Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA

Nacházíte se: Různé » Vozidla » OT-810
Předchozí 1 fotografie internet nebo reprofoto z 10 Další
Foto 1

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10
Autor: internet nebo reprofoto | Pořízeno:  | 10×
Sekce:
Vozidla

OT-810

(10 fotografií)

OT-810 byl československý kolopásový obrněný transportér, který byl vyráběn podle německých obrněnců SdKfz 251. Po ukončení války se uvažovalo o pokračování této výroby a vznikl tak projekt OT-810, který však nebyl uskutečněn. K němu se čs. armáda vrátila až v padesátých letech, kdy bylo rozhodnuto obnovení projektu OT-810 v podniku Tatra. Zkoušky zmodernizovaného "československého Haklu" se uskutečnily v roce 1959 a stroj dostal název OT vz. 59, který se však neujal a v armádě se tento nový obrněný transportér označoval jako OT-810. V letech 1958 a 1959 proběhla výroba ověřovací série v Podpolianských strojírnách Detva. Do roku 1962 bylo vyroveno kolem 1500 kusů různých obměn. Poslední kusy OT-810 byly vyřazeny ze skladů Armády České Republiky v roce 1995.


Tento typ transportéru patřil i do výzbroje složek PS. Zde si přečtěte komentář J. Houška: "V roce 1970, kdy jsem v lednu přišel jako psovod na 11. rPS Čerchov (Domažlická brigáda), byly ve stavu techniky nejen Gaz 69, V3S a OT 64, ale také i OT-810. Tento transportér se osvědčil, když nás občas v zimních měsících vozil na stanoviště a při bojovém poplachu odjížděl ke skrytému stanovišti. V dubnu 1970 započala však jejich likvidace a OT-810 putovaly do Domažlic a odtud pak vlakem někam do skladů na Slovensko."

Všeobecné a provozní údaje
Hmotnost
pohotovostní (bez osádky) 7600 kg
nosnost 1400 kg
maximální hmotnost přívěsu 3000 kg
osádka (včetně řidiče) 12 osob
Rozměry
délka 5710 mm
šířka 2190 mm
výška s lafetou 2100 mm
světlá výška 320 mm
Rychlost
maximální 60 km/h
průměrná na silnici 30 až 35 km/h
průměrná na polních cestách 25 až 30 km/h
Dojezd
na silnici 600 km
po polních cestách a v terénu 400 km
Norma spotřeby paliva na 100 km jízdy
letní 75 l
zimní 85 l
spotřeba oleje 0,5 l/100 km
Překonávání překážek
maximální stoupání 40°
maximální boční náklon 25°
šířka příkopu 1,5 m
výška stěny 0,3 m
hloubka brodu 0,7 m
vnější průměr nejmenší zatáčky 12 m
Obsah paliva a oleje
palivo v hlavní nádrži 153 l
palivo v pomocné nádrži 85 l
olej v mazacím ústrojí motoru 26 l ( v nádrži 18 l)
Napětí v elektrické síti
24 V
Výzbroj
kulomet vzor UK 59 ráže 7,62 mm
maximální dostřel 4800 m
nepřetržitost střelby 250 ran
Lafeta kulometu
náměr 20° až +85°
odměr lafety 360°
odměr kulometu na pivotovém čepu +-10°
Hnací a pohybové ústrojí
motor typ T-928-3
druh čtyřdobý osmiválec do V, naftový s přímým vstřikem paliva,
vzduchem chlazený s automat. regulací chlazení
maximální výkon při 2000 ot/min 88,3 kW (120 k)
palivo motorová nafta 30 nebo 45


Vaše komentáře...

OT 810 PRODEJ
Leo | 4.3.2017 17:10 | id 114297 | nahlásit

Zdravím prodávám pojízdný hakl OT 810 mob:606221714
 
Re: OT 810 PRODEJ
Petr Fajl | 24.4.2017 13:32 | id 116534 | nahlásit

Mám zájem. Prosím o bližší inforamci o aktuálnosti Vaší nabídky. Petr Fajl.
 
Re: OT 810 PRODEJ
latal | 7.5.2017 16:52 | id 116937 | nahlásit

je ještě volný, jaká je cena ?
OT 810
Milos | 11.2.2016 14:20 | id 101316 | nahlásit

Má niekto záujem o kupu OT-810, ktoré je momentálne ešte nepojazdné ?
 
Re: OT 810
Ota | 11.2.2016 20:32 | id 101331 | nahlásit

ano
 
Re: OT 810
Robo | 4.3.2016 20:47 | id 102329 | nahlásit

Zdravím je to ešte aktuálne? Vďaka.
 
Re: OT 810
Petr | 3.9.2016 20:35 | id 108037 | nahlásit

Dobrý den, máte ještě na prodej OT-810, a jaká je cena, mám zájem o koupi.Děkuji Krutil.
 
Re: OT 810
Petr | 3.9.2016 20:35 | id 108038 | nahlásit

Dobrý den, máte ještě na prodej OT-810, a jaká je cena, mám zájem o koupi.Děkuji Krutil.
OT 810
ZS 646 | 14.9.2013 09:14 | id 64441 | nahlásit

U nás na útvaru VU 8127 Klatovy jsme měli 2 ks provozky a jeden měl přemalovaný hákový kříž, jenž byl viditelný.
 
Re: OT 810
Jan | 14.9.2013 11:09 | id 64446 | nahlásit

OT 810, vzhledem k době, kdy byl vyráběn, nemohl být v užívání německého Wehrmachtu. Je fakt , že s ohledem na některé shodné vnější rysy s německým transportérem SdKfz 251, byl a stále je používán k natáčení filmů s tématikou II. světové války.
Německý Wehrmacht, nikdy na své pozemní technice, nepoužíval k jejímu označení hákový kříž. Hákový kříž se vyskytoval pouze na svislých ocasních plochách některých typů německých letadel, a to jen v počátečních fázích II. světové války.
Zdravím.
 
Re: Re: OT 810
Pavel Dupač | 20.9.2014 19:02 | id 79262 | nahlásit

Ten hákový kříž tam byl možný,sám jsem řídil Otéčko na které nám filmaři místo věžového čísla namalovali kříž a natáčeli jsme film o Slovenském povstání.Dělo se to na tankodromu pod Kletí.Jejich barva byla skutečné tak kvalitní,že to prosvítalo ještě po třech přestříkáních.
 
Re: Re: Re: OT 810-pro K.Dupač
Jan | 20.9.2014 22:54 | id 79269 | nahlásit

Já netvrdím, že na některém OT 810, nemohl být z důvodů filmování namalován kříž, který značil pro potřeby natáčení příslušnost vozidla k německému Wehrmachtu. V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ VŠAK NEMOHLO JÍT O HÁKOVÝ KŘÍŽ namalovaný na boku vozidla, pokud ano ,tak šlo o fantasmagorii a základní neznalost režiséra.Všechna obrněná
vozidla německého Wehrmachtu, byla na viditelných místech označena klasickým německým křížem , tzv. BALKENKREUZem.(někdy uváděný jako "trámový kříž").Základem byl obyčejný klasický kříž, jehož vzhled se postupně měnil. Do ukončení války s Polskem šlo o klasický bílý uzavřený kříž. Avšak po celou dobu války v Západní Evropě , ale i při tažení v Rusku, již šlo o otevřený kříž s bílým lemováním na vnějších stranách, jehož vnitřek býval vyveden v černé barvě. Toto značení se až do ukončení války nezměnilo. Velikost kříže se měnila v závislosti na velikosti plochy, na které byl namalován.
Hákový kříž se na německé obrněné technice objevil pouze výjímečně, a to v případě použití ukořistěných ruských tanků T-34, kdy byla vedle označení klasickými trámovými kříži na bocích, na vrchní stranu věže u některých typů namalována říšsko-německá vlajka se svastikou (Hákovým křížem). Tímto opatřením se němečtí tankisté snažili předejít útokům vlastního letectva.
Za stejným účelem byly takto označeny i některé německé bitevní lodě a křížníky, t.zn. černým hákovým křížem v bílém kruhu, na přední, nebo zadní palubě. To je však již jiná kapitola.
 
Re: Re: OT 810
jarmax | 4.9.2016 12:51 | id 108044 | nahlásit

Zdar,OT 810......zvany HAKL..u nas ve Znojme u del.oddilu s nim jezdili spojari ze spoj.cety.....na Libave to bylo neprekonatelne vozidlo,melo mj.vynikajici a ucinne topeni...na fotkach zde je toto OT uverejneno....nutno hledat....bylo to vozidlo,ktere vydrzelo vse.Ale hakl snad byl nemecky vyrobek,do ktereho se pak montovaly ceske motory...vysvetlete to vojaci,treba Jan......cau.J.
 
Re: Re: Re: OT 810
jarmax | 4.9.2016 12:55 | id 108045 | nahlásit

Pardon,vysvetleno uz je.....je to v popisce stranky,stary vojak to nedusledne presel.....
 
Re: OT 810
Holek Zdeněk | 20.1.2016 22:50 | id 100487 | nahlásit

TO JE NEPRAVDA. OT 810 MĚLY DRAK NĚMECKÉHO HAKLU ALE MOTORY TATRA. I LAFETA PRO KULOMET VZ. 59 BYLA JINÁ. CO JSEM SE DO NĚHO NASKÁKAL nACVIČOVALI JSME S NIMI ÚTOK ROTY. PAK TEPRVE PŘIŠLY Z POLSKA OT 64. bYLY NA NICH I BZK.
810
roubíček david | 31.5.2013 06:56 | id 61269 | nahlásit

zdravím,mám takový tušení,že jsme ho měli v uloženkách v jičíně,ale na beton to nevím,je to už30let,roubíček
dfsafda
dfafdsaf | 11.4.2013 10:42 | id 59671 | nahlásit

kupa ot-810
peter | 13.6.2012 13:06 | id 46731 | nahlásit

Zhanam ot-810 na predaj kde sa nachadza toto vozidlo?? a nieje na predaj??
 
Re: kupa ot-810
Franta | 22.12.2013 18:49 | id 68039 | nahlásit

podívej se sem:dopravni-technika.ar…
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky