Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA

Nacházíte se: Různé » Oživujeme elektrotechniku PS » Rotní signalizační zařízení - pomozte nám s jeho oživením
Předchozí 1 fotografie z 2 Další
Foto 1

Čelní pohled na RSZ.

Foto 1 Foto 2
Autor: | Pořízeno:  | 2×
Sekce:
Oživujeme elektrotechniku PS

Rotní signalizační zařízení - pomozte nám s jeho oživením

(2 fotografie)

Vážení čtenáři, pamětníci... pomozte nám prosím s tímto projektem, kdy se pokoušíme oživit toto staré rotní signalizační zařízení.

Ptáme se tedy všech pamětníků, zda by nám nepopsali toto zařízení - přesný název, do kdy se používalo apod. Taktéž k tomuto zařízení sháníme možnou dokumentaci, vaše vědomosti, prostě všechno, jenž by "rozchodilo" tento muzejní kousek historie.

Veškeré podněty prosím pište do komentářů, případně posílejte do našeho mailu. Vše budeme konzultovat s majitelem, který se snaží tento klenot uvést do provozuschopného stavu.
Děkujeme

Foto 1.
Foto 2.



Vaše komentáře...

signální zařízení U 70,zvané bedna
Ivan Hanzlík | 15.5.2018 20:14 | id 128845 | nahlásit

Ahoj Michale
sloužil jsem na 14.rPS Maxov jako spojař a pokud budeš chtít pomoc při oživení bedny,napiš. Dva roky strávené při každodenní údržbě se nedají zapomenout. Signálka,kterou jsem v r.81 stavěl a opravoval stojí u Maxova dodnes. Ivan 724949732
bedna
Petr Kolomazník | 12.12.2017 20:07 | id 123807 | nahlásit

Pánové tohle je stará bedna. Po roce 1986 byly téměř na všech rotaách PS U-80. Rovněž vyráběné v NDR v Drážďanech. Na rotě kde bylo více úseků byly vždy ě bedny rozděleny na pravou a levou stranu dle roty.
Pracovaly spolu s úsekovým přístrojem a příslušným oscilátorem. Dle frekvencí. Dále bylo využíváno i mnoho dpolňkových zařízení dle rozmístění a reliéfu krajiny jednotlivých rot PS.
 
Re: bedna
Vlada | 12.12.2017 21:51 | id 123817 | nahlásit

Hlavni doplnek bylo dlouhe pravitko na plosne vymackavani zkratu :-))
zařízení
Pepa | 22.11.2017 23:27 | id 122794 | nahlásit

Ahoj.V r.77-79 jsem dělal sig.mechanika a přestavovali jsme Sušickou brigádu z U-60 na U-70.Tohle je U-70,původem z NDR,ale bylo to civilní zařízení ke hlídání objektů.K tomu je ještě úsekový přístroj a oscilátor pro každý úsek-taková zelená krabice na sloupu.Přes zimu jsme oba typy ústředen opravovali,snad si ještě vzpomenu na detaily.Píšu pomalu,takže spíš dejte vědět,co Vás zajímá.Ahoj.
Bedna
František Kuna | 9.9.2017 14:11 | id 120673 | nahlásit

...jedná se pravděpodobně o první model ŽTZ SiS U-70, kde byla SiS již rozdělená na jednotlivé úseky a to buď na pravé nebo levé straně ŽTZ a zařízení rozeznalo, zda se jedná o krátkodobý nebo tvrdý zkrat. Napětí na SiS bylo kolem 3 voltů. Napájena byla ze sítě a v případě výpadku el. proudu se přepla na odběr proudu z akumulátoru, podrobněji je psáno na uvedeném odkazu
https://hranicari.eu/technicke-a-zenijni-prostredky-osh/zenijni-a-na strazne-prostredky/sis-u70-a-u80-s.html
 
Re: Bedna
Jan | 10.9.2017 18:17 | id 120703 | nahlásit

Jen poznámka. Jednotlivé úseky, včetně levé a pravé strany, umělo rozeznat i starší zařízení U-60. Jen obsluha byla asi trošku odlišná a možná i subjektivně složitější (to ale neumím posoudit).
 
Re: Re: Bedna
Michal | 10.9.2017 20:16 | id 120708 | nahlásit

Krom zapojení a názvu této bedny jde hlavně o to zda tato bedna byla na čáře používána, bohužel na veškerých fotkách místnosti DSP jsem viděl pouze U-80.Toto zařízení bylo získánu při rušení SiS muničního skladu.
 
Re: Re: Re: Bedna
František Kuna | 11.9.2017 18:50 | id 120727 | nahlásit

Michale nemohu posoudit, zda konkretně táto bedna byla na čáře, ale mohu tě ujistit, že po U-60, byla prováděná rekonstrukce a přestavba v sestavě PS na modernější a to U-70, podějí na 75 a nakonec na 80-ky, podle délky úseku SiS byly na rotě jedna nebo dvě bedny, které byly rozdělený na pravou a levou stranu a po nástupu 75 a 80 již byla jen jedna bedna a úseky byly číslovány zprava do leva bez rozdílu stran...
 
Re: Re: Re: Re: Bedna
Josef Levický | 11.9.2017 19:04 | id 120728 | nahlásit

Zdravím Františku a ostatnní veteráni,já sloužil v Nemanicích 87-89 a tý bedny jako PTŘSkář jsem si užil až až,asi to nebyla zrovna tato,ale ta U-80ka,ale vím,že na ni kromě úseků byly napojeny Fénixy a také zahrabané dráty proti podhrabání,ale ty když byly ve tvrdém zkratu z důvodu přehryzání hlodavci,tak byly mimo provoz docela dlouho,něž se asi celé vyměnily,protože se hned místo přehlodání nenašlo,tak to za mě k vysvětlení,zatím všichni bednisti Búď.
 
Re: Re: Bedna
František Kuna | 11.9.2017 18:44 | id 120725 | nahlásit

...souhlasím, ale když padly zkraty na dvou úsecích na jednej tedy na pravé nebo levé straně tak U-60 vyhodnotila pouze jeden, kdež to tady již vyhodnocovalo samostatně každý úsek zvlášť i když byly v jeden moment...
 
Re: Re: Re: Bedna
emil | 12.9.2017 11:45 | id 120747 | nahlásit

Samozrejme,že to nemohlo vyhodnotiť bolo to dané zapojením bedny bolo tam polarizované relé, ktoré vyhodnocovalo skrat nemohlo to stíhať.
 
Re: Bedna
Bednysta | 22.10.2017 22:21 | id 121758 | nahlásit

Ano,Franta má pravdu je to SiS U-70.V roce 1983 jsem sloužil na 4rPS Nový Dvůr,1prPS,9bPS a u této bedny jsem strávil hodně času,tak jsem si jist na 1000% že je to U-70.
Bedna
Petr | 9.9.2017 00:36 | id 120669 | nahlásit

Ano,vyrábělo se v NDR.Na čáře jsem bednu sloužil jen jednou,takže toho opravdu moc nevím.Čísla nad červenými tlačítky-kontrolkami,jsou čísla jednotlivých useků signální stěny.Při krátkém doteku drátů kotrolka blikala a vydala signál a jejím zmáčknutím se blikání vypnulo.Při spojení drátů,tzv.tvrdém skratu,myslím svítila stále.Pokud si pamatuji používalo se 40-80V a toto napětí se průbežně měnilo aby se zkomplikovalo přemostění drátů signálky.Řekl bych že takto vypadalo i za mé služby 85-87.Pro přesnější informace doporučuji projít příspěvky jednotlivých rot a najít nějaký příspěvek s označením spojař případně spojrota.Kluci o tom věděli všechno
 
Re: Bedna
emil | 11.9.2017 15:14 | id 120720 | nahlásit

Na prelome rokov 1974-1975 bola dávaná do prevádzky v Českých Veleniciach.Bol som tam na školení.
iba poznamka nezainteresovaneho
Dolfi | 8.9.2017 18:57 | id 120662 | nahlásit

Nesluzil som u PS tak mozno zbytocna poznamka. Podla pouzitych komponentov(tlacitka, kontrolky, poistkove puzdra...) je to vyrobok byvalej NDR odhadujem 70 roky.
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky