| Předchozí | 1 fotografie T.Parkan z 29 | Další |

Jedna z budov bývalé roty České Velenice je dnes používána Policií ČR
Autor: T.Parkan | Pořízeno: 9.2007 | 7×
Autor: P.Klozík | Pořízeno: 7.2005 | 2×
Autor: G.Branný | Pořízeno: 8.2009 | 9×
Autor: T.Parkan | Pořízeno: 9.2007 | 4×
Autor: A.Čajkovič | Pořízeno: 6.2009 | 4×
Autor: G.Branný | Pořízeno: 8.2009 | 3×
Sekce:
Pohraniční roty 15. bPS
9. rPs - České Velenice
(29 fotografií)
9. rota 2. praporu 15. brigády Pohraniční stráže v Českých Velenicích.
Rota se nachází cca 200 m od státní hranice.
V současné době jednu budovu a část garáží využívá Policie ČR - další budova byla v roce 1996 adaptována na byty.
V létě 2010 Policie ČR zmíněné budovy již nevyužívala (cedule byly odstraněny).
Rota se nachází cca 200 m od státní hranice.
V současné době jednu budovu a část garáží využívá Policie ČR - další budova byla v roce 1996 adaptována na byty.
V létě 2010 Policie ČR zmíněné budovy již nevyužívala (cedule byly odstraněny).
Okres: Jindřichův Hradec
GPS: 48°45'44.999"N, 14°57'19.496"E
Související fotogalerie
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
re re re
dedek | 23.2.2012 23:40 | id 42767 | nahlásit
kluci zdravím ,sloužíl jsem 85-87 k některým komentárům souhlas a co se tíče majora rolince
on a strana ksč vyhráli vše , jinak vzpomínám rád na kluky bůček pizur lájoš bartoš celý náš ročník i chalany ze slovenska
on a strana ksč vyhráli vše , jinak vzpomínám rád na kluky bůček pizur lájoš bartoš celý náš ročník i chalany ze slovenska
Re: re re re
pavel | 28.2.2012 13:12 | id 42957 | nahlásit
nahdou,veliteli jste mnozi nedosahli ani na paty.d***lOVE
Re: re re re
Čau chlapi, nedávno jsem se spojil s klukem, který sloužil na Fišerkách a on mi dal tady tuto adresu. To je paráda. Byl jsem psovodem (pes Laso) a jak jsem si to tady pročítal, tak určitě pozdravuji všechny píšící lidi, kteří se tady objevili. Vzpomínám na kluky Bůček, Pizur, Bartoš atd. Dočkal, Šolonka a taky náš nový velitel první čety v roce 86 - poručík (sorry, ale jméno mi vypadlo). Jen pro p***l.....mám doma NO se jménem Laso......jsem šulin co? Stenleyho taky zdravím, bydleli jsme spolu na pokoji. Ozvěte se na mail a popř. pošlete fotky kdo něco má....čaute bando
Re: Re: re re re
byli jste naše půlky bez mazáckýho byl jsem s bráchem jurou řidič kdo si vzpomene docela bych byl pro nějakej sraz ale je to v horizontu let kdyby se podařilo sehnat na ministerstvu vnitra seznamy nebo by se sehnali mailové adresy
Re: Re: Re: re re re
Nazdar Milan, slúžili sme spolu bol som v čate OPK ročník 88-90, skrátili nám to o dva mesiace. Pozdrav aj bráchu čau.
Re: Re: re re re
Tím poručíkem jsem byl já Ladislav Vurbal. Následně jsem byl odvelen na veliteství brigády do Českých Budějovic a ustanoven do funkce pomocníka velitele brigády pro vyšetřování. Pamatuji se že Buček byl v mé četě velitelem družstva, Pizur zaváděl samostatně útočící psy, když jsem dělal při prověrce aktivizaci služebních psů, tak Bartoš musel téměř svého psa přiškrtit, jak se tomu psu nechtělo z rukávu. Šolonku si také pamatuji jako psovoda. Velitele družstva také dělal čet. Bulava. Řidič Křápek jezdil s "Máňou" - Pragou V3S. Vzpomínám také na pátrače Staňka, "vlakováky" - Slamku a Moskvu, na ženisty Handla a Krále. Měl jsem přezdívku "Pochodující předpis", nebo "Boják" nebo "Pes". Možná jsem měl ještě další přezdívky. Tolik tedy pár vzpomínek, zdravím všechny, kteří na rotě ve Velenicích sloužili.
ročnik 1971-1973
JUDrMarián Mucha . | 10.1.2012 21:25 | id 40564 | nahlásit
Zdravim slob.Imricha Žeca z Č.Velenic-vychod-niara Z Janovika-spojara,ja šofer PV3S-zo Suchdola
n.Lužnici,prapor PS, s Imrom spolubojovníci.Z voj.z
pov.Imra mal ppráp.St.Prášila-česť jeho pamiatke,
ja kpt.Šilhana.ppráp.Čuhaka-človek z v.Č.,npor.Zde
nka Mrázka -moj stály kamarád-boli sme aj chovate
lia,ja som ostal holubiar,holuby som si zo Suchdola
priniesol aj min. rok-to je krása sa nato pozrieť a
hneď mám pred sebou mládi ajužné čechy.Kamaráti zo Suchdola a J.Č.,stále na Vás myslím a mám Vás
veľmi rád. Buďte bzdraví-Marián-SR Spiš.reg.
n.Lužnici,prapor PS, s Imrom spolubojovníci.Z voj.z
pov.Imra mal ppráp.St.Prášila-česť jeho pamiatke,
ja kpt.Šilhana.ppráp.Čuhaka-človek z v.Č.,npor.Zde
nka Mrázka -moj stály kamarád-boli sme aj chovate
lia,ja som ostal holubiar,holuby som si zo Suchdola
priniesol aj min. rok-to je krása sa nato pozrieť a
hneď mám pred sebou mládi ajužné čechy.Kamaráti zo Suchdola a J.Č.,stále na Vás myslím a mám Vás
veľmi rád. Buďte bzdraví-Marián-SR Spiš.reg.
9r.PS č.velenice
Zdravím peesáky 88-90.Máte pravdu chtělo by to udělat nějakýho vzpomínkovího scuka pro ty co ještě nezapoměly.Hrád'a
Re: 9r.PS č.velenice
To není špatný nápad.
Re: 9r.PS č.velenice
brno a okolí se dá dohromady a co zbytek 88-90 jura milan cluzo hern kadr už si člověk nepamatuje ale hledal jsem nějaký lidi v seznamu živnostníků a potom dlužníků a zadařilo se skuste sehnat svazáka kulhánka ten snad seznam má
České Velenice - výkolejka
Hledám kluky co sloužili na výkolejke, nebo ji znali. Ozvěte se na můj mail. Gustave, Tvé informace by byli cenné. Ale nemám na Tebe kontakt.
objekt bývalé celnice
Zde bych chtěl ještě podotknout k třetímu a čtvrtému snímku objektu bývalé celnice, ul. Vitorazská ( pohled z rakouského území ), že velmi hezkou fotografii skoro ze stejného místa ( foceno více vpravo ) pořídil v roce 1987 ještě přes SIS Brain Rose viz zeleznaopona.com - ostatní- fotky zakázaného pásma- České Velenice 1987.
Re: stykaly jsme se od Krabonose Fero
Zhanim kamose z roty Krabonos" r.87-88, jak ma negdo kontakty o nasem case gv pekle ...prosim ozvete se....dik Fero
Re: objekt bývalé celnice
A nebydlel tam potom náhodou politruk........nevím jméno?
Re: Re: objekt bývalé celnice
Tam bydlel nadporučík Filip.
Prosba všem bývalým pohraničníkům z Č.Velenic
Dobrý den, obracím se na Vás se žádostí o pomoc. Sháním veškeré dostupné informace o 9.rPS České Velenice. Jde mi hlavně o popsání průběhu hranič. úseku dané roty(odkud kam vedl, sousední roty...), jaká byla stanoviště hlídek, vývoj ženij.-technic. zabezpečení, jak fungoval celý systém ostrahy hranice u této roty, spolupráce s pomocníky PS a cokoliv dalšího, co Vás napadne. Tyto informace sháním pro mojí bakalářskou prácí. Děkuji předem. Tomáš
Re: Prosba všem bývalým pohraničníkům z Č.Velenic
www.zeleznaopona.com…
Na téhle adrese se dají stáhnout mapy na kterých jsou zakresleny poměrně přesné informace,které ve Tvé žádosti uvádíš.
Na téhle adrese se dají stáhnout mapy na kterých jsou zakresleny poměrně přesné informace,které ve Tvé žádosti uvádíš.
Re: Prosba všem bývalým pohraničníkům z Č.Velenic
Ahoj, mohl bych po tobě chtít tu práci.......upozorňuji, že ji mám jen pro přečtení a získání ztracených informací.......prostě zvědavost. Předem díky aspoň za odpověď......Laso
crocodyle6646@seznam.cz
crocodyle6646@seznam.cz
Velitel čety - Zdeněk Ranftl
Možná si někteří vzpomenou na velitele čety v rPS Č.Velenice - Zd.Ranftla. Bohužel,Zdeněk už není mezi námi,viz: pohranicnik.bloguje.…
Re: Velitel čety - Zdeněk Ranftl
Zdravím, s Ranftlem jsem chodil v Holešově do školy, byl o 2 roky starší, jednou mi dal jen tak pěstí a byl to dost nervák, nicméně co se mu stalo? Byl to ročník 67, takže mě to udivuje......? A ještě jeden dotaz, nevíte tady někdo náhodou,jaké jsou osudy "férového,rovného chlapa" Petra Mlčáka? Díky
Re: Re: Velitel čety - Zdeněk Ranftl
S Petrem se znám roky,nedavno přišel o práci na dráze a to co jsi napsal by ho určitě potěšilo.Nevím jestli je na netu a kdyžtak Ti seženu telefon. ahoj Petr
Re: Re: Velitel čety - Zdeněk Ranftl
Ahoj!
Zdeněk Ranftl měl dopravní nehodu a bohužel ji nepřežil... :-(
Zdeněk Ranftl měl dopravní nehodu a bohužel ji nepřežil... :-(
kontakt
Čau Radku,posílal jsem Ti telefon na Petra Mlčáka ale odezva žádná,jen bych rád věděl, jestli ti to došlo. Díky. Petr
Re: Velitel čety - Zdeněk Ranftl
Se Zdeňkem Ranftlem jsem nastupoval na podzim roku 1985 na 9. rPS České Velenice. On byl jako rotmistr zařazen na funkci velitele 2. čety. Já jsem byl ustanoven do funkce velitele 1. čety a současně jsem byl zástupcem velitele roty tehdy kpt. Jindřicha Rolince. Tehdy jsem byl poručíkem a střídal jsem ve funkci kpt. Jana Šmola, který byl přemístěn na velitelství 2. praporu PS v Suchdole nad Lužnicí na funkci staršího důstojníka praporu. Takže jsem s Ranftlem sloužil a něco také užil. Několikrát jsme se také potkali již v civilu v Českých Budějovicích, to již byl majitelem reklamní firmy Lion. Zavzpomínali jsme na ty časy a slíbil jsem mu, že jej ve firmě navštívím. Pořád jsem to odkládal s tím, že mi do toho něco vlezlo a nakonec se dozvím, že již nežije. Je vidět, že člověk nemá nic odkládat a udělat to hned, protože se může stát cokoliv a nic nedožene. V té době tam také sloužil por. Oldřich Filip - zástupce pro věci politické, rtm. Roman Zelený - velitel 3. čety, prap. Jiří Městka - velitel čety OPK, nrtm. Jiří Raušic - výkonný praporčík a nrtm. Rostislav Kupka - technik roty. Asi po dvou letech jsem byl ustanoven do funkce pomocníka velitele brigády pro vyšetřování.
S pozdravem kapitán PS v záloze JUDr. Ladislav Vurbal, tehdejší poručík.
S pozdravem kapitán PS v záloze JUDr. Ladislav Vurbal, tehdejší poručík.
Re: Re: Velitel čety - Zdeněk Ranftl
Ještě doplňuji, že mne ve funkci zástupce velitele roty střídal po určité době mjr. Miroslav Mrázek. Když jsem sloužil posledního operáka - DDR (dozorčího důstojnáka roty), tak zrovna za mé služby vyhrábli dělníci u vlakového nádraží nevybuchlou americkou leteckou bombu z 2. světové války. Takže to byl pěkný rozruch, hlavně se museli měnit trasy postupu vlakových hlídek a pátračů z důvodu jejich bezpečnosti a tehdejší příslušníci SNB to místo museli nechat zajistit. To tam také přijeli z velitelství brigády z Českých Budějovic v čele s velitelem brigády plk. Aloisem Kroupou. Historickým faktem je, že České Velenice byly za 2. světové války součástí Gmündu - tedy Velkoněmecké říše. Z tohoto důvodu byly Velenice masivně bombardovány americkým letectvem. Zejména se strefovali na nádraží. Zbytky kráterů po bombardování byly vidět i v okolních lesích ještě ke konci 80. let minulého 20. století.
Re: Re: Velitel čety - Zdeněk Ranftl
Ahoj Láďo srdečně Tě zdravím .Jsem rád ,že jsem Tě našel na těchto stránkách .9.7 jsme slavili v Trocnově De PS bylo to velmi ppěkné. Byl bych rád aby jsme se viděli .Kdyby jsi měl cestu do Č.V tak se ozvi .
Napiš mi svůj kontakt na e-mail.
Srdečně Tě zdraví J.R.
Napiš mi svůj kontakt na e-mail.
Srdečně Tě zdraví J.R.
Re: Re: Re: Velitel čety - Zdeněk Ranftl
Srdečně zdravím svého velitele. Rovněž Vás mám pozdravovat od Mirka Crháka, který také později sloužil v Českých Velenicích. Nevím zda-li to víte, Mirek je rozvedený a trvale bydlí v Praze. Ale občas se setkáme a zavzpomínáme i na časy strávené ve Velenicích. Byla to tvrdá ale užitečná škola i pro civilní život. Když jsem poměrně mladý začal zastávat funkci na brigádě v Českých Budějovicích, tak jsem samozřejmě také přišel do styku se starými harcovníky z jiných brigád a na Hlavní správě PS OSH v Praze. Mnohokrát jsem odpovídal na otázku, zda jsem vůbec sloužil na čáře. Když jsem odpověděl, že v Českých Velenicích, tak to byl opravdu pojem. Všeobecně byla tato pohraniční rota hodnocena jako velmi náročná po všech stránkách. Takže ještě jednou zdravím, můj kontakt je l.vurbal@seznam.cz
TRIA
Pamatuji si jak jsme si na piketu smažili hranolky. Celkem slušné služby tam byly. S Klimšou a Dakem máš pravdu.
Kokeš
Marek | 6.5.2010 12:14 | id 15692 | nahlásit
Hledám kamaráda který tam sloužil v R. 90 91. jako psovod.Jmenu je se Zdenek Ingr.Kdo něco o něm ví at odpoví.Diíky Marek 7.PR.
Jarda
Jarda Koutný | 6.2.2010 08:45 | id 11266 | nahlásit
Ahoj Rudolfe,ja jsem ve velenicích sloužil v 91 od jara do podzimu.Byli jsme převeleni z pomocného praporu z hatí jen na pul roku,ale na tebe si nemužu vzpomět.
Byl tam se mnou Jirka Gabor,Marek Polesný,Roman Vítek.Jarda Koutný
Byl tam se mnou Jirka Gabor,Marek Polesný,Roman Vítek.Jarda Koutný
parkoviště
Je pikantnost,že na snímcích (tuším 14-15)pořízené v srpnu je vyfoceno parkoviště hřbitova,kam občas autem zajedu s ženy mamkou atd...,na návštěvu hřbitova.Kdo by si pomyslel před nějakými 22 lety,že to takto bude ,dostat se až tak blízko a nebýt kontrolován několikrát...,bůh ví,zda bych se tam vůbec dostal...,ač bývalý "péesák.."sloužící v letech 87-89 v Suchdole na výcviku zdravím kolegy z Č.Velenic!
Velenice 1983-85 stále vojín
Čau péesáci,klaním se Vám všem,kteří jste to Tam! přežili ve zdraví a bez psychické újmy,i když mně se o Velenicích a některých Gumách zdá dodnes.Občas mne navštíví pár bývalých kamarádů,takže zkusím vyjmenovat:Radek Kluka,Pája Šaršoun,Jarda Petráň,vídám Zbyňka Bursíka,Fandu Prokeše.Někde mám 50 tehdy zakázaných fotek.Bydlím na Staňkově a kohokoliv z Vás rád uvidím.Čau Marian T.
Stankov
Na Staňkově bydlela rodina Takáčova, otec ředitel učiliště v Chlumu, paní nněkde pracovala , měli syna Mariana, a pak dvě dcery myslím že jedna byla Malanie a tu třtí bohužel jméno nevím , takže ty jsi tem kluk. Sloužil jsem na chlumu 79-81 .Doufám , že se nepletu.
ozve se nekdo
dolezal josef | 11.1.2010 22:41 | id 9763 | nahlásit
ve velenicich jsem slouzil v roce 70 72 byl bych rad kdyby se nekdo ozval
Re: ozve se nekdo
Ahoj,jmenuji se František Vaněček a sloužil jsem Velenice1971.Pamatuji se na tebe.Já žiji v Dolním Dvořišti,tak se ozvi,pokecáme.
ozvěte se
Schneider Rudolf | 7.1.2010 12:33 | id 9566 | nahlásit
Já sloužil někdy 91-92.Za nás už tam dráty nebyly,byl jsem tam přeložen z Č.Budějovic jako člen záložní roty.Pamatuju si,že jsme chodili hlídkovat na 24h bývalou rotu(a teď už nevím)-Fišerovy Chalupy.Byli tam dva psi-Rex a Cesar.Byli to přeškolení ,,supi,,.Docela p***l.Vedle roty byla hospoda.Tuším,že se jmenovala U pavlíčků.Rád bych pokecal s bývalýma spolubojovníkama.Tak třeba Hoznauer Jirka,Tobola Tomáš Cabejšek,Sala Tomáš a už nevím jak se všichni jmenovali.Jo,Plšek,,Czudek,atd..A koupaliště super.Dodnes mám na p***li vypálený flek ze skluzavky.Byla udělaná z gumového dopravního pásu,který se musel před jízdou namočit kýblem vody.Kluci mi to nepolili a já si spálil plavky i řiť.Týden jsem si nemohl sednout.Byl jsem tam někdy v létě vloni služebně,neměl jsem čas se zajet podívat.Ale na městě jsem potkal nějakého roma a též mně pozdravil.Nezapomenu na to,jak jsme jednou v noci šli ze služby a rozbitým oknem jsme do cikánského domku co byl vlevo roty pustili psa.Skákali z oken jak potkani před požárem.Též celkem sranda.
Mějte se a dotyční at se ozvou.
Mějte se a dotyční at se ozvou.
Re: ozvěte se
já jsem tam byl v roce 88 a rexe a cesara si ještě pamatuji.byli to pěkní trotli.dokonce jsem je musel nechávat vykousávat do rukávu.jinak od té doby co jsem šel do civilu jsem ve velenicích nebyl.ale chci se tam letos podívat tak doufám že to vyjde.měj se vasil
Re: Re: ozvěte se
To byli samoůtočící psi a sloužili hlavně koupaliště. Nevím už jak se jmenoval předchůdce před našim ročníkem ale 88-90 je měl Tibor Koleszár.
Re: Re: Re: ozvěte se
Tak ja som tam bol v 88-90 a samoutočiaci psi služili na triách..mali tam svoj koridor na obidve strany smerom ku krabonošu aj smerom na colný úrad..
Re: Re: Re: Re: ozvěte se
No co si pamatuju tak supi nikdy Tria nesloužili. Tam se sloužili hlídky po 12. hodinách den-noc. Taky jsem je sloužil. A Tebe si pamatuju. Jsi z Moravského Jána.
Re: Re: Re: Re: Re: ozvěte se
miro | 29.8.2010 19:42 | id 19759 | nahlásit
Luboš maš pravdu, Tria supi nikdy neslužili,aspoň nie rok 88-90. Pokiaľ si dobre pamätam,bola tam dvojčlenna hliadka,vodič a psovod a služilo sa tam len noci od 19 do 7 rana bol tam klasicky piket a drevena budka, v ktorej so v noci sedelo,na tej budke bol halogen a sem tam sa nim presvietilo okolie.Deň so tam služil len vo vynimočných pripadoch.Bol som tam často s Klimšou.Jeho pes sa volal tušim ( Dak).
Zde již nelze dále reagovat
o supech
koki | 10.9.2010 18:33 | id 20115 | nahlásit
Kluci máte pravdu supi byli pouze na koupališti a na Triách byla hlídka. Někdy tam bývali psi na vyštěkaváni to byli takovi ti lepáci z nákupu od civilistu co se nehodili k ničemu a než se jich vojsko zbavilo(jakýmkoli způsobem) tak se vozili třeba na styk (s Krabonošem) kde byl oplocený koridor a oni tam byli. Hlídky se pak ujezdily prověřovat proč štěkají!!! Koridor na obě strany byl pouze na koupališti a tam byli supi hlavně v noci a s psovodem na pozorovatelně.
Re: o supech
Jsem pátrač z let 1985-1987.Chlapi, k supům asi toto: na Triích běhali tři psi a to ne v koridorech ,ale v celém prostoru dnešního hospodářského parku. Třetí pes měl košík,aby bylo vůbec možné podle štěkotu figuranta či narušitele najít.Další supi byly už jen dvojice.A to na stanovišti Hasičárna,Zubárna a Koupaliště.Supaři tedy každý večer zaváděli celkem devět supů. Jeden ze psů na triových Cak strávil konec svého života u mně doma v Beskydech
Zde již nelze dále reagovat
Re: o supech
Jozef Holos | 8.1.2011 18:41 | id 24808 | nahlásit
Supy behali ešte v rokoch 1980-1982 aj na stanovišti Hasičiareň - ak sa dobre pamätám.V tej dobe som slúžil ako spojár.
Zde již nelze dále reagovat
Re: o supech
kluci ten Stano,pátrač jak sloužil v letech 85-57 má o supech úplnou pravdu,mohu to potvrdit protože ve stejné době jsem byl kynologem roty a všech 7 supů jsem cvičil,a někdy i zaváděl.
Zde již nelze dále reagovat
Re: o supech
Stanley poznám ťa, vtedy aj ja som služil a som aj z vychodu všetko čo si pisal pravda :)
Zde již nelze dále reagovat
Re: ozvěte se
Michal | 27.12.2010 21:16 | id 24106 | nahlásit
Aho Rudolfe
Já se na Fišerkách v těch letech pohyboval jako ženista, byla tam přes cestu směr hranice nějaká zavážka rybníku či co, už přesně nevím, ale oba psy si pamatuji,chodíval jsem tam za klukama se zašívat:-),je dost možné, že jsi tam byl zrovna taky,už si na jména nepamatuju:-( Cézar a Rex, tak na ně se nedá zapomenout :-))) Ozvi se, jestli pamatuješ nějakého ženistu z Brygády, který Vás tam chodíval "otravovat":-)))
Já se na Fišerkách v těch letech pohyboval jako ženista, byla tam přes cestu směr hranice nějaká zavážka rybníku či co, už přesně nevím, ale oba psy si pamatuji,chodíval jsem tam za klukama se zašívat:-),je dost možné, že jsi tam byl zrovna taky,už si na jména nepamatuju:-( Cézar a Rex, tak na ně se nedá zapomenout :-))) Ozvi se, jestli pamatuješ nějakého ženistu z Brygády, který Vás tam chodíval "otravovat":-)))
Re: ozvěte se
Čau Rudo,nejmenuju se Tomáš,ale Martin Sala,jsem rád,že jsem tady na tebe narazil !
Re: ozvěte se
Cau..pamatujes na mne z velenic??
re
vtedy som nebol kiko.. to mám prezývku teraz ...ale moji mazaci mi dali prezývku zetor..Vojnar a spol z OPK
stanoviště hlídek
gustav | 5.11.2009 17:22 | id 7331 | nahlásit
V Českých Velenicích bylo v r.1973 stanoviště "Výkolejky". Sloužilo se na žel.trati do Rakouska. Na pravé straně za drátama byl u Lužnice domek,kde bydlel nějaký zasloužilý člen LM,nebo KSČ. Když jsem tam měl jednou v noci službu,málem to tam přejela lokomotiva,když se ožralý motal v kolejišti.Blíž k Rakousku byla přes koleje betonová závora,kterou otvíral zaměstnanec ČSD před průjezdem vlaku. V noci svítily na obě strany dva velké světlomety.Když se člověk o ně opřel dobře hřály do zad,a šlo to ve stoje i zalomit. Na levé straně byly dráty L10 a před nimi el. ohradník označený L9.Pak bylo stanoviště "skruže" a naproti v Rakousku byla nějaká větší budova.Jednou si soudruzi vymysleli,že v určité vzdálenosti od stanoviště "skruže" dají mezi Lužnici a dráty pletivo a při prověřování úseku poběží za drátama voják ze "skruží" a proti němu pes na volno z výkolejek.A hned to v noci zkoušeli.Opomenuli ale dát to pletivo mezi Lužnici a SIS a voják,když zjistil,že tam ta zábrana není,utíkal zpět,ale stačil za sebou zavřít průchod a pes byl u něho.A zase byl důvod k trestu.
Martin
Ahojte všichni z bývalé OPK ročník 86-88.Nuděláme nějaký sraz? Bylo by načase! Ozvěte se
Re: Martin
Taky jsem sloužil ve Velenicích od podzimu 1986 do jara 1988 půl roku na rotě a pak myslím měl des. Kukačka nějaký průser a já jsem nastoupil po něm na OPK pod Městku. Co jsi jeste vypomínám chodil jsem s Kačenou jak je někde v debatě zmiňována. Stranku jsem našel až teď, mjr.Rolins byl kruťas do života mi to hodně dalo jen jsem nasluhoval asi měsíc to mě štvalo.
Koupaliste v C.Velenicich
Filip | 30.9.2009 21:11 | id 6405 | nahlásit
Zdravim,jak se prosim Vas chodilo na koupaliste, navstivil jsem to misto a kousek za plotem je hranice,asi to bylo podobne jako s tim hrbitovem.Dik
Re: Koupaliste v C.Velenicich
V létě 1966 jsem byl jako psovod na výpomoc na OPK České Velenice. Koupaliště bylo oploceno obyčejným plotem a byl tam běžný provoz bez jakéhokoli omezení.
Re: Re: Koupaliste v C.Velenicich
Filip | 30.9.2009 21:25 | id 6408 | nahlásit
Jeste k tomu koupalisti, bylo to za SiS?Jak to tam prosim Vas vedlo.
Re: Re: Re: Koupaliste v C.Velenicich
Z hlavní silnice obyčejná pěšina. Nepamatuji ze by jsme procházeli SiS. Vypnutý EZOH byl zřejmě za koupalištěm včetně hlídky. Psal se rok 1966 a režim se snažil vypadat mírumilovně. EZOH se začal postupně odstraňovat a nahrazoval se SiS.
Re: Koupaliste v C.Velenicich
gustav | 1.10.2009 11:40 | id 6416 | nahlásit
Služby jsem na koupališti nezažil byl jsem tam do 15.6.1973,ale jak říkali ostatní byla to služba jen pro vyvolené.Mám dojem,že signálka byla u Lužnice,pak pěšina a oplocené koupaliště,kde se v době provozu stavěla hlídka. Zažil jsem ale službu u transformátoru.Ten byl kousek pod hospodou směrem k signálce.Tam byla hlídka,když v hospodě byla nějaká akce,zábava,ples,atd.Prý to bylo z preventivních důvodu,aby si někdo pod vlivem nespletl směr.Ono to s tím chlastem u místních bylo různé.Jeden přišel před rotu ke strážnému (chodilo se po chodníku od jedné budovy ke druhé) a ptal se ho jestli jde dobře do Rakouska.Ten si myslel,že si dělá srandu a ještě k tomu je ožralý, tak mu řekl že jo a ukázal mu směr ke starému celňáku. A zase byl průser.
Re: Koupaliste v C.Velenicich
jozo doci | 1.10.2009 22:33 | id 6434 | nahlásit
Pan Filip srdecne vas pozdravujem je to moc davno 1982 až 1984 jer choodil som k vam na rotu oravat kontrolne pasi sluzil som v suchdole
Re: Re: Koupaliste v C.Velenicich
Filip | 2.10.2009 16:16 | id 6440 | nahlásit
Dobry den, pane Jozo asi jsem mel v C.Velenicich jmenovce, u PS jsem neslouzil, jen se o to zajimam z historickeho hlediska :-),take Vas zdravim a nezlobte se na me za neumyslnou mystifikaci.
Re: Re: Re: Koupaliste v C.Velenicich
No já sloužil jako psovod ve Velenicích 88-90. Pan Filip byl jeden z důstojníků. Výborný to chlap. Bydlel se mě zdá hned v tom doměčku u drátů. Říkalo se tam tomu myslím "starý celňák".
Re: Re: Re: Re: Koupaliste v C.Velenicich
Cox | 28.12.2009 21:44 | id 9106 | nahlásit
Jo, pana Filipa pamatuju. V roce 1992 odešel na lustrák a pak už jenom vysedával v hospodě u Franty Pavlíčků. Pak - myslím že v roce 1996, zemřel. Bydlel v tom domku za drátama, naproti bordelu, co potom po revoluci měla Kačena.
Re: Re: Re: Re: Re: Koupaliste v C.Velenicich
Jo Kačena! Známá osobnost!
Zde již nelze dále reagovat
Re: Koupaliste v C.Velenicich
koki | 17.10.2009 12:51 | id 6846 | nahlásit
Já jsem zažil jeden rok koupaliště v provozu. Vojáci se namakali při jeho znovuvzkříšení a uvedení do provozu. koupaliště bylo za sis a tak kolem něj byly dva další úseky sis. Každý den než se otevřelo, byly zkontrolovány všechny prostory budovy a terénu,pak byly otevřeny vrata v sis, u kterých byla pozorovatelna se stálou hlídkou a lidé mohli projít na koupaliště. (všude kolem byl plot) Na koupališti pak byla hlídka 1 pohraničník , který měl za úkol střežit prostor kolem plotu a sis. Mohl být i v civilu. Po ukončení opět pohraničník s obsluhou koupaliště provedli kontrolu prostor budovy a terénu, vše uzamkli a vrata v hlavní sis se opět uzavřela.
Provoz koupaliště byl jedinou možností pro civilisty oficielně se podívat "za dráty". Toto bylo v roce 1988. Ke koupališti vedla cesta od restaurace Beseda kolem zahrádek až ke zmňěné pozorovatelně. Z hl.silnice asi 200m.
Provoz koupaliště byl jedinou možností pro civilisty oficielně se podívat "za dráty". Toto bylo v roce 1988. Ke koupališti vedla cesta od restaurace Beseda kolem zahrádek až ke zmňěné pozorovatelně. Z hl.silnice asi 200m.
Re: Re: Koupaliste v C.Velenicich
Jirka38 | 17.10.2009 15:30 | id 6854 | nahlásit
Já jsem byl v Č. Velenicích v letech 1980-83 jako učeň na Středním odborném železničním učilišti. Pokud si dobře vzpomínám, tak tam to koupaliště bylo i tehdy, ale jako učni jsme tam nesměli chodit. Taktéž nám bylo nařízeno, nechodit k celnici a na stranu, kdy byla rota. V podstatě jsme s vojáky přišli do kontaktu jen ve vlaku, kdy přistupovala, tuším v Borovanech, dvoučlenná hlídka a kontrolovala občanky. Jako učni jsme už první týden dostali do občanek razítko přechodného pobytu v Č. Velenicích, abychom neměli problémy. Taktéž si vzpomínám na pátrače, co chodili po městě (nevím proč, ale mi jim říkali kontráši). Na Učilišti se každý tok konal tzv. branný týden (pochoďáky, masky apod.) a v jeho rámci jsme chodili i na malorážkovou střelnici PS. Ta byla za rotou, na stejné ulici, ale až u drátů. Stříleli jsme z pušek, ale či byly, to nevím - nejspíš vojáků. Jinak v pohodě :)
Re: Re: Koupaliste v C.Velenicich
Vlaďka | 2.11.2009 15:04 | id 7246 | nahlásit
Já jsem tam chodila s dětma. Otvíralo se až v poledne a zavíralo v 17.00 hod. Pohraničník dělal podle osob čárky a ty potom zase večer upisoval.
Koupaliště bylo za drátama, ale bylo! Nyni je zničené (ujali se ho rybáři-kde mají plůdky) a není se kde koupat. Nejblíže v Suchdole nad Lužnicí.
Cesta kolem řeky je tak zarostlá,že se k řece také nedá jít. Po otevření hranice to byla paráda! Pohled na pohraničníky byl mnohem lepší než na prostituci na ulici,sexuchtivé Rakušáky apod. Počet Romů zde několikanásobně se zvedl vzhledem k prostituci. Jinak je tu hodně Vietnamců a starší domy jsou již zakoupené touto komunitou. Přišli s igelitkou a patří jim polovina Velenic.
Koupaliště bylo za drátama, ale bylo! Nyni je zničené (ujali se ho rybáři-kde mají plůdky) a není se kde koupat. Nejblíže v Suchdole nad Lužnicí.
Cesta kolem řeky je tak zarostlá,že se k řece také nedá jít. Po otevření hranice to byla paráda! Pohled na pohraničníky byl mnohem lepší než na prostituci na ulici,sexuchtivé Rakušáky apod. Počet Romů zde několikanásobně se zvedl vzhledem k prostituci. Jinak je tu hodně Vietnamců a starší domy jsou již zakoupené touto komunitou. Přišli s igelitkou a patří jim polovina Velenic.
Re: Re: Re: Koupaliste v C.Velenicich
gustav | 2.11.2009 17:27 | id 7250 | nahlásit
Je to pravda,když jsem byl koncem srpna ve Velenicích byl jsem varován,abych večer nešel za tunel,že je to tam hrozné a nebezpečné.Šel jsem se podívat na bývalou rotu a někteří Romové mne zdravili,ani nevím proč.Chtěl jsem si projít po hranici jako kdysi,ale došel jsem kousek za hřbitov.Kolem řeky to nešlo.Tak snad příští rok.
Re: Re: Re: Re: Koupaliste v C.Velenicich
gustav | 21.8.2010 19:16 | id 19523 | nahlásit
Dnes je to rok, kdy jsem navštivil bývalou rotu v Českých Velenicích.Když jsem před rokem z Velenic odjížděl vlakem a z nádraží jsem se podíval po kolejích směrem k hranici,uvědomil jsem si, že před 36-ti roky jsem se také díval po kolejích,ale od hranice směrem k nádraží ze stanoviště "Výkolejky".
Re: Re: Re: Koupaliste v C.Velenicich
Jo, na pohraničníky byl lepší pohled. Zvláště, když jednou za čas pochodovali v sevřených tvarech městem a zpívali pochodové písničky. A co pracovních brigád provedli. Ve večerních a nočních hodinách tu byli páni situace ve městě pohraničníci. V současné době je to opravdu jiné. Tolik podivných lidí se tu opravdu dříve nepohybovalo.
ARIS
Nastoupil jsem v březnu 1979. Ozvěte se. Byl jsem psovod psa ARIS. říkali mi taky čůčo. Pechal,Brziak,Matuš,Kocman,Kavka,kde jste?
Re: ARIS
Jozef Holos | 8.1.2011 18:53 | id 24810 | nahlásit
Nastúpil som v marci 80 do Suchdolu a potom do Českých Veleníc ako spojár. Mám dojem, že Tvoj ročník bol ženista Toman a spojár Lehotský, obaja Slováci.Mňa si možno budeš pamätať podľa toho, že v decembri 80 mi strelila výmetnica na "výkolejke" do ruky
ozvite sa
peter | 4.6.2009 08:22 | id 3941 | nahlásit
ja som končil vo veleniciach na jar 1987 velitel
čaty bol zeleny mena vojakov Hunka,Navratil Reznik
Bydžovsky
čaty bol zeleny mena vojakov Hunka,Navratil Reznik
Bydžovsky
Re: ozvite sa
jirka | 11.6.2009 15:48 | id 4160 | nahlásit
já jsem skončil jaro 1986, takže jsme tam museli
být spolu, převeleli mne z fišerových chalup
být spolu, převeleli mne z fišerových chalup
Re: ozvite sa
Cau, ja som jednym z dvoch absolventov, ktori tam vtedy boli. Myslim, ze z furtakov tam vtedy boli aj Ranftl a Mestka.
Re: ozvite sa
Ahoj, já jsem končil ve Velenicích na podzim 87. Sloužil jsem na OPK. Za mně tam byli furťáci Zelený, Ranftl, Městka(mimochodem celkem dobrý chlap),samozřejmě Rolinc, atd.
Jinak kamarádi Ollé, Musil, Kukačka,aj. a supr kluci z východního Slovenska. Ozvěte se někdo!!!!
Jinak kamarádi Ollé, Musil, Kukačka,aj. a supr kluci z východního Slovenska. Ozvěte se někdo!!!!
Re: Re: ozvite sa
Další furťáci tam byli výkonný praporčík Raušic Jiří, technik roty Kupka Rostislav, zástupce velitele roty pro věci politické Filip Oldřich, velitel první čety a zástupce velitele roty Vurbal Ladislav.
Re: Re: ozvite sa
Peter | 29.9.2011 18:50 | id 36576 | nahlásit
Ahoj ja som končil na jar 1987 bol som vlakovak daj kontakt ozvem sa
Re: Re: ozvite sa
Ahoj volam sa Palo Macisak som z vychodneho slovenska bol som ako strelec tiez v rokoch 85 87 Tie mena hovoria aj mne nieco Skus sa blizsie predstavit. Hovoria Ti mena nieco ako Jirka Tuma Ales Mucha
Re: Re: Re: ozvite sa
Ahoj Palo byl jsem ve Velenicich jaro 86 - 88 moc dobre si na tebe pamatuji. Ja jsem byl taky strelec pak jsem slouzil dozorciho no a tak ruzne. Moji supraci Bartoš, Hunka, Bogol, Moskva, mazaci velitel druzstva Buček, Staněk-Stenli, šolonka, Pizur,Smrčka, Marenič, no a pak vy pulročaci Kašpar, Krupa, Sidor, Furmánek, Pirigy, Kukačka,Pavlištík, muj ročník Čotek, Janošec, Lazecky, Sekera, Lakatoš, Bača, Dluhoš, Atkari, Štrigner, Fiurašek, Staniek Roman, Nemrava, Galajda, Zavadil, Střiž, atd.Mam asi 20 fotek tak když se to podaři tak je zde umistim.Zatim čau.
Re: Re: Re: Re: ozvite sa
Ahoj Pavle, překvapilo mně, jak si pamatuješ tolik spolubojovníku, je už to přece jenom pár let. Bylo by fajn se třeba sejít na místě, a zavzpomínat.
jaro 1986-1988 9rPS České Velenice
Ahoj Martine v roce 2010 v letě jsem byl v Českych Velenicich a hrozně moc se to změnilo. Budovy a tak to je stejne,tam kde byly draty tam je prales.Všechno maji větnamci a taky velke množstvi cikanu. Kdyby se to domluvilo, tak by se to mohlo sejit, ale jak na všechny sehnat kontakt, to by byl asi problem. Třeba Petr Čotek a Marek Končok bydli ve Vsetině ty neni problem kontaktovat,ale co stim zbytkem. No uvidime. Bylo nas v ročniku celkem 42. Snad se někdo ozve, ale moc lidi tyto stranky asi nesleduje. Tak zatim čus!
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: ozvite sa
Stanley a Slamka, čo je s Vami, ročník 85 87. Ozvite sa. Chcete komunikovať a nikto sa neozýva:) Bol by som veľmi rád, keby sa niekto z týchto rokov 85 87 ozval. Veď je to už 25 rokov!! :)
Budem veľmi rád, ak mi napíšete na pavolmacisak@gmail.com
Budem veľmi rád, ak mi napíšete na pavolmacisak@gmail.com
Re: Re: ozvite sa
Stanley a Slamka, čo je s Vami, ročník 85 87. Ozvite sa. Chcete komunikovať a nikto sa neozýva:) Bol by som veľmi rád, keby sa niekto z týchto rokov 85 87 ozval. Veď je to už 25 rokov!! :)
Budem veľmi rád, ak mi napíšete na pavolmacisak@gmail.com
Budem veľmi rád, ak mi napíšete na pavolmacisak@gmail.com
Re: Re: ozvite sa
Ahoj Stanlley dobře si na Tebe pamatuju byl si muj suprák. Pamatuju si dobře tu tvojí teplákovo bundu s nápisem na zádech STANLEY. Jsem šofér který přebíral UAZ po UŠPOROVI Tvůj ročník Ty si na mě nemůžeš pamatovat,ale ta tvoje bunda mi utkvěla v paměti ja si Tě pamatuji Čau
Re: ozvite sa
Ahoj Peter. Předpokládám, že jsi Peter Slamka. Dost často si na tebe vzpomenu i na jiné kluky a hlavně na naše vojenská léta, jako by to bylo včera. Budu rád, když se mi ozveš nebo i kdokoliv jiný. Můžeme někdy zavzpomínat společně. Jirka
Re: Re: ozvite sa
Ahoj Jirko som to ja napúiš
Re: Re: Re: ozvite sa
Jsem rád, že jsi se ozval. Jak se daří?
9r PS. České Velenice
miro | 22.2.2009 17:30 | id 1580 | nahlásit
Koki napiš čo si tam bol
(strelec,psovod,vodič.atď.)moj starý bol tušim
Keltoš.Čo ti hovoria
mena, Rolinc,Mrázek,Zelený,Filip(čučo)napiš čí
ešte žiju. Moja garaž bola druhá od
kotcov. služil som vetšinou s Klimšou Tria.
(strelec,psovod,vodič.atď.)moj starý bol tušim
Keltoš.Čo ti hovoria
mena, Rolinc,Mrázek,Zelený,Filip(čučo)napiš čí
ešte žiju. Moja garaž bola druhá od
kotcov. služil som vetšinou s Klimšou Tria.
Re: 9r PS. České Velenice
Koki | 28.3.2009 11:39 | id 2537 | nahlásit
Zdravím miro i všechny ostatní
Jasně že
vzpomínám na všechny jména Keltoš byl moje číslo
byl to šofér(pokud si ho nepletu s
"Molnárem") což byl taky moje číslo a
byl psovod. Miro pokud máš zájem, napiš na
adresu 9rps@seznam.cz Zatím čau Koki
vzpomínám na všechny jména Keltoš byl moje číslo
byl to šofér(pokud si ho nepletu s
"Molnárem") což byl taky moje číslo a
byl psovod. Miro pokud máš zájem, napiš na
adresu 9rps@seznam.cz Zatím čau Koki
9rPS. České Velenice
Sloužil jsem tady jaro r.87-89.
Po letech jsem
tady byl se podívat a líbilo se mi že táto rota
neskončila jako desítky jiných v troskách a
ruinách. Letos to bude 20 let co jsme odešli do
civilu a proto vyzyvám všechny kteří sem zavítají
z tohoto ročníků, nebo jiných s kterými jsme
sloužili, ozvěte se. Hlavně kluci ze
slovenska. zdravím všechny Koki
tady byl se podívat a líbilo se mi že táto rota
neskončila jako desítky jiných v troskách a
ruinách. Letos to bude 20 let co jsme odešli do
civilu a proto vyzyvám všechny kteří sem zavítají
z tohoto ročníků, nebo jiných s kterými jsme
sloužili, ozvěte se. Hlavně kluci ze
slovenska. zdravím všechny Koki
Re: 9rPS. České Velenice
Ahojky...,jejda tak to jsi moje číslo...,já
sloužil také v těch letech,ale bohužel v Suchdole
na výcvik.proporu.jinak ale do Velenic jinak
jezdím často,jelikož žena tam má mamku....Ano rota
je ve slušném stavu,vždy kouknu,když kolem jedeme
autem na hřbitov,což by ale dříve za naší služby
nešlo,to by jste nás ani ke hřbitovu
nepustily(cha,cha)...
sloužil také v těch letech,ale bohužel v Suchdole
na výcvik.proporu.jinak ale do Velenic jinak
jezdím často,jelikož žena tam má mamku....Ano rota
je ve slušném stavu,vždy kouknu,když kolem jedeme
autem na hřbitov,což by ale dříve za naší služby
nešlo,to by jste nás ani ke hřbitovu
nepustily(cha,cha)...
Re: Re: 9rPS. České Velenice
gustav | 4.8.2009 14:07 | id 5273 | nahlásit
Nevím jak to bylo pak s pouštěním lidí na hřbitov
později,ale co si pamatuji,tak za mého působení na
rotě chodilo se tam normálně.Součásti hřbitova
byla budova (snad to byla márnice),kde byl
uschován pohřební vůz,stůl-speciál a máry. Někteří
odvážní pohraničníci se tam chodili zašívat.Já
osobně jsem nemusel být všude,i když jsem
zjistil,že klíč od visacího zámku ze skříně byl
shodný s visacím zámkem na dveřích této budovy. Na
hřbitovní zdi byly instalovány výmetnice,asi 5
m.za touto zdi byla už demarkačka.V noci se i před
vchod na hřbitov dávala výmetnice a noční hlídka
měla za úkol ji ráno demontovat.Jednou na to někdo
zapomněl,šla tam nějaká starší paní a jak to
střelilo,tak tam málem zůstala.A zase byl důvod k
potrestání.
později,ale co si pamatuji,tak za mého působení na
rotě chodilo se tam normálně.Součásti hřbitova
byla budova (snad to byla márnice),kde byl
uschován pohřební vůz,stůl-speciál a máry. Někteří
odvážní pohraničníci se tam chodili zašívat.Já
osobně jsem nemusel být všude,i když jsem
zjistil,že klíč od visacího zámku ze skříně byl
shodný s visacím zámkem na dveřích této budovy. Na
hřbitovní zdi byly instalovány výmetnice,asi 5
m.za touto zdi byla už demarkačka.V noci se i před
vchod na hřbitov dávala výmetnice a noční hlídka
měla za úkol ji ráno demontovat.Jednou na to někdo
zapomněl,šla tam nějaká starší paní a jak to
střelilo,tak tam málem zůstala.A zase byl důvod k
potrestání.
Re: Re: Re: 9rPS. České Velenice
gustav | 5.9.2009 10:31 | id 5831 | nahlásit
Koncem srpna jsem se byl podívat na místa svého vojákování od února do 15.června 1973 na 15.rPS České Velenice.Je to zvláštní pocit,když člověk po 36-ti letech jde po cestě od bývalé roty směrem na styk s "Fišerkami".Všude asfaltové cesty. Za mne tam byly od hřbitova na styk výmoly,kořeny přes cestu,při jízdě Gazem byl člověk pěkně otlučený. Průběh starého EZOCHU,signálky zarostlý stromky,prostor před hřbitovem,kde byl ocelový "špak" také vyasfaltovaný.Prošel jsem si kousek demarkačky od HM V/29 směrem k HM V/28. Nic se nezměnilo. Ještě že budovy roty jsou využivány k prospěchu,ne jako člověk čte zprávu od kamaráda,který sloužil na Cetvinách,že je to tam děs a hrůza.Jak mi recepční z hotelu Konzul řekla,hodně bývalých peésáku,kteří zde sloužili
jezdí do Velenic navštívit bývala místa,kde jako vojáci sloužili.Udělal jsem pár fotek,snad to admin na tyto stránky dá.
jezdí do Velenic navštívit bývala místa,kde jako vojáci sloužili.Udělal jsem pár fotek,snad to admin na tyto stránky dá.
Re: 9rPS. České Velenice
Nazdar Koki, ja som vo Veleniciach tiez sluzil ten
isty rocnik, akurat som bol preveleny do
Chlumu..vo Veleniciach som bol proviantak..museli
sme tam byt spolu
isty rocnik, akurat som bol preveleny do
Chlumu..vo Veleniciach som bol proviantak..museli
sme tam byt spolu
Re: 9rPS. České Velenice
Zdar hoši, tiež som bol jar 87-89, po PŠ-ke som slúžil ako inštruktor vodičov v Suchdole, ale leden-březen 89
som slúžil vo Veleniciach, tu som 3 mesiace nonstop práskal dozorčího roty, takže sme sa museli stretnúť.Mám tiež spoločnú fotku pred odchodom do civilu, len ju pohľadám a pošlem ju sem. Inak o tom stretnutí som rozmýšľal aj ja a mám asi 12 aktuálnych kontaktov chalanov z tejto doby, večšinou sú to chalani zo Suchdola.Zatial sa majte
som slúžil vo Veleniciach, tu som 3 mesiace nonstop práskal dozorčího roty, takže sme sa museli stretnúť.Mám tiež spoločnú fotku pred odchodom do civilu, len ju pohľadám a pošlem ju sem. Inak o tom stretnutí som rozmýšľal aj ja a mám asi 12 aktuálnych kontaktov chalanov z tejto doby, večšinou sú to chalani zo Suchdola.Zatial sa majte
Re: Re: 9rPS. České Velenice
Z fotky z r. 1989 jsem poznal samozřejmě Rolince aTomise. Sloužil jsem ve Velenicích 88-90.
OPK České Velenice
Četa OPK České Velenice bydlela v samostatné
budově v prostorách roty. V létě 1966 jsem tam byl
jako psovod na výpomoc. Kluci co jste tam v té
době sloužili ozvěte se mám pro Vás fotografie.
Pokud se nemýlím tak náš velitel se jmenoval kapt.
Horváth. Na fotografiích roty budovu pasovky
nepoznávám je to foto č. 4 ?
budově v prostorách roty. V létě 1966 jsem tam byl
jako psovod na výpomoc. Kluci co jste tam v té
době sloužili ozvěte se mám pro Vás fotografie.
Pokud se nemýlím tak náš velitel se jmenoval kapt.
Horváth. Na fotografiích roty budovu pasovky
nepoznávám je to foto č. 4 ?
...
miro | 1.2.2009 18:43 | id 1108 | nahlásit
Služil som tam v rokoch 1988-90 ako vodič. Ozvi sa
kto tam bol,napr.Fogl,Jendy. atd.
kto tam bol,napr.Fogl,Jendy. atd.
Re: ...
igor | 21.4.2009 20:07 | id 3046 | nahlásit
já jsem zde sloužil v r.89-91 většinou tu byli
východńaři a severní morava ozve se někdo
východńaři a severní morava ozve se někdo
Re: ...
igor | 21.4.2009 20:12 | id 3047 | nahlásit
který miro,já si pamatuju Družbackého Bučka a
psovoda Zelenku
psovoda Zelenku
Re: Re: ...
miro | 24.4.2009 22:20 | id 3129 | nahlásit
ahoj Igor všetci traja boli moje čislo,ja som bol
vodič ,služil som vetšinou zo psovodom, Klimšom
Tria. Družbacký je východňar ako aj ja volali sme
ho Jendy. Boli sme tam štyria
vodiči.Družbacký,Ja,Buček a Bezsermeni (neviem či
to meno pišem spravne.)
vodič ,služil som vetšinou zo psovodom, Klimšom
Tria. Družbacký je východňar ako aj ja volali sme
ho Jendy. Boli sme tam štyria
vodiči.Družbacký,Ja,Buček a Bezsermeni (neviem či
to meno pišem spravne.)
Re: Re: Re: ...
Igor | 27.4.2009 23:03 | id 3198 | nahlásit
jasně moji staří já přišel z Pš-ky přesně v den
kdy utek provianťakovi na výkolejce člen hlídky do
rajchu a s Rolincem jsem se potkal na schodech u
vchodu a než jsem otevřel hubu tak mě sjel jen za
to že jsem,přivítání jak cyp.Jo a Bezsermmeni malý
maďar blonďák jezdil jsem s ním pravidelně pro
poštu.Na pokoji jsem byl ještě co vím z vašeho
čísla tak čet.Hudeček psovod Slowik zmojeho čísla
Cuper,Rjaby,Koršňak,musím se mrknout na fotky ale
musím je nejdřív najít.
kdy utek provianťakovi na výkolejce člen hlídky do
rajchu a s Rolincem jsem se potkal na schodech u
vchodu a než jsem otevřel hubu tak mě sjel jen za
to že jsem,přivítání jak cyp.Jo a Bezsermmeni malý
maďar blonďák jezdil jsem s ním pravidelně pro
poštu.Na pokoji jsem byl ještě co vím z vašeho
čísla tak čet.Hudeček psovod Slowik zmojeho čísla
Cuper,Rjaby,Koršňak,musím se mrknout na fotky ale
musím je nejdřív najít.
Re: Re: Re: Re: ...
gustav | 14.6.2009 19:26 | id 4270 | nahlásit
v Českých Velenicích jsem sloužil od února 1973 do
13.června 1973 pak jsem byl převelen na
Tokániště.Kopal jsem základy pro tři
garáže-vlevo,které jsou na obr.č.2.Ze jmen jsem si
zapamatoval Čurda-spojař,Bartoníček a
rtm.Stanislav Jirouška.Šatny byly na půdě,kde byla
zima a špína. V expanské nádrži byl schován
alkohol a pivo.Chodili jsme ve službě ráno do
pekárny na teplé rohlíky.Kuchaře dělal
klučina,který byl v civilu kominík,ale vařit
uměl.Sice jednou na večeři udělal dětskou
krupičku,ale asi musel.Bylo povinné sledování
televizních novin,ale před tím byl pořad cvičme v
rytme, a tam bylo víc vojáků,než na
zprávách.Velitel roty nařídil,že při zabijení
prasat se budou prasata střílet,protože podle
kvikotu celé Velenice věděli,že vojáci mají
zabíjačku.Za mne tam bylo jedno zadržení, to když
v prostoru "starého celňáku" šel
ožralý Rakušák z hospody a spletl si cestu do
ČSSR.Sloužilo se na piketu na styku s Fišerkami HM
V/27,hřbitov,někteří tam sloužit nechtěli,že tam
behajú smercki,"starý celňák",v létě
koupaliště,výkolejky-tam byly dva velké
světlomety,které aspoň hřály do zad,skruže,a
směrem ke styku radar.To byl lodní radar v
maringotce a byla tam v noci 4-členná hlídka.Od
hran.přechodu směrem k radaru zkoušeli SUP
(samoútočící psi).Ze psů si pamatuji na jména
Blesk,Neptun. Dva psi byli tzv.vyštěkávací a měli
kotce mezi piketem a hřbitovem na starém
EZOCHU,tam jim vozili i žrádlo. Kolem cesty bylo
ještě proti postupu narušitele zařízení podobné
výmetnici,ale místo světlice tam byl v ocelové
rouře dělobuch, a to byly šlehy. Na hřbitovní zdi
byly umístěny výmetnice, a v noci i před
vchodem.Vykládalo se,že kdysi mazáci nutili
bažanty chodit o půlnoci na hřbitov a pumpovat na
pumpu,která byla v rohu.Pak z toho byl
průser.Vedle hřbitova byl nějaký hromadný
hrob.Jinač ve Velenicích,kde se člověk podíval
byly samé dráty.Zkoušel se i tzv.návěstný
systém,tj.předávání průjezdu jednotlivých vozidel
kolem SH následujícím hlídkám.Odkud byli z civilu
Hudeček,Slowik,Cuper?
13.června 1973 pak jsem byl převelen na
Tokániště.Kopal jsem základy pro tři
garáže-vlevo,které jsou na obr.č.2.Ze jmen jsem si
zapamatoval Čurda-spojař,Bartoníček a
rtm.Stanislav Jirouška.Šatny byly na půdě,kde byla
zima a špína. V expanské nádrži byl schován
alkohol a pivo.Chodili jsme ve službě ráno do
pekárny na teplé rohlíky.Kuchaře dělal
klučina,který byl v civilu kominík,ale vařit
uměl.Sice jednou na večeři udělal dětskou
krupičku,ale asi musel.Bylo povinné sledování
televizních novin,ale před tím byl pořad cvičme v
rytme, a tam bylo víc vojáků,než na
zprávách.Velitel roty nařídil,že při zabijení
prasat se budou prasata střílet,protože podle
kvikotu celé Velenice věděli,že vojáci mají
zabíjačku.Za mne tam bylo jedno zadržení, to když
v prostoru "starého celňáku" šel
ožralý Rakušák z hospody a spletl si cestu do
ČSSR.Sloužilo se na piketu na styku s Fišerkami HM
V/27,hřbitov,někteří tam sloužit nechtěli,že tam
behajú smercki,"starý celňák",v létě
koupaliště,výkolejky-tam byly dva velké
světlomety,které aspoň hřály do zad,skruže,a
směrem ke styku radar.To byl lodní radar v
maringotce a byla tam v noci 4-členná hlídka.Od
hran.přechodu směrem k radaru zkoušeli SUP
(samoútočící psi).Ze psů si pamatuji na jména
Blesk,Neptun. Dva psi byli tzv.vyštěkávací a měli
kotce mezi piketem a hřbitovem na starém
EZOCHU,tam jim vozili i žrádlo. Kolem cesty bylo
ještě proti postupu narušitele zařízení podobné
výmetnici,ale místo světlice tam byl v ocelové
rouře dělobuch, a to byly šlehy. Na hřbitovní zdi
byly umístěny výmetnice, a v noci i před
vchodem.Vykládalo se,že kdysi mazáci nutili
bažanty chodit o půlnoci na hřbitov a pumpovat na
pumpu,která byla v rohu.Pak z toho byl
průser.Vedle hřbitova byl nějaký hromadný
hrob.Jinač ve Velenicích,kde se člověk podíval
byly samé dráty.Zkoušel se i tzv.návěstný
systém,tj.předávání průjezdu jednotlivých vozidel
kolem SH následujícím hlídkám.Odkud byli z civilu
Hudeček,Slowik,Cuper?
Re: Re: Re: Re: Re: ...
čau já jsem cuper jsem z ostravy.sloužil jsem u opk v roce88.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: ...
Jaro | 8.8.2010 23:31 | id 19128 | nahlásit
Ahoj Igor. Ano bol som na izbe so všetkymi, ktorých si spomenul. Ale teba si akosi nepamätam. Mohol by si mi pripomenuť tvoje priezvisko ? Potom si určite spomeniem :-)
Jaro Rjaby
Jaro Rjaby
Re: Re: Re: Re: Re: ...
igor | 21.11.2010 07:22 | id 22484 | nahlásit
tvůj velitel družstva matušík mám dojem že jsme byli s polu i na pokoji i s pavlem koršńákem
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: ...
Jaro | 8.5.2011 15:05 | id 31104 | nahlásit
Ano Igor. Teraz si už jasne spomínam. Pozdravujem ťa :-)
Zde již nelze dále reagovat
Re: ...
čaute aj ja som bol vo veleniciach v rokoch 88-90 bol som psovod OPK mal som psa DENY... fogla si pamätám.. bol vodič poplachovky..a vo velenicicach som bol pred desiatimi dňami a je to tam všetko zmenené..
Re: Re: ...
Ahoj.Nebyl Fogl náhodou údržbář? Já jsem tam byl psovod ve stejných letech jak ty.
Re: Re: Re: ...
hmm tak som nad tým premýšlal ..asi máš pravdu.. pletiem si ho z bezsermenim ten bol vodič..ale obaja boli malý postavou..))
ktoreho psa si mal?? nepamätám si luboša... asi si bol môj polročák .. ja som išiel jeseň 88-90
ktoreho psa si mal?? nepamätám si luboša... asi si bol môj polročák .. ja som išiel jeseň 88-90
Re: Re: Re: Re: ...
balus to si ty?? no tak už viem pozrel som si tvoj email.. a hned mi to došlo... ty si bol na rote ja som bol na OPK .. spaval som v poslednej izbe pri bare...a fogl bol tvoje číslo...
Re: Re: Re: Re: Re: ...
Jasný !
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: ...
miro | 20.12.2009 12:47 | id 8707 | nahlásit
ktory kiko,nepamätam.Z foglom sme boli dobrý kamarati,rovnake čislo. Pili sme vždy spolu kavu uňho dole v dielni. Mimochodom ja som bol tiež vodič. Pamätam aj Balusa bol somnou parkrat na triach,ale vetšinou som bol z Klimšou. Tria bolo stanovište ktore sa služilo len v noci a bolo medzi celnakom a Krabonošom. Samozrejme mal som aj poplachovky a hřbitov. Zo psovodov z môjho čisla si pamätam, Zelenku,Skočdopole,Adama.
Re: Re: Re: Re: Re: ...
igor | 31.1.2010 08:05 | id 10876 | nahlásit
ještě jsem si vzpoměl na Smělíka(sviňa) a milovíka Karla Gotta Zoufalého tuším že se jmenoval taky Karel a co psovod Rosťa Slowik to byli správňáci
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: ...
čau lubo vzpomínáš si na mně?byl jsem taky psovod jsem z ostravy.jmenuji se vasil.už si moc nevybavuji ale když to čtu tak se mi vzpomínky vracejí.nebylo by špatné se po těch letech znovu setkat.měj se a čauky vasil cuper
Re: Re: Re: Re: ...
Taky si myslim, že by nebylo špatné setkání. Tvé jméno mi něco říká.
Re: Re: Re: Re: Re: ...
čau lubo.hodně jsme chodili na pivo z lužným byl to řidič.potom masařík igor matušek,taky jan capík celkem super klučina.mám taky pár fotek ale jména se mi už nevybavujou.přece to už je nějaký ten pátek.odkud jsi ty?já tě určitě znám kdybych viděl tvojí fotku tak si vzpomenu.můj pes se jmenoval odin.pamatuji taky tu gumu majora mrázka celkem k***t jak lampa.chtělo by to pořádně zavzpomínat.zatím se měj čauky
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: ...
igor | 31.1.2010 07:56 | id 10874 | nahlásit
vasil velenice jsou jeden velký bordel jen více světel k...v a čínských prodejů nikam nejezdi zbytečně vyhozené prachy loni jsem tam byl je to tam stejné
Re: Re: Re: Re: ...
ervin | 10.11.2010 10:31 | id 22034 | nahlásit
cau vasil ja jsem slouzil na fiserkach 73-75 a uz jsem tam byl 3x i ve velenicich pisi ti hlavne proto protoze jestli jsi ten koho myslim tak se zname asi 20 let a ani jsme nevedeli ze jsme byli na vojne skoro na stejnem miste.zdravi te miki z kuncicek.
Re: Re: Re: Re: Re: ...
vasil | 25.2.2012 13:09 | id 42819 | nahlásit
miki Ty vole to je v p***li.10 roků jsme spolu hráli fotbal a ani jsme nevěděli že jsme byli na stejné hranici.Ale co se toho po fotbálku vypilo co?To byli časy.měj se snad se potkáme v ostravě
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: ...
ján chvál | 30.6.2011 01:58 | id 33014 | nahlásit
čauko vasil.. ja si ťa pamätám ..robil som s tebou nácviky.. bol som tam 88-90 mal som psa DENY
Re: Re: Re: Re: Re: ...
Ahoj Jano. Já jsem měl psa Araxe.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: ...
vasil | 25.2.2012 13:11 | id 42821 | nahlásit
čauky taky si na Tebe vzpomínám i když už je to strašně dlouho.Měla by se z organizovat nějaká slezina a pořádně se ožrat.měj se a když tak se ozvi.vasil
Zde již nelze dále reagovat
