobrý večer,
vojenskou službu na Bořáku jsme spolu sice
nevykonávali, ale určitě se známe, pokud Ti něco
říká jméno Ladˇa Tlapák mladší.
 
Re: Re: re
flamík Ladislav | 19.2.2012 10:29 | id 42555 | nahlásit

Zdavím, hovorí mi za mňa bol mjr. Tlapák veliteľom roty, spomínam na neho v dobrom. Iných mena si už nepamätám. To bola samozrejme ešte stará rota. Ja bývam síce v SR ale mám to tam asi 30 km bol som sa tam v minulom roku pozrieť. Hľadám nejaký kontakt bolo tam veľa chalanov z Južnej Moravy čo keď viem, že sa volal Sedláček Koníček ap. a takých mien je veľa.
 
Re: Re: re
flamík Ladislav | 4.3.2012 15:14 | id 43205 | nahlásit

Dobrý deň,
keď tak spomínam tak veľ. roty mal syna v naších rokoch a ten išiel k policajtom. Ja som išiel tiež k polícii a teraz som už na výsluhovom dôchodku. Neviem či sa mýlim alebo si to z niekým pletiem.
 
Re: Re: Re: re
Ladislav Tlapák | 5.3.2012 21:20 | id 43296 | nahlásit

Dobrý večer,
jsem moc rád, že se tu začínají objevovat " kluci" z
roty Boří dvůr. Vzpomínky Tě neklamou. Jsem synem bývalého VR z Bořího dvoru. Na rotu Boří dvůr mám krásné vzpomínky, tam jsem tam prožil své mládí. Pobyt na rotě v lese mezi pohraničníky mě asi poznamenal. Chtěl jsem být buď hajným nebo policistou ČR. No, a u policie ČR jsem pak pracoval 37 let. K "zeleným" jsem se vrátil nyní, kdy jsem také odešel do důchodu. V Břeclavi- Poštorné mám firmu se zbraněni - střelivem a loveckou agenturu. Tak se klidně zastav. Těším se
 
Re: Re: Re: Re: re
Flamík Ladislav | 7.3.2012 08:38 | id 43357 | nahlásit

Ahoj,
sme menovcami. Veď tam bola krásna príroda a hlavne pokoj. Ja som vydržal policajtom iba 22 rokov ale potom som išiel k mestským a posledných 15 rokov som robil náčelníka. Určite sa stavím chodím tam do okolia, veď od nás denne známy chodia do Břeclavi do práce. Jak Ti ide podnikanie, mňa na taký obchod nahovárali ale cukol som od toho. Tak nech sa Ti darí, maj sa Laco.
 
Re: Re: Re: Re: re
Jan Mísař | 8.3.2012 10:35 | id 43413 | nahlásit

Ahoj Ládíku,dovolil jsem Tě oslovit jménem,kterým jsme Ti před více než 40 roky říkali.Byl jsi pro nás "velitelův Ládík". Na "genžu",jak se jinak Bořáku řikalo,mám většinou dobré vzpomínky.Nám se snažil dělat vojnu frajtr Badík,ale protože jsem věděl,že za dva měsíce jdu pryč,tak mě nemohl rozházet.Když jsem se vrátil z PŠ,tak na něj kluci dost nadávali.Absolutně jsem nemusel kpt.Michálka,když se s tebou bavil,nedíval se do očí.Můj velitel čety byl npor.Vébr,vím,že měl nejen hezkou ženu,ale i švagrovou,která tam někdy jezdila.Tvůj tatínek byl přísný,ale spravedlivý.I když byl proti zbytečným opušťákům,tak když je někdo z vážných důvodů potřeboval,tak nakonec jel.¨Já jsem přišel na rotu v září 1966,tenkrát Vám kluci,co šli do civilu,zabili psa.Nepovažoval jsem to za hrdinství,a tak mi to někdy právě Badík dával znát.Nepochopil,když mu říkám:"Soudruhu svobodníku,vojín Mísař,plus kýbl špinavé vody,hadr a koště,dovolte nán projít!",že si z něj vlastně dělám srandu... Příroda tam byla neskutečně krásná a zachovalá,ale o tom až někdy jindy.Zdraví Honza¨¨¨
 
Re: Re: Re: Re: Re: re
Ladislav Tlapák | 8.3.2012 13:50 | id 43423 | nahlásit

Honzo,
díky za Tvojí odezvu. Moc jsi mě tím potěšil. Jen na
okraj. Většinou vzpomínaní "funkcionáři " z Bořáku
včetně mého otce i maminky již zemřeli. Nežijí ani pánové Michálek, Vébr, Nešpor, Čechmánci, Hořava a ani z nedalekých Kostic "staršina"pan Mazánek. Moc dobře si pamatuji na Tvojí vzpomínanou
událost kolem našeho zabitého psíka " Ořecha" To mě bylo 14 - 15 let. Určitě bychom si měli mnoho co povídat.
Pohraničníků jsem si vždy vážil a obdivoval. A ta krásná příroda kolem, to byl snad jen malinký bonus či útěcha, k Vaší náročné službě na hranici.
Honzo, můj e- mail : lada.tlapak@seznam.cz.
Zde již nelze dále reagovat
 
Boří dvur
Tibor | 7.4.2012 23:39 | id 44519 | nahlásit

Slúžil som tam na rote v roku 1984 - 1986. Veliteľ mi bol poručík Románek.
 
