Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA - fotogalerie, texty, vzpomínky pamětníků

Nacházíte se: Různé » Knihy a časopisy » Knihy o ochraně státních hranic
Předchozí 1 fotografie reprofoto z 25 Další
Foto 1

Čára jménem domov. Autor Přemysl Matouš, 1. vydání, nakl. Naše vojsko r. 1981, nákladem 40 000 výtisků

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11
Autor: reprofoto | Pořízeno: xxxx | 11×
Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17
Autor: J.Ženíšek | Pořízeno: | 6×
Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22
Autor: xxxx | Pořízeno: xxxx | 5×
Foto 23 Foto 24 Foto 25
Autor: M.Dolejší | Pořízeno: | 3×
Sekce:
Knihy a časopisy

Knihy o ochraně státních hranic

(25 fotografií)

Různé knihy, jejichž téma se dotýká ochrany a ostrahy státních hranic.

Vaše komentáře...

Literatura o Pohraniční stráži a ochraně státních hranic.
Pohraničník Bloguje | 27.8.2011 20:13 | id 35439 | nahlásit

Hranice?to bylo téma! Síla skutečnosti?nikoliv kašírovaná přítomnost, předstírající putování k vysněnému cíli ukrytému už už za nejbližším horizontem.Magická, temná, krásná, divoká, drsná
Šumava. Konec světa. Lidé odříznutí od trosek civilizace, od přátel,lásek, rodin, v mlhách, dešti a zrádných bažinách, překonávající nakoních, na lyžích či brodíce se po pás přívaly sněhu, s věrným psem po boku, velitelé s ostře řezanými rysy, neokázalá přátelství, soudržnost,chlapáctví ? tolik klukovské, londonovská romantika připomínající
aljašské prospektory...
ČLÁNEK: pohranicnik.bloguje.…
 
Re: Literatura o Pohraniční stráži a ochraně státních hranic
levap | 28.12.2011 17:57 | id 39854 | nahlásit

Právě jsem dočetl knihu Smrt krále Šumavy.To jsem si zase naběhl.Taková slátanina se jen tak nenajde.Ten spisovatel by měl být za takové knihy potrestán.
Hačava
Stanislav Klepáč | 8.2.2011 20:25 | id 26480 | nahlásit

Kniha Hačava je nadnesená, ale sú tam niektoré skutočnosti, ktoré sa stávali na rotách. Ja som slúžil na Hájenke v rokoch 198O-82, ale vzťahy boli väčšinou priateľské. Preto sa aj stretávame. Pozdravujem peesákov z Hájenky. Stano
Rastislav Piško - HAČAVA
Maťko | 3.2.2010 12:24 | id 11078 | nahlásit

Tento mesiac vyšla vo vydavateľstve IKAR celkom zaujímavá kniha " HAČAVA " - spomienky peesáka, autorom je Rastislav Piško. čítal ju niekto:??
 
Re: Rastislav Piško - HAČAVA
čARLI | 21.2.2010 20:54 | id 12305 | nahlásit

JE TO TAKA KNIHA AKO RASTO PIšKO ROBí SI Z PS p***l
 
Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Milan | 22.3.2010 22:49 | id 14105 | nahlásit

Ja som bol s Piškom v prijímači v Suchdole nad Lužnicí a môžem potvrdiť, že to čo v týchto kapitolách opisuje, je fakt!
Aj náš veliteľ Čaty bol Cigán, volal sa Makula a to, čo predviedol na "perzskej tyči" som na vlastné oči videl.
Ďalej neviem, ja som slúžil v Suchdole, ale myslím, že tá pasovka čo opisuje, je Dolní Dvořište, takže asi slúžil na prapore v Kapliciach.
Mne sa knižka páčila. Myslím, že Rasťo ju písal tak, aby ju mohlo čítať širšie publikum, nielen vojaci PS. Teraz ju číta môj syn a ja mu dopĺňam informácie.
 
Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Jozef | 23.3.2010 18:55 | id 14120 | nahlásit

K Jozefovi som dostal túto knižku,tak som zvedaví čo je to zač.V ktorom roku tam Piško slúžil,a kde?Ja som bol v prímači v SnL. jar 80.A slúžil som na pasovke v Dol.Dv.80-82
 
Re: Rastislav Piško - HAČAVA
J | 21.2.2010 22:17 | id 12308 | nahlásit

Knihu "Hačava", odporúčam prečítať, keď pre nič iné,
aspoň pre zaujímavosť, nie som tiež sympatizantom
R. Piška a ani jeho satiry, a snáď práve preto som ju
začal čítať. Je tam určite veľa vecí nadnesených, ale
celkom dobre sa mu podarilo vykresliť charakteristiky
(aj keď väčšinou záporné) hlavných postáv, ale veď
od Piška sa ani iné čakať nedá. A všetci, ktorí sme poznali viac alebo menej problematiku pohraničnej stráže, po prečítaní by sme určite zistili, že aj my sme
sa aj keď nechtiac, stretli aspoň z niektorými hrdinami
Piškovej "HAČAVY"
 
Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Maťko | 14.3.2010 16:05 | id 13762 | nahlásit

Musím súhlasiť ..... ktorí sme vojenčili u pohraničnej stráže sme sa veru obrazne stretli s hrdinami románu. Ale bolo to dosť nadnesené s prvkami sci- fi hlavne ten záver príbehu. Ale zaujímalo by ma na ktorej rote PS sa odohrával dej románu
 
Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Fousáč | 14.3.2010 16:19 | id 13764 | nahlásit

Měl jsem tu čest včera krátce ale opravdu jen velmi krátce nahlédnout něboť jsem ji od kamaráda předal dalšímu kamarádovi, kdyby byla k prodeji v ČR tak sem s ní to že je ve Slovenštině mi vůbec nevadí alespoň jsem si osvěžil někerá slovíčka, ano to je kniha která se dá číst jedním tahem
 
Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
J | 14.3.2010 16:45 | id 13770 | nahlásit

Žiaľ, sme už asi posledná generácia, ktorej táto jazyková bariéra nevadí, ja tiež nerozlišujem či je kni-
ha v českom alebo v slovenskom jazyku, podstatný
je jej obsah. A s tým, jedným ťahom máte tiež pravdu.
 
Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Milan | 14.3.2010 19:01 | id 13780 | nahlásit

Srdečně Tě Tondo-Fousáči zdravím. Jen chci zareagovat na téma literatury o PS. Nedávno jsem četl knihu "Stůj, finanční stráž" od autora Oty Holuba. Je zde velmi podrobně popsán ozbrojený střet hlídky Pekař+Mutínský v prostoru Českých Žlebů. V současné době se mi dostala do ruky kniha " Příběhy věrnosti a cti". autorů Oty Holuba a Aloise Císaře. Zde jsou zase ( krom jiných, vnitrozemských střetů, kdy ochránci zákona položili životy ) podrobně líčeny příběhy Václava Císlera a Josefa Maršálka. V místech, kde jsou jejich pomníčky, jsme Tondo ještě poměrně nedávno spolu působili. Takže nostalgické vzpomínky. Měj se fajn a ahoj - Milan.
 
Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
J. | 14.3.2010 16:33 | id 13765 | nahlásit

Autor v rozhovore (počas krstu tejto knihy), sám po-
vedal, že dej románu nemá konkrétne miesto, väčšia
časť je autobiografická z jeho zápiskov, z doby pred
tridsiatymi rokmi( nepovedal ale priamo, že by slúžil
u PS). Ak by to tak aj bolo,predsa p. Piško to asi ne-
prizná verejne. Ono sa to totiž už dnes nenosí, hlavne
v kruhoch jemu blízkych
Len podotkol, že sa to všetko odohrávalo na Šumave!!!
 
Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Fousáč | 14.3.2010 16:58 | id 13772 | nahlásit

Je dobře že není konkretizováno místo, sám autor uvádí že je to zčásti popis jeho zážitků z výkonu vojenské služby, alespoň čtenář může dosatit za jména své přátele, známé a kamarády ale i taky některé naše velitele, proto , opakuji je dobře že není konkretizace ale můžeme si sami fiktivně dosazovat.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Jozo NR | 14.3.2010 20:48 | id 13793 | nahlásit

dnes mi ju syn daroval knihu hacava tesim sa v 1982 -84 som na Hačave sluzil vlasti u PS bud. brigada
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Jozo NR | 14.3.2010 20:50 | id 13794 | nahlásit

dnes mi ju syn daroval knihu hacava tesim sa v 1982 -84 som na Hačave sluzil vlasti u PS bud. brigada
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Rastislav Piško - HAČAVA
spojar z roty Nove Hrady | 21.3.2010 21:12 | id 14058 | nahlásit

Prave som docital Piskovu knihu Hacava. Nemyslim si, ze byvalych PSakov moze niecim uputat. Opisovane udalosti su na mile vzdialene od reality, ale to bolo asi cielom tejto knihy. V knihe som sa obrazne nenasiel a nenasiel som ani nikoho z chlapcov, ktori so mnou sluzili. A nasi velitelia boli tiez normalni. Tym nechcem tvrdit, ze vsetko na nasej rote bolo idealne.
Je to kniha na sposob Svandrlikovych Cernych baronov, ktora sa dobre cita, ale aj tam bola skutocnost asi trochu ina, no neboli sme tam. No my, ktori sme u PS boli urcite vieme,ze tak ako to Pisko napisal, urcite nebolo.
Spojar z 13. rPS Nove Hrady 1973-74
 
Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Julo | 6.6.2010 22:07 | id 16937 | nahlásit

Ahoj! Ja som tú "Hačavu" pre istotu prečítal dvakrát. Číta sa to dobre ale pre človeka ktorý slúžil u PS málo hodnoverná. Vie si niekto predstaviť negramotného cigána, ktorý má naviac otca v base za príživníctvo, či súdne trestaného lampasáka za ťažké ublíženie na zdraví u PS? Nemožné. A je tam aj viac prehnaných pasáží. Pre kolegov z Čiech, tá kniha je písaná" Česko-Slovensky".
 
Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Maťo | 7.1.2012 01:24 | id 40380 | nahlásit

Ja som ju tiež čítal dvakrát . Akurát dnes som ju dočítal. Vie si niekto predstaviť, že by si vojak na pikete dovolil upiť sa na smrť..... alebo že by pátrač z nejakej roty kilometre vzdialenej z ČB tam chodil slúžiť na nádražie.... alebo hliadka na vrátach by si dovolila pustiť za drôty lesného robotníka bez toho aby ho skontrolovala ... no nemožné. A tiež mi nepripadá normálne aby sa v tej dobe dostal vojak slúžiť v mieste svojho bydliska - resp. pár km od domu ...Ale inak niektoré pasáže by mohli byť reálne zo života vojakov PS
 
Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
péesák | 7.1.2012 07:59 | id 40382 | nahlásit

Knížku jsem nečet,ale divil by ses,ty vzorný vojíne co se všechno na rotách PS mohlo stát.Nikde se to nepíše,nikdo to nevypráví,všechno zůstalo utajeno,jen ve vzpomínkách cosi zůstalo,když se to neprofláklo a nebyl průser,tak šel život dál.
 
Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Peter | 7.1.2012 08:45 | id 40383 | nahlásit

Mal som bedňu ,skrat za skratom.Po vyslani poplachovky sme zistili že naš psovod je na signalke a antenou od vysielačky dava skraty ,ja som ich potom musel zašiť.Ten psovod bol opity na mol.Nikto sa o tom nedozvedel,vedeli sme o tom len par ľudi...no nemožne?
 
Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Luboš | 7.1.2012 08:48 | id 40384 | nahlásit

Maťo musím Ti oponovať, v tej knihe Piško zďaleka nenapísal všetky tie absurdity, ktoré sa na čiare udiali - keby som písal ja o mojich zážitkoch z hraničnej roty Chlum u Třebone , tak Čierni Baróni sa nechytajú a asi by to ani nik nemohol uverejniť.
Bol som aj na čiare, aj Pátrač´, to čo Ty píšeš ako nemožné veci ( PS áka sme mali chalana 30 km od jeho bydliska, lesných robotníkov sme za sud piva puštali za draty veľmi ústretovo... a kde som si ja ako pátrač, a aj moji kolegovia pátrači odbiehali od základne by si asi neuveril, tak len dúfam že si tú vojnu veľmi nežral...keď sa tak tomu divíš , lbo náš veliteľ roty by Ti zobral všetky ilúzie ako to mal na háku, a to už v období keď bol režim na spadnutie 87-89) A na margo knihy - tam nebolo cieľom vysvetlovať konkrétne veci z PS, kniha má voľné pokračovanie a opisuje Piškovu situáciu po návrate z vojny do civilu až po politický prevrat v r.89
Pozdravujem všetkých PS-ákov ktorí sa v tej knihe na Hačave našli...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Fero | 7.1.2012 18:32 | id 40410 | nahlásit

Ja len chcem poznamenať,že Rasťo Piško slúžil pravdepodobne začiatkom 80-tých rokov aj na rote Šejby,lebo tam ho v jednom príspevku spomínajú.Ahoj.
Zde již nelze dále reagovat
Kniha /Stráže na pomezí/
Láďa | 31.1.2010 15:29 | id 10901 | nahlásit

Vlastnim knihu, Stráže na pomezí ,autořiJaroslav Zíma-Rudolf Kalčík.Tato kniha ukazje na mnoha fotografiích budování nové sestavy a život na pohraničních rotách.Byla vydána k 10.výročí trvání PS a zobrazuje tvdou službu pohaničníku od Aše až po Komárno.Tuto knihu povžuji za obrovský soubor dobových fotografií na kterých je možno spatřit a udělat si úsudek kolik odříkání a tvrdé práce museli ti kteří v tu dobu sloužili zažili.Mých 26 měsíců odslouženýc v letech 62-64 i když to nebylo vždy lehké považuji ya krásnou šumavskou dovlenou.
 
Re: Kniha /Stráže na pomezí/
Martin | 3.2.2010 12:42 | id 11081 | nahlásit

Taky jí mám doma. Rok vydání 1958. Snad na každé obálce veliká fotografie. Moc hézké dílo.
 
Re: Kniha /Stráže na pomezí/
víta | 20.2.2010 19:13 | id 12214 | nahlásit

Taky si ji ochraňuji. 26 měs. 62-64 3 r. ROZVADOV.
 
Re: Kniha /Stráže na pomezí/
františek Friš | 23.2.2010 12:16 | id 12393 | nahlásit

Vážený pane, je mě 57 a byl jem pohraničníkem jako Vy i když později. Mám na ten čas pěkné vzpomínky, hlavně kamarády vojáky. Již několik let se snažím sehnat všechno dostupné po pohraničnících. Mám uniformy, čepice, medajle,odznaky,nádobí s psí hlavou a různou literaturu. Znám uváděnou knihu, ale nemohu ji nikde sehnat. Proto prosím, kdybyste náhodou někde zavadil dejte vědět. Jsem z Postřekova, okr. Domažlice. tel. 724182364. Děkuji Friš
správa
mikuláš tóth | 11.1.2010 15:55 | id 9734 | nahlásit


Dobrý den !
Pozdravujem Vás zo Slovenska. Kde sa prosím
Vás dajú uvedené knihy zaobstarať na Slovensku.
Ďakujem !
S úctou
Mikuláš Tóth
bývalý pohraničník na 11.bratilavskej brigáde
Pohraničnej stráže útvar 59-47 slovensko-
rakúsky úsek 9.rps Devín v rokoch 1976-
1978.
 
Re: správa
anonym | 11.1.2010 17:59 | id 9737 | nahlásit

zkus antikvariáty,nebo se ptej,kde budou vyřazovat knihy z knihoven
 
Re: Re: správa
mikulas toth | 14.1.2010 13:10 | id 9868 | nahlásit


Dobrý deň !

Prosím Vás neviete kde by som mohol zaobstarať
časopisy POHRANIČNÍK a STRÁŽ VLASTI ktoré
boli vydávané do roku 1989.
Ďakujem !
S pozdravom
Mikuláš
 
Re: Re: Re: správa
Radas | 15.1.2010 14:59 | id 9928 | nahlásit

Všechny noviny a časopisy by se měly nacházet v "časopiseckém oddělení Národního muzea v Praze" více na jejich webu :
www.nm.cz/knihovna-n…
Pepa Jedlička
Zdenál | 27.3.2009 08:26 | id 2523 | nahlásit

Pepo co nejdříve zavoláma hodíme řeč. Jinak vše
směřuj na PS Folmava, na co odvál čas se Folmavák
nechytne zdraví Zdenál.
Pepo Jedličko
Zdenál | 18.3.2009 02:15 | id 2275 | nahlásit

velice mě to potěšilo, že se vůbec někdo ozval z
PS Folmava mám zájem do budoucvna připravit kolem
hranic sraz!!! Pokud máš zajem dej kontakt. Já
jsem šel do civilu až na podzim 73. Kubát byl můj
ročnik, dokonce jsem byl u něho v Praze jako
zakládak.Přidávam další jména našeho ročniku Dunaj
psovod Klusáček, oba z Brna Ivančic Břeclav. Od
vojny mám kontakt pouze s Jirkem Beštem osobní i
písemný.Pepo někdo se musí obětovat!!! 2013 to je
po 40 letech není to snad pozdě? udělejme to letos
kontakty na můj ročník mám,piš brzy!!!!!! Zdenál.
 
Re: Pepo Jedličko
Josef Jedlička | 24.3.2009 22:48 | id 2449 | nahlásit

Moc díky, že jsi se ozval. Jak jsem ti psal, tak
jsem doma pak prohledal album a našel jsem
cenou věc fotografii celého našeho ročníku cca
8 hod.před civilem a ještě pár fotografií. Až bude
čas tak je naskenuji a pošlu Ti je snad někoho
znáš poznáš. Dokonce jsem našel i zápisník ve
kterém mám jmenný seznam celého ročníku mimo
jednoho kluka, ale bůh milej ví jestli na
uvedených adresách ještě bydlí. Já se osobně s
nikým nesetkal. Jak minule psal ještě o jednom
npor. tak jsem si vzpoměl jmenoval se Matyáš.
Osobně se srazem souhlasím. Můj kontakt je 604 184
940, adresa Horní Slavkov, Poštovní č. 664/15, 357
31 Horní Slavkov.
Re-Re co odvál čas
Tomáš | 17.3.2009 15:55 | id 2249 | nahlásit

Vím žě každý máme asi jiný vkus ,ale co se týká
knihy Přestřelka o které píše Jan,bych já napsal
pravý opak.Poutavých bych tam označil z asi 350ti
stránkové knihy tak 50 stran,o průběhu akce v
prostoru soutoku Dyje a Moravy,jinak samá omáčka
která svými kapitolami nepříjemně vstupuje do
napínavého příběhu. Krom toho mála které zajímavě
popisuje akci zadržování narušitelů i prostor ve
kterém se vše odehrává,se čtenář doví spoustu
nezáživností (alespon pro mne)jak ve městě někdo
pro někoho jede nebo na něj čeká a on přijde nebo
ne a co ten či onen dělal nebo bude dělat v
civilu;tohoto je tam moc a rozvláčně -nezáživně
napsáno.Pozor též na knihu Mraky nad Zelenou
hůrkou- to samé v bledě modrým ale bez toho
zajímavého mála. Naopak mohu doporučit knihy
Výstřely z hranice nebo Na hranici ; to jsou věci
co se čtou jedním dechem a vycházejí ze skutečných
událostí nebo je přímo popisují.To vše výše
napsáno je ovšem jen moje zkušenost a názor který
se nemusí nutně shodovat s názorem jiným:-)
 
Re: Re-Re co odvál čas
Jan | 17.3.2009 20:01 | id 2264 | nahlásit

Pozor !!! "Přestřelka "není akční,
ale tzv. společenský román, který by byl uměleckou
dramatizací skutečného příběhu. Není to ani pokus
o remake "kalčíkovského" typu a trochu
se tak popravdě vymyká z rámce knih zde
prezentovaných. Popsaná akce na soutoku Dyje a
Moravy je podružná(mimo jiné je vymyšlená od A až
do Z) a V SAMOTNÉM ROMÁNU JDE OBJEKTIVNĚ ŘEČENO O
NĚCO ÚPLNĚ JINÉHU. Z tohoto pohledu tedy může být
"Přestřelka"knihou skutečně nudnou.
 
Re: Re: Re-Re co odvál čas
Tomáš | 18.3.2009 07:38 | id 2276 | nahlásit

>Jan v tomto s tebou souhlasím.Já jsem spíš
pokud možno na skutečné události a rekonstrukce
případů,tak proto mě Přestřelka neoslovila, krom
té popisované akce , třeba to je fabulace ale
dobře udělaná.
 
Re: Re: Re: Re-Re co odvál čas
Vladimír Čapka | 7.4.2012 16:48 | id 44502 | nahlásit

Vlastní příběh je sice možná vymyšlen, ale autor sám sloužil jako absolvent u znojemské brigády PS. Vlastní pohraniční akce se odehrává na Břeclavsku a popisuje poměrně věrně přírodní podmínky u rod Poštorná, Lány a Doubravka.
co odvál čas
zdenál | 15.3.2009 23:14 | id 2213 | nahlásit

zdravím všechny pésáky, několik techto knih
vlastním a i po letech je to počteníčko.Sloužil
jsem v letech 1971-1973 na Folmavě pod kpt. Fuskem
tak jsem trochu v obraze a kladu si otázku proč
jsem to tehdy nepodepsal k celňákum. Dnes bych byl
vysmátý důchodce!!! Pánové z let 71-73 ozvěte se!
Naše heslo Rabušic, Pavlíček,Pičmunda, Ryška
,Trecha ,Revilak, Kubát, Uher atd. Zdravím a
doufám , že se někdo ozve.
 
Re: co odvál čas
Jan | 16.3.2009 20:05 | id 2234 | nahlásit

Sloužil jsme u PS v letech 1967-1969. Někdy v roce
1964 poprvé vyšla od známého spisovatele Jana
Procházky tehdy velmi slavná kniha
"Přestřelka", jejíž děj se odehrává v
50. letech, v prostředí tehdy nedávno vzniklé
PS. Asi proto, že autor podává celkem
objektivní ob raz tehdejší doby, byla kniha v době
normalizace zakázána. I přesto, že se nám mohou
některé popisované děje dnes zdát sebevíc podivné
a v současné době nepochopitelné, jde stále o
velmi poutavý román o veliké lásce, odvaze,
strachu i obyčejné lidské hlouposti. Podle mého
osobního názoru může objektivnímu a nezaujatému
čtenáři též pomoci pochopit dobu a osvětlit proč
lidé mysleli a jednali tak jak tehdy mysleli a
jednali. Román mohu všem bývalým pohraničníkům
vřele doporučit. Jestli se nepletu kniha vyšla
naposled v nakladatelství Naše vojsko někdy v 90.
letech a neměla by tady chybět
 
Re: co odvál čas
Josef JEDLIČKA | 16.3.2009 23:44 | id 2241 | nahlásit

Jsem přesně účastníkem uvedených let
strávených u pésáků na Folmavě. Pod velitelem
kpt.Fuskem,který už bohužel není mezi námi a
ostatních velitelů jak uvádíš.Jen na doplnění
Pavlíček námi tzv. Šarik. Ještě byl jeden veltel
čety npor.Byl jsem psovodem se psem pod jménem
Harry - taková černá hladkosrstá bestie. Velitelem
psovodů byl četař Provazník a později tebou
jmenovaný des. Kubát. Jeho otec byl velvyslancem
ve Vietnamu. Se mnou byl psovod Slovák Standa
Hodorovič a půl roku před námi byl Chmelík, který
měl psa Rolfa. Poslední půl roku jsem strávil jako
psovod poplachovky, nábo na piketu, různé
trenýrovky a vařením pro psy. Do civilu jsem šel
koncem března 1973. Dne 1.4.1973 jsem nastoupil k
Polici ČR u které pracuji dosud v Sokolově. Již
přesluhuji,ale jen do doby než se postaví Krajská
správa v Karlových Varech. Rota vypadá pěkně je
tam sídlo PČR. Vůbec nelituji tam doby strávené.
Na dobré rád člověk vzpomíná a na horší zapomene.
Byli jsme přeci 7.rPS později tyt čísla se měnili.
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky
Úvod | Mapa stránek | | Login | Nahoru^