| Předchozí | 1 fotografie O.Vítek z 21 | Další |

Letecký pohled na ještě stojící areál kasáren (výrazněji žluté budovy) z 90. let.
Autor: O.Vítek | Pořízeno: | 6×
Autor: J.Smutný | Pořízeno: | 1×
Autor: J.Smutný | Pořízeno: 80. léta | 14×
Sekce:
VÚ 9108 Znojmo
Žižkova kasárna
(21 fotografií)
Kasárna VÚ 9108, ve kterých sídlil 9. motostřelecký pluk, se nacházela ve středu města Znojma na ulici Jarošova. Tento kasárenský komplex vznikl již v 19. století. Od té doby mělo město silnou vojenskou posádku a z toho vyplývala velká potřeba mnoha kasárenských objektů. Tato potřeba byla ještě větší v době studené války, protože samotné Znojmo se nachází pouze pár kilometrů od hranic s bývalým západem.
V 90. letech však význam armády pomalu upadal a tyto změny se dotkly i útvaru ve Znojmě. Armáda postupně všechny budovy Žižkových kasáren opustila a celý ohromný areál předala městu. Město se pak rozhodlo celý historický komplex budov srovnat se zemí a postavit místo kasáren obytné budovy a nákupní středisko. Ze Znojma se tak ztratila dominanta, která zde stála více než 100 let.
K tomuto pluku ještě patřil ohromný autopark Malá Louka, střelnice Mašovice i se zakonzervovanou technikou a tankodrom Načeratický kopec.
Historie Žižkových kasáren ve Znojmě:
1890 až 1892 - výstavba kasáren arcivévody Albrechta.
1892 až 1920 - 99. pěší pluk.
1920 až 1958 - 24. pěší pluk (s přestávkou okupace).
1958 až 1989 - 9. motostřelecký pluk.
1989 až 1992 - 9. sklad vševojskového materiálu.
1992 až 1994 - 9. pěší pluk.
1994 až 1997 - Posádkový komplex Znojmo a 6. průzkumný prapor.
30.9.1997 - zrušení PK, 6. pzpr a posádky Znojmo.
2003 - úplná likvidace všech kasárenských budov.
Kasárna jsou prezentována prozatím těmito snímky, protože jiné se nám nepodařilo sehnat. Prosíme tedy případné majitele fotek o zaslání do redakce. Zároveň děkuji i panu J. Smutnému, který mi spoustu fotek sehnal a které budu postupně přidávat k tomuto útvaru.
V 90. letech však význam armády pomalu upadal a tyto změny se dotkly i útvaru ve Znojmě. Armáda postupně všechny budovy Žižkových kasáren opustila a celý ohromný areál předala městu. Město se pak rozhodlo celý historický komplex budov srovnat se zemí a postavit místo kasáren obytné budovy a nákupní středisko. Ze Znojma se tak ztratila dominanta, která zde stála více než 100 let.
K tomuto pluku ještě patřil ohromný autopark Malá Louka, střelnice Mašovice i se zakonzervovanou technikou a tankodrom Načeratický kopec.
Historie Žižkových kasáren ve Znojmě:
1890 až 1892 - výstavba kasáren arcivévody Albrechta.
1892 až 1920 - 99. pěší pluk.
1920 až 1958 - 24. pěší pluk (s přestávkou okupace).
1958 až 1989 - 9. motostřelecký pluk.
1989 až 1992 - 9. sklad vševojskového materiálu.
1992 až 1994 - 9. pěší pluk.
1994 až 1997 - Posádkový komplex Znojmo a 6. průzkumný prapor.
30.9.1997 - zrušení PK, 6. pzpr a posádky Znojmo.
2003 - úplná likvidace všech kasárenských budov.
Kasárna jsou prezentována prozatím těmito snímky, protože jiné se nám nepodařilo sehnat. Prosíme tedy případné majitele fotek o zaslání do redakce. Zároveň děkuji i panu J. Smutnému, který mi spoustu fotek sehnal a které budu postupně přidávat k tomuto útvaru.
Okres: Znojmo
GPS: 48°51'38.235"N, 16°3'13.957"E
Související fotogalerie
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
Znojmo 1979.1981 RTZ
Ak z nejakeho dovodu sem zabludite.ozvite sa .ja som bol sanitak na osetrovni janyi@centrum.sk
Re: Znojmo 1979.1981 RTZ
V roku 1979-80 som slúžil na RTZ ako péhamák, ale žiadneho saniťáka, ktorý by býval stále na rote RTZ si nepamätám. Jeden mladý nastúpil na jeseň 1979 po prijímači na rotu, potom začal robiť vodiča pre ošetrovňu a po pár mesiacoch sa tam odsťahoval. Volal sa Šarina, to by si hádam mohol byť ty, ak si ovšem nerukoval na jar 1979. S tebou nastúpil Nitzsche a tiež nejaký východňár, robil skladníka vo výstrojnom sklade.
Emanuel Moravec
Nedávno byl na ČT 2 pořad,ve které byla zmínka,že
v třicátých letech,za první republiky,byl asi dva roky velitelem pluku ve Znojmě pplk.Emanuel Moravec.Ten se nechvalně zapsal do dějin jako kolaborant za okupace.To jen na doplnění historie kasáren.......Jmenovaný se zastřelil 5.května 1945 v Praze.
v třicátých letech,za první republiky,byl asi dva roky velitelem pluku ve Znojmě pplk.Emanuel Moravec.Ten se nechvalně zapsal do dějin jako kolaborant za okupace.To jen na doplnění historie kasáren.......Jmenovaný se zastřelil 5.května 1945 v Praze.
Cvičení.
Jsem ročník 1952 a v roce 1976 jsem byl ve Znojmě na cvičení,tři roky po základní vojenské službě.Chodili jsme do stráže a jen jednou jsme byli na nějakém kopci cvičit.Šli jsme tam pěšky a než jsme tam dorazili tak jsme se stačili cestou pěkně ožrat.Přivezli nám tam jídlo,to jsme ho snědli a zase šlapali zpátky.To bylo celý cvičení.
1988 Velitelská Četa
Roman Zdráhal | 22.1.2012 18:11 | id 41150 | nahlásit
ZDRAVÍM CHLAPI.BYL JSEM ŘIDIČ U VELITESKÉ ČETY.PV3-S VALNÍK A ŠTÁBÁK.VPOMENETE SI?MRKNĚTE NA TYTO STRÁNKY A PŘIPOMENTE SE :-)
www.armyburza.cz/Spo…
www.armyburza.cz/Spo…
Re: 1988 Velitelská Četa
Ahoj! Jak je? Je to pomalejší, ale za chvíli se tu slezeme všichni! Tento týden jsem dohnal P. Baueršímu - našeho špagiho (u Rozumka), učiteluje v Jihlavě... Ozvi se na mail, přidej telefon...
Norbert
Norbert
to byl jeste klidek
AHOJ.Uz se nekdo konecne ozvete.rocnik 1986-88.2 prapor a ps MIKULOV a pruzkumaci.cau TONDA.
Re: to byl jeste klidek
Peter Jurček | 22.12.2011 08:44 | id 39502 | nahlásit
aj ja márne čakám a nik sa neozval zatiaľ ja som slúžil na ROT- ČOUT...
Re: to byl jeste klidek
skús pozrieť na stránke spolubojovníci nájdi svojho kamaráta z vojny tam sú vojenské útvary ja tam tiež pozerám ....
VÚ 9108 Znojmo - 1967-1969
Válčil jsem u děl.oddílu - pplk.Peloušek,NŠ -mjr.Herman.vel.útvaru pplk.Kuča,pak pplk.Bíroš.
Válčili se mnou Ivoš Zábranský z Vansdorfu,Janča z Lipníku,Jožka Kotek z Nivnice/dodnes se stýkáme/,Pepek Watzke,Herbert Riegl z Prahy,Jura Kikina,Pavel Lízal,Laďa Drlík,Venda Byščák,Fera Vašák,Z Jemnice zdravím topografy Edu Jeníčka,Nováka,...ozvěte se kanci!
Válčili se mnou Ivoš Zábranský z Vansdorfu,Janča z Lipníku,Jožka Kotek z Nivnice/dodnes se stýkáme/,Pepek Watzke,Herbert Riegl z Prahy,Jura Kikina,Pavel Lízal,Laďa Drlík,Venda Byščák,Fera Vašák,Z Jemnice zdravím topografy Edu Jeníčka,Nováka,...ozvěte se kanci!
Říkali mi věčný frajtr
Jak tak čtu vaše vzpomínky, jsem zřejmě nejstarší pamětník znojemských kasáren. Sloužil jsem zde, jako svob. abs. na PHM v letech 1962 - 63. Mým nadřízeným byl nejprve mjr. Šagát a později mjr. Salát. Velitelem útvaru byl pplk. Janošek náčelníkem štábu mjr. Chlup. Vojnu jsem měl docela dobrou, ale nebavila mě a tak jsem měl moc průšvihů. Proto jsem ani nebyl povyšován. Měl jsem tam hodně kamarádů. Ještě dnes často vzpomínám na Vlada Tuleju a Rudu Holůbka, ale bylo jich opravdu hodně.
to byl jeste klidek
Nazdar kamaradi.Vsichni kdo jste slouzili v zizkacich a je to jedno ve kterem roce tak mame na co vzpominat.Ja tam bojoval 86-88.jeste si pamatuju njake gumicky,treba SAFKA,SEDLAK,ROZUMEK,FRONKO,USIJAK,KRCAL,REZEK to byla obr guma,dale KOZAK,DURJANEC takyobr,PENAZKO to same,CERNIK velitel utvaru ,ten byl vysmatej,VIDA,ROZMAHEL,MURA,atd.Kluci piste at si zavzpominame.Hlavne valecnici 86-88.Hlavne 2 moto strelec prapor a pruzkumaci.tak ROZCHOD.
BYL TO JESTE KLIDEK
AHOJ jestli si me nekdo pamatuje tak piste.zrzavej slouzil jsem 86-88.prvni rok 2 prapor velitel FRONKO myslim a druhej rok u pruzkumaku velitel SAFKA.
ŽIŽKOVY KASÁRNA
zdar chlapácí.já tam taky sloužil a to se psal rok 1981 jaro-1983.PRVNÍ PRAPOR,PRVNÍ ROTA.VELITEL ROTY BYL por.STRAKA A VELITEL PRAPORU nporPEŃAŽKO.RÁD I NERAD NA TU DOBU VZPOMÍNÁM.KAŽDOPÁDNĚ JSEM RÁD ŽE JSEM NA TYHLE STRÁNKY NARAZIL.VZPOMÍNÁM NA SPOUSTU DOBRÝCH KAMARÁDÚ např.ZDENEK LINHART(BUBAJS),MÍRA ZEDNÍK(UŠÁK),ALEXANDR SADLOŃ,MILAN KRESAN,LUBOŠ NOVÁČEK,BERTA STRAKA, JOSEF HORA atd,atd.MÁM SPOUSTU FOTEK Z TÉ DOBY,HLAVNĚ Z PURKRÁBKY.A DĚDOVÉ;JESTLI Z VÁS NĚKDO ŽIJE TAK NAPIŠTE JAK ŽIJETE.A MOŽNÁ SI VE ZNOJMĚ MÚŽEME DÁT SRAZ A ZACHLASTAT.VŠECHNY VETERÁNY ZDRAVIM!!!
Re: ŽIŽKOVY KASÁRNA
Zdravím kamaráda,válčil jsem tam 67-69,Půlkrábku jsem zažil,Biroš tam vymákl tankány jak chrápali ve stráži,pak byl veřejný soud v kasárnách,dostali podmínky Sabinov a zbytek vojny strávili ve směně v kuchyni/jako potrestaní/,což byl výmrd největší.
Jinak to byla tvrdá vojna ale dobré víno.
Jinak to byla tvrdá vojna ale dobré víno.
Re: Re: ŽIŽKOVY KASÁRNA
Zdravím Tě taktéž kamaráde.Sloužil jsem u těch tankánů 67-69.Ale nikoho z nás Biroš nenačapal.Musel to být nějaký jinší prapor a je to už velice dávno,tak,že si nevzpomínám ani na nějaký veřejný proces.Strážní službu jsme prakticky obsazovali celou,včetně dozorčího u vchodu do Žižkových kasáren.Jinak my tankáni jsme byli ubytováni tehdy v Malé Louce.Tam byla jedna ze stráží,další byla basa, pak autopark Malá Louka tam bylo aj noční zesílení a ráno pro ty z toho zesílení stráž končila.A nakonec ta Půlkrábka.Nezdá se mi ani to,že by Biroš coby tehdy myslím zástupce velitele pluku Kuči šél na kontrolu tehdy bylo i dokonce zakázáno kontrolovat stráže skrytě.My jsme to praktikovali tak,že když chtěl jet pomocník dozorčího pluku na kontrolu,tak si objednával auto(většinou PV3S) přez dozorčího u vchodu což byla místnost před vstupem k těm dozorčím útvaru.No a pak současně nám dozorčí u vchodu volal na Půlkrábku,že jede kontrola.Jak už jsem psal, ti dozorčí u vchodu byli naši spolubojovníci a taktéž pomocník dozorčího útvaru byl ve většině případů nějaký velitel roty.Kapitáni Šolc,Pokorný,Škrabák, ale ti o tom,že jsme byli informováni samozřejmě nevěděli.Pro případ,že by se mohlo něco stát,byla nejdůležitější osoba to byl návěstný,ten jak víš se pohyboval před budovou strážnice a k závoře.Další dva byli za signální stěnou v muničáku.Tak ten nesměl chrnět, ostatní většinou ve strážnici klimbali.A když už se kontrola přibližovala,tak v noci bylo vidět světla vétřiesky už z daleka.Tak,že asi tak k tomu.Jsem velice rád,že se tu někdo ze stejného období přihlásil.Už sem si myslel,že jsme vymřeli.Z Veselí nad Moravou zdraví Pavel.
Re: Re: Re: ŽIŽKOVY KASÁRNA
Zdar Pavle,jelikož su z Rohatce tak mě těší dvojnásob.On ten Juraj Bíroš jezdil na kontroly jako zástupce vel.pluku občas.Pamatuji si i na zápis ve strážním deníku na Půlkrábce.."píše,že strážní si sadali do sněhu,lebo mali mokré kožuchy"..ten soud tam nějaký byl v kinosále,kam nás nahnali.Jinak jsme tam chrápali všichni,ale on tam jel ve dne osobákem.V létě jsme sbírali hřiby.Pamatuju vašeho vel.praporu-pplk.Dubský alias "Fidel".Když měl službu DVT,chystali jsme se do basy.Pak někde povýšil,snad vel.tank.divize.Já su dělostřelecký topograf a byli jsme dole u 3.praporu-vel.pplk.Peloušek.Špatné z vojny jsem zapoměl,tak si pamatuju jen to dobré.Dnešní mládež by potřebovala vojnu jako sůl!Ozvi se,budem pokračovat v diskusi.
Re: Re: Re: Re: ŽIŽKOVY KASÁRNA
...pokračuji,mrzí mě jak ty kasárny dopadli.V Hodoníně z toho udělali byty,tak tam veteráni mohou aspoň zatlačit slzu.To co píšeš o té Půlkrábce je pravda,ta PVS 3 S byla dlouho vidět v noci po té rovné panelovce,a ze vchodu to kluci hlásili.Jinak jsme chodili na pivo -Domek,málo Corso,na víno K Rakušanovi,Modrý sklep Šaldorf,Budvar se čepoval u Černého medvěda.V PŠ jsem byl v Jemnici -duben 68 až září 68.V srpnu nás tam zabrali Maďaři.Na střelby Libava,asi 15 x,v zimě to bylo kruté.Ač dědek,některé věci se mě vybavují docela přesně,zejména teď v důchodu.Určitě jsi byl ve Veselicích,tam se stal taky pěkný průser.Jinak Znojmo krásné město,ale mění se to,zažil jsem i dvě vinobraní.Napiš,zatím zdravím,Jarda.
Re: Re: Re: Re: Re: ŽIŽKOVY KASÁRNA
Ahoj Jardo.Velice ně potěšilo,že jsme z jednoho okresu.Když už vzpomínáme toho Biroše,tož mosím o něm neco napsat.Ležel sem po operaci kýly v Kyjově (1989) a semnů tam ležel eště jeden chlápek a tak při řeči zmínil jméno Biroš a že byl nějaký vysoký lampasák ve Znojmě.A já už sem byl"doma".Tak on ten Biroš od vojska odešel zřejmě po politických prověrkách a pracoval u lesů někde na ždánicku s tím chlápkem co semnů ležel v nemocnici.Ktym kasárnám ve Znojmě,byl jsem tam před třema týdňama eště s jedním z Hradišťa myslím ty důle na Malé Louce.Obě brány do objektu byly zamknuté,ale u té co jsme měli vchod na tan.prapor bylo zboku narušené pletivo tak tama jme tam vlezli.Prošli jsme se po cestách v tankoparku.Je prakticky srovnán se zemí jen pod strážní budkou stojí zadní zeď hangáru co jsme tam měly uložené tanky.V těch Veselicí u Blanska jsem byl taktéž myslím,že v 69 přechod jara a léta.Na vojnu vzpomínám často a je fakt,že ti mladí by ju potřebovali.Tu z okolí tam bylo semnů dost kluků.Soldán-Hodonín,Macek-Dubňany,Vašíček-Vnorovy,Míšek Blatnice,2 Míšek Blatnička,Tvrdoň-Míkovice,Dostálek-Jarošov.Bude ale asi lepší si poplkat přez Skype jestli máš mikrofon.My v rodině přez to voláme furt a je to zadarmo.Tak zatím ahoj Pavel
Zde již nelze dále reagovat
Re: ŽIŽKOVY KASÁRNA
Nazdar bigoši,já tam byl taky v tej pakárně,od jara 82 -84. První prapor vel. mjr. Ďurianec , druhá rota vel. kpt. Zdeno CHlup. Byl bych rád ,kdyby se někdo z té doby ozval a poslal nějaká fota na (kolar.oldrich@centrum.cz). Mám spoustu hezkých vzpomínek na kamarády npř. Červinka,Kříž,Smejkal,
Pavlík,Bečvařík,Svatoš,Klubal,Šonka,Salák atd.
Kasárna sice již dávno zbourali ale sejít se a pokecat ve Znojmě by byla dobrá akce no ne ?
Pavlík,Bečvařík,Svatoš,Klubal,Šonka,Salák atd.
Kasárna sice již dávno zbourali ale sejít se a pokecat ve Znojmě by byla dobrá akce no ne ?
Hledám
Ahoj.Hledám kluky,kteří sloužili v Žižkovejch prní prapor, první rota, řidiči OT 62 v roce 65-67
Re: Hledám
Zdravím veterána,mjr.Dušek,kontráš, by radost neměl ale-vel.1.praporu pplk.Lehocký Ján,vel.2.praporu mjr.Křenek,vel.3.praporu mjr.Kratochvíl - alias Franta Rámus -dneska už tam povívá jen vítr......
Re: Re: Hledám
Ahoj , sloužil jsem 67-69 na první rotě 1. praporu, na pplk Lehockého si vzpomínám velmi dobře, a Franta Rámus, tedy mjr. Kratochvíl, velitel tuším 3. praporu, byl postrach kasáren. Když měl DVŤáka, nemělo skoro cenu psát se na vycházku, protože jeho "kontrolou " neprošel skoro nikdo. Když jsem byl u něj na PŠce, zavřel mě pacholek na 7 vostrejch.Také si nevzpomínám na nějakej veřejnej soud kvůli průseru na Pulkrábce a je pravda, že o každé kontrole jsme skoro vždycky věděli předem, protože nám volali kluci z brány, že jede. Velitele roty na PŠce mi dělal kpt. Kinčík, taková zvláštní figura, ještě si vzpomínám na mjr. Ježka, takovej mrňavej prevít to byl, no a velitelem 1. roty byl kpt. později mjr. Němčok, zvaný Pišta, celkem slušnej chlap. Jsem rád, že se ozval nějaký pamětník oněch časů, i když já sloužil u bigošů. Bylo by fajn, kdyby se po létech ozval někdo z naší roty.
Re: Re: Re: Hledám
Zdar,ve stejné době jsem válčil u děl.oddílu v přízemí pod 3.praporem.Zmiňované velení znám vč.Franty Rámuse,to bylo nějakého řevu na place.Kéž by se ty roky vrátily!Zdravím a vše dobré v roce 2012.
Re: Re: Re: Re: Hledám
Také zdravím a v roce 2012 všechno nejlepší.
1987-1989,podzim-podzim
Zdravím,našel jsem tyto perfektní stránky,po shlédnutí fotek jsem naměko:-).Najde se tady někdo z PT baterie,od kp Vidy?Např Honza Lavor a Stano Luba z Leopoldova,Peter Sofka-Kůty,... .U pt baterie jsem jezdil s OT 65,v.č 410:-).Vopjta Chvosta ze Strakonic.Pište na email...tercovec5@tiscali.cz
Hľadám.
Hľadám kamarátov ktorý slúžili tu v kasárňach v rokoch 86-88 na ROT-ČOUT a mali sme na starosti park uloženej techniky na Mašovice . Velitel čaty bol Oldo Janeček. Jazdil som na PV3S - PAD.
zlate casy
leos j. | 7.9.2011 02:33 | id 35912 | nahlásit
nazdar kluci ja jsem slouzil v roce 89-91 na velitelske rote.jsem z uh.hradiste delal jsem kontrase i barmana rad bych si z nekym pisnul
Re: zlate casy
Tak to doplň o mail..:-) Čau Leoši, byl jsem u Rozumka, vzpomeneš si...?
Re: Re: zlate casy
čau Roberte. Jak přemýšlím tak jsem přišel k názoru,že pocházíš někde od Prahy,že jo? Rozumek přitom pochází z Hradiště ale ještě jsem ho nikdy nepotkal,pošli na meil nějaké fotky at si tě oživím v paměti,to víš 20 let je dlouhá doba. A ty si na mě pamatuješ?
Re: Re: Re: zlate casy
Pavel Krupa | 18.1.2012 22:48 | id 40981 | nahlásit
Ano, Rozumek je z Uh.Hradiště a byl ve Znojmě skoro až do samotného zrušení posádky v r. 1997. Já jsem byl jeden z posledních termínů, byl jsem u 6 pzpr v r. 95-96 už jen na rok. On byl tehdy kpt. na majora pk povýšil na podzim 95. U armády dělá kariéru, myslím, že dodneška, byl i zahr. misích. Posledním velitelem celé posádky byl pplk.Kružica, za mne tam už bylo jen cca 200 vojáků, téměř celý komplex byl už prázdný. Do Mašovic jsme ale ještě taky jezdili. Těším se na pokec. Zdravím všechny, kdo znojem. posádkou kdy prošli...
Re: Re: Re: zlate casy
Pavel Krupa | 18.1.2012 22:48 | id 40982 | nahlásit
Ano, Rozumek je z Uh.Hradiště a byl ve Znojmě skoro až do samotného zrušení posádky v r. 1997. Já jsem byl jeden z posledních termínů, byl jsem u 6 pzpr v r. 95-96 už jen na rok. On byl tehdy kpt. na majora pk povýšil na podzim 95. U armády dělá kariéru, myslím, že dodneška, byl i zahr. misích. Posledním velitelem celé posádky byl pplk.Kružica, za mne tam už bylo jen cca 200 vojáků, téměř celý komplex byl už prázdný. Do Mašovic jsme ale ještě taky jezdili. Těším se na pokec. Zdravím všechny, kdo znojem. posádkou kdy prošli...
Re: Re: zlate casy
Leoš Janoušek | 20.9.2011 19:44 | id 36323 | nahlásit
Jo a ještě,tam jezdil ventrou Bruta,někde z Východního Slovenska, pamatuješ? Leoš
Re: zlate casy
cau..ja som tam sluzil v rokoch 89 az 90..u tankanou..velitel bol major rezek...pametas si ho?
Re: Re: zlate casy
Jo, toho si take vybavim, ale s nim jsem se dostal do styku max kdyz mel DVT. Stejne, jako velitele z bigosarny - Savka, Sedlak..
Re: Re: Re: zlate casy
Braňo | 13.10.2011 16:39 | id 37015 | nahlásit
Savka velil bigošom? Lebo v 1985-87 mi velil na prieskumnej rote.
Re: Re: Re: Re: zlate casy
Ano, myslím, že byl i velitel PZR, po něm tu funkcu vzal V.Rozumek (na štábu to měl Arpad Mura), Savka velel 1.MSPR
Re: Re: Re: Re: zlate casy
Ahoj kamaradi.mozna sime nekdo pamatuje.Ano safka velel pruzkumakum.Ja jsem vojakoval v letech 86-88.Brano a tebe si pamatuju.A co takhle jmeno RUDA JURCEK,POCHYBA,KRIVANEK,TOMAS MILIAN,HONZA VETKA atd,napiste a bylo by dobry se njak sejit.zatim ROZCHOD.
Re: Re: Re: Re: zlate casy
honza bastl | 1.12.2011 20:47 | id 38649 | nahlásit
Zdravim já sloužil u Savky na velitelské rotě 1mspr velel tomu kap.Straka toho mám dojem povýšili do hodnosti majora v roce1989. Já tam sloužil léta páně podzim 87-89 jezdil sem s ot-62 velitelská radiostanice s r3 utajovačem .To sme byli pořád na cvičení.nevím jak sem v tom fofru mohl nasbírat 40 dní které sem musel do minuty nasloužit.hroznej pocit když šli moje čísla do civilu. Těch 40 dní bylo super i další cvičení na Boleticich jsem ještě odjezdil. Zatím zdar a pište vzpomínky nám za chvilku nikdo neuvěří
Re: Re: zlate casy
Rezka bylo dost,byl to správný nervík:-)
Re: zlate casy
Roman Zdráhal | 22.10.2011 13:05 | id 37271 | nahlásit
Ahoj.Na velitelské rotě jsem sloužil v roce 88-90.Takže jsi musel být můj mladý :-).Jezdil jsem se štábákem a valníkem V3S.Spal jsem na cimře velitelské čety.Už jsi ale moc nepamatuji tváře.
Re: Re: zlate casy
Však by sis vzpomněl:-) Kdybych měl dát na papír nějaká jména, tak jsem v pr.. ,ale tady to pěkně vyplouvá... Co vám říkají jména Sup, Rička, Ondik, Říha, Baueršíma....?
proti komu..?
P.P. | 3.9.2011 22:37 | id 35747 | nahlásit
S l ú ž i m socialistickéj v l a s t i......
T A K P R Í S A H Á M ...!
Úplne som zmetený ,pýtam sa ? Po koho boku máme ako záložáci, bojovať v prípade dnes vzniknutého konfliktu? My sme prísahali Soc,vzriadeniu.! s Natom sme nikdy kamoši neboli,práve že opačne...
T A K P R Í S A H Á M ...!
Úplne som zmetený ,pýtam sa ? Po koho boku máme ako záložáci, bojovať v prípade dnes vzniknutého konfliktu? My sme prísahali Soc,vzriadeniu.! s Natom sme nikdy kamoši neboli,práve že opačne...
Re: Re: proti komu..?
za československooo? čo si dobu prespal však už čs-nie je.!
Jedine za obnovenie čslovenska..
ale aj to by bol problém nakoľko sme v Nato a v OSN máme tiež už svoje zastúpenie.nemyslíš?
skrátka sme dva rozdelené národy.
Ja ako záložák asi by som nebojoval,a sedel iba v pivnici pri vínku.
Jedine za obnovenie čslovenska..
ale aj to by bol problém nakoľko sme v Nato a v OSN máme tiež už svoje zastúpenie.nemyslíš?
skrátka sme dva rozdelené národy.
Ja ako záložák asi by som nebojoval,a sedel iba v pivnici pri vínku.
Prieskumná rota - Veliteľské jednotky
Som z Banskej Bystrice. V Znojme som slúžil v rokoch 1985-87 na Prieskumnej rote - Veliteľské jednotky, pod štábom. Jazdili sme na OT a BVP. Do Jindřichovho Hradca sme chodili 2x ročne na sústredenia prieskumných jednotiek. Na rote boli s nami ženisti, chemici a škrabáci. Veliteľ roty - Savka, veliteľ pluku Černík, Mura - spravodajca. Tiež som nevedel, že Žižkove kasárne zbúrali. Až pred pár rokmi som to objavil na stránke Znojma. Z kamošov spomeniem zopár: Škerko, Bulíček, Zabilka, Zamrzla, Cích (chemik), Dufek, Piso, Suchý, Horký, Cvitkovič a mnohí ďalší. Napriek červenej pakárni sme tam zažili aj kopec srandy. Boli to časy, ktoré už dnešná mládež ťažko pochopí.
1984 - 1986
Ja som slúžil v rokoch 1984 - 1986 u PL batérie, chcel som manželke ukázať kasárne a zistili sme, že už nestoja... tam som zažil srandy s majorom Vítkom, smradom.... 42 dní som nadsluhoval, len Vítek mi dal 35 ostrých, ktoré som si poctivo odmakal... všetci už boli dávno doma a ja ešte na vojne :DD to bola prča tenkrát...
už iba spomienky
Spomeniem lampasakú a chalanov čo slúžili a boli moji mazáci aj bažanti.z rokov 75-76-77-78-79,z mázi-spoj.rota Bednarčík,Audy,Kedlubna,Sečkár-bigoš,Zajíček,dvoji čky z Top Ota Kopáč z Prahy-Zeleňákovi Imro a Benedo,Jožo Púchlo,Blokeš,môj najlepší veliteľ vozu Petr Slaninka učitel z Pražskej katedry,Bartoník Miloš,Zdeněk Šumpich z Prahy,Ota Kopáč z Prahy TOP,Outrata,Roman Aulicky,Jan Slezak,Pavel Kozulek z N.Jičín drsní sever,Petr Vincenec zvaný grúlo,kvan čan,Zdeno Fiala-kuchar,Pešta,Tibor Kohút boxer z GA,Jirko Hnátek z Prahy,z lamapasakú:kapit.Nemeček velitel útvaru,podpluk,Lehotský a jeho kamoš nadpr.Gáďor tí dvaja furt sa hadali mďarsky,maj.Gotlieb,por.Kelečeni na bigošárni,nadpor.Vendo Tomaštík.nadpra.Radkovský,kapt.Kadeřábe-krtek-Top,maj.Lexa-kucyňa,major.Húlka-PS,MMilan Guzmický,Kertez,Fero-ajo,Wontzemí,Vlado Bezek,a z mojej party báb Alena Fičalová,Naďka Húloká.Vlasta Vlasakovcá a i...
Re: už iba spomienky
zdravim ja som služil v rokoch 1976 - 78 na bigoš rote a moji mazaci boli sečkar pešta a moj ročnik su chalani ota kopač milan kuzmicky kertez jožo krvavy pes raichel jesensky julo libor ladek pavel ciczka z prahy ludek geltner
velitel roty bol poručik kvanka
velitel roty bol poručik kvanka
Re: Re: už iba spomienky
Pavol Palacka šofér spoj-rota | 3.9.2011 21:51 | id 35742 | nahlásit
u vás bol tiež poručík Kelečéni na toho si zabudol.Milan Kuzmický a Kertéz sú z Milanovic okr.N.Zámky teraz je obec premenovaná volá sa že Veľký Kír.ja tiež pochadzam od NZ,Oto Kopáč je z Prahy.Raijchola si tiež dobre pametám.Šoféri boli na bigošárni: Pišta Sulinský je z Hanušoviec okr Vranov nad Topľou,on dostal basu za prepad v deň odchodu do civilu, Outrata z Prahy,tvoj mazák však aj moj bol desiatnik Lukáč,Sečkár,Zajíček z NZ,oto hlinka bol bigoš z Prahy,Jiro Hnátek bol Super mazák,vaši veliteli boli špagáti z BA,Igor Lipták a TTancoš áá ešte Jáno nespomeniem si teraz.potom v kotolni boli,Dikacz,Jano Nemeček z Abrahámu,Pešta,a mazák Viktor.Kuníček ,a Šaňo Rácz boli s Komarna.
Re: Re: už iba spomienky
P.P. | 3.9.2011 21:56 | id 35743 | nahlásit
ešte si zabudol na rovesníka menom Kelemen. Najkrajšie časy boli Hodokvasy a báb plná p***l dnes sú už z nich Babičky a z nás dedovia.Čas plynie ako Dunajská voda.
Re: Re: už iba spomienky
a ešte si zabudol na Halušku.
Re: už iba spomienky
A na mňa si nepamätáš? Stano Šišolák zo Senice, r.1975-1977, môj veliteľ: čat.Bednarčík, spoj.OT veliteľa pluku, mal som potom šoféra maď. národnosti - Kovácsa. Zo Senice bol ešte nebohý Vilo Halaš, šoféra mu robil Roman Aulický. Mám aj nejaké fotky.
Mená, ktoré spomínaš mám v pamäti. Ešte pridám - slob.Kotúlek, voj,Neuwirth Pepa, voj.Kubrický Mišo...
Mená, ktoré spomínaš mám v pamäti. Ešte pridám - slob.Kotúlek, voj,Neuwirth Pepa, voj.Kubrický Mišo...
Re: Re: už iba spomienky
Ako by som si nepamätal Stano+gitara,ty a tvoja kapela:divadelník Jožo Púchlo z Abrahámu,potom bedžo-ako sa volal?Miro či ako sa volal.
Kotúlek + Alena=drsný sever Morava.
Stano viem Kofi bol tvoj šofér na OT.
Vilko Halaš je už na pravde Božej ? to mi je ľúto.Môj radista a môj velitel vozu Blokeš.
šofériboli ešte Zdeněk Šumpich z Prahy,ano Roman Aulický a na gáziku sa preháňal a Vencu s nadprap. Radkovským vozil tvoj rovesník na meno si nevzpomeniem ako ste odišli do civilu jazdil Jano Katin.My sme boli vaši bažanti. Audy raz prišiel z vychádzky naťahaný a posratý to si pamätáš?
Pavel Kotúlek stále blábolil o Alene čo nabalil na vychádzke.Bednarčík bol tvoj Mazák a môj supermazák. Stando najzaujímavejšie na tom všetkom je že človeku utkvie v pamäti posledný pohlad tváre ako ju naposledy videl.Na teba si vzupomínam a si ťa viem predstaviť ako v roku.1977 fotka ostala v pamäti.Napíš niečo na môj mail: pavol.palacka@zoznam.sk budem rád a odpíšem ti alebo pošli sms na 0903120676 tak zatial sa opatruj !
Ps.potebe robil výkonného prap.Lengyel Laco toho si zaúčal. Stano Žák,Fišer,Kubrický Mišo, atď..cinkni pokecáme .želám vše dobre Pp.
Kotúlek + Alena=drsný sever Morava.
Stano viem Kofi bol tvoj šofér na OT.
Vilko Halaš je už na pravde Božej ? to mi je ľúto.Môj radista a môj velitel vozu Blokeš.
šofériboli ešte Zdeněk Šumpich z Prahy,ano Roman Aulický a na gáziku sa preháňal a Vencu s nadprap. Radkovským vozil tvoj rovesník na meno si nevzpomeniem ako ste odišli do civilu jazdil Jano Katin.My sme boli vaši bažanti. Audy raz prišiel z vychádzky naťahaný a posratý to si pamätáš?
Pavel Kotúlek stále blábolil o Alene čo nabalil na vychádzke.Bednarčík bol tvoj Mazák a môj supermazák. Stando najzaujímavejšie na tom všetkom je že človeku utkvie v pamäti posledný pohlad tváre ako ju naposledy videl.Na teba si vzupomínam a si ťa viem predstaviť ako v roku.1977 fotka ostala v pamäti.Napíš niečo na môj mail: pavol.palacka@zoznam.sk budem rád a odpíšem ti alebo pošli sms na 0903120676 tak zatial sa opatruj !
Ps.potebe robil výkonného prap.Lengyel Laco toho si zaúčal. Stano Žák,Fišer,Kubrický Mišo, atď..cinkni pokecáme .želám vše dobre Pp.
Re: Re: už iba spomienky
Ahoj Šiškin!
Myslím že tak ťa volal Jožo Púchlo je tak?
Kde vlálčiš Stando? Ja v BA mám živnosť podnikám v stavbárine. Do revolúcii r.1989 som učil a od 1.januára 1990 som na volnej nohe až doteraz.
Na bendžo hral Mirek sa myslím volal on bol tiež z N.,Jičína ako Kotúlek Pavel že je tak? A čo Stano aj sa venuješ ešte hudbe Vy ste boli kapela a dobrá.
Stana Žáka som tu v Blave stretol.On po vojne uniesol lietadlo a žil v USA.
Ej ale že Vilko Halaš že nás už opustil je velká škoda Boh osláv jeho dušičku,ja mám na neho a nie len na neho na vás všetkých len dobre spomienky.Vojna to Bol kopec srandy.Stano ozvy sa pochvál sa ako sa ti v živote vedie.Já mám trpký život a velmi.Však pokecáme daj o sebe vedieť.Zatial sa maj.Zdravím ťa Pavol.
Myslím že tak ťa volal Jožo Púchlo je tak?
Kde vlálčiš Stando? Ja v BA mám živnosť podnikám v stavbárine. Do revolúcii r.1989 som učil a od 1.januára 1990 som na volnej nohe až doteraz.
Na bendžo hral Mirek sa myslím volal on bol tiež z N.,Jičína ako Kotúlek Pavel že je tak? A čo Stano aj sa venuješ ešte hudbe Vy ste boli kapela a dobrá.
Stana Žáka som tu v Blave stretol.On po vojne uniesol lietadlo a žil v USA.
Ej ale že Vilko Halaš že nás už opustil je velká škoda Boh osláv jeho dušičku,ja mám na neho a nie len na neho na vás všetkých len dobre spomienky.Vojna to Bol kopec srandy.Stano ozvy sa pochvál sa ako sa ti v živote vedie.Já mám trpký život a velmi.Však pokecáme daj o sebe vedieť.Zatial sa maj.Zdravím ťa Pavol.
Dražická střelnice
Nazdar bardi,tak mě tu máte posledního půlroku mého pobytu na vojně jsem odkroutil právě v těchto kasárnách.Bylo to pěkné období hlavně když nám velel npr.Dřevo(Dřevák).Zůstalo po mě také dílo na DRAŽICKÉ STŘELNICI.Všechny pal posty jsem osobně betonoval a bednil.Tak koho toto oslovuje tak se ozvěte.Charlie
Rok 1979-1980 RTZ
Akurát sa chystám po 32 rokoch do Znojma cestou na dovolenku zaspomínať si aj keď už kasíno nestojí. Trochu sentimentu nezaškodí.
Slúžil som ako "špagát" na ertézetke, čapoval som PHM.
Z roty si spomínam už len na Miša Macka, Brázdoviča, Kaňku, Joža Erdofalviho, Chylíka, Škrétu. Pamäť je niekedy milosrdná, ale keby ma niekto nakopol, tak určite aj na ďalších. Na xichty si spomínam stále živo. Na mená lampasákov mám totálne okno okrem drahého podplukovníka Lehockého. Toho som miloval. Veď aj on mňa. Dúfam, že mi ich niekto na tejto stránke alebo e-mailom pripomenie.
Slúžil som ako "špagát" na ertézetke, čapoval som PHM.
Z roty si spomínam už len na Miša Macka, Brázdoviča, Kaňku, Joža Erdofalviho, Chylíka, Škrétu. Pamäť je niekedy milosrdná, ale keby ma niekto nakopol, tak určite aj na ďalších. Na xichty si spomínam stále živo. Na mená lampasákov mám totálne okno okrem drahého podplukovníka Lehockého. Toho som miloval. Veď aj on mňa. Dúfam, že mi ich niekto na tejto stránke alebo e-mailom pripomenie.
Re: Rok 1979-1980 RTZ
Sloužil jsem 67-69 na 1. prapoře a pplk. Lehocký (nebo Lehotzký?) byl můj velitel praporu. Nikdo na něj moc hezké vzpomínky asi mít nebude. Byl to opravdový vylízaný lampasák, Neuměl ani slovensky, ani česky, takže někdy bylo těžké pochopit, co vlastně po člověku chce. Ale jinak to byla sranda.
Re: Re: Rok 1979-1980 RTZ
Jozef Bednár | 18.7.2011 15:27 | id 33889 | nahlásit
Áno , je to on. Taký major Terazky. Za našich časov bol náčelníkom pre tylové zabezpečenie. Mohol by to byť na fotke č. 16 ten prvý z prava.
Re: Re: Re: Rok 1979-1980 RTZ
zlato zubko ho volali ,osobného šofera velitela útvaru na nebezky modrej škode 100.zlatozubko.
Re: Re: Rok 1979-1980 RTZ
Spojar šofer. | 3.9.2011 22:06 | id 35745 | nahlásit
Jiří tak si musl zažiť aj nadpraporčíka Gáďora,on mal nastarosti kopec kde sa chovali prasata-vepři,Gáďor kopec sme to volali.No a Lehocký s Gáďorem boli maďari a stále po sebe hučali ako piliňáci.
Re: Re: Re: Rok 1979-1980 RTZ
Zdar kamarádi,sloužil jsem na děl.oddíle-vel.pplk.Peloušek,NŠ mjr.Herman-Lehockého si pamatuji velmi dobře,když měl DVT to byl kabaret jako prase,nprap.Gáďor-jedli jsme oblíbený "gáďor guláš" a legendární prejty a špeky ke snídani.Napište,ozvěte se-byli jsme tak mladí!Do stráže na Půlkrábku a do autoparku,16 x jsem byl na Libavě-zdraví četař v záloze,vlastně ročník 48 už vyřadili.Napiště dělostřelci i bigoši,tankáni a průzkumáci!
Re: Rok 1979-1980 RTZ
Jozef ale Brázdovič bol tvoj mazák či..?Myslím že Ota Kopáč tuším bol na RTZ,veliteľom neviem koto ti bol? tiež by ti to meno mohlo snáď niečo hovoriť?Na PHM som chodil tankovať aj ja ako šofer radio vozu spojar,velitela utvaru na nebezky modrej farbe vozil chalan viem žte mal zlatý zub,ale ako sa volal si nevzpomeniem,bol zo Slovenska.taký správny chalanisko.Ten u teba často tankoval.Tvojim mazakom mohol byť Britaňák,Zuzula,Dedeček alebo tak ako si sa volal.major.Horák bol tuším tvojim velitelom na RTZ,alebo na Topke bol nie na Topke bol kap.Kadeřábek zvaný krtek.lebo my sme odchadzali do civilu 78 či že tí čo boli moji bažanti boli tvojími mazákmi v 79.
Re: Re: Rok 1979-1980 RTZ
Jozef Bednár | 1.8.2011 18:48 | id 34455 | nahlásit
Ja som bol špagát takže ani mladý ani mazák. Brázdovič končil na jar 1980 a robil výkonného práporčíka na RTZ. A volal sa tuším Mišo. Tie ostatné mená mi určite nič nehovoria. Za môjho pôsobenia na rote neboli. Nastupoval som na jeseň v roku 1979. Na môjho veliteľa roty si zaboha nespomeniem, hoci bol tiež z Trenčína. Vek vtedy tak 25, chudý, oko nabok a nastúpil na prelome rokov 1979/1980.
Znojmo som navštívil po dlhom čase minulý týždeň a už sa dá ťažko na vojnu spomínať keďže kasíno a autopark sú už fuč. Ostalo už len samotné mesto.
Znojmo som navštívil po dlhom čase minulý týždeň a už sa dá ťažko na vojnu spomínať keďže kasíno a autopark sú už fuč. Ostalo už len samotné mesto.
Re: Rok 1979-1980 RTZ
Pavol Palacka šofér spoj-rota | 4.9.2011 10:23 | id 35758 | nahlásit
Ahoj Jozef, na RTZ slúžil si 3roky po mne,velitel útvaru bol mladý pluk.Němeček alebo Němček,zažil si ho tiež? Odmeraná kamenná gulatá tvár ale inak pohoďák,pri velení bolo vidno že vojnu žerie ani Doga,ale k jeho vízoru tváre to nesedelo.Lúbil som sa na jeho rozkazy prizerať a obraty tiež.a ešte myslím aj praporčik Zika,tam slúžil.nadpor.Vencu Tomaštíka velitela Spoj batérie si musel zažiť tiež.
Re: Re: Rok 1979-1980 RTZ
Za mojich časov bol veliteľom mjr. Todavčič. Ziku a Tomaštíka si nepamätám. Neviem si spomenúť ani na vlastného veliteľa RTZ! Ale už mi chodí po rozume.
Re: Re: Re: Rok 1979-1980 RTZ
Na RTZ bol myslím že kap.Vítek, Brázdovič šiel do civilu myslím s hodnosťou čatar, a bol fúzatý,tak je?
Re: Re: Re: Rok 1979-1980 RTZ
myslím že tvoj velitel bol kap.Šolc
1967 - 69
Ahoj, sloužil jsem u bigošů na 1.rotě 1.praporu, velitelem roty byl "Pišta" Němčok, velitelem 1.čety byl por. Pavelka, zvaný Meril. Dál si vzpomínám na "Frantu Rámuse", což byl mjr. Kratochvíl (pěknej h***l), mjr. Ježek(vzteklý prcek), kpt Kinčík a další.
Jestli to přečte nějaký pamětník a ozve se, budu rád. Vzpomínám i na naše mazáky, Vlastu Hovorku, Jožku Harabína atd.
Jestli to přečte nějaký pamětník a ozve se, budu rád. Vzpomínám i na naše mazáky, Vlastu Hovorku, Jožku Harabína atd.
Re: 1967 - 69
Zdar Jirko,výše jmenovaní lampioni byli nad námi v patře,byla tam PŠ bigošů.Franta Rámus pak někde povýšil.Za pišty Kinčíka jsem měl dozorčího a museli jsme otrhávat listá ze stromů,to byl správný k****n.Ozvi se!
Re: Re: 1967 - 69
Ahoj Jardo, jsem rád, že se našel aspoň jeden pamětník a účastník let 67 - 69 ve Znojmě. Byla to zvláštní doba, rukovali jsme za Novotného(presidenta), prožili Dubčeka, do civilu jsme šli za Husáka a presidentem byl Svoboda. Palici z toho měli zamotanou hlavně politruci, nevěděli dost dobře odkud a kam zrovna fouká vítr a tak jejich PŠM bylo někdy pěknej kabaret. Pamatuju, že 21.srpna v 68.roce, někteří hrdinní lampioni běhali po kasárnách pro jistotu v civilu. Jó to byli časy. Určitě jsme se v kasárnách potkávali, zvlášť když jsem byl na 3.prapoře v PŠce a vy jste měli "hnízdo" pod námi. Před časem, no už je to pěkná doba, jsem byl ve Znojmě, ze 3.praporu ještě stály obvodové zdi, tak jsem chvíli postál na buzerplace, kolem komínu (ten už tam nestál, ani kotelna)jsem došel na buzerák 1.praporu a tam už byla jenom holá pláň. Teď prej tam stojí nějakěj hypermarket, či co. Tak se měj!
Nástup 31.3.1988 Štábní Řidič V3S,valník a štábák.
Roman Zdráhal Nový Jičín | 2.7.2011 20:36 | id 33127 | nahlásit
Zdravím.U VŮ. 9108 ZNOJMO jsem sloužil v roce 31.3. 1988 do 29.1.1990.Byly nám odpuštěny dva měsíce.Náhodou jsem objevil tuto stránku a zasnil se do těchto let tak,až jsem měl celé toto období znovu před očima.Jako kdybych se včera odtamtud vrátil.Díky vašim fotografiím a vrytým vzpomínkám.Na fotkách jsem poznal mnoho mých nadřízených a snad i nějaké kluky z roty.Tímto chci oslovit všechny kamarády z roty.(Velitelská četa,Průzkumáci,Chemici a Ženisti),aby si vzpoměli a ozvali se.Děkuji také těm co tyto stránky tvoří.
Re: Nástup 31.3.1988 Štábní Řidič V3S,valník a štábák.
Ahoj! :-) Začíná se to pomalu propojovat - nedávno se mi ozval Bohouš Musil (písař), minulý týden Kincl (to bylo mé číslo, byl ve skladu. A pokud si nemůžeš vzpomenout, který jsem já - tak u průzkumáků jeden takový řidič BVP....
šofér-T-805 kačena-spojar
Ja 76-78,Radkovský,náčelník roty-Venco Tomaštík:Spomienky chlapci tie nám zostávajú. To boli pekné časy,a Hodokvas,a mladé Znojemské šumienky.Vau až mi mráz prešiel po chrbte.Naďka Húlková,Alena Fičalová,Vlasáková,jej sestra myslím že hod oštepom trenovala,To boli časy sakra práce operace.Hospoda na rúžku,ktoho vie či ešte stojí.Určite si ju niekto sprivatizíroval.U černého Medvěda.A Vrancl to boli výlety.Kaufland ty kokso však vchod má rovno tam kde som mal postel,cez moju postel chodia do Kauflíka.No asi sa tam budem musieť ísť poohlédnút.Pozdravujem vás všetkých čo ste tam strávili 2 roky mládí.Jeden den v p***li na druhý čekáme snáď sa ťa civile dočkáme,alebo zapadá slnéčko za Znojemskú horu jeden den v p***li chvála pánu Bohu jeden den v p***li na druhý čekáme snáď sa ťa civil snáď sa ťa dočkáme.Môžem vám poradiť ak chcete kamrátov mail adresy skúste na obyvatelstvo SR snáď nájdete alebo na Registrácii živnostníkov SR.Držte sa chlapi.Dnes sme v Nato,proti ktorým sme bojovali dnes sme s nimi,inak povedané SVET NA RUBY.Helou Pavel.
Hledám
Pavel | 30.12.2010 10:49 | id 24232 | nahlásit
tady jsem sloužil u lapiduchů u pana majora Dítěte,super člověka. Bohužel nemám kont. na Rudlu Škublu, s kterým jsme zde prožili nezapomenutelné věci.
Re: Hledám
Ahoj. Já sloužil na ošetřovně v letech 72-74 u kpt.Starého MUDr. po kterým nastoupil A.Dítě. Ten je dnes obvoďák v Blížkovicích. V 85 jsem byl na posledním cvičení a to byl na ošetřovně jako mladší lékař nějakej Ruda Škubla z Blavy. Správnej řízek. ten bude jistě primařem v Blavě někde na chirdě.Byl tam s ním MVDr. Jonáš z Třebíče a snad nějakej Pavel z Kladna. Jo veselá parta. Taky jsem tam prožil spoustu srandy a moc často na tu dobu vzpomínám. Mám dost fotek ale nevím kde je zveřejnit.
Re: Re: Hledám
Nazdar Honzo,
jestli Tě mohu požádat o fotky na lanko@transexpress.cz, po probrání, lehké cenzuře, sám víš co se tam všechno dělo. Jinak těch záložek jsem tam poznal spoustu, všichni byli supr klucí ..vzpomínky nezapomenutelné. Trochu se připomen a těším se na foto, tvojí odpoved.
Pavel z Kladna
jestli Tě mohu požádat o fotky na lanko@transexpress.cz, po probrání, lehké cenzuře, sám víš co se tam všechno dělo. Jinak těch záložek jsem tam poznal spoustu, všichni byli supr klucí ..vzpomínky nezapomenutelné. Trochu se připomen a těším se na foto, tvojí odpoved.
Pavel z Kladna
žižkovy kasarna
V roce 1982 byl Mladenka muj velitel roty na Topce.
Žižkovy kasárna
V Žižkáčích jsem sloužil v roce 1981-1983. První půlrok jsme byli na PŠ v Táboře a zbytek vojny na Topce,pozdějí Rotce právě tady u 9108.V Malešících jsme často drželi stráž a na Malou Louku jsme do autoparku docházeli téměř denně.Jestli někdo sloužil v téhle době třeba u stejné roty jako já,tak se ozvěte...
Re: Žižkovy kasárna
miroslav | 16.12.2010 14:44 | id 23483 | nahlásit
Tento komentář byl vymazán administrátorem
Re: Žižkovy kasárna
Tak příteli musím Tě opravit,ale jsou to Mašovice a ne
Malešice
Malešice
ZVS 1985-1987
Sloužil jsem v kásárnách ZVS od 1985 - 1987 do 1.4. jako řidič BVP. Ozve se ještě někdo.
Re: ZVS 1985-1987
Mladenka?? | 1.12.2010 22:09 | id 23006 | nahlásit
Co ti to jmeno rika - v ty dobe byl dustojnik ??
Re: Re: ZVS 1985-1987
bol kapitán a veliteľ roty opráv techniky .....
Re: ZVS 1985-1987
Ja tam sloužil v letech 1986-1988 U bigošů A pochátím ze Slovenska tak jestly mne nekdo znáte ozvěte se
Re: Re: ZVS 1985-1987
ja som slúžil na ROT-ČOUT 86-88
hledám kámoše
Ahoj i já jsem sloužil v žižkových kasárnách v roce 1966..1968 na TOP...najde se ještě někdo..
Re: hledám kámoše
Zdravím já jsem sloužil v letech 1967-69 ale dole u tankánů.Na pluk do žižkových kasáren jsme chodili na rozvod pluku myslím že to bylo každé úterý.Velitel pluku, mám dojem se jmenoval Kuča, zástupce Biroš.Jinak jsme do žižkových kasáren chodili jako strážní do "base".Muničák Půrkrábka,autopark Malá Louka.Pokoušel jsem se přez internet spojit se spolubojovníky,ale nikdo se od tankistů nehlásí.Některé v okolí Veselí nad Moravou co se mnou byli vídávám.Asi jsme už moc staří a někdo internet nemá já ho mám teprv rok.Těšilo mě,že se někdo ze Znojma 9108 ozval.Ahoj
Re: Re: hledám kámoše
Ahojv 66 68 tam sloužíl i můj kámoš..byl kuchař jmenoval se Holouš nepamatuješ si ho?,
Re: Re: Re: hledám kámoše
Ahoj.Za boha si nevzpomenu na jména kuchařů.Je to už moc roků pryč.Tak tak si vzpomenu na jména asi tak polovičky roty.
Re: hledám kámoše
Nevím jestli jsem zrovna kámoš já se v té době akorád narodil když Vy jste byl na vojně, ale múj otec v té době 1962 ve Znojmě na TOP nebo ROT začínal jako podporučík. Přijmení Horák jestli si ho pamatujete a máte zájem tak odpovězte, dík.
Re: Re: hledám kámoše
Tak příteli ppor.sloužil toho jména u tankového praporu a v armádě skončil jako major a je již v plném důchodu.
Re: Re: hledám kámoše
Tak já si ho pamatuju,dělal mě velitela roty a byl už kapitán..66- 68
Re: Re: Re: hledám kámoše
U tankového praporu v letech 67-69 ale nesloužil
Re: Re: Re: Re: hledám kámoše
on sloužil na TOP a 67 tam přišel major Drobňák nic Ti to neříká?,
Re: Re: Re: Re: Re: hledám kámoše
Já jsem ještě sloužil na Malé Louce.Tam byl ubytován jen tankový prapor + ČTZ.Z žižkových kasáren kde byl pluk si pamatuji jméno jeho velitele, byl to pplk.Kuča zástupce Biroš.Do civilu jsem šel na podzim roku 1969. V roce 1970 už byli tankisti ubytováni v žižkových kasárnách.Velitele tankového praporu nám dělal pplk.Dubský.Dále tam byl mjr.Trochta mjr.Pelíšek .Velitelé rot kap.Šolc Pokorný Škrabák.Výborné velení, rád vzpomínám.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: hledám kámoše
Na tankovém praporu jsem byl 80-82 a major Drobnák tam dělal technika praporu. Velitel praporu byl major Šolc. Velitelé rot 1 Prevužnák 2 Výleta 3 už nevím davis
Zde již nelze dále reagovat
šofér-T-805 kačena-spojar,rádio voz.
v čase roku 1976až 78 keď som ja slúžil v Znojme tvoj Fotrík mal hodnosť čo si ja pamätám kapitána. kap.Horák. na Top,a sním roták .nevzpomeniem si ale viem že šušlal,a tiež tam bol kapitán Kadeřábek volali sme ho krtek.Vďaka jemu som dostal 7 ostrých nadsluhovať.Nabonzoval ma že som bol načerno na pivo cez plot v hospode na Rúžku.Ale to sú ľudia ktory mali už vtedy pred dôchodkom tak že už hadam dnes nie sú medzi nami.či?
mjr. Horak
S mjr. Horakem jsem slouzil v letech 1981-1985, dobry chlap, rad na nej vzpominam a rad bych ho nekdy pozdravil.
Re: mjr. Horak
voj.PavolPalacka šoférSpojrota | 4.9.2011 10:10 | id 35757 | nahlásit
Ahoj Livbor, je dosť možné že v rokoch ako uvádzaš mjr.Horák ešte slúžil. Lebo v r.76-78 bol kapitán mohol mať okolo 40rokov,a neskôr ho povíšili. Fakt je ten že bol normálny pohodový človek,nežral tú vojnu ako niektoré zelené mozgy.Konštatujem že boli to super časy škoda len že po revolúcii 89 nastali až tak velké zmeny v armáde.Mám dvoch chalanov 27 a 21r ale vojna bola fajn a zrobila s chlapca-chlapa.Dnes je to o ničom.Nie je práca ani armáda,ani učilištia,je to lidově řečeno na prd. Ktoho vííí kde skončil môj rádio voz meje Kačenka? Pozdravujem maj.Gotlieb a majr.Lexu s kuchyni,kto ví čo by nám dnes navarili na obed? Sakra práce operace. MUDr.Ďítě som zažil posledný pol rok r.78 do apríla.
pěkné vánoce všem veteránům z 9108
Pěkné svátky všem veteránům voj.útvaru 9108 Znojmo,stálé zdraví,vojáci!
Re: pěkné vánoce všem veteránům z 9108
všetko dobre aj tebe a v roku 2012 zdravíčko nech nmám slúži.
v ročnikoch: 1975 až-1979 kto ste slúžili ?
v ročnikoch: 1975 až-1979 kto ste slúžili ?
Zde již nelze dále reagovat
Re: pěkné vánoce všem veteránům z 9108
Admin :
Promiň ,až tak zle som to nemyslel.
Jasné že všetko Naj. želám všetkým Chalanom v zálohe. Niew iba tým ktorí slúžili v mojom ročníku.
Aj tebe želám Adminko nech v živote sa ti darí! Pavol *P.
Promiň ,až tak zle som to nemyslel.
Jasné že všetko Naj. želám všetkým Chalanom v zálohe. Niew iba tým ktorí slúžili v mojom ročníku.
Aj tebe želám Adminko nech v živote sa ti darí! Pavol *P.
Zde již nelze dále reagovat
Re: mjr. Horak
Horak vedel specialne vagonovat tanky ....vzdy mu nejaky spadol
Re: hledám kámoše
Hledám kluky z první roty v roce 1965 - 67
Re: Re: hledám kámoše
Ahoj, já tedy byl na první rotě až 67 -69, takže jsem Tě nezažil, ale Tvoji holubi byli mí mazáci. Vzpomínám na svob. Cieslara, hroznej kořala, když se dostal na vycházku končilo to průserem. Byl to starší chlap rukoval později, protože snad měl podepsanou šachtu na 10 let ale pak měl kvůli chlastu průšvih a musel na vojnu. Pozdějc ho degradovali. Pak si vzpomínám Jožku Harabína, Vlastu Hovorku,Milana Wdovku "Bronzo" Medka...Už je to dlouho a paměť už taky není co bývala...
Žižkovy kasárna
Slúžil som tam v rokoch 1981-83.Dnes som sa tam bol pozrieť prvý krát po 27 rokoch.Teda poviem vám bol som úplne stratený.3 hodiny som hľadal kasárne než som pochopil že ich zbúrali.Aj celé mesto je zmenené,ale to asi každé.
Ak by sa našiel niekto,kto tam slúžil v tom čase ako ja,prosím ozvyte sa mi.
Ak by sa našiel niekto,kto tam slúžil v tom čase ako ja,prosím ozvyte sa mi.
Re: Žižkovy kasárna
miroslav | 16.12.2010 14:51 | id 23484 | nahlásit
Tento komentář byl vymazán administrátorem
Re: Žižkovy kasárna
Příteli.Znojmo se změnilo jen směrem od bývalé Fruty,
a jiných změn se nedočkalo, kasárna jsou zbouraná,a celá Jarošova ulice je na místo kasáren zastavena obytnými domy, a zvaná prádelna a kotelna je postaven Kaufland II a místo budovy tankového praporu a štábu je parkoviště,v ulici Písečná u 3.motostřeleckého praporu je rovněž parkoviště které navazuje na budovu bývalé nově postavené banky Dnes místo bankovního domu jsou kanceláře a ordinace lékařů.Plukovní ošetřovna je rovněž zbouraná
a na ulici Palliardiho se současně staví bytové domy.
a jiných změn se nedočkalo, kasárna jsou zbouraná,a celá Jarošova ulice je na místo kasáren zastavena obytnými domy, a zvaná prádelna a kotelna je postaven Kaufland II a místo budovy tankového praporu a štábu je parkoviště,v ulici Písečná u 3.motostřeleckého praporu je rovněž parkoviště které navazuje na budovu bývalé nově postavené banky Dnes místo bankovního domu jsou kanceláře a ordinace lékařů.Plukovní ošetřovna je rovněž zbouraná
a na ulici Palliardiho se současně staví bytové domy.
Hledám
Ahoj.Hledám kluky,kteří sloužili v Žižkovejch v roce 87-89
Re: Hledám
He he v ty roky jsem tam slouzil nejdriv na bigošarne pak jsem byl na PŠ v Praslavicich a pak u npor. Rozumka u Pruskumaku jako VPRPzR ;-) tak posli fotos treba si ty nase xichty vybavime ;-) cus Michal
Re: Re: Hledám
Jo, vážení, tak nějak tuším (ta jména mi jsou víc, než povědomá:-)), že jsme se tam potkávali - Já u Vlastíka po návratu z PŠ Mikulov (řidič BVP). Původně jsem byl u Sedláka na bigošárně, ale měl jsem to štěstí...
Re: Re: Hledám
Také jsem nastupoval v roce 1987 k průzkumákům,k Rozumkovi,pak PŠ v Hodoníně,nakonec jsem byl v PT baterii u kapitána Vidy.Takže jsme se u Rozumka asi chvíli potkali.
Re: Hledám
Nazdar Karle jsi to ty byli jsme spolu na pokoji pamatuješ na velitelský u kpt. STRAKY k***t SAVKA dělal pakec
Re: Re: Hledám
Honzo,Ty vogo,pamatuješ?:-)
Re: Hledám
Ahoj,taky bych ráda našla někoho-konkrétně Petra S.ze Slovenska a byl u roty RTZ. Sloužil tu rovněž v letech 87-89.
Re: Hledám
zdar ja tam sloužil 86-88 U bigošů
Re: Hledám
leos j | 18.5.2012 00:46 | id 45911 | nahlásit
karle ahoj nejsi nekde od prahy? nehraval jsi na kytaru? leos
Známé místo i pro mnohé příslušníky ZVS u PS
Jarda z K | 6.6.2010 07:21 | id 16901 | nahlásit
Ano i tyto kasárna jsou známá pro mnohé příslušníky PS a patřím mezi ně i já. Bylo to mé první cvičení ukončené na Libavě . Následoval Chlumec nad Cidlinou a třetí v 86 roce návrat k PS do Českých Žlebů.
Re: Známé místo i pro mnohé příslušníky ZVS u PS
Taky ta kasárna znám, to když mně a mého kolegu od PS tam lítačka /samozřejmě armáďácká/ dovezla za špatné ustrojení. Rozuměj, krátký kabát, naformovaná brigadýrka atd. No a potom jsme za trest pochodovali celou hodinu po buzeráku jako i***ti.
