| Předchozí | 1 fotografie T.Parkan z 51 | Další |

Autor: T.Parkan | Pořízeno: 5.2007 | 2×
Autor: J.Al-Lami | Pořízeno: 8.2006 | 12×
Autor: T.Parkan | Pořízeno: 4.2008 | 2×
Autor: M.Šidlák | Pořízeno: 12.2008 | 32×
Autor: L.Voda | Pořízeno: 12.2009 | 3×
Sekce:
Pohraniční roty 7. bPS
3. rPS - Debrník
(51 fotografií)
3. rota 1. praporu 7. brigády Pohraniční stráže u zaniklé obce Debrník.
Areál je ve vlastnictví MV, stále je využíván Policií ČR, v kotcích jsou psi.
Areál je ve vlastnictví MV, stále je využíván Policií ČR, v kotcích jsou psi.
Okres: Klatovy
GPS: 49°7'30.83"N, 13°13'50.76"E
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
Nepamatujete někdo na Honzu Hladíka ?
Sloužil na Debrníku od srpna 1972 (duben-červenec výcvik ve Volarech)
Všetkým PS-ákom pozdrav.
Našiel som Debrnícke stránky a prešiel som všetky odkazy ale nenašiel som mená ani jedného z mojich rovesnníkov.Ja som síce slúžil na Čerňáku v rokoch74-76 ako kynológ,ale od 1 až po5 rotu sme boli kynológovia spolužiaci z jednej triedy na lesníckej škole.V kontakte som len s Janom Královičom,len si nespomínam či slúžil na Svarohu alebo Debrníku.Z budovy našej roty už nezostal kameň na kameni a pritom mohla kľudne slúžiť ako horský hotel.Čítal som,že takto dopadli viaceré roty.Chcel som sa ísť pozrieť na Čierne jazero ale keď už nestojí rota tak ma tam už nič neťahá.Ešte raz vás všetkých zdravím a ozvite sa.
Veselé vánoce
Veselé vánoce a šťastný Nový rok Vám všem přeje Milan Patočka
Průběh SiS
John | 25.9.2011 14:43 | id 36473 | nahlásit
Pánové, najde se mezi Vámi někdo, kdo by mi mohl upřesnit průběh SiS v okolí Debrníku v 80. letech? Díky
Re: Průběh SiS
Vladimír B. | 26.9.2011 20:12 | id 36518 | nahlásit
Ahoj, klikni na stránky železná opona,mapy PS hranice s SRN a najdeš tam zakreslenú sis roty Debrník a ďalšie roty.
Re: Re: Průběh SiS
John | 27.9.2011 17:16 | id 36534 | nahlásit
Ahoj, děkuji za reakci. O stránkách vím, mapy jsem si stáhl. Bohužel si myslím, že nejsou přesné. Podle mého je na nich spleten průběh signálky ze 70. a 80. let, někde to vypadá, že je vyznačen bývalý EZOH. Právě u Debrníku jsem předpokládal signálku někde kolem roty Debrník, při cestě Ferdinandovým údolím jsem narazil na průsek v lese se zbytky drátů a téček několik stovek metrů od státní hranice, což si nedokážu vysvětlit. Takže tohle mi může objasnit zřejmě jen někdo z "místních".
Re: Průběh SiS
Jaroslav 44 | 19.11.2011 22:35 | id 38150 | nahlásit
nejlepší je turistická či letecká mapa jsou tam vidět
průseky. V 60 létech Sv.potok tak300 m od SH,okraj nádraží,Strahov,Ferd.úd. tak 600 m SH,Rozsocháče,Medvědí jámy,Lom zde byl styk.Tylová signálka Viadukt,Pepík,Debrnická cesta. Sloužilo se dení Násep a Stalingrad,Strahov dvě pozorovatelny,
Lom,Pepík,Električák vše jednočlené hlídky. V noci skrytá Svárožný potok,Násep,Stalingrad,Strahov,Lom, silnička Viadukt Alžbětín.Je to heslovitě,případně doplím. TAK BUD
průseky. V 60 létech Sv.potok tak300 m od SH,okraj nádraží,Strahov,Ferd.úd. tak 600 m SH,Rozsocháče,Medvědí jámy,Lom zde byl styk.Tylová signálka Viadukt,Pepík,Debrnická cesta. Sloužilo se dení Násep a Stalingrad,Strahov dvě pozorovatelny,
Lom,Pepík,Električák vše jednočlené hlídky. V noci skrytá Svárožný potok,Násep,Stalingrad,Strahov,Lom, silnička Viadukt Alžbětín.Je to heslovitě,případně doplím. TAK BUD
Re: Re: Průběh SiS
John | 11.12.2011 00:33 | id 38981 | nahlásit
Díky za popis. Takže stará signálka těch 300 m od SH je vlastně bývalý EZOH? Co se s ní dělo později, když byl vypnut proud - byla udržována nebo se používala jenom nová SiS U70 blíž do vnitrozemí? Električák - kde to bylo?
Re: Re: Re: Průběh SiS
Milan Patočka podzim 77-79 | 1.1.2012 10:57 | id 40055 | nahlásit
Zdravím všechny, pokud se pamatuji tak od roty až na kresy bylo 10 pravých ůsekú a nahoru na skalku pouze 5 zbylých 5 bylo v průseku po starém ezochu od Ferďáku přes nádraží k zabespečovačce za celnicí a za silnici přes louku směrem na Svároh a to pár metrů od hranic.Za nás nakonec fungovala pouze od celnice přes piket nahoru ke Svárohu. Strý ezoch v lese zůstal. Milan
Re: Re: Re: Průběh SiS
Jaroslav 44 | 2.1.2012 20:53 | id 40154 | nahlásit
Hodně zdraví a pohody všem kdo čte tyto stránky,
mladší ročníky zorganisujte konečně rotní sraz,pár
dědků se určitě přidá.
Po vypnutí el.proudu na jaře 66 střežení probíhalo stále na starém EZOH co vím tak asi dalších 10 let
tudíž vše se udržovalo včetně KP.Jednotlivé úseky
si už nepamatuji ani přesné zabezpečení nádraží
hlídkou Stalingradu i když jsem tam sloužil skoro
každodeně.
Električák možná správně elektrický průsek,to je průsek Samoty - rota Polom je to zase dobře vidět na
letecké mapě.Zde z kraje lesa byla pozorovatelna která se obsazovala ráno a navečer jednočlenou hlídkou.1963 se zde stala smutná příhoda
mladší ročníky zorganisujte konečně rotní sraz,pár
dědků se určitě přidá.
Po vypnutí el.proudu na jaře 66 střežení probíhalo stále na starém EZOH co vím tak asi dalších 10 let
tudíž vše se udržovalo včetně KP.Jednotlivé úseky
si už nepamatuji ani přesné zabezpečení nádraží
hlídkou Stalingradu i když jsem tam sloužil skoro
každodeně.
Električák možná správně elektrický průsek,to je průsek Samoty - rota Polom je to zase dobře vidět na
letecké mapě.Zde z kraje lesa byla pozorovatelna která se obsazovala ráno a navečer jednočlenou hlídkou.1963 se zde stala smutná příhoda
Re: Re: Re: Re: Průběh SiS
Reaguji pouze na-Jaroslav 44-je mozne,ze se spolu
zname,jiz od 9/1958,-Planak-Mezibori,Duchcov.Nastup
VZS 31.7.65-Susice,psovodi-Strazny,pak na rotach.
Jedenkrat jsi me hledal na tehdy 6 rPS Plesne jezero-
-Laka,kde jsem do 3/66 slouzil,pozdeji v C.B.a Pha.Na
Polomu slouzil tehdy Mirek V.hraval fotbal v Z.R.obcas
jsme se potkali ve sluzbe,bohuzel jiz zemrel drive.
Tak,pokud se jiz davno zname a mel jsi psa Alana jiste
se setkame,az budu mit cestu k C.B.
Dodatecne Tobe a vsem PSakum preji zdravi.
Standa.
zname,jiz od 9/1958,-Planak-Mezibori,Duchcov.Nastup
VZS 31.7.65-Susice,psovodi-Strazny,pak na rotach.
Jedenkrat jsi me hledal na tehdy 6 rPS Plesne jezero-
-Laka,kde jsem do 3/66 slouzil,pozdeji v C.B.a Pha.Na
Polomu slouzil tehdy Mirek V.hraval fotbal v Z.R.obcas
jsme se potkali ve sluzbe,bohuzel jiz zemrel drive.
Tak,pokud se jiz davno zname a mel jsi psa Alana jiste
se setkame,az budu mit cestu k C.B.
Dodatecne Tobe a vsem PSakum preji zdravi.
Standa.
Re: Re: Re: Re: Re: Průběh SiS
reaguji na Stanislav 44 : Standa Češka ?
napiš Jarda
napiš Jarda
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Průběh SiS
Doplnuji pro Jaroslav 44,uhodl jsi,pred 19 hod. jsem
se Ti pokousel zavolat,cti na 4rPS Polom moji odpoved
k pomnicku..,dale na Dobove foto-jezero Laka 80 leta,dale 4bPS 3rPS Safov Re|Nostalgie-vzpominky zustanou z 12.2.11.Pred rokem jsem stranky nasel a
jiz 2 roky uvazuji o ceste na Laku.Nechci zde zabirat
cas,zdravim Tebe a vsechny byvale PSaky.Standa.
se Ti pokousel zavolat,cti na 4rPS Polom moji odpoved
k pomnicku..,dale na Dobove foto-jezero Laka 80 leta,dale 4bPS 3rPS Safov Re|Nostalgie-vzpominky zustanou z 12.2.11.Pred rokem jsem stranky nasel a
jiz 2 roky uvazuji o ceste na Laku.Nechci zde zabirat
cas,zdravim Tebe a vsechny byvale PSaky.Standa.
Zde již nelze dále reagovat
Debrník 1968-1970
Zdravím všechny z Debrníku.
Nedávno jsem dostal typ na tyto stránky ale nikde jsem nenašel příspěvky z mého ročníku.Byli jsme poslední co sloužili 26měsícu.V roce 1969 se otevŕel přechod do Eisensteinu a na rotu přišli vojáci z Volar slouzit na přechod.Vté době pokuď si pamatuji byl velitelem roty major Vidlák a zpvp major Sehnoutek dále kpt.Houška npr.Čep**an a další.Kdo bude mít zájem osvěžit si vzpomínky může napsat na můj email.Honza
Nedávno jsem dostal typ na tyto stránky ale nikde jsem nenašel příspěvky z mého ročníku.Byli jsme poslední co sloužili 26měsícu.V roce 1969 se otevŕel přechod do Eisensteinu a na rotu přišli vojáci z Volar slouzit na přechod.Vté době pokuď si pamatuji byl velitelem roty major Vidlák a zpvp major Sehnoutek dále kpt.Houška npr.Čep**an a další.Kdo bude mít zájem osvěžit si vzpomínky může napsat na můj email.Honza
Re: Debrník 1968-1970
Jendo,držím Ti palce,aby se kamarádi ozvali !!
Re: Debrník 1968-1970
Zdravím Debrník.
Já jsem sloužil 1968-1970 na rotě Polom tak že jsme přes Váší rotu chodily na Polom. Při návratu z vycházek jsme po domluvě s Vaším dozorčím roty se na styku úseku rot signalizoval skrat na sig, stěně /důvod pro vyjetí pop.hlídky s gazem která nás dopravila na naší rotu./Další vzpomínka na Váší rotu-při poruše vody na Polomu jsme se jezdily koupat k Vám.V létech 1968-70 jsem také organizoval turnaje ve stolním tenisu v Žel. Rudě snad si někdo vzpomene.
Já jsem sloužil 1968-1970 na rotě Polom tak že jsme přes Váší rotu chodily na Polom. Při návratu z vycházek jsme po domluvě s Vaším dozorčím roty se na styku úseku rot signalizoval skrat na sig, stěně /důvod pro vyjetí pop.hlídky s gazem která nás dopravila na naší rotu./Další vzpomínka na Váší rotu-při poruše vody na Polomu jsme se jezdily koupat k Vám.V létech 1968-70 jsem také organizoval turnaje ve stolním tenisu v Žel. Rudě snad si někdo vzpomene.
Re: Re: Debrník 1968-1970
Ahoj Mirku avšichni Polomáci
Na situaci z návratama z vycházky se dobře pamatuji,protože jsem často sloužil u bedny tak jsem několikrát vaší poplachovku volal.Zábava našich mazáků vracejících se z vycházky bylo vystřelování osvěcovadel u stojkaře(sloužil na cestě u signálky)
stojkař musel signálku dole pod cestou směrem k viaduktu skratovat a potom mohl vystřelit osvěcovadlo.Na turnaje v pingpongu se pamatuji, u nás se hrál turnaj na rotě a pak se postupovalo do Rudy.Pozdravuji všechny PS.
Na situaci z návratama z vycházky se dobře pamatuji,protože jsem často sloužil u bedny tak jsem několikrát vaší poplachovku volal.Zábava našich mazáků vracejících se z vycházky bylo vystřelování osvěcovadel u stojkaře(sloužil na cestě u signálky)
stojkař musel signálku dole pod cestou směrem k viaduktu skratovat a potom mohl vystřelit osvěcovadlo.Na turnaje v pingpongu se pamatuji, u nás se hrál turnaj na rotě a pak se postupovalo do Rudy.Pozdravuji všechny PS.
Re: Re: Re: Debrník 1968-1970
Ahoj Honzo,
jsem rád že se někdo ozval z našeho pobytu v okolí Žel.Rudy.Už několikrát jsem zavítal do míst kde stávaly naše roty,bohužel není po nich ani památky-škoda.
Zdravím všechny peesáky.
jsem rád že se někdo ozval z našeho pobytu v okolí Žel.Rudy.Už několikrát jsem zavítal do míst kde stávaly naše roty,bohužel není po nich ani památky-škoda.
Zdravím všechny peesáky.
Re: Debrník 1968-1970
Ahoj Honza!
Zdá sa, že som tvoj supermazák. Takže sme zažívali príchod Rusov 21. augusta. Cez našu rotu prechádzalo viac disidentov. V týchto prípadoch priviezol náš táta (Vidlák) bavorské pivo. Moji bažanti boli teda tvoji mazáci. Bol som spojár, teda valiteľská čata. Spmínam si na mená Jozef Bršťák, Jirko Sršeň, Pavelka, Louda. Ku tvojim veliteľom môžem pridať kpt. Dočkal. Ten býval pri rote. Ja si spomínam, že rota bola asi kláštor. Telocvičňa bola kaplnka, ešte tam boli nástenné maľby. Premietal som tam filmy. Ak máš záujem, napíš. Pohľadám fotky, pošlem ti. Môžeš aj ty. Ja žijem pri Žiline s rodinou a stále plánujem návštevu Debrníka.
Ahoj!
Vlado
Zdá sa, že som tvoj supermazák. Takže sme zažívali príchod Rusov 21. augusta. Cez našu rotu prechádzalo viac disidentov. V týchto prípadoch priviezol náš táta (Vidlák) bavorské pivo. Moji bažanti boli teda tvoji mazáci. Bol som spojár, teda valiteľská čata. Spmínam si na mená Jozef Bršťák, Jirko Sršeň, Pavelka, Louda. Ku tvojim veliteľom môžem pridať kpt. Dočkal. Ten býval pri rote. Ja si spomínam, že rota bola asi kláštor. Telocvičňa bola kaplnka, ešte tam boli nástenné maľby. Premietal som tam filmy. Ak máš záujem, napíš. Pohľadám fotky, pošlem ti. Môžeš aj ty. Ja žijem pri Žiline s rodinou a stále plánujem návštevu Debrníka.
Ahoj!
Vlado
Debrník 1983-1985
Zdravím všetkých PS-kov z Debrníku.Prelúskal som všetky komentáre,ale nenašiel som jediný k ročníku,keď som tam slúžil. Bol som najskôr v zámečku (január 1984) a potom som sa podielal na sťahovaní do novej roty, ako vodič PV3S, odkial som odchádzal na jeseň 1985 do civilu. Velil nám mjr.Filka a z ďaľších tam boli,Richter, (Džony a Hany) John, Halfar ,Mazaný. Z ročníku si spomínam na: Stano Mauer, Vašátko, Dudáček, Gajdica, Pomikla, Molitorisz (multiservis), Novák, Franc, M.Petránek z Prahy, Barčík a ďaľší. Ak ste sa niektorí spoznali,ale viete o ďaľších, ozvite sa.
Re: Debrník 1983-1985
Čau Bajzo, mrkni sa na tému Debrník 1984-1986, tie mená, komentáre a tá fotka ti musia niečo hovoriť! Ja sa pamätám ako sme viezli na vetrieske smeti a raz v zime sme ju vyťahovali na zmrzlom snehu spolu na kľuku v motore. Na tej fotke za Johnym je asi Pavel Novák?! nahoď aj ty nejaké foto ak máš. Ahoj.
Re: Re: Debrník 1983-1985
Foto som pozeral,mám tiež jedno z tohto podujatia.Fotiek mám viac a pošlem ich na zverejnenie.S tou kľukou sme ťahali UAZ ,aspoň si myslím a som rád že si na mňa spomínaš. Pavel Novák je úplne pri okne v druhej rade. Ozvem sa Ti na mail.
Mapa Sis
John | 24.7.2011 10:27 | id 34124 | nahlásit
Zdravím vespolek, nemáte pls náhodou někdo mapu SiS v okolí Železné Rudy, případně fotky SiS poblíž Samot a nádraží v Alžbětíně z 80. let ? Díky
Re: Mapa Sis
Zdravím mapy mám, když se tak ozvi na email
Re: Re: Mapa Sis
John | 17.8.2011 21:48 | id 35089 | nahlásit
Díky za reakci, našel jsem nějaký mapy na www.zeleznaopona.com… předpokládám, že máš ze stejnýho zdroje. Btw - včera jsem šel z přechodu Debrník, asi 1 km za SH směrem k rotě Debrník jsem narazil na průsek v lese. Našel jsem zbytky ostnáče a téčka. Podle map bych SiS čekal někde kolem roty Debrník, tohle bylo nějak blízko od SH. Že by tam byl pozůstatek EZOHu? Nemám představu, jak to kolem Rudy kdysi vypadalo.
sraz
Nazdar debrničtí mazáci!Kdyby měl někdo zájem,děláme sraz v Rudě 23. a 24. července.Ročník podzim 76-78.Kdyby měl někdo zájem,podrobnější informace v odkaze na tento ročník.
Tak buďte
Tak buďte
DEBRNÍK 79-81 SLIB-fotky
Slíbil jsem poslat fotky, omlouvám se, že to tak trvalo a že kvalita není tak úplně super, ale už je to nějaký pátek... Přesto doufám, že se všichni poznáte. Pokud budete organizovat sraz, tak to chci vědět. Zatím a BUĎ. PETR KRPÁLEK
Re: Re: DEBRNÍK 79-81 SLIB-fotky
Fotky najdeš na "DOBOVÉ FOTO"Debrník 1979-1981. Čau Petr
Vzpomíka
Drazí kamarádi včera mi zpět došel dopis , že Pepík Fekiač - pátrač je po smrti .Pepo děkují , že jsem měl čest Ti poznat a že jsme si všichni rozuměli.
Česet tvé pamětce ,
máme Tě v v mysli DĚKUJÍ KLUCI III: čety.
Josef slouužil v roce 1979 -1981- civil -pátrač
Česet tvé pamětce ,
máme Tě v v mysli DĚKUJÍ KLUCI III: čety.
Josef slouužil v roce 1979 -1981- civil -pátrač
Připtavuji setkání.
Nazdar chlapi na měsíc září nebo říjen 2011 jak se domluvíme připravuji setkání po 30. letéch co jsme na podzim 1981 odešli z Debrníku do civilu.
Platí to i pro kluky s OPK. Je potřeba zaject do Rudy
a trochu zazpomínat na to co bylo.
Platí to i pro kluky s OPK. Je potřeba zaject do Rudy
a trochu zazpomínat na to co bylo.
Blahopřání
Milan Patočka podzim 77-79 | 23.12.2010 20:41 | id 23864 | nahlásit
Krásné prožití Vánočních svátků
a štastný Nový rok.
a štastný Nový rok.
podzim 88-90
Vok | 10.12.2010 13:59 | id 23285 | nahlásit
ahoj lidi,je to drahně let co jsem se coural s Vokem kolem drátů a rád na to vzpomínám.... Pašák
Re: podzim 88-90
terr | 28.2.2011 00:59 | id 27768 | nahlásit
zdar,ty jsi měl psa po Pavlu Křížovi,ten pořád říkal pašák a nebo synku.Po měl dostal psa Petržilka tvoje číslo . Byl odněkud od Protivína .Odcházeli jsme ten podzim do civilu.
Re: Re: podzim 88-90
Vok | 24.3.2011 10:17 | id 29265 | nahlásit
mně psa předával Lojza Havlík,byl s ním ve výcvíku v Chodový Planý,tvého psa dostal sněhulák,na jméno si nevzpomenu,mezi hačavama nikdo od Protivína nebyl.
Re: Re: Re: podzim 88-90
terr | 21.7.2011 20:57 | id 34036 | nahlásit
Vok byl mladej pes a co si pamatuju ,tak ho měl Pavel Kříž,kdo ho měl potom si už nevzpomínám.Ty jsi vlastně rukoval až když už jsme byli doma.
Re: podzim 88-90
pašák = láda pasák ,ahoj ,byli jsme spolu na pokoji 2četa stejný ročník mne po roce převelili do sušice na rtz honza r
Re: Re: podzim 88-90
vok | 25.9.2011 21:51 | id 36490 | nahlásit
ahoj,matně si tě vybavuju....to už je let :-)
rota
Al-Lami | 31.8.2010 09:31 | id 19808 | nahlásit
Tak budova roty je opuštěná zatím uzamčená a cedule policie apod. všechno sundáno.
Tak hlavně aby se prodala neb jinak skončí jako "Čerňák".....
Tak hlavně aby se prodala neb jinak skončí jako "Čerňák".....
Re: rota
Tak tomu ver ze to dopadne jak Cerny jezero,Svaroch,Polom a vsechny takove objekty ktere drzi Vnitro.
Debrník
Jaroslav 44 | 14.8.2010 21:01 | id 19328 | nahlásit
Ve Ferdˇáku zataras drátěný nebyl jen ve vstupu jehlany,po zhruba 500 m byla signální stěna a ezoch vpravo na Zl.jedli a vlevo Rozsocháče ,Medvědí jámy a Lom.
Navštivil jsem ŽR a mjr. Vidlák mě po 44 létech poznal,prošel jsem úsek ale samotnému se špatně
chodí,ze starých ročníku se nikdo nehlásí a střední
ročníky nejsou schopny udělat sraz,přidal bych se.
S Pozdravem TAK BUĎ a pište.
Navštivil jsem ŽR a mjr. Vidlák mě po 44 létech poznal,prošel jsem úsek ale samotnému se špatně
chodí,ze starých ročníku se nikdo nehlásí a střední
ročníky nejsou schopny udělat sraz,přidal bych se.
S Pozdravem TAK BUĎ a pište.
Debrník
Petr | 9.8.2010 17:55 | id 19151 | nahlásit
Zdravím Pánové, mám dotaz, pokud se vydáte z Debrníku po zelené značce Ferdinandovým údolím směrem k hranici narazíte po cca 500 metrech na průsek se zbytkem kúlů a ostnatým drátem. Je to bývala SiS, nebo se jedná o pozůstatek zátarasů z 50-tých let? Díky za odpověď.
3 rota debrník 88-90
jirka Valchář | 8.7.2010 14:55 | id 18162 | nahlásit
nazdar borci z 3 roty jaro 88-90 sněhuláci. zdravím i hačavky je to sice přes 20let ale jako byto bylo vloni zdravím opk zdar jura
Re: 3 rota debrník 88-90
ahoj Valchy,v létě jsem byl na Debrníku a nostalgie pracovala.Jseš s někym ve spojení?Já s Karlem Břízou a dokonce se mi i vecpal do rodiny.Určitě se ozvy a za rok se sejdem na rotě a já tam určitě pojedu protože tam náš mladší kluk jezdí na soustedění s fotbalem do Źelezný Rudy. Pozdrav všem Láďa
Re: Re: 3 rota debrník 88-90
Ahoj.poznal jsi to tam.Je to neco strasnyho jak to tam chatra.Ja jsem tam delal za Pohranicni Policie,a pak za Cizinecky.Kdyz na to spominam tak se tam delalo dobre.Vdnesni dobe to nechavaj osudu jestli to spadne,nebo to srovnaj ze zemi jako stary zamecek.Ahoj Sumavak.
Re: Re: 3 rota debrník 88-90
jirka valchář | 13.3.2011 18:13 | id 28425 | nahlásit
nazdar ladislave.zdravím vás oba i s karlem b.ve spojení nejsem s nikým akorád přes tuto schranku.možná se v rudě uvidíme mam tam zname přes hotel pozdravuj všecny jura z valsska
Re: Re: 3 rota debrník 88-90
Čau kluci !! Jo Láďa má pravdu vtáhnul mě do rodiny to je pravda.
Re: Re: Re: 3 rota debrník 88-90
valchař | 2.4.2012 12:49 | id 44310 | nahlásit
ahoj karle ogare z Prahy zdraví vás jura V.zatím me to nevyšlo na debrník snad to tam ještě stojí ta naše rota zdravím z valasska pozdravuj ladislava
Re: 3 rota debrník 88-90
jiří falát | 18.1.2011 20:53 | id 25279 | nahlásit
nazdar chlapi,tak to už jsme 4 kusani kolik nás vůbec bylo 30?
Debrník podzim 77-79
Milan.77-79 | 31.5.2010 18:06 | id 16659 | nahlásit
Zdravím všechny z Debrníku. Dozvěděl jsem se že 26.6 je sraz 7 bps v Sušici, mnělo by to být na střelnici a tak doufám že se tam sněkým sejdu.
Re: Debrník podzim 77-79
Zdravím kolegu z Debrníku.Chystám se taky na sraz do Sušice,ale nevím kde je ta střelnice.Myslel jsem,že se to koná v sokolovně.Víš něco bližšího?Sloužil jsem v Alžbětíně 61-63.Díky za odpověď.
Re: Re: Debrník podzim 77-79
Milan.77-79 | 31.5.2010 18:51 | id 16664 | nahlásit
Zdravím ,klikni na obecné komentáře je tam odkaz od Blaženina kteý také sloužil v Alžbětíně a je tam telefon na pani která vše ví. Je možné že jsem se stou střelnicí zmýlil.
Re: Re: Re: Debrník podzim 77-79
Ahoj zdravim te,neslouzil vty dobe stebou Pepik Ondernicky.Ja jsem v Alzbetine bydlel a bylo to tam dobry,naky jmena mozna budes znat jestli jsi chodil slouzit na OPK. Skyvara,Rehulka,Soukup.
Re: Re: Re: Re: Debrník podzim 77-79
Milan.77-79 | 3.6.2010 17:18 | id 16822 | nahlásit
Zdravím , jestli se ptáš mně tak tě musím sklamat na žádný ztěch jmen si nepamatuji.Na OPK jsem nesloužil a do Alžbětína jsem se dostal strašně málo spíš jenom projel gazem jako náhradní poplachvka na překrytí knádraží a nebo vlakem na pilu. Dík že ses ozval ,tak zdar.
Re: Re: Re: Re: Debrník podzim 77-79
Vážený příteli Ondernický sloužil dle mého jaro 76 až jaro 78. Byl psovod a byl ze Slovenska. Já jsem sloužil 76 - 78 podzim, velitel čety p. Němec.
Velitel byl Forman. Před asi měsícem jsem byl se psem u Mikošky - veterinář brig. ten mi říkal, že Forman přišel o nohu. Škývara pořád bydlí na přechodu a občas se vidíme ne nějakém honu.
Napiš své celé jméno. Teď mám dovolenou , takže na mail - boucek.rubas@seznam.cz
Velitel byl Forman. Před asi měsícem jsem byl se psem u Mikošky - veterinář brig. ten mi říkal, že Forman přišel o nohu. Škývara pořád bydlí na přechodu a občas se vidíme ne nějakém honu.
Napiš své celé jméno. Teď mám dovolenou , takže na mail - boucek.rubas@seznam.cz
Re: Re: Re: Re: Debrník podzim 83-85
Pak ještěDoumel,Kačírek,Filka A Kortusova rodina.Jo a Blinkovi.Byl jse OPKář a Alžbětín mám v hlavě pořád.To nevymažeš...
Re: Re: Re: Re: Re: Debrník podzim 83-85
Ahoj zdravim,bydlel jsem tam taky a dost na to
vzpominam.Jsou uz jen dobry vzpominky.
vzpominam.Jsou uz jen dobry vzpominky.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Debrník podzim 83-85
Nazdar Kapr. Som rád že som tu konečne stretol niekoho z môjho ročníku.Pozri "Dobové foto" Debrník 1983-85.Ak máš nejaké foto pripoj k mojím.Máš na niekoho kontak z nášho ročníku?
Zde již nelze dále reagovat
ročník 78-80
nazdar chlapi. zdravím všetkých z môjho ročníka, ak sa to podarí, nahrám sem moje fotky z tých čias.
Re: ročník 78-80
Jano Kabát (Sako) | 7.5.2010 23:52 | id 15743 | nahlásit
nazdar chlapi, číta toto niekto? Ak áno, ozvite sa
Re: Re: ročník 78-80
mirek kovačka | 13.4.2012 17:28 | id 44822 | nahlásit
Zdravím Tě Jano. Mé jméno máš v záhlaví,sloužil jsem na Debrníku v letech 79 až 81 a na tebe si moc dobře pamatuji. Tuším ,že jsi byl řidič OT 64 a sloužil si i Paravan. Já jsem byl řidič Uazu a v autoparku jsme se něco nabejčili. Taky jsem poslal Tvé foto na stránku Debrníku ročník 79=81 aby si mi věřil,že tě mám zadokumentovaného a tam mě možná i poznáš čau Mirek
Re debrnik
Hledam nekoho z roku 1975 az 1977 kterej slouzil na Debrniku,a pamatuje si naky jmena.Hledam konktat na Josefa Ondernickeho.email cendacendas@seznam.cz Dik jestli se nikdo ozve.
Re: Re debrnik
Co tato jména,
Brtek,Šmarda,Houser,Čermák,Sovina,Filíčko.Jarý,
Hrdina,Kaše,Šašek,Mojžíš,Kohák,Buříval,Walter,
Svoboda,Brojer,
Brtek,Šmarda,Houser,Čermák,Sovina,Filíčko.Jarý,
Hrdina,Kaše,Šašek,Mojžíš,Kohák,Buříval,Walter,
Svoboda,Brojer,
Re: Re: Re debrnik
Ne a proč.Jenom kousek od Prahy. Poděbrady.
Václav
Václav
hezky jsem si početl.
Ahoj, já nejsem typický Debrničák, ale v dílně jsme přezouvali traktor, se kterým jsme jezdili KP. Sloužil jsem na praporu v Ž. Rudě v r. 84 - 86. Moc rád na to vzpomínám a občas si na Šumavu zajedu a místa si připomenu. Zdravím všechny šumavský psy.
Debrník 1989-1991
Milan | 18.2.2010 01:06 | id 12087 | nahlásit
Tak tohle je web jako stehno.Někdo z těchto let?Jména jsou problém,ale třeba Petr Vašák,Macháček,Šmolík,Pepa Míka,Poupa,Urban,Paták,Fero Lamanec,Ľubo Salasovič...a jiní.Pod Mafukem.Svojí sumu na OPK si nepamatuju,ale doplním.Materiál je.Zdravím každého,kdo se kdy na Debrníku ocitnul a na celnici zažil přátelské mezistátní popíjení českých a německých celníků.(výkolejka na pilu,sany u potoka,chata na Pepíku...vzpomínky.
Re: Debrník 1989-1991
terr | 7.3.2010 05:19 | id 13263 | nahlásit
volací znak pro signalní zavoru byl Ventil 15,jsem se neco naventiloval:-)
Re: Re: Debrník 1989-1991
ahoj kluci,nebyl jsem sice s vami ale stejne obdobi.mam dotaz,,ja slouzil poctivych 24mesicu,kamos tvrdi ze 24slouzili jako posledni nastupy 1988 a ze 1989 sli o nejaky mesic drive.schanim kdo ma poctivejch 24 take a nastup 1989.dik za reakci jester
Re: Debrník 1989-1991
Zdravím Vás tu Hačava a zároveň zdravím všetkých snehulakoch. Bol som v čate OPK. Menil som vám prádlo. Pred 2 rokmi som bol v Železnej Rude. Bol to tam samy bordel a Vietnamec. Toho roku sa tam zberám zase. Rád by som sa s vami všetkými po dlhých rokoch stretol. Som v kontakte s Ľubošom Salasovičom a Danom Paradovičom. PS. Zlaty civil :)
Re: Re: Debrník 1989-1991
Ahoj Fero jsem rád ,že se někdo ozval po tolika letech jezdil jsem autem snad se někdy potkáme v Rudě a zapaříme čau Jarda Najman
Re: Debrník 1989-1991
Dano Pardovic | 15.12.2010 13:45 | id 23449 | nahlásit
No to teda je SUPER web.
Pozdravujem Fera Lamanca a vsetkych co v tych
davnych casoch "busili" s nami den a noc.
Velmi si nespominam na vsetky mena, ale
xichty mam na viacerych fotkach ktorymi urcite
obohatim tuto stranku.
Su to super spomienky na zimne sluzby na zavore v
brutalnej Sumavskej kose. Keby tak niekto zorganizoval stretko.. to by bolo neskutocne.
Mate niekto foto?
Pozdravujem Fera Lamanca a vsetkych co v tych
davnych casoch "busili" s nami den a noc.
Velmi si nespominam na vsetky mena, ale
xichty mam na viacerych fotkach ktorymi urcite
obohatim tuto stranku.
Su to super spomienky na zimne sluzby na zavore v
brutalnej Sumavskej kose. Keby tak niekto zorganizoval stretko.. to by bolo neskutocne.
Mate niekto foto?
Re: Re: Debrník 1989-1991
Honza-Yukon | 1.1.2011 18:16 | id 24379 | nahlásit
Zdravím bývalé kolegy z OPK a všechny ostatní.
Pár fotek mám také škoda ,že tento web neumožňuje vkládání.Je až neuvěřitelné jak to letí letos je to 20 let co jsme šli do civilu.
Pár fotek mám také škoda ,že tento web neumožňuje vkládání.Je až neuvěřitelné jak to letí letos je to 20 let co jsme šli do civilu.
Re: Re: Re: Debrník 1989-1991
Muzes fotografie umistit na rajce, a tady zadat odkaz, potom neni problem si to prohlidnout. Vaclav Kvilda 66-68
PSDebrník
Jaroslav 44 | 17.2.2010 20:20 | id 12083 | nahlásit
Brixi Stalingrad byl v ose průseku na zl.jedli,je to stále znát. JP - 1966 byl proviantˇák Štěpánek,kuchař Jirka Bernát z Těptína ,dnes snad pražák. Filka přišel na Debrník 1966 jako praporčík,střídal staršinu Bartka je to stale jeden nebo později mjr. shoda jmen..Díky
Tak Buď
Tak Buď
Re: PSDebrník
CHLAPI Z ČÁRY, MÁM NA VÁS PROSBU. JÁ SICE NESLOUŽIL NA ČÁŘE, ALE CHTĚL BYCH OD NĚKOHO VĚDĚT, KDO TAM BYL, HLAVNĚ V DOBĚ PŘED R. 68, ZDA BYLO MOŽNÉ, ABY NAŠINEC-POHRANIČNÍK SE MOHL DOSTAT PŘES HRANICI, NEOFICIÁLNĚ, TAKZVANĚ JEN TAK DO BAVOR NA PIVO?
TOTO NÁM VYPRÁVĚL CHLAPÍK, KTEREJ ÚDAJNĚ SLOUŽIL NA HRANICI KDESI NA ŠUMAVĚ A NEVÍME ZDA NÁS TAK TROCHU NELAKUJE. PŘEDEM DÍK ZA VAŠE NÁZORY. ČUS JARDA
TOTO NÁM VYPRÁVĚL CHLAPÍK, KTEREJ ÚDAJNĚ SLOUŽIL NA HRANICI KDESI NA ŠUMAVĚ A NEVÍME ZDA NÁS TAK TROCHU NELAKUJE. PŘEDEM DÍK ZA VAŠE NÁZORY. ČUS JARDA
Re: Re: PSDebrník
Tak to Vás tedy lakuje,něco takového bylo vyloučeno.Sloužil jsem 61-63 v Alžbětíně.Kde byl on?Kam by se na něj hrabal Král Šumavy.Zdar
Re: Re: Re: PSDebrník
Miloš | 15.6.2010 00:56 | id 17183 | nahlásit
Tak možná zas tak moc ne, byl jsem na vojně sice později , nic méně ve Volarech ve výcviku jaro 87 nás měl jako velitel roty řidičů ( bohužel jméno už nevím ) , nějaký major , který tam byl údajně za odměnu , jelikož si pro svoje ovečky do těch bavor dojel ot-čkem až před hospodu .
Re: Re: Re: Re: PSDebrník
Zdravím všechny PS, chtěl bych vědět kde probíhala SIS za horní stranou vleku na Samotách, jak to bylo daleko od budky vlekaře. Jako kluci jsme tam viděli cedule a byli moc zvědavý, jak ta hranice asi vypadá.
Re: Re: Re: Re: Re: PSDebrník
Miloš | 4.7.2010 02:03 | id 18025 | nahlásit
Ahoj , tak bylo to jenom kousek , asi 100 metrů , byl tam malý lesík a hned za ním vedla SIS.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: PSDebrník
jirka | 26.9.2010 01:09 | id 20553 | nahlásit
sis ale není hranice ta byla ještě dál ))
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: PSDebrník
jirka | 6.5.2011 20:10 | id 31045 | nahlásit
milošku (asi fater )nesmíš tolik koukat na televizi ,otéčkem do bavor před hospodu?to snad ani nemůžeš říct to povídáš dětem na pískovišti u vás na vsi ,trošku se sklidni :-))
Re: Re: PSDebrník
Sloužil jsem na Debrníku v roce 1966 -1968 a o tom,že by někdo z pohraničníků chodil přes hranici na pivo,jsem nikdy neslyšel a je to velký nesmysl.Podle mne dotyčný který toto vykládá na hranicích a natož na šumavě nikdy nesloužil
Re: Re: PSDebrník
Josef Rubáš | 6.8.2011 13:34 | id 34649 | nahlásit
Bylo to možné, konkrétně na Debrníku ano, od nás sice nechodili na pivo, ale chodili na ryby do němec, vedle nich seděli němci a kluci měli na sobě seprané tepláky a vesele pytlačili všichni vespolek. Sloužil jsem 76 - 78
Re debrnik
Zdravim co vsichni slouzili na Debrniku,zamecek se zboural,nova rota chatra jelikos uz tam nikdo neni.Tak je poznat jak se zachazi z majetkem Ministerstva vnitra,ze pani na kraji nevi co stim.
Debrník
Jaroslav 44 | 31.12.2009 13:28 | id 9255 | nahlásit
Zdravim všechny PSáky roty Debrník prostřednictvím těchto stránek.Já zde sloužil 64-66 tehdy to byla vzorná rota ale vše co napsal Ruda je úplná pravda. Po létech si rád vzpomenu na kamarádi,na psi Alana,Laso,Vandala,Lorda na místa a přihody z terenu i jména ze zázemíŠumavu,Slavii, Javor -tam stávala 8 Plzeň 80 haléřů.Brixi,máš nejstarší vzpomínky,já už sloužil dole Stalingrad-dnes to bude 45 let,na Nový rok ve dvě ráno přišel na kontrolu kpt.Hluchý,zažil jsem zde i - 32 C sedm hodin na místě to bylo kruté dále Násep,určitou dobu Hutě, na druhou stranu,Zlámaná jedle,Lom,El.průsek,Pepík,Silnička atd.Ten Chlapík co se zde motal to bylo ve Ferdinandově
údolí,dále letadlo na Samotách atd. víc by pověděla kronika která je snad v archivu MV. Bylo by dobré uskutečnit setkání nějaké kontakty stále mam i když
o fotografie jsem o povodně přišel zvláště mě mrzí společná fotografie druhé čety s kpt. Dočkalem.
Pište a na tyto stránky upozorněte i když starší leckdy přístum k internetu nemájí
S pozdravem TAK BUĎ .
údolí,dále letadlo na Samotách atd. víc by pověděla kronika která je snad v archivu MV. Bylo by dobré uskutečnit setkání nějaké kontakty stále mam i když
o fotografie jsem o povodně přišel zvláště mě mrzí společná fotografie druhé čety s kpt. Dočkalem.
Pište a na tyto stránky upozorněte i když starší leckdy přístum k internetu nemájí
S pozdravem TAK BUĎ .
Re: Debrník
Ahoj . Já jsem sloužil v sušici na brigádě jako brigádní proviantní skladník.Absolovoval jsem kuchařský výcvik pak jsem rozvážel po celé sušické brigádě proviant. Rád bych se dozvěděl kdo tam u vás v letech 1965-67 dělal kuchaře . Ps kdyby byl nějaký kontakt byl bych velmi vděčný. JP
Re: Re: Debrník
Ahoj Honzo,kdo vařil na Debrníku nevím, ale mně si asi budeš pamatovat, já jsem vařil na Stoce pak na Novém údolí, v přijimači ve Strážném a druhý rok na Polomu.S Matouškem jsem byl na konci kuchařského výcviku v Sušici v base,na to si asi vzpomeneš. Byl jsem s Tebou v přijímači v Sušici ve stále běhající kuchařské četě por.Kopaničáka.Já Tě zdravím jsem rád,že jsem Tě objevil.Ozvi se,budu rád
Re: Re: Debrník
Honza, každý kontakt poteší. Ak ťa zaujíma kuchár na Debrníku 1965 - 67, v roku 1967 tam varili: mazák sa volal Mazač sk.(?) a bažant Jindro Horák cz. Provijanťák: Miro Procházka. Pozri "Debrník 1966-68.
Re:Zadné Chalupy zdravia Debrník
Zdravím všetkých peesákov,Teba Jaroslave zvlášť, pretože sme slúžili v rovnakom období 1964-65 aj keď ja na Zadných Chalupách pri Nýrsku,t.j. na Domažlickej brigáde.Naši vrstovníci z tých 60-tych rokov už asi majú k PC a k internetu dosť ďaleko,hlavne čo sa týka vzťahu k novotám.Na službu u PS sa však nedá zabudnúť nielen preto,že bola dosť ťažká ale aj pre krásne priateľstvá,ktoré v tých podmienkach vznikali.Rád sa vraciam na Šumavu aj osobne, nielen v spomienkach.Všetkých ešte raz zdraví Jaro Šiška z Martina na SLovensku.
Re: Debrník
Na Stalingrad se pamatuji moc dobře.Ty teploty pod 30 jsem tam zažil taky,ale my sloužili skrytou "jen"6hod.Ale bohatě to stačilo,když jsi přišel splavený jako kůn a pak se nehnot 6hod,,to ke konci služby v Tobě všechno chrastilo.No je to už dávno,ale nějaké vzpomínky ještě jsou.Hutě bys dnes ani nepoynal,všude je les a jen trochu je znát průsek,kde byl EZOCH.Nemáš ponětí jestli by se nenechala ta kronika nějak dostat nebo oskenovat.Loni jsem tam byl a dalo mi dost práce najít místo kde "Stalingrad"stál.Pamatuješ ještě,že pod pozorovatelnou byla stará opuštěná školka?Tam jsme jednou v noci měli pěkný fofr.No otom zase příště.Tak bud
Re: Re: Debrník
Zapoměl jsem dodat,že jsem sloužil v roce1961-63
Re: Debrník
Milan Patočka 77-79 | 16.4.2010 15:36 | id 15031 | nahlásit
Zdravím všechny z Debrníku a na tvoji radu píšu na hlavní stránku.Za velitele Formana jsme patřili také mezi vzorné roty protože nic jiného neuznával a taky tomu všechno podřídil. Řekl bych že byl na všechny dost tvrdý ale né nespravedliví a uznával mazáckou vojnu což se hodilo v druhé polovině vojny. Stalingrad se za nás nesloužil SIS se přesunula víc do vnitrozemí.Takže podle Debrnický byli desítky nahoru po Samotách levá 9-8 tam byl piket Elpr a pak7-6 skalka a styk s Polomem.Dolů podle cesty do Alžbětína byli pravé úseky 9-8-7-6 pak závora a nahoru Kresi 5-4-3 tam stanoviště a 2-1 a styk se Svárohem. Levou 9-8-7-6 hlídal piket Elpr levou 9-10 pravou 10-9-8-7-6 hlídala poplachovka z roty a pravou 5-4-3-2-1 skrytá hlídka na Kresích a ještě piket překrytí na Svárožný. Sloužil jsem se psem Darkem na dobovkách ze 77 jsem těch pejsků vypsal víc a byl bych rád kdyby se mi ozval někdo z mladších ročníků a mohl něco o nich napsat. Jinak zdravím a zase někdy.
Re: Re: Debrník
Rubáš Josef | 6.8.2011 13:42 | id 34650 | nahlásit
Na tvé jméno si pamatuji. Sloužil jsem 76 - 78. 3. četa velitel Pepa Němec.
Re: Re: Debrník
Zdravím šechny pohraničníky,kteří sloužili na rotě Debrník v letech 1975-1979,docela mě překvapilo,že jsou jedinci kteří si pamatují jako třeba ty Milane Potučku,pokud budete delat nějaky sraz,dejte vědet,rád vás uvidím. Jinak zdravím
Re: Re: Re: Debrník
Zdravím Tě veliteli, sloužil jsem na rotě jako v. č. OPK v letech 1977-78. Letos sraz organizoval Láďa Srnka 23-24.7. Mě do toho bohužel něco přišlo, tak jsem nejel. Sešlo se pár kluků a bylo to prý moc příjemné. Samozřejmě my a i krajina jsme se trochu změnili, ale vzpomínky zůstávají, i když paměť leckdy už nefunguje. Hlavně k obličejům připojit ta pravá jména je někdy problém. A hodně jmen i obličejů už odvál čas. Jsem rád, že jsi se ozval, na naši službu rád vzpomínám.
Václav Brož
Václav Brož
Re: Re: Re: Debrník
vilda | 2.9.2011 11:57 | id 35659 | nahlásit
nebyl jsi v roce 1972 na Svárohu jako ppor? Vilda
Re: Re: Re: Re: Debrník
Samozřejmě že byl přišel jsem z praporu z Žel.Rudy,mužeš se bliže představit? Jsi první kdo se ze Svarohu ozval
Re: Re: Re: Re: Re: Debrník
Vilda Hampl | 8.11.2011 08:41 | id 37775 | nahlásit
Sloužil jsem na Svárohu v letech 70-72 jako spojař,jsem z Prahy,bydlel jsem v Zoologické zahadě v Troji.Ty jsi myslím přišel za kapitána Staňka.Velitel byl Mixán,politruk Soukup,stašina Dolejš,psovody měl Vítek a technik byl-na jméno si nevzpomínám,ale říkali jsme mu Muňák,potože divně mluvil.Zdavím Vilda Hampl
Zde již nelze dále reagovat
Jaro 87 - 89
Super stránky, zdravím všechny z Debrníku, jak jsem se tak začetl , úplně mi to připomělo časy strávené při obraně vlasti. Jsem rád že se něco takového rozjelo , a byl bych rád , kdyby se ozvali nějací sněhuláci. Jmenovitě : Peško , Geletič , Karas ,Rácek , Rybár , Szabo1, Szabo2 , Hájek ,Stehlík , Baletka ,Bečvář, Bilík , Havlík , a z OPK : Havel , Novák , Holeček , Červinka , Dušek. Všechny zdraví Fater Miloš ( řidič ).
Re: Jaro 87 - 89
jirka | 19.12.2009 10:08 | id 8644 | nahlásit
čau já jsem po tobě dostal uaze 409 vozil jsem palice domu :-D psal jsem příspěvek před tebou
ahoj
Ahoj , musím Tě zklamat , vychází mi že bys měl být o rok mladší , tak že já jsem musel předávat o půl roku mladšímu, bohužel jméno si nepamatuju , navíc jsem měl Uaz B 153 487 . Volací znak Suma 487 na příjmu , si pamatuju dodnes . Ale zdravím , čau
čus
jirka | 20.4.2010 02:30 | id 15182 | nahlásit
tak to jo vlastně máš pravdu byls můj starej já si tě pamatuju a všechny co jsi psal,tvoje auto dostal franta pytel moc hezky se vzpomíná ani se nechce věřit že je to něco přez 20 let jakoby to bylo nedávno to to letí tak zas někdy čau
Re: Jaro 87 - 89
Ahoj všem z Debrníku , napsal jsem pár řádek do popisek k fotografiím , na Debrníku jsem sloužil od 1977-79 ve funkci řidiče PV3S , Gazu , moto . Na Debrník jsem se v průběhu času vracel , s některýmí jsem dosud v přímém kontaku.Buď.
Re: Re: Jaro 87 - 89
Milan Patočka 77-79 | 2.5.2010 14:54 | id 15550 | nahlásit
Ahoj všichni z Debrníku ,tebe Zdenku si pamatuji.Já tam byl o půl roku dýl jako psovod s Darkem .Tady jsem už jednou reagoval na článek Jardy a dva mám na dobovkách .Mrzí mně že není víc fotek ze staré roty a že z Debrníku píše málo klukú z našeho ročníku. Zdravím všechny Milan.
Re: Re: Jaro 87 - 89
Václav Brož | 16.6.2010 20:04 | id 17258 | nahlásit
Ahoj Zdeňku, sloužil jsem na Debrníku jako velitel čety opékářů od jara 77 do října 78, Měl by sis mě pamatovat. Tvoje vytáhlá figura se zapomenout nedá.Sloužili jsme za Formana. S ním jsem mluvil ještě po vojně, sloužil v 80 letech na brigádě. Dej zprávu, s kým jsi v kontaktu. Já jsem se viděl a vím o L. Srnkovi, J. Homolkovi, F. Leifrovi a ještě jsem se viděl s Pazderou, S. Novákem. 26.6. by měl být sraz Sušické brigády, ale nemohu jet. Měl jsem to naplánované,ale nejde to. Buď !
Re: Re: Re: Jaro 87 - 89
proč nepíšete tam kam to patří,
např. Václav Brož ročník 77-78,píše do Bebrníku o nejméně 10.let později.Ročníky 75-78 mají také svoje příspěvky a samozřejmě i fotky.
nazdar hoši Václav
např. Václav Brož ročník 77-78,píše do Bebrníku o nejméně 10.let později.Ročníky 75-78 mají také svoje příspěvky a samozřejmě i fotky.
nazdar hoši Václav
Re: Re: Re: Re: Jaro 87 - 89
Ahoj Václave, nerozčiluj se. čekal jsem, kdy se toho někdo chytne. Máš pravdu. Ale reagoval jsem na příspěvek, který byl už blbě časově napojený. Ale kdybych to napsal do našeho ročníku, dotyčný by to asi nenašel. Tak od teďka slibuju,že budu psát jen, kam to patří. Hlavně, aby se někdo ozýval, aby bylo proč psát. Jinak Tě to muselo dost rozčílit,když jsi přejmenoval Debrník na Bebrník. Tohle je poslední můj příspěvek do ročníku 87-89. Buď!
Vašek
Vašek
Re: Re: Jaro 87 - 89
Rubáš Josef | 6.8.2011 13:46 | id 34651 | nahlásit
Janáči na tvé jméno si velice dobře pamatuji. Sloužil jsem 76 - 78.
Re: Jaro 87 - 89
Miloš | 1.5.2010 21:05 | id 15532 | nahlásit
samozřejmě na Pojezdňáka jsem zapoměl , omlouvám se .
Re: Jaro 87 - 89
Ještě byl ve vašem ročníku Szandor Barczi
1988-90 jaro
jirka falát | 14.10.2009 01:51 | id 6766 | nahlásit
tak jak chlapi je tu někdo z tohoto roku?zkusím nějaký jména -vařenka,novák,ty krávo moc si toho nepamatuju to je síla tak se zkuste ozvat
Re: 1988-90 jaro
jirka | 19.12.2009 10:15 | id 8645 | nahlásit
tak furt nikdo ?ten novák tam nepatří ale vzpomněl jsem si na další:vařenka,šatoplet,pytel,murnik,koma,mrázek,zalužanský,no a to je asi vše co si pamatuju někde mám stovku tam jsou všichni jenže po stěhování mám doma vše v krabicích v kůlně až bude čas mrsknu to sem
Re: 1988-90 jaro
jirka Valchář | 8.7.2010 15:02 | id 18163 | nahlásit
nazdar jirko pamatuji si tě byl jsi řidič uroty malý ale šikovný vařiča si též pamatuju samozřejme jsme byli sněhuláci ale hačavky sa tež daly.JA JSEM SLOUŽIL u signální a bezpečnostní závory takže opk byli jsme silny ročník ale výborná parta zdravím z valasska zdar jura
Re: Re: 1988-90 jaro
jirka falát | 30.8.2010 02:09 | id 19770 | nahlásit
čau valchy,taky si tě pamatuju to se snad nedá zapomenout na hozu vavřenku taky ,toto letí no už jsme teda 3 skusím sehnat jirku komu toho si určo pamatuješ byl to průzkum chodil v cilu a vlastu mrázka ten byl v garážích docela bych se do rudy někdy mrknul už jsem chtěl loni ale nějak to nevyšlo možná příští rok tak se měj čus
Re: Re: Re: 1988-90 jaro
Vok | 10.12.2010 13:20 | id 23284 | nahlásit
sněhuláky zdraví hačava psovodí,říkalo se mi Pašák ..... to už je kurňa let,mějte se fajn
Re: Re: Re: 1988-90 jaro
No to jsem rád že tu je někdo koho znám !!! Čau Jirkové.dneska jsem si prohlížel fotky z Debrníku i závory a vzpomínal na tu dobu když jsme tam bušily. Na psa Šterna i na kluky z roty nejen z OPK. Pokud někdo chce pokecat můj tel : 725 526 739 Mám kontakt jen s Láďou Švábenickým Zatim čau Karel
Debrník
terr | 8.10.2009 01:01 | id 6580 | nahlásit
škoda,že o těchto strankach neví moc lidí.rad bych se potkal s klukama z našeho ročníku.Jedinej s kym jsem byl v kontaktu byl naš kuchař,pozdeji provianták Standa Vaneček.Jestli pak si ještě nekdo vzpomene,jak jsme po skončení vojny jeli k nemu chlastat a jak se to zvrhlo.druhej človek se kterym občas pokecam je Riky Lisa .
VZPOMÍNKA NA VOJ.ZÁKL.SLUŽBU DEBRNÍK
AHOJ,SLOUŽIL JSEM U PS 03 V LETECH 1980-82,ŘÍJEN JAKO PSOVOD SE PSEM JMÉNEM PIRÁT.RÁD BYCH KONTAKTOVAL VŠECHNY ,,KOLEGY,,I KDYŽ UŽ SI NEVZPOMÍNÁM PŘESNĚ NA JMÉNA VŠECH.PAMATUJI SI NA VITNERA,SPOJAŘE A DUŠANA,PSOVODA.NÁŠ VELITEL SE JMENOVAL PETR.
Re: VZPOMÍNKA NA VOJ.ZÁKL.SLUŽBU DEBRNÍK
Miroslav Štekl | 12.10.2009 20:59 | id 6721 | nahlásit
Tak tě tu zdravím !!! Čekal bych tady kde koho ale svého supráka tedy ne! Pirát se měl se mnou dobře byl to šikovnej pejsek. Jak jsem slíbil jdu sem dát pár fotek. Tak zatím se měj!!! :-)
Re: Re: VZPOMÍNKA NA VOJ.ZÁKL.SLUŽBU DEBRNÍK
zdravim vsechny z debrniku.nejsem si jisty,ale asi jsme busily spolu,81-83,ale ja sel na sachtu do kladna.jeste se ozvu jarda havlicek-medved cau.
Re: Re: Re: VZPOMÍNKA NA VOJ.ZÁKL.SLUŽBU DEBRNÍK
Jardo ja si na taba vzpomínam , moja prezívka bola valda pokúšam sa skontaktovat se Zdenkem Špringrem ale on sa mi neozíva . bol by som rád keby sa ešte niekto ozval z ročníka 81-83
Re: Re: Re: Re: VZPOMÍNKA NA VOJ.ZÁKL.SLUŽBU DEBRNÍK
Ahoj,tvoje jméno mi něco říká i když jsem jiný ročník(82-84)Krátce před vaším civilem mně vybrali na piketu se Zvoníčkem a Drábkem.Pamatuješ?
Re: VZPOMÍNKA NA VOJ.ZÁKL.SLUŽBU DEBRNÍK
Pirát byl nádherný pes. Přišel na Debrník jako štěně se základním výcvikem. Pak měl smůlu na psovoda. Jméno si nepamatuju. Původně to ani psovod nebyl. Teprve později dostal psovoda, který z něj dokázal udělat služebního psa.
Re: VZPOMÍNKA NA VOJ.ZÁKL.SLUŽBU DEBRNÍK
AHOJ JESTLIŽE JSI SLOUŽIL 80-82 TAK MUSÍŠ BÝT BOHOUŠ NOVÁK JINAK JAJSEM MÍRA HROUDA OD RAKOVNÍKA KAREL VITNER BYDLÍ KOUSEK ODEMNE VÍDÁM SE S NÍM OBČAS JEDNOU JSEM TI UŽ ODEPISOVAL ALE NEREAGOVAL JSI TAKÉ BYCH SE RÁD SKONTAKTOVAL SOSTATNÍMA KLUKAMA Z NAŠEHO ROČNÍKU BYLO BY TO FAJN JINAK DO ŽELEZNÉ RUDY JEZDÍM LETOS JSEM TAMBYL TAKÉ JE TO TAM UŽ JINÉ MOC ČASTO VZPOMÍNÁM JAK JSME BUŠILI TAK ZATÍM BUĎ
Re: VZPOMÍNKA NA VOJ.ZÁKL.SLUŽBU DEBRNÍK
No nazdar Bohuš ako sa máš? Kto spal vedľa teba na susednej posteli?
debrnik 86-88 podzim
terr | 8.9.2009 22:56 | id 5901 | nahlásit
tak pročítám a vidím znama jmena jak furtáků ,tak i psů. Za nas byl velitel Mafuko-major Kartak ,politruk major Hurtík,staršina John.v.č zenon plech Halfar.podp Kozej řikali jsme mu Mekta,a na TOV mladej kudrnatej ,ted si nevzpomenu na jmeno. Možna Andrejčík.Hrával s nama fotbal.jinak psa Pirata mel slovak Juhas, na ten jeho protivnej hlas nezapomenu.. byl to asi tvuj mladej a ja byl jeho. MOckrat mi visel Pirat na ruce ,pekne překusoval kanec.Ja jsem měl prověřovaciho psa Terr .Ten průser co vzali krovky ty dva klucí se stal rok před nam a pořad nam to připomínali.JINAK MAM SPOUSTU FOTEK,MYSLÍM,ŽE NEKTERY BY TENKRAT OCENILI HODNĚ VYSOKO.Jsme foceny u nadraží a za náma cedule BRD a FREISTATT BAYERN.Byl jsem taky na vypomoc na Černym jezeře za to ,že jsem si s jednou němkou vyměnil fotku a ona mě pak scháněla na celnici.Pěkně jsme si pak povídali s kontrašema. Jinak psa jsem měl po Frantovi HÍROVI,BYL TO SLOVAK . TAKŽE ZDRAVÍM VŠECHNY OPK-ře a DEBRNIČAKY ,když se tu ojeví nekdo z našeho ročníku rad mu pošlu fotky.
Re: debrnik 85-87 podzim
Marák Zdeněk | 14.2.2010 13:33 | id 11886 | nahlásit
Čau, sloužil jsem na Debrniku za Filky a pak ho nahradil Karták. Já jsem byl tvůj suprák, ale na 300 mě převelili do Rudy na prapor ke kontrášům. Jak píšeš o tom jak zdrhli kluci tak to je můj kámoš Jirka Průšek a Jaro Čajka (můj ročník) o tom útěku vím hodně a z toho důvodu mě převelili na Rudu. Jestli o nich někdo něco víte tak dejte vědět.
Re: Re: debrnik 85-87 podzim
Cau Zdenku,
ako sa dari ja som Jaro a terraz som este bstale v nemecku,,,nahodou som prisiel na tuto stranku,,,S Jirkom som uz neni davno v kontakte on ostal tiez pri M nichove ale teraz neviem kde je,,,a co mas este s niekym kontakt s naseho rocnika,,,,tak zatim cau a daj vediet o sebe
ako sa dari ja som Jaro a terraz som este bstale v nemecku,,,nahodou som prisiel na tuto stranku,,,S Jirkom som uz neni davno v kontakte on ostal tiez pri M nichove ale teraz neviem kde je,,,a co mas este s niekym kontakt s naseho rocnika,,,,tak zatim cau a daj vediet o sebe
Re: Re: Re: debrnik 85-87 podzim
Marák Zdeněk | 4.5.2010 19:23 | id 15620 | nahlásit
Čágo Jaro,
to jsem moc rád,že jsi se ozval. Nedávno se mi podařilo sehnat kontakt na Jirku Průška. Jinak jsem v kontaktu s Juhasem a se spoustou lidí z roty. Napiš mi na email marak.zdenek(zavináč)centrum.cz jak žiješ a kontakty na sebe. O víkendu se Ti ozvu.
PS: Ještě boxuješ?
to jsem moc rád,že jsi se ozval. Nedávno se mi podařilo sehnat kontakt na Jirku Průška. Jinak jsem v kontaktu s Juhasem a se spoustou lidí z roty. Napiš mi na email marak.zdenek(zavináč)centrum.cz jak žiješ a kontakty na sebe. O víkendu se Ti ozvu.
PS: Ještě boxuješ?
Re: debrnik jaro 88 - 90
Sloužil jsem na Debrníku jako OPK v roce 88-90. .Zrovna dneska jsem si prohlížel fotky z vojny a mrzí mě že nemám až na jednu vyjímku Láďu Švábenického žádný kontakt. Jestli to bude číst někdo z kluků ze stejné doby tak se ozvěte! Karel Bříza .
DEBRNÍK r.1966 -1968
RUDA | 3.9.2009 23:02 | id 5802 | nahlásit
Sloužil jsem na PS rotě Debrník v letech 1966-1968 .Na službu na této rotě mě zůstali v paměti moc hezké vzpomínky,jak na kamarády tak i na velitelé ,mjr.Vidláka,mjr Sehnoutka,kpt.HOUŠKU,KPT.dočekala aj.Mám i pár foto z této doby a vzpomínek.Hledám touto cestou spolubojovníky i ostatní ,které váže k této rotě a prostředí kolem nějaký vztah.
Re: DEBRNÍK 1968
Ahoj Ruda. Služil som na Debrníku od januára 1968 do konca júna 1968 (leden - červen 1968) ako psvovod. Mali sme vynikajúcich psov. Možno si pamätaš na psov menom Alan, Cikan, Lord, Utz. Som rád že som našiel spolubojovníka. Ja som prišiel z Březníka na polročnú výpomoc spolu s Jirkom Brzákom. Avšak ja som sa po polroku vrátil na Březník a Jirka ostal. Spomínam si na mjr. Vidláka, mjr. Sehnoutka, nrtm. Michala - veliteľa psovodov, kpt. Houšku. Pamätam sa aj na Pavla Lehečku. Mám aj dobové foto, ale aj fotky z môjho výletu na Železnu Rudu a Debrník v r. 2010.
Jano zo Slovenska
Jano zo Slovenska
Re: Re: DEBRNÍK 1968
ahoj Jano.Jsem rád,že někdo se ozval na moji výzvu,na vše si ještě dobře po tolika letech pamatuji,je to neuvěřitelných 43.let.Na Tebe si,ale po té době již nevzpomínám,ale to na věci nic nemění,že bych si o všem s Tebou rád nepopovídal.Podle fotek,se toho hodně na Debrníku od té doby změnilo,starý klášter,kde jsme měli rotu je již dávno zbourán a nová budova je snad taky prázdná.
Ruda
Ruda
Debrník 82 - 84
Mám fotografie starého kláštera!!! Jak budu mít chvilku naskenuji je a pošlu. Pokud si dobře pamatuji tak jsem byl poslední a se mnou pár jedinců kteří jsme odsloužili poslední 2 roky na klášteře. Po našem odjezdu se všichni stěhovali na novou rotu, která je zde zobrazená. Velitel kapitán Ježek,podpr. Halfar (Zenon plech), kinolog prap. Dvorňák a víc už asi dohromady nedám!!!
Re: Debrník 82 - 84
Ahoj,myslím že jsme se na zámečku potkali,přišel jsem z PŠ v zimě 82-83 a v létě 83 jsem měl na piketu výběr.Dostal jsem tuším 9 a zapomněli mně poslat do basy.Pak následoval přesun na J.Pilu.Před pár týdny jsem byl v Rudě na na nádraží na pivu.Má tam hospodu bývalý velitel roty na Svárohu a potkal jsem tam Halfara.To byl můj velitel čety-3četa.horní část kaple.Pokecali jsme,Jon taky žije a na pivo chodí.Velitel roty byl Petr.Vzpomínám si ještě na Vidláka a na,, Bandasku".Ty mně vyhmátli na piketu.Jestli máš nějaké fotky nebo kontakt na kluky z ročníku určitě je sem pošli.Nepamatuješ pátrače Buchtelu,spojaře Nižňanského/DSP/,psovoda Sušánka alias Francouze,psovoda Peťko Vrábela?Taky v té době vzal ze závory kramle do bavor Petráň-přímo z h***líku na patníkách. Zatím buď
Re: Re: Debrník 82 - 84
Miroslav Štekl | 30.8.2009 15:31 | id 5672 | nahlásit
Kuchař Lohnický , Pivarči pívo .Měl jsem psa Piráta, jinak ty fotky zkusím co nejdříve a na Šumavu jezdím od té doby co jsem tam odsud odešel. Je tam překrásně. Včera jsem se vrátil z dovolené ze Zátoně (Horní Vltavice). Jinak potkávám každý den Folprechta měl také psa. Navštěvuji se s Tondou Surým psovod. Tak zatím a jsem rád že jsi se ozval.
Re: Re: Re: Debrník 82 - 84
Ahoj.mám radost,že jsem tě našel,Piráta jsi zdědil po mě a zajímalo by mě.jak vám to spolu šlo.už jsem byl v civilu asi půl roku,když jsi mi ho ještě přivezl na Máryšce.napiš.odkud jsi a jak žiješ,já na vojnu často vzpomínám v dobrým,hlavně na kluky,i když už si nepamatuju jejich jména.jestli můžeš volat přes skype zavolej na kacka.predmerice,nerad totiž píšu,radši kecám.Volej od 16.00 Čau a těším se,že se ozveš Bohouš
Re: Re: Re: Debrník 82 - 84
No jo,jak to čtu tak mi ty kluci vyskakujou před očima.Nevím jestli bych je poznal teď,ale Pívo ten byl nepřehlédnutelný.Jinak na fotky jsem moc zvědav,já tam vlastně byl jen půl roku než mně poslali na Pilu a nemám vůbec nic.Jak padli dráty tak jsem hned vyrazil,ale stará rota už nestála.Na Šumavu jezdím každý rok skoro dvacet let a doufám že ještě pár let jezdit budu.Zatím,ahoj Petr
Re: Re: Debrník 82 - 84
Mirek Cudlín | 16.7.2010 20:34 | id 18452 | nahlásit
Všechna jména si pamatuju,ale tvé jméno nikoli.Petráň co vím tak zdrhnul ze závory přímo ze služby v noci.Taky jsme někomu říkali Don Chuan z Vrchlabí,ale jméno mi nějak vypadlo...
Re: Re: Re: Debrník 82 - 84
Já byl stejný ročník jako ty,ale byl jsem na Debrníku jen půl roku,v zimě jsem přišel z PŠ a v létě jsem šel na J.Pilu,asi za trest.Za mně přišel z JP nějaký desátník,jméno mi vypadlo.Petráně jsem znal,byl z Kolína jako tenkrát já.Byl tenkrát na myslím na zabezpečovací závoře a velitel hlídky byl kluk staršího ročníku,nevím už jak se jmenoval,ale neměli jsme ho moc rádi.Nevím už přesně, ale on sám nevěděl kdy Petráň zmizel,možná usnul.Hledal ho potom na celnici a volal i na rotu jestli tam neodešel,trvalo hrozně dlouho než se zjistilo že zmizel.Jinak mám kontakt na Sušánka(Francouz) a ten ví o Peťovi Vrábelovi.Jezdí občas na Slovensko a vídají se.Podle jména si tě vybavuju,ale netuším kde jsi spal.Psovod jsi nebyl,asi střelec?
Re: Re: Debrník 82 - 84
Ahoj Peťo, ja som Miloš, slúžili sme spolu na Debrníku 1982-1984. Mávali sme spolu dozorčího a ja pomocníka. Teba potom prevelili na J.Pílu. Čo viem velitel roty bol kpt.Petr, pamätám si na hanyho,velitel 3 čaty,Peťu Vrábela ,Nižňanského,Dudáša,Čemusa, Jara Havlíčka,Zvoníčka, Jirku Počtu,bociana Čápa. Petráň ušiel, ja som mal vtedy pomocníka a na rote bolo potom plno kontrášov a chceli ma zavrieť. Mám niekde aj nejaké fotky, musím sa po nich pozrieť. Ak si na mňa spominaš odpíš. ČAU.
Re: Re: Re: Debrník 82 - 84
Nazdar Miloši. Ja som rovnaký ročník, ale z Polomu. Poznal som od vás Nižňanského robil spojára, boli sme spolu vo Volaroch. Aj chalanov s korými som chodil na fotbal do Rudy. Nazdar
Re: Re: Re: Re: Debrník 82 - 84
Nazdar tvoje meno mi je povedomé z výcviku vo Volaroch. Keď to tu tak čítam, tak si pripomínam mnoho mien. Dúfam že sa ozvú aj iní chalani. Čau.
Re: Debrník 82 - 84
Mirek Cudlín | 16.7.2010 20:27 | id 18451 | nahlásit
Ano pamatuju si tě.Když čti ty jména furťáků,až mi mrazí...Byl jsem na Debrníku vloni.Hrůza.Ano Halfar,dejte mi lidi a já to udělám...nebo to neříkal on?
debrnik- cata opk.
pozdravujem pohraniciarov, ktori sluzili na
debrniku v r. 73-75. cata opk bola do r. 74 v
zeleznej rude.v novembri 74 bola prestahovana na
debrnik. vel. 3. r. bol mjr. pokorny, zast. por.
forman. vel. ciat boli por. drda, rtn. nemec,
ppor. abs. ruckert - opk. starsina bol nrtm. jon.
piesen roty bola "por. drda kazdeho z**da,
co nez**da on z**da nrtm. jon. " . nac. opk.
bol mjr. vlasak, zst. kpt. foretnik. vel zmien
storkan , houska , lehecka pfeipfer, aska a i.
sluzili sme na signalnej a zabezpecovacej zavore a
ochrane opk zelezna ruda. v letnom obdobi bol
pohranicny poplach na dennom poriadku. v zimnom
obdobi odhadzovanie snehu od signalnej steny pri
kazdom snezeni. cata opk bola ubytovana na jednej
izbe v pocte 18-21 vojakov. tepla voda na
sprchovanie tiekla iba po televiznych novinach .
na stravu sa nemozem stazovat.bud, ozvi sa.
debrniku v r. 73-75. cata opk bola do r. 74 v
zeleznej rude.v novembri 74 bola prestahovana na
debrnik. vel. 3. r. bol mjr. pokorny, zast. por.
forman. vel. ciat boli por. drda, rtn. nemec,
ppor. abs. ruckert - opk. starsina bol nrtm. jon.
piesen roty bola "por. drda kazdeho z**da,
co nez**da on z**da nrtm. jon. " . nac. opk.
bol mjr. vlasak, zst. kpt. foretnik. vel zmien
storkan , houska , lehecka pfeipfer, aska a i.
sluzili sme na signalnej a zabezpecovacej zavore a
ochrane opk zelezna ruda. v letnom obdobi bol
pohranicny poplach na dennom poriadku. v zimnom
obdobi odhadzovanie snehu od signalnej steny pri
kazdom snezeni. cata opk bola ubytovana na jednej
izbe v pocte 18-21 vojakov. tepla voda na
sprchovanie tiekla iba po televiznych novinach .
na stravu sa nemozem stazovat.bud, ozvi sa.
Re: debrnik- cata opk.
já na Debrník přišel v letě 1975 a byl jsem na
třetí rotě . |Ty velitelé si velice dobře pamatuji
Drda to byl bývalý armáďák a chtěl aby jsme je
zdravili, když jsem jej potkali na cxhpdbě, byl to
guma. Pokorný zvaný Kotel byl za mě ještě
velitelem . Jídlo bylo fakt dobré a taky byly
dobré uspěchy v zadržení, rád jsem jezdil sloužit
na pikety jak horní tak i spodní no byla to doba
na kterou rád vspomínám . Já měl na rotě přezdívku
Solsapon nebo mi říkali Solvina. Na jména jiných
kluků si moc nevspomínám ale podívaj se na dobové
foto na těchto strámkách čau
třetí rotě . |Ty velitelé si velice dobře pamatuji
Drda to byl bývalý armáďák a chtěl aby jsme je
zdravili, když jsem jej potkali na cxhpdbě, byl to
guma. Pokorný zvaný Kotel byl za mě ještě
velitelem . Jídlo bylo fakt dobré a taky byly
dobré uspěchy v zadržení, rád jsem jezdil sloužit
na pikety jak horní tak i spodní no byla to doba
na kterou rád vspomínám . Já měl na rotě přezdívku
Solsapon nebo mi říkali Solvina. Na jména jiných
kluků si moc nevspomínám ale podívaj se na dobové
foto na těchto strámkách čau
Re: Re: debrnik- cata opk.
Ahoj tak si musel znat Peika Ondernickeho,schanim na nej kontakt.Ja jsem tam v tech letech bydlel,a dobre si pamatuju jak sem chodil na OPK.Jestli prosimte na nej mas konktakt napis mne ho email cendacendas@seznam.cz Zatim se mnej a dik jestli neco onem budes vedet.
svaroh
strazili ste cestu do ndr a veldla bol
svaroch,taky nenapadny chlapci,
svaroch,taky nenapadny chlapci,
Re: svaroh
Strážili jsme cestu do NSR tam byli ti zlí,v NDR
žili jen ti hodní z jednoho národa německého.
žili jen ti hodní z jednoho národa německého.
Dva roky práznin
Josef. S | 27.1.2009 09:36 | id 1017 | nahlásit
já bych zavspomínal na rok 1975 až 1977 kdy jsem
na Debrníku sloužil, ale to byla stará rota ještě
v klášteře, byl jsem na třetí četě uplně až pod
střechou. Bydlení a služba měla i své kouzulo
krásná příroda i ta služba šla. Tak si ještě
vspomínám na okolní kopce jako Kresy ty byly na
Pohaniční rotu Svároh a Skalka s pověstným
prusekem na Polom. Nwhorší co pro mě bylo služba
na špaku zvaný Pepík. Rád na to vspomínám ale
chtělo by to foto což nemám čau
na Debrníku sloužil, ale to byla stará rota ještě
v klášteře, byl jsem na třetí četě uplně až pod
střechou. Bydlení a služba měla i své kouzulo
krásná příroda i ta služba šla. Tak si ještě
vspomínám na okolní kopce jako Kresy ty byly na
Pohaniční rotu Svároh a Skalka s pověstným
prusekem na Polom. Nwhorší co pro mě bylo služba
na špaku zvaný Pepík. Rád na to vspomínám ale
chtělo by to foto což nemám čau
Re: Dva roky práznin
Čau!
Já sloužil na Debrníku od roku 76 do 78 a
byl jsem taky na třetí četě nahoře pod
střechou.Byl jem v družstvu vpravo .Jako pták jsem
spal na jediném bydle hned u kamen. Tak buď
byl jsem taky na třetí četě nahoře pod
střechou.Byl jem v družstvu vpravo .Jako pták jsem
spal na jediném bydle hned u kamen. Tak buď
Re: Re: Dva roky práznin
Petr | 5.3.2009 14:02 | id 1918 | nahlásit
Ahoj, v létě jsem se byl podívat na rotu Debrník a
vydal jsem se po zelené značce Ferdinadovým údolím
směrem ke státní hranici, po cca 1 km jsem narazil
na starý průsek se zbytky ostnatého drátu a cca
100 m před průsekem byl betonový bunkr, jednalo se
o starou ZTZ, nebo tato stěna byla funkční až do
roku 1990. A druhý dotaz, byla přístupná
cesta, která vedla ze Železné Rudy - hřbitov
směrem na Debrník? Nebo SiS vedla již za
hřbitovem, dnes to není v přírodě již poznat.
Pouze na cestě z Alžbětina na Debrník je cesta
kolem které vede ohrada, jejíchž kůly nápadně
připomínají SiS. Děkuji za odpověď.
vydal jsem se po zelené značce Ferdinadovým údolím
směrem ke státní hranici, po cca 1 km jsem narazil
na starý průsek se zbytky ostnatého drátu a cca
100 m před průsekem byl betonový bunkr, jednalo se
o starou ZTZ, nebo tato stěna byla funkční až do
roku 1990. A druhý dotaz, byla přístupná
cesta, která vedla ze Železné Rudy - hřbitov
směrem na Debrník? Nebo SiS vedla již za
hřbitovem, dnes to není v přírodě již poznat.
Pouze na cestě z Alžbětina na Debrník je cesta
kolem které vede ohrada, jejíchž kůly nápadně
připomínají SiS. Děkuji za odpověď.
Re: Re: Re: Dva roky práznin
Ahoj,jak jsi narazil na ten průsek cestou do
Ferďáku,tak tam byla původní signálka,ze které za
v r.76-78bylo na každou stranu několik úseků
funkčních.O bungru nevím.U hřbitova začínalo
pásmo.Signálka byla těsně u roty před
křižovatkou,kde se šlo dolů ke stájím a do
Alžbětína na signální závoru.Signálka šla od
závory u roty směrem do vnitrozemí.Tam odbočila
dolů mezi rybníčkem pod Pepíkem a silnicí,přes
koleje,signální závoru na Kresy.Druhá strana
odbočila nahoru na Polom zhruba v místech,kde je
dnes lyžařský vlek,kolem lesíka Kuchyňka na
Elpr/elektrický průsek/,kde bylo na asfaltce
stanoviště hlídky. Viděl jsem v jedné knížce o
vlacích okolí Debrníku.Byla tam normálně
vesnice.Několik baráků,ze kterých za nás zbyly
jenom stáje,kde jsme měli koně a prasata.Buď
Ferďáku,tak tam byla původní signálka,ze které za
v r.76-78bylo na každou stranu několik úseků
funkčních.O bungru nevím.U hřbitova začínalo
pásmo.Signálka byla těsně u roty před
křižovatkou,kde se šlo dolů ke stájím a do
Alžbětína na signální závoru.Signálka šla od
závory u roty směrem do vnitrozemí.Tam odbočila
dolů mezi rybníčkem pod Pepíkem a silnicí,přes
koleje,signální závoru na Kresy.Druhá strana
odbočila nahoru na Polom zhruba v místech,kde je
dnes lyžařský vlek,kolem lesíka Kuchyňka na
Elpr/elektrický průsek/,kde bylo na asfaltce
stanoviště hlídky. Viděl jsem v jedné knížce o
vlacích okolí Debrníku.Byla tam normálně
vesnice.Několik baráků,ze kterých za nás zbyly
jenom stáje,kde jsme měli koně a prasata.Buď
Re: Re: Re: Re: Dva roky práznin
Zdravím všechny z 3. rPS Debrníku. Docela mi
potěšily tyhle stránky. Sloužil jsem na Debrníku
jako opékář v r. 77 - 78. Je vidět Srnčís, že máš
úsek pořád v malíčku, mohl bys jít rovnou do
služby. Dodnes mi nejde do hlavy, proč se Debrník
nechal zbourat, byla to historická budova. Doufám,
že se časem ne těchto stránkách objeví další
"veteráni" a zorganizujeme nějaké
setkání. Zatím nashle.
potěšily tyhle stránky. Sloužil jsem na Debrníku
jako opékář v r. 77 - 78. Je vidět Srnčís, že máš
úsek pořád v malíčku, mohl bys jít rovnou do
služby. Dodnes mi nejde do hlavy, proč se Debrník
nechal zbourat, byla to historická budova. Doufám,
že se časem ne těchto stránkách objeví další
"veteráni" a zorganizujeme nějaké
setkání. Zatím nashle.
Re: Re: Re: Re: Re: Dva roky práznin
Čau Václave!Je škoda,že už nestojí.To je
fakt.Nechali ho zchátrat,a pak se s ním už nedalo
nic dělat.Památkáři se ho pod tlakem zbavili a to
byl konec.Ve vzpomínkách ale bude pořád.Pořád se
scházíme.Někdy v Rudě,jindy ve vnitrozemí.Až bude
sraz,dám ti vědět.Teď už mám na tebe spojení.A
budem rádi,když se k nám někdo připojí,aby jsme
společně zavzpomínali
fakt.Nechali ho zchátrat,a pak se s ním už nedalo
nic dělat.Památkáři se ho pod tlakem zbavili a to
byl konec.Ve vzpomínkách ale bude pořád.Pořád se
scházíme.Někdy v Rudě,jindy ve vnitrozemí.Až bude
sraz,dám ti vědět.Teď už mám na tebe spojení.A
budem rádi,když se k nám někdo připojí,aby jsme
společně zavzpomínali
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Dva roky práznin
Ahoj Láďo tak to jsme se museli na Debrníku
potkat, já spal na třetí četě ale na ložnici před
váma, spal jsem také u kamen tam bylo dobře,
teplo. To jsme se museli porkát a popijet kofolu a
poslouchat Nazarety na klubovně, narně po těch
letech vzpomínám na jména kamarádů, byl tam Čermák
řečený Močák, Valter tomu zrskovi jsme říkali
Guma, Kucer ten jezdi vejdou , Husák ten porát
cvičil a žral bobulůe aby měl svaly.Vzpomínám i na
psy i když to dnes vypadá blbě byla to dorá doba
ta vojna utekla a moc nás nejebali. Tak se opatru
ty Debrnickej pse čau
potkat, já spal na třetí četě ale na ložnici před
váma, spal jsem také u kamen tam bylo dobře,
teplo. To jsme se museli porkát a popijet kofolu a
poslouchat Nazarety na klubovně, narně po těch
letech vzpomínám na jména kamarádů, byl tam Čermák
řečený Močák, Valter tomu zrskovi jsme říkali
Guma, Kucer ten jezdi vejdou , Husák ten porát
cvičil a žral bobulůe aby měl svaly.Vzpomínám i na
psy i když to dnes vypadá blbě byla to dorá doba
ta vojna utekla a moc nás nejebali. Tak se opatru
ty Debrnickej pse čau
Re: Dva roky práznin
Zdravím všechny PSáky.Sloužil jsem na rotě vedle
Debrníku,za nádražím byl styk s Debrníkem a úsek
byl až za Staré Hutě,kde byl styk se Svarohem.Bylo
to v letech 61-63.Pokud vím tak na Pepíku sloužila
tenkrát Záložní rota z Rudy.Na Debrníku byl
tenkrát průšvih,nějaký chlápek se motal kolem
drátů asi tři nebo čtyři dny než ho chytili.No to
je už dávno,škoda,že nemám z té doby žádný
kontakt.Je to sice už dávno,ale člověka to tam
pořád táhne.
Debrníku,za nádražím byl styk s Debrníkem a úsek
byl až za Staré Hutě,kde byl styk se Svarohem.Bylo
to v letech 61-63.Pokud vím tak na Pepíku sloužila
tenkrát Záložní rota z Rudy.Na Debrníku byl
tenkrát průšvih,nějaký chlápek se motal kolem
drátů asi tři nebo čtyři dny než ho chytili.No to
je už dávno,škoda,že nemám z té doby žádný
kontakt.Je to sice už dávno,ale člověka to tam
pořád táhne.
Re: Re: Dva roky práznin
Pavle,neklesej na duchu.Udělal jsi první krok k
případnému kontaktu.Je JEN třeba napsat jak se tam
říkalo a popsat zem.postavaní roty vůči okolním
obcím.Podobný člának zveřejni na druhé rotě,která
uzavírá prostor tvé roty ( . ) . Stránky jsou
mladé,ale ohlasů je čím dál víc. Určite se někdo
bude schánět po odkazu na okolních rotách jako si
to učinil ty. Podobný případ řeším pro kamaráda
já,ale mam jen název Šale, ať upravuji název jak
chci,tak ani na stránká "zanikl.obce"
to nic nedává a tak si musím počkat na upřesnění
od něj. Ahoj a hlavně zdraví.
případnému kontaktu.Je JEN třeba napsat jak se tam
říkalo a popsat zem.postavaní roty vůči okolním
obcím.Podobný člának zveřejni na druhé rotě,která
uzavírá prostor tvé roty ( . ) . Stránky jsou
mladé,ale ohlasů je čím dál víc. Určite se někdo
bude schánět po odkazu na okolních rotách jako si
to učinil ty. Podobný případ řeším pro kamaráda
já,ale mam jen název Šale, ať upravuji název jak
chci,tak ani na stránká "zanikl.obce"
to nic nedává a tak si musím počkat na upřesnění
od něj. Ahoj a hlavně zdraví.
Re: Re: Re: Dva roky práznin
Náš úsek byl přesně naproti Eisensteinu,včetně
nádraží.Tenkrát(v r.61-63)byl v drátu proud.Jenom
na nádraží přes celé koleje nebyl,protože tam
skoro denně jezdil vlak pro dřevo z pily.Chodilo
se na zajištovačku,vrata se otevřely a vlak
šiboval za dráty až k SH.Kolejiště se střežilo z
pozorovatelny Stalingrad.V noci tam byla skrytá
hlídka.Odtud pokračoval úsek Alžbětínem do
kopce,pod ním byla rota(údajně se jmenovala
Březové Hory,ale já to nikdy neslyšel),potom
dlouhá rovina lesem až na planinu Staré Hutě a na
konci planiny byl styk se Svarohem.Už jsem psal
taky na stránku Svaroh,ale tam píšou kluci kteří
tam byli tak 10-12let po mě.To mi ale
nevadí,hlavně,že je nějaký kontakt.Někdo tam
psal,že naše rota byla už v r.64 nebo65 zrušena a
úsek převzal Svaroh.Přeji též mnoho zdraví,snad se
někdo ozve.
nádraží.Tenkrát(v r.61-63)byl v drátu proud.Jenom
na nádraží přes celé koleje nebyl,protože tam
skoro denně jezdil vlak pro dřevo z pily.Chodilo
se na zajištovačku,vrata se otevřely a vlak
šiboval za dráty až k SH.Kolejiště se střežilo z
pozorovatelny Stalingrad.V noci tam byla skrytá
hlídka.Odtud pokračoval úsek Alžbětínem do
kopce,pod ním byla rota(údajně se jmenovala
Březové Hory,ale já to nikdy neslyšel),potom
dlouhá rovina lesem až na planinu Staré Hutě a na
konci planiny byl styk se Svarohem.Už jsem psal
taky na stránku Svaroh,ale tam píšou kluci kteří
tam byli tak 10-12let po mě.To mi ale
nevadí,hlavně,že je nějaký kontakt.Někdo tam
psal,že naše rota byla už v r.64 nebo65 zrušena a
úsek převzal Svaroh.Přeji též mnoho zdraví,snad se
někdo ozve.
Re: Re: Re: Dva roky práznin
doktor | 10.3.2009 15:56 | id 2073 | nahlásit
dobrý den.
neni ten název roty Švele: 10 bPS
Volary, 1.prapor Kvilda,1 rPS Švele GPS
souřadnice Loc: 48°59'12.494"N,
13°31'7.368"E
Volary, 1.prapor Kvilda,1 rPS Švele GPS
souřadnice Loc: 48°59'12.494"N,
13°31'7.368"E
Re: Re: Re: Re: Dva roky práznin
Jarda z K | 10.3.2009 17:09 | id 2078 | nahlásit
Má to být na Volarsku. Děkuji ,asi to bude ono.
Jen to potvrzuje to řčení o líné puse a neštěstí.
Děkuji,budu kamaráda informovat.
Jen to potvrzuje to řčení o líné puse a neštěstí.
Děkuji,budu kamaráda informovat.
Re: Re: Re: Re: Re: Dva roky práznin
LÁDA | 10.4.2009 19:34 | id 2792 | nahlásit
NENI TO PRAVDA SVAROH JE U ŽELEZNÉ RUDY -ŠVELE
VEDLE BÝVALÉ ROTY BŘEZNÍK ROZDÍL 25 KM OD SEBE A
ŠVELE UŽ JSOU SLABĚ ZNÁT V ZÁKLADECH NEBOT TO BYL
DŘEVĚNÝ SRUB JEŠTĚ PO FINANČNÍ STRÁŽI NA LINII
BÝVALÉHO EZOCHU NÝNÍ V NÁRODNÍM PARKU ŠUMAVA
VEDLE BÝVALÉ ROTY BŘEZNÍK ROZDÍL 25 KM OD SEBE A
ŠVELE UŽ JSOU SLABĚ ZNÁT V ZÁKLADECH NEBOT TO BYL
DŘEVĚNÝ SRUB JEŠTĚ PO FINANČNÍ STRÁŽI NA LINII
BÝVALÉHO EZOCHU NÝNÍ V NÁRODNÍM PARKU ŠUMAVA
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Dva roky práznin
Jo to bude asi ono i když Śvele jako místopisný
název se vyskytuje vícekrát tak rota Śvele musela
být skutečně tady.Na J.Pile v úseku modravského
piketu se sloužila dvoučlená hlídka vysílaná z
piketu která měla úsek od styku z kvildou k
vodoteči přes modravský potok.to je na nové
březnické cestě,dnes se tam dělí červená a
modrá.Podle červené šel drát a chodilo se tam jen
pěšky,místo KP šutry.Tam kde se červená napojuje
na asfaltku ze ztraceného na filipovu huť byl
piket-za nás zamčený-a ten se nazýval Švele,stejně
tak se psala hlídka v rozdílení.Podle GSM to
nevím,ale byli jsme se jednou podívat na opuštěné
zbytky roty,bylo znát že i hořela.Jelo se od
piketu švele na ztracený/směr březník/a po 300m u
ptačí nádrže doleva.Byla to taková panelová
cesta.Snad je to ono.Zdraví Petr
název se vyskytuje vícekrát tak rota Śvele musela
být skutečně tady.Na J.Pile v úseku modravského
piketu se sloužila dvoučlená hlídka vysílaná z
piketu která měla úsek od styku z kvildou k
vodoteči přes modravský potok.to je na nové
březnické cestě,dnes se tam dělí červená a
modrá.Podle červené šel drát a chodilo se tam jen
pěšky,místo KP šutry.Tam kde se červená napojuje
na asfaltku ze ztraceného na filipovu huť byl
piket-za nás zamčený-a ten se nazýval Švele,stejně
tak se psala hlídka v rozdílení.Podle GSM to
nevím,ale byli jsme se jednou podívat na opuštěné
zbytky roty,bylo znát že i hořela.Jelo se od
piketu švele na ztracený/směr březník/a po 300m u
ptačí nádrže doleva.Byla to taková panelová
cesta.Snad je to ono.Zdraví Petr
Re: Re: Re: Re: Re: Dva roky práznin-Šve
Jarda z K | 27.5.2009 07:18 | id 3741 | nahlásit
Petře,informace ,,doktora,, byla dobrá (Švele -
pramenište modravského potoka).Kamarád to potvrdil
po kontrole GSM. Tak že dík ,,doktore,, .
pramenište modravského potoka).Kamarád to potvrdil
po kontrole GSM. Tak že dík ,,doktore,, .
Zde již nelze dále reagovat
debrník
To nabíjení je sice mimo objekt roty ale na tom
místě stál piket.SIS šla od styku s kvildskou rPS
rovně podle silnice a tady silnice zatáčí vlevo a
asi po1km se napojí na polomskou cestu.Ta vedla
přes rotu Debrník na Polom.SIS tady šla vpravo
dolů,nad vlekem až na cestu od Rudy a hřbitova na
rotu.Vrata v SIS byla tak vlastně jedním z vjezdů
na rotu,signálka roty byla na SIS připlácnutá ze
,,zahraničí,,.Piket byl přímo v pravoúhlém lomu
SIS ve vnitrozemí a střežil úseky od styku s
polomem někam pod vlek.Zajímavostí bylo že uaz
stál na silnici-s pohledu piketu za drátem a každý
výjezd se muselo prolézat vrátka.Sloužilo se na
12hod-velitel,psovod se psem,řidič.Zdar,Petr r.83.
Ozve se kdo sloužil na zámečku?
místě stál piket.SIS šla od styku s kvildskou rPS
rovně podle silnice a tady silnice zatáčí vlevo a
asi po1km se napojí na polomskou cestu.Ta vedla
přes rotu Debrník na Polom.SIS tady šla vpravo
dolů,nad vlekem až na cestu od Rudy a hřbitova na
rotu.Vrata v SIS byla tak vlastně jedním z vjezdů
na rotu,signálka roty byla na SIS připlácnutá ze
,,zahraničí,,.Piket byl přímo v pravoúhlém lomu
SIS ve vnitrozemí a střežil úseky od styku s
polomem někam pod vlek.Zajímavostí bylo že uaz
stál na silnici-s pohledu piketu za drátem a každý
výjezd se muselo prolézat vrátka.Sloužilo se na
12hod-velitel,psovod se psem,řidič.Zdar,Petr r.83.
Ozve se kdo sloužil na zámečku?
Re: debrník
Já myslím,že Debrník nemohl sousedit s úseky
Kvildy i na Polomu jsme měli ke Kvildě hodně
daleko.Ale jinak moc pěkné foto.Buď.
Kvildy i na Polomu jsme měli ke Kvildě hodně
daleko.Ale jinak moc pěkné foto.Buď.
Re: Re: debrník
vladko65 | 23.12.2008 22:22 | id 659 | nahlásit
Pokiaľ sa pamätám tak Debrník susedil s Polomom a
cez tie vráta v SIS sme prepúšťali UAZy z Polomu a
na druhej strane bol myslím Svároh. Tam SIS
pokračovala od signálnej závory pred Alžbětínom.
Inak tie zimné foto sú pekné a ten sneh tam vydrží
hóóódne dlho. Tak ako aj 1984/86. Ahoj.
cez tie vráta v SIS sme prepúšťali UAZy z Polomu a
na druhej strane bol myslím Svároh. Tam SIS
pokračovala od signálnej závory pred Alžbětínom.
Inak tie zimné foto sú pekné a ten sneh tam vydrží
hóóódne dlho. Tak ako aj 1984/86. Ahoj.
to Petr
7 rPS kaspi | 25.12.2008 21:42 | id 686 | nahlásit
Musím tě zklamat ty zimní fotky jsou moc hezký,ale
s Kvildou nemají nic společného.
s Kvildou nemají nic společného.
to Petr B.
7 rPS kaspi | 25.12.2008 22:05 | id 687 | nahlásit
Sousedili jsme ,vpravo s Javoří Pilou ,vlevo s
Borovou Ladou.
Borovou Ladou.
Re: Re: Re: debrník
borgio jesen 84-86 | 17.5.2009 11:14 | id 3558 | nahlásit
Je to presne tak ako pises asi sme spolu dva roky
prazdninovali pod velenim majora Filku a
npr.Vidláka alias Johnyho.Pokial sa pamätas pruser
bol za kuchara ktory nevedel uvarit ani caj tak
dostal deku a studenu sprchu.Ale inak na to rad
spominam.čau
prazdninovali pod velenim majora Filku a
npr.Vidláka alias Johnyho.Pokial sa pamätas pruser
bol za kuchara ktory nevedel uvarit ani caj tak
dostal deku a studenu sprchu.Ale inak na to rad
spominam.čau
Re: Re: Re: Re: debrník
nazdar borci z debrniku taky jsem se tam rekreoval
od jara 85-87 a moc dobre si ten pruser s kucharem
pamatuju i to exemplarni potrestani kdy nás
nahnali na pvs a tam to gumy rozjeli z trestama .
A Johny to byla kapitola sama o sobě když na nás
řval že si udrbem pracky až k ramenům,možná by sis
moh pamatovat náš navrat z vycházky kdy pro nás
musely poslat gazika od té doby jsme byli zpurný
ptáci kadlečík červinka.čau
od jara 85-87 a moc dobre si ten pruser s kucharem
pamatuju i to exemplarni potrestani kdy nás
nahnali na pvs a tam to gumy rozjeli z trestama .
A Johny to byla kapitola sama o sobě když na nás
řval že si udrbem pracky až k ramenům,možná by sis
moh pamatovat náš navrat z vycházky kdy pro nás
musely poslat gazika od té doby jsme byli zpurný
ptáci kadlečík červinka.čau
Re: Re: Re: Re: debrník
Ahoj, boli to z dnešného pohľadu a terajších
životných skúseností prázdniny. Tých troch
menovaných a aj ďalšie mená a prezývky - Kozlík,
Béďa, Pepa ... si pamätám, len musím upresniť že
Johny bol npráp. John a bol výkoňákom. Keď sme sa
mu chceli zapáčiť alebo keď mal dobrú náladu tak
sme ho volali "strašino" alebo
"staršinko". Mám doma aj jednu fotku
kde sedíme celá rota na Debrníku na nejakej
spoločenskej akcii asi nejaká prednáška alebo
niečo. Je tam aj on.
životných skúseností prázdniny. Tých troch
menovaných a aj ďalšie mená a prezývky - Kozlík,
Béďa, Pepa ... si pamätám, len musím upresniť že
Johny bol npráp. John a bol výkoňákom. Keď sme sa
mu chceli zapáčiť alebo keď mal dobrú náladu tak
sme ho volali "strašino" alebo
"staršinko". Mám doma aj jednu fotku
kde sedíme celá rota na Debrníku na nejakej
spoločenskej akcii asi nejaká prednáška alebo
niečo. Je tam aj on.
Re: Re: Re: Re: Re: debrník
bylo by dobré abys to foto stahl do počitače a
poslal mailem správci těchto stránek, aby je mohl
zveřejmit a mi se potěšit, já na Džona pamatuji
byl to vášnivý myslivec na na střelnici si v zimě
zastrělil vlastního psa byl to jezevčík a to
pánové jste měli vidět jak nás honil když slyšel
jak se mu na klubovně chechtáme, no to nic to jsou
jen takové vzpomínky měj se čau
poslal mailem správci těchto stránek, aby je mohl
zveřejmit a mi se potěšit, já na Džona pamatuji
byl to vášnivý myslivec na na střelnici si v zimě
zastrělil vlastního psa byl to jezevčík a to
pánové jste měli vidět jak nás honil když slyšel
jak se mu na klubovně chechtáme, no to nic to jsou
jen takové vzpomínky měj se čau
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Debrník
Ahoj Vladko 65,jmenuji se Miloš a sloužil jsem
několik málo let před tebou na Polomu.Letos jsem
se prošel po celé délce SIS od Jedle(úsek Polomu)
přez celý úsek Debrníku až po rotu na Černém
jezeře.Měl bych na tebe dotaz:kddyž jsem se toulal
na stré rotě Debrníku,nemohl jsem si vzpomenout
kde byla umístěna horní vrata na polomské
cestě.Našel jsem tam jakousi fontánu či vodotrysk
v pravo od cesty a myslím si,že průjezd musel být
v těchto místech,ale jistý si nejsem.Po zámečku
již neni téměř ani stopy,jen člověk který ví kde
hledat najde.Nová rota se začala stavět za nás,ale
nevim kdy byla obydlena.S pozdravem Polomák
Miloš.Buď.
několik málo let před tebou na Polomu.Letos jsem
se prošel po celé délce SIS od Jedle(úsek Polomu)
přez celý úsek Debrníku až po rotu na Černém
jezeře.Měl bych na tebe dotaz:kddyž jsem se toulal
na stré rotě Debrníku,nemohl jsem si vzpomenout
kde byla umístěna horní vrata na polomské
cestě.Našel jsem tam jakousi fontánu či vodotrysk
v pravo od cesty a myslím si,že průjezd musel být
v těchto místech,ale jistý si nejsem.Po zámečku
již neni téměř ani stopy,jen člověk který ví kde
hledat najde.Nová rota se začala stavět za nás,ale
nevim kdy byla obydlena.S pozdravem Polomák
Miloš.Buď.
Re: Re: Re: Re: Debrník
Ahoj. Trochu som zaspal dobu a až teraz som sa
dostal na stránku. Pokiaľ sa pamätám tak na Polom
sme púsťaly cez vrata čo boli pri starej rote,
boli na ceste z Rudy k Debrníku len pár metrov od
roty na rozcestí (49°07´30.95"S,
13°13´57.79"V). Bolo tam pojítko k nám na
rotu a keď bolo treba otvoriť vráta tak sa rotou
rozliehal rev " Polomskááááá".
Otvárala ich tuším poplachovka. No a s tým
zámočkom je to fakt tak. Ani na google earth už
nič okrem zhluku stromov z neho nie je.
dostal na stránku. Pokiaľ sa pamätám tak na Polom
sme púsťaly cez vrata čo boli pri starej rote,
boli na ceste z Rudy k Debrníku len pár metrov od
roty na rozcestí (49°07´30.95"S,
13°13´57.79"V). Bolo tam pojítko k nám na
rotu a keď bolo treba otvoriť vráta tak sa rotou
rozliehal rev " Polomskááááá".
Otvárala ich tuším poplachovka. No a s tým
zámočkom je to fakt tak. Ani na google earth už
nič okrem zhluku stromov z neho nie je.
Re: Re: debrník
omlouvám se polomáku,trochu jsem to domotal.samo
že po trojce je čtyřka a to je Polom.Zdravím ,P.
že po trojce je čtyřka a to je Polom.Zdravím ,P.
Re: debrník
Čau kluci z Debrniku kde je vás víc z ročníku 80-82 . Zatím jsem našel akorát Bohouše Nováka zvaného humusáka . Jsem za to strašné rád Taky vzpomínám na starý klášter, na zimní prohazování signálky a hlavně na kámoše ve zbrani. Potkávám se akorát občas s Karlem Vitnerem dělal na rotě spojaře a promítal nam kino .Také bych rád pozdravil svého mazáka Dušana Burdu z Řepína měl psa Arga .Často jsme spolu bušili na kresích a starej plech Halfar se nás snažil vybrat ale marně argo hlídal jako čert zatím budu končit s pozdravem Buď Kluci 80-82 ozvěte se.
Re: Re: debrník 79-81
Zdarec kluci,3.-4.12 2009 jsem si konečně našel čas v RUDĚ zastavit a prošel se z "DEBRNÍKU" do "FERĎÁKU",ale po "Debrníku" ani památky.To mne ani ve snu nenapadlo,že to někdo nechá zbořit.Já sloužil u OPK-79-81 a říkali mi "AIFEL".Krátce před civilem se tu začala stavět nová rota,ale tu jsem viděl aš letos.Možná najdu nějaké fotky.Tak se ozvěte,kdo si na mně pamatujete.BUĎ
Re: Re: Re: debrník 79-81
Ahoj Petře, znám ti velice dobře Vy OPK jste byli klasa
ale bez nás vám to moc nešlo. Provianťák Vlastík Eder
vás musel nakrmit a DDR Franta Páv ,Vašek Rada a někdy i já vás museli překontrolovat a vybavit
než jste odešli pěšky do služby. Naše OT - 64 vám
byli připraveni ku pomoci. Chtěl bych na podzim letošního roku na ŽR udělat setkání po 30 letech co nám skončil metr a odešli jsme do civilu. Sloužil jsi s klukama Mertů a v té době velitelem byl Zděněk Petr kterého touto cestou zdravím. Pokud to budete číst i ostatní staří psy dejte vědět co si o setkání myslíte. Technik - záklaďák misto Pepíka Masného , který to v té době podepsal a šel do školy do Vyškova. S úctou k vám Vašek Toman.Zdravím i Slovenské Kluky.
ale bez nás vám to moc nešlo. Provianťák Vlastík Eder
vás musel nakrmit a DDR Franta Páv ,Vašek Rada a někdy i já vás museli překontrolovat a vybavit
než jste odešli pěšky do služby. Naše OT - 64 vám
byli připraveni ku pomoci. Chtěl bych na podzim letošního roku na ŽR udělat setkání po 30 letech co nám skončil metr a odešli jsme do civilu. Sloužil jsi s klukama Mertů a v té době velitelem byl Zděněk Petr kterého touto cestou zdravím. Pokud to budete číst i ostatní staří psy dejte vědět co si o setkání myslíte. Technik - záklaďák misto Pepíka Masného , který to v té době podepsal a šel do školy do Vyškova. S úctou k vám Vašek Toman.Zdravím i Slovenské Kluky.
Re: Re: debrník
Jozef Mašan | 15.2.2010 14:53 | id 11969 | nahlásit
Ahoj Miro !
Píše Tvoj najlepší kamoš zo Slovenska Jožo-rota OPK.Môj e-mail:jozo45@centrum.sk napíš
Píše Tvoj najlepší kamoš zo Slovenska Jožo-rota OPK.Môj e-mail:jozo45@centrum.sk napíš
Re: Re: debrník80/82
Jozef Mašan | 1.3.2010 17:46 | id 12889 | nahlásit
Ahoj Miro Hrouda!Zdraví Ťa Tvoj kamoš zo SR Jožo Mašan.Ak to budeš čítať,dúfam,že si na mňa ešte pamätáš.Mám tu aj email.Rád spomínam na chvíle,ktoré sme spolu strávili na Debrecine.Čau kámo a ,,BUĎ"
Re: Re: Re: debrník80/82
Ahoj Jozef bolo to fajna vojna...
Re: debrník
Míra h | 27.11.2009 17:54 | id 7982 | nahlásit
Ahoj Petře popisuješ to uplně přesně To nabýjení je na bývalém stanovišti ELPR .Stavěl jsem ho já ještě s pár klukama . Velmi živě si na to pamatuju .Sloužil jsem chvíli před tebou . rok´´80-82 BUĎ.
3rota PS Debrník
Je to takmer také ako v rokoch 1984/86, len asi
Policie ČR tam už nemá UAZy a nechová prasatá ako
v tej dobe pohraničníci.
Policie ČR tam už nemá UAZy a nechová prasatá ako
v tej dobe pohraničníci.
Re: 3rota PS Debrník
Ivan | 15.12.2008 17:49 | id 606 | nahlásit
Super byla stará rota Debrník na zámečku!
