Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA

Nacházíte se: Objekty ČSLA » Kasárna a objekty ČSLA » Kasárna VÚ 1038 - Kežmarok
Předchozí 1 fotografie M.Provazník z 11 Další
Foto 1

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11
Autor: M.Provazník | Pořízeno: 2017, 2018 | 11×
Sekce:
Kasárna a objekty ČSLA

Kasárna VÚ 1038 - Kežmarok

(11 fotografií)

VÚ 1038 - Kežmarok - 60. Tankový pluk československo-sovětského přátelství.

Sloučením pěšího pluku 30 a pěšího praporu 44 (motorizovaného) vznikl nový pěší pluk 36. Velitelství pluku se společně s II., III. pěším praporem a náhradním praporem nacházely v posádce Mladá Boleslav, zatímco I. pěší prapor byl dislokován v posádce Česká Lípa. Pluk byl podřízen 14. pěší divizi, jejíž velitelství se přesunulo do Mladé Boleslavi. Na základě rozhodnutí prezidenta republiky útvar dne 3.3.1948 obdržel pojmenování ?Kijevský". V říjnu 1949 byl pluk rámcován, přičemž se přestěhoval do Žamberka (divizní velitelství do Hradce Králové) a následně v prosinci 1950 do Šumperka (divizní velitelství do Olomouce). K 1.5.1951 došlo k reorganizaci stávajícího 36. pěšího pluku na 36. mechanizovaný pluk Kijevský, což souviselo s reorganizací 14. pěší divize na mechanizovaný svazek. Opětná změna otevřeného názvu útvaru proběhla v roce 1955, když se jeho pojmenování k 9. květnu změnilo na 61. mechanizovaný pluk (bez čestného či historického názvu). Následovala reorganizace na motostřelecký pluk, uskutečněná k 1.10.1958, což bylo provedeno v rámci reorganizace svazku na motostřeleckou divizi. Při této příležitosti útvar převzal číslo a název po 60. střeleckém pluku z Brna jako 60. motostřelecký pluk ?Československo?sovětského přátelství". V roce 1962 se útvar při přeměně divize na tankový svazek k 1. září znovu reorganizoval, tentokrát na 60. tankový pluk ?Československo?sovětského přátelství". S přihlédnutím k předpokládanému zrušení olomoucké 14. tankové divize, plánovanému na roku 1966, byl pluk v předstihu k 1.9.1965 předán do složení 13. tankové divize s velitelstvím v Mladé. V říjnu 1968 se vzhledem k redislokaci uvedeného svazku na Slovensko uskutečnilo přemístění pluku do Kežmarku a předání do podřízenosti velitelství prešovské 14. tankové divize. Od 1.1.1993 se útvar stal součástí ASR.Ve velení 60. tankového pluku a jeho předchůdců se postupně vystřídali: nezjištěno (1947 až 1951), plk. Stanislav Řehoř (1951), mjr. Ladislav Gelnický (1951 až 1952), mjr. Vladimír Ječný (1952 až 1953), pplk. Zdeněk Sedláček (1953 až 1958), pplk. Josef Novák (1958 až 1961), mjr. Jan Galuska (1961 až 1964), nezjištěno (1964 až 1965), pplk. Josef Velecký (1965 až 1970), pplk. Ing. Tomáš Mjartan (1970 až 1972), pplk. Ing. Jozef Dunčko (1972 až 1974), pplk. Ing. Jan Baše (1974 až 1977), pplk. Ing. František Mejzlík (1977 až 1982), pplk. Ing. Pavol Bednár (1982 až 1985), pplk. Ing.František Slamený (1985 až 1990) a nezjištěno (od roku 1990).

Archivní fond 60. tankového pluku pocházející z doby jeho dislokace na území současné České republiky, tj. do roku 1968, je uložen ve Vojenském ústředním archivu v Praze (Sokolovská 136, 186 00). Písemnosti vzniklé od umístění útvaru na teritoriu současné Slovenské republiky se nacházejí ve Vojenském archivu v Trnavě (Univerzitní nám. 1, 918 00).
(zdroj: vojenstvi.cz)



Vaše komentáře...

Tankisti
Marcel Sita 1986 88 vodic T 55 | 16.8.2021 17:59 | id 158330 | nahlásit

Tono odkial si? Ja som z B Bystrice
 
Re: Tankisti
Antonín polách | 16.8.2021 20:03 | id 158335 | nahlásit

Okr.Břeclav ,Tvrdonice.
Tankist
Marcel Sita 1986 88 vodic T 55 | 16.8.2021 17:53 | id 158329 | nahlásit

Nas vozil Jindrich Lane volali sme ho srnec ale Jindro siel do civilu o pol roka skor ten Jano bol taky cierny zavality?
 
Re: Tankist
Antonín polách | 16.8.2021 20:03 | id 158334 | nahlásit

Ano,menší postavy,a říkali o něm že dobrý bitkař.
Tankist
Marcel Sita 1986 88 vodic T 55 | 16.8.2021 17:47 | id 158328 | nahlásit

Chlapci co tak kpt.kopacek mjr.sziler postak Bara
Tankisti
Marcel Sita 1986 88 | 15.8.2021 20:46 | id 158314 | nahlásit

Tono Polach kedy si isiel do civilu? ja na jar 88 6rota 2prapor tank c260 velitelsky
 
Re: Tankisti
Antonín polách | 15.8.2021 21:06 | id 158316 | nahlásit

Já podzim 89.Jano Stošek,můj suprák,tvoje číslo vás určitě vozil autobusem.
 
Re: Tankisti
Antonín polách | 15.8.2021 21:18 | id 158317 | nahlásit

A nebyl tam náhodou na 6 tankové řidič Dano Poláček?Byl se mnou v přijímači.Buď na šesté nebo deváté.
Tankist
Marcel Sita 1986 88 vodic T 55 | 15.8.2021 20:37 | id 158313 | nahlásit

Chlapci co tak kpt.kopacek mjr.sziler postak Bara
 
Re: Tankist
Antonín polách | 15.8.2021 21:04 | id 158315 | nahlásit

S Kopáčkem jsem měl výstup u kuchyně.Šel jsem pozdě na večeři,měl jsem nějakou jízdu.Kopáček měl dévéťáka.Jdu do kuchyně a Kopáček mě povídá kde mám jednotku,jakto že jdu sám na večeři,a že RTZ už na večeři byla.Já si říkal já to mrdám ho tady poslouchat,otočil jsem se a jdu pryč.Kopáček na mě vojáku jste povinen si odebrat stravu,zpět,a kde máte třídilné jídelní nádobí,v kuchyni neteče voda .Kuchaři by mě dali na talíř,a potom ho hodili do Popradu.Já jsem šel na rotu pro ešus,a on na mě čekal.Měl jsem jen víčko a velký ešus.Kopáček zas ,potřebujete třídilné jídelní nádobí,na večeři je čaj chléb a koložvárská kapusta výborné kvality.A kde máte příbor.Vytáhl jsem ze saka bagr,a Kopáček povídá,ááá mazácký.Pak mě pustil.
1986-88 vodic t 55
Marcel Sita | 9.8.2021 22:14 | id 158191 | nahlásit

Velitel utvaru mjr Slameny 2prapor 6rota npr Szegedy zomrela mi dcera nepustili ma domov naco ved si ju nevidel mjr Sziller to povedal v1989 som sa s nim stretol v levicich na manevroch on sa ma pyta ako sa mate kym som vas nezbadal tak dobre potom ho stari zalozaci skoro zahlusili inac Kezmarok dobra pakaren pozdravujem Komara Bariho Cicka Prochazku a lyziara Hrstku
 
Re: 1986-88 vodic t 55
Antonín polách | 10.8.2021 16:53 | id 158217 | nahlásit

Jméno Szegedy pamatuju,ale podobu už ne.
ženisti
petr muller | 6.7.2021 13:25 | id 157571 | nahlásit

vú1038 rok83 řidič mostáku
tankisti
viktor | 17.4.2021 13:13 | id 155979 | nahlásit

Ahoj ozve se někdo kdo nastoupil v roce 88 na podzim a jaře 89 byl převelen do Tábora jako střelec tanku ?
 
Re: tankisti
Koudela | 30.6.2021 19:57 | id 157468 | nahlásit

Já tam byl 88,89 zimní pš. Kpt. Měj zlikvidovat velitel útvaru. Krůta zima.
 
Re: Re: tankisti
viktor | 2.7.2021 18:17 | id 157508 | nahlásit

to nevím , já byl na šesté rotě ale zima tam teda byla
2.október 85
ivan | 22.3.2021 22:25 | id 155097 | nahlásit

Vodič T-72. Totálna mazácka vojna podporovaná lampasákmi. Keď to zhrniem - pol roka zima, špina, únava a neutíchajúci hlad. Spomínam si: KŠA 3 x, potom 1 x na vychádzke. Spoločné studené sprchy, kde bola odvaha zohnúť sa pre mydlo. Raz mi tam ukradli trenky aj uterák. Mokrý a nahý som bežal po vonku pri -10. Kopy snehu v tankovom parku. Plazenie v neskutočnom blate na tankodrome. Tam som raz nepekne zapadol, keď mi počas RBV chcípol motor a zacúval som do bažiny. Za trest prevelený do Strašíc. To bola nakoniec výhra...i keď na konci sveta.
 
04/74 - 10/74 - 6.rota
Milan Belko | 27.3.2021 15:26 | id 155245 | nahlásit

Zdravím spolubojovníky, koukám, že se to tam nějak zvrhlo. V roce 1974 tam ještě byla "normální" PŠ na vel. tanků bez nějakých excesů mazáctví. Sice záhul, málo jídla ( rozkrádali to tam důstojníci a pak jsem se dověděl, že si provianťák prostřelil po kontrole z divize hlavu někdy v 1975), když v kuchyni došlo jídlo, tak se písknul poplach a na nás 6.rotu většinou nezbylo. Ještě že byly občas balíky z domu. Po PŠ nádstavbový kurz výkonných praporčíků a pak rok a půl v Přáslavicích, taky to ještě šlo. Před třemi lety jsem jel kolem kežmarských kasáren ( spíš torza) a hrůza!!! Vel. čety des. Valiska, vel.roty nějaký mladý por. ze školy. výkonný praporčík nějaký borec ( jméno se mi už vykouřilo z hlavy) co na to dost kašlal a v létě se chodil opalovat a balit kočky.Kromě toho hladu, to ostatní patřilo k vojně, ale jinak to bylo docela dobrý, žádná velká buzerace - normální vojna.Vel. útvadu mjr.Dunčko, ostatní si už nepamatuju. Večer jsme se všichni na cimře modlili: Zapadá sluníčko za kežmarsků horu,
jeden den v prdeli,chvála pana Bohu.
Jeden den v prdili na druhý čekáme,
snad se tě civile snad se tě dočkáme.
Nemáme soboty, nemáme naděle,
to jsme se dostali do pěkné prdele.
Amen.
 
Re: 04/74 - 10/74 - 6.rota
Honza Halounek | 4.5.2021 12:38 | id 156369 | nahlásit

Ahoj, byl jsem tam těsně před tebou. Velitel roty ppor. Korhel, výkonný nrtm. Matušovský. Vše co píšeš sedí, včetně Valisky zvaného gadžo. Ozvi se. Zdraví Honza H.
Duben 1978-1980
Kadleček | 11.3.2021 16:59 | id 154667 | nahlásit

Jestli si dobře pamatuji tak Sobotka Vašek byl písařem u nějakého majora,už si jméno nepamatuju u ELIÁŠE sloužil Fanda Šebek.
Já jsem tam byl jako řidič Pargace si pamatuju ,byl ode mě na vojně o půl roku min .před nim byl vykonak Petar Durkovsky.
VASKOVICOVI dělal podrztazku absollvent Sivak
Skus vzpomenout ,třeba tě něco napadne.
Zdravi Pepa Kadleček .
Trochu jsem to poopravil telefon píše někdy blbostí.
 
Re: Duben 1978-1980
Billik | 6.4.2021 17:43 | id 155594 | nahlásit

S Frantom Šebekom som skoro rok "sdílel" kanceláriu na štábe. Môj šéf bol Eliáš, Kánsky. Chodil som im kupovať do mesta Spišskú borovičku, sadol som v Zlatom bažante na pivo, dal som si dve -tri pivká a keš som s flašou meškal, vyhovoril som sa že je to úzky profil, a že som musel pobehať celé mesto. Bolo dobre.
Pamätáš si absolventa Koprdu? Chlapík cca 130 kg. často býva v base.
 
Re: Re: Duben 1978-1980
Kadleček | 10.4.2021 15:48 | id 155724 | nahlásit

Pamatuji si že tam 1 velký chlap byl, jméno mi už vypadlo. S Fandou Šebkem jsme byli spolu v přijímači a pak celé 2 roky na velitelský rotě .Bohužel jsem s ním do civilu nešel ,musel jsem asi 14 dní nasluhovat, s velitelem rota Vaškovičem jsme se moc nemuseli tak nebyla šance na prominutí nasluhovaní. nakonec mě pustil asi o 4 dni dřív ,ale musel jsem zobákovi namaskovat V3S ku na cvičení. Vaškovič byl náladovej kokot a ožrala
Mám nějaký fotky je ,kdyby jsi měl zájem pošlu Ti je na WhatsApp.
Měj se krásně
 
Re: Re: Re: Duben 1978-1980
Billik Ladislav | 11.4.2021 20:34 | id 155792 | nahlásit

Tak to máš pravdu, Vaškovič bol ožrala a niekedy sa s ním nedalo vyjsť. Viem že Franta Šebek bol z nejakej obce pod Prahou, len si neviem spomenúť. Fotky by potešili. ja ich veľa nemám musel by som dlho hladať ale pohľadám.
Duben 1978-1980
Kadleček | 11.3.2021 16:54 | id 154666 | nahlásit

Jestli si dobře pamatuji tak Sobotka Vašek byl písařem u nějakého majora,už si jméno nepamatuju u koudelak. ELIÁŠE sloužil Fanda Šebek.
Já jsem tam byl jako řidič Pargace si pamatuju ,byl ode mě na vojně o půl roku min .pred nim byl vykonak Petar Durkovsky.
VASKOVICOVI dělal podrztazku abdikoval Sivak
Skus vzpomenout ,třeba tě něco napadne.
Zdravi Pepa Kadleček .
Re: Tankisti 1990 91
stefan | 5.2.2021 11:52 | id 153407 | nahlásit

ahoj panove ,kto zazil mjr. juska
 
Re: Re: Tankisti 1990 91
Antonín polách | 5.2.2021 17:08 | id 153419 | nahlásit

Zažil,dobrý borec,když jsem byl na Rotce s véeskou v díně na opravě,chodil kolem a ptal se už to máš chuligán,a jenom poprskával,jak kdyby měl v puse tabák ze startek.
1983-85 RTZ
Jaroslav Turis | 8.1.2021 14:03 | id 152394 | nahlásit

1983-85 Plukovný prijímač na 3.prapore 8.rota a potom vkv v Bardejove a po ňom veget na RTZ kde bol velitel roty kpt. Pišta Haščín a výkonný praporčík nrtm. Vlado Dubinský. Technik roty rtm. Jano Mozola. K rtz patrila aj kuchyňa kpt.Lukáš,pprap.Konopa,sklad phm prap. Gatnárek. Na útvare pre holubov postrach Rtz a v Záľobici Topka. Prvý polrok na rote makačka,druhy polrok ako tak kľud a druhy rok veget. Niekedy okolo r.2000 som bol pracovne v kasárňach,ešte niektorý lampasáci z môjho pobytu tam boli,aj tí lepší a aj tí kreténi čo za socíku boli veľké svine a potom demokratický dôstojníci.
 
Re: 1983-85 RTZ
Antonín polách | 9.1.2021 09:22 | id 152425 | nahlásit

Dobře jsi to napsal.RTZ byl postrach co se vyprávělo,ale co jsem slyšel od kluků co byli se mnou v přijímači ,byla horší velitelská četa.Tam dostávali dobrý záběr.A o té Topce ,za nás Rotce také pravda.Jako mladý když jsem tam byl s autem na opravě jsem tam spal, viděl jsem to co se tam dělo,ale já jako přivandrovalec jsem se nezapojoval,měl jsem klid.U nás to byla pohoda.
 
Re: 1983-85 RTZ
pavel.mouka | 20.3.2021 20:54 | id 155009 | nahlásit

jaro 84 jsem topil pod kuchyní..
 
Re: Re: 1983-85 RTZ
pavel.mouka | 20.3.2021 21:00 | id 155010 | nahlásit

apamatuju se na poručika číka..a na nejakyho rot`áka co si to hodil kvuli holce..
stefan90-91
stefan | 6.12.2020 10:03 | id 151135 | nahlásit

v kezmarku som bol v lete ,kasarne padaj na strelnici se pasli kravy ,stoji tam iba vez ani ten most co se zatacalo k strelnici tam neni , vzala ho voda ,park zalubica a byvala rotka kde sefoval mjr.kalman vsetko zarostle zostali uz iba spomienky na prezite vojenske roky v kezmarku
velitel 8.tankové roty
Antonín Kotyza | 2.12.2020 09:53 | id 150974 | nahlásit

Nazdar chlapy vzpomene si někdo na por.Kotyzu
 
Re: velitel 8.tankové roty
Miroslav Hoos | 23.1.2021 19:23 | id 152921 | nahlásit

Pamätám, mne bol veliteľom na 7.rote por. Janko Choma
Bol som v rokoch sep89-maj91
Strazna rota
Janek | 26.11.2020 20:32 | id 150843 | nahlásit

Ja som bol v Kezmarku v 97 roku na straznej rote.Ako mlady sme to tam jednoduche nemali.No po rokoch je to spomienka.
 
Re: Strazna rota
Janek | 10.12.2020 19:17 | id 151255 | nahlásit

Ked ma prevelili z Pezinka na rote ma nevludne "privital" zastupca velitela roty.Skrinky s ohnutymi dverami.Stari kradli veci.4.mesiace som nemal spacak co mi ukradli.Stary ako dozorny zhodil snuri a dal mne zanho tahat a on do mesta pit.V noci zhadzovanie z bidla.Vecer takzvany "pakes".To bolo takmer dennodenne.Porozbijane flase,konzervy atd.po izbe,do toho vysypana smetna bedna z vonku + voda mazlak a mozes pratat.Do furika s lopatou som to nakladal v izbe.Vzdy sme sa snazili odniest tu bednu cez den aby v nej vecer vela nebolo lebo to skoncilo vzdy v izbe vecer.V Zalubici v strazi zjedli vsetko to "lepsie"Neraz zostala iba sackova polievka a kusok chlebka na celu sluzbu.No na stojke bol aspon na chvilu klud.To by sa pisalo.
 
Re: Re: Strazna rota 1996
Robo | 22.2.2021 23:45 | id 154096 | nahlásit


Nazdar,to bol urcite preslopany rapavy kapitan Nezval.kokot jak rampy,velilel roty bol kapitan Roman,ten bol v pohode,v 1996 to tam bolo v pohode,najlepsie na municaku,svaty pokoj
Potom sa to tam asi dojebalo,ale akp pises,rota otrasna,hnus,ppostele zapelesene,skrinky na dobre slovo,stary ukradli vsetko.kokoti,a to vyjebane ciganske mesto ani nehovorim,chodili sme radsej do Popradu
 
Strazna rota 97
Janek | 5.3.2021 22:52 | id 154446 | nahlásit

Ten prijemny vludny clovek bol Nezval a velitel bol Roman ale ten potom niekedy na jesen odisiel.Velitelom roty sa stal Budzak od prieskumakov.Nakoniec sme sa stahovali cela rota na budovu spoj-roty a oni na nasu.Moj brat tiez narukoval do Kezmarku v roku 2000 a dostal sa na spoj rotu.Neuveritelne ale spal v tej istej izbe kde ja kedze uz tam bola spoj rota namiesto straznej.Kedze ja som bol januarovy 97 tak moji stari boli julovi z 96 takze mozno si aj na niekoho pametas z nich.
 
Re: Strazna rota 97
Robo | 6.3.2021 23:38 | id 154483 | nahlásit

Pamatam si uz malo,tych mladych bolo vela,ale asi Venger,Gazdocka a cigan Karol Jony,toho dali ako psovoda,smrdel ze ani psi ho nechceli,ale sparavny chlap,este jeden taky fuzaty cigan.meno si nepamatam,kpt.Roman ho nechal oholit,ked ame isli do civilu,no hruza,
Ale dalo sa,na municaku bolo dobre,ten municak keby vedel rozpravat,tak sme vsetci v Sabinove,ja som stale chodil ako velitel straze,aj tak najvacsi kokot bol Nezval,ozralec,ale koniec koncov je na co spominat,ako sme hovorili.kto nezazil,neuveri
 
Re: Re: Strazna rota 97
Janek | 7.3.2021 20:09 | id 154520 | nahlásit

Venger bol moj stary a spolu s ostatnymi to boli riadny sviniari.Fuzaty cigan bol pocas mojho posobenia len jeden a volal sa Tancos.Bol z Kosic.Chodil som snim do strazi do autoparku v Zalubici.Chodil som aj na 3 na tie municaky.Ako pises bolo to tam presne tak.Tam som aj chodil kosit travu po stanovisku cez leto.A este zopar mien co pamatam-Berkula,Harman,Biznar,Mital,Bubela...to boli moji stary ale tvare si pamatam vela len mena uz unikli.Asi v 2014 som bol v Zalubici a uz tam bol volny pristup tak som si zaspominal na vsetko.Co vsetko tam clovek musel prezit a teraz to vsetko "berie voda".
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Strazna rota 97
Robo | 14.3.2021 21:58 | id 154821 | nahlásit

Ako pises,bolli to hajzli,bolo ich okolo 40,boli to moji mladi,ale my sme tam boli iba 3 stari,takze sme moc sanci nemali,ale dalo sa s nimi,aspon mna respektovali,lebo som ich ja navrhoval Romanovi a Nezvalovi na opustaky.
Ten cigan fuzaty bol ten co spominas,ked sme isli do civilu,Roman bol najebany a nechal ho oholit,to bol masaker,v tej zime,bolo - 28 stupnov vonku,on isiel do straze,tie drory mal oholene,skoro plakal .
Mital tiez majster sveta,ked prisielna rotu,plskal pri skrinkach,ked sa okukal a najebal,to bol iny frajer,ale ked chcel ist domov,slubil aj pana boha,kokotko.
Nezavidim ti,muselo im dobre jebat.Len som prekvapeny,za taky prapor nechali takto zakapat.Aj tak dobre,uz mozeme nastastie iba spominat,my aj na to hrozne,ked tam zhoreli ti chalni chudaci,akurat som bol na stojke v autoparku,ked isli do kasina a jeblo to.
Co bolo bolo,terazky som rotnym!!!! :-):-):-):-)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Strazna rota 97
Robo | 6.3.2021 23:39 | id 154484 | nahlásit

Pamatam si uz malo,tych mladych bolo vela,ale asi Venger,Gazdocka a cigan Karol Jony,toho dali ako psovoda,smrdel ze ani psi ho nechceli,ale sparavny chlap,este jeden taky fuzaty cigan.meno si nepamatam,kpt.Roman ho nechal oholit,ked ame isli do civilu,no hruza,
Ale dalo sa,na municaku bolo dobre,ten municak keby vedel rozpravat,tak sme vsetci v Sabinove,ja som stale chodil ako velitel straze,aj tak najvacsi kokot bol Nezval,ozralec,ale koniec koncov je na co spominat,ako sme hovorili.kto nezazil,neuveri
 
Re: Re: Strazna rota 97
Janek | 15.3.2021 19:22 | id 154844 | nahlásit

Ja som prisiel do Kezmarku v den 1.vyrocia toho nestastia.Ja som rukoval do Pezinka.Prijimac som mal na Devinskej Kobyle v Bratislave.Potom zase Pezinok-kurz psvovod strazny a potom som sluzil v Stupave.Tie vsetky kasarne patrili pod Pezinok.V tej Stupave bolo dobre aj ked sme ako mladi fungovali.Potom ma prevelili na vymenu za jedneho z plo z Kezmarku co si to tam skoro "hodil".Nechcel som ale rozkaz bol rozkaz.Ked som prisiel do Kezmarku to bolo ine kafe ako som uz spominal.Ti stari boli ako si pisal hadam 40 a nas mladych asi 7. O prostredi ani nehovorim.Oproti Stupave daco neskutocne.Bordel,kradnutie,bitky,sikan.Fungovali sme skoro celu vojnu lebo v 97 do Kezmarku nikto novy nerukoval.
Zde již nelze dále reagovat
Kežmarok
Slavik | 24.9.2020 18:37 | id 149498 | nahlásit

Zdravim, pamätá si nekdo na majora Jozef Gabčo - róm
 
Re: Kežmarok
Miroslav Kotfald | 25.9.2020 08:28 | id 149506 | nahlásit

Také zdravím, ale nenapsal jsi v kterém roce. Zdraví MIREK
 
Re: Re: Kežmarok
Slavik | 25.9.2020 19:43 | id 149528 | nahlásit

Zdravim on bol major ing.jozef Gabčo
A ktorom roku to neviem možno od 2000 rok
 
Re: Kežmarok
Antonín polách | 3.10.2020 17:25 | id 149697 | nahlásit

Moc si nevzpomínám,který by to mohl být,ale tip mám na jednoho,za nás byl npr.Ale píše major Gabčo na facebook,když tam zadáte vú 1038 Kežmarok.Je tam i ve svém profilu fotka u tanku ale malá.
 
Re: Re: Kežmarok
JOZEF GABCO | 11.10.2020 20:44 | id 149880 | nahlásit

ako npor. v roku 1987/ako 26ročný) som nastupil k 8.tp Jihlava na post vel.1.tankoveho praporu ,vel.pluku pplk.Petr Švadlenka....v tej dobe ako si na mna spominaš som nemohol byt v Kežmarku,dakujem
 
Re: Re: Re: Kežmarok
Miroslav Hoos | 23.1.2021 19:27 | id 152922 | nahlásit

Ale v 90 roku si bol v Kežmarku, ja si ta pamätám
 
Re: Kežmarok
JOZEF GABCO | 11.10.2020 20:40 | id 149879 | nahlásit

Zdravim ta ,ak by si chcel vediet ako sa mi dari na vojenskom dôchodku rad si stebou pospominam na roky u VU Kežmarok,s pozdravom mjr.Jozef Gabčo v.z. najdeš ma na fb Jozef Major Gabčo
 
Re: Kežmarok
Juraj | 30.10.2020 11:24 | id 150236 | nahlásit

Jasne ze pamatam, aj kapitana Korduliaka.
Vu 1038 Kezmaroko :-)
 
Re: Kežmarok
Ján Kapusta | 28.4.2021 22:50 | id 156232 | nahlásit

Zdravim.Samozrejme si pamatam.Dobry chlap to bol a aj jeho zena.Nie raz nas pozvali na obed,veceru k sebe domov.
 
Re: Re: Kežmarok
Jarda Bachor | 31.5.2021 09:41 | id 156963 | nahlásit

Janku moc tě pozdravuji a přeji hlavně zdravíčko.Jarda
 
Re: Kežmarok
Peter Dobias | 18.7.2021 08:54 | id 157791 | nahlásit

Jeho funkcia velitel tanku na 2 prap. 5 alebo 6 rot. v 93. Raz som s nim mal maly incident ale potom ma uz zdaleka zdravil.
Tankisti 1988 - 1990
Honza | 18.9.2020 18:17 | id 149370 | nahlásit

Ahoj, narukoval jsem na PŠ jako střelec T 72, potomm jsem byl převelen do Benešova u Prahy.
 
Re: Tankisti 1988 - 1990
Antonín polách | 20.9.2020 09:51 | id 149400 | nahlásit

Zdar!Tak to jsme se mohli potkat,možná jsem tě vezl na střelby,a nebo do stráže na garážový dvůr.
 
Re: Tankisti 1990 91
stefan | 8.10.2020 15:08 | id 149790 | nahlásit

slama bol velitel utvaru potom isiel do presova ,barak staval vedle kezmarku po nem bol macuga prezivka bufadlo malej a tlustej
 
Re: Re: Tankisti 1990 91
stefan | 8.10.2020 15:52 | id 149791 | nahlásit

panove, pameta si nekdo na petra cecha prezivku mal golem a bol sofer tatry 148 pochazal z opavy na teplakovej bunde mal namalovani erb opavy s napisom, bol na rtz vzdy ho jebal major madar on bol technik roty
 
Re: Tankisti 1988 - 1990
Karel Weishaupl | 6.12.2020 15:17 | id 151140 | nahlásit

Čau, já tam byl jaro88,střelec T72-6tá rota.
 
Re: Re: Tankisti 1988 - 1990
Jano | 14.4.2021 11:37 | id 155858 | nahlásit

No tak to sme tam boli cca pol roka spolu: 6. rota, strelci z tanku T-72; november 1987 - september 1988
VU1038 Kežmarok 1974
Miroslav Kotfald | 3.9.2020 11:40 | id 149079 | nahlásit

Ahoj Tondo a Michale. Děkuji za dostatečnou informaci k mé žádosti. Na mapě jsem našel areal kasína a ono opravdu je tam MĚSTSKÁ ŠPOTOVNÁ HALA. Za nás tam byl na pravé straně autopark kolové techniky.Na levé straně se nachazela velká baterkárna s velkými sklady uložených tankových baterijích ta vážila kolem 50 kg.Do tankuse dávali 4 paralerně zapojeny,ja jsem právě zažil cvičnou mobylizaci a tam jsme ty baterky nakládali do přistavených PV3S.Ty pak putovali do uložených tanku do Zálubice,které jsme jezdili strážit za mrazu -25 stupnu C.To jsem ale trochu odbočil,děkujiza vysětlení mějte se fajn zdraví MIREK
 
Re: VU1038 Kežmarok 1974
Antonín polách | 3.9.2020 21:08 | id 149085 | nahlásit

Za nás byl za mostem vlevo autopark,a sklady výstroje.Baterkárna už byla na garážovém dvoře za Zálubicí.
KŠA
Michal | 2.9.2020 19:29 | id 149067 | nahlásit

Já Tondu jenom doplním. Kúltúrno športový areál, nikdo tomu neřekl jinak než káešá. Bazén tam skutečně byl. Když nás učili s dejchákama na potápění, tak právě tam. Dál tam byla sauna, nebo vybavená posilovna. Docela kontrast v porovnání s našima sprchama. Kino mělo skládací hlediště, když se sedačky stáhly dozadu, byl z toho solidní taneční parket. Po 89tým tam ještě bylo občerstvení. Nevím jak to přesně nazvat. Něco mezi bufetem, armou a barem.
 
Re: KŠA
Antonín polách | 2.9.2020 21:16 | id 149070 | nahlásit

Napsal jsem to blbě,bylo to na Silvestra tedy 31.12.ne 3.12.
 
Re: KŠA
Antonín polách | 2.9.2020 21:20 | id 149071 | nahlásit

Jednou tam měla vystoupení Petra Černocká ,ale měl jsem hotovost,akorát jsem ji viděl když odjížděla.A takové kino nebylo nikde na našem okrese.
 
Re: KŠA
Miroslav Hoos | 23.1.2021 19:36 | id 152923 | nahlásit

Len to doplním, KŠA bol veľmi dobre vybaveny:
sauna, bazen(nie na plávanie), telocvičňa, posilňovňa a kino do zatahovacimi sedadlami
Zažil som tam prednášky s kontrašmi ale aj veľa športovania a chlastania
Cez vianoce som za jeden večer videl Dirty dancing
asi 5x keď som obsluhoval starých (bufet)
tankisti
Honza Halounek | 11.8.2020 15:17 | id 148663 | nahlásit

...dotaz na Michala měl samozřejmě znít, ke které konkrétní jednotce a v kterém roce jsi byl do 8015 převelen? :-) Zdraví Honza
 
Re: tankisti
Michal | 31.8.2020 21:07 | id 149009 | nahlásit

Zdravím Honzo i všechny tady. Už jsem to tu někde psal. Do Stříbra nás šlo z Kežmarku 10 řidičů a 10 velitelů v 4/92. Bylo to, jako kdyby stěhovali nebezpečné kriminálníky. Ze Slovenska z "péešek" nás jel myslím celý vlak. Na každém nádraží i v té nejzakopanější prdeli stály početné hlídky policajtů a vojáků, většinou i se psy. Snad nás hlídali, aby jsme nedezertovali z transportu, což se nám v Pardubicích stejně povedlo. Jinak v 8015 samozřejmě na tankový prapor, jako řidič provozky.
VU 1038
Jiri | 28.7.2020 08:49 | id 148396 | nahlásit

zdravim panove taky jsem tam slouzil v 1985.nastoupil jsem tam jako strelec T72.Ale po dokonceni PS jsem tam zustal jako psovod ve V.P. Zalubica tam kde byly ulozeny tanky.A zustal jsem tam celou vojnu.
 
Re: VU 1038
Antonín polách | 28.7.2020 15:02 | id 148400 | nahlásit

Jako psovod tam skončil nějaký Palo Badáň,který byl se mnou v přijímači(podzim 1987).Měl být řidič,ale před vojnou měl havárku,došel o papíry tak šel ke psům.Mohl jsem tam být já,moc mě to lákalo, ptali se kdo chce jít ke psům.Ale dobře jsem udělal,protože Palo měl od mazáků hroznou vojnu,bitky,služby za ně ,nevyspaný.Jezdil s vlčákem Ronym do kasáren na nástup do služby. Stráže jsem několikrát vozil na garážový dvůr,Rony vždycky naskočil na korbu,a všechny péeškáře seřval svým štěkotem.To byl vždy takový jeho rituál.Měl špatný konec,Palo s ním chodil na výcvik,to míval jako vycházku,psa uvázal někde u sloupu a šel na pivo.Nějací hajzli mu ho pobodali.
Solubojovníci VU 1038
Kotfald Miroslav | 21.7.2020 13:32 | id 148269 | nahlásit

Zdravím všechny co jsme narukovali v roce 1974 podzim k vu 1038 Kežmarok.Vzpomínám jak jem nastopil v Pardubicích do vojenského expresu ktery jel snad od CHebu až do Košic.Ve vlaku dobrá náladička popíjení srandičky pořádek zajištovala vojenská hlídka s psovodem.Blížli jsme k Popradu kde nas poměrně hodně přestupovalo na Kežmarok.To už náladička pomalu opadavala a cítili co nás čeká.Na nadraží v Kežmarku už na nás čekala odchytová hlídka s kterou jme se pěšmo přesunuly do kasáren,byl už dost pokročilý večer.Pak to začalo,odevzdání dokladu civil dolu následná lekařská prohlídka sestřich do hola .Následná koupel ve sprchách které vypadaly jako plynová komora teplá studená za cigára normální.Pak následovalo fasování výstroje,házeli nam to vzduchem kde jsme to chytali arvaly do spacáku.Následoval přesun na rotu to už bylo hodně po pul noci kde nás čekala první noc.Ráno rozcviča běh kolem oběktu kliky kačáky poprve jsme poznali našeho velitele roty podp.Gyrmala .Řval na nás počital kliky a jeho pobočník vel.čety čet. Kurek oba pěkny sv--ě.Tak to jsou moje vzpomínky na první den na vojně.Zdraví MIREK
 
Re: Solubojovníci VU 1038
Bořek | 17.3.2021 20:19 | id 154932 | nahlásit

Mohu jen potvrdit stejnou vzpomínku, ale jen o rok dříve na podzim 1973, kdy jsem narukoval do PŠ v Kežmaroku a za půl roku mne přeřadili do Janovic nad Úhlavou. Opravdovým zážitkem byla stráž v Lubici při - 25 stupních jak popisuje kolega přede mnou, ven na vycházku se nedalo, protože slováci Čechy nesnášeli, skříňky s oblečením jsme měli na půdě, kde jsme se v tom mrazu převlékali a do mokrých kanad , které do rána zmrzly jsme se ráno obouvali, na ubikaci se topilo v jedněch kamnech uprostřed místnosti ... atd..
 
Re: Re: Solubojovníci VU 1038
Honza Halounek | 30.8.2021 16:21 | id 158608 | nahlásit

Na které rotě jsi byl?
PŠ tanková nástup říjen 1969
Vladimír Čechovský | 28.5.2020 10:42 | id 147056 | nahlásit

Ozve se někdo kdo nastupoval do toho bordelu v říjnu 69.Původně jsme měli nastoupit do Přáslavic ale tam to obsadili rusové tak nás šoupli do Kežmarku. Nemohli jsme se ta vejít,nic nebylo připraveno,učebny stavěli vězňové ze Sabinova.Kdo si vzpomene na tu hroznou zimu toho roky ,kdy bylo MS v lyžování v Tatrách ? Jídlo bylo hrozné,vše na povel,strašná buzerace a u nás na rotě byl jeden východňár svob.Fik vel.družstva - hrozná sviňe. Bylo to 5.rota 2.praporu.Vel.čety čet.Vataha - dobrý chlap
 
Re: PŠ tanková nástup říjen 1970-1972
Jarda Bachor | 15.6.2020 18:58 | id 147496 | nahlásit

Tonda Cink založil kapelu PLUTON,je nějaký pamětník ?
Spomienky
Peter Dobias | 28.4.2020 20:21 | id 146314 | nahlásit

Ja tu pisem ako zatial najmladsi 10/92-10/93. Ked som si precital vase prispevky tak aj ja som si zaspominal na tie vyhlady na Tatry cez vetraky na povale, cestu a zrychlene presuny cez les z cvicaku( TPC ) na nasich starych traja boli este cesi. Prvy polrok som bol na 8 vycvikovej rote vodic tanku a aj na stabe praporu ako pomocny pisar a druhy som bol na 7 rote ako vodic instruktor a vycvik pre velitelov tanku, mi sme este v zime chodili kradnut uhlie za kuchynu aby sme mali na cimre teplo, ale hlavne stary. Raz sa nam stalo, ze sme spali pri otvorenych oknach a -15 stupnoch. Boli sme prve U od brany. Vel. 8 roty bol kpt. Gajan, moj velitel caty bol kpt. Dvoracek. Vel. Praporu bol najprv mjr. Putnoki a potom mjr. Zacik, nacelnik stabu mjr. Hanisko otec 5 dcer az 6 bol syn. Vel. Pluku pplk. Macuga a potom pplk. Vyvlek. Dalsi dostojnici npor. Marcincak ( skuter, maly a nebezpecne rychli) kpt. Kapitan, npor. Bencko, pplk. Karkoska a Silha. Spominajme , a drzte sa.
 
Re: Spomienky
Antonín Polách | 2.5.2020 10:45 | id 146406 | nahlásit

Tak z těch jmen pamatuju Žáčika,za nás kapitán,a Šilha byl zástupce velitele útvaru.Žáčika jsem jednou objevil na nějakých stránkách vojenské historie,staraly se tam o vojenské pomníčky v Kežmarku,pořádaly střelby s bývalými důstojníky.Akorát byl šedivý a málo vlasů ,ale jak jsem ho viděl jako by to bylo včera.A ještě tam byl bývalý praporčík Gatnárek PHMák,který jak nás viděl flákat se v autoparku,hned nás zaměstnal v těch svých skladech PHM.Ale pak nás pozval do army.Ten byl na fotce úplně stejný.
 
Re: Re: Spomienky
Kadleček josef | 12.5.2020 09:24 | id 146669 | nahlásit

Z RTZ si pamatuji na Honzu Hanuse ,jezdil V3s kou spolu jsme narukovali a pak i nasluhovali něco , ještě se mi vybavuje jméno čonka taky na V3S a pak Karel na baterkárně ze spojovací roty super frajer, výborný kamarád.
 
Re: Re: Re: Spomienky
Antonín Polách | 12.5.2020 17:12 | id 146680 | nahlásit

Který rok?
 
Re: Re: Re: Re: Spomienky
Kadleček josef | 13.5.2020 18:09 | id 146707 | nahlásit

duben 1978-duben1980
 
Re: Re: Re: Re: Re: Spomienky
Antonín Polách | 13.5.2020 19:23 | id 146708 | nahlásit

A jéje.Tak já jsem tam byl až o devět let později.87-89.Ale Čonku jsme tam měli na RTZ také.Také jezdil s pv3s polní ošetřovnou.Jeden rom tam byl řidič T 148.V té době romové s řidičákem si myslím dost vzácnost.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Spomienky
Michal | 4.5.2020 11:40 | id 146464 | nahlásit

Zdravím pánové.
Taky jsem byl na sedmičce. První "účko" od brány, první patro 7 a RTZ, nahoře 8. a 9. rota. Teda jestli mi paměť slouží. Dole zezadu byla myslím basa a vepředu dvorek - kuřárna pro péeškáře. U RTZetky jsme měli zbroják. Velitelem sedmičky byl npor. Choma, snad technikem roty byl kpt. Bajla - snědý hubený chlap. Ten nám vykládal, jak viděl rusáky skákat s tanky z vagónů. Ještě pamatuju na por. Fedorka, byl myslím velitelem čety, nebo zástupcem VR, už nevím. Mladé ucho po škole. Chtěl se dostat někam ven na voj. misi. Když jsem u těch vagonů. Po vánocích jsme vagonovaly na Lešť, on stál na kraji vagonu. Když tank najel na vagon, tak se to trochu zhouplo a on ztratil balanc a zaplul mezerou mezi vagony. Pořídil to "šikovně" rozkrokem přes nárazník. Vylezl evidentně otřesený, ale byl to hrdina - ani necek.
 
Re: Re: Spomienky
Michal | 4.5.2020 11:42 | id 146466 | nahlásit

Oprava - vagonovali
 
Re: Re: Spomienky
Antonín Polách | 4.5.2020 15:17 | id 146473 | nahlásit

Tak se RTZ přestěhovala, my jsme byli na posledním baráku navrchu,u mostu přes Poprad.
 
Re: Re: Re: Spomienky
Jaroslav Turis | 8.1.2021 13:37 | id 152391 | nahlásit

V ktorom roku? Ja 1983-85
 
Re: Re: Spomienky
Peter Dobias | 4.5.2020 21:21 | id 146483 | nahlásit

Ano velitel 7 roty bol por. Coma a uz ked sme boli mi stary tak ho povysili na nadporucika, cely den sme si ho vtedy nevsimali, ale dobry vhlap. Podlednu noc zostal s nami az do rana . Meno Bajla mi nic nehovori, ale mali sme tam ucitela strelby a on sa volal major Baco, tiez si nerad vypil.
 
Re: Re: Re: Spomienky
Michal | 5.5.2020 17:19 | id 146495 | nahlásit

Ahoj pánové.
Petře souhlas. Npor. Choma, tak jak jsem měl možnost ho za ten půlrok poznat byl férový chlap. Jinak ta RTZka byla za nás v prvním "U", naproti nám. V posledním "U", u mostu přes Poprad byli bojováci. To byl nepéeškářský prapor. Za tímhle barákem jsme jednou lezl načerno ven. To bylo snad jediné místa, kde se dalo vyškrábat až nahoru na plot.
 
Re: Re: Re: Re: Spomienky
Antonín Polách | 6.5.2020 12:54 | id 146512 | nahlásit

No a vedle bydlel mjr.Goffa,zástupce pro týl.
 
Re: Re: Re: Spomienky
Antonín Polách | 6.5.2020 21:35 | id 146536 | nahlásit

Major Bačo to byl také pacient.Když někoho neznal,tak mu říkal jak ho napadlo.Mě říkal Františku.Jednou když byl rozvod do služby na buzeráku,byl jsem jako hotovostní řidič,major Bačo zkoušel stráže .Na nástup přišel pozdě dozorčí KŠA nějaký četař absik.Došel k Bačovi a hlásil se mu.Ten dělal jako že ho nevidí.Když mu lezl do cesty asi po čtvrté tak Bačo na něho "čo je!"A on povídá súdruh major ospravedlnte ma ja som sa zdržal v knižnici.A Bačo na něho"Románku,mňa to tak jebe!"
 
Re: Re: Re: Re: Spomienky
Peter Dobias | 10.5.2020 19:40 | id 146631 | nahlásit

V KSA bola dobra arma , vyprazany syr , pivo aj nieco ostrejsie pod pultom alebo cez zadne okienko , alebo sme stamat chodili von.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Spomienky
Antonín Polách | 11.5.2020 17:22 | id 146652 | nahlásit

My jsme měli armu naproti kuchyně,kromě jiného měli obložené chlebíčky,palačinky,nanuky.Jednou prodávali babky bowle,a to hned zatrhl velitel útvaru.Ale něco se prodalo.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Spomienky
stefan | 8.9.2020 22:14 | id 149197 | nahlásit

mjr.baco skoncil za me, ako velitel druzstva to sa mu vobec nedivim ze chlastal ties som ho zazil na strelbach v tanku a ties v bukovke na pive ,musel si ho poznat viac neskodnej
 
Re: Re: Re: Re: Spomienky
Jano | 14.4.2021 11:55 | id 155859 | nahlásit

"Fero" alebo "František" bolo univerzálne meno používané v 1038. A má to svoj logický pôvod. Veliteľom útvaru bol plk. František Slamený. Preto mazáci a aj lampasáci každého, koho si nevážili, volali Fero
 
Re: Re: Re: Spomienky
Miroslav Hoos | 23.1.2021 19:51 | id 152925 | nahlásit

Major Baco bol po revolúcii v 89 preskoleny na učiteľa z politruka
Inak bol prísny ale potom sa s ním dalo.
 
Re: Re: Spomienky
Miroslav Hoos | 23.1.2021 19:49 | id 152924 | nahlásit

Ja som bol tiež na 7.rote,prve ucko
Veliteľ bol Janko Choma, ďalší vo si pamätám :máj. Žacik, por. Zovinec, por. Krumpelak, major. Miticky-gojko mitic
Plk.Silha,Slameny,
Opitko Kpt. Dvoracek
 
Re: Re: Re: Spomienky
Antonín polách | 23.1.2021 20:20 | id 152929 | nahlásit

Gojko Mitič to je přesné,až teď po 33 letech jsem zjistil koho mě připomínal.
 
Re: Re: Re: Spomienky
Jan Priekopa | 22.5.2021 15:14 | id 156771 | nahlásit

Ahoj ja som bol tiez na 7.rote 4.cata velitel nam bol kpt.Jan CHoma a Zastupca bol por.Jozef Gabris v ktorom roku si tam bol ja v 90. Na PS ako vodic vt-72-b mozno sa aj pozname boli somnou aj asi budes poznat Andrej Harcarik ,Jozko Tomanicka a Ludovit Didi velitelov caty sme maly Marek Holy a Peter Kacwinsky Ak mas zaujem ozvy sa my .Hladam chalanov ktory boly na ps v Kezmarku.
 
Re: Spomienky
kalli | 30.8.2020 18:01 | id 148973 | nahlásit

no ja som tam tiež služil rok 91-93 -1tankovy prapor 3 rota velitel nam bol vladimir šebo bolo fakt fajn rad som chodil do kša alebo von do hokejky alebo do tej reštiky čo sa išlo z oboch stran hore schodami no a tie vychadzky na čierno boza mur čo sme mali za budovou haha
 
Re: Re: Spomienky
Michal | 31.8.2020 21:29 | id 149010 | nahlásit

Do KŠA jsem celou "péešku" chodil jeden den v týdnu jako pomocník dozorčího. Super kšeft. Bylo to tak daleko, že za celou tu dobu tam dévéťák nebyl ani jednou. Žádná buzerace, žádné mrznutí v Zálubici ve stráži. Skončilo kino (když bylo) úklid a zbytek jsem prochrápal. Jen ta dálka na střídání-k prvnímu baráku.
 
Re: Re: Re: Spomienky
Antonín polách | 1.9.2020 21:31 | id 149037 | nahlásit

Jaká dálka,vždyť to bylo hned za mostem.
 
Re: Re: Re: Re: Spomienky
Miroslav Kotfald | 2.9.2020 11:15 | id 149056 | nahlásit

Ahoj Atoníne jak projíždím tyto příspěvky k VU1038 tak dost hned dáváš najevo dát nějaký ten příspěvek.A to je dobře,já jsem narukoval v říjnu 1974 má prosbu co znamená to KŠA .Za nás si nepamatuji že tam něco takováho bylo ,nebo mě to za ta léta nějak uniklo.Předem moc děkuji MIREK
 
Re: Re: Re: Re: Re: Spomienky
Antonín polách | 2.9.2020 18:40 | id 149066 | nahlásit

Kultůrno športový areál byl hned za Popradem na pravém břehu,prý tam měli lampasáci i bazén,ten jsem neviděl,akorát tělocvičnu a kino.Tam jsem byl také jako dozorčí 3.12.1987,po třech měsících na vojně.V kinosále měli lampioni silvestra ,chodili tam v civilu s manželkama a dceruškama,náčelník štábu mjr.Paulech mě po příchodu zjebal za neustrojenost,a o půlnoci mě donesl sklenku šampáńa,naši kuchaři z RTZ je obsluhovali,tak jsem se také dobře nažral a napil.Paulech mě připomínal herce Michela Galabru,alias náčelníka četnické stanice v Saint Tropez.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Spomienky
stefan | 6.9.2020 15:49 | id 149144 | nahlásit

cau rok 1990-91 rvt rota vycvikovych tankov vel.roty kpt.peniak ,por.veselovsky-technik roty,nadp laco cajko vel.cety por jano rota vedle army a sprch 5schodu na rotu vodici tankov-72 park zalubica presun po vlastnej osi ma strelnicu a tankodrom 10tanku za sebou super zazitek mazacka vojna rok straveni v kezmarku spolubojovnici jano knapik .jano pasko,milos janovec a dalsi,ostre strelbi na lesti ,pretancene noci na diskoteke v hotelu lipa,krcma bukovka to boli vychazky ozvete se chlapy kto to zazil v kezmarku v te dobe
 
Re: Re: Spomienky
Antonín polách | 6.9.2020 19:14 | id 149151 | nahlásit

Za mě byl npor.Peniak naproti naší RTZ na prvním tankovém praporu.Hrozně byl podobný na mého otce když byl mladý.Byl velký frája,ale nebyl špatný. Jezdíval s náma když jsme byli v přijímači na střelby.Na TPCčku se předváděl jak umí střílet.Vzal si od jednoho vojáka samopal,dal mu hilznu ze signálky a poslal ho dát ji na špičku smrčku asi 60m daleko.Pustil tam tři rany ,jednou ji zasáhl.Nic ve zlém,RVT jsme říkali rota vycvičených trpaslíků.
 
Re: Re: Re: Spomienky
stefan | 6.9.2020 23:51 | id 149161 | nahlásit

ahoj ;taky sme boli pod prvim praporom ja som prisell z ps martin a kpt peniak na rvt zacinal prislo mi ze on si z toho robil srandu jinak pohodar robil si svoje ksefty, vel.cety maj.kober dobry chlap chcel robit pakaren ale po nejakom mesici ho to preslo potom bol na stabe jak kusovka rvt elita utvaru nikdo nam do nicoho nekecal ,strelby s pskou jazdi na tankodrome nikdo tim plechovym bednam nerozumel okrem soferou a laca cajky ,jazdilo sa denne ,mjr madar na starosti jazdi s pskou na tpccku a tankodrome super chlap nemal chyby na kezmarok spominam len dobrom na spatne sa zabuda
 
Re: Re: Re: Re: Spomienky
Antonín polách | 7.9.2020 19:07 | id 149171 | nahlásit

Na Kobera si také pamatuju.Tenkrát byl nadporučík.Měli jsme besedu na PVI s nějakým pplk z Prešova,před vánocema 87.Tono Tamajka legenda RTZ který narukoval když měl 32 let,se zapojil do debaty na téma šikany.Hrkl se stolem postavil se, a povídá ,čo sa bojítě hovorit ked tu sadí podplukovník.Ja vám poviem ako to je,gumy šikanujů vojakov,ty sa to od nich naučia ,a šikanujů mladých čo prídů.Ožratý nadporučík Kober,boha mu jebem prišiel raz do kotolně a vyhnal kotolníkov na mráz v trenýrkach že tam majů velmi teplo.Keby taký prišiel ku mě na salaš tak by myslel že ho medveď napadol.
 
Re: Re: Spomienky
Antonín polách | 9.9.2020 18:33 | id 149212 | nahlásit

My jsme chodili do restaurace Šport ,do Tatry, do Zlatého bažanta.Bylo to někdy o držku,vojáky tam neměli v oblibě.
 
Re: Re: Re: Spomienky
stefan | 9.9.2020 21:14 | id 149213 | nahlásit

hotel sport, tam som parkrat spal teraz je to zavrete funguje len zjazdovka ,zlaty bazant tam sa to mlatilo to mas pravdu a do severky sme chodili, na vrchu bola diskoteka, tatra to bola krcma pod zlatym bazantem,
 
Re: Re: Re: Re: Spomienky
Sancho karel | 9.10.2020 18:42 | id 149818 | nahlásit

ejtvrdším rokem v Kežmaroku byl rok 1971
 
Re: Re: Re: Spomienky
Miroslav Hoos | 23.1.2021 20:08 | id 152927 | nahlásit

Áno bolo to o drzku, jeden typek volali-prezývali ho náušníc, tak ten sa pozrel na vojaka a hneď sa chcel bit a aj bitku vyvolal
Potom ho myslím územníl vilo Mate z prieskumnéj roty
Inak zažil som 1-2 aj výjazd do mesta k bitke s romakmi na obranu vojakov na vychádzky cez víkend samozrejme
Určite si niekto na toho kokota Náušnícu pamätá
 
Re: Re: Re: Re: Spomienky
Michal | 24.1.2021 11:22 | id 152953 | nahlásit

K té oblíbenosti vojáků ve městě. Někdy v 92 se vrátil kluk z města, snad načerno a přinesl si sebou zapíchlý nůž. Tenkrát se říkalo, že to vzal zpátky do kasáren přes zeď od silnice - to už samo o sobě byl výkon. Došel na barák, prý i s tou kudlou docela v pohodě. Alkohol zřejmě tenkrát fakt ještě léčil. Dozorčí na rotě ve snaze pomoct mu ten nůž vytáhl a kluk zkolaboval. Nakonec to ustál a snad se i vrátil do služby. Ten nůž měl špičkou kousek od srdce. Prý na něho vyrukovali místní frajeři. Už přesně nevzpomínám, jak to bylo, devéťák tenkrát prohlásil, že by mohla přijít od místních nějaká odveta, ať si dáváme pozor. Já byl tu noc v KŠA, tak jsem se celou noční modlil, aby nepřišli od zadu. Útržkovitě vzpomínám, že se měli rozdávat i bodáky a do města měl vyrazit výjezd, ale myslím, že to nakonec nedopadlo. Jinak jsem byl na vycházkách ve městě po přísaze a okolo vánoc, myslím, že cca. 3 nebo 4 vycházky za celou péešku a nepamatuju, že by kdokoliv z nás měl nějakou potíž s místními.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Spomienky
Antonín polách | 24.1.2021 13:31 | id 152957 | nahlásit

A nijak se to neřešilo?Za takový útok nožem by káplo pár let natvrdo.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Spomienky
Michal | 25.1.2021 08:57 | id 152977 | nahlásit

Snad se to nějak řešilo. Ale čert ví. Péeškář byl tenkrát stále ještě spotřební materiál, s nějakýma ztrátama se beztak počítalo, kluk to bez úhony přežil, třeba to zahráli do autu. Nevím, jak to dopadlo. Každopádně žádný vyšetřování jsem nezaznamenal. Jestli se to řešilo vejš? Tak daleko jsme už nedohlídli. Jediný poučení, co z toho pro nás bylo, tak že když přijde kluk s nožem v zádech na rotu, dozorčí nemá nůž vytahovat a vždycky je lepší zavolat zdravotníka nebo doktora. Tak nás poučil jeden z důstojníků roty.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Spomienky
juraj ľahký | 14.3.2021 15:48 | id 154796 | nahlásit

ja som tam bol na PS 86 jesen, a na vychadzky sme chodili vacsie skupinky a chodil snami starsi vojak, velitel druzstva ...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Spomienky
Jan Priekopa | 22.5.2021 15:27 | id 156773 | nahlásit

To si pametam to bol chalan od velitela druztva Radka Hodovala ten mal potom problemy zo sikanom myslim Hodoval ja som vtedy na 7.rote a 4.cata vtedy sme vsetcy preskakovaly plot v auto parku a to sme isli do vinarne pod hradom ci co to tam bolo devetak nas nahanal ako ovce a neviem ci sa ten devetak nevolal Zivcak. Ja som bol na rote z mozno budes poznat Ludovit Didi ,Andrej Harcarik ,Jozko Tomanicka,a ja som bol najmensi z nich sto percent sme sa tam vidavali ak mozes odpúis diki
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Spomienky
Ivan | 27.9.2020 12:36 | id 149561 | nahlásit

Máš pravdu super zážitky bol som tam tiež !!!!
 
Re: Re: Spomienky
Ivan | 27.9.2020 12:37 | id 149562 | nahlásit

Máš pravdu super zážitky bol som tam tiež !!!!
 
Re: Re: Spomienky
Jan Priekopa | 22.5.2021 15:20 | id 156772 | nahlásit

Ahoj ja som tiez bol v Kezmarku ale ako mlady na ps ako vodic vt-72-b a Jano Pasko bol ako rvtak na vt-72 mozno sme sa tam stretavaly nase bolo prve ucko prve pschodie a do lava na chodbe a posledna izba na pravo velitel druztva nam bol Marek Holy a Peter Kacwinsky
 
Re: Re: Re: Spomienky
Michal | 22.5.2021 18:57 | id 156786 | nahlásit

Na Hodovala si pamatuju. Jestli je to on (drobnější blonďák), tak buď v 91., nebo v 92. přišel ze Sabinova. Nějaký čas vegetil u nás na 7. rotě, snad měl dosloužit zbytek služby. Ale zakrátko ho pustili. Nevím kolik tenkrát dostal, ale seděl za šikanu. Někteří naši staří, nabo možná půlky ho ještě pamatovali. Snad se to tenkrát provalilo, když ho devéťák nachytal, jak mířil na mladého nabitou pistolí. Vyprávěl nám zážitky ze Sabinova, taky "dobrý". Přišlo mi, že byl z toho docela zlomenej.
Pád vrtulníku
Petr Šebek | 15.3.2020 11:06 | id 145189 | nahlásit

Dobrý den,
zajímám se o události všeho co létá a 10. července 1963 měl v kasárnách Kežmarok událost Mi-1. Pilot pplk. Gbúr Juraj, kpt. Zunt z MNO. Náhlá ztráta tahu při přistávání na dvůr kasáren. Zachycení ocasní vrtulky o překážky. Pád. Vrtulník zničen.
Najde se pamětník? Zajímá mne ev.č. stroje.
Na těchto stránkách jsem poprvé. Pište prosím:
aeroarchiv@gmail.com
Děkuji
Kežmarku 85.86
Stanislav Svitak | 4.2.2020 19:22 | id 144269 | nahlásit

Ahoj buzerace tam byla a vojna že mě udělala chlapa byl sem na pš velitel tanku a potom mě. Poslali do Loun
 
Re: Kežmarku 85.86
Miroslav Hoos | 23.1.2021 20:11 | id 152928 | nahlásit

Zlatá trojica=Žatec-Louny-Rakovnik
 
Re: Re: Kežmarku 85.86
ivan | 22.3.2021 21:26 | id 155095 | nahlásit

A čo tak pridať k trojici štvrté Strašice
 
Re: Re: Re: Kežmarku 85.86
Mirek | 23.3.2021 07:42 | id 155100 | nahlásit

A co takhle Holýšov
Duben 1978-1980
Kadleček J. | 26.1.2020 11:41 | id 143973 | nahlásit

Zdravím kluky z velitelský roty, spojovací roty z RTZ a všechny ostatní , pamatuji si že jsme se všichni co jsme tam odsloužili celé 2 roky/někteří se mnou i déle docela dobře znali.
Já jsem sloužil na vel. rotě ,tenkrát nám velel věčný poručík Vaškovič , ,pamatuji si pár jmen budu rád když si někdo vzpomene a něco napíše.
Všechny Vás zdravím a opatrujte se.
Pepa Kadleček
 
Re: Duben 1978-1980
Miloš Beňadik | 4.2.2020 23:00 | id 144276 | nahlásit

Ahoj, aj ja som slúžil v Kežmarku na TOP-ke v tom istom čase ako ty: 1978-1980. Narukoval som do Kežmarku v jeseni 1978, prvý polrok som bol v PŠ Jihlava a potom do koca vojny v Kežmarku. Cvičil som aj spartakiádu.
Možno sme sa aj stretli Ahoj
 
Re: Re: Duben 1978-1980
Kadleček J. | 20.2.2020 16:57 | id 144697 | nahlásit

Ahoj
Asi jsme se potkali.je to dávno už si nevzpomenu , ale z naší velitelský roty cvičili kluci spartakiádu ,třeba Ti něco napoví jména Laco Kováč , Karel Zachara , Sobotka a Svítek Bohoušek ten vozil velitele pluku Mejzlíka měl oranžového žigulíka 16.
Na té topce to bylo šílený, když jsme tam jeli s autama na opravu ,tak jsme se báli přespat ,protože major Smiešny byl hroznej kokot. Litovali jsme všechny kluky co tam sloužili ,měli hroznou vojnu. Dole v kasárnách to bylo trochu lepší i když poprvé mě pustili na opušták po 14 měsícich a na druhou dovolenou 15 dní před civilem.
Měj se krásně ahoj Pepa K.
 
Re: Re: Re: Duben 1978-1980
K. Šimek | 22.3.2020 21:47 | id 145375 | nahlásit

Ahoj, Mejzlíka i žigulíkem, Smiešného"majora tygra" Chvojku, Vanča, Hatráka si dobře pamatuji byl jsem tam jako ty a spartakiáda mě minula těsně. Jestli ti říká něco jméno Vašek Svoboda z velitelský. tak s ním jsem se potkal v roce 2011 a úžasně jsme vzpomínaly když jsme zjistili že jsme sloužili stejně. Já byl na PŠ na 2 praporu na 2 rotě. Já jsem ten, co odvezl jelení shozy, které jste našli za střelnicí a za které jste pili v Šariši 2 x10piv a dva litry vína . Do dnes je mám. V roce 2009 jsem tam byl a kasárna jsou v dezolátním stavu a na střelnici je jenom věž s nápisem. Ahoj Karel
 
Re: Re: Re: Re: Duben 1978-1980
Antonín Polách | 22.3.2020 22:13 | id 145376 | nahlásit

Zdar!Já pamatuju za mě 1987-89 Vančo byl podpraporčík ,chlapisko jak hora ale dobrý borec.Jestli je to on.I praporčíka Hatráka si vzpomínám,takový drobný človíček.
 
Re: Re: Re: Re: Duben 1978-1980
Kadleček J. | 29.3.2020 18:05 | id 145574 | nahlásit

Ahoj
možná jsem si spletl jméno Sobotka /Svoboda , jestli dělal písaře na štábu tak vím o koho jde. Máš na něj kontakt ,můžeš mi ho poslat?
Děkuji Kadleček J.
Email. penzion@na-americe.cz
 
Re: Re: Re: Duben 1978-1980
L.Billik | 6.3.2021 14:51 | id 154464 | nahlásit

Kadleček, Ahoj, Ďakujem Ti že si mi pripomenul týchto chlapcov, spolu sme boli na rote, ja ako absík, ešte si pamätám na výkonného praporčíka Pargáča. Na Teba si neviem spomenúť , Sobotka nastupoval po mne k Eliášovi písať na štábe plány výjazdov
 
Re: Duben 1978-1980
Honza Halounek | 6.10.2020 15:01 | id 149755 | nahlásit

Ahoj, za mne (1973 - 74) byl Vaškovič na 6. rotě tuším zástupcem pro výcvik a z doslechu vím, že dopadl blbě. Když házeli granátem z věže tanku, upustil to nějaký vyklepaný zobák pod nohy a prý tam zůstali oba.....
 
Re: Duben 1978-1980
L. Billik | 6.3.2021 14:44 | id 154463 | nahlásit

Aj ja si pamätám Vaškoviča. Bol to myslím môj velitel velitelskej roty, Ako absík som narukoval v r. 1979, mesiac v Záľubici u mjr. Smiešneho (Tiger). Potom na veliteľskej rote, a na štábe som robil plány výjazdov a také sprostosti. npr. Eliáš, npr. Kánsky. a ďalší
vánoce rok sedmdesát jedna
sančo karel | 14.1.2020 14:06 | id 143673 | nahlásit

za vzorné chování a vynikající výsledky v bojové přípravě jsme dostali třetí nejvyšší vyznamenání a to byla jízda na kombajnu o vánocích neměli jsme ani tušení že to je nástroj na uklid rajonu na baumsech a jen pár z nás dostali vyznamenaní nejvyšší a to bylo vyfotografovaní před nastartovanou vejtřaskou pro které jsme se přesouvali rychlím přesunem do zalubice a všechno jsme to oslavili na nový rok kačacím pochodem na buzerplace
vojenské vánoce
Michal | 6.1.2020 19:25 | id 143468 | nahlásit

Pánové a co vojenské kežmarské vánoce? Zažil jste někdo? Po novém roce pak za odměnu na Lešť. Oboje kapitola sama o sobě.
 
Re: vojenské vánoce
Antonín Polách | 6.1.2020 21:22 | id 143472 | nahlásit

První vánoce na vojně byli v r.1987.Těsně před něma jsem se vrátil z kurzu PHM z Bardejova.Po večeři jsme každý dostalisáček s arašídy pomerančem a čokoládou.A jako RTZka jedna ruka s kuchaři ,nám donesli tšch arašídů celý pytel.Na Vánoce 1988 jsem dostal opušťák.
 
Re: Re: vojenské vánoce
Michal | 7.1.2020 18:55 | id 143496 | nahlásit

S RTZetkou byla naše rota sousední. Byly jsme na prvním baráku od vchodu, v prvním patře, měli jsem společný zbroják. Vám klukům z RTZ jsme vždycky záviděli ten klid a pohodu. Nám lítaly skříňky a u vás ticho. A taky snadný přístup k proviantu. Jinak jsem měl taky to štěstí, možná smůlu, teď nevím v Kežmaroku jedny vánoce prožít. Jedna půlka péeškářů domů na vánoce, druhá na Silvestra. Nebylo to tak zlý. Štědrovečerní večeře v jednom z bampsů na učebně, navečeřel se s námi i velitel roty, který klidně mohl být doma u rodiny, to bylo docela sympatický. Všichni na měko, staří nám dovolili dokonce přes svátky sedět na postelích, což bylo do té doby do večerky nemyslitelné a tvrdě trestané. Sáčky jsme taky dostali. Cukroví, ovoce a pod. Přes svátky jsme se na vycházky jezdili dívat do blízkých Tater, nebo do Popradu na hokej. Asi sme byli jediní ze staďáku, kdo řvali radostí, když Pardubice dali tenkrát Popradu gól.
Kuchař 88-90
Jaromír Dohnal | 6.1.2020 15:10 | id 143456 | nahlásit

Zdarec & Szia,
v případě zájmu o pár příběhů kuchaře (Szakacs) v Kežmaroku a na Tankodromu nad Zálubici v letech 1988 až 1990 si klidně napište na můj e-mail a já vám něco pošlu.
Dotaz: pplk. Zelený - ZVP Útvaru, nevíte co je s ním ?
jarina@email.cz
Yari
 
Re: Kuchař 88-90
Michal | 6.1.2020 19:19 | id 143466 | nahlásit

Proč to nedáš sem? Myslím, že to bude zajímat všechny tady.
 
Re: Re: Kuchař 88-90
Miroslav Kotfald | 3.12.2020 12:27 | id 151068 | nahlásit

Plně sohlasím že by to zajimalo,kdo v Kežmarku sloužil.Mirek
 
Re: Kuchař 88-90
Antonín Polách | 6.1.2020 21:35 | id 143474 | nahlásit

Za nás byl ZVP mjr.Zeleňanský.Jestli to nebyl on.
 
Re: Kuchař 88-90
Antonín Kotyza | 2.12.2020 09:28 | id 150971 | nahlásit

tak napiš ať vím jak to probíhalo
 
Re: Re: Kuchař 88-90
Stanislav Viskupič | 30.5.2021 17:52 | id 156942 | nahlásit

P.Kotyza chcem sa opytat odkial ste? So mnov služil v Domažlicích Jirka Kotyza vodič tanku v rokoch 72-74 a pochadzal s Vamberku nie je to rodina zhanam nanho kontakt.tel +421905986090 Viskupič Stano,dakujem
V u 1038 Kežmarok rok 1971
Karel. Sanco | 3.12.2019 14:58 | id 142327 | nahlásit

Tankisté z Kežmaroku minulého století všechny vás zdravím. Vždycky zavzpomínam jak po každém obědě při povelu vztyk pozor dojíst jsme v mezipatre snědli netraky morkových kosti které tam nosili kuchaři toho morku jsme se vždycky nacpali za kuchyni byl nástup a s morkem až v krku byl tvrdší krok a v nás to litalo jako v centryfuze a splouchalo to jako u more
Tankisti
Michal | 27.11.2019 21:59 | id 142174 | nahlásit

Pánové buďme v klidu. Vlídné oslovení Hééééj opice zasraný (v různých kombinacích) vydrželo až do devadesátých let. Jsem potěšen, že jsem nebyl o nic ochuzen. V Kežmaroku byla péeškářská opice méně než opice skutečná. Jinak souhlas s Vaškem i Petrem. Ten výhled z půd na Tatry byl nádherný. Bohužel vždycky přišlo vystřízlivění. Taky pamatuju, jak nás v půlce jídla zvedli povelem ta a ta četa, nebo rota vztyk, odchod a bylo po jídle. Oblíbená zábava půlročáků. Houfně jsme pak brali z akvária fofrem alespoň ztvrdlý chleba, který jsme cpali do kapes nebo do polní, aby jsme se alespoň nějak dojedli. Pak se to všechno nějak ustálilo a už to tak strašný nebylo. Ale ty první cca. dva měsíce byly neskutečný.
 
Re: Tankisti
Petr 85/86 | 29.11.2019 12:55 | id 142222 | nahlásit

Nejčastější spojení s tou opicí byla otázka. Máš čas opice? pak následovala těžká pakárna. Ostatně co se dalo od toho velícího ansáblu čekat? Gumy - zkrachovalý existence věčně nalitý a ty co dělali velitelé čet, se jim snažili přiblížit. Nám dělal velitele čety nějakej Somora, ukázkový zblblo, který se asi nenarodilo, ale vyšlo v rozkaze. Mohl by být předlohou pro Švandrlíkova Halíka. Do dneška si pamatuji to jeho "No dobre..." a pak se člověk nezastavil. Pak, když jsme odjeli jsem o něm slyšel jen to, že to někdo nevydržel a milý Somora skončil ve špitále s nějakým tím průstřelem. Ale prej přežil. Asi mu to politicky myslelo, nebo proto, že byl taková guma. Ještě co mi uvázlo v makovici, byl paradox, že největší hlad byl vždycky ve směně do kuchyně. Směna jedla vždycky až na konec, kdy nic nezbylo.
 
Re: Re: Tankisti
Antonín Polách | 29.11.2019 16:06 | id 142227 | nahlásit

Vždycky a všude se našel nějaký vyhrabanec,který měl k té opici rozumově blízko.Jestli si to někdo z nich čte,a co z nich vyrostlo?
V u 1038 Kežmarok rok 1971
K b sanco | 26.11.2019 23:32 | id 142141 | nahlásit

Zdravím všechny kteří prošli poddůstojnickou školou tankovou v. Kežmaroku roku 1971. Rád vzpomínám na vojnu a kamarády mého mládí
rok nástupu 1971 kežmarok 1038
karel | 11.8.2019 12:13 | id 139988 | nahlásit

velmi tvrdá vojna a fyzicky náročná a nejslavnější povely masky do pohotovostní polohy připravit plyn běhy v pécháoje hentaká oná kota tatralanská opičí dráha su tu není a není su tu po obědě tvrdší krok to vše v takzvaném trysku kdo prošel v kežmaroku v těch letech vojnu tak at zavzpomíná
 
Re: rok nástupu 1971 kežmarok 1038
Dolfi | 13.8.2019 21:38 | id 140034 | nahlásit

iba poznamka k tvojim "su tu není a není su tu" dalsi z cechov co nepochopil ze slovencina nie je cestina a niektore slova maju proste iny vyznam ako u vas.. ked ta niekto šuká v Polsku je tiez ine ako ked ta šuká u vas v Praze.. takže
po prve slovo není slovencina nepozna.. je to neni s kratkyn i
po druhe tie vyrazy nie su spisovne ale narecove-slengove (ostatne cestina ma takých.. no vela)
po tretie ich vyznam je adekvatny ceskemu NEJSOU tak se ako vy cesi pytam .. NE JSOU ne nebo jo.. sú, ci nie?
 
Re: rok nástupu 1971 kežmarok 1038
Martin | 6.10.2019 20:07 | id 141069 | nahlásit

taky jsem si tam odbyl půl roku ale to v letech 86/87 podzim jaro
pš v roce 76
jarda | 2.8.2019 18:45 | id 139796 | nahlásit

Ahoj kamarádi ve zbrani,narukoval jsem do Kežmarku v dubnu 76,měl jsem být po PŠ velitel tanku-no nevím,ale asi se to nepodařilo.Ta buzerace byla opravdu příšerná.Měli jsme na cimře dva supráky,kteří byli jako velitelé družstva.Jména vím,ale neřeknu,protože to byli buzeranti z povolání.TATRALAN to byla chuťovka,kterou by už nikdo asi nechtěl zažít - zlaté dupání do úmoru na buzeráku se zpěvem PŘES SPÁLENIŠTĚ,PŘES KRVAVÉ ŘEKY.Ale jak říkáme my staří bardi co si odsloužili dva járy -vojna byla krásná ale krátká.ČUS jARDA.
 
Re: pš v roce 76
vladimír | 31.1.2020 16:05 | id 144154 | nahlásit

Též jsem narukoval na jaře 1976 naPŠ-vel.tanku.1.rota 3.četa-VR-por.Kliment.Opravdu to byla pakárna.Podmí-nky bojové.Hlavně hygiena-voda jen studená ve žlabu na rotě.Q její kvalitě se též dalo pochybovat po sebe- menším říznutí hnusné vyrážky které se dlouho hojily Sprchování 1x za týden,které opravdu připomínalo spíš plynovou komoru.Co se týkalo výdeje stravy tak to jsi to do sebe musel naházet jak do studny jinak jsi měl smůlu.pokud si měl vel.družstva zmetka tak jako já , tak ten přivedl četu na oběd samozřejmě se nadlábl jako první no a ten co se dostal až na konec tak neměl šanci to stihnout. Vel.čety zavelel vztyk-odchod a bylo po ptákách.Po-PŠ mě přemlou- vali aby jsem zůstal jako vel.družstva,ani náhodou. Zlatý západ-sloužil jsem pak jako vel. tanku u tank. pluku v Rakovníku.To už byla jiná kapitola.Sice to nebyla žádná procházka růžovým sadem . velice ča-sto na mimo kasárna na cvičeních-DOUPOV-MIMOŃ BAHNA-NUČNIČKY/brody přes Labe/ No ale což,pře- žili jsme to ve zdraví a vzpomínáme jen na to dobré což určitě nebylo v Kežmarku.Zdravím všechny tan- kány
 
PŠ 1038 KEŽMAROK 1974 ŘÍJEN
Miroslav Kotfald | 7.12.2020 14:37 | id 151176 | nahlásit

Ahoj Jardo já jsem tam byl sice o dva roky dříve ale jak píšeš plně s tebou souhlasím.To snad byl Kežmarok k tomu zakletý.Jak píšeš PŘES SPÁLENIŠTĚ PŘES KRVAVÉ ŘEKY.To byl vždy povel když jsme z kasína mířili na zvaný TATRALAN.Ty lidi co bydleli naproti kasínu si to snad museli zaspívat s náma.Byla to pul roční pakárna samá buzerace šikana pak odchod na západ Holýšov kde to bylo o něčem jiném zdraví Mirek
vu 1038 kežmarok rok 1971 až 1972
sančo kb | 27.6.2019 13:31 | id 138946 | nahlásit

vojna v kežmaroku v dobách normalizace byla nejtvrdší poddůstojnická škola tanková supertěžké rozcvičky s 3km během kačací pochody kliky dřepy a mnoho dalších specialit kežmarok 1038 zustane navždy nepřekonatelný sančo
Tankáni
Miroslav Kotfald | 9.6.2019 10:02 | id 138526 | nahlásit

Zdravím všechny kamarádi kteří se mnou narukovali na podzim 1974 na pš 1038 Kežmarok.Jsem velice rád že je založena stránka tohoto utvaru. Já jsem byl zařazen na 1.rotu druhý barák od vchodu vlevo.Byla tam hrozná buzerace nezapomenu na čet.Kureka hrozná sv... šikanoval od rána až do noci šla z něj hruza,vyžíval se na cvičáku povelem směr osamělá borovica (PLYN).Do Zálubice jsme jezdili na bramborovou brigádu.Pak jsme jezdili strážit uložené tanky hrozá zima -25 stupnu mrazu.Po apsolování Pš.směr západ (Holýšov)velitel mostního tanku. zdraví Mirek
 
Re: Tankáni
Růžena | 27.10.2019 14:54 | id 141398 | nahlásit

Dobrý den,
sice jsem na vojně nebyla, ale v Kežmarku jsem byla za kamarádem, který tam narukoval v roce 1974 a odtud po půl roce byl u tankánů v Týně nad Vltavou. Jmenoval se Ladislav Štrof . Když jsem byla za Ládou v Kežmarku, byla jsem překvapená, že tam sloužil i můj spolužák Karel Kosour. Kája byl z našeho města, tak ho občas vidím, ale Láda se ztratil a tak si říkám, třeba to někdo čte a ví něco o mém kamarádovi. Chtěla bych ho někdy vidět, je nám už 64 a čas neúprosně letí...
 
Re: Tankáni
Tonda | 8.12.2019 12:39 | id 142426 | nahlásit

Zdarec, jsi mi svým ročníkem nejblíž, tak asi i poznatky velmi podobné. Já rukoval podzim 72-jaro 73, kdy nás vyřadili. S napětím jsme očekávali, jak při nástupu budou číst jména a útvary kam budeme převeleni. Já k VÚ 4407, prapor hloubkového průzkumu jehož součástí byla i tanková rota se spec. úkoly. Jinak v Kežmarku 4.rota 3. četa. vel družstva Jarda Řehák, fajn kluk, žádnej machr. Velitel pluku byl tehdy pplk. Mjartan. Vzpomínám na velitele TOPky, major Smiešny, říkali mu TYGR, to byla guma jak vrata, každý se ho bál když měl nějakou útvarovou službu. Jinak pověstný Tatralan, brigády v Zalubici, nasedání na čas a jak nás šlapali do bojováku abychom stíhali, kanon derivace, první střelby dvacítkama a na plnou ráži jsme byli v Humeném, už mi toho v paměti mnoho nezůstalo. Vojna v Kežmaroku byla ale opravdu tvrdá, často jsme zvraceli na opičárně a nebo při pochodech s maskou. Byly ještě choboty. Jezdili jsme také hlídat sabiňáky, když se stavěl cvičák. Dnešní mamánci by tam plakali a chcípali. Byli jsme docela tvrdí chlapíci. Tož ahoj a pevné zdraví.
 
Re: Re: Tankáni
Honza Halounek | 19.6.2020 13:40 | id 147575 | nahlásit

Vím o čem je řeč. Byl jsem v PŠ od 10/73 do 04/74, 6.rota 2.č. Ozve se někdo z pamětníků? Byla to pakárna, ale proti Stříbru, kam mne šoupli potom, úplný pionýrský tábor. :-) Zdraví Honza.
 
Re: Re: Re: Tankáni
Dana Puzejova | 11.7.2020 10:50 | id 148027 | nahlásit

Dobrý den, neříká nekomu něco jméno Bohumil Pužej? Podle mých pamětí by měl být v poddustojnicke škole 10/73 , po půl roce byl převelen k zajištění do Písku. Pocházel z Plzně.
 
Re: Re: Re: Re: Tankáni
Honza Halounek | 14.7.2020 11:33 | id 148117 | nahlásit

Bohužel ne, přestože jsme tam museli být současně. Na ten termín nás do PŠ narukovalo tuším snad 400 a během chvilky z nás udělali bandu neidentifikovatelných skinheadů v modrých teplákových soupravách. Byli jsme rozděleni asi na třech barácích (blocích) a během výcviku jsme se s ostatními rotami nijak nesetkávali. Zdraví Honza.
 
Re: Re: Re: Tankáni
Igor Majerčiak | 27.8.2020 00:14 | id 148913 | nahlásit

Využívam kontakt na Vás,lebo som bol veliteľ čaty na rote pod velením p.Osipčáka od 03.09.1973 do 31.08.1974. Teda u útvaru 1038 som bol počas Vašej PS. Uvítal by som, keby sa mi niekto ozval, kto si na mňa spomenie / napr. Osipčák, Kurek, Kačmar, Řízek /prezývka/, Jasenák, Mak a ďaľší/. Mám už 70, ale stále rád spomínam na ročný pobyt u VÚ 1038, ktorý som ukončil v hodnosti por.
Ďakujem za priestor, všetko dobré želá kpt. v zál. Ing.Igor Majerčiak
 
Re: Re: Re: Re: Tankáni
Antonín polách | 27.8.2020 21:12 | id 148936 | nahlásit

V Kežmarku pamatuju mjr.Osipčáka(87-89).Byl náčelník vojenské správy budov,černý podsaditý,dobrý borec,když jsem šel ráno do autoparku,potkal jsem ho na mostě,pozdravil jsem ho dobré ráno náčelníku,ani jsem nesalutoval,kdežto on ano,a odpověděl nazdar!
 
Re: Re: Re: Re: Re: Tankáni
Jano | 14.4.2021 12:28 | id 155860 | nahlásit

S mjr. Osipčákom som "mal tú česť" niekoľkokrát slúžiť (1987-88) ako pomocník deveťáka. Boli to najkrajšie služby som mal. Po nástupe a rozdelení smeny nasledovalo prevzatie služby v deveťárni a ešte chvíľu sa slušne slúžilo, kým odišli lampasáci po šichte domov. Hneď potom si ma Osipčák zavolal a už to šlo : "Abso náš 10 korún? Daj sem." On dal tiež... a "No a teraz utekaj do obchodu a dones pol litra rumu!" Utekal som aj so šnúrami a bodákom - šak rozkaz, nie? Po návrate aj s rumom mi fľašu strčil dpo ruky "Abso, daj si!" tak som si za glg dal, potom zdrapil fľašu on a celú ju vyžral. A poslal ma spať na rotu.
Blbé bolo, že niekedy v noci volali zo štábu divízie kvôli hláseniu, ktoré musel podať slúžiaci deveťák. Na to bolo vydávané denné heslo a útvar mal volací znak. Zýmto znako a heslom sa bolo treba prihlásiť. Ale heslo vedel len deveťák. Osipčák sa ale dokázal za cca hoddimu tak vygumovať, že chrápal v deveťárni na zemi ožratý a tvrdý ako štolverk. Musel som ho prebrať a vytriasť to z neho, inak by divízia spustila poplach.
Ale inak bol Osipčák veľmi konštruktívny a vynaliezavý človek. Vedel sa furt dostať k alkoholu. V deveťátni bolo klassické umývadlo, kde slúžiaci "žažratí deveťáci" vylievali alkohol, ktorý zhabali vojakom vracajúcim sa z vychádzok a opušťákov. A Osipčák prerobil kanalizáciu v budove tak, že do odpadu vložil odbočku a vedel vylievaný alkohol odchytít. A intenzívne tento patent využíval...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Tankáni
Miroslav Kotfald | 28.8.2020 08:17 | id 148941 | nahlásit

Já když jsem narukoval k VU1038 tak mě dělal velitele čety četař Kurek,bylo to v říjnu 1974.Velitel roty byl podp.Gyrmala. Nerad na ně vzpomínám,když nás honili na známém cvičáku TATRALAN v maskách a atombordelu.Cestou na civičák si zakoupili chlast a když se tajně posilnili tak nám dávali do těla a měli s toho vekou prču.Ani bych se nedivil že by jim to Kurek podepsal byl do toho zažranej.S pozdravem MIREK
 
Re: Re: Re: Re: Tankáni
Fujdiak Miroslav | 8.10.2020 21:27 | id 149801 | nahlásit

Sloužil jsem tam v letech 73-74 a myslím že jste nám dělal velitele čety. A p.Osipčák byl velitel roty. Byli jsme velitelé mostních tanků. Fujdiak Miroslav
 
Re: Re: Re: Re: Tankáni
MIREK | 26.2.2021 09:51 | id 154214 | nahlásit

Ahoj zdravím dá se říci už zapomenutá léta v VU 1038 já tam byl v roce )říjen 1974) na PŠ. Jak vzpomínáš na ty svoje kamarádi tak mě ty jména nic neříkají,jen jedno KUREK.To byla svině 1třídy černovlasatej machýrek nechal nás do 3 hodin ráno lešit komurky na samopalu,když jsme mu to šli dát ke kontrole tak nas s tím vyhnal na povalu.To snad byla jediná cimra kde se dalo přežívat od těch cvičnejch buzerantu,z povaly by krásný výhled na Lomničák to byl snad jedinej dobrej pocit z Kežmarku.Na čatara KUREKA mám hrozně špatné vzpomínky jak nás šikanoval když odešli špagáti domu tak se v tom obvzlášt vyžíval.Když mu prdlo v bedně vydržel až do rána to byla k--va která se hned tak nenajde.Doposud ho mám před očima na takové vygumovance se nedá zapomenout. Po odchodu z Kežmarku směr západ Holýšov to byla jiná kapitola.ZDRAVÍ MOSTÁK MIREK
 
Re: Re: Re: Re: Re: Tankáni
Antonín polách | 26.2.2021 18:21 | id 154224 | nahlásit

Divím se že ti největší hajzli neměli strach že na ně některý mladý nevytáhne samopal.,jak se to u jednoho útvaru stalo.Mladý dostal prokurátora,a starý s prostřelenou nohou byl od podobných hovadin vyléčen.Jo chybama se člověk učí.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Tankáni
Bořek Hák | 17.3.2021 20:37 | id 154935 | nahlásit

Byl jsem tam taky 10/73 až 04/74, nepamatuji si na které rotě, převelen do Janovic nad Úhlavou, kde to byla taky pakárna, ale muselo se to vydržet. Jména mi nic neříkají, v Kežmaroku jsem se byl před 4 lety podívat, kasárna jsem poznal, ale kde jsem spal jsem nedohledal.
Zdraví Bořek Hák.
Tankisti
Michal | 27.5.2019 21:47 | id 138284 | nahlásit

V letech 91/92 jsem tu byl na péešce. Byli jsme zřejmě poslední Češi na vojně na Slovensku. Velitelem pluku byl mjr. Mačuga. Jeden prapor péeškáři-řidiči kladiv, druhý prapor péeškáři-velitelé tanku a třetí prapor bojový. Autopark byl tuším u Zálubice, někde za Kežmarkem. Naší staří nám vždycky říkali, že když na ně budem práskat, tak nás dovezou do Zálubice, byla tam (nebo to) cikánská osada a že osadníci nás zpracují tak, z nás nezbydou ani tkaničky do kanad. Kasárna jsou v současné době majetkem města, jsou zavřená. Všechno je focené přes plot. Když jsem to fotil, potkal jsem se u brány s kolegou motorkářem, taky si to přijel vyfotit. On tu sloužil ještě deset let přede mnou. Oba jsme se shodli, že krom toho spadlého baráku se to tu vůbec nezměnilo. I ta barva na oknech "bampsů" je ještě původní.
 
Re: Tankisti
Martin | 6.10.2019 20:09 | id 141070 | nahlásit

No my chodili pěšky na tankáč asi 3x pak nás tepreve začali vozit ventrama a pamatuji por. Polínka jak nám udělal cigánský den v neděli po přísaze ....
 
Re: Re: Tankisti
Michal | 7.10.2019 18:46 | id 141082 | nahlásit

Zdravím vás pánové.
Jak tak pročítám příspěvky, tak za ta léta co PŠ fungovala to bylo asi pořád to samé. Šikanou a buzerací zůstane tenhle útvar proslulý už asi navždycky. I my jsme celý první měsíc, jestli mě paměť slouží, tak každý čtvrtek běhali zrychleným přesunem cvičit na tankodrom. Jak se pak začalo s ježděním, už nás vozili Karosou. Nevím kolik to bylo kiláků - 8 - 10? Ráno tam, celý den tam blbnout a k večeru to samé zpět. Matně si tak vzpomínám na výuku na bampsech, kdy jsme se museli vždy při přesunu z baráku do baráku přezouvat (na čas). Vyjít z bampsu, nazout kanady, ujít několik metrů, zout kanady a do druhé budovy, takhle třeba třikrát za dopoledne, když někdo nestihl časový limit na zutí/obutí tak všichni znova. Blázinec. Sprchy pro mladé jednou týdně, kdo měl štěstí měl i teplou vodu. Mimochodem, sprchy připomínaly spíš plynovou komoru, než hygienické zařízení. Jinak hygiena ve studené u žlabu na rotě, věčně ucpané a nefunkční hajzly. Za celý půlrok žádná televize, o vánocích u starých, ti měli svoji tak na video za peníze. Rozcvičky - dřepování a klikování na doby, v zimě při minus 20 klikování na buzeráku bez rukavic taky skvělá záležitost. Po PŠce jsem šel do Stříbra a byl jsem jak v jiříkově vidění. Sprcha / teplá voda každý den, televize na každé rotě, jídlo na talíři a ne z ešusu, na cimře ústřední topení, ubytování tak po desíti a ne po 30 - 40 jako v Kežmaroku. Jednu výhodu to všechno ale mělo. Dnes máme alespoň na co vzpomínat.
 
Re: Re: Re: Tankisti
Václav Hlávka | 10.11.2019 15:46 | id 141724 | nahlásit

Ahoj Michale, tvůj příspěvek si dávám přes kopírák. Já (nástup podzim 1976) Nádherný výhled z okýnka na "povaľe" na zasněžené vrcholy Tater po ránu, jsme nejvíc nenáviděli: protože venku bylo aspoň -12°
C a my museli ven na cvičák... Letos v létě jsme byli na výšlapech v Tatrách, tak jsem se jel taky na kasino podívat. Opuštěné, na buzeráku už roste tráva, v rýnách se klubou malé stromky... Hrůza. Nafotil jsem si to zvenku.
 
Re: Re: Re: Re: Tankisti
Petr 85/86 | 26.11.2019 14:18 | id 142133 | nahlásit

Výhledy z povaly, na zasněžený Lomničák byly opravdu supr. Pak ale už jen hlad a zima. Kapsy od konga zasraný, protože v jídelně nebyl na jídlo čas a z někam se to jídlo muselo "uložit" na pozdější dobu, aby se dalo přežít. Přes den gumácká pakárna, a večer šikana. Sebemenší škrábanec se změnil na hnisavou ránu. Úžasný rozcvičky, po kterých se hromadně blilo. Nekonečný přezouvání kanad na čas. Sprchu jsem poprvé okusil po měsíci a to se člověk modlil jestli tu sprchu neprovozuje IG farben. Nu čož, jako "Kežmarská opice", jak nás soudruzi titulovali, jsme si asi nic lepšího nezasloužili
 
Re: Re: Re: Re: Re: Tankisti
Antonín Polách | 27.11.2019 20:41 | id 142166 | nahlásit

Když jsem dostal na RTZ auto moje první jízda byla s pprap.Krupou z kuchyně.Jeli jsme do Svitu pro ovoce a zeleninu.Na korbě sem měl péeškáře co byli ve směně v kuchyni.Když nakládali bedny,chtěl jsem jim pomoct,hlavně ze strachu aby mě Krupa nezjebal že sedím v autě.Ten mě ale povídá,ty si sadni do vozidla,tady sů opice na to aby makali.Ti si šli pak stěžovat veliteli útvaru mjr.Slamenému,a ten hned na nástupu útvaru v pondělí hřímal z tribuny ako nazívajů žiakou poddostojnickej školy opicami.Krupa stál vedle mě a jen se usmíval pod knírem.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Tankisti
Václav Míka | 22.1.2021 19:15 | id 152899 | nahlásit

Venca Míka - Plzeň. Přesně to vystihuje zimní pš 80-81. Po příjezdu ihned dohola, žrádlo děsný, po kapsách chleba. Po 25 dnech přísaha a den předem opět dohola. Zima, sníh jsme tahali na tankových plachtách a sypali ho do Popradu. Jinak si nestěžuji, tvrdý výcvik, šikana, pakárna, ale vše se mi do života hodilo.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Tankisti
Honza Halounek | 11.8.2020 13:38 | id 148662 | nahlásit

...kde a v kterém roce jsi byl převelen do pakárny 8015?
 
Tankisti
Honza Halounek | 11.8.2020 15:19 | id 148664 | nahlásit

...dotaz na Michala samozřejmě měl znít, ke které konkrétní jednotce a v kterém roce jsi byl do 8015 převelen? Zdraví Honza H.
 
Re: Re: Tankisti
Jozef Dráb | 17.2.2021 18:29 | id 153920 | nahlásit

Polínek bol hajzeľ.
Ten cigánsky deň som zažil. Dal som si schovať všetok alkohol čo mi doniesli ku starým provozkárom. Kým som sa vrátil z vychádzky všetko mi vypili.
 
Re: Tankisti
Karel | 18.1.2020 22:54 | id 143816 | nahlásit

Jestli si dobre pamatuji nastupoval jsem v dubnu 91 a to jako strelec tanku 72 a to 6 rota. Dlouho jsem tam nevydrzel a podepsal civilni službu. Odeslo nás z roty 13. Moc si vojaky nepamatuji. Jen snad nejvice Mirek z Dubnan. Satny jsme meli na půde. Toalety hruza, umyvarvny takove žlaby. Když jsme chteli sedet tak jen na zemi. Take jsme rozbitým sklem škrabali parkety. Vzadu přes reku byla kantýna a garaže kam jsem xhodil do služby. Též jsme byli někde za mestem asi vojensky prostor kde jsem videl a sedel v tanku. Tak kdyby mel nekdo na me vzpominku budu rád. Karel Litomyšl
 
Re: Re: Tankisti
janecek jarslav | 22.12.2020 13:08 | id 151632 | nahlásit

Bol som preveleny do Kezmarku do vu1038vroku 1971bol som na zenijnej rote porucik Stricek bol velitel caty spominam na voj Turcera a voj Kordovan
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky