Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA

Nacházíte se: Dobové foto » Dobové foto PS » Děčín - automobilní rota r. 1961-63
Předchozí 1 fotografie J.Houda z 28 Další
Foto 1

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28
Autor: J.Houda | Pořízeno: 1961-63 | 28×
Sekce:
Dobové foto PS

Děčín - automobilní rota r. 1961-63

(28 fotografií)

Dobové fotografie z 19. bPS Děčín - automobilní rota.

Autopark měl asi 60 vojáků, většina jezdila s osobními vozy a vozila důstojníky z 19. bPS z Děčínského zámku, kam to bylo z autoparku asi 10 min. pěšky. Ostatní vojáci byli mechanici a podobně.
Autopark byl umístěn v Děčíně III na Obloukové ulici a tehdy mu velel kpt. Alois Šulc, jeho zástupci byl npor. Jirout a kpt. Majer.

Okres: Děčín


Vaše komentáře...

Tahac
Luděk Konečný | 6.12.2018 18:44 | id 133493 | nahlásit

Zajimam se o historii PS a chtel jsem se Vas nekoho zeptat na co jste tam meli ten tahac?Vim ze to byvavalo hlavne na letistich nebo pro prepravu tezke vojenske techniky.Dekuji za odpoved a preji Vam Vsem pevne zdravi.
 
Re: Tahac
Jan | 7.12.2018 17:49 | id 133514 | nahlásit

PS prováděla výstavbu a údržbu tzv. ŽTZ (ženijně technických zařízení) na samotných hranicích, ale prováděla i jinou vlastní stavebně-technickou činnost v příhraničních oblastech. K tomu PS disponovala vlastními ženijními útvary a jednotkami, jež byly organickou součástí velitelství jednotlivých brigád PS a je tedy logické, že tyto útvary byly vybaveny vlastními stavebními stroji a jinou těžkou technikou, která se musela přepravovat, někdy na dost velké vzdálenosti a většinou v těžkém terénu.
Odtud tedy potřeba těch tahačů a jiných těžkých nákladních automobilů u PS
Dobová automobilní technika
Jan | 10.3.2014 21:38 | id 71970 | nahlásit

Legendární Moskvič 403, ten byl zajímavý tím, že se dodával ve dvoubarevném provedení, nejčastěji v kombinaci hráškově zelená/béžová. Ty dvě barvy oddělovala ta chromovaná lišta na boku. Škoda 1201 , zvaná jednoduše Škoda Sedan a nezapomenutelný tahač Tatra T 141.
Dobrý fotky.
 
Re: Dobová automobilní technika
mirek Votroubek/Beker | 28.3.2014 13:28 | id 72803 | nahlásit

Konečně se mi někdo ozval a tak jsem našel i tyto stránky,díky za to J.Houdovy!Mám ještě některé další fotky,bohužel je mi do breku,je to již přes 50 let,ale velice rád vzpomínám na město Děčín a výborné kamarády!
Ahoj Mirek
 
Re: Re: Dobová automobilní technika
Bohuslav Březina | 31.3.2014 17:12 | id 72915 | nahlásit

Jmenuji se Bohouš Březina a sloužil jsem u dopr. roty 19 bPS Děčín v letech 1960-62. Zatajil se mě dech, když jsem objevil stránky naši roty.. Strávil jsem s Vámi 1 rok, ale když jsem uviděl foto, ihned se mě vybavila jména Košťál, Herger, Pěnkava, Holub, Krucký. Erben, Burda, Bubník.atd. K našim velitelům ještě přidám starš. Káše a Bártu v dílnách. Autonáčelník byl kpt Haták a jehp zást. npor.Žilka. velitel brigády plk.Sixta. Stále vzpomínám na dobrou vojnu. Za naši rotou byly dílny, jimž velel p. Postupa a zástupce p. Antoš. Jak uvádí Bc. Petr Bařina je vše OK, ale vzpomínaný mjr. Metelec byl ženijní náčelník a jeho zástupce kpt. Háček.
Po naši rotě není ani památky, ale vzpomínky zůstanou, že? Já jsem první rok vojny jezdil s V3S u ženistů, když jste přišli na vojnu Vy, tak jsem byl instruktorem v autoškole s T111 a druhým rokem jsem jezdil s autobusem Karosa HB a s nákl. T111.Prosím, zda nemáte náhodou tento autobus na fotce, rád bych tuto fotku získal. Nemohu se upamatovat kdo s autobusem po mě jezdil, na Vaši společní foto jsem ho poznal, ale nemohu si vzpomenout na jméno. Nemohu též na fotce rozpoznat, kde je J.Houda kde Mirek Votroubek. Pomůžete mě? Pro Vaše upamatování připomínám, že se mnou vojančil na př. B.Řeháček, Jan Rudolf, V.Růžička, M.Petrovič, Joža Podhora,Vl.Šlejmar. Landa, Polcar, J Erbs atd. Foto mám pouze 4.
Jsem nesmírně rád že jste vzpomínku na naši vojnu uvedli v život, že sem Vás viděl na foto, opravdu dobrý kolektiv, dobrá vojna. Nevím, zda se setkáváte, ale pochopil jsem že asi ne. My také ne, a myslím, že to již nestihnem. Ale rád bych se pokusil o setkání, byť v menším počtu jej dát do hromady.
Závěrem mé reakce Vám ještě jednou děkuji za Váš příspěvek, prosím o poslání foto autobusu Karosa HB, pokud jej ovšem máte a přeji spolubojovníkům pevné zdraví a možná i setkání. Zároveň vyzývám kamarády z našeho ročníku 1960-62, aby se mě ozvali. Pro kontakt se mnou uvádím emailovou adresu: bohous.brezina@seznam.cz
 
Re: Re: Re: Dobová automobilní technika
Josef Lenz | 25.12.2015 10:30 | id 99320 | nahlásit

Stále vzpomínám a jména Frk, Dub, Cink se mi stále vbavují. Potkával jsem v Děčíně Drobůla a i jiné spolubojovníky.
 
Re: Re: Re: Dobová automobilní technika
Skůpa František | 20.1.2018 19:44 | id 125477 | nahlásit

Našbylel jsem tyto stránky a poznávám všechny hochy
kterým jsem velel.K rotě jsem nastoupil v roce 1958,dělal jsem staršinu u výcviku řidičů ve Filipově.
V roce 1959 až 1961 jsem byl aut.učilišti Nitra a vrátil
jsem se k 19 bPS k dopravní rotě,kde jsem byl velitelem
osobní čety.Vel.roty byl kpt.Šulc ZVP kpt.CHaloupka
ZVT byl kpt,Jirout.vel.druhealista čety byl Tomáš .dále tam
byli rotní na jeřábu,na karose byl rtm Petrlík později
nejlepší kriminalista,ale to bylo až po zrušeí PS Děčín.
Dále jsem zapoměl na Káše a řidiče vel. br. Svoboda
 
Re: Re: Dobová automobilní technika
Josef Lenz | 25.12.2015 10:39 | id 99321 | nahlásit

Tak ahoj, taky vzpomínám, zvláště, když bydlím asi třista metrů od dopravky. Vzpomínám na : Já jsem major Haták náčelník automoto služby 19. děčínské pohraniční brigády mimisterstva vnitra.
 
Reaguji na příspěvek pana Lenze
Skůpa František | 20.1.2018 19:53 | id 125478 | nahlásit

Na pana pplk.Hatáka jeho poslední hodnost si vzpomenete a na svého velitele si nevzpomenet.
Vojensky bych řekl,že je to hrubý nedostatek.
Já jezdím do Děčína tak bych Vás rád viděl.Jistě si na
mne vzpomenete.
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky