Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA

Nacházíte se: Objekty PVOS » PVOS různé » Stavba stožáru - Typ velká TESLA
Předchozí 1 fotografie A.Jelínek z 10 Další
Foto 1

Základový rošt pro konstrukci stožáru 3,2 x 3,2 m před zabetonováním.

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10
Autor: A.Jelínek | Pořízeno:  | 10×
Sekce:
PVOS různé

Stavba stožáru - Typ velká TESLA

(10 fotografií)

Výstavba základnového roštu (3,2 x 3,2 m) před zabetonováním. Toto však nejsou přímo základy pro věž hlásky PVOS, ale stožáru pro radioamatérskou anténu. Výstavba však probíhlala nejspíš podobně.

Popis stožáru od majitele snímků: "Ještě k těm věžím hlásek. Při procházení fotek jednotlivých PH jsem zjistil, že byl používán i typ "malá TESLA". Ten se od "velké TESLY" liší rozměrem profilu stožáru. Velká má nárožníky na rozměru 3,2 x 3,2 m a malá 2,26 x 2,26 m. U obou byl základní modul 6 m dlouhý a na nárožnících věže jsou vidět svislé spojky po těch 6 m. U velké platí, že to okno s úhlopříčkou má 3 m výšku a u malé 2 m. Takže velký díl má 2 okna a malý 3 okna na 6 m délky."


Reakce na komentář

Stavba nové hlásky PH 164
Tomáš Říha | 8.9.2011 20:55 | id 35964 | nahlásit

Stavba nové věže na PH 164 Všerubský vrch probíhala na podzim 1988,nejdříve někdy v létě přijelo rypadlo s obsluhou,to byl jeden voják.Nechali ho u nás na hlásce samotného a on tam vyhloubil tu jámu na základy,vybagrovanou hlínou jsme tenkrát zasypali skládku odpadků,to jsou ty kopečky směrem ke Všerubům,dodnes dobře rozpoznatelné. Ta vybagrovaná jáma byla o hodně větší,než jsou tyto snímky,hloubka byla jistě okolo 3 metrů,možná i víc. Nikdo z té jámy bez žebříku nevylezl,zkoušeli to jistě všichni,myslím,že i z legrace tam občas někdo zůstal o malinko déle,než chtěl. A také to bylo vybagravané celé jako jedna velká díra. Toho vojáka s bagrem tam potom u nás zapomněli,byl tam s námi potom asi 1-2 týdny,nikomu nechyběl a nikdo ho nescháněl,ani ten bagr. Ten byl zaparkovaný v areálu hlásky vedle věže. Potom přivezli ten první díl a zabetonovali ho,vozily to běžné mixy Tatra,tenkrát se i muselo čekat,až vyschne v lese cesta,aby tam nezapadly. No,a potom už následovala montáž,vrtulník létal z pole u obce Studánky,odkud létal každoročně i práškovací Čmelák. Až do mého odchodu do civilu na jaře 89 bylo zakázáno na věži sloužit a i na ní lézt,nevím,kdy na ní kluci po nás sloužit začali.Mějte se hezky Tomáš
Zde napište svoji reakci





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky