| Předchozí | 1 fotografie (J.Pecher) z 108 | Další |

Rota Pomezí se nacházela nedaleko přehrady Skalka...
Autor: J.Pecher | Pořízeno: 8.2006 | 96×
Autor: M.Helma | Pořízeno: 2.2006 | 12×
Sekce:
Pohraniční roty 5. bPS
8. rPS - Pomezí
(108 fotografií)
8. rota 2. praporu 5. brigády Pohraniční stráže u obce Pomezí.
Rota byla postavena v polovině 70 let n. p. Pozemní stavby K.Vary. V současné době (rok 2007) je celý areál ve vlastnictví soukromé osoby.
Okres: Cheb
GPS: 50°5'8.43"N, 12°16'41.25"E
Související fotogalerie
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
Ročník 83-85 Pomezí
Zdravím všechny,kteří sloužili v roce 83-85 na Pomezí na 8. PS rotě. Rád bych se s někým zkontaktoval a zavzpomínal na vojenské časy. S pozdravem Jarda Kulštejn
Tykváč
Tak Vás hoši všechny zdravím. Zejména ty, kteří sloužili za dob mého působení na Pomezí, tj. 1978 - 1987. Pro přesnost uvádím, že na rotu jsem přišel půl roku po "autobusu". Takže jsem v tom otéčku opravdu neseděl. Od PS jsem odešel v roce 1988 a věřte mi, že jsem konec PS nijak neoplakával. S bývalými kolegy se nestýkám, čestnou výjimkou je parta "kluků" kolem Petra Spala, kteří mne pozvali na sraz v kempu Skalka a na loňský výlet na Slovensko. Za to jim moc děkuji.
PS. V důchodu ještě nejsem.
PS. V důchodu ještě nejsem.
Re: Tykváč
Tak Vás také zdravím.Sloužil jsem pod Vámi asi rok.Nejdříve Jste mi dělal velitele čety a pak velitele roty.Bylo to od ledna 1981 do konce března 1982.Loni prý proběhlo na rotě v červenci setkání.Na odkazech je i foto.
Re: Re: Tykváč
Zdravím Tě
PchH Slavík Snížek. Pamatuji se na vás oba. Snížek se na Pomezí ještě několikrát objevil, naposledy i se svou paní někdy v devadesátém roce. Pes Chim dožil u mně na Pomezí.
PchH Slavík Snížek. Pamatuji se na vás oba. Snížek se na Pomezí ještě několikrát objevil, naposledy i se svou paní někdy v devadesátém roce. Pes Chim dožil u mně na Pomezí.
Re: Tykváč
Nedá mi to , aby se nepřipojil, jelikož jsem na OPK jako psovod odsloužil dvě zimy 83 a 84 a jméno Prokop mám spojené s velitelem staré roty OPK. Ovšem na toto období nevzpomínám vůbec v dobrém, jelikož kdo nebyl ve straně a přiblble nepapouškoval PŠM/v tomto se vyžíval velitel roty/ nebyl ten vyvolený /naprostá buzerace/a to pominu podmínky v jakých se žilo bez teplé vody, minimum žrádla z 8. RPS myslím pro lidi. Po přeložení na Ašskou 4.RPS jsem byl jak jiříkově vidění spánky dle rozpisu, jídlo bez chyby a velitel nežral PŠM, pp.Pekárek - jako velitel byl naprosto normální a šlo to jelikož to všechno bylo i o lidech.
sedmdesátá léta
H.... | 1.3.2010 14:37 | id 12878 | nahlásit
zdravím - pamatujete se někdo na Dobeše, Komárka a Nečka
Re: sedmdesátá léta
Pavel | 17.3.2010 13:57 | id 13898 | nahlásit
Dobeše nepamatuju ale Komarka a staršinu Nečka ano rok 1975-1977 v té době 9rps
Re: Re: sedmdesátá léta
lubomír | 17.3.2010 22:24 | id 13918 | nahlásit
Hoši, staršina Neček přišel na rotu za mého záklaďáckého působení už v r. 1965 z chebské brigády.
Dokonce jsme jeho rodinu stěhovali z Chebu do bytovky v Dolní Hraničné.
Dokonce jsme jeho rodinu stěhovali z Chebu do bytovky v Dolní Hraničné.
Re: sedmdesátá léta
taky zdravím-na Komárka a Nečka pamatuji gumák Dobeš odcházel když jsme šli do civilu. Je to už dost dávno ...............podzim 73.
8 rota Pomezí
Václav | 23.12.2009 20:09 | id 8893 | nahlásit
Hezké vánoce a nový rok přeji všem co sloužili na Pomezí. Václav
Re: 8 rota Pomezí
Vsem osmakum z Pomezi hezkeho silvestra a stastny Novy rok (i tem,co to meli naporat).
Re: 8 rota Pomezí
Na Pomezi jsem slouzil jako psovod v roce1964-1966 jeste na stare rote.Velitel byl major Holy.Rad na ta leta vzpominam na spoustu dobrych kamaradu ale i dustojniku.Bude-li to cist nekdo z te doby tak se mi ozvete.Slavek
8r. Pomezí
Václav | 12.11.2009 17:06 | id 7560 | nahlásit
Zdravím Petře, tak to jsi byl můj suprák. Já jsem dorazil v unoru 82 a na některé z jmenovaných si tak trochu vzpomínam, no a na ty co to měli na furt, tak na ty se zapomenout opravdu nedá, Mrkni na srazy a setkání Pomezí 7. 2009 pár se nás sešlo. Zatim Venca.
8rota PS
V lednu 1981jsem prisel na tuto rotu.Byl jsem zde do brezna 1982.Nastoupil jsem do treti cety pod vedenim npor Nemce.Pripadal mi jako clovek,ktery to dost zetre,ale docela to slo.Pak jsem presel do prvni cety npor Prokopa.Bylo to v te dobe,kdy rote velel Bocek.Dalsimy byli politruk Cezar,starsina Jurcik(pry jiz zemrel),rotnyNovak.Po prevzeti veleni Prokopem prisel na rotu prap Jarolik.Z vojaku to treba byli Jiri Skal(zvany prapora),Svarovsky(svazak),spojar pona,kuchar Jiri ....Nevi nekdo kde ziji a co je s nimi?Na DolniHranicne bydlely sestry Lena a Zdena Nezvalovi.Rad bych se s nimy spojil.Ten obchod vedle hospody jeste funguje?Rad bych se s nekym z teto doby spojil.
Re: 8rota PS
Ahoj Petře Sloužil jsem na rotě do podzim 81 jako starši kuchař.Kuchař Jiři se jmemoval Trestr a pochazel z Brozan na Litoměřicku.Řikali jsme mu Šustr.Naposled žil v Litoměřicich.Ted tam taky bydli grenčák tak možna chodej spolu na pivo.Tvoje jmeno znam ale na tebe si nemohu vzpomenout.Na POMEZI jezdim každy rok mam to tam asi 100 km .Žiju v okoli Žatce.Napiš mi prosim kde žiješ ty.Obchod vedle hospody už neni je s toho taky hospoda.Skala si dobře pamatuji snad to měl podepsat a Svarovskeho si pamatuji velice dobře. Zatim čau a dej vědet.
Re: Re: 8rota PS
Ten kuchar se opravdu jmenoval Sustr.Na Pomezi jsem byl naposledy tesne po odchodu do civilu.To si me dokonce prijel zkontrolovat sam Prokop,abych nahodou nechtel utect.Ziju stale v Ceske Lipe.Nikdy jsem o srazech nevedel,jelikoz jsem nevedel o techto strankach.Docela bych se rad na to Pomezi podival a s nekym z te doby se setkal(i z mistnich ). Rad bych se setkal s Jarolikem,to byl supr velitel druhe cety.
rok 1975-1977 9.rps
pavel | 1.9.2009 14:15 | id 5735 | nahlásit
9.rps. velitel mjr.medek politruk uzbek dalsi komar starsina necek žikovský panové doli marti kukatko machuliku polšak krupe sito bohouši přišli jsme na rotu spolu z vycvikace rocnik 75-77 ozvěte se nekdo zavspominame volaci znak chodbař. tady chodbař 1
Neprojdou když nejdou
karolina | 30.6.2009 20:59 | id 4632 | nahlásit
Chlapy viz. Dubina, sraz 11.7.
Objekt po roce 89.rekonstrukce.
Dobrý den.Po roce 89 stará rota chátrala,i dík
neschopnosti převodu na obec Pomezí.Pak ji
zakoupila firma SMS Olomouc(stavby mostů a
silnic)Proběhla vnitřní rekonstrukce firmou
západní stavební a objekt sloužil jako ubytovna
pro stavbaře.osobně jsem se ucházel o místo
správce.Po dokončení obchvatu Chebu a staveb
celnice Pomezí/Schirding jak je vidět opět
chátrala.O tom sem ani nevěděl.Je to škodaČeské
pohraničí je i dál po r.89 neskutečný prostor
tunelování a ničení.
neschopnosti převodu na obec Pomezí.Pak ji
zakoupila firma SMS Olomouc(stavby mostů a
silnic)Proběhla vnitřní rekonstrukce firmou
západní stavební a objekt sloužil jako ubytovna
pro stavbaře.osobně jsem se ucházel o místo
správce.Po dokončení obchvatu Chebu a staveb
celnice Pomezí/Schirding jak je vidět opět
chátrala.O tom sem ani nevěděl.Je to škodaČeské
pohraničí je i dál po r.89 neskutečný prostor
tunelování a ničení.
pplk.Němec alias Grenčák
zlata strelnica bol som pod vami uz len na
konci.Spomente si na Liběnek nech sa vam dari.
konci.Spomente si na Liběnek nech sa vam dari.
Neprojdou když nepůjdou
Václav | 17.5.2009 21:52 | id 3565 | nahlásit
Zdravím náčelníku, nebylo to všechno tak trochu
absurdní ? Mějte se pěkně, Václav.
absurdní ? Mějte se pěkně, Václav.
NEPROJDOU KDYŽ NEJDOU
pplk. Němec alias Grenčák | 14.5.2009 17:24 | id 3500 | nahlásit
Chlapci se zájmem jsem si přečetl vaši diskusi.
Myle jste mě překvapily jak vzpomínáte na dny
strávené u PS. Na dny a hodiny strávené ve službě
na probděné noci a tu strašnou zimu kterou jsme
museli přežít. Až se divám že dnes kdy je mi 55
roku jsem to vše přežil bez úhony. Kondici mám
pořád dobrou. Vůbec jsme neoplakávali poslední
chvíle pohraniční stráže. Ba naopak jsme závodili
kdo smotá více km ostnatého drátu aby si to ještě
náhodou nerozmysleli. Mimochodem na tom posledním
vagóně seděl Horýnka. Psal mi z Kanady že se má
dobře atd. dodnes přichází různé pohledy z celého
světa. údajně by měl být sraz všech příslušníků
5.BPS někde v Chebu ale to nevím přesně. Bližší
info má Pekárek autoservis Aš.Když napíšete že
chcete abych přijel na den PS na POMEZI tak rád
přijedu. Mějte se Karel Němec
Myle jste mě překvapily jak vzpomínáte na dny
strávené u PS. Na dny a hodiny strávené ve službě
na probděné noci a tu strašnou zimu kterou jsme
museli přežít. Až se divám že dnes kdy je mi 55
roku jsem to vše přežil bez úhony. Kondici mám
pořád dobrou. Vůbec jsme neoplakávali poslední
chvíle pohraniční stráže. Ba naopak jsme závodili
kdo smotá více km ostnatého drátu aby si to ještě
náhodou nerozmysleli. Mimochodem na tom posledním
vagóně seděl Horýnka. Psal mi z Kanady že se má
dobře atd. dodnes přichází různé pohledy z celého
světa. údajně by měl být sraz všech příslušníků
5.BPS někde v Chebu ale to nevím přesně. Bližší
info má Pekárek autoservis Aš.Když napíšete že
chcete abych přijel na den PS na POMEZI tak rád
přijedu. Mějte se Karel Němec
Re: NEPROJDOU KDYŽ NEJDOU
Jak jsem četl, tak jsme skoro sousedé, bydlím
kousek od Litoměřic.Sice jsem sloužil na jiné rotě
5.bPS, ale považuji za skvělé, že sem nahlížejí i
bývalí velitelé. Jinak o setkání bývalých
pohraničníků a termínech se hovoří
tady: http://pohranicnik.bloguje.cz/786274-setk
ani-prislusniku-ps-rok-2009.php
kousek od Litoměřic.Sice jsem sloužil na jiné rotě
5.bPS, ale považuji za skvělé, že sem nahlížejí i
bývalí velitelé. Jinak o setkání bývalých
pohraničníků a termínech se hovoří
tady: http://pohranicnik.bloguje.cz/786274-setk
ani-prislusniku-ps-rok-2009.php
Re: NEPROJDOU KDYŽ NEJDOU
Drsňák | 14.5.2009 22:42 | id 3511 | nahlásit
Sloužil jsem pod vámi v roce 89. Občas jsem od vás
dostával pěkné kapky. Po létech na to vzpomínám
ale vdobrém. Vždy jsem vás bral s respektem. Tímto
bych vás chtěl pozdravit i vaši dceru Karolínnu.
Vozil jsem ji občas ze školy nebo tenisu.Byly to
pěkné časy mládí. Spozdravem J.H alias Drsňák.
dostával pěkné kapky. Po létech na to vzpomínám
ale vdobrém. Vždy jsem vás bral s respektem. Tímto
bych vás chtěl pozdravit i vaši dceru Karolínnu.
Vozil jsem ji občas ze školy nebo tenisu.Byly to
pěkné časy mládí. Spozdravem J.H alias Drsňák.
Re: Re: NEPROJDOU KDYŽ NEJDOU
Taky jsem tam v roce 89 sloužil, po revoluci nás šoupli na OPK.
Re: Re: Re: NEPROJDOU KDYŽ NEJDOU
Drsňák | 14.3.2010 22:01 | id 13803 | nahlásit
Zdravím spojaře Kárňase. Sloužili jsme spolu.
Pomezí 1978 -1991
Ahoj nevím jestli si někdo pamatuje na velitele
roty Němce. Nevím jaké vzpomínky to ve vás všech
vyvolá v některých asi dobré a v některých asi
špatné. Napište mi Vaše příběhy na můj email. Na
Pomezí jsme bydleli od roku 78-91. Táta sloužil na
Pomezí, Dubině i Hrozňatově. Na Pomezí vzpomínám
ráda. Pomezí je opravené, kostel také, vietnamci
jsou pryč, plno nových domů. Hostinec U přístavu
tam je pořád. Byla jsem tam v loni 5\2008.
Napište Karolína
roty Němce. Nevím jaké vzpomínky to ve vás všech
vyvolá v některých asi dobré a v některých asi
špatné. Napište mi Vaše příběhy na můj email. Na
Pomezí jsme bydleli od roku 78-91. Táta sloužil na
Pomezí, Dubině i Hrozňatově. Na Pomezí vzpomínám
ráda. Pomezí je opravené, kostel také, vietnamci
jsou pryč, plno nových domů. Hostinec U přístavu
tam je pořád. Byla jsem tam v loni 5\2008.
Napište Karolína
MILANOVI
Václav | 27.3.2009 12:24 | id 2526 | nahlásit
Zdravím Milane, tak to je teda smutná zpráva.
Nevíš jak se mu to stalo? Oznámím to ostatním
spolubojovníkům s kterými jsem v kontaktu. Zatim
Václav
Nevíš jak se mu to stalo? Oznámím to ostatním
spolubojovníkům s kterými jsem v kontaktu. Zatim
Václav
POMEZI 79-80 podzim.
VLASTA | 26.3.2009 19:02 | id 2502 | nahlásit
zdravim všechny z 8.roty PS.zvlašt pak pana
SEMERADA ktereho bych rad poznal.Chystam se letos
11.7 v sobotu na POMEZI.Budete li tam tež někdo
jenž tam sloužil,dejte vědet.Setkani v hospode.Za
mne byl velitel major BOČEK.Zvany MOČAK. Tež taky
GRENČAK, TYKVAČ,HOUPAČKA,KOZEL.
SEMERADA ktereho bych rad poznal.Chystam se letos
11.7 v sobotu na POMEZI.Budete li tam tež někdo
jenž tam sloužil,dejte vědet.Setkani v hospode.Za
mne byl velitel major BOČEK.Zvany MOČAK. Tež taky
GRENČAK, TYKVAČ,HOUPAČKA,KOZEL.
Re: POMEZI 79-80 podzim.
Lubomír Semerád | 26.3.2009 22:08 | id 2513 | nahlásit
Ahoj Vlasto, je mi líto, ale v tu dobu mi přiletí
ze zámoří vnučka a vnuk - 12 a 10 roků, vídávám je
od r.2001 pouze vždy jednou v roce pár týdnů o
prázdninách. Já bych mohl dojet až někdy v září.
Takže Pomezí 11.7. musím oželet. Mrzí mne to.
Hospodská měla tehdy v r.1965 mladou dceru, asi 17
roků, byla s ní sranda. Kdoví, jestli bych ji po
půl století ještě poznal...? No, tak si to užijte
!
ze zámoří vnučka a vnuk - 12 a 10 roků, vídávám je
od r.2001 pouze vždy jednou v roce pár týdnů o
prázdninách. Já bych mohl dojet až někdy v září.
Takže Pomezí 11.7. musím oželet. Mrzí mne to.
Hospodská měla tehdy v r.1965 mladou dceru, asi 17
roků, byla s ní sranda. Kdoví, jestli bych ji po
půl století ještě poznal...? No, tak si to užijte
!
Re: Re: POMEZI 79-80 podzim.
Zapomněl jsem vložit e-mailovou adresu, tak tady
je.
je.
Re: Re: POMEZI 79-80 podzim.
Reaguji na Tvuj prispevek.Zminujes se v nem o dceri pani hostiske a o roce 1965.Vte dobe jsem tam slouzil na rote.Velitel byl major Holy.V te dobe jsme tam poradali zabavy.Byly tak prima,ze tam jezdily holky az z Chebu.Hrali na nich kluci z roty.Setkal jsem se s Honzou Rihou a Stefanem Tokarem.Pisi to proto,ze se zminujes o roce 1965.Kdyz se ti bude chtit tak se mi ozvi.Slavek
Re: POMEZI 79-80 podzim.
J. Čižmár | 30.7.2009 21:15 | id 5199 | nahlásit
Zdravím, Vlasto niektoré fotografie z Libej sú už
na tejto web. stránke. Jozef
na tejto web. stránke. Jozef
Milanovi
Václav | 26.3.2009 16:31 | id 2492 | nahlásit
Zdravím Milane, v roce 82 na konci února jsem
přišel na 8. rotu také z Chodové Plané, výcvik OT.
Pamatuješ na to škrabání brambor a na ty humus
žrádla za pochodu? Na tebe si Milane nepamatuji,
asi jsi tam u nás byl opravdu krátce. S vaší 9.
rotou jsme sousedili - stanoviště Pískovna. Na
Tibora Soose se velmi dobře pamatuji, byl to
dobrej kamarád a chtěl bych tě poprosit, zda by
jsi mi na něho nesehnal kontakt. Dáváme totiž
dohromady sraz, který by se měl konat letos v
červenci v Pomezí, už je nás 12 z ročníku a na
Tibora jsme neměli kontakt. Zatím se měj, Václav.
přišel na 8. rotu také z Chodové Plané, výcvik OT.
Pamatuješ na to škrabání brambor a na ty humus
žrádla za pochodu? Na tebe si Milane nepamatuji,
asi jsi tam u nás byl opravdu krátce. S vaší 9.
rotou jsme sousedili - stanoviště Pískovna. Na
Tibora Soose se velmi dobře pamatuji, byl to
dobrej kamarád a chtěl bych tě poprosit, zda by
jsi mi na něho nesehnal kontakt. Dáváme totiž
dohromady sraz, který by se měl konat letos v
červenci v Pomezí, už je nás 12 z ročníku a na
Tibora jsme neměli kontakt. Zatím se měj, Václav.
Re:Václavovi
Ahoj, velmi rad by som Ti pomohol, ale teraz mi
odpisal starosta, kde Tibor Soos býval, že mal
tažký pracovný uraz a zomrel....čest jeho
pamiatke!
odpisal starosta, kde Tibor Soos býval, že mal
tažký pracovný uraz a zomrel....čest jeho
pamiatke!
Pomezí 82-83
Aj ja som sluzil na Pomezí nejaku dobu 82-83, bol
som preveleny ako slob. z H.Hranicnej na ktoru som
prišiel z APS Chodova Plana, ale bol som tam len
par mesiacov. potom ma prevelili naspät, kde som
pokracoval ako technik az po civil jesen 83.
Pamätám si šofera UAZu Tibor Soos, bol tiez slovák
od Galanty, aj som sa s ním pred nejakým časom
stretával..pamätam si vychádzky na pivo
"Hospoda u prístavu" v Pomezí.
Vybavuje sa mi este jeden psovod, takej menšej
postavy, bol zo Soporne to je pri Seredi a isiel
do civilu jaro 83. Zatial Vas všetkých zdravím...
som preveleny ako slob. z H.Hranicnej na ktoru som
prišiel z APS Chodova Plana, ale bol som tam len
par mesiacov. potom ma prevelili naspät, kde som
pokracoval ako technik az po civil jesen 83.
Pamätám si šofera UAZu Tibor Soos, bol tiez slovák
od Galanty, aj som sa s ním pred nejakým časom
stretával..pamätam si vychádzky na pivo
"Hospoda u prístavu" v Pomezí.
Vybavuje sa mi este jeden psovod, takej menšej
postavy, bol zo Soporne to je pri Seredi a isiel
do civilu jaro 83. Zatial Vas všetkých zdravím...
Re: Pomezí 82-83
Sluzil som Česke Žleby 1970-72 ale Hospodu u
pristavu ako kamionista roki 80-90 poznam dobre
Zdravim vsetkych co sluzili u PS
pristavu ako kamionista roki 80-90 poznam dobre
Zdravim vsetkych co sluzili u PS
Karlovi
Václav | 25.3.2009 19:42 | id 2472 | nahlásit
Zdravím Karle, to jsme se mohli na 8r. potkat. Já
tam sloužil 81/83. Za mě tam byl náčelník Tykváč a
jeho pobočník Grenčák, ty ostatní si už moc
nepamatuji. Myslím si, že to otevření hranic asi
oplakali. Dnes už budou v důchodku a vzpomínají na
zlaté časy. Zatim Václav
tam sloužil 81/83. Za mě tam byl náčelník Tykváč a
jeho pobočník Grenčák, ty ostatní si už moc
nepamatuji. Myslím si, že to otevření hranic asi
oplakali. Dnes už budou v důchodku a vzpomínají na
zlaté časy. Zatim Václav
80/82
Karel | 23.3.2009 11:47 | id 2415 | nahlásit
Ahoj všichni kamarádi z PS Pomezí. Ozve se někdo?
pomezí komáři
kluci z našeho ,a nejen ,kteří mne znáte a
vzpomenete si ozvěte se.na pomezí a na vás
vzpomínám velice rád i když už je to dost dlouho a
potřeboval,bych kapku oživit vzpomínky velice díky
vzpomenete si ozvěte se.na pomezí a na vás
vzpomínám velice rád i když už je to dost dlouho a
potřeboval,bych kapku oživit vzpomínky velice díky
Re: pomezí komáři
dívám se na foto Naši roty ,a myslím si,že to
vypadalo za nás mnohem líp
vypadalo za nás mnohem líp
1981 -83 Lubomírovi
Václav Mrázek | 4.2.2009 16:21 | id 1159 | nahlásit
Zdravím, k propíchávání uhlí u vlakových souprav,
které jezdily do Německa, docházelo i za mne.
Přímo na nádraží v Pomezí n/O. Tuto službu
prováděli kluci z OPK, tkzv. čeťáci. Tyto jsem moc
neznal, zdravili jsme se jenom číslem ( za kolik
). Vedle naší 8. roty stál špak a pod ním ten vlak
zůstal stát na odbavení. My jsme ho občas
prosvěcovali z vrchu za tmy světly. Tenkrát asi v
82. roce někdy v lednu po odbavení vlaku do jedné
z těch souprav naskočil a odcestoval navždy do
Německa jeden z mého ročníku. Já jsem ho osobně
neznal, protože jsem absolvoval v té době až do
konce února 82 pětiměsíční kurz OT - 64 v Chodové
Plané. Tenkrát to byl hrozný průser a nezávidím
těm, kdo stáli na překrytí. Staršina (VZP), snad
mu ani nevadilo, že zdrhnul voják, ale chyběl mu
evidovaný kožich. U vlaku (tkzv.sexáč) civilních,
směřujících do Německa, se prováděla prohlídka
také na Pomezí, ale to už jenom zvenčí ( psovodi).
Prý byli z Chebu zaplombované dveře vagónů. Pro ty
zápaďáky to byl asi zážitek.
které jezdily do Německa, docházelo i za mne.
Přímo na nádraží v Pomezí n/O. Tuto službu
prováděli kluci z OPK, tkzv. čeťáci. Tyto jsem moc
neznal, zdravili jsme se jenom číslem ( za kolik
). Vedle naší 8. roty stál špak a pod ním ten vlak
zůstal stát na odbavení. My jsme ho občas
prosvěcovali z vrchu za tmy světly. Tenkrát asi v
82. roce někdy v lednu po odbavení vlaku do jedné
z těch souprav naskočil a odcestoval navždy do
Německa jeden z mého ročníku. Já jsem ho osobně
neznal, protože jsem absolvoval v té době až do
konce února 82 pětiměsíční kurz OT - 64 v Chodové
Plané. Tenkrát to byl hrozný průser a nezávidím
těm, kdo stáli na překrytí. Staršina (VZP), snad
mu ani nevadilo, že zdrhnul voják, ale chyběl mu
evidovaný kožich. U vlaku (tkzv.sexáč) civilních,
směřujících do Německa, se prováděla prohlídka
také na Pomezí, ale to už jenom zvenčí ( psovodi).
Prý byli z Chebu zaplombované dveře vagónů. Pro ty
zápaďáky to byl asi zážitek.
Re: 1981 -83 Lubomírovi
Lubomír Semerád | 4.2.2009 19:50 | id 1161 | nahlásit
Ahoj Václave. Já vůbec neměl potuchy, že se potom
to píchání uhlí - zřejmě po r.1969 - znovu
zavedlo. V těch mých letech 65/66 kluci z OPK na
Pomezí taky u všech vlaků prohlíželi podvozky se
psem, u rychlíků se to v r.66 zrušilo a ty pak z
Chebu až do Schirndingu projížděly. Jak vidno, v
70.letech se učinila spoust úprav (posun a
zdvojení signálek, OT 64, návrat ke starým
postupům u vlaků, posunutí 1.závory až dolů pod
kopec a já nevím co ještě). Lituji toho, že jsem
se na tato místa mého vojančení podíval až v r.
1992, skoro po 40 letech, a to už bylo všechno
úplně jinak a mnohdy už k nepoznání... Ale
vzpomínám na ty roky stále v dobrém.
to píchání uhlí - zřejmě po r.1969 - znovu
zavedlo. V těch mých letech 65/66 kluci z OPK na
Pomezí taky u všech vlaků prohlíželi podvozky se
psem, u rychlíků se to v r.66 zrušilo a ty pak z
Chebu až do Schirndingu projížděly. Jak vidno, v
70.letech se učinila spoust úprav (posun a
zdvojení signálek, OT 64, návrat ke starým
postupům u vlaků, posunutí 1.závory až dolů pod
kopec a já nevím co ještě). Lituji toho, že jsem
se na tato místa mého vojančení podíval až v r.
1992, skoro po 40 letech, a to už bylo všechno
úplně jinak a mnohdy už k nepoznání... Ale
vzpomínám na ty roky stále v dobrém.
Re: Re: 1981 -83 Lubomírovi
Václav Mrázek | 5.2.2009 20:48 | id 1173 | nahlásit
Zdravím. Myslím si, že kdybyste se na tato místa
chtěl podívat už dříve, tak by Vám to k ničemu
nebylo. V létě 89 jsem s manželkou projížděl přes
Cheb a chtěl jsem se podívat také na místa mého
vojančení. Ihned po příjezdu ke kostelu přijela
hlídka, kterou jsme byli kontrolováni, poté nám
byla důrazně doporučena cesta nazpět. Takže z
pokoukání nebylo nic. Od té doby jsem tam už
nebyl, ale rád bych se tam letos v létě podíval.
chtěl podívat už dříve, tak by Vám to k ničemu
nebylo. V létě 89 jsem s manželkou projížděl přes
Cheb a chtěl jsem se podívat také na místa mého
vojančení. Ihned po příjezdu ke kostelu přijela
hlídka, kterou jsme byli kontrolováni, poté nám
byla důrazně doporučena cesta nazpět. Takže z
pokoukání nebylo nic. Od té doby jsem tam už
nebyl, ale rád bych se tam letos v létě podíval.
Re: 1981 -83 Lubomírovi
ZDRAVÍM!SLOUŽIL JSEM NA OPK 80-82.TO UHLÍ SE PÍCHALO,ALE TY DVEŘE,NO,NIKDY JSEM NIC TAKOVÉHO NEVIDĚL.NÁKLADNÍ VAGONY-ANO,ALE RYCHLÍKY!MĚL JSEM PSA-"AVAD" SE JMENOVAL!
Re: 1981 -83 Lubomírovi
nespor.libor@o2active.Cz | 12.3.2010 00:31 | id 13608 | nahlásit
Zdravim. V. Mrázka . V roce 1981-82 jsem na rotě OPK sloužil jako spojař . To píchání uhlí jsem taky zažil i přeskakování z vagonu na vagón. Jan bych chtěl připomenout že za OPK směr Šilring stál také špak se světlometem ale hlavně tlačítkem kterým se dal vlak v případě mimořádky zastavit .Vlaky se prohlíželi v 6ti členné hlídce vč. psovoda. Velitel hlídky vždy dal pokyn výpravčímu na OPK pomezí že je vše v pořádku a zavolal na špak směr Šilring. Takže si myslím že vr.82 se tato událost nestala. Další mýlka je o těch zaplombovaných dveří . Sám jsem mnohokrát v Pomezí nastupoval do civilních vlaku jakožto člen již zmińovaném 6ti členné hlidky bez psovoda do Chebu a a i poté opačným směrem na Pomezí takže žádné zablombované dveře nebyli !!!.Pro
zápaďáky byl asi zážitek že je doprovázeli PS áci v uniformách . Libor.N.
zápaďáky byl asi zážitek že je doprovázeli PS áci v uniformách . Libor.N.
sloužil jsem v letech 1981-1983
Díval jsem se na fotky 8. roty a překvapil mě
momentální stav budovy. Sloužil jsem jako řidič OT
a pěšák na drátech. Mezi mé kamarády v ročníku
patřili například Klesnil (Eši), Novák, Valenta,
Kaňok, Janech a mnoho dalších. Velitelem roty
tehdy byl nadp. Prokop. Před několika roky někdo z
nás pořádal sraz, na který jsem se bohužel nemohl
dostavit, bylo to v červenci, kdy se slavil svátek
Pohraniční stráže. Byl bych rád, kdyby se mi někdo
touto cestou ozval. Zdraví Vašek alias Kotlas.
momentální stav budovy. Sloužil jsem jako řidič OT
a pěšák na drátech. Mezi mé kamarády v ročníku
patřili například Klesnil (Eši), Novák, Valenta,
Kaňok, Janech a mnoho dalších. Velitelem roty
tehdy byl nadp. Prokop. Před několika roky někdo z
nás pořádal sraz, na který jsem se bohužel nemohl
dostavit, bylo to v červenci, kdy se slavil svátek
Pohraniční stráže. Byl bych rád, kdyby se mi někdo
touto cestou ozval. Zdraví Vašek alias Kotlas.
Filmové záběry PS
Je tady i autobus v akci
Barešové. http://www.youtube.com/watch?v=sVBA9B
nE4Ms&feature=related
Barešové. http://www.youtube.com/watch?v=sVBA9B
nE4Ms&feature=related
Re: Autobus 1978
záklaďák | 13.12.2008 09:40 | id 584 | nahlásit
Žádné důvody vtom nehledej. Většina materiálů je
volně dostupná jak na net. tak v tisku. Můžeš si
je obstarat čau
volně dostupná jak na net. tak v tisku. Můžeš si
je obstarat čau
Re: Re: Autobus 1978
nepamatuje si niekto na Jirka Kracika mal tam robit kynologa od 7.1977 az do civilu 9.1978 ale neviem či tam bol určite bol zo Starej Paky a vraj zdrhol do Nemecka vdaka Pavol
Autobus 1978
Pro zakladaka. Muzes mi o tom napsat vic na email?
Diky
Diky
Re: Autobus 1978
základák | 12.12.2008 10:41 | id 574 | nahlásit
Lituji ale více napsat nemůžu. Sloužil jsem tam
jako záklaďák. Moje informace pramení většinou z
doslechu od místních lidí. Tedy nic podloženého.
Přečetl jsem si i nějaký materiál získaný na rotě.
Viděl jsem i nějaké foto. Věděl jsem i o
důstojnících kteří se na akci podíleli. Tak nic
moc. čau
jako záklaďák. Moje informace pramení většinou z
doslechu od místních lidí. Tedy nic podloženého.
Přečetl jsem si i nějaký materiál získaný na rotě.
Viděl jsem i nějaké foto. Věděl jsem i o
důstojnících kteří se na akci podíleli. Tak nic
moc. čau
Re: Nikdo si nic nepamatuje...
základák | 5.12.2008 18:19 | id 546 | nahlásit
Byli to důstojníci tam z místa všichni je tam
znají.
znají.
Pokus o unos autobusu kveten 1978
Karel | 24.10.2008 20:38 | id 282 | nahlásit
Je tady nekdo z tech co pamatuji rozstrileni
autobusu a smrt ridice Novaka? V tom OT64 sedeli a
strileli vojaci z povolani nebo i zakladaci?
Dekuji.
autobusu a smrt ridice Novaka? V tom OT64 sedeli a
strileli vojaci z povolani nebo i zakladaci?
Dekuji.
Re: Pokus o unos autobusu kveten 1978
z vyprávění vím, že na místě řidiče seděl pozdější
velitel roty mjr.Prokop, tehdy ale ještě majorem
nebyl.
velitel roty mjr.Prokop, tehdy ale ještě majorem
nebyl.
Re: Re: Pokus o unos autobusu kveten 1978
jarda k | 8.2.2010 14:43 | id 11412 | nahlásit
Zdravim jako mladej jsem musel vždy když přijel nějakej papaláš odplachtovat ten rozstřílenej autobus nechtěl bych tam vtuchvíli bejt když dotoho ,dustojníci prali autobus byl převezen do CHebu do autoparku pak ho v 79 někdy vunoru nebo březnu zozřezali do zběru
Re: Re: Re: Pokus o unos autobusu kveten 1978
Ahoj Jardo,
jestli jsi sloužil v 79 na Velitelský v Chebu,tak se ozvi dáme řeč o vojenských časech.
S pozdravem Láďa
jestli jsi sloužil v 79 na Velitelský v Chebu,tak se ozvi dáme řeč o vojenských časech.
S pozdravem Láďa
Re: Re: Re: Re: Pokus o unos autobusu kveten 1978
jarda k | 14.2.2010 12:17 | id 11873 | nahlásit
Ne nesloužil v 78 v prosinci nas šoupli z Kelleru na RTZku a pak až 79 vdubnu na Broumov
Re: Re: Re: Pokus o unos autobusu kveten 1978
Ahoj chceš říci,že této akce se záklaďáci neúčastnili jak se tradovalo?Buď Miloš.
Re: Re: Re: Re: Pokus o unos autobusu kveten 1978
jarda k | 14.2.2010 12:20 | id 11875 | nahlásit
moji supraci mě řikali že byly v zaloze
Pomezí 8.rota 87-89 podzim
Čau Luďku podle Rona a ročníku soudím že jsme
stejných 730 vydrželi. Já řidič Brouček. Další
k***a,Kazi,Efa,Taylor,Svoboda, musel bych pro
fotky aby jsem si vzpoměl na jména přeci je to už
nějaký ten pátek.
stejných 730 vydrželi. Já řidič Brouček. Další
k***a,Kazi,Efa,Taylor,Svoboda, musel bych pro
fotky aby jsem si vzpoměl na jména přeci je to už
nějaký ten pátek.
Pomezí
V Pomezí sloužil u psovodů jaro 83-85 Ladislav
Matula jestli jste ho někdo znal.
Matula jestli jste ho někdo znal.
Re: Pomezí
Byl jsem tam jako pátrač (podzim 83-85). Matulu
pamatuju, taky GalaPetr byl psovod....
pamatuju, taky GalaPetr byl psovod....
Re: Re: Pomezí
Ahoj Mirku, vzpomínám na tebe. Do dneška mám od tebe ten pulitr.Gála Petr byl Slovák, po vojně jsme si často telefonovali a psali, těd už né. Matula byl náš pulročák, dělal holiče na rotě. když tak se ozvi.
Standa Semerák , podzim 83-85.
Standa Semerák , podzim 83-85.
Re: Re: Re: Pomezí
Václav | 9.2.2010 22:03 | id 11534 | nahlásit
Zdravím Stando, jestli se pamatuji dobře, nebyl Matula taky psovod?
Re: Re: Re: Re: Pomezí
Matula byl psovod, určitě. Ale kdo to píše, jaký Václav.
Napiš mě na mail,ahoj Standa.
s.semerak@centrum.cz
Napiš mě na mail,ahoj Standa.
s.semerak@centrum.cz
Re: Re: Re: Pomezí
Harnoš spojar 83- 85 | 8.3.2010 18:11 | id 13393 | nahlásit
chalani som rád ,že Vás aspoň po menách a fotkách spoznávam .Teba Míro som ešte po vojne stretol ako colníka na trase Draždany - Štetí.Spojar so mnou bol Laco Vlčko.
Re: Re: Re: Re: Pomezí
čau Harnoši, Vlčka i Tebe si pamatuju. Bacha na uzel na kabelu od pojítka, pak to má fungovat, sakra! Na setkání ve vlaku si vůbec nevzpomínám, skončil jsem tam v r. 1990. Teď jsem v Č.Lípě. Nějak se do Pomezí nemůžu dostat, snad na konci srpna, ale nevím... Jednou nějak před r. 1990 jsem se stavil v Záhorské Vsi u dvojčat Bilk... myslím že to byl Ruda, ten čuměl, když mě viděl... zatím čau.
Re: Re: Re: Pomezí
Nazdáááár Stando! Pod záložkou "Dobové foto" jsou fotky některých kluků z našeho ročníku..Kdo je tam dal. U mámy mám ještě taky nějaký fotky. Až tam pojedu, tak nějaký vykopu a event. pošlu emailem. Pokud si vzpomínám, tak jsi byl z východních Čech??? Já teď bydlím a pracuji v České Lípě. Ozvi se výhledově emailem .... čau
Re: Re: Re: Re: Pomezí
Standa | 12.3.2010 10:38 | id 13619 | nahlásit
Ahoj Mirku!!!!! Budu rád když se ozveš.
Do dneška mám od tebe ten pullitr.Standa.
Do dneška mám od tebe ten pullitr.Standa.
Zdraví Vás sněhulák 87 - 89
Taky jsem zde 2 roky byl jako kozovod. Spolu s
kamarádem RONem jsme prochodili okolí 8.rPS křížem
krážem. A tak zdravím všechny moje SUPRÁKY,
MAZÁKY, PŮLROČÁKY a moje čísla, kteří to čtou.
NEPROJDOU.
kamarádem RONem jsme prochodili okolí 8.rPS křížem
krážem. A tak zdravím všechny moje SUPRÁKY,
MAZÁKY, PŮLROČÁKY a moje čísla, kteří to čtou.
NEPROJDOU.
Rota Pomezí
PETR SPAL | 3.9.2008 19:22 | id 89 | nahlásit
V loni jsme měli sraz ročník jaro 84 - 86. Byli
jsme týden v autokempu na Skalce. Sešlo se nás 10.
Přijel i Dorka ze Slovenska. Přijel se na nás
podívat i náš velitel.Rota je opuštěná a
zamčená.Po vojně ani památka.Byl to náš již druhý
sraz, příští rok jedeme společně na Slovensko za
kamarádama z vojny.Jestli se nemílim tak Lubomír
Semerád je náš mazák nebo pulročák. Ahoj všichni
pohraničnící 8 PS POMEZI PETR SPAL Dusil
jsme týden v autokempu na Skalce. Sešlo se nás 10.
Přijel i Dorka ze Slovenska. Přijel se na nás
podívat i náš velitel.Rota je opuštěná a
zamčená.Po vojně ani památka.Byl to náš již druhý
sraz, příští rok jedeme společně na Slovensko za
kamarádama z vojny.Jestli se nemílim tak Lubomír
Semerád je náš mazák nebo pulročák. Ahoj všichni
pohraničnící 8 PS POMEZI PETR SPAL Dusil
Re: Rota Pomezí
Lubomír Semerád | 14.9.2008 12:27 | id 116 | nahlásit
Mýlíte se zhruba o 20 roků. Já byl na rotě v
letech 1965-66. Tedy na staré budově - jak
popisuje Josef Holý - a před odchodem do zálohy
asi 3 měsíce na nové budově. Vzpomínám jen v
dobrém, s některýma klukama se občas vidím.
letech 1965-66. Tedy na staré budově - jak
popisuje Josef Holý - a před odchodem do zálohy
asi 3 měsíce na nové budově. Vzpomínám jen v
dobrém, s některýma klukama se občas vidím.
Re: Re: Rota Pomezí
Budu Ti tykat protoze jsem na Pomezi slouzil v roce 1964-1966,mas pravdu na stare budove.Velitel major Holy/vy ventry/.Pak jsem se tam dostal na cviceni v roce 1978 v kvetnu.Pri nastupu na brigadu nas prijimal major Bandas,a predstav si,ze si me pamatoval.Jel tam zrovna autobus s detma z Ricanskeho gymnasia.Celou akci ridil nacelnik HS PS general porucik Sadek.Jeste si vzpominam nadpor.Janos,porucik Boda,Stefan Tokar Honza Riha,Standa Penc/kytara/a dalsi.Rad bych se s vami setkal.Muzes me poslat email.Dik Slavek.
Re: Rota Pomezí
Ahoj,sloužil jsem 90 na Kelleru v Aši jako
sněhulák,chvilku po tom co sundali dráty a zajímá
mě jak to bylo vyřešený na Pomezí kde byli koleje
i silnice do SRN.
sněhulák,chvilku po tom co sundali dráty a zajímá
mě jak to bylo vyřešený na Pomezí kde byli koleje
i silnice do SRN.
Re: Re: Rota Pomezí
Lubomír Semerád | 15.10.2008 16:30 | id 240 | nahlásit
No nevím, jak to vypadalo po roce 1970, kdy se
signálka posouvala dále do vnitrozemí. Ale za nás
v r.1965-66 to bylo takto: V místě, kde signálka
přetínala trať, vedla trať v zářezu. Takže svahy
sklánějící se ke koleji byly bez drátů. Nahoře nad
svahem byla pozorovatelna s denní hlídkou, která
zároveň střežila i průjezd signálkou na silnici,
vzdálený asi 100 metrů. V noci sloužily u koleje a
u průjezdu na silnici trojčlenné hlídky.
signálka posouvala dále do vnitrozemí. Ale za nás
v r.1965-66 to bylo takto: V místě, kde signálka
přetínala trať, vedla trať v zářezu. Takže svahy
sklánějící se ke koleji byly bez drátů. Nahoře nad
svahem byla pozorovatelna s denní hlídkou, která
zároveň střežila i průjezd signálkou na silnici,
vzdálený asi 100 metrů. V noci sloužily u koleje a
u průjezdu na silnici trojčlenné hlídky.
Re: Re: Re: Rota Pomezí
Dík za reakci ale díky tomu že jsem chabého
intelektu si to marně snažím představit ale trošku
to možná chápu,nicméně děkuji.Asi bych tam musel
pobíhat.
intelektu si to marně snažím představit ale trošku
to možná chápu,nicméně děkuji.Asi bych tam musel
pobíhat.
Re: Rota Pomezí
Ahoj bývalí PS.Pamatuji na tebe Petře Spale, na Dorku se kterým jsem často chodil na křížák.Já jsem se podíval na Pomezí hned další rok po vojně 07/86. To už měl psa Chyma velitel Prokop doma. A v roce 1998 jsem byl na pomezí se podívat a to už to vypadalo jak to vypadá těď, hrůza. Ahoj péesáci, a kdyžtak se někdo ozvěte. Standa Semerák. podzim
83-85.
83-85.
Re: Re: Rota Pomezí
Ahoj Stando parkrát jsem si na Tebe vzpoměl.Na rotu jsem přišel v lednu 85 a po čase jem sloužil jako pátrač.Možná si na mně vzpomeneš,protože jsem byl nejstařší PS na rotě,bylo mi skoro 24 let,kdyš jem k Vám přišel.Pamatuji si,že jsi byl truhlář a u sebe v dílně jsi mi upravoval tágo na kulečník.Byl jsem s klukama na srazu v roce 2007na Pomezí.Bylo to dobrý.Zatím ahoj a napiš. Luboš
Pomalý zánik?
Netopýr | 28.8.2008 11:13 | id 79 | nahlásit
Podle těch fotek to vypadá, že "pan Majitel" si
asi neví rady, co s tím udělat? Možná to jen
koupil "na oko", aby to posléze zastavil u
nějaké banky jako zástavu za úvěr! Jak je v této
zemi obvyklé, že... Zaráží mne, že v takové
lokalitě (blízko Chebu) se nenašlo za ty roky
nějaké využití (výrobní prostory, skladovací
areál, apod.). Divné. že? No, přeji této rotě,
aby nedopadla, jako některé její kolegyně, které
se nacházely a nacházejí daleko od civilizace...
:)
asi neví rady, co s tím udělat? Možná to jen
koupil "na oko", aby to posléze zastavil u
nějaké banky jako zástavu za úvěr! Jak je v této
zemi obvyklé, že... Zaráží mne, že v takové
lokalitě (blízko Chebu) se nenašlo za ty roky
nějaké využití (výrobní prostory, skladovací
areál, apod.). Divné. že? No, přeji této rotě,
aby nedopadla, jako některé její kolegyně, které
se nacházely a nacházejí daleko od civilizace...
:)
1965/66
Svatá pravda. Ale přesto na ty roky rád vzpomínám.
Byla nás tam perfektní parta mladých kluků, i
velitelé byli slušní. Žádná šikana. Na HáVéčko
jsme vyráželi do kavárny chebské Slávie, tehdy
frčely pecky od Beatles, chebské dívky byly
tancechtivé a tak byl parket náš. Bylo nám 20 a
svět byl náš...
Byla nás tam perfektní parta mladých kluků, i
velitelé byli slušní. Žádná šikana. Na HáVéčko
jsme vyráželi do kavárny chebské Slávie, tehdy
frčely pecky od Beatles, chebské dívky byly
tancechtivé a tak byl parket náš. Bylo nám 20 a
svět byl náš...
rota Pomezí
Troufám si poopravit rok výstavby tohoto objektu.
Budova byla vystavěna v letech 1964-66. Já jsem v
té době na rotě sloužil jako záklaďák, takže
stavbu pamatuji. Původní stará jednoposchoďová
budova roty PS stála vpravo u silnice na kopci,
100 metrů před železničním přejezdem, kde byla
zároveň vlevo budova celnice a oddělení pasové
kontroly -OPK. Stará budova roty kdysi sloužila
jako hotel, podmínky pro bydlení v roce 1965 tam
byly katastrofální. 90 mladých kluků. Jedna sprcha
na lázeňských kamnech, dvě dřevěné latriny,
místnosti na spaní pro 20 lidí, kamna na lokální
topení. Sušení mokrých oděvů a bot prakticky
žádné. Nikdo si nedovede představit ty otřesné 2
roky. Asi tři měsíce před odchodem do zálohy,
někdy v červnu 1966, jsme se konečně přestěhovali
do nové budovy a alespoň konec vojny jsme strávili
jako lidi.
Budova byla vystavěna v letech 1964-66. Já jsem v
té době na rotě sloužil jako záklaďák, takže
stavbu pamatuji. Původní stará jednoposchoďová
budova roty PS stála vpravo u silnice na kopci,
100 metrů před železničním přejezdem, kde byla
zároveň vlevo budova celnice a oddělení pasové
kontroly -OPK. Stará budova roty kdysi sloužila
jako hotel, podmínky pro bydlení v roce 1965 tam
byly katastrofální. 90 mladých kluků. Jedna sprcha
na lázeňských kamnech, dvě dřevěné latriny,
místnosti na spaní pro 20 lidí, kamna na lokální
topení. Sušení mokrých oděvů a bot prakticky
žádné. Nikdo si nedovede představit ty otřesné 2
roky. Asi tři měsíce před odchodem do zálohy,
někdy v červnu 1966, jsme se konečně přestěhovali
do nové budovy a alespoň konec vojny jsme strávili
jako lidi.
Re: rota Pomezí
Zdravím a díky moc za upozornění. Už jsem to tedy
opravil: z pol. 80 let na pol. 70 let.
opravil: z pol. 80 let na pol. 70 let.
Re: rota Pomezí
Zdeněk Volf | 12.11.2009 19:14 | id 7567 | nahlásit
Zdravím všechny PS-áky tehdejší 9. roty PS Cheb., v té době mi bylo 8 let a bydleli jsme pod rotou v šedém baráku po pravé straně nad konírnou. To byla závora ještě na kopci pod rotou teprve později se posunula do zatáčky pod kopcem. Na zastávku do Pomezí jsem chodíval a stahoval závory k dnes ještě žijícímu panu Froňkovi 94 let. Můj otec na uvedené rotě sloužil od roku 1966 do roku 1970 kdy byl převelen na tehdy 11. rotu PS Svatý Kříž.
Re: Re: rota Pomezí
zdravím Vás Zdenku.Sloužil jsem na OPK Pomezí v R.1962až1964.Toho pana Fronka sem poznal.Pán meší postavy snad nosil i knírek o vánocich jme ho pozývali mezi nás a on vždy přišel s hamonikou.Bylo sním veselo.Na nadraží sním sloužil ještě jeden pán,ale už nevím jak se jmenoval.Tam kde jte bydleli snad v sousedství bydlel i kpt.Ridl nevím zda je méno přesne taky staršina jeho meno už mi vypadlo.Prosím Vás jestli mi můžete pomoci alespon s části osvěžit mou pamět a ujistit mě jestli se nemýlím.Předem děkuji.
rota Pomezí
dobrý večer pane Jardo i já Vás zdravím,
dle pamětníků dlouhá léta sloužil na Pomezí pan Hrabě. V sousedství bydlel pan Otto Rédl, a dále pánové Beneš, Bandas, Dolhý, Hřebejk, Jánoš. Naproti konírně Sklenkovi. Dnes je bývalá budova železniční stanice prázdná a od loňska je zde vybudována nová železniční zastávka Pomezí nad Ohří. Pan Josef Froněk (Pepíček) ročník 1917, ještě před pár lety jezdil na kole, dnes žije v Chebu v penzionu na Spáleništi a je mu už 93 let! .
dle pamětníků dlouhá léta sloužil na Pomezí pan Hrabě. V sousedství bydlel pan Otto Rédl, a dále pánové Beneš, Bandas, Dolhý, Hřebejk, Jánoš. Naproti konírně Sklenkovi. Dnes je bývalá budova železniční stanice prázdná a od loňska je zde vybudována nová železniční zastávka Pomezí nad Ohří. Pan Josef Froněk (Pepíček) ročník 1917, ještě před pár lety jezdil na kole, dnes žije v Chebu v penzionu na Spáleništi a je mu už 93 let! .
Re: rota Pomezí
Ahoj Pepo! jmenuji se Miroslav Licek,slouzil jsem na Pomezi v roce 1964-1966 jako psovod.Muj pes se jmenova Cil a mel P1.Zkluku si pamatuji na Stefana Tokara,Honzu Rihu,Kuceru,Krejzu,Standu Pence ten mam dojem se tam ozenil.Rad na ta leta vzpominam,protoze jsme byli prima parta.Dustojniky si pamatuji velitel maj.Holy /vy ventry/,npr.Janose,kpt.Bandase,npr.Bodu.V roce 1978 jsem byl na brigade na cviceni.Jel tam zrovna autobus s detmi z Ricanskeho gymnazia/unesli ho ty cikorky/.Rad bych se s Vami videl.Ahoj Slavek entry/npr.Janos,kpt.Bandas,npr.Boda.Vroce 1978 v
