![]() |
Předchozí | 1 fotografie J.Čech z 31 | Další | ![]() |

1975 - celnice Železná Ruda.































Autor: J.Čech | Pořízeno: 1974-76 | 31×
Sekce:
Dobové foto PS
Debrník r. 1975-76
(31 fotografií)
Dobové fotografie z 3. rPS - Debrník (Sušická brigáda), stará rota.
Okres: Klatovy
Související fotogalerie
- 3. rPS - Debrník
- Debrník - miesto posledného odpočinku VR Vydláka
- Setkání pohraničníků (65-70) roty Debrník r. 2012
- Setkání pohraničníků (65-70) roty Debrník r. 2013
- Setkání pohraničníků (65-70) roty Debrník r. 2014
- Setkání pohraničníků (65-70) roty Debrník r. 2015
- Setkání pohraničníků (65-70) roty Debrník r. 2016
- Setkání pohraničníků (65-70) roty Debrník r. 2017
- Setkání pohraničníků (65-70) roty Debrník r. 2018
- Setkání pohraničníků (65-70) roty Debrník r. 2019
- Setkání pohraničníků (76-78) roty Debrník r. 2017
- Setkání pohraničníků roty Debrník r. 2013
- Setkání pohraničníků roty Debrník r. 2019
- Sraz bývalých pohraničníků 3. rPS Debrník z let 1966-68
- Tablo setkání roty Debrník 1965-70
Dobové foto
- Debrník r. 1955-56
- Debrník r. 1960-62
- Debrník r. 1962-64
- Debrník r. 1965-70
- Debrník r. 1969-71
- Debrník r. 1972-74
- Debrník r. 1973-75
- Debrník r. 1974-76
- Debrník r. 1975-77
- Debrník r. 1976
- Debrník r. 1976-78
- Debrník r. 1977-79
- Debrník r. 1979-81
- Debrník r. 1980-82
- Debrník r. 1983-85 jaro
- Debrník r. 1983-85 podzim
- Debrník r. 1984-86
- Debrník r. 1985-87
- Debrník r. 1986-88
- Debrník r. 1989-91
- Debrník r. 1990
- Debrník r. 1991
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
závory signální a zabezpečovací
Pánové, té první závoře vzdálenější od hranic - blíže k Železné Rudě, se říkalo signální a ta u hranic byla zabezpečovací. Ta byla od státní hranice pár desítek metrů. A ti kluci tam jsou z čety OPK
Fotky lidi
druhá řada fotek od vrchu, poslední fotka ? vpravo,: nahoře Jirka Kaše ? ?Čouda?, vedle Venca Kočí, dole si nevzpomínám
Re: Fotky lidi
Ahoj Honzo,
na fotce č.12 ten dole je des.Kuruc, tuším z Bardejova.
na fotce č.12 ten dole je des.Kuruc, tuším z Bardejova.
Dotaz k fotu č. 22 a 23
JardaM | 30.7.2015 11:03 | id 93070 | nahlásit
Na obou snímcích je patrná další závora, i když zhotovená z poměrně slabších trubek a je pruhovaně natřená, provděpodobně červeno-bílá. Na fotu č. 22 je za vojákem nalevo a na fotu č. 23 vyčnívá za pohraničníkem úplně napravo. Obě části závory jsou otvřené. Mám dotaz: k čemu tato závora sloužila a kdy se používala? A ještě poznámka: dům na fotce č. 22 je dům čp. 14 v Alžbětině - penzion Larva a dům na snímku 23 je čp. 16 a je ve vlastnictví Vietnamců.
Re: Dotaz k fotu č. 22 a 23
uživatel | 30.7.2015 12:14 | id 93075 | nahlásit
To nejsou trubky ale ocelové profily, myslím "I" nebo "U" a tato závora byla signální a měla stejný profil jako ta dole za celnicí. Hodněkrát jsem kolem nich šel a viděl obě na vlastní oči. Mimochodem vámi zmiňované objekty v té době patřili Státním lesům. Bydleli tam jejich pracovníci se svými rodinami. Až někdy po roce 1980tam byly umístěny závory z produkce ČKD Blansko.
Re: Re: Dotaz k fotu č. 22 a 23
JardaM | 30.7.2015 14:59 | id 93078 | nahlásit
Dík za informaci. Takže se dá říci, že to je původní signální závora a na fotce v popředí je závora nová, umístěná o trochu výše?
Re: Re: Re: Dotaz k fotu č. 22 a 23
uživatel | 31.7.2015 07:31 | id 93104 | nahlásit
Já pořád nevím, co máte na mysli?
Re: Re: Re: Re: Dotaz k fotu č. 22 a 23
JardaM | 31.7.2015 08:05 | id 93105 | nahlásit
Mám na mysli závoru, či lépe řečeno závory v pozadí. Jsou ještě optřeny podporou a jsou dvě, každá na jedné straně silnice. Na obrázku jsou ve stavu otvřeném, tj. šikmo vzhůru a podpora visí kolmo dolů. Na obrázcích jakoby "vyrůstají" vojákům z výložek. Nemám na mysli vodorovnou závoru, která vypadá jako svařená ze dvou úček.
Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz k fotu č. 22 a 23
uživatel | 2.8.2015 11:44 | id 93269 | nahlásit
Zeptám se otce a napíšu:-) hezký den!
Zde již nelze dále reagovat
Otázka
Petr | 26.7.2015 07:55 | id 92921 | nahlásit
Pánové, jaká byla vzdálenost signální závory od Železné Rudy a od těžké závory na hraničním přechodu? Díky
Re: Otázka
Můžu se jen zeptat, jaký je rozdíl mezi těžkou a signální závorou resp. jaké měli funkce? Díky.
Re: Re: Otázka- těžká a (signální)lehká závora
Jan | 26.7.2015 22:57 | id 92944 | nahlásit
OPK Halámky, hranice s Rakouskem, rok 1968/69 :
Lehká závora- byla umístěná na příjezdu (před vjezdem) do celního prostou z území našeho státu. Jednalo se o jednoduchou, lehkou závoru, byla vyrobena z 1" vodovodní trubky, ovládal ji ručně službu konající pohraničník. Režim spočíval v tom, že pohraničník měl za povinnost zkontrolovat oprávněnost vstupu do celního prostoru. To zn. že stačilo předložit cestovní doklady, neb jiné oprávnění (např.služební průkaz) a pohraničníkovi sdělit účel vstupu. Pohraničník neměl za povinnost zkoumat pravost dokladů, nebo jinak prověřovat důvody vstupu do celního prostoru.
Těžká závora- masívní ocelová záležitost, uložená v betonových blocích, otevírala a zavírala se pomocí elektrického servopohonu. Byla umístěna na výjezdu z celního prostoru směrem do Rakouska. Službu konající pohraničník automaticky vpouštěl všechna vozidla příjíždějící z Rakouska, aniž by měl za povinnost provádět nějakou kontrolu. Pro potřeby výjezdu vozidel z našeho území byla závora ovládána samotnými pracovníky celní a pasové kontroly z objektu celnice.
Pojem signální závora nám nebyl znám (nepoužíval se). Ale to byla jiná doba a režim zde byl tehdy zřejmě volnější.
Lehká závora- byla umístěná na příjezdu (před vjezdem) do celního prostou z území našeho státu. Jednalo se o jednoduchou, lehkou závoru, byla vyrobena z 1" vodovodní trubky, ovládal ji ručně službu konající pohraničník. Režim spočíval v tom, že pohraničník měl za povinnost zkontrolovat oprávněnost vstupu do celního prostoru. To zn. že stačilo předložit cestovní doklady, neb jiné oprávnění (např.služební průkaz) a pohraničníkovi sdělit účel vstupu. Pohraničník neměl za povinnost zkoumat pravost dokladů, nebo jinak prověřovat důvody vstupu do celního prostoru.
Těžká závora- masívní ocelová záležitost, uložená v betonových blocích, otevírala a zavírala se pomocí elektrického servopohonu. Byla umístěna na výjezdu z celního prostoru směrem do Rakouska. Službu konající pohraničník automaticky vpouštěl všechna vozidla příjíždějící z Rakouska, aniž by měl za povinnost provádět nějakou kontrolu. Pro potřeby výjezdu vozidel z našeho území byla závora ovládána samotnými pracovníky celní a pasové kontroly z objektu celnice.
Pojem signální závora nám nebyl znám (nepoužíval se). Ale to byla jiná doba a režim zde byl tehdy zřejmě volnější.
Re: Otázka
Zo Železnej Rudy k signálnej závore niečo cez kilometer a od signálky k "ťažkej" zabezpečovacej závore 900 metrov
Parádní fotky
Nádhera, zejména fotky obou celnic a nádraží. Nad čs. celnicí u hranice kdysi stával dům lesní správy, dnes tam lze v kopřivách dohledat zachovalé sloupky.
Re: Parádní fotky
uživatel | 30.7.2015 07:29 | id 93061 | nahlásit
Šumavský medvěde z Prostějova, tyto konkrétní fotky jsou trošku jinak, než popisuje kolega z Halámek. V Rudě byla signální závora hned v zátočině za železničním podjezdem, což bylo i z taktického hlediska výhodné! Případný "narušitel! neměl šanci rozjet vozidlo na maximum! Obsluha závory zároveň obsluhovala vrata na trati, kam v pracovní dny jezdil nákladní vlak na manipulační sklad a pilu pro dřevo. Před vraty byla na kolejích výkolejka. Nikdy se žádný vlak nepokusil o násilný přejezd, pouze v osmdesátých létech došlo díky technické závadě k samovolnému rozjezdu drezíny při opravě krátkého tunelu v Rudě a ta pak skončila v Řezné. Bezpečnostní závora pak byla za celnicí cca 100 metrů od hranice. Jejich funkce je popsána naprosto přesně. Nicméně traduje se, že konkrétně v Rudě v kufru propašoval Západní Němec "DDRáka" v kufru svého auta za signální závoru, od závory na celnici to bylo dobrý kilometr, rotní signálka běžela v úrovni SZ, pokud se někdo dostal za ní, byl zároveň za signálkou, Alžbětín byl tehdy vybydlený, bydlelo tam pár rodin a v tomto úseku jej z kufru vyhodil a popřál šťastnou cestu. A jak šel čas, začalo ČKD Blansko vyrábět nový typ závor, které se instalovaly jak na stanovišti SZ, tak BZ a už jen jejich šikmé umístění z nich dělalo strašlivou překážku. Viz Mikulov 84 a rozpáraná Tatra 138. Hezké léto, pane Šmída! R.S
PS: Na fotkách je ještě starý typ, ty vysouvací.
PS: Na fotkách je ještě starý typ, ty vysouvací.