Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA

Nacházíte se: Objekty ČSLA » Kasárna a objekty ČSLA » Kasárna VÚ 8186 - Sušice
Předchozí 1 fotografie D.Haška z 77 Další
Foto 1

Příjezd do kasáren.

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30
Autor: D.Haška | Pořízeno: 2008 | 30×
Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45
Autor: D.Haška | Pořízeno: 2013 | 15×
Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65
Autor: J.Lehejček | Pořízeno: 2011 | 20×
Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77
Autor: P.Sobota | Pořízeno: 2016 | 12×
Sekce:
Kasárna a objekty ČSLA

Kasárna VÚ 8186 - Sušice

(77 fotografií)

Fotografie VÚ 8186 - Sušice (U Kalicha).
Jednalo se o 4. spojovací prapor. Od svého vzniku v roce 1950 používal VÚ 8145 a v roce 1961 došlo k jeho změně na VÚ 8186. Dne 9.5.1955 byl tento prapor čestně pojmenován na "Zvolenský".

Tento prapor měl zajišťovat spojení mezi převážně motostřeleckými útvary v Janovicích, Klatovech a Holýšově. Prapor se skládal z radiové roty (kde jsem sloužil ) a roty ZAS.
Každý druhý den jsme sloužili (střídali jsme se s ZAS rotou ). Zajišťovali jsme veškeré služby na tomto útvaru, včetně strážní služby, vnitřní a další strážní služby v nedalekém muničním skladu (viz. foto č. 27 - strážnice). Naše rota navíc obsazovala službu na Stálé radiové stanici, kde se sloužilo 12h. Po této službě byl klid (vojáků se týkaly jen ostré poplachy). Tato stanice se nacházela ve městě v budově štábu divize (nyní asi hudební škola).


Okres: Klatovy

GPS: 49°13'33.537"N, 13°31'45.603"E

Najít na mapě

ČR

Vaše komentáře...

Susice 1974-76
Jirka stepan | 13.11.2018 21:57 | id 133007 | nahlásit

Chtel bych pozdravit vsechny kluky z pokoje kucharu v pravem kridle roty rtz,mam hezke vzpominky a zkousim jestli se nekdo ozve.napr.Malinkovic,Kocis,Kubala,Kucek, nejl.kuchar Chadima,Vinklarek,Zuckovski,atd. Diky za jakoukoli zpravu
spolubojovnici 1977/78
Dušan Suchán | 14.2.2018 20:41 | id 126379 | nahlásit

prihlaste sa niekto z obdobia 76/78kamaráti Prokop,Hudeček, Brabenec,Duksa, Dlouhý,Nébus, Odstrčíl.Križan a další
K heslu nad vchodom v kasárňach.
PhDr.et PaedDr.Štefan Kováč | 7.4.2017 16:47 | id 115670 | nahlásit


Vidím a stávalo sa to,že rôzni velitelia,politruci a iní často men ili zmysel a hznenie
hesiel,ktoré sme preberali od sovietov a tí čerpali zo
svojej histórie. Také bolo aj Kutuzovove heslo,ktoré
aspoň podľa vyšších dôstojníkov znelo takto:
"Viac potu na cvičišti, menej krvi na bojišti."
To mám zafixované dodnes a rôzne mutácie ma
teda prekvapujú.Iste to vyvieralo z "nevedomosti" a
z prílišnej horlivosti a "kreativity".pplk.v.v.dr.Š.Kováč
 
Re jaro 87-89
Martin Hruza | 9.10.2017 14:31 | id 121456 | nahlásit

Petře Šafránku ozvi se mi na hruza22@seznam .cz.Pak domluvime podrobnosti.Sháníme tě s Lubošem Šrámkem už několik let a bezvýsledně. A Láda Bílý ať se též ozve.Psali jste mi již je to dávno a já na to přišel až teď.Mám ještě kontakt na náš ročník na Rudu Šolce a Pavla Záborskýho a i Jirka Lehejček se objevil. Teď je řada i na ostatních ještě mám autentický seznam: Baborák,Barták,Belák,Belko,Bešina,Breza,Kičura,Kob r,Kobrle(+),Minařík,Novák,Picka,Sás,Schachner,Svob oda,Teiml,Gallik,Pfeifer,Danko,Lepeta,Masnica,Říha ,Kanda vše RR,ČTZ a ČOT.Jsou zapsány všechny jména mimo Zasky (i ty mám k dispozici) mimo výše již uvedených.
Provozní rota 1967 - 1968
Josef Duchek | 13.2.2017 00:27 | id 113514 | nahlásit

Ahoj,
sloužil jsem na rotě jako velitel 4. čety (směrař)i.
Velitelem roty byl kpt. Panoš, staršinou Zenke, velitelé čet por. Pokladník, npor. Jína. N. št. kpt. Kononov.
Ozve se někdo ze 4. čety?
 
Re: Provozní rota 1967 - 1968
jarmax | 1.4.2017 10:10 | id 115502 | nahlásit

Mam dotaz na pametniky prip.specialistu pod zn.Jan.....nekdy v 80 tych letech byl proveden cvicny poplach cele Susicke divize....vojska jeli smerem na Moravu a to po ose.Rano bylo slyset duneni a rachot prijizdejicich jednotek....kolem silnic byly odstavene porouchane vozidla,OT,tanky atd.ktere byly pak svazeny zpet do posadek....vi nekdo podrobnosti o teto grandiozni akci ?....napiste....zvlaste cekam prispevek od zn.Jan...dekuji.
 
Re: Re: Provozní rota 1967 - 1968
jarmax | 1.4.2017 10:44 | id 115504 | nahlásit

Jednalo se zrejme o simulovany utok na Zapad....asi se jednalo o provereni schopnosti jednotek a techniky .....z pochopitelnych duvodu to jelo smerem na Moravu a cviceni skoncilo az na Slovensku....dodnes si pamatuji to hrozive duneni techniky.Utok byl veden nekde pod Brnem,pak to jelo smerem kolem Kyjova na Uh.Brod,Strani atd.
 
Re: Re: Re: Provozní rota 1967 - 1968
jarmax | 16.4.2017 11:11 | id 116133 | nahlásit

Jendo,zdravim ,prosim,odpovez na tento dotaz....dik....J.
 
Re: Provozní rota 1967 - 1968
Ing.Jan Duda | 17.5.2017 07:47 | id 117192 | nahlásit

Staršina se jmenoval Zinke, potom si udělal důstojnické zkoušky a pracoval na mobilizačním pracovišti. Kononov potom velel skladům divize.
 
Re: Re: Provozní rota 1967 - 1968
Josef Duchek | 19.7.2017 21:27 | id 119379 | nahlásit

Ahoj, na Tebe si nepamatuji, v které četě jsi sloužil?
Josef D.
 
Re: Re: Re: Provozní rota 1967 - 1968
Josef Duchek | 19.7.2017 21:31 | id 119380 | nahlásit

Omlouvám se za dotaz, už je mi to jasné.
J.D.
 
Re: Re: Provozní rota 1967 - 1968
Josef Duchek | 24.8.2017 00:06 | id 120348 | nahlásit

Neznáte osudy dalších důstojníků?
Panoš, Pokladník, Jína, Štěpán, Ptáček, Novák jako velitel praporu, na jméno politruka už si nevzpomenu.
 
Re: Re: Re: Provozní rota 1967 - 1968
Ing. Jan Duda | 7.12.2017 12:25 | id 123581 | nahlásit

Přišel jsem na spojovací prapor na funkci zástupce velitele praporu v roce 1980. Ptáček v té době dělal zástupce pro týl, a jiný Novák dělal u zástupce pro věci politické (politruka), jeho "podržtašku". Organizoval nástěnky, schůze, politické školení mužstva apod.
Velitelem v té době byl Tesař, náčelníkem štábu Križo, na funci zástupce pro techniku přišel v té době Tůma, na štábu pracoval Zinke jako "mobák", Kartáková dělala evidenční. Novák (přezdívka "jizva"), kterého vzpomínáš, odešel na spojovací oddělení 1. armády do Příbrami a potom jsem se s ním několikrát potkal na "vojenských hrátkách". Dalčí jména na praporu - Karačony, Fedák, kuchař Fedor, Štěpánek.
 
Re: Provozní rota 1967 - 1968
Oldřich Jeník | 23.10.2018 16:54 | id 132469 | nahlásit

Ahoj Josko,zdravim tě,vzpomínám si na vás,absolventy.Byli jste čtyři,Láda Nýč,Zdeněk KOula,ty a čtvrtý jméno mi už vypadlo z hlavy.O Panošovi nic nevím,poklladník je v Sušici,s Jínou se scházíme tak dvakrát do roka.Bydlí v Sušici.Bydlím v Oskořínku,kousek od NB,napiš kde bydlíš a jak se máš ty.Zdraví olda
Hladám kamoša z vojny
Miroslav Čuba | 20.9.2016 20:13 | id 108561 | nahlásit

Vie si niekdo spomenúť na Alfreda Weczereka z Kravaře
ZaS 8186 v Sušici? Rok 1980-81.Boli sme spolu na cvičení.Nakládali sme techniku na nádraži v Kravařích a Križo ho nechcel pustit domu i když bydleli pár metru od nádraží......Bol som u útvaru krátko potom ma prevelili do Klatov.Prešiel som počas ZVS vela utvarov no ked som odchádzal zo Sušice bolo mi hodne smutno........Jednoznačne najlepšia vojna,kolektív,strava a velitelia!
 
Re: Hladám kamoša z vojny
Miroslav Čuba | 20.9.2016 20:30 | id 108562 | nahlásit

Možno som si za tie roky poplietol krstné meno
može byť i Manfred / skrátene Fredy/ a nemusia sedieť
roky.
Pozdrav všem, kteří prošli VÚ 8186 Sušice
Ing. Jan Duda | 24.8.2016 16:37 | id 107830 | nahlásit

Zdravím všechny, kteří prošli tímto spojovacím praporem. Hlavně ty, kteří mě budou znát. Přišel jsem k praporu v roce 1980 na funkci "zástupce velitele" (velitel Ivan Tesař, NŠ Štefan Križo, ZVT Ivan Tůma, evidenční Kartáková ap.) celkem jsem u praporu byl do roku 1986, kdy jsem přešel na divizi na spojovací skupinu (Šlemár, Vrána, Peňáz) a funkci po mě převzal Miloš Brzák. Ze Sušice jsem odešel v roce 1989 na 1. armádu do Příbrami, po zrušení 1. armády na ZVO do Tábora. Od vojska jsem odešel v roce 1996. Na službu u VÚ 8186 stále vzpomínám, a jak již někdo v komentářích řekl, převážně na to dobré.
 
Re: Pozdrav všem, kteří prošli VÚ 8186 Sušice
Gojdan Michal | 9.9.2016 21:33 | id 108221 | nahlásit

Ahoj Honzo. 79-82 som slúžil na rote ZASako VČ a náčelnik SUD. Spomínam na tie pekné časy a na fajn kolégov. Krško, Tesař, Ptáček, Pěnička, Duda, Túma, Šlemár, Malkovský, Novák, Kartáková, Hollý, Mika, Makán, Husár, Rakušan, Fedak, Fedor, Horák, Karacsony, Fedor, Križo, Houdek, Lancoš, Lehocky, Král, Plachý, Čížek, Šuhaj, Kubáň, Zelinka, Doležál aďalši. Ja som vojenskú karieru ukončil v Humennom v r. 2003.
 
Re: Re: Pozdrav všem, kteří prošli VÚ 8186 Sušice
Ing. Jan Duda | 6.10.2016 19:08 | id 108969 | nahlásit

Vzpomínám na tebe a dokonce si dobře vybavuji jak "jsi tenkrát" vypadal. S některými, které vzpomínáš, se už nemůžeme setkat, možná až na "jiné galaxii". Někteří, které jsem potkal, jsou stále stejní. Většinou se mluvilo o Čendovi Plachém. Já jsem skočil s vojnou v roce 1996 tady v Táboře na Velitelství západ.
Měj se dobře a hodně štěstí.
Honza
 
Re: Re: Pozdrav všem, kteří prošli VÚ 8186 Sušice
tonyro1sk | 20.2.2018 22:33 | id 126575 | nahlásit

malkovský bol výborný chlap, križo si držal nadhľad vel.štábu a šuhaja bolo škoda, keď som viedol prijímač,začal strieľať na rote, od tej buzerácie zhora. lehocký,lancoš tam boli ,lebo vtedy lampasákov lepšie platili ako pri nejakom jobe v civile..ak sa nemýlim mjr.tesař tomu amsámblu šéfoval od r.82 a na starého vel. útvaru nemal..
 
Re: Re: Re: Pozdrav všem, kteří prošli VÚ 8186 Sušice
tonyro1sk | 21.2.2018 20:49 | id 126608 | nahlásit

naj chlapi boli práporčíci a roťáci, kotrba,horák, fedák?,
lauda?,čížek....raz sme išli na pochod s plnou poľnou asi 5ks + nový podporučík po 3 týždňovej PŠke...v hlave mu to nemyslelo, tak sme išli svojim tempom a on nestíhal, stratil sa...tesař zmenil ľahkú mazácku vojenčinu za demokratickú...a tak potom pred každými previerkami ma nač.štábu križo prosil aby som cvičil vojakov odborne a fyzicky, lampasákov fyzičku aj v ich voľnom čase...
 
Re: Pozdrav všem, kteří prošli VÚ 8186 Sušice
jiří skácel | 7.2.2018 21:38 | id 126120 | nahlásit

VELITEL PRAPORU BYL MAJOR KRŠKO.
 
Re: Re: Pozdrav všem, kteří prošli VÚ 8186 Sušice
Josef Duchek | 11.2.2018 00:18 | id 126244 | nahlásit

Jak a kdy. Za mně to byl pplk. Malovec, zvaný Pišta.
Mordyje při tem kolem teho. Jeho hláška.
 
Re: Re: Re: Pozdrav všem, kteří prošli VÚ 8186 Sušice
PETER SOBOTA | 13.2.2018 21:24 | id 126332 | nahlásit

Pozriet foto stretnutie rocnika 66-68.Bol tam pritomny p.Jína,Bajči a zopar chlapcov z vasej roty.
Zdravim.
P.S.
 
Re: Re: Re: Re: Pozdrav všem, kteří prošli VÚ 8186 Sušice
Josef Duchek | 8.3.2018 21:10 | id 127160 | nahlásit

Jestli se nepletu, sloužil jsi v 1. četě a byl jsi prvním četařem na rotě. Možná se i mýlím.
Srdečně zdravím.
1980 podzim
Ivo Renza | 30.5.2016 13:43 | id 105178 | nahlásit

Ahoj všem co nezapominaji na vojnu v Sušici na radiorotě.
Pamatujete si někdo na pruser kdy ze strážní službě prchl nějakej magor a po cestě stačil ještě zastřelit našeho kamaráda Emila Nováka ( jestli si pamatuji dobře). Ma tam dodnes pomník pod garážema v zatáčce.
 
Re: 1980 podzim
Dušan Čáni | 18.7.2016 18:39 | id 106723 | nahlásit

Ahoj, pamatam sa velmi dobre...bolo to presne 21.3.2981 na prvy jarny den...obaja chalani narukovali spolu so mnou na jesen 1980...ten zastreleny bol moj velmi dobry kamarat a volal sa Milan Hajny z Plevnika...a ten druhy bol martincan Jano Vronka..prave dnes som bol v Susici...a uctil som si Milanovu pamjatku..ale rad pokecam s tebou...;)
 
Re: 1980 podzim
tonyro1sk | 21.2.2018 20:41 | id 126607 | nahlásit

a my sme narukovali v 81r a ten pohľad na pamätník nám dával zabrať na psychiku.....
velitelska rota 94_95
jirka novak | 15.3.2016 08:55 | id 102720 | nahlásit

Ahoj kluci ozve se nekdo po 20letech.Byl sem u rtm.Zapletala pomocnik vykonaka.Budu rad.Civil leto95.ahoj.Novis.
velitelska rota 94_95
jirka novak | 15.3.2016 08:53 | id 102719 | nahlásit

Ahoj kluci ozve se nekdo po 20letech.Byl sem u rtm.Zapletala pomocnik vykonaka.Budu rad.Civil leto95.ahoj.Novis.
NEOPRÁVNĚNÁ VÝTKA
RORY | 25.11.2015 12:58 | id 97991 | nahlásit

myslím,že jste to s tím očerněním Kalfase přehnal.On se choval k lidem tak jak oni se chovali k němu.Určitě jste nebyl svatý....
 
Re: NEOPRÁVNĚNÁ VÝTKA
Strouhal Martin | 18.3.2016 19:51 | id 102845 | nahlásit

Máte pravdu nemá cenu vytahovat staré záležitosti.Na vojnu se má vzpomínat jenom v dobrém.A se svým svědomím musí každý žít sám.
Byla v Sušici výborná parta a na kamarády z vojny nikdy nezapomenu.
ahojte
Miloš Topolčanský | 16.11.2015 22:27 | id 97353 | nahlásit

slúžil som na 2.msd Sušice v rokoch 1984-1986 na vel. divízii. Velil nám plk.Šigut a zástupca bol pplk.Žerebák...každý sa ho bál. Moj šef bol mjr.Karafa a neskôr mjr.Murcko...to bol bohový chlap. Na štábe si ešte pamatám kpt.Kapusta Oliver, Jiří Kubú ..opilec, Pavel Mislík..tankista...skvelý chlap a konečne moj najlepší kamoš nrtm. Petr Lariš. a šte u spoj. praporu bol nejaký Čenda - zasák... rumový king... och tažko ale dobe bolo...
 
Re: ahojte
Zdeněk | 18.11.2015 17:51 | id 97525 | nahlásit

Lariš pak dělal výkoňáka na baterce vú 5352,r.90-91.
 
Re: Re: ahojte
Miroslav Demko | 29.8.2016 09:38 | id 107914 | nahlásit

Ja som sluzil s Larisom v 1988- 1990 ako pomocnik vykonneho praporcika inac VU 5352 a bol som v radiovej cate budem rad ked sa ozve niekto zo starej PARTY
 
Re: Re: Re: ahojte
Fero | 29.9.2016 13:40 | id 108784 | nahlásit

Ahoj Miro.Ako ten čas beží.Ty si narukoval na jeseň 88,ja som narukoval na jeseň 89 a ak sa nemýlim tak Zdeněk /príspevok nad tebou/ na jeseň 90. Možno sa ti ozve niekto zo starej party ako: Kavina,Žáček,Zolino,Pudil,Kubani,Dolan a samozrejme Kolaps.Kto vie možno,že aj Lariš,Šotola,Križ,alebo správny chlap ktorého si ty už nezažil por. Filner. Ja som bol v spojovacej čate...Všetko dobre - Fero.
 
Re: Re: Re: Re: ahojte
Zdeněk | 10.10.2016 18:21 | id 109054 | nahlásit

Máš pravdu Fero,na podzim 90 jsem přišel s PŠ na rádiovou četu k por. Filnerovi.Se mnou Čihák,Kůs,Kolář,Severa,Dzurjo,Ryška atd.Měj se.
 
Re: ahojte
Ctibor | 10.4.2016 10:05 | id 103551 | nahlásit

Já byl na 1.VR v Sušici 89-91, Jirku Kubů pamatuji stejně tak mjr. Pivka. Velitele nám dělal kpt. Kuneš. Pohodová parta kluků, pokud to tady někdo budete číst, ozvěte se mi na e-mail - Zdeněk Nepeřený ze Strakonic, Standa Gloss, Pavel "Beri" Beránek, Milan Vlasák z Prahy, Míla Novák, Luki z Plzně atp. všechna jména už si ani nevybavím. :-)
 
Re: ahojte
jozin | 18.6.2017 19:08 | id 118278 | nahlásit

Dva jmenované, to je Karaffu Vlada a Pištu Murcka velice dobře poznám. Jsou to totiž moji spolužáci , Vlado o 2 roky starší, ale končili sme spolu postgraduá. Pišta to vyhodniar adaptovaný na Čechy. Fasa chlap. Setkáváme se i po létech. A Žerebák ?..Na tabuli ve Vyškově jako nejlepší absolvent. Už za stúdia to byl vúl, který šikanoval mladší spolužáky, že ho nepozdravili. jeho jméno bylo věčne vykopávané z tabule cti.
stavba 83-84
PAVEL HANČL | 24.10.2015 00:13 | id 96375 | nahlásit

Zdravím,ozve se někdo ze stavby divize dole ve městě a pak na Karlově,nahoře v kasárnách jsme bydleli v těch dřevěných barácích,velitel stavby byl pplk.Šedivý.
VU 8186 radiova rota 1980-1982
Marian Ciprich | 30.6.2015 19:13 | id 91992 | nahlásit

Ahojte chalani .Sluzil som na radiovej rote ako velitel druzstva na R118.Mavali sme sluzbu na stalici v meste astraznu sluzbu vkasarnach av diviznych skladoch.Spominam si na vel.druzstiev.Lacko Milan.Jirko Zuna.Ladnak Milan .Lusnak Rudolf.vodici Zvolanek Ivo Mecir Jirko.moj vodic Horovsky Pavol z Presova.Na vojnu velmi rad spominam mesto bolo pekne hotel Fialka Svatobor.hospoda Bouchalka vyborne pivo.
 
Re: VU 8186 radiova rota 1980-1982
Ctibor | 10.4.2016 10:14 | id 103553 | nahlásit

Hospoda Bouchalka byla naše "Mekka" :-) Chodil jsi na "Letiště" - Zlatá Otava hospoda. :-)
 
Re: VU 8186 radiova rota 1980-1982
Dusan čáni | 18.7.2016 21:33 | id 106734 | nahlásit

Marian ahoj, dnes som bol v Susici...bol som pozriet aj v kasarnach...pred par rokmi vsetko zburali..je tam len par garazi v autoparku...a tiez som si bol pripomenut naseho kamarata Milana..bolo mi smutno uz tam nie je ani pomnik kde bol zastreleny...ak si to precitas a bude sa ti chciet ozvi sa...0948833006
 
Re: VU 8186 radiova rota 1980-1982
tonyro1sk | 21.2.2018 20:34 | id 126606 | nahlásit

no, s lackom som po pol roku vojny viedol prijimač a potom stále, mená ako zvolánek, lušňák ešte registrujem,horovský bol od nás z PO, ako aj olejár šofer spojovacieho OTP kde som s ním jazdil...stále sme mastili futbal..ja som tam bol 81-83 a nedám dopustiť na partiu kladno-šariš...
kuchař Fedor
Ladislav Fedor | 20.5.2015 19:43 | id 90399 | nahlásit

Nadpraporčík Ladislav Fedor, kterého ve svých příspěvcích zmiňujete, oslavil 18. května 79. narozeniny.
syn Láďa
 
Re: kuchař Fedor
Bartušek Luboš | 21.5.2015 01:14 | id 90411 | nahlásit

Přeji vašemu otci vše nejlepší a hodně zdraví!Sloužil jsem sice jinde,ale vcelku dobře jsem ho znal.Vždyť on byl takový stále usměvavý a taky nepřehlédnutelný.Tak,ať se mu dobře daří!!!L.Bartušek.
 
Re: kuchař Fedor
Jan Fedák ml. | 23.5.2015 17:29 | id 90492 | nahlásit

Velké blahopřání s pevným zdravím do dalších let přeji tátovi. Nevím zda-li si Tvůj taťka na mě pamatuje, ale známe se i my dva, byť mě bude příští rok 50 let. Tebe si pamatuju jako studenta. Samozřejmě pozdrav i mamce.
 
Re: kuchař Fedor
Drahoslav Jáno | 29.5.2015 19:50 | id 90687 | nahlásit

Přeji hodně zdraví
 
Re: kuchař Fedor
Olda Rajsigl | 8.7.2015 14:31 | id 92238 | nahlásit

Zdravím pana Fedora mladšího. K uplynulým 79 narozkám pana Fedora staršího, mu přeji dodatečně hodně zdraví a hodně dalších šťastných let.
O mé vojně v Sušici 1969 - 1971 jsem napsal zábavnou knihu "Vojín Sígr", kde má jednu z výrazných rolí i Váš otec. Jeho jméno je sice změněné, ale určitě se v knize najde. Byla to úžasná vojna, a rád na něj jako voják průserář dodnes vzpomínám. Pozdravte ho odemne. Pokud kniha bude zfilmovaná, budu chtít, aby pana Fedora hrál Marián Labuda.
A ať se nezapomene na této stránce podívat i na obnovené kasárna 8186, které jsem graficky znovu zrekonstruoval. Nachází se to na pravé straně stránky, uprostřed. Olda Rajsigl
 
Re: Re: kuchař Fedor
martin | 18.5.2016 00:02 | id 104766 | nahlásit

Me jmeno je martin popelka,slouzil jsem v Susici 1970-72,jako ridit dalnopisu na prvni cete. Byli jsme prijmac od Hodonina z Moravy.Velitel roty byl kpt.POLAK a pak kpt.Valerij KONONOV. Rad bych se s tebou zblizil pozdeji,momentalne jsem v USA a prijedu 3.cervna. Jsem moc rad,ze jsem na tvuj prispevek o kuchari FEDOROVI narazil. Jsem muzikant, pro blijsi uvedomeni, a v Susici jsem take hraval. Mam zajem o tvoji knihu,Vojin Sigr,snad te tam poznam. Martin Popelka Strani 311 68765
 
Re: Re: kuchař Fedor
Jozef Arti | 28.7.2016 20:30 | id 107078 | nahlásit

Smutna sprava pan nadpraporčik Ladislav Fedor 11.7,2016 zemrel.
 
Re: Re: Re: kuchař Fedor
Gojdan Michal | 9.9.2016 21:43 | id 108222 | nahlásit

Prijmite hlbokú a úprimnú sústrasť. Je mi to veľmi ľúto. Ne jeho kuchyňu nigdy nezabudnem. Bol to skvelý človek a hlavne kuchár.
 
Re: kuchař Fedor
Skácel Josef | 12.9.2015 17:13 | id 94719 | nahlásit

Zdravím Ladislava Fedora, se kterým jsem spolupracoval asi jeden měsíc jako správce jídelny asi v roce 1963.Byla tam karanténa, tak jsem ve službě správce jídelny přesluhoval.Přeji mnoho sil, elánu a,zdraví do dalšího života.Poznámka: Bezvadně vařil,
řekl bych lépe než v nějakém hotelu, je to totiž
PAN KUCHAŘ.
 
Re: kuchař Fedor
Karol Šuhai | 13.9.2015 11:01 | id 94743 | nahlásit

Dodatočne želám pánovi Fedorovi veľa zdravia, často na neho spomínam, na jeho vždy veselú náladu a hlavne vynikajúce jedlo :-)
 
Re: Re: kuchař Fedor
Pavel Prchal | 23.3.2017 12:47 | id 115008 | nahlásit

Byl jsem na vojně v letech 82/83 jako velitel čety (absík) směrařů. Velitel roty byl Lancoš. Tvé jméno mi připomnělo jednu příhodu kdy jsi dělal dozorčího a vyháněl jsi vojáky z PVsky střelbou z pistole. Já jsem už spal a myslel jsem, že někdo hází bouchací kuličky.
Až ráno jsem se dozvěděl, co se dělo. Všechno už bylo zamaskováno - díry ve zdi a dveřích. Bylo to sice "nezodpovědné", ale je alespoň na co vzpomínat.
Až budu mít cestu na Šumavu, tak se chci na místě kasáren zastavit. S pozdravem P.Prchal
 
Re: Re: kuchař Fedor
tonyro1sk | 21.2.2018 21:09 | id 126610 | nahlásit

karol to si ty, čo sme spolu viedli asi v r.82-83 prijímače u spojárov? poručík šuhaj, malkovský, kotrba , naj chlapi v kasárňach...a mňa mali v zuboch nový politruk novák a nový vel. útvaru tesař? starý asi šlemár? bol OK. naj na tom že malkovský pred odchodom do civilu si ma zavolal a nabonzoval mi to o nich...aby som si dával bacha..skončil som ako čatár a posl trest mi tesař hodil do očí,že mi nedá rotného do civilu,ale že kvôli tomu budem musieť na 6 týťd.manévre ku plzni...no zabudol že som bol športovec a toto za mňa môj klub vybavol, žiadne manévre a povýšenie poštou..
 
Re: kuchař Fedor
Gerhard Liška | 17.9.2015 20:58 | id 94972 | nahlásit

Přeji mu také hodně zdraví a rád na něj vzpomínám. Jednou mi dobře dostal: Na Doupově jestli si prý nedám loka červeného, já to do sebe hodil a byla to voda z červené řepy.
Sloužil jsem v roce 1978-79, vel.roty npr.Pluhař.
 
Re: Re: kuchař Fedor
roman nesicky | 2.1.2016 22:53 | id 99748 | nahlásit

Skvelý člověk,delal jsem spravce jidelny,nikdy me nesikanoval jako jini lampioni,at mu zdravi slouzi.V Sušici jsem slouzil 1977-79,hral fotbal za Tatran,moc rad vzpominam,hotel Fialka to byla parada.Velitel utvaru Krsko,velitel roty Pluhar,Lisaku jeli jsme spolu do Prahy ja do civilu ty na dovolenou.Moc te zdravim.
 
Re: kuchař Fedor
Michal | 2.11.2015 22:32 | id 96781 | nahlásit

Gratlujem a dotiahni to až do 100
 
Re: Re: kuchař Fedor
marian masar | 19.3.2016 16:46 | id 102878 | nahlásit

Pametam si na kuchara Fedora bol som u spojarov ako sofer 1974-75
VU 2493/JA
Ctibor | 11.5.2015 11:34 | id 90116 | nahlásit

Petře, bydlím a žiji na jihu Moravy, asi 30 km pod Brnem, ale do Prahy občas jezdívám. Není problém se domluvit, skáknout si někam na pivo a pokecat. :-)
 
Re: VU 2493/JA
Petr Kraus | 12.5.2015 21:55 | id 90170 | nahlásit

Ahoj, určitě se ozvi. Napiš mi na petrk62@seznam.cz a domluvíme nějaký kontakt. Měj se..
 
Re: VU 2493/JA
Ps | 21.5.2015 08:43 | id 90413 | nahlásit

Zdar já su Mikulov a Ty
 
Re: Re: VU 2493/JA
Ctibor | 22.5.2015 21:48 | id 90471 | nahlásit

Suchohrdly u Miroslavi - kousek od Pohořelic
 
Re: Re: Re: VU 2493/JA
Ps | 23.5.2015 18:42 | id 90495 | nahlásit

Zdravím-jezdím trasu hustopeče-znojmo takže jedu okolo-tam byla letos ta bškaredá havárka že ahoj
 
Re: Re: Re: Re: VU 2493/JA
Ctibor | 24.5.2015 19:28 | id 90530 | nahlásit

Ano.Přímo u naší vesnice. 22.4. v neděli ráno. Zemřela čtyři mladá děcka kolem 18 let. Neskutečná tragedie :(
 
Re: VU 2493/JA
Petr Mlynár | 26.12.2015 17:52 | id 99393 | nahlásit

Čau, my se sice nebudeme znát, protože já sloužil jako hokejka na velitelské rotě 1984-86, ale znal jsem pár kluků od vedle. Zřejmě by se mohlo jednat o tvé "zobáky" : Fero Sádecký, jeho kámoš (myslím, že se jmenoval Horna, Víťa Komínek, Žerebákův řidič (takový vysoký snad Pavlík??, kuchař z divize Václavík, možná poznáš i moje mazáky nebo jejich mazáky-Honza Meloun, Bartůněk, Barák, Kacvinský, Nacházel.
Na rotě velel Jirka Pivka, zástupce mu dělal ppor. Kuneš, výk.prap. Sechter, pak tam byl ještě další "pošťák" přikoktávající se Jirka Mička.
 
Re: Re: VU 2493/JA
Ctibor | 12.1.2016 19:50 | id 100182 | nahlásit

Já byl na VR v letech 90-91. Kuneš byl za mě kpt. a dělal velitele Velitelské roty. Jirka Pivka byl major a seděl na velitelství divize ve "měste" na OSk, na které jsem jako "písmo" sloužil i já. Sechtera ani Mičku nepamatuji, ačkoliv je možné, že mi splývají s jinými "lampasáky". Byl tam nějaký nadpraporčík Valeš, který byl docela ko*ot a za nás šel do důchodu.
 
Re: Re: Re: VU 2493/JA
Dušan | 18.3.2018 15:02 | id 127406 | nahlásit

V roce 91 jsem tam na rotě dělal výkonného praporčíka.Kuneše znám rád si vypil a kolikrát mi volal na rotu večer ať zajdu sním na pivo na Bouchalku.
 
Re: Re: Re: VU 2493/JA
dušan | 18.3.2018 15:11 | id 127408 | nahlásit

A Kunešovi můžu poděkovat za to,že mě pomohl ututlat několikati tisícové manko ve skladě.Jinak by asi Plzeň Bory volaly.Palec nahoru.
 
Re: Re: Re: Re: VU 2493/JA
Ctibor | 7.9.2018 18:40 | id 131647 | nahlásit

Hmm.. tak to je dobrý. Já mu nepodal ani ruku na nádraží, když jsme šli do "céčka". S odstupem času mne to mrzí, ale on nás "štábáky" neměl v oblibě a dost mi dělal naschály. Pi*oviny typu, že mě na opušťák pustil přesně v sedm, ačkoliv dobře věděl, že mi kvůli tomu o 10 minut ujede vlak atp. Tlemil se mi do ksichtu. Neměl jsem ho rád. Tenkrát jsem se ho zeptal, proč to dělá? .. neodpověděl.. asi mu to dělalo dobře na "šulinka". ;)
 
Re: Re: Re: Re: Re: VU 2493/JA
Ctibor | 7.9.2018 18:44 | id 131648 | nahlásit

.. stejně mu to nepomohlo. Šel jsem na "stopa" a vlak chytnul v Horažďovicích. :-)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: VU 2493/JA
Dušan | 18.3.2018 16:02 | id 127409 | nahlásit

Valeš jen prudil,ale už jen dosluhoval.Taky mě chtěl poslat do basy ,že staří přišli po vycházce pozdě a já jako pomocník roty jsem je nenahlásil devěťakovi.Tak jsem mu podal šnůrky a řekl ,že mě mají na háku.Po chvíli si mě zavolal do kanclu a omluvil se ,že to nemyslel vážně,ale před vojskem mě musel seřvat.
 
Re: Re: Re: Re: VU 2493/JA
Ctibor | 7.9.2018 18:00 | id 131644 | nahlásit

Dušane.. ty jsi Dušan Štůsek, že jo? :-)
Pamatuji si tě! Tuším, že jsi odněkud v Valašska, snad Rožnov pod Radhoštěm. :-)
Byl jsi "naše" mladší "půlka". Já byl ročník s Milanem Vlasákem, "Berym" Pavlem Beránkem, "Šialenkou" Slavem z Košic, Zdenek Nepeřený ze Strakonic, Renda Gloss z Kynšperku, Michal Lehotzi z Brna atd. :-)
 
Re: Re: Re: Re: VU 2493/JA
Ctibor | 7.9.2018 18:23 | id 131645 | nahlásit

Myslím, že ti "mazáci", kteří přišli tenkrát pozdě, jsem byl já a "Marvin" (Milan Vlasák). Dodatečně se ti omlouvám :-)
Ale bylo způsobené tím, že jsme se poněkud "upravili" v hospodě Na Bouchalce a ten vůl Marvin, tam objevil o zeď opřenou ceduli "Pozor! Hraniční pásmo! Vstup pouze na povolení!" Ozval se v něm sběratelský duch a řekl, že ji musí mít. Bohužel byla přišroubovaná na trubce i s betonovým "soklem". Vážílo to celé asi metrák. Tak jsme ji dovlekli do "kasína" s tím že odšroubujeme. Zabralo nám to víc času, než jsme čekali. :-) Dneska bych to už asi nedal, ale byla to docelá dobrá prdel. :)
 
Re: Re: Re: Re: VU 2493/JA
Ctibor | 7.9.2018 21:30 | id 131657 | nahlásit

já - tenkrát desátník Jablonický + svobodník Vlasák s desátníkem Herčíkem - Maroš Herčík byl tvoje "číslo" jsme tu "značku" dovlekli :) Valeš nás strašně "zprcal". :-) ... a když se vykecal, tak mu "Marvin" říkal: "Náčelníku, půjčte mi třináctku klíč, ať to můžu odmontovat, jinak jste voják na hovno!" :-) Valeše tenkrát málem "mrdlo" :-)
 
Re: Re: VU 2493/JA
Zdeněk Domša | 3.3.2018 20:11 | id 126965 | nahlásit

sloužil jsem na VR jako velitel čety 83-84 , samozřejmě si mě budete pamatovat jako absu, kterému říkali koala. Pamatuji si Víťu komínka, se kterým jsem chodil do služby na velitelství divize, pamatuji i Sádeckého, Baráka, a také Ivana Egyeda, Arpáda SZüce řidiče divizního autobusu a spoustu hokejek , celitelem byl kpt. Pivka dobrý chlap, výkoňákem byl nrtm. mička koktavej podvraťák s ppor. Kunešem jsme chodili do hospody a on byl vždycky chudák úplně zlomenej. Byly to vcelku pohodové dva roky života. Zvláště se ženou na hotelu Fialka.
 
Re: Re: Re: VU 2493/JA
Ctibor | 26.9.2018 22:50 | id 132002 | nahlásit

Jirku Pivku (za mne už major na 2.OSk) si pamatuji velice dobře. Tykali jsme si spolu. Dobrý chlap. Celkem mu "chutnalo" a tak trochu jsem mu dělal zásobovače, protože jsem jihomoravák, vozíval jsem z opušťáku sudovku Tramín, který jsem "fasoval" u mého strýce v jeho sklepě. Kuneš byl za mne velitel roty a kapitán. Vlastně ani nevím kde je Jirkovi Pivkovi konec. Něco jsem zaslechl, že nedopadl moc dobře (exekuce a podobné věci). Ale nevím nic bližšího.. každopádně mám na tu dobu a hlavně lidi dobré vzpomínky.
VÚ 8145 Sušice rok 1957 - 59
Pavel Schneeweiss | 9.5.2015 19:30 | id 90060 | nahlásit

Kamarádi, je z Vás ještě někdo na živu?
Z těch obrázků je mi smutno.
Jaro 77-79
Drahoslav Jáno | 30.4.2015 12:41 | id 89742 | nahlásit

Ahoj kluci,kteří jste sloužili v tomto roce,zatím se mi ozval jeden kluk,a byly tam i kluci z Oravy,Puchova a hoši kteří neuměli ani slovo česky,Balog,Prekop z Puchova,dělal kulturistiku,Míka z Olomouce,z Medlova,Jurda. Nějaký Kučera,ten čichal toulen na záchodě.Ulík ze Slovenska,naš velitel čety byl Vítězslav Kittel a lampasáky napíšu příště,mějte se a ozvěte se
VU 2493/JA 89-91
Ctibor Jablonický | 27.4.2015 13:49 | id 89619 | nahlásit

Ahojka chlapi,
by jsem v Sušici na 2. velitelské rotě - VU 2493/JA. Naproti deveťárně. V letech 90-91 (po převelení z Domažlic). Jsem nastupní ročník podzim 1989. Mám doma ze Sušice pár fotek za jara 1991, zkusím je nascanovat a poslat sem.
 
Re: VU 2493/JA 89-91
Petr Kraus | 9.5.2015 23:00 | id 90074 | nahlásit

Ahoj Ctibore, sice jsme se nemohli potkat, ale je málo příspěvků lidí, kteří sloužili u 2493/JA. Já ano. V letech 1982-84. V průběhu doby jsme sídlili na dvou místech kasáren, ale ty jsi byl na třetím. Jsem z Prahy. Kdybys měl někdy chuť popovídat a zavzpomínat, můžeme se sejít a probrat naše vzpomínky. Petr
 
Re: Re: VU 2493/JA 89-91
Petr Mlynár | 26.12.2015 17:48 | id 99392 | nahlásit

Čau, my se sice nebudeme znát, protože já sloužil jako hokejka na velitelské rotě 1984-86, ale znal jsem pár kluků od vedle. Zřejmě by se mohlo jednat o tvé "zobáky" : Fero Sádecký, jeho kámoš (myslím, že se jmenoval Horna, Víťa Komínek, Žerebákův řidič (takový vysoký snad Pavlík??, kuchař z divize Václavík, možná poznáš i moje mazáky nebo jejich mazáky-Honza Meloun, Bartůněk, Barák, Kacvinský, Nacházel.
Na rotě velel Jirka Pivka, zástupce mu dělal ppor. Kuneě, výk.prap. Sechter
 
Re: Re: VU 2493/JA 89-91
Petr CH | 7.12.2017 17:01 | id 123584 | nahlásit

Zdravím chlapi znal jste někdo z Vás nprap.chotouse Horsta? Dík za info Petr CH
 
Re: Re: Re: VU 2493/JA 89-91
josef | 26.4.2018 13:45 | id 128456 | nahlásit

Zdravim vas Petre, Vaseho tatnka jsem znal, na zamku v N. Horach jsem slouzil 74-76. Uz jsem tady jednou neco malo psal. Vas otec byl dobry chlap, kvuli takovym se na vojnu vzpomina v dobrem. Na vas si vzpominam taky, byl jste jeste maly chlapec, a nekdy vas otec privedl do jidelny. Casto jsem s nim jezdil do Susice do pradelny, cestou zpet nekdy nevim u koho zastavil a rekl me a ridici V3S at pockame v hospode. Vzpominam jak me jednou vzal s vama na kopec za kostelem, a tam jsme pousteli nejake letadlo, ktere vyrobil. Taky vim, ze byl velky fotoamater. Zastavil jsem se v Nalzovkach nekdy v 96-7 nevim presne, hovoril jsem tehdy se Sykorou, a ten me rikal, ze vas tatinek pracoval v tu dobu pro nejakou bezpecnostni sluzbu. Rikal taky ze kpt. Svoboda zemrel na infarkt. Nevite co dal dela nebo delal rtn.Cech, ktery byl s vasim otcem velmi kamaradsky. Na 2493 vzpominam rad. Co je nyni se zamkem? Majitel to chce asi prodat a asi to neni tak snadne. No mejte se hezky a budte zdrav. Josef
Marťo
D.H. | 17.3.2015 12:31 | id 87798 | nahlásit

Máš pravdu Marťo , úplně mi to vypadlo z paměti, že pak Luboš šel na ČTZ . Jako skladník měl vcelku veget.
Jo na ČTZ A ČOT , tam měli veget podle nás na RR.
Opatruj se . Čau Dušan.
 
Re: Marťo
Antonín Šůstek | 17.3.2015 13:41 | id 87801 | nahlásit

Zdravím,zaslal jsem nějaké foto na email (D.H.)
 
Re: Re: Odpověď
D.H. | 17.3.2015 15:02 | id 87802 | nahlásit

Díky kamarade Tondo , já šel do civilu na podzim v r.88 . Viděl jsem foto a děkuju moc . Některé kluky jsem poznal i když byli mladší ročníky, pamatuju Flidra,Knýře,Kunce ... o víkendu zašlu fotky na uveřejnění .Trvá to tak asi 3 tydny než se zveřejní.
Takže díky ještě jednou . Je vidět, že už v r. 89 to byo značně volnější protože mi skoro vše fotili tajně .
Čau Dušan.
87 - 89
Radek Štrombach | 3.2.2015 15:47 | id 85663 | nahlásit

Ahoj bojovníci , byl jsem rota ZAS 87 - 89 náš velitel roty kpt.Kubáň , útvaru Hanuliak a bláznivej politruk Kalfas půl roku na rotě pak v kotelně , nemáte chlapi někdo nějaké fotky a v kotelně jsem byl s Heřmánkem křestní už nevím byl to jak se řikalo můj půlročák tak se ozvěte .
 
Re: 87 - 89
D.H. | 5.2.2015 07:33 | id 85745 | nahlásit

Čau Radku,
já sloužil na "radiovce" 86-88 a vím, že z naší roty v kotelně sloužil od nás Míra Kobrle , pořad cvičil v civilu se věnoval kulturistice . Tak tebe jsi nepamatuju . Občas jsme se chodili do kotelny sprchovat ,jelikož na rotě netekla teplá voda.Jinak se ZAS roty si ještě pamatuju Petrželu, to byl dobrý chlapík a taky Tomaše Lebedu takového rebela. Tak čau D.H. fotograf zmizelého útvaru 8186.
 
Re: Re: 87 - 89
Radek Štrombach | 11.2.2015 08:21 | id 86059 | nahlásit

Ahoj hochu ty jména mi něco říkaj hlavně Lebeda v kotelně jsem byl asi půl roku se svým mazákem než šel do civilu byl to slovák takovej blonďák asi ten Míra ale jméno si už nepamatuju a na rádiovce jsem byl jako mladej chvíli jako radista a pak na ZAS no a pak až do konce vojny v tý kotelně a pamatuju jak jste se k nám chodili koupat vždycky 3x zvonek , znáš třeba z mého ročníku z rádiovky Jardu Šrámka taky tvůj mladej ten ke mě pak taky chodil.Nemáš nějaké foto nás v kotelně fotil jeden absík a fotky nám nikdy neposlal.
 
Re: Re: Re: 87 - 89
D.H. | 11.2.2015 11:17 | id 86066 | nahlásit

Čau chlape,
Jardu Šrámka znám , šel do civilu jen o půl roku později naš náš ročník .Bohužel všechny fotky co mam k dispozici jsou zde na webu. Nic víc nemam , to spíš zjistit jméno toho ce Vás tehdy fotil a zkusit ho nějak kontaktovat. Míra Kobrle nebyl slovák, byl někde z čech asi , už nevím opravdu je to dávno. Zatím čau D.H. fotograf zmizelého útvaru 8186.
 
Re: Re: Re: 87 - 89
J.Lehejček | 14.2.2015 17:01 | id 86228 | nahlásit

čau Radku,
já byl na rádiovce a Jarda šrámek byl vedle na pokoji byl to myslím řidič a byl snad z Nymburka i já chodil k tobě do sprch na kotelnu.
Jirka
 
Re: Re: Re: Re: 87 - 89
Radek Štrombach | 15.2.2015 10:36 | id 86250 | nahlásit

Ahoj chlape super stará vojno ale myslím že J. Šrámek je z Prahy jako já a pamatuješ na Heřmánka co byl semnou v kotelně .
 
Re: Re: Re: 87 - 89
Antonín Šůstek | 15.3.2015 23:00 | id 87737 | nahlásit

Zdravím tu všechny,ten absík jsem já a fotky nějaké mám také,můžu zaslat.Jména si docela vybavuju tady při čtení příspěvků.Byli jsme tam (88-89) čtyři absíci - Jirka Buroň z Ostravy,? Kuřil z Kyjova a Marián Masnica někde od Makova.Z ostatních mě napadají Binčík,Jankůj,Knýř,Flídr,Petržela,Baloga,Týnovský, Štěpnička..Zatím zdar.
 
Re: Re: Re: Re: 87 - 89
Radek Štrombach | 18.3.2015 16:13 | id 87837 | nahlásit

Ahoj chlape to jsem rád že tu jsi fotil si nás v kotelně , jestli máš ty fotky tak je prosím pošli díky.
 
Re: 87 - 89
Martin Hrůza | 11.3.2015 22:16 | id 87526 | nahlásit

Ahoj chlapci...jen pár opravných detailů. Mirek Kobrle byl náš ročník pocházel ze Žacléře z Krkonoš,ale bohužel už není mezi námi. Luboš Šrámek byl ze Slaného a ten druhý Šrámek toho si tak matně pamatuji,ale to byl mladší ročník...pouze shoda jmen a Radku tebe jsem si okamžitě vybavil,ale dnes už vypadáš asi jinak....,ale to my všichni...zatím ahoj.
 
Re: Re: 87 - 89
Radek Štrombach | 12.3.2015 14:33 | id 87550 | nahlásit

Ahoj hochu omlouvám se ale vůbec si tě nemůžu vybavit , nemáš nějaké foto z vojny já nemám nic.
 
Re: Re: Re: 87 - 89
Martin Hrůza | 12.3.2015 22:36 | id 87578 | nahlásit

Něco mám pokusím se časem něco dát na stránky.
 
Re: Re: Re: Re: 87 - 89
D.H. | 13.3.2015 07:39 | id 87582 | nahlásit

Ahoj Marťo (Hrochu) , maš dobrou paměť na jména , máš pravdu Luboš Šrámek z "rádiovky" nebyl nikdy v kotelně , pokud si pamatuju byl řidič. Mrzí mne , že Míra Kobrle už není mezi náma.
Jinak jestli chceš foto co máš klidně pošli na můj email a já se postarám, o uveřejnění ! Opatruj se chlapče .
S pozdravem Dušan.
 
Re: Re: Re: Re: Re: 87 - 89
Martin Hrůza | 14.3.2015 21:49 | id 87674 | nahlásit

Ještě Dušane jedno upřesnění Luboš sice byl řidič,ale pak byl na čtz jako skladník náhradních dílů v autoparku.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: 87 - 89
Vladislav Bílý | 26.3.2016 06:48 | id 103141 | nahlásit

Ahoj Martine,pamatuješ na skupinu Corpus,jak jsme drtili v kině a na ASUT v Klatovech?Naše grupa-Hroch,Mucha,Lasló.Zvukaře nám dělal fajn kluk ale už si nevzpomenu jméno.Jednou jsme taky hráli na MDŽ gumám,to bl nářez.Rád na to vzpomínám.Měj se.Láďa z Ostravy..
 
Re: Re: Re: 87 - 89
Rudolf Scholtz | 20.6.2016 14:35 | id 105918 | nahlásit

No nazdár, to som rád, že sa niekto ozval z našej party :-D . Jasne že si na to všetko spomínam, aj ako Kalfas zvalil regál s džúsmi pri tom šantení, keď sme hrali Tublatanku :-D Zvukára robil Palo Záborský.
Ako žiješ? Si ešte v Ostrave. Bol som tam zopár krát, býval som u známeho vo Frýdku. Škoda že som nemal na teba kontakt. Ešte stále mám tú kazetu, čo sme nahrali.
 
Re: Re: Re: 87 - 89
Martin Hruza | 9.10.2017 12:45 | id 121453 | nahlásit

Nazdar Ladiku! Já tady moc nečtu a tak jsem na to až dnes přišel. Rád vzpomínám jak jsme brnkali.Dodnes mám naše nahrávky uložené. Ten zvukař byl Pavel Záborský alias Zibir.
VU 5352 : 1989-1991
Fero | 26.12.2014 19:25 | id 83087 | nahlásit

To boli časy.Veliteľ nadp.Križ. lampasáci Šotola, Lariš,Vištiak... Musil bol už kapitan. Samozrejme nesmiem zabudnúť na Vencu a jeho Buchalku a na nočne vyjazdy na Rok. Ako sme sa to hlásili? Dozorny lesíček? Ďakujem za fotky.Rad som si zaspominal...
 
Re: VU 5352 : 1989-1991
Zdeněk | 29.12.2014 10:39 | id 83216 | nahlásit

Tak to jsme Fero válčili spolu.Můj velitel čety byl por.Filner.
 
Re: VU 5352 : 1989-1991
boris | 7.4.2017 13:42 | id 115658 | nahlásit

Keď počujem Šotola prvé čo ma napadne je NATOM, alebo si už odvykol to hovoriť?
lebo v časoch 84-86 to natom hovoril v jaždej vete natom aspom 2-3krát natom...
 
Re: VU 5352 : 1989-1991
Peter | 5.12.2018 16:13 | id 133468 | nahlásit

Kříž - cholerik a blázon, Šotola predposratý plechový generál, Lariš a Musil prvotriedni opilci. Stratený rok v živote. Celkom ma potešil podľad na rozpadnuté kasárne.
Radivka 1978-1980
Milan Kadlec | 16.12.2014 12:11 | id 82403 | nahlásit

Zdravím všechny od VÚ 8186,
byl jsem na podací stanici za mjr.Krška a Tesaře v 78- 80 jaro.
Ozvěte se někdo kdo sloužil v té době ,kluci s Pardubic,Slovenska apod.
Dík M.K.
 
Re: Radivka 1978-1980
Drahoslav Jáno | 27.12.2014 21:33 | id 83143 | nahlásit

Ahoj , sloužil jsem tam v letech 1977 až 1979 jaro a zznal jsem kpt. Kršku, byl tam tehdy velitelem útvaru . Já jsem tam sloužil u ČTZ a náš velitel byl mjr. Tvrzický. Byl tam i protivný kpt.Slobodník . Jezdil jsem V3Eskou , jezdili jsme na střelby do Železné Rudy a na pivo na Bouchalku ..napište , rád se podělím o vzpomínky , D.J.
 
Re: Re: Radivka 1978-1980
Miroslav Janša | 4.4.2015 17:10 | id 88656 | nahlásit

Ahoj
já jsem sloužil taky 77-79 jaro u 8186,tak bych Tě měl znát.Byl jsem u TO.Cimru jsme měli na radiovce a ČTZ měla cimru naproti.
 
Re: Re: Re: Radivka 1978-1980
Drahoslav Jáno | 18.4.2015 16:36 | id 89313 | nahlásit

Ahoj Mirku,doparoma,tebe znám,jeli jsme spolu vlakem do Sušic a ty jsi jezdil AV8 TATROU a Jan Novotný jezdil hasičskou tatrou.Pokud vím,tak jsi bydlel u Luny ve Výškovicích.Napiš mi na mail,čus Drahuš
 
Re: Re: Re: Re: Radivka 1978-1980
Drahoslav Jáno | 18.4.2015 16:39 | id 89315 | nahlásit

Moje mailova adresa-d.jano@seznam.cz
 
Re: Re: Re: Radivka 1978-1980
Drahoslav Jáno | 9.5.2015 09:56 | id 90048 | nahlásit

Ahoj chlapi,škoda,že se ozval jen jeden spolubojovník.Sloužil jsem u ČTZ 77-79 jaro. Pamatuju si v přijímači na Hocmana, myslím,že byl četař ze Slovenska.Taky jsme se chodili sprchovat do kotelny. Pamatuju si jak jsme byly na Roku pro chlast a někdo nás vymáknul tak jsme museli všichni nastoupit,celá rádiovka a mluvil k nám mjr.Krška a říkal...i ta kráva má dost...a museli jsme všechen chlast vylít do kanálu.Mám nějaké fotky tak je tady dám.Jinak tu byly mjr.Ptáček,kpt.Slobodník,nprap.Horák,jezdil jsem s ním do Horaždovic do čistírny,Zinke,kpt.Tvrzický,do Klatov jsem jezdil s prasatama na korbě na jatka s Fedorem,dole pod kasárná byla prasečárna,to bylo maso pro nás.,Fedák alias kofola,Míka a mjr.Holý myslím,že se tak jmenoval,měl na starost autopark.Znal jsem tam kluky,Čech,Novotný,Šoustal,Mika,Prekop,Ulík,Kittel ,Balog,Pokorný jezdil s UAZem,RichterŘešátko,Kopecký,Čaba,Lének,Jurda,Klim oš,ještě kluk z Topolčan,jezdil s Gazem.Pamatuju si,jak jsme jeli do Rimavské Seče na žnovou brigádu a řepnou do Jabkenic,kousek od Staré Boleslavi.Tak zatím kluci ahoj a ozvěte se někdo.
 
Re: Radivka 1978-1980
vrn | 2.11.2015 12:24 | id 96753 | nahlásit

To neni mozny, na podacce delal v 79r n a podzim nejaky Cihak.
Mel snad tatu na genstabu v Dejvicich - bohuze kdyz to mel za par tak se neco spatnyho stalo.
čtz 1987-1989
petr seifert | 3.12.2014 22:10 | id 81878 | nahlásit

Ahoj všem. Sloužil jsem na čtz, vozili jsme spoustu lampasáku, byl jsem tam jen asi na 3 měsíce převelen z Klatov od tanku. Bylo to někdy v létě 88, to už si nepamatuji. Bylo nás tam převeleno z klatov asi 5.Dobře si pamatuji na Dušana Kouru, pak tam byl nějaký svk.Lackovič nebo tak nějak a jeden kluk z Evaně u Libochovic. To jen kdyby náhodou,si to přečetli. Jinak jsem tam byl se ženou na motorce a dalo se těžko poznat, že tam byli kasárna. opatrujte se válečníci.Už si ani nevzpomínám na velitele roty,ale dnes vím,že to byl jeden z nejlepších lampasáku pod kterýma jsem sloužil.
Čogley Peter
Čogley Peter | 15.10.2014 16:58 | id 80112 | nahlásit

Pozdravujem Vás vsetkých,slúžil som pod Kalichom na radiovke od jesene 1981-1983. Velil nám npor Lehotský Franto krycie meno. Ano na Fedora si dobre pamatam kuchyna v porovnaní s inými VU super ! A kdo sa so mnou vtedy toho účastnil? viem že rangers výcvik v prímači zahajil des. Kus od Kladna či severu čiech ha,ha mojim velitelom družstva bol Jirko.......z Prostejova a kolegovia v zbrani Krištof,J.Vaneček Krišanda F,T Ragula, Les, a neviem si viac spomenut.....Mikeš ten jazdil podačku V kasárnach som bol viackrát a tak potvrdzujem, už len kopa kamena ale strelnica pred vchodom do kasína ešte stála.Taktiež som tam stávil jedno nedelné predpoludnie v roku 2008 v spomienkach... ahojte
 
Re: Čogley Peter
tonyro1sk | 8.3.2018 08:57 | id 127139 | nahlásit

počuvaj lajdaku, ešte mi dlhuješ 1 radler a borovičku..za to že si prišiel z pš-ky , ale frčku dali mne...asi za trest a už sa to so mnou viezlo....naozaj sme boli výborná partia vtedy....my prešovčania a zvyšok sveta...spojári..ozaj to tvoj syn to fláka na futbalovom ihrisku v trenčíne? prečo si mu nevysvetlil ako som to hral ja...bol by v ajaxe dnes.. čau tony rogula,
 
Re: Re: Čogley Peter
Peter Cogley | 19.8.2018 19:06 | id 131169 | nahlásit

ahoj Tono,po dlhšom čase som zabludil na tieto stránky.Minuly rok som bol vPO a mal vela volneho času a tak ma napadlo navštivit F Krišandu. Aj sa mi ho podarilo zohnat troska sme pospominali. Ten den sa TI muselo štikat....ano futbalista je moj syn...
Bateria RVD
Ikavec | 29.9.2014 08:31 | id 79545 | nahlásit

Ahoj chalani,ja som slúžil pod kalichom v 80tom roku ale to bol útvar 5352 mali sme v kuchyni na starosti táckareň,velil tomu FedorBol som v kasárnach zastavený vela krát naposledy pred mesiacom a nestojí už ani jedna budova,vskutku to bol smutný pohlad,ešte pred 10timi rokmi som sa prechádzal v base,kuchyni,dokonca prespal v spacáku na deveťárni.Inak fajn spomienky.
1989
vaclav kos | 14.8.2014 13:23 | id 78114 | nahlásit

zrovna v ponďeli jsem se tam byl podivat a skoro jsem brecel i kdyz jsem tu byl jen 7 mesicu
Ahoj Šedo
Libor Pokorný | 10.6.2014 20:46 | id 75789 | nahlásit

Čau Šedo,to jsem rád že jsi napsal. Václav dá vědět termín kdy se sejdeme.Tak se měj fajn.Bylo by dobrý kdyby dorazil i Karel,to on to Vašek domluví.
Tak zatím Libor.
 
Re: Ahoj Libore
D.H. | 15.7.2014 13:08 | id 77100 | nahlásit

Všechny si Vás pamatuju, Šedu , Vaška Šubu , i Karla Němečka . (ten výrok Karla : Mě z toho flákne ! nejde zapomenout). Asi se mne nepamatuješ byl si řidič osadky R4AT a velitel družstva byl nějaký Miro Hučko někde ze Slovenska . Taky si pamatuju Vaška Š. jak zpíval : Už nejsem volná!" a odchazel do basy (asi za nějakou blbost) . Jo je to dávno a tehdy nám lehko nebylo. No nic opatrujte se . Fotograt zmizelého útvaru8186 D.H.
 
Re: Re: Ahoj D.H.
vašek Šuba | 15.7.2014 14:58 | id 77101 | nahlásit

Ty iniciali mi moc neřikaji ale asi tam snama sloužil byl to boj.Vbase jsem byl kvůli ručni diskusi se Skútrem s autoparku.Jinak panove v Sušici 16.8. v hospodě na Pekarně. Zdravim všechny Vašek
 
Re: Re: Re: Ahoj D.H.
D.H. | 17.7.2014 13:08 | id 77161 | nahlásit

Vašku mrkni na dobové foto, a iniciály dosaď :) .
Nemáte nějaké dobové foto z vašeho ročníku? Těch dobových fotek, je tu zoufale malo !!! Jinak váš ročník, šel do civilu o půl roku dříve než ten náš (podzim86/88). S pozdravem D. H.
 
Re: Re: Re: Ahoj D.H.
Poky | 26.7.2014 14:16 | id 77490 | nahlásit

Ahoj a beru na vědomí generale,akorát ještě napiš přibližnou hodinu,to by bylo dobrý. Tak na brzkou viděnou.Libor
 
Re: Re: Re: Ahoj D.H.
Juraj Bohačik | 1.11.2014 23:05 | id 80718 | nahlásit

Venco Suba stari kamarat z Moravy spominam si na neho a tito ho ajpozdravujem:-)
 
Re: Re: Re: Re: Ahoj D.H.
vaclav.šuba | 14.11.2014 17:46 | id 81149 | nahlásit

čau juraji zdravi te venco z moravi.dobre si na tebe pamatuju je už nevim odkud jsi byl presne
 
Re: Re: Re: Re: Ahoj D.H.
Jaroslav Drugda | 25.3.2016 18:13 | id 103118 | nahlásit

Ahoj Juro! 628 Jarda D.
 
Re: Re: Ahoj Libore
Libor Pokorný | 26.7.2014 14:39 | id 77491 | nahlásit

Ahoj Dušane,to víš že si tě pamatuju,ještě nejsme takoví staříci. Mám za to že jsi byl nějaký čas v naší osádce.Několikrát jsem mluvil u Velvar(on tam kousek bydlí) s Petrem Jirotkou(řidič OT),byl to Váš ročník myslím. Tak zatím čau Libor.
 
Re: Re: Re: Ahoj Libore
D.H. | 29.8.2014 13:57 | id 78551 | nahlásit

Tak jsme rád, že jsi si vzpoměl ! Tak co jaké bylo setkání v Sušici? Povedlo se? Taky by jste sem mohli dát nějaké foto se setkání. Jirotku si samozřejmě pamatuju snad se mu daří dobře.
Tak se opatruj, zatím čau Dušan.
 
Čau Dušane
Libor | 28.11.2014 19:23 | id 81710 | nahlásit

Díky za optání,odpovídám poněkud zpožděně ale přeci. Setkání v. Sušici se povedlo,prošli jsme se po půdě kasaren,zavzpomínali,usedli do několika restaurantů-škoda že Bouchalka byla zavřená(rekonstrukce). Tak se opatruj čau.
 
Re: Re: Re: Ahoj Libore
Juraj Bohačik | 1.11.2014 23:01 | id 80717 | nahlásit

ahoj Libore Jirotka myslimbol mlady po Gobernacovi ...ja som bol tiež vodiš Všotu OT-64 ...
 
Re: Ahoj Poky
vašek šuba | 2.8.2015 12:37 | id 93275 | nahlásit

letos je sraz u Šedy ve Vinični Lhote 16.8 to je neděle přijede i Karel
radiova rota 1989
Jaroslav Pecík | 2.6.2014 20:00 | id 75452 | nahlásit

Ďakujem chlapci, pekne som si zaspomínal, skoro aj zo slzami. Peto Binčík mi zabavil moju plastovú pištoľ, s ktorou som ho ohrozoval, keď som rukoval. Paľo Páč, Rudo Adamička, Robo Slivka, Libor Basler poručík,Pepo Osadník. Na konci vojny mi dal do knižky veliteľa čaty, lotor, ale dobrý chlap. Supráci Jankuj, Jaro Šramek.... Na konci vojny som mal ruku v sádre. Túto debatu som tu našiel čistou náhodou, super.
 
Re: radiova rota 1989
peter bincik | 5.6.2014 22:53 | id 75593 | nahlásit

neda mi nereagovat jaro na tvoj prispevok je vela okamihov na ktore si clovek uz nepameta je to super ze aj tvoj prispevok mi pripomenul prezite casy na vojne. inac mam kontakt na milana jankuja. budem sa tesit na dalsie prispevky
 
radiova rota a provozní rota 1969 - 1971
Rajsigl Oldřich | 10.6.2014 15:24 | id 75780 | nahlásit

Zdravím všechny spolubojovníky z VÚ 8186, bez rozdílulet. Přečetl jsem si vaše vzpomínky, a se vším všudy souhlasím. Vojna v těchto kasárnách, paráda.
Napsal jsem o ni knihu, pod názvem "Vojín Sígr", aneb v Sušici, nebojovali jen Amíci. V knize je srandy kopec, a vzpomínky na Cuknera, Bajčího, Duchka, Ptáčka, a samo že na Fedora a jiné lampasáky.
Na Vojensko.cz jsem poslal sadu opravených obrázků, všech důležitých budov kasáren VÚ 8186, ale nezveřijnili je, zatím.
Takže, nezapomeňte, kniha "Vojím Sígra, a obrázky kasáren. Budovy jsou skoro jako nové.
Mějte se všichni prima. Vojně zdar. Nazdar!
 
Re: radiova rota
PETER SOBOTA | 9.12.2014 06:53 | id 82085 | nahlásit

Zdravim ta tiez som bol narukovany v Susici,krasne mesto a okolie.Nikdy nezabudnem.Bol som tam cele 2 roky 1966 az 68.Druhy rok som bol nacelnikom SRS,tj.stala radiova stanica.Tie postavy nasich velitelov,ktore spominas si dobre pametam .Bajciho ,Polaka,Pekarika,Kononova,Fedora,Cuknera Novaka s ktorym som mal"dobre vztahy",ale aj z divizie Skalicky a Tazky.Samozrejme aj na velitela nasho Pistu Malovca _Mordie pri tem chlapi.Mozno niektori tam uz aj neboli za Tvojich casov,ale spomenul som si na nich.Tvoju knihu som necital natrafil som nahodou.Zdravim TA.Peter Sobota
 
Re: Re: radiova rota
Jiří Vondřejc | 9.12.2014 19:04 | id 82117 | nahlásit

Zdravím Tě Peter Sobota s dotazem,zda s Tebou sloužil Ladislav Podlužanský z obce JAROK,okr.Nitra.Laco narukoval jako Ty 1966 do posádky Sušice,v civilu byl elektrikářem.Později byl převelen na Rozvadov.Hledám jeho kamarády,pokud si na něj vzpomínáš,napiš mi na jvondrejc@seznam.cz.Zdraví JV,v tu dobu sloužící v Lacově obci Jarok.
 
Re: Re: Re: radiova rota VU 8186
PETER SOBOTA | 9.12.2014 19:26 | id 82119 | nahlásit

Zdravim Ta Jirko,bohuzial nepoznal som ho mozno preto,ze sme neboli v blizsom kontakte.S pozdravom Peter.
 
Re: radiova rota a provozní rota 1969 - 1971
PETER SOBOTA | 2.1.2015 18:35 | id 83462 | nahlásit

No,rekonstrukcia kasaren OK,ale kniha totalnyprepadak.To snad nemyslis vazne.Spozdravom P.S.
 
Re: radiova rota a provozní rota 1969 - 1971
PETER SOBOTA | 2.1.2015 18:36 | id 83463 | nahlásit

No,rekonstrukcia kasaren OK,ale kniha totalnyprepadak.To snad nemyslis vazne.Spozdravom P.S.
 
Re: radiova rota 1989
Václav Kos | 14.8.2014 16:30 | id 78121 | nahlásit

pamatuješ si i na mě? pak Láda Budil Petr Hanzlík ten byl na čtz Láda Frýzek ten byl pak na zas
 
Re: Re: radiova rota 1989
pecik jaro | 4.8.2015 20:56 | id 93371 | nahlásit

m yslim,že si bpl taký spravny ksichťak s velkym nosom.čo je s tými chalanmi čo si ich tam spomenul,dik čau
 
Re: Re: Re: radiova rota 1989
vaclav kos | 7.3.2016 10:28 | id 102412 | nahlásit

Vůbec netusim co s nima je jen vím o Petrovy hanzlikovy ten je někde v ceske lipe ne já neměl velky nos já ho měl placatej říkali jste mi boxer :-)
 
Re: Re: Re: Re: radiova rota 1989
jaro pecik | 2.11.2018 21:01 | id 132755 | nahlásit

zdravim vas borci..kto ma pozna nech napiše
Údiv
Tonda | 5.5.2014 17:30 | id 74317 | nahlásit

Já žasnu, jak jste v takhle zarostlých kasárnách mohli konat ZVS? My jsme v Přerově na Želatovské vytrhávali na buzeráku trsy trávy mezi panely a vy jste žili jak někde v lese...
 
Re: Údiv
Petr Kraus | 6.5.2014 14:10 | id 74354 | nahlásit

Dodnes Tondo vzpomínám (jako Pražák) na tu krásnou přírodu okolo, čistou hvězdnou oblohu, bílý sníh v zimě, rozkvetlé louky hned za bránou. V Sušici se mi líbilo, ne na vojně, ale prostředí města. Chtěl jsem tam žít a pracovat, ale nějak to nevyšlo, takže zůstávám Pražákem... Petr
radiová rota-elita jaro 86-88
Libor Pokorný | 10.4.2014 18:07 | id 73285 | nahlásit

Ahoj bojovníci,kdo by si nepamatoval ty dva roky prázdnin,tehdy jsme nadávali,dnes vzpomínáme na ty hezký chvíle.Pro Vernera-velitel roty byl npor.Déduch,jistě si vzpomínáš parkovali jsme ty naše V3sky v jedný garáži s Pavlem Březinou.Zdravím všechny,hlavně áčkaře Karla Němečka,Vaška z Dunajovic a (šedu)Sedláčka.
Libor.
 
Re: radiová rota-elita jaro 86-88
Jirka Lehejček | 11.4.2014 18:30 | id 73320 | nahlásit

Ahoj Libore,
zdravím tebe a všechny z tvého ročníku nikdy nezapomenu jak mi od tebe přistál chleba se sádlem na hlavě protože jsem ti nedonesl i polévku.krásné časy co ?
Jirka L
 
Re: Re: radiová rota-elita jaro 86-88
Libor Pokorný | 12.4.2014 22:29 | id 73357 | nahlásit

Ahoj chlape,to bylo zřejmě v rámci výcviku(fakt si nevybavuju,asi se omlouvám),to víš těžko na cvičišti-lehko v boji,jak se ti to určitě hodilo.Byl jsem se na místě činu podívat před rokem,ty fotky jsou fakt aktuální,navíc jsem jel uvnitř kasáren od autoparku směrem k buzeráku kolem velkých hromad hrabanky kterou tam asi skladují na prodej.Jinak taky díky,že jste to tady založili, mějte se fajn. Libor.
 
Re: radiová rota-elita jaro 86-88
Juraj Bohačik | 1.11.2014 23:13 | id 80719 | nahlásit

ahoj bojovnici zdavimŤa Libor ...haha spominam na Deducha aj na Hatalu Haha.....a stary kámoši Verner a Pavel a vedla vašich V3sok stal môj OT-64....pozdravujem
 
Re: Re: radiová rota-elita jaro 86-88
Libor | 28.11.2014 19:33 | id 81711 | nahlásit

Ahoj Juro,to jsi tedy překvapil že jsi to tady našel až z dalekého Slovenska.Doufám že se ti daří dobře,taky jsme na tebe v Sušici zavzpomínali,taky jak jsme šli tu Sušickou 50. To byl vejšlap.Tak zatím,měj se fajn! Libor.
susice 1986-1988
vaclav suba | 8.4.2014 14:48 | id 73183 | nahlásit


bojovnici tak kdo si vzpomina na nas rocnik nemecek sedlacek pokorny ganderak hanus mihal mucha a spol.
jinak erete ten spagi se jmenuje rendl
 
Re: susice 1986-1988
Libor Pokorný | 12.4.2014 22:42 | id 73358 | nahlásit

Pane,soudruhu,pane četaři Václave Šubo,tak jak to vidíš v srpnu že by jsme se sjeli v Sušici? Dejte vědět hoši-všichni co jsme v kontaktu a tady na stránkách bychom se mohli sejít a pokecat.
Pozor,rozchod!!
 
Re: Re: susice 1986-1988
Luboš Sedláček | 16.4.2014 18:42 | id 73515 | nahlásit

ahoja Líbo, dostal jsem tip od Vaška tak to prohlížím, srdce se mi zastavuje, husí kůže naskakuje, když vidím kde jsem byl rok a půl. Štáb a heslo : My jsme elita a ostatní jsou jelita:. Doufám, že přijedeme i se Stenlym Kulhánkem
 
Re: susice 1986-1988
Juraj Bohačik | 1.11.2014 23:19 | id 80721 | nahlásit

Venco zdravim ŤA ..ja som o trošku strarši ročnik ale všetkych vas pamätam ....pozdravujem vas....:_)
Výročí
Petr Kraus | 28.3.2014 19:41 | id 72822 | nahlásit

Tak dnes 28.3.2014 je to přesně 30 let, co jsem spolu s dalšími spolubojovníky opuštěl kasárna U kalicha v Sušici. Vzpomínal jsem na to. Je to už tak dávno a byli jsme tak mladí....
Radiová rota jaro 1986 - podzim 1987
Werner Erret | 9.3.2014 11:42 | id 71927 | nahlásit

Zdravim všechny válečníky ze Sušice,uplně se mi zastavilo srdce,když jsem viděl tyto vzácné fotky,vše se člověku začne vracet.Sloužil jsem na rádiovce,útvaru v tu dobu velel kpt.Duda,jestli se nepletu,politruk mjr.Kalfas,hroznej k---t,na rotě sloužil Tatár,Hatala a velitel kpt. ?,už si nepamatuju.Se mnou na rotě Pavel Březina,Ríša Šmakal,Aleš Kratochvíl...............,víc nevím,rád bych se na tyto místa opět vrátil.Moc děkuji tomu,kdo tyto místa takto zdokumentoval,je to super.Kolikráte jsem si říkal,jak to tam asi dnes vypadá,ještě jednou,velké díky.
 
Re: Radiová rota jaro 1986 - podzim 1987
Juraj Bohačik | 1.11.2014 23:26 | id 80723 | nahlásit

Aj ja zdravim všetkych bojovnikov ....vykoňaka Riška (letoleto miiii),maleho Pavla...Aleša...a samozrejme Wernera ...asi na mńa zabudol ....:-)
 
Re: Radiová rota jaro 1986 - podzim 1987
Strouhal Martin | 15.9.2015 20:15 | id 94909 | nahlásit

Zdravím všechny spolubojovníky ze Sušice sloužil jsem na Rádiové rotě v roce1984-1986.Po přečtení jmen Pavel Březina,Ríša Šmakal jsem si z novu vzpoměl na svá vojenská léta.Poslední rok jsem sloužil jako výkoný prap.Akorát při jménu mjr.Kalfas mi pořád běhá mráz po zádech.V Tankovém praporu-Roman Zkamene je proti němu anděl.Do Sušice zajedu skoro každý rok a je opravdu neuvěřitelné jak to tam dokázali zdemolovat.Ještě jednou Vás všechny moc zdravím
Sušice 1981-82
Luboš Šulc | 23.2.2014 21:08 | id 71337 | nahlásit

Všechny účastníky této diskuze zdravím a moc děkuji za zveřejnění fotek. Strávil jsem u pípáků jeden rok, na který docela rád vzpomínám (i když jsem na něj tehdy strašně nadával). V době 1981 -82 jsem dělal knihovníka. O Fedorovi, na kterého vzpomínáte, se tehdy říkalo, že jeho kuchyně je nejlepší v celém západním okruhu. Jiná jména, Tesař, Malkovský, Novák, (oba byli politruci)...
Díky za oživení vzpomínek
vzpomínky na stráně pod kalichem
Pavel Prchal | 12.2.2014 22:16 | id 70775 | nahlásit

Nedá mi to, a taky musím zavzpomínat na své vojenská léta v Sušici.Byl jsem tam v roce 1982-1983 na jeden rok jako velitel čety (absík, špagát) v ZAS rotě. Z furťáku si pamatuji na velitele kpt.Šlemara, velitelé rot Lancoše a Lehotského,npor
Križa a Dudu, por Šuhaje, nprap Horáka a další. Ze svých "spolubojovníků" potom Jožu Bulku,Kose, Sedláčka,Šimečka,Fialu a další. Hlavně ale na svého kolegu velitele čety Zděnka Missbacha. Vzal jsem si k ruce pár fotek z tohoto období a určitě by se mi vybavila i další jména.Ani s odstupem času si nemyslím, že to byl zbytečně ztrávený rok života.
O vycházkách jsme chodili na veřeře do hotelu Fialka nebo Svatobor. V létě jsme se chodili koupat na koupaliště a běhat podle Otavy. Sušici jsme díky službám v pořádkové docela slušně prochozenou.
Nádherná "panoramata" z kopce Svatobor, když jsme tam stáli s vysílačkou co by záložní místo při cvičeních. Byl jsem tam naposled cca v roce 1998 a 2003 a to už byly kasárna v pokročilém stupni rozkladu a prostorem se proháněli pseudo vojáci a stříleli po sobě kuličkama.Myslím si, že taková devastace materiální i duševní, nebyla ani za socialismu.Za posledních 25 let bylo zničeno tolik hodnot a přitom se o tom vůbec nemluví.
Vy, kdo jste "chránili spánek ostatních" ve stejném odbobí a na stejném místě, zavzpomínejte v dobrém se mnou, popř. se ozvěte. Dnešní mládež to nechápe a buťme rádi, že chápat nemusí.
 
Re: vzpomínky na stráně pod kalichem
Petr Kraus | 15.2.2014 11:22 | id 70881 | nahlásit

Ahoj spolubojovníku, zaujalo mě, že jsme byli v Sušici ve stejné době, já byl zde na vojně mezi podzimem 1982 a jarem 1984. Takže jsme se museli potkávat. Sloužil jsem v četě radiolokačního průzkumu ČRLP, byli jsme v té druhé budově od brány, sloužili jsme i na hlásce, která byla téměř u brány. Sušici jsem měl rád, vzpomínám na vycházky do okolí, na chození do kina i na to, že jsem chtěl v Sušici zůstat i po vojně, najít si práci, bydlení. No dál žiji v Praze..
Vzpomínám na tu dobu s nostalgií...
 
Re: Re: vzpomínky na stráně pod kalichem
Pavel Prchal | 19.2.2014 13:22 | id 71096 | nahlásit

Určitě jsme se potkávali.V kasárnách v jídelně, na bráně - míval jsem služby jako pomocník dozorčího útvaru. A nebo ve městě - sloužil jsem služby velitele pořádkové hlídky a i jinde. Já sloužil u spojovacího praporu, ty zděná budova hned nad jídelnou. Podle fotek z roku 2013 jsou budovy už jenom historií. Přitom by areál určitě šel využít i pro něco užitečného, musela by ale být nějaká snaha. Letos mi snad už konečně podaří najít čas a do Sušice vyrazím. To abych viděl na vlastní oči dílo zkázy.
 
Re: Re: Re: vzpomínky na stráně pod kalichem
Petr Kraus | 19.2.2014 16:30 | id 71102 | nahlásit

Bydlím v Praze a i já bych se rád do Sušice zase někdy podíval. Mohli bychom se domluvit, bylo by lepší jet zavzpomínat s někým, kdo má podobné zážitky. Manželku to moc nebaví, když jí něco o vojně vyprávím..
 
Re: Re: Re: Re: vzpomínky na stráně pod kalichem
Jirka Lehejček | 20.2.2014 17:13 | id 71137 | nahlásit

Kluci když pojedete do Sušice rád se k vám připojím a přijedu tam také i když jsemtam nedávno byl, ale spartou záložáku a pamětníků je to fakt lepší
všechny
zdravím
Jirka lehejček
 
Re: Re: Re: Re: Re: vzpomínky na stráně pod kalichem
Pavel Prchal | 12.8.2014 09:13 | id 78057 | nahlásit

Tak jsem tam o víkendu byl. Zmizel zbytek budov a to bez zůstatků. Zbyly jen garáže v autoparku a hromady sutě z budov rot. Areál pomalu zarůstá náletem a lebedou. Možná, že by se našly i nějaké houby.Takže už zbyly jen vzpomínky.Našel jsem nějaké fotografie z období 1982/1983, tak až bude čas, tak je zde umístím.
Možná, že nějaké setkání by se dalo uskutečnit pomocí televizního pořadu "Pošta pro tebe".
PP
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: vzpomínky na stráně pod kalichem
Jožo Šuba | 28.7.2016 16:14 | id 107073 | nahlásit

Ahoj Pavel,ja si ťa pamätám iba matne ale tvoje spomienky a mená už áno hlavne meno Kos,Šimeček,FialaSedláček mi vela pripomenulo lebo to boli môji mazáci ale zabudol si na vykoňáka z Bratislavy Jana Daráža. Ja som prišiel do ZAS-ky z PŠ-ky na jar 83 a na jeseň 84 som išiel do civilu. Ďakujem že si napísal tie mená lebo normálne po tých rokoch som na nich zabudol. A Jožo Bulka bol tuším tiež z BA...
VÚ 8166 Sušice
Bartušek Luboš | 12.2.2014 08:52 | id 70743 | nahlásit

Ahoj hoši!Vy jste proti mně hrozně mladí,ale zkusím to,třeba se někdo chytne.Sloužil jsem v roce 1971-73 v Sušici u PS,ale na vašeho Fedora si velmi dobře pamatuju.Sloužíval "lítačky",že je to pravda?Ale o něj mi nejde.V tom samém roce jako já,sloužil u vašeho útvaru můj spolužák z Berouna Milan Cingr.Zajímavé bylo,že jsme se nikdy v té Sušici nesetkali a vlastně ani potom.Slyšel jsem,že po návratu do civilu brzy zemřel.Vzpomenete si na něj někdo???Děkuju za případnou odpověď.L.Bartušek-Plzeň.
 
Re: VÚ 8166 Sušice
Bartušek Luboš | 22.2.2014 18:33 | id 71267 | nahlásit

Mrzí mě,že nikdo nereagoval na můj dotaz.Nevěřím,že tu není nikdo,kdo v udaných letech sloužil u vašeho útvaru a mého kamaráda znal.
 
Re: VÚ 8166 Sušice
Miroslav Skalský | 24.7.2014 08:27 | id 77424 | nahlásit

Sloužil jsem na r.rotě jaro72 až září 73.Spal jsem sním na cimře.Tuším že to byl takový flegmatik.Zdravím a snad se někdo další ozve.
 
Re: Re: VÚ 8166 Sušice
Bartušek Luboš | 24.7.2014 08:36 | id 77425 | nahlásit

Nazdar příteli!Ani jsem nevěřil,že se někdo ozve.Přeci jenom je to už pár měsíců,co jsem to psal.Proto jsem rád,že reaguješ.Přesně jsi Milana vystihl-byl to takový flegmouš.Asi to byl i důvod,že jsme se v té Sušici nikdy nesetkali.Ale špatný kluk to nebyl!Po vojně jsme se každý rozeběhli někam jinam a já ho už nikdy neviděl.Až po hrozně letech,na srazu naší školy v Berouně,mi spolužáci řekli,že zemřel.Škoda ho!Ani nevím,co mu bylo,na co zemřel.Každopádně ti děkuju za reakci a měj se fajn!Zdraví tě Luboš.
 
Re: Re: Re: VÚ 8166 Sušice
Václav | 24.7.2014 11:10 | id 77427 | nahlásit

V Sušici jsem dosluhoval vojnu červenec-říjen 1973 na RTZ.Vzpomínám svob.Punčochář,voj.Glasa klempíř,ostatní jména si nevzpomínám i když podoby vidím,např. kotelník malý vojáček stale si zpíval.
5352 1984-86
Boris | 10.2.2014 10:11 | id 70640 | nahlásit

Nazdar spolubojovníci.V diskusii padlo meno Fedor známy to náčelník kuchyne. Poviem vam jedno ja som vozil pplk Šimeka náčelníka RVD a preliezol som sním všetky okolité blízke aj vzdialené kasárne a jedlo čo varilo u nás pod Fedorovým velením nám mohli závidieť všetci. Spomeniem mená tých našich alkoholik kpr Tylšar do neba volajúci ko..t toho dnes stretnúť asi sa neudržím. spojarom velil npor na meno si neviem spomenúť, s tým sa dalo ak sa Tylšar nepozeral, prieskumákom velil mladý nadrojmaster, ten bol v pohode, prieskumákom velil týpek čo v každej vete hovoril NATOM tak sme ho aj tak volali.... K pestrofarebnému koloritu týchto kasárni patril Kofola bol to taký cigáň čo sa motal po atoparku.
Z velitelstva si rád spomínam na férového spojovacieho náčelníka kpt. Oleára.
 
Re: 5352 1984-86
boris | 10.2.2014 21:30 | id 70675 | nahlásit

spomenul som si doma. spojarom velil por.Musil
 
Re: 5352 1984-86
VAŠEK S. | 17.3.2015 18:16 | id 87806 | nahlásit

Ahoj ,sloužil jsem 1984-86,můj velitel čety byl por. Musil a veliteli útvaru jsme říkali tatík. Já byl řidič skotu. Museli jsme se tam potkat,jsem tu náhodně tak se nějak ozvy. Od vojny jsem viděl jen Ládu Myslíka ,což mě dost mrzí.
Vašek
 
Re: Re: 5352 1984-86
Zdeněk | 29.3.2015 14:29 | id 88316 | nahlásit

Neměl ten skot náhodou číslo 888 ?Na baterce byl jenom jeden.
 
Re: Re: 5352 1984-86
Martin Roztočil | 9.6.2015 23:31 | id 91064 | nahlásit

Ahoj to jsi byl Ty co jsi ze Zdeňkem Musilem při poplachu bez výjezdu "vyrazili" do Klatov?
M
 
Re: Re: 5352 1984-86
boris | 7.4.2017 13:50 | id 115659 | nahlásit

soubusto ty mne neser... lebo prídem do Kaplic, alebo si zle pamatám....
mne sa ozval David Oleg a pala potkanyho som vypátral.....
daj telefon 0905 636339
 
Re: Re: Re: 5352 1984-86
boris | 7.4.2017 14:12 | id 115660 | nahlásit

ježíš, zdeneček vybavil si mi vidím ťa ako volakedy slobodník v okuliaroch....
 
Re: 5352 1984-86
Martin Roztočil | 9.6.2015 23:28 | id 91063 | nahlásit

Ahoj Borisi a ostatní...
Byl jsem tam s vámi v 85/86. Zdeněk Musil měl rádiovou četu a já spojovací četu. Myslím že byl nakonec v Táboře jak pplk.Průzkumnou četu měl Roman Sýkora, Meteo Petr Kříž. Výkonný prap. Petr Turek. jako řidič si asi pamatuješ na Mariána Pravdu a Karla Moravce... Na Tebe si já pamatuji... Včera jsem byl nahoře a prošel jsem si celý areál a hledal baráky kde jsme nějakou dobu žili a něco prožili...
Bylo by dobře kdyby se ozval i někdo další...
Martin
 
Re: Re: 5352 1984-86
boris | 7.4.2017 14:16 | id 115661 | nahlásit

David Oleg robí u dráhy a stretol Tylšara ako robí koloťuka na stanici....
RR 1987-1989 jaro
Martin Hrůza | 1.2.2014 23:19 | id 70209 | nahlásit

Nazdar spolubojovníci ze všech ročníku a především Jirku Lehejčka můj ročník. Také rád vzpomínám pánové byl jsem se v Sušici podívat v roce 2010 a to ještě vše stálo a natočil jsem pár záběrů na kameru i když je pravdou.že vše už bylo v katastrofálním stavu. Jinak po vojně za mnou jezdil Petr Baborák a Petr Šafránek,ale najednou jak když utne a od roku 1995 už jsem je neviděl. Párkrát jsem si napsal s Jardou Teimlem a setkal se s Lubošem Šrámkem...mimo jiné Luboš má hospodu na Mácháči, Pamatuji si také velitel roty když jsme nastoupili kpt.Deduch studenej čumák po něm nadpr. Hatala takovej janek a por. Tatár. Brzák byl zástupce velitele útvaru. Politruk mjr. Kalfas pěknej h***l a podpor. Kotrba ten byl dobrej. Velitel parku Petr Kříž ten byl super a samozřejmě nadprap. Vaifuter nebo jak se to píše dobrej poděs,ale machr. Fedora si pamatuju výbornej kuchťa a když si pamatuju na ty dvoje sešitý trenky,který nosil,protože na jeho figuru bylo těžko něco sehnat tak se směju ještě dnes. Pak si pamatuju ještě nadpor,Fedák ten byl velitel myslím čtz, Tenkrát nám lehko nebylo,ale vzpomínky dnes nostalgické. Pánové zatím se mějte!
 
Re: RR 1987-1989 jaro
Jan Fedák | 17.2.2014 12:41 | id 70989 | nahlásit

Ano, ten velitel ČTZ - tak to byl můj táta, jinak vše zde psané - potvrzuji. Dnes do rodné Sušice jezdím za moki maminkou a sestrou-k její rodině. Bývalá kasárna jsou již plná zcela jinými baráky a v nich jiné inštituce. Kdeže zvostala bývalá sláva spojovacího praporu 8186 Sušice. Zdravím všechny bývalé vojáky/současné pamětníky.
 
Re: RR 1987-1989 jaro
Petr Safranek | 21.4.2014 14:17 | id 73767 | nahlásit

Ahoj Marto hrochu.Starnem a musime se sejit.Ty fotky kasaren jsou uzasne vzpominky.Marto sejdem se.Moc me stve ye nemam kontakt na P.Baboraka.Byl mi ya svedka.Ja byl M.Belkovi na svatbe to byl mazec.Jinak P.Kicura,P.Zaborsky,M.Sachtr,P.Flidr.
 
Re: Re: RR 1987-1989 jaro
Martin Hruza | 9.10.2017 13:38 | id 121454 | nahlásit

Cau Peto. Posli kontakt na sebe.
Je mi do plaču keď vidím tú skázu
Michal | 3.1.2014 23:45 | id 68809 | nahlásit

Slúžil som tam ako veliteľ čaty na rote ZAS v rokoch 79 až 82. Veliteľ práporu pplk. Krško potom mjr. Tasař Ivan, veliteľ roty npor. Križo Štefan po ňom Juraj Lancoš. Na rádiovej Marián Lehocký. Spomínam si aj na starého Fedora bol to vinikajúci kuchár, Jozefa Nováka, Ladislava Zinkeho. Čendu Plachého Ludvu Krála, Pištu Karaczoniho, p. Kartákovu, Honzu Fedáka, Miku, Malkovského, Rakušana, Holého, Ptáčka, Pěničku, Vencu Žáčka. Slúžilo sa tam veľmi dobré.
 
Re: Je mi do plaču keď vidím tú skázu
Rosťa | 5.1.2014 13:51 | id 68889 | nahlásit

Sloužil jsem na provozní rotě v letech 1970-1972. V roce 1971 přišel z učiliště v hodnosti poručíka Ivan Tesař a dělal velitele první čety provozní roty. Z uvedených jmen znám z té doby Ptáčka, Malkovského, Fedora, Zinkeho a Kartákovou. Byl jsem se tam podívat v době, kdy byly budovy ve stádiu rozkladu.
 
Re: Re: Je mi do plaču keď vidím tú skázu
slávek | 9.5.2016 14:46 | id 104509 | nahlásit

Musím Tě Rosťo opravit, a to v tom, že poručík Tesař byl u útvaru o něco dřív. Já jsem narukoval v říjnu 70 a on byl velitel čety ( výcviku, přijímače ). Jinak na všechny ostatní , které zpomínáš, si pochopitelně pamatuji.
 
Re: Re: Re: Je mi do plaču keď vidím tú skázu
husar | 16.5.2016 15:07 | id 104724 | nahlásit

Husar,Benada,?
 
Re: Re: Re: Je mi do plaču keď vidím tú skázu
Rosťa | 27.5.2016 19:56 | id 105087 | nahlásit

Máš pravdu, spletl jsem si jména Pluhař a Tesař
 
Re: Je mi do plaču keď vidím tú skázu
Jan Fedák | 9.1.2014 14:54 | id 69129 | nahlásit

Velký pozdrav. Já si taky pamatuji tyto lidičky a oni si pamatují mě - byť jsem byl malý špunt - tehdy. Nevím jak ostatní jsou-li mezi živími ale táta již bohužel není mezi námi (zemřel 22.6. 1997). Sám jsem jí zasvětil 24 let. Dnešní AČR je již zcela jiná armáda. Stálé zdraví Těm, kteří žijí a pevnou vzpomínku Těm, kteří ji nejsou s námi !!!
 
Re: Je mi do plaču keď vidím tú skázu
Ján Krešák | 17.1.2014 11:35 | id 69481 | nahlásit

Slúžil som v r.80-82 pri VU 2493JA, útvar, ktorý bol súčasťou kasární nad mestom, v súčastnosti vidím podľa dobových fotiek, už nie je vidno budovu, ktorá bola v blízskosti radiovej roty, ale podľa zachovaných fotiek poznávam priestory kasárne, kde som sa pohyboval pol druha roka, po prevelení s poddôstojníckej školy a prijímači u VU 3851 v Trenčíne. V týchto kasárňach som si odkrútil VZS pod velením por. Adamka a rtm. Keliše. Chodili sme do služieb strážnych v objektoch kasárne a aj na divíziu do mesta. Potajme sme chodili na pivo do dediny Rok. Ostali pekné spomienky, ale je škoda, že priestory pomaly pustnú a zarastajú prírodou.
 
Re: Re: Je mi do plaču keď vidím tú skázu
Petr Kraus | 26.1.2014 23:04 | id 69917 | nahlásit

Zdravím Janko, to jsem rád, že jsem našel tvou reakci, už jsem také chtěl psát. Já jsem sloužil u VU 2493JA od podzimu 82 do jara 84 (předtím poddůstojnická škola v Nitře), takže jsme se asi minuli. Por.Adamko nám velel a ještě por.Růžička. Nesloužilo se tam špatně.. Ale byli jsme mladí..
Jsem z Prahy, v Sušici jsem byl několikrát, naposledy asi před 4 roky, kasárna jsou zarostlá, naše budova je zbořená, byl jen takový ten tesko barák a ty šly první dolů. Dost často jsem chodil na velitelství k pplk. Vyžrálkovi psát na stroji (mám ekonomku), jinak jsem velel štábní V3Sce. Napiš někdy... ještě můžeme zavzpomínat. Zdravím i ostatní pamětníky kasáren v Sušici.
Petr Kraus
 
Re: Re: Re: Je mi do plaču keď vidím tú skázu
Ján Krešák | 23.1.2015 14:08 | id 84593 | nahlásit

Ahoj Peter, je pekné, že aspoň niekomu pripomeniem krásne chvíle na ktoré s nostalgiou spomínam. Ty si aspoň videl tú skazu na vlastné oči, tak si si mohol zaspomínať na tie časy ZVS. ja som mal len možnosť cez tie fotografie zistiť kde sa to všetko podelo a do akého stavu dostalo. dnešná technika umožňuje aspoň prstom na myši pri počítači sa presúvať po miestach kde sme niekedy chodili, či už ako vojaci ZVS, alebo aj v čase osobného voľna na pivo do reštaurácii Bouchalka, atď. Ďakujem, že si sa ozval.
 
Re: Re: Re: Re: Je mi do plaču keď vidím tú skázu
Ján Hajdučák | 6.2.2015 17:57 | id 85831 | nahlásit

Ahoj Jano, ja som slúžil 2493 od januára 86 do marca 87 , bol som osobný vodič pplk. Vyžrálka a pplk. Kážu a pplk. Kukrechta a ich podriadených. Bolo tam super, boli to dobrí chlapi, mal som tam veľa kamarátov, medzi nimi aj ,,hokejky", ktorý hrávali 2.ČNHL. Videl som fotky, veľmi ma potešili aj keď je to úplne iné ako kedysi. Z nášho ročníka sme sa po vojne dohodli, že sa niekedy stretneme, ale nikdy sa nám to nepodarilo až na stretnutie s Radkom S. z Moravy.
Týmto by som chcel pozdraviť všetkých, ktorí tam so mnou slúžili
 
Chcel som sa tam ešte aspǒn raz za života pozrieť..
Luboš Polák | 1.2.2014 20:14 | id 70198 | nahlásit

ale už nie je načo. Nádherné spomienky zostanú.... Slúžil som tam v r. 1989-90 ČOT v čase " zamatovej revolúcie" veliteľ bol Osadník, Šištík prápora Čenda Plachý. Naozaj len a len krásne spomienky, vytriezvenie zo zmeny režimu došlo po " rozkradačke" nazvanej kupónovej privatizácia .
 
Re: Je mi do plaču keď vidím tú skázu
Gerda | 31.3.2015 14:29 | id 88421 | nahlásit

Já byl na ZAS rotě v roce 78-79. Pamatuji na tyhle jména : vel.útvaru mjr.Krško, kpt.Slobodník alias Frankie, velitel roty npr.Pluhař alias Bacil, po něm to myslím vzal Križo. Mým velitelem byl potom por. Mečiar. Na Čendu Plachého, Krále a ostatní si také pamatuji.
A jako správného vojáka(díky Královi) mi zavřeli 4 dny před civilem na 14 do basy. Tak se chlapci,když šli domu se přišli se mnou do basy rozloučit.
Zrovna byl pohřeb gen.L.Svobody, tak se netočilo ani pivo, tak jeli do civilu střízliví.
Jinak si na tu dobu rád zavzpomínám.
zalozak
cat.stary | 1.1.2014 11:45 | id 68671 | nahlásit

sluzil som tam v roku1976.vel.nprap.mares
Ahoj Dušan
Rudolf Scholtz | 22.12.2013 14:49 | id 68014 | nahlásit

Ahoj Dušan, pamätáš sa na naše služby na "stálici " - teda SRS? Aj Honzo Triebe, ktovie , kde je teraz. Ty si odchádzal do civilu pol roka pred nami. Aj Jáhlo -Lehejček s nami chodil na stálicu. Rád si spomínam na tie roky na vojne. Dušane som rád, že som toto našiel. Ešte sa mi ozval Martin Hrúza.
Ináč dobré fotky :-D
 
Re: Ahoj Dušan
D.H. | 22.12.2013 20:38 | id 68054 | nahlásit

Ahoj Rudo,samozřejmě,že se na tebe pamatuju a moc dobře.To bylo nějakých služeb na SRS co jsme spolu odsloužili.Vzpomínám ,že jsi byl výborný radista.Na Martina Hrůzu mám email, a občas si napíšeme.To stejné platí i J. Lehejčkovi.Letos jsem byl v mistech kde jsme spolu vojenčili a už vše lehlo v prachu.Už kromě autoparku nestojí nic. Z naší roty je jen hromada suti.Jak se maš ty stará vojno?Můj email je dusanhaska@seznam.cz.Hezké svátky ti přeju čau Dušan(desátník v záloze).
 
Re: Ahoj Dušan
Jirka Lehejček | 4.1.2014 10:53 | id 68817 | nahlásit

Ahoj všem jsem rád , že se hlasí další kámoši aj zo slovenska na Rudo si pamatuju moc dobře i na Martina Hrůzu.přeji vám všem hodně štěstí a zdraví v novém roce 2014 a doufám že nás bude přibívat a že se sejdeme a pokecáme.
Jirka
 
Re: Re: Ahoj jiří
Werner Erret | 9.3.2014 18:06 | id 71939 | nahlásit

Jirko,prosím Tě,sháním kontakt na majitele pekárny v Sušici(viděl jsem ho v televizi)sloužil se mnou na radiové rotě v letech jaro 1986 - podzim 1987,určitě si mne bude pamatovat,byl tenkrát špagát,ale moc hodnej kluka nějaká Libuše Janoušková,pracovala v té době na mandlu,děkuji moc i jenom za odpověd,zdraví Werner z Jirkova.
Vzpomínka
Josef Holenda | 13.12.2013 14:11 | id 67637 | nahlásit

Je milé vidět místa,kde jsem trávil 18 měsíců v letech 1974-1976 u VU 2704.Byl jsem zavzpomínat asi pře sedmi osmi lety a už to bylo takové poničené.Naše rota byla zbourána,vše zarostlé.Sloužil jsem i na ošetřovně,ta ještě stojí.Velitelem byl nprap.Myslík(alias LOKO).Z kamarádů vzpomenu na p.Kožucha,který pak zůstal Sušici nastálo.Pěkné.Hezký den.Vzpomínám rád.
Holenda.
 
Re: Vzpomínka
Ján DVORAN | 10.9.2016 17:23 | id 108243 | nahlásit

Nastupil som VZS D73 z totho VSSŠ Poprad a potom vlastná vojna.Štruktúra RR, SR. TO a ČTZ. Bolo tam fajn i keď v lete 74 som bol prevelený k 6186 do Kro-
měříže, Zažil som krásnu Šumavu ako i krásnu Hanú.
Boloi sme v Sušici dobrá partia a rád spomínam. Veleteľ V.Novák,Duchek,Roučka Šembera Hoffman Marc, Kartáková Kononov,Tesař Zinke Tvrzický,Macháň
Pluhař, Volmut.Černega,Kysela,Melichárek, Plachý,Fe-
dor,Dočkal, Novotný, Fedák,Malkovský,Novák,Štepánek
Veľmi rád sai spomínam na všetkých a najmä na cvičenie v máji 74...
vu8186 1987-1989
peter bincik | 21.11.2013 18:32 | id 66804 | nahlásit

rad si precitam spomienky na susicke kasino . hladam kontakt na Milan Jankuj bol so mnou na spojdielni . inac zastupca velitela pre techniku npor. Karol Suhaj na dielni boli hodnosti uz neviem Kuzelik , Sistik . v kuchyni bol ten tlsty Fedor , tiez si spominam ze na namesti bol koncert skupiny ocean a mi sme tam robily akoze poriadkovu sluzbu.Boli to pekne casy
 
Re: vu8186 1987-1989
Ľuboš Polák | 1.2.2014 21:05 | id 70199 | nahlásit

Peter ani na váš odchod do civilu sa nezabúda , ako Vám ešte aj zo Šrámkom prepínalo pár dní pred odchodom do civilu keď sme prišli s Pš Poprad.... inak potom po vás len pekne spomienky...
 
Re: Re: vu8186 1987-1989
peter bincik | 9.2.2014 22:07 | id 70632 | nahlásit

som uplne prekvapeny z toho ze niekto si tak perfektne spomina na tie uz tolko rokov stare zazitky rad by som poprosil o kontakt na teba lubos ja si len hmlisto spominam na vas prichod na utvar len viem ze ste boli oddeleny na extra izbe co u nas pri prichode na utvar nebolo my sme boli este v ten den hodeny na izby asi preto nam prepinalo o com pises . inac dakujem za tuto spomienku. peter
dotaz
chotus petr | 13.10.2013 15:25 | id 65324 | nahlásit

ahoj neznal jste někdo cca v roce88az89 nprap.chotuose z kasaren u kalicha byl u kuchařů ale netušim v jaké funkci ještě tam byl tusim prap.martin boček a mjr novak byli převeleni z vu 2493 nalžovske hory všem předem diky za info
 
Re: dotaz
D.H. | 12.11.2013 13:47 | id 66492 | nahlásit

Ahoj Petře,
nprap. Chotouse si nepamatuju.Byl jsem v Sušici 86-88.Za mne byl v kuchyni nprap.Fedor nebo tak nějak.Velitel utvaru byl kap.Hanuljak ,politruk mjr.Kalfas.Velitel naší RR byl npor. Hatala .Mjr Novák to mi něco říká, ale určitě to nevím. Vše si již nepamatuju!!!Na štábu si ještě pamatuju mjr.Brzáka to byl dobry chlap.Zatím čau D.H. fotograf zmizelého utvaru VÚ 8186 .
 
Re: Re: dotaz
lada | 1.12.2013 03:00 | id 67195 | nahlásit

ja tam byl také chvili když zemreli 2vojaci nocni koupani . . .zabil je blesk . . .měli jsme potom zakaz vycházek . . .a delal jsem na stabu službu . . .hanuliak si vzpominam . . .byl jsem tam na prelomu roku85 a 86 . . .setkani mládeže a byl tam i ministr zahranici CSSR Bohuslav Chnoupek . . .slovak . . .na navsteve Susice . . .ja jsem se po letech jednou jednou v noci tam vratil byl kousek od Susice . . .spal jsem v noci v lete na navsi pod zříceninou hradu je znamej . . .Rabi . . .
 
Re: Re: Re: dotaz
Oleg | 12.2.2014 08:15 | id 70742 | nahlásit

Ahoj, ti kluci se jmenovali Marian Pravda[SK] a ....Moravec? Údajně šli na Rok pro pívo a tak dopadli. Byli z útvaru 5352 co byl nad hřištěm nad rádiovou rotou.
Pánové fotky perfektní ale je to již těžko k poznání.
Byl bych rád, kdyby se někdo, kromě teda Borise se kterým jsem v kontaktu, z tzv. "Velitelské baterie "VÚ5352 někdo ozval.
 
VÚ 5352 velitelská baterie
Martin Roztočil | 9.6.2015 22:51 | id 91057 | nahlásit

Ahoj,
Moravec byl myslím Karel, oba byli řidiči, v ten osudný den "šli večer" na vodácké tábořiště k železničnímu mostu v Sušici. Byla prý velká bouřka (já měl zrovna dovolenou) ... a vraceli se po hrázi, v místě kde je trafačka... Já byl na VÚ 5352 (Spojovací četa) 85/86>
Velitelem byl nadpor. Jiří Tylšar, velitel rádiové čety por. Zdeněk Musil, průzkumná četa Roman Sýkora, Meteo Petr Kříž... výkonný Petr Turek z Horažďovic.
Byl jsem nahoře včera večer. Z budov stojí už jen Střelnice v troskách a garáže nahoře, kde se zdá, že je autoservis...
Budu rád když se někdo z velitelské baterie ozve jedno kdy tam sloužil...
MR
 
Re: VÚ 5352 velitelská baterie
Zdeněk | 18.6.2015 11:10 | id 91336 | nahlásit

Roky 90-91.Velitel útvaru František Kříž,velitelé čet Šotola,Filner,Vanta,výkoňák Laryš.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: VÚ 5352 velitelská baterie
Martin Roztočil | 23.6.2015 13:42 | id 91616 | nahlásit

Dík Zdeňku za reakci, z nich jsem znal jen Kříže a to v době kdy byl poddůstojník a velel Meteo četě...
M
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: VÚ 5352 velitelská baterie
Alexandr Rosak | 18.8.2016 17:02 | id 107690 | nahlásit

Ahojky vsichni z 5352,jelikoz jsem se pred tydnem vratil z dovolenky po sumave,tak jsem nemohl nenavstivit nasi Susici a podivat se kde jsem slouzili v roce 1981-83.Dēs,bida,utrpeni...,dokonce jsem to nemohl ani najit!.Z naseho rocniku tam se mnou byli:Jan Ambrož,Mira Dobrovsky,Standa Cap,hokejka Kveta Foltyn,Pavel Kuželuh,,Standa Jung,Jožko Orolin,Milan Prudek,Vlada Volek,Standa Mačala,Olda Scheinflung,Jiri Vacha a nezapomenutelnej Roman Vencl.Z mladsich rocniku co si pamatuji uz jenom Milana Žaka a hokejku Kaju Slepičku.Dustojnici zustavaji stejni z vlakna Martina R.Zapomnel jsem vzpomenout na kpt.Oleara,to byl PAN dustojnik!!!!
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: VÚ 5352 velitelská baterie
Pavol Skokan | 2.9.2016 12:10 | id 108010 | nahlásit

Ahoj Martin,
Pozdravujem, aj všetkých ktorí slúžili na VU 5352, hlavne Vaška Soubustu a Honzu Lajera :-)
Martin, ak si bore pamatam, tak si mal ako "absik" na starosti spojárov.
Slúžil som v rokoch 85/87 (jeseň). V prvom roku som bol v rádiovej čate por. Musila, ale druhý rok som bol výkonný praporčík, zaškoloval ma Peter Turek z Horažďovic, ktorý bol výkonný praporčík predo mňou.
Peter ppor. Peter Kříž sa neskôr stal veliteľom batérie a kpt.Jíří Tylšar odišiel na divíziu.
PS
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: dotaz
Roman Drábek | 27.4.2016 21:18 | id 104185 | nahlásit

Nazdar hoši..Marian s Karlem šli do kempu za holkama,Marianovi jsem jel na pohřeb,vozil jsen uvazem pplk.Šimka.Možná jsem to převzal po Borisovi ale nejsem si jistý.
 
Re: Re: Re: Re: Re: dotaz
boris | 7.4.2017 14:24 | id 115662 | nahlásit

uaz po mne asi nie, moj končil a išiel na GO ale moj nastupca mal pripravený nový, alebo generalkovaný kus.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: dotaz
boris | 7.4.2017 14:33 | id 115663 | nahlásit

ešte ma napadá ty si išel na prvé cvičenie zo Šimekom v povndelok na ktroré som mal ísť ja a po návrate v stredu som sa mal prezliecť do civilu a odísť...
lenže mne sa už nikam ísť nechcelo a UAZík sa zahadne pred týmto cvičením pokazil bodaj by aj vydržal beď som s ním v parku skákal z montažnej rampy.....
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: dotaz
lada | 1.12.2013 03:13 | id 67197 | nahlásit

na divizi jsem často slouzil a zatapel v kamnech . . .Hanuliak blondak . . .me jednou nacapal na posteli u neho v kancelari a taky jsem tam cumel na televizi . . .byla tam v kancelari blondýna v uniforme . . .te jsem taky pritapel . . .rok 85a86 a ke konci roku jsem byl premisten do Kdyne a ocad do civilu87 podzim . . .puvodne jsem narukoval k PSZnojmo . . .podzim 85 . . .vycvik 3mesice Breclav 30km od bydliste . . .takova je politika v mem pripade . . .
 
Re: Re: Re: dotaz
Jarda D | 7.10.2014 16:38 | id 79799 | nahlásit

Ta blondýna v uniformě byla poručík Kartáková a kouřila marsky... :)
 
Re: Re: Re: dotaz
Miroslav kout | 29.12.2016 14:12 | id 111945 | nahlásit

Slouzil sem v kdyny 86-87.byl sem ridic otecka.civil podzim 87nasluhoval sem 2mesice.kout, kopculiak,apsm
 
Re: Re: dotaz
lada | 1.12.2013 03:21 | id 67198 | nahlásit

Pokud si vzpominam Hatala zahorak ze Gbelu ukricanej me velil . . .videl jsem ho na Nivách v Bratislave po dlouhych letech mozna se vratil na Slovensko . . .nevim . . .
 
VU 8186
J.Papoušek | 13.12.2013 15:10 | id 67640 | nahlásit

Ahoj, mohu prispjet vzpominkou z let 69-70: Novákové byli dva - velitel praporu mjr.Novák tehdy asi 45 let a děvče pro všechno ppor.Novák kolem 30tky. Pamatuju ještě mnoho dalších jmen ale ti už tam asi v roce 86 nebyl - jen mne překvapilo, že stále sloužil v kuchyni Fedor.
Mám nějaké černobílé fotky z 1970 - nic moc kvalita ale jako vzpomínka to funguje. V případě zájmu mohu poslat. Zdravím JP
 
Re: VU 8186
m.p. | 26.12.2013 21:44 | id 68366 | nahlásit

pplk.novák byl velitel čtz
 
Re: Re: VU 8186
petr | 31.12.2014 13:54 | id 83323 | nahlásit

myslite pplk Standu Nováka?
 
Re: Re: Re: VU 8186
m.p. | 31.12.2014 14:26 | id 83327 | nahlásit

Ne pplk.Novák byl Josef. Na čtz jsem byl 1991až 1992.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: VU 8186
Jiří Malík | 23.5.2017 21:28 | id 117412 | nahlásit

Sloužil jsem u VÚ 8186 67-69 jako řidič u ČTZ, velitel mjr.Ptáček. Byl jsem řidičem velitele útvaru mjr.Nováka, který útvar převzal v r.68 po pplk.Malovcovi. Jako řidič mjr.Nováka jsem měl také nastarosti úklid jeho kanceláře, kde jsem si vždy odpočinul v křesle a zakouřil si jeho cigarety,kouřil tehdy letky. Pokud jde o p.Kartákovou, ta byla tehdy rotná, její bratr byl Zinke. Rád se do Sušice vždy vracím.
 
Re:lapiduch
Hubka Václav | 24.3.2018 12:27 | id 127575 | nahlásit

Ahoj,
říká ti něco jméno Tibor Varga - Čalovo u Komárna ?
Byl to můj mazák jako lapiducha.. v roce 68/69.
Spal jsem s ním na ošetřovně.
Zda ano, ozvi se.
 
Re: VU 8186
Josef Šesták | 27.2.2018 13:39 | id 126808 | nahlásit

Sloužil jsem v r.84-86 na ZAS jako řidič ,mám zájem o nějaké fotky, jsem z Českého Krumlova.
 
Re: Re: dotaz
Rajsigl | 12.5.2014 07:09 | id 74587 | nahlásit

Dobrý den, pane Haška,
sloužil jsem v těchto kasárnách také, ale o 20 let dříve. Můžete se mi prosím ozvat, ohledně fotografií.
Děkuji. Rajsigl
P.S.
No, a pokud se chcete pobavit, kupte si moji knihu "Vojín Sígr", je o vojně v těchto kasárnách, a Fedora, Nováka jsem zažil osobně. Viz. kniha.
 
Re: Re: Re: dotaz
odpověď na Váš dotaz | 12.5.2014 08:21 | id 74589 | nahlásit

Vážený pane Rajsigle,
když mi dáte na Vás kontakt , klidně se Vám ozvu . A děkuji za Váš typ na knihu . Popřípadě mi napište na email dusanhaska@seznam.cz . Pokud chcete rád Vám pomohu . S pozdravem D . H .
 
Re: Re: Re: dotaz
petr chotous | 31.12.2014 14:35 | id 83330 | nahlásit

Zdravim kde se dá sehnat zminěná kniha já pana S nováka znal už jako ditě nicméně můj otec pod nim sloužil na vů 24|93 Nalžovské Hory poté co zámek zrušily tak je přesunuly do sušice ke kalichu Vů ???? odtamtud jšel do důchodu a posléze umřel diky za info Chotous Petr syn
 
Re: Re: Re: dotaz
petr | 29.5.2016 08:10 | id 105138 | nahlásit

dobrý den, nesloužíl jste náhodou na vu 2493 Nalžovské hory?
 
Re: dotaz
josef | 3.6.2014 02:55 | id 75471 | nahlásit

na Chotouse si vzpominam. Bylo to v 2493 N. Hory -vycvikove stredisko kucharu. Byl jsem tam v letech 74-76, tehdy byl velitelem utvaru kpt. Svoboda. Chotous byl dobry kuchar a celkem ferovy chlap
 
Re: nprp chotous sušice
petr chotous | 12.10.2014 19:08 | id 79973 | nahlásit

dobrý den Josefe jsem rád že si na mého otce zde někdo vzpoměl , jsem jeho syn ,Otec v roce 94 umřel po témeř 30ti leté službě v čsla a ačr byl doopravdy dobrý kuchař na 24 93 v době kdy jste tam vojančil byl jsem malý špunt chodival jsem tam na oběby do dustojnické jidelny přesne si to tam dokáži vybavit jako by to bylo včera . přeji Vám vše nej Chotous Petr -syn
 
Re: Re: nprp chotous sušice
Roman Frejlach | 24.11.2014 18:55 | id 81563 | nahlásit

Zdravím. Sloužil jsem v letech 83-85 v Nalžovských Horách. Vašeho otce jsem znal velmi dobře - měl jsem ho rád. Já nebyl kuchař, ale sloužil jsem u DS PHM pod prp. Heleiem. Na zámku byl ještě nprp (myslím) Boček a kpt Novák. Tam jsme se stravovali a bydleli. Byl jsem se tam podívat v roce 1997 - bylo to už vše spustlé. Na zámek mně pustil nějaký správce a tak jsem si to tam prošel. Zažilo se tam spousta srandy i pěkných průserů. To by bylo na móc dlouhé vypravování :-). Mějte se pěkně. Snad se tam ještě někdy podívám. Nashle. RF
 
Re: Re: Re: nprp chotous sušice
petr ch | 31.12.2014 14:10 | id 83325 | nahlásit

zdravím no pepa hlelei byl náš soused. byl podivat ale nepoznal jsem celou vesnici důstojnici co pišete už nežiji .Já žiji v současné době v Praze tak tam jezdim jen na hřbitov jinak můj mail je gripen@centrum.cz jinak autopark je k nepoznáni změněný
 
Re: Re: Re: nprp chotous sušice
Petr Chotous | 7.12.2017 17:19 | id 123585 | nahlásit

Zdravím měl bych na vás prosbu bylo by možné naskenovat nějaké fotky z více 2493 N Hory díky moc Po tatínkovi moc fotek nezbylo sháním je dost těžce vím že otec takto fotil celé ročníky dík moc Petr syn
 
Re: Re: Re: Re: nprp chotous sušice
GP, Liberec | 19.4.2018 13:28 | id 128324 | nahlásit

Dobrý den.
Jmenované důstojníky (Novák, Boček, Chotous) si velmi dobře pamatuji. Sloužil jsem pod nimi na VÚ 2493 Nalžovské Hory od 1983 do 1985.
Byl jsem jedním z vojáků ZS, kteří se starali o chod zámku. To že už nežijí je mi líto. Byl jsem se podívat na zámek, ale pohled nic moc. Vše je zanedbané a zpustlé.
Fotky žádné nemám, a je škoda, že se žádné nedochovaly, protože p.Chotous pravidelně fotil, i když to v té době bylo zakázané. Ale vzpomínek je i po tak dlouhé době hodně. GP
Zde již nelze dále reagovat
reakce
Zdeněk Augustin | 11.10.2013 10:42 | id 65251 | nahlásit

Fotky pošlu,jen se podívám jak. Jinak za mě kasárna ještě fungovala,ale v létě 91 jsme z veškeré techniky začali dělat uloženky.Máš pravdu,na baterce nás moc nebylo.V r.90 tak 30-40 a r.91 byl ještě lepší,nebylo nás ani 20.To znamenalo dělat obden dozorčího roty nebo autoparku.Zatím čau
reakce
Dušan Haška | 21.9.2013 11:25 | id 64659 | nahlásit

Ahoj Zdenku,
Jsem rád, že se našel další spolubojovník (i když z pozdějších let). Na kluky z " baterky " si pamatuji jen matně . Moc Vás asi nebylo . Klidně pošly ty fotky na tento server. Čím víc foto tím líp !!! Někde jsem četl , že kasárna se vyklidily někdy v r. 92 . Za tebe ještě vše fungovalo? Díky za odpovědˇ.
kasárna U KALICHA
Zdeněk Augustin | 20.9.2013 19:03 | id 64648 | nahlásit

Já tady byl sice o něco později,ale rád jsem se podíval jak to tady teď vypadá.Moc toho už nezůstalo.Byl jsem tady v roce 90-91 na 2.baterii velení a dělostřeleckého průzkumu vú 5352. To byl útvar o barák vedle.Mám taky pár fotek,většinou z autoparku a před útvarem.Mějte se.
radiova rota 1987-1989
Jiří Lehejček | 14.8.2013 13:04 | id 63506 | nahlásit

zdravím všechny kamarády z vojny, já jsem se tam dostal až v roce 2012 a to již byli jen rujny a skladiště. škoda že nemůžu sehnat nikoho s fotkama z doby 1987-1989, jinak D. Hašku díky za tyto fotky
Jirka L.
 
Re: radiova rota 1986-1988
Dušan Haška | 15.8.2013 08:15 | id 63524 | nahlásit

Čau Jirko Lehejčku, pamatuju si tě dobře ,byl jsi v mém družstvu . Pamatuješ 1.radiová četa ? Elita!!!
Jak žiješ ty stará vojno? Mám asi 3 fotky z těch časů .
Dám je sem , možná tam někoho poznáš. Z Vašeho ročníku je na foto , Jirka Novák (Bazilišek) byl někde od Prahy a Marián Belko ( Slovensko) . Víc si už nepamatuju. Zatím čau .
 
Re: Re: radiova rota 1986-1988
lehejcek | 16.8.2013 13:03 | id 63563 | nahlásit

Ahoj Dušane už si matně na tebe vzpomínám- pamatuji se na Mariána , Jirku Nováku bych musel vidět. dám sem fotky z roku 2012 to jsou již trosky. I já jsem hledal divizi kam jsme chodili na služby asi je to doopravdy ta škola.
dík za fotky. měj se fajn
Jirka
 
Re: Re: radiova rota 1986-1988
bincik peter | 21.10.2013 20:41 | id 65637 | nahlásit

ja si pametam meno marian belko ja som bol z cot cata oprav techniky byvaly sme na radiovej rote.my sme celu vojnu prezily na spojovacej dielni a cast v autoparku.
 
Re: Re: Re: radiova rota 1986-1988
D.H. | 23.10.2013 08:06 | id 65678 | nahlásit

Ahoj Petře,
vy na ČOT jste se měli celkem, fajn. Ještě na rad. rotě byla i ČTZ (kuchaři ,a řidiči různých velitelů na štábu atd .) Já si pamatuji z vaší čety jméno Mikš nebo tak nějak (byl snad někde od Brna). Jste měli celkem veget a na rotu jste šli jen přespat. Tebe si moc nepamatuji .Jestli máš nějaké dobové foto tak zašli i s popiskem. Marian Belko byl ferový kluk a spolehlivý. Jinak měj se fajn. S pozdravem autor fotografíí.
 
Re: Re: radiova rota 1986-1988
Petr Zákora | 21.11.2013 10:16 | id 66795 | nahlásit

Zdravím všechny, já byl na radiové rotě 1988-1990.
Marián Belko si pamatuji, byl velitel mého družstva.
Většinu vojny jsem strávil na SRS. Jinak jsem byl radista druhého VŠOTu64, zajišťovali jsme spojení pro zástupce velitele divize pplk. Žerebák volací znak SLUNCE. Na to se nedá zapomenout.
V mém ročníku se mnou byli Bartoň, Tarjan, Marušák, Lakatoš, Daďa, Lamka a další.
Dík za fotky oživí vzpomínky.
 
Re: Re: radiova rota 1986-1988
PETER SOBOTA | 2.1.2015 19:53 | id 83469 | nahlásit

Zdravim p.Haska Vas aj p.Lehejcka vdaka za Vase foto rad.roty a kasaren.Ono to ani inak nemohlo dopadnut,lebo nepriatel neprisiel od zapadu ,ale z opacnej strany a my sme mali kanony otocene opacne.Myslim august 1968.Bol som narukovany v r.1966 az 68 r.rota 1. ceta.Prvy rok na mobilnej r.stanici r.118 a potom druhy rok na stalej rad.stanici,ko nacelnik.Ten nazov nacelnik sa mi pacil a mal som vdruzstve este dvoch apacov tak sme sa nazyvali.Stanica bola r 118 a bola umiestnena na stabnej budove na 1.poschodi v kasarnach.Antenu dipol sme mali naproti vauto parku.Sluzby 12 hod striedali sme sa 3 ja.Po sluzbe volno amerika.Precital som celu kniznicu pocas sluzieb,vypil 700 kav a vifajcil asi 4000 cigariet.Podobne aj moji dvaja spolubojovnici.Posluzbe ked to pocasie dovolilo som chodil do mesta a po okoli aj na Rok a do Podmokli aj ked vychadzkovy okruh bola len Susice.Mesto a okolie ako z rozpravky.Mam rad lesy a vodu a to tam bolo.Aj ked na vojnu sa mi nechcelo,ten kraj som si zamiloval na cely moj zivot a stretol som ludi ,ktorych by som v zivote nepoznal ci z ciech moravy ,alebo slovenska.Ako byvaly radioamater som si svojim sposobom uzival aj vtedajsiu rad. techniku.Bolo by este co spominat.Zdravim Vas a nech sa Vam v zivote dari.Snad casom pridam nejake foto spolubojovnikov.
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky