| Předchozí | 1 fotografie T.Parkan z 39 | Další |

Pohled na západní část roty Černé Údolí z hlavní silnice (ve směru od obce Malonty či Benešova nad Černou) a zároveň z místa, odkud procházela kolem roty SIS. Zde se díváme se na bývalý kuchyňský blok.
Autor: T.Parkan | Pořízeno: 7.2008 | 19×
Autor: J.Al-Lami | Pořízeno: 8.2009 | 20×
Sekce:
Pohraniční roty 15. bPS
5. rPS - Černé Údolí
(39 fotografií)
5. rota 1. praporu 15. brigády Pohraniční stráže v obci Černé Údolí.
V hlavní budově roty je dnes restaurace a penzion s názvem "Penzion U Pralesa" (dříve Penzion Rota).
V hlavní budově roty je dnes restaurace a penzion s názvem "Penzion U Pralesa" (dříve Penzion Rota).
Okres: Český Krumlov
GPS: 48°41'49.443"N, 14°40'19.146"E
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
88 90
buty | 17.3.2012 23:48 | id 43806 | nahlásit
zdravym vsetkych spolubojovnikov aj pozu jak sa ti dary
poža 88-90.
Miloš Poživil | 23.3.2012 19:37 | id 43987 | nahlásit
Zdar buty,tak jsi prvni z našeho ročniku,kdo se ozval.Mam se celkem fajn.Kdyby jsi mněl kontakt na někoho z kluku,tak jim dej kontakt na tyhle stranky jo.Ja mam kontakt jenom s velčou.Zatim čus a mněj se.
Re: poža 88-90.
Tak te zdravim buty a požo zdravi vas psovod BLAZA mel jsem tvojeho oblibence ENNA a buty na tvuj nalestenej UAZ najde zapomenout.Byl jsem v kontaktu s velcou jinak nevim s naseho rocniku o nikom.Zatim cau
Stretnutie Žofíňakov
Pozývame Žofíňakov ročník 1971-73 na stretnutie
(takmer po 40 rokov/,ktoré sa uskutoční na bývalej
pohraničnej rote Černé údolí v dňoch 14.7-15.7.2012.
Môžete sa kontaktovať e-mail:kocis.anton@atk.sk
simon@arcon.cz
S pozdravom Tono Kočiš
(takmer po 40 rokov/,ktoré sa uskutoční na bývalej
pohraničnej rote Černé údolí v dňoch 14.7-15.7.2012.
Môžete sa kontaktovať e-mail:kocis.anton@atk.sk
simon@arcon.cz
S pozdravom Tono Kočiš
kniha o Žofínu
kilianzlipoltova | 5.1.2012 16:07 | id 40299 | nahlásit
zdravím Žofináky,tak se nám konečně podařilo vydat knihu KRONIKA POHRANIČNÍ ROTY ŽOFÍN,kdo má zájem volejte 731 891 889,je tam přepsaná kronika roty Žofín a Černé Údolí,doplněna fotkami a vzpomínkami,tak neváhejte,
Re: kniha o Žofínu
Zdravím,
dá sa kniha poslať aj na Slovensko?
dá sa kniha poslať aj na Slovensko?
Re: kniha o Žofínu
Zdravím měl bych oní zájem co by stála .Dík.
Re: kniha o Žofínu
Zdravím, jsem sice mladší ročník, takže jsem na uvedených rotách už ani sloužit nemohl, ale vzhledem k tomu, že se o dění v Novohradkách (a v okolí čáry) zajímám, měl bych určitě o knihu zájem. Nějaké podrobnosti by se mohly zveřejnit? (formát, cena, počet stran...) Díky
Re: Re: kniha o Žofínu
Ahoj Pavle na hlavní stránce je prezentace knih o PS a tam to je i s fotkou knihy a prezentací ceny a stran.
Vydáno v r. 2011 | brož. | 144 stran | 21 cm
www.vojensko.cz/knih…
Buď Petr
Vydáno v r. 2011 | brož. | 144 stran | 21 cm
www.vojensko.cz/knih…
Buď Petr
Re: kniha o Žofínu
Karel Kaplice | 14.2.2012 19:14 | id 42324 | nahlásit
Zdravím, velice se zajímám o Pohraniční stráž a měl bych o tuto knihu zájem. Byla by ještě k sehnání? Děkuji
Re: kniha o Žofínu
Ahoj,teda koukám a super !!! Sloužil jsem na Žofíně 87-89 mám i nějaké fotky pokud by byl zájem.Dva roky života,ale tam to stálo zato - lišky nám dávaly dobrou noc a to bylo úžasné !!! Byla tam perfektní parta kluků !!! Zájem o tuto knihu určitě mám......
poža 88-90
Miloš Poživil | 7.3.2012 21:07 | id 43394 | nahlásit
Nazdar Ivo,konečně někdo,kdo mě doufam zna.Byl jsi muj mazak a spali jsme spolu na jedny cimře.Taky mam dojem,že jsem tě viděl v Luštěnicich na amerikach ale nejsem si jistej jestli jsi to byl ty.Zatim čus a kdyžtak jsem něco pisni.A jestli maš ty fotky,tak je sem vlož,rad se podivam.Tvuj věrny sup Poža.
Re: Re: kniha o Žofínu
milan mach | 18.3.2012 13:09 | id 43816 | nahlásit
zdarec Ivo,nevím jestli si vzpomeneš,ale byl jsem psovod a tenkrát jsi byl se mnou jak mi rozerval ruku Brix....na fotkách tě taky
Re: Re: Re: kniha o Žofínu
Nazdar Milane tady Valnas koukam jak blázen tolik roku a pořád to je jek včera ozvi se mi jestli budeš chtít 737 248 127
Re: Re: Re: Re: kniha o Žofínu
Borci ja jsem v kontaktu s Pavlem Budinou,Barbuse,Hamrozim.Holaněm,Pachem,Honelem,Modričem,co tak něco vymyslet a dát akci
Re: Re: Re: Re: Re: kniha o Žofínu
milan mach | 20.3.2012 19:41 | id 43886 | nahlásit
nazdar Romane. Velmi dobře si na vás pamatuji..pozdravuj Hamroziho.. ješte je tu v kontaktu Maňas,Altman... vidím,že by to chtělo vlétě velký sraz
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: kniha o Žofínu
Ahoj Ivo pamatuju si tě já byl v Kaplicích na TOV opravoval jsem auta ročník 87-89 podzim.Měl si mě i v KŘK.Mám i nějaké foto email:surovskyzdenek@seznam.cz
2012
michal | 31.12.2011 20:36 | id 40032 | nahlásit
Tak vám, klucí žofínský přeju hodně zdraví do toho novýho roku a někdy a někde nashle.
Re: 2012
Dobrý den,prosím aby mě kontaktoval na email punkacek4@seznam.cz pan Michal Hojsák-Sloužily sme spolu v Černém Údolí jako psovodi 81-83 Josef Škornička
Re: 2012
Zdravím z Horní Plané.Jak se máš Michale.Díky za příspěvek do Kroniky žofínský roty.Jsem v kontaktu s Pepou Škorničků.Na ostatní mám pouze staré adresy,ale ještě jsem nikoho nezkusil kontaktovat.Strávil jsem víkend na rotě a bylo by fajn se tam znovu sejít.Co ty nato?
Kavasaki
Kavasaki
Re: Re: 2012
michal | 2.1.2012 21:42 | id 40162 | nahlásit
Ahoj kluci.Chtěl jsm na Žofín už letos,vlastně vloni,ale čas mi to nedovolil.Rád bych se do těch končin zas podíval a rád bych se setkal s kýmkoliv z vás.Tak bysme se mohli pak na nějaký termín domluvit a dát pivko a pokecat.
Pozdrav a výzva
Zdravím všechny tygry složící na této hranici.Rád bych se skontaktoval s (kluky) kteří složili na Pohoří na Šumavě od roku 1977 do jeho zrušení.Take s těmi kteří se po zrušní dostali na Černé Údolí.
Zdraví kdysi složící Vilko Šafář
Zdraví kdysi složící Vilko Šafář
1965 Dolní Přibrání
Květoš | 22.11.2011 23:20 | id 38265 | nahlásit
Zdravím všechny kteří sloužili na rotě v zapadákově Dolní Přibrání.Já jsem tam sloužil pouze pul roku a potom jsem jako ženista jel stavět signalizační stěny do Dolního Dvořiště.V Dolním Dvořišti sloužil již zminovaný ppra. Zdeněk Blabla,jak ho tady někdo vychvaloval tak se velmi mýlí.Zdeněk Blabla byl totiž u kontrášu a uměl dobře donášet viz Kontrarozvědka pohraniční stráže.
Ozvěte se kdo v tento rok tady sloužil
Ozvěte se kdo v tento rok tady sloužil
Re: 1965 Dolní Přibrání
cetviňák | 23.11.2011 16:16 | id 38283 | nahlásit
Bohužel už nebohého Z.Blablu jsme znali i my cetviňáci.Na Cetviny přijel z D.Dvořiště a sloužil tady od konce 70-tých let až do roku 88 a pak byl převelen do Kaplic.Na Cetvinách dosáhl hodnost majora a funkce VR a ZVP.Byl přátelské nátury,no to donášení mu zůstalo.Za naší služby v 80-tých létech už roty Dolní Přibrání,Ulrichov a Pohoří byli dávno zrušené a jejich úseky patřili naši rotě Cetviny.Ahoj.
Re: Re: 1965 Dolní Přibrání
Květoš | 5.12.2011 09:51 | id 38769 | nahlásit
Díky za zprávu.
Kdo z Vás jezdí na kole tak Vám navrhnu pěknou projíždku podél demarkačky Dolní Dvořiště Cetviny a zpět po rakouské straně do Dvořiště.Projížděl jsem to v roce 2010 a byl jsem překvapen jak jsou krásně opravené kostely na sv.Kameni a Cetvinách.Na sv. Kameni je v hospodě nějaký Moša který má kroniky Dolního Dvořiště a roty na sv. Kameni, byl ochotný je pujčit k nahlédnutí.Tam jsem se našel když jsme byli na cvičení Vltava v roce 1967.
Ahoj a někdy příště
Kdo z Vás jezdí na kole tak Vám navrhnu pěknou projíždku podél demarkačky Dolní Dvořiště Cetviny a zpět po rakouské straně do Dvořiště.Projížděl jsem to v roce 2010 a byl jsem překvapen jak jsou krásně opravené kostely na sv.Kameni a Cetvinách.Na sv. Kameni je v hospodě nějaký Moša který má kroniky Dolního Dvořiště a roty na sv. Kameni, byl ochotný je pujčit k nahlédnutí.Tam jsem se našel když jsme byli na cvičení Vltava v roce 1967.
Ahoj a někdy příště
pohranicni rota pohori na sumave 1974-1976
byl by velice rad kdyby se nekdo ozval z mych kamaradu na ktere jsem po vojne ztratil kontakt ozval jak se slovenskymi tak i nasimi kluky. na pohori se vracim z moravy za ty leta mnoho krat a proto bych vam mohl o minulosti a zaniku povykladat. je to misto na ktere se neda vzivote zapomenout. jestli si na mne nekdo vzpomene tak se ozvite . byl jsem jako ridic a pozdeji technik roty.velitel roty byl kapitanMilsimer, zastupce kapitan Cech,zastupce Radek Kula a Jiri krobot .byla sranda a na tu partu se dobre vzpomina
Re: pohranicni rota pohori na sumave 1974-1976
Karel | 2.9.2011 23:18 | id 35681 | nahlásit
Rota Pohoří má svou stránku:www.vojensko.cz/pohori
Re: Re: pohranicni rota pohori na sumave 1974-1976
Karel | 2.9.2011 23:30 | id 35683 | nahlásit
A dobové foto:www.vojensko.cz/poho…
1986
Jmenuji se Petr Šmejkal a sloužil jsem v roce 1986 na Pohoří za soudruha Blably. Potřebuji sehnat nějaké informace o 2. sv. válce, co stavěli zajatci u Pohoří. Soudruh Blabla o tom něco občas hovořil.Nevíte někdo o tom více? Ozvěte se mi na email adresu: alenado@seznam.cz
Re: 1986
V roce 1986 již Pohoří nebylo vůbec osídleno,Blabla velel na Cetvinách a později na Černém údolí.Obec po zániku roty spadala pod Cetviny.
"poža 88-90"
Zdravim všechny byvale pohraničniky a chci nam všem,co jsme sloužili na hranicich,popřat všechno nej k dnešnimu svatku PS.Doufam,že se brzo ozve někdo z meho ročniku aby jsme pokecali a zavzpominali na stare dobre časy na hranicich.Zatim se mnějte všichni moc fajn,přiště napišu neco vice.
Vzpomínky pamětníků
Dobrý den. Rád bych oslovil všechny bývalé ochránce hranic z Novohradských hor, kteří by byli ochotni sepsat své vzpomínky na svou službu na hranicích. Po delší době jsem opět začal pracovat na těchto stránkách: www.novohradskehory.… kam bych rád vzpomínky zařadil. Budu rád, když se mi kdokoliv z vás ozve na email: ciglbauer@seznam.cz
Re: Vzpomínky pamětníků
Dobrý den: Pokouším se v jídelně na PS rote Černím Údoli vytvořit jakýsi vzpomínkový koutek,(síň tradic. Kdyby se podařilo nějak spolupracovat byl bych rád. měl jsem tu Cetviňáky a už něco mám.Dík Jarda Michal
kniha o Žofínu
zdar žofináci,připravujeme knihu o pohraniční rotě Žofín a Černé Údolí,pokud máte doma nějaké fotky a chcete se na této knize podílet,napište vzponínky,díky moc
Re: kniha o Žofínu
mam doma tablo 65-67 a 5-6 fotek ozvi se majmanovamarie@seznam.cz pošlu mejlem držim palce dnes to jsou heské vzpomínky nebyl čas se tam podívat a dnes jemi líto že rota není byla moc a moc pěkmá velká škoda čau
Re: Re: kniha o Žofínu
bob maly | 26.1.2012 20:20 | id 41385 | nahlásit
ahoj myslim že jsme se potkali v roce 1965 v Horaždovicích u druhé čety poručíka Svobody. Pokud maš fotku čety ty jsi klečící první zprava a já jsem první zprava v horní řadě zdravím tebe a všechny příslušníky PS. Ozvi se dík.
Re: kniha o Žofínu
Zdravím a přeji mnoho zdaru s knihou. Pokouším se v jídelně na PS rote Černím Údoli vytvořit jakýsi vzpomínkový koutek,(síň tradic. Kdyby se podařilo nějak spolupracovat byl bych rád. měl jsem tu Cetviňáky a už něco mám.Dík Jarda Michal
Re: kniha o Žofínu
Služil som na žofine 1977-79 ženijna rota mam nejaké fotky a peke spomienky na dva roky na šumave rumel.
Cetvinský tygr 80-82 zdraví Žofínáky
Ahoj Žofínáci,
Sloužli jsem na Cetvinách,po útěku Krejcara na Leoplodově ,převelili npor.Blablu , pravděpodobně na vaši rotu.
Pokud někdo víte od kdy, do kdy u Vás sloužil dejte mi prosím vědět ,bud´ na stránky roty PS CETVINY nebo moji mailovou adresu.
Nějak mi to vypadlo z paměti , kluci z roty tvrdí že přeložen nikam nebyl a já tvrdím že ano.Protože po Blablovi jsme měli za VR npor.kUCHAŘE.Tak doufám že si z vás někdo ,kdo tam sloužil v té době jako my na to vzpomene a osvětlí mi můj výpadek.
Díky Žofínáci , zdraví Cetvinskej Tygr Erny Šutka
e.sutka@seznam.cz
Sloužli jsem na Cetvinách,po útěku Krejcara na Leoplodově ,převelili npor.Blablu , pravděpodobně na vaši rotu.
Pokud někdo víte od kdy, do kdy u Vás sloužil dejte mi prosím vědět ,bud´ na stránky roty PS CETVINY nebo moji mailovou adresu.
Nějak mi to vypadlo z paměti , kluci z roty tvrdí že přeložen nikam nebyl a já tvrdím že ano.Protože po Blablovi jsme měli za VR npor.kUCHAŘE.Tak doufám že si z vás někdo ,kdo tam sloužil v té době jako my na to vzpomene a osvětlí mi můj výpadek.
Díky Žofínáci , zdraví Cetvinskej Tygr Erny Šutka
e.sutka@seznam.cz
Rota Pohoří na Šumavě
Byl jsem na manévrech roku 1978 na rotě Pohoří VR Milsimer(psáno jinak německy Mulssimer))-vedle roty Žofín a Cetviny-dole v údolí pod rotou jezero Stříbrňák-kde pramenily řeky Malše a Lužnice marně ji hledám Vojensko.cz-odepište kdo mi dá odpověď-Mirek
Re: Rota Pohoří na Šumavě
Pramen snad Lužnice byl na Pohoří . Po cestě k čáře a pak vlevo dolů po mezníkách. Je to tam upravený,, nebo alespoň bylo před 3 lety.
Ostuda
Jakub Šiška | 22.10.2010 16:45 | id 21434 | nahlásit
Pan Blabla který tu sloužil by se obracel v hrobě ....... je to ostuda podle mě ..... celá budova má určitou nostalgii ale tohle?? No, i z kostelu bordel není ostuda .... mám 22 roků, ale bylo tu dřívě klidnější povětří, pořád to pohraničí ... a teď??? turisti kam oko dsohlédne ..... bohužel ....opravdu hnus .... kdo má jiná názor ať napíše na Bathory@seznam.cz
Re: Ostuda
Milý Jakube.Neodustím si nezareagovat. Já sám jsem zde na Cetvinách sloužil dlouhá léta jako hajnej a uznávám, že za oponou byl větší klid.Nezamykal jsem ani auto ani barák.
Kdybych tu rotu nekoupil, tak by z celé nostalgie zůstala akorát ostudná troska jako téměř ze všech rot. Ruina opravdu nevzbudí dobrou vzpomínku. Dnes mi sem jezdí fůra kluků co tu sloužili a mohu tě ubezpečit, že jsou rádi, že se našel nějaký blázen, který se v této době vůbec snaží udržet rotu při životě.To že to není sranda to ti asi nemusím vysvětlovat.Prosím neber si do úst pana Blablu. S panem Blablou jsem se znal osobně, byl to ferovej chlap a s paní Blablovou mluvím téměř každý den. Nevím ale asi nesdílí názor, že jde zastavt čas. Mimochodem měla tu být věznice.Nu což alespoň by zůstaly dráty a to by se ti jistě líbilo. Hlavu vzhůru, neber život tak skepticky a raději se zastav na pivko ať se podíváš do budovy kde sloužili vojáci. Víš to jsou ti kluci co jsou z nich po vojně chlapi. No ale to už vaše generace nezná tak sory.
Zdar Jarda hajnej Robátko
Kdybych tu rotu nekoupil, tak by z celé nostalgie zůstala akorát ostudná troska jako téměř ze všech rot. Ruina opravdu nevzbudí dobrou vzpomínku. Dnes mi sem jezdí fůra kluků co tu sloužili a mohu tě ubezpečit, že jsou rádi, že se našel nějaký blázen, který se v této době vůbec snaží udržet rotu při životě.To že to není sranda to ti asi nemusím vysvětlovat.Prosím neber si do úst pana Blablu. S panem Blablou jsem se znal osobně, byl to ferovej chlap a s paní Blablovou mluvím téměř každý den. Nevím ale asi nesdílí názor, že jde zastavt čas. Mimochodem měla tu být věznice.Nu což alespoň by zůstaly dráty a to by se ti jistě líbilo. Hlavu vzhůru, neber život tak skepticky a raději se zastav na pivko ať se podíváš do budovy kde sloužili vojáci. Víš to jsou ti kluci co jsou z nich po vojně chlapi. No ale to už vaše generace nezná tak sory.
Zdar Jarda hajnej Robátko
Re: Re: Ostuda
Květoš | 5.12.2011 10:04 | id 38770 | nahlásit
Dobrý den pane Jardo,
píšete že jste koupil rotu na Cetvinách já jsem tam projížděl na kole v roce 2010 ale takový humus jsem ještě neviděl tak se prosí nechlubte.Když něco koupím tak to alespon vyklidím a zabezpečím.
Ahoj
píšete že jste koupil rotu na Cetvinách já jsem tam projížděl na kole v roce 2010 ale takový humus jsem ještě neviděl tak se prosí nechlubte.Když něco koupím tak to alespon vyklidím a zabezpečím.
Ahoj
Re: Re: Re: Ostuda
Květoš | 5.12.2011 10:09 | id 38771 | nahlásit
Pane Jardo omlouvám se , Já jsem to nějak přehlédl Vy jste nekoupil Cetviny ale Cerné Udolí
Květoš
Květoš
Majitel
Zdravím všechny kdo prožili vojenská léta na rotě v Černém Údolí.Tento objekt jsem koupil v roce 2002 a přiznám se že jsem měl docela hrůzu co s ním vlastně provedu.Nakonec se podařilo zrekonstruovat 26 pokojů a máme tu velice slušné ubytování a i pivko se tu točí.Ale proto nepíši.Mám radost , že se tady schází party pamětníků , kteří si rádi zavzpomínají na staré dobré časy,BlabluˇPištu Lichvára atp.Sám tu dobu dobře pamatuji , sloužil jsem tu jako hajný přes 20 let.Ještě větší radost mám že se tradice historie vojenství v Česku udržuje a má následovníky v mladé generaci.Měl jsem to štěstí pomáhat klukům z KVH České Budějovice při organizování několika různých akcí a předesílám že to bylo opravdu pěkné setkání nadšenců vojenské historie.Letos se zde konal již 6 ročník závodu CHurchillova míle.Při této příležitosti Jirka Dodo Petr Svíťa a Petr z 15. Skotské pěší divize zprovoznili opičí dráhu a byla u toho náramná prča.Takže kdo z vás si chce vyzkoušet jestli je ještě kus chlapa máte možnost.
A nyní proč vlastně píši.Chtěl bych tady na rotě(Hotel u Pralsa)udělat v jídelně jakousi menší síň tradic sháním k tomu podklady související s touto rotou , případně se službou na PS útvarech v okolí.Myslím že by stačilo Foto naskenovat případně při zaslání fotografií si je okopíruji a vrátím.Podělte se s artefakty s veřejností.Zdravím ještě jednou z Novohradek Jarda Michal - hajej Robátko
A nyní proč vlastně píši.Chtěl bych tady na rotě(Hotel u Pralsa)udělat v jídelně jakousi menší síň tradic sháním k tomu podklady související s touto rotou , případně se službou na PS útvarech v okolí.Myslím že by stačilo Foto naskenovat případně při zaslání fotografií si je okopíruji a vrátím.Podělte se s artefakty s veřejností.Zdravím ještě jednou z Novohradek Jarda Michal - hajej Robátko
Re: Majitel
ZDRAVIM Jardo,
Jsem bývalý pohraničník z PS roty Cetviny v r. 81. Občas přispívám do Cetvinských stránek.
Blablu jsem zažil ,dělal nám velitele než nám utekl Krejcar na Leopoldově,potom jsme dostali za velitele npor. Kuchaře ,možná že ho taky znáš.I Klašku myslivce z Malont ,ale ten asi už nežije.
Jsem rád ,že se najde někdo , kdo má tu odvahu a zachrání alespon něco z pohraničnické minulosti. Naše rota ,bohužel takové štěstí neměla.Dostali se k ní špatní lidé. Minulý rok jsem se tam opět byl podívat a zavzpomínat a taky jsem se dostal na Tvou rotu.Podivil jsem se jak je udržovaná,bohužel do vnitř jsem se nepodíval,protože když jsem si ji fotil,přišel nebezpečně vypadající ,zřejmě jeden z pracovníků hotelu ,prohodili jsme pár slov a já jel dál.Příští rok se tam opět vydám a určitě se stavím. Že bych vzal kolo,ubytoval se u vás a vyjížděl po krásách Novohradek. Tedy pokud by to šlo.Přirostly mi k srdci a rád se tam vracím.Někdy taky s nostalgickou slzou v oku.A za další bych se rád potkal a pohovořil s tím komu se podařila
taková věc.Pokud budeš chtít tak se ozvi i když já, byl na sousední rotě ,ale hranice byla jen jedna.A vzpomínky nám nikdo nevezme. At´ se Ti v Tvé práci daří. Zdraví Tě Cetvinský Tygr ERNY ŠUTKA ze Soběslavi.
Jsem bývalý pohraničník z PS roty Cetviny v r. 81. Občas přispívám do Cetvinských stránek.
Blablu jsem zažil ,dělal nám velitele než nám utekl Krejcar na Leopoldově,potom jsme dostali za velitele npor. Kuchaře ,možná že ho taky znáš.I Klašku myslivce z Malont ,ale ten asi už nežije.
Jsem rád ,že se najde někdo , kdo má tu odvahu a zachrání alespon něco z pohraničnické minulosti. Naše rota ,bohužel takové štěstí neměla.Dostali se k ní špatní lidé. Minulý rok jsem se tam opět byl podívat a zavzpomínat a taky jsem se dostal na Tvou rotu.Podivil jsem se jak je udržovaná,bohužel do vnitř jsem se nepodíval,protože když jsem si ji fotil,přišel nebezpečně vypadající ,zřejmě jeden z pracovníků hotelu ,prohodili jsme pár slov a já jel dál.Příští rok se tam opět vydám a určitě se stavím. Že bych vzal kolo,ubytoval se u vás a vyjížděl po krásách Novohradek. Tedy pokud by to šlo.Přirostly mi k srdci a rád se tam vracím.Někdy taky s nostalgickou slzou v oku.A za další bych se rád potkal a pohovořil s tím komu se podařila
taková věc.Pokud budeš chtít tak se ozvi i když já, byl na sousední rotě ,ale hranice byla jen jedna.A vzpomínky nám nikdo nevezme. At´ se Ti v Tvé práci daří. Zdraví Tě Cetvinský Tygr ERNY ŠUTKA ze Soběslavi.
ŽOFÍN 1971-73
Jestli sem nahlédne někdo z hlídačů hranic ,,socializmu" ozvěte se.Já se tam byl podívat za posledních 10 let asi 4x po zámečku ani stopy ten prý vojáci zbourali po odstěhování do Černého Údolí,taky jsem se někde dočet,že vyhořel v každém případě velká škoda,že nezůstal.Penzion Lesovna který stojí vedle je pěknej a vůbec v celkem je tam hezky.Tak zdar s heslem ,,neprojdou když nepudou" l
Re: ŽOFÍN 1971-73
Vladimír | 1.1.2011 17:38 | id 24372 | nahlásit
Byl jsem na Žofíně na prázdninové praxi 1958 a chodil si na útvar půjčovat knížky. Zámeček skutečně někdy koncem sedmdesátých let vyhořel.
Přesné datum a příčina se nedají najít. Ale byl dřevěný a bylo v něm vojsko, to nemohlo dobře skončit ....:-)
Přesné datum a příčina se nedají najít. Ale byl dřevěný a bylo v něm vojsko, to nemohlo dobře skončit ....:-)
Re: ŽOFÍN 1971-73
Ten zámeček jsem neviděl přišel jsem na Cetviny až září 1979, to se zavřely dráty v Leopoldově. Za rok po tom se po rotách vozili špalky na topení, které pocházely z trámů zámečku. Dle slov kpt. Blably , mjr. Rycheckého. "Bukvoj" by to asi nepřežil kdyby to viděl.
film o 5.rPS
Ludvo | 22.8.2010 09:37 | id 19539 | nahlásit
www.youtube.com/watc…
posílám Vám odkaz na film Táta pohraničník IaII, k zhlédnutí je na youtoube.com
Hezké pokoukání...L
posílám Vám odkaz na film Táta pohraničník IaII, k zhlédnutí je na youtoube.com
Hezké pokoukání...L
Re: film o 5.rPS
Díky!Moc na ty časy vspomínám.Je mi líto,všech dalších generací,že teď už projdou.Buďme Bony zCetvin.
Údolí
Zdravím Všechny,krásně jsem si početl.Vyrostl jsem v Údolí a pamatuju si dobře vojenskou dobu.Můj otec Michalisko Pepík sloužil na žofíně v letech 74-75 a v Údolí si našel mojí mámu a už tu zůstal,tak jestli si někdo vzpomínáta,tak bude určitě rád.Jinak jsem si krásně početl a kdyby někdo potřeboval něaké informacw,tak se ozvěte.
1986-1988
vlado | 3.6.2010 09:19 | id 16809 | nahlásit
este raz diky za fotky...osviezilo mi to pamat,dobre si pamatam aj tvoje krstne meno.bol si pohodový chlapik a takych ja mozem
Fotky - Dolní Přibrání
Žádám všechny, kdo vlastní nějaké fotky roty na Dolním Přibrání, nechť je zašlě správci stránek Vojensko, ze účelem založení odkazu uvedené roty,
Dolním Přibrání. Děkuji.
Dolním Přibrání. Děkuji.
1986-1988
vlado | 10.4.2010 11:22 | id 14709 | nahlásit
nájde sa niekto,kto bol na žofine 6/1986 až 3/1988?
robil som tam vtedy spojara...
robil som tam vtedy spojara...
Re: 1986-1988
Jsi sice starší půlka,ale s nějakým Vladem Kubicou jsem byl na cimře va druhým družstvu. Je to trefa?Vás pamatuju velmi dobře.Havlajs,Drlajs,pecka Bureš.atd..... Molo
Re: Re: 1986-1988
vlado | 4.5.2010 14:25 | id 15608 | nahlásit
Trefa a uplne do cierneho..mas dobru pamat.Matne si pamatam aj ja teba..ale straca sa mi nit cin si tam bol..ze by psovod?
Re: Re: Re: 1986-1988
Ano byl jsem psovod Mola.Toho jistě pamatuješ.Byl jsem z jižních čech jako od tebe Bláža,Havlajs a Stelner.Já tě pamatuju velmi dobře. I všechny starší i mladší. Mám tě i na fotce. Střelec ležící a kouřící.Ty jsi byl někde z Blavy?A říkali ti čulok :-) kdyby si poslal adresu mailu pošlu foto.Leželi jsme proti sobě na pokoji. Měj se.Molo.
Re: Re: Re: Re: 1986-1988
vlado | 7.5.2010 18:09 | id 15730 | nahlásit
mas obdivuhodnu pamat.Na tu prezyvku by som uz aj zabudol.To ze sme lezali proti sebe si pamatam aj ja.Myslim ze sme si vcelku rozumeli.Pamatam si aj na tvojho psa.
Ahoj Vlado.
moj mail:vladimir.kubica@gmail.com
Ahoj Vlado.
moj mail:vladimir.kubica@gmail.com
Re: Re: Re: Re: Re: 1986-1988
Ahoj Vlado.
Možná ti připomenu..říkali mi Karel... Jestli nějaké fotky ofotím,tak ti je pošlu.Rozuměli jsme si dobře.
Možná ti připomenu..říkali mi Karel... Jestli nějaké fotky ofotím,tak ti je pošlu.Rozuměli jsme si dobře.
Zde již nelze dále reagovat
Kapitán Babáček
Hľadám spolubojovníkov z roku 1979-1981.
Veliteľ bol kpt.Babáček a spol/Kuchař,Lichvár,Kozúbek,Strempek/
Marián Kocák
Veliteľ bol kpt.Babáček a spol/Kuchař,Lichvár,Kozúbek,Strempek/
Marián Kocák
Re: Kapitán Babáček
Ahoj.Já na Žofíně dosluhoval.Přišel jsem tam z Kaplice asi v listopadu a byl jsem tam až do dubna,kdy jsem šel do civilu.Byl jsem v kuchyni a přiznám se že si na nikoho nevzpomínám.Ale pár zážitmů v zůstalo.třeba jak jsem poslouchal Hlas ameriky a usnul jsem u toho a nachytal mě politruk..a tak nějak.
Re: Re: Kapitán Babáček
Ahoj Franto,náš ročník odchádzal do civilu v říjnu 1981
v kuchyni za nás robil staršieho kuchára Peter neviem priezvisko,ale jehon rodičovský dom bol dole pod rotou
chodili sme do obchodu PRIOR a Čuči bol výkonný praporčík
v kuchyni za nás robil staršieho kuchára Peter neviem priezvisko,ale jehon rodičovský dom bol dole pod rotou
chodili sme do obchodu PRIOR a Čuči bol výkonný praporčík
Re: Re: Re: Kapitán Babáček
Ludvo | 10.4.2010 14:57 | id 14714 | nahlásit
jmenoval se Petr Turoni, po ZVS pak dělal číšníka v hotelu v Kaplici.
Re: Re: Re: Re: Kapitán Babáček
Petr pokud vím. tak pracoval v bufetu na náměstí v Č.Krumlově jako vedoucí. V Kaplici bydlí jeho sestra, ta nejmladší. Pokud chceš na něj kontakt, můžu se pokusit.
Re: Re: Re: Re: Re: Kapitán Babáček
Marián Kocák | 14.11.2010 21:35 | id 22216 | nahlásit
Bol by som rád.
Ďakujem
Ďakujem
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Kapitán Babáček
Omlouvám se, že to tak douho trvalo. Telefon na Petra Turoniho je 728964407, pracuje pořád v Č.Krumlově.
Žofín 86-88
Reakce na příspěvek Pavla Altmana:
Ahoj, je fakt že si na tebe nemůžu vzpomenout, ale to jméno mi možná něco říká. Na rotě jsi byl co? Psovod, řidič nebo střelec? Z našeho ročníku si jich pamatuješ celkem dost, je fakt, že mazáci se pamatujou lépe než mladí.
Ahoj, je fakt že si na tebe nemůžu vzpomenout, ale to jméno mi možná něco říká. Na rotě jsi byl co? Psovod, řidič nebo střelec? Z našeho ročníku si jich pamatuješ celkem dost, je fakt, že mazáci se pamatujou lépe než mladí.
Rota 85 - 87
Nazdar Žofináci
som rád, že som dostal k tomuto odkazu od Luboša Duška. Slúžil som na rote od 1985 do 1987.
Je fajn si zaspominať samozrejme na to dobré, zistiť kto ako sa má. Rád si spomeniem na Dera , Ena, Zeťáka, Šana Greša, Palacina, Marušáka, Kviťáka, Siakalu a mnoho ďaľších.
Zatiaľ toľko. idem preposlať odkaz tým, z ktorými som v kontakte, aby sa tu pozrreli, pripojili svoje dojmy.
Nazdar Marušák, ako sa darí?
Bašák
som rád, že som dostal k tomuto odkazu od Luboša Duška. Slúžil som na rote od 1985 do 1987.
Je fajn si zaspominať samozrejme na to dobré, zistiť kto ako sa má. Rád si spomeniem na Dera , Ena, Zeťáka, Šana Greša, Palacina, Marušáka, Kviťáka, Siakalu a mnoho ďaľších.
Zatiaľ toľko. idem preposlať odkaz tým, z ktorými som v kontakte, aby sa tu pozrreli, pripojili svoje dojmy.
Nazdar Marušák, ako sa darí?
Bašák
Re: Rota 85 - 87
No nazdar Bašáku,
no konečně první sokolík ze stejnýho ročníku. Jsem Dan Burian, jestli si na mě pamatuješ? Na koho máš všechno kontakt? Adresy na kluky jsem našel, ale to je vše. Nevím, jak budou aktuální. On o tomto serveru taky ví málokdo. Nebyl jsi za tu dobu na nějakým srazu s klukama? My jsme byli krátce po vojně u Kahana na chatě, ale od té doby nic. A co na Žofíně jsi už byl? Zatim Čau Buri.
no konečně první sokolík ze stejnýho ročníku. Jsem Dan Burian, jestli si na mě pamatuješ? Na koho máš všechno kontakt? Adresy na kluky jsem našel, ale to je vše. Nevím, jak budou aktuální. On o tomto serveru taky ví málokdo. Nebyl jsi za tu dobu na nějakým srazu s klukama? My jsme byli krátce po vojně u Kahana na chatě, ale od té doby nic. A co na Žofíně jsi už byl? Zatim Čau Buri.
Re: Re: Rota 85 - 87
Ahoj Buri
Jasne, že si spomínam. Kontakty mám na Skopiho a Mira Mikulu. A spomínaného Luboša. po vojne som bol na stretnutí zo Skopcom, Kviťasom, Mikym. Boli sme u Ena. Prišiel ešte Štefunko. Občas ešte z Lubošom. N arote som bol dva krát. Prvý krát ešte tam slúžili vojaci. Privítal nás tam Vanduch. Boli sme aj na exkurzii na rote, samozrejme za vyťaženia... čo, kde, ako.... Druhý krát to bolo, keď na rote vznikala nejaka hospoda. Trocha sme boli aj za drátami - na Žofíne. Ale to tam boli same zákazy - lesáci, dopr. značky a pod.
Tak asi tak.
Drž sa. Čau BAšák
Jasne, že si spomínam. Kontakty mám na Skopiho a Mira Mikulu. A spomínaného Luboša. po vojne som bol na stretnutí zo Skopcom, Kviťasom, Mikym. Boli sme u Ena. Prišiel ešte Štefunko. Občas ešte z Lubošom. N arote som bol dva krát. Prvý krát ešte tam slúžili vojaci. Privítal nás tam Vanduch. Boli sme aj na exkurzii na rote, samozrejme za vyťaženia... čo, kde, ako.... Druhý krát to bolo, keď na rote vznikala nejaka hospoda. Trocha sme boli aj za drátami - na Žofíne. Ale to tam boli same zákazy - lesáci, dopr. značky a pod.
Tak asi tak.
Drž sa. Čau BAšák
Re: Re: Re: Rota 85 - 87
Zdravím mázy.Pěkně se čte a vzpomíná na podzim 86-88,většina jmen z vašeho roč.jsou mi povědomá k některým si i přiřadím i ksicht(eno,skopi,dero,miky,kahan a kviťas)toho posledního asi nejvíc protože jsem od něj přebral zora .Jinak krásné roky a vzpomínky .Hodně šťěstí do r. 2010 zdraví Maňas
p.s.pozdravte ostatní
p.s.pozdravte ostatní
Re: Re: Re: Re: Rota 85 - 87
Ahoj Maňasi !!!!!
Čumím jako puk a nevěřím vlastním očím, že z mého ročníku 86-88 tady někdo napsal. Abych se připoměl, dělal jsem po Kahanovi (mazákovi) staršího řidiče. Uazem tam ještě od nás jezdil Bogár. Na rotě jsem byl už 3x a naposledy v r. 2008 s klukama na kole. Na rotě jsme i spali a projeli jsme na kolech skoro všechno za drátama i v Rakousku. Bylo to super. Teď jsou na rotě ubytování i lesníci pro těžbu dřeva, vesměs takoví ožralové, no hrůza. Má to tam celé v pronájmu nějaký Rolínek (pamatuju si ho, když se pouštělo za dráty), má nějakou dřevařskou firmu. Tak se měj a kdyby se nás tady ozvalo více i s kontakty, tak já bych byl i pro nějakého scuka na rotě. Měj se , Venca.
Čumím jako puk a nevěřím vlastním očím, že z mého ročníku 86-88 tady někdo napsal. Abych se připoměl, dělal jsem po Kahanovi (mazákovi) staršího řidiče. Uazem tam ještě od nás jezdil Bogár. Na rotě jsem byl už 3x a naposledy v r. 2008 s klukama na kole. Na rotě jsme i spali a projeli jsme na kolech skoro všechno za drátama i v Rakousku. Bylo to super. Teď jsou na rotě ubytování i lesníci pro těžbu dřeva, vesměs takoví ožralové, no hrůza. Má to tam celé v pronájmu nějaký Rolínek (pamatuju si ho, když se pouštělo za dráty), má nějakou dřevařskou firmu. Tak se měj a kdyby se nás tady ozvalo více i s kontakty, tak já bych byl i pro nějakého scuka na rotě. Měj se , Venca.
Re: Re: Re: Re: Re: Rota 85 - 87
Zdravím mazáky, zatím koukám, že z mého ročníku (podzim 87-89) se asi nikdo neozval. Na rotě jsem byl po vojně taky párkrát, dokonce i vevnitř před rekonstrukcí na penzion sem se byl kouknout, bylo to celkem žalostný, naštěstí to nedopadlo jako Cetviny. Pochybuju, že mě si vybavíte, taky si z těch co byli o rok později vybavím málokoho, mazáky to spíš, vás dva celkem pamatuju, z dalších ještě tak Mičkyna, Nohavku, Karla Macha, Štěva, spíš si vybavuju tváře než jména. No znad zabrousí i někdo z těch, co tam byli stejně se mnou.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Rota 85 - 87
Zdravím a posílám jen informaci.Franta Rolínků měl pronajmutou rotu ode mne několik let, protože jsem jezdil po světě za volantem autobusu.Po několika (mnoha)negativních ohlasech na jeho přístup jsem se s ním rozloučil a fungujeme tu s manželkou a děckama jako za starých časů když padla ta fůra polomů.Mrkněte na web Hotel u Pralesa ,nebo se zeptejte kluků co tu měli letos sraz po25 letech.Doufám že to bylo již o něčem jiném.
Zdravím Jarda Michal hajnej Robátko
Zdravím Jarda Michal hajnej Robátko
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Rota 85 - 87
Ahoj Venco......zdraví Tě Ivo.....rota 87-89 !!! Vzpomínáš ???
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Rota 85 - 87
Zdravím všechny kdo mě pamatuje.Byl jsem malý,klidný pohraničník. Psovod nádherného psa Mola. Říkali mi Karel. Vidím zde pěknou sešlost a je příjemné zavzpomínat na dvouletou součást našeho chlapského života. Na Altmana si dobře pamatuji a rád jsem využíval jeho služeb.Snad už pozapoměl:-)
Mějte se tu.Rád bych všechny viděl mazáky,můj ročník a i tu mládež. Molo..
Mějte se tu.Rád bych všechny viděl mazáky,můj ročník a i tu mládež. Molo..
Re: Re: Re: Re: Re: Rota 85 - 87
pamatuju tebe i Mola..furťík jsem tam byl ..jménem Szitka....mě to neva to psát ale když Tobě..stačí říct....několikk jmen....Vanduch.....Takáč???? atd???..souhlas???
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Rota 85 - 87
Jsem rád,že reagují i " furťáci". Bohužel byli v tom s námi.Szitku pamatuji jako i jiné. S Malinou jsem dokonce mluvil v hospodě na náměstí v Benešově.Krásně jsme vzpomínali i na kafi na rotě. A sdělil mi jak skončil Molo.Myslím,že důstojně. Byl jsem i na jednom voj. cvičení a sešel jsem se tam s Alexandrem Havlíčkem.Leželi jsme vedle sebe na posteli,jak před lety. Měl psa Norba,podobný lišce.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Rota 85 - 87
Čaute pardi, to je super, konečně se našel někdo, kdo nás dá zase dohromady. Kontakt mám pouze na Bašáka - kterého tímto zdravím a Mikiho (Miro Mikula). Bylo by super se někdy někde sejít. Aleš Skopal
Re: Re: Re: Rota 85 - 87
Nazdar Skopi tak co nezajedem za Štěvom do Babinej, stejně jako tenkrát po třech dnech v civilu.
byl tam s náma Sia a Kviťas.
tak se ozvi
kahanekvl@seznam.cz
byl tam s náma Sia a Kviťas.
tak se ozvi
kahanekvl@seznam.cz
Re: Rota 85 - 87
Miloš Mayer | 16.1.2010 19:39 | id 9995 | nahlásit
Čau, mám se dobře , hlavně, když si to tu pročítám, docela se to rozjíždí. Hrozný je , že si tě nedovedu vybavit ani zařadit, ale jméno to je jasný , to mě oslovilo, tak se mi připomeň. Prima , že si pamatuješ ty mě, doufám, že v dobrým. Miloš
Re: Re: Rota 85 - 87
Ahoj Marušak
jasné, že len v dobrom. Mysím, že sme vychádzali dobre. Neviem narýchlo sa ti pripomenuť. Keď som prišiel na rotu tak som sa skamarátil z Lubošom Dušekom. Chodil som s ním na motorke na obchôdzky po okolí Benešova n.Černou. Robil som často dozorného roty. Dobre som vychadzal zo všetkymi mazakmi. Až na Červenku, z ktorým sme sa asi len tolerovali. Občas aj Filipesa. Nesmiem opomenuť Palacina, ktorý my veľa ukázal, čo a ako to fungovalo. Spal som s ním na jednej izbe. Keď odchádzal tak som zdedil jeho kosu a nejake tie pásiky. Myslim, že si my doniesol aj nejaké plagáty z Prahy, keď si bol doma, alebo to doniesla tvoje kočka, čo bývala v Černém údolí. Na meno si už nejako nepamätám. Neviem či to postačilo na pripomenutie.
Tak zatial toľko. Som rád, že si sa ozval.
Prajem všetko dobre
Inak pripajam moju adresu, ak by si sa niekedy ozval, bol by som rád. Samozrejme rád uvítam kontakty aj na ostatných chalanov.
Adresa: ivan.b@email.cz
Ivan
jasné, že len v dobrom. Mysím, že sme vychádzali dobre. Neviem narýchlo sa ti pripomenuť. Keď som prišiel na rotu tak som sa skamarátil z Lubošom Dušekom. Chodil som s ním na motorke na obchôdzky po okolí Benešova n.Černou. Robil som často dozorného roty. Dobre som vychadzal zo všetkymi mazakmi. Až na Červenku, z ktorým sme sa asi len tolerovali. Občas aj Filipesa. Nesmiem opomenuť Palacina, ktorý my veľa ukázal, čo a ako to fungovalo. Spal som s ním na jednej izbe. Keď odchádzal tak som zdedil jeho kosu a nejake tie pásiky. Myslim, že si my doniesol aj nejaké plagáty z Prahy, keď si bol doma, alebo to doniesla tvoje kočka, čo bývala v Černém údolí. Na meno si už nejako nepamätám. Neviem či to postačilo na pripomenutie.
Tak zatial toľko. Som rád, že si sa ozval.
Prajem všetko dobre
Inak pripajam moju adresu, ak by si sa niekedy ozval, bol by som rád. Samozrejme rád uvítam kontakty aj na ostatných chalanov.
Adresa: ivan.b@email.cz
Ivan
Re: Re: Rota 85 - 87
Čau Miloši,
koukám, že jsi tu docela aktivním členem. Rád bych s Tebou pokecal, tak pokud tento vzkazík objevíš, tak mi napiš na soukromý mail: hargy@seznam.cz. Nevím, jestli si na mě podle mojí tehdejší přezdívky ještě budeš pamatovat, no už je to dávno, co jsme se střídali ve službě v Benešově na zastávce. Zdraví Mukl. ( Pavel )
koukám, že jsi tu docela aktivním členem. Rád bych s Tebou pokecal, tak pokud tento vzkazík objevíš, tak mi napiš na soukromý mail: hargy@seznam.cz. Nevím, jestli si na mě podle mojí tehdejší přezdívky ještě budeš pamatovat, no už je to dávno, co jsme se střídali ve službě v Benešově na zastávce. Zdraví Mukl. ( Pavel )
Re: Rota 85 - 87
Nazdar Ivane a všichni ze Žofína 85-87. nevím jestli si vzpomínáš ale byl jsem na rotě jako starší řidič.
jestli pak si vzpomínáš na Dehnera ten byl větřinou na bedně. a co Štěvo (Šefan Krnáč) tan měl mám takový pocit Ena, a roman Kvita měl Zora .
Pro všechny z našeho ročníku přikládám adresu tak snad se někdo ozve. kahanekvl@seznam.cz
jestli pak si vzpomínáš na Dehnera ten byl větřinou na bedně. a co Štěvo (Šefan Krnáč) tan měl mám takový pocit Ena, a roman Kvita měl Zora .
Pro všechny z našeho ročníku přikládám adresu tak snad se někdo ozve. kahanekvl@seznam.cz
kontakt
Sokolíci, najde se někdo , kdo sloužil v letech 85-87 ?
Re: kontakt
Miloš Mayer | 19.12.2009 18:44 | id 8668 | nahlásit
Maruš - pátrač za Bambase, Trpělky a Vantucha. Čau
Re: Re: kontakt
Nemůžu si Tě nějak zařadit. Za mě dělal pátrače Láďa Dehner. Znaš ho? Já přišel na rotu až v červnu 86. Nejsi náhodou z Velenic?
Re: Re: Re: kontakt
Miloš Mayer | 20.12.2009 22:50 | id 8807 | nahlásit
No já tebe taky ne. Šel jsem do civilu na podzim 86, takže sme se vlastně mohli vidět jen pár měsíců. Po vojně jsem se tam ještě asi rok stavoval, chodil jsem s místní holkou.Vim, že mě vždycky prudil kapitán Kuchař. Dehnera si pamatuju moc dobře, sloužil jsem ještě s Adamcem, a vždycky jsme byli na mrtvici jak nás střídal, vždycky pozdě. Jinak bys mohl pamatovat z mého ročníku hlavně na četaře Palacku, desátníka Hustopeckýho, věčně sloužili dozorčího, z psovodů si pamatuju Niebroje, Červinku, z řidičů Filipčíka, z tvýho ročníku tuším Grešo, kdyžtak mi někoho připomeň.
Re: Re: kontakt
Musel jsem se přestěhovat sem kvuli těm odkazům.Krulich-něco mi to říká, ale musel bych ho vidět, jinak ne. Já jsem Dan Burian, jestli si mě za tu chvíli pamatuješ. Byl jsem na PŠ v "Záchodově", pak v Suchdole a od jara 86 na Žofíně. Ze začátku jsem dělal všechno možné - KP,jízdy, dozorčí, no a poslední půlrok mi hodně přibyly poplachovky. Miloši, teď jsem si vzpomněl na služební žofínskou lahůdku - Prior. Taky jsi to sloužil? Hlavně v zimě-to bylo něco a když si to "chytil" dvakrát v noci-noblesa. Ale odolávali jsme všemu tomu horšímu, protože jsme měli dobrou partu, byla tam krásná příroda a vzpomínám na to všechno rád a docela i s nostalgií. Hlavně, když si člověk uvědomí, jak ten čas letí a přitom všechny ty momentky si vybavuje po tý době docela dobře. Kolikrát mi to připadá, jak kdyby to bylo včera a přitom už bezmála čtvtstoletí. Byl jsem se tam nedávno podívat,alespoň, že to nechátrá. Když jsem viděl Cetviny, bylo mi z toho úzko. Zvažuju, že bych si to tam všechno projel na kole.Šmocárnu,Mlýnský rybník, Ktíš, překrytí, Pivonice-tam byla hláska PVOS, Terčárnu, Stříbrné Hutě, Pohoří. Sem zvědavej, kdy se nám do toho vmísí daší známej. Jako bysme byli na netu sami dva. A kde ty bydlíš?
Re: Re: Re: kontakt
Miloš Mayer | 22.12.2009 23:18 | id 8867 | nahlásit
No tak asi už mám opravdu sklerózu, vždycky jsem si zakládal na dobré paměti, ale asi jako ty na mě i já na tebe si nemůžu vzpomenout, i když jestli si sloužil dozorčího-nechápu. Faktem je, že to co si sloužil ty, jsem měl většinou za trest a nebo že někomu nevycházel rozpis služeb, a protože průserům jsem se docela úspěšně vyhýbal, vechtroval jsem spíš skoro pořád v Benešově. S tím Priorem jsi mě ale pobavil, fakt jak když to bylo včera, dodnes si pamatuju na vysvobození ve formě čerstvýho rohlíku s plechovkovým povidlem,horkej čaj z termosu a pak spát. Tělo rozmrzalo ještě několik hodin i když si měl předtím na nohou bufy. Ale na Prior mám i dobrý vzpomínky, to když se za boudou rozdělal oheň, nebyl skoro odnikud vidět a ta pak při pečlivé obsluze hlídek fungovala jako radiátor, člověk se tam pomalu svlíkal, a pak, když tam jednou bambáni z PVOS dodali kýtu z něčeho, co zkosil Palacino za mlhy a oni pak vyudili (říkalo se , že to byl kůň lesáků, my doufali, že laň), a ta flaksa se tam pak poctivě okusovala a předávala z hlídky na hlídku až z ní zbyly jen kosti. Ty říkáš, jak když to bylo včera, jo -je to tak, taky když jsou chlapi spolu, o ničem jiným se nebaví, já, když jsem se náhodou dostal na tenhle server, úplně mě to pohltilo (přitom je to už čtvrt století)... Taky bych byl rád, kdyby se přidal ještě někdo - uvidíme. Jinak jsem vždy byl a nadále jsem z Prahy - sorry nemůžu za to(pro případ, že to někdo těžce nese). Ty jsi odkud, z Budějovic? Nevzpomeneš si ještě, jak se jmenoval ten praporní kynolog,co dělal tak d***lní aktivizace, že při nich byli všichni vorvaný jak borůvky(hlavně střelci). Jó, jinak jak jsem vzpoměl Krulicha, tomu se přezdívalo malej Kozubek, byl z našeho ročníku(bohužel), do dneška si pamatuju to jeho- tak co chlapi, jak to jde. To jen kdyby se nám vmísil do debaty, tak ať víš , na čem seš. Doba je nejistá...
Re: Re: Re: Re: kontakt
ludvo | 23.12.2009 18:47 | id 8886 | nahlásit
ten praporní kynolog se jmenoval nprap. Karel Matějka. Pravděpodobně máš na mysli jeho. Nikdo by netušil, kde se v tak barokní postavě bere tolik energie. A protože byl na kaplickopm praporu sloužíce u každé roty od padesátých let, zanl úsek každé roty jako svůj obývák, neměli psovodi moc šancí ho přečůrat. Pokud opravdu byl ve špatné náladě, byl pokaždé na čáře dřív než PchH, ale jinak dobrák vod kosti jak se říká, škodil málokdy....spíše se snažil pomoct.
Re: Re: Re: Re: Re: kontakt
Miloš Mayer | 24.12.2009 18:52 | id 8938 | nahlásit
Naprostý souhlas, čím byl starší tím byl rychlejší.Dík za připomenutí. Jednou jsem měl v poplachovce fakt to nejlepší, čas jsme měli skvělej, radši jsme to prošli dvakrát a když jsem zahlašoval prase, na bedně mi to bral už on. Ale byl v dobrym rozmaru, u operáka jsme si pak vyměnili pár vtipných dialogů a se smíchem se přesunul na Cetviny. Nevím, jak psovodi, ale já musím říct taky O.K.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: kontakt
Ludvo | 23.12.2009 19:13 | id 8888 | nahlásit
jmenoval se nprap. Karel Matějka. Dobrák vod kosti a znal úsek každé roty prpaoru jako svůj obejvák....
Re: Re: Re: Re: Re: kontakt
Jo na Matěje asi vzpomíná každý psovod kaplického praporu,ale v dobrém i když nás vždycky prohnal.Taky všem přeju pěkné svátky a hlavně hodně zdraví do nového roku.Mám dotaz,co se stalo ,že na Žofíně udělali čistku?Končil jsem v 83.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: kontakt
No tak už koukám, že Ti kluci připoměli starýho kundoše Matějku. (jak by řekl mjr. Brabec ze Suchdola - "starej bouďák"). Ale jinak přesně, jak píše Ludva, na svojí postavu neskutečnej tahač a aktivizačky ve stylu "Pocem, kam jdeš, aneb co ste tady chtěli nacvičovat?"
Jak píšeš dále - ty akce za boudou - kýta, oheň, uzení, občas nějaké to srnčí, tak to už za nás skončilo. Mimochodem ptal jsi se odkud - jsem z Tábora. Nahoře se ozval Bašák, toho si taky znal. Jinak našel jsem adresu a telefon na Palacina, tak vyzkouším aktuálnost a kdyžtak mu řeknu, ať se sem napojí. Zatim čus buri
Jak píšeš dále - ty akce za boudou - kýta, oheň, uzení, občas nějaké to srnčí, tak to už za nás skončilo. Mimochodem ptal jsi se odkud - jsem z Tábora. Nahoře se ozval Bašák, toho si taky znal. Jinak našel jsem adresu a telefon na Palacina, tak vyzkouším aktuálnost a kdyžtak mu řeknu, ať se sem napojí. Zatim čus buri
Re: Re: Re: Re: Re: kontakt
Ano, Matějka byl neuvěřitelnej ďábel. Ten jeho dvoumetrovej opasek, na kterým nosil bouchačku vidím ještě teď. A to jeho slavný: "Co to tady nacvičuješ?" bylo pověstný. Na psovody nedal dopustit a proto na něho vzpomínám v dobrým a s úsměvem.
Jednou doprovázel na aktivizačce nějaký velký zvíře z Prahy. Přes dráty poslali přeborníka v přespolním běhu a na poplachovku čekali na SkP. Od drátů to byly snad dva kiláky, horko jak prase, cesta samozřejmě přes zoraný pole. Přimastím tam, jazyk na vestě, se psem oba pleteme nohama. Tak ho pustím, aby si kousnul do rukávu. Moc se mu nechtělo, ale nakonec toho figuranta trochu pocasnoval. Říkám si, že je to dobrý. Jenže v ten moment ten plukas začne ječet: "Soudruhu svobodníku, kde máte velitele hlídky, kde máte druhého psovoda a hlavně - kde máte čepici!?!!!" Otočím se a koukám - jsem tam sám, ti dva se vynořují na obzoru. Tak tam na mě vesele řve, když v tom mu do toho Matějka skočí a říká: "Buďte rád, že sem v tom horku vůbec dolezli. Pošlete sprintera v tepláčkách a divíte se, že ho ten chlap s těma krámama, co má na sobě, doběhne až tady. Co chcete nacvičovat?. První psovod opušťák za odměnu, druhý kopanec do p***le". Plukas vyvalil oči, nasedli do UAZu, nechali mě tam o odfrčeli. Ten opušťák mě tenkrát Matějka fakt zařídil. Stalo se na Kameni na podzim 89.
Jednou doprovázel na aktivizačce nějaký velký zvíře z Prahy. Přes dráty poslali přeborníka v přespolním běhu a na poplachovku čekali na SkP. Od drátů to byly snad dva kiláky, horko jak prase, cesta samozřejmě přes zoraný pole. Přimastím tam, jazyk na vestě, se psem oba pleteme nohama. Tak ho pustím, aby si kousnul do rukávu. Moc se mu nechtělo, ale nakonec toho figuranta trochu pocasnoval. Říkám si, že je to dobrý. Jenže v ten moment ten plukas začne ječet: "Soudruhu svobodníku, kde máte velitele hlídky, kde máte druhého psovoda a hlavně - kde máte čepici!?!!!" Otočím se a koukám - jsem tam sám, ti dva se vynořují na obzoru. Tak tam na mě vesele řve, když v tom mu do toho Matějka skočí a říká: "Buďte rád, že sem v tom horku vůbec dolezli. Pošlete sprintera v tepláčkách a divíte se, že ho ten chlap s těma krámama, co má na sobě, doběhne až tady. Co chcete nacvičovat?. První psovod opušťák za odměnu, druhý kopanec do p***le". Plukas vyvalil oči, nasedli do UAZu, nechali mě tam o odfrčeli. Ten opušťák mě tenkrát Matějka fakt zařídil. Stalo se na Kameni na podzim 89.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: kontakt
Marušáku klikni na muj mailovej odkaz a napiš mi tam telefon, nechci tady, je to soukromější, potřebuju s Tebou něco prohovořit. Zatim čau Buri.
Re: Re: Re: Re: kontakt
Čus Miloši,
dneska jsem se tu náhodou podíval a vidím, že jsi tu zareagoval. Nevím, jestli si mě podle moji tehdejší přezdívky " MUKL " vybavíš, už je to holt taky něco let. Jsem ze stejného ročníku jako Ty a často jsme se ve službe v čekárně v Benešově střídali. Kdyžtak mi napiš na soukromý email, dáme řeč. Zatím se měj.
dneska jsem se tu náhodou podíval a vidím, že jsi tu zareagoval. Nevím, jestli si mě podle moji tehdejší přezdívky " MUKL " vybavíš, už je to holt taky něco let. Jsem ze stejného ročníku jako Ty a často jsme se ve službe v čekárně v Benešově střídali. Kdyžtak mi napiš na soukromý email, dáme řeč. Zatím se měj.
Re: Re: Re: Re: kontakt
Ahoj Žofíňáci!Promiňte,že Vám vchází soused ze 4.roty Cetviny do hovoru.Dobře se čtete.Ten kundoš se nejmenoval náhodou Matějka?Ahoj tygr z Cetvin .
co vím
Ludvo | 27.7.2009 16:38 | id 5135 | nahlásit
tak Žofín připadl celý úsek po roce 1971 Černému
Údolí. rPS Pohoří, Ulrichov si rozdělili Černé
Údolí a Cetviny. Artefakty DZ( staré trasy, různé
okopy, pozůstatky spojení, pozorovatelen jsou
dodnes k nalezení.
Údolí. rPS Pohoří, Ulrichov si rozdělili Černé
Údolí a Cetviny. Artefakty DZ( staré trasy, různé
okopy, pozůstatky spojení, pozorovatelen jsou
dodnes k nalezení.
Re: co vím
musím pět chválu na Světlanu (Nšo-či), která jest tahounem celého podniku a nebýti jí tak tam ani nejedeme!
Re: co vím
Novohradský Krakonoš | 1.11.2009 12:04 | id 7212 | nahlásit
Ještě v roce 2000 byly drobné pozústatky EZOCHu podél Lužnice od Stříbrné směrem k rybníku Kapelunk. Daly se najít izolátory, dráty, sloupy a pozůstatky domů co tam byly kdysi dávno mezi válkama. Taky zůstal u křižovatky Tisový rybní jeden ocelový rozsocháč na který zapoměli při likvidaci.
Re: Re: co vím
ludvo | 1.11.2009 12:52 | id 7214 | nahlásit
ahoj,je docela moné, že stojí i pozorovatelna a piket na Jeleňáku. Těch ježků, brunoválců, jehlanů tam zbylo hodně. Kdoví co zbylo z muničáku u roty nebo jak dopadly povalovky na SH?. Chtělo to tehdy foták a fotit, dnes tomu už nelze ani věřit.
Re: co vím
Slouzil jsem 1960 v Pohori. Ma nekdo fotky z te doby?
Dnes je tam skoro vsechno zdevastovane, byl jsem se tam mrknout - a uz jsem nepoznal, ve ktere budove byla PS... Vi to nekdo?
Dnes je tam skoro vsechno zdevastovane, byl jsem se tam mrknout - a uz jsem nepoznal, ve ktere budove byla PS... Vi to nekdo?
Re: co vím
Roku 1978 jsem byl na rotě Pohoří na Šumavě na manévrách-VR Mulsimer-Sloužil tam Ivan Bobak jako záklaďák-nemohla být rota rozdělena
Pohoří na Šumavě
Protože rota PS Pohoří na Šumavě nemá na těchto
stránkách svojí stránku, dovolil jsem si tady u
sousedů-žofiňáků (nebo Č.Údolí) napsat malou výzvu
pro všechny z Pohoří n.Š.- ozvěte se ! Již
několik let se schází skupinka z let 1967-1969,
vždy okolo 11.července. Letos nás bylo pět i s
rodinami. Přes vydatný déšť jsme si Pohoří
prohlédli a pak v "Lesovně" na Žofíně
zavzpomínali. Vynasnažím se dát majiteli
těchto stránek nějaké fotografie jak z Pohoří na
Šumavě, tak i ze starého Žofína. Franta
stránkách svojí stránku, dovolil jsem si tady u
sousedů-žofiňáků (nebo Č.Údolí) napsat malou výzvu
pro všechny z Pohoří n.Š.- ozvěte se ! Již
několik let se schází skupinka z let 1967-1969,
vždy okolo 11.července. Letos nás bylo pět i s
rodinami. Přes vydatný déšť jsme si Pohoří
prohlédli a pak v "Lesovně" na Žofíně
zavzpomínali. Vynasnažím se dát majiteli
těchto stránek nějaké fotografie jak z Pohoří na
Šumavě, tak i ze starého Žofína. Franta
Re: Pohoří na Šumavě
Ludvo | 19.7.2009 17:27 | id 4987 | nahlásit
nevím, kde a jak skončila kronika 5.rPS.. ale co
si pamatuji, tak na ní byly fotografie roty
Pohoří. Já ji pamatuji jako již nefunkčí na DZ.
Snad Štefan Lichvar ještě nějaké fotky může mít,
pokusím se je sehnat když sním budu. Ludvo. PS:
na stránkách www.zeleznaopona.com lze najít staré
taktické mapy, které tam někdo umístil, podle mne
se jedná o rozložení PPS u jednotlivých rot, ale
je tam zakreslený i DZ a pozorovatelny.
si pamatuji, tak na ní byly fotografie roty
Pohoří. Já ji pamatuji jako již nefunkčí na DZ.
Snad Štefan Lichvar ještě nějaké fotky může mít,
pokusím se je sehnat když sním budu. Ludvo. PS:
na stránkách www.zeleznaopona.com lze najít staré
taktické mapy, které tam někdo umístil, podle mne
se jedná o rozložení PPS u jednotlivých rot, ale
je tam zakreslený i DZ a pozorovatelny.
Re: Pohoří na Šumavě
Zdravím ,my dva se sice neznáme a těžko se i nékdy
sejdeme. Ja jsem nějakou dobu hledal kam se poděla
12rota(tenkrát měla toto označení)ale asi nastala
změna nějakou reorganizací abyla zrušena ani
vedlejší Ulrychov nebyl k nalezení.Na pohoří jsem
byl v roce1990 ale bývalou rotu jsem už nenašel
ono ostatně i ostatní domy jen kostel ještě stál
sice už velmi schátralý. Já jsem sloužil na Pohoří
v letech58,59 to tam byl velitelem npor.Stojan pak
kpt.Jirka,Čada a politický Peterka .Byl bych rád
kdyby se někdo z těch let58,59 ozval. Zdravím a
přeji aby jste se všichni ve zdraví sešli.
sejdeme. Ja jsem nějakou dobu hledal kam se poděla
12rota(tenkrát měla toto označení)ale asi nastala
změna nějakou reorganizací abyla zrušena ani
vedlejší Ulrychov nebyl k nalezení.Na pohoří jsem
byl v roce1990 ale bývalou rotu jsem už nenašel
ono ostatně i ostatní domy jen kostel ještě stál
sice už velmi schátralý. Já jsem sloužil na Pohoří
v letech58,59 to tam byl velitelem npor.Stojan pak
kpt.Jirka,Čada a politický Peterka .Byl bych rád
kdyby se někdo z těch let58,59 ozval. Zdravím a
přeji aby jste se všichni ve zdraví sešli.
Re: Re: Pohoří na Šumavě
cetviňák | 23.9.2009 18:16 | id 6255 | nahlásit
Z cetvinských komentářů jsem se dočet,že rota Ulrychov byla zrušena 15. ůnora 1964,rota Dol. Přibráni 31. prosince 1965 a rota Pohoří na Šumavě byla zrušena 15.listopadu 1979 a rovněž v tém roce byli z Pohoří vystěhováni i poslední obyvatele.Střežení úseku těchto rot postupně připadlo rotě Cetviny,rovněž nízkonapěťová signálni stena se posouvala dále od čáry.Zajímalo by mně kde vedla vysokonapěťovka EZOH resp. pozdější nízkonapěťová Sis při existenci roty Pohoří na Šumavě?
Re: Re: Re: Pohoří na Šumavě
Pokud mohu sloužit tak by bylo dobré otevřít mapu bud´ v Googl Earth najít Pohoří na Šumavě a kudy vedly dráty je vidět na lesním porostu, od Janovy hutě kde asi 500m po proudu Lužnice byl styk ze sousední rotou. Odtamtud proti proudu Lužnice částečně přes rybník Kapelung do kopce až před cestou ke hranici kde se lomila je to vidět na křoví odtud přes louky až k prvnímu většímu lesíku (orintační bod bei buchers) tam částečně změnila směr podle aleje křoví poblíž byla pozorovatelna zvaná Pavlína a kousek dál napojovala na 11 rotu. tak to přibližně vypadalo v letech 58,59. Za padesát let se lesy hodně změnily zdravím Pavel.
Re: Re: Re: Re: Pohoří na Šumavě
Ludvo | 1.10.2009 16:27 | id 6423 | nahlásit
když se sundával v roce 1983 EZOH, tak v tom lomu od Kapelníkova ryb. směrem nahoru to sundat nešlo, nedostala se tam technika. Je docela možné že EZOH je v té části ještě zachován, i když už bude zarostlý náletem smrků.
Pokud mohu složit informací k průběhu U-80 bývalého Žifína, tak ta byla posunuta do vnitrozemí v pravé straně úseku na styku se 4.rPS Cetviny to dělalo hloubku cca 6000 metrů. Kupříkladu vrata na Uhlišti byly od SH 6200metrů(silnice na Pohoří)
Nejmenší hloubka U-80-SH byla na úseku číslo P-15 Šmocárna, kde to bylo "pouze" 1960 metrů k HM IV/23.
Pokud mohu složit informací k průběhu U-80 bývalého Žifína, tak ta byla posunuta do vnitrozemí v pravé straně úseku na styku se 4.rPS Cetviny to dělalo hloubku cca 6000 metrů. Kupříkladu vrata na Uhlišti byly od SH 6200metrů(silnice na Pohoří)
Nejmenší hloubka U-80-SH byla na úseku číslo P-15 Šmocárna, kde to bylo "pouze" 1960 metrů k HM IV/23.
Re: Re: Re: Re: Re: Pohoří na Šumavě
luboš | 1.10.2009 16:57 | id 6424 | nahlásit
Co myslíš tím "když se sundával v roce 1983 EZOH..."
Pokud vím, tak EZOH byl bez proudu od konce r.1965 a v r.1966 se likvidoval. Znamená to, že v r.1983 u vás existovala nějaká vyjímka ?
Pokud vím, tak EZOH byl bez proudu od konce r.1965 a v r.1966 se likvidoval. Znamená to, že v r.1983 u vás existovala nějaká vyjímka ?
Zde již nelze dále reagovat
Likvidace EZOH
Ludvo | 1.10.2009 21:36 | id 6431 | nahlásit
EZOH byl u 5.rPS součástí zachované tzv, Staré trasy ŽTZ, samozřejmě nefunkční!!!! Ta vedla blíže ke státní hranici. Jednalo se o zachovanou místy jen částečně trasu U-60 a EZOH zde sloužil jako její odrazovka blíže SH.
Z bPS přišel brzy na jaře roku 1983 povel ke ztažení U-60 a zbytků EZOH. Na likvidaci se podíleo družstvo ženijní roty bPS a každý den v týdnu četa z volna nebo výcviku. Velel vždy f-cionáč roty. Důvodem byla skutečnost, že se lesní správa stěžovala na potrhanou zvěř a jednak skutečnost, že tyto pozůstatky byli vidět na několika místech i z Rakouska. Poslední část se demontovala ve stoupání Eibenu na Jelení Vrch.
Ale jak sjem psal, kolem Kapelníkova ryb. bych to ještě snad našel.
Z bPS přišel brzy na jaře roku 1983 povel ke ztažení U-60 a zbytků EZOH. Na likvidaci se podíleo družstvo ženijní roty bPS a každý den v týdnu četa z volna nebo výcviku. Velel vždy f-cionáč roty. Důvodem byla skutečnost, že se lesní správa stěžovala na potrhanou zvěř a jednak skutečnost, že tyto pozůstatky byli vidět na několika místech i z Rakouska. Poslední část se demontovala ve stoupání Eibenu na Jelení Vrch.
Ale jak sjem psal, kolem Kapelníkova ryb. bych to ještě snad našel.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Pohoří na Šumavě
Zapoměl jsem dodat,že na www:/zeleznaopona.com mapy PS na pozici 41 je mapa Pohoří na Šumavě včetně drátů a pozorovatelen .Zdravím Pavel
Re: Re: Re: Pohoří na Šumavě
jak bylo napsáno, EZOCH šel od Kapelunku, původně cca 300 m za Pohoří a pak na Pavlínu a k HM III/50 nad Urlichovku. Později šel podél cesty vedoucí od roty ke Kapelunku, kolem roty a těsně kolem Pohoří, dále podél silnice až po Baronův most / ne hájenku ale mostek přes Pohořský potok/ ve směru od Pohoří před mostkem vlevo a dále lesem k 854, zbytky EZOCH likvidovány z bažin nd pohořím v roce 1991. Signální stěna U-80 šla od Mlýnského vrchu, po silnici do Černého údolí, za rotou, podél silnice na Žofín, kolem Šmocárny za fiňáky, na Javoří, na Pivonické skály, Polku, podel lesa nad Terčím dvorem, kolem vysokého napětí nad Uhlištěm nad Leopoldov, tesně kolem Leopoldova, na 854 a dále na Dolní Přibrání a Janovu vesces směr Tichá. Blíže na mapách / železná opona/ patrné i na letecké mapě "seznam.cz". Byl jsem se podívat v úseku letos v srpnu, KP U-80 postupně zalesňován jak uměle tak i náletem. Průsek EZOCHu je stále patrný. V úseku od Sahary po Eiben po EZOCHu je udělána nová cesta, využívaná hojně v uvedeném směru jako cyklosteska. Pokusím se zjistit kde je kronika 5. r PS a dám vědět. Jsem asi jeden z posledních sloužících u MV, který dne 25.3.1993, končil střežení SH z objektu roty na Černém Údolí. Následně útvar přestěhován již bez vojáků na bývalé obvodní oddělení Beněšov nad Černou, kde jsem setrval až do konce roku 1994. Pak jsem se vrátil zpět na Moravu / Sprána Jmk/ kde jsem do současné doby.
Re: Re: Re: Re: Pohoří na Šumavě
ludvo | 31.10.2009 21:50 | id 7206 | nahlásit
ahoj, od kdy jsi byl na Černém Údolí? Co píšeš je správné, jen si dovoluji doplnit, že trasu EZOH nahardila U-60 s KP jednostranně vnitrozemím. Ezoh nefukční...sloužil jako její odrazovka k SH. Rota střežila úsek IV/6-IV-28, HMIII/50 už byl Cetvinský, tam jsem nikdy nebyl.
Po kronice marně pátrám taky, v Brně v archivu není, tam jsou pouze Pohraniční knihy a plány OSH, vše je možno ofotit, jak mi odtud sdělili.
Po kronice marně pátrám taky, v Brně v archivu není, tam jsou pouze Pohraniční knihy a plány OSH, vše je možno ofotit, jak mi odtud sdělili.
Re: Pohoří na Šumavě
Slouzil jsem tam 1960. Ma nekdo fotky z te doby?
Dnes je tam skoro vsechno zdevastovane, byl jsem se tam mrknout - a uz jsem nepoznal, ve ktere budove byla PS... Vi to nekdo?
Dnes je tam skoro vsechno zdevastovane, byl jsem se tam mrknout - a uz jsem nepoznal, ve ktere budove byla PS... Vi to nekdo?
Re: Re: Pohoří na Šumavě
Něco málo o Pohoří na Šumavě najdeš když si klikneš na "DOBOVÉ FOTO" na hoře na těchto stránkách a tam si najdeš Pohoří
Re: Pohoří na Šumavě
Sloužil jsem v Pohoří v roce 1960. Před několika lety jsem se tam byl podívat - hrůza! Všechno k nepoznaní zdevastované, ani jsem uz nenašel, ve které budově vlastně PS byla... Má někdo fotky z té doby?
Re: Pohoří na Šumavě
Na Pohoři se nějak uplně zapomnělo.Za moji službu 77-79jarni termin to byla partyzanska rota pod velenim Mekyho.navštěva Obziny na vánoce a potom zrušeni roty
PS Černé údolí - 1982-84
Kdo jste v době 1982-84 sloužili na této
pohraniční rotě, dejte o sobě vědět. Už by bylo na
čase něco provést. Zatím čau.
pohraniční rotě, dejte o sobě vědět. Už by bylo na
čase něco provést. Zatím čau.
Re: PS Černé údolí - 1982-84
Nazdar kluci ,vy staří Žofínští tygři. Nejdříve
bych chtěl pozdravit Míšu Hojsáka,mého psovodského
mazáka,který mě chtěl několikrát nechat sežrat
Pirunou. Mimochodem by mě zajímalo,jak dlouho jsi
ji ještě měl.Doufám,že sis jí ještě užil. Mojí
Lorinku mi vzali do chovu ,to jistě víš, a Berušku
mi do civilu nedali,protože už jí měli vyhlédnutou
pro někoho z vyšších míst,i když se zrovna u nás
měnily feny za psy.Tak Míšo zdar a doufám,že si na
mě pamatuješ a brzo se ozveš. A teď musím
pozdravit mého kamaráda Šrapáka,se kterým jsme šli
do civilu pěkně zvesela. Rád bych se s tebou Péťo
letos setkal po 25.letech.Jedeme totiž s manželkou
29.7. do Jižních Čech na dovolenou a do 1.8. se
tam někde kolem Č.Budějovic a roty budeme
motat.Byl bych rád,kdyby ses mi ozval,nebo kdokoli
jiný z bývalých Žofíňaků na tel. 724210381,nebo na
mejl. Tak čau a čekám na brzkou odpověď,máme si za
ta léta o čem pokecat a zavzpomínat i na ty,kteří
už nejsou mezi námi. Kuďa
bych chtěl pozdravit Míšu Hojsáka,mého psovodského
mazáka,který mě chtěl několikrát nechat sežrat
Pirunou. Mimochodem by mě zajímalo,jak dlouho jsi
ji ještě měl.Doufám,že sis jí ještě užil. Mojí
Lorinku mi vzali do chovu ,to jistě víš, a Berušku
mi do civilu nedali,protože už jí měli vyhlédnutou
pro někoho z vyšších míst,i když se zrovna u nás
měnily feny za psy.Tak Míšo zdar a doufám,že si na
mě pamatuješ a brzo se ozveš. A teď musím
pozdravit mého kamaráda Šrapáka,se kterým jsme šli
do civilu pěkně zvesela. Rád bych se s tebou Péťo
letos setkal po 25.letech.Jedeme totiž s manželkou
29.7. do Jižních Čech na dovolenou a do 1.8. se
tam někde kolem Č.Budějovic a roty budeme
motat.Byl bych rád,kdyby ses mi ozval,nebo kdokoli
jiný z bývalých Žofíňaků na tel. 724210381,nebo na
mejl. Tak čau a čekám na brzkou odpověď,máme si za
ta léta o čem pokecat a zavzpomínat i na ty,kteří
už nejsou mezi námi. Kuďa
Re: Re: PS Černé údolí - 1982-84
No čau!To víš,že si na tebe pamatuju.Siru jsem měl
ještě přez dva roky a užil jsem s ní ještě moc
srandy.Pak začala padat na zadní nohy a už jsem ji
nechtěl trápit a nechal ji uspat,kamarád ze ZOO v
Praze ji dal obrovskou dávku a usnula mi v
rukou.Asi jsem měl mokrý oči.Myslím,že to byla
jedna ze psích legend 5.roty.Jinak mám fotky všech
psích holek co tam v těch pohnutých dobách s námi
válčily.Hodně jmen se mi vypařilo z hlavy(promiň
Ludvo),ale stačí se jen nějak připomenout a ono to
naskočí(viď Ludvo).Tebe si pamatuju,alePéťu
Procházku nevím,třeba se mi něčím připomene.M.H
ještě přez dva roky a užil jsem s ní ještě moc
srandy.Pak začala padat na zadní nohy a už jsem ji
nechtěl trápit a nechal ji uspat,kamarád ze ZOO v
Praze ji dal obrovskou dávku a usnula mi v
rukou.Asi jsem měl mokrý oči.Myslím,že to byla
jedna ze psích legend 5.roty.Jinak mám fotky všech
psích holek co tam v těch pohnutých dobách s námi
válčily.Hodně jmen se mi vypařilo z hlavy(promiň
Ludvo),ale stačí se jen nějak připomenout a ono to
naskočí(viď Ludvo).Tebe si pamatuju,alePéťu
Procházku nevím,třeba se mi něčím připomene.M.H
Re: Re: Re: PS Černé údolí - 1982-84
Tak to čumím, náhodou jsem zabrouzdal a co nevidím, Michal Hojsák, chovatel exotů Nazdar Míšo ty stará vojno. V květnu jedu do Údolí na kolo, tak zavzpomínám na proklínané i krásné chvíle našeho vojančení. L.S.
Re: Re: Re: Re: PS Černé údolí - 1982-84
hojsak | 3.4.2011 19:44 | id 29679 | nahlásit
Achoooj Lipču!!!Mašiuhlamikoovašumisiopanuamašimišničky!!! Pamatuješ?Míša Hojsáků
Re: Re: Re: Re: PS Černé údolí - 1982-84
Zdravím všechny sousedy z roty Černé údolí. Já jsem sloužil na Cetvinách a tak zkoumám okolní roty, jestli se neobjeví nějaké známé jméno. Teď koukám objevil se Libor Suchánek. Určitě je to ten slavný pátrač z Černého údolí r.81-83, se kterým jsem prožil celý přijímač a pak nas šoupli na roty vedle sebe. Oba jsme hráli na vojně fotbal za místní kluby a vidávali jsme se i na různých sportovních kláních mezi rotama. Libore my Cetvinští Tygři máme letos sraz po 28 létech a ubytováni budeme právě na bývalé rotě Černé údolí, takže jestli nemáš 3.-4.září 2011 nic na práci, tak se přidej k nám a přijeď taky. Snad si pamatuješ taky na nás.Měj se hezky, ahoj. Poledník Jenda.
Re: PS Černé údolí - 1982-84
déťa | 6.2.2010 22:41 | id 11310 | nahlásit
ahoj kluci končil jsem na jaře 83 a jezdil jsem z pásakem (détikem)
Re: Re: PS Černé údolí - 1982-84
ludvo | 8.2.2010 07:38 | id 11396 | nahlásit
ahoj Detíku, jasně že si na tebe vzpomínám...
VČ2-Ludvo.
VČ2-Ludvo.
Re: Re: Re: PS Černé údolí - 1982-84
K.P.déťa | 27.2.2010 22:59 | id 12738 | nahlásit
ludvo, víc informací, temno.
Re: Re: Re: Re: PS Černé údolí - 1982-84
ludvo | 9.3.2010 16:36 | id 13447 | nahlásit
VČ2, stahování staré trasy, KP...Tím sloupem máš na mysli voj. Pinke?
Re: Re: PS Černé údolí - 1982-84
L.J. | 25.2.2010 09:12 | id 12508 | nahlásit
Čau Detíku,to už je doba co jsme se neviděli.Doufam že se ti daří dobře.
Re: Re: Re: PS Černé údolí - 1982-84
K.P. déťa | 27.2.2010 22:45 | id 12734 | nahlásit
díky, mám se dobře. Mile mne překvapily tyhle stránky, jsou to krásné vzpomínky.Už se mi vybavují i některá jména a tváře k nim. Vzpomíname spolu s manželkou i na krasny navrat z vychazky, kdy jeden spolubojovník šplhající po rozsvíceným sloupem pouličního osvětlen křikl "sluníčko". Moric " pari puč ten čiérný šplh" a jine. Doufám že jsem v obraze. Mořkov?
OSH
Kilián z Lipoltova | 26.5.2009 17:54 | id 3731 | nahlásit
Zdar Michale,dej kontakt a já ti pošlu něco málo
případů z roty Černé Údolí z 80.let,letos v červnu
se chystám do Novohradek a chci projít zatím
nepoznaná místa-Ulrichov,SH -HM-IV/6-28,z roty prý
je penzion a dá se tam snad i přespat,dej vědět
případů z roty Černé Údolí z 80.let,letos v červnu
se chystám do Novohradek a chci projít zatím
nepoznaná místa-Ulrichov,SH -HM-IV/6-28,z roty prý
je penzion a dá se tam snad i přespat,dej vědět
Re: OSH
Čau Kiliáne.To by mě docela zajímalo,hlavně to co
jsem sám zažil a jak mi to podáš ty.Ukaž si myší
na mé jméno a je tam má adresa.Pozdravuj na
Žofíně,jestli se tam dostaneš.
jsem sám zažil a jak mi to podáš ty.Ukaž si myší
na mé jméno a je tam má adresa.Pozdravuj na
Žofíně,jestli se tam dostaneš.
Re: OSH
ahoj, já jsem tam byl v roce 82-84 jako velitel 2
čety. Kdy si tam byl ty? Ludvo.
čety. Kdy si tam byl ty? Ludvo.
PS
Kilián z Lipoltova | 8.5.2009 10:53 | id 3389 | nahlásit
Měl jsem jít na psovodskou PŠ,ale díky mým
nevhodným připomínkám šel místo mě Zdenek Závodný
,s kterým jsem byl ve družstvu v Suchdole.Pamatuji
také na P.Štěpánka a na Jirku Vítovce,s ním byla
docela sranda,taky tam byl Radek Gruštík,který byl
na čas přeložen do Dolnáku a měl na chvíli psa
Irona.Nelíbil se veliteli a tak jej poslal zpět.Na
Černém Údolí jsem jednou spal,když jsem stříkal KP
nějakým sajrajtem proti růstu trávy.
nevhodným připomínkám šel místo mě Zdenek Závodný
,s kterým jsem byl ve družstvu v Suchdole.Pamatuji
také na P.Štěpánka a na Jirku Vítovce,s ním byla
docela sranda,taky tam byl Radek Gruštík,který byl
na čas přeložen do Dolnáku a měl na chvíli psa
Irona.Nelíbil se veliteli a tak jej poslal zpět.Na
Černém Údolí jsem jednou spal,když jsem stříkal KP
nějakým sajrajtem proti růstu trávy.
Re: PS
Jó,tak to je skoro celá naše psovodská parta.Ještě
chybí Pepa Škornička a já.Přišel jsem z
Volar,výměnou za nějakého prominentního
synka.aspoň se to říkalo.Tak poslali mě,jako
průseráře a vzpurňáka.A samozřejmě na rotu
průserářů,na Žofín(Černé Údolí).Tehdá jsem se
cítil dotčeně,ale brzo mě to přešlo.Lepší místo mi
nemohli najít.Mazácká vojna,ale férová.Na
ostatních rotách jste byli chudáci v područí svých
furťáků.Ale žofíňáci měli své zákony a důstojníci
nás jen vedli.Myslím,že to bylo oboustraně
výhodné.Mnoho detailů jsem zapoměl,samozřejmě,ale
jinak vzpomínky?O.K.
chybí Pepa Škornička a já.Přišel jsem z
Volar,výměnou za nějakého prominentního
synka.aspoň se to říkalo.Tak poslali mě,jako
průseráře a vzpurňáka.A samozřejmě na rotu
průserářů,na Žofín(Černé Údolí).Tehdá jsem se
cítil dotčeně,ale brzo mě to přešlo.Lepší místo mi
nemohli najít.Mazácká vojna,ale férová.Na
ostatních rotách jste byli chudáci v područí svých
furťáků.Ale žofíňáci měli své zákony a důstojníci
nás jen vedli.Myslím,že to bylo oboustraně
výhodné.Mnoho detailů jsem zapoměl,samozřejmě,ale
jinak vzpomínky?O.K.
Re: Re: Re: PS
Noooo!Ford,řidič o půlrok starší,to jsem věděl hned,ale jméno mi ťuklo až po chvíli...Jančálek?Je to tak?Mám někde fotky.Ty,Mírové Sitora a Baďura,Moric(Pejko) a ještě někdo a někdo nás fotil,asi mlaďas.Je to focený někde u Žofína.Musím se pohrabat v tom mým bordelu a najít fotky a s pomocí boží to sem nějak dostat.
Re: Re: Re: Re: PS
Ludvo | 20.1.2010 06:09 | id 10180 | nahlásit
Ahoj Michale.
Kdyby se Ti něco povedlo najít a poslat.....
L.
Kdyby se Ti něco povedlo najít a poslat.....
L.
Re: Re: Re: Re: PS
L.J. | 21.1.2010 08:40 | id 10230 | nahlásit
Tak to mně těší,že si na mně vzpomínaš a jméno je taky dobře.Občas bývam se Zdenou Závodným.Na Siru si taky vzpomínam,před tebou ji měl Laco Potocký(Pavuk).Nějaké fotky mám taky,podívam se po nich.
Re: Re: Re: Re: Re: PS
Ludvo | 21.1.2010 10:54 | id 10237 | nahlásit
Zdeněk Závodný, starší psovod po Sitorovi....pozdravuj ho odemne...
Zde již nelze dále reagovat
ps
Kilián z Lipoltova | 30.4.2009 19:14 | id 3243 | nahlásit
Petr Štepánek sloužil v letech 81-83,tak jako
já,akorát já su dolnacký pes,může mi někdo
pomoci,kde stály špaky a u kterých úseků,na
manévrech jsem byl na Šejbech a pamatuji na styk s
Žofinaky na Mlýnském vrchu,kde se mi okolí velmi
líbilo,akorát nyní to tam stojí za zdupanou
trávu,naposled jsem tam u rybníky viděl starou
paní,která vybírala peníze na pláž u rybníka a
bylo mi z toho na blití,dnes se místu raději
vyhnu.
já,akorát já su dolnacký pes,může mi někdo
pomoci,kde stály špaky a u kterých úseků,na
manévrech jsem byl na Šejbech a pamatuji na styk s
Žofinaky na Mlýnském vrchu,kde se mi okolí velmi
líbilo,akorát nyní to tam stojí za zdupanou
trávu,naposled jsem tam u rybníky viděl starou
paní,která vybírala peníze na pláž u rybníka a
bylo mi z toho na blití,dnes se místu raději
vyhnu.
Re: ps
Tak ten špak na mlýňáku znáš,byl u toho i
piket.Další byl za SIS u Filipínky,ale ten se
nepoužíval.Pak byl v areálu roty.To byla levá
strana.Na pravé byl u Žofína,pak na Pivonických
skalách a poslední pod Pivnickými skálami u hlásky
PVOS.Na čísla úseků si nepamatuju.Jestli máš další
otázky a budu je moci zodpovědět,napiš.Čau Kiliáne
piket.Další byl za SIS u Filipínky,ale ten se
nepoužíval.Pak byl v areálu roty.To byla levá
strana.Na pravé byl u Žofína,pak na Pivonických
skalách a poslední pod Pivnickými skálami u hlásky
PVOS.Na čísla úseků si nepamatuju.Jestli máš další
otázky a budu je moci zodpovědět,napiš.Čau Kiliáne
pro Pitrise
Je tam někde Petr "Pitris" Štěpánků?
5r.PS
Tady v rohu stál špak se závorou,silnice vedla k
Žofínu a k Pivonicím.Hl.silnice je od križovatky
na Benešov n/Č a na Pohorskou Ves.Na druhou stranu
na Hojnou Vodu a k Mlýnskému ryb.,tam byl styk se
šejbákama.Na tu terasu se vycházelo z herny
(kulečník a bar).SIS vedoucí kolem roty byla
samostatná a nepatřila soustavě OSH.Ta vedla až za
rotou kolem lesa(byl tam muničák) a dál se stáčela
a kopírovala silnici k Žofínu.Tolik k hlavnímu
fotu.Až budu mít nostalgickou náladu,najdu fotky a
pošlu.
Žofínu a k Pivonicím.Hl.silnice je od križovatky
na Benešov n/Č a na Pohorskou Ves.Na druhou stranu
na Hojnou Vodu a k Mlýnskému ryb.,tam byl styk se
šejbákama.Na tu terasu se vycházelo z herny
(kulečník a bar).SIS vedoucí kolem roty byla
samostatná a nepatřila soustavě OSH.Ta vedla až za
rotou kolem lesa(byl tam muničák) a dál se stáčela
a kopírovala silnici k Žofínu.Tolik k hlavnímu
fotu.Až budu mít nostalgickou náladu,najdu fotky a
pošlu.
Film
"Historické" záběry roty:
http://www.youtube.com/watch?v=DGpnyH0H8uY&fea
ture=related http://www.youtube.com/watch?v=t4t
8DD_DkmM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=DGpnyH0H8uY&fea
ture=related http://www.youtube.com/watch?v=t4t
8DD_DkmM&feature=related
Rota PS
I já jsem před mnoho lety sloužil na této rotě za
vlády mjr. Kozojeda.Byla na delší dobu mým
přechodným bydlištěm.Těší mě , že již není ladem a
našla dokonalé využití.Rád na tu dobu vzpomínám,
věřím že nás je takových víc.Těším se na další
návštěvu ... snad se to povede v roce 2009.
vlády mjr. Kozojeda.Byla na delší dobu mým
přechodným bydlištěm.Těší mě , že již není ladem a
našla dokonalé využití.Rád na tu dobu vzpomínám,
věřím že nás je takových víc.Těším se na další
návštěvu ... snad se to povede v roce 2009.
Když se chce, tak to jde...
Netopýr | 23.8.2008 10:42 | id 63 | nahlásit
Vzpomínám na tento "rotní" penzion. :) Před pár
lety jsme se s přítelkyní a dalšími přáteli
pohybovali na kolech po Novohradsku a částečně i
pro rakouské straně hranice. Ubytování jsme
sice měli na jednom statku - Penzion a restaurace
Mexiko v Hradiši u Kaplice - ale od rána do večera
jsme byli v sedlech a šlapali do pedálů.
Nádhera! Jsem rád, že alespoň některé bývalé
areály PS našly využití a neskonšily jako mnoho
vesnic v pohraničí po II. světové válce. Díky
za oživení vzpomínek! :)
lety jsme se s přítelkyní a dalšími přáteli
pohybovali na kolech po Novohradsku a částečně i
pro rakouské straně hranice. Ubytování jsme
sice měli na jednom statku - Penzion a restaurace
Mexiko v Hradiši u Kaplice - ale od rána do večera
jsme byli v sedlech a šlapali do pedálů.
Nádhera! Jsem rád, že alespoň některé bývalé
areály PS našly využití a neskonšily jako mnoho
vesnic v pohraničí po II. světové válce. Díky
za oživení vzpomínek! :)
