| Předchozí | 1 fotografie O.Vítek z 80 | Další |

Letecký snímek brigády PS v Sušici z roku 2003. V té době ještě stály všechny budovy. (Snímek Mapy.cz)
Autor: O.Vítek | Pořízeno: 4.2011 | 79×
Autor: P.Mazanec | Pořízeno: 6.2011 | 1×
Sekce:
Kasárna 7. bPS
7. brigáda PS - Sušice
(80 fotografií)
Areál 7. bPS Sušice se nachází v severovýchodní části města, na ulici Nádražní.
V dnešní době (duben 2011) je již část budov zbourána. Jiné jsou opravené a slouží jako administrativní budovy, nebo budovy obytné. V bývalém autoparku sídlí různé firmy. Celý areál je volně přístupný.
Popis budov brigády:
1 - Hlavní brána.
2 - Parkoviště pro soukromé vozidla zaměstnanců a vojáků z povolání.
3 - Sídlo dozorčího útvaru a basa.
4 - Přízemí důstojnická jídelna, patro - štáb brigády.
5 - Velitelství brigády, sídlo operačního důstojníka.
6 - Zdravotní střediska a marodka vojáků zákl.služby.
7 - Fotoatelier.
8 - Kinosál.
9 - Knihovna a síň tradic.
10 - Truhlárna a dílna údržby správy budov (pracovali zde civilní zaměstnanci).
11 - Návštěvní místnost a ARMA.
12 - Výstrojní sklady.
13 - Výstrojní sklad a spojařský sklad.
14 - Ženijní sklad.
15 - Tělocvična.
16 - Přízemí: vchod od tělocvičny ? ubytovna důstojníků; hlavní vchod telefonní a radiová ústředna; 1. patro: spojovací rota; 2. patro: ženijní rota; 3. patro: spojový a ženijní náčelník, VKR.
17 - Křídlo učeben a PVS jednotlivých rot.
18 - Velitelská roty.
19 - Přízemí kuchyň a jídelna vojáků zákl. služby; patro RTZ.
20 - Proviantní sklady.
21 - Vstupní a vjezdová brána do autoparku.
22 - Stanoviště dozorčího autoparku.
23 - Sklady náhradních dílů na vozidla.
24 - Mobilizační sklad RTZ.
25 - Chladicí box na maso pro pohraniční psy.
26 - Autopark ženijní roty.
27 - Garážové stání aut ženijní roty.
28 - Garáže spojové roty.
29 - Dílna ženijní roty.
30 - Garáže mobilizačních aut ( vyjížděly jen při poplachu).
31 - Garáže mobilizačních aut.
32 - Mycí rampa.
33 - Výdejna PHM.
34 - TOV brigádní autoopravna.
35 - Hřiště PD.
36 - Psince a veterinární stanice.
V dnešní době (duben 2011) je již část budov zbourána. Jiné jsou opravené a slouží jako administrativní budovy, nebo budovy obytné. V bývalém autoparku sídlí různé firmy. Celý areál je volně přístupný.
Popis budov brigády:
1 - Hlavní brána.
2 - Parkoviště pro soukromé vozidla zaměstnanců a vojáků z povolání.
3 - Sídlo dozorčího útvaru a basa.
4 - Přízemí důstojnická jídelna, patro - štáb brigády.
5 - Velitelství brigády, sídlo operačního důstojníka.
6 - Zdravotní střediska a marodka vojáků zákl.služby.
7 - Fotoatelier.
8 - Kinosál.
9 - Knihovna a síň tradic.
10 - Truhlárna a dílna údržby správy budov (pracovali zde civilní zaměstnanci).
11 - Návštěvní místnost a ARMA.
12 - Výstrojní sklady.
13 - Výstrojní sklad a spojařský sklad.
14 - Ženijní sklad.
15 - Tělocvična.
16 - Přízemí: vchod od tělocvičny ? ubytovna důstojníků; hlavní vchod telefonní a radiová ústředna; 1. patro: spojovací rota; 2. patro: ženijní rota; 3. patro: spojový a ženijní náčelník, VKR.
17 - Křídlo učeben a PVS jednotlivých rot.
18 - Velitelská roty.
19 - Přízemí kuchyň a jídelna vojáků zákl. služby; patro RTZ.
20 - Proviantní sklady.
21 - Vstupní a vjezdová brána do autoparku.
22 - Stanoviště dozorčího autoparku.
23 - Sklady náhradních dílů na vozidla.
24 - Mobilizační sklad RTZ.
25 - Chladicí box na maso pro pohraniční psy.
26 - Autopark ženijní roty.
27 - Garážové stání aut ženijní roty.
28 - Garáže spojové roty.
29 - Dílna ženijní roty.
30 - Garáže mobilizačních aut ( vyjížděly jen při poplachu).
31 - Garáže mobilizačních aut.
32 - Mycí rampa.
33 - Výdejna PHM.
34 - TOV brigádní autoopravna.
35 - Hřiště PD.
36 - Psince a veterinární stanice.
Okres: Klatovy
GPS: 49°14'28.128"N, 13°31'52.514"E
Související fotogalerie
Dobové foto
- Pohraniční roty 7. brigády PS
- Sušice - brigáda - RTZ r. 1984-86
- Sušice - brigáda - vel. rota r. 1987-89
- Sušice - brigáda - velitelská rota r. 1986-88
- Sušice - brigáda - velitelská rota r. 1989-91
- Sušice - brigáda - ženijní rota r. 1979-81
- Sušice - brigáda - ženijní rota r. 1982-84
- Sušice - brigáda - ženijní rota r. 1987-89
- Sušice r. 1963-65
- Ze života 7. brigády PS
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
Spoj Rota
vel: Vorel Jarda , Technik Mikuš , politruk : Zach , Dielna : Vopálecký + Valenta , Holub ... FIFA rozhodca p.Veverka , šef spojenia :Málek... napíšte ak niečo viete - 88 - 90 , spoj rota...
R
R
Re: Spoj Rota
Ahoj zdravim te,ty jmena mi neco rikaji slouzil jsem 82-84,meli jsme Holouse velitele, Vopalecky,a nejvyssi byl Malek ahoj
Re: Spoj Rota
Ahoj pane kolego Zahorče nebo jak to mám napsat.Sloužil jsem v Sušici o 15 let dříve než ty,takže tyto jména neznám.Pouze jedno jediné a to je bývalý rozhodčí Veverka.Loni jsem se s ním potkal u pošty.Chvíli mu trvalo než si vzpomněl,ale protože jsem mu spravovával auto,tak pak už věděl kdo jsem!Takže,jak vidíš,tak ještě žije i když je mu už taky pár let.Vypadá velice dobře,stále chodí na fotbal,ale jestli ještě píská,to opravdu nevím.Ahoj.Luboš.
Re: Spoj Rota
Ahoj,
vsetky dostojnikov si pamatam. K tomu tam bol vel caty kpt. Jicha. Ten idisiel do civilu r. 90. Ja som bol na vojne 88-90. tiez spoj. rota Susice. Ale bol som v stavac, tak sme jazdili po pohr. rotach.
vsetky dostojnikov si pamatam. K tomu tam bol vel caty kpt. Jicha. Ten idisiel do civilu r. 90. Ja som bol na vojne 88-90. tiez spoj. rota Susice. Ale bol som v stavac, tak sme jazdili po pohr. rotach.
ročník 96-97
tak tady jsem měl 3 měsíce výcvik na spojaře :-) docela fajn kouknout na fotky a zavzpomínat :-)
por.Novotný
Nemá někdo kontakt na bývalého velitele rPS Roklan por.Novotného,ten zde sloužil od roku(1957..
Mělo by mu být tak okolo 80ti let.
Mělo by mu být tak okolo 80ti let.
rocnik 86 88
sluzil som na rote ako sofer narukoval som do volar a potom ma prevelili do visneho brodu az potom som sa dostal na brigadu som velmi rad ze som nasiel tuto stranku ked ma niekto pozna moze sa ozvat tak zatial
Velitelské rota 1971-73 sušice
Zdravím Luboše Bartůška a Všechny kamarády kteří jste sloužili
1971-73.V této době jsem byl u řidičů na velitelské
rotě které velel kpt.Jaroslav Forheim (bezva chlap)
a moc vzpomínán hlavně na spolubojovníka Jardu
Rezka-(jezdil s moskvičem ,já s autobusem hlavně s fotbalistama) ale samozřejmě na všechny kluky i z RTZ a spojroty.Tak se kluci ozvěte třeba na
mobil:607712885 Všechny Vás zdravím
Pepa Hynek Srní 7 Šumava
1971-73.V této době jsem byl u řidičů na velitelské
rotě které velel kpt.Jaroslav Forheim (bezva chlap)
a moc vzpomínán hlavně na spolubojovníka Jardu
Rezka-(jezdil s moskvičem ,já s autobusem hlavně s fotbalistama) ale samozřejmě na všechny kluky i z RTZ a spojroty.Tak se kluci ozvěte třeba na
mobil:607712885 Všechny Vás zdravím
Pepa Hynek Srní 7 Šumava
Re: Velitelské rota 1971-73 sušice a RTZ
Ahoj Pepo!Tak snad to rozjedem.Už máme zase pár lidí,které jsem vypátral,ale taky,bohužel nám jeden kamarád zemřel.Byl to Artuš Truxa,který byl nemocný.Přesto věřil,že se s námi napřesrok sejde.Nebylo mu ani 61 let.Škoda,ale už ho neuvidíme.Čest jeho památce!L.Bartušek.
Re: Re: Velitelské rota 1971-73 sušice a RTZ
Ahoj Luboši,jsem rád,že jsi se do toho tak pustil,letos
byl sraz 7.bPS v Sušici mrkni na www.klub-pohranici.c… příští rok to nesmíme propást.Dlužíme to Artušovi.
Měj se hezky,Pepa
byl sraz 7.bPS v Sušici mrkni na www.klub-pohranici.c… příští rok to nesmíme propást.Dlužíme to Artušovi.
Měj se hezky,Pepa
1981-83
k***a hoši-já byl kuchař na RTZ-to jsme se namakali abyste se pořádně nažrali-k***a knedle ručně atd.. to byla makačka - zf´draví tom kejř-kuchař a bubeník skupiny TOPS-zkoušeli jsme v Yugoklubu AHOOOJ
Re: 1981-83
tom kejř | 19.12.2011 17:16 | id 39356 | nahlásit
a taky pamatuju provianťáka podpráporu Mráze
Re: Re: 1981-83
tom kejř | 19.12.2011 17:16 | id 39357 | nahlásit
a politruka na RTZ poručíka Kopačku
Re: Re: 1981-83
Zdar kluci.Ja jsem sloužil pod Mrazem 65-67 byl to fajn chlap.Vozil jsem proviant po celé brigáde,náčelnika mi dělal maj.Mareček .Prodělal jsem také kuchařsky vycvik. Pak jsem byl na hospodářské čete, na tom dřevěnem baráku .V roce 1966 nás předělali na armáďáky hodně kluků odešlo a nás přestěhovaly na velitelskou rotu.Velel nám kpt. Pech.Staršinu dělal prap.Bagár .Jinak nemám moc zpráv o klukách..Jen jsem se dočetl o Zdenkovi Součkovi, vařil na Polomu.Třeba se někdo ozve.Zdravím všechny .Honza ze skladu
telefon 724534954
e-mail janprocingrsenior@seznam.cz
ps fotky z vojny jsou na gmail.rajce.net
telefon 724534954
e-mail janprocingrsenior@seznam.cz
ps fotky z vojny jsou na gmail.rajce.net
rok 1971 až 1973 Sušice
Zdravím kamarády vojáky,kteří sloužili na RTZ v Sušici od r.1971 do r.1973.Kluci ozvěte se!Pokoušíme se dát dohromady sraz.Zatím je nás jen pár,ale věřím,že nás bude aspoň 20 až 30 lidí.Speciálně bych rád viděl Fr.Beznosku,který jezdil někam na Moravu za holkou,ale byl myslím z Prahy.Nenechte se pobízet a pište.Už jsme staří dědkové,tak bude fajn zavzpomínat na vojnu!
Re: rok 1971 až 1973 Sušice
Jaroslav ČERVENÝ | 24.11.2011 18:43 | id 38334 | nahlásit
Ve stejných letech jsem sloužil v Sušici na spojrotě. Občas se potkám s Josefem Vizingerem, který sloužil v té době na RTZ za velitele Zemana. Spojrota / náš ročník / již měla sraz loni v létě - docela se to zdařilo. Jestli máš zájem snažil bych jsem se sehnat kontakt na Pepíka Vizingera a předat tě to. Zdravím všechny brigádní starý psy.
Re: Re: rok 1971 až 1973 Sušice
Ahoj Jardo!Tvé jméno mi sice nic neříká,ale to vůbec nevadí.Hlavní je,že jsme byli ve stejnou dobu na stejném místě.Nevím odkud jsi,ale i to je jedno.Nějaký Vizinger na RTZ byl,ale myslel jsem,že se jmenoval Jarda.Bydlel někde poblíž Klatov,v Mochtíně nebo za ním.Jo Těšetiny se to jmenovalo!Možná se mýlím,je to moc let.Možná se jedná o jiného Vizingera,ale to nevadí.Důležité je,že ses ozval a postupně to můžeme dávat dohromady.Já bydlím v Chrástu u PM.Zájem o kontakt samozřejmě mám a nejen na Pepíka.Budu rád,když mi ho pošleš,ať už na mail nebo sem na tyto stránky.My jsme byli asi blbej ročník,protože když se podíváš vedle,tak hodně spolu komunikují ročníky 1984-86,1987-89atd.,ale 1971-73 se tu vyskytuje sporadicky.Ještě se ti trochu připomenu.Dělal jsem v autoskladu u Kůzla.Bylo to nad dílnou.A zrovna nedávno jsem byl v Sušici a mluvil jsem s ním.Tak zatím ahoj a ozvi se.Luboš.
Re: Re: Re: rok 1971 až 1973 Sušice
Jaroslav Červený | 2.12.2011 11:37 | id 38664 | nahlásit
Ahoj Luboši! K tomu Vizingerovi - máš pravdu, že byl z Těšetin u Mochtína, ale určitě se jmenoval Pepík. Byl to dobrý fotbalista - v dorostu jsme velice krátce hráli spolu v jednom družstvu. Ještě před vojnou odešel hrát za Mochtín. Byl určitě větší talent než já. Měl povoleno každou neděli jezdit domů hrát fotbal. Naposledy trénoval mužstvo Nalžovských Hor v okr. přeboru Klatovska. Já už mám sraz naší roty za sebou - myslím si, že kontakt na Vizingera seženu a pak tě ho předám. To bude z mé strany všechno. A ještě k tomu Kůzlovi - vím, že ve skladu s ním byla ještě jedna paní / možná, že se jmenovala Jůzová - to ale nevím jistě /. Měj se hezky, ahoj !
Re: Re: Re: Re: rok 1971 až 1973 Sušice
Buď zdráv Jardo!Jsem rád,že ses ozval i když já jsem tu teď taky pár dní nebyl.Budu rád za kontakt na Pepíka (asi se tak skutečně jmenoval).Je to fakt hrozně dlouho,tak už ty jména vypadávají.Na tu paní ze skladu si samozřejmě pamatuju,ale to jméno jsem zapomněl i když mi ho minule Kůzl říkal.Jedu do Sušice v neděli 18.12.Nemám vůbec tušení odkud jsi,ale pokud je to poblíž Sušice a měl bys někdy chuť si dát rande,budu rád.Měj se zatím hezky a sháněj to číslo na Pepu.My s vnučkou občas jezdíme do Mlázov do Pohádkového domu.Je to u Mochtína a mnohokrát jsem ženě říkal,že tam mám kámoše z vojny,ale nikdy jsem se tam nezastavil,abych se na Pepíka zeptal.Musím to napravit.Ahoj a ozvi se zase.Luboš.
Re: Re: Re: Re: rok 1971 až 1973 Sušice
Zdravím tě Jardo!Díky za to číslo na Pepíka.Už jsem mu volal a byl to fajn rozhovor.Nejen,že věděl kdo jsem,ale domluvili jsme si rande po svátcích.Jedu občas linku do Sušice a on bydlí v Miřenicích,kolem nichž projíždím.Tak věřím,že nekecá a ukáže se.Tebe bych taky rád viděl.Psal jsi,že bydlíš v Klatovech a tam jezdím občas taky.tak se domluvíme a můžeme se sejít!Ahoj.Luboš.
Re: Re: Re: Re: Re: rok 1971 až 1973 Sušice
František Trkovský | 18.4.2012 18:29 | id 45052 | nahlásit
Zdravím Tě Luboši,napověděl si mi a já si vzpomněl,Kůzl měl v r. 79-81 hodnost nadporučíka na ženijní rotě, docela by jsem byl zvědav,zda si na mě pamatuje,jezdil jsem s autojeřábem T138 a hrával jsem stolní tenis za RH Sušice a on byl v té době politruk,jestli s ním dáš opět řeč,můžeš se zeptat,zda si vzpomene a myslím,že by nebyl problém se s ním sejít, když by měl zájem.Měj se fajn. Franta
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: rok 1971 až 1973 Sušice
Ahoj Luboš. Ten Kuzl z autoskladu potom náhodou nerobil politruka na ženijnej rote? Za mna 82-84 bol u ženistov kpt. Kuzl politruk.
Re: Re: Re: Re: rok 1971 až 1973 Sušice
František Trkovský | 16.4.2012 07:50 | id 44951 | nahlásit
Ahoj Juliane,já jsem byl na ženijní rotě 79-81 a Kuzl byl jako politruk,ale asi měl ještě nižší hodnost než kapitán. Ahoj
Re: Re: Re: Re: Re: rok 1971 až 1973 Sušice
Ahoj Juliáne a Františku!Myslím,že máte pravdu.Kůzl po mém odchodu do civilu šel dělat politruka,ale nevím,jestli k ženistům nebo na velitelskou.Původně byl nadpraporčík,ale mám dojem,že pak složil důstojnické zkoušky a byl nadporučíkem.Ale to nevím jistě.Můžu se ho však zeptat.Občas ho při mých cestách do Sušice vidím.Před pár týdny seděl u mě v autobuse,pili jsme kafe a vzpomínali na vojnu.Je mu už kolem 80 let,ale vypadá skvěle,myslí mu to,bohužel je už sám.Před 3-4 roky mu zemřela žena.Znal jsem jí.Byla to pěkná a hodná paní.Škoda,ale ani my tu nebudeme věčně!Tak kluci,mějte se fajn.Jsem rád,že jsem vám mohl poskytnout aspoň pár informací.Ozvěte se zase!Luboš.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: rok 1971 až 1973 Sušice
Ahoj Františku!I já jsem hrál za RH Sušici stol.tenis.Tehdy nás vedl mjr.Hanžl.Bohužel,už si nepamatuji jména mých spoluhráčů.Byl tam nějaký Pavel ze Slovenska,jo a jeden se jmenoval Jirka Leder.Už je to moc let a tobě ty jména stejně nic neřeknou.Sloužil jsi 8 let po nás.Až budu s Kůzlem,připomenu mu tvé jméno.Snad si vzpomene.Ono mu to pálí dobře.Tak zatím ahoj a zase napiš!Luboš.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: rok 1971 až 1973 Sušice
František Trkovský | 28.4.2012 12:05 | id 45337 | nahlásit
Ahoj Luboši,nás také vedl major Hanžl, jméno si pamatuji.Tak nyní budu čekat, jakou bude mít pamětˇKůzl,až se zeptáš,zatím ahoj Franta.
Zde již nelze dále reagovat
ženista
Prosím ozvěte se, kdo jste nastoupil jako ženista vr. 1961Děkuji Martinec
Re: ženista
Pro Bartusek Lubos Slouzil jsem v Susici na zenijni rote 82-84 jako strojnik buldozeru. kpt Kuzl delal politruka. V lete chci navstivit Susici rad bych se snim setkal je mozne na nej sehnat kontakt.Diky za odpoved
Re: Re: ženista
Ahoj Vláďo!Do Sušice jedu 18.a 19.5.Sice nevím úplně přesně kde Kůzl bydlí,ale mám tam dceru a ta ho vypátrá.To nebude problém!Takže ten kontakt budeš mít.Jak už jsem tady psal minule,Kůzl je na tom dobře.Výborně vypadá,myslí mu to a určitě bude rád,když si s někým známým pokecá.Tak vydrž do 18.5.Zatím ahoj.Luboš.
Re: Re: Re: ženista
ČERVENÝ Jaroslav | 30.4.2012 08:58 | id 45392 | nahlásit
Ahoj Luboši, ozývám se po delší době. Někde výše jsem četl, že jsi hrál stolní tenis za RH Sušice a že si jména již nepamatuješ. K tomu článku mě to už nepustilo, tak to napíši sem. Se mnou byl na spojrotě Karel Holeček / z Horažďovic / a hrál také za RH. Nyní dělá v Klatovech u ČD. To jen pro připomenutí.Tak se měj hezky a pojedeš-li do Klatov, tak se ozvi. Ahoj. Jarda.
Re: Re: Re: Re: ženista
Ahoj Jardo.Je dobře,že ses ozval.Máš pravdu,na Karla si dobře vzpomínám.Byl to velký bojovník.Mluvil jsem s ním několikrát v civilu.Dělával výpravčího ve V.Hydčicích.No jo,časy letí!Pak s námi hrál nějaký Šimák z Tábora,Pavel Hoffsteter z Prievidze a ten již zmiňovaný Jirka Leder.Přeci jenom nejsem takový b***c,jak jsem si myslel.Počkám 2-3 dny a hned si na jména vzpomenu.Tak jo Jardo,měj se fajn a určitě se ozvu.Ahoj.Luboš.
Sušice - PS - spojrota 1964-1966
Ozve sa mi niekto z bývalých spolubojovníkov spojroty PS Sušice z r.1964-1966?
Re: Sušice - PS - spojrota 1964-1966
Jaroslav ČERVENÝ | 19.12.2011 16:58 | id 39352 | nahlásit
Pane Varga, přeji vám hezký den. Sloužil jsem na spojrotě téměř deset let po vás / 71 -73 /, takže nejsem váš spolubojovník. Velice by mě zajímalo, kdo za vás sloužil na spojrotě z vojáků z povolání. Za mě to byli: Kogler, Kolář, Tlustoš, Vaněra, Zeiner. Budete-li ochoten mě odpovědět, velice vám předem děkuji.
Sloužil jsem za velitelské rotě 1980-81
Zdravím všechny orly z velitelské roty, tak nás totiž ve svém často podrouženém stavu nazýval velitel mjr. Martin Karásek. Na vojně jsem byl se funkci brigádního fototgrafa a promítače kina v Yugoclubu. Mám velice mnoho vzpomínek a dokonce i obrazového materiálu, tak to sem časem nějak naposílám. Do dnešní doby se s páru kluky každoročně setkáváme a musím říci, že jsme dodnes skvělá parta. Dnes jen v krátkosti, rotě kdy jsem tam sloužil já, velel již zmiňovaný mjr. Martin Karásek, politruka dělal kpt. Jarda Čížek, velitele čet por. Lačňák, kpt. Karek Sedlák, výkonný praporčík a trenér zlatých noh (RH Sušice) nprap. Franta Lunda. Jinak v ten rok to podespal Karlík Sedlecký, který byl náš ročník, ale byl Sušičák, tudíž se nebylo čemu divit. Tolik na úvod, abych vás nezahltil informacemi. Jinak pokud se sem někdo z kluků, co mě znali, podívá, budu rád za jakoukoukoliv reakci. Zdraví Milan Bednařík
Re: Sloužil jsem za velitelské rotě 1980-81
Čau Milane,na velitelské rotě jsem sloužil jaro 1980-82 jako řidič autobusu.Tyto stránky sleduji asi půl roku a čekal jsem, kdy se ozve někdo z našeho ročníku(Majorník,Sojma,Klaban,Uhlíř,Jelínek).Jsem rád, že jsi napsal a chci se zeptat, kdy a kde se scházíte,rád bych se zůčatnil.Zdravim orly a ozvěte se.Libor.
Re: Re: Sloužil jsem za velitelské rotě 1980-81
Ahoj Libore, ani nevíš, jakou mám radost, že ses ozval. Velice dobře si na tebe vzpomínám i na ostatní kluky, které jmenuješ. Z nich se občas vídám jen s Vencou Jelínkem, ale často si vzpomenu i na vás ostatní. My se scházíme s klukama Jirou Černým, Jirkou Šálem, Jirkou Fialkou, Petrem Dvoutetým každoročně na podzim v některé z pražských hospod a je tam vždy bezva nálada. Ještě s námi chodil Zdeněk Hess, ale ten bohužel zemřel v roce 1995. Pokud bys měl zájem, a měl možnost přijet, všichni budeme rádi. Vloni se u mě stavil po 20. letech i Ludvík Terš, jestli si na něj pamatuješ, byl tu na výletě s vnoučaty:-) Všichni jsme trochu zchátrali, ale nikdo se moc nezměnil povahově a to je dobře. Pokud mi pošleš mail, dám ti vědět termín srazu, bývá to tak zkraje října. A co vy, vy se nescházíte? Moc rád bych ty kluky viděl, jistě by bylo na co zavzpomínat. Dávám nyní dokupy nějaké fotky a chci je sem poslat, protože je to přeci jen historie, a je dobré, aby nezůstala zapomenuta. Chlape dík, že ses ozval a těším se na brzké setkání. Milan
Re: Re: Re: Sloužil jsem za velitelské rotě 1980-81
Ahoj Milane,na všechny se dobře pamatuji i na Ludvu,ale s klukama z našeho ročníku v kontaktu nejsem,proto stále hledám, jestli se někteří ozvou.Napiš na LPichlik@seznam.cz Zatim čau,Libor
Re: Re: Sloužil jsem za velitelské rotě 1980-81
Ahoj Libore, dík za reakci, a jakmile budu něco vědět ohledně srazu, ozvu se na mail. Hezký zbytek léta a brzy nashledanou. Milan
Re: Re: Re: Sloužil jsem za velitelské rotě 1980-81
tom kejř | 11.12.2011 10:20 | id 38991 | nahlásit
čau Milane na tebe si pamatuju-hrál jsem na bubny v Yugoklubu a vařil jsem na RTZ u Pecha-čau tom
vysvětlení některých fotografií
Na tomto útvaru jsem sloužil od května 78 do dubna 80 na RTZ. Velitelem roty byl mjr. Pech. Dělal jsem ve výzbrojním skladě. Vrata na fotografii č. 19 se otevírala 1 krát do roka při bojovém poplachu k rychlejšímu opuštění útvaru. Dřevěné budovy na obrázku č. 33 a 34 sloužily jako síň tradic. Byl bych rád, kdyby se někdo ozval, kdo také v těchto letech sloužil na RTZ.
Re: vysvětlení některých fotografií
Sloužil jsem na velitelské rotě v letech 77 - 79 jako řidič autobusu. Na mjr. Pecha si dobře pamatuji, jeho dceru si vzal za manželku Vácha z naší roty. Velitelem naší roty byl "prcek" mjr. Karásek. S autobusem jsem parkoval hned v první garáži s největšími vraty v řadě. To co píšeš, je všechno pravda, na buzeráku se dělali denní nástupy. Mjr. Karásek vždy úžasně pochodoval před velitele brigády. Moje nejlepší výjezdy byli s fotbalisty divizní RH Sušice a s holkama ze Sola Sušice. A vůbec nejlepší byli s manželkama furťáků do vinných sklípků. Je na co vzpomínat.
Re: Re: vysvětlení některých fotografií
Čau Pavle T.pamatuju si tě z Volar z výcviku 3.rota řidiči.Já šel potom na Javoří pilu 6.Jezdil jsem do Sušice na opravy s v3s a na výměny materiálu.Potkávali jsme se.
Re: vysvětlení některých fotografií
tom kejř | 11.12.2011 10:18 | id 38989 | nahlásit
já tam za Pecha sloužil v roce 1981-82 v kuchyni-byl ostrej ale jinak dobrej-jednou jsem se s nim ožral ve Fialce
Re: Re: vysvětlení některých fotografií
tom kejř | 11.12.2011 10:18 | id 38990 | nahlásit
esipak ještě žije
7.bPS
Ještě se vrátím k fotu č.76 , zde stával u silnice špak a potom se táhla sis kolem fot. hřiště , za autoparkem , veterinou k severovýchodnímu cípu brigády. Zde stával druhý špak a poslední třetí byl u hl.brány a sloužil pro DKV. Jinak SiS vedla od hl. brány podel hl. silnice ( Nádražní ul.) a to pouze v horní časti zdi ( tzv. téčka) + funkční fénix který byl na dvě časti, první od hl. brány nad zdí po bránu foto č.18. Druhý fenix hlídal již zmíněnou bránu foto č. 18 , za mě velmi málo využívaná!
Potom už následovala klasická SiS kolem celé brigády , až k spoj rotě. Jižní čast brigády byly sklady a tam se nemuselo SiS stavět.Budovy skladů byly prvorepublikové , snad bývalá koželužna.Foto 44 byl sklad proviantu, myslím tu věžičku vzadu vpravo.
Potom už následovala klasická SiS kolem celé brigády , až k spoj rotě. Jižní čast brigády byly sklady a tam se nemuselo SiS stavět.Budovy skladů byly prvorepublikové , snad bývalá koželužna.Foto 44 byl sklad proviantu, myslím tu věžičku vzadu vpravo.
Re: 7.bPS
Čau Mázo,
zdraví tě tvůj holub Vaňous...:)
Jak jde život? Napiš na můj e-mail: chor.che@seznam.cz
zdraví tě tvůj holub Vaňous...:)
Jak jde život? Napiš na můj e-mail: chor.che@seznam.cz
7.bPS
Zdravím všechny co prožily část života na 7.bPS v Sušici. Na snímku č. 4 chybějící část budovy byla za mě ( jaro 87-89 )přízemí DKV ,strážnice + menší basa a tím tedy vjezd +hlavní brána s brankou byla v pravé části brigády směrem do centra. Na let.snímku č.1 to je patrné v levo. Nad Dékávou a dozorčím útvaru , byl týl a vpravo štáb , zpravodajci potom v přízemí jídelna lampasů.
Na snímku č.42 je vpravo velitelská rota i s dobovou výzdobou, vlevo RTZ v patře a dole kuchyň + jídelna mužstva. Na snímku č.9 se jedná o vchod do brigády až po revoluci , kdy zde byla nová pohraniční policie.
Zbouraná čast jižní strana, tam byla u vchodu fotokomora, návštěvní místnost , arma ,sklady a v rohu měli lampasáci svůj bar. Vchod byl, ale mimo brigádu. Nově opravené domy u řeky Otavy jsou bývalá spojrota , ženisti, tel. ústředna a na horním patře byli VKR. Ta budova co opravdu vypadá jako sámoška , byl kinosál , zasedací místnost a místní kapela zde měla zkušebnu. Na snímku č.37 byl vpravé časti dole zubař , doktor , nahoře ošetřovna. Vlevo potom štáb , zpravodajci , týl a to už jsme zase u zbořené časti.
Na snímku č.42 je vpravo velitelská rota i s dobovou výzdobou, vlevo RTZ v patře a dole kuchyň + jídelna mužstva. Na snímku č.9 se jedná o vchod do brigády až po revoluci , kdy zde byla nová pohraniční policie.
Zbouraná čast jižní strana, tam byla u vchodu fotokomora, návštěvní místnost , arma ,sklady a v rohu měli lampasáci svůj bar. Vchod byl, ale mimo brigádu. Nově opravené domy u řeky Otavy jsou bývalá spojrota , ženisti, tel. ústředna a na horním patře byli VKR. Ta budova co opravdu vypadá jako sámoška , byl kinosál , zasedací místnost a místní kapela zde měla zkušebnu. Na snímku č.37 byl vpravé časti dole zubař , doktor , nahoře ošetřovna. Vlevo potom štáb , zpravodajci , týl a to už jsme zase u zbořené časti.
Re: 7.bPS
Jarda III | 27.4.2011 08:26 | id 30684 | nahlásit
Těsně před RTZtkou byla ještě škrabka na brambory.Ještě teď vidím ty 50 litrové hrnce.Někdy bylo spestření,že brambory musely být nakrájené na kostičky do polívky.Jídelnu pro záklaďáky zrušili v roce 1990 z hygienických důvodů a pak se chodilo do lampasácké s obsluhou.
Pod číslem 13 v rohu měli furťáci svůj klub a pořádali tam oslavy.Jednou jsem tam zažil i svatbu.
Pod číslem 13 v rohu měli furťáci svůj klub a pořádali tam oslavy.Jednou jsem tam zažil i svatbu.
Re: Re: 7.bPS
-Zdravím Jerdu III , kde si sloužil na brigádě , nemáš dobové fota. Zdraví střelec - pátrač Máza jaro 87-89
Re: Re: Re: 7.bPS
Jarda III | 2.5.2011 15:06 | id 30892 | nahlásit
Tak to nejsi ani můj suprák.Já jsem byl na brigádě později od roku 90 do 91,pak mě převelili do Českých Budějovic.Sloužil sem na velitelce za Lundy a pak za Sedleckého.Možná byli někteří Tvoji mladí moji staří.
Re: Re: Re: Re: 7.bPS
Tak Lunda za mě byl velitel roty od roku 88 po Řezníčkovi , Sedlecký byl politruk mám na něho spojení . Z mých mladých si vzpomínám na Koubu, Vaněčka , Šmuda atd. Mám jejich fota a snad se my to podaří dát na vojensko.
Re: Re: Re: Re: Re: 7.bPS
Jarda III | 3.5.2011 19:01 | id 30936 | nahlásit
Sedlackého udělali pak velitelem roty,protože Lunda šel na štáb a chtěl mít klid na trénování fotbalistů.Ty jména mi nic neříkají.Možná byli po revoluci v Praze u policajtů a na rotě zůstali jen ti průseráři.Vidra-Slovák,Sátek-Maďar(boxer),Saidl-Pražák a další,ale jména si už moc nepamatuju.No pak tam přicházeli další právě z Prahy,když udělali průser.Supráky si pamatuju jenom dva.Jáno Kravec,Tono Goldberger-oba vychodňáři.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: 7.bPS
A co Machovec ,byl ještě na rotě. Jinak Sedlecký se snad má dobře , slouží snad na Rudě, Lunda je v důchodu a chodí prý na pivko do skleníku.
Re: Re: Re: Re: Re: 7.bPS
Jarda III | 3.5.2011 20:36 | id 30941 | nahlásit
Jo,jo Vlasta Machovec tam byl pořád jako vykoňák.Ještě tam byl Kovařík něco s autama.Slováci mu říkali "Bárošero".Jeden suprák tam pak dostal prokurátora,že svého mladého nakopnul ožralý do oka,které mu potom tak tak zachránili.Sedlecký nás pozoroval na stojce kolem kasína z balkonu dalekohledem jestli poctivě chodíme.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: 7.bPS
šváb | 9.2.2012 18:23 | id 42104 | nahlásit
Tak konečně někde nějaká známá jména, já přidám Soumar, Špaček, Adamus, Provázek, Švábenický (já), Mouka, Vrťátko, Vocásek ....
Re: Re: Re: 7.bPS
Jarda III | 9.2.2012 21:48 | id 42116 | nahlásit
Já sem byl tvůj mladý.Uměl si mylím docela pěkně kreslit a taky si myslím docela rozuměl chemii.Jednou si myslím dorazil do kasína i když jste byli v civilu.Jestli mě paměť neklame.Mám doma i fotku,když jste se fotili před rotou před odchodem do civilu co fotil Mouka brigádní fotograf,ale Ty tam nejsi.Jsou tam Berka,Kendra,Stránský,Paták,Vidra,Sátek,Barnák,Šmo lík,Lízner,Provazník,Jakab,Rambousek,Vostárek,Matě jček a samozřejmě Sedlecký.Adamus byl moje číslo.Dál tam byli Čaněk ( já ) Nábělek,Igari,Horák,Buksa,Hajdík ....
Re: Re: Re: Re: 7.bPS
schwaboid | 16.2.2012 17:04 | id 42420 | nahlásit
Jojo dorazil jsem týden po :-))) Chodil jsem tam za jednou paní .... Kreslit mě docela bavilo, "100" naše i komárů byla moje práce, taky ty linoryty, co se pak přes ně stříkali různé motivy na trika. Jó to už je dávno .... Nábělka a Buksu si pamatuju, i Tvoje jméno je mi povědomý, odkud jsi? Taky mám pár fotek z kasína a tu fotku co popisuješ fotili když jsme byli v base, pobili jsme se tenkrát se Špačkem a Soumarem a dostali všichni oko :-)
Re: Re: Re: Re: Re: 7.bPS
Jarda III | 16.2.2012 22:31 | id 42433 | nahlásit
Já sem z Ostravy.Vlastně moje číslo byli všichni skoro ze Severní Moravy.Tu stovku jste měli pěknou.My jsme si taky užili basy jak se provalila vybraná bedna nábojů na muničáku.Chodili jsme na střídačku skoro celá rota.Bylo to v létě a Vy už jste byli v civilu.Myslím že tenkrát jeli za někým co byl v civilu pro signální pistol.Jo,jo na muničáku bylo veselo.Hlavně když byla zastávka ve vesnici Rok.Buksu potom někdo sejmul na stojce na muničáku a pak ho převelili.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: 7.bPS
Schwaboid | 17.2.2012 09:25 | id 42447 | nahlásit
Do Roku pro čůčo, čaj ze startek :-))) Hranolky, pálení černých šuplíků v kamnech. Jednou někdo střelil v cimře na muničáku omylem do podlahy. Taky 5l sklenice s vodou na komín. Jo a tu bednu si myslím vybral někdo ještě náma (sněhuláci 89´). Ostraváci byli silná sestava .... co Gargulák, ten byl odkud? :-) S Buksou netuším, to už jsme tam asi nebyli.
Re: Re: Re: Re: Re: 7.bPS
Jarda III | 17.2.2012 10:24 | id 42449 | nahlásit
V té podlaze to bylo zalepené igelitem.To tam střelil takový malý vychodňár jak vypil rozmrazovač.Potom mu z toho hrablo.To jste tam ještě nebyli.Bylo tam tenkrát jenom pár z Vašeho čísla.Zbytek byl u policajtů.Ty flašky na tom komíně byla docela p***l.Gargulák byl myslím taky někde od nás.V Roku pytel piva nebo deset litrů čuča a už se strážilo.Buksu tam někdo sejmul jak odváželi zásoby z muničáku na likvidaci.Bylo to velké vyšetřování,ale nic nezjistili.Potom tam chodili nějací magoři z vesnice a házeli po nás kameny.Dali nám pak na rotu kuchaře Mrázka a ten to pak vyřešil.Jak házeli po něm,tak pár krát po nich vystřelil a od té doby byl klid.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: 7.bPS
schwaboid | 17.2.2012 11:00 | id 42452 | nahlásit
Střílelo se tam i za mě, vzadu jak se spalo, před tou krajní postelí. Na jméno si už nevzpomenu.
Re: Re: Re: Re: Re: 7.bPS
Jarda III | 17.2.2012 11:43 | id 42456 | nahlásit
Je to možné.Tam se děly věci.Starší půlka tam střelil jednou srnu a Vaše číslo ( takový namakaný kulturista,blonďák,chodil hodně do posilovny )myslím veverku.Vzal si ocas,ale byl plný blech.Nejvíc mě vytočilo,když předělali dole koupelnu.Těšil sem se,že až budu starý,tak se budu moct koupat v bazénu,ale oni to celé předělali a dali tam jenom sprchy.
Zde již nelze dále reagovat
Re: 7.bPS
zdravim , bohužel už hodně je toho zbouráno a nikde nejsou žadné fotky jak to vypadalo dříve škoda
nejsevernější
paprika | 24.4.2011 11:31 | id 30553 | nahlásit
roh no tak tam je taky drobet mimo SIS pokračovala dál tam kde je dnes čerpací stanice byl plechový plot a pak už jen ostnatý drát............
Re: nejsevernější
paprika | 24.4.2011 11:32 | id 30554 | nahlásit
na druhém leteckém snímku je toto vidět
tam kde bylo království psovodů
paprika | 24.4.2011 10:57 | id 30548 | nahlásit
.bych chtěl napsat že tam bylo též království Mvdr Miklošky a ještě tam byla kotelna . Tak Mvdr Mikloško tam je pořád má tam ordinaci a postavil tam i své bydlení.........
další snímek
paprika | 23.4.2011 13:49 | id 30523 | nahlásit
kde je napsáno v pozadí budovy firmy Spak taky omyl to jsou budovy firmy Spar....Spak je až za nima
Re: Re: samoobsluha
Milan | 24.4.2011 16:14 | id 30560 | nahlásit
foto č.37. V tej budove bol kinosál, tu sme nacvičovali s kapelou na ZUČ 84 alebo 85, už si presne nepamätám.
První fotka
paprika | 23.4.2011 13:46 | id 30522 | nahlásit
kde e napsáno že to je továrna SOLO je chybná je to bodova bývalé firmy Jitona kde byla v arealu Sola na konci
Re: První fotka
paprika | 24.4.2011 11:16 | id 30550 | nahlásit
No a s tím Solem to taky je jinak na některých pozemcích stojí Lidl , Tesco, Billa pak SG strojírna a SOLODOOR a ještě pár firem
3*Jarda
Jarda III | 22.4.2011 19:03 | id 30492 | nahlásit
Sleduju že jsme se tady sešli tři Jardové.Já jsem ten z roku 90.Jednou byl v tom klubu za mojí éry i striptýz,ale my jako vojáci mladšího ročníku jsme bohužel nemohli.Když vidím velitelku,tak si hned vybavím skoro všechno.Spojrota a ženisti za mně bydleli v novým baráku z výhledem na Otavu.Někdy na mě,když se měl stojku v kasárnách házeli z oken pytlíky s vodou.
K fotografii č.43
Vstupem do této brány ve skorých raních hodinách dne 31.10.1957 začala má presenční služba.Na pravé straně nás očekávala řada holičů,ale po výsledném střihu se dalo předpokládat,že s tímto řemeslem neměli nic společného.Po levé straně se tehdy nacházela kuchyně a jídelna mužstva,kde jsme se během tříměsíčního výcviku stravovali.Tomuto obřadu jsme říkali "tři rány",dvěma ranami putovala krmě do ešusu a třetí, často nevábná hmota,putovala do odpadní kádě.Přesto, na tu už tak vzdálenou dobu,vzpomínám jen v bobrém.
žlutá budova
Jarda | 21.4.2011 21:34 | id 30465 | nahlásit
Zdravím
Ta nízká žlutá budova byl aspoň za mojí doby 1990 kinosál.Jídelna byla dole u RTZtky než ji hygienik zavřel.Pak se chodilo do furťácké jidelny vedle štábu.
Ta nízká žlutá budova byl aspoň za mojí doby 1990 kinosál.Jídelna byla dole u RTZtky než ji hygienik zavřel.Pak se chodilo do furťácké jidelny vedle štábu.
Díky Jiří P. a Oldřichu V.
Jarda | 21.4.2011 20:51 | id 30460 | nahlásit
Díky Oldo,Tvůj rukopis se pozná a věřím,když si už opustil Moravu,že budeš mít přiležitost nafotit i Domažlickou brigádu. Je dobré,že pomáháš Jiřímu. --- Tento prostor jsem navštívil jen krátce, před přesunem na pohraniční rotu při třetím cvičení v roce 86. Pánové Jíří a Oldřichu díky. .
Re: Díky Jiří P. a Oldřichu V.
JARDA II | 22.4.2011 11:39 | id 30478 | nahlásit
Jen malé vysvětlení k dřevěným budovám. Za mě / začátek 70. let /tam byly tři a to ženijní rota, spojovací rota a výcvik spojovací roty. V těchto dnes již ruinách se nacházely ubytovací prostory voj. zákl. služby, kanceláře celého vedení rot, dokonce i zbrojní sklady. Dnes žlutá budova byl opravdu kinosál a klub pro voj. zákl. služby.
Re: Re: Díky Jiří P. a Oldřichu V.
Přesně tak si to pamatuji také,pl.Ambrož,ppl.Pražan,ppl.Matějka a Lunda byl trenér fotbalistů.
Re: Re: Díky Jiří P. a Oldřichu V.
Zdravím Jardu II.Píšeš tu,že jsi sloužil v Sušici začátkem 70.let.Zrovna tak já.Byl jsem na RTZ v r.1971-73.Možná se známe.Mohl by ses mi nějak připomenout?Já byl v autoskladu u Kůzla.Zkoušíme sehnat pár kluků z našeho ročníku,ale není to podmínkou a uspořádat příští rok sraz.Budu rád za každý kontakt na kohokoliv.Bydlím nedaleko Plzně.Zatím ahoj a ozvi se zase!Luboš.
