Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA

Nacházíte se: Objekty PS » Pohraniční roty 7. bPS » 4. rPS - Polom
Předchozí 1 fotografie M.Šidlák z 30 Další
Foto 1

Rota Polom se nacházela na jižním svahu hraničního vrchu Polom, dnes zůstala jenom příjezdová komunikace

Foto 1
Autor: M.Šidlák | Pořízeno: 11.2006 | 1×
Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13
Autor: M.Šidlák | Pořízeno: 6.1998 | 12×
Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18
Autor: M.Louda | Pořízeno: 1995 | 5×
Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25
Autor: M.Hofman | Pořízeno: 8.2008 | 7×
Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30
Autor: V.Černohorský | Pořízeno: 7.1993 | 5×
Sekce:
Pohraniční roty 7. bPS

4. rPS - Polom

(30 fotografií)

4. rota 1. praporu 7. brigády Pohraniční stráže pod hraničním vrchem Polom (1295 m.n.m).

Rota byla v letech 1999-2000 kompletně zlikvidována Správou NP a CHKO Šumava.

Okres: Klatovy

GPS: 49°7'33"N, 13°16'59.14"E

Najít na mapě

ČR

Vaše komentáře...

Polom 79-81
Jirka Beneš | 14.10.2018 14:32 | id 132317 | nahlásit

Nazdar Polomáci! Sloužil jsem na Polomu v r. 79-81 a byl jsem po Mirovi Presperínovi druhej co obsluhoval střelnici. Jestli si na mně někdo pamatujete tak se ozvěte. Po přečtení vašich příspěvků si pamatuju na některý z vás( Oliva, Kislinger, Kočí ). S Petrem Kočím ( psovod) si voláme, s Vaškem
Drážďanským ( psovod).se potkávám as Mírou Janošťakem ( řidič) si píšeme. Roky nám přibývaj tak se ozvěte a napište nějaký příspěvek dokut si ještě něco pamatujem. Mějte se všichni Polomáci a buďte !
Po jednatřiceti letech 87-89
Brejla Karel | 4.10.2018 11:04 | id 132130 | nahlásit

Zdravím všechny Polomáky,
rád bych vám všem oznámil, že se o víkendu 14. - 16. září 2018 sešli v Rudě kluci (jaro i podzim 87), a většina došla na místo, kde stála naše rota. Dokonce jsme se setkali a dali pivko i s naším velitelem Skřivanem. Byl to zvláštní pocit být opět na Polomu po tolika letech.
Sešlo se nás devět:jaro - Milan Roulich, Petr Havlíček, Míra Pešek, podzim - Petr Blížil, Pavel Brodňanský, Karel Brejla, Jiří Havel, Robert Souček, Tono Valovič
Bylo to fajn
Už je to 51 let
Tomáš Krišica | 28.9.2018 18:50 | id 132033 | nahlásit

Chci upozornit všechny kamarády, kteří sloužili v letech 65-67 nejen na Polomu, že dnes 28.9.2018 je to přesně 51 let co jsme odcházeli do civilu! Tak buďte - Tomáš
 
Re: Už je to 51 let
arnost ujcik | 1.10.2018 16:02 | id 132075 | nahlásit

Díky za upozornění, přesně tento den jsem odcházel do civilu z roty Branka. Rychle to uteklo a rád se tam vracím. Arnošt
Vianocne prianie
Jozef Petrovic | 24.12.2017 15:27 | id 124430 | nahlásit

Veselé Vianoce a šťastný nový rok praje Jozef Petrovič, signalny mechanik 1970-1972 zo Železnej Rudy
Tak co letos Šumava
mh 77-79 | 18.10.2017 15:53 | id 121656 | nahlásit

zdravím všechny polomáky,letos jsem se na Šumavu nedostal,tak alespoň vyzvídám na dálku co je tam nového,kdo máte nějaké foto dejte je na stránky roty ,dík.Buď
 
Re: Tak co letos Šumava
mh 77-79 | 1.12.2017 16:19 | id 123353 | nahlásit

.... asi opravdu letos na Polomu nikdo nebyl ,tak alespoň zdravím z Posázaví ,Mirek
Ubytování
Michaela | 10.8.2017 10:02 | id 119934 | nahlásit

Dobrý den, můžete mi prosím poradit nějaké ubytování co nejblíže Polomu? Tatínek nemůže na vojnu zapomenout, strašně rád vzpomíná, jsou tu od něj i nějaké fotky a teď v září mu bude 55let a ráda bych mu zaplatila na pár dní nějaký penzion, aby si mohl vše projít a zavzpomínat. Děkuji
 
Re: Ubytování
Ernest Domotor | 10.8.2017 18:03 | id 119941 | nahlásit

Dobrý deň. Ako sa volá? To sme asi boli spolu mne je 54.
 
Re: Re: Ubytování
Michaela | 11.8.2017 10:08 | id 119958 | nahlásit

Václav Černohorský
 
Re: Re: Re: Ubytování
Peter Chomčo | 19.12.2017 18:34 | id 124102 | nahlásit

Míchaelo zdravím a pozdravuji Vencu a doporučuji Prášily je tam víc penzionu
 
Re: Ubytování
MH 77-79 | 15.8.2017 11:42 | id 120077 | nahlásit

docela dobré je ubytování v Železné Rudě penzion U Zlámané lyže kousek nad náměstím a muzeem.
 
Re: Ubytování
Vlado Langa | 10.2.2018 14:12 | id 126226 | nahlásit

Miška, doporučujem:
www.rotaprasily.cz/
Ocinovi sa tam bude nesmierne páčiť a nech navštívy veliteľa PS Prášily, pána Kabáta, ktorý, po páde socializmu robil 20 rokov prášilského starostu.
Pán Kabát Tvojmu otcovi porozpráva všeličo o Svarohu.
 
Re: Re: Ubytování
Vlado Langa | 10.2.2018 14:15 | id 126227 | nahlásit

Pardón, nie o Svarohu, ale o Polomu, čo bola susedná PS rota Prášil.
Soukup, duben 70-březen 72
Josef Soukup | 9.4.2017 19:46 | id 115743 | nahlásit

Zdravím všechny Polomáky.
Kluci polámácký nebojte se napsat svoje vzpomínky. Rád vzpomínám na mládí, kdy nám nebylo zatěžko jít do toho kopce po návštěvě Šumavy nebo Slávie. Také nám to pivo možná více chutnalo a více jsme vydrželi.
Pokud bude nějaký zraz rád se zúčastním, i když to mám trochu dál. Zdravím kluky na které vzpomínám Honzíka Rejmana, Luďka Hejduka, Milana Mančíka, Rudu Zachara, Zdendu Krotkovského, Krejzu, Pavla Lísku, Mareše, Strnadela, Jančíka a další, doufám, že jsou všichni zdrávy. Starý psovod Soukup
 
Re: Soukup, duben 70-březen 72
polomák | 28.5.2017 01:46 | id 117509 | nahlásit

Zdravím všechny co sloužili na čáře a zvláště na Polomu
Tam jsem strávil roky 1975-1977.Byly krásné sněhové
podmínky a "užívali jsme si zimní radovánky",ale dnes
na to vzpomínám z humorem.Když v televizi hlásí,že
na Šumavě napadlo 10cm sněhu,vím,že na Polomu
napadlo půl metru.Byl bych rád,kdyby všichni co jsme
sloužili na Polomu udělali nějakou slezinu.Začínáme
stárnout a moc času nezbývá,i když staré šumavské
větve něco vydrží.Skusme se nějak kontaktovat a sejít,
v domově důchodců už to nebude vono.Přeji všem "vrahům z hranic" pevné zdraví a buď
zdraví a buď
"Prápora" byl kapitán Malý
Vašek | 21.12.2016 21:32 | id 111425 | nahlásit

Já sloužil na Polomu 1956 až leden 1957 se služeb. psem Aginem ,tehdy vítězem brigádních přeborů pátracích psů. Velitelem byl tehdy por.Muzikář.
 
Re: "Prápora" byl kapitán Malý
Honza | 18.3.2017 01:59 | id 114860 | nahlásit

V tu dobu jsem chodil do školky ... :-)
 
Re: "Prápora" byl kapitán Malý
spisovatel | 19.5.2017 18:38 | id 117265 | nahlásit

Ano, máte pravdu, byl tam v tu dobu velitelem. Myslím měl také svého psa. Alespoň si pamatuji jeho fotografii zapadlou kdesi mezi rodinnými fotografiemi.
tak zase na polom
MH 77-79 | 29.6.2016 15:00 | id 106162 | nahlásit

Ahoj,nastává čas dovolených a opět se někteří z nás dostanou na Šumavu.Já jsem tam byl 9x za sebou,tak teď jedu jinam.Pokud něco vyfotíte(v okolí Polomu) tak to pošlete na tyto stránky.Jinak doporučuji penzionek U zlámané lyže,dobré jídlo,pokoje,parkování,rozumná cena. Tak buď.
 
Re: tak zase na polom
polomák | 3.9.2016 00:14 | id 108021 | nahlásit

Ahoj steré šumavské větve z Polomu.Také se chystám
strávit kus dovolené na Šumavě a navštívit známá
místa.Proč konečně neuděláme společné setkání Polomáků,bez rozdílu věku a "hodností" a společně
nepokecáme?Jsme už většinou opravdu staré větvve,
ale já se cítím,že polomák žije věčně.Pokusme si
udělat sraz polomáků,mužú bez bázně a hany´Tuhle
stránku nenavštěvuje moc lidí,tak pokut to čteš,reaguj.
 
Re: Re: tak zase na polom
mirek hyhlík | 4.10.2016 10:44 | id 108905 | nahlásit

ok,zadej nějaký návrh termínu a místo srazu,buď
 
Re: Re: Re: tak zase na polom
lubos petrus | 14.2.2017 17:59 | id 113586 | nahlásit

Ahoj Miro na Polonu jsi mi delal mazaka.Pamatujes si na mne . Bydlis jeste ve Zruci,jestli chces tak se mi ozvi.Zavzpominame na Polom. POmu zdar lubos
 
Re: Re: Re: Re: tak zase na polom
mirek hyhlík | 6.3.2017 17:41 | id 114378 | nahlásit

no čau,jo jsem pořád ve Zruči asi dvakrát jsem mluvil (a dal tě pozdravovat) s tvým klukem.Poslední zprávu o tobě mám z Ledče.
 
Re: Re: Re: Re: tak zase na polom
Jindřich Vrabec | 3.12.2017 20:16 | id 123466 | nahlásit

Ahoj,na Polomu jsem běhal se psem Ulkem v r. 80-82. A taky jsem byl v lesnickém učilišti Obora Kněžičky v r. 74 - 76. Byl tam se mnou
Luboš Petrus a tak by mě zajímalo jestli jsi to ty Pilpo.
Buď.
 
Re: Re: tak zase na polom
Mirek | 31.12.2016 16:50 | id 112062 | nahlásit

no jsem pro byl jsem 83-85
Polom 1986 -1988 resp.jaro 1987 -podzim 88
Petr Dospěl | 24.5.2016 13:36 | id 104971 | nahlásit

Ahoj, marně hledám svoje kluky,i mazáci se tu setkali půlročáci taky a my nic.Ozvěte se...Kočí,Hájek,Malý,Kolumpek,Anděl,Fučík,Molitoris....
Toulavá kamera
JardaM | 14.2.2016 20:10 | id 101478 | nahlásit

V dnešní Toulavce byla zmínka i o vaší rotě a byly tam záběry ze zimní krajiny. Když jsem to viděl, tak jsem si říkal, že v takové sněhové záplavě a mrazu nebyla vůbec žádná legrace sloužit. Klobouk dolů...
 
Re: Toulavá kamera
MH 77 -79 | 22.2.2016 13:40 | id 101822 | nahlásit

jo sněhu bylo vždy dost ale opravdu radosti málo,obzvláště když se odhazovala signálka ke 2m sněhu nebo šlapaly lyžařské stopy pro průzkumy,ale bylo nám 20 a tak fyzička výborná
kadak
betak | 22.1.2016 15:06 | id 100536 | nahlásit

pan elexander nagy. prosim vas o rozhovor o pistovy kadakovy c t 033 - 5584125 dakujem.
Sušice
Ondrej Lipták | 22.1.2016 12:38 | id 100530 | nahlásit

Ahojte slúžil som v rokoch 88-90 na brigáde v Sušiciach na ženijnej rote,v zime sme chodili s Tatrovkou odhrňat sneh.Mal som šťatie že som mohol pochodit všetky roty od 1 až po 18 ale najviac sa my páčilo okolo Železnej Rudy.Som rad že som našiel tuto stránku,je pekne si zaspomínať na tie časy.
Polom 1987-1989
Tomáš Vítův | 20.1.2016 09:59 | id 100450 | nahlásit

Zdravím všechny chlapáky,co sloužili na Polomu.Hodně pěkně na vojnu vzpomínám,zažilo se tam mnoho neskutečných věcí,které už nikdy nebudou.Byli jsme dobrá parta a dodnes se to zdravé jádro i vídává.
Jsem rád,že jsem na tyto stránky natrefil...
polom 77-79
Mirek Hyhlík | 12.1.2016 16:53 | id 100165 | nahlásit

zdravím,dozvěděl jsem se že existují tyto stránky tak reaguji a zdravím všechny na Šumavu jezdím pravidelně a ty naše místa mám projeté na kole a prochozené dostatečně,také jsem byl překvapen že je vše srovnáno se zemí
Setkáni
Forro Ferdinand | 17.12.2015 20:11 | id 98839 | nahlásit

Chlapi, kdo jste narukoval v březnu roku 1972 a poté sloužil na Polomu ozvětě se na e-mail fofebo@seznam.cz Možná že by stálo zato se po těch dlouhých létech sejít. Jinak zdravím všechny polomáky. Tak buď.
 
Re: Setkáni
julo nemeth | 11.2.2016 20:36 | id 101332 | nahlásit

ozdravim ta ferdo sluzil som v r. 71-73 spominam si na teba ako aj na gerči aspol. tak bud
 
Re: Setkáni
Honza | 12.2.2016 13:07 | id 101351 | nahlásit

Já rukoval 4.4.1972 do Volar - měsíc základní výcvik "přijímač", pak 2 měsíce hraničářsko-vojenský výcvik, pak (část kluků) 1 měsíc protichemický, a v srpnu - 5.měsíc na hranici, na Polom
 
Re: Re: Setkáni
Julo NémethS | 20.2.2016 11:07 | id 101735 | nahlásit

Služil som na POLOME od ledna 1972-záží 73 jazdil som na Gazíku z môjho ročnika Ti pripomenem Ferda Daniša s kim sme cvičili na fináku ,jazdil na ližiach bielej farby -Ferdišové sanitáky-pekne hral na fukaciej harmoniku,neovládal jazyk jeho humorné výroky kolovali denodenne na rote medzi kluky.Dalej Ti pripomenem Stefana Klempu -robyl kotelníka kednám zamrzlo topenie.Dalej Ajchler -služil aj doz.dostojníka.HONZA čo si hore napisal podla toho Ta indentyfikovatnemožem, Napiš celé meno aniečo ,podla čoho by som Ta mohol pametat. J.Németh y
 
Re: Re: Re: Setkáni
Forro Ferdinand | 2.3.2016 03:23 | id 102178 | nahlásit

Julo,na tebe si pamatuju stejně jako Ferdu Daniše i Stefana Klempu.Ferda byl opravdu neovládal jazyk a jeho výroky byly opravdu super. Myslím že pocházel někde od maďarskych hranic.Ajchlera si taky pamatuju ale vy jste byli o půl roku starší.Z mýho ročníku jezdil Gázem Karel Bechyně. Ten si pak vzal dceru majora Vidláka z Debrníku.
 
Re: Re: Re: Setkáni
Honza | 18.5.2016 10:50 | id 104778 | nahlásit

Pamatuji si na kluka - řidiče gazu, takový menší blonďák, měl jsem s ním i službu na ústředně, ale jméno jsem zapomněl. Také vozil kluky na vycházky a zpět.
Vzpomínám i na kuchyň a kuchaře, dobře vařil, nevím jak to dělal že se mu to povedlo, ale - byl to turisťák, dva plátky, mezi tím niva, kapie a okurka, celé obalené a usmažené jako řízek.
 
Re: Re: Setkáni
Forro Ferdinand | 2.3.2016 03:27 | id 102179 | nahlásit

Honzo. napiš celé jméno ať vím o koho se jedná.Určitě jsme narukovali spolu. Já byl ve vícviku psovodů na Železné Rudě. a poté až do konce vojny na Polomu.
 
Re: Re: Re: Setkáni
Honza | 18.5.2016 14:49 | id 104783 | nahlásit

Poslal jsem ti maila
vinšovanie
pavol huťan | 15.12.2015 18:23 | id 98745 | nahlásit

Všetkým Polomákom prajem šťastné a veselé
prežitie vianočných sviatkov. Do nového roka pevné zdravie a veľa úspechov v osobnom živote.
pavol huťan
 
Re: vinšovanie
Perer Repašan | 24.12.2015 11:51 | id 99253 | nahlásit

Všetko najlepšie v Novom Roku Vam praje Reter
POLOM 74-76
Pavel Cihelka | 10.4.2015 15:31 | id 88980 | nahlásit

Zdravím všechny Polomáky.
 
Re: POLOM 74-76
Pavol Huťan | 10.4.2015 19:41 | id 88987 | nahlásit

Aj Ja som slúžil na Polome v rokoch 1974-1976.Bol som ženista.Tvoje meno je mi povedomé ale neviem si Ťa predstaviť.Akú funkciu si mal?Ja som prišiel na rotu v decembri.Ak máš nejaké foto tak ho tu zverejni aby som Ťa mohol spoznať.Aj Ja sa o to pokusím.
 
Re: Re: POLOM 74-76
miroslav | 6.8.2015 16:32 | id 93434 | nahlásit

Ahoj Palo,já byl Tvůj "zobák",sloužil jsem na Polomu
jako řidič gazu od 1975 do 1977. říkali mi Kvaky, protože jsem byl vůči mazákům dost "drzej
Jinak když šli staré šumavské větve do civilu,tak jsrem brečel jak malý kluk.ahoj ,měj se hezky,hodně zdraví a štěstí Ti přeje tvůj bývalí spolubojovník Kvaky
 
Re: Re: Re: POLOM 74-76
Pavol Huťan | 14.9.2015 17:36 | id 94878 | nahlásit

ahoj Kvaky , Ďakujem za pozdrav a aj ja Teba pozdravujem . Dnes t.j. 14.9.2015 som poslal do Vo-
jensko.cz 2 ks . foto z piketu . Možno pomôžeš iden-
tifikovať chalanov u ktorých som si nepamätal mená .
Maj sa pekne a buď ! Paľo Huťan
Přání
Olda Říha | 23.12.2014 12:08 | id 82837 | nahlásit

Zdravím všechny polomáky a přeji jim a všem co nezapomněli, že sloužili na ,,čáře" hezké svátky a hlavně zdraví do dalších let.
No a snad nám letos vyjde nějaký ten sraz.
Olda Říha Polom 66-68
 
Re: Přání
Zdeněk Souček | 24.12.2014 23:27 | id 83006 | nahlásit

Věnujme prosím v těchto svátečních dnech tichou vzomínku na kamarády, kteří již nejsou mezi námi.
Polomáčci
Ivana | 9.8.2013 20:45 | id 63398 | nahlásit

Zabloudila jsem na náhodou na tyto stránky a se zájmem přečetla komentáře. Na Polomu jsem nikdy nebyla i když ho znám z vyprávění skoro 50 let. v roce 59 si tam totiž přivezli naši z porodnice v Klatovech mojí starší sestru. V té době myslím nebyla jediným miminem mezi "kluky v zeleném". V rodině se tradují historky o tom, jak moje máma strnula hrůzou, když uviděla služebního psa packami opřeného o kočár, jak zvědavě nakukuje dovnitř.Za pár měsíců, už psovi seděla na zádech jako na koníkovi a držela se ho za uši. Vzpomíná se i na to, jak se mámě občas ztratila, našli jí v kuchyni. Seděla některému z kuchařů na klíně a ochutnávala, co bude pro kluky k obědu. Škoda, že první zmínky o službě na Polomu jsou tady až z období zhruba o deset let později.
Zdravím všechny kluky co pěkně vzpomínají na nelehkou službu.
 
Re: Polomáčci
Miroslav Ježek | 9.8.2013 21:15 | id 63400 | nahlásit

Zdravím,já sloužil na Polomu v roce 1968-70.Není náhodou zmiňované miminko dcerou bývalého našeho staršiny p. Turka, který na rotě Polom tak zvaných Finských domcích bydlel, nebo pana velitele Hluchého. Zdravím všechny Polomáky a jejich přátele. Mirek
 
Re: Re: Polomáčci
Ivana | 10.8.2013 18:54 | id 63421 | nahlásit

Ne, není :-) v letech 68 -70 už jsem byla nějaký pátek na světě i já. Se sestrou jsme znaly další kluky z jiné roty. Bylo to o několik desítek kilometrů dál, na Kvildě.
Ivana
 
Re: Re: Polomáčci
Juraj Kondrys | 3.11.2014 17:06 | id 80791 | nahlásit

Dobrý den moje jmeno je Juraj Kondrys syn Jana Kondryse který sloužil na rote u jezera Laka asi pouhé dva měsíce a pak sloužil na rotě polom pod majorem Hluchým prosim timto zda si nekdo nevibavuje na jmeno meho otce :) a po připadě mi zašlete na vas kontakt děkuji
 
Re: Polomáčci
Josef Soukup | 25.11.2014 07:03 | id 81584 | nahlásit

Na Polom jse přišel v červnu 1970 a s Vaším otcem jsem byl jako psovod několikrát na stanovišti "paseka". Nepamatuji se kdy šel do civilu, protože někteří ještě sloužili 26 měsíců, část z nich však byla propuštěna již nakonci července po 24 měsících. Z roku 1970 - 72 jsem zasla nějaké fotky, ale zatím jsem nedostal žádnou odpověď, zda došly v pořádku.
Hodně zdraví všem Polomákum přeje
JSou.
 
Re: Re: Polomáčci
julo németh | 11.2.2016 20:16 | id 101330 | nahlásit

na polome som služil v rokoch 1971-73 jazdil som nagaziku po orlovi sukupe na tebe sominam bol sipsovod a nikdy si neomr.-službu ak sa nemilim bol simoj mazak ako aj hnilička jadron´a spol. zdravim ta a vela zdravia všetkym polomakom.
 
Re: Re: Re: Polomáčci
Josef Soukup 70 - 72 | 13.2.2016 16:58 | id 101409 | nahlásit

Zdravím všechny Polomáky,
na tebe Julo si již nevzpomínám. Hnilička narukoval později, cvičil na fiňáku a jestli si dobře pamatuji byl ze Stříbrné Skalice na Sázavě. Jadroň převzal mého Amora, když jsem šel do civilu. Jako starší psovod jsem míval často poplachovku a také kontrolu v týlu, to byla služba od 16 do 22 hod, takže jsem neměl nic z televize. O rok starší byl Tonda Viktora, který to podepsal a potom na fiňáku bydlel.
Hezké předjaří Vám všem přeje psovod Soukup
Zde již nelze dále reagovat
 
sraz Polomáků 2013
Miroslav Ježek | 14.8.2013 07:06 | id 63501 | nahlásit

Neorganizovaný sraz Polomáků kteří sloužily na rotě Polom v roce 1967-1972 je v úterý 20.srpna 8.30 před budovou bývalého praporu v Železné Rudě. Sraz je spojený s vycházkou k bývalé rotě Polom a k jezeru Laka. Mirek
 
Re: sraz Polomáků 2013
Radek STULÍK | 15.8.2013 08:57 | id 63526 | nahlásit

Pane Ježek zdravím, pokud se Vám bude chtít, stavte se za tátou, pokud nevíte kde bydlí, napíšu Vám to. Stulík
 
Re: Re: sraz Polomáků 2013
Miroslav Ježek | 15.8.2013 12:29 | id 63533 | nahlásit

Zdravím,přijedu do Rudy v pondělí 19.srpna a tak se mohu u táty zastavit. Díky Mirek J.
 
Re: sraz Polomáků 2013
Miroslav Ježek | 6.8.2014 14:06 | id 77858 | nahlásit

Neorganizovaný sraz Polomáků všech ročníků, kteří sloužili na rotě Polom, je ve středu 20. srpna 2014 před budovou bývalého praporu v Železné Rudě v 8.30.
Sraz je spojený s vycházkou k bývalé rotě a jezeru Laka. Návrat z Hůrky autobusem.
Mirek
 
Re: Re: sraz Polomáků 2013
Josef Soukup | 12.8.2014 07:26 | id 78056 | nahlásit

Zdravím všechny Polomáky kteří se srazu zúčastní.
Bohužel nemohu se dostavit. Pokud to bude možné uveřejněte nějaké foto ze srazu.
Josef - Polom 70 - 72
 
Spomienky na Polom
František Lauro | 9.11.2013 09:39 | id 66306 | nahlásit

Ja som síce neslúžil na Polomu, ale na susednom Debrníku, no napriek tomu mám spomienky aj na Polom. Slúžil som v rokoch 1959 - 1961 z toho na asi 5 mesiacov v zime 1959 - 1960 práve na Debrníku. Náš provijanťák rotný Ondrejka ma zobral niekoľkokrát so sebou na ? hlídku prověrka? a vtedy som spoznal Ps rotu Polom. Postupovali sme pozdĺž DZ až na polomskú rotu, potom po ich lyžnici sme sa dostali na debrnícku lyžnicu, a tak, akoby zozadu sme prekvapili naše hliadky, ako vykonavajú služby. Na Polomu nás vždy privítali mile, a vždy nám ponúkli teplý čaj. Takúto službu som absolvoval 4 - 5 krát, a odtiaľ sú moje spomienky na Polom.
 
Re: Spomienky na Polom
František Lauro | 9.11.2013 19:22 | id 66320 | nahlásit

Prepáčte za tie preklepy, ale miesto tých otázníkov v texte, rozhodne majú byť uvodzovky!
 
Re: Polomáčci
Míre | 14.1.2014 10:13 | id 69316 | nahlásit

Ahoj "vrazy z hranic".Podle tisku,rádia i televize,jsme
všichni,co jsme sloužili na "čáře",bezcitní vrazi,nástroje Stb,prostě lidské zrůdy.Já sloužil naPolomu dva roky a
nedám dopustit na kluky ,co tam "bušili".
Málo kde byla služba tak ťěžká,kamarádství tu vzniká
na celý život.Žádného psychopata jsem také nepotkal,
těžko by asi prošel výcvikem.Člověk,který to o nás píše ani sám nebyl na vojně,natož na hranici.Musíme si to nechat líbit?!Polomáci všech zemí spojte se!!!
 
Re: Re: Polomáčci
Honza JaMi | 14.1.2014 18:35 | id 69346 | nahlásit

To víš, propaganda zase obrácená. "Jedna paní povídala", v bulváru to otiskli, tak to přece musí tak být, ne ? :-) Jinak by to nebyla senzace. Moje zkušenost je právě opačná, nezažil jsem výstřel ani varovný při zadržení, stačilo zavolání. Proto se tu přes nás také východní Němci snažili utíkat na západ - věděli, že maximálně budou zadrženi, ale nikdo je nebude střílet. Bohužel znám jiný případ, kdy hraničář zastřelil kluka co byli spolu na hlídce, aby sám utekl. Ten vrah se jmenuje Dobřichovský, a snad ještě žije v Německu. Spíš se divím, že nedostal od Havla medaili - ten přece rád obdivoval tyto "bojovníky" proti tehdejšímu zřízení ... .
 
Re: Re: Re: Polomáčci
Honza Ja Mi | 15.3.2014 12:31 | id 72145 | nahlásit

Ahoj, Dobřichovský už zemřel v německu jsou to asi 3 roky,já jsem snim byl ve vicviku v Biřkově ,už tam stál za starou beru ,to je slušně řečeno. TAK BUDˇ
 
Re: Re: Re: Re: Polomáčci
Honza JaMI | 16.3.2014 11:50 | id 72189 | nahlásit

- ale tuto reakci jsem nepsal já, Honza JaMi, někdo zneužil můj nick !!!!!!!!!!!!
 
Re: Re: Re: Re: Re: Polomáčci
Honza JaMi | 16.3.2014 11:53 | id 72190 | nahlásit

a byl to člověk s emailovou adresou dedaingo@seznam.cz <dedaingo@seznam.cz>
Zde již nelze dále reagovat
 
omluva
vašek | 21.4.2014 12:23 | id 73764 | nahlásit

Dobrý den ,moc se omlouvám ale nejsem zdatný v počítači . Neznal jsem spávný postup pro reakci na váš příspěvek . Nechtěl jsem zneužít váž email , zpráva byla v dobrém úmislu napsána .
Souhlasím s vaším příspěvkem .
BUĎ
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: OMLUVA OMLUVA
vašek | 22.4.2014 19:10 | id 73814 | nahlásit

Vážený pane JaMi já Venca se vám moc omlouvám omlouvám omlouvám nemněl jsem úmislu VÁS poškodit moc mně to mrzí,spočitačem jsem na štíru .Prosím přijměte pan JaMi velkou omluvu, omlouvám se Venca Kazan
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Polomáčci
Subaro | 22.4.2014 00:00 | id 73787 | nahlásit

Nesloužil jsem na rote Polom, ale Slavětín. To co tady ty nějaký "Honza Ja Mi" žvaníš, že je po smrti, tak není pravda!!!!!! A už tady neoxyduj a nepruď nás, co jsme sloužili u PS. Ty ani "možná" ani vojnu nepoznal. Akorát se tady mezi nás sereš!!!!
 
Re: Re: Re: Re: Re: Polomáčci
Honza JaMi | 7.5.2014 04:47 | id 74383 | nahlásit

To, že je Dobřichovský po smrti jsem nepsal já (skutečný nick), ale někdo pod mým nickem - je tu psána i omluva dotyčného, a i já jsem na tu zprávu reagoval - a je to tu napsané, tak proč reaguješ na na tu zprávu i moje d****ti i ? To, že Dobřichovský zavraždil svého kolegu, pravda je, stalo se to kolem r.1970 na hlídce. Na kterém úseku - rotě to již nevím. Můj spolužák ze školy nějak v té době emigroval, ještě s dalším, a dokonce se s Dobřichovským setkal v záp. Berlíně. Co je nebo bylo s Dobřichovským dál už nevím, taková lůza mě zas tak nezajímá. Spolužák se po roce sám vrátil, dostal jen podmínku, druhý dodnes žije v Berlíně.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Polomáčci
černý jaroslav | 12.1.2016 18:35 | id 100175 | nahlásit

Jen jsem chtěl upřesnit že Dobřichovský zastřelil v.Ulricha 20.12.1964 na Domažlický brigádě . . .
 
Re: Re: Re: Re: Re: Polomáčci
Václav | 12.1.2016 23:49 | id 100200 | nahlásit

Domažlická,6 rps Železná,nedávno jsem se byl podívat na hrob v jeho rodné vsi.
Zde již nelze dále reagovat
 
hanba
Jiří Rosůlek | 19.4.2014 03:02 | id 73656 | nahlásit

Neprávem jsou uráženi všichni,kdo na hranici
sloužili.Nusíme si to pořád nechat líbit?Mě to
dost uráží!Žádného vraha z hranice neznám .
Možná,že ve státě,kde prezident vyznamenává
státním vyznamenáním,vraha Mašína,který
podřízne svázaného člověka a další loupeže a
vraždy jsou ve jménu svobody,není místo pro
stovky mužů,kteří hrdě a statečně hájili naší
hranici ale po nikom nestříleli.Chci,aby se nám
konečně někdo omluvil!!!!!!!
 
Re: Polomáci
Dömötör | 19.4.2014 09:53 | id 73658 | nahlásit

Veselú Veľkú noc, veľa slniečka, radosť, smiech a krásne maľované vajíčka Vám prajem všetkým Polomákom. Domotor
 
Re: Re: Polomáci
Miroslav Novotný | 19.4.2014 22:55 | id 73703 | nahlásit

Jasně též prejem Dežo tobě aj oststním
 
Re: hanba
Zděnda | 19.4.2014 10:33 | id 73661 | nahlásit

Zděnda Hrubý zdraví Jirku Rosůlka.Hezky a výstižně jsi to napsal Jiříku.Máš moje sympatije,ale omluvy se asi nedočkáme.To by v tomhle státě nesměli být takovýhle tupci a zabedněnci co nás tady osočujou a vymýšlej bludy.Bohužel vyskytují se i mezi námi.Stačí když si zadáš na netu ,,Roztrhán zaživa" a poslechneš si ty bludy co tam ty jakoby pohraničníci vykládaj.S pozdravem hezkého prožití velikonočních svátků Zděnda
 
Re: Re: hanba
Jelen Jirka | 21.4.2014 15:02 | id 73771 | nahlásit

Klucí, zdravím Vás, a nenechte se urážet, nemáte se za co stydět, byla taková doba, nikdo nemá právo Vám nic vyčítat, byli jste stateční, leckdy jste zkusili mráz, sníh, déšť, buďte hrdí, že jste vydrželi Jirka J.
 
Re: hanba
Jarda | 19.4.2014 20:50 | id 73697 | nahlásit

Chceš omluvu? a za co? za to, že se někdo schovává za druhé a napadá nás hrdé pohraničníky, kteří se nestydí za to, že prožilli dva roky v tvrdé službě, v nádherné přírodě, obklopeni až na vijímky kluky na které byl za všem okolností spoleh, že jsme odsloužili co jsme museli ale s hrdostí, která nám zůstala dodnes? Nikdy jsem se nestyděl za to, že jsem byl pohraničník, jsem na to hrdý a zůstanu na to hrdý a na omluvy ubožáků, ktěří by se v podmínkách, ve kterých jsme byli my podělali při první službě zvysoka kašlu, moje hrdost pohraničníka mi brání takovou omluvu přijmout
 
Re: Re: hanba
Jarda N. | 19.4.2014 22:31 | id 73702 | nahlásit


Lépe bych to nenapsal. 100% souhlas.
...stáž...
Franta Kuna | 7.8.2013 12:58 | id 63303 | nahlásit

zdravím všechny polomáky. Byl jsem na zdejší rotě na stáži v roce 1976 v červenci, kdy jsem studoval na DDŠ v Holešově. Počas naši stáže byl uskutečněn proryv SH dne 11. července, kdy se slávil den PS. Byla to moje a dalších třech kolegů první zkušenost na státní hranici. Vzpomínam si na velitele roty mjr. Hlucheho, staršinu Adámka s jehoš synem jsem se pak potkal jako voják z povolání u výcvikoveho praporu Poběžovice. Bohužel, nevzpomínam si na jmeno nadporučíka, který dělal velitele čety a politruka.
I přes uvedene bylo to pro nás co jsme byli na staži na rotách sušicke bPS mile překvapení přijetím. Takže po dlouhy době všem co se tam o nás v uvedene době starali patří dík.
 
Re: ...stáž...
polomák | 2.7.2016 03:19 | id 106250 | nahlásit

Ahoj Fando,odpovídá ti starej polomák.Pamatuji si
na ty vaše stáže(my vás nebrali moc vážně) skoro
veršuji,ten nadporučík se jmenoval Drbal.
kvaki
Mirek Polák | 17.3.2013 00:20 | id 58260 | nahlásit

Zdravím všechny polomáky.Byl jsem na Polomu
v r.1975/77 jako řidič gazu.Velitel major Hluchý.
Skoro jako každý,kdo zde sloužil,vzpomínám na
nekonečnou zimu se spoustou sněhu,na bezva kluky
a krásnou přírodu.Zdravím i Palo Hutˇana,pokud si pamatuju byl jsi hodně dlouho se zlomenou nohou
u bedny.Dnes jezdím na Šumavu uš s vnoučaty a asi
by mi ani nevěřili co jsme tu dřív zažívali.Na všechny
rád a v dobrém vpomínám.
 
Re: kvaki
pavol huťan | 24.5.2014 21:59 | id 75074 | nahlásit

zdravím všetkych polomákov, a prajem im pevné zdravie. po dlhej dobe som otvoril túto stránku a bol som milo prekvapený že si na mňa niekto spomenul. máš pravdu mirek dlho som slúžil pri bedni počas môjho úrazu (noha v sádre). je mi smutno, keď som videl satelitne snímky polomu. kde sú tie stromy hory?
mirek ako sa volal ten chalan čo hral tak pekne na gitare? ako sa volal ten chalan čo tak pekne kreslil a písal kronyku za náš ročník? kto si spomenie nech sa ozve.
 
Re: Re: kvaki
Mirek Polák | 18.2.2015 04:56 | id 86396 | nahlásit

Zdravím všechny,kdo sloužili na "čáře",zvláště
polomáky a přeji pevné zdraví a hodně štěstí.
Ahoj Palo,po delším čase,jsem navštívil tuto stránku
a tak reaguji na Tvůj odkaz.Krásně na kytaru hrálo
více kluků a každý z jiného ročníku.Jeden se jmenoval
Šťáhlavský,další psovod přezdívkou" Motýl",podle
svého psa.Na všechny si nevspomenu.Do kroniky
jsem psal i kreslil i já.Nevím jak se jmenoval mazák,
po kterém jsem to převzal.Docela by mě zajímalo,kde
ty kroniky skončily.Palo,měj se hezky,aš to zase někdy budeš číst.
 
Re: Re: Re: kvaki
Mirek Polák | 18.2.2015 06:43 | id 86398 | nahlásit

zdravím borce z hranice a polomáky zvláště.
Letos se chystám navštívit Železnou Rudu a
okolí.Určitě se podívám i na zaniklou rotu.Byl
bych rád,kdyby mi někdo sdělil spojení na pana
Halfara,byl voják z povolání.Rád bych se s ním sešel
a povídal.Moc si ho vážím a děkuji za každou správu.
 
Re: Re: Re: kvaki
Pavol Huťan | 10.4.2015 19:54 | id 88989 | nahlásit

Ahoj Mirek ,som rád že si sa ozval.Na tu gitaru hral chalan z nášho ročníka a bol strelec. Kroniku za náš ročník písal Milan Novák.Mirek maj sa pekne, a niekedy sa ozvi.Už budem častejšie chodiť na túto stránku.
 
Re: Re: Re: kvaki
Stanislav Štahla | 24.4.2016 20:14 | id 104037 | nahlásit

Ahoj kvaki .Vzpominam si na tebe a jsem rad že tu je někdo znas.Na tu kytaru jsem hral ja psovod Zora a Blažek a Motyl .Na Polom rad vzpominam bylo tam fajn .Chodil jsem cvičit sVechtrem do suterenu a s Melenem.Jestli si vzpominaš.Nepamatuji si všechny kluky a jsem rad že tu jste .Mirku měj se a ahoj
 
Re: Re: Re: Re: kvaki
Mirek Polák | 2.7.2016 01:50 | id 106249 | nahlásit

Ahoj Stando,omlouvám se,že jsem ti skomolil jméno,
je to už pár let co jsme se neviděli.Na cvičení v suterénu
rád vzpomínám.Já chodil cvičit s Pepou Petrákem a Pavlem Čapkem.Je s podivem,že jsme dokázali kromě
dost tvrdé a časově náročné služby ,ještě chodit cvičit.
Prostě na Polomu nesloužili nikdy žádný "šmudlové".
Stando ahoj,měj se moc hezky.
Polom 66-68 ozve se někdo?
Olda Říha | 16.3.2013 17:43 | id 58237 | nahlásit

Sloužil jsem na Polomu 66-68 jako psovod.První rok mladší psovod fenky Asty. Koncem roku 67 fenky odvezli a dostali jsme psi. Já dostal psa Prima -nádherný pes.Zajímalo by mne, jak se měl po našem odchodu do civilu v roce 68 což byl velmi náročný konec našeho vojančení. Rota jako taková již není jenom místo zůstalo a ,,matka Polomu" ještě stále stojí. Co to komu říká? A co takhle ,,Dukla" vzpomene si někdo. Je mi jasné, že nám už není 21 a ani 5O, ale co kdyby náhodou.Při odchodu do civilu jsme volali,,již nikdy více Šumava", ale já ji mám hluboko v sobě. Jezdím do těch nádherných míst od roku 69 rok co rok. Zdravím všechny polomáky Olda Říha
 
Re: Polom 66-68 ozve se někdo?
Miroslav Ježek | 20.3.2013 13:18 | id 58406 | nahlásit

Ahoj Oldo,já jsem nastupoval na Polom po přijímači 24.9.1968 v ten den kdy jste odcházeli do civilu.Na psa Prima si pamatuji /tmavý pejsek, nejlepší na rotě/.Dukla-údolíčko na styku s Prášilskou rotou.Nevím jestli ještě stojí matka Polomu, ale jako bažanti při jejím míjení v doprovodu mazáků jsme ji museli zasalutovat.I já se do těchto míst rád vracím.Velice rád bych uvítal nějaké setkání Polomáků.
Za mě sloužili-vel. Hluchý,kap. Novotný,kap. Přib.staršina Turek.ještě jeden rotr. ale jméno nevím.
Zdravím Polomáky Miroslav Ježek
 
Re: Re: Polom 66-68 ozve se někdo?
Olda Říha | 20.3.2013 14:40 | id 58414 | nahlásit

Ahoj Mirku, dík, že jsi se ozval. Ano pamatuješ si to dobře. Matka Polomu mazáky oplivávaná a bažanty zdravená na té kamenité lesní cestě zdravit pořadovým krokem bylo občas dost hustý, ale bylo to v pohodě. Jinak pes Prim měl P1 dělal až 4hodinovou stopu. Také jsem sním sloužil jen průzkum a popl.hlídku. Také rád bych viděl nějaké to setkání polomáků, ale zatím jseš druhý, který se ozval. Tak uvidíme snad se to časem zlepší.Jo a ještě tam byl rotm.Nový/velitel psovodů/ a nadpor.Křesťan. Zdravím všechny PS co si občas i často vzpomenou. Olda
 
Re: Re: Re: Polom 66-68 ozve se někdo?
Zdeněk Souček | 20.3.2013 23:37 | id 58449 | nahlásit

Ahoj hoši, já jsem sloužil na Polomu druhým rokem, tedy 66-67, předtím na Novém údolí a Stoce. Vařil jsem samé dobroty a pamatuji všechny kluky co zmińuje Olda. Hlavně Pivovarčí, Martinec, Mareček a.t.d., a taky ještě por.Jevického. Jak už jsem tady psal jsem pro sraz a tak jsme už tři. Termín bych navrhoval na konec září, to už tam bývá trochu klidněji. Zdravím a přidejte návrh a doufám, že se ještě někdo přidá, psal sem Tomáš Krišica a já mám ještě kontakt na Mirka Klicmana tak uvidíme.
 
Re: Re: Re: Re: Polom 66-68 ozve se někdo?
Olda Říha | 21.3.2013 10:10 | id 58459 | nahlásit

Ahojky Zdeňku, mohu potvrdit vařil jsi opravdu dobře.To jsem rád, že jsi se ozval přeci jenom ten návrh, který jsi sem dával je pomalu rok starý. Přiznám se, že tyto stránky znám asi tak dva měsíce a bude to asi tím, že jsem neměl počítač. No a doufám, že se naši spolubojovníci ještě nějací ozvou. Tvůj návrh na konec září by byl fajn. To tam bývá opravdu již klid mohu potrdit, protože tou dobou tam jezdím asi tak 15let a je tam nádherně. Snad se to povede a zavzpomínáme. Tak zatím Olda
 
Re: Re: Re: Re: Re: Polom 66-68 ozve se někdo?
Petr Lukavský | 29.10.2017 18:44 | id 121914 | nahlásit

Ahoj Oldo.Doufám že si vzpomeneš.Já jsem měl psa Luxe.Byl jsem ve spojení s Laclem Topolčánym ( Prvkem ) ale bohužel už nejsem.Já taky rád vzpomínám.Jinak jsem taky na Facebooku.Tak se mi taky ozvěte i se Součkem. Tak zatím Petr
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Polom 66-68 ozve se někdo?
Miroslav Ježek | 21.3.2013 10:20 | id 58461 | nahlásit

Ahoj Zdenku, já jsem pro ,bylo by to super,jen se nějak domluvil a dát sraz dohromady.
Mirek
 
Re: Re: Re: Re: Polom 66-68 ozve se někdo?
Petr Duras | 10.3.2016 09:44 | id 102513 | nahlásit

Ahoj Zdeňku a kluci Polomáci, bohužel jsem na tyto
stránky narazil až teď a moc mě to mrzí. Tomáš Krišica
byl můj parťák a velký kamarád ( celuloid ). Nemáš na
něho kontakt? My se známe z Děčína pak si někam
zmizel. Já jezdím už 20 let na Zadov na Šumavě.
Bylo by fajn se někdy setkat.
Tak zatím
 
Re: Re: Re: Re: Re: Polom 66-68 ozve se někdo?
Tomáš Krišica | 10.3.2016 12:17 | id 102516 | nahlásit

Ahoj Petře, to je fajn, že se ozval někdo další. Kontakt na mne tomas.krisica@seznam.cz Buď
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Polom 66-68 ozve se někdo?
Miroslav Ježek | 21.3.2013 10:33 | id 58462 | nahlásit

Ahoj Oldo, ještě mám kontakt na Pepu Čápa,sloužil na Polomu 1967-69.Za nás jsme sloužili bod 11,Piket, DZL,DZP,strážní věž č. 15,poplachovku a.t.d. Chtělo by se sejít a zazpomínat na staré časy na Šumavě na Polomu. Mirek
 
Re: Re: Re: Re: Polom 66-68 ozve se někdo?
Olda Říha | 21.3.2013 12:19 | id 58474 | nahlásit

V pohodě Mirku ten už je zapojen. Pepa se ozval též. Polomáci nazdar
 
Re: Re: Re: Polom 66-68 ozve se někdo?
KREJSA FRANTIŠEK | 15.3.2014 11:02 | id 72143 | nahlásit

Dobrý den.Dnes jsem objevil tyto stránky.Na Polomu jem sloužil jako psovod.Právě s Primem od někdy jaro 69.Předtím jsem byl na čas na Debrníku.Končil jsem v roce 70 v září.Vím.že jsme zkoušeli.jak starou stopu pes označí .Dokázal označit i 6 hodin starou stopu a kus poní jít.Jako poslední jsme sloužili 26 měsíců.Nepamatuji.že bych zažil nějakou šikanu.Matka Polomu se zdravila a Pak poč.ůrala.
Parta byla super. Zdraví František.
 
Re: Polom 66-68 ozve se někdo?
Stanislasv Kováčik | 23.12.2013 00:30 | id 68064 | nahlásit

Já som slúžil na Debrníku v rokoch 1972-74. S Primom som sa stretol v lete 1973 počas najdlhšieho pohraničného poplachu, ktorý som tam zažil /27 hod./ Vtedy boli posťahované posili z celej brigády a taktiež tam bol stiashnutý aj pes Prim spolu so psovodom z Polomu/jeho meno nepamätám/. Já so svojím psom Egarom a Prim sme potom prepátravali vnutrozemie. Nákonie narušenie bolo vyhodnotené ako narušenie zverou.
 
Re: Re: Polom 66-68 ozve se někdo?
Václav | 24.12.2013 00:20 | id 68146 | nahlásit

Zdravím.Při tom poplachu jsem sloužíl jako provianták v Ž.Rudě.Bylo tam i 200 vojáků od armády.Tenkrát utekli 2 vojáci z Domažlic.Jeden z nich se měl pokusit přejít na Debrníku než šel na vojnu.Chytili je někde u Plzně jeden nepřežil a snad tam byl postřelen J.Mužík hledač pokladů.
Zdravím Polomáky
Emil | 12.6.2012 21:27 | id 46716 | nahlásit

Šumava krásná ale i drsná i to patří k tomu . Vzpomínám rád rok 85-87 za maj. Skřivana maj. Hurtík kap.Navrátil nadprap.Ševčík , nadrotmistr Dlouhý . Bezva parta Polomáků bez rozdílu ročníků prostě jedna rodina. Sloužil jsem jako psovod tak že okolí mám sběhlé. Nelze zapomenout na tyto místa.Škoda jen si myslím roty i na Laka jezeře je zbourána. Poznal jsem tu jména Luděk Štegner Romana Morávka stěmi jsem sloužil dobří kluci. Mějte se Polomáci a vzpomínejte byly to krásná léta
 
Re: Zdravím Polomáky
Honza | 2.8.2012 18:20 | id 48450 | nahlásit

Ahoj, prosím tě, jak se jmenoval křestním mjr. Hurtík ?
 
Re: Re: Zdravím Polomáky
Miroslav Novotný | 22.8.2012 07:24 | id 49098 | nahlásit

Byl jsem jaro 83 - 85, Pavel Hurtík.
 
Re: Re: Re: Zdravím Polomáky
HonzaJM | 28.8.2012 08:29 | id 49339 | nahlásit

Dík za upřesnění, znal jsem se kdysi s Mirkem Hurtíkem, napadlo mne, zda to nemohl být on ...
 
Re: Zdravím Polomáky
Rudolf Zbín | 1.10.2012 18:55 | id 50532 | nahlásit

Na vědomí všem !!!
Byla zprovozněna stránka na Facebooku :
Název: 7. horská brigáda Pohraniční stráže.
Všem, kteří nezapomněli, že sloužili na státní hranici. Všem velitelům, pohraničníkům, spolubojovníkům, přátelům a příznivcům. ?Se psem na klopě ? NEPROJDOU.?
Rudolf Zbín.
 
Re: Re: Zdravím Polomáky
Pavel Klečka | 16.11.2012 12:31 | id 52183 | nahlásit

Ty to máš v palici dobře vypatlaný!!!
 
Re: Re: Re: Zdravím Polomáky
Víťa | 7.8.2013 09:17 | id 63300 | nahlásit

Re: Re: Zdravím Polomáky
Pavel Klečka | 16.11.2012 12:31 | id 52183 | nahlásit
Ty to máš v palici dobře vypatlaný..
CO TO MÁ ZNAMENAT , nikdo tě sem NEZVE !
 
Re: Re: Re: Re: Zdravím Polomáky
Honza JaMi | 6.1.2014 22:11 | id 68995 | nahlásit

Netrap se jím, asi nezapadl do party péesáků, tak nemá dobré vzpomínky - a asi nezapadá do života ani dnes, že i po těch letech dává najevo svoji nesnášenlivost. No jo, o někom se v pozdějším věku říká "nerudný dědek" :-) Po přečtení jeho příspěvku mi však hned stouplo sebevědomí :-)
Nevíte někdo o Honzovi Hladíkovi ? 1972-74
Honza | 29.4.2012 18:26 | id 45376 | nahlásit

Byli jsme spolu va Volarech, pak i prodělali protichemický výcvik a on šel pak na Debrník
5.3.2012 12.30
Burda Martin | 5.3.2012 12:40 | id 43260 | nahlásit

Přišel jsem na Polom v březnu1989 z pš-Zadní Chodov,vzpomínám na Polom v dobrém-krásná příroda,skvělý kluci-Tomáš Haniger,Josef Revesz,Radim Böhm,Robert Bálek,Robert Fridrich,Béda Beran,Petr Menšík,Robert Ehrnold,z lampasáků tehdy sloužili-mjr Navrátil,rtm Aška,por.Śevčík,pod.Lehečka tak se mějte chlapi a ozvěte se Burdis z Prahy
rocnik 79-81
Miroslav Jaščur | 28.1.2012 22:09 | id 41486 | nahlásit

Sluzil som na Polome 79-81, bol som vodic, volali ma "Podrz taska". Pametam si Milana Oscadnickeho(Slovensko), Pametam si, ze havaroval s OT a aj s UAZ-om, bol aj v tom case v nemocnici... Proviantaka Peštu si tiez pametam. Vtedy, ked sa fotilo na opicej drahe som bol s velitelom a mam iba jednu foto z kamena. Kto sluzil v tom rocniku nech sa ozve, bol by som velmi rad, keby boli aj nejake ine foto. Prajem vsetko dobre. S pozdravom Miro
 
Re: rocnik 79-81
PAVEL ČERMÁK | 24.5.2012 12:43 | id 46072 | nahlásit

AHOJ TAKY SEM TAM SLOUŽIL V TOM ČASE MYSLIM ŽE SI BYL O ROK VPŘED.BOHUŽEL NEMÁM ANI JEDNO FOTO EX MI TO VŠECHNO ZLIKVIDOVALA.BYLY TO DOBRÝ ČASY SLUŠNÝ JÍDLO A ZACHÁZENÍ TAKY OKY,TAKY PROČ NE KDYŽ NÁM DALY OSTRÝ A TAK NÁS NECHTĚLI MOC SRÁT.BYL JSEM VELITEL HLÍDEK JMENUJU SE PAVEL ČERMÁK. JO A NA TU PREKÉRKU S OT SE TAKY PAMATUJU :-)
 
Re: Re: rocnik 79-81
PAVEL ČERMÁK | 24.5.2012 12:55 | id 46073 | nahlásit

JO PAK SEM SE BYL PODÍVAT NA POLOMU V ROCE 2003 BYLA SROVNANÁ SE ZEMÍ MĚL SEM S TOHO DIVNÝ MRAZENÍ V ZÁDECH A HRABAL SEM TAM A NAŠEL ČÍSLO SKŘÍNKY A PODOBNÉ ARTEFAKTY.PAK JSEM SE UBYTOVAL V RUDĚ A V MÍSTNIM BARU SE PTAL NA VELITELE TAK MI ŘEKLI ŽE JEDEN SE TU KAŽDEJ DEN SPÍJÍ DO NĚMOTY A UKÁZALI NA NO MYSLIM ŽE TO BYL MAJOR TEHDY JEZDIL PO ROTÁCH A VŠICHNI Z NĚJ BYLY POSRANÝ,PŘESNÁ PŘÍHODA JAK S AMERICKEJCH FILMŮ ,FAKT NOSTALGIE JE K NIČEMU ALE PĚKNÉ ČASY TO BYLY. NO MÁM TED JINOU HOLKU TAK SE TAM S NÍ CHYSTÁM CHCI JÍT NA HŮRKA A JEZERO LAKA KDE SE PODLE MÍSTNÍCH KDYSI FILMOVALA DIVÁ BÁRA A NA BŘEHU BYLA STARÁ ROTA.
 
Re: rocnik 79-81
Hop | 16.11.2012 14:22 | id 52188 | nahlásit

Jáščur! Do růry sa nestriela!
Polomská máza
zdeněk souček 65-67 | 3.1.2012 00:02 | id 40172 | nahlásit

je to škoda, že se nikdo nehlásí, je to trochu pochopitelné, nejsme už žádní zajíci, par křížků každému přibylo, ale já doufám, že se ještě najdou šumavští sokoli a udělá se konečně setkání po 45 letech a hned vyhopneme na Polom a potom na všehno , co nám přijde do cesty.
Tak kluci směle do toho !!!!
 
Re: Polomská máza
Miroslav Ježek | 5.1.2012 17:32 | id 40313 | nahlásit

Zdravím všechny Polomáky. Já sloužil na POLOMU 1968- 1970, ozve se někdo. Rád bych se zúčastnil i nějakého setkání, dejte vědět. Nemá někdo náhodou kontakt na kapitána Přiba který na Polomu v roce 1968-1970 sloužil a hrál s námi stolní tenis /okresní soutěž/. Vše nejlepší v Novém roce všem peesákům přeje Mirek Ježek
 
Re: Re: Polomská máza
František Krejsa | 15.3.2014 11:45 | id 72144 | nahlásit

Zdravím z Českomoravské Vysočiny.Sloužil jsem jako psovod .P1 PRIM.Byl jsem půjčen na čas na Debrník.
Na 4 jem přišel asi někdy v březnu.Po četaři Cham
kovi jsem vyfasoval Prima.Předtím jsem měl NERO
celý černý..byli jsme pro ně v Domažlicích.Nera po mne převzal Kušnýr ze Slovenska.Byl jsem tam v 91 Finské domky byly srounány psí kotce a kuchyń
U Laka jezera ještě rota stála.Nyní jsem na rehabilitaci na Košumberku je to u Luže.Pošlu fotky jak přijedu domů.Byla tam fajn parta.Všichni ti kteří se proti pohraniční stráži staví tak by potřebovali měsíční ozdravnou kůru!!Zdraví František
 
Re: Re: Re: Polomská máza
Miroslav Ježek | 15.3.2014 20:09 | id 72167 | nahlásit

Ahoj jsem rád že se někdo ozval z našeho ročníku kdo sloužil na Polomu v roce 1968-70.Na Tebe a Tvého psa se pamatuji.Určitě vzpomínáš na služby na stanovištích Paseka, Piket,Hůrka a pod.Napiš jak budeš dlouho v Košumberku přijel bych se na Tebe podívat nemám to daleko a zaspomínat na službu na Šumavě. Měj se a hodně zdraví zdraví přeje
Miroslav Ježek
 
Re: Re: Re: Polomská máza
Josef Soukup | 20.3.2014 10:47 | id 72400 | nahlásit

Polom 70 - 72
Na Polom jsem nastoupil po výcviku v Rudě koncem června 70. Na tebe si pamatuji a také na psa Prima. Osobně jsem dostal přiděleného černého psa Nika, nebyl nic moc. Potom mi byl přidělen nově nakoupený pes z civilu Amor a to byl již pořádný drban. Na rotě to bylo až do mého odchodu do civulu stejné jak to popisuješ a zažils. Dobrá parta, žádná hrozná šikana tak, jak se dnes popisují hrůzy vojenské služby hlavně ti, kteří toho sami moc nezažili. Zdravím F. Krejzu a všechny Polomáky!
Josef.
 
Re: Polomská máza
Černý Jaroslav | 6.11.2012 16:22 | id 51855 | nahlásit

Byl jsem na Polomu po spartakiádě 65-66 jako velitel družstva . Ani už nevím jestli se neznáme . . .
 
Re: Re: Polomská máza
Milhaus 82 | 6.11.2012 20:02 | id 51866 | nahlásit

Ahoj,jak bylo za vašich časů na Polomu.Miloš
 
Re: Polomská máza
Černý Jaroslav | 19.12.2012 16:38 | id 53666 | nahlásit

Podívej se na facebook 7. pohr. brigády , dal jsem tam pár fotek z doby kdž jsi tam byl , snad někoho poznáš !
 
Re: Re: Polomská máza
Černý Jaroslav | 19.12.2012 16:40 | id 53668 | nahlásit

Chtěl jsem to adresovat Součkovi . . .
 
Re: Re: Re: Polomská máza
jiří Nohel | 13.2.2014 21:38 | id 70827 | nahlásit

s jedním Černým jsem popíjel před nastupem 30.7.1965 v Sušici na nádraží.Po Vánocích65 jsem z Prášil byl odvelen na Slovensko do Martina atd.Z každé roty nejmín dva pamatuješ někoho,?
 
Re: Re: Re: Re: Polomská máza
Černý Jaroslav | 14.2.2014 16:03 | id 70850 | nahlásit

Bohužel jsem to nebyl já , bohužel . Už jsem se těšil že se ozval nějaký Polomák !
 
Re: Polomská máza
Černý Jaroslav | 1.1.2013 19:32 | id 54393 | nahlásit

Součku , ty šumavský sokole , prohlédni si fotky co jsem dal na facebook , třeba se tam najdeš .
Polomáci
Ernest Dömötör | 24.12.2011 10:33 | id 39646 | nahlásit

Veselé Vianoce a šťastný nový rok
Tak kde jste všichni!
zdeněk souček 65-67 | 23.12.2011 00:14 | id 39546 | nahlásit

Nečekaně ale konečně se našel seznam z roku 1967 rota polom .Tady je pár jmen:Zdeněk Souček,JIří Kulda, H kamaryt, Petr Duras,Tomáš Krišica,Miloš Ducháček,ladislav Provazník,Vladimír Zima,Mirek Veverka, Pepík Kligl,Rudolf Nesnidal,Milan Břinčil,,Franta suchánek,Karel Procházka, MikulaŠ hODOSSI, PAVEL DRAHONOVSKÝ, KarelNeuman,Alois Chytil,karel Dvořák,Souček Jiří.jaroslav Navrátil,Jaroslav Routek,Pavel lehký PetrPixa.
Je to ročník 1965-67 tak doufám ,že se aspn někdo ozve. Tak hoši do toho
 
Re: Tak kde jste všichni!
Tomáš Krišica 65-67 | 8.3.2012 21:24 | id 43454 | nahlásit

Ahoj, jsem příjemně překvapen že jsem našel stránku o Polomu a seznam jmen kde se nacházím i já. Četl jsem to všechno, ale fakt tady píšou většinou ty mladší ročníky. Škoda, že rota už nestojí, pár roků jsem říkal manželce, že se tam zajedeme podívat . . Při čtení toho seznamu jsem si i některé kluky vybavil a ještě jsem si vzpomněl na Míru Klicmana. Fotky na této stránce jsou super, vyvolaly pár vzpomínek. Zdravím všechny polomáky. Tomáš
 
Re: Re: Tak kde jste všichni!
Miroslav Ježek | 9.3.2012 11:08 | id 43468 | nahlásit

Ahoj, já jsem sloužil na Polomu v roce 1968-1970. Byl bych velmi rád kdyby se dalo dohromady nějaké setkání Polomáků. Za Mě na Polomu velel maj. Hluchý,kap. Novotný, nad. por. Přib, staršina Turek a vel. psovodů Nový.Do služeb jsme chodily-bod 11, piket. pozorovatelna č14,dzl, dzp, Hůrka a pod.Na rotě jsem byl když ještě stála, škoda jí je.
Zdravím všechny Polomáky Mirek
 
Re: Tak kde jste všichni!
Olda Říha | 10.2.2013 17:09 | id 56527 | nahlásit

Zdravím vás sloužil jsem na Polomu 66 - 68 jako psovod. Po dlouhé době čtu známá jména našich mazáků a jsem tomu rád, protože často vzpomínám na ta léta prožitá s partou lidí na místě, kde lišky dávají dobrou noc. No a teď tam jezdím již pomalu 4o let rok co rok tajně doufaje, že někoho známého potkám.Jenom pár jmen mého ročníku na závěr. Laco Topolčány, Jindra Zedník, Petr Lukavský.Miro Vysoudil,Lojza Bokůvka, Hrdina, Jožo Pivovarči, J.Kortan, J.Mareček, Vojta Sedlář, J.Martinec ostatní kluci ať prominou. Zdravím všechny polomáky a zatím ahoj
 
Re: Re: Tak kde jste všichni!
Laco Topolčány | 19.12.2013 23:14 | id 67891 | nahlásit

Nechcel som tomu uverit že taka stranka existuje.Dnes som sa to dozvedel. Oldo som neskutočne rád že si to prave Ty sktorym sme niečo preskákali Samozrejme spominam na skvelu partiu 66-68 i na našich mazákov pre mna naviac partia futbalistov ĆH Zel. Ruda.Bol som pred piatimi rokmi v Rude i na Polome a bolo mi smutno.Verim že sa ozvu dalši a možno bude i to nejake do skoreho videnia.
 
Re: Re: Re: Tak kde jste všichni!
Olda Říha | 22.12.2013 13:49 | id 68012 | nahlásit

Tak to jsem moc rád,že jsi se Laco ozval. Já na Šumavu jezdím každým rokem. Moc rád bych se s Tebou opět setkal a zavzpomínal. No a tak zatím krásné a klidné svátky Ti přeji no a snad to vyjde, že se sejdeme. Olda
 
Re: Re: Re: Re: Tak kde jste všichni!
Dömötör | 22.12.2013 15:31 | id 68020 | nahlásit

Vianoce čisté a biele ako sneh, v živote len radosť, zdravie a smiech.
Silvestrovskú náladu po celý rok, šťastie nech sprevádza Váš krok. Vám praje Domotor Polom 82-84
 
Re: Re: Re: Tak kde jste všichni!
Olda Říha | 28.12.2013 13:43 | id 68475 | nahlásit

Ještě jednou já Laco moc rád bych se s Tebou zkontaktoval. Pokud se dostaneš na facebook tak jsem tam k nalezení. Jinak hlavně zdraví a spokojenost do Nového roku. Olda
 
Re: Re: Re: Re: Tak kde jste všichni!
Honza | 12.2.2016 11:09 | id 101347 | nahlásit

Oldo, nejsi náhodou z Prahy, Zahradního Města ... ?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Tak kde jste všichni!
Olda Říha | 12.2.2016 13:10 | id 101352 | nahlásit

Ahojky.
náhodou jsem z Prahy a v době vojny jsem byl z Bohnic :-)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Tak kde jste všichni!
Pepík Zábranský | 24.2.2014 21:53 | id 71380 | nahlásit

Ahoj Laco,čas od času se podívám na naši Svárožnou rotu a teď jsem zabrousil i na Polom a s velkou radostí jsem objevil Tvůj příspěvek.Taktéž na ty společné roky v naší bezvadné fotbalové partě vedenou Vláďou Jevickým moc rád vzpomínám.
 
Re: Re: Re: Re: Tak kde jste všichni!
Alexander Nagy | 13.8.2014 10:49 | id 78086 | nahlásit

Nazdar Pepa.
Konečne ste sa niekto ozval. Veď aj Ty si na fotke.Ako sa Ti darí? Mládež skuste niečo v Ž. Rude zorganizovať.
Pozdravuje Ťa bývalý pravý obranca Šaňo
 
Re: Re: Re: Tak kde jste všichni!
Alexander Nagy | 13.8.2014 10:40 | id 78085 | nahlásit

Nazdar Laco.
Takisto som sa nedávno dostal tejto stránke a odvtedy čakám že sa niekto ohlási. Ja som chodiaval do Rudy často, no až na kolegu vodiča Jirku som sa s nikím nestrtol. Ty sa možno pametáš na P. Lehečku lebo bol s nami na jednom turnaji aj keď ešte nebol vojak s ním som bol.
Keď som vyhladal fotku našej jedenástky lutosľou som zistil že na zadnej strane nemám popísané mená a na niektoré som zabudol a to hlavne na mená mladších.
Ak by si Ty mal mená alebo neaký kontakt prosím Ťa daj vedieť. Teraz už pravidelne sledujem tuto stránku. Ešte pracuješ?
Ahoj Šaňo.
Čo hadzanárky posluchaju?
 
Re: Re: Re: Re: Tak kde jste všichni!
Josef Zábranský | 8.9.2014 22:06 | id 78905 | nahlásit

Ahoj Šaňo,
já Ti trochu pomohu.Mám tu fotku před sebou.
Začnu od Tebe,vedle Tebe Petr Pixa,dál Ivan Hladký, Míra Veverka,Luboš Zajac,Laco Topolčány,
dole Pišta Kadák,Pepík Zábranský,Ruda Baťa,Fanda Bělunek a Vláďa Levický.
Také bych velice rád sehnal na kluky kontakty.
Pepík.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Tak kde jste všichni!
Alexander Nagy | 10.9.2014 15:05 | id 78964 | nahlásit

Ahoj Jozefe.
Prosím Ťa pomôž mi lebo si nespomínam na meno Fanda Bělunek-aký post hrál? Bol sTebou rovnako 66-68? Ostatné mena si spomínam. Inak mi na fotke chýba Ľaďa Kinder -spomínaš naňho? Nás bolo určite viac hráčov ako na fotke. Spomínam meno Král, z Bratislavy na Rude robil lapiducha akýsi Cyril nepametám si na jeho priezvisko. Neskôr bol odvelený na r. Černé Jazero za nemiestné reči voči dostojníkom!!! Tak spomínam aj na meno Slavíček ?bol tam s nami?
Teraz už Ti píšem aj na druhej linke dufam prečítaš a odpovieš.
zatial sa maj Šaňo.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Tak kde jste všichni!
Josef Zábranský | 22.9.2014 13:50 | id 79318 | nahlásit

Ahoj Šaňo a Laco,
je toho strašně moc,o čem bychom se mohli bavit a věřím ,jak vás oba znám,že bychom se mohli po těch dlouhých letech i sejít.Moc bych si to přál.Ozvěte se na +420723305786
 
Re: Re: Tak kde jste všichni!
Tomáš Krišica 65-67 | 28.12.2013 16:55 | id 68484 | nahlásit

Zdravím všechny polomáky, z vašeho ročníku jsem si vzpoměl ještě na Pfeffra (nevím jestli jsem to napsal správně a nevím křestní jméno), ale vím o něm, že hezky kreslil a na spojaře Josefa Jančára. S ním a s Josefem Kortanem jsem hrál v kytarové skupině. Přeji všem do Nového roku hlavně hodně zdraví a hodně spokojenosti. Buďte, Tomáš
 
Re: Tak kde jste všichni!
Černý Jaroslav | 6.3.2015 19:44 | id 87282 | nahlásit

. . . a znal jsi Pepíka Kašpara se psem Argo , znal jsi des. Sudu , a znal jsi mne ? Říká ti něco kpt Novotný , por. Havira , Jevický ? Bohužel si na víc jmen taky nejsem schopen vzpomenout !
 
Re: Tak kde jste všichni!
František Suchánek | 22.9.2015 08:31 | id 95106 | nahlásit

Ahoj Zdenku,
náhodou jsem něco hledal na netu a vyskočil na mne tvůj dotaz, máš už nějaké reakce? Vím, že je to už dlouho, ale snad se někdo ozval, já bych měl spojení na Pepíka Kortána a snad i na Mirka Klincmana, ale dlouho jsem se s nimi už neviděl, snad jsou ještě OK.
Na Polomu jsem se byl podívat někdy v roce 2000 na podzim a to už bylo vše zlikvidované.
Ahoj Fanda Suchánek
 
Re: Re: Tak kde jste všichni!
Olda Říha | 22.9.2015 16:17 | id 95122 | nahlásit

Nazdar Františku, konečně známé jméno po dlouhé době.Byl jsi můj mazák a hráli jsme spolu volejbal za
Ž.R. Rád na to vše vzpomínám. Na Polomu jsem byl v poslední době několikrát a nebýt tam cedule s povídáním tak se ani nepozná, že tam něco stálo. Matka Polomu ale pořád stojí. Bylo by fajn, kdyby se povedl nějaký sraz. Léta běží a za pár let tam už ani nedolezeme. Zdravím všechny polomáky psovod Olda Říha
 
Re: Tak kde jste všichni!
Josef Soukup | 22.9.2015 19:46 | id 95134 | nahlásit

Zdravím Polomáky všech ročníků.
Olda má ve všem pravdu. Na Polom jsem se zašel podívat letos 31. sprna. Je tam zarostlá stráň, vše se změnilo. Po vichřici a kůrovci je v leseš hrozná spoušť. Prošel jsem celý úsek roty z Hůrky přes jezero. Pomníček jsem nenašel a také jsem nepoznal místo kde za nás byl piket u špaku 20. Hodně zdraví všem Polomákům přeje rovněž bývalý psovod Josef Soukup.
 
Re: Re: Re: Tak kde jste všichni!
Tomáš Krišica | 25.2.2016 23:32 | id 101971 | nahlásit

Ahoj Oldo, napsal jsi to pěkně. Hlavně se mi líbil konec věty " . . . a za pár let už tam ani nedolezeme" To máš pravdu. Buď Tomáš
 
Re: Re: Tak kde jste všichni!
Tomáš Krišica | 25.2.2016 23:27 | id 101970 | nahlásit

Ahoj Suchoš, jak se ti daří? Roky přibývají a na těle je to znát, alespoň u mne. Měj se a buď. Tomáš
čekám
Pavel Dušek | 4.4.2011 16:19 | id 29713 | nahlásit

Ahoj,tak stále čekám jest-li se mi někdo z kluků co se mnou vojančili na Polomu v 1971-1973 se ozve a zatím nikdo.
Mějte se hezky všichni Polomáci.
Pavel Dušek
 
Re: čekám
Markéta Zalabová | 25.5.2011 13:07 | id 31631 | nahlásit

dobrý den,neznáte Jana Haníka?
 
Re: Re: čekám
Pavel Dušek | 30.5.2011 07:37 | id 31792 | nahlásit

Dobrý den,p.Haníka neznám.
 
Re: Re: čekám
Honza | 29.4.2012 18:17 | id 45374 | nahlásit

Nebyl to slovák a nesloužil 1972-1974 ?
 
Re: Re: Re: čekám
Honza | 29.4.2012 18:23 | id 45375 | nahlásit

Vlastně já si to spletl - ten se jmenoval Hanečák ...
 
Re: čekám
Víťa | 28.5.2011 23:50 | id 31745 | nahlásit

Pavle , je to bída.

Vašek od Pazderny
 
Re: čekám
Josef Soukup | 6.2.2013 19:20 | id 56290 | nahlásit

Sloužil jsem na Polomu v letech 70 -72 jako psovod, velitel družstva byl, jestli si dobře pamatuji Jíra. Velitelem roty byl mjr. Hluchý. S vé=eskou jezdil Honza Rejmanu , se kterým jsem byl dobrý kamarád.
Zdravím všechny polomáky, kteří tam kdy sloužili.
Josef
 
Re: čekám
Marta | 18.10.2014 01:51 | id 80183 | nahlásit

Dobrý den,pane Dušek,
neznal jste Mílu Nováka?Sloužil na Polomu v těch letech.
Marta, jeho první žena.
 
Re: čekám
ljulo németh | 11.2.2016 20:50 | id 101333 | nahlásit

zdrvim ta pavle služili sme spolu ja som jazdil nagaziku ,s nami služili p.hrbek ,š.klempa a spol. vel.roty bol maj. chluchý atd. bud j.n.
 
Re: Re: čekám
Petr Hrbek | 2.10.2016 19:41 | id 108869 | nahlásit

Ahoj Julo, náhodou jsem našel tento odkaz. Jsem rád že se někdo ozval z našeho ročníku. Jsem v kontaktu ze Zdeňkem Milerem (židem dělal proviant), snad si vzpomínáš. Budu rád když se ozve další Polomák.
Petr Hrbek.
Hledám
Pavel Dušek | 28.1.2011 14:31 | id 25730 | nahlásit

Jmenuji se Pavel Dušek a nastupoval jsem na vojnu v r.1971 a sloužil jsem na Polomu.Hledám kluky co tam byli se mnou.Budu moc rád.
 
Re: Hledám
Honaz JaMi | 7.11.2013 14:54 | id 66220 | nahlásit

Ahoj, já nastoupil v dubnu 72 do Volar a pak v srpnu na Polom. Moc jmen si ale nepamatuji, jen Hanečák - slovák, nastoupil stejně se mnou, pak Forro, myslím byl z Nýřan, a Hnilička. Ještě pamatuji, že tam byl kuchař, kluk z Poděbrad (myslím že snad z hotelu Bílý lev), vařil moooc dobře. Jo a ještě kluk Eim nebo Ajm se jmenoval, ten se nám nováčkům věnoval.
 
Re: Re: Hledám
Forro Ferdinand | 26.10.2015 02:59 | id 96435 | nahlásit

Ahoj,nastoupil jsem tak jako ty ale také si moc jmen nepamatuji. Snad Karel Bechyně řidiž gázu a taky Kopecky. Velel tam major Hluchý..
 
Re: Hledám kamarády
Nadeník Josef | 2.11.2015 22:41 | id 96782 | nahlásit

Na Polom jsem nastoupil v roce 1973-75.Karel Bechyně byl můj mazák,jezdil gazem a na konci vojny se oženil s dcerou majora Vidláka a bydlí v Železné Rudě.Kopecký byl,taky můj mazák.Mí mazáci byli dále Pomahač ,Klabík,Kracík,Bukovský a další na jejich jména si při psaní nevzpomínám.Velitel major Hluchý, staršina nprap.Turek.
 
Re: Re: Re: Hledám
Honza | 12.2.2016 10:56 | id 101346 | nahlásit

Pamatuji, že nějaký praporčík (staršina) bydlel ve finském domku nad rotou (něco jako ubytovna). Posílali nás mu tam uklízet. V peřiňáku měl pivo, tak jsme ho jako odměnu za úklid vypili, ale neříkal pak nic - jestli na něj zapomněl, nebo s tím počítal a bylo pro " rajónkáře" ...
Polom 1974-1976
Petr Kralicek | 1.1.2011 18:49 | id 24381 | nahlásit

Pri lyzovani na Sumave jsem si projel opet trasu z Laka pres Polom az na Debrnik a druhy den take z Hurky na Jedli.
Krasne vzpominky na Sumavskou prirodu me stale vraceji do tohoto koutu nasi zeme.
Pokud se najde nekdo z rocniku 74 - 76 ozvete se a napiste kontak.
Petr
 
Re: Polom 1974-1976
pavol huťan | 16.3.2011 20:12 | id 28858 | nahlásit

Slúžil som na Polome v rokoch 74-76 ako ženista .Ve-
liteľ roty bol mjr.Hluchý.Aj Ja mám pekné vspomienky na Šumavu.Tý ktorý píšu na túto stránku nevspomenuli ritual prísahy matke Polomu.Išlo o obrovsku jedľu pri príjazdovej ceste na rotu.To isté sa robilo aj pri prvej službe na pikete otcovi Polomu. Tiež sa Jednalo o obrovskú jedľu pri príjazdovej ceste na
piket.Škoda že rotu zbúrali, mohla sa využiť ako ho-
tel. pavol huťan
 
Re: Polom 1974-1976
Vlado Langa | 8.3.2012 15:34 | id 43432 | nahlásit

Kynológa záklaďáka ste mali Slováka, môjho spolužiaka z lesníckej strednej školy, viete jeho meno?
 
Re: Re: Polom 1974-1976
Pavol Huťan | 20.4.2012 20:53 | id 45123 | nahlásit

Volal sa Stanislav Rakovský a bol z Martina
 
Re: Re: Re: Polom 1974-1976
Petr Kralicek | 30.8.2012 15:25 | id 49428 | nahlásit

S Rakovskym jsem chodil do hlidek, mel myslim psa Nika-cerneho neskodneho ovcaka.
Krasne casy.
Stacil jsem na polom zajit jeste kdyz tam stala vybydlena rota, mam i foto.
Matka polomu ale stale stoji skoro osamocene mezi nizsimi stromy.
Petr Kralicek
 
Re: Re: Re: Re: Polom 1974-1976
Pavol Huťan | 31.8.2012 20:52 | id 49509 | nahlásit

Ahoj Peťo, na meno si vspomínam, ale neviem si Ťa zaradiť. Akú funkciu si mal na rote? Nebol si náhodou šofér? Aj ja by som chcel ísť pozrieť na Polom,ale z Martina je to ďaleko, a už nie sme najmladší. Pozdravujem všetkých Polomákov.
Pavol Huťan
Polomáci
Ernest Dömötör | 24.12.2010 14:46 | id 23931 | nahlásit

Tiež prajem všetkým Polomákom Príjemné Vianoce Ernest 82-84
Polom 65-67
zdeněk souček | 24.12.2010 11:49 | id 23912 | nahlásit

Když mne brali za vojáka, dohola mě stříhali, tak polomáci to už nehrozí, ten sraz by se obešel bez takových radostí. A když jsou ty Vánoce, tak nevím jak vy, ale já lepší než právě na Polomu nezažil. Tak hezké Vánoce !!!
Polom 65-67 pro josef cap
Zdeněk Souček | 13.12.2010 17:26 | id 23394 | nahlásit

Ministr obrany gen. Lomský a jeho doprovod byli na Polomu koncem zimy 1967 na pochodu z vojenského prostoru Hůrka do Železné Rudy. Na Polomu obědvali a pamatuji si, že jim lyžnici tehdy šlapal kapitán snad ze Ž. Rudy, který také za vnitro běhal závodně na lyžích. Já si pamatuju pár jmen z toho ročníku naších bažantů, především mého mladšího kuchaře Gašparíka, proviantním měl být slovák Masiar nebo Mesiar, Pivovarčí, Mareček ten měl těsně před našim odchodem do civilu průšvih s nějakým armádákem, který mu měl projít, no a lampasáky jsme měli tehdy asi stejný, mjr. Hluchý, kpt. Novotný,Přib, Jevický, Turek a Nový. Bydlím u Č. Lípy a budeš-li mít náladu přidej pár řádků a třeba se ještě pár lidí najde a bylo by dobrý udělat někdy příští rok sraz polomáků.
 
Re: Polom 65-67 pro josef cap
jAROSLAV 44 Debrník | 8.1.2011 21:20 | id 24823 | nahlásit

To mohl být jedině kpt. Dočekal na té lyžnici,o kpt.Hluchém mam jinou informací o žití.Z Debrníka píši samí mladší když to bude možné tak se přidám.
TAK BUĎ
 
Re: Polom 65-67 pro josef cap
Jaroslav 44 | 19.2.2011 19:59 | id 27198 | nahlásit

Zdravim,patřiš k těm starším co na tyto stránky píši,já jsem sloužil o něco dříve na Debrníku také za Hluchého.
Při prohližení mapy jsem narazul v prostoru mezi Vaší rotou a jez.Laka na pomníček - nevíš náhodou co připomíná. Jinak byla ničemnost rotu zbourat,mohla sloužit dětem,důchodcům,rekreačním sportovcům atd.,škoda mluvit národ bude historii teprve psát a bude to neradostné čtení. Děkuji a Buď.
 
Re: Re: Polom 65-67 pro josef cap
Mirek | 1.8.2011 22:20 | id 34460 | nahlásit

Ahoj, já sem sloužil na Polomu 1968-70. Pomníček na který vzpomínáš byl u našeho stanoviště Piket, a co si pamatuji připomínal padlého pohraničníka. Mirek
 
Re: Re: Polom 65-67 pro Jaroslav 44
Stanislav 44 | 23.1.2012 22:45 | id 41230 | nahlásit

Pomnicek mezi Polomem a Lakou vaze na udalost z r.
53,kdy tudy sli proti hlidce ,,PS zbehove z armady,udajne s kulometem , po stretu byli zadrzeni -vizObjekty PS-Pomniky ,nikdo udajne nebyl zabit.
V blizkosti tohoto mista jsme se v noci obcas potkali
s hlidkou Polomu-Zlom na Styku ,rovnez jsme zde
na Stedry Vecer 24.12.65. meli skrytou hlidku ,uz je
to davno. Jardo,pokud jsi slouzil na Debrniku 65-67 a
vodil jsi psa Alana,pak si precti moji reakci na Debrniku,pokud je to jen shoda jmen a rocniku,pak
promin.Standa
Polom 65-67
Zdeněk Souček | 16.11.2010 10:42 | id 22252 | nahlásit

Tak to už je opravdu hodně dávno, když pivo stálo v Javoru, Šumavě nebo ve Slavii podstatně méně než v letech osmdesátých a v učišti servírek naproti poště se začínaly nosit minisukně, ta krása, zatímco na Polomu obědvali, popíjeli a otravovali život vojákům, ještě tehdy v zimě 1967 ministr obrany gen. Lomský a jeho semínkový gen. Šejna. Pamatuje to někdo z Polomu?
 
Re: Polom 65-67
miroslav klicman | 5.12.2010 19:32 | id 23139 | nahlásit

ahoj
 
Re: Polom 65-67
miroslav klicman | 5.12.2010 19:35 | id 23140 | nahlásit

ahoj
 
Re: Re: Re: Re: Re: ročník 81-83
kajo | 6.12.2010 10:29 | id 23154 | nahlásit

nic neumíš len ahoj ti hajzel
 
Re: Polom 65-67
josef cap | 9.12.2010 11:15 | id 23263 | nahlásit

ahoj Zdenku.Byl jsem na polomu v roce 1967-1969. Na Lomskyho a Sejnu se nepamatuji na byl jsem v ty dobe v PS.Pak jsem uz byl na polomu. Na ty holky vzpominam. Byl jsem pred tremi roky v Rude. Hluchy jeste zije, st. Turek, Novotny uz nezijou. Ja bydlim vCeske Skalici a ty? Ahoj Pepik
 
Re: Polom 65-67
Honza JaMi | 7.11.2013 15:00 | id 66221 | nahlásit

Nepleteš si toho Šejnu ? V r.1967 už bručel v base v Opavě ... .
 
Re: Re: Polom 65-67
Olda | 8.11.2013 13:03 | id 66269 | nahlásit

Je myšleno generál Šejna, kvůli němu jsme měli ,,zesílenou ochranu'' pomalu měsíc a on byl již dávno za čárou - legálně
 
Re: Re: Re: Polom 65-67
Honza JaMi | 8.11.2013 14:25 | id 66275 | nahlásit

Možná jsem si to vzhledem dávné době trochu spletl, ale za hranice utekl až v r.1968 v únoru, přes Maďarsko, Jugoslávii do Itálie.
 
Re: Re: Re: Re: Polom 65-67
Zdeněk Souček | 8.11.2013 23:00 | id 66299 | nahlásit

Semínkový generál Šejna byl oblíbencem prezidenta Novotného a zdrhnul s koncem Novotného, na jaře roku 1968.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Polom 65-67
JUDr.Marián Mucha | 28.12.2013 14:44 | id 68477 | nahlásit

Bol som v kupeľoch Tr.Teplice a v bazene jeden dedko hovorí "vína všude,ženyy hejna,zdraví Te Tvuj přítel-general Šejna a odpoveď, "všechno je v pr...í,přijedeu v nedeli,ke všemu ochotny Antonin Novotny a ja som mal z toho zážitok,lebo ten dedko pracoval na žel.trati Chrasť nad Hornádom a smerom ku mne,kde ja bývam v case 2.s v.vojny a tak som si ho obľubil,býval v USA v Kalifornii,kde sa mi ako policajtovi dostalo šťastia dostať v r.1996.V r.71-73 som služil u PS 5343 CB ako šofer,potom cely produkt. vek.vpolícii.Všetko naj.vr.20l4 plk.v.v.Marián
Zde již nelze dále reagovat
rota
Al-Lami | 31.8.2010 09:36 | id 19810 | nahlásit

I dnes jsem našel dosti pozůstatků po rotě.
Halvně flašky .-)
Jinak i světlo, náboje jartáčky na boty, indulonu apod.
Jinak ale místo stále dost zarůstá. A za kotcema rostou velké hřiby.
jaro 83-85
Mirek Novotný | 27.8.2010 17:51 | id 19699 | nahlásit

Ahoj zdravím všechny známe polomáky, P.CHomčo,R. Morávek ..a ty ostatní co neznám, jsem bývalý technik roty, ale sloužil jsem jak blázen..
 
Re: jaro 83-85
Dömötör | 28.8.2010 09:15 | id 19715 | nahlásit

Ahoj zdarvým aj ja teba. Robil som spojára. Nijak sa ťa neviem vybaviť. Ale určite sem boli asi spoju trošku. Pred týždňom som bol v Rude. Nazdar aj ja zdravým všetkých Polomákov.
 
Re: Re: jaro 83-85
Mirek Novotný | 28.8.2010 10:47 | id 19719 | nahlásit

ahoj vybavuji si tě kámošil jsem s Karlem Martínkem i tvým nástupcem M.Formánkem
říkal jsi mi hodboď Dežo :-)
 
Re: jaro 83-85
Ernest Dömötör | 29.8.2010 12:17 | id 19744 | nahlásit

Nazdar Mirku. Jasné , že sa na teba pamätám, aj na Martinku aj na Formánka. Na Formánka m,ám aj kontakt na skype , ale nijak sa zmenil a nechce sa mu porozprávať sa. S niekým v kontakte? Keď tak napíš mi nam mail. Zatiaí ahoj Dežo
Polom
smyk | 16.4.2010 18:07 | id 15036 | nahlásit

Kdo sloužil s Mirkem Chadrabou?Mám na něj kontakt.
 
Re: Polom
4 RPS Miloš | 27.8.2010 18:01 | id 19701 | nahlásit

Ahoj,který byl ročník M.CHadraba o němž mluvíš?Buď M.L.
 
Re: Re: Polom
Miroslav | 28.6.2017 23:13 | id 118730 | nahlásit

ahoj byl to muj mazak byl jsem 1983 - 85 jaro
Polom
Miroslav Ježek | 28.3.2010 21:14 | id 14274 | nahlásit

Zdravím všechny polomáky. Na Polomu jsem sloužil v roce 1968-1970, ozve se někdo Mirek
 
Re: Polom
4 RPS Miloš | 30.3.2010 20:29 | id 14320 | nahlásit

Ahoj,já sice bojoval na Polomu o deset let později než ty,ale chtěl jsem tě požádat aby si o své době napsal více.Pokud máš fotky,sem snima.Tvů několika násobný super zobák Miloš.Já byl na Polomu 80-82.
 
Re: Re: Polom
Lenka | 21.5.2010 13:04 | id 16280 | nahlásit

ta budova uz neexistuje???
 
Re: Re: Re: Polom
kakov | 21.5.2010 13:31 | id 16283 | nahlásit

Rota byla v letech 1999-2000 kompletně zlikvidována Správou NP a CHKO Šumava.
 
Re: Re: Re: Polom
4 RPS Miloš | 21.5.2010 14:44 | id 16287 | nahlásit

Nebyl lepší nápad než demolice,otázka je, zda to bylo dobře nebo ne.Buď Miloš.
 
Re: Re: Re: Re: Polom
kakov | 21.5.2010 15:12 | id 16288 | nahlásit

Dovolím si být přímočarý, bezohledná likvidace infrastruktury PS (popř. ČSLA) je projevem ú***lné zvrácenosti vedení NP (nejedná se o žádnou nostalgii)
ale místo bezuzdného stavení vil a bytovek, se mohli roty předělat na (ideální) síť hotelů/tur.ubytoven a Šumava by byla dobře přístupná a bez plundrování přírody nekontrolovatelnou živelnou výstavbou
 
Re: Re: Polom
Miroslav Ježek | 31.7.2011 16:30 | id 34397 | nahlásit

Ahoj, mám spoustu fotek z Polomu 1968-70, až budu mít více času tak pošlu. Každý rok mě to na tu krásnou Šumavu táhne.Zdravím všechny Polomáky Mirek Ježek
 
Re: Polom
Radek Stulík | 25.7.2010 20:33 | id 18700 | nahlásit

A nesloužil jsi tam náhodou s mojím tátou, Jaromírem Stulíkem? Pak to podepsal a šel sloužit na Jezero. Ale na tuty tam byl 68-70, z Horažďovic.
 
Re: Re: Polom
Miroslav Ježek | 31.7.2011 16:41 | id 34399 | nahlásit

Ahoj, ano sloužil sem stvojím tátou na Polomu.Když to podepsal, sloužil na rotě jezero, kde sem se s mojí ženou už v civilu byl za ním podívat. Určitě ho moc pozdravuj . I letos jedu na Šumavu, tak bych se sním rád sešel. Mirek Ježek
Dotaz
Mirek | 16.1.2010 11:36 | id 9970 | nahlásit

Chci se zeptat:Podle mapy i terénu je dříve Polom a pak Debrník, ale v pořadí rot je to obráceně.Proč?Díky.
 
Re: Dotaz
4 RPS Miloš | 16.1.2010 12:07 | id 9971 | nahlásit

Ahoj,číslování rot bylo podle příslušnosti k praporu a brigádě.První rota Sušické b.byla rota Černé Jezero a od ní pokračovalo číslování dále po poslední devatenáctku Mlynce,tedy když se podiváme na mapu ČR tak jak jsou mapy vydávány,jižní strana dole a severní nahoře,v levo západ a v pravo východ,tak je to od leva do prava.Potom to tedy odpovídá číselně,ale i uložením v terénu.
Pakliže moje připomínka neni správná,prosím opravte mě díky Miloš.Buď.
 
Re: Re: Dotaz
Mirek | 16.1.2010 14:56 | id 9978 | nahlásit

Díky Miloši,ale já to beru tak,že když půjdu pěšky zleva do prava,tak nejdříve přijdu na Polom a pak na Debrník.I vzdáleností je Polom blíže k Rudě než Debrník.Beru to podle kopců značených na mapě,tak odvozuji,že se v blízkosti nacházela i rota.V pořadí rot je to opačně,což mi trochu neštymuje.Nikdy jsem tam osobně nebyl.
 
Re: Re: Re: Dotaz
4 RPS Miloš | 16.1.2010 18:07 | id 9987 | nahlásit

Název roty Debrník neni odvozen od vrcholu stejného jména,ale od bývalého zámečku s názvem Debrník,který je byl cca 2km na jih vedle polomské cesty od Železné Rudy a byl v osdesátých letech pracujícím lidem pod vedením KSČ srounán se zemí.Bohužel.Najdi si portál zaniklé obce a tam najdeš jeho fotografie.Buď Miloš.
 
Re: Re: Re: Re: Dotaz
Mirek | 16.1.2010 19:48 | id 9996 | nahlásit

Jasný je mi to, Miloši.Já to bral podle rot Polom,Pod Ostrým,které jsou pod tímto vrchem,nebo v jeho blízkosti.Vrch Debrník a rota mají spolu společný jen název.Díky.Buď
 
Re: Re: Re: Re: Dotaz
Kamil Holák | 16.11.2012 13:06 | id 52184 | nahlásit

Debrník byla rota v bývalém klášteř steného jména.Když f těch 80 letech postavili novou rotu, tak ten klášter zbourali.
Polom 81 - 83
Jan Bulna | 9.1.2010 16:24 | id 9641 | nahlásit

Nazdar lidi, díky Jajdovi s čejnou kjoucenkou ( Jarda Dvořák ) jak se mu říkalo, jsem se dozvěděl o těchto stránkách. Ondrej zajisté si vzpomínáš na zadržení, které jsme měli s Tvým skvělým černým hafem Bardem. A nejde mi si nevzpomenout jak s.Skřivan degradoval V.Černohorského a ten se přitom usmíval, psa Šarika kterej skákal z místa 2 m do výšky ( jeho pán byl A.Dalla Valle myslím ) aj. Tak jsem Šumavu nenáviděl, že jsem se na deset let odstěhoval do Horní Plané. Jestli najdu nějaké fotky zkusím naskenovat a dát to sem. V roce 98 jsem se rozváděl a tak nevím jestli je ještě najdu ( fotky mi nosili potají děti aby to máma nevěděla ). Přemýšlel jsem o jménech a člověk toho hodně zapomene, taky těch let že. Z furťáků si vzpomínám akorát na Skřivana, Nechybu a politrukem byl myslím Cmorík ale to si nejsem jistej. To by zatím bylo vše, když si na něco vzpomenu tak to sem napíšu. Tak zatím čus
 
Re: Polom 81 - 83
Peter Chomčo | 9.1.2010 20:46 | id 9668 | nahlásit

Zdravím Tě Jane, nevím jestli si budeš pamatovat na mne byl jsi můj suprák a sloužili jsme na Piketu 24-ku a Skřivan nas šel vybrat, ale díky mojí chrabrosti jsme ho vybrali my. (Sloužil jsem stojku celou noc). Taky jsem tam nebyl 24 let a teď nedám dopustit na ŠUMAVU. Ahoj Peter
 
Re: Re: Polom 81 - 83
Bulan Jan | 16.1.2010 18:46 | id 9990 | nahlásit

Zdravím Tě, no abych se přiznal jméno mi něco říká, ale velice mlhavě. Můžu se přiznat k tomu, že jména se mi připomenou až poté co si je zde přečtu, pak mi dojde že je znám a někdy si dokonce vybavím i podobu. :-) Fotky jsem našel pouze ty jak jsme se fotili u drátů na rotě a jsou černobílé a v nevalné kvalitě. Taky co by tenkrát člověk chtěl, byl rád že nějaký byly a že nás u toho nikdo nechytil.
Ahoj Honza ( myslím že se mi říkalo ošklivej fotr )
Nazdar polomáci mladší a starší.
Jar.Dvořák | 9.1.2010 12:55 | id 9634 | nahlásit

Sloužil jsem na polomu v roce 198O-82 jako spojař, suprák a starší spojař byl jistý Milan / přijmení si již nepamatuji/ byl to Slovák, mazák jistý Pavel Skalický. Spojdílna se nacházela ve spodní části budovy proti kotelně. Dnes jsem se dověděl o možnosti si prohlédnout fotky bývalé roty a docela rád jsem tak učinil. Když jsem si přečetl některé vaše komentáře, docela mě potěšilo, že jsem zde našel své bývalé spolubojovníky Olivu a hlavně Miloše Loudu. / pokud mě pamět neklame, říkal svému psovi HRDÝ nebo PAŠAK /. Vzpomínám i na další ale po těch letech jména nějak vypadávají. Docela rád bych na stránkách našel i další spolubojovníky na které vzpomínám docela rád např. Jar. Haraštu, M. Bernarda/ krpatec / a kluky ze Slovenska, kteří byli super.
 
Re: Nazdar polomáci mladší a starší.
4 RPS Miloš | 9.1.2010 19:48 | id 9664 | nahlásit

Ahoj,tady psovod od HRDÉHO PAŠÁKA Forda,nakopni mě prosim tě,nějak mě tvé jméno nic neřiká.Ta ostatní ano,zejména krpatec.Jinak jak popisuješ sutík,mám ho před očima jakoby nebyl Polom srovnán se zemí..Měj se krásně a Buď Miloš.
 
Re: Re: Nazdar polomáci mladší a starší.
Jar.Dvořák | 14.1.2010 22:51 | id 9896 | nahlásit

Ahoj Miloši, vůbec mě nenapadá jak tě připomenout moji maličkost. Já jsem dosti často sloužil na ústředně a do hlídek jsem chodil dost málo. Maximalně jsem píchal stojky u roty a sloužil v poplachovce. V době, kdy spadla garáž o které píšeš jsem na ústředně zrovna sloužil. Pokud asi dobře pamatuji tak v té době byl na stojce některý ze slováků myslím, že byl i z vašeho ročníku. Dobře si taky pamatuji jak matice létaly a jaký byl rachot, když to spadlo.
 
Re: Re: Re: Nazdar polomáci mladší a starší.
4 RPS Miloš | 16.1.2010 11:01 | id 9969 | nahlásit

Pokud si byl menší blonďák,který si semnou ve službě na lyžích zlomil kotník a velení tě odmítlo střídat,tak už vím,ale jinak zase tápu.
Garážě,to je dávno co?Vúbec mě nedošlo,že na těch fotografiích jsou postavené gar.celé nové a né jen střecha jak mylně píšu já.Vše je přyč a paměť nás tak trochu klame.U bedny jsem nikdy neseděl a myslím,že nebylo o co stát.Nám,co jsme bušili venku úplně stačilo nasát ty vůně které se rozprostírali u DDR obzlášť když tam byl Sřivan.Buď Miloš.
 
Re: Re: Re: Re: Nazdar polomáci mladší a starší.
Jaroslav Dvořák | 17.1.2010 17:03 | id 10025 | nahlásit

Tak menší blonďák jsem tedy určitě nebyl. Mám 183 cm a svého času jsem měl tmavé kudrnaté vlasy(drn). Nezlomil jsem si kotník, ale přivodil jsem si výron kolena a nebylo to v zimě, ale v létě.
Blonďák, který si zlomil na lyžích nohu - byl Jarda Kučaba, který dělal psovoda - to je ten kjoucenka.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Nazdar polomáci mladší a starší.
4 RPS Miloš | 17.1.2010 21:51 | id 10051 | nahlásit

Ahoj,máš pravdu,když člověk přečte to jméno,tak to dojde.Kučaba na toho vzpomínám hodně,byl fajn kluk.Dej na net nějakou fotku,protože u tebe jsem stále mimo.Buď Miloš.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Nazdar polomáci mladší a starší.
Markéta Zalabová | 25.5.2011 13:16 | id 31632 | nahlásit

dobrý den,nebyl ten malý blondák můj dědeček Jan Haník?
 
Re: Nazdar polomáci mladší a starší.
Harašta | 22.6.2016 21:59 | id 106003 | nahlásit

Ahoj Polomáci 1983 čtu si Vaše vzpomínky a jsem rád,že si někdo vzpoměl na m&#279; a na malého Bernarda. Rád bych se o Vás a všech co v té době sloužili něco dozvěděl. Na Váš dva si dobře pamatuju +Zeman,řidič. Mohli by se ozvat i další kluci z mého ročníku jaro 1981-jaro 1983. Čekám Harašťák
 
Nazdar Jarouši
Jaroslav Dvořák | 3.5.2018 19:06 | id 128607 | nahlásit

Jsme rád, že si se ozval, sloužili jsme spolu a u popelníku, který byl v patře u schodiště jsme vykouřili s Bernardem /krpatcem / hodně cigaret. Chodil si ke mě do spoj. dílny, která byla ve sklepě. Napiš kde se nacházích a jak vůbec žiješ.
jsem rád že to někdo rozjell.
jan stodulka | 7.10.2009 21:05 | id 6575 | nahlásit

Ty dva roky,byl nářez ale všechno špatné,bylo k něčemu dobré.Dnes to beru s rezervou,ale rád bych vás viděl vy šmejdi imperialisticky.
 
Re: jsem rád že to někdo rozjell.
Ernest Dömötör | 8.10.2009 14:23 | id 6588 | nahlásit

Nazdar. Kedy si slúžil na Polome. Ernest 82-84
sluzba polom 87-89
josef benke | 30.8.2009 12:06 | id 5665 | nahlásit

Zdravim všechny polomáky z let 87-89. Sloužil jsem za Skrivana-Pašáka.Pres Pšm tam byl ndp.Majchrák neboli biceps ,občas tam zavítal poručík Halfar z praporu a další jmena si už nevybavuju. kluci jestji to někdo čtete § tak písněte npř. Rampas , Gajdoš ,Havlíček, Pešek . . . .Byly to dva roky v h***lu ,ale vzpomínám na ně s určitou nostalgií a docela rád. Kdo nebyl neuvěří , kdo byl , ten pochopí. Pepa Benke
 
Re: sluzba polom 87-89
milan roulich | 10.10.2009 17:32 | id 6653 | nahlásit

Tyhle stránky jsem objevil asi před měsícem. Spojil jsem se s Kamilem a snažíme se najít nějaký způsob na setkání celého čísla. Je to super podívat se pár let zpátky. Asi před 15-ti lety jsem se byl na rotě podívat, bylo to všecno hrozně zdevastovaný. Jinak doufám že se slezem někde na PVS-ce. Milan
Polom 84-86
Morávek Roman | 28.6.2009 18:40 | id 4598 | nahlásit

Zdravím bývalé polomáky.Co píśete se nechá
podepsat.Sloužil jsem jako pátrač za Skřivana.Jsem
ostuda zatím o návštěvě mluvím pouze hubou asi 15
let.Mějte se.Roman
Polom 82-84
Holub Pavel | 13.6.2009 14:35 | id 4222 | nahlásit

Zdravím tímto všechny bývalé polomáky. Sloužil
jsem jako pátrač a obsluha střelnice v letech
82-84. doufám že se sraz vydařil,bohužel jsem o
tom nevěděl.
 
Re: Polom 82-84
Keller Josef | 22.6.2009 17:43 | id 4464 | nahlásit

Ahoj Pavle. Jsem rád že jsi se ozval. Nechával
jsem ti vzkaz u Sojky, ale nevím jestli ti to
vyřídil. Když tak se zastav. Sojka ti řekne kde.
Josef
služba na Polomu
Ernest Dömötör | 9.3.2009 20:05 | id 2059 | nahlásit

Ahoj Ondrej. Pozdraujem ťa . Určite sa pamätáš na
mňa. Robil som spojára. Som rád , že toľkí sa
hlásíte na MIlošov dopis. Len tak ďalej. Zdravím
ťa Ernest
Polom 1981-83
Ondrej Smetanka | 9.3.2009 17:27 | id 2051 | nahlásit

Miloš Pozeral som si tie fotky z roty ja mam tiež
nieake tak vám pošlem a pozdravujem Rivolu pamätam
sa ked sme isli do civilu a u Zdenka sme
oslavovali ja som mal Barda po Olivovi tak zdravím
POLOMAKOV- Vlado Bohačík ,Zdenek Petránek , Dušan
Vittek , Miloš Hoffman , Zdenek Rivola a
ostatných. S pozdravom Ondrej Smetanka.
 
Re: Polom 1981-83
Zdeněk Ryvola | 14.5.2009 23:11 | id 3514 | nahlásit

No nazdar, tak jsem se sem po čase zase podíval a
co nevidím. To je dobře, že vzpomínáš na Děkov a
na myslivnu. Doufám, že se 29. také ukážeš,
abychom mohli pokračovat... Je fakt, že to máš
dost daleko, ale co.... Na světě jsme jen jednou.
Už se na Vás kluci těším. A na tu naši rotu taky.
Zdravím Zdeněk
Polomáci
V.Černohorský | 7.3.2009 18:52 | id 1999 | nahlásit

Čau Zdendo jak je?Jestli bydlíš pořád doma,tak
bydlíme 15km od sebe a od vojny jsme se
neviděli.Doufám,že se podaří spojit co nejvíc
kamarádů.Někdy se ozvi zdar Venca.
Polomáci
Ernest Dömötör | 7.3.2009 12:10 | id 1986 | nahlásit

Zdravím nových Polomákov. Som rád , že nás je čím
ďalej tým viacej len tak ďalej. Škoda, že ja nemám
adresy nášho ročníka. Určite by sa aj oni ozvali.
Všetkých zdravím. Ernest
to potěší
Zdeněk Ryvola | 7.3.2009 09:27 | id 1982 | nahlásit

To fakt potěší, když si může člověk zavzpomínat s
někým, kdo u toho byl. Pořád vzpomínám na naši
rozlučku. Včera jsme si o tom zrovna povídali s
máti, jak se nám spalo na myslivně v Děkově. Z
těch fotek jsem docela vedle. Je to sice ostuda,
ale současná i minulá ekonomická situace mě nutí
spíš k práci, než k cestování. Budu to muset
napravit. Je pravda, že manželka mě k tomu už
přemlouvá dost dlouho, ale nějak fakt nezbývá čas.
Všechny zdravím. Zdeněk Ryvola
 
Ahoj Zdendo a Vašku!!!
Miloš Hofman | 7.3.2009 19:43 | id 2002 | nahlásit

Jsem rád,že moje snaha nebyla marná a vy dva jste
první,kdo jste se na stránky o naší rotě
podíval.Napíšu Vám samozřejmě i pár řádků domů
mejlem,tak sledujte občas poštu,určitě se tady
objeví někdo další z našeho ročníku a až nás bude
víc,tak naplánujem ten sraz.Ještě jednou velký
pozdrav a přeju hodně zdraví.Za Polomáky Miloš
 
Re: to potěší
Peter Chomčo | 9.3.2009 00:34 | id 2035 | nahlásit

Čau Zdenku zdraví tě tvůj mladší ženista, jestli
si vzpomínaš. Nenech se přemlouvat manželkou mne
to taky trvalo 24 let a loni jsem tam byl 2x a
letos chci tak koncem května znovu navštívit POLOM
a okolí. Bylo by fajn kdyby nás bylo víc. Na 3-4
dny si udělejme čas. Roky letí a nakonec zjistíme,
že už jsme tak starý že na ten POLOM ani
nevyšlapem, tak s tím něco uděláme ne? Zdraví
Polomáky Peťa
 
Re: to potěší
L.Vais | 12.3.2009 18:31 | id 2134 | nahlásit

Ahoj Zdendo-zdravím tě -to je ale překvapení po
tolika letech ,že? Již včerá jsem otevřel tyhle
stránky a začal vzpomínat na tu dobu na
Polomu.Něco jsem zapoměl,na něco jsem vzpoměl,ale
na Tebe jsem NEZAPOMĚL!!! tak chlape dej vědět ,a
zavzpomínáme-ahoj.
Zdravím Polomáky
Josef Oliva | 23.2.2009 23:09 | id 1595 | nahlásit

Sloužil jsem na Polomu jaro80-82.Byl jsem psovod,
měl jsem krásného pátracího černého psa Barda, s
kterým jsem prožil celou vojenskou službu. V zimě
bylo skutečně mnoho sněhu, pamatuji,jak jsme
odhazovali sníh od signálky a kolikrát to nebylo
nic platné a museli jsme držet službu přímo na
signálce. V té době,když jsem nastoupil,byly na
rotě psi Falk a Ferdal,kteří sloužili ve smečce na
signálce.Z jedné strany byla signální stěna a
směrem do zahraničí byl podél signální stěny
smotaný ostnatý drát.Mezi tím,když sepnul signál
se vypustili tito psi do směru,kde byl signál
zaznamenán a tak proběhli celý úsek až k sousední
rotě.Pokud byl signál planý,tak se psi pomalu
vraceli zpět. Když byl signál ostrý,tak narušitel
měl smůlu.Štěstí bylo, že se této rotě narušitelé
vyhýbali,vzhledem ke vzdálenosti od
civilizace.Takto to fungovalo asi tři měsíce, co
jsem byl na rotě, pak to bylo zrušené.Byl jsem zde
v roce 2007 a docela mě mrzelo, že jsem uviděl
jenom kus závory.Pamětníci vzpomeňte.Pepa
 
Re: Zdravím Polomáky
Jar.Dvořák | 14.1.2010 23:04 | id 9898 | nahlásit

Ahoj Pepo
Na tebe si vzpomínám velice dobře. Když jsme s dalšíma přišli z Volar na rotu, tak po několika dnech jsem museli vlést na bidlo, sednout si na připravený kufr, na hlavu jsme si dali helmu s hořící svíčkou a dělali jsme pohyby podle tvého jako např. mávání rukama a pod. Semnou se kufr pak rozlomil. A ještě jednu vzpomínku na tebe mám, jednou jsme dělali zrychlený přesun z roty na Píču a já jsem tak někde v polovině cesty / myslím, že s námi tenkrát byl major DRDA / zakopl o pařez a udělal jsem si výron v koleni. Odvedli mě tenkrát na Přícu, to tam byla ještě marigotka a ty jsi mě s tím druhým chodil namáčet nějakě hadry do potůčku abych mohl koleno chladit. To se stalo někdy dopoledne a až odpoledne mě odvezli do Rudy.
 
Re: Re: Zdravím Polomáky
Josef Oliva | 15.3.2010 21:12 | id 13848 | nahlásit

Ahoj Jardo,
konečně jsem se dostal po dlouhé době na tyto stránky.Jsem rád, že reaguješ na můj příspěvek, ale abych pravdu řekl, z této doby si po těchto dlouhých letech jíž moc nepamatuji, ale přece jenom po oživení vzpomínek si člověk začne nějaké vybavovat. Napiš prosímtě, kdy jsi na Polomu sloužil. Já jsem tam byl před dvěma lety a rota jako bytam nikdy nebyla.
Měj se Pepa.
 
Re: Re: Re: Zdravím Polomáky
Jar.Dvořák | 28.3.2010 23:25 | id 14279 | nahlásit

Ahoj Pepo.
Sloužil jsem jaro 81-83, byl jsem spojař /viz dřívější příspěvek /. Postel jsem měl na prostřední místnosti pokud si pamatuji bylo to proti schodům, na pokoji byl s námi nějaký Kočí a myslím, že tam byli dokonce dva tohoto jména, jeden s nich dělal psovoda a druhý byl dost velký průserář, skončil vojnu o něco dříve šel dělat na šachtu. Byl tam taky nějaký kluk / muj suprák /, kterého neměl nikdo rád protože bonzoval, za to dělal i jako suprák rajony. Na všechno vzpomínám docela rád, měli jsem se proti armáďákům přeci jen lépe.
 
Re: Re: Re: Re: Zdravím Polomáky
Josef Oliva | 31.3.2010 22:33 | id 14370 | nahlásit

Ahoj Jardo,
pokud vím, tak ten bonzák se myslím jmenoval Mareš a byl z Kašperských hor. Já jsem se dostal kvůli němu také do průšvihu, protože když jsme se vraceli z první vycházky ze Železné Rudy tak zrovna sloužil strážní službu a na příkaz por. Lačňáka mě nesměl pustit na rotu dokud nevystřízlivým. Po delší době jsem chtěl jít na rotu, ale on mě nepustil, tak jsem mu udělal pěknýho moncla pod okem. Druhý den přijeli kontráši a začali mě vyšetřovat, dostal jsem nakonec 7 ostrých v Sušici, takže to dopadlo relativně dobře.
Co se týká kluků co odešli na šachtu, tak si vzpomínám, že to byl Franta Lev a Baloun. Jestli tam byl i Kočí si nepamatuji.Baloun měl průšvih za to, že když jsme jeli na piket, měl bojovýho Uvaze, který potřeboval najet nějaké kilometry, a on ho naboural a dostal za to myslím 14 dnů. Já jsem v té době dělal velitele vozu, ale tentokrát jsem se base vyhnul, myslím že jsem dostal podmínku. Jméno Kočí mě něco říká, ale ta paměť.Měj se.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Zdravím Polomáky
4 RPS Miloš | 1.4.2010 17:30 | id 14384 | nahlásit

Karel Mareš,byl někde z K.Hor.On chtěl aby jste mu říkali Kájo a nebo Míšo,ale místo toho jste ho jen pošťuchovali.My jako jeho mladí jsme to u něj měli dobré,chválili a on za nás i rajóny dělal.Dost často měl i chuť nám drhnout záda ve sprchách- Kája Míša.Buď Miloš.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Zdravím Polomáky
Kamil hájek | 16.11.2012 13:27 | id 52185 | nahlásit

Oliva? Oliva! To byl takovej malej, zrzavej skrček, co si šlapal na jazyk!? A takovej se z něj tal h***lík!
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Zdravím Polomáky
Josef Kislinger | 3.1.2013 10:46 | id 54470 | nahlásit

Polomáci mě znají jako Henri Kísidžr 79-81. Keral Mareš před 1-2 roky zemřel pracoval jako švec v Kolinci
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Zdravím Polomáky
Mirek Stoklásek | 30.7.2011 23:42 | id 34377 | nahlásit

Josef - sloužili jsme spolu . Pamatuješ ? Na Barda pamatuju , když jsi mi ho pouštěl na postel na piketě , když jsem chtěl spát . Bestie jedna černá .
 
Re: Zdravím Polomáky
Josef Oliva | 13.6.2012 07:54 | id 46723 | nahlásit

Ahoj Mirku,
jestli si dobře vzpomínám, jseš na 1. fotce ročník 80-82 čtvrtý zprava. Jinak Tě zdravím, jak se máš a kde jsi zakotvil. Já jsem ve Vysokém Veselí, je to malé městečko u Jičína.
Jinak Bard byl hodný pejsek.
 
Re: Re: Zdravím Polomáky
Mirek Stoklásek | 21.9.2013 15:49 | id 64663 | nahlásit

Předem se omlouvám za pozdní reakci . Jo . Na tý fotce to vypadá na mě . Jak se mám ? To víš , musím makat . Žádnej boháč nejsem . Jezdím na montáže po celé Moravě . Bydlím pořád v Pardubicích . Občas vídávám Libora Chadrabu , jestli si na něj pamatuješ . Jezdil s Véeskou na nákupy a podobně .
Polomáci
Miloš Hofman | 8.2.2009 15:55 | id 1212 | nahlásit

Kdyby to bylo Peter tak jednoduché domluvit se s
ostatními jako s tebou,na stránky by se občas
podívali a nechali na sebe mejlovou adresu,to by
byla paráda.Ale zatím mám kontakt jenom na Ernesta
a tebe.Měj se fajn,ahoj Miloš
Hačava
L.Štegner | 1.2.2009 22:11 | id 1111 | nahlásit

Zdravím tímto všechny bývalé polomáky. Sloužil
jsem na Polomu 85-86. Zima tam stála za to, tolik
sněhu co tam, jsem už nikdy nikde nezažil a asi
nezažiju. Signálka bývala skutečně zasypaná až po
vrch.No a v létě nás zase ,, hačavky"
(mušky) div nesežraly. Teprve s odstupem času si
člověk uvědomí, jak nádherná příroda tam vlastně
byla. Nikdy jsem se tam už nedostal, ale pořád to
mám v plánu.
 
Re: Hačava
4 RPS Miloš | 2.2.2009 10:28 | id 1116 | nahlásit

Na Hačavačky se nedá zapomenout,nic kromě
rukavic,kombinované šály přez obličej,
nepomáhalo.Na lov chodily ráno a navečer mezi
sedmou a devátou s železnou pravidelností.Člověka
dokázaly dohnat téměř do stavu šílenství.Jednou
jsem jim vyhrožoval zbraní,ale nic si ze včelek
nedělaly.Jinak Šumava je opravdu fantastická a je
zajimavé,že většina z nás kdo jsme tam MUSELI,ji
milujem a přitom by to mělo být naopak.Je prostě
podmanivá a jedinečná.Buď.
 
Re: Re: Hačava
Miloš Hofman | 3.2.2009 15:09 | id 1138 | nahlásit

Já jsem se na Polom vrátil asi po šesti letech v
civilu,to ještě stála hlavní budova a garáže a
všechno bylo dá se říct v dobrém stavu. Zato asi
pět let nato,když jsme se s rodinou a přáteli
došli ze strany od Hůrky došli na místo,kde
stávala rota jsem utrpěl menší šok,když z celé
roty zůstalo trafo a přes silnici trubka od
vrchních a spodních vrat.Od té doby jsem nahoře
nebyl,vloni jsme si vyšlápli od Hůrky k jezeru
Laka.Ale stejně se někdy zase na Polom
podívám,nechal jsem tam kus svého srdce a mládí.
 
Re: Re: Re: Hačava
Peter Chomčo | 8.2.2009 00:39 | id 1206 | nahlásit

Zdravím Miloši, nevím jestli se pamatuješ na
mladého ženistu . Ja jsem to přebíral po Zdenku
Ryvolovi a Ernest to bral po Tobě. Ja jsem tam byl
loni a skoro bych to nenašel, a letos tam jdu také
a chci projít celý úsek. Asi květen ještě nevím
přesně. Zatím čau.
 
Re: Re: Re: Re: Hačava
Miloš Hofman | 8.2.2009 13:14 | id 1209 | nahlásit

Zdravím Peter,jak bych si na Tebe nepamatoval.Ty
vzpomínky se prostě vymazat z hlavy nedají.Zdenka
Ryvolu jsem navštívil,byl moc rád a dobře jsme
spolu zapařili.Až se budeš letos chystat na
Polom,dej mi vědět a projdeme to společně.Jinak
chystám na letošek sraz Polomáků,je to ostuda,že
jsme se ještě ani jednou nesešli a přitom roky
přibývají.Měj se moc fajn a někdy v tom květnu na
viděnou. Miloš
 
Re: Re: Re: Re: Re: Hačava
Peter Chomčo | 8.2.2009 15:40 | id 1211 | nahlásit

Ahoj Miloši, tak sleduj komentáře a nějak to v
květnu vymyslíme Peter.
Zde již nelze dále reagovat
Polomské paměti 1980-1982
Miloš Louda | 28.11.2008 00:03 | id 505 | nahlásit

Na budově PZH je nová střecha.Ta původní se
zřítila pod tíhou sněhu v zimě 1982,kdy nás na
rotě bylo tak málo,že jsme nestihali odhazovat
sních kterého napadalo přez dva metry.Sřecha
nevydržela pod touto tíhou.Toho večera nahlásil
strážný,že je proti jeho osobě vedena palba.Po
několika minutách se zjistilo.že to jsou trhající
se matky z ocel.vazníků které se s lomozem zřítily
na dva bojové SKOTY,dvě vozidla Praga V3S,jeden
UAZ,dva BZK a málem na velitele roty, který tento
prostor opustil několik sekunt před pádem,k naší
nelibosti.Ta budova od horní brány,tedy od východu
je vepřín,ten se stavěl za nás,mi jsme se ne
stavbě podíleli a dostal název,,
Keksaštej"na počest výkonného praporčíka
Adámka.Tam se chovalo asi šest pašíků na podporu
samostatnosti PS roty vrámci socialistického
hospodaření,jak známo,,imperialistické plány zhatí
i naši vepři boubelatí"tak to bylo.Jinak
budova roty byla ještě v dobrém stavu a stážili ji
dva příslušníci PS kteří vegetili v kuchyni pro
psy. Buďte
 
Re: Polomské paměti 1980-1982
Miloš Hofman | 25.2.2010 11:12 | id 12514 | nahlásit

Střecha garáží spadla přesně na den 17. března 1982 večer. Zjistil jsem to z mých dopisů rodičům, které jsem po letech našel a přečetl. Po letech jsem si splnil svůj sen a napsal pro všechny kamarády z ročníku knížku s názvem Parta z Polomu. Psal jsem ji téměř celou zimu a popisuju v ní zážitky z vojny, historii známých míst jako Hůrka, Debrník, Laka jezero, Zlatý stoleček a techniku na naší rotě.
Zdravím všechny Polomáky všech ročníků!
 
Re: Re: Polomské paměti 1980-1982
Peter Chomčo | 25.2.2010 17:41 | id 12524 | nahlásit

Čau Miloši tak to musí byt zajímavé čtení, kdy a kde si ji přečteme. Ahoj Peter
Džipana polomská
petechomco | 3.11.2008 22:33 | id 327 | nahlásit

Zdravím všechny příznivce ŠUMAVY. Sloužil jsem na
POLOMU v.r.82-84. Nikdy nezapomenu na službu a
hlavně na kamoše Petr Budinský, Petr Kyznar, Pavel
Karnik, Marian Miňo a mnoho jiných co sloužili na
Hačavě. Kluci ozvěte se. Zdraví Vás Kožeňak. P.S.
Nebyl jsem tam 24 let, ale letos 2x a bylo super.
Polomaci udělejme si sraz namístě bývalé roty. A
posílejte foto Díky
1.100 n.m.
luboš | 21.9.2008 21:13 | id 138 | nahlásit

Já sloužil v Pomezí n.Ohří. Celkem pohoda. Ale při
spatření v r. 1998 této tehdy dosud nezbourané
roty při toulání se po Šumavě mne fascinovala
nadmořská výška budovy a okolního terénu vůbec.
Nadmořská výška 1.100 metrů - to musela být služba
v ZIMĚ - nedovedu si to vůbec představit. Vždyť
sníh musel signálku úplně zasypat, anebo pohyb v
terénu, to musela být pěkná pakárna. Nechce se
někdo z kluků z této roty podělit o zimní zážitky
a radovánky ?
 
Re: 1.100 n.m.
Petr | 1.10.2008 17:33 | id 174 | nahlásit

Já jsem sloužil o kousek dál na Javoří pile...rok
85-87. V zimě 85 bylo 2,5m sněhu a ještě v květnu
se lyžovalo. V roce 86byla zase trochu zima...na
Jezerní slati naměřen rekord mínus 43stupňů.
Docela drsný, ale stálo to za to. Příroda
kouzelná.
 
Re: Re: 1.100 n.m.
luboš | 15.10.2008 18:18 | id 242 | nahlásit

Věřím, Šumava je i dnes nádherná. I když jí dává
postupně zabrat kromě postupujícího návalu turistů
i kůrovec. Přesto ji budu mít stále spojenou se
dvěma roky mého mládí, na které velmi rád
vzpomínám.
 
Re: 1.100 n.m.
pavol huťan | 28.3.2011 23:53 | id 29448 | nahlásit

ja som slúžil ako ženista. v zime t.j. od konca novembra až do začiatku mája sme spolu so spojárom
chodili dennodenne odhadzovať sneh od signálky. signálka musela biť funkčná hlavne na úseku paseka a okresná hranica, lebo tam bolo najbližšie na čiaru.
niekedy naozaj sneh zakrýval signálku hlavne na úseku okresná hranica. čo sa týka pohybu počas zimy tak sa jazdilo na lyžiach. bola vyjazdena lyžnica z ktorej sa necmelo zísť. vtedy sa dobre strážilo, bola dobrá kontrola kápečka. horšie to bolo keď bola fujavica. vtedy zasypalo aj lyžnicu. ináč bolo krásne.
 
Re: 1.100 n.m.
Tomáš Krišica 65-67 | 14.1.2014 16:55 | id 69337 | nahlásit

Ahoj, já sloužil 65-67 a na Polomu jsem byl od října 66 až do odchodu do civilu koncem září 67. Sníh tam napadl v říjnu a ještě 1.května jsme jeli do služby na lyžích. Podívej se na fotky z Polomu které tam někteří umístili, sněhu tam bylo 2,5 m ! Když jsme jeli do Železné Rudy na vycházku, jelo se na lyžích po cestě kterou projel pluh (horší bylo když jsme cestou potkali gazík . . .), lyže jsme nechávali na sousední rotě na Debrníku, která byla kousek nad Rudou, přezuli se do polobotek a hurá do světa. Zpátky nahoru na rotu už to šlo hůř.
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky