![]() |
Předchozí | 1 fotografie L.Krechnyák z 2 | Další | ![]() |

Celkový pohled na vozidlo ZIL v úpravě pro radiostanici R 140X. V otevřeném boku nástavby se ukrývala elektrocentrála.


Autor: L.Krechnyák | Pořízeno: 1984-86 | 2×
Sekce:
Přístroje, nástroje, zbraně...
Radiostanice R 140X - na podvozku ZIL
(2 fotografie)
Radiostanice R 140X, která byla umístěna na podvozku nákladního ZILu sloužila pro radiofonické a radiodálnopisné spojení mezi HS PS OSH a brigádami PS. RDST v tomto provedení se používala při cvičných výjezdech, nebo bojovém poplachu.
Pre zaujímavosť vám zasielam fotku radiostanice R140 na podvozku ZIL - ktorá sa využivala u PS na udržanie spojenia medzi Prahou a jednotlivými brigádami. Mal som tú česť a s touto technikou slúžil u 15. brigády PS - v Českých budejoviciach v rokoch 84-86
Pozor nepřitel naslouchá!
S pozdravom Laco Krechnyák Slovensko - Senec.
Pre zaujímavosť vám zasielam fotku radiostanice R140 na podvozku ZIL - ktorá sa využivala u PS na udržanie spojenia medzi Prahou a jednotlivými brigádami. Mal som tú česť a s touto technikou slúžil u 15. brigády PS - v Českých budejoviciach v rokoch 84-86
Pozor nepřitel naslouchá!
S pozdravom Laco Krechnyák Slovensko - Senec.
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
thanks
To musela být paráda oproti R 118 s Daliborem 302 , na kterých jsem
R140X
Martin Tomášek | 14.1.2015 09:48 | id 84067 | nahlásit
Zdravím, v letech 1990 a 1991 jsem sloužil v Rokycanech jako velitel R140. Naše baterie jich měla tuším pět, nebo šest, z toho tři na podvozku PV3S, zbytek na podvozku ZIL, ty byly tzv. "uloženky". Zároveň jsem byl zařazen jako "stálista", tj. obsluha stálé radiové stanice, která byla v prostoru štábu a sousedila s pracovištěm OD. Před okny parkovala "Gazela", to byl nějaký typ vozidla GAZ, odkud se denně vysílaly signály pro systém trvalé pohotovosti SVITAVA, tuším přes radiostanici R111, nebo R114, to už bych kecal. Nejkrásnější byly samosebou výjezdy do brdských lesů, kde po vystavení anténního systému a navázání spojení, ev. zamaskování techniky, nemusela posádka takřka nic...
Velitel baterie byl tehdy por. Wolf.
Velitel baterie byl tehdy por. Wolf.
Re: R140X
EVK de AWR XXX ..... co ti to říká Sloužil jsem na SRS , v 1970 jsem chytil družici /ta šla z Moskvy / a 31.5. 71 to byla mušle -bojový poplach s výjezdem všeho, smer hranice do prostorů. To nikdo nevěděl co se děje...
Klasické tlg toho jsme si nevšímali a kontrolní, ty jsme vždy zkontrolovali s klukama z okolních útvarů.
Klasické tlg toho jsme si nevšímali a kontrolní, ty jsme vždy zkontrolovali s klukama z okolních útvarů.
Byla to novinka snad z r.1972
Po nástupu do spojovacího učiliště to tam bylo jako novinka, jako náhrada za R118. Mělo to výkon 1 kW.
V té době to byl zázrak, samo to dolaďovalo, přelaďovalo na přednastavené frekvence pomocí servomotorků, při přepnutí se začala ladící kolečka sama točit, prostě div :-)
V té době to byl zázrak, samo to dolaďovalo, přelaďovalo na přednastavené frekvence pomocí servomotorků, při přepnutí se začala ladící kolečka sama točit, prostě div :-)
Re: Byla to novinka snad z r.1972
Lada | 2.3.2014 21:03 | id 71685 | nahlásit
znám znám na vojně jsem s nima dělal denně
Re: Byla to novinka snad z r.1972
radista | 6.11.2015 20:25 | id 97021 | nahlásit
To musela být paráda oproti R 118 s Daliborem 302 , na kterých jsem dělal. To je již nostalgie roku 1970