| Předchozí | 1 fotografie T.Parkan z 35 | Další |

Hlavní brána roty Lány, pohled směrem k autoparku. Za branou napravo stojí garáž pro pohotovostní UAZ.
Autor: T.Parkan | Pořízeno: 7.2009 | 19×
Autor: xxxx | Pořízeno: xxxx | 1×
Autor: J.Stružka | Pořízeno: 6.2010 | 15×
Sekce:
Pohraniční roty 4. bPS
22. rPS - Lány
(35 fotografií)
22. rota 4. praporu 4. brigády Pohraniční stráže
V současné době (r. 2009) areál patří podniku Lesy ČR, Lesní závod Židlochovice, obora Soutok. Je využíván jako zázemí lesáků, některé budovy jsou v celkem dobrém stavu, hlavní budova roty v jižní části areálu již neexistuje.
Rota se nachází v překrásné přírodě lužních lesů, což ale přináší nemalé komplikace: je zde obrovské množství komárů. Údajně zde pohraničníci sloužili v ochranných síťkách a okna hlavní budovy musela být vybavena síťkami taktéž.
V současné době (r. 2009) areál patří podniku Lesy ČR, Lesní závod Židlochovice, obora Soutok. Je využíván jako zázemí lesáků, některé budovy jsou v celkem dobrém stavu, hlavní budova roty v jižní části areálu již neexistuje.
Rota se nachází v překrásné přírodě lužních lesů, což ale přináší nemalé komplikace: je zde obrovské množství komárů. Údajně zde pohraničníci sloužili v ochranných síťkách a okna hlavní budovy musela být vybavena síťkami taktéž.
Okres: Břeclav
GPS: 48°43'6.687"N, 16°55'11.687"E
Související fotogalerie
Dobové foto
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
Sestava 4prap. PS Břeclav 1951 - 1990.
1951 - 1952 1952 - 1954
Sedlec u Mikulova - 17 rPS - 20 rPS
Valtice - 18 rPS - 21 rPS
Boří Dvůr - 19 rPS - 22 rPS
Poštorná - 20 rPS - 23 rPS
Lány - 21 rPS - 24 rPS
Ruské Domy - 22 rPS - 25 rPS
1954 - 1966
Sedlec u Mikulova - 23 rPS
Valtice - Raisna - 24 rPS
Valtice - Cel. Úřad - 25 rPS
Boří Dvůr - 26 rPS
Poštorná - 27 rPS
Lány - 28 rPS
Doubravka - 29 rPS - 1966 zrušena
Ruské Domy - 30 rPS
1966 - 1978 Pod ČSLA 1978 - 1990
Valtice - Raisna - 22 rPS - 18 rPS
Valtice - C.Ú. - 23 rPS - 19 rPS
Boří Dvůr - 24 rPS - 20 rPS
Poštormá - 25 rPS - 21 rPS
Lány - 26 rPS - 22 rPS
Ruské Domy - 27 rPS - 23 rPS
Sestava Pohraniční Policie Břeclav 1990 - 1992
Mikulov na Moravě
Sedlec u Mikulova
Valtice - Raisna
Poštorná
Lanžhot
1993 - 2000
Pod Policii ČR S JmK Brno a OŘ PČR Břeclav
Sedlec u Mikulova - 17 rPS - 20 rPS
Valtice - 18 rPS - 21 rPS
Boří Dvůr - 19 rPS - 22 rPS
Poštorná - 20 rPS - 23 rPS
Lány - 21 rPS - 24 rPS
Ruské Domy - 22 rPS - 25 rPS
1954 - 1966
Sedlec u Mikulova - 23 rPS
Valtice - Raisna - 24 rPS
Valtice - Cel. Úřad - 25 rPS
Boří Dvůr - 26 rPS
Poštorná - 27 rPS
Lány - 28 rPS
Doubravka - 29 rPS - 1966 zrušena
Ruské Domy - 30 rPS
1966 - 1978 Pod ČSLA 1978 - 1990
Valtice - Raisna - 22 rPS - 18 rPS
Valtice - C.Ú. - 23 rPS - 19 rPS
Boří Dvůr - 24 rPS - 20 rPS
Poštormá - 25 rPS - 21 rPS
Lány - 26 rPS - 22 rPS
Ruské Domy - 27 rPS - 23 rPS
Sestava Pohraniční Policie Břeclav 1990 - 1992
Mikulov na Moravě
Sedlec u Mikulova
Valtice - Raisna
Poštorná
Lanžhot
1993 - 2000
Pod Policii ČR S JmK Brno a OŘ PČR Břeclav
Re: Sestava 4prap. PS Břeclav 1951 - 1990.
Vladimír B. | 9.4.2012 17:20 | id 44635 | nahlásit
Fojtíku čo to bláboláš 1966 - 1978 Pod ČSLA 1978 - 1990 kde si to nabral taký rozsah pod ČSLA.
Re: Re: Sestava 4prap. PS Břeclav 1951 - 1990.
Informace jsou převzaty. Bohužel jsem to napsal ve dvou sloupcích a po odeslání se to semlelo dohromady. Ja to přepíšu.
Re: Re: Re: Sestava 4prap. PS Břeclav 1951 - 1990.
1951-1952
Sedlec - 17 rPS
Valtice - 18 rPS
Boří Dvůr - 19 rPS
Poštorná - 20 rPS
Lány - 21 rPS
Ruské Domy - 22 rPS
1952-1954
Sedlec 20 rPS
Valtice - 21 rPS
Booří Dvůr-22 rPS
Poštorná - 23 rPS
Lány - 24 rPS
Ruské Domy-25 rPS
1954-1966
Sedlec - 23 rPS
Valtice-Raisna - 24 rPS
Valtice- C.Ú. - 25 rPS
Boří Dvůr - 26 rPS
Poštorná - 27 rPS
Lány - 28 rPS
Doubravka - 29 rPS
Ruské Domy - 30 rPS
1966-1978 (CSLA)
Valtice - 22 rPS
Valtice C.Ú.- 23 rPS
Boří Dvůr - 24 rPS
Poštorná - 25 rPS
Lány - 26 rPS
Ruské Domy - 27 rPS
1978-1990
Valtice Raisna - 18 rPS
Valtice C.Ú. - 19 rPS
Boří Dvůr - 20 rPS
Poštorná - 21 rPS
Lány - 22 rPS
Ruské Domy - 23 rPS
Sedlec - 17 rPS
Valtice - 18 rPS
Boří Dvůr - 19 rPS
Poštorná - 20 rPS
Lány - 21 rPS
Ruské Domy - 22 rPS
1952-1954
Sedlec 20 rPS
Valtice - 21 rPS
Booří Dvůr-22 rPS
Poštorná - 23 rPS
Lány - 24 rPS
Ruské Domy-25 rPS
1954-1966
Sedlec - 23 rPS
Valtice-Raisna - 24 rPS
Valtice- C.Ú. - 25 rPS
Boří Dvůr - 26 rPS
Poštorná - 27 rPS
Lány - 28 rPS
Doubravka - 29 rPS
Ruské Domy - 30 rPS
1966-1978 (CSLA)
Valtice - 22 rPS
Valtice C.Ú.- 23 rPS
Boří Dvůr - 24 rPS
Poštorná - 25 rPS
Lány - 26 rPS
Ruské Domy - 27 rPS
1978-1990
Valtice Raisna - 18 rPS
Valtice C.Ú. - 19 rPS
Boří Dvůr - 20 rPS
Poštorná - 21 rPS
Lány - 22 rPS
Ruské Domy - 23 rPS
Pozdrav svým spolubojovníkům a velitelům
Roman Kašuba | 11.3.2012 04:11 | id 43532 | nahlásit
Všechny zdravím,
zvlášť Fojtíka a spojaře Szaba.
Včera jsem zavzpomínal na staré časy a to tak, že jsem projížděl Jemnicí, kde jsem po narukování dělal KŘK. Hledal jsem kasárna a nalezl jen nějaký zchátralý komplex, kde jsem to nemohl vůbec poznat(paměť po 26letech už slouží špatně). Tak jsem večer začal pátrat na internetu a zjistil jsem, že to byl bývalý vojenský autopark a kasárna byla v roce 2008 srovnána se zemí. Tím jsem se vlastně propracoval až na tyto stránky, ktré mě mile překvapily.
Byl jsem na Lánech za éry velení Komosný, Stulík, Jirava, Fojtík, Žaloudek, který později odešel a přicházivší Tuček a Pašek a mužstva jako provijanťák Kašník(můj ročník), Lenin(bunťák), Sanetrník(bunťák) s převráceným traktorem, záložák s prostřeleným břichem a já s velitelským UAZem, kterým jsem přerazil sloup tel.vedení.
Byly to pěkné časy, škoda jen, že to nádherné prostředí už nikdy nebude tak panenské a udržované jak bylo dříve. Zvěře ubylo a správce se již o oboru nestará tak jak dříve a ta chátrá. A poněvadž jsem si manželku dovezl přímo z vojny, z Lanžhota, tak si sem tam ten čas na melancholický výlet do obory najdu a to i přesto, že bydlíme jinde.
Fakt super stránky, super fotky, díky za ně.
zvlášť Fojtíka a spojaře Szaba.
Včera jsem zavzpomínal na staré časy a to tak, že jsem projížděl Jemnicí, kde jsem po narukování dělal KŘK. Hledal jsem kasárna a nalezl jen nějaký zchátralý komplex, kde jsem to nemohl vůbec poznat(paměť po 26letech už slouží špatně). Tak jsem večer začal pátrat na internetu a zjistil jsem, že to byl bývalý vojenský autopark a kasárna byla v roce 2008 srovnána se zemí. Tím jsem se vlastně propracoval až na tyto stránky, ktré mě mile překvapily.
Byl jsem na Lánech za éry velení Komosný, Stulík, Jirava, Fojtík, Žaloudek, který později odešel a přicházivší Tuček a Pašek a mužstva jako provijanťák Kašník(můj ročník), Lenin(bunťák), Sanetrník(bunťák) s převráceným traktorem, záložák s prostřeleným břichem a já s velitelským UAZem, kterým jsem přerazil sloup tel.vedení.
Byly to pěkné časy, škoda jen, že to nádherné prostředí už nikdy nebude tak panenské a udržované jak bylo dříve. Zvěře ubylo a správce se již o oboru nestará tak jak dříve a ta chátrá. A poněvadž jsem si manželku dovezl přímo z vojny, z Lanžhota, tak si sem tam ten čas na melancholický výlet do obory najdu a to i přesto, že bydlíme jinde.
Fakt super stránky, super fotky, díky za ně.
Re: Pozdrav svým spolubojovníkům a velitelům
Zdar KUBUŠI velice dobře si tě pamatuju,byl si můj mazák.Myslím,že byla po tobě pojmenována jedna zatáčka a Anglické cestě jestli se nepletu.Zatím ahoj LEE.
Re: Re: Pozdrav svým spolubojovníkům a velitelům
Kabusi | 20.4.2012 09:31 | id 45108 | nahlásit
Nazdar LEE,
omlouvám se, že odpovídám tak pozdě, ale nějak mi zlobil kompl.
Vzpomínám si na Tebe taktéž dobře, "vzpurňák" LEE, bylo Tě všude plno. Jaja ta zatáčka na Anglické po mě byla pojmenovaná. Takže další známý spolubojovník.
Tak se měj Kabuši
PS. shání se jakékoli fotografie
omlouvám se, že odpovídám tak pozdě, ale nějak mi zlobil kompl.
Vzpomínám si na Tebe taktéž dobře, "vzpurňák" LEE, bylo Tě všude plno. Jaja ta zatáčka na Anglické po mě byla pojmenovaná. Takže další známý spolubojovník.
Tak se měj Kabuši
PS. shání se jakékoli fotografie
Re: Re: Re: Pozdrav svým spolubojovníkům a velitelům
Renda | 1.5.2012 12:46 | id 45425 | nahlásit
Nějaký fotky z vojny mám,jsou všechny černobílé a kvalita asi nic moc,ale rád se na ně občas podívám.Hlavně na OLAFA...........byl to PÁN PES,žil asi ještě 10 let v civilu.
FOJTIK pro Provianťáka z Lánů
Klikni na modrého FOJTIKA ukáže se mail a napiš. Vysvětlím to zavřítí.
Technik - Tuček
Smutná správa. Franta bohužel již není mezi námi.
Re: Technik - Tuček
Čest jeho pamiatke,on došiel na Lány pred naším civilom v 86 -tom
ps lany stara rota zameček
malinkovič rudolf | 6.12.2011 10:28 | id 38794 | nahlásit
ahoj peesaci.vchni.slouzil jsouzil jsem do roku 1962 na stare rote zamecku budu rad rdys se me nekdo ozve zvas kamarad zdenek .zdravi vsechny pesaky. ruda neproudo
stara rota lany....zameček
doufam ze se nekdo ozve zdravim ruda.
stara rota lany....zameček
doufam ze se nekdo ozve zdravim ruda.
79-81
Prosím, je-li to možné, chlapi prosím ozvěte se
jaro 79 - 81
jaro 79 - 81
Byla rota Dúbravka
Lamač | 9.6.2011 20:38 | id 32319 | nahlásit
Jako dítě jsem byl na návštěvě otce v Lanžhotě,který sloužil na Důbravě,Důbravce ??? Přimo v lese jsme nebyli. Existuje toto místo /budova/ a kde se nachází ?Děkuji
Re: Byla rota Dúbravka
Dobrý večer rota Důbravka byla. Na fotkách Signálka v úseku Lány foto č. 14. Na fotkách 1 - 14 je nafocena přístupová cesta.
vaření na Lánech
Prosím , jestli se někdo může ozvat z pobytu na rotě Lány 79 - 81. Když jsem dnes objevil tyto stránky, málem mi vyhrkli slzy do očí. Ta vzpomínka na tu dobu je po tolika letech velice živá. Jenom mně mrzí, že na fotografiích není ještě stará rota. Od vojny jsem se bohužel nestačil podívat na starou rotu. Nyní již člověk vzpomíná jen v dobrém. Jestli si někdo pročítá tyto stránky z onoho ročníku, ať se prosím ozve.
Kuchař Olin Haiker
Kuchař Olin Haiker
Re: vaření na Lánech
Skus Dobové foto pod L jsou Lány a v různém je úsek Lánů. Staršinu dělal Laďa Vykukal ??
Re: Re: vaření na Lánech
Myslím že to byl určitě. Pocházel snad někde od Bratislavy
Re: Re: vaření na Lánech
Pane npor. Fojtíku, neustále obdivuji tvůj zájem o histirii PS roty Lány a dění na soutoku a okolí, jsi-byl jsi a doufám,že budeš takový jáký jsi, byl-jsi a doufám,že budeš. Jsi hraničář tělemi i duší ,odvedl jsi obrovský kus práce i v nové době a jako psovod,kterým jsi se stal, jsi dosáhl mimořádných výsledků při ochraně SH a později na úseku speciální kynologie v boji proti terorismu a zbezpečování mezinárodních akcí na území ČR. Mnoho štěstí a zdaraví na zaslouženém odpočinku ti přeje JuraK9
Re: Re: vaření na Lánech
Provijnant | 17.2.2012 21:30 | id 42496 | nahlásit
Fojtík ako sa máme a čo robí Lanžhot.Bola doba Fikr,Komosný,Stulík,Jirava
Re: Re: Re: vaření na Lánech
Dobře, asi 180 cm, černé vlasy z Blavy ??????.
Re: Re: Re: Re: vaření na Lánech
Provijnant | 19.2.2012 22:19 | id 42578 | nahlásit
Nie nie Blava kto Vám pohal podpisovať Fikra keď ste išli na uzávierku do Znojma kto Vám pomáhal keď bol staršina Vykoukal na výcviku a Vy ste robil staršinu
Bola sranda a dobre sa na to aj po rokoch spomína
A ako sa máta???
Bola sranda a dobre sa na to aj po rokoch spomína
A ako sa máta???
Re: Re: Re: Re: Re: vaření na Lánech
Mám v tom zmatek. Vidim tu postavu ve výšce a vlasech jsem se nezpletl, pevnější postava. Jenom ty roky mne pletou. Asi 82-84. 84-86 byl provijanťák Lorenz po něm Kašník. Lorenza jsem našel na fotce spolu se Sanetrníkem. Když Sanetrník převrátil traktor tak se přes noc opravil právě diky Kašníkovi. Staršina byl odvelen do Bratislavy na půl roku. Tam se připravovala pochodová jednotka na nějaké výročí. A díky za ten podpis ještě se hodil. Možná se pletu v rokách prosil bych upřesnit. Díky.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: vaření na Lánech
Jo a když jsi šel do civilu tak ses radoval, že Tě nezavřely. Pamatuješ.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: vaření na Lánech
Provijnant | 5.3.2012 19:09 | id 43285 | nahlásit
Dík za to meno Lorenz po nom som nastupoval ja.Inák s tým vezením ste ma dostal lebo take si nič nepamätám,nemal som nijaký prúser ani som nič také nespravil prečo by som mal isť do vezenia ani ma Fikr nijako nepokarhal že by takéto niečo hrozilo.Neviem či si spomínate na Dubravku tam som chodil obsluhovat papalášov ked tam zoskratovala chladnička a začalo tam horieť vtedy mál službu Jirava ked mu velitel volal Volajte zbory požiarne zbory potom sa odmlčal a zase Volajte zbory všetky zbory a Jirava dodal ano voláme aj spevácke.Potom sme tam boli bolo to len zadímene spomínam si že tam bol aj ten lekár neviem či kpt alebo mjr Kana,pplk Nemý atd no bola šou.A Vykoukal nebol v Bratislave ked ste robil staršinu ale bol vo výcviku aj s Jiravom tak sa mi ydá že to bolo na posadke kam sme chodili na nakupi do army robila tam velitelová manželka.To bol ten čas keď sme spolu bačovali na Lánoch. 83-85 na jar som odchádzal do civilu.Potom keď som bol v Breclavy bol som na návšteve u Komosného vtedy bol velitelom roty on a potom neviem či neodišiel niekde do Prahy.A čo vieteo nich niečo Stulík,Jirava,Komosný,Vykoukal celkom rád by som si s vami pokecal.Dík
Zde již nelze dále reagovat
Re: řidičNa na Lánech
Na Lánech jsem sloužil v letech 79-81 jako řidič gazíka. Matně vzpomínám na hubeného kuchaře, blond vlasy a opravdu dobrou kuchyň. Sloužil jsem na staré rotě a pak 3 měsíce na nové. Potom jsem byl na 3 měsíce převelen na Rajsnu. Tak pokud jsi to ty, tak vím o koho se jedná :)
Re: Re: řidičNa na Lánech
Prosimtě v kterém měsíci jste se stěhovaly na novou rotu.
Re: Re: Re: řidičNa na Lánech
Petr Habarta | 18.3.2011 12:27 | id 28943 | nahlásit
Snad září 100%to není.
Re: Re: Re: Re: řidičNa na Lánech
Na rotě Lány jsem sloužil roky 80 až 82 březen. Na novou rotu jsme se stěhovali od října 81.Na štědrý den jsme už měli večeři na nové rotě.Ona se stěhovala postupně tak nejde určit přesný čas. Jinak moje přezdívka byla Kondor a Hraboš by to měl vědět, protože mi ji přidělil.Dělal jsem staršího řidiče a posledního půl roku technika roty, protože rotm. Puškel šel do civilu.
Re: Re: Re: Re: Re: řidičNa na Lánech
Omlouvám se za předchozí milnou informaci o roku stěhování roty. Byl to už rok 1980 od října.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: řidičNa na Lánech
Díky za odpověď. Jsem ten mladý, kterému jsi předával technika roty. A se spojařem radily ať se Kašický stane starším spojařem.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: řidičNa na Lánech
Petr Habarta | 6.4.2011 16:44 | id 29801 | nahlásit
Ahoj Kondore opravdu moc hezká přezdívka.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: řidičNa na Lánech
Ahoj Kondore, já jsem sloužil na Lánech ve stejný čas. V papírech mám kulometčíka, ani nevím proč. Já sloužil ke konci jako pátrač. Díky těmto stránkám se mi vrací vzpomínky.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: řidičNa na Lánech
Na Tebe si taky trochu vzpomínám. Se mnou Sloužil Šiška, Dítě. atd
Re: vaření na Lánech
Ja som bol na Lánoch 3/79-3/80 a pamatam si, že náš kuchťo bol taká menšia gulička a a že predtym varil v nejakom hoteli v Komárne. Meno už neviem. Ale pár mien som si spomenul a našiel som aj fotky.hodím ich do placu.
Spolubojovníci Brišiak, Dluhoš, Molnár .....
Pátrač Miro
Spolubojovníci Brišiak, Dluhoš, Molnár .....
Pátrač Miro
rybaři za dráty..
Dvořák | 3.3.2011 18:39 | id 27942 | nahlásit
Dotaz. Někde za Pohanskem na Dyji měl za drátama rybářskou chatku nějaký Jančálek /možná pracoval u CSD/ Je to úravda a případně , kde to bylo. Děkuji
Re: rybaři za dráty..
Jaro HERBERT | 5.3.2011 00:38 | id 28024 | nahlásit
Pokiaľ si dobre pamätám tak za drátmi bola Richtrova chata a ešte nejaké dve , no tie boli v dosť zlom stave.Richtrovka bola niekde medzi Kačeňákom a Brnom a tie dve ,ale to už neviem presne niekde medzi Spáleňákom a Sokolovom , jedna z nich by mohla byť Jančálková
Re: Re: rybaři za dráty..
Herbert, rajony č.7, neznalost terénu.
Richtrova chata se nachází na okraji lesa 200 m od cesty Lesácký seník - Šulakove vrata. Kam ses jako psovod chodil zašívat na NSP.
Ale jinak, na Blavě za drátama býval velký sud. Bývala Jančalkova chata stála na mezi Brnem a Blavou, když regulovaly tok Dyje tak zůstala stát na slepém rameni. Tak ji přestěhovaly na Sokolovo.
Zdravím Východ.
Richtrova chata se nachází na okraji lesa 200 m od cesty Lesácký seník - Šulakove vrata. Kam ses jako psovod chodil zašívat na NSP.
Ale jinak, na Blavě za drátama býval velký sud. Bývala Jančalkova chata stála na mezi Brnem a Blavou, když regulovaly tok Dyje tak zůstala stát na slepém rameni. Tak ji přestěhovaly na Sokolovo.
Zdravím Východ.
Re: Re: Re: rybaři za dráty..
Jaro HERBERT | 7.3.2011 20:26 | id 28173 | nahlásit
Tak tento môj omyl je minimálne na rajony č.7 a to je neklamný znak toho , že po tých rokoch už potrebujem nejakéto KH na Lánoch , dúfam , že tohto roku mi to už konečne vyjde v rozkaze o:)).Dúfam pán FOJTÍK , že mi urobíte zavádzanie do terénu .Pozdravujem všetkých .
Re: Re: Re: Re: rybaři za dráty..
B.M | 25.4.2011 22:14 | id 30626 | nahlásit
Čawes Jardo. Tak Ty si sa ako psovod chodil zašívať?? Pozdravujem ........ B. M z 12 r.Ps 11.bPS bratislava : ) : )
Lány-26. rota.
Na Lánech jsem sloužil v letech 1975-1977. Velitelem roty, byl major Machač. Za mě to byla 26 rota. Další byla 27 rota, Ruské domky. Tam končila brigáda Znojmo. 25. rota byla Poštorná. Náš úsek začínal stanovištěm-Spáleňák-Sokolovo-Ostrava, ta byla na proti rotě. Dál Praha-Brno- Blava(Bratislava). Na tu Bratislavu jsme chodili okolo hájenky, kde ministři a papaláši vesele stříleli vysokou a prasata. Na rotě také sloužil rotný Regec, staršina Georgian. Někteří další, jejichž jména již nepamatuji. Záplavy, to byla taky lahůdka. Služba probíhala i v týlu, např. Bratislavský viadukt, dále viadukt na vstupu do HP.-Kazůbek i Šulakovy vrata. Zubař byl v Lanžhotě. Na zámečku Pohansko, jsme se zašívali u průvodce a pomocníka PS-Moučky, který měl v umyvárně demižon s vínem a mnohokrát nám dal nasát. To je zatím vše a elito národa z ú 5688 Znojmo, mějt se. Mirek
Re: Lány-26. rota.
Novak | 9.5.2011 22:08 | id 31144 | nahlásit
Múcka , bývalý konák z Lesička, jinak lidový vyprávěč.Ten si uměl vymyslet hovadiny a kdo jej neznal, tak to zežvýkal i s navijákem.Jenou nasli na vykopávkách kulku a vložili ji v hrobě do lebky nejakému velmoži. Všem tento hrob ukazovali i doličným předmětem s tím, že velmož byl popraven zastřelením. A co myslíte, většina lidí tomu věřila. Jo 10. století ....
Re: Lány-26. rota.
Mirek já som tiež služil v tých rokoch na rote opisal si to presne bol som psovod mal som rotvika Hasana aFina.Pekna spomienka dakujem.Marian
Poslední zápis do deníku vojáka....
Pes v napjatém očekávání seděl na zadních,vrtěl chabě ocasem ,čekal.Pak se odklopila zástrčka u dveří jeho kotce,dovnitř vklouzl pán.Posadil se vedle čtvernožce a nabídl mu balíček s pamlskem.Nepadlo slovo,nebot lítost mu stiskla hrdlo natolik,že nemohl ze sebe vypravit ani zvuk.Vlastně se i bál promluvit,objal psího kamaráda a proud slz stékal do hunatého límce psa Ariho.Prvně ve svém životě pes odmítl po očichání potravu od svého pána.Pes poznal,že se vidí se svým pánem naposledy. Začal olozovat loučícímu se pánečkovi obličej od slaných slz.Zticha knučel.
Hlas řidiče přerušil chvíli loučení. Dělej ,člověče,at můžeme jet.Poslední pohlazení,poslední zatahaní za psí hřívu a ruka sjela po hrudi kamarádaUž se neotáčel,aby neviděl smutné, prosebné oči toho,který mu byl tolik věrný.Po paměti zaklapl závoru kotce.Mlčky se sevřenými ústy odklopýtal a nasedl do vozidla.Nebreč,řekl řidič,je to jen čokl. Za pár dní chcípne a udělal s něj mýdlo,zněla tvrdá slova řidiče. Ty to nemůžeš pochopit,odvětil psovod.Seděl se sklopenou hlavou v dlaních.Vyrazili...pes ,kamarád pronikavě zavyl ,vlastně to byl psí pláč,volají svého pána..Stál opřený předníma packama o drátěnou stěnu,zuby chytal pletivo a stále naříkal.Pochopil špíše než řidič ,že se rozchází s pánem, který o něj dobře pečoval.Spolu prožili mnohé a navzájem si důvěřovali.Byl to pán,za kterého by dal i život...
V koutě psího domova,kam chodil voják-psovod s kamarádem si popovídat,pohrát,pročesat srst...ležel již nehnutě pes se smutnýma očina a oproti na druhé straně ležel bez povšimnutí balíček s pamlskem....
Hlas řidiče přerušil chvíli loučení. Dělej ,člověče,at můžeme jet.Poslední pohlazení,poslední zatahaní za psí hřívu a ruka sjela po hrudi kamarádaUž se neotáčel,aby neviděl smutné, prosebné oči toho,který mu byl tolik věrný.Po paměti zaklapl závoru kotce.Mlčky se sevřenými ústy odklopýtal a nasedl do vozidla.Nebreč,řekl řidič,je to jen čokl. Za pár dní chcípne a udělal s něj mýdlo,zněla tvrdá slova řidiče. Ty to nemůžeš pochopit,odvětil psovod.Seděl se sklopenou hlavou v dlaních.Vyrazili...pes ,kamarád pronikavě zavyl ,vlastně to byl psí pláč,volají svého pána..Stál opřený předníma packama o drátěnou stěnu,zuby chytal pletivo a stále naříkal.Pochopil špíše než řidič ,že se rozchází s pánem, který o něj dobře pečoval.Spolu prožili mnohé a navzájem si důvěřovali.Byl to pán,za kterého by dal i život...
V koutě psího domova,kam chodil voják-psovod s kamarádem si popovídat,pohrát,pročesat srst...ležel již nehnutě pes se smutnýma očina a oproti na druhé straně ležel bez povšimnutí balíček s pamlskem....
Re: Poslední zápis do deníku vojáka....
Moc hezký! Dík.... To až člověku vhání slzy do očí....
Re: Poslední zápis do deníku vojáka....
Jan | 10.1.2011 17:19 | id 24912 | nahlásit
To je z nějaké knížky ?! Pokud ne...., tak kloubouk dolu. V každém případě je to něco, co prožil snad každý psovod a je to opravdu moc hezky napsáno.
Re: Re: Poslední zápis do deníku vojáka....
Vašek Nečas | 13.1.2011 18:55 | id 25057 | nahlásit
Moc dobře jsi to napsal. Psovodům se okažitě vybaví loučení a myslím že to u většiny bylo stejné. Dostala sváteční oběd, ale na rozdíl od tvého ho sežhrala. Tak jak jsme všichni říkávali nikdy více Sumava, za rok jsem se tam jel podívat byl jsem zvědavý jestli mne pozná. Jen tak jsem se prošel před kotci ,sedla si zavětřila no a co se pak dělo to se ani nedá popsat, tak jsem ji pustil ven a ta se mohla zláznit. Hned bylo oko vlhký,nezapoměla.
Re: Poslední zápis do deníku vojáka....
Já měl štěstí,že můj pes šel se mnou do civilu tak jsem tohle nezažil.
Re: Poslední zápis do deníku vojáka....
kamaráde,taky jsem byl psovod,tento příběh mám rovněž za sebou kdo to nezažil nepochopí,i když je mi 65 roků,sedím a brečím a hladím svého nynějšího psa.děkuji.
Re: Poslední zápis do deníku vojáka....
Maťo | 25.4.2011 22:24 | id 30628 | nahlásit
Niečo podobné som zažil. Pri čítaní tvojho príspevku som plakal ako malý chlapec
Re: Smrt převaděče
Jezerák Michal | 14.12.2010 16:04 | id 23415 | nahlásit
Nějak jsem se nevyznal v úvodních situačních vzpomínkách : Agent šel z Rakouska, nesl informace ze Zbrojovky a měl zase být převed do Rakouska. V celém komplexu vzpomínek občana L. H. mi chybí vnitřní i vnější logika řečeného.
Zaráží mne, že vyšetřovatel ÚVDZK dává vysokou věrohodnost informaci od pracovníků StB, kterým "se věří ... že F.G. samopalu nepoužil" - na rozdíl od obsahu svodky (zřejmně svodky SNB, nebo Pohraničního útvaru SNB), která konstatuje použití zbraně. Ani nástin o tom, zda byly učiněny nějaké pokusy k odstranění i toho rozporu.
Těžko vyvozovat nějaké závěry, není-li k dispozici dostatek přesvědčivých důkazů pro jednotlivá tvrzení.
Zaráží mne, že vyšetřovatel ÚVDZK dává vysokou věrohodnost informaci od pracovníků StB, kterým "se věří ... že F.G. samopalu nepoužil" - na rozdíl od obsahu svodky (zřejmně svodky SNB, nebo Pohraničního útvaru SNB), která konstatuje použití zbraně. Ani nástin o tom, zda byly učiněny nějaké pokusy k odstranění i toho rozporu.
Těžko vyvozovat nějaké závěry, není-li k dispozici dostatek přesvědčivých důkazů pro jednotlivá tvrzení.
Lány
Zdravím technika.Byl jste jeden z těch lepších FURŤÁKŮ.Ještě si vzpomínám,že tam byl z Lanžhota Tuček jestli se nepletu.René Cuper alias LEE.
Re: Lány
zdravím chtěl jsem se zeptat jestli měls psa Olafa.
Lány
Sloužil jsem na Lánech jaro 87-89.Udělali ze mě psovoda.Měl jsem službu na BRATISLAVĚ když volal pojítkem major Stulík a zeptal se mě jestli se bojím psů.Když jsem mu řekl,že ani ne tak mi zdělil,že jsem psovod a bylo to.Měl jsem psa Olafa a šel s mámi do civilu.
Re: Lány
Szalay | 5.9.2010 17:06 | id 19969 | nahlásit
Olaf tam bol aj v 84 ale neviem kto ho mal zo psovodov,možno Fojtík to vie
Re: Re: Lány
sluzil som na lanoch v.r.83-85.velmi ma potesilo ze som mohol pri tych fotkach a komentarov zaspominat s vami.ja som bol psovod a mal som smecku.psa olafa mal v tom roku stefan szente -/pokial sa nemylim/.vecsinou sme sa stretli este na hodoch v lanzhote asi v. r.86 .tam sme sa este naposledy videli a pospominali spolu s fojtikom .
Re: Re: Re: Lány
ahoj miro, ako máš , pamätaš na mňa ako sa maju Kraťo, Brko, a ostatný vieš o nich niečo
s pozdravom na Lány Becza Štefan.
s pozdravom na Lány Becza Štefan.
Re: Re: Re: Re: Lány
doma som hladal zoznam a našiel som čo sme na jeseň 85 išli domov: Škrabal Libor , Hájek Přemysl ,
Šrámek Pavel , Pytlík Miroslav , Dlouhý Ivan , Bartošek Bohumil , Smetana Antonín , Kněžínek Miloš , Suchna Jiří , Mervart Luděk , Hromada Petr , Nemčík Jozef , Well Miroslav , Dobrovodský Tomáš , Szente Štefan , Becza Štefan ( bežec ) , Pérečko Peter (brko) , Kratochvíl Jaromír ( kraťo ) .Dufam nezabudol som na nikoho a dufam že sme všetci zdravý a nikomu nevadí že som ich spomenul .
S pozdravom bežec
Šrámek Pavel , Pytlík Miroslav , Dlouhý Ivan , Bartošek Bohumil , Smetana Antonín , Kněžínek Miloš , Suchna Jiří , Mervart Luděk , Hromada Petr , Nemčík Jozef , Well Miroslav , Dobrovodský Tomáš , Szente Štefan , Becza Štefan ( bežec ) , Pérečko Peter (brko) , Kratochvíl Jaromír ( kraťo ) .Dufam nezabudol som na nikoho a dufam že sme všetci zdravý a nikomu nevadí že som ich spomenul .
S pozdravom bežec
Re: Re: Re: Re: Re: Lány
miroslav well | 16.10.2011 10:33 | id 37090 | nahlásit
Pista ahoj som rad ze sa aspon niekto ozval. na tie mena si pametas dobre. na nikoho si nezabudol.ked mas nejake fotky mozes ich hodit na internet.vsetky fotky tam su len ako to vyzera teraz. s nikym som nebol v kontakte len s jozkom nemcikom.kazdy rok ked bol jarmok vo vranove tak sme sa stretlli apospominali.inac neviem o nikom.keby si niekoho nasiel tak daj vediet. inac prezvon mi a pokecame. moje cislo 0905 376883.
Zde již nelze dále reagovat
Podzim 1984-86
Zdravím všechny, co sloužili na Lánech. Mám dotaz, příspěvky podepsané Fojtík patří nadrotmistru Fojtíkovi, alias "Technik"?
Re: Re: Podzim 1984-86
zdravím Technika,bol som spojár na Lánoch,boli to pekné 2 roky,služili sme s trtákom-Sanetrníkom neviem či si spomínáte.Našiel som tuto stránku,velmi ma to potešilo-super fotky.Vtedy tam služil aj kpt.Žaloudek aj nprap.Jožin čo je snimy
Re: Re: Re: Podzim 1984-86
Sanetrník to nikdy nezapomenu, co jsem si vytrpěl od Fikra za něj. Vzpomeň další přijmení z ročníku. Žaloudek se nechal převelit někam blíž k Blavě za manželkou. Jirava je pracující důchodce.
Re: Re: Re: Re: Podzim 1984-86
Szalay | 5.9.2010 09:34 | id 19960 | nahlásit
Sovka bol kuchár,Drnovský Duda Forrai vodiči,Oubrecht-cipísek kurič,Potužník Pravdík Filipi psovodi, Meliš mal smečku,Pallo Mokrý Hájek Babic Barva Štefko neviem o nich nič
Re: Re: Re: Re: Re: Podzim 1984-86
na vecsinu mien co tam uvadzas si spominam. vy ste ostali este pol roka za nami.takze sme spolu valcili vyse roka.
Zde již nelze dále reagovat
Lány-NEMO
Znám je psovod u PČR Břeclav moje špatné Já. Nejsme rodina ale pocházíme ze stejné obce oba dva psovodi ze stejným přijmením nepřeberné množství zážitků. Mirka Fikra jsem viděl v Břeclavi jel v autě takže žije.
Re: Lány-NEMO
radek | 18.1.2010 21:44 | id 10106 | nahlásit
dobrý den níže jste psal že znáte osobně p.Románka znáte i mladšího.
Re: Re: Lány-NEMO
Ano, od vidění ano, jeden čas tady hrál fotbal, byl ženatý a pracovně o sobě víme.
Re: Re: Re: Lány-NEMO
Peter Grajzeľ | 20.1.2010 09:04 | id 10181 | nahlásit
Neznáš náhodou Pepu Michálka, mel by pracovat V Breclave na kriminálke, v roce 1977 nám na Poštorné delal RIP, ak je to on, prosím te pozdrav ho ode mne.
Re: Re: Re: Re: Lány-NEMO
Když jsem dělal výjezdového psovoda na kriminalce v Břeclavi tak mi dělal vedoucího a vyhrožoval, že mi šlápne cvičnou stopu. Bohužel neměl čas. Pozdrav rád vyřídím. Mimochodem toho vedoucího tam dělá stále.
Re: Re: Re: Lány-NEMO
radek | 20.1.2010 17:04 | id 10202 | nahlásit
právě můj otec sním sloužil na opk Břeclav 1983-1985 Radek Lapčík
Re: Re: Re: Re: Lány-NEMO
Já znám Jirku ale je i Ivoš tak který. Jirka žije v Břeclavi není problém něco vyřídit.
Re: Re: Re: Re: Re: Lány-NEMO
raek | 23.1.2010 23:52 | id 10379 | nahlásit
byl to ivoš když to bude možnost ať se ozve spolubojovník radek lapčík (gradin) E-mail Lapcik.Rad@seznam.cz
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Lány-NEMO
Radek | 14.9.2011 21:03 | id 36140 | nahlásit
Dobrý večer mohl by jste nějak informovat Ivoše Románka že 17.9.2011 se koná sraz OPK 1983-1985
Sraz v 15Hod na středovém mostě na opk? Radek Lapčík_
Sraz v 15Hod na středovém mostě na opk? Radek Lapčík_
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Lány-NEMO
Já jsem na Lánech bydlel coby čtyřletý kluk. Tata byl u kontrášů. Já teď jezdím na kole na Lány, a divím se jak to tam vypadá. A samozřejmě vzpomínám. I tak ve čtařech letech si něco pamatuju. Bydlel jsem na Lánech v letech 1962-1963.Potom se naši kvůli naší školní docházce odstěhovali do Břeclavi.Dnes bydlím v Poštorné,což je na Pohansko 10 km.No a pana Románka znám osobně a potkávám i jeho syna.
Zdraví Mutina Zdeněk tel.602 773 230
Zdraví Mutina Zdeněk tel.602 773 230
Lovecké chaty v oboře Soutok
Lesní závod židlochovice má reprezentační chatu na Dubravce (tam je zavedená i elektrika a telefon nebo tam bylo pojítko na Lány) Na Polínce není zavedená elektrika tak byla taková bokem, ale to nevadí protože kvůli těmto posezením (haha) jsme dostávali Lány a Rusňáci vždy jednoho lepšího kuchaře který zabezpečoval tyto akce (souhlasím byly to dobroty). Za celou eru na Lánech stejně vařil nejlíp hned na začátku nějaký soustružník. Postavu a obličej si vybavuju ale jména ??Tož Tak
Vilem Tell na Lanech
Pouze s doslechu, stalo se to před rokem 1980, na piketu SPC (Spálená cesta), mlady střežil a dvá v piketu se domlouvali, že sestřelí plechovku od paštiky Majka, jeden si ji dal na hlavu a druhý ho trefil do čela
Re: Vilem Tell na Lanech
Bolo to v roku 76 akurát sme nastúpili po dovolenkách z výcviku na Rusňák.
Re: Vilem Tell na Lanech
Pán Fojtík na rotu Lány som narukoval v roku 1973 po skončení Podd. školy. Musím opraviť niektoré fakty na tragicku udalosť, ktorá sa udiala na pikete SPC. Bolo to na jesen v roku 1973 ked dvaja kamaráti sa zastavili na už zmienenom pikete. Je pravdov že nebohý si zo srandy dal na hlavu prázdnu plechovicu od paštéty. Nehnevajte sa ale mená nebohého a strelca Vám neposkytnem . Obidvaja boli mojí kamaráti.
Re: Re: Vilem Tell na Lanech
Já se nehněvám jak jsem uvedl znám to pouze v podání lidové tvořivosti ( předávání z ročníku na ročník)
Re: Re: Vilem Tell na Lanech
v tu dobu jsem tam sloužil a byl u toho neštěstí.Pak přeložen jako i ostatní do Znojma, Ječmeniště atd....
Pozdrav
Zdravím všechny bývalé sloužící na Lánech. Můj ročník Jaro 89 - Prosinec 90 ( Večeřa, Jelínek, Helešic, Dvořák, Seibert, Nekoranec, Kachyňa, Brnák, atd.). Dneska mi o těchto stránkách řekl Fojtík, kterého jsem po delší době potkal opět v práci. tak doufám, že se ozve víc borců z našeho čísla. Zatím zdraví šmírák ( řidič "B 153 789" nebo Koleso 89) Honza.
Re: Pozdrav
Ahoj Honzo,
tak po 20 letech tě zdravím.S Fojtíkem, Herbertem (náš půlročák¨)jsem občas v kontaktu přes tyto stránky a se Zdenálem Večeřou se občas vídáme,když vyrazím do Brna za rodiči (bydlím v Karlových Varech) A navzájem jsme si byli jako svědci na svatbách...Dodnes mě mrzí, že jsem tenkrát udělal jen pár fotek.......dal jsem všechny do sekce -Dobová fota.Kéž bych tenkrát fotil víc........
takže jsem rád, že se našel další spolubojovník.Zatím tě zdraví Tomáš Dvořák alias "doktor" a pokud se nepletu ty jsi byl spíš známy pod přezdívkou "Maryška" nebo ne? Čauky Tomáš
tak po 20 letech tě zdravím.S Fojtíkem, Herbertem (náš půlročák¨)jsem občas v kontaktu přes tyto stránky a se Zdenálem Večeřou se občas vídáme,když vyrazím do Brna za rodiči (bydlím v Karlových Varech) A navzájem jsme si byli jako svědci na svatbách...Dodnes mě mrzí, že jsem tenkrát udělal jen pár fotek.......dal jsem všechny do sekce -Dobová fota.Kéž bych tenkrát fotil víc........
takže jsem rád, že se našel další spolubojovník.Zatím tě zdraví Tomáš Dvořák alias "doktor" a pokud se nepletu ty jsi byl spíš známy pod přezdívkou "Maryška" nebo ne? Čauky Tomáš
Re: Re: Pozdrav
Jan Marišler | 27.11.2009 20:35 | id 7992 | nahlásit
Zdarec doktore. Já tebe taky zdravím. Jo jo máš pravdu, přezdívka sedí. Ty fotky sem si už prohlídnul. To, že se nefotilo víc asi mrzí nás všechny. Bylo tam dobře. Prosím tě a kde ses vzal tak daleko od štatlu? Nemohl bys mi dát nějakej kontakt na Zdenála Večeřu? Můj kontakt: Marisler.J@seznam.cz. Moc dík a zatím Ahoj Honza.
Re: Re: Re: Pozdrav
Ahoj Honzo
poslal jsem ti teď pozdrav dlouhej na tvůj e-mail,snad dorazí v pořádku.
Ahoj
Doktor
poslal jsem ti teď pozdrav dlouhej na tvůj e-mail,snad dorazí v pořádku.
Ahoj
Doktor
Re: Re: Pozdrav
Nazdar doktore,
Žanek (Honza Seibert) mi říkal, že má asi 40 fotek. Pracuje na tom, aby je tady mohl zveřejnit. Moc se na to těším. Doufám, že se ozvou další. Měj se krásně, zatím ahoj.
Žanek (Honza Seibert) mi říkal, že má asi 40 fotek. Pracuje na tom, aby je tady mohl zveřejnit. Moc se na to těším. Doufám, že se ozvou další. Měj se krásně, zatím ahoj.
Re: Pozdrav
Ahoj Honzo, dneska mi o této stránce řekl Honza Seibert. Moc mě potěšilo, že něco takového existuje. S přibývajícíma rokama vzpomínky blednou, ale nikdy se nedá zapomenout úplně a vše. Bylo by krásný, udělat nějaký sraz. Jooo, byly to hezký časy a přes občasnou pakárnu na tu dobu rád vzpomínám.
Mapa Lány
Pěkná práce, pouze v zadu u plotu mezi kotcama a PZH bylo kynologické cvičiště, pak políčko 2 a protipožarní nádrž. Políčka zevedl asi 1987 pplk. Minařík. Fotbalová hřiště bylo vice v levo za cestou mezy muničním skladem a překážkovou dráhou. V zadu za budovou u cesty stavala budova ženistů. Ještě mám dojem, že za valem muniční skládky a oplocením roty směrem k PZH stávala malorážková střelnice. U PZH byla brána do lesa a za kotelnou branka.
Re: Mapa Lány
Peter Grajzeľ | 27.10.2009 10:58 | id 7074 | nahlásit
Ahoj !
Ja som bol v roku 1978 z Poštorné na rote Lány hrať futbal, to bol medzirotný turnaj v rámci Znojemskej brigády a pri ihrisku bola hláska PVOS. Samozrejme boli sme sa pozrieť aj hore, bol stade super výhľad.Zaujímalo by ma kde sídlila vtedy rota ? A mimochodom aj na Poštorné sme mali Fojtíka, nejaký príbuzný ?
Ja som bol v roku 1978 z Poštorné na rote Lány hrať futbal, to bol medzirotný turnaj v rámci Znojemskej brigády a pri ihrisku bola hláska PVOS. Samozrejme boli sme sa pozrieť aj hore, bol stade super výhľad.Zaujímalo by ma kde sídlila vtedy rota ? A mimochodom aj na Poštorné sme mali Fojtíka, nejaký príbuzný ?
Re: Re: Mapa Lány
Peter Grajzeľ | 27.10.2009 11:08 | id 7075 | nahlásit
A ešte doplním, v tom čase s te mali na rote takú raritu a to smečku zloženú z dobrmana a rotwailera vodil ich Tlachač s ktorým sme boli spolu vo výcviku a stalo sa keď som mal nočnú Dyju a on Spáleňák tak prišiel pokecať na Dyju, no naše psi sa nemali príliš v láske, vtedy bola cez Dyju ešte visutá lávka takže sme museli komunikovať iba z jedného brehu na druhý.
Re: Re: Mapa Lány
Ahoj, v roce 1978 jste hrály fotbal na staré rotě Lány (ve foto v přestavbě) a hláska PVOS byla na střeše objektu ve kterém se nacházela rota Lány. Ohledně Fojtíka s Poštorné, žádný příbuzný ze staré roty znám osobně jen Tanglmajera a Románka
Re: Re: Re: Mapa Lány
Peter Grajzeľ | 27.10.2009 22:26 | id 7086 | nahlásit
ihrisko sa nachádzalo vedľa hlásky čo je na dobovom fote roty Lány a Fojtíka z Poštorné, ja som myslel záklaďáka a nie furťáka.
Re: Re: Re: Re: Mapa Lány
Ahoj
Nějak se nemůžeme dohodnout ohledně hřiště, když jsi sloužil před rokem 1980 tak fungovala rota Lány ze zámečku, kde hláska PVOS byla na střeše budovy. Po roce 1981 asi na podzim se rota Lány přestěhovala do nového objektu. Hláska PVOS již byla mimo objekt rPS a stála mezi starým a novým objektem viz. Dobové foto (foto 26 a 27). Ta věž coje na nové rotě rPS Lány, stála asi 5 metrů od budovy asi na úrovni jídelny sloužila jako stožár pro antény na rdst spojení. Protože v úseku Lány a Ruské domy i když byla rovinatá krajina ale lesní masiv se nácházela hluchá místa takže se rdst RF - 10 nešlo navázat spojení. Proto ty stožáry, na fotkách ještě jedna anténa zůstala. Na rPS RD ji demontovaly. Ale i tak některá místa zůstala němá.
Když listuji na těchto strankách a vzpomínám na prožité roky a zážitky( pod Fikrem žádný med) bohužel si pamatuji jenom po roce 1981. Třeba starou rotu Poštorná jsem viděl snad jednou a proto jsem rád za fota paměť se vybavuje a bohužel sní znam jenom furťáky. Protože moje rota byla Lány na dost dlouhou dobu (technik, staršina a velitel čety) tak si dovolím Tě upozornit, že na mapě co je na fotkách rPS Poštorná je chybně označeno stanoviště Spálená cesta (SPC). Označené stanoviště je Sokolovo. SPC se nacházelo u spojnice polní cesty od vykopávek Pohansko a červenou čarou znázorňující SiS. Na mapě je zase vydět tok řeky Dyje a označené stanoviště. Toto stanoviště je nový most přes řeku která se regulovala a narovnala. Pro REBELA vysutá lávka byla na starém korytě Dyje od vykopávek Pohansko.
Tož
Tak
Nějak se nemůžeme dohodnout ohledně hřiště, když jsi sloužil před rokem 1980 tak fungovala rota Lány ze zámečku, kde hláska PVOS byla na střeše budovy. Po roce 1981 asi na podzim se rota Lány přestěhovala do nového objektu. Hláska PVOS již byla mimo objekt rPS a stála mezi starým a novým objektem viz. Dobové foto (foto 26 a 27). Ta věž coje na nové rotě rPS Lány, stála asi 5 metrů od budovy asi na úrovni jídelny sloužila jako stožár pro antény na rdst spojení. Protože v úseku Lány a Ruské domy i když byla rovinatá krajina ale lesní masiv se nácházela hluchá místa takže se rdst RF - 10 nešlo navázat spojení. Proto ty stožáry, na fotkách ještě jedna anténa zůstala. Na rPS RD ji demontovaly. Ale i tak některá místa zůstala němá.
Když listuji na těchto strankách a vzpomínám na prožité roky a zážitky( pod Fikrem žádný med) bohužel si pamatuji jenom po roce 1981. Třeba starou rotu Poštorná jsem viděl snad jednou a proto jsem rád za fota paměť se vybavuje a bohužel sní znam jenom furťáky. Protože moje rota byla Lány na dost dlouhou dobu (technik, staršina a velitel čety) tak si dovolím Tě upozornit, že na mapě co je na fotkách rPS Poštorná je chybně označeno stanoviště Spálená cesta (SPC). Označené stanoviště je Sokolovo. SPC se nacházelo u spojnice polní cesty od vykopávek Pohansko a červenou čarou znázorňující SiS. Na mapě je zase vydět tok řeky Dyje a označené stanoviště. Toto stanoviště je nový most přes řeku která se regulovala a narovnala. Pro REBELA vysutá lávka byla na starém korytě Dyje od vykopávek Pohansko.
Tož
Tak
Re: Re: Re: Re: Re: Mapa Lány
Peter Grajzeľ | 28.10.2009 22:44 | id 7121 | nahlásit
Vďaka za opravu, máš pravdu to stanovište prvé od styku bolo Sokolovo a nie Spáleňák. Mal som na mysli hlásku na dobovom fote Lány r. 1989-90 a to obrázok č.26 a č.26 to bola hláska PVOS a tá stála aj v roku 1978 blízko nej bolo ihrisko a domček pre vojakov ktorý túto hlásku obsluhovali.Pýtal som sa preto kde bola rota Lány v tej dobe lebo domáci teda Láňaci došli na zápas na Gazoch. Veliteľom bol už aj vtedy mjr.Fiker a jeho syn rtm. bol u nás na Poštorné veliteľom tuším 1.čaty.Všimol som si na tej mape, že Dyje bola regulovaná, zmizli tie meandre.
Tak ti prajem hodne zdravia a drž sa.
Tak ti prajem hodne zdravia a drž sa.
Zde již nelze dále reagovat
Pro Tomáše Dvořáka z Lánů
Tu kroniku co vzpomínáš je rotní ?. Já vím o té první od začátku asi do roku 1982-3.
Re: Pro Tomáše Dvořáka z Lánů
Ne ne pane Fojtík, Tohle je "kronika" osobní, no spíše než kronika taková kniha kreslených obrázků, vtipů, atak, to si dělal každý sám na rotě každý den -jednu stránku a pak stříhat metr........ale shodou okolností jsem si tenkŕát přelepil do ní rozpis služeb ze srpna 1990.
A pokud vím na rotě jsme za mě už žádnou kroniku neměli, byla tam místnost slávy a kancelář Rotního instruktora, kterého jsem dělal, ale žádnou kroniku o rotě si nevybavuji a ani u kpt.Popelky nebyla ato byl myslím si na ordnung pedant.
Tomáš
A pokud vím na rotě jsme za mě už žádnou kroniku neměli, byla tam místnost slávy a kancelář Rotního instruktora, kterého jsem dělal, ale žádnou kroniku o rotě si nevybavuji a ani u kpt.Popelky nebyla ato byl myslím si na ordnung pedant.
Tomáš
Re: Re: Pro Tomáše Dvořáka z Lánů
Díky, jo jo byl to štábní důstojník
Re: Re: Pro Tomáše Dvořáka z Lánů
Pepa Jelínek | 20.3.2012 22:13 | id 43896 | nahlásit
Tu "kroniku" mám pořád doma. Je pravda, že ke konci, kdy začínaly erotický časopisy se ten výběr obrázků trochu "zvrhl", ale aji tak je to spousta vzpomínek. Byl jsem v té partě, co jsme jezdili na Lány je "likvidovat". Myslím, že tenkrát tam jezdil Žanek, Honza Hlelešic a kdo další si už nepamatuju. Je to přece jen už 22 let. Jo a Žanek má určitě naši vlajku, co jsme vyráběli. Chtělo by to vyfotit a vyvěsit tady. Dám mu to za úkol. :-)
Výlet na Pohansko a rotu po 20 letech
Sloužil jsem na Lánech jaro 89 až prosinec 90 (byli jsme poslední ročník na Lánech-rušilo se to tam)Minulý týden jsem v rámci dovolené na Moravě sedl na kolo a udělal si výlet na Pohansko a na Lány po 20 letech.......Jako by se zastavil čas - stejně nádherná krajina,stejné suché staré stromy, čapí hnízda ,klid,..a mraky komárů..Touto cestou zdravím všechny,kdo museli sloužil na PS 22 Lány a hlavně ty, kteří měli stejné furťáky jako my (pplk.Minařík, mjr.Stulík,Kpt.Popelka,rotný Tuček a staršinu si už nepamatuju.Zdravím všechny.Tomáš
Re: Výlet na Pohansko a rotu po 20 letech
staršina byl Milan Hanáček
Re: Re: Výlet na Pohansko a rotu po 20 letech
Díky pane Fojtík, Vás si ted taky už vybavuju, i když už nevím jakou jste měl hodnost,ale napadá mě, že DDR sloužil i mladý poručík, vlastně nastoupil na Lány jako ppor. pak odjel na školu a vrátil se jako poručík. Takový hubený blonďák, nevíte i jeho jméno?
Jinak vás a všechny pod kterýma jsem sloužil zdravím, byly to svým způsobem hezky strávené necelé 2 roky.
Tomáš
Jinak vás a všechny pod kterýma jsem sloužil zdravím, byly to svým způsobem hezky strávené necelé 2 roky.
Tomáš
Re: Re: Re: Výlet na Pohansko a rotu po 20 letech
Když jsem spustil tyto stranky a tvůj dotaz tak mi to došlo mladý Pašek Libor a to jsem chtěl dát negativní odpověď.
Re: Re: Re: Re: Výlet na Pohansko a rotu po 20 letech
Díky ,já už na to taky přišel, protože jsem vytáhl z půdy svou kroniku,co jsme si dělali a mám tam vlepený i barevný opis denního rozpisu služeb z datumu 7-8. srpna 1990 kde shodou okolností máte službu DDR Vy s Tučkem, a DR já a 2kolegové a je zde i seznam velení roty - Minařík,Stulík,Popelka,Fojtík,Tuček,Hanáček,Pašek a Fígel.
jinak dnes jsem poslal správci stránek dalších asi 20 archivních fotek, zakže snad zítra by mělo být v sekce dobová fota -Lány přes 50 dobových fotek.Na zavzpomínání.......s pozdravem Tomáš
jinak dnes jsem poslal správci stránek dalších asi 20 archivních fotek, zakže snad zítra by mělo být v sekce dobová fota -Lány přes 50 dobových fotek.Na zavzpomínání.......s pozdravem Tomáš
Re: Re: Re: Re: Re: Výlet na Pohansko a rotu po 20 letech
Fígl tam byl na stáži pak sloužil Valtice-Raisna a dík za fotky
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Výlet na Pohansko a rotu po 20 letech
Radim | 19.12.2009 19:14 | id 8672 | nahlásit
jen se zeptám,znáte případ z Lánů, kdy se hráli vojaci na Viléma Tela,ono jim to vyšlo, bohužel jeden to neví.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Výlet na Pohansko a rotu po 20 letech
Pavlík Fieglů pak sloužil v Mikulově na SPP a pak OPP, 1992-93. Jinak zdravím Jaromírka Fojtíků :D
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Výlet na Pohansko a rotu po 20 letech
bol som RIP 4prPS v r87-88.Neviem si spomenuť na meno RIPáka-môj ročník.Aj prípadny kontakt pomôže.Dík
Re: Re: Re: Re: Výlet na Pohansko a rotu po 20 letech
No jasně, že to byl Libor Pašek. ten nás (mě a Honze Seiberta) chtěl nechat zavřít, když jsme se jedno krásný odpoledne zkalili z burčáku v proviantním skladě. To byla sranda... :-) Velkej šéf mjr. Minařík (nebo byl pplk?) to pak zahrál do autu.
PS rota Ruské Domy
Tak ještě pořídit nějaké fota PS roty Ruské Domy a máme na těchto strákách všechny PS roty na území ČR, které svoji činnost ukončily v roce 1991. K tomuto jsem zjistil, že hlavní budova PS roty Ruské Domy již také nestojí, byla zbourána stejně jako na PS rotě Lány.
Re: PS rota Ruské Domy
rebel | 17.8.2009 22:14 | id 5479 | nahlásit
Na ty ruské domy se už tady třepu dva roky jestli někdo má dobové foto bylo by to super!!!
Re: PS rota Ruské Domy
Honza | 28.8.2009 18:37 | id 5634 | nahlásit
Zítra se tam chystám, tak jsem sám zvědavý co se mi podaří nafotit
Re: PS rota Ruské Domy
miro števlík | 3.12.2009 20:23 | id 8170 | nahlásit
z rusnákov mám fotky len z terénu/ 86-88 /. ale matne si pamätám že sme sa pár dní pred civilom fotili pred rotou neviem kto to fotil ale tie fotky nemam.inak rota bola taká istá ako lány.pamätam si prvé pocity ked sme prišli z primaču na rotu,ako keby som bol v nejakej rekreačnej oblasti.rota bola vkusne zakomponovaná do okolia prírody čo vtej dobe bol unikát ,vo vnutri čistučko teplo.celkom normálny mazáci ale aj furtáci a strava skvelá.mali sme dobrych kuchárov.škoda že to rozobrali
Re: PS rota Ruské Domy
Nějaká fota z Ruských domků mám co jsem získal letos od lesáků.
Re: soutok
Pokud je dotaz určen mně (výše) tak odpovídám ano, určitě jsem na Rusňáky jezdil, ale už si to moc nevybavuji. Na soutok se taky jezdilo s furťákama na ryby.
Re: Re: soutok
rebel | 17.8.2009 22:17 | id 5480 | nahlásit
A znáš s tama nějaké chlapi? V tom roce jsem tam jezdil za bratrancem.
Re: Re: Re: soutok
Roman Růžička | 18.8.2009 06:57 | id 5486 | nahlásit
To tě zklamu, opravdu si nikoho nevybavuji. Pokud má bratranec nějaký vzpomínky, tak ať je napíše na tyto stránky, z Rusňáků tady není nic.
Komáři v lužních lesích
Všude v lužních lesích (Lány, Ruské domky) bylo
strašně moc komárů. Sloužil jsem na zabezpečovací
četě Břeclavského praporu PS a občas jsem jezdil
do lužních lesů s Uazem (1981 - 83) a komáři - to
byla hrůza. Kluci na rotách museli trpět. A
pravidelné byly i jarní záplavy - když neprojel
Uaz, vysílala se Ventra nebo vyjely Tatry s
praporu. Na vlastní oči jsem to neviděl, ale
údajně hlídky sloužily na lodičkách. Při
opravách potrhaného tlf. vedení při letních
bouřkách (vývraty) jsem zažil se spojaři (Karel
Bauer, Ivan Vejtasa, des. Hergot) pár dramatických
okamžiků. Jednou jsem vjel s Uazem v noci za
bouřky do lesa a po dvaceti minutách jsem nenašel
vlastní stopy (koleje), cestu z lesa jsem musel
najít systémem pokus - omyl, zapadl jsem s autem
do močálu, všude tma, žádný orientační bod a
velitel vozu (kluk z roty Lány) uvažoval o tom, že
tam auto necháme a půjdem na rotu pěšky. Myslím,
že jsme neměli ani pojítko nebo vysílačku. Nakonec
vše dobře dopadlo. Vezli jsme nějaký jídlo a čaj
pro spojaře, kteří v terénu opravovali vedení.
strašně moc komárů. Sloužil jsem na zabezpečovací
četě Břeclavského praporu PS a občas jsem jezdil
do lužních lesů s Uazem (1981 - 83) a komáři - to
byla hrůza. Kluci na rotách museli trpět. A
pravidelné byly i jarní záplavy - když neprojel
Uaz, vysílala se Ventra nebo vyjely Tatry s
praporu. Na vlastní oči jsem to neviděl, ale
údajně hlídky sloužily na lodičkách. Při
opravách potrhaného tlf. vedení při letních
bouřkách (vývraty) jsem zažil se spojaři (Karel
Bauer, Ivan Vejtasa, des. Hergot) pár dramatických
okamžiků. Jednou jsem vjel s Uazem v noci za
bouřky do lesa a po dvaceti minutách jsem nenašel
vlastní stopy (koleje), cestu z lesa jsem musel
najít systémem pokus - omyl, zapadl jsem s autem
do močálu, všude tma, žádný orientační bod a
velitel vozu (kluk z roty Lány) uvažoval o tom, že
tam auto necháme a půjdem na rotu pěšky. Myslím,
že jsme neměli ani pojítko nebo vysílačku. Nakonec
vše dobře dopadlo. Vezli jsme nějaký jídlo a čaj
pro spojaře, kteří v terénu opravovali vedení.
22.rota PS Lány
Jaro | 16.8.2009 22:55 | id 5464 | nahlásit
Ešte sa na tejto stranke nie veími vyznám , no chcel by som podakovat´za tych par fotiek z Lánov , kde som služil ako psovod služobneho psa Harasa som naozaj rad, že sa niekto našiel kto to tam aspoň trošku pozná. Síubujem , že čim skôr sa budem snažitˇ aj ja prispieť nejakými fotkami.
Bolo tam sice naozaj obrovské množstvo komárov , no na druhej strane tam bola nádherná priroda z množstvom jeleňov a daňkov.Po tých rokoch si človek naozaj spomenie zväčšej časti len na tie prijemnejšie chvile, no zažili sme tam aj dost horúce chvilky. Ešte raz ti ďakujem Roman a vopred Ďakujem všetkym , čo sa ešte len ozvú.
Bolo tam sice naozaj obrovské množstvo komárov , no na druhej strane tam bola nádherná priroda z množstvom jeleňov a daňkov.Po tých rokoch si človek naozaj spomenie zväčšej časti len na tie prijemnejšie chvile, no zažili sme tam aj dost horúce chvilky. Ešte raz ti ďakujem Roman a vopred Ďakujem všetkym , čo sa ešte len ozvú.
Re: 22.rota PS Lány
Děkovat není zač - diskusní příspěvek nic nestojí :), všichni jsme tenkrát byli mladí a i když vojna byla těžká, rád vzpomínám a asi nejsem sám. Dovolím si dvě poznámky: Jsem rád, že tyto stránky nejsou zaměřeny ideologicky jako např. Klub českého pohraničí, což jsou asi bývalí furťáci PS - kovaní Komanči - nedoporučuji!! A druhá poznámka - vždycky uvádějte rok služby, jinak není možno vzpomínat na konkrétní období a kamarády. Zdravím všechny - podzim 81 - 83, KŘK Jemnice, řidič roty OPK Břeclav, řidič zabezpečovačky Břeclavského praporu PS.
Re: Re: 22.rota PS Lány
Já na Lánech dělal spojaře (podzim 87-89). Byla tam nádherná příroda a také vzpomínám na neuvěřitelné množství lesní zvěře. Také na hajného Muselíka i na některé "furťáky". Byla to tehdy docela zajímavá alternativa vojny. Vzpomínám, že někdy byla docela psina - např, když si jeden z mladších kluků zapoměl na obchůzce sapik a na otázku kde ho má jen krčil rameny a se slovy: "Tož já nevím" - jste mohli vidět jak se mu rosí čelo. Asi 100m za rotou jsme jej během chvilky našli bodákem zapíchnutý do země :-).
Ale ti komáři - docela děs...
Ale ti komáři - docela děs...
Re: Re: Re: 22.rota PS Lány
Ahoj Vláďo, kdybych viděl obličej, poznal bych tě, ale ach ta jména.........ten klučina co zapoměl sapík byl bohužel můj nástupní ročník, a jmenoval se Mikeška, ale říkali jsme mu Mikeš. Jediné na co se hodil byla služba v kuchyni , i když i tu dokázal ztropit dobrou šou..pamatuju si, že jednou kuchař připravil obrovský kotel polévky večer ,aby ji další den jen přihřál,a Mikeš ráno měl službu v kuchyni a jak uklízel, tak celej kotel vylil,´protože to považoval za špínu.....no a ten den měl DDR zrovna velitel pplk Minařík a ráno se ozýval rotou takový obrovský řev jak ho sjel , že se na to nedá zapomenout.
Nevím, zda si mě vybavíš,byl jsem ročník jaro 89-podzim 90 a měl jsem funkci -střeleč pátrač, ale na ritě jsem dělal čast DR a psovodům figurantaa měl jsem funkci rotní instruktor SSM.A jsem autor všech fotek -sekce dobová fota.na většině jsem i vyfocen.tak ahojky a zdravím \Láňáka....Tomáš Dvořák
Nevím, zda si mě vybavíš,byl jsem ročník jaro 89-podzim 90 a měl jsem funkci -střeleč pátrač, ale na ritě jsem dělal čast DR a psovodům figurantaa měl jsem funkci rotní instruktor SSM.A jsem autor všech fotek -sekce dobová fota.na většině jsem i vyfocen.tak ahojky a zdravím \Láňáka....Tomáš Dvořák
Re: Re: Re: Re: 22.rota PS Lány
Ta voda byla zabijačková polévka,Mikeška byl kuchař a ten sapik stratil při ohniskovém průzkumu
Zde již nelze dále reagovat
Re: 22.rota PS Lány
Ahoj,
sloužil jsem na Lánech jaro 89 podzim 90 (zkrátili nám o 4 měsíce vojnu) Jsem autor zatím všech dobových fotek Lánů Určitě bych tě poznal ,protože jsme museli sloužit spolu, předpokládám ale, že jsi byl ročník našich starejch, takže bohužel ty na fotkách nemám. Pokud se pletu a jsi na fotce, napiš na které......Nevím jestli si mě vybavuješ, sloužil jsem jako rotní instruktor SSM............DR a dělal všem psům cvičného narušitele....takže se urřitě známe, pokud jsi byl psovod, navícjsem na dost fotkách..tak zatím zdravím Tomáš Dvořák
sloužil jsem na Lánech jaro 89 podzim 90 (zkrátili nám o 4 měsíce vojnu) Jsem autor zatím všech dobových fotek Lánů Určitě bych tě poznal ,protože jsme museli sloužit spolu, předpokládám ale, že jsi byl ročník našich starejch, takže bohužel ty na fotkách nemám. Pokud se pletu a jsi na fotce, napiš na které......Nevím jestli si mě vybavuješ, sloužil jsem jako rotní instruktor SSM............DR a dělal všem psům cvičného narušitele....takže se urřitě známe, pokud jsi byl psovod, navícjsem na dost fotkách..tak zatím zdravím Tomáš Dvořák
Re: Re: 22.rota PS Lány-vzkaz pra JARA
Ještě doplnuji -vzkaz nahoře patří Jarovi - a pokud je to Jaro HERBERT, tak vím o koho se jedná, je to půlročák a je na několika fotkách z té doby co jsem udělal.takže zdravím JARO.
Tomáš Dvořák
Tomáš Dvořák
Re: Re: Re: 22.rota PS Lány-vzkaz pra JARA
Jaro Herbert | 16.10.2009 23:46 | id 6842 | nahlásit
Zdravím ťa Tomáš samozrejme ,že si ťa pamätám a som naozaj rád , že si sa postaral ,aby sa vedelo aj o našej rote. Všetci , ktorí sme tam slúžili nikdy nezabudneme na tú nádhernú prírodu, zver a samozrejme aj na to nespočetné množstvo komárov.
Chcel by som Ti poďakovať aj za fotky z Lánov, tie archívne na ktorých som so svojím psom Harasom ma obzvlášť potešili. Ak chceš , tak môžeme popísat viac na Azete alebo na Sezname ( nick mám 7bak7 ) . Takže ešte raz Ti ďakujem a zdravím Ťa .
Chcel by som Ti poďakovať aj za fotky z Lánov, tie archívne na ktorých som so svojím psom Harasom ma obzvlášť potešili. Ak chceš , tak môžeme popísat viac na Azete alebo na Sezname ( nick mám 7bak7 ) . Takže ešte raz Ti ďakujem a zdravím Ťa .
Re: Re: Re: Re: 22.rota PS Lány-vzkaz pra JARA
Zkusím ti napsat na seznamu víc Jaro.
Pokuud ti nic nedojde,tak tu nech vzkaz .Tom
Pokuud ti nic nedojde,tak tu nech vzkaz .Tom
Zde již nelze dále reagovat
Re: Komáři v lužních lesích
V té době na Lánech dělal staršího spojaře Kašický a spojaře Daněk tomu říkali dvou startkoví protože než přišel na příčinu tvrďáku vykouřil dvoje startky a v té slotě trpěla v lepším případě poplachovka v horším celá rota (pohraniční a překrytí). Jméno spojaře Hergota Mi něco říká. Jinak záplavy byly běžná věc tak pětkrát nebo dvanáckrát do roka. Zdvihla se hladina řeky Dyje ta zastavila Moravu a voda ven z koryt na louky ado lesů. Nebo si to řeky vyměnily. Mělo to jednu výhodu zavolalo se na brigádu do Znojma, že se odpojují vodiče na SiS, že jde voda ven a nikdo nejezdil na Rusňáky ani Lány na kontrolu. Bohužel po záplavách žádné hávíčko ani školení (kromě PŠM) všichni na SiS a odstraňovat závady. Ti komáři byli taky užiteční, když přijela jakákoliv kontrola z ubytováním tak je Fikr vzal někam do sklepa. Já jako staršina jsem měl všechny náhradní klíče, otevřel jsem pokoj a všechny okna a rozsvítíl jsem. Komáři vletěli dovnitř za světlem. Okolo jedenácté večer všechno pozavírat a podle spáčů připravit noviny. Kontrola šla spát okolo pulnoci a v jednu už si stěžovali, že nemůžou spát tak jsem rozdal noviny. Ráno prohlásily že již nikdy nebudou nocovat na Lánech
Tož Tak
Tož Tak
Re: Re: Komáři v lužních lesích
miro | 20.12.2009 13:28 | id 8725 | nahlásit
to môžem potvrdiť na rusnakoch to bolo to isté ,fiker urobil bordel len na rote nažral sa ,a do terénu sa mu nechcelo
Re: Re: Re: Komáři v lužních lesích
miro števlík | 20.12.2009 13:33 | id 8726 | nahlásit
opravujem- nebol to fikr ale velitel brigády už ani neviem ako sa volal
Re: Re: Re: Re: Komáři v lužních lesích
Antonín Fikr byl velitel Lánů, velitel brigády byl Bohuslav Plevák, vysoký, zamračený obličej a mohutný hlas. Na chatu Dubravku jezdili střílet i jiní, tak od náměstka podniku výše a zahraniční střelci zvěře.
Re: Re: Re: Re: Re: Komáři v lužních lesích
miro števlík | 20.12.2009 19:51 | id 8798 | nahlásit
na rusnákoch bola chata na polínkach/myslím/poplachovka im tam nosila žrádlo a chlast a narote sa robili pre nich udené grilované kurčatá ,ušlo sa aj nám ,bola to delikatesa.
Zde již nelze dále reagovat
soutok
rebel | 15.8.2009 23:39 | id 5452 | nahlásit
To jsem ani nevěděl že jsou dvě roty PS Lány?
Myslel jsem že rota sídlila jenom na zámečku, do
kdy tam byla PS ?
Myslel jsem že rota sídlila jenom na zámečku, do
kdy tam byla PS ?
Re: soutok
Na přelomu1981-1982 asi vánoce 1981 se stěhovala rota ze zámečku do nové roty
Re: Re: soutok
Nemo | 19.12.2009 19:23 | id 8674 | nahlásit
a nějak v tomto období byl požár na nové rotě, kde pobívali vládní pohlaváři z Prahy i s babama/asi to nebyly manželky/oni tam jezdili lovit a rabařit a co ještě...pamatuji jméno Jírava, volal hasiče..
Re: Re: Re: soutok
Se pleteš papalaši jezdili na loveckou chatu Dubravka, a z roty je zásobovali a obsluhovali vojáci. V té době tam spal s nima velitel roty pplk. Fikr po honě a zábavě a v noci jim chytla elektroinstalce. Jirava měl DDR na rotě a organizoval hašení protože z Dubravky volali rdst.
(musela být psina opilí ve dvě ve tři hodiny, to byla domluva)
(musela být psina opilí ve dvě ve tři hodiny, to byla domluva)
Re: Re: Re: Re: soutok
nemo | 20.12.2009 17:35 | id 8792 | nahlásit
Jsi místní. Rika ti neco Adámek st. i ml. někde z Komárnova, Polášek Lada/RD/, Cestmír .....,Pašek/pak starosta/ Fikrové byli z Poštorné, Já jsem dělal PS v Březové na D 302 a RDST 118, pak jsem byl na Krajzáku, kde jsem se specializoval na U 60 signálku a pak jsem se začal specializovat na Haryka/vysilač přijimač_ měl se montovat na Jaguara t.j. v Postorné ale pak jsem šel do civilu.
Setkal jsem se i v Palné z velkým Ferom což byl Sadek fr. baj
Setkal jsem se i v Palné z velkým Ferom což byl Sadek fr. baj
Re: Re: Re: Re: Re: soutok
Jo jsem místní. Z Adamků znám asi mladšího a tomu od oka je asi šedesát let. Staršího si nepamatuji, ale z vyprávění ano. Mladší za mého působení velel skladům MV v Šaštín-Stráže na Slovensku. Má kluka, který taky slouží u nějaké spec. jednotky na Slovensku.Poláček Laďa zvaný Lapa již zemřel. Franta Pašek ještě běhá po čekaných aktivní myslivec.Cestmíra Hoška pamatuji jako mistopředsedu MNV dnes spokojený důchodce.
Toda Fikr velel na Lánech a Mirek Fikr byl velitelem Výcvikového praporu Břeclav. Tonda taky již zemřel, Mirka jsem někdy před lety viděl na cvičáku cvičit psa, žádné zprávy snad žije.
Toda Fikr velel na Lánech a Mirek Fikr byl velitelem Výcvikového praporu Břeclav. Tonda taky již zemřel, Mirka jsem někdy před lety viděl na cvičáku cvičit psa, žádné zprávy snad žije.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: soutok
Nemo | 17.1.2010 22:44 | id 10058 | nahlásit
ˇˇRiká vám něco jméno Fojtík/Míra/ možná psovod
Zde již nelze dále reagovat