Re: re
Jan Mísař | 5.3.2012 14:06 | id 43266 | nahlásit

Ahoj "kluci",já jsem sloužil na"bořáku" v letech 1966 a 1967,ale jenom krátce.V r.1966 od 28.9. do 28.11.,potom jsem šel do PŠ v Zadním Chodově,po návratu jsem tam byl do 19.8.1967,kdy jsem byl odvelen do přijímače ve Znojmě,střídal jsem VD,který se opil na společné vycházce s nováčky.Za mě byl VR mjr.Tlapák,politruka dělal npor.Michálek-toho jsem nemusel,velitelé čet byli npor.Vébr/Ratlík/,kpt.Nešpor/alias Tygr/ a por.Kopecký.Dál tam sloužil rtn.Macka a jeden rotmistr,ale jeho jméno mi už vypadlo.Velitel šel,ale prosazoval,že když jste na vojně,tak mimo dovolené jezdit domů nemusíte.Opušťáků dával málo,většinou jen za zadržení nebo dobrou střelbu.Ja jsem se dostal domů v listopapadu,protože jsem měl opušťák z přijímače za střelbu/nastřílel jsem 30 /.Nezapomenu na grenadýrský pochod,ten byl od září minimálně jednou týdně-šetřilo se na Vánoce.Často jsem sloužil na piketu,a tak jsem se najedl topinek na 5 let dopředu.Dnes na všechno ale vzpomínám pouze v dobrém...Zdraví všechny kluky z "čáry" Honza
 
Re: Re: re
flamík Ladislav | 7.3.2012 08:43 | id 43359 | nahlásit

Ahoj Jano,
aj keď sme neboli spolu, pripomenul si mi niektoré mená, za mňa bol ešte jeden býval niekde v Kosticiach to je pri Břeclavi a ten nám kradol veci a predával ich rybárom. Aj s tými topinkami to bolo tak aj keď je pravda, že sme občas aj niečo strelili na vylepšenie jedálničku. Ja mám ešte jednu spomienku z toho majera mám jeden chlapák nosil z Valtic víno pili sme to potom z malinovkových flašiek, ja som zabudol ako sa volalo ale pri jednom stretnutí vo Valticiach som sa vinárov na to pýtal a bola to Grácia. Tak sa maj Laco.
 
Re: Re: Re: re
Jan Mísař | 8.3.2012 11:36 | id 43416 | nahlásit

Ahoj Laco,
děkuji Ti,že jsi se ozval.Nebyl to právě "můj oblíbenec"Michálek? Něco jsem o něm takového slyšel..Já jsem narukoval 29.7.66 do Znojma,ale hned v noci jsme odjelu do přijímače v Břeclavi.Velkou výhodou tady bylo,že nás v četě ze 40 bylo 17 z Havlíčkobrodska a znali jsme se z civilu.Velitelem čety byl por.Hampl,jinak četař z povolání,na přijímač mu propůjčili hodnost poručíka,když budeme výteční,tak mu zůstane.Dovedeš si představit,jak jsme lítali.Náš kulomeťák,Jano Ziman,mu po běhu asi 10 kiláku v maskách,řekl:"Súdruh poručík,keby som mal v samopalu ostré,už byste nebežali.."Chtěl ho nechat zavřít,ale velitel roty mjr.Hořava,férovej chlap a bývalý "fronťák" to nedovolil.Velitelem přijímače byl tenkrát pplk.Čechmánek,zvaný "velký Čechman",1.roty Hořava a 2.roty mjr.Čechmánek. Politruky dělali mjr.Bílý a Vít.Jestli jsi četl román Přestřelka od Jana Procházky,který se odehrává na čáře u Břeclavi na začátku 50.let minulého století,tak v něm tito dva vystupují.Ještě si pamatuji,že VR v Poštorné byl mjr.Bednář.Jinak ze psů,kteří tam tenkrát byli,si pamatuji Coru,Anku,Alku,Astu.Vedle piketu jsem byl párkrát i na Rantálské závoře, i na kótě 205.První prověrku jsem zažil na Volze,přišel právě Michálek a Jura Opatřil,s ním jsem pak byl v PŠ. Jako lesák jsem musel uznat,že příroda tam byla nádherná,i když jsem byl zvyklý z Vysočiny na jiný druh lesa.Honza
 
Re: Re: Re: Re: re
ladislav flamík | 9.3.2012 11:30 | id 43469 | nahlásit

Ahoj Honzo,
ani ja som nemal problémy, býval som na Záhorí na dediny za humnom sme mali les a tak veľa času som trávil tam. Ja som narukoval 1.4.1969 bol som v Jemnici a potom som prišiel na rotu. Na rote zo mňa urobili psovoda, pretože sa tam pred tým nejaký chalan zastrelil, Láďa by o tom asi vedel viace lebo sa o tom moc nehovorilo. Dali mi psa ale neviem ako sa volal bol už starší, potom došlo k zámene naších psov súk so psami z inej roty ale mne tento pes zostal asi bol dobrý a mal už dosť rokov. Ja som sa o neho staral ale dosť bol voľne pustený až ho nejaký dobrák zastrelil. Ale získal som skúsenosti a potom som ešte psovoda robil.Maj sa Laco.
 
Re: Re: Re: Re: Re: re
jan mísař | 9.3.2012 14:08 | id 43476 | nahlásit

Ahoj Laco,se mnou bylo na vojně Záhoráků,byli to vesměs fajn kluci.Na Hatích nám vařil Jano Ďurněk,vyučený zámečník v Senici.Vařil tak výborně,že když jeden mazák-kuchař musel z roty odejít,tak se pakoval Jano Halčík,který o sobě tvrdil,že vaří v hotelu 1.třídy ve Svídníku.Od Ladi Tlapáka mladšího jsem se dozvěděl,že většina našich velitelů už nežije,nejvíc mě to překvapilo u Vébra,který byl relativně mladý.Z těch fen,co byly na rotě,vzpomínám ještě na Gábinu,ta byla úplně černá a byla s Jirkou Cittou v PŠ v Libějovicích.Honza
Zde již nelze dále reagovat
PS 1990-1992
Tomáš Hájek | 15.2.2012 09:05 | id 42344 | nahlásit

Do civilu 1992 z Poštorné
/Znojmo, Devět Mlýnů, Bořák, Poštorná, Ubla, Vyškovce nad Ipelom/ Zdravím všechny!
Zdravím
Kohut Lumír | 28.12.2011 14:35 | id 39836 | nahlásit

Ahoj zdravím. Sloužil jsem na Bořáku až do roku 1079 pod jménem Kohut Lumír:-) jj tam byly holky:-), taky jsem si jednu vzal.
 
Re: Zdravím
KOhut Lumír | 28.12.2011 14:36 | id 39837 | nahlásit

No to jsem dal datum. Oprava do roku 1979:-)))
 
Re: Re: Zdravím
Milan | 28.12.2011 16:46 | id 39847 | nahlásit

No konečne niekto okolo rokov keď som tam slúžil.
Ja som išiel do civilu na jar 78. Ale som v spojení s Rudom H. a ten šiel na jeseň 78. Tak to vyzerá že aspoň na jedného by si si mohol spomenúť :-)
 
Re: Re: Re: Zdravím
Milan | 28.12.2011 16:50 | id 39848 | nahlásit

Ešte by som dodal. Obaja sme na fotkách 1976 - 78
 
Re: Re: Re: Zdravím
Milan | 3.3.2012 21:18 | id 43151 | nahlásit

Ten Rudo H. Je Rudo Hájek a robil spojára ...To len pre poriadok. Takto si ho možno skôr niekto pamätá.
bořák
ruda hajek | 4.7.2011 15:35 | id 33214 | nahlásit

Na Bořáku jsem byl 1976-78.Nepoznávám to,tenkrát to byla jednopatrová budova.Velitel byl Zajíc.Některé nesrovnalosti bych mohl objasnit.Ozve se nějaký můj spolubojovník,byl bych velice rád.Nejsem s nikým v kontaktu.
 
Re: bořák
Milan | 12.7.2011 20:35 | id 33645 | nahlásit

A čo ja ??? :-))
 
Re: bořák
Tibor | 7.4.2012 23:56 | id 44521 | nahlásit

Túto novú rotu stavali v roku 1984-1986 keď som tam slúžil , ale ja som býval ešte v tej starej. Po nás sa mali všetci sťahovať do novej a teplej. V zime bolo vonku vtedy -36 stupňov a na izbách iba 5 stupňov. V poslednej izbe 0 stupňov. Bolo tam celkom v pohode, iba politruk major Cézar mi tam troška znepríjemnil život. Ale bič plieska na konci a tak ani ja som neťahal za kratší koniec. Do civilu som si priniesol z vojny super psa menom Aris.
Rajče.net
Eda Nachtigal | 26.6.2011 10:45 | id 32876 | nahlásit

mikin82.rajce.idnes.… Jsem Kvilďák 82-82 a myslím, že toto je na "vaší" rotě.
Sloužil jsem na Bořím dvoře v roce 1961-1963
Páleník Miloslav | 9.5.2011 18:13 | id 31133 | nahlásit

Dobrý den je zde někdo kdo sloužil v uvedeném období na rotě.
Ozvěte se,děkuji.
Páleník Milan.
KRONIKA ROTY PS BOŘÍ DVŮR
kilianzlipoltova | 6.12.2010 11:03 | id 23158 | nahlásit

hraničáři z Bořáku,pokud něco máte k obohacení knihy o této rotě,kterou dáváme pomalu dohromady,tak napište na mejl.kilianzlipoltova@email.cz,díky
 
Re: KRONIKA ROTY PS BOŘÍ DVŮR
Jiří Trojan | 30.10.2011 20:49 | id 37501 | nahlásit

Bořák je jedna z rot, kde měl ubytování pohraničníků na starosti můj otec pplk. Trojan, náč. ubytovacího oddělení. Vzhledem k tomu, že jsem již jako dítě znal všechny roty Znojemské brigády, je mi z ze současného stavu opravdu na blití....
KRONIKA ROTY PS BOŘÍ DVŮR
kilianzlipoltova | 7.11.2010 14:14 | id 21911 | nahlásit

zdravím hraničáře z Bořáku,podařilo se nám sehnat kroniku roty a přepisujeme ji do knižní podoby,která by měla vyjít v příštím roce,pokud něco máte zajímavého o této rotě např,fota a vzpomínky napište na moji adresu,díky
 
Re: KRONIKA ROTY PS BOŘÍ DVŮR
Jaromír Svobodník | 12.11.2010 17:46 | id 22138 | nahlásit

Napiš mě mail pošlu nějaké fotky staré roty
 
Re: KRONIKA ROTY PS BOŘÍ DVŮR
Tibor | 7.4.2012 23:45 | id 44520 | nahlásit

Pokiaľ by bol záujem, mohol by som ozrejmiť nejaké fakty z Bořáku v roku 1984-1986. Robil som tam psovoda.
DEDEK
Peter Jurík | 30.9.2010 17:03 | id 20727 | nahlásit

Na božáku som služil v r 89-90 ako psovod s hafanom BRIXOM.Spomienky su fajn,len nikoho nestretam a nemam ani kontakt.Ak si niekto spomenie moze sa ozvať.Z naseho cisla tu este sluzili:Radim Chovanec,Svato Verbik,Slavko Pirič,Pali Smolko,Peto Benčat,a dalsi fajn chalani.Video som si pozrel je fajn,len pri pohlade na tu devastaciu srdce zabolí.Drzte sa v pohode pohraničníci.
 
Re: DEDEK
jiri hofman | 6.11.2011 21:55 | id 37737 | nahlásit

Ahoj. na Bořáku sem sem byl od prosince89. Byl sem u kuchařu takže sem mel přijimač jen měsíc. Palo Smolko a Laco Polak byli na Bořáku v kuchyni. Já byl vaše mladší pulka. Ještě tam byl Fero Verčimak to byl váš starej myslím. Jo to video je sila. Měj se a ozvi se.
 
Re: DEDEK
Tibor | 8.4.2012 00:59 | id 44523 | nahlásit

Psa Brixa som poznal osobne, bol menší, veľmi ostrý a takej vlčej srsti. Mám z neho aj fotky. Keď som tam slúžil, mal asi 2 roky. Do civilu som išiel v 86-tom. Mená psov ktoré si pamätám boli Argo, Duxo, Pexo, Dan, Gil, Cedro,
oprava popisu obrázku č.96
Peter Grajzeľ | 23.7.2010 15:32 | id 18626 | nahlásit

Správne by to malo znieť.
Na téhle rovince končil úsek roty Boří Dvůr a štafetu přebírala rota Lány. SiS vedla po pravé straně. Vzadu se již zvedá hráz Františkova rybníku. To je už bývalý úsek roty Poštorná.
Úsek roty Lány začínal až úsekom roty Poštorná za mostom na druhom brehu Dyje.
 
Re: oprava popisu obrázku č.96
Peter Grajzeľ | 23.7.2010 15:35 | id 18627 | nahlásit

Takto je to správne.
Na téhle rovince končil úsek roty Boří Dvůr a štafetu přebírala rota Poštorná. SiS vedla po pravé straně. Vzadu se již zvedá hráz Františkova rybníku. To je už bývalý úsek roty Poštorná.
Úsek roty Lány začínal až úsekom roty Poštorná za mostom na druhom brehu Dyje.
 
Re: Re: oprava popisu obrázku č.96
Oldřich Vítek | 23.7.2010 15:41 | id 18628 | nahlásit

Jsem se upsal. Všem je jasné, že sousední rota je Poštorná. Hned to opravím. Díky Peco. Olda.
Všude samá munice
Michal | 15.5.2010 19:09 | id 16016 | nahlásit

Ahoj kluci,
jak moc se to v Bořím lese odminovávalo??? Já kde kopnu, tak tam vždy něco najdu. A taky se toho hodně válí jen tak po lese... viz: kvhmz.webnode.cz/ v sekci novinky...
 
Re: Všude samá munice
Jan Hofírek | 29.11.2011 09:34 | id 38521 | nahlásit

Ahoj, Michale,
já jsem byl na Bořáku 1979 - 81, munice se tam povalovala všude, mne to ale tehdy nijak nezajímalo. Mám ale kamaráda, pro kterého jsou všelijaké ty granáty a miny z 2. světové velkým koníčkem - chci se zeptat, nemohl bys mně něco dát, abych mu mohl udělat radost? Přijel bych. Honza
CO DODAT
TAZ-33 | 9.3.2010 21:40 | id 13470 | nahlásit

tak brouzdám netem a ejhle.jsem místní ale co mi vždy unikalo co je v tomhle objektu za kryt.je to za hlavní budovou velkej val který není ani na jedné foto což mi nějak uniká.mohl by mi někdo , kdo tu sloužil říct nač to sloužilo.je to celé zatopené tak návštěva není možná.děkuji email TAZ-33@SEZNAM.CZ
 
Re: CO DODAT
FOJTIK | 10.3.2010 21:07 | id 13536 | nahlásit

Ten val je za hlavní budovou ?. Když se podíváš na dobové foto Lány tam je taky val a uprostřed zděná budova s rampou. Je to ženijní skládka. Zamčeno zapečetěno za provozu. Byly tam ženijní trhavyny, tlaková vlna šla nahoru
 
Re: Re: CO DODAT
TAZ-33 | 13.3.2010 18:01 | id 13709 | nahlásit

jo.za hlavní budovou.byl jsem tam včera se podívat a lituju že jsem tam nejel když byly ještě mrazy.bych tam mohl po ledu.jsem to napsal asi špatně.mě to spíše připadá jako krty anebo je to vážně určeno k uložení munice.hned vedle je nějaká trafostanice nebo něco takového.já to nafotím a basta ale na těhle foto to opravdu není.
 
Re: Re: Re: CO DODAT
Slavomír Konvalinka | 13.3.2010 18:57 | id 13711 | nahlásit

Sloužil jsem v Poštorné v r. 1975-77. Asi před 2.měsíci jsem se obrátil na Muzeum v Břeclavi s prosbou, zda nemají v archivu nějaké fotografie již zbourané staré roty, ale dodnes jsem neobdržel žádnou odpověď.
Vy oba jste místní, tak bych vás rád poprosil, zdali by nebylo možné nějaké foto získat. Ty Fojtíku ( neznám Tvoje křestní jméno) jsi už tady dříve psal, že vídáváš Jurka jezdit po Břeclavi na kole ( tomu chlapovi už musí být asi 80 let). V Poštorné žije i František Románek, bývalý staršina naší roty. No a ještě si myslím, že jsi se zmiňoval i o Fíkrovi jr.
Určitě tihle chlapi mají nějaké to foto, které by obohatilo tyhle stránky. Jestli vám to nebude dělat nějaké potíže, byl bych vám oběma vděčný nejen já, ale i ostatní kluci co sloužili na staré rotě. Letos se chystám navštívit Poštornou asi po třech letech. Nebylo by na škodu setkat se i s vámi i když jste na naší rotě nesloužili.Ještě nevím, kdy to bude, ale určitě nás bude víc, jak 3 kusy.
 
Re: Re: Re: Re: CO DODAT
TAZ-33 | 18.3.2010 16:43 | id 13937 | nahlásit

Ja tam nesloužil.Pouze se zajimam o to co je kolem me.Jezdivam nekolikrat do roka okolo a tak me to zajima.Ale pokud bych nejak mohl pomoct , proc ne.Pane Fojtik.Nafotil jsem to co mam na mysl a tak nevim jak ty fotky predat.Díky a navrhnete
 
Re: Re: Re: Re: Re: CO DODAT
FOJTIK | 19.3.2010 21:24 | id 13982 | nahlásit

Ve čtvrtek jsem se tam byl podívat. Nejlepší je asi sraz. Napiš na meil. Díky
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: CO DODAT
Michal | 17.5.2010 20:49 | id 16125 | nahlásit

Jednu fotografii jsem našel zde: sos19hodonin.websnad…
 
Re: Re: Re: Re: CO DODAT
Jozef Šlesarík | 5.8.2010 12:11 | id 19011 | nahlásit

Slúžil som na Bořáku v rokoch 1981-83 /mjr.Zajíc,npr.Hanáček,../.Mám niekoľko fotiek "roty" a okolia.Sú však vo veľmi zlej kvalite /vyrobene z neošetrovanych,nahodne najdenych filmov/.Ak máš záujem,pošli mailovú adresu.Ahoj.
kolega v zbrani))
Jozef Šlesarík
 
Re: Re: Re: Re: Re: CO DODAT
Jaromír Svobodník | 27.10.2010 21:21 | id 21570 | nahlásit

Asi jsme sloužilí spolu. Můžeš mě poslat nějakou fotku. Dík.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: CO DODAT
Jaromír Svobodník | 12.11.2010 17:29 | id 22137 | nahlásit

dik
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: CO DODAT
Tibor | 8.4.2012 01:04 | id 44524 | nahlásit

Kapitána Hanáčka som poznal, bol mi veľiteľom krátko a po ňom prišiel poručík Románek ako veľiteľ roty.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: CO DODAT
Jozef Šlesarík | 5.8.2010 12:15 | id 19012 | nahlásit

Zle som si prečítal.Ja mám fotky z roty Boří Dvur.Prepáč.J.Š.
 
Re: CO DODAT
jira | 19.4.2010 20:50 | id 15168 | nahlásit

v tom valu jsou nádrže na vodu. Bořák sice měl vlastní studnu, ale dávala málo kvalita byla mizerná.
Muselo se jezdit každý den něklikrát s cisternou do Břeclavi. Nahoře na valu byla (možná ještě je) bouda s čerpadlama.
Dudis
Petr Duda | 10.1.2010 14:41 | id 9686 | nahlásit

Ahoj.
Zdravím všechny co zde sloužili,nebo se o podobné věci zajímají.Je zajímavé se po letech podívat jak to na Bořáku vypadá.Docela solidní katastrofa.Já se na tuto rotu dostal v r.1986,ale to vypadala úplně jinak.Zrovna se dodělala a my jsme tam jezdili dodělávat nějaké věci na předání.Rota dopadla jako většina z nich.V té době jsem sloužil v Břeclavě a později na 2.rps Stálky.Dodnes se scházíme.Na těchto stránkách je odkaz i na naši rotu a srazy.Petr.
Natočil jsem pro Vás video!!!
Michal | 14.9.2009 00:43 | id 6031 | nahlásit

Tak mi to nedalo, zajel jsem na rotu a natočil jsem pro Vás video, jak to tam dneska vypadá... Mrkněte na: www.youtube.com/watc…
 
Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Ľuboš Ďurček | 2.10.2009 15:23 | id 6439 | nahlásit

Ahoj !
Na tejto rote som slúžil od príchodu z PŠ- ky z "Hajzlova" až do konca vojny 10/1988 s mojím číslom Robertom Bočkom , Jarom Vaškovičom a "Ripákom" Františkom Sobkom, s ktorými sa dodnes stretávam.
Moji mazáci - asi jedni z mála normálnych a tiež posledných "Švandrlíkovských " boli Kiss, Valík , Kortiš , Radič a Milich. Našu rotu som doteraz sledoval len z Google , ale toto video je niečo iné. Rozpamätal som sa na všetky priestory a na lampasákov : Veliteľa Románka , na alkoholika Březáka , Chuja Mužného so svojim slávnym výrokom : sex je zábava pro chudé , Psychopata Fryštáka a iných inteligentov. Priznám sa predstavoval som si , že v tejto inak celkom novej budove , je nasťahovaná nejaká slušná fima alebo fabrika , no ale od týchto bonzákov , pomocníkov PS , eštébákov a komunistov , ktorých je tu plný okres sa ani iné čakať nedalo.
s pozdravom Bur
 
Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Skoba | 10.10.2009 19:47 | id 6657 | nahlásit

Fryšták ? To fakt byl úkaz matky přírody ! Ale kdo nepoznal "ideového vůdce" ZVP roty mjr. Cézara, jako kdyby na vojně NEBYL ! Ten se po sametovce raděj uklidil do zapadlé dědinky k Vyškovu, do Drysic, a hraje si na hodného pána, majitele firmy konající ostrahu objektů. No, síla zvyku ! Čaute
 
Re: Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Robert Boček | 15.1.2010 19:37 | id 9946 | nahlásit

Ahoj já jsem mjr.Cézara zažil ijeho odchod avýměny za mjr.Mužného to byl taky dobrej k***t,
zaslechl jsem že ůdajně vyštípal i kap.Románka a poněm velel na rotě. Nevím zda-li je to důvěryhodná zpráva.
Jinak na rotě jsem se zastavil 25.9.2009 když jsem jel ze slovenska,mohu potvrdit "KATASTROFA" a mám nafoceno zhruba stejné foto.Jen z kotců pro naše čtyřnohé spolubojovníky nic nezůstalo ( zbouráno), jedno plus jsem,ale našel ato je že po stržení drátů jsou zachovány asfaltky které se používají jako ciklostesky.Tak letos plánuji týdení ciklo po rotách PS a ochtnávání dobrého moravského vína.Zdravím všechny kteří sloužili na Bořáku a jiných okolních rotách,doufám že na tyto stránky také zabloudí další mí spolubojovníci. Zatím čauky Robert
 
Re: Re: Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Tibor | 8.4.2012 01:20 | id 44526 | nahlásit

Major Cézar mi žral nervy, ale aj ja jemu som uštedril niekoľko nepríjemnýćh chvíľ. Rád na to spomínam.
Tibor
 
Re: Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Tibor | 8.4.2012 01:49 | id 44528 | nahlásit

Poznal som obidvoch. Cézar bol nepríjemnejší.
 
Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
miro števlík | 3.12.2009 12:02 | id 8147 | nahlásit

ahoj,služil som na rusnakoch 86-88 s robom bočekom som bol v primači v breclavi a potom sme potili krv na psovodskom výcviku v jemnici . stretávaš sa s ním? rád by som sa s ním stretol tiež.
 
Robert Boček 1986
Luboš Ďurček | 4.12.2009 08:10 | id 8185 | nahlásit

Nazdar Miro!
S Robertom Bočkom sa od vojny stretávame pravidelne , už v roku 1990 sme vycestovali na mesačnú cestu po Európe - až za polárny kruh.
Teraz dokonca spolupracujeme ja ako architekt a Robert ako dodávateľ centrálnych vysávačov. Boček sa vôbec nezmenil - stále vysmiaty , vyzera rovnako a povahovo je to stále dobrák od kosti. Mám na neho mobil : 00420603523181 , a E-mail : Robert.Boček@seznam.cz , a je tiez na Face booku.
 
Re: Robert Boček 1986
miro števlík | 4.12.2009 22:01 | id 8217 | nahlásit

vdaka za kontakt rád by som spoznal aj teba ,dufam že sa niekedy stretneme a zavspomíname .ja pracujem ako reštaurátor nábytku.na roberta sa teším.
 
Re: Robert Boček 1986
Vladimír Janský | 13.2.2010 18:32 | id 11842 | nahlásit

Ahoj Robo, neviem či si na mňa pamatáš, slúžil som s tebou v rokoch 1986-88 ., ako aj s Jaroslavom Vaškovičom, Robil som tiež psovoda so psom PUKOM. T.č. na mňa 0905 589 895 SR. Čau AMOR.
 
Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Zkrat | 6.7.2010 15:36 | id 18094 | nahlásit

Kiss, Valík,Veleba, Rosecký(?)(psovodi) , Kortiš(PZH) , Radič(RIP), Švrček, Dostál(řidiči), Milich a další byli moje čísla a dobří kluci. Na Bořáku jsem se taky už byl podívat-neskutečné! Staré budovy, když jsme se stěhovali, byly snad v lepším stavu!
Zdravím všechny spolubojovníky!
Zkrat.
 
Re: Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Honza | 6.7.2010 17:46 | id 18097 | nahlásit

Byl jsem tam před 14 dny ,mám aktuální foto. Zaslal jsem adminům, tak doufám, že to bude zveřejněno
 
Re: Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Robert Boček | 5.10.2010 16:07 | id 20914 | nahlásit

Ahoj Zkrate
já si pamatuji dobře byl jsi můj mazák možná si na mne spomeneš měl jsem psa Amora,Fandu Velebu (pes
Dan)toho jsem naposled vyděl asi 98 tenkrát měl tři holky(dcery) Valík, Kiss Argo který říkával špatně česky přísloví "já tobě dala prst a ty chcela celá noha"nato se nedá zapomenout :) Ripák měl Duksa,Kortiš ty jeho bonsaje jo je to 24 let, ale rád bych se zase s někým setkal i další z mého čísla Durček,Vaškovič,Bérczik,Sobek,Hasmanda a další
klidně napište budu rád Robert
 
Re: Re: Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Zavrtal Josef | 13.10.2010 21:38 | id 21145 | nahlásit

Koukám že z mého čísla zatim žádná účast tak vám je trochu připomenu,rok 87-89/Mrva,Zavrtal,Sova,Babička,Gahýr,Petr a Pavel Kysel,Stanek,Veleba,Serbousek,Ondráček,Studeník.Jo a můj pes Aron.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Anton | 16.11.2010 21:05 | id 22285 | nahlásit

Pepo nie Ondráček ale Ondrášek
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Zavrtal Josef | 7.12.2010 18:30 | id 23215 | nahlásit

Tak promiň je to dlouho od naší rozlučky v Bratislavě.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
anton | 13.12.2010 16:22 | id 23392 | nahlásit

možeme tu Blavu zopakovať
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Zavrtal Josef | 18.12.2010 11:22 | id 23547 | nahlásit

V Březnu jedu na Slovensko na dovču do Zuberce
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Peřina Josef | 22.2.2011 14:26 | id 27348 | nahlásit

ahoj.možna si mě pamatuješ,alemoje přezdivka byla/fanka/.ty jsi byl muj mazak.byl jsem tam od r.88 do r.90.taky tu ještě nevidim muj ročnik,ale poznavam tu jak durčeka tak i jurika.vlastně jurik měl tveho psa arona s kterym měl i zadrženi.měli jsme ho jako poplachovka na již přechodu Reintal.taky si vzpominam na durčeka,a taky jsem si myslel že tato budova mohla byt jako penzion,nebo pro jinou věc,ale co jsem viděl tak to je hnus,co z ni zustalo.....na fotkach byl dotaz na starou budovu,u roty,tak ta chalupa vedle roty co stoji byla stara rota,
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Peřina Josef | 22.2.2011 14:34 | id 27349 | nahlásit

oprava jurik měl brixe,od krenželoka,ne arona,jak jsem zminil .
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Tibor | 8.4.2012 01:32 | id 44527 | nahlásit

Dana si pamätám, bol to najkrajší pes na rote, úplne čierny ako uhoľ, bomba postava, ale cholerik. Nikdy nechcel pustiť rukáv, dokonca mu pálili aj špaky z cigariet na nose aby pustil, Argo bol mohutný blázon, Duxo bol dobrý stopár, ktorý slúžil aj poplachovky. Ja som si Arisa zobral domov do civilu. Takisto som s ním slúžil väčšinou poplachovky spolu s Duxom. Duxa mal vtedy Igor Dragula a mal s ním aj dvoch zadržaných. Bola to pekná akcia a službu mal Cezar.
 
Re: Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Tibor | 8.4.2012 01:17 | id 44525 | nahlásit

Románek bol veliteľ roty a Fryšták veliteľ čaty. Fryšták bol sice trafený, ale ak si s ním vychádzal dobre, bol super. Ak si ho odžubal, tak si to s Tebou vybavil, častokrát medzi štyrmi očami. A odžubať sa nenechal. Ak si prišiel na rotu z opušťáku a samozrejme mal nejakú pálenku, lepšie mu to bolo povedať a on pochopil a nechal tak. Ale ak našiel, tak vedel byť nepríjemný.
 
Re: Natočil jsem pro Vás video!!!
Robert Boček | 15.1.2010 20:23 | id 9948 | nahlásit

Ahoj potřeboval bych prosim zda-li někdo nemá kontakt na Pištu Czontos byl semnou na výcviku v Břeclavi na Bořáku a pak ho převe.na OPK Poštorná
oženil se ještě na vojně a vým že se mu narodil v 1989 kluk od té doby nemám žádné zprávi. Sloužil 86-88 podzim.Dík za info Robert
Chlapci, mám na Vás dotaz
Michal | 5.9.2009 21:53 | id 5836 | nahlásit

Zdravím,
chtěl bych se zeptat, jestli náhodou něco nevíte o bývalé muniční továrně Muna z II. světové války. Hledám informace všude možně, ale nikdo skoro nic nec neví. Proto se ptám Vás, protože jste tam sloužili. Díky...
 
Re: Chlapci, mám na Vás dotaz
pegrall | 5.9.2009 22:40 | id 5837 | nahlásit

V bývalej továrni MUNA bola od roku 1984 nová rota 21 rPS Poštorná. Pokiaľ viem tak teraz je tam zariadenie pre zaistenie cudzincov Poštorná. Pozri si objekty PS Poštorná.
 
Re: Re: Chlapci, mám na Vás dotaz
čuvajs | 6.9.2009 21:55 | id 5849 | nahlásit

O té továrně něco vím:-)Pár jejich pozůstatků jsem našel a zneškodnil. V ZZC Poštorná jsem taky nějakou dobu pracoval.
 
Re: Re: Re: Chlapci, mám na Vás dotaz
Michal | 12.9.2009 23:47 | id 5988 | nahlásit

Zdravím,
měl bych několik dotazů ohledně odminovacích prací a samotné továrny. Pokud máte aspoň trošku čas a chuť, kontaktujte mě prosím na info.kvhmz@gmail.com. Předem velice děkuji...
 
Re: Re: Re: Re: Chlapci, mám na Vás dotaz
jira | 14.9.2009 20:58 | id 6059 | nahlásit

s minohledačkou chodil po lese nadpraporčík Macka (doufám, že si jméno pamatuju dobře). některé pěkné kousky repasoval, ostatní odpaloval na Dukle (UVZ).
Našel prý věškerou munici, kterou Němci za války používali. Když jsem odcházel do C, říkal, že už mu chybí jenom lodní mina.
 
Re: Re: Re: Re: Chlapci, mám na Vás dotaz
Midla | 11.10.2009 18:07 | id 6676 | nahlásit

Čau,
jestli vlastníš minohledačku nebo jakýkoliv detektor kovů, jsem ochoten dělat doprovod a účastnit se "hledací" akce. Sloužil jsem tam v letech 84-85 a museli jsme chodit pouze po vyznačených úsecích, jinak uhnout z cesty by se, jak nám bylo řečeno, mohlo stát životu nebezpečné. Čau, Midla
 
Re: Re: Re: Re: Re: Chlapci, mám na Vás dotaz
Midla | 11.10.2009 19:29 | id 6679 | nahlásit

Koncem války se nacistická mašinerie pomalu zadrhávala, až se v dubnu zastavila docela. Němci uprchli a v továrně naplněné doslova "po střechu" nevyexpedovanou municí zůstalo několik stovek nucených pracovníků. Nebezpečí se stupňovalo s přibližováním fronty, protože jediný zbloudilý dělostřelecký granát by způsobil pohromu gigantických rozměrů. Vězni se rozprchli po okolí a ve sklepích přečkávali spolu s místními obyvateli přechod fronty. Osvobození přinesly ruské jednotky 21. 4. 1945, které také ihned obsadily zbrojařský komplex v Bořím lese. Teprve nyní bylo možné projít celý labyrint objektů muny se všemi vlečkami, provozy, sklady a dalšími objekty. Ruské velení rozhodlo, že podobný podnik nebude ČSR po válce potřebovat a nařídilo vyhození do vzduchu. Likvidace byly však provedena velmi nedbale a výsledkem bylo, že munice byla rozmetána po celém lesním areálu. Mohlo by se zdát, že výbuchy odpálenými ruskými ženisty se historie Muny uzavřela. Ve skutečnosti jen začala další, tentokrát poválečná kapitola. Vojenští ženisté se sice snažili hned po válce les očistit, ale munice bylo takové množství, že po vyhlášení hraničního pásma byl beztak nepřístupný les raději ponechán svému osudu. A takto popisuje situaci v Muně v roce 1960 pyrotechnik:
I když 15 let po válce, obrovský prostor v okolí bývalé německé muniční továrny byl stále doslovně posetý neskutečným množstvím volně poházené munice, vržené do prostoru obrovskou silou výbuchů při likvidaci muničních skladů rozmístěných po lese. Tato skutečnost tehdy dělala vrásky snad jen pracovníkům Lesního závodu pro ztížené pracovní podmínky. Ostatní občané se do tohoto prostoru dostávali jen velmi zřídka vzhledem k existenci hraničního a zakázaného pásma. A tak munice v té době ohrožovala ?jen? lesáky a vojáky, kteří byli v tomto směru dostatečně poučeni. ......
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Chlapci, mám na Vás dotaz
Michal | 13.10.2009 08:52 | id 6731 | nahlásit

Ahoj Mildo,
ozvi se mi na info.kvhmz@gmail.com a domluvíme se na tom hledání. Tvůj doprovod bude určitě přínosem...
Zde již nelze dále reagovat
22.rota PS Lány
Jaro | 14.8.2009 02:55 | id 5421 | nahlásit

Nájde sa u niekto , kto služil 88-90 na
Lánoch????Bol som tam ako psovod.
 
Re: 22.rota PS Lány
FOJTIK | 11.10.2009 19:44 | id 6680 | nahlásit

Musíš najít stranky 22 rPS Lány tady jsi na Bořáku v těch letech tam sloužil Tomáš Dvořák autor fotek
Ozvite sa
Peter Matúš | 24.4.2009 21:31 | id 3121 | nahlásit

Aj tu som slúžil asi mesiac, kým som nešiel do
Hevlína... Bolo to zvláštne, ale vzpomínam v
dobrom...
 
Re: Ozvite sa
... | 1.5.2009 18:59 | id 3260 | nahlásit

a není ještě pár rot kolem pohanska atd..zdáse že
tu chybý nějaké vojenské stavby až po slovensko
 
Re: Re: Ozvite sa
Tomáš | 2.5.2009 10:05 | id 3275 | nahlásit

Jsou tam ještě 3roty;Poštorná,Lány,Ruské domy.
 
Re: Re: Re: Ozvite sa
... | 20.5.2009 08:11 | id 3620 | nahlásit

tak by sem mohli přidat
 
Re: Re: Re: Re: Ozvite sa
pegrall | 20.5.2009 19:53 | id 3630 | nahlásit

zdravím susedov z Božáku, ja som slúžil na
Poštorné 1977-79.
 
Re: Re: Re: Ozvite sa
Maťo | 14.7.2009 17:11 | id 4896 | nahlásit

Jo, jo Lány...... tam slúžil kamarát Jaro Herbert.
k***a musím ho usmerniť nech prispeje
 
Re: Re: Re: Ozvite sa
Jiří | 9.8.2009 19:42 | id 5360 | nahlásit

Sloužil jsem na Ruských Domech..1985-87
 
Re: Re: Re: Re: Ozvite sa
Ondrejpička | 11.10.2009 18:17 | id 6677 | nahlásit

Hoši, "Rusnáky" už neexistují, Lány jsou v havarijním stavu, na Poštorné je záchytné středisko pro běžence a Bořák je k zaplakání, viz. video od býv. spolubojobníka. Čaute, Ondrejpička
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky
Úvod | Mapa stránek | | Login | Nahoru^