Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA - fotogalerie, texty, vzpomínky pamětníků

Nacházíte se: Objekty ČSLA » Objekty elektronické války » Stanoviště Dyleň
Předchozí 1 fotografie J.Pecher z 87 Další
Foto 1

Stanoviště se nachází na vrcholu hory Dyleň (940 m.n.m.)

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41
Autor: J.Pecher | Pořízeno: 8.2006 | 41×
Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77
Autor: J.Al-Lami | Pořízeno: 5.2007 | 36×
Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81
Autor: J.Šádek | Pořízeno: 8.1993 | 4×
Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87
Autor: L.Nešpor | Pořízeno: 8.2011 | 6×
Sekce:
Objekty elektronické války

Stanoviště Dyleň

(87 fotografií)

Pozemní průzkumné stanoviště rádiového a radiotechnického průzkumu na hoře Dyleň (940 m.n.m).

Nacházelá se zde také pozorovací hláska PH 153 Dyleň, patřící 55. radiotechnickému praporu Kříženec (VÚ 3633).

Stanoviště Dyleň bylo armádou opuštěno v roce 1992. Od roku 1994 je majetkem Rádia Egrensis, které zde má od 8.3.1994 svůj vysílač FM 92,5 MHz, 1kW. Areál je hlídaný (zaměstnancem rádia) a je nepřístupný. Samotné rádio Egrensis sídlí v Chebu.

Více informací o stanovišti Dyleň nalezne na na tomto webu.

Okres: Cheb

GPS: 49°58'5.62"N, 12°30'13.05"E

Najít na mapě

ČR
Dobové foto

Vaše komentáře...

?
Gaston | 18.1.2012 23:45 | id 40985 | nahlásit

Čus RULACI RUSACI CHOBOTNACI atd.To tady není žaden co byl na Dyleni v 89/90?
 
Re: ?
Laďas Urbánek | 31.1.2012 13:57 | id 41637 | nahlásit

Nazdar, já byl TARA HERKY 10 vole.
Sloužil jsem taky 89-90.
Další co si pamatuju - Mára Nushart, Miloš Kristl, Ruda Tajrych, Bárty, Jarda Němec, Milan Patřičný,Rosta Bednárik, Zdeno Režný atd. Jo letos v červnu tam plánujeme sraz.
 
Re: Re: ?
Tadeusz Heczko | 1.2.2012 16:41 | id 41691 | nahlásit

Čus.Já byl hláskař.Žádne jméno mi nic neříka.Je už to dávno.Já pamatuju Vlastu Běhonka,Petra Kadlčíka.Dole na rotě Hrubého,Adamce,Kandráka,Lauka,Zemana
 
Re: Re: Re: ?
Laďas Urbánek | 6.2.2012 10:41 | včera | id 41954 | nahlásit

Nazdar, bohužel z hláskařů si opravdu nikoho nepamatuju, ale Roman Hrubý byl můj velitel na Taře.
 
Re: Re: Re: Re: ?
Tadeusz Heczko | 6.2.2012 12:56 | včera | id 41958 | nahlásit

Tybrďo tak to je maras.Pokud jsi byl opravdu v te době na Dyleni a neznáš žadného hlaskaře.Tady bude nějaky zmatek.Není možná žebys neznál hláskaře a další jména i když nebyla moje číslo.Oplt,Drahoš atd.Písni
pozdrav a přání
jisa | 24.12.2011 09:37 | id 39641 | nahlásit

všem, kdo sloužil na dyleni nahoře na kopci. a to v letech 62-64 i později. a pevné zdraví.....
Dyleň 80 - 81
Česťa Š | 8.12.2011 10:37 | id 38858 | nahlásit

Na Dyleni jsem sloužil od jara 80 do podzimu 81 na SDRce pod vedením pprap. Bárinky jako velitele stanice a nejvyššího u praporu pplk. Hrdličky, který s námi v 81 odcházel do civilu. Před několika lety jsem Dyleň a PS rotu navštívil a nostalgicky zavzpomínal na téměř dva roky zde strávené. Na Jardu Krska - provianťáka, který nás zásoboval, nad rámec povinností,potravinami do stráže, na voj. Tenglera, kotelníka a krmiče prasat aj. Přesto, že PS rota byla zcela zdevastovaná, našel jsem i pokoj který jsem mnohokrát, pod přísnou kontrolou prap. Dúbravčíka musel šúrovat.
Hláskař
Tadeusz Heczko | 5.10.2011 12:28 | id 36750 | nahlásit

Ahoj Dyleňaci.Ja tam také sloužíl a to od 9/89 do 3/90 jako hláskař.Potěší mě když se někdo ozve.
nové foto
TmR | 12.8.2011 23:14 | id 34924 | nahlásit

tomoro.rajce.idnes.c…
Tady jsou fotky z mých pobytů na dyleni a okolí 2005-2011
oprava adresy
Milan | 23.5.2011 19:06 | id 31580 | nahlásit

Stanoviště Dyleň dnes
Milan | 23.5.2011 19:02 | id 31579 | nahlásit

Podařilo se mi navázat kontakt s člověkem (pochopitelně v hospodě), který v současné době pracuje na Dyleni. Přinesl mi adresu, kde se dá zjistit něco více o stanovišti ze současné doby a také nějaké fotografie. Pokud tedy má někdo zájem, zde je adresa:
www.ok1xfj.nagano.cz
Strava na Dyleň
K00701 | 30.3.2011 19:56 | id 29514 | nahlásit

Zdravím zúčastněné, vzhledem k mému věku 39 můžu k dovozu stravy z PS roty na věž sdělit, že tato se tam určitě dovážela mezi roky 71 -81, jelikož do věku 10 let jsem s tátou, který zde byl jako furťák, mohl navštěvovat jak věž na Dyleni tak poslední barák po levé straně od brány v kasárnách Hamrníky, dál byl autopark. Na dovozu stravu jsem byl unešený jako kluk z toho, že řidič si vrata vždy otvíral lehkým ťuknutím a odtlačením křídel vrat, bohužel si nevzpomenu jestli to byly vrata roty nebo k věži.
VÚ 6174 na Dyleni
Jindra | 30.1.2011 10:20 | id 25864 | nahlásit

Pokus si někdo vzpomene na působení VÚ 6174 na věži, napište. Viz též vu6174marianskelazne…
vysílání
Radegast | 26.12.2010 00:29 | id 24026 | nahlásit

Na kotu Dyleň jsem se s kolegou dostal letos v listopadu za účelem si zavysílat s této koty. Prostory jsou ve velmi udržovaném stavu a je dobře, že se majitel o to tak dobře stará. Jako příznivec voj. historie jsem rád , když jsou takováto místa zachována pro další generace, aby si mohli připomenout minulost našeho národa.
90-91; ruláci, rusáci i ostatní...
Dědek | 11.9.2010 09:57 | id 20130 | nahlásit

Ozve se někdo +/- z našeho ročníku? Jedu příští týden do ML a mám v plánu juknout na Kopec, i když se asi dovnitř nedostanu. Přeci jen nostalgie po bezmála 20-ti letech tu je. Rád bych se někdy potkal s Petrem Hladíkem z NMNM, pražáky Holubem a Zakouřilem, chebákem Romanem Cajthamlem, ústřednistou Šonským (z Liberce?), Šajsem z Velkého Šenova... Ozvěte se chlapi, příští rok to bude 20 let, co jsme na podzim 91, jako poslední číslo, odcházeli z Hamrníků po dostěhování útvaru do Tisé. Nemyslíte, že by nebylo od věci se třeba potkat???
Psi
Jarda | 8.8.2010 22:09 | id 19125 | nahlásit

Pamatuje si nekdo jeste na jmena psu,kteri nas tam hlidali? Byl jsem tam v roce 1983 - 85 a za me tam byl,Kari,Baron a Blesk...
 
Re: Psi
Milan S. | 4.10.2010 18:15 | id 20880 | nahlásit

Zdravím tě Jardo.
Já jsem na kopec jezdil v létech 80 - 82 a na tyto psi si dobře pamatuji, protože na VĚŽ přišli za mého působení.
Já jsem pro ně osobně montoval ty kovové kotce které stály v pravo od věže. Automatické vypouštění psů za nás ještě nefungovalo ale už se o něm mluvilo a připravovalo se.
Čau Milan S.
 
Re: Re: Psi
Jarda | 5.11.2010 22:45 | id 21854 | nahlásit

Ahoj,
za me uz automaticky vypousteni psu do signalky fungovalo,nekolikrat jsem musel navliknout rukav a cekat v signalce az se do me nejakej zakousne. Spojili se draty a pak se cekalo jestli se jim bude chtit bezet...je fakt ze vetsinou nebyl problem,nejaktivnejsi byl Blesk,ale ten kdyz jsem v roce 1985 koncil,mel tak y doslouzeno,mel nejaky nemocny klouby a pokud si pamatuju tak jeho psovod,nejakej Jarda Dvorak z Prahy si ho snad bral domu..
 
Re: Re: Re: Psi
Milan S. | 13.11.2010 18:38 | id 22169 | nahlásit

Tak nazdar.
Máš pravdu s aktivitou Bleska, ten při nácviku zadržení na rukáv se na figuranta řítil neuvěřitelnou rychlostí a zakousnutí do rukávu prováděl zásadně ve výskoku, takže šel figurant okamžitě k zemi a občas měl tendenci překusovat.
Kari byl spíš takový flegmatik a Baron to byl starý profesor. Jak píšeš o Bleskově odchodu do civilu tak toho moc na věži neodsloužil, byl to dobrý pes.
Čau Milan.
 
Re: Re: Psi
Česťa Š | 8.12.2011 10:13 | id 38857 | nahlásit

Jak tak pročítám všechny ty příspěvky, jsi asi jediný, s kým jsem se mohl na Dyleni potkat. Sloužil jsem tam od jara 79 do podzimu 81 a točil jsem na SDR se Súhradou, který byl můj ročník a Olšanským s Skřivánkem, kteří byli o půl roku služebně mladší. Pamatuji se, že po útěku npor. Sily se ve 20st. mrazu začala stavět druhá signální stěna kolem objektu, kterou přijeli stavět bigoši někde z vnitrozemí.
 
Re: Re: Re: Psi
štefan chmelik | 20.12.2011 18:42 | id 39397 | nahlásit

Ahoj Šálku neviem či sa na mńa pametaš ja pochádzam z Košic a na dyleňi som slúžil tiež, narukoval som do Zbirohu v na jar 1980- a končil som vojnu 1982na jar.Krivanek,Olšansky,Hrdlička,Kutliš,Junk,Benicky,Jar ina,atd... to sú všetko môj ročnik.Mńa prezivaly (Chmeldo).. ak ti to niečo hovori.Krivánek on pochádzal z Mar. Lázni a Hrdička milan z okresu cheb ak sa ešte dobré pametam.Teba si pametam,Friča,Bojka,neviem či aj Kečkeš bol tvoj ročnik,Hencl,Lenhart,atd.... ak budeš chieť vedieť viac tak sa ozvi....Ahoj Pišta ...
 
Re: Re: Re: Re: Psi
Česťa Š | 20.12.2011 21:08 | id 39409 | nahlásit

Jméno si pamatuju, ale nedovedu si tě vybavit. Nebyl jsi řidič? Dokonce si myslím, že jsi jezdil s V3S na kopec. Kečkeš byl o půl roku služebně starší a byl to pěkný blb. Milan Hrdlička byl někde od Mariánek, myslím, že z Velké Hleďsebe. Já byl v Mariánkách ještě asi 3roky po vojně právě za Peťou Křivánkem a nebyl na tom zrovna dobře. Nejsem si jistý, ale buď ho srazil vlak nebo pod něj spadl, v každém případě měl něco s nohama. Na Dyleni jsem byl před 4 roky, věž byla předělaná a nepřístupná, PS rota zdevastovaná. Mám nějaké fotky. Dole v kasárnách jsem nebyl a Peťu jsem už nenašel.
 
Ahoj Šalku
štefan chmelik | 14.1.2012 21:21 | id 40759 | nahlásit

Pozdravujem ta a som rád že aspoń niekto sa ozval.Jazdil som aj na kopec zo strážakmi,ale dosť často som chodil do stráže.A ty si mi robil Vel. stráže dosť často.Určite si pametáš na Gabiho kukulu,on bol tiež z Košic,a robil PHM.Potom jeho ročnik bol aj Peťo juhas,z Michaloviec,oni boli moji mazáci.Určite si ich pametaš.Hovoria ti niečo mená Peťo Marečák,Anton Rusnák a Joži Paraňa oni boli tiež vodiči a pochádzali z východu zo Spiskej novej vsi.Marečak jazdil na gaziku a bol vodičom vel. praporu Hrdličku.A Rusnák jazdil na Zilu-131 s vykoňakom Dúbravčikom.Možná že si pametášna Janká Frančáka on pochádzal tiež z východu zo Svidníka, on mal funkciu pomocnika výkonného praporčika,vydaval nám čiste prádlo.Peťo Křivánek bol môj ročnik,a je škoda že takto tragicky zahynul.Nech mu je zem ľahká....ale čo narobíme život je raz taký.A ta rota PS aká je zničena tak to je strasné !!! Śkoda že sa to nepodarilo zachrániť veľká škoda.Možná že sa pametášešte na PS rote sme malí nástupy pred budovou a vtedy nám velil pplk. Hrdička a ja som vtedy prišiel neskoro na nástup a keď som sa chcel zaradiť tak som mu zahlásil súdruh
Zde již nelze dále reagovat
 
pokračovanie komentáru česťa Šálek
štefan chmelik | 14.1.2012 22:00 | id 40766 | nahlásit

pplk. četník dovolte sa mi zaradiť a vtedy sa ozval rehot celej roty!!!!!Ešte aj on sa s toho smial):::: to bol ale trapas,a len mi povedal vojaku zaradťe sa ...Inak to bola jeho prezyvka ČETNIK!!!! PAMETAš SA NA TO ... lebo ja na to nezabudnem do konca života))))): Možná že si si na to spomenul!!! ak si nebol inde v službe.Mám niejake fotký ešte z v
vycvikáču zo Zbirohu? ak sa mi podari ich naskenovať tak ich dám tu,ale neiem kedy.... Možná že sa pametáš na mená Pauzar, Igen,barinka Gažo,Pecina Maleček atd... Meno FERENC!!!! ti niečo hovorííí tak ten nám dával poriadne zabrať dole v Klimentove na budzeráku. Ak sa ti niečo vibavilo v myslí tak sa ozvy
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Psi
štefan chmelik | 17.1.2012 00:07 | id 40866 | nahlásit

Maš pravdu Súhradu si pametamon bol čech a bol stále dosť bledy ako keby mu chýbal niejaky vitamin. Kŕivanek Peťo,a Ošanskyoni boli môj ročnik. Keď ušiel npr.Sila tak viem že v ten večer to bolo okolo 22:00hod. sa vyberala na rýchlo nová stráž??? lebo to bola zvláštna udalosť a každy bol s toho hotovy. Ja som bol v tedy vybrany do stráže ako stražny už som to tu pisal že take šachy som tam ešte nezažil.Ešte niekedy o 01:00 alebo02:00 tam na kopec poprichadzala generalita)))) západny okruh)))šachy tam boli do rana nenormálne!!!!Každy kto bol v kontakte zo Silou!!!! im boli odobrate pripustky na kopec( kotraše sa o to postarali):: hrúúzaaa...A tu druhu signalku stavali bigoši z litoměžic aj ich som párkrat strážil!!!! nebolo mi všetko jedno nigdy si nevedel čo im vrtááá hlave... a prikaz bol jasny!!! keby niečo. A ešte keď ušiel ten voj. KRESINA!!a práve jak došiel obed mal to dobréé vypočitane. Iba nam narobil problemi.ale aj taká bola vojna....čau .. zatial Česťa...
Výhled z Dyleně
Hanka | 8.6.2010 15:46 | id 16993 | nahlásit

Dobrý den.Jak tady čtu zjišťuju, že hodně lidí z Vás zde sloužilo na Dyleni moc by mě zajímalo zda je možné vidět z Dyleně za hezkého počasí rozhlednu Poledník???Nebo jiné rozhledny já jsem některé viděla, ale nikdo mi nedokáže říct co je to za riozhledny a kam až jde vidět.Vím, že když je krásné počasí jde vidět hodně daleko.Moc děkuji za pomoc.Budu Vám vděčná:) jsem hodně zvědavá :)
 
Re: Výhled z Dyleně
Martin Kučera | 9.6.2010 10:39 | id 17013 | nahlásit

Z kopce bez šance. Z věže bude vidět Havran (okem), Zvon a Čerchov - spíše dalekohledem. Soudím tak dle výhledu z věže Havran, kde mám Dyleň, Zvon a Čerchov jako na dlani. Poledník vidět dle mého není.
ed250.rajce.idnes.cz… zde je výhled z Havranu.
RE Dyleň
TmR | 6.6.2010 00:54 | id 16898 | nahlásit

Na tomoro.rajce.idnes.c… jsou fotky od 2005, jezdím tam pravidelně jednou za rok vysílat. Jsou tam i fota z Campu Luxor, Velká Hleďsebe, kde pravidelně nocuju.
Letos to bude 23.7., Milane těším se.
Věž je sundaná o jedno patro. Majitel tam nechce pouštět z důvodů instalované techniky a hlavně vysokejch kmitočtů a výkonů. Z vlastní zkušenosti vím, že je to poblíž těch hrnců docela cejtit!
Spolubojovníci
Miroslav K | 3.6.2010 08:49 | id 16808 | nahlásit

Na Dyleni jsem sloužil v r. 1985-87, ozve se mi někdo?
 
Re: Spolubojovníci
Honza K | 22.10.2011 20:28 | id 37282 | nahlásit

Ahoj, sloužil jsem 85-87 v Hamerníkách u 7495 a pak 9181. Velitel útvaru pplk. Maleček. Já byl jako pomocník výkoňáka Keborta. Jestli jsi byl taky Zbirožák, měli bysme se znát. H.
 
Re: Spolubojovníci
Franta K. | 31.10.2011 11:31 | id 37510 | nahlásit

Čau, jezdil jsem do "Chobotu" (SDR 2MP) tebe si pamatuju strážáku, s Honzou jsem dokonce bydlel na pokoji.
27.3.2010
Petr J. | 27.3.2010 12:28 | id 14223 | nahlásit

řidič byl Franta Šťastný ne Hříbal
Dyleň
Jiří Kábrt | 14.12.2009 10:58 | id 8454 | nahlásit

Já jsem tady sloužil v roce 1962-64.Tady se začínalo.V Hamrníkách se založil prapor VÚ 7495 01,009,1962 a já jsem tam přijel do Hamrníků v říjnu 1962.
 
Re: Dyleň
Jarda | 6.3.2010 15:58 | id 13225 | nahlásit

Byl jsem se podivat na kasarna v Hamrnikach pred dvema lety,ale to bylo uz jen zboreniste,jak to tam vypada ted nevim...VU 6174 Litomerice meli posledni budovu a my VU 7495 jsme byli naproti nim..
 
Re: Re: Dyleň
Jarda S. | 7.3.2010 09:33 | id 13270 | nahlásit

Jmenovče,já jsem zde sloužil také v letech 81-83,
také pod č.VU7495.Byl jsem zde jako řidič,kotelník a kuchař.Jídlo se vozilo od PS roty dole pod dylení a tady se pouze ohřívalo.
 
Re: Re: Re: Dyleň
Milan S. | 7.3.2010 10:17 | id 13278 | nahlásit

Zdravím Dyleňáky, já jsem sloužil u VU 6174 v letech 80 - 82 jako řidič - mechanik a na věž jsem jezdil dělat různé opravy a jako hotovostní řidič jsem jezdil na PS rotu pro jídlo a na věži jsem ho pomáhal vydávat a myl jsem nádobí. Nebo jsem chodil zlobit na telef. ústřednu mám takový pocit že na ústředně sloužil nějaký Růžička z Prahy. Kasárna v Hamrníkách jsou rozbořená jako po náletu věž je docela udržovaná ale nepřístupná, PS rota je rozkradena a zdevastová, čeká jí stejný osud jako kasíno v Hamrníkách. Do Mariánek jezdím každý rok na dovolenou.
 
Re: Re: Re: Re: Dyleň
Jarda S. | 7.3.2010 11:03 | id 13285 | nahlásit

Nepamatuješ na kotelníky Synek,Pravda a na ůstředně/ůporník/ naLádu Andela
 
Re: Re: Re: Re: Re: Dyleň
Jarda | 7.3.2010 13:52 | id 13301 | nahlásit

Myslim ze si pamatuju..Pravda se jmenoval Lada? ...Synek Jarda ze?....asi jste byli moji supraci...jmena pamatuju...obliceje uz si asi nevybavim...z vaseho rocniku pamatuju jmena Tomes,Stefan Toth,Dokupil...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Dyleň
Milan S. | 7.3.2010 14:47 | id 13302 | nahlásit

Pamatuji Láďu Anděla, Štefana Totha a Dokupil byl myslím stážák od nás. Od nás jezdily linku štábákem na kopec Mira Škoda a Badžgoň, operátoři váš ročník Jaroš, Garažia, Močuba a další. S tím útěkem por. Korima to bylo trochu jinak.
Poslal jsem ti email s odkazem na naše stránky VU 6174.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Dyleň
Petr J. | 23.3.2010 21:27 | id 14131 | nahlásit

Jaro 81=83 na Synka a Pravdu si pamatuji.Sloužil jsem na radiostanici POST.V hamrníkách byli lampioni Gergišák,Dúbravčík,Baláž .Řidič autobusu byl Jindra Hříbal a Ivan Špička
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Dyleň
Zdeněk Bruj | 25.12.2011 20:15 | id 39739 | nahlásit

Ahoj chlapi,sloužil jsem pod VU 7495 ale ve Zbiroze ročník podzim 81 - 83 jako řidič u kontrášů.Zmíněné kotelníky Synka a Pravdu pamatuju ze Zbiroha,jezdil jsem na kopce a z Mariánek pamatuju Jirku Dosedlu a jeho šéfa Mikulce,měli Š 105 zelené barvy.Jestlipamatuješ nějaké zbirožáky tak dej vědět,nedávno byl sraz ve Zbiroze a bude určitě někdy další.
Zdeněk.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Dyleň
Libor.N | 7.3.2010 21:35 | id 13355 | nahlásit

Zdravim Milana.S Vroce1982 jsem na 13.rotě Dyleň sloužil jakožto spojař odchod do civilupodzim 82 . Zmiňovaného spojaře Růžičku Milana pamatuju ale nebyl z Prahy ale z Olomouce odcházel tuším do civilu jaro 83. Jinak v dalším příspěvku je psáno o útěku důstojníka ČSLA. Myslím že to nebylo v roce 82 ale v roce 81 a byl to npr. utekl přímo z věže během služby V roce 82 to bylo tak trochu nemožné Z tohoto důvodu bylo okoli věže Dyleň zaminováno.tkzv minami hopsalkami. Sám jakožto spojař 13tky pamutuji 2 výbuchy těchto min, a poté z červeho telefonu volání na věž co se děje . vobouch případech šlo o srnu a divoke prase. jinak souhlasím o devastaci a rozkradení roty Dyleň . Zdravím L.N PS. Letos se na "svoji "rotu Dyleň chci zajet take podívat ALE ZFOTEK VÍM ŽE MNE NIC HEZKÉHO NEČEKÁ.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Dyleň
Jindra | 30.1.2011 10:19 | id 25863 | nahlásit

Skutečně npor. Zděněk Sila utekl v roce 81, vojín Honza Křesina o pár měsíců dříve.Samozřejmě šlo utéct i později, protože dvě přístupové cesty k Dyleni nebyly zaminované. A to jedna od Hleďsebe a druhá ke hranici, kde bylo potřeba sem tam něco vykácet a upravit, aby byl na přijímačích dobrý signál. Pokud si někdo pamatujete na působebí VÚ 6174 na věži, napište o tom vzpomínku...Jindra VÚ 6174
Zde již nelze dále reagovat
 
Pro Milana.S
Nešpor.libor | 16.3.2010 21:42 | id 13877 | nahlásit

ČAUKY Milane .Jakjiž jsem psal na Dyleni jsem sloužil jako spojař 1982 a o to útěku ví z doslechu. Zajimalo by mne jak to vlastně tenkrá s jmenovaným npr.K. vlastně bylo a ještě jeden dotaz kde byli kasárna Hamrnik .Tuším že v okoli Mar.Lázní ???. Libor.N.
 
Re: Pro Milana.S
láďa | 17.3.2010 08:18 | id 13892 | nahlásit

kasárna Hamrníky byli na okraji Mariánských Lázní, kousek od skládky odpadu, směr od obchoďáku Dyleň na Skláře za pumpou do prava a zhruba 500m rovně. Dnes už neexistují, měl jsem na bigošárně v klimentově za velitele praporu pplk.Skácela, který tady velel a rušil je
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Pro Milana.S
vaclasv K | 15.4.2010 19:00 | id 14998 | nahlásit

npr. K--r, pokud nejde ještě o jinou osobu z pozdější doby, byl vel. VKV roty(už v r.1966-7). Pověstný byl oslovením vole,vole..atp. Rovněž byl pověstný neúctou ke členům vlastní rodiny, kterým odnášel nespotřebované potraviny, což vždy komentoval slovy ..ať se holka poměje..atp. Charakterově velmi závadný, Údajně utekl se šifrovacími tabulbami. Rok před tím zdrhl i jeho bratr , také z Dyleně. V těch časech to nebyl žádný problém . Na kopci byl velni volný režim, ale všichni usilovně makali. Často se chodilo na houby a sbírali se i borůvky v širokém okolí při čáře, ty vojáci prodávali trhovcům v ML.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Dyleň
LUBOŠ T. | 5.2.2012 09:48 | id 41891 | nahlásit

AHOJ MILANE.NEVÍM JESTLI SE NA MĚ ROZVSPOMENEŠ,JÁ NA DYLENI SLOUŽIL NĚCO PŘES ROK OD LÉTA 81 AŽ DO KONCE VOJNY,ZAČÍNAL JSEM VE ZBIROHU JAKO KUCHAŘ APAK MĚ PŘEVELILI PRÁVĚ NA DYLEN.PRO TY OBĚDY JSME NA PS ROTU JEZDILI SPOLU,MĚLI JSME TAM SVÉHO KUCHAŘE A JÁ JSEM TO JIDLO NA VĚŽI VYDÁVAL.NEVÍM JESTLI TI ŘEKNE NĚCO JMÉNO TRAUTENBERGER,ŘÍKALI MI KRAKONOŠ A TEN RŮŽIČKA JAK JSI PSAL JE FAKT Z PRAHY JMENUJE SE HONZA A BYLI JSME V TOM ČASE DOBŘÍ KÁMOŠI.PAMATUJU SI TAKÉ KOTELNÍKY,RUDO SMIEŠKO,TEN BYL Z ČADCE,MŮJ ROČNÍK,BENICKÝ TO BYL NÁŠ SUPRÁK,PRAVDOVÉ TAM BYLI DOKONCE DVÁ A S RŮŽIČKOU BYL NA ÚSTŘEDNĚ MILAN,TO BYL NÁŠ MAZÁK ALE NEVZPOMENU SI NA JEHO PŘÍJMENÍ.JINAK JSME SI TAM DOCELA UŽILI SRANDY.MOŽNÁ ŽE SI NA MĚ VZPOMÍNÁŠ,MLUVIL JSEM JAK ČESKY TAK SLOVENSKY JELIKOŽ JSEM BYDLEL OD MALA V BRATISLAVĚ A POCHÁZÍM Z JINDŘICHOVA HRADCE.JINAK ZDRAVÍM VŠECHNY ZBIROŽÁKY A DYLENÁKY
 
Re: Re: Re: Dyleň
Jarda | 7.3.2010 10:27 | id 13279 | nahlásit

Ani si nepamatuju ze by se jidlo vozilo od PS,na kopec jsem zacal jezdit od podzimu 1983,vim ze tam byla kuchyne,jednou jsem tam dokonce opravoval pripojku na el. sporak....
 
Re: Re: Re: Re: Dyleň
Jarda S. | 7.3.2010 11:01 | id 13284 | nahlásit

Já jsem tam sloužil,jak jsem psal výše 81-83 a osobně jsem pro to jídlo jezdil.Kuchynka tam byla taková menší přímo prtoti PVS.V 82 zdrhnul nějakej lampasák přímo od autobusu při kotrole na drátech. Jarda S.
 
Re: Re: Re: Re: Dyleň
Zdenek R. | 30.8.2011 21:40 | id 35564 | nahlásit

Sloužil jsem na Dyleni 81 - podzim 83, zprvu se jídlo vozilo z PS roty až po utěku nadp. KORYMA nebo tak nějak, který doprovázel řidiče s jídlem, přestali vozit jídlo z roty a na věži se vybudovala kuchyn, byl jsem na CAIRU
Přístupnost
Al-Lami | 4.8.2008 08:52 | id 2 | nahlásit

Nepřístupná, soukromý objekt vysílače pro
rádio. Čas od času lze navštívit objekt v rámci
akce KČT, většinou v květnu. Původní zařízení
demontováno. Rozebrány i některé budovy.
 
Re: Přístupnost
Libor | 1.7.2009 12:06 | id 4644 | nahlásit

V r. 2002 jsme byli dovnitř po krátké domluvě
vpuštěni, z věže je nádherný výhled do dalekého
okolí, zejména do Německa. Jinak areál i budova
pod věží byly v dost zpustlém stavu. Hlídač a dva
vlčáci jak poustevníci :-)
 
Re: Re: Přístupnost
Jarda | 28.9.2009 12:12 | id 6349 | nahlásit

Slouzil jsem tam v letech 1983 - 1985,pred 2 lety jsem se tam byl podivat,ale dovnitr mi nepustili. Tak jsem to aspon obesel kolem. Vez je podstatne mensi,ploty kolem jsou docela zachovaly. Akorat ze jsme nahoru museli jit pesky,driv nas tam vozila V3S...ted uz na to vzpominam v dobrym...ale pakarna to byla..
 
Dyleň 2010
Kozel | 5.2.2011 19:32 | id 26299 | nahlásit

Libore, jestli jsi to ty (Haas), tak jsem byl na místě činu v roce 2009. Kopec má pod patronací pan Hofmann (majitel rádia egrensiss) a hezky to tam zvelebil. Byl jsem tam na exkurzi s Bohoušem Kovaříkem a pan majitel se nám vcelku věnoval. Fotografie ( asi 50 ks ) mohu přepislat, ok ?
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky
Úvod | Mapa stránek | | Login | Nahoru^