Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA

Nacházíte se: Objekty ČSLA » Kasárna a objekty ČSLA » VÚ Holýšov
Předchozí 1 fotografie M.Červenka z 182 Další
Foto 1

Na tomto zalesněném kopci se areál nachází.

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89 Foto 90 Foto 91 Foto 92 Foto 93 Foto 94 Foto 95 Foto 96 Foto 97 Foto 98 Foto 99 Foto 100 Foto 101 Foto 102 Foto 103 Foto 104 Foto 105 Foto 106 Foto 107 Foto 108 Foto 109 Foto 110 Foto 111 Foto 112 Foto 113 Foto 114 Foto 115 Foto 116 Foto 117 Foto 118 Foto 119
Autor: M.Červenka | Pořízeno: 4.2013 | 119×
Foto 120 Foto 121 Foto 122 Foto 123 Foto 124 Foto 125 Foto 126 Foto 127 Foto 128 Foto 129 Foto 130 Foto 131 Foto 132 Foto 133 Foto 134 Foto 135 Foto 136 Foto 137 Foto 138 Foto 139 Foto 140 Foto 141 Foto 142 Foto 143 Foto 144 Foto 145 Foto 146 Foto 147 Foto 148 Foto 149 Foto 150 Foto 151 Foto 152 Foto 153 Foto 154 Foto 155 Foto 156 Foto 157 Foto 158 Foto 159 Foto 160 Foto 161 Foto 162 Foto 163 Foto 164 Foto 165 Foto 166 Foto 167 Foto 168 Foto 169 Foto 170 Foto 171 Foto 172 Foto 173 Foto 174 Foto 175 Foto 176 Foto 177 Foto 178 Foto 179 Foto 180 Foto 181 Foto 182
Autor: R.Gabriel | Pořízeno: 3.2015 | 63×
Sekce:
Kasárna a objekty ČSLA

VÚ Holýšov

(182 fotografií)

Kasárna VÚ se nachází na sever od města Holýšov na kótě 417. V areálu se nacházelo více útvarů: 8005 - tankový prapor, 1054 - dělostřelci, 3869 radiotechnický útvar, 3900 - tankisti.
Přes kasárna prochází linie lehkého obranného opevnění z 1. republiky. Nacházejí se v prostoru jednoho ze tří zdejších závodů podzemní továrny z 2. sv. války s názvem MWH Holleischen II, kde se vyrábělo 50-70 tis. palubních nábojů denně a kde pracovalo na 10. tis. dělníků, z toho polovina vězňů (většinou francouzští zajatci), totálně nasazení z celé Evropy i místní. Na konci války vybombardováno.
Po válce podzemní továrna používána jako sklad trofejní munice a střelného prachu. Při vstupu do podzemí v r.1968 zahynuli 2 vojáci armády SSSR.

V posádce Holýšov byly dislokovány následující útvary bývalé čs. armády:

- 12. (47.) dělostřelecký pluk 1954-1960
- 23. tankový pluk 1960-1991
- 2. školní tankový prapor 1961-1969
- 2. samostatný dělostřelecký (raketometný) oddíl 1963 (1981)-1989
- 1. radiotechnický prapor 1969-1992
- 1. průzkumný dělostřelecký oddíl (pluk) 1989 (1990)-1991

23. tankový pluk vznikl na přelomu listopadu a prosince 1950 jako 2. tankosamohybný prapor v posádce Obytce. Nově vytvořený útvar se skládal ze dvou tankových rot a jedné samohybné roty. Jeho výzbroj tvořily tanky T-34/85 a samohybná děla ST-I, tj. původní německé stíhače tanků s kanonem ráže 75 mm.. K 1.12.1951 došlo k rozšíření praporu na 2. tankosamohybný pluk. Útvar byl tvořen pěti tankovými rotami a dvěmi rotami samohybných děl. Výzbroj útvaru tvořily tanky T-34/85 a samohybná děla SU-100. Na podzim 1955 se útvar přemístil do posádky Janovice. Zde k 1.10.1958 prodělal reorganizaci na 23. tankový pluk složený ze tří tankových praporů. V roce 1959 byla z jeho výzbroje vyřazena samohybná děla SU-100 a vybavení útvaru nadále tvořily výhradně tanky T-34/85. Koncem léta 1960 došlo k přestěhování útvaru do Holýšova. V letech 1961 až 1962 se uskutečnilo jeho přezbrojení na nové střední tanky T-54. V Holýšově pluk dnem 31.10.1991 zanikl. Po celou dobu své existence náležel do složení 2. pěší (střelecké/motostřelecké) divize. (zdroj: vojenstvi.cz)

Okres: Domažlice

GPS: 49°36'40.707"N, 13°5'5.484"E

Najít na mapě

ČR

Vaše komentáře...

Rok 1967 až 1968
Karol Šabík | 1.8.2018 10:00 | id 130731 | nahlásit

Kto si spomenie na podostojnicku školu v útvare 3900 Z veli tam nadporučík Zvolansky.V roku 67 až 68.Potom nás porozdelivali aj do Janovic nad Uhlavou a do druhých kasáren.Ďakujem.
vu 8005 Holysov
Lubo Potanecky | 10.5.2018 14:51 | id 128737 | nahlásit

zdravim spolubojovnikov z vu 8005 rok 82- 84 rot pod vedenim velitela kosumberskeho a nasho velitela cety rtm maly spolu bojovnici pizur nesvadba vlk hofman fico stasak gudas vesely a nasho vikonaka a jeden bol od vranova ale na toho si nemozem spomenut ako sa vola to bol rocnik o rok neskor spozdravom lubo- misu
 
Re: vu 8005 Holysov
Venca Šebánek | 23.5.2018 12:25 | id 129015 | nahlásit

Košumberský byl dobrej, rád na něj vzpomínám. Venca sebanek@seznam.cz
 
Re: vu 8005 Holysov
Ján Latta | 6.7.2018 17:10 | id 130083 | nahlásit

zdravím výkoňák bol Jaro Vancák zo Soli, okr.Vranov bol môj ročník 83-85
 
Re: vu 8005 Holysov
Cvik jan | 7.7.2018 08:35 | id 130096 | nahlásit

Ľubo nazdar:
 
Re: vu 8005 Holysov
Jan Špicar | 4.9.2018 19:49 | id 131575 | nahlásit

Zdravím tě ,určitě jsme se vídali někde na tankodromu,měl jsem provozku věž.č.354. Byljsem na 2 praporu 4 tr.rota. Nemáš spojení na Florka /péra/? nebo na jiné provozáky i z jiných praporů?
Raketaci
Friš | 12.4.2018 09:30 | id 128145 | nahlásit

Dobrý den vážení. Čtu vojensko a dnes jsem četl Vaši debatu a dovoluji si jen malou připomínku. V Postřekově u Domažlic žije 88letý plukovník Volfík, který byl svého času důstojníkem v Holýšově. Třeba si někdo vzpomenete. Pěkný den přeje Friš.
Hledám kamarády
Jan Schovánek | 31.3.2018 13:29 | id 127799 | nahlásit

z let 1971 - 1974, spojovací rota. Poručík Fiačan, velitel čety. Honza Svoboda, Ladislav Pacák, Hynek Syrůček,Jindřich Štok atd.
1054 holysov 1972 73
zdenek bartos | 28.2.2018 13:46 | id 126839 | nahlásit

slouzil jem pod hasalou 3baterie jako meteo jsem od opavy tel 776859727 k gabryel zd kusy m kolar
VÚ 1054 Holýšov - moje VZS ...
Jiří Král | 31.1.2018 12:27 | id 125820 | nahlásit

Ahoj Zdeňku V á l k o.
Už je nějaký čas, co jsi mně oslovil a napsal pár řádku. Já byl u VÚ 1054 od 08/1968 až 07/1970. Dva měsíce k vůli okupace byl přijímač prodloužen a pak nás spojaře ubytovali na Velitelskou baterii. Velel tam mjr. Zdeněk Malý ( zvaný ŠOGOR ). Po několika měsících nás přestěhovali do budovy po pravé straně od tankanu. Byl jsem s Václavem Lebou a Mirkem Koppem na ústředně. Na konci prvého járu jsem přebral ARMU po Jirkovi Neuwirthovi - to byl Tvůj ročník Jirko Válko. Tak jména příjmení ( i přezdívky velitelů mám zapsány. Rovněž příjmení kluků - některé i s telefonními čísly či maily a bydlištěm. Ale je toho moc málo. Snažím se navazovat kontakty a loudit další a další příjmení, kdy to dávám do seznamu. Zdeňku, pokud to budeš číst tak pak napiš na mail :
jiri.kral@volny.cz ,
--------------------
případně zavolej na tel. č. 776 655 685
--------------------------------------------.
Bydlím v Opavě. Měj se skvěle a hodně zdraví do dalších let !
Zdravím všechny spolubojovníky ať z VÚ 1054 či VÚ 8005 a ostatních kasáren, kteří toto budou číst.
Kluci hlavně zdraví a pohodu do dalších let přeji...
Zdraví Vás spolubojovníky - Jirka Král. NEPROJDOU ...
 
Re: VÚ 1054 Holýšov - moje VZS ...
Václav Šebánek | 23.5.2018 12:28 | id 129017 | nahlásit

Ahoj Jirko, velmi doporučuji knihu: František Niedl: Čekání na nekonečno. měj se dobře, Venca sebanek@seznam.cz
stretko
Alexander Košťál | 31.12.2017 14:13 | id 124741 | nahlásit

ozve sa niekto z ČTZ-3 jaro 87-89 Vú 8005
Průzkumná rota, VU 8005 9/83 - 3/85
Milan Nagel | 23.11.2017 21:22 | id 122814 | nahlásit

Ahojky spolubojovníci.
Ozve se někdo z průzkumné roty pod velením kapitána Vladimíra Hrdiny. (přezdívka Geroj)
Holyšov
Marián Gaborčík | 21.11.2017 12:59 | id 122691 | nahlásit

RTZ 1981 - 83
nájdem priateľov s ktorými sme prežili skoro 2 roky v Holyšove? veliteľ Košumberský.
Doubek, Káčer, Musil...
 
Re: Holyšov 5946
Josef Brázda | 2.3.2018 21:32 | id 126944 | nahlásit

Ahoj Maráine.
Možná si mě nepamatuješ,ale byl jsem také na ROT u Košumberk a. Jezdil jsem VT .Velitelem mi byl Doubek.Chtěl jsem se zeptat,jestli nemáš na něj nějaký kontakt.Měj se moc krásně .
Zdraví Harapák
 
Re: Holyšov
blaha antonin | 21.10.2018 11:00 | id 132427 | nahlásit

je sem byl tez v holysove na vojne u radistu chodili jzme pres plot do hospody pres pole byl tam rybnik
Vojenska služba jar 1987 až jar 1989
Jan Hanina | 15.11.2017 16:37 | id 122478 | nahlásit

7.Tankova rota veliťel npor.Roušal,veliťel praporu kpt.Gurnik,terajši veliteĺ pozemneho vojska armády Českej republiky,velitel útvaru 8005 pplk.Světlik.
Dajte vedieť kedy bude stretnutie v roku 2018.
 
Re: Vojenska služba jar 1987 až jar 1989
Alexander Košťál | 29.12.2017 13:11 | id 124640 | nahlásit

no AHOJ spolubojovník,bol som na ČTZ-3 ako pehamák a ku koncu vojny zbitý piatimi spolubojovníkmi
 
Re: Vojenska služba jar 1987 až jar 1989
Richard Proksch | 17.2.2018 19:52 | id 126459 | nahlásit

Nazdar Jendo,zdraví tě pražskej Pepan řidič naší osádky tanku.Můžeš mi zavolat nebo poslat mail,nevím nic o srazu , ale rád bych pokecal s někým z naší 7.roty 3.praporu, rok 87-89. Díky Richard,tel.608261264.
 
Re: Vojenska služba jar 1987 až jar 1989
Václav Šebánek | 23.5.2018 12:32 | id 129018 | nahlásit

S Gurníkem jsem nedávno mluvil, "na nic se nepamatuje". Nevíš prosím tě jak se jmenoval politruk TOMÁNEK křestním jménem? Díky, Venca sebanek@seznam.cz
VÚ-8005 r. 1984-86, prieskumná rota
Juraj Serej | 2.11.2017 18:56 | id 122032 | nahlásit

Ahojte spolubojovníci z prieskumnej roty VÚ-8005 Holýšov, slúžil som tam od 10.1984 do 09.1986. Spomienkami niekedy prechádzam ako to bolo na prieskumnej rote, na cvičení v Dobrej vode, ubytovanie v zruboch a podobne. Spolubojovníci ozvite sa.
VÚ 8005 1984 - 1986 spoj.rota
Luboš Pařízek | 14.9.2017 23:09 | id 120814 | nahlásit

Hledám kamarády ze spojovací roty . Byl bych rád,kdybych měl štěstí a někdo jste písnul nebo zavolal. 774546995 . AHÓÓJ
SPOLUBOJOVNÍCI VU 8005 HOLÝŠOV
MIROSLAV KOFALD | 28.7.2017 16:14 | id 119621 | nahlásit

AHOJ SPOLUBOJOVNÍCI Z VU 8005 ŽENIJNÍ ROTY.PŘIŠEL JSEM DO HOLÝŠOVA Z PŠ KEŽMAROK JAKO VELITEL MOSNÍHO TANKU V LETECH 1974-1976 NÁČELNÍK NPR. BASTYÁN VEL.ROTY PODP.SLOVÁK VELITEL PLUKU MAJOR PODEŠVA ZVANÝ TALPA VZOMÍNÁM NA CVIČENÍ NA DOUPOVĚ,BOLETICE POLEN NA STRÁŽÁKY HNĚVKOVICE,SLOUP-ŠOŠUVKA-PRUSER ROSEKANÁ VEJDA PO PLESE A PAK RYCHLÁ OPRAVA UŽ JE TOMU PŘES 40 LET ČAS LETÍ JAK SPAŠENÁ MRCHA .VHOLÝŠOVĚ JSEM BYL PŘED 5 ROKAMA ROTA SROUNÁNA SE ZEMÍ A NA NÍ HROMADA KLÁD ZDRAVÍM KLUCI CO SI PAMATUJI PEPA BEDNAŘÍK MUJ ŘIDIČ TANKU ,JIRKU ZAJÍCE PŘEMO ,BALAČÍN ST. VODIČ, PRAVNAN OT64, POKORNÝ ZVANÝ MUNO A SAMOZŘEJMĚ JARU ZILVARA S KTERÝM JSEM VE STÁLÉM STYKU MUJ TEL.605307988 MĚJTE SE FAJN AHOJ MIREK
 
Re: SPOLUBOJOVNÍCI VU 8005 HOLÝŠOV
Pavel Rosek | 22.8.2017 22:29 | id 120321 | nahlásit

Musíme udělat sraz Pavel
Vu 1054 raketaci
JIRKA DVOŘAK | 15.7.2017 20:42 | id 119238 | nahlásit

Kdo sloužil rok 81 až 83 u raketakůže. 2 baterie . Sloužili se mnou Čeliga , Broúsek , Kubiš ,husar ,stracar , a další. Tel. 605167806
Jiří Čapka-Drahlov u Olomouce
Martin Kučera | 21.5.2017 09:07 | id 117313 | nahlásit

Ahoj , hledám kamaráda který sloužil Jiřím Čapkou v Holyšově - 1979.CHci se s Vámi setkat a zaspomínat na Jirku. Ozvěte se, díky Martas Kučera. mobil - 732584262 ,704741303 a na imeil kucera.martas1@seznam.cz
Jiří Čapka-Drahlov u Olomouce
Martin Kučera | 26.4.2017 20:14 | id 116610 | nahlásit

Hledám kamaráda - kamarády ,Jiřího Čapky který sloužil v roce 1979 vzš v Holišově u Plzně.Moc Vás prosím ozvěte se !!!Předem děkuje synovec Martin Kučera. mobil-732584262 nebo na uvedený imeil
1988-1990
luda.l | 2.4.2017 03:51 | id 115518 | nahlásit

BYLI JSME TAK NA SRAČKY, ŽE KDYBY NAS POVOLALI NA VACLAVAK, TAK NETREFIME ANI DO MUNICAKU.. DIKY BOHU..
 
Re: 1988-1990
Václav Šebánek | 23.5.2018 12:36 | id 129019 | nahlásit

Ludo, u jaký jsi byl roty? Já u 9. (89/90) dík Venca, sebanek@seznam.cz
 
Re: 1988-1990
Milan Šebek | 7.11.2018 15:46 | id 132874 | nahlásit

ČTZ-1 1988 - 1990 Tu větu, že jedeme na Václavák si pamatuju, řekl nám ji Čiko jinak major Pakozdy, velitel 1 praporu v listopadu 1989 a všechny provozky tanky a auta byla připravena na buzeráku :-)
TANKÁNI 72
MIREK | 28.1.2017 19:54 | id 112980 | nahlásit

KAMARÁDI NÁŠ VELITEL NPOR KARLÍK...
Rakeťák
Milan Klíma | 26.1.2017 08:41 | id 112895 | nahlásit

Ahoj ,kluci kdo jste sloužil v roce 1983_1985 v Holýšově u rakeťáků ozvěte se.
 
Re: Rakeťák
Ivo Röschel | 13.11.2017 09:19 | id 122418 | nahlásit

Klímo Klímo...to skoro vypadá že se ti stejská:-)
Po kom?Po těch šíkanistickech bolševickejch hovadech jako byl Vancl,Jirkovský,Černý,Nečas.............a ten užalovanej por.Složek co tu o pár řadků niž svolává "kamarády od spojařů".....
Já vím..na špatný se zapomíná..a je to chyba.
 
Re: Re: Rakeťák
Jiří Ježek | 19.11.2017 19:45 | id 122621 | nahlásit

Sloužil jsem 86-87 ty jména lamp. znám ozve se někdo?
 
Rakeťák u VÚ 1054 Holýšov ...
Jirka Král | 29.1.2018 22:12 | id 125787 | nahlásit

Ahoj fronťáku Milane . Sloužil jsem tam o něco dříve. Odkud jsi ? Já z Opavy.
Napiš svoji email adresu , a telefon... A na jaké baterii jsi byl zařazen a jako co ?
Zdraví Tě Jirka Král
muj otec tusim se zaucoval ridicem tanku
Gejza Cepela | 28.12.2016 00:34 | id 111911 | nahlásit

Dobry den, jsem si docela jist, ze kdyz muj otec Gejza Cepela nastoupil zakladni vojenskou sluzbu k 11. tankovemu praporu v Plzni na Borech, ze vzpominal prelozeni do skoly v Holysove. To by bylo nekdy tak v roce 60 - 61. Tak si rikam, jestli si na neho nekdo z vas nepamatuje. Otec pochazi z Presova a zije v Plzni. Diky , Gejza Cepela ml.
PRIESKUMACI 1977-1978 Holýšov
Michal Kentoš | 10.12.2016 21:58 | id 111012 | nahlásit

Slúži som v r.77/78 na pr.rote ako strelec operátor na ot-70(BVP) ak ste niekto v tom čase slúžili na pr. rote ozvite sa pamätám si chalanov ako Kapusta.Kahan, Fridrich, Podlešak,Štefko,Trunkát.Velitel roty por. Búza Jozef,spravodajský náčelník Hrúza,veliteľ čaty por.Peťovsky
 
Re: PRIESKUMACI 1977-1978 Holýšov
Komárek | 11.2.2018 20:43 | id 126277 | nahlásit

Hochu ty se těžce mýlíš
Sloužil jsi jako střelec operátor pode mnou při odvelení k VÚ 1056 v Janovicích
To ti úplně vypadlo z palice a vzpomínáš jen na toho čuráka Bůzu a jeho nahaněče Peťovského
Zdraví absík Komárek
Druhý prapor tankového pluku
V. Hricák | 2.12.2016 17:10 | id 110790 | nahlásit

Sloužil jsem v ČTZ druhého tankového praporu v letech 1984-1986. Velitel byl kapitán Krouz a politruk-kokot nadporučík Kotulák. Už je to 30 let, tak že zlé zapomenuto a zůstalo jenom dobré. I na některé lampasáky, kteří mne tenkrát neskutečně srali, už se nezlobím.
 
Re: Druhý prapor tankového pluku
V. Hricák | 2.12.2016 17:35 | id 110792 | nahlásit

Zapomněl jsem dodat, cvičili jsme poslední spartakiádu v roce 1985. V četě se mnou sloužili různí kluci ze všech koutů republiky. Na některé jsem už zapomněl, ale některá jména si pamatuji. Fero Pčolka, nebo Miro Kučera z východního Slovenska, pražáci Houska s Kabelkou. Velitele nám dělali absíci. Za mne tři, ale jména už si nevzpomenu. Politruka pluku dělal v té době major Ptáček, který mimochodem vážil cca 150 kg (opravdu přiléhavé jméno). V tom vybydleném kulturáku nás stříhali a náš barák- druhý prapor, jsem poznal také okamžitě. Také třetí prapor jsem poznal hned. Asi proto, že jsme kolem něj každou rozcvičku běhali. Na délku třetího praporu žabáky, další kolo kačáky. Měli jsme také jeden smrťák. Tuším v zimě 85-86 na Doupově přejel tank nabíječe. Osobně jsem toho kluka neznal, ale převáželi jsme ho v OT k sanitce. Bohužel, byl mrtvý už když jsme ho nakládali. Naše parta začala jezdit cvičit i na Mimoň k rusákům. Také dobrá zkušenost. Jinak Doupov a Šumava byly samozřejmostí. Poleň každý měsíc, Slunečná cca každý čtvrt rok, mezitím Slučí tah a Doupov. Dvakrát potom Mimoň. Mimochodem, jednou jsme tam byli právě, když bouchnul Černobyl.
 
Re: Re: Druhý prapor tankového pluku
V. Hricák | 2.12.2016 17:43 | id 110793 | nahlásit

A do třetice jedna perlička. Do civilu jsem odešel v září 86. V roce 88 jsem dostal povolávák na manévry do Boru u Tachova. Hrozný útvar. Mezi baráky běhali potkani vypasení, jako menší králíci. Všude bordel a smrad. Jako záložky jsme tam byli asi týden a potom nás poslali na Mimoň. Domů mne pustili v ten samý den, kdy nás přivezli zpátky do Boru. Jen jsme vrátili hadry. Téměř se slzou v oku jsem vzpomínal na Holýšov, kde jsme setřásali i listí ze stromů, aby jsme ho nemuseli desetkrát denně zametat. Techniku jsme měli muzeální, ale pořádek tam byl.
 
Re: Re: Druhý prapor tankového pluku
JOŽO | 10.7.2017 00:13 | id 119057 | nahlásit

Ahoj -ja si to pametám, ten vojak bol na stráži,meno si nepametám ,bol unavený a sadol si do budovaného okopu pre tank. Vodič tanku z nepochopiteĺných dovodov naštartoval a pokračoval v hlbení okopu. pretože ten strážnik zaspal ,zrejme si aj vtej zime nechtiac pod tlakom únavy a vyčerpanosti ľahol a zaspal-nereagoval na hluk motora a preto ho ten tank prešiel...Ano major Ptáček politruk útvaru vážil dosť , otrasné čo niekedy vystrájal pod vplyvom alkoholu. Keď sa dobre pametám tak v roku 1986-1987 útvar bol armádnym vyzyvateľom a mjr. Ptáček pod vplyvom alkoholu spadol a smrteľne sa zranil. O ničom inom sa vtedy nehovorilo.Bolo to ťažké ,nadávali sme na množstvo cvičení ,strelieb, previerok a množstvo dobrých ,ale aj nepríjemných zážitkov. Bolo to obdobie na ktoré dnes už spomíname skor len v dobrom a často si vravievame,že tú vojenčinu by mali ( nie 2 roky ) prežiť aj naše deti. Dnes počujem mnohých rodičov ,že chlapcom chýba tá vojenská disciplína ,úcta ,rešpekt , pred nadriadeným - ha-ha ha aj mazákom - tak aby v dnešnej uponáhlanej dobe zodpovedne plnili svoje povinnosti a vedeli ,že pokiaľ budú lajdáci tak sa im to negatívne vráti.Vojenčina v HOLÝŠOVE bola ťažká ,ale ten kto tam slúžil může povedať ,že niečo prežil -vydržal a tá vojenčina mu dala skúsenosť čo dnešný mladí ludia ani nepochopia ani nezažijú.Holyšov-to je spomienka na celý život.
 
Re: Re: Re: Druhý prapor tankového pluku
Vašek K. | 12.12.2017 02:15 | id 123760 | nahlásit

Ještě doplním, že se tenkrát tradovalo, že když tu mimořádnou událost hlásili tehdá majoru Světlíkovi, tak jeho reakce byla: "odepsat ze stavu stravovaných". Bylo cvičení a byly povolené ztráty. JInak ale mluvilo se o tom hodně.
 
Re: Re: Re: Druhý prapor tankového pluku
Pavel Šusták | 19.1.2018 12:28 | id 125426 | nahlásit

Ahoj, přesně tak Jožo, sloužil jsem tam v létech 1985-1987, na oba nešťastné smrťáky si dobře pamatuji. Jen na obhajobu nešťastného řidiče, který přejel kolegu musím říct, že měl před tankem radlici přes kterou tho nebylo moc vidět. Objížděl v noci a pomáhal všem s okopy pro tanky.
 
Re: Re: Re: Druhý prapor tankového pluku
Stano | 8.4.2018 11:08 | id 128059 | nahlásit

Ahoj Jožo.Ja som sa tam tiež hral na vojaka od jary 1987 do jesene 1988.Ja som bol veliteľ tanku asi to bola druhá rota,už mi to vypadlo.Bola to tá prvá budova vpravo po deveťárni.Veliteľroty bol nadporučík Gíreth,taký magor zo Slovenska,kradol a za trest ho chvalabohu odvelili do Martina.VÚ bol asi PL.Svetlík(dal ma ostrihať,lebo som bol tri dni v base)Vygooglil som si Holýšov,troch som vspomýnal na staré časy a vidím ako je to tam všetko zdevastované.Na obrázkoch som spoznal len ten náš kultúrny areál a cestu do kasární,ktorú sme vždy pešo absolvovali z opušťáku alebo z vychádzky.A dakde som sa dočítal,že tankodrom je ako z hororového filmu.Ľuďom hádam ešte hrabe z tých časov
 
Re: Re: Re: Re: Druhý prapor tankového pluku
jozef | 29.5.2018 21:28 | id 129170 | nahlásit

no tak pockaj, aj ja som tam bol presne vtedy na 5 tr. pod Girethom bol som vodic tanku a jediny Stano tam bol z mojho okresu.
 
Re: Re: Re: Druhý prapor tankového pluku
Jozef | 15.4.2018 21:08 | id 128249 | nahlásit

Jožo ja som bol svedkom nešťastia a viem presne ako sa to stalo ja som bol vedľa z tanku na stráži,a potom aj svedok na súde v Brne aj pri rekonštrukcii a vodič Jirko chudák za to nemohol ,bol to velitelský tank,pred tým sme mali havariu na 6 tankovej rote z vetrieskou,2 v nemocnici a potom toto nešťastie nabíjača čo bol myslím 3 mesiace na vojnea mali 4 súrodencov a boli v detskom domove,myslím že z Vranova nad topľou alebo Humenné ,bohužiaľ nepamätám si mená
 
Re: Druhý prapor tankového pluku
pecos | 27.5.2017 07:37 | id 117499 | nahlásit

sluzil som v roku79-81.a vtedy bol nadporucik.ale bol dobry chlap.
 
Re: Spojovací rota
Luboš Pařízek | 14.9.2017 22:46 | id 120813 | nahlásit

Ahoj kamaráde z ČTZ. Rok služby 1984-86 sedí jen jsme z jiných rot.Já sloužil na spojovací rotě jako spoj.mech pod kapitánem Cvachem (šprcgumou) a spoj náčelníkem Surkošem (krpatec). Na Krouze si dobře pamatuju :-) Pamatuješ na tu pipinu hezkou v ARMĚ? Na tankové střelnici Poleň nebo Slunečná občas přijel z Domažlic zvednout morálku pplk. Žerebák . Jsem zvědavej,jestli se ozveš . Jo ještě ti napíšu že se stále navštěvujeme s kámošem co tam taky sloužil a to jmenem Ivoš Kačerovský a Pavel Turek . Tak zatím čau a napiš
1988 - 1990
Roman Hyska | 5.11.2016 15:51 | id 109893 | nahlásit

Ahoj valecnici ozve se nekdo kdo byl na RTZ u podporucika Vozihnoje a pak kapitan Mura 😎 nejak nemuzu nikoho dohonit .
 
Re: 1988 - 1990
František Massař | 18.5.2017 22:11 | id 117245 | nahlásit

skladník TAM , jo za Péti Vozihnoje byl veget
rijen 94
david borna | 16.8.2016 22:15 | id 107651 | nahlásit

Ahoj kluci.Slouzil jsem v Holysove 94-95 ,jako strazak))najde se tu nejaky spolubojovnik))
 
Re: rijen 94
Pavel Kruml | 9.3.2018 09:26 | id 127175 | nahlásit

Ahoj v Holýšově jsem byl 04/1995 - 04/1996. ... technická rota...Míra Košumberský 😁..Pavel
Holýšov
Norman Wild | 28.6.2016 23:59 | id 106156 | nahlásit

T-72 88-90
MIREK | 24.6.2016 23:18 | id 106050 | nahlásit

Kamarádi...náš velitel npr. Karlík...BUBO...
 
Re: T-72 88-90
Roman Hyska | 5.11.2016 15:55 | id 109894 | nahlásit

Ahoj tak sme museli slouzit spolu ja byl na RTZ
 
Re: T-72 88-90
bibi | 22.2.2017 00:01 | id 113900 | nahlásit

Moj velitel sa volal Marša, ale hodnosť už si nepamatám... ;-)
 
Re: T-72 88-90
Drak | 13.3.2017 21:21 | id 114604 | nahlásit

88-90, 9.rota, provozní tank T-72 číslo 690
 
Re: Re: T-72 88-90
Dusík | 18.10.2018 05:50 | id 132382 | nahlásit

Ahoj
Možná jsme sloužili spolu. Ale cislo tanku si již nepamatuji. Mirek nejsi někde z moravy? Luboš
Vojna u 23. tankového pluku - výzva
Jaromír Červencl | 21.4.2016 19:29 | id 103903 | nahlásit

Sloužil jsem v Holýšově od ledna 1979 do září 1980. Touto cestou hledám poručíka Jiřího Almášiho, velitele 9. roty na 3. praporu, který přešel k nám na 1.prapor jako politruk. Jirko, jestli můžeš ozvi se mi na můj mail: jaromir.cervencl@seznam.cz
Rád bych Tě kontaktoval.
S pozdravem
Mirek Červencl
 
Re: Vojna u 23. tankového pluku - výzva
Martin Kučera | 26.4.2017 20:29 | id 116611 | nahlásit

Hledám kamaráda -kamarády Jiřího Čapky z Drahlova u Olomouce který sloužil vzš v roce 1979 v Holišově u Plzně !!! Moc Vás prosím ozvěte se .Předem děkuje synovec Martin Kučera. mobil 732584262,imeil - kucera.martas1@seznam.cz
 
Re: Vojna u 23. tankového pluku - výzva
Ctibor Přibyl | 18.7.2017 21:09 | id 119329 | nahlásit

Ahoj,
reaguji na tvou výzvu tvé jméno je mi povědomé a sloužili jsme asi spolu ...já sloužil v Holýšově na ĆTZ 1 od března 1979....jako velitel R2...a později jsem dělal velitele ĆTZ1....jestli si na mě vzpomeneš budu rád a ozvi se....řidič mého skotu se jmenoval Petrů....spojařem byl Rod....ještě si vzpomínám na Stejskala říkali jsme mu mimořádka...hodně jmen mi už vypadlo....
Zatím ahoj...Ctibor..
cti.pribyl59@gmail.com
 
Re: Re: Vojna u 23. tankového pluku - výzva
Voženílek Josef | 13.9.2017 16:42 | id 120786 | nahlásit

Ahojky Sloužil jsem v Holýšově8005 r.78-80 ČTZ1.Měl jsem scota tank.patku a tatru111 s kterou jsem jezdil každé tři měsíce do Ustí n.Labem do Technoplynu .Zdravím všechny múj tel 605558941
 
Re: Re: Re: Vojna u 23. tankového pluku - výzva
Vašek K. | 12.12.2017 02:21 | id 123761 | nahlásit

Ahoj, měl jsi OT64 - SKOT /střední kolový obrněný transportér/ a PADku /pojízdnou automobilovou dílnu/.
:-)
 
Re: Re: Re: Vojna u 23. tankového pluku - výzva
Oto Danita | 13.11.2018 18:56 | id 133000 | nahlásit

Spojař na čtz-1 82/83. Technik Fejt, politruk Tóth, velitel se mi nějak vypařil.
1973-1975
jirka Zajíc | 15.4.2016 14:57 | id 103754 | nahlásit

AHOJ ZDRAVIM VŠECHNY KAMÁRÁDY Z VÚ-8005 SLOUŽIL JSEM TAM NA ŽENIJNÍ ROTĚ 1973-75 VELITEL NPOR.BASTYAN POTOM POR.SLOVÁK .PODLE FOTEK KATASTROFA Z ČASŮ KASÁREN CO Z NICH ZBYLO.VELITEL ÚTVARU BYL PPLUK.ŠPILKA A POTOM MAJOR PODEŠVA ŘÍKALO SE MU TALPA.OZVE SE JEŠTĚ NĚKDO.JE TO UŽ DÁVNO ALE VZPOMÍNÁ SE.BYL JSEM TAM JAKO VEL.PŘEMA-813 MOSTNÍ. AHOJ VŠEM
 
Re: 1973-1975
Pavel Rosek | 29.5.2016 16:11 | id 105150 | nahlásit

Ahoj
Sloužil sem 1TPR rok 1974-76 ,21.4.2016 jsem se byl podívat v Holýšově docela mně to vzalo vše prázdné.Chtělo by udělat sraz všech co tam sloužily i včetně velůitelů s pomocí Městského úřadu Holýšov,zkusím to dát dohromady,vždyt i pro město je to kus historie,byl jsem v muzeum vůbec nic tam o 23 tankovém pluku nebylo.
Pavel Rosek
603290072
 
Re: 1973-1975
Josef Schod | 14.12.2016 11:06 | id 111120 | nahlásit

AHOJ,ZDRAVÍM TĚ JIŘÍ SLOUŽIL JSEM TAKY V HOLÝŠOVĚ NAŽENYJNÍ ROTĚ JAKO STROJNÍK PŘEMA. NYNÍ SI UŽÍVÁM DŮCHODU.TIMTO ZDRAVÝM I VŠECHNY CO TAM SLOUŽIY ,TAK SE MĚJTE HEZKY A AHOJ
VU 8005 Holýšov 1973-1975
Miroslav Etflaiš | 11.3.2016 13:33 | id 102561 | nahlásit

Zdravím všecky mechaniky TOP 8005. Přes veškerou dlouholetou snahu se mi nepodařilo ještě nikoho kontaktovat. Co jste všichni pomřeli či co? Kdo sloužil pod nrt.Košumberským , ppor.Karabou a Trojzubem,ať se meteleskum bleskum ozve! Mazal,Kubelka,Kouba,Král,Přibyl,Smažík a další. Děkuji.
 
Re: VU 8005 Holýšov 1973-1975
Miroslav Kotfald | 24.3.2016 09:23 | id 103024 | nahlásit

zdravim spolubojovníky z holýšova ja jsem sloužil na ženijní rote jako velitel mostního tanku v letech 1974-1976 s Jirkou Přibylem se znám dělali jsme spolu předvojenský řidičák a pak jsem ho následoval z Péšky chodil jsem za nim na TOP Jirka od vojny pracuje v lese dřív jako kočí nyní težař až pojedu kolem /HOLICE-Podhráz/tak se u něho stavím P.S.jak jsem se dočetl p.Košumberský letos v lednu zemřel měj se ahoj
 
Re: VU 8005 Holýšov 1973-1975
Marián Gaborčík | 21.11.2017 10:34 | id 122679 | nahlásit

Košumberský mi robil veliteľa ale v rokoch 1981-1983
VU 8005 Holýšov 1973-1975
Miroslav Etflaiš | 11.3.2016 13:33 | id 102560 | nahlásit

Zdravím všecky mechaniky TOP 8005. Přes veškerou dlouholetou snahu se mi nepodařilo ještě nikoho kontaktovat. Co jste všichni pomřeli či co? Kdo sloužil pod nrt.Košumberským , ppor.Karabou a Trojzubem,ať se meteleskum bleskum ozve! Mazal,Kubelka,Kouba,Král,Přibyl,Smažík a další. Děkuji.
VU 8005 Holýšov 1973-1975
Miroslav Etflaiš | 11.3.2016 13:33 | id 102559 | nahlásit

Zdravím všecky mechaniky TOP 8005. Přes veškerou dlouholetou snahu se mi nepodařilo ještě nikoho kontaktovat. Co jste všichni pomřeli či co? Kdo sloužil pod nrt.Košumberským , ppor.Karabou a Trojzubem,ať se meteleskum bleskum ozve! Mazal,Kubelka,Kouba,Král,Přibyl,Smažík a další. Děkuji.
 
Re: VU 8005 Holýšov 1973-1975
Pavel Rosek | 2.4.2016 23:05 | id 103389 | nahlásit

Zdravím
já jsem složil 1974-76 1TPR VU8005,řidič tank č 513
chci se jet podívat v měsíci dubnu na útvar už je tomu 40 let co jsme odešly do civilu.
s pozdravem Pavel Rosek
mnobil 603290072
spolubojovnici s COT 3869
Jozef Soltes | 29.2.2016 16:26 | id 102135 | nahlásit

Hladam chlapov z VU 3869 z rokov 1988-1990 sluzil som na COT. Bol by som rad keby sa niekto nasiel bolo by to zaujimave Jozo z Popradu
 
Re: spolubojovnici s COT 3869
Jaroslav Kardoš | 2.12.2016 11:22 | id 110786 | nahlásit

Ahoj Jožko, ja som bol na ČTZ. Napíš mi na mail!
moje číslo 0903612989
 
Re: spolubojovnici s COT 3869
Miroslav Bognár | 6.12.2016 17:00 | id 110887 | nahlásit

Ahoj Joži,už si našiel aj mňa,Mira z Bratislavy.Aj si rád spomeniem na tie časy;-)
 
Re: Re: spolubojovnici s COT 3869
Jaroslav Kardoš | 15.1.2017 18:47 | id 112570 | nahlásit

Ahoj Miro, pripomeň sa mi, máš prosím kontakty na iných spolubojovníkov?
 
Re: spolubojovnici s COT 3869
Venca šebánek | 23.2.2017 07:47 | id 113965 | nahlásit

Ahoj Jožo. Taky jsem byl v Holýšově a taky jsem ZVS 1988/90. Ale byl tehdy obrovský rozdíl mezi těmi co šli na vojnu na jaře nebo na podzim 88. Já šel až na podzim a bylo mi skoro 20. Kdy jsi rukoval Ty? Díky, Venca z Litoměřic.
 
ja 2. ťažká rádiotechnická rota
Václav Slodičák | 22.7.2018 10:33 | id 130498 | nahlásit

0905 408 556
VÚ 1054 Holýšov
Ruda Gabriel | 25.2.2016 02:11 | id 101936 | nahlásit

sloužil jsem u 1045 jako velitel TOPO družstva v letech 1984-1986. Veliter útvaru mjr. Vancl, velitel baterie npor. Fráňa. Spolubojovníci ozvěte se, případně sem šoupněte nějaké fotky.
 
Re: VÚ 1054 Holýšov
por.Složek | 30.10.2016 16:58 | id 109727 | nahlásit

Ahoj Sloužil jsem tam také v té době pod kpt.černým spojovací náčelník no možná si na mně vzpomínáš, Ozval se mi od nás z četyx vojín sulovec nevzpomínáš si na někoho od spojařů ?
Mirek
 
Re: VÚ 1054 Holýšov
Jiří Ježek | 19.11.2017 20:25 | id 122624 | nahlásit

První baterie že jo já tam byl po Hranicích od jara 86 velitel měl přezdívku magor byl tam s nim Beneš ten celkem šel, Dopirák byl fajn. Jezdil jsem s jeřábem takže skupina odběru pořát v pohotovosti a k tomu ještě hasič a patřil jsem i týlu takže vycházka jednou za uherskej rok přebíral jsem auto od takovího hodnýho kluka jak se jmenoval? Vzpomínám na Jožku Černýho velitele spojařů jak nadával to byla prdel vydržel nadávat mladejm snad 10 min. aniž by zopakoval jednu nadávku dvakrát. Hrál jsem v útvaroví kapele na basu a vzpomínám jak se gumy na den dělostřelectva sežraly vylezli na stůl a mlátili pěstí do stolu a řvali (zpívali) dělostřelci dělostřelci to bylo něcíčko.
 
Re: Re: VÚ 1054 Holýšov
Ivo R-oschel | 20.11.2017 19:18 | id 122657 | nahlásit

Čau, vidím že jsi znalec poměrů:-)...těch historek bylo mnooohem víc,...s Jožkou jsem strávil téměř celou vojnu(jezdil s námi v jednom aute:-)) říkali jsme mu "lokot"
protože vždycky začínal slovy...."vy magori hnusní..vy lokoti zkurvený.."..atd
Celou dobu jsem si ho chtěl nahrát a pustit to k dobru v hospodě nebo to předat do vojenskýho muzea na Žižkově ...nebo do Bohnic:-)...ale měl jsem staženou prdel co by se stalo kdyby u nás kontráši našli magneťák. Určítě si vzpomeneš co byli zač.
Pustili nás do civilu na podzim 85 tak jsme se nemohli potkat,ale za tu chvíli se tam asi moc nezměnilo ..I když za nás kapela?Nepředstavitelný.
Jedno by mě po letech fakt zajímalo.
Co si mysleli kluci z vedlejšího útvaru že jsme vlastně žač....jestli věřili tý kamufláži s raketometama na VSkách.
a nebo když o přísaze stáli nastoupení četaři a řvali "tak přísaháme"...někteří i potřetí za vojnu:-)
 
Re: Re: Re: VÚ 1054 Holýšov
Jiří Ježek | 21.11.2017 21:34 | id 122719 | nahlásit

Ahoj, když jsi ty šel domu já nastupoval v Hranicích, s tim magneťákem máš pravdu to bylo na prokurátora já byl na první baterii a kontráše jsme měli hned za sebou v zadu velel tomu kpt. Kořán, a když jsme chtěli nahrát něco co jsme hráli byl to velkej problém musel u toho bejt politruk a někdo od kontrášů ale tam byl záklaďak co s náma hrál, ten se tam dostal od nás protože ten původní kontráš se vožral vzal tu jejich tajnou bleděmodrou 120 a někde ji naboural a šel za trest knám a náš kytarista šel k nim,a tim jsme měli vyhráno protože ten si moch dělat v podstatě co chtěl vzal kazeťák od kontrášů a nahrávalo se jak jsme chtěli. S tou kapelou máš pravdu dřív to asi nešlo protože jsme měli skoro všechno půjčený od vedle od tankánů, taky jste jim říkali bigoši? oni se mohli vždycky posrat když jsme jim tak řekli když jsme u nich byli fasovat protože oni byli přeci něco víc! A tak asi opravdu nevěděli co tam u nás bylo. S těma raketometama mam dobrou hystorku, kluk co jezdil s VS pro poštu atd. měl na sebe napsanej i ten raketomet a ten jelikož byl funkční musel po určitym čase na nějakou revizi, a tak tlustej náčelník autoparku Nečas sbalil obří svačinu a s tim klukem jeli na tu revizi. Po cestě Nečas žral a žral a kduyž to všechno sežral vyndal mandarinku oloupal ji a žral dál až mu zbyl ten poslední dílek a ten nabídnul tomu řidiči.Když dorazili na tu revizi tak po nich chtěli aby to odplachtovali a zvedli ty laufi nahoru, no samozřejmě ani jeden z nich nevěděl co s tim, tak volaly na divizi jak je možný že náčelník a obsluha rok a půl na vojně neví co s tim.
 
Re: Re: Re: Re: VÚ 1054 Holýšov
Ivo Röschel | 22.11.2017 19:13 | id 122779 | nahlásit

Jj Nečas to byl exot. Chorobně rozežranej a tlustej tak že když se chtěl vychcat tak si na něj neviděl.:-)Prostě voják jak má bejt. Musel mít nastavenej opasek a tak vypadal jak opásanej míč.Když po něm řidiči něco chtěli tak jen po jídle:-)
Na něj jsme si fakt dávali pozor...bál se prověrek tak lezl Vanclovi do prdele aby ho neutavil na prověrkách.
Takže každej bonz dobrej....rozepnutej knoflík a hned to psal do hlášení.
Abych ale jen "nepomlouval" musím uznat,že jsme měli nejlepší žrádlo a nejčistší kuchyni široko daleko.
(A že jsme jich pár za vojnu viděli a našli po smradu:-)
A dobrej chlap byl i "Mišo"Plecho....velitel počtářů na Velitelský....zažil si ho ještě?
 
Re: Re: Re: Re: Re: VÚ 1054 Holýšov
Jiří Ježek | 23.11.2017 20:01 | id 122811 | nahlásit

Ahoj, máš dobrou paměť s tim páskem, na to už jsem úplně zapoměl, jako řidič jsem si s nim taky užil, ale vono mu sklaplo když šel Vancl na Jince a Jirkovský dostal majora a vzal to po něm, přestal chlastat s Kořánem a byl samá posilovna atd. a to mu ten tlusťoch moc do karet nešel. Když byli prověrky tak ho vždycky někam zašili. Plecha jsem asi nezažil, byl jsem na 1 baterii a to jméno mi nic neříká. S tou vojnou máš pravdu můžeme bejt rádi kde jsme byli protože co se dělo jinde byla hrůza když mi vyprávěli kluci co na vojně jinde zažili. Jirkovský byl jako velitel útvaru tvrdej ale rovnej když po nás něco chtěl tak nám ukázal že to umí a že to jde a pak to chtěl i po nás.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: VÚ 1054 Holýšov
Peter Haviar | 11.12.2017 20:09 | id 123750 | nahlásit

Jirko Jezek vzpominas na Slovákov: Peter Haviar Vlado Salis
Jano Kunstar -hrbka? Zavolaj 0908551977
 
Re: Re: Re: VÚ 1054 Holýšov
Jiří Ježek | 13.12.2017 20:30 | id 123851 | nahlásit

Peter Haviar si pamatuju, Jano Kunstar byl řidič? Kunštár? a Šališ píšeš to bez háčků a to mě trochu mate to víš už je to přeci jenom 30 let tak to hádám. 1 baterie měla přezdívku pytlíci je to ono? Pamatuju si na Maruniaka, Sučka,ty šli domu o půl roku dřív než mi. S náma tam byl Mariška, Kotšmíd, Vilány, Tureček, Černý, víc si teď už nevspomenu ale tebe si pamatuju jestli to neni shoda jmen.
 
Re: Re: Re: VÚ 1054 Holýšov
Jiří Ježek | 13.12.2017 21:09 | id 123854 | nahlásit

Ještě tam s náma byl Šarky, Prasko, Nádvorník. Na dvojce byl Čech,Střížek,Olšák a na velitelský Guzanin a kuchař Venca Dvořák, armu měl Sobolčík.
 
Re: VÚ 1054 Holýšov
Vašek | 12.12.2017 02:47 | id 123762 | nahlásit

Tak to jsme válčili spolu, já ale až nahoře na třetím vedle týlařů, u chemiků. Velitel nrtm.Janovský, alias pošťák. Pamatuji se když vyřvával na mé supráky, co se váleli na bidle, speciálně na Aladára Galbavého: "Aladáhe kuhva zmrge", ráčkoval a byl tak o čtyři roky starčí než oni. Jinak jsem se tady nedočetl nic asi nejen o mém "oblíbenci" kpt. ing.Jaroslavu Bílém, ten když měl dévéťáka, tak ten, kdo byl ve službě měl skutečně popíči. Taky jsem od něj dostal nějaké ostré dny. Další potom kpt. Posilný alias posilovač, mjr. Runkas, Košumberák ROT atd. Jinak u nás na rotě - možná někdo pamatuje - Krofta - vodárník, Řiháček se svojí divizní a nejlepší véeskou, Jún - takovej malej, Kavenský, Adamík, Lecký. Števlík, Benda - řidiči BRDM II. Vedle od Týlařů si pamatuji na Goduše a pak na toho, co se pořád nakrucoval před zrcadlem a česal patku - Jurník.
 
Re: Re: VÚ 1054 Holýšov
Vašek | 12.12.2017 02:51 | id 123763 | nahlásit

A abych nezapomněl, do enúčka /Neuměř/ jsme asi chodili na černo chlastat a pro jenom my, páč tady jsem se o tom nikde nedočetl. Taková zaslíbená bašta...
 
Re: Re: Re: VÚ 1054 Holýšov
Vašek | 12.12.2017 03:00 | id 123764 | nahlásit

A ještě si vybavuji z té doby mimořádný výkon voj.Adamíka, kterak se se mnou vsadil, že vypije na ex půlitrovku rumu. Bylo to během dne v kanclu výkonného praporčíka a já jsem sázku prohrál.
Vzpomínky 1973-1975
RORY | 14.1.2016 12:53 | id 100240 | nahlásit

Pavle,přeji ti do roku 2016 hodně zdraví,štěstí a to ostatní přijde samo jak se říká.Cesta k útvaru 8005 se nezměnila.Byl jsem se tam podívat v roce 2013.Vše mi to připadalo jak v říší divů.Vojenský klub připomína torzo z doby minulé a bunkry které jsou zarostlé dýchají historií.Je tam řada firem a autopar je pokryt slunečními konektory.Snad jenom ten les je na svém místě.Na cvičáku Makovec vyrostly nové domy a ulice.Památkou cvičáku je okruh cesty v lese,kde jsme dělali jízdy tanků.Jediné co se nezměnilo je Holyšovské nádraží od kud jsme jezdili domů nebo vagonovávali tanky na Doupov.
Holýšov 1973-1975
RORY | 14.1.2016 12:33 | id 100239 | nahlásit

Zdravím tě Pavle.
 
Re: Holýšov 1973-1975
Vladimir Špidla | 5.2.2017 08:53 | id 113188 | nahlásit

Zdravím ať sebe víc hledám nenacházím nikoho kdo sloužil
V letech 71 - 73 u 3 tank.praporu CTZ 3 . Možná jen nemám štěstí. Ozve se někdo?
RORY | 29.11.2015 09:43 | id 98225 | nahlásit

pamatuji si taky na tu mimořádnou událost,která se stala v únoru 1975.Jednalo se o nějakého Beránka který byl řidičem PV3 S byl na ČTZ u třetí fangle.Matně si na něj pamatuji,neboť nás přepravoval na PV 3 S na tankovou střelnici Slunečná a Poleň to byly naše druhé domovy.Měl to za měsíc do civilu.Atˇ odpočívá v pokoji.
1.Tpr
RORY | 29.11.2015 09:30 | id 98224 | nahlásit

Jo ještě jsem si vzpoměl,že 1.tr velel Kalfas 2.tr Bárta a 3.tr východňar Kulich.To byla opravdu trojka.Přesto však rozuměli svému řemeslu.
VZPOMÍNKY
RORY | 27.11.2015 20:12 | id 98175 | nahlásit

ZDRAVÍM VŠECHNY BÝVALÉ TANKISTY Z HOLÝŠOVA.SLOUŽIL JSEM V LETECH 1973 AŽ 1975 U 1. TPR KTERÉMU VELEL PERSPEKTIVNÍ VELITEL SAIDL POLITRUK VÍT NŠ BYL VYČICHLO.BYL TAM DRSNÝ VÝCVIK.PRAPOR V TÉ DOBĚ SOUTĚŽIL O TYTUL "VZORNÝ"´ÚTVARU VELEL PPLK.ŠPÍLKA. DRYLEM TENTO PRAPOR TOHO OPRAVDU DOCÍLIL.ZÁSLUHU NA TOM MĚLI VŠICHNI ZÁKLAĎÁCI.PŘES VŠECHNO USILÍ SE U TOHO PRARORU DALO VYDRŽET.MÁM I HEZKÉ VZPOMINKY A NA TY ŠPATNÉ SE ZAPOMÍNÁ.
 
Re: VZPOMÍNKY,VU8005 1TPR rok1974-76
Pavel Rosek | 3.1.2016 13:34 | id 99762 | nahlásit

Ahoj
já jsem složil 1TPR velitel Saidl,náčelník Bárta,velitel roty Kulich,byl jsem řidič tanku č.513,a dělal jsem při tom skladníka a staršinu v zast.mám dojem 3 tanková rota,když jsme tam přišli tak byl staršina Chovanec,pamatuji si ještě střelec Nečas,nácvik spartakiady,můj velůitel tanku Ondruška slovák,a jednoho řidiče byl z Děčína jmenoval se John.Na MU událost-vlak si pamatuji a jěště na to jak se stratila z tanku bedna granátů.Chodil jsem ještě malovat mapy na štáb,asi by to chtělo udělat sraz.Ještě si pamatuji na velitele čety jak byl zdegradován,střelby na TS Sluinečná,oprava kuchyně,jak nám asi o týden prodloužili odchod do civilu,chodili jsme na tankodrom
se zašívat.Průser na VP Podbořany,když jsme čekali s tanky na prověrky a při výletě do okolí jsme se projeli s zaparkovaným grédrem a mám dojem že jsme s zapadly tak jsme ho s tankem vyprostili.Se mnou tam jěště sloužil Paprsek byli jsme oba dva Zábřežáci.Sloužil tam jěště důstojník Mareš ale nevím na které rotě,těl.náčelní major Vrba.Náš střelec tanku byl slovák,nabíječ to bylo kopyto jeho jméno začínalo na J dál nevím,vzpomínek je hodně ale vždy vzpomíná na to dobré.
s pozdravem Pavel
tel.603290072
 
Re: Re: VZPOMÍNKY,VU8005 1TPR rok1974-76
RORY | 5.1.2016 13:30 | id 99845 | nahlásit

Já měl uloženku z č.510 vel.1.tr.
 
Re: Re: Re: VZPOMÍNKY,VU8005 1TPR rok1974-76
Pavel Rosek | 10.1.2016 22:23 | id 100099 | nahlásit

Ahoj tak napiš o sobě více a odkud jsi,já se chci jet letos podívat do Holýšova ,už je to 40roků co jsme odešly do civilu
s pozdravem Pavel Rosek
 
Re: Re: Re: Re: VZPOMÍNKY,VU8005 1TPR rok1974-76
Pavel Rosek | 2.4.2016 22:56 | id 103387 | nahlásit

Zdravím všechny tankisty VU8005 Holýšov,ročník 1974-76.Chci se jet tenhle měsíc-dubem podívat na náš bývalý útvar 8005 v Holýšově,je to už 40 let co jsme odešly do civilů tak by jsme se mohli sejít a zavzpomínat na společné chvíle co jsme spolu před 40 roky prožily.Když tak se mně ozvěte domluvíme termín,nejlepší by byla sobota.
¨S pozdravem Pavel Rosek
mobil 603290072
 
Re: Re: Re: Re: Re: VZPOMÍNKY,VU8005 1TPR rok1974-76
Pavel Rosek | 18.5.2016 03:11 | id 104770 | nahlásit

Ahoj kluci
takže v sobotu 21.5.2016 v Holýšově kasárna ,jedu se tam podívát už je to 40 roků co jsme se rozjeli domů.Tak doufám že někdo přijede z 1 TPR rok 1974-1976
s pozdravem Pavel Rosek
Zde již nelze dále reagovat
Hoši ozvěte se
Libor Folta | 25.10.2015 18:14 | id 96424 | nahlásit

Sloužil jsem u útvaru3869 v letech 1977 až 1979 na třetí rotě u PSU jako řidič stanice 118. Velitelem roty byl porucík Kvasnička. Velitelem útvaru byl tehdy podplukovník Vinduška a po něm kapitán Novotný. Na.Holýšov vzpomínám jen v dobrém. Kluci ozvěte se. Libor Folta
 
Re: Hoši ozvěte se
Vltavsky Radim | 17.1.2016 18:58 | id 100357 | nahlásit

Ahoj
Sloužil jsem na CTZ,nástup září 78 až září 1980.Velitel poručík Petr.Buď jsi byl jako můj mazák,nebo suprak.Z PSU si pamatuju nějakého Berkese,byl to maďar a nadsluhoval docela dost dlouho.Byl to takový problémových člověk,šel z něj strach.Jinak na PSU se mnou nastoupil nějaký Jenda Snajdr a Ota Vrbata,všichni jsme byli od Opavy.Moji mazaci byli ,Standa Dudzik,.Mojmír Černý,Vláda Amcha,to byl pehamak a v neposlední rade vystrojak Jan Klempa.Supraci byli Smídek.Přerovský,Sarkozy,Toman po tom jsem zdědil jeho velitelský stábak a potom i funkci. staršího řidiče.Byli jsm
e na baráku napůl s 1 rotou,tam byl velitel Chrapek(gangan).Tebe si ale vůbec nevybavuju,zkus napsat na email.
Quo2@seznam.cz
 
Re: Re: Hoši ozvěte se
Libor Folta | 29.6.2016 21:46 | id 106183 | nahlásit

Ahoj Radime. Bohužel se na tebe nepamatuji, ale to vůbec nevadí. Podle toho co jsi napsal, jsi sloužil na druhé rotě. Berkeč byl můj vrstevník. Nebyl to špatnej chlap, yle nesmšl se napít.Přerovský a Tonam jsou jako já brnáci. Libor
 
Re: Hoši ozvěte se
Penny | 8.9.2016 12:48 | id 108179 | nahlásit

Nazdar kluci. Je super, že se takhle angažujete a dohledáváte staré spolubojovníky. Koneckonců byla to krásná léta našeho života - i když vojna nestála za nic ale takhle s odstupem času si člověk vybavuje spoustu nezapomenutelných zážitků. Sloužil jsem také na ČTZ (3869) jaro 1976-jaro 1978 jako péhámák, jezdil jsem tatrou 111. Moji spolubojovníci byli Láďa Otopal, Tonda Štefanik, bratři (dvojčata) Baranovičové, Olda Novotný, Jaroslav Šercl, Robert Roškota, Linhart, Musil .... no jména se mi vybavujou nějak pomalu. Jo a jeden z mých vrstevníků se tam oběsil - Zdeněk Punčoch. Moji mazáci: Jiří Pejřimovský, Peter Bradáč, Jaroš..., moji supráci: vynikajicí kluk Luboš Nikolai - prý je po smrti?? No a moji zobáci: Přerovský, Sarközi.... Z lampasáků si pamatuji ppl Vindušku - také jsem ho občas vozil - hlavně po hospodách. Potom velitele roty ppor Petra, kapitána Činaskiho, majora Švrčulu - geniální člověk :-), Rotmistr Vašek Vašek - průserář, kpt Novotný ... jo a taky nějakej major - říkali jsme mu Horác. Při chůzi pohyboval oběma rukama stejně dopředu a dozadu.... Doufám, že se někdo z vás ozve. Bylo by také super kdyby se zachovaly nějaké fotografie z té doby. Zdeněk
 
Re: Re: Hoši ozvěte se
Libor Folta | 12.9.2016 00:55 | id 108270 | nahlásit

Ahoj Zdenku. Z těch jmen co jsi vyjmenoval si pamatuji akorát ty dvojčata Baranoviče. Mým dojem, že slouřili v kuchyni. Libor
 
Re: Re: Hoši ozvěte se
Pavel Raška | 4.1.2018 13:24 | id 124902 | nahlásit

Ahoj..Já také sloužil na ČTZ VU 3869/6-Holýšov v létech-1970-70 jako zástupce čety--Já vozil také tehda mjr.Vindušku-náš velitel roty byl -mjr.Tylich a ještě se Mi vybavuje -mjr.Marek-jinak si na dalši nemohu vzpomenout--Mi mazáci:: Doucha,Stejskal,Škvor,Blecha a pod... Naši bažanti:: Streicher,dál si zanic nevzpomenu,můj ročník:: Klampár,Duda,Hroch,Gajarský(ten je bohužel po smrti-odpověď na Můj dotaz na matriku v Hlohovci),Šmídl.Byla sranda-plesy SVA,pivko v Kasínu u nádraží,nádherné dva roky.Kamarádi ozvěte se čas je neúprosný,ať je s kým vzpomínat oprostěte se od všedního života a vraťte se ve vzpomínkách zpět,stojí to zato určitě...des.v záloze P.Raška...Můj email::rap7@seznam.cz
 
Re: Hoši ozvěte se
Vltavsky Radim | 17.1.2016 18:58 | id 100358 | nahlásit

Ahoj
Sloužil jsem na CTZ,nástup září 78 až září 1980.Velitel poručík Petr.Buď jsi byl jako můj mazák,nebo suprak.Z PSU si pamatuju nějakého Berkese,byl to maďar a nadsluhoval docela dost dlouho.Byl to takový problémových člověk,šel z něj strach.Jinak na PSU se mnou nastoupil nějaký Jenda Snajdr a Ota Vrbata,všichni jsme byli od Opavy.Moji mazaci byli ,Standa Dudzik,.Mojmír Černý,Vláda Amcha,to byl pehamak a v neposlední rade vystrojak Jan Klempa.Supraci byli Smídek.Přerovský,Sarkozy,Toman po tom jsem zdědil jeho velitelský stábak a potom i funkci. staršího řidiče.Byli jsm
e na baráku napůl s 1 rotou,tam byl velitel Chrapek(gangan).Tebe si ale vůbec nevybavuju,zkus napsat na email.
Quo2@seznam.cz
 
Re: Re: Hoši ozvěte se
Stříbrný Milan | 20.5.2016 17:37 | id 104855 | nahlásit

Já sloužil v Holýšově v r.82-84 u ČOT a ta vlastně s ČTZ
na baráku sousedila.
Velitel naší roty byl por.Vinduška předním por.Mindek.
Na kapitána Chrapka si pamatuju stejně jako že npr.
Petr měl pěknou ženu která pracovala na štábu.
Před několika lety jsem se cestou do Domažlic v Holýšovských kasárnách nebo spíš co z nich zbylo zastavil a musím říct,že sentiment zafungoval.
 
Re: Re: Re: Hoši ozvěte se
jiri knopp | 10.12.2017 19:34 | id 123712 | nahlásit

Ahoj Sloužil jsem v Holýšově v r.81-83.Velitel naší roty npor.Csalava.Jezdil jsem se 40 pásový lokátor.
 
Re: Hoši ozvěte se
Sedláček Josef | 4.12.2016 18:24 | id 110839 | nahlásit

Řídil jsem SUD 1-1 na PSU - rok 1977-1979
Ahoj a napiš Pepa
 
Re: Re: Hoši ozvěte se
Libor Folta | 4.3.2017 22:56 | id 114311 | nahlásit

Ahoj Pepo. Jméno mi něco říká, ale už si tě nedokážu vybavit. Odkud jsi. Možná mě to pomůže. Měj se a hodně zdravíčka. Libor
 
Re: Re: Hoši ozvěte se
Ladislav Iványi | 24.7.2017 20:53 | id 119516 | nahlásit

Já som v tom čase slúžil v SUD 1-1 a potom som ,robil jeho veliteľa . Jožko pozdravujem Ťa.
 
Re: Hoši ozvěte se
Sedláček Josef | 8.1.2017 15:02 | id 112337 | nahlásit

čau pamatuji si na tebe byl jsem řidič sud 1 1 spolubojovnici Vano Šramčik
 
Re: Hoši ozvěte se
Ladislav Iványi | 24.7.2017 20:45 | id 119515 | nahlásit

Ahoj Libor , Volám sa Laco Iványi slúžili sme spolu , já som bol veliteľom SUD-u pamätám si ťa dobre. Pozdravujem.
 
Re: Hoši ozvěte se
Ludovit Domjan | 9.11.2017 22:13 | id 122311 | nahlásit

Ahoj Libore! Volam sa Ludovit Domjan.Sluzili sme spolu v Holisove. Bol som taky vysoky chalan. Boli tam este Ctibor Ragoz, Karel Studeny, Berkes Ladislav, Vizi Ludovit....Aj som nadsluhoval. Neviem, ci sa na mna pamatas. Prajem ti dobre zdravie! Ludo.
VÚ 8127 rok 1995
Pavel Kruml | 17.10.2015 12:23 | id 96071 | nahlásit

Ahoj, sloužil jsem v Holýšově v letech 1995 -1996 u dělostřeleckého oddílu na Technické rotě jako spojař. ppk. Žižka, major Košumberský
 
Re: VÚ 8127 rok 1995
Rado O | 10.5.2016 23:44 | id 104532 | nahlásit

Ja som sluzil VU8005 1990-91 na ROTke. Velitel vtedy este kpt. Kosumbersky prezyvany Mery :-)
 
Re: Re: VÚ 8127 rok 1995
Pavel Kruml | 9.3.2018 09:29 | id 127176 | nahlásit

Jj... Mery, přesně tak
holyšov 1974-75
zaoral silvester | 17.9.2015 23:10 | id 94980 | nahlásit

ahoj chalani,bol som v Holyšove v rokoch 1974-75v prapore nadporučíka Kubu.od začiatku roka 1975 sme pod vedením plk.Vrbu cvičili na spartakiadu.Velitelom utvaru bol vtedy mjr.Podešva.Nikdy nezabudnem ako nás vedel z**dat za nevojenské vystupovanie.V tomto období sme mali aj jedmu MU-mimoriadnu udalost.Nejaký vojak sa vracal cez kolaje z vychadzky v podnapilom stave a zrazil ho vlak.spomínam si na slobodníka Bašu,ktorý dostojníkom vypracovával písomnú dokumentáciu.....atd,atd
 
Re: holyšov 1974-75
Pavel Rosek | 10.1.2016 22:19 | id 100097 | nahlásit

Ahoj sloužil jsem 1974 podzim do roku 1976 duben 1TPR,velitel praporu Seidl,velitel roty Kulich,nácvik spartakiady major Vrba,mimoradnou udalost si take pamatuji.chci se letos jet do Holyšova podívat.
Když tak se ozvi Pavel
tel.603290072
voj. utvar 3869
arnost Kromer | 7.9.2015 16:57 | id 94473 | nahlásit

Zdravím.
Sloužil jsem u spojovacího útvaru 3869 Holyšov
v roce 1972 - 1974 na spojovacím vozidle V3S
radiostanice R118 BM. Velitel roty byl por. Molnár a
velitel útvaru ppl Vinduška. Utvar se na nacházel vedle autoparku tankistů, na pivo jsme chodili přes plot do vesnice Neuměř. Ozve se někdo s kamarádu.
Ahoj bubeník Arnošt
 
Re: voj. utvar 3869/6
Pavel Raška | 11.10.2015 14:18 | id 95816 | nahlásit

Sloužil jsem jako řidič a zástupce rotyČTZv roce 1970-2 a také hledám kolegy,ale až na pár kontaktů je to nulové..Por. Molnára jsem znal a vidím,že jste také nepokazili tradici chození na pivo do Neuměře- jako My.Náš velitel pro týl -byl mjr.Tylich a velitel útvaru -tehda byl ještě mjr.Vinduška.Je škoda ,že jsme se minuli o 1.rok-tak bychom se znali určitě osobně. Jinak jsem přihlášen na Spolubojovnících.Vidím,když čtu Tvůj příspěvek,že se po Mém odchodu do civilu pokračovalo vše ve vyjetých kolejích a to je dobře..Byly to krásné léta na která moc vzpomínám..Zdraví Tě-des.Raška..
 
Re: voj. utvar 3869
Miro Geršič | 14.10.2015 19:06 | id 96003 | nahlásit

arnošt ozvi sa na tuto adresu pošli čislo mobilu ja ti zavolam čau
 
Re: Re: voj. utvar 3869
arnost.kromer | 17.11.2015 13:38 | id 97376 | nahlásit

Zdravím Tě Miro.Dobře se pamatuji na Tebe a naše
kamarády- Balko, Nedvec, Klučka,Vindiš , Hockicko,
řidič Krejčiček, Borka, Jašš, Batovič Kuchejda a spousta dalších
na které rád vzpomínám. Napiš na tuto adr.
arnost. kromer@seznam.cz
ahoj
 
Re: Re: voj. utvar 3869
Kromer Arnost | 19.11.2015 13:42 | id 97552 | nahlásit

Ahoj Miro.
Napiš mi na tuto adresu. arnost.kromer@seznam.cz
Napíšu. čau
 
Re: Re: voj. utvar 3869
Zdeněk Kobylka | 22.11.2015 17:50 | id 97678 | nahlásit

Ahoj,
pokud se nepletu sloužil jsi na ústředně s Rudou Voříškem a já tam docházel na výpomoc, jaro 1974.
 
Re: Re: Re: voj. utvar 3869
Míra Vykysalý | 26.9.2016 00:40 | id 108699 | nahlásit

Ahoj nevim jestl jsme se poznali sloužil jsem tam r.74-76.Na rotě jsme měli pošťákaý který při mluvení zadrhával. Snad jste znali: K.Petr J. Kunc Z.Tomášek. M.Cabadaj. A. Masař atd.Budu moc rád když se mi ozvete. 721 413 677 Míra Vykysalý
 
Re: Re: voj. utvar 3869
arnost Kromer | 18.12.2015 15:00 | id 98871 | nahlásit


Miro napiš na adr
arnost.kromer@seznam.cz
Rád vzpomínám na tebe a naše kamarády
Medvec, klučka, balko,hockicko, kuchejda,jacečko,
vindiš ,krejčiček, borka , jašš a spousta dalších.
Napiš - jaTi pošlu fotky
Arnošt
 
Re: voj. utvar 3869
Miro gersic | 15.11.2015 15:05 | id 97303 | nahlásit

Bol som s tebou na vojne prosim ozvi sa nemal som pristup na mail teraz som doma sluzil som ako spojar v roku 1972-1974
 
Re: voj. utvar 3869
Vladimír Haluška | 2.2.2018 19:10 | id 125879 | nahlásit

Ja som slúžil s tebou jazdil som s GAZ-om vozil som náčelníka štábu a veľmi dobre si pamatám na gúľanie sudov s pivom z Neumere a na rozne mazácke výstrelky,ale stále,keď príde reč na vojnu,nemožem povedať ani makké F.Spomínaného vel. útvaru som osobne párkrát viezol v požehnanom stave domov,keď zavolal krčmár deveťákovi...atd
 
Re: Re: voj. utvar 3869
Zdeněk Kobylka | 27.3.2018 14:09 | id 127677 | nahlásit

Ahoj, na tebe si vzpomínám, byl jsem Váš zobák,
říjen 73 radisti, pravá cimra na rotě. . Mám takový pocit, že jsi byl buď z Košic nebo okolo, ale čas vše neúprosně maže.
 
Re: Re: voj. utvar 3869
kromer Arnošt | 11.4.2018 16:34 | id 128129 | nahlásit

Zdravím Tě Vlado. Našel jsem dalšího spolubojovníka
Karla Kuchejdu, bydlí v Ostavě, dal jsem jeho kontakt
Mirovi Geršičovi ,ten mu už zavolal. Tak jak každý rok
i letos pojedu na Slovensko na dovolenou, tak se můžem sejít s Mirem Geršičem,Cinegem,Tiborem Morvajem. Rád bych sehnal kontakt na Vlada Klučku,
a Petra Balka- dost jsme spolu kamošili. Termin dovolene ještě nemám. Ozvu se. Arnošt
ozve se někdo z VU 8005 Holýšov 1980-2
Jiří Božovsky | 14.2.2015 10:48 | id 86212 | nahlásit

Zdravím Vás , spolubojovníci z 8005 Holýšov . Tak , kdo zareaguje , alespoń někdo z řidičů ČTZ 1? Očekávám Dudáše T-111, Zsekeliho PV3S AC, Gvoždiaka PV3S plachta a samozřejmě každého z útvaru 8005 Holýšov 1980 - 1982 . Tak zdar pro Vás všechny - Starší řidič svob. Jiří Božovský z TATRY 111 14 - 89 - 39
 
Re: ozve se někdo z VU 8005 Holýšov 1980-2
oto danita | 5.6.2015 14:44 | id 90918 | nahlásit

Ahoj, nepamatuji si tě,ale na ČTZ 1 jsem dorazil na jaře 1982 z PŠ Poprad. Dělal jsem tam poté zbytek vojny spojaře. Pamatuji si Dudáše a jeho tatřičku. Vzpomínám na Fejta a na tlustýho politruka, který se nám na cvičení vždycky cpal do spojařskýho skota, protože ho nikde nechtěli ! Velitel, jak stál na buzer place a piloval si odlitek pásu na svůj model BVP :D
 
Re: Re: ozve se někdo z VU 8005 Holýšov 1980-2
M.Klein | 4.10.2015 15:59 | id 95531 | nahlásit

Čau. Dělal jsem spojovacího mechanika na čtz.3,rok81-83.V budově 3.TP.byla spoj dilna,které velel F.Pilát. Myslím,že si tě pamatuji.V bývalých kasárnách jsem se byl podívat.
 
Re: Re: Re: ozve se někdo z VU 8005 Holýšov 1980-2
oto | 13.7.2016 21:39 | id 106571 | nahlásit

Já tu fotku z odchodu do civilu ve spoj. dílně najdu. A i další. Ze stráže u muničáku, z Dobrý vody u Železný Rudy...
 
Re: Re: Re: Re: ozve se někdo z VU 8005 Holýšov 1980-2
Vašek | 12.12.2017 03:08 | id 123765 | nahlásit

A pamatujete někdo ty hajzly - kolotoče na Dobré vodě?
 
Re: Re: Re: ozve se někdo z VU 8005 Holýšov 1980-2
Milan Ryšavý | 26.11.2017 11:19 | id 123089 | nahlásit

Ahoj. Asi jsem dílnu předával tobě. Byl jsem tam jako mechanik od 9/79-3/81. Spojovací náčelník byl major Porsche. Hroznej debil, vždycky nás otravoval v neděli převíjet cívky. Ale jinak dobrá zašívárna na dílně. Chodil jsem opravovat do města zvonky. Paráda ,vždycky jsem vypojil večer dráty na vchodu a věděl jsem že druhej den půjdu do města na zvonky. Do hospody na pívo a cestou zpět jsem zase zapojil dráty na vchodu. Pitomci na to jak to dělám nikdy nepřišli. Hlavně že to zvonilo. Velitel útvaru byl tenkrát kapitán Stastný takovej malej chlapík,pouštěl strach řvaním ale jinak fajn chlap,svezl mne uazem na nádraží když jsem jel na dovolenou. Prohlížel jsem si fotky a skoro jsem to nepoznal.Snad jen tu cestu lesem. Ahoj.
 
Re: Re: ozve se někdo z VU 8005 Holýšov 1980-2
Edo Novák | 12.2.2016 22:09 | id 101382 | nahlásit

Ahoj OTO.Nepamätám si ťa.Na Dudáša sa pamätám.Stále bol opitý,neustále mal problémi,provokoval a tak aj skončil,Aj dnes má problémi,že sa rozviedol.OK Fejt... ryťolez,šplhúň,bonzák nadriadeným,dával informácie,často sme sa čudovali kto vynáša.Za spoluprácu bol neúmerne odmeňovaný.Vadilo mi to.S politrukom som vychádzal ,pomáhal mnohým vojakom,čo sa dôstojníkom nepáčilo,včetne veliteľovi Jarýmu.Jeho heslo bolo ,keď mne nevyjdú v ústrety tak ani ja nie tým z**dom,:::BVP dokončil.Vieš sám ako ťažko bolo vHolýšove a preto aj ja sa na tú dobu dnes dívam celkom inak. pisár praporu zvaný PUK
 
Re: Re: Re: ozve se někdo z VU 8005 Holýšov 1980-2
oto | 13.7.2016 21:37 | id 106570 | nahlásit

Ahoj Edo.
Já tě vůbec neznám :D. My měli písaře maďara jako hrom a jmenoval se Vajas. Jeho čtení a psaní při nástupech byl požitek. S Fejtem jsem moc nejednal, byl jsem spojař a technika jako taková mibyla ukradená :D. Mě spíš šéfoval přímo Jarý. A pak jsem hodně jezdil vem i s ostatníma praporama, když jejich mazácký spojaři už měli za pár a nikam se jim nechtělo, odsral to prvoročák ( já). Na PŠ do Popradu jsem šel v září 1981 a tudíž jsme se v Holýšově asi nepotkali. Jinak samozřejmě ČTZ 1.
 
hledam spolubojovníky
milan hybner | 12.3.2016 20:56 | id 102624 | nahlásit

sloužil jsem na 7 tankové rotě 3četa čt 387 v roce 1981-1983 taky hledám spolubojovníky ozve se někdo přezdívku jsem měl samuraj
 
Re: hledam spolubojovníky
M.Klein | 9.7.2016 09:39 | id 106423 | nahlásit

Pamatuji si tě. Dělal jsi perfektní model tanku.Já byl na čtz 3,přezdívka Drotik.Byli jsme na společném patře.Pamatuješ na Karpíška?
 
Re: Re: hledam spolubojovníky
samuraj 387 | 5.8.2016 20:54 | id 107347 | nahlásit

Čau konečně se někdo ozval ,dělal jsem několik modelů jak tanku i BVP a mám je ještě. Kdo by mohl zapomenout na mulfuse největšího norka na útvaru.
 
Re: Re: hledam spolubojovníky
samuraj 387 | 28.3.2018 21:34 | id 127728 | nahlásit

čau Drotiku jsem na facebooku dal jsem kontakt na sebe ozvi se sam 387-žádost o přátelství
 
Re: hledam spolubojovníky
Honza | 12.1.2018 08:01 | id 125162 | nahlásit

Nazdar,za tebe už byl tank č.387 provozka? Nemáš spojení na řidiče co ho měl po tobě jako provozku? Dík,Honza Špicar č.tanku354 4tr. tel.602434274
 
Re: ozve se někdo z VU 8005 Holýšov 1980-2
prokop luděk čtz 3 1980 82 | 11.11.2015 04:42 | id 97191 | nahlásit

chtěl bych kontakt na frantu dávidíka
 
Re: ozve se někdo z VU 8005 Holýšov 1980-2
Jaromír Červencl | 26.3.2016 21:21 | id 103168 | nahlásit

Ahoj Jirko. Já jsem taky jezdil u čtz 1. Odešel jsem do civilu na podzim 1980.S tou Tatrou 111 jsem jezdil.Odemně to přebíral nějaký Dittrich, takový malý kluk. Ještě tam byl Rostislav Lysáček, ale na víc jmen si nevzpomenu. Technikem praporu byl dobrý chlap Franta Fejt. Velitelem npor. Petˇko. Vidím, že je to už více jak rok, co jsi to sem dal. Tak snad tě to potěší. Ahoj Jaromír Červencl.
 
Re: Re: ozve se někdo z VU 8005 Holýšov 1980-2
oto | 13.7.2016 21:42 | id 106572 | nahlásit

Ahoj,
Tatrička jezdila u čtz 1 ještě v 83 roce a předávali si ji dál.Byla opečovávaná víc než Hakl, co stál u uloženek :D . Každou chvíli četla rudý právo než vyjela do světa :D
 
Re: ozve se někdo z VU 8005 Holýšov 1980-2
Ján Gvoždiak | 4.3.2017 14:25 | id 114291 | nahlásit

Zdravím ťa, tu je tvoj kamarát a spolubojovník Gvoždiak PV3S .Pozdravujem ťa a ozvy sa niekedy.
TATRA NEZNA BRATRA
 
Re: Re: ozve se někdo z VU 8005 Holýšov 1980-2
Oto Danita | 13.11.2018 19:09 | id 133003 | nahlásit

Ahoj Jane,
byli jste ku.vy, ale přežili jsme :D !
setkání průzkumáků
Nagel Milan | 9.2.2015 15:48 | id 85991 | nahlásit

Ahojky.
Tímto sháním všechny záložáky se kterými jsem sloužil 9/1983 - 3/1985 ve VÚ 8005 na průzkumné rotě pod vedením kapitána Vladimíra Hrdiny.
Byl bych moc rád, kdyby se mi tady někdo ozval.
Děkuji předem a s pozdravem.
 
Re: setkání průzkumáků
Pavel | 15.3.2015 01:31 | id 87684 | nahlásit

Ahoj Milane, byl jsem v Holýšově u průzkumáků před Tebou, jako špagát 1981-1982. Hrdina tehdy dělal velitele první čety, já druhé a špagát Jarda třetí. Velitelem roty byl npor. Ján Brada a zpravodajský byl npor. Martinásek. Velitelem útvaru byl mjr. Holba. Vloni jsem se se ženou vracel z Německa a vzal jsem to přes Holýšov. Kasárna jsou polorozpadlá, ale náš barák stojí, fotil jsem se v cimře na místě, kde jsem měl postel. Přeji Ti, ať se s klukama sejdeš a zavzpomínáte. Měj se pěkně, bývalý průzkumák Pavel.
 
Re: setkání průzkumáků
Olda Maša | 1.9.2015 22:15 | id 94300 | nahlásit

Čau Milane,konečně jsem narazil na někoho z naší roty z Holýšova. Byl jsem střelec na 1. četě
 
Re: Re: setkání průzkumáků
milan sailer | 7.11.2015 22:21 | id 97069 | nahlásit

Ahoj,jestli mas zajem,tam dej vedet,m.sailer,ridic tveho bvp.723527836.
 
Re: Re: Re: setkání průzkumáků
Milan Vrabcek | 15.12.2017 09:14 | id 123898 | nahlásit

Zdar Milan,v ktorom roku si sluzil? ja 89-91
Ozve se spolubojovník z r.1958/60
Petr Bohata | 23.12.2014 22:22 | id 82899 | nahlásit

V Holýšově jsem sloužil u VU 8008 od r.1958 u 47.Dělostřeleckého pluku. Byl jsem po přijímači přidelen do intendančního skladu s hodností vojína, ve funkci první plukovní švec. Naučil jsem se pod dozorem civilní osoby u útvaru podrážet bagančata. V kasárenském arealu jsme byli ubytováni v nevelkém počtu asi 30 vojáků v tehdy malebné budově s názvem Velitelská baterie. Velitel naší baterie byl npr.Švehla V r. 1959 se pluk přestěhoval do kasáren do Plzně, Na Slovany. Případně zdravím spolubojovníky. Zn"Šepot-slyším"
 
Re: Ozve se spolubojovník z r.1958/60
Petr Bohata | 29.12.2017 22:10 | id 124668 | nahlásit

...žádný spolubojovník z r.1958/60 od 47.Dělostřeleckého pluku VU 8008 se mi neozval... proč? Ahoj, zn.šepot, tel.606 574 182
78letý záložák ...ještě někdo taky žije?
Informace
Vystrčil Milan | 12.12.2014 16:23 | id 82223 | nahlásit

Ty nápisy na vratech-obr. 114 a 115 znamenají technické ošetření, které se provádělo pravidelně po ujetí určitého počtu kilometrů. V těchto prostorech jsem sloužil jako technik od r. 1968 do r. 1974 v různých technických funkcích. Většinou mi říkali Luigi
 
Re: Informace
Viktor Oberdörfer | 11.1.2015 15:34 | id 83935 | nahlásit

...já tě Milane pamatuji z let 1972-74. Dělal jsi technika na 3. praporu a já byl jako rajčák u Milana Puhmana na 9.tr. Možná, že si vzpomeneš na malou epizodku jak si v létě 73 jel se ženou do Plzně na střelnici a mě si bral jako stopa pod kopcem/na černo/. Cestou si mi ukazoval pistoli Waltra. Kde je tě konec? Já jsem v Plzni. Jestli chceš tak se ozvi na mejl.
 
Re: Re: Informace
Vystrčil Milan | 12.1.2015 22:32 | id 84008 | nahlásit

Ahoj Viki. Je to už dávno, takže nevím. Když mluvíš o veliteli, tak velitelé rot dále byli Smolík a Saidl a politruk Kocmich. Já jsem od r. 74 ve Znojmě. Po rozpuštění kasáren jsem šel do civilu, pak jsem byl ještě 6. roků v aktivních zálohách, no a už tak 6. roků jsem v důchodu. Tak zatím se měj a zas někdy. Ahoj Luigi
 
Re: Informace
vaclav | 28.2.2015 13:00 | id 86942 | nahlásit

hledam spolubojovníky z vu 3900 holysov nastup do sdz 1966 ozvete se na 602 540 467 je to davno ale snad se najdem
 
Re: Re: Informace
Ruda Chrobák | 30.11.2016 15:41 | id 110725 | nahlásit

Já jsem tam sloužil v roce 67-69.Nesedí mi tvůj nástup do ŠDZ.Byla založena v r.1967,jako 1,četa 4.roty a velel nám por.Kocmich František.Asi ses spletl v tom roce 66.To ale potěch letech nevadí.
 
Re: Re: Re: Informace
Pavel Scheib | 27.2.2017 18:56 | id 114152 | nahlásit

Chrobáku, pleteš se. ŠDZ už byla před námi, tedy ročník 46 nastoupili do ŠĎZ. Ty i já, ročník 48 už byla jen PŠ.
 
Re: Informace
Josef Dvořák | 7.3.2015 13:13 | id 87316 | nahlásit

Sloužil jsem u Vu 8005 1967-69 na TOP,velitel mjr Svrčula,tenkrát přišli ze skoly 2 rotní,mladí chlapi Vystrčil a Nagy.Já jsem sloužil v autodílně u Malíška.Poznávací znamení,měl jsem na PVS rotní bar.Myslím ale,že se s Tvoji osobou nepletu.Zdravím Dvořák
 
Re: Re: Informace
Vystrčil Milan | 4.10.2015 14:41 | id 95529 | nahlásit

Ahoj Pepo. Opravdu se nepleteš. Dělal jsem správce skladu TAM u mjr. Repaského. Dále tam sloužil kpt. Bubeníček, rtm. CHocholáček. Asi po roce jsem šel k 3. tankovému praporu, v r. 1974 jsem odešel do Znojma. Nyní už v důchodu. Díky, že jsi si vzpomněl. Zatím ahoj Milan
 
Re: Informace
Jozef | 28.9.2015 23:47 | id 95366 | nahlásit

Ahoj Milan. Ak si dobré spomínam Ty si mal Moskvič 412 modrej farby.
 
Re: Re: Informace
Vystrčil Milan | 4.10.2015 14:47 | id 95530 | nahlásit

Ahoj Pepo. Máš pravdu jsem to já i to auto jsi trefil. Díky, že jsi si vzpomněl. Ahoj Milan
 
Re: Informace
Pavel Raška | 11.10.2015 14:29 | id 95820 | nahlásit

Já jsem sloužil v Holýšově(3869/6) v r.1970-2-jako řidič na ČTZ,takže bychom se měli znát,ale promiň z topky si pamatuji jen málo kluků a je to už mlhavé-myslím ,že tam u Vás na topce sloužil z Mého ročníku-Sarosi,byl ze Slovensko od Maďarských hranic..Jo,zlatá léta.Zdraví Tě des.Raška.....
 
Re: Re: Informace
Vystrčil Milan | 27.1.2018 23:10 | id 125729 | nahlásit

Ahoj Pavle. I já se omlouvám, je to opravdu hodně let na to si něco pamatovat. Ale je od Tebe hezké, že jsi si vzpomněl. Já mohu jen připomenout některé vojáky z povolání. mjr Svrčula kpt Bubeníček rtm Malíšek rtm CHocholáček rtn Nagy - můj spolužák. Pokud bys chtěl psát, nebo telefonovat, o patro níž máš na mě spojení. Doufám,že se ještě někdo ozve a přidá. Měj se hezky.Ahoj Luigi
 
Re: Informace
František Ujlaki | 20.11.2017 23:52 | id 122672 | nahlásit

Ahoj Liugi ! Konečne jeden spolubojovník na koho sa pamätám. Som tam na 3. prapore slúžil v r. 1972-74
Robil som hlavne u politruka mjr. Boříka za veltela mjr. Šilhánka takého písara, chlapca prevšetko. Keď Bořík odišiel do Janovíc n/Ú so robil u ppl. Mlezivu na pol. oddelení písara a referenta pre zabezpečenie dobrej kávy s RUMom. Potom som maloval rôzné plagáty a heslá na novopostavenom Klube atď. Pametám na strelby, kde si akoi technik tanku s "Ventilem" por. Smolíkom vel. 7.t. roty si rozprával z výšky - bol od teba o hlavu a pol nižší čo by jeden rotný by nemal dovolovať....a tak ďalej. Mám aj nejaké fotky, rád ti to pošlem keď pošleš adresu. Vedel by som rozprávať celé hodiny - veď 2 roky stratené v Holýšove sa nedá zabudnúť. Pozdravujem Ťa, keď chceš tak sa prihlás pošlem pár fotiek.
 
Re: Re: Informace
Vystrčil Milan | 27.1.2018 22:50 | id 125728 | nahlásit

Ahoj Franto. Konečně si taky někdo vzpomněl na starého technika. Ale omlouvám se, je to už moc roků a těch kluků, kteří se mnou sloužili, je za těch 30. roků tolik, že to nejde si pamatovat. S pplk. Smolíkem jsem mluvil v Brně, kde byl jako logistik. Nyní je už také v důchodu. Pokud mi chceš poslat nějaké fotky, píši mail i adresu. vystrcilmilan@seznam.cz Mičurinova 4. Znojmo 66902 tel. 724857764 předem děkuji. Budou to jediné fotky z mojí 30 ti leté vojenské kariéry. Vždy, když se někde fotilo, byl jsem služebně pryč. Ale to je vojna. Napiš kde bydlíš a jak se máš. Piš na mail, abych to nehledal tady. Taky si dopisuji s mými řidiči BVP ze Znojma kteří jsou ze Slovenska. V květnu za nimi pojedu a bude mejdan. Tak zatím se měj a těšm se na fotky. Ahoj Milan
VÚ 8005
Josef Sedlář | 29.7.2014 14:54 | id 77578 | nahlásit

Hledám kolegy spolubojovníky , kteří sloužili 1974-1976 na RTZ pod nadpor. Lukáčem; budu vděčný za každý kontakt ... no a kdyby se ozval samotný nadpor. Lukáč , také by to nebylo špatné..:-)
Asi přede 2 lety jsem Holýšov navštívil, holt nostalgie je nostalgie..
Pepík
 
Re: VÚ 8005
Jiří Strašek | 11.9.2014 06:41 | id 78979 | nahlásit

Zdravím, sloužil jsem pod npor. Lukáčem. Měl jsem hodnost rtm. a makal v kuchyni a v prov.skladě v letech 1971-1975.
 
Re: VÚ 8005
Jana | 23.7.2015 17:55 | id 92859 | nahlásit

Lukáče znám bydlí v Plzni ale mám jen kontakt na syna , Michal Lukáč na facebooku. Já jsem Hebíkovo dcera, sloužil s Košumberským.
 
Re: VÚ 8005 rok 1974-76 řidič tanku
Pavel Rosek | 3.1.2016 12:47 | id 99759 | nahlásit

Ahoj
asi by bylo nejlepsí udělat společný sraz v Holýšově,léta běží a vzpomínky jsou stále.Složil jsem 1 prapor 2 rota,veliotel prap. napor.Seidl
Pavel
276 2014
josef demeter | 27.6.2014 19:04 | id 76476 | nahlásit

hledam kluky z druhe roty 1 prapor 1987 do 1989 kdo tam slouzil ozvetese tel 606840636
Podzemní továrna Holýšov
Karel Runkas | 6.4.2014 15:09 | id 73119 | nahlásit

Kdo a z jakého zdroje pustil tuto "kachnu" o podzemní továrně v kasárnách Holýšov?
 
Re: Podzemní továrna Holýšov
Petr Wagner | 24.8.2015 09:33 | id 94031 | nahlásit

Chtěl bych se zeptat kdo jsi. Jak jsi se dostal na tyto stránky a jakou úlohu se sehrál v socialistickém systému. Ostatně proč výše uvedený příspěvek poněkud shazuješ?
 
Re: Re: Podzemní továrna Holýšov
Rado O | 10.5.2016 23:32 | id 104531 | nahlásit

Ak sa nemylim tak pplk. Karel Runkas bol proviantny nacelnik na VU8005 ked som tam sluzil 1990-91 :-)
 
Re: Re: Re: Podzemní továrna Holýšov
velitel COPT | 6.1.2017 22:53 | id 112290 | nahlásit

😀nebol nac.proviantnej sluzby,..pplk.runkas bol zastupca velitela utvaru pre tyl!...a teraz to smutne,..zomrel jesen 2015!
 
Re: Re: Re: Re: Podzemní továrna Holýšov
Rado_o | 28.4.2017 23:00 | id 116679 | nahlásit

Nech odpociva v pokoji. Nikdy nezabudnem jeho pamatnu vetu ked sme nadavali na kvalitu stravy " Ja se v tehle jidelne stravuji jiz 30 let a podivejte se jak vypadam" kto ho poznal vie o com hovorim
 
Re: Re: Re: Re: Re: Podzemní továrna Holýšov
Jožin | 17.7.2017 14:29 | id 119287 | nahlásit

Hahahahahah při jeho chudé postavě to byla opravdu ironie, ale Karel mél smysl pro humor a ironii. Vím to, poněvadž sme byli spolužáky na postgraduálním stúdiuu na VAAZ Brno. Tu už ale karel, zarytý tankista, studoval vševojskový týl a na vlastní žádost se vrátil , po ukončení , do Holýšova. Předtím tam působil, jestli se nemýlim, jako zástupce velitele pro výcvik. Byl to výborný, čestný a charakterní chlap. Čest jeho památce.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Podzemní továrna Holýšov
milan červ | 24.8.2015 09:51 | id 94032 | nahlásit

Narazil jsem na tento příspěvek až nyní.......
No, také nevím kdo jsi TY, ale jeď se podívat...projdi si naučnou stezku, podívej na stavby, zajdi k památníku zajatců a totálně nasazených u bývalých lágrů , najdi nějakého pamětníka, a třeba se zkus dostat do archivu Škoda Plzeň (1945)......a nebo jdi třeba sem www.ceskypohled.eu/?… ...nebo sem... www.mestoholysov.cz/… ...nebo i jinam.
hledání spolubojovníku
Mirek Sosnovský | 12.2.2014 09:55 | id 70745 | nahlásit

Hledám kluky,kteří narukovali v r,1963 ke 2štp v Holýšově velitel npr.Pátek.Je to dlouho ale někdo by se ozvat mohl i na tel 733 582 851
 
Re: hledání spolubojovníku
Mirek Sosnovský0 | 4.3.2017 17:00 | id 114295 | nahlásit

Ahoj klucinnení přece možné,že v době internetu se nenajde pár kluku,kteří se mnou narokovali v říjnu 1963 do PŠ jako řidiči tanku 2štr,velitel npr.PátekKdo bude mít zájem,najde mně na telefonu 733 582 851.Je to sice dlouho,ale zavzpomínat by jsme mohli.Zdraví Mirek Sosnovský
Hledá se
Filip Pavelka | 2.10.2013 10:09 | id 64978 | nahlásit

Hledám kolegy Pavla Mikeše a Pavla Vlčka z Českých Budějovic. Ozvěte se mi. Filip Pavelka - Žatec
Hledám spolubojovníky z let 1985-1987
Filip Pavelka | 2.10.2013 10:01 | id 64977 | nahlásit

Sloužil jsem od podzimu 1985 do podzimu 1987 na velitelské četě. Dělal jsem na štábu na písárně. U mně se v pátek sešly vojenské knížky, které se pak vydávaly podepsané v pátek na opušťáky a dovolené. Kdo si vzpomene na mně, ať se mi ozve. Filip Pavelka ze Žatce.
 
Re: Hledám spolubojovníky z let 1985-1987
Vlado Ulrich | 24.11.2013 19:24 | id 66934 | nahlásit

Ahoj, myslím, že si ťa pamätám :-) Na Veliteľskej bol iba jeden Filip. Mňa tam volali "Randy" a prišiel som na VČ zo spojroty namiesto Dušana Šmardu na jeseň 1987.
S bývalým spojovacím náčelníkom spravujeme stránku o Holýšove, pozri na FB:
https://www.facebook.com/pag…
 
Re: Re: Hledám spolubojovníky z let 1985-1987
Jaroslav Jurikovič | 3.2.2014 14:08 | id 70296 | nahlásit

Ja som slúžil u VU 8005 na spojovacej rote od 03/1980 do 09/1981, robil som aj poštára, spomínam už len v dobrom, chystám sa tam v lete pozrieť.
S pozdravom Jaro od Trenčína
 
Re: Re: Re: Hledám spolubojovníky z let 1985-1987
láďa | 4.2.2014 08:32 | id 70327 | nahlásit

V 95 roce jsem jako o.p.armády byl předávat VT-55 do uložení v holýšovských kasárnách, takovou koncentraci plukovníků jsem nezažil ani jako voják na divizi ve Varech
 
Re: Re: Re: Re: Hledám spolubojovníky z let 1985-1987
Petr Frýda | 4.2.2014 17:57 | id 70356 | nahlásit

Ahoj Láďo,mám jen dotaz píšeš že jsi sloužil zvs ve Varech na divizi,tuším Dvory II.Já jsem tam byl v roce leden 1991 až březen 1992,byl jsem u chemiků.Za mě byl velitelem divize generál Miroslav Matějka,a náčelník štábu divize byl plk.Jedlánek.Ale na to že tam byla divize,za mě 20.msd tak tam byl veget.Lepší jak Podbořany,nebo Mariánky,co mě říkali kluci spolubojovníci,co byli převelení odtamtud.Tot vše ahoj Petr
 
Re: Re: Re: Hledám spolubojovníky z let 1985-1987
Miloslav Liška | 2.3.2015 18:33 | id 87102 | nahlásit

Ahoj Jaro,možná si na mě vzpomeneš.Byl jsem na spoj
.rotě jako absík.Chodili jsme si k tobě pro poštu a četli tam pod štábem noviny.Jsi jediný,na koho jsem při pátrání po kamarádech z vojny narazil. Mila
 
Re: Re: Re: Hledám spolubojovníky z let 1985-1987
Luděk brumovský | 14.5.2015 17:02 | id 90217 | nahlásit

Ahoj počťáku, byl jsem ptákem u Hromádky na zdrojovně:-)
Fotografie z VU 1054 chýbajú?
Jozef Golian | 12.6.2013 03:27 | id 61736 | nahlásit

Zdravím spolubojovníkov z VU 1054 1975-1976 samozrejme aj ostatných ročníkov aj bývalých príslušníkov susedných vojenských útvarov.
K VU 1054 sme prišli z Hranic na Morave z jara 1975 pôsobil som na 1.baterii bol som vodičom /rajčák/ odpalovacieho zariadenia 2K6 Luna do civilu sme odchádzali koncom Septembra 1976. Hľadám stratených spolubojovníkov z uvedených rokov pôsobenia v tomto VU 1054.Ďakujem za pozornosť.
 
Re: Fotografie z VU 1054 chýbajú?
Jozef Golian | 12.6.2013 03:32 | id 61737 | nahlásit

Vzhľadom na to že sa môj kontakt nezobrazil v prípade záujmu komunikovať adresa:
om5jg@centrum.sk Ďakujem Jozef Nitra
 
Budou někdy fotografie z VÚ 1054 HOLÝŠOV
Jiří Král | 12.1.2015 19:36 | id 84000 | nahlásit

AHOJ kluci !
Zdravím jako bývalý voják z VÚ 1054 HOLÝŠOV -
RAKEŤÁCI... Byl jsem tam od 08/68 až do 07/70 ...
Vzpomínek hodně - fotek velmi málo ... Budu rád,
kdo mi pošle nějaké fotografie ....
Zdraví Vás všechny Jiří Král...
mail : jiri.kral@volny.cz
 
Re: Budou někdy fotografie z VÚ 1054 HOLÝŠOV
Zdeněk Válka | 30.8.2016 20:19 | id 107954 | nahlásit

Ahoj Jirko, zcela náhodně jsem objevil tuto stránku s příspěvkem o VÚ 1054. Sloužil jsem zde v letech 1967-69 ve velitelské baterii. Jistě se usmíváš nad blafy o kamuflážní verzi o raketometném oddílu a neexistenci válečné podzemní muničce, v jejíchž prostorách se za nás pěstovaly žampióny a z naší baterie bylo vyčleněno družstvo "žampionárníků". Jelikož bylo vše přísně utajeno, nelze předpokládat, že někdo vlastní nějaké foto. Předpokládám, že si vzpomínáš na sochu Koziny na průčelí pidi buzerplácku. Vzpomenám si i na některá jména velitelů.
 
Budou někdy fotografie z VÚ 1054 HOLÝŠOV. ☺
Jiří Král | 29.1.2018 23:01 | id 125790 | nahlásit

Ahoj Zdeňku Válko.
Už je nějaký čas, co jsi mně oslovil a napsal pár řádku. Já byl u VÚ 1054 od 08/1968 až 07/1970. Dva měsíce k vůli okupace byl přijímač a pak nás spojaře ubytovali na Velitelskou baterii. Velel tam mjr. Zdeněk Malý. Po několika měsících nás přestěhovali do budovy po pravé strany od tankánů. Byl jsem s Václavem Lebou a Mirkem Koppem na ústředně. Na konci prvého járu jsem přebral ARMU po Neuwirthovi - to byl Tvůj ročník. Tak jména příjmení ( i přezdívky velitelů mám zapsány ☺. Rovněž příjmení kluků - některé i s telef. čísly či maily. Ale je toho moc málo. Snažím se navazovat kontakty a loudit další a další příjmení, kdy to dávám do seznamu. Zdeňku, pokud to budeš číst tak pak napiš na mail : jiri.kral@volny.cz , případně zavolej na tel. č. 776 655 685. Bydlím v Opavě. Měj se.
Zdravím všechny spolubojovníky ať z VÚ 1054 či 8005 a ostatních kasáren, kteří toto budou číst. Kluci hlavně zdraví a pohodu do dalších let přeji... ☺
Zdraví Vás Jirka Král .☺ ☺ ☺ - ☻ ☻ ☻ a karty ♥ ♦ ♣ ♠
 
Už vidím fotografie z VU 1054.
Jozef Golian Rajčák 2K6 Luna. | 29.12.2017 17:08 | id 124649 | nahlásit

Zdravím spolubojovníkov z VU 1054 aj so susedných vojenských útvarov.Ďakujem R.Gabrielovi že uverejnil fotografie z VU 1054 bohužial počas môjho pôsobenia to by hraničilo koledovaním si o prokurátora.Bohužiaľ budovy dopadli ako dopadli za môjho pôsobenia v roky 1975-1976 i keď už mal areál niečo za sebou ale bolo to udržiavané.Prajem spolubojovníkom a ich rodinám pevné zdravie šťastie spokojnosti v rodine v Novom roku 2018.Užívajte si dôchodku.Pozdravuje Jozef Golian z Nitry 1.Bateria 1.Palebná čata rajčák poteším sa každemu pozdravu od spolubojovníkov.Kontakt om5jg@centrum.sk
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky