Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA

Nacházíte se: Objekty ČSLA » Kasárna a objekty ČSLA » VÚ Plzeň - Slovany
Předchozí 1 fotografie R.Smíšek z 91 Další
Foto 1

Plocha kasáren v Plzni na Slovanech... (mapy.cz)

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19
Autor: R.Smíšek | Pořízeno: 2007 | 19×
Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79
Autor: internet nebo reprofoto | Pořízeno:  | 60×
Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89 Foto 90 Foto 91
Autor: P.Frýda | Pořízeno:  | 12×
Sekce:
Kasárna a objekty ČSLA

VÚ Plzeň - Slovany

(91 fotografií)

VÚ Plzeň - Slovany byl rozsáhlý kasárenský komplex, v kterém sídlilo více vojenských útvarů - asi 15 (8008, 5924, 3252, 5655 a další a další).

V současné době (2014) jsou kasárna již minulostí a byla srovnána se zemí.

Okres: Plzeň-město

GPS: 49°43'13.302"N, 13°24'41.486"E

Najít na mapě

ČR

Vaše komentáře...

Plzen Slovany VU 8008 RTZ
lubor Janosik | 3.11.2018 16:47 | id 132768 | nahlásit

V rokoch 1984 1985 som služil v RTZ na VU 8008 ako špagi. Velitelom tam bol npor. Kohout. Nejaký čas sme boli na brigáde vo Velkom Slavkove, na štite Doupove.
Slovany VU 8008
Karel Nový | 22.8.2018 09:09 | id 131249 | nahlásit

Sloužil jsem 1968 -70 na velitelské četě 2 oddíl jako spojař.
Vú 8008
Tomáš Solnička | 23.5.2018 21:59 | id 129026 | nahlásit

Zdravím tatínek sloužil u Vojenského útvaru 8008 v letech 1977-1979...Jmenuje se Vlastimil Solnička a sloužil a teď nevím jestli to píšu správně u 7 baterie měli na starosti děla DANA a byl miřič velitel byl mylím por:Kuře...kdyby tu byl někdo kdo ho zná napište na email tomassolnicka@seznam.cz určitě by rád někoho viděl :)
Dotaz
Tomas hybl | 5.4.2018 14:43 | id 128012 | nahlásit

Zdravim ty objekty v VU slovany jeste tam jsou?
 
Re: Dotaz
ludva | 5.4.2018 17:38 | id 128017 | nahlásit

https://mapy.cz/zakladni?x=13.4098797&y=49.7193306&z=17&l=0&base=ophoto&sourc e=quar&id=5&q=%C4%8Dtvr%C5%A5%20Plze%C5%88 %202-Slovany
PODÍVEJ SE LETECKA MAPA.CZ
ZELENÁ PLOCHA, NIKDE NIC.
Plzeň Slovany 8008
Jiří Vyhlídal | 1.4.2018 13:32 | id 127838 | nahlásit

Krásné velikonoce Všem... Sloužil jsem ve VÚ 8008 Plzeň Slovany. Byl to dělostřelecký útvar.Měl jsem funkci Starší kuchař .velitel hospodářského družstva. Sloužil jsem tam v letech 1983 - 1985. Měl jsem hodnost svobodníka.
VÚ 7505 Plzeň Slovany 1964-1966
Bohumil Ščučka | 29.3.2018 18:30 | id 127752 | nahlásit

Hezké prožití velikonočních svátků vám všem a vzhledem k našemu pokročilému věku i nějakou milou vzpomínku na dobu strávenou ve zde již neexistujících kasárnách. Pokud můžete, dejte o sobě vědět.
Boban
 
Re: VÚ 7505 Plzeň Slovany 1964-1966
ota Buršík | 27.10.2018 15:22 | id 132559 | nahlásit

Ahoj Bobane píše ti tvůj velitel z poddůstojnické školy brejlatej ppor.zákl.služby, dívám se na foto ze spartakiády, Standa Horký už není, s Laďou Křížem si vyměníme pohled, s Petrem Šulcem jsem stále ve styku, vy si občas píšete. Jest-li budeš mít chuť, tak se ozvi. Ota
 
Re: Re: VÚ 7505 Plzeň Slovany 1964-1966
bohumil Ščučka | 27.10.2018 17:42 | id 132565 | nahlásit

Ahoj Oto Díky za příspěvek tady. jsem rád že se ještě někdo ozve. pár kontaktů jsem tady získal a to Karla Kostku, Pepu Páchu, Pěšičku, Jirku Pyrjakova, J.Buriána, Jandu. Ano, byl to kus života a hlavně jsme byli mladí, Klukům ke kterým máš kontakt vyřiď pozdravení a pokud by jsi měl nějaké foto tak by bylo milé je k těm co tu jsou je přidat. Boban
Re: Re: VÚ 7505 Plzeň Slovany 1964-66
bohumil Ščučka | 21.12.2017 09:36 | id 124171 | nahlásit

Zdravím a Všem kteří jsme ještě tady a dostanete se na tyto stránky přeji hezké prožití vánočních svátků a optimistický vstup do Nového roku.
Ať i ohlédnutí zpět na léta prožité v době vojenské služby přinesou milé vzpomínky na léta strávená v kasárnách
Přeje Boban
VU8808 rok 80_82 Slovany raketaci
Karel Prochazka | 9.9.2017 19:09 | id 120687 | nahlásit

Ahoj kluci raketaci Ruda Kováč,Pepa Lelka,Pepa Rosendorf,Kopi,Jura Bača,Luba Mareček a další kámoši z války ozvěte se a zavzpominame
 
Re: VU8808 rok 80_82 Slovany raketaci
František Hrma | 25.2.2018 13:26 | id 126720 | nahlásit

Ahoj kamarádi z války,
píše Vám starší grádysta a řidič tahače na topce. Jezdil jsem kolem kasáren na Slovanech jako řidič autobusu a nevěřil jsem vlastním očím, co zůstalo z našeho bitevního pole a ležení. Ze začátku jsem to nemohl poznat, musel jsem se zeptat cestujících kde byly kasárny. Všude byla jenom planina a po našich kasárnách zůstala jen hromada suti. Všechny Vás zdravím a přeji Vám hodně štěstí a zdraví do budoucích let.
František Hrma
 
Re: Re: VU8808 rok 80_82 Slovany raketaci
Karel prochazka | 11.11.2018 18:31 | id 132959 | nahlásit

Nazdar Frantiku nevim jestli si na me vzpominas byli sme na jedny cimre ja sem dodnes v kontaktu s Rudou Kovacem a pred par dny sem telefonoval s Maslem nas lapiduchem kterej se ozval na mou vyzvu tak jestli mas chut se ozvi spis na muj tlf.732332959 mej se faj K.
 
Re: VU8808 rok 80_82 Slovany raketaci
františek Maslo zdravoták | 8.6.2018 11:33 | id 129406 | nahlásit

Ahoj Karklíku,neviem či si na mna vzpomenieš, už su to roky od našej vojenčiny ale rád na to vzpomínam a tak sa ozvala nostalgia.Nebol som v Plzni od konca vojny ale jazdil som okolo Plzne kamionom.Rád by som to videl znovu a tiež by som sa rád stretol z chalanmi.Prípadne zavolaj na tel.+421911240361,stačí aj prezvonit alebo na email,Zatial sa maj krásne, čau Fero.
 
Re: VU8808 rok 80_82 Slovany raketaci
Karel prochazka | 25.9.2018 12:35 | id 131980 | nahlásit

Tak kluci dnes jsem mel telefon.hovor s ferkem maslem(sadlo)nasim lapiduchem tak jsme pokecali zavzpominali,takze volejte na muj tei:732332959,zkusime se sejit treba se to povede tak VOLEJTE!!!
VU8808 rok 80_82 Slovany raketaci
Karel Prochazka | 9.9.2017 19:01 | id 120686 | nahlásit

Ahoj kluci raketaci Ruda Kováč,Pepa Lelka,Pepa Rosendorf,Kopí,Jura Bača,Luna Mareček a další kámoši z války ozvěte se
 
Re: VU8808 rok 80_82 Slovany raketaci
ševík | 20.3.2018 16:56 | id 127470 | nahlásit

Ahojte , Bol som na VU 8808 v rokoch 1980-1981, meno Lelka a Bača mi niečo hovorí, ja som bol spojar, ak to niekto číta a bol tam vtedy nech sa ozve.
 
Re: VU8808 rok 80_82 Slovany raketaci
Belka Drahoslav | 19.8.2018 19:54 | id 131176 | nahlásit

Já se nejmenuje velká ale Belka a sloužil jsem s Pepou Slatinkou,Míra Schole,Míra Kopřiva,Bém Petr,atd tak zdravím dedky zalozaky z Hodonína.t
povýšenej
Radek Dostál | 25.7.2017 20:15 | id 119547 | nahlásit

Nazdar,opravdičtí kluci-chalani.Zdravim do Plzně.Pokud j de o to,proč píšu tak jsem taky 1.z Vás.Vycvičený oprav dický voják,tzv.totální.Mám i voj.specielní odbornost mý mi veliteli mi předanou zkušenostmi v působení v Armád ě.Toto jsem si věechno prošel v Bojováku hocijakémsi.A i tak jako vy dělám taky to při působnosti v Armádě CˇR A po zákl.výcviku se zajímám i o to 2.-a to výdrž voj.jak se říká,voj.praxe.
 
Re: povýšenej
Olda Ruml | 30.8.2017 08:14 | id 120459 | nahlásit

Nepropouštělo se náhodou v Bohnicích?
 
Re: Re: povýšenej
peter | 20.3.2018 21:13 | id 127475 | nahlásit

Kdyby jenom v Bohnicich!
povýšenej
Radek Dostál | 25.7.2017 20:13 | id 119546 | nahlásit

Vážení vojáci 3xnazdar do Plzně.Ještě blbnete na buzerá ku.A co ta voj.technika,používáte ji ještě.Už nám to vše chno srovnali se zemí.Nedá se to dnes.Všechno bourají, takže se vozy Ruské nedají dnes využívat v plné míře jak dřív.Ta doba už pominula.Ale stálo to za to.VždytˇSověti to umějí,že.Já-sloužil v r.88-91.A velice se mi to co dělá Armáda líbilo.Velmi mě mrzí v jakém je stavu ten VU´Plzenˇ,ale asi to nešlo,je toho škoda.Dal se využívat celý voj.areál beze zbytku.A ty střelby,to by lo něco,co se jezdilo do terénu.A ti velitelé, jak nás na v ojenství vlastně připravovali.To byli správní ostřílení chlapíci,že.A co vlastně uměli,to bylo pro mn ě jako pro úplného laika plně nepředstavitelné.Byli to ostřílení úplně komunističtí kádři.A jak byli fundovaní.To vše VU´Plzenˇ plně uměl,že.Byl tak zas trčenej,že ho ani nebylo vidět,že.Tak milí braši ahoj.Určitě si na toho vojáka co tam furt chodil po kasínu jistě vzpomenete, a co tam toho v kasárnách taky proved a urobil,že.Zdraví o 1.hodnost vejš,již po ddůstojník z PSˇ poslanej,aby tam někde v bojováku udělal pořádek a zaved si tam taky autoritu-v kasárn ách.Ahoj.Přezívka Dostich
VÚ7505 Slovany Přání
bohumil ščučka | 23.12.2016 09:46 | id 111640 | nahlásit

Vám všem kteří jste sloužili u VÚ7505 přeji hezké prožití svátků vánočních a zároveň také i nějakou tu vzpomínku na léta v zeleném. Pokud z vás někdo sloužil v letech 1964 -66 u tohoto útvaru nebo ( PŠ a druhá baterie) tak rád bych se s vámi zkontaktoval. (scbob@seznam.cz ) Hezké Vánoce Boban
VÚ 7505 Plzeň Slovany 1964-66
bohumil ščučka | 22.10.2016 19:44 | id 109562 | nahlásit

Dotaz: Zná někdo osud velitele druhé baterie v době naší služby kapitána Hodra? Jistě byl i povýšen. Byl to velice dobrý velitel a jen se obávám zda ho nepostihla normalizace. Díky za informace. Boban
 
Re: VÚ 7505 Plzeň Slovany 1964-66
Jaroslav Hodr | 16.4.2017 20:46 | id 116159 | nahlásit

Dobrý den, zcela náhodou jsem narazil na Váš příspěvek v němž sháníte informace o veliteli 2. baterie VÚ 7505 Jaroslavu Hodrovi. Jelikož jsem jeho syn mohu vám některé informace poskytnout:
Později byl povýšen na majora a pak ho opravdu postihla normalizace protože se po srpnové okupaci zastal jednoho kolegy, který byl později ze strany vyloučen. Sám otec dostal důtku a měl pozastavené členství rovnající se téměř vyloučení. Já ani moje sestra jsme se nedostali na žádnou školu a bylo nám umožněno jen vyučení.
Pozdeji, tuším, že tak v roce 1977 až 1980 se útvar 7505 stěhoval z Plzně do Rožmitálu a jelikož by se tam musela přestěhovat celá naše rodina, otec to odmítl. A tak byl ze "zdravotních důvodů" z armády propuštěn kolem roku 1980.
Vykonával různé podřadné práce, inventurnik v knize, bezpečnostní technik v Chemě. Do starobního důchodu odešel cca v roce 1988.
Důchodu si s mnoha zdravotními potížemi (bypass, pásový opar, plotýnky, ochrnutí na levou nohu) užíval až 7.6.2014 kdy ve věku 80 let zemřel.
Jaroslav Hodr
 
Re: Re: VÚ 7505 Plzeň Slovany 1964-66
bohumil Ščučka | 17.4.2017 16:44 | id 116193 | nahlásit

Děkuji Vám za zprávu , je smutná a zarmoutila mne. Váš tatínek byl pro mne a jistě i pro jiné velice dobrým velitelem, který byl čestný a svou práci dělal rád. I když věkový rozdíl vůči nám nebyl velký, dovedl vychovávat nás vojáky tak, abychom si vážili toho, že jsme na vojně byli a měli na co v dobrém vzpomínat. Ano v roce 1964 až 1966 jsme strávili společně v kasárnách kus života, a dnes při pohledu zde na torzo areálu ty vzpomínky se vybavují stále. Vás bych poprosil, pokud by to bylo trochu možné, o nějakou fotku přibližně z té doby ( tatínka, kasáren, techniky ,), která by byla možná přidat zde k fotkám VÚ 7505 1964 -66. Můj mail scbob@senam.cz .Ještě jednou děkuji za odpověď Boban
VU 8808
CHOMJAK FRANTISEK | 26.9.2016 16:51 | id 108711 | nahlásit

AHOJ VOJACI KTO SLUŽIL V ROKOCH 1984/86 V PLZNI NA SLOVANOCH U RAKETAKOCH OZVITE SA VOLALI MA ŠIDZEM SOM Z BARDEJOVA VYCHODNE SLOVENSKO BOL SOM NA SPOJ ČATE OKO VODIČ BOLI ZO MNOU KULČAR ŠTEFAN TONO ONUCA MILOŠ ŠVAJDA ŠIMEK Z PLZNE ČIKO, RONČAK,KAREL KUNC PETR BENDA Z MOSTU A DALSI OZVITE SA DAKUJEM PEKNY DEN
 
Re: VU 8808
Evžen Gerevič | 10.11.2016 19:49 | id 110040 | nahlásit

Ahoj,sloužil jsem u raketáků na Slovanech v r. 84-86. Byl jsem řidič raketometu v první baterii. Evžen.
 
Re: Re: VU 8808
FRANTISEK CHOMJAK | 3.8.2017 17:43 | id 119744 | nahlásit

ahoj evžen tak to sme služili spolu pridaj sa na facebok čauko šidzem tak ma volali jazdil som hotovost z pv3S
VÚ 4242 Plzeň- Slovany / Uazík
Miroslav Málek | 19.7.2016 14:17 | id 106752 | nahlásit

Ozve se někdo kdo sloužil VÚ 4242 Plzeň - Slovany, 77-79? Na email: malekmirek@seznam.cz
 
Re: VÚ 4242 Plzeň- Slovany / Uazík
Jan Strnad | 10.12.2018 15:06 | id 133589 | nahlásit

Sloužil jsem zde 76-78, jako radista. Pamatuji si akorát několik jmen z našeho ročníku. Velitel byl myslím major Barančok, pak nějakej Honomichl, asi poručík.
Vu 8008
Pepa | 7.7.2016 19:28 | id 106390 | nahlásit

Ahoj sloužil jsem na 9 datterii 1990
 
Re: Vu 8008
chomjak frantisek vojak šidzem | 26.9.2016 16:44 | id 108710 | nahlásit

AHOJ SLUZIL SOM V ROKU 1984/86 U UTVARU 8808 U RAKETAKOCH TY SI BOL ASI DELPUKVOLALI MA ŠIDZEM SOM Z VYCHODNEHO SLOVENSKA
 
Re: Vu 8008
Honza | 12.10.2016 01:12 | id 109080 | nahlásit

Starší řidič 8. baterie.1989-91
 
Re: Vu 8008
Libor | 29.1.2017 18:29 | id 113021 | nahlásit

Nástup bol jar 88
Bol som tam do unor 1990
 
Re: Re: Vu 8008
Hurdálek Václav | 16.9.2017 21:20 | id 120860 | nahlásit

Ahoj, byl jsem tam v 8. bat. od září 78 ve VTJ Dukla - zápas.
VÚ 5655 Plzeň Slovany 1987-1989 24 rota
Jirka Slabý | 24.4.2016 21:56 | id 104041 | nahlásit

Ahoj všichni , sháním ,,spolubojovníky,,
Ozve se mi někdo ?
 
Re: VÚ 5655 Plzeň Slovany 1987-1989 24 rota
petr osčatko | 31.7.2016 00:55 | id 107135 | nahlásit

nazdar jiří to víš že se ti ozvu napis mi na email oscatko@seznam.cz
 
Re: VÚ 5655 Plzeň Slovany 1987-1989 24 rota
bedřich scheinherr | 2.11.2017 15:13 | id 122027 | nahlásit

Nazdar Slabáči !!!!
Nevím jestli si na mě budeš pamatovat,byl jsem na 24 rotě u mjr.Šantrůčka,ale o půl roku starší.
Hodně jsme spolu sloužili jako dozorčí.
A moc dobře si pamatuju ,jak ses vrátil ze cvičení zarostlej jak Rumcajc.
Jestli máš na někoho kontakt tak pozdravuj.
Béda Scheinherr Praha
jaro 1987-jaro 1989
Posádková basa
Honza M. | 11.4.2016 13:38 | id 103598 | nahlásit

Ahoj, sloužil jsem u pípáků na Borech říjen 84-86. Ale u vás na Slovanech jsem bručel v base! :-D Tenkrát tam na vojáčky pouštěl hrůzu velitel vězení nprap. Šablatura, zvaný Šábes - pamatujete se na něj někdo! ;-)))
Běžně se tam ze tří dnů stal týden i víc! :-)
 
Re: Posádková basa
peter | 11.4.2016 15:13 | id 103603 | nahlásit

Máš pravdu brácho..my sme prišli z Rožmitálu na Slovany v roce 75 a začali tam chodit do stráže..co služba to zápis že sme byli neschopní..ešte štesti že sme šli skoro do civilu,proč to tak bolo doteraz nechápem..ale jedno viem..čo si ten pako praporčícky dovoloval to si nedovolili ani velitelé utvarú..te búh P.
 
Re: Re: Posádková basa
František | 22.5.2016 20:47 | id 104923 | nahlásit

Také jsem tam chodil do stráže v letech 69-71, ten nadpraporčík se jmenoval Ťoupal, dělal "posaďáka". Velitel posádky byl tenkrát velké "zvíře".
 
Re: Re: Re: Posádková basa
ludva | 23.5.2016 09:50 | id 104933 | nahlásit

Naštěstí jsem strážit basu nemusel. Několikrát jsem
byl na bráně. Podle basmanú co znali dobře Toupala,
tak prej měl khaki barvou natřené v bytě i parkety.
Byl to postrach na Slovanech. Kámoš dostal 21 ostrých
že ho pozdravil s cigaretou v ruce./1969-71/
 
Re: Re: Re: Re: Posádková basa
Bohumil Ščučka | 24.5.2016 17:51 | id 104977 | nahlásit

No abych se přidal, sloužil jsem 1964 - 1966 u VÚ7505 a měl jsem tu odměnu také služby na posádkové base. Mohu říci, že poprvé to proběhlo vcelku dobře, však podruhé mi nějakej dobráček dal za pryčnu vajgla a na prů... bylo zaděláno :-)). Tím to naštěstí pro mne skončilo bez dalšího nasezení do této služby.
Boban
 
Re: Re: Re: Re: Posádková basa
Ťoupal | 20.7.2017 14:17 | id 119391 | nahlásit

Řekni mi to do očí
 
Re: Re: Re: Posádková basa
Vladimír Linhart | 29.3.2017 09:31 | id 115326 | nahlásit

Na Slovanoch u VÚ 8008 som slúžil od 1971 do 1975. nprap. Ťoupal bol správca posádkovej väznice, nei veliteľ posádky.
 
Re: Posádková basa
Olda Ruml | 28.6.2016 12:26 | id 106125 | nahlásit

Ahoj,
pokud mě ještě paměť slouží tak velitel basy byl nadpraporčík Ťoupal a Šablatura byl pověstný jako
velitel posádkový hlídky kázně tzv.lítačky.Sloužil jsem na Slovanech od 1973 až 1975 u VÚ-7505.
 
Re: Re: Posádková basa
Mirek | 19.1.2017 19:53 | id 112696 | nahlásit

Šablatura, tzv. Šabla, byl velitelem basy ještě v r. 1979. Zažil jsem osobně 14+7...Byl jsem u VÚ 3252.
 
Re: Re: Re: Posádková basa
olun | 20.8.2017 14:12 | id 120243 | nahlásit

81-83 3252
chodil jsem tam do služby a taky seděl
Šabes a jeho hláška-- Já a správce posádky-pplk Mach- jsme rozhodli byla slavná
 
Re: Re: Re: Re: Posádková basa
George | 6.10.2017 17:00 | id 121388 | nahlásit

82 -83 VŮ 8008
Když já šel do civilu na podzim v 83 tak v base ještě byl.
Manželku měl cikánku a ta mu dávala pěknej kouř i před vojákama když za ním dorazila do basy.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Posádková basa
Ivan Hrebicik | 20.5.2018 11:58 | id 128917 | nahlásit

Mena ako sablatura,hruza,prokes,pap,jedlicka,rihosek(vyfuk) clovek len tak lahko nezabudne. Sluzil som 8008 v rokoch 82-84. Bola to sice pakarna,no zostali len krasne spomienky. Bol som vodic UAZ 469 s kladnym vztahom k alkoholu a pruserom s tym spojenym.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Posádková basa
martin velecký | 30.8.2016 18:47 | id 107952 | nahlásit

tam jsem chodil do služby...toho magora dodnes vidím před sebou.jeden den ve službě a druhej jsem seděl.jinek jsem sloužil u protivzdušné...jezdili jsme na Šumavu hlídat hranice proti imperialistickým hrdlořezúm...
 
Re: Re: Posádková basa
Rob | 15.11.2016 21:46 | id 110317 | nahlásit

2 měsíce po sametu se Lukovič oběsil.
 
Re: Re: Re: Posádková basa
Jan Švábenický | 18.12.2016 09:58 | id 111234 | nahlásit

Ahoj, sloužil jsem 80/81 u protiletadlového pluku,
nějaký pplk Lukovič dělal tehdy zástupce pluku. Když jsem dělal PDÚ přinesl mi vajgl, který našel na buzeráku a chtěl mě dát zavřít. Byl to magor, někdy až legrační. V létě 81 pak přilétla vrtulníky nečekaná kontrola, o které lampasáci nevěděli a skončilo to pěkným fiaskem. Naštěstí jsem pak šel do civilu. Větší problémy jsem měl se spojovacím náčelníkem Pytlíkem. To bylo také dobré hovado. Nevíte někdo co je s ním? Díky Honza
 
Re: Re: Re: Re: Posádková basa
olin | 20.8.2017 14:22 | id 120245 | nahlásit

copak Luky tomu jsem skazil celý prověrky skrze khaki disko a pak mě neměl rád,ale bylo to vzájemný.Jako zobáka mě vrazili do sestavy a já se točíl jako větr v bedně. Hned jsem byl slavnej, A Lešek mě taky dělal spojovacího náčelníka,ale tenkrát jsme to měli všichni
na salámu
 
Re: Re: Re: Posádková basa
Mirek | 19.1.2017 19:58 | id 112697 | nahlásit

Lukoviče, řečeného Lukeho, (zástupce pro výcvik) jsem zažil v 1978 ještě jako majora, pak dostal podplukase. Od něj jsem chytil výše uvedené flastry, které jsem měl nadsluhovat. Ale on se zasadil, že jsem odešel jen s půldenním zpožděním a chytil jsem spolubojovníky ještě v Plzni (hotel Slovan).
 
Re: Posádková basa
Kolouch | 21.12.2016 13:39 | id 111395 | nahlásit

Na Šábese se pamatuju moc dobře. Nastoupil jsem první den do basy a dal mi práci rovnat hadry ve skladu. Najednou tam vletěla strašlivá fůrie, jeho manželka a zařvala na mě "kde je?" A já na to jako kdo? Změřila si mě ledovým pohledem, sebrala nějaké jary a hadry a odešla. Za chvíli tam strčil hlavu Šablatůra a tiše a bojácně se mně ptá "kde je?" A mně už bylo jasné o koho jde tak říkám. Jestli myslíte tu paní, tak ta odešla. Šábes se narovnal a zařval ať to dělám pořádně a zmizel. Pak jsem se dozvěděl že byl schovanej v cele. Byl to vůl.
 
Re: Posádková basa
Vladimír Linhart | 29.3.2017 09:34 | id 115327 | nahlásit

Zdravím, slúžil som na Slovanoch u delostrelcov 1971 až 1975 a Šablatúra bol Náčelník posádkovej hliadky, Ťoupal správca posádkovej väznice atd....
 
Re: Re: Posádková basa
Teo | 20.11.2017 14:34 | id 122646 | nahlásit

Ahoj Vladimíre,máš naprostou pravdu,já jsem tam sloužil ve stejném období u topky a tvůj velitel byl podplukas Baloun .
 
Re: Re: Posádková basa
Richard | 12.8.2018 15:17 | id 131027 | nahlásit

Máš pravdu Vladimíre já tam v tomto roce 71-73 sloužil také a ty jsi byl jestli se nepletu absík,mám pravdu?. Velitel Hrůza,jednotka TOP.
 
Re: Posádková basa
Vespalec | 16.4.2017 14:10 | id 116145 | nahlásit

přesně říkal: 3 nedávám, 5 je málo...máš dalších 7 navíc...
 
Re: Posádková basa
Rob | 22.5.2017 20:34 | id 117381 | nahlásit

Ten pablb Šábes tam fungoval v base ještě v roce 1989.
 
Re: Posádková basa
Beda Sch. | 2.11.2017 15:34 | id 122028 | nahlásit

Ahoj.Sloužil jsem VÚ 5655 1987-1989 a v posád.base jsem sloužil dost často.
Na tu svini Šabatůru si moc dobře pamatuju.U něj sis nikdy nebyl jistej,jestli se služba neprotáhne na 14 dní.
Držel nad ním ochranou ruku správce posádky pplk.Mach a jeho jménem rozdával Šábes tresty.Taky ovšem pamatuju jak mu jeden z kluků přibouch ruku do dveří.
kdoví jak ten chudák dopad.
 
Re: Posádková basa
Vlado H | 5.7.2018 21:11 | id 130067 | nahlásit

Ja som Šabesovi robil pisára!!!!
1976-78
Josef Durna | 27.3.2016 22:53 | id 103215 | nahlásit

Hledám Zdenka Tvrdého-605 766 797
VU5655 RTZ rok90-91
feri | 26.11.2015 20:40 | id 98041 | nahlásit

Spomina si niekdo? Ja som bol v PHM.
 
Re: VU5655 RTZ rok90-91
Dany | 30.11.2015 23:49 | id 98298 | nahlásit

Byl sem 5655 RTZ, ale civil podzim 1989, poslední na 2 roky..škoda že tu neni nikdo z mýho čísla, v PHM byl neskutečnej kluk. Dík autorům za ty fotky.
 
Re: Re: VU5655 RTZ rok90-91
Rob | 15.11.2016 21:49 | id 110318 | nahlásit

Já měl civil u 5655 někdy v únoru 1990,asi jsme se viděli.
 
Re: Re: Re: VU5655 RTZ rok90-91
feri | 19.11.2016 14:45 | id 110405 | nahlásit

caves asi nie , nastup brezen .
 
Re: Re: VU5655 RTZ rok90-91
ivan | 21.2.2017 10:07 | id 113861 | nahlásit

Ahoj, som rovnaké číslo 89/91, rovnaký útvar 5655, bol som na zdrojovni a potom na tel. ústredni, určite sa poznáme, som rád, že tu niekto je z našej éry - Jarda Vašík, Petr Hodan, Mareček,
 
Re: Re: Re: VU5655 RTZ rok90-91
feri | 26.2.2017 19:17 | id 114094 | nahlásit

cawes. tolko rozmyslam ale neviem si spomenut na teba.ja som bol v phm a cisternova tatra.
 
Re: VU5655 RTZ rok90-91
Dany | 1.12.2015 00:00 | id 98299 | nahlásit

Jo a prosímtě byl ještě po 89 na RTZ Petřík a na štábu Potkan, Fiala a ten d****tní maďar nějak od L co se cpal pilulkama a byl úplně mimo?
 
Re: Re: VU5655 RTZ rok90-91
feri | 1.12.2015 13:38 | id 98317 | nahlásit

jasne boli tam este. petrik bol nas velitel roty.inac aj ja som madar ale galanty.))
 
Re: Re: Re: VU5655 RTZ rok90-91
roman | 11.10.2018 22:20 | id 132287 | nahlásit

to jsem tam byl take velitel major Petrik ?? byli tam ?? Karpeta , Bumbala ,bartošak, Balog, Bayer.a zbytek uz si moc nepamatuji
 
Re: Re: VU5655 RTZ rok90-91
Rob | 15.11.2016 21:51 | id 110319 | nahlásit

Lukovič se koncem ledna 1990 oběsil.
 
Re: Re: Re: VU5655 RTZ rok90-91
peter | 16.11.2016 08:11 | id 110325 | nahlásit

To vazne?..ja sem slysel ze skoncil na posadkovem velitelstvi..
 
Re: Re: Re: VU5655 RTZ rok 88-90
Rob | 25.4.2017 22:14 | id 116577 | nahlásit

píšu zrychleně ,jen malá písmena
mareček,svorčík,suranovský,okapal,novotný,pap,hunt er,žabčík,urbánik,baran,šťastný,babás,čuraj,ebel,b itner,varmuža,šantora-dvořák-gazdík-kanca,houdek,p apánek,peňáz,baráni,choleva,černý,vician,chochlík, illek,bučák,.....je to tak polovina,na víc si zatím nevzpomenu.
 
Re: Re: VU5655 RTZ rok90-91
roman | 11.10.2018 22:10 | id 132286 | nahlásit

Podplukovnik Lukovič se jmenoval ja jsem ho v 89-90 vozil uazem
 
Re: VU5655 RTZ rok90-91
Dany | 1.12.2015 00:33 | id 98302 | nahlásit

Tvuj předchůdce moje číslo na PHM byl úžasnej. Jednou se z deveťárny ztratila lednička. Strašnej průser jak, protože někdo z těch dvou blbů tam musel bejt furt. Parný léto, už sme to měli do civilu pod 100 a Bob mi volá z PHM, poď na studený pivo. Rozhrnul tam ty hradby kanystrů a tam lednice z deveťárny plná lahváčů. Kvasil tam v sudech i rejži, byl to kus, soudruzi ho nějak nestíhali.
 
Re: Re: VU5655 RTZ rok90-91
jarda výstroják | 14.9.2016 17:56 | id 108339 | nahlásit

feri co je se strakou?
 
Re: Re: Re: VU5655 RTZ rok90-91
feri | 1.10.2016 20:43 | id 108836 | nahlásit

caves to neviem
skoro kompletní VÚ7505 před likvidací
Boban Ščučka | 23.10.2015 22:20 | id 96368 | nahlásit

Na fotografiích objekty ČSLA Plzeň Slovany jsou torza objektů VÚ7505 a na obrázku 91 ještě stojí objekty baterií. Ano, i objekt druhé baterie kde jsem sloužil. "Buzer plac" před ubikacemi vyvolává i vzpomínky nejen na nástupy, ale byl zde objekt do tvaru "U", kde byl i kinosál. Tady jsou znát jen obrysy stavby. Přidá se někdo k popisu areálu. Boban nástup říjen 1964
 
Re: skoro kompletní VÚ7505 před likvidací
ludva | 23.10.2015 23:30 | id 96374 | nahlásit


gis.plzen.eu/starema…
STARÉ MAPY PLZEN ROK 1982. CELÉ SLOVANY,
6 BARÁKŮ VÚ 7505+ BRIGÁDA. NÁŠ BARÁK BYL
POSLEDNÍ V ROHU U ZDI .
 
Re: Re: skoro kompletní VÚ7505 před likvidací
Miroslav Pavíza | 30.12.2015 19:30 | id 99587 | nahlásit

Díky kamaráde za navedení na mapy,delší dobu se snažíme o různá fota kasáren.Ženijní prapor,strojní rota 1966-68
 
Re: skoro kompletní VÚ7505 před likvidací
Rob | 15.11.2016 21:54 | id 110321 | nahlásit

Rozpadlé kasárny se po revoluci využívaly většinou jako sklady soukromých firem ale dnes se to vše bourá a je konec kasáren.
Ještě žijeme
Boban Ščučka | 25.8.2015 10:37 | id 94067 | nahlásit

Ano, je nám kolem 70 let a tak hledám vojáky z VÚ7505 Plzeň Slovany z peéšky a 2 baterie ( velitel Hodr) nástup říjen 1964. scbob@seznam.cz. rád bych s vámi po letech navázal kontakt. Boban Ščučka
VU 7505 Slovany
Laco Farkász | 25.7.2015 16:42 | id 92903 | nahlásit

Ahoj-napište všichni,kteří pamatujete na pplk.Vaněk Jiří-já ho zažil v r.1967-1969,ale stejně tak Libora Pantůčka v Armě a mraky srandy s ostatními-bohužel..21.8.1968 nám všem spadla čelist,když se musely celé Slovany předat pod velení Astrachanců-z té doby se traduje písnička: Prijechali astrachanci-mnogo vodky vypili-atd.atd-to jsou teprve ty rajcovní vzpomínky-chtělo by to zavzpomínat na ty dobré i horší časy nejen v Plzni,ale i v Kežmarku...Ládis.
 
Re: VU 7505 Slovany
ludva | 27.10.2015 20:00 | id 96591 | nahlásit

Vzpomínám jak do nás tekla v Armě točená plzenská 8
a když to zakázali, tak se chodilo k oknu důstojnického
klubu na lahváče.Nemělo to chybu/69-71/. Bylo nám
blaze na duši.
 
Re: Re: VU 7505 Slovany
boban Ščučka | 27.10.2015 22:25 | id 96599 | nahlásit

Ludvo, díky za odpověď na kasárna VÚ7505 před likvidací a za odkaz na staré mapy. Zrovna dnes jsem se spojil mobilem s kamarádem z vojny J. Páchou a odkázal jsem ho na tvůj odkaz, byl nadšen za vzpomínky na dnes již neexistující prostory, kde jsme prožili dá se říci i hezké chvíle života. Prohlásil že oproti roku 1964 až67 tam přibyly objekty.Jinak máš pravdu že se točila v armě osmička, kterou jsme si nosili v koulích od lustru na bateri :-)). Ahoj B.
 
Re: VU 7505 Slovany
František | 22.5.2016 21:28 | id 104926 | nahlásit

pplk. Vaňka Jiřího jsem poznal osobně. V roce 1971 dělal náčelníka štábu VÚ 7505. Byl to rozvážný voják, který kouřil půlky cigaret ze špičky. Když to kuřivo připravoval, byl to obřad. Byla to osobnost. S ním na štábu ještě sloužil mjr. Pytlík a mjr. Krátký. Já tam dělal jako záklaďák kresliče. Na všechny tři mám moc hezké vzpomínky.
vú 8008 autodílny
Jiří Brotánek | 1.6.2015 12:48 | id 90754 | nahlásit

Ahoj. Sloužil jsem u vú 8008 v letech 1963-65 v autodílnách se zařazením skladník automateriálu. Bydleli jsme na velitelské baterii /mjr. Barančuk a por. Jurečko/. Na autodílny mám dobré vzpomínky, byla tam prima parta prap.Hrůza, prap. Frydrych, rtn. Perout, svob. Nejedlý, vopj. Šlajchrt. Je na co vzpomínat!
slovany plzen 1981
Marcel poupa | 15.5.2015 08:50 | id 90244 | nahlásit

Tez sem slouzi na slovanech na rote. ZTR. Byl tam velitel
Natporucik miro mesko peknej vylizanec ' kluci ozvetese
Na. Marcelpoupa@seznam,cz
VU7505-Plzen-Slovany, 1967 - 1969 u PLP
Jan Cepek | 17.4.2015 15:09 | id 89266 | nahlásit

Slouzil jsem u Welitelska baterie na pluku v politicke skupine. Pod Maj. Stehlikem. Kdo me zna ozvetese.
VU 8008
Pavel Kupeček | 31.3.2015 18:53 | id 88438 | nahlásit

Sloužil jsem na Velitelské baterii 1979-1981.Na náčelníka autoparku si dobře pamatuji, byl to nadpraporčík Hrůza.Magor 1 stupně který dokázal i ve své kanceláři u brány do autoparku střílet z pistole.Naproti přes chodbu byl dozorčí autoparku.Pokud tam někdo v tuto dobu sloužil ať se ozve.
 
Re: VU 8008
Míra Sláma | 21.10.2015 19:51 | id 96306 | nahlásit

Zdarec. Já tam byl ve stejném období - jaro1979-
1981. Byl jsem na RTZ- Pohonné hmoty.
Šéf major Bajtek. Byla to pakárna, ale dneska člověk
vzpomíná jen na srandu - prodal jsem učebnice na pšm do sběru, těsně předtím, než se z nich mělo učit.
Dopadlo to dobře - kdo věděl, tak mlčel. Zvažuju, že
by jsme se RTZ měly sejít a zavzpomínat.
 
Re: VU 8008
Hurdálek Václav | 16.9.2017 21:36 | id 120862 | nahlásit

Ahoj, museli jsme se potkávat. Byl jsem na 8. byt. od září 78. do 80. Velitel mj. Vlasák, por. Svíčka. Sice jsem byl ve VTJ Dukla, velitel ppl. Kejř, ale výcvikem jsme nějak procházeli vždy do 14. hod. Pak jsme měli volno na tréninky. nnp. Hrůzu pamatuji. Opravdu magor. Říkalo se, že to podepsal jako záklaďák, když naboural auto. Taky tam pamatuji npr. Ondrácka. Bývalý fronťák a pohodový. Technice rozuměl. Mj. Nedvěd velmi solidní, pak odešel učit na Karlovu univezitu. Takových tam bohužel moc nebylo. Por. Bezucha, Jurečko a snad si na další vzpomenu časem.
 
Re: VU 8008
jiri | 30.6.2018 20:30 | id 129972 | nahlásit

sloužil jsem pod Hrůzou jako starši řidič .v letech 73 - 75 . byl to pečlivej voják jen trochu jinej a přísnej . měli jsme z něho strach . mě tam byl sympatickej mjr Dobiaš - autař . osobně jsem vozil velitele utvaru pplk Balouna - a to byl připad (((
vu 8008 1988-1990
matoušek jiří | 13.2.2015 08:14 | id 86155 | nahlásit

zdavím kdo sloužil no PTO pod majorem Čermákem?
 
Re: vu 8008 1988-1990
pachmann zdenek | 6.5.2015 14:53 | id 89946 | nahlásit

Ahoj Jirko , nejezdil jsi nahodou na Dukle v Lobzich?
Zdenek z 1.Baterie
 
Re: vu 8008 1988-1990
Jaro palec | 21.12.2017 10:49 | id 124174 | nahlásit

Major inzenyr pavel cermak
 
Re: vu 8008 1988-1990
Jaro palec | 21.12.2017 11:02 | id 124175 | nahlásit

Ale ja som tam bol 1987 az 1989 . Milan eichler lada vitak michal tomek jan roszenkranc. To uz je velmi davno ale myslim ze sina teba vspominam
 
Re: Re: vu 8008 1988-1990
Doktor | 5.7.2018 06:29 | id 130056 | nahlásit

No, i já si na tebe vzpomínám... (86-88)
 
Re: Re: Re: vu 8008 1988-1990
Jaro palec | 11.8.2018 14:46 | id 130990 | nahlásit

Doktor , koala , hrb ,atak dalej ,parta mojich mazakov.8.8.2018 som bol pozret v p,zni po 30 rokoch.
 
Re: Re: Re: Re: vu 8008 1988-1990
František Chovanec | 15.11.2018 18:42 | id 133039 | nahlásit

6 baterie 2 dělostřelecký oddíl západní vojensky okruh. Švejk. Vepřovky. Zápasníci. Dělal jsem správce posadkové ubytovny. Zařazeni jako řidič děla myslim 6
 
Re: Re: Re: vu 8008 1988-1990
Jaro palec | 1.12.2018 10:22 | id 133344 | nahlásit

Doktor az sa stretnes z niektorymi chalanmi tak pozdravuj
VÚ8008 Holýšov a Plzeň r. 1959-60
Petr Bohata | 3.1.2015 22:05 | id 83522 | nahlásit

Do Plzně na Slovany se náš pluk VÚ 8008 přestěhoval z Holýšova až v r.1959
V Holýšově jsem sloužil u VU 8008 od r.1958 u 47.Dělostřeleckého pluku. Byl jsem po přijímači přidelen do intendančního skladu s hodností vojína, ve funkci první plukovní švec. Naučil jsem se pod dozorem civilní osoby u útvaru podrážet bagančata. V kasárenském arealu jsme byli ubytováni v nevelkém počtu asi 30 vojáků v tehdy malebné budově s názvem Velitelská baterie. Velitel naší baterie byl npr.Švehla V r. 1959 se pluk přestěhoval do kasáren do Plzně, Na Slovany. Případně zdravím spolubojovníky. Zn"Šepot-slyším"
2.BATERIE - VÚ 7505 - MAJOR HODR JAR.
JAN VELIKOVSKÝ | 6.10.2014 15:48 | id 79754 | nahlásit

V DOBĚ OD 1. 10. 1969 AŽ 30. 9. 1971 JSEM BYL VOJÁKEM ZÁKLADNÍ SLUŽBY U 2. BATERIE PROTIVZDUŠNÉ OBRANY VÚ 7505 V PLZNI NA SLOVANECH. VELITELEM BATERIE BYL MAJOR HODR JAROMÍR. POZDRAVUJI VŠECHNY TEHDY BÝVALÉ VOJÁKY TÉHOŽ ÚTVARU. HLAVNĚ PLZEŃÁKY.
V ROCE 1994 JSEM STÁL U TĚCHTO KASÁREN A UKAZOVAL JSEM JE MOJÍ MANŽELCE I PŘÍRODNÍ KOUPALIŠTĚ NA HRADIŠTI.
 
Re: 2.BATERIE - VÚ 7505 - MAJOR HODR JAR.
Olda Ruml | 7.10.2014 21:09 | id 79816 | nahlásit

Ahoj Honzo,
já jsem sloužil v roce 1973-1975 u 4.baterie na stejném útvaru tedy 7505,našim velitelem byl tehdy kapitán Zubík.
Oficiální název našeho útvaru byl 171.protiletadlový dělostřelecký pluk .Tak to bylo až do února 1975,kdy byl útvar přeložen do Rožmitálu pod Třemšínem a přezbrojen.Já a ještě asi 20 kluků,kteří šli do civilu v březnu 1975 jsme dosloužili v Plzni u VÚ-7405 pod velením majora Šulce. Ahoj.Olda
 
Re: Re: 2.BATERIE - VÚ 7505 - MAJOR HODR JAR.
JAN VELIKOVSKÝ | 11.10.2014 14:05 | id 79918 | nahlásit

AHOJ OLDO! KAPITÁNA ZUBÍKA JSEM ZNAL MOC DOBŘE. ON MYSLÍM TEHDY VELEL 1. BATERII. NA SLOVANECH JSEM BYL DO 30. ZÁŘÍ 1971. POTOM JSEM ŠEL DO CIVILU. JEŠTĚ JSEM BYL V LÉTĚ 1973 JAKO ZÁLOŽÁK U ÚTVARU V BZENCI A OD TÉ DOBY, JIŽ JSEM NA CVIČENÍ NEBYL. V PLZNI JSEM OD TÉ VOJNY BYL 5 X. DOST JSEM SE PODIVIL, ŽE TY KASÁRNY ZBOURALI. NA PLZEŃ I NA VOJNU MÁM CELKEM DOBRÉ VZPOMÍNKY. U BATERIE JSEM BYL ZAŘAZEN JAKO PÁTRAČ. NAPOSLEDY JSEM BYL V PLZNI V ROCE 2001. BYLI JSME NA DOVOLENÉ V LIBLÍNĚ OKRES ROKYCANY. JELI JSME TEHDY NA VÝLET NA ZÁMEK KOZEL A POTOM CELÉ ODPOLEDNE JSME BYLI V PLZNI. BYLI JSME NA HRADIŠTI U TOHO PŘÍRODNÍHO KOUPALIŠTĚ, POTOM U BÝVALÝCH KASAREN, V CENTRU A HLAVNĚ U SALZMANŮ NA PIVĚ. ČAS SE NEDÁ VRÁTIT, ALE VZPOMÍNKY ZŮSTANOU. ZATÍM AHOJ. CHCI TU DÁT NĚJAKÉ FOTKY. ZKUSÍM TO. AHOJ HONZA - ZLÍN
 
Re: Re: Re: 2.BATERIE - VÚ 7505 - MAJOR HODR JAR.
Olda Ruml | 16.10.2014 14:57 | id 80135 | nahlásit

Ahoj Honzo,pokud máš nějaké fotky najeď na stránky
www.zelenalete.cz najdi útvar 7505 a založ váš ročník.Když se budeš chtít podívat na náš ročník,tak vstup do 4.baterie a odpověď na heslo je Zubík.Zatím ahoj Olda
 
Re: Re: Re: 2.BATERIE - VÚ 7505 - MAJOR HODR JAR.
Olda Ruml | 16.10.2014 14:58 | id 80136 | nahlásit

 
Re: 2.BATERIE - VÚ 7505 - MAJOR HODR JAR.
dušan šály | 9.3.2015 14:27 | id 87417 | nahlásit

služil som tam r.70 do 72 asi si bol moj mazak
 
Re: 2.BATERIE - VÚ 7505 - MAJOR HODR JAR.
Bohumil Ščučka | 17.8.2015 13:17 | id 93791 | nahlásit

No jsem zvědavý zda se mi vrátí odpověď. V roce 1964 jsem narukoval, absolvoval péešku,(kpt Khun?) cvičil na spartakiádě a pak byl u Vás na 2 baterii. Teď shodou okolností jsem našel fotku s Charouzkem a Stibůrkem. Moc vzpomínám, byla to krásná mladá léta. Ahoj Boban
Kaštánku dej vědět, pokud to půjde
 
Re: 2.BATERIE - VÚ 7505 - MAJOR HODR JAR.
dušan šály | 28.2.2016 13:55 | id 102095 | nahlásit

služil som tam vroku 70 až 72
vú 3252
Zdenek Kozel | 22.6.2014 08:44 | id 76256 | nahlásit

Aho.
Rád bych si pokecal s někým kdo sloužil u vú 3252 Plzen Slovany v letech 1980-1982 na 5 rotě
 
Re: vú 3252
M.Rataj | 13.11.2014 22:55 | id 81129 | nahlásit

Já byl na 1.rotě spojařů u velitele Šrámka v r.80-82
 
Re: Re: vú 3252.Šramek
Štefan Milo | 15.2.2016 10:13 | id 101495 | nahlásit

JA som slúžil pod Šramkom ,ale v 1979 som šiel do civilu.Bol som na 1 rote ako RDP-morseovka na vysielacom stredisku prvá čata-vieš že za mojich čias prvú rotu prezvali Sajgon.
 
Re: vú 3252
Miroslav Zeman | 1.2.2015 17:44 | id 85087 | nahlásit

Ahoj, Zdeňku, Mirek. Zda jsi od Náchoda, tak jsme spolu sloužili. Byl bych rád, kdyby jsi se třeba ozval. Nemám meil, napíšu Ti sem tel.číslo 607 886 109.
Velitel roty byl Selnekovič.
 
Re: Re: vú 3252
Jozef Kadlec | 12.7.2015 21:58 | id 92420 | nahlásit

Nazdar Mirko ja neverím vlastným očiam pred chvíľou som napísal Zdenkovi Kozlovi a ako som to odosielal vidím daľšieho chlapa takže aj tebe musím hned napísať dúfam že sa ktomuto dostaneš.Píše ti Jozef Kdlec bývali sme na jednej izbe iste si spomínaš na rotného kuchára ktorí príležitostne utiekol do kuchyne variť.Nebudeš mi veriť ale veľmi často si na teba spomínam a rozprávam kamarátom tvoje životé zážitky ktoré si nám ty rozprával po nociach a ked niekedy idem do čiech tak si vždy predstavujem aké by to bolo fajn keby sa mi podarilo s niekýám z nás stretnúť,tak ma veľmi teší že som ta na týchto stránkach objavil ihned som ti volal na uvedejaký preklepené číslo no nefungovalo zrejme je tam nejaký preklep.Ak sa k tomuto dostaneš iste sa ozvi prípadne mi zavolaj na moje t.č.0908 198 398 ak sa podarí ešte to skúsim s tým telefonom.Budem veľmi rád ak sa nám podarí nadviazať užší kontakt zatiaľ sa maj krásne čAVKO..
 
Re: vú 3252
Jozef Kadlec | 12.7.2015 20:08 | id 92413 | nahlásit

Nazdar Zdenko ešte stále ti chutí to pívo,iste si spomínaš na rotného kuchára ktorí vám varil na cvičeniach ako aj v útvarovej kuchini.Som veľmi rád že podlhej dobe niekto z mojich spolubojovníkov sa objavil na tejto stránke.Neveril som vlastným očiam že sa tu objavil niekto z 5-tej roty.Prežili sme tam dva najkrajšie a zároven najhoršie roky v našom živote ale to zlé sa už dávno zmenilo na dobré.Nikto z nás na toto obdobie nikdy nezabudne iste sa v tomto zhodneme.Zdenko toto už nikdy v našom živote nič nemôže prekonať.Dúfam že sa takýmto spôsobom dostaneme aj na ostatných chalanov,veľmi sa teším na kohokoľvek z našej roty a našeho ročníka ak niekoho zoženieš iste mi daj vedieť.Už veľa krát som sa pokúšal na rôznych stránkach najsť nejaké informácie aj som sa dozvedel to čo sme tam konkrétne predžili ale ani jeden kontakt.Hned po vojne mi napísal Milan Mervart ale zabudol napísať spiatočnú adresu a nevieš si predstaviť ako ma to mrzelo že som mu memohol odpísať.Ćasto si spomíham na toto obdobie a na vás všetkých.Manžel mojej netere sa cez túto stránku už asi peť rokov schádzajú a tu sa aj skontaktovali.Dneska som prišiel od neho a on mi dal túto stránku a zrazu Zdenek KOZEL na tejto stránke-neuveritelné.Už sa nestretneme v našich kasárnach lebo už neekzistujú ale dôfam že sa nám postupne podarí pozhánať viacero chalanov a dáme nejaké stretko aj keby to trvalo niekoľko rokov.Ja som tam bol asi pol roka po skončení ZVS bol som aj na našej rote aj s Peťom Selnekovičom a ostatnými velitelmi čiat,samozrejme aj v kuchini a napokon som prespal u Peťa Kozáka u neho doma-až si spomínaš proviantný náčelník.Takže sa teším na tvoju odpoved iste sa ozvi.Maj sa krásne potom dohodneme ako bude naša konverzácia pokračovať veľmi sa na to teším.SERUS...
 
Re: Re: vú 3252
olin maršálek | 27.11.2015 20:14 | id 98176 | nahlásit

Ano,sori na něco jsem si vzpomněl,, kluci,, tě tehdy velmi chválili jak jsi uměl vařit a jak se venku na cvičení dobře jedlo a snad se pamatuji i na to jak jsi řikal svému nástupci- byl z mého ročníku- aby se snažil a učil vařit-no moc mu to nešlo, asi jsi byl lepší. A pamatuji si vaše moto -Pro Selneka všecko pro Lukeho nic. pokud máš kontakty na spolubojovníky chápu že se ty ročníky promíchávaly ale i my stárneme- písni ,Matas Přech Fgehervari Gaga Mustac adt s těma jsem si rotzuměl i když taky jsme se chytli.
dnes žiju v Brně, ale nezapomínám Olin
 
Re: Re: Re: vú 3252
Mirek | 2.1.2016 18:47 | id 99732 | nahlásit

Luke (Lukovic) mě v roce 1979 zavřel na 14 za pozdní příchod z vycházky...
 
Re: vú 3252
olin maršálek | 26.11.2015 17:51 | id 98030 | nahlásit

Zdravím, sice si tě navybavuju ale na 5 rotě jsem v tu dobu sloužil pod Selnekem, přebíral jsem 118 po Čejchanovi-zepelinák. Ty nepříjemný vzpomínky vzal čas a zůstaly jen ty úsměvný na něž dnes u piva vzpomínáme a ti mladí kluci nám to ani nevěří.
Jak jsem Lokowiczovi zkurvil kakidisco a do konce vojny si mě pamatoval a furt mě chtěl zavírat, na služby v pos.věznici se Šábesem v neděli jsem je hlídal a v pondělí už s něma vesele kopal. Jan naše rota 2x po sobě vyhrála na cvičení jak nám slibovali a h***o. Měj se a písni olin
vu-8008 1969-1971
vladimír včeliš | 1.4.2014 08:48 | id 72938 | nahlásit

Zdravím,já jsem sloužil u útvaru 8008 a když vidím ty fotky tak mě je smutno zažil jsem tam krásné i špatné dny ale v zpomínám nato rád.Byl bych rád kdyby se
ozvali moji spolu bojovníci.
 
Re: vu-8008 1969-1971
miloš kovařík | 13.4.2014 21:41 | id 73390 | nahlásit

Rovněž jsem byl ve stejném období na TOPce jako chem.zbroj. a dnes jsem se vrátil z Plzně, kde jsem chtěl vidět kasárna a viděl jsem prd, zmizely v nenávratnu. Nu což blbá doba.
 
Re: vu-8008 1969-1971
Jiří Faltýnek | 4.11.2016 18:25 | id 109874 | nahlásit

Ahoj,u čeho jsi sloužil,já jsem sloužil u 4 baterie houfnice 152mm v roce 1970-72,velitel pluku Baloun,oddílu Ježek,baterie Farkašovský politruk Barančok atd,byl jsem letos v Plzni a taky chtěl vidět kasárna ale už nepoznáš kde vůbec stály,dík za odpověď,přeji hodně zdraví a životní pohody i celé Tvé rodině,svob.Jiří Faltýnek miřič 1 děla
 
Re: Re: vu-8008 1969-1971
Vladimír Linhart | 29.3.2017 09:44 | id 115328 | nahlásit

Takže sme sa stretli na 2. oddielu, robil som veliteľa VČ2 a náčelníka prieskumu. Súhlas veliteľ oddielu mjr. Ježek Jiří, NŠ mjr. Barančok Ľudovít, politruk pplk. Kosina Josef, Prieskumák nrtm. Linhart Vladimír, Technik mjr. Venclík ?, AN pprap. neviem meno ani priezvisko
4. bateria npor. Farkašovský Leo, VČ rtn. neviem (veliteľa batérie Farkašovského vyhodili z armády nakoľko v roku 1968 so svojou bateriou bránil kasárne na Slovanech pred ruskými vojskami.
5. bateria por. Bucko a VPr. nprap. Fišer, VČ rtm. Peter
 
Re: Re: Re: vu-8008 1969-1971
Karel Nový | 3.8.2018 17:14 | id 130793 | nahlásit

Já jsem sloužil 1968-70 ve velitelské četě jako spojař.Jména mi jaksi vypadla akorát co vím velitel oddílu byl podplukovník Kolomazník.Velitel pluku plukovník Tomášek a pšky Kubíček.
VU 3252
Stefan | 20.2.2014 11:17 | id 71129 | nahlásit

Bol som na Slovanoch v útvare VU 3252 v roku 1976-78. Hladám kamarátov aj na FB.
 
Re: VU 3252
peter | 27.2.2014 21:47 | id 71565 | nahlásit

Ja som tam bol v r.1975,ked sme prišli z Rožmitálu,tiež vu 3252
 
Re: Re: VU 3252
sikur julius | 20.9.2017 12:59 | id 120970 | nahlásit

ja som sluzil tiez rozmitale pak plzni 3252 prva rota u kapitana kodoska
 
Re: Re: Re: VU 3252
Peter | 20.9.2017 14:40 | id 120972 | nahlásit

Ozvy sa na tento mail,sukromne,teba hladame
 
Re: Re: Re: VU 3252
Pavel Plechinger | 1.10.2018 18:12 | id 132076 | nahlásit

Ahoj Julo asi se na mne nebudeš pamatovat ale přebíral jsem od Tebe armádou svěřenou techniku čau ozvi se
 
Re: Re: Re: Re: VU 3252
peter | 1.10.2018 22:14 | id 132082 | nahlásit

Pavel,a Julo byl poddustojnik?..to bol nas zobak,dalnopisec,te buh
 
Re: Re: Re: Re: Re: VU 3252
Pavel | 2.10.2018 07:36 | id 132085 | nahlásit

Čau Petře,Julo byl řidič a můj mazák sloužil jsem 75-77,čau
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: VU 3252
Vladimír | 25.3.2014 15:51 | id 72656 | nahlásit

... i já tam sloužil v letech 1983 - 1988 u 1. spoj roty ... ale jako guma ... rotě velel nějaký pan Šrámek ... já sem ho zažil už jako kpt. ... pak dělal spoj náčelníka po panu Pytlíkovi ... velitel útvaru byl pan Holan, když sem tam nastoupil ... velel sem četě RPS .
 
Re: Re: VU 3252
M.Rataj | 13.11.2014 23:00 | id 81131 | nahlásit

Tak to vidíš já tam byl 80-82 a jako zástupce velitele tam byl férovej chlap kpt.Petřík.Jako staršina tam byl nějakej xindl praporčickej,kterej mě vokradl.
 
Re: Re: Re: VU 3252
Jozef Kadlec | 13.7.2015 13:48 | id 92450 | nahlásit

Prepáč ale nejak si ta neviem vybaviť ale iste sme sa poznali ja som bol na 5-tej rote a ty zrejme na rote oproti proviantnému skladu lebo jedine tam slúžil ako výkonný praporčík prezývkou KOBYLáK a myslím že tak moc ludí nebolo čo by ho mali nejak v láske.Neviem či si na mňa spomenieš ale robil som tam rotného kuchára a dosť som varieval aj v našej útvarovej kuchyni.Vaša rota nás striedala v strážnom odeli na tom muničáku ale to sme my z našeho ročníka mali za 61.Vám tam spomenutý praprčík robil problémy ako sme sa neskôr dozvedeli.Ale s nsšimi velitelmi tam bolo fajn.Peťko Selnekovič bol jednotka medzi velitelmi na tých 9-tich rotách.My sme si ho všetci vážili a mali ho radi,to si dovolím tvrdiť za nás všetkých z 5-tej roty.Tak ťa záverom zdravím a ak sa sem niekedy znovu dostaneš skús napísať niekoľko riadkov a hádam sa nám niekedy podarí zorganizovať nejaké stretnutie.Maj sa pekne...
 
Re: Re: Re: VU 3252
Roman Kalina | 12.11.2018 17:37 | id 132979 | nahlásit

Nazdárek , 83-85 kpt. Petřík pak major vel. 2 roty, technik roty rtm. Domovec Petr, výkoňák Petr Juptner.
Oleeee
 
Re: Re: Re: Re: VU 3252
Roman | 26.11.2018 20:19 | id 133259 | nahlásit

Oprava jména výkoňák Pavel Juptner a dnes velký úspěch po 33 letech jsme ho našel. Ještě hledám rtm Petra Domovce. Oleeee
 
Re: Re: VU 3252
Flaša | 3.4.2015 09:23 | id 88560 | nahlásit

sluzil som 85 - 87 na prvej rote velitel caty Svobda
 
Re: Re: VU 3252
Miroslav | 4.2.2017 19:31 | id 113177 | nahlásit

i já tam sloužil 83-85 6 rota PŠka 5 rota a nakonec vedlejší 3 rota bývalá tělocvična u por.Peška na radiolokátoru 40 měli jsme to blízko na buzerák a na opičí dráze jsme se schovávali v den odchodu do civilu aby jsme nemuseli do zaměstnání, ale na rozcvičce jsme byli což mi nikdo nevěří jaká tam byla gumárna.
 
Re: VU 3252
jozef jano | 2.2.2015 23:55 | id 85143 | nahlásit

1976 1978 ano vtedy som tam sluzil aj ja facebook Jozef Jano som z Kosic mozno ze sa pozname
 
Re: VU 3252
Mirek | 2.1.2016 18:52 | id 99733 | nahlásit

Byl jsem na Slovanech u VU 3252 na 8. rotě (npor. Pavol Pažín) a pamatuji se na Štefana Gažiho, řečeného Somózu, z Kozárovců
 
Re: VU 3252
Štefan | 15.2.2016 10:19 | id 101496 | nahlásit

JA som slúžil pod Šramkom ,ale v 1979 som šiel do civilu.Bol som na 1 rote ako RDP-morseovka na vysielacom stredisku prvá čata-vieš že za mojich čias prvú rotu prezvali Sajgon.No v tomto období som tam slúžil aj ja som z NItry.
 
Re: Re: VU 3252
Vladimír Turčík | 20.5.2016 18:22 | id 104857 | nahlásit

štefane ty jsi Szanto ??
 
Re: VU 3252
Vladimír Turčík | 19.5.2016 19:11 | id 104821 | nahlásit

čau všem, kdo sloužil u útvaru 3252 v roce 1976-1978 u první roty. Pamatuju si kap.Kodouska, A popp.Tokoliho Sloužil jsem tam jako pátrač kreslič. neboli sklomrd. Ozve se někdo ???
 
Re: Re: VU 3252
peter | 20.5.2016 11:03 | id 104847 | nahlásit

Ja sem tam byl v 73-75,kpt.Kodousek byl muj vel.roty,ale Tekely tam nebyl,jakou funkci mel?..ja byl dalnopisec,velel nam ppor.Hurban Jula.Kresličem velel ppor.Vávra(?)..
 
Re: Re: Re: VU 3252
vladimír Turčík | 20.5.2016 18:20 | id 104856 | nahlásit

Ten tam byl chvilku. byl to takovej vypítko ze Sabinova.Ještě si pamatuju Mládka a Císaře, ale to byli myslím náčelník pluku a útvaru.Ale vzpomínky mám dobrý...
 
Re: Re: Re: Re: VU 3252
Mirek | 19.1.2017 20:14 | id 112699 | nahlásit

Mládek-velitel pluku, Císař (Clarence)-náčelník štábu, Lukovicz (ZVV)-prý se oběsil, Dvořák (ZVP), Skuhra, Pažín, Kotyk, Cirhan... Už je to dávno.
 
Re: VU 3252
Mirek | 8.4.2017 16:44 | id 115709 | nahlásit

Štefan Gaži - "Somoza" z Kozárovců?
 
Re: VU 3252
Turčík Vladimír | 12.11.2018 17:09 | id 132978 | nahlásit

Čauky já sem u útvaru sloužil u první roty v roce 1976-78. Najde se někdo kdo tam byl v té době také ???
VU 2521 Slovany
Karol Slezák | 25.1.2014 18:13 | id 69845 | nahlásit

Bol som na Slovanoch v útvare VU 2521 v roku 1972-1973, kde som bol chem.inštruktor, veliteľ našej čaty bol mjr Tlustý. Bol by som rád, keby sa niekto z tej doby oflásil. Mojím chem. náčelníkom bol p. Kroc.
 
Re: VU 2521 Slovany
Josef Michna | 5.6.2014 06:00 | id 75565 | nahlásit

Sloužil jsem na Slovanech v letech 1972-1974 , první rok jako řidič - zbrojíř a v druhém roce u ŠDS jako výkonný praporčík , naším velitelem roty byl kpt.Šulák ,kterému se přezdívalo Habešan.
 
Re: Re: VU 2521 Slovany
milan valovsky | 11.1.2018 20:05 | id 125143 | nahlásit

ja som tam sluzil v roku 88/90 rota ovt velitel kpt bili
 
Re: Re: Re: VU 2521 Slovany
stefan salay | 9.4.2018 18:31 | id 128088 | nahlásit

ja som tam bol tiez v roku 88/90 na opt
VÚ 8008 Plzeň Slovany
jirka | 17.1.2014 20:51 | id 69506 | nahlásit

ahoj, já jsem tam taky sloužil na 2. oddílu, nejdřív na 4. a potom na 6. baterii. Velitel oddílu byl mjr. Ruman. byl jsem tam 1984-1986 podzim.
Kolem roku 2005 jsem se tam byl podívat a už tenkrát to byla hrůza. možná najdu pár fotek. Brána a basa v rozkladu, místo autoparku stavebniny atd. Mám pocit, že jste byli 4.oddíl a byli jste vzadu někde u ženistů jak se šlo do autoparku. vzpomínám si že tomu velel nějakej major, ale jméno si už nepamatuju, ale byl asi férovej, moc to nežral. Já jsem ho zažil pouze když měl devě´táka.
 
Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Vojta | 1.3.2014 20:18 | id 71628 | nahlásit

Říkalo se mu Hrůza,byl to bývalej prápora,co si udělal důstojnické zkoušky.A že to nežral?U dělostřelců se o něm říkalo,že právě nejvíc.(byl jsem tam v roce 1976 na vel.bat.
 
Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Zdeněk | 28.9.2014 22:40 | id 79537 | nahlásit

Já jsem sloužil u dělostřelců 83-85, a Hrůza dělal velitele autoparku. Každý z něho měl strach.
 
Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
hana | 11.6.2016 18:31 | id 105688 | nahlásit

Ahoj hledam kamarada,ktery 83-85 slouzil u vojaku,bydlel v Dobranech.Jmenoval se Zdenek Slapak neznal jsi ho?,pochazel ze Zatce,pak se odstehoval a uz jsem o nem neslysela.Ja se jmenuji Hana,chtela bych ho po tech letech videt,jestli je to jeste mozne dik preji hezky den
 
Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Jiří | 12.10.2016 22:39 | id 109104 | nahlásit

Taky jsem sloužil u VÚ 8008 v letech 1983 - 85 na 1.oddíle 1. a pak 2.baterii jako řidič PV3S pak po půl roce jako zedník jsem s pár dalšíma klukama předělával barák bývalé prádelny u autoparku VÚ 8008 na nový oddíl nebo baterii protitankových kanonů ráže 100 mm.
Nprp. Hrůza to byl král všech zmrdů !!! Jeho pověst ho předbíhala. Otec jakožto nprp. ve výslužbě ho znal z divizních školení v Písku tak mě na něj připravil , ale stejně jsem od toho zmetka chytil 7 dní u Šábese v polepšovně.Služba jako pomocník autoparku byla službou v jámě Hrůzy. :-))
Někdy v roce 2000 jsem si natočil video z autoparků a prostoru okolo hlavní brány .Dál už k rotám nás ostraha bohuže nepustila . To už byly v té době střechy na většině baráků bez tašek.
 
Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Jan Rozkoš | 27.8.2015 20:56 | id 94149 | nahlásit

Končil som tam brezen 1976 .Velitel baterie rtm Gonda
 
Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Jan Rozkoš | 27.8.2015 21:02 | id 94150 | nahlásit


Končil som tam brezen 1976 .Velitel baterie rtm Gonda
Ked si ma pamätaš odpovedaj
 
Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Josef Drbohlav | 11.8.2016 13:38 | id 107528 | nahlásit

Take jsem tam byl v roce 1976-1978 na první baterii prvního oddílu, velel nam poručík Cehlarik, byl to slovak. Kdo jste tam sloužili prosím ozvěte se.
 
Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Josef Drbohlav | 11.8.2016 14:24 | id 107529 | nahlásit

Můžete se mi ozvat na fb: https://www.facebook.com/pep…
Děkuji Josef Drbohlav.
 
Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
sykora | 19.1.2017 01:12 | id 112677 | nahlásit

Nazdar ja jsem tam slouzil po tobe.to uz je let ty sintam byl s veselym .to byly casy mc tebzdravim
 
Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Vladimír Halčák | 18.11.2017 00:30 | id 122546 | nahlásit

V rokoch 1976-77 som taktiež slúžil na 1.batérii ako jeden z absolventov VŠ.Okrem Cehlárika tam bol náč.štábu npor.Martin Beňa, a veliteľom 1.odd. bol npor.Rolf. Politruk kpt. Rudolf Ouda. Je to síce dávno, ale spomienky na čas prežitý na Slovanoch ostali. Hlavne tie pekné.
 
Re: Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Ján Rozkoš | 9.8.2018 15:40 | id 130940 | nahlásit

Ja som tam slúžil tiež,ale do civilu som išiel marec 1976 asi sme sa minuli. Možno poznáš niektorých chlapcov Fero Bažant, Peter Prikril môj veliteľ čaty tiež absolvent ,Cepl tá odpíš zaspominame
 
Re: Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Ján Rozkoš | 12.9.2018 21:18 | id 131761 | nahlásit

Ja som tam slúžil október 75 až marec76 na prvej batérií ako veľ dela Mena npr Beňa a npr Rolf poznám ale vel báť. bol nrm Gonda .Veľ čety bol absolvent Přikril Peter keď poznáš niektorých chlapcov ako Fero Bažant alebo Nový atd odpíš
 
Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Jaro Svrcek | 21.11.2017 22:05 | id 122721 | nahlásit

Bol som na velitelskej baterii, mjr. Jurecko, 1976 az 1978, idem zajtra do Plzne, chcel som ist pozriet kasarne, uz nic neuvidim, skoda.
Jaro Svrcek
 
Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
dvorak | 14.2.2018 10:12 | id 126350 | nahlásit

Taky sem sloužil na Slovanech u I baterie,jako spojař v letech 1976-78.....................ostatní ozvěte se!!!
 
Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Ján Rozkoš | 9.8.2018 15:56 | id 130941 | nahlásit

Ja som tam slúžil 1975-az marec1976 tvoje meno si nepamätám ale vtedy veliteľ baterie bol nadrotmajster Gonda veľ odelu Nadporučík Rolf absolventi Peter Prikril môj veliteľ čaty Odpíš podebatujeme
 
Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
jiri | 30.6.2018 22:24 | id 129977 | nahlásit

vojto on se jmenoval nprap Hrůza -ne že se mu tak řikalo
 
Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Miroslav Perout | 12.5.2015 22:47 | id 90175 | nahlásit

Čau. Taky jsem sloužíl pod Rumanem na4.baterii velitel nadpor. Podpera 1985- 1987 podzim jako řidič OT-65
 
Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Petr Kubelka | 19.7.2015 12:59 | id 92705 | nahlásit

Na Slovany a na 4 baterii jsem přišel v říjnu 1987 z Janovic nad Úhlavou a kpt.Podperu si pamatuji velice dobře.Na místě velitele místo Rumana už byl npor.Magnus a to bylo fakt netěstí,protože to byl lampasák s velkým L.
Podpera skončil na jaře 1988 a ve 40 odešel do civilu,protože se snažil nedostat majora a skončit tak mu to vyšlo.Na štábu oddílu byl kpt.Zientek a na vedlejším baráku velitel 5.baterie kpt.Baracko.Byl jsem jako miřič děla .Do civilu jsem šel na jaře 1989.
 
Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
jirka | 30.7.2015 21:28 | id 93099 | nahlásit

ahoj, já jsem byl na 2.DO 84-86 podzim, podpera byl za mě npor. a zientek taky. já jsembyl na 6.bat a tam za mě byl ppor. jastraban a na pětce byl tenkrát poručík kohout. asi ho někam odveleli. po PŠ ce v Brezně jsem se dostal na 4. baterii jako miřič a po dalším půlroce mě dali na šestku jako velitele děla. tam jsem to dosloužil až do civilu. čtyřka a pětka s šestkou byly naše baráky a mezi nimi slavná tribuna a nástupiště celého pluku. za mě tam exceloval mjr. prokeš ( velitel útvaru ) a mjr. jurečko ( tělovýchovný náčelník)
 
Re: Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Jarda | 11.8.2015 11:04 | id 93584 | nahlásit

Velkou výhodou tohoto útvaru pro vojáky základní služby bylo to, že z důvodu obsluh houfnic DANA - 152 mm byli záklaďáci často povoláváni přímo z Plzně. Sloužili tedy doma a u rodičů nebo se školními kamarády v hospodě byli na vycházce za 15 minut.
 
Re: Re: Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Jirka F. | 30.10.2015 19:00 | id 96697 | nahlásit

Jo, to bylo dobré, ale východňáři nám to dávali prvním rokem hodně sežrat... :))
10/86 až 9/88 , 3.odd. 7.bat.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Petr | 9.11.2018 14:45 | id 132913 | nahlásit

Ahoj, já sloužil u VU 8008 na baterii velení jako radista tuším čvo601 v letech 84-86. Velitel tam byl npor. Kováč a potom kpt. Hora. Zdravím případné bývalé spolubojovníky.
 
Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Miroslav | 2.10.2018 15:15 | id 132091 | nahlásit

Ahoj sluzil som 87-89 zapasnik som bol..
 
Re: Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
František Chovanec | 15.11.2018 18:49 | id 133040 | nahlásit

6. Baterie 2. Dělostřelecký oddíl Švejk. Palo Frian a nějaký estergalyoš a fekete Tomáš sloužili se mnou. Znáš ?
 
Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Josef Klátil | 9.12.2015 21:34 | id 98566 | nahlásit

Ahoj taky jsem sloužil 85-87 na 5 baterii byl jsem starší řidič a velitelem roty byl nejdříve por. Kohout a ten druhej podpor. Ševčík bylo to super rád na to vzpomínám a podpera byl dobrej kousek a Ruman ko......jsem z Varu a dodnes se hodně potkávám s klukama co tam byly se mnou a jsou z varu krásná doba hlavně druhej rok a ty brigády no mazec.
 
Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
dušan M | 13.11.2016 18:58 | id 110259 | nahlásit

Ahoj jozef poydrav mouku motyla koubu hybeša,vocla boli sme dobra partia vyborne boli zemiakove brigady pakarna na doupove i jincoch ja som bol velitel dela šofer sahyb
 
Re: Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Pepíno | 10.2.2017 16:19 | id 113410 | nahlásit

To si Ty Dušane křesním Muráň z vo Východnej? Mouku ,Motejla potkávám a budu pozdravovat,hoď na sebe kontakt.Ahoj
 
Re: Re: Re: VÚ 8008 Plzeň Slovany
Miroslav | 2.10.2018 15:10 | id 132090 | nahlásit

Ahoj a nepametas si Mira zapasnik? Volali ma aj Bizon...
VU7505-podvěs 8020 Most
ludva | 15.1.2014 19:03 | id 69401 | nahlásit

Sloužil jsem na Slovanech 69-71. Podvěs 8020 Most.
Měli jsme na starost NZ protiletadlový pluk. Technika
byla na Slovanech a výstroj ve skladu v Tymákově.
Deseti vojákům velel ppl. Krulich, bývalej velitel pluku
v Nepomuku. V srpnu 68 vytáhl na Rusáky kanony
a nepustil je do kasáren. Asi do 70 roku se točila
8 pivo v Armě. Záložákům jsem vozil bedny piv z města aby nám nikdo neutek na pivo. Nemělo to tam chybu.
 
Re: VU7505-podvěs 8020 Most
olda | 1.2.2014 19:09 | id 70194 | nahlásit

Já jsem sloužil na Slovanech 1973-75 u VÚ 7505 4.baterie.Velitelem baterie byl kapitán Zubík.
V únoru 1975 byl pluk přeložen do Rožmitálu pod Třemšínem.Nás pár kluků co šlo do civilu v březnu 1975 v Plzni dosloužilo.
 
Re: Re: VU7505-podvěs 8020 Most
Standa Brož | 26.3.2014 16:09 | id 72699 | nahlásit

Nazdar! Já jsem taky sloužil u VÚ 7505 Slovany 1973-75. Nastoupil jsem na velitelskou baterii a asi po třičtvrtě roce mě přeložili na 1.baterii. Na velitelský byl nějaký kapitán,(takový vyšší) jméno mi už vypadlo a na 1. bat. takový malý steklý kapitán nebo major, jméno už nevím. Velitel útvaru klasika "REBRO".Poslední asi půl rok to rozpouštěli a já dosloužil v Mostě. Asi 3 roky po vojně jsem byl na čundru tak jsem se tam stavoval, samozřejmě jen na bráně. Jó nostalgie! Když tak se ozvi.
 
Re: Re: Re: VU7505-podvěs 8020 Most
Karel | 1.10.2015 13:10 | id 95445 | nahlásit

Tak to je překvápko, taky jsem byl na velitelské, seděli jsme vedle sebe na učebně,já potom šel do
Popradu a skončil jsem v Jihlavě
 
Re: Re: Re: VU7505-podvěs 8020 Most
Karel | 28.12.2015 16:43 | id 99472 | nahlásit

Nazdar Stando.Taky jsem byl na velitelský,jako radista,na učebně jsme seděli vedle sebe.Poroce mě poslali do Popradu,po půl roce do Jihlavy.po dalším půlroce, když se jim nepodařilo nás ukecat abychom to podepsali ,nás poslali do civilu. Ozvi se na můj meil, nevím,kde teď bydlíš, pamatuju se že jsi bydlel v Brodě u špitálu
 
Re: Re: Re: VU7505-podvěs 8020 Most
František | 10.8.2016 20:28 | id 107502 | nahlásit

Ten vysoký velitel na velitelské baterii se jmenoval kpt. Škrabal. Sloužil jsem tam v roce 1969-71.
 
Re: Re: Re: VU7505-podvěs 8020 Most
Jirka Míšek | 18.5.2017 10:03 | id 117225 | nahlásit

U 7505 byl na velitelské kapitán Škrabal.Sloužil jsem tam jako radista 1971-73.
 
VU7505-podvěs 8020 Most
Petr Fait | 11.11.2017 21:49 | id 122372 | nahlásit

Ahoj Jirko,
sloužil jsem na velitelské baterii také v roce 1971-73 a vozil jsem důstojníky v gázíku na kontroly po muničních skladech a mám doma adresy všech kluků a u Tebe mám Leninova 83,Sobědruhy,okr.Teplice-lázně.
Ahoj
 
VU7505 Plzeň Slovany
Petr Fait | 8.11.2018 19:49 | id 132897 | nahlásit

Ahoj Jirko,
ty si dělal radistu a já v gazíku vozil papaláše v četně našeho velitele kapitána Škrabala a Linhu
Petr
 
Re: Re: VU7505-podvěs 8020 Most
Otta Zoubek | 6.5.2016 02:55 | id 104454 | nahlásit

Ahoj,jméno mě nic neřiká ale sloužil jsem na 4.baterce 72-74.Měl jsem frajtra,po po PŠ v Mostě jsem chvilku velel 1 dělu,pak dřív než jsem sy vybral opušťák za vzorňáka mě ho vzali a dali mě k poslednímu dělu-kotelníci a kuchaři.Šoféra jsem měl Pepu Turka,kámoš taky z Ostrova od K.Varů jako já tam dělal plukovního malíře a natěrače,nějakej Franta Lukáč-Ambrož.Velel nám Zubík a plácal se tam ppr.Franta Běl.Můžeš písnout na mail:ottazoubek@seznam.cz
 
Kamarád
Karel Valenta | 14.7.2018 06:39 | id 130293 | nahlásit

Ahoj, prosím Tě, hledám svého kamaráda Pavola Odkorka. Mám nepřesnou informaci, že mohl sloužit u nějakého útvaru v Plzni po roce 1970. Byl to voják z povolání, v té době asi v hodnosti rotný nebo rotmistr. Děkuji za odpověď. Karel Valenta
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky