Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA

Nacházíte se: Různé » Přístroje, nástroje, zbraně... » Radiostanice
Předchozí 1 fotografie P.Novák z 28 Další
Foto 1

VR20

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16
Autor: P.Novák | Pořízeno: xxxx | 16×
Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20
Autor: J.Vaněrek | Pořízeno: xxxx | 4×
Foto 21 Foto 22 Foto 23
Autor: K.Bobál | Pořízeno: xxxx | 3×
Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28
Autor: Radas | Pořízeno: xxxx | 5×
Sekce:
Přístroje, nástroje, zbraně...

Radiostanice

(28 fotografií)


Okres: Cheb


Vaše komentáře...

Dálnopisec PSVS, zdraví bratry radisty.
Lumír | 18.1.2018 13:48 | id 125390 | nahlásit

Jsem vojenský ročník 1958-60, tedy starý pamětník na PŠT PS-VS v Litoměřicįch. Na RS, kterė popisujete si dobře pamatuji, měli jsme je jako "přidruženou výrobu" ve výcviku na Bídnici a Radubylu, protože hlavním " bydlem" byly dálnopisy. Wermachťacký LORENC a RFT. Po PŠce jsem byl na DPS Druhė brigády VS v Lánech, kde byl velitelem roty papitán Kotrla, vel.spoj.Kapitán Pešek až do průseru s prezitenten Novotným, který je rozprášil. Kdo si vzpomene ozvěte se na web VNITŘNÍ STRÁZ V LANECH. A tamtėž 1.června ve Fotáně je
8.sraz veteránu.
 
Re: Dálnopisec PSVS, zdraví bratry radisty.
Lumír | 18.1.2018 13:58 | id 125391 | nahlásit

Oprava. Pozor, nepřítel naslouchá, proto v mėm příspěvku šifruje.
 
Re: Re: Dálnopisec PSVS, zdraví bratry radisty.
Libor Žižka | 18.1.2018 19:26 | id 125407 | nahlásit

Ahoj, kluci dálnopisečtí, koukám, že i my se dáme dohromady. Na vláknu "poddůstojnické školy PS je také naše litoměřická pédéeška, tak se tam zaevidujte.
 
Re: Dálnopisec PSVS, zdraví bratry radisty.
PS-pišta | 18.1.2018 17:53 | id 125398 | nahlásit

pekný den pan Lumír mam na vas prosbu,neviem sa dopátrat presnáho dátumu nástupu na zvs.r58-a odchodu zo zvs. r60.potrebujem den-mesiac-rok dakujem za presné dátumi a prajem vám mnoho zdravia
 
Re: Re: Dálnopisec PSVS, zdraví bratry radisty.
Lumír | 20.1.2018 06:34 | id 125447 | nahlásit

Zdravím pane kolego Pišto, můj ročník 1939, který narukoval 1. října 1958 do Přijímače ve vojenskėm prostoru Jince Valdek u Hořovic, pak kurzu dalnopisců a PŠ v Litoměřicích, a pak do výkonu na II. Brigádě VS v Lánech měl štěstí, protože končil vojenskou prezenční službu v říjnu 1960. Ale kluci po nás skřipou zuby ještě dnes, protože vinou tak zvané kubanskė krize měli vojnu prodlouženou na dvakrát, tedy o tři měsíce. I když jim pak odpustili jedny manėvry.
Hoši spojařští mějte se fajn a buďte zdravi. Za staré paprdy veterány II.Brigády VS MV v Lánech, zdraví dálnopisec Lumír z Ostravy.
 
Re: Re: Re: Dálnopisec PSVS, zdraví bratry radisty.
PS-pišta | 21.1.2018 17:38 | id 125511 | nahlásit

vdaka pan Lumir,potrebujem či tak rukovali aj PS-áci?t.z.nástu 1.10.58. odchod ?.10.6O. viete aj den?ešte raz dakujem a prajem dobrého zdravia
 
Re: Re: Re: Dálnopisec PSVS, zdraví bratry radisty.
PS-pišta | 21.1.2018 17:38 | id 125512 | nahlásit

vdaka pan Lumir,potrebujem či tak rukovali aj PS-áci?t.z.nástup 1.10.58. odchod ?.10.6O. viete aj den?ešte raz dakujem a prajem dobrého zdravia
Pdš spojovací Litoměřice 1956
Libor Žižka | 28.8.2017 00:59 | id 120414 | nahlásit

Může e ještě někdo přihlásit so by absolvent Pdš PSaVS Litoměřicích a který obor byl jeho specialita? Vím, že tato
Pdš měla spojovací rotu- radio a dráťáci,dálnopisci, pak tam měl být i ženijní směr. Velitelem spojroty byl kpt- Zdvihal, velitelem čety por. Štryncl, staršinou roty byl Pustějvský, pak tam byl tuším že taršina Urbanec, z poddůstojníků Vláďa Zeman, Pepa Zavadil. Z mého ročníku 1956 ssi pamatuji Plačka ze Strážnice, Jirku Moravce z Teplic, Jirku Koláře z Děčína, Andodyho (učitel) někde od Šamorína, Bányi z J.Slovenska, Inocenta Zapletala z Krnova. Škola byla vedle hlavní pošty. Nezapomenutelné byly vycházky na ostrov Tchajvan, či na Hrádek, někdy do blízkého okolí. Za most se nesmělo, tam už byl rajob terezínské posádky.
spojaři
libor | 5.8.2017 23:23 | id 119791 | nahlásit

no, kluci, a pak že radisté byli "parkeťáci". Co jsme vlastně při té práci užili i prči. Těch hovadin co jsme se nadělali, třeba šifrákovi na praporu (lampas - mluvím o diluviu konce 50 let min. století), kterého nechal dozorč
k vůli jinému "důležit ému zájmu" vzbudit, protože přišel ostrý rdg z brigády, protože se na cvičném rdg zaměnily první pětičlenné skupiny. A byla sranda, protože pak jen frčely telefony prapor-brigáda a brigáda-prapor. Ale to se přece při příjmu morse stát může.
Na straně druhé jsme měli zmapovaný celý rajon praporu na hluchá místa.
Nebo tady orel, tady orel, volám orel 1, jak mě slyšíš. Tady orel 1, slyším na 1 vidím na 5!
Nebo ty spojovatelky na poštách. Jaký měly krásný hlas a jaký to někdy byly pěkný Ťopky. Jó, holt vojna to byla kojná.
kmitocty
Honza | 14.8.2015 20:50 | id 93712 | nahlásit

zdravim zasnu jakou mate všichni pamet:-) Nedal by někdo z Vas dohromady kmitočty, které se pouzivaly na jednotlivých rotách PS? O co mi jde.....sbiram tyhle stare radiostanice Tesla PR....VXW... ale i jine a chtěl bych mit alespoň orientacni predstavu odkud který kus pochazi nebo muze pocházet. Dekuji
Radiostanice
Valér Štrba | 21.4.2012 18:03 | id 45144 | nahlásit

Kto si pamätá na radiostanicu napr. RO21,alebo na rs.VLTAVA ktorá bola ako pevná na radiostanici v Suchdole. ale aj na iných praporoch v rokoch 57-59?
 
Re: Radiostanice
G.Čelno | 20.8.2012 09:22 | id 49001 | nahlásit

Nepamätám
 
Re: Radiostanice
Svaťa | 18.12.2012 09:44 | id 53602 | nahlásit

Ano, pamatuji si ji, byla přenosná, nosila se na zádech a měla pružnou prutovou anténu. Ještě jsme používali přenosné radiostanice, která měly dřevěnou skříň, na jejich název si již nevzpomínám. Údajně to byly starší dělostřelecké stanice.
 
Re: Re: Radiostanice
Svaťa | 18.12.2012 20:16 | id 53623 | nahlásit

Vzpomněl jsem si. A7B.
 
Re: Re: Re: Radiostanice
libor | 5.8.2017 22:55 | id 119789 | nahlásit

No, vidíš, kdybych to býval přečetl dřív, nemusel jsem psát asi A7b.
 
Re: Radiostanice
Hrubý Vl. | 18.12.2012 19:09 | id 53617 | nahlásit

Snímek Vltavy radiostanice po německé armádě,je na Spoj.rota Lipno.Byla to dobrá stanice,sice místo pípání chrčela ale spojení s ní bylo perfektní.RO21 byla dřevěná bedna ,těžká a blbě se s ní utíkalo.Vladimír .pípák 1.kat.v.v. Lipno 60-62
 
Re: Re: Radiostanice
libor | 5.8.2017 23:05 | id 119790 | nahlásit

Jak píše kolega výše a já odstavec níže, RO21 byla plechová kisna. Zachránila mi páteř v únoru 1952, když v PŠ PS Litoměřice jsem při poplachu v půlitrákách uklouzl na namrzlých schodech a padl na záda. Já měl vlasově naštípnutou pán. kost a rdst byla v dolní části, kde byly akumulátory prohnutá v tupém úhlu cca 110°stupňů. Takže " šoudvuži, vím to napvošto pžešně, ale nemůžu to žíct, pvotože by še to mohli dožvědět šoudvuži žápadní imperiališty a to by bylo čo? No pžece pvůšer, vy šmejdi."
 
Re: Radiostanice
libor | 5.8.2017 22:48 | id 119787 | nahlásit

RO21 to byly ty plechové kisny š. cca 40cm, hl. cca 15cm a výšky cca 60cm, vlnové délky VKV?, pro fon. graf. Byly jak na prap. PS tak i na rotách.
VLTAVA byla VKV rdst německé výroby, stacionární, byla na všech praporech PS pro spojení s brigádou, zvláště byla frekvence na příjem, zvláště na vysílání, bylo jí možné použít jak pro graf., což bylo z 99%, tak pro fon.
Dělaly se s ní psí kusy, zejména kecání do vysílání nynějších spojenců (N). Byla to původně radiostanice pro Luftwaffe, dosah fonií na cca 500km.
Pak ještě byla také dřevěná bedýnka, nevím již přesné označení, přece jen to je 60let zpět, ale tuší, že to bylo A7b. Užívala ji RA (rudá armáda) za 2. sv. války. Sloužila pro fonické spojení, při speciální úpravě ji bylo možné použít i pro radiografii.
Pak se začala používat směrová radiopojítka UKV, říkali jsme jim "kam vidím, tam slyším".
Ještě byly mašiny, to na brigádě, které měly kódové značení ?100.
Na more se používaly ruční klíče, někde měly "buky" (pro ty ale bylo nutné mít cit pro cvakot a umět přijímat nad 030 znaků/min.
Nu a to oproti dnešní technice bylo vlastně diluvium.
 
Re: Re: Radiostanice - dod.
libor | 5.8.2017 22:53 | id 119788 | nahlásit

To byl stav 1955-1958.
Ty dřevěné bedýnky, sloužily jak pro spojení u pozemních jednotek tak i pro navádění letadel na vých. frontě. Napájeny byly suchými "anodovými" bateriemi, ty plechovky RO 21 byly napájeny alkalickými akumulátory.
 
Re: Re: Re: Radiostanice - dod.
libor | 6.8.2017 21:59 | id 119837 | nahlásit

jak jsem starej tak jsem - RO21- spadl jsem ní 1955, ne more ale morse a další chyby ve psaní mi odpusťte
RF10
Marián Benedik | 10.4.2012 10:12 | id 44667 | nahlásit

U DPS sme používali RF10. Zle sa s tým behalo bez ohľadu na to či sme si ju dali cez plece alebo na opasok. Ale do tej zelenej kabely sa zmestil aj proviant na nočnú hliadku (prídavky chlieb a konzervy). Raz stratila hliadka anténu a vrátili sa ju hľadať na nejakú lúku. Vrátili sa zo služby neskoro a ešte sa im nedalo dovolať.
 
Re: RF10
Marián Benedik | 10.4.2012 13:00 | id 44676 | nahlásit

Na doplnenie volací znak 3.por. oddielu v Komárne bol KORAL, neskôr KOMÁRNO a veliteľská čata mala volací znak KATÓDA.
spojari zdar!!!
Fero Takács | 11.6.2011 08:25 | id 32377 | nahlásit

Milý spojari! Služil som na Dyleni v r 80-82 v roku v 81 ako starší spojar poznám tuto rad. stanicu pár krát som ho mal na zádách...čert ho vezme! s pozdravom FERO
105 taky pamatuju
Libor | 10.6.2011 22:12 | id 32365 | nahlásit

Spojař na Starým Pochru v letech 72 až 74. Jo taky jsem ji měl na zádech párkrát, jo dobrý. Volací znak Čachřina a později Napikol a svolávačka Renareda. Jinak vás všechny zdravím.
 
Re: 105 taky pamatuju
kucera jiří | 6.8.2011 22:27 | id 34666 | nahlásit

Ja sloužil 1970_72 jako spojař na Spaleništi,vHornim Dvořišti. vzpomínám jak jsem používal R105 pří poplachovce .první zažitek-poplachovka v zimě.sněhu po kolena ja nemohl chytnout dech když jsem měl volat na rotu tak jsem zjistil že jsem zapoměl na rotě sluchatka.my jsme totiž měly dle rozkazu odpojeny sluchátka vytažené a odpojené baterky od vysilačky.při poplachu musely vše smontovat dohromady,vyzvednout samopal jiné propriety a tak se vloudila ,,chybička".
Radiostanice
František Janýra | 7.5.2010 12:11 | id 15720 | nahlásit

V letech 87-89 měla u nás ve Všerubech poplachová hlídka, překrytí a případně pátrací hlídka stanici RF10 ostatní hlídky měli buď PR22, nebo ještě jinou, ale nepamatuji si přesné označení, ale myslím že to bylo PR11
Volací znak Sruby 84/86
Gogo | 7.2.2010 09:46 | id 11320 | nahlásit

16 rPS Sruby , volací znak KOLEJ a potom ŠERO
Spomienky
Pavol Biroš 15 rPs Všeruby | 16.6.2009 14:25 | id 4313 | nahlásit

Ja si spomínam,že ako psovod som nosil na opasku
vysielačku VXV 20,alebo tak nejak to volali,slúžil
som podzim1983-85,týmto hľadám bývalých peesákov
15. rPS VŠERUBY
 
Re: Spomienky
Pavol Biroš 15 rPs Všeruby | 19.6.2009 12:48 | id 4373 | nahlásit

Volací znak ŠUHAJ,aspoň čosi bolo zo Slovenska
1O5 pamatuji
Bříza | 7.6.2009 11:12 | id 4023 | nahlásit

Já stopětky pamatuji velmi dobře , měla 24kg a už
jsme ji používali jen při bojovém poplachu pro
spojení s praporem . Jinak jako psovod jsem
použínal stovku nebo stodesítku . RF jsme dostali
až koncem roku 82 , což jsme považovali za
obrovský úspěch . Soužil jsem na 11.rPS Čerchov v
letech 81-83 a zážitků s anténami mám na román .
Zdravím všechny nostalgické psovody . Buď te .
 
Re: 1O5 pamatuji
víťa | 13.6.2009 09:14 | id 4208 | nahlásit

My jsme měli ŠPIMELA , to se taky krásně volalo,
třeba do kopce. Při pátračce , v předu psovod,
toho táhl pes,pak starej s pistolí v ruce kterej
mi nadával, že není spojení. Za nima já 84kg
,nemoh ljsem popadnout dech. My tam měli převýšení
300m,moře hluchých míst. Taky jsme to zkoušeli
s příd. zesilovačem, 2 vedle sebe propojeni
kabelem; to bylo DÍLO. Dosah až 7 km. Ale
AMÍCI nás měli pořád. Díky tomu jsem i
zhubnul. To vše v r. 62-64
 
Re: Re: 1O5 pamatuji
Luboš | 16.6.2009 09:13 | id 4304 | nahlásit

volací znak Šupance-rota Psk Šupance 5 jinak máš
pravdu nejhorší byla cvičná Psk protože našlápli
nejhorší terén,že je cvičná jsme zjistili až byl
konec.v.r.63-65 Zdravím všechy spolubojovníky.
 
Re: Re: Re: 1O5 pamatuji
Láďa | 26.9.2009 21:09 | id 6318 | nahlásit

Solankár-volací znak,13 r.N.Údolí.1970-72.Ještě dnes když si vzpomenu na kluky co to tahali,tak je lituju.Byl jsem několikrát členem pátračky tak vím co ze sebe museli vydat a většinou úplně zbytečně jak píše Luboš a stím nejhorším terénem má taky pravdu.Taky jsme tam zažili takové komické situace jak píše Víťa,ovšem tenkrát jsme se moc nesmáli hlavně při vyhodnocování činnosti p.č. a tím i pohr.poplachu.Naštěstí na rotě bylo pár dobrých psů Casián psovod Franta J.,Haso ps. Tonda M.kteří nám většinou zachránili naši reputaci.Ostatní psovodi a jejich psi byli taky dobří ale Casián a Haso byli nelepší.Spojaře co tahali R105 jsem zažil tři.První Jano V. to měl za pár do civilu,jeho touha po povýšení a jeho fyzička ho hnala vpřed a kdyby mohl tak předběhl i psovoda,no a mě samozřejmě nechal daleko vzadu.Potom tam byl Bohouš H.a Štefan M.,ty už nebyli tak zdatní takže snima jsem tempo udržel i když oni měli těch 25kg. na zádech,takže ta slabota jsem byl vlastně já. Abych to dokončil,první byl psovod pak nějaký velitel a kousek za nima spojař stou bednou na zádech a já.Tímto vzdávám hold všem klukům co museli tahat tyto bedny.Zdravím všechny starší i mladší pamětníky.
 
Re: Re: Re: Re: 1O5 pamatuji
JIRKA | 30.12.2010 22:40 | id 24278 | nahlásit

Pánové R 105 to byl postrach všech spojařu.Nás učili že má 23,5 kg.Utíkat stím bylo za trest a jako bonus bylo mlácení anténou.Dokonce jsme používali nástavce na anténu. Vzpomínám si jak jsme dostali RF 10 v roce1978, ale moc jsem si jí neužil za měsíc jsem odcházel do civilu. Ten rozdíl byl hlavně ve váze a možnost nastavení kanálu, nemusela se dolaďovat.Zdravím všechny spojaře i ostatní spolubojovníky co sloužily u PS.
RF-10
Bocian 88-89 podzim | 6.6.2009 23:20 | id 4017 | nahlásit

Volací znak 14.RPs byl SOUBĚH. Blbý za běhu, těžký
pro slováky a maďary. Jinak, takových ran do
zátylku sem nikdy nedostal. Solidní dosah a s
metrovou antenou ses dovolal i přes sousední rotu
třeba na 12 kámošovi, ale jen v noci.
 
Re: RF-10
martin (colt) | 7.6.2009 07:58 | id 4019 | nahlásit

jo.......my měly "Krasocit" a ze
začátku to bylo na zlomení jazyka,ten kdo to
odposlouchával ,tak ten se musel pobavit.........
RF10
Radas | 1.3.2009 21:43 | id 1815 | nahlásit

jj, Halže, myslím, že JANTAR 227 - ale jistý si
nejsem :-)
 
Re: RF10
žampion 521 | 13.6.2009 22:42 | id 4243 | nahlásit

je to možné rok1990
RDST
aaaa | 1.3.2009 20:45 | id 1814 | nahlásit

Jantar - Halze?
RF-10
Radas | 28.1.2009 16:58 | id 1031 | nahlásit

No, já měl v UAZu RF-10 pod sedadlem řidiče a když
jsem měl za jízdy přeladit na jiný kanál, tak to
bylo docela zajímavé, jelikož tam samosebou nebylo
vidět, musel jsem odpočítávat počet cvaknutí všech
tří přepínačů - docela sranda :-) Jinak volací
znak byl "JANTAR" číslo si už
nepamatuji...
 
Re: RF-10
Venca | 18.4.2009 13:45 | id 2929 | nahlásit

Když se nešlo dovolat, anténa na RF-10 se
nastavila rozevřeným samopalem a nebo se přiložila
na kus drátu, který byl přidělán na kmeni stromu
od technické hlídky (kopcovitý terén) cca 2 metry
délky.
náš nechodil
4 RPS Miloš | 9.1.2009 11:43 | id 816 | nahlásit

Náš velitel pěšky nechodiljelikož měl stále
napytlováno a sotva se držel na nohách,jeho řidič
by mohl vypravovat. Ale hlavně jeden můj
spolubojovník kterého nebudu jmenovat,tak ten ho
držel někdy na podzim pod sapíkem v louži jelikož
ho v civilu (údajně)nepoznal a nechal ho trochu
vychladnout. To jsme se dozvěděli až na rozlučce
do civilu,byď bylo divné,že jeho ochlastané
kontroly ustaly.Buď.
 
Re: náš nechodil
Dupal Jan 3. rPS Kamenná | 9.1.2009 12:17 | id 817 | nahlásit

Jo, tohle se u nás taky stalo. Ale ne VR, ten měl
celkem rozum, ale měli jsme strašně snaživýho
mladýho ppor. Přišel přímo ze školy a v jednom
kuse někoho kontroloval a byl hrozně aktivní. Až
jsme si říkali, že zase někde za stromem vybafne,
někdo se splaší a bude průser. No tak na něho
kolega v noci natáhnul sapík, nechal zaštěkat psa
a od té doby byl klid... Tohle jsem mimochodem
taky dozvěděl až ve vlaku do civilu...
 
Re: Re: náš nechodil
marti (colt) | 16.6.2009 16:14 | id 4314 | nahlásit

dovol abych připomenul jednu věc,že tihle aktíví
b***i co chodili na noční prověrky ,že kdyby je
člověk nepoložil na zem ,když zapoměli heslo a
nechal je normálně jít a říci,že víte o koho jde -
tak tento vykuk - by tě nechal vystřídat a měl bys
po ftákách. Nenene, tady v tom měli panáčkové
smůlu...a mohly kašlat,dělat hluk ...nic ,hele
taky jste si všimli,že v noci nechodili ve
vycházkovém ? Vždy si braly ty nejhorší hadry co
měly doma , to zas bylo dle hlášky dozorčího - ten
to vždy avízoval,ti moc dobře věděli na koho jdou
a jaká bude reakce..... a Čenda O. má na Dyleň
nejednu takovou vzpomínku,ale on to nebyl vykuk -
on se normálně bál.....a vojákova pomsta za jeho
nepříjemnost na rotě....jojojo,jak v záložně to
bylo vždy uloženo, tam ta paměť fungovala
neomylně...a ono se to potom lehce řeklo
.....plnit si své povinnosti ,že ?
 
Re: Re: náš nechodil,ale chodil na rotu....
Antal Jan 3.rPS Kamenná | 2.9.2011 10:21 | id 35652 | nahlásit

Ahoj Honzo,na Kamenné som slúžil od januára 89 až do augusta 90.Bol som tam spojár aj premietač kina.ja si Ťa dobre pamätám-bol si psovod,pes-Nick.Pamätaš,kto mal obávaného psa menom Fram?Myslím že niekto z našich "starých" alebo "suprákov".Takú príhodu som zažil aj ja-držal som pred natiahnutým sapíkom nášho politruka kpt.Dubského,stalo sa to na prechode cez SiS "7".Toho aktívneho ppor.si veľmi dobre pamätám-volal sa Pytel.Na rote slúžili aj furťáci-rtm.Cais,kpt.Dubský,velitel roty mjr.Pánský,mjr.Pokorný,no nespominam si ako sa volal výstr. náčelník,mal asi hodnosť práporčíka a býval v Rychnov n/Malší.Už si spomínaš kto to píše?Ak nie,som Jano Antal a na rote ma volali Maxo (to podľa tej rozprávky Pehavý Max a strašidlá) čawes a ozvi sa,pozdrav všetkých spolubojovníkov,ktorí tam s nami vtedy "slúžili vlasti"a nech sa mi ozvú alebo napíšu. 0421915341615 alebo macko.69@azet.sk ....čaweeeees.....
4.RPS
M.Krása | 6.1.2009 19:29 | id 775 | nahlásit

dodnes si pamatuju volací znak....DŮRAZ. Čísla už
bych dohromady nedal, měl jsem 3, jako
poplachovka, auto a když sem náhodou šel KH, tak
taky jiný. To jsme ale měli maximálně PR22
 
Re: 4.RPS
HoNzA | 8.1.2009 14:15 | id 793 | nahlásit

Volací znak si taky pamatuju: VNUK. A u nás (3.
rPS Kamenná) měla poplachovka VNUK 228. Pamatuju
si to proto, že jsem jako mazák nic jinýho
nedělal... Jo a PR 22 byly u nás v takovým
stavu, že se s tím nedalo dovolat ani na 50
metrů...
 
Re: Re: 4.RPS
4 RPS Miloš | 8.1.2009 21:24 | id 805 | nahlásit

Náš volací znak byl byl FLANEL,ale v éteru jsme
mohli poslouchat také,Rákos,Mísu,Rebel a nejlepší
byl ZOBÁK,to bylo pro staré kosany jistě
povzbudivé.Buď Miloš.
 
Re: Re: Re: 4.RPS
Dupal Jan 3. rPS Kamenná | 9.1.2009 08:30 | id 808 | nahlásit

Když šel VR z roty na výběr, tak vzduchem
lítalo:" Bouřka od VS". To v momentě
všichni v terénu vechtrovali jako o život :-)
 
Re: Re: Re: Re: 4.RPS
4 RPS Miloš | 9.1.2009 11:02 | id 814 | nahlásit

U nás to bylo jen domluvené heslo pípákem,jelikož
VR měl v autě taky stanici a vlný hlídal jako
Ostříž,na rozdíl od S.H.
 
Re: Re: Re: Re: Re: 4.RPS
Dupal Jan 3. rPS Kamenná | 9.1.2009 11:22 | id 815 | nahlásit

My mohli mluvit, protože VR chodil na výběry
zásadně pěšky a vysílačku netahal.
Zde již nelze dále reagovat
 
radiostanice VR20
Spojař 11.r České Žleby 87-89 | 9.6.2009 22:52 | id 4103 | nahlásit

toho vnuka jsem taky zaslech když jsem si hrál na
bedně a přepínal kanály tuším 5 kanál ,u nás byl 6
kanál "Hlína"a rota byla na úpatí
kopce s výhledem otevřená na Budějovickou
brigádu,na stejné frekvenci jsem byl nucen
poslouchat volací znaky-Hasič,Koudel,Ovar a když k
tomu připočtu ještě Zetor což byla naše 17.r
Spáleniště tak to byl v éteru pěknej mazec.Ale
hlavně jsem slyšel z Ćeských Žlebů až někam k
Velenicum což bylo technicky zajímavé.
 
Re: radiostanice VR20
HoNzA | 12.6.2009 23:14 | id 4204 | nahlásit

Ohledně toho Vnuka - teď jsem se kouknul do mapy a
ze Svatýho kamene je to na Žleby asi 70km vzdušnou
čarou. Že by ty krámy fungovaly tak daleko?
 
radiostanice VR20
11.rPS Spojař | 16.6.2009 13:39 | id 4312 | nahlásit

Tesla nebyla schopna udělat kvalitní magnetofon,
ale VR20 to uměla,tyhle základnovky s výkonem 10W
byly držáky,ale ty PR a RF se pořád svážely na
opravy.Frekvence byly stejný po každé šesté
rotě.Takže se vlastně poslouchala navzájem 5-11-17
rota.(př.Sušická brigáda)ještě si některé volací
znaky snad pamatuju-5.rPS Vývoj,7.rPS Pohoda,8.rPS
Padák,9.rPS Pokuta,10.rPS Zlomek,11.rPS
Hlína,12.rPS Stonek,13.rPS Výšina,15.rPS
Kotva,17.rPS Zetor,18.rPS Dub,19.rPS
Tiket.......POZOR NEPŘÍTEL NASLOUCHÁ...
 
Re: radiostanice VR20
Maťo | 15.7.2009 11:18 | id 4905 | nahlásit

Ku.va hoši máte dobrú pamäť do kelu.Ja si neviem
spomenúť ani na menov veliteľa roty nie to ešte
volacie znaky okolitých rot
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: radiostanice VR20
Petr | 5.2.2010 11:15 | id 11225 | nahlásit

Ahoj, já jsem sloužil v Českých Žlebech v r. 81-83 jako st. spojař a volací znak jsme měli Kanoe. Na volací znaky sousedních rot už si bohužel nevzpomínám. Velitelství ve volarech mělo myslím znak Úhel.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: radiostanice VR20
Milan Bednařík | 8.8.2011 11:59 | id 34721 | nahlásit

Já sloužil na Žďárku 9.rPS sušické brigády jako střelec v roce 1980, a používali jsme stanici RF 10, s volacím znakem LUJ, Volarský prapor měl UHEL a vedlejší rota Knížecí pláně SMYSL. Pak si pamatuji ještě na znak PASEKA, ale nevím zda šlo o volací znak sušické brigády nebo pražské hlavní správy. Je to už přeci jen třicet let. Je možné, že se volací znaky po nějakém čase měnily, to by spojaři věděli jistě líp. Zdraví vás Milan
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: radiostanice VR20
Robi | 20.4.2012 12:04 | id 45114 | nahlásit

a ešte DOMEK ...
tuším 4 rota ..
Zde již nelze dále reagovat
Polomáci
Ernest Dömötör | 5.1.2009 07:59 | id 759 | nahlásit

Ahoj Miloši. Ty si kde slúžil a kedy?
 
Re: Polomáci
tono | 2.6.2009 17:33 | id 3907 | nahlásit

domek,domek tu domek 210 príjem rubanina príjem
 
Re: Re: Polomáci
Robi | 20.4.2012 12:06 | id 45115 | nahlásit

ano domek 210 - ked sme boli na prekrytí ...
R
r.1962
VENCA | 9.8.2008 23:24 | id 31 | nahlásit

TAKY JSEM TAHAL R 105 ,ta měla asi 20Kg.
 
Re: r.1962
4 RPS Miloš | 4.1.2009 22:53 | id 758 | nahlásit

Já nosil RF.10 a nejlepší zážitky s touto stanicí
byly vždy když se někde zachytila kulička na konci
antény a ta se po vytržení neomylně trefovala
přímo do obličeje.Nikdy se nemzmýlila.V ten
okamžik jsem vojnu na hranicích miloval úplně
nejvíce.Buď.
 
Re: Re: r.1962
HoNzA | 8.1.2009 14:10 | id 792 | nahlásit

Jo, tak to taky nezapomenu!! Coby psovod jsem to
tahal na zádech. Když se ta anténa smotala, tak se
s tím nedalo dovolat. Když se to nechalo klátit ve
vzduchu, tak se tím zase nedalo nikudy projít
:-) Těch k***v, co se tenkrát vznášelo nad
krajinou, by spolehlivě zaplašilo každýho zlýho
imperialistu :-)
 
Re: r.1962
Luboš | 1.1.2010 18:23 | id 9335 | nahlásit

Ahoj Venco! Kde jsi sloužil? Já byl spojař na Krabonoši 63 - 65. Pamatuješ výmetnice,Ciryla,U60? Dělal jsem též promítače v té době to dělali spojaři.Přeji v Novém roce 2010 všechno néjlepší hlavně hodně zdraví a spokojenosti. Ahoj Luboš
 
Re: r.1962
Václav | 19.7.2010 22:12 | id 18537 | nahlásit

105ky byly těžký mrchy. V PŠce v Liberci jsme to tahali na Skalku a málokdy jsme se spojili. Na útvaru v Chlumci nad Cidlinou jsme v 68. úspěšně rušili vysílání rozhlasu našich "přátel" 118kou. Ta měla výkon!
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky