Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA

Nacházíte se: Objekty PS » PS různé » Sled rot Modravského praporu PS rok 1950-51
Předchozí 1 fotografie z 2 Další
Foto 1

Foto 1 Foto 2
Autor: | Pořízeno:  | 2×
Sekce:
PS různé

Sled rot Modravského praporu PS rok 1950-51

(2 fotografie)

Přátelé, pamětníci. Zde vám předkládáme zatím nikde zveřejněný dokument "Přehled dislokace Pohraniční stráže velitelství brigády Sušice". 

Začneme od Modravského praporu, který má pod svým působením pět rot PS. Rozšifrování a lokace jednotlivých rot necháme na vás v komentářích a pevně doufáme, že se podaří rozklíčovat, o jaké se jedná roty.
V každém případě se tento dokument vymyká zaběhnutému klišé o sledu rot, který je znám a všemi prezentován a kopírován po celém internetu a všemožných publikací... 


Modravský prapor měl v prvotním sledu tedy těchto pět rot: 

- Weitfallerská slať
- kóta 1228
- kóta 1194
- Březník
- kóta 1162, prostor na Lužném potoce 

Za veškeré informace moc děkujeme! Pamětníci vymírají a je tak nejvyšší čas vše uvést na pravou míru o historii svazku PS!


Dobové foto

Reakce na komentář

Modravské roty
Michal | 3.4.2020 18:15 | id 145722 | nahlásit

Zdravím vás pánové.
Ten dislokační přehled je z přelomu 50/51. Je to úplně první dislokace 4. (7.) bPS a platila pouze několik měsíců. Jen pro vaší představu. Zhruba od jara do listopadu 1951 došlo k dislokačním změnám u třech praporů brigády. Teď k těm rotám.
Dvě roty 4. praporu nepostavily do konce roku 1950 baráky. 17. rota (2/IV) a 19. rota (4/IV). 17. rota byla ubytována u sousední 16. rPS, kdo máte kroniku J. pily, je tam o tom zmínka. Tedy v 50/51 žádná rota Soutok ještě nebyla! I když někteří "znalci" tvrdí něco jiného. 17. rota měla být původně umístěna u jmenované kóty (Medvědí hora), ne u soutoku. Dosud nevím stoprocentně, jestli byla z jara 51 vystavěna na plánovaném místě (u kóty), nebo jestli od 16. roty šli rovnou stavět na (nedaleký) soutok. Podle některých kusých informací byly baráky přeci jen postaveny u Med. hory, ale byl problém s vodou, takže nakonec byla rota ještě jednou stěhována a to na soutok dvou potoků. Tomu by odpovídal ten Tomášův příspěvek o staré 17. (později 18.) rotě. 19. rota - viz. rota Slatě tady na vojensku. Honza bude vědět. Weitfelltovy slatě versus Javoří pila, tedy 16. rota. Doporučuju všem pořádně přečíst první díl kroniky J. pila, zvláště to jak je rota nazývána. Podle dobových materiálů se v uvedeném období žádná rota sestavy nejmenovala Javoří pila. No a nakonec ty nadmořské výšky. Je úplně jedno, kdo jakou výšku naměřil. Podstatné je, jaké nadmořské výšky byly v tehdejší mapě, podle které byla zpracována dislokace. Já tu mapu nakonec dohonil a sedí to do puntíku.
Zde napište svoji reakci





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky