| Předchozí | 1 fotografie xxxx z 42 | Další |

(Služební) průkaz PS - líc
Autor: xxxx | Pořízeno: xxxx | 15×
Autor: T.Šindler | Pořízeno: 1986-88 | 2×
Autor: F.Šmákal | Pořízeno: | 5×
Autor: F.Šmákal | Pořízeno: 2011 | 18×
Autor: V.Gasper | Pořízeno: | 2×
Sekce:
Voj. knížky, pasy, doklady
Doklady PS
(42 fotografií)
Ukázky dokladů používané u MV, Pohraniční stráže (nebo v souvislosti s PS).
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
Staršina
Presne tak ako píšeš. Ja som slúžil v časoch keď boli sl. preukazy príslušníkov VB modré, Stb červené,PS zelené a ZNV žlto oranžové a slúžil som v Komárne v časoch keď Laco Leporis a ostatní strážmajstri prišli ako 19 roční chlapci . Doslúžil som na Centre v Prahe OPK
Re: Staršina
S Leporisem jsem byl v jedné třídě vojenské školy PS a jako 19 letý jsem také zařezával u PS, pro změnu na Znojemské brigádě. Byl bych rád, kdyby se někdo z našeho ročníku ozval. Jde o roky 1967-71 Holešov,četa kpt.Kůrky. O když jsem od PS z osobních důvodů odešel, rád na tuto dobu vzpomínám.
preukaz na čln MV
,,sova 88-90,, | 8.5.2010 22:35 | id 15787 | nahlásit
Ten jeden podpis patrí ,,Lepákovi,,=mjr.Leporis,2. tipujem na ,,gejzu,,ppl.Gogh.Zopár suvenírov sa neodovzdalo.
Co to je?
Velel jsem jedné z pohraničních rot 7. Sušické
brigády v létech 1956 - 1961. V životě jsem takový
průkaz neměl ani neviděl. Možná to pochází z
pozdějších let, kdy jsem již u PS nesloužil.
brigády v létech 1956 - 1961. V životě jsem takový
průkaz neměl ani neviděl. Možná to pochází z
pozdějších let, kdy jsem již u PS nesloužil.
Re: Co to je?
staršina | 17.10.2009 16:01 | id 6857 | nahlásit
V roce 1983 (červen) jsem sloužil jako pátrač v Rozvadově na praporu(Kóta) a tam jsme měli každý svůj průkaz pátrače.Bylo nás tam 8 a když jsme šli do služby tak to bylo první co po nás chtěl deveťák a musel jsi to mít u sebe.
Re: Co to je?
Proč tajíš jméno a podobu,
Re: Co to je? - pro Dědek
Jan | 9.5.2010 21:04 | id 15810 | nahlásit
Já jsem sloužil o něco později a také jsme to neznali. Protože jsem se ale pohyboval v prostoru SH celý další život, tak vím, že to byl vynález konce 70. , nebo začátku 80. let, kdy ten režim začal být skutečně zchizofrenní. Soudruzi ve vedení PS byli také tlačeni k tomu aby navrhovali a také realizovali další a další opatření jak "zkvalitnit" ochranu SH a "operativní " způsob střežení v hlubokém týlu, pomocí vojáků - zakláďáků PS ,v civilu (neboli tzv. "pátračů" jak se jim také říkalo), se jim zdál jako dobrý nápad. Nejvíc se to vyjímalo v těch zapadlých pohraničních vesnicích, když např. v čekárně na autobus, nebo na schodech u prodejny Jednoty seděli dva nakrátko ostříhaní kluci v džínách a s brašnama od plynové masky, tak až na výjimky "nikdo netušil o co jde", hlavně ty místní. Je jasné, že pro ty kluky to byl veget a docela si to užívali. Hlavně ze začátku, protože jim dávali k dispozici i na tehdejší dobu docela výkonné motorky a pár kluků přišlo o život (viz. případ v katastru obce Mirochov - 15bPS, rota Hajnice). Z pohledu nás, starých péesáká to byla celkově šílená kravina, ale ti kluci samozřejmě za to nemohli. Takže Dědku o tohle jsme bohužel, nebo bohudík (jak chceš) přišli.
Průkazy
Michal | 21.4.2009 14:10 | id 3023 | nahlásit
Přesně tak.Jsou to průkazy pátračů./ty první/Byl
jsem pátrač a měl jsem přesně takový.
jsem pátrač a měl jsem přesně takový.
Re: Průkazy
franta | 23.4.2009 08:01 | id 3086 | nahlásit
Jo,jo,kde jsi sloužil já Lipno 85-87,jezdil jsem
převážně vlakovku a v létě kemp,docela vegáč
převážně vlakovku a v létě kemp,docela vegáč
Re: Re: Průkazy
Michal | 18.5.2009 18:24 | id 3582 | nahlásit
Ahoj Franto,sloužil jsem jako pátrač ve
Valticích-CU.Chodil jsem na nádraží,do hotelu
atd.Nebylo to špatný....docela pohoda.Nebral jsem
to nijak vážně...však to určitě znáš...
Valticích-CU.Chodil jsem na nádraží,do hotelu
atd.Nebylo to špatný....docela pohoda.Nebral jsem
to nijak vážně...však to určitě znáš...
Re: Re: Re: Průkazy
franta | 23.5.2009 08:45 | id 3669 | nahlásit
Ahoj,nejlépe bylo,když jsme ve dvou stanovali v
kempu a dostali za úkol kontrolovat a pozorovat 3
mladé studentkx z DDR......na poslední chvíli jsme
se s nimi dostali do toho nejlepšího
kontaktu........
kempu a dostali za úkol kontrolovat a pozorovat 3
mladé studentkx z DDR......na poslední chvíli jsme
se s nimi dostali do toho nejlepšího
kontaktu........
Re: Re: Průkazy
ahoj jezdil jsi take do cerne v posumavi do kempu Martin tehdy jsme s kamaradem tam mnohokrat byli. debaty o uteku byli na denim poradku stejne jako upozorneni na vojaky .
Re: Re: Re: Průkazy
franta | 14.4.2010 20:50 | id 14953 | nahlásit
ahoj,tam né,jen Lipenský kemp a vlakovka,ubytovna ROH a hotel Lipenka
Služební průkaz pro VZS
Netopýr | 4.2.2009 21:43 | id 1162 | nahlásit
Ten "služebák" byl pro VZS, kteří
vykonávali hlídkovou činnost v civilním oděvu a v
autech s civilními SPZ v hraničním pásmu,
ne? Je jasné, že "služebáky" VZP
byly místo občanek!
vykonávali hlídkovou činnost v civilním oděvu a v
autech s civilními SPZ v hraničním pásmu,
ne? Je jasné, že "služebáky" VZP
byly místo občanek!
Re: Služební průkaz pro VZS
Pavel | 5.2.2009 12:56 | id 1167 | nahlásit
První dvě fotografie,je průkaz pro pátrače kteří
chodili,nebo jezdili na motorkách do týlu od
SH.Chodili v civilu.Další dvě fotografie je
zbrojní průkaz pro příslušníky SNB,PS a vojáky
MV.Nikdo jiný tento zbrojní průkaz nemohl vlastnit
chodili,nebo jezdili na motorkách do týlu od
SH.Chodili v civilu.Další dvě fotografie je
zbrojní průkaz pro příslušníky SNB,PS a vojáky
MV.Nikdo jiný tento zbrojní průkaz nemohl vlastnit
Nejedná se o služební průkaz...
...ale o Zbrojní průkaz.
Jak tady správně píše
Rada,služ.průkaz důstojníků PS měl zelený tisk (u
SNB červený, u SNV oranžový) a vypadal úplně
jinak.
Rada,služ.průkaz důstojníků PS měl zelený tisk (u
SNB červený, u SNV oranžový) a vypadal úplně
jinak.
náčelník
rebel | 2.2.2009 22:57 | id 1133 | nahlásit
Pan Martínek současný prodejce zbraní dělal PS
náčelníka?
náčelníka?
Re: náčelník
technik | 14.4.2009 09:08 | id 2851 | nahlásit
Ing. Martínek dělal zbrojaře, také pracoval na
vývoji Pi vz. 75 a vz. 80, dokonce přepracovával
SA-61 na ráži 9mm
vývoji Pi vz. 75 a vz. 80, dokonce přepracovával
SA-61 na ráži 9mm
sl.průkaz PS
Rada | 2.2.2009 19:21 | id 1127 | nahlásit
Já si nejsem jistý, ale myslím, že vojáci PS z
povolání měli služební průkazy podobné jako SNB,
ale tisk byl zelený.
povolání měli služební průkazy podobné jako SNB,
ale tisk byl zelený.
Re: sl.průkaz PS
Staršina | 10.6.2009 15:54 | id 4121 | nahlásit
Ano, nepleteš se. Byly ve skutečnosti zelené. SNB
jej měli červený. Škoda, že jsem jej tenkrát
nevyfotil...
jej měli červený. Škoda, že jsem jej tenkrát
nevyfotil...
