Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA - fotogalerie, texty, vzpomínky pamětníků

Nacházíte se: Objekty PS » Zaniklé roty 7. bPS » Zadní Chalupy
Předchozí 1 fotografie M.Šidlák z 51 Další
Foto 1

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39
Autor: M.Šidlák | Pořízeno: 9.2009 | 39×
Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51
Autor: J.Al-Lami | Pořízeno: 8.2008 | 12×
Sekce:
Zaniklé roty 7. bPS

Zadní Chalupy

(51 fotografií)

Zaniklá 4. rPS - Zadní Chalupy (1. prapor PS Nýrsko, 7. brigáda PS Sušice).

Rota zanikla koncem 70tých let (již pod 9. bPS) v rámci reorganizace brigád PS.

Okres: Klatovy

GPS: 49°15'3.365"N, 13°6'27.981"E

Najít na mapě

ČR

Vaše komentáře...

Pro Vlada o o rotě....
Zdeněk Kraus | 16.2.2011 16:49 | id 26940 | nahlásit

Ahoj Vlado, svoje psaní o panu Plevákovi jsem myslel tak, že jsem se s ním setkal když jsem byl jako záložák na cvičení. Rota byla patrová budova, ale nic bližšího kromě Studánky u Aše si nevybavuji. Jenom, že večer přijeli na rotu asi 4 důstojníci a jeden z nich byl pan Plevák, ani si nepamatuji jakou měl tenkrát hodnost. Nemyslel jsem to tak,že sloužil na Chebské brigádě....Měj se Zdeněk
Pro Vlada Gaspera
O.Kuták | 14.2.2011 22:52 | id 26859 | nahlásit

Ano kpt. Plevák jak jsem jej znal v době ZVS v létech 1968-70 dělal po r. 70 ještě nějakou školu a poté velel Znojemské brigáě až do převratu. Milionovej chlap, tak na něj vzpomínám. O.K.
 
Re: Pro Vlada Gaspera
Vlado | 15.2.2011 00:19 | id 26861 | nahlásit

Ďakujem veľmi pekne za potvrdenie mojej domienky.
Pro O. Kutáka
Zdeněk Kraus | 13.2.2011 18:17 | id 26749 | nahlásit

Ahoj Oldo, četl jsem článek kde píšeš o panu Hálovi a Ludvíkovi. Když jsem bylna rotě 1971 - 72, tak pan Hála měl hodnost kapitána, co měl za funkci toi už nevím, ale vím, že byl hrozný fanda do fotbalu a kluci co to trochu kopali tak měli každý týden co se někde hrála ta okresní liga pěkný výlet a možnost napití piva. Jinak na pana Hálu nemohu napsat nic špatného, prostě dobrý chlap!!! Dál píšeš o panu Ludvíkovi, asi rok jsem sloužil pod velitelem roty, tehdy to byl kapitán PLEVÁK, toto jméno se nedá napsat jiným písmem. Na něj nikdy nezapomenu, takových chlapů je hrozně málo, ( a měl hrozně krásnou a příjemnou manželku). Nevím už přesně kdy to bylo, myslím přelom roku 71-72, pan Plevák šel někam do školy a místo něj přišel jako velitel roty kapitán Ludvík, bohužel nám starším ročníkům - nesedl a neměli jsme ho moc rádi, aspoň my psovodi. Z mladých kluků hned udělal velitele hlídek, pořádně neznali terén a když k něčemu došlo, tak mu byli starý chlapy dobrý, měl jsem to vyzkoušené na vlastní kůži. Odešel náš velitel čety pan Horník(mám dojem, že se nemohli shodnout, neměli jsme ani velitele družstva) a ak jsem nějaký čas jako starší psovod dělal všechno a ještě jsem měl sloužit v terénu, tak jsem se vzepřel a nakonec než přišel z pééšky nový velitel družstva jsem sloužil jenom poplachovku a nebo pátračku. Když jsem odcházel do civilu tak jsem byl rád, že ho už nepotkám, měl rád když mu někdo donášel a takový se u něj měli dobře, já tžeba nebyl doma 14 měsíců a když mě umřel děda, tak mě nedal opušťák, ale musel jsem si vybrat dovolenou. Nevím, každý jsme jiný a někdo ho zase bude chválit, já jsem napsal jenom svůj názor. Pak tam byl za nás staršinka Bednář, my jsem mu tajně říkali Bedynka, nadporučik Hedbávný ten byl politruk roty, rotný V. Konáš šéf autoparku, potom přišel taky nový kynolog, ale na něj si nevzpomenu. Jinak dá se říci vzpomínám na léta prožitá na Chalupách za krásná, chtěl jsem dělat psovoda a to se mě podařilo a nikdy na to nezapomenu. Ahoj Oldo.
 
Re: Pro O. Kutáka
Zdeněk Kraus | 13.2.2011 18:58 | id 26753 | nahlásit

Jo a ještě bych dodal, jak píšeš Oldo o V. Konášovi, tak sloužil po zrušení Z. Chalup vedle na Hamrech a je na foto z jejich setkání veteránů, je pořád stejný sice malinko přibral, ale kdo z nás ně, že jo:-))). Ona to potom byla myslím rota Pod Ostrým, ale měli sraz v roce 2009 i 2010. Snad se nemýlím, jestli jo tak se omlouvám, že tu píšu bludy. Mě taky štve, že se nikdo z kluků, prakticky z ročníků 1969 - 70 neozval. Až na Vencu Kotába, máme na sebe telefon. A potom mě odepsal tady na stránky Venca Křivánek, měl Nezbedu, toho by si mohl znát. Ale na něj kromě tady těchto stránek nemám jiný kontakt. Rád bych se setkal s mým ročníkem psovodů a s Emilem Vozárem byl to můj velitel družstva, byl tuším z Mostu. Ale i jiní kluci moji supráci, Roškota, Němec, Maleček, Majoroš, dál Sobíšek, Vobořil(Palmondo), Kučera, Jopek, Vašíček, Švec, Pongrác, Bokiš, nový velitel družstva Pavel Blažek. To jsou jenom někteří z psovodů, ale i další a další. Víš, když tady čtu jak to krásně šlape Jaro Šiškovi, tak mu docela závidím. Hrozně rád bych se s někým setkal a dal pár slov. Jestli letos bude nějaké setkání, tak věřím, že mě vezmou mezi sebe i kluci ze starších ročníků. Jet se tam podívat sám, do míst kde jsem byl a když vidím tu hrůzu co tam z toho udělali, tak to se mě ani nechce. No uvidím, zatím mám stále potíže se zády. Tak nebudu nic plánovat, nikdy mě žádný plán v životě nevyšel. Podívám se po krabicích kde mám fotky z vojny a když to půjde tak je sem dám a když ne tak když by ti to nevadilo poslal bych ti je do mailu. Kruciš, já se dneska nějak rozepsal. Tak zdravím Tebe a všechny Chalupáře. Přeji všem hezký den....Zdeněk od Zenita...:-))
 
Re: Re: Pro O. Kutáka
O.Kuták | 14.2.2011 01:14 | id 26784 | nahlásit

Zdeňku přes pokročilou hodinu, reaguji ještě v Tvém článku na dvě jména, která jsou mě povědomá. Ty kluky co jsi vyjmenoval neznám, protože za mě se rukovalo ještě jen jednou za rok, takže na rotě byly jen dva ročníky - bažanti a mazáci. Ale jméno Roškota se mě vybavuje - jestli je to on, byl to náš bažant a výbornej malíř. Pro celou rotu nám maloval padáčky s PS tématikou, jako stát. hranici se špakem a pod. Namočil vždy to hedvábí do mléka a napnul to na sklo, nechal uschnout a potom na to maloval. A myslím i že nám vyráběl špaky ze špejlí a sirek. A při jméně Maleček se mě vybaví voják malé postavy a usměvavé tváře, kterého jsem nikdy neviděl naštvanýho. Nevím zda se nemýlím a jsem zvědav co Ty na to. Zatím ahoj Olda.
 
Re: Re: Re: Pro O. Kutáka
Zdeněk Kraus | 14.2.2011 13:30 | id 26813 | nahlásit

Ahoj Oldo,koukám, že máš paměť dobrou. Já přišel na rotu po přijímači, který jsme měli V Poběžovicích asi 3. ledna 1971 a se mnou ještě 3 psovodi. Roškota v té době dělal staršího psovoda a měl psa Agbara a Maleček?! Píšeš zprávně, malý usměvavý kluk, ten měl myslím psa jménem Haras. No a tihle kluci. Myslím, že k nim patřil ještě Venca Křivánku, ten měl Nezbedu a Němec měl Kima, tak ti šli v koncem března do civilu, tak já je zažil jenom necelé 3 měsíce.Jestli Roškota maloval na padáčky si nemohu momentálně vybavit, ale dobře si pamatuji když jsem s ním jel do služby na pravou a levou lyžnici večer, aby to bylo zajímavější. V létě jsme to chodili jako průzkum. Za nás se baterka gumou přidělala k beranici a člověk to měl na hlavě jak hornici světlo na helmě. Pamatuji jeli jsme levou lyžnici nějak po půlnoci a když se vyjelo z lesa na takový palouk, tak tam někdo přes den jezdil s Gazem, Roškota byl těžší a měl na rotě svoje lyže z domova. Sám jistě pamatuješ co bylo na rotě za vázání, stále ,mě dojižděl a říkal : Holube jestli přes tebe upadnu, tak až se vrátíme na rotu , tak ta bude do rána zlatá. Já se odpichoval jak blázen a na tomhle palouku jsem vletěl do těch kolejí o Gazu, beranice s baterkou mě odlétly z hlavy, samopal mě praštil ze zadu do hlavy, že jsem viděl hvězdičky ještě hodně dlouho. Hlavně, že neupadl Roškota. A jak píšeš, že nikdo nechtěl dělat Nezbedovi zadržení, tak to bylo i za nás. Zažil jsem to sám na sobě, když mě už držel skoro u ramene a nechtěl poslechnout nikoho, to bylo někdy v dubnu a to už Křivánek byl v civilu, tenkrát jsme měli zadek stažený všichni co tam byli. Nakonec se mu Emil Vozáru a ostatní kluci postavili do cesty, protože on mě už v té době pustil a chodil okolo mě a vždycky si jen kousl. Jak mu zatarasili cestu, já rychle shodil rukáv a vylezl jsem na bariéru, tohle se odehrálo pod rotou co byl ten plac kde se cvičilo se psy na překážkové dráze. Hledám ještě nějaké fotky z roty. Tak se zatím měj ahoj Zdeněk.
 
Re: Pro O. Kutáka
Zdeněk Zájeda | 14.2.2011 00:25 | id 26782 | nahlásit

Važení kolegové, sloužil jsem na Chalupách o něco později než Vy. Zažil jsem kpt. Ludvíka jako velitele roty(nechci k této osobě vyjadřovat), potom politruka kpt. Hedbánýho, staršinu Bednáře a technika Konáše. O všech již bylo napsáno na těchto stránkách, ale kdo z Vás pamatuje kpt. Soleje. Zdenek
 
Re: Re: Pro O. Kutáka
O.Kuták | 14.2.2011 00:57 | id 26783 | nahlásit

Nazdar Zdenku, reaguji na Tvůj dotaz. Jmeno kpt. Soleje jsem nikdy neslyšel a Hedbávnýho jsem zažil jako npor., dělal vel. čety, rád jezdil na koni, měl v oblibě 2 ročník, rád proháněl " bažanty " a byl v pohodě. Politruka dělal kpt. Hála, dobrej chlap. Míra Bednář dělal staršinu, něco jako p. Hedbávný - tahnul s mazákama a dupal bažanty, hlavně vždy při výměně prádla. A Venca Konáš byl můj spolubojovník, který to podepsal, když já odcházel. Ještě tam byl kynolog Horník a to byl dobrej chlap. Já si na ty dva roky na Z. Chalupách nemohu stěžovat, ani na vojáky z povolání ani na vojnu jako takovou. Mazáctví se tam nenosilo, ani to v této službě dost dobře nebylo možné, byl závislý jeden na druhým. Ahoj O.K.
 
Re: Re: Re: Pro O. Kutáka
Zdeněk Zájeda | 14.2.2011 01:35 | id 26786 | nahlásit

Ahoj, já přišel na Chalupy v konci června 73 a tam byl jak jsem již psal kpt. Solej ve funkci velitele 1. čety. Na začátku září ho střídal Pepa Kubový. Taky se již ozval na těchto stránkách, p. Solej byl propuštěn do civilu. Ahoj Zd.
 
Re: Re: Re: Re: Pro O. Kutáka
Zdeněk Kraus | 14.2.2011 20:48 | id 26845 | nahlásit

Ahoj jmenovče, sloužil jsem na na rotě od ledna 1971 - do září 1972, ale na kapitána Soleje si nepamatuju.
Tak jsem Ti asi nepomohl.
Ahoj Zdeněk
 
Re: Re: Re: Re: Pro O. Kutáka
Lada Směja | 2.4.2011 16:19 | id 29621 | nahlásit

Tvoje jmeno mi neco rika, ale ne a ne si vybavit. Ja sdelal kynologa na rote
 
Re: Re: Pro O. Kutáka
Jaro Šiška | 14.2.2011 20:45 | id 26844 | nahlásit

Zdeňku ahoj! Ja som slúžil na Z.Ch. v r.1965-66, ale kpt.Soleja som nepoznal. Keď si pozrieš dobové foto- roky 1965-67, tak na fotke č.73 je kpt Solej s npor. Plevákom a s dvoma civilistami. Tých nepoznáme. Ak máš nejaké dobové fotky z roty tak ich pošli do "Vojenska", alebo mne na e-mail.Vďaka, maj sa! Jaro
 
Re: Re: Re: Pro O. Kutáka
Vlado | 14.2.2011 22:14 | id 26853 | nahlásit

Prosím o upresnenie plk. Plevák pred rokom 89 velil Znojemskej brigáde, či ide o toho istého dôstojníka, alebo zhodu priezvisk ? Ďakuje.
 
Re: Re: Re: Re: Pro O. Kutáka
Zdeněk Kraus | 15.2.2011 10:45 | id 26867 | nahlásit

Ahoj Oldo, jak tu tak píšete o panu Plevákovi. Když jsem byl na druhém vojenském cvičení v roce 1980, bylo to tuším na rotě Studánka u Aše. Na dráty nás už nepustili, tak jsme sloužili jenom strážnýho u roty a nebo hlídky před dráty. Bylo to začátkem prosince 1980, měl jsem večer stráž u roty a měla přijet nějaká kontrola. Jako stará záložka jsem měl samopal s pažbou, ale hlavní dolu. Zastavil jsem auto, žádám o doklady a podávám hlášení a jeden z těch důstojníků mě povídá:Á koukám, že jste záložák, podívám se pozorně a poznávám pana Pleváka, jakou měl tenkrát šarži a kde sloužil to nevím. Požádal jsem jsem ho jestli mohu promluvit a zeptat se ho na něco, optal jsem se ho jestli sloužil jako velitel roty na Zadních Chalupách v roce 70 - 71 a on říkal ,že ano. Tak to bylo moje poslední setkání s panem Plevákem. Tak ahoj Zdeněk
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pro O. Kutáka
Vlado | 15.2.2011 11:52 | id 26877 | nahlásit

V roku 1980 p. Plevák na Chebskej brigáde určite neslužil. Dosť pravidelne chodil do Františkových Lázni na liečenie /rekreáciu/ tak je možne, že sa bol pozrieť na rote Pastviny. Studánka bola susedná dedina kade jazdil vlak z Aše do Hraníc. To len na upresnenie o rote.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Pro O. Kutáka
Zdeněk Jaroš | 15.2.2011 12:50 | id 26884 | nahlásit

Ahoj, já jsem sloužil na Chalupách 1973 - 74 byl jsem o půl rok starší a moc dobře si na tebe pamatuji. Vzpomínám, že mladší tam ještě sloužili Gerhard, Voda, Holboj atd. Jestli si dobře vzpomínám, tak jsi bydlel v Praze, ale to víš už je to roků apaměť slábne. Bohužel na kpt. Soleje si nevzpomínám, protože jsem přišel v červnu 1973 z pohraniční roty Nemanice. Tenkrát byla nějaká reorganizace a tak nás přeházeli. Zatím ahoj. Zdena
 
Re: Re: Re: Pro O. Kutáka
Ladislav Směja | 2.4.2011 16:17 | id 29620 | nahlásit

Tak na Holboje.psovod, Jardu Vodu z Pardubic.kuchar si taky pamatuji, Byl s nimi jeste nebožtik Kaja Polcer provijantak, Vilda Tomaka spojar, Pepa Kremaser ozenil se v Nýrsku.pepa Polcer. Mi delasl VR pepa Hedbavny, Politruka Kubovy
 
Re: Re: Pro O. Kutáka
martinjílek | 23.5.2012 23:22 | včera | id 46063 | nahlásit

V roce 73 šel do civilu
Pro Jaro Šišku
O. Kuták | 11.2.2011 21:49 | id 26635 | nahlásit

Zdravím Tě Jaro a děkuji za zprávu. Sleduji stránky v poslední době dost pravidelně takže, jestli se něco podaří naplánovat tak by mě to nemělo ujít. Jinak by mě docela zajímalo, kde teď bydlí p. Hála protože si jej pamatuji bydlet ještě v Nýrsku jako " záklaďák" a když jsem odcházel do civilu, on myslím přecházel velet na Č. Kubici. Těsně po převratu jsem se s ním potkal na pracovní rehabilitaci v Solenicích u Orlické přehrady, kde mělo vnitro rekreační středisko a tam mě myslím říkal, že asi bude končit. Ale už si detaily nepamatuji, je to přes 20 let. Jinak, jestli si znal Ludvíka, tak pod tím jsem dělal v Praze něco málo přes 3 roky a nemám moc dobré vzpomínky. Ale už je to pryč a budiž mu země lehká. To je v krátkosti vše, budu to sledovat a snad se něco uskuteční. Jaro Buď.
 
Re: Pro Jaro Šišku
Jaro Šiška | 11.2.2011 22:06 | id 26639 | nahlásit

Oldo ahoj, doplním moju zprávu, p. Hála Lubomír býva na Spálenečku, Česká Kubice 48. Dnes sme spolu hovorili na Skyp-e. Jindřicha Ludvíka som poznal ako npor. len od videnia a samozrejme počutia z výcvikáča v Nýrsku. Bol strašne ukričaný. Údajne slúžil aj na rPS na Z. Ch. Maj sa.
 
Re: Re: Pro Jaro Šišku
Zdeněk Kraus | 14.2.2011 21:19 | id 26848 | nahlásit

Ahoj Jaro, prohodili jsme spolu pár slov když jsem byl v listpadu v nemocnici. Nabízel jsi mě tenkrát spojení přes Skype. Rád se s Tebou spojím,ale moc počítači nerozumím a nějak mě Skype nejde. Počkám až za 14 dní přijede syn domů a dá mě to dohromady a potom by jsme mohli spolu komunikovat, když budeš mít zájem.
Jinak přeji hezký den, ahoj Zdeněk
 
Re: Re: Re: Pro Jaro Šišku
Jaro Šiška | 14.2.2011 22:00 | id 26851 | nahlásit

Zdar Zdeňku, však keď budeš na Skyp-e tak sa ozvi, dnes som hovoril s L. Hálom viac ako hodinu a mávame konferenčné hovory s ostatnými spolubojovníkmi dosť často. Prajem Ti, aby Ťa poslúchalo zdravie a maj sa.Ahoj!
 
Re: Re: Re: Re: Pro Zdeňka Krause
Jaro Šiška | 14.2.2011 22:03 | id 26852 | nahlásit

Te môj predošlý príspevok je samozrejme pre Teba.Jaro Š
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pro Zdeňka Krause
Zdeněk Kraus | 15.2.2011 10:50 | id 26868 | nahlásit

Zdravím Jaro a jak to půjde ozvu se. Zdeněk
Zde již nelze dále reagovat
Pro Z. Krause
O.Kuták | 11.2.2011 00:33 | id 26588 | nahlásit

Zdravím Tě Zdeňku , docela mě mrzí, že je na stránkách Z. Chalup klid, vždyť z mého ročníku 68 - 70 se tady neozval ani jeden z kamarádů a to jsme byli tehdy po Plevákem dobrá parta. Ano já bydlím v Praze ale pocházím od Plánice u Klatov a ženu mám z Nýrska. A chalupu po rodičích v místě narození, takže mám k tomu kraji stále blízko, jezdil jsemna chalupu na víkendy a nyní jsem od 1.1. v důchodu tak tam budu od jara do zimy častěji. Ptal ses mě zda se chystá nějaké setkání, já jsem tam v loňském roce nebyl z časových důvodů ale někde jsem tady četl se se chystá sraz letos snad 29. května a že účast přislíbila i Květka Pleváková a snad i s mamkou a bráchou. Ale zcela určitě by Ti to napsal Jaro Šiška protože to myslím vloňi i organizoval. Letos mám času dost tak bych se rád zůčastnil ale nikde jsem tady nenašel ani fotky z loňského setkání a nevím ani zda tam byl Venca Konáš, když tam žije a jak jsem četl bydlí i v bytovce po Plevákových. Máš pravdu, že převzal autoprovoz na rotě a když jsem tam sloužil tak to měl na starost vždy vel. družstva řidičů, měli jsme hned první cimru nalevo od hlavního vchodu a byl tam s námi i zdravoťák který měl na starost hlavně klub a jeho zásobování. Každý měsíc jsem dělal uzávěrky PHM a posílal to do Domažlic pplk. Vackovi nebo mjr. Markovi. A když jsem odcházel do civilu tak jsem to předával V. Konášovi ale on se myslím zrovna nastěhoval na rotu do fiňáku, protože už byl ženatý a fiňák byl po Plevákových a Hedbávných volný. Hedbávný už bydlel v Nýrsku u horní brány praporu a Plevákovi v bytovce naproti hřbitovu. Jména pár psů si také ještě pamatuji a to hlavně Gastona, Nezbedu, Zenita a pár psovodů taky. Vel. družstva jim dělal Koláček dále tam byl Jano Kováč, Bolisega a z mlaďasů nezapomenutelný Majoroš a to hlavně kvůli šrapáku jak jsem již psal. Já jsem se byl podívat na rotě po převratu celkem dvakrát ale to už rota nestála. Končím ahoj Olda.
 
Re: Pro O.Kutáka
Jaro Šiška | 11.2.2011 11:55 | id 26594 | nahlásit

Nazdar Oldo!Pravdou je,že našich stránkach Z.CH. je kľud.My z našich ročníkov 64-67 už veľmi nechodíme,pretože sme v kontakte cez e-mail resp.Skype.Dosť často komunikujeme a mali sme už 2x stretnutie.Raz na Šumave a raz na Slovensku.Fotky zo stretnutia som poslal na Vojensko,ale tieto neboli zverejnené,údajne dávajú iba fotky "dobove".Tento rok sme ešte stretnutie nenaplánovali,ale ak sa niečo podarí dohodnúť,budem aj na týchto stránkach informovať.Nás je na kontakte už 22 "kusov".Kontakty sme získavali hlavne cez staré adresy, ktoré si chlapci zachovali buď v hlave,alebo v záznamníčkoch,no hlavne v telefónnych zoznamoch metódou "skúška-omyl".Tak sa môžeme niekedy kontaktovať na Skype a porozprávať resp. vymeniť vedomosti.Stály kontakt máme napr.s p.Hálom.Tak zatiaľ sa maj a ozvi sa!Jaro
Ticho, ticho, ticho!
O.K. | 4.2.2011 01:40 | id 26175 | nahlásit

Na stránkách Z. Chalup chcíp pes, ato měla rota v každm ročníku cca 50 vojáků.
 
Re: Ticho, ticho, ticho!
Zdeněk Kraus | 10.2.2011 20:38 | id 26576 | nahlásit

Ahoj Oldo, tak to máš pravdu, že tady chcíp pes. Čekal jsem, že se mě někdo z mého ročníku a nebo z těch ročníkůokolo co jsme se znali ozve, ale krom Vaška Kotába, na kterého mám kontakt a Vencu Křivánka, na něj se dostanu jenom tady přes tyhle stránky se nikdo jiný neozval. Ty nevíš, chystá se letos nějaký sraz Chalupářů???
Já to tam mám z domova asi 260km, ale rád bych se tam kouknul, od vojny jsem tam nebyl. A ty žiješ v Praze? Jak si někde psal o V. Konášovi, tak on měl za nás na starosti autopark, pamatuji ho ještě jako četaře a asi po roce dostal rotného. Když budeš mít někdy čas a chuť, tak napiš i když jsme se nikdy nepotkali. Ahoj Zdeněk
 
Re: Ticho, ticho, ticho!
Jozef | 11.2.2011 23:13 | id 26646 | nahlásit

Máte pravdu, ale "chcíp pes " nie len na Z. Chalupách
ale aj na niektorých ostatných rotách. Keď to ale po
druhej stránke zoberieme, niekedy je lepšie ak sa
tam niektorí bývalí pohraničníci radšej neozývajú, ak chcú
svojimi komentármi urážať a osočovať, a ešte dnes si
chcú dokazovať určitú nadradenosť k ostatným.
Vôbec totiž nepochopili podstatu vzniku týchto stránok. Zdravím J.
Kdo zná Míru Bednáře-ozvěte se.
O.Kuták | 10.1.2011 00:32 | id 24887 | nahlásit

Jak sem již dříve uváděl ve svých příspěvcích, v létech 1968-70, kdy jsem byl na Z. Chalupách, zde dělal staršinu Míra Bednář. Měl manželku z Nýrska, měli byt v hasičárně nebo u hasičárny, teď už přesně nevím, měl snad hodnost rotného, to už si také přesně nevzpomínám ale pamatuji si, že byl značně náladový, chvíli si s poddůstojníky tykal, druhý den, když přijel na rotu zase všem vykal. Jde mě o to, že jsem nikdy, nikde v příspěvcíh neviděl figurovat jeho jméno. Zajímal by mne proto jeho osud a zda jej někdo z Vás, kteří zde píšete, znáte a máte o něm nějaké povědomí.
 
Re: Kdo zná Míru Bednáře-ozvěte se.
? | 10.1.2011 19:21 | id 24922 | nahlásit

Žije a dosud bydlí v Nýrsku, v domku u horního vjezdu do bývalého výcvikového praporu.
 
Re: Re: Kdo zná Míru Bednáře-ozvěte se.
Mirek | 4.2.2011 09:57 | id 26184 | nahlásit

Loni jsem šel podívat se do býv.výcvikáče,tak po pravé straně,myslím poslední chalupa se zahradou před výc.Na zahradě chodil dlouhý hubený pán a měl tam rádio,který hrálo pro půl Nýrska.Źe by to byl on?
Z.Chalupy - Z. Kraus
O.Kuták | 27.12.2010 23:20 | id 24112 | nahlásit

Zdravím Tě Zdeňku. Nedalo mě to abych nezareagoval na Tvůj příspěvek o Majorošovi. Stalo se to v roce 197O, já sloužil službu DDR / starej si nás vybral dva,mě a ještě desátníka Pastorka, proškolil nás a sloužili jsme DDR aby to na velitele nevycházelo tak často / a když jsem na chvíli opustil místnost ve které jsem nechal otevřenou skříň kde byly uloženy světlice a šrapáky, Majoroš, který tam vešel, zcizil jeden šrapák. Protože se zrovna dělal sobotní úklid a po něm Hedbávný dělal prohlídku / snad i kufrů / Majoroš schoval šrapák do kamen , dal jej na šamotovou přepážku která bránila aby teplo neutíkalo rovnou do komína. Asi na to zapomněl, byl nástup navečeři, všichni na jídelně a jeden z psovodů se opozdil aby na cimře zatopil. Zatopil a přišel do jídelny, když asi za 5 minut se rota zatřásla a na uvedené cimře byly kamna bez horní plotýnky a spodních dvířek. Nikdo tam naštěstí nebyl. Vše se ale vždy vyřešilo na rotě a nic se z toho nedělalo, na to byl Plevák s celou partou perfektní velitel. Byla tam vůbec dobrá parta a to jek kluků na rotě tak i lidí co dělali v lese, byli převážně ze Skelné Huťi. Vzpomínám i na hajné Jirku Ledvinu, bydlel na Suchém Kameni nebo na Vencu Anděla, ten byl na hájovně nad Starou Lhotou s překrásným výhledem na Nýrskou přehradu. Vždy se stavěli na rotě aby si dali na klubu jeden či dva lahváče a pokecali s klukama.Zdenku přeji pěkný konec roku, a hlavně hodně zdraví do dalšího a snad někdy nashledanou.
 
Re: Z.Chalupy - Z. Kraus
Zdeněk Kraus | 1.1.2011 17:34 | id 24370 | nahlásit

Ahoj, tak jsem si ten příběh dobře vybavil. Já sice narukoval na vojnu v 70 roce v říjnu, ale na rotu jsem přišel až v lednu 71 a tak jsem Majoroše už zažil jako supráka, který šel za tři měsíce do civilu a od něj jsem převzal Zenita. Jinak kapitána PLeváka jsem měl za velitele roty asi rok(byl to perfektní chlap a stále na něj vzpomínám), potom odešel někam dál do školy. Jinak ostatní velitelé tam byli jak si psal jinde. Za mě odešel velitel čety psovodů, důvody si už nepamatuji. Byl jsem se psem taky asi 3 měsíce v Libějovicích, tenkrát musel být na rotě pes co měl třídu P1 a tak jsem v září 71 jel do kurzu a vrátil se před vánocemi. Na rotě byl potom velitelem kap. Ludvík, ani nevím odkud přišel.A od jara 72 jsem dělal staršího psovoda roty. Nejlepší vojna byla stejně za kapitána Pleváka. Já se chystám už delší dobu podívat se do míst kde jsem trávil kousek života. Snad mě to letos vyjde, jsem sice od Hradce Králové, tak to mám do Nýrska asi 250 km, ale pár dní bych tam pobyl a prošel si to tam. Tak se měj a ahoj
Príjemné prežitie Vianoc a P.F.v roku 2011
Jaro Šiška | 20.12.2010 19:35 | id 23700 | nahlásit

Príjemné a radostné prežitie sviatkov pokoja a lásky a mnoho zdravia, síl a optimizmu v roku 2011 praje všetkým známym aj neznámym bývalým príslušníkom PS
Jaro Šiška, Zad.Chalupy
/r.1964-66/
 
Re: Príjemné prežitie Vianoc a P.F.v roku 2011
Zdeněk Kraus | 26.12.2010 19:58 | id 24063 | nahlásit

Zdravím Tě Jaro a přeji Tobě a všem dalším bývalým pohraničníkům do roku 2011 hodně štěstí, zdraví a spokojenosti. A to nejen jim, ale i jim blízkým.
Zdeněk Kraus, Zadní Chalupy
rok 71 - 72
Zadní Chalupy
Zdeněk Kraus | 8.11.2010 15:15 | id 21934 | nahlásit

Ahoj chlapy, stále hledám někoho kdo má kontakt
na někoho z psovodů co sloužili na rotě v letech 71-72. Konkrétně Zdeno Švec, Jan Jopek a Jarda Vašíček. Mohou se ozvat i další kluci, marně někoho hledám. Tak ahoj a mějte se chalupáři...:-))) psovod od Zenita.
 
Re: Zadní Chalupy
Jaro Šiška | 8.11.2010 15:43 | id 21935 | nahlásit

Zdenku,ak chceš,ozvi sa mi na Skyp-e.Jaro
 
Re: Re: Zadní Chalupy
Zdeněk Kraus | 8.11.2010 16:00 | id 21936 | nahlásit

Jaro jsem teď v nemocnici, budu tu asi 3 neděle a Skypa tady nemaj. To z čeho píšu je hrozný krám. ale zaplať pán buh, že to tu je. Až přijdu domu, tak se ti ozvu. tak se měj krásně, Zdenek
 
Re: Re: Re: Zadní Chalupy
Jaro Šiška | 8.11.2010 16:20 | id 21937 | nahlásit

Zdenku,prajem Ti skoré uzdravenie a teším sa až sa ozveš!Tak sa maj!
 
Re: Zadní Chalupy
Václav Křivánek | 19.12.2010 13:18 | id 23595 | nahlásit

Ahojky Zdenku, sice jsem na Zadních Chalupech sloužil v letech 1969 - 1971, ale pokud si nevzpomeneš na mě, tak určitě na Nezbedu se kterým jsem sloužil jako psovod a v roce 1971 jej převzal Jarda Vašíček. Pokud si ještě matně vzpomenu, tak jsi možná měl Zenita od Milana Němce, už si ale nejsem jistej. Přeji ti do roku 2011 vše nejlepší a tolik potřebného zdraví. Čauky
 
Re: Re: Zadní Chalupy
Zdeněk Kraus | 26.12.2010 19:43 | id 24061 | nahlásit

Ahoj Vašku, na Tebe se pamatuju moc dobře. Přišel jsem na rotu v lednu 1971, spolu s Jardou Vašíčkem, Honzou Jopkem a Zdenou Švecem. A Zenita jsem měl po Majorošovi, myslím, že se mu říkalo Huňo Šrapák. Měl údajně do kamen na cimře schovat nějaký náboj do signální pistole a snad se na to přišlo až když se zatopilo. Milan Němec měl tuším Kima, ten dokázal sežrat vše co se mu dalo a potom nechtěl chodit. Taky Ti Venco přeju do toho roku 2011 vše nejlepší a hlavně to zdravíčko. Když budeš mít čas tak se zase ozvi a nevíš o někom dalším z těch ročníků co jsme tam sloužili??? Měj se a ahoj, Zdeněk
Rok 1971 až 1978
Josef | 1.11.2010 20:47 | id 21723 | nahlásit

Zdravím všechny Chalupáře. Na Chalupách jsem sloužil po tzv. DDŠ v Holešově ppor. Kubový od tuším září 1971 ve funkci vel.čety až do zrušení roty v roce 1978 ve funkci vel.roty. Po příchodu v roce 1971 byl vel.roty kpt.Ludvík pak ho střídal kpt.Hedbávný a pak já, ale roky střídání si již nepamatuji. Po zrušení jsem odešel na Zadní Hamry (Pod Ostrým), ale teď marně vzpomínám, kde bylo nové rozhraní s Kateřinou. Chalupy to je krásná vzpomínka především na to domácí prostředí, krásná příroda, škoda, že se nezachovala hlavní budova v účkovém tvaru. Na moc jmen si už nevzpomínám, ale nna něktrá ano vel.čety desátník Balog,řidič Beran a dálší. Jinak škoda,že jsem tyto stránky našel až dnes. Zdravím všechny,kteří si na mě vzpomínají v dobrém a možná ve zlém. Budu rád, pokud se někdo ozve.
 
Re: Rok 1971 až 1978
Josef | 1.11.2010 20:55 | id 21724 | nahlásit

Omlouvám se za překlep """"" Zdravím všechny Chalupáře. Na Chalupách jsem sloužil po tzv. DDŠ v Holešově ppor. Kubový od tuším září 1973 ve funkci vel.čety""" Tedy příchod v roce 1973
 
Re: Re: Rok 1971 až 1978
Jaro Šiška | 1.11.2010 21:54 | id 21729 | nahlásit

Jozefe,zdravím Ťa a vítam Ťa na stránke Zadné Chalupy.Som síce Tvoj predchodca z rokov 1965-66,keď som na Z.Ch. pôsobil ako absík-VČ,ale keď som bol na stretnutí v máji t.r.,tak som Tvoje meno zaregistroval.Za mňa bol VR npor. Hála a npor.Plevák.Dosť pátrame po vtedajšom por.Jiřím Hynkovi.Z našich ročníkov je nás v kontakte dvadsať.Ak máš Skyp,ozvi sa na môj e-mail,môžeme pohovoriť.Jaro Šiška
 
Re: Rok 1971 až 1978
Ladislav | 6.12.2010 10:02 | id 23152 | nahlásit

Zdravím, tak pokud jsem dobře pochopil ozval se Pepa Kubový. Pamatuješ na Vilema Tomaku, Pepu Kremsera,Káju Polcera?Já jsem tam dělal kynologa roty, kuchaře Tonda bedi, ženistu Pišta Hamel,psovoda Tono Hunady, řidiče s Beranem Palo Patkolo, vč Jirka pejcal.. byly to úžasný roky.krásná příroda,super parta, která byla známá i tím, že jak přišel do jídelny kdokoli a nepozdravil a nepopřál dobrou chut..nedostal najíst. Střílení beranů z okna zbrojárky,koně Fero a Zora. no super..srdečně zdravím a vše nej do roku 2011
Zadní Chalupy
Olda Kuták | 16.9.2010 15:42 | id 20269 | nahlásit

Sloužil jsem na Chalupách v r. 68 -70 jako starší mechanik -seřizovač, byla to tehdy 12 rps., velitel kpt. Plevák, dále kpt. Hála, npor. Hedbávný, kynolog Horník, staršina Bednář. Byl jsem poslední ročník na 26 měsíců ale šel jsem po 24 k VB do Prahy, tehdy se začala zrovna budovat silnice asfaltová od Nýrské přehrady kolem Špirku na Chalupy. Mám i fotky z roty i od signálky. Z mého ročníku se zde ještě nikdo neobjevil. Ještě se ozvu.
 
Re: Zadní Chalupy
Jaro Šiška | 16.9.2010 16:29 | id 20272 | nahlásit

Zdravím Ťa Oldo!Ja som síce nie Tvoj ročník/súžil som r.64-66/,ale zaujíma ma,či by si Tvoje fotky zo Z.Chalúp nezverejnil,resp.neposlal mi na môj e.mail.Ako uvádzam v inom príspevku,nás z roč.64-67 sa stretáva už dvadsať.Keď si otvoriš zložku "Dobové foto" na týchto stránkach,píše tam Petr Pegřimoč/roč.66-68/,toho by si mohol poznať.Lepšie by bolo,keby si mal Skype,tam by sme mohli bližšie podebatovať.Máme kontakt aj na p.Hálu,ktorého uvádzaš. Plevák,Hedbávný a Horník sú bohužiaľ už nebohí.Moje meno na Skype: jarosiska1
 
Re: Re: Zadní Chalupy
Ondrej Perdik | 17.9.2010 14:21 | id 20294 | nahlásit

Ahoj Jaro, už začínam závidieť že sa Ti tak darí.Ja niekoľko mesiacov čakám aby sa kdo si ozval ale marne.Prajem Ti aby sa Ti nadalej darilo.Ondrej
 
Re: Zadní Chalupy
Jaro Šiška | 28.10.2010 13:06 | id 21591 | nahlásit

Oldo,zdravím Ťa!Neviem prečo si neodpovedal na môj e-mail v septembri t.r.,možno si ho neobdržal.Prosil som Ťa,aby si dobové fotky zo Z.Chalúp dal buď na "VOJENSKO",alebo na môj e-mail.Schádzame sa v počte 20 býv.príslušníkov zo Z.Chalúp a ďalšie spomienkové fotky z roty by všetkých veľmi potešili.Ak sa ozveš,nejako sa dohodneme.Môj e-mail je pod modrým menom v záhlaví tohoto príspevku.Zatiaľ sa maj!Jaro Šiška
teda to koukám
Ladislav | 15.9.2010 16:50 | id 20227 | nahlásit

zdravím všechny chalupáře. Já jsem tam sloužil v roce 73-75, vel.roty byl kpt. Hedbavný a politruk ppor.Josef Kubový. Sám jsem tam dělal kynologa roty.
v roce 1997 při povodních jsem přišel o všechny fotky z Chalup..mazácký strom,penzik, prokurátor, hajný Ledvina, z dvojite, Bucharského potoka..a ted je mi to líto dvakrát tolik, když jsem náhodou toto tady objevil, že se přeci jen staří chalupáři našli. Všechny srdečně zdravím vlčko(tak mi říkali podle psa)
 
Re: teda to koukám
Jaro Šiška | 15.9.2010 22:57 | id 20255 | nahlásit

Tak Ťa Láďo vítam na stránkach Zadných Chalúp a spolu s Tebou veľmi smútim za tými Tvojimi fotkami z roty.Ja napríklad nemám žiadnu a moji spolubojovníci tiež málo.Skús pohľadať niekoho z Tvojho ročníka.možno sa niekde niečo zachovalo.Nás z rokov 1964-67 je v kontakte dvadsať.A zažili sme aj Hedbavného.Žiaľ už stráži nebeské hranice.Maj sa a ozvi sa!
 
Re: teda to koukám
Zdeněk Zájeda | 14.2.2011 01:23 | id 26785 | nahlásit

Ahoj Ládíku, taky jsem slouži na Chalupách v r.73-75 , ale nijak si tě nepamatuji . Sazřejměně jm. Vili Tomaka (spojař) Pepa Kremer (ženista) Kája Polcer
(provianťák) Jarda Podlipský (velitel družstva) Eda Holboj (psovod) Voda (kuchař) , Tomáš Jílek (řidič),a moje maličkost promítač filmů, to byla vynikající parta, Na další jména si možná ještě vzpoenu příště. Jinak s J. Kubovým jsem nějak v kontaktu. Zdenek
 
Re: Re: teda to koukám
Ladislav | 1.7.2011 16:30 | id 33083 | nahlásit

Tak tě zdravám, dělal jsem tam kynologa roty.. Tenkrát jsem zaváděl psa na uvaz na předsunutý jedničce na styku s Kateřinou. Pes Don. takovej rapl. Junak jsem měl psa Fura a ten nám rozkousal úsekáče při bouřce, takže museli přijet z praporu opravit signálku. Jsem si to tenkrát pěškně vyažral. Možní ti připemenu sebe tím, že jsme tenkrát na přehradě s Lojzou Florianem seřvali vel.brigády jméno mi vypadlo a s nim jezdil Leoš Jirsák . no a nakonec musel přijet Hedbávný a oni stali ve vodě, chytali ryby a on jem šlapal po břehu pořadovým krokem a podával hlášení. No nakonec jsme to obsrali tim, že jsme měli zaracha na rotě bez vycházek a nejeli jsme se fotit na brigádu před zastavou :-))Tak snad ti nějaký pripomenu..Pepa Starý, Patkolo,Hunady,Hanzelka,Pišta Mamel,Vrtiš , pak tam byl kluk přímo s Dešenic nebo Milenců..Pepa..????? tak snad si vzpomenu někdy příště zdravím
 
Re: Re: Re: teda to koukám
lojza | 1.7.2011 22:43 | id 33097 | nahlásit

nakonec toho Jirsáka -mimochodem uváděl Federální kriminální ustředna pátrá od veřejné bezpečnosti vyhodili,byli to zkrachovanci už tenkrát
 
Re: Re: Re: teda to koukám
O.Kuták | 19.2.2012 00:41 | id 42547 | nahlásit

Teda Ladislave, Ty máš nějaké divoké sny nebo bujnou fantazii. Já už Tě v duchu vidím jak řveš na vel. brigády, nebo jak pes rozkousávává úsekáče a Lojzík Hedbávný šlape po břehu Nýrské přehrady pořadovým krokem. Člověče kynologu neblbni, vždyť to čtou dospělí a ne mateřinka. A nebo před psaním tolik nepij.
rPS Zadné Chalupy - stretnutie 1964-68
Jaro Šiška | 25.5.2010 14:49 | id 16398 | nahlásit

V dňoch 29.-31.5.2010 uskutočníme stretnutie býv.prísl.PS z našej roty Z.Chalupy.Kto ste tu slúžili v týchto rokoch,alebo aj v inom období a nevedeli ste o stretnutí, môžete sa zúčastniť.Zraz je o 9,30 hod. v Nýrsku pred Radnicou /hospoda/.Tu dohodneme ďaľší postup.Podrobnosti na t.č.:+421903533152 pre SR, +420604106282 pre ČR, alebo na e-mailovej adrese.Tak nazdar!!! a smozrejme,že... "UŽ PROJDOU" !!!
 
Re: rPS Zadné Chalupy - stretnutie 1964-68
Hana Mádrová | 18.6.2010 08:10 | id 17323 | nahlásit

Zdravíme všechny, kteří sloužili na Zadních Chalupách v letech 1965-1967 a navštívili nás 30.5. v místě svého bývalého působiště. Rádi Vás zase uvidíme.
Hana a Honza Mádrovi.
Veselé sviatky jari - od Jara Šišku
Jaro Šiška | 1.4.2010 18:19 | id 14388 | nahlásit

Všetkým bývalým príslušníkom PS zo Zadných Chalúp,ale aj ostatným,starším aj mladším prajem príjemné prežitie Veľkej noci v kruhu svojich blízkych.Váš bývalý spolubojovník Jaro Šiška !!!
 
Bladopřání pro Jara Šišku
Franta Zajíček | 14.4.2010 11:44 | id 14916 | nahlásit

Náš bývalý spolubojovník Jarda Šiška má dnes narozeniny !! Celá skupina ze Zadních Chalup,kterou hlavně on dal po tolika letech dohromady,mu přeje hodně štěstí a hlavně zdraví !!
Jardo,velké DÍKY !!
Franta Zajíček,Karel Trunkát,Staňa Chupko,Laco Farkaš,Karel Hložek, Miloš Pluskal,Ruda Janíček, Petr Pěgřimoč,Libor Habáň a Ruda Vojcík.
Čekáme na další Kamarády ze Zadních Chalup !!
 
Re: Bladopřání pro Jara Šišku
Jaro Šiška | 14.4.2010 13:15 | id 14923 | nahlásit

Clapci,vy ma dojímate,ale aj tak srdečná vďaka,veď je to aj moja ohromná radosť,keď môžem so spolubojovníkmi po 45 rokoch hovoriť a verím,že aj stretnúť.Ešte raz, VĎAKA!!!
Zadní chalupy
Libor Habáň | 27.1.2010 18:35 | id 10663 | nahlásit

Slúžil som na rote Z. Chalupy v r. 64-66,velitel roty bol nadporučík Plevák,slúžil som ako spojár.Bol by som rád keby sa ozval niekto z tých rokov,slúžil som s Jaroslavom Šiškom.
 
Re: Zadní chalupy
Ondrej Perdik | 27.1.2010 22:17 | id 10688 | nahlásit

Ja som slúžil na Svatej Katerine v rokoch 1963-1965
ako spojar.Aby si našiel aj iných najdi si rotu Svata
Katerina a tam sa prezentujú chalani Z.Chalúp.
Poznal si Fera Kubačku.Je môj kamarát a sused a bývame v Rim.Sobote.Ahoj
 
Re: Zadní chalupy
Karel Trunkát | 7.2.2010 10:38 | id 11322 | nahlásit

Libore, tebe si pamatuji,jak sis vykrmoval holuba ve spojařské dílně.Sloužil jsem na Zadních chalupách v roce 1965-67,taky za velitele roty Pleváka.Dokonce si pamatuju i na Šišku dělal velitele 3.čety.Tvůj mladší spojař byl Pluskal.
 
Re: Re: Zadní chalupy
Jaro Šiška | 7.2.2010 11:22 | id 11325 | nahlásit

Zdravím Ťa Karol!Konečne si sa chytil ako ďalší Chalupár!Pluskala si pamätám aj ja,s Liborom sme boli kamaráti,ale Teba si neviem predstaviť,aj keď meno mi je známe.Ak máš Skype pošli mi na e-mail kontakt,prediskutujeme podrobnosti.Hlavne by sme potrebovali ak máš,ďalšie kontakty z ročníkov 1964-66.Aj Tvojich holubov,napr. už mám kontakt na &Petra Pegřimoča.Ozvi sa čím skôr!
 
Re: Re: Re: Zadní chalupy-pro Jara Śišku
Standa Štok | 7.2.2010 20:11 | id 11367 | nahlásit

Ahoj Jaro,upřímně ti závidím,žes konečnš sehnal další kontakt a hlavně spolubojovníky,já pořád marně čekám a pořád nic,tak ať se vám chlapci daří . Standa
 
Re: Re: Re: Re: Zadní chalupy-pro Standu
Jaro Šiška | 7.2.2010 20:19 | id 11368 | nahlásit

Stando zdravím Ťa,neboj sa,ono sa to rozbehne aj na vašej rote.To chce trpezlivosť a kľud.Aj ja Ti prajem úspechy,lebo za svoju aktivitu si ich už zaslúžiš.Veteránom PS zdar!Jaro
 
Re: Re: Re: Re:Zadné chalupy-pro Jara
Standa Štok | 7.2.2010 20:49 | id 11370 | nahlásit

,,,,já ti dekuji ..aspoň,že mám na Skypu Vlada z Detvy,ten služil jako já 66-68 vedle a mého mazáka Vencu z Moravy,ale je divný,že ani bažanti moji se neozývají u vás to byla sprcha já všechny nové komentáře pročítám a úplně jsem pookřál,když jsem viděl ty vaše ročníky,že se ozvaly,snad se někdo také ozve,....
Zde již nelze dále reagovat
 
pre Jara Šisku a veteránov PS
Vladimír Ivan | 7.2.2010 21:16 | id 11375 | nahlásit

...treba len dúfať že sa chýr o takýchto dobrých stránkach rozletí do sveta a aspoň tu sa stretneme po rokoch takto,virtuálne zatiaľ,človek tak pookreje ak vidí že sa aj v dobrom spomína na ťažké časy keď nám bolo aj všelijako....kým sa po rokoch nestretneme....
zdraví Vlado z Detvy
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Zadní chalupy
Franta Zajíček | 22.2.2010 16:55 | id 12339 | nahlásit

Zdravím staré PAŽBY ze Zadnich chalup !!
Sloužil jsem tam v 65-67 a Tebe Libore si také pamatuji,Byl jsem psovod Edmunda se Sládkem,snad si vzpomeneš.Pošlu Ti na mail fotku.
Tvoji fotku mám i s R.Vojcikem před garáží na rotě.
S K. Trunkátem a Jaro Šiškom jsem už v kontaktě.
rPS Zadní Chalupy
Jaroslav Šiška | 6.1.2010 09:31 | id 9519 | nahlásit

Slúžil som na Zad. Chalupách v r.65-66 ako veľ. 3.čaty.Rota susedila so Sv. Kateřinou a Hamrami.Na vychádzky sme chodili do 8,5 km vzdialeného Nýrska.Prápor PS sme mali V Koute na Šumave a ten patril pod Domažlickú brigádu PS.Bohužiaľ fotografovať sa vtedy nesmelo ani na rote ani v okolí.Kto ste v tom období slúžili na Z. Chalupách ozvite sa mi na e-mail.Jaro Šiška.
4.rps 1.praporu Nýrsko 7 bps v Sušicích
Pavel Polák | 31.12.2009 14:30 | id 9262 | nahlásit

Ano, tak se jmenovala v době moji služby 1959-1961. U této roty byla také ostrá střelnice, kam jsme běhali přes Pajrek z Nýrska na střelby. Mezi touto rotou na Zadních chalupách a rotou na Sv. Kateřině byla ještě 3.rps na kterou jsem byl po výcviku v Nýrsku jako bažant převelen. Obě roty, 3. i 4. byly dřevěné baráky + finský domek. Sousední rotyPS, 2.na Sv.Katerine, 5.na Prednich Hamrech a 6. na Zadnich pod Ostrym, byly jiz zdene. Uvedena 4.rps v 70-tych letech vyhorela.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
 
Re: 4.rps 1.praporu Nýrsko 7 bps v Sušicích
Pavel Polák | 20.1.2010 14:10 | id 10194 | nahlásit

Ještě vzpomínka na 3.a 4. rps v letech 1959 a1961: Po rozkazu DDR pohraniční hlídce u plastické mapy před službou, vyvedl dozorčí roty hlídku před barák a velel:"Pohraniční hlídko -směr země dědka Adenauera-NABÍJET!" Tento povel byl v době studené války typický na všech rotách PS soucedících s Bavorskem.. A ještě jedna poznámka pro "mladé pohraničníky": My jsme ještě neměli boty kanady, ale pulitry s řemínkama a do nich onuce. Když se nám udělaly v pulitrech puchýře a šli na zdravotní středisko, lapiduch puchýře odstřihl, namazal tinktůrou a napsal na tři dny lehkou obuv, t.j. plátěné tenisky. Pochopitelně se paty tak rychle nezahojily a tak jsme si užívali pulitrů s rozedřenýma a rozbitýma nohama. K tomu ještě soukené uniformy "kopřiváky" a radostný výcvik a potom i služby na čáře pokračovaly. Fakt ale je že z nás tehdy vojna udělala otužilé chlapy a nebyly jsme takové choulostivky jako je dnešní mládež, vychovaná v pohodlí a bez odpovědnosti.
 
Re: Re: 4.rps 1.praporu Nýrsko 7 bps v Sušicích
Jaro Šiška | 20.1.2010 17:08 | id 10204 | nahlásit

V podstate máš pravdu starší priateľ.Ja som slúžil až v rokoch 1964-66 a to sme už mali kanady,ale "kopřiváky" sme ešte mali celé 2 roky.Musím Ti však povedať,že ani kanady neboli žiadna výhra,mali totiž gumovú podrážku a to nebolo bohviečo.Aj s tou otužilosťou máš pravdu.Ak máš nejaké zážitky zo Zadných Chalúp napíš nech sa o ne podelíme.
 
Re: Re: Re: 4.rps 1.praporu Nýrsko 7 bps v Sušicích
O.kuták | 19.2.2012 01:01 | id 42548 | nahlásit

Jaro. jiné kanady než s gumovou podrážkou nikdy ani neexistovaly. Dovedeš si představit koženou v zimě na sněhu na pěšinkách podél signálky. To by tam viselo na drátech péesáků .
 
Pre Oldu Kutáka
Jaro Šiška | 19.2.2012 09:29 | id 42552 | nahlásit

V roku 1965 som pochodoval na voj. prehliadke v Brne v kanadách s hladkou koženou podrážkou, čo Ty na to Oldo? Maj sa!
 
Re: Pre Oldu Kutáka
o. Kuták | 19.2.2012 09:50 | id 42553 | nahlásit

A dokonce s hladkou ? No to musel být určitě nějaký paskvil, kříženec půlitrů a kanad. Možná něco na přehlídku. Hradní stráži po převratu také udělal Baťa z lásky k "dramatikovi ", takové klapavé, okované polobotky aby při pochodu vypadali " řízně." Buď.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: 4.rps 1.praporu Nýrsko 7 bps v Sušicích
Jarda N. | 20.1.2010 19:41 | id 10211 | nahlásit


Ale kopřivák "mantl" byl dobrý jako podložka k horizontální poloze.... Po použití vytřepeš, oblečeš a jdeš. Nepomačkané. Ne jako ty co byly později, tesil, nebo co to bylo za materiál. Starší ročníky jistě potvrdí
 
Re: Re: 4.rps 1.praporu Nýrsko 7 bps v Sušicích
pohraničník Sruby | 24.3.2010 17:33 | id 14148 | nahlásit

Pavle Poláku, sloužil jsem 61-63 na rotě Sruby, ale nikdy jsem neslyšel hlášku"...pohraniční hlídko směr země dědka Adenauera.....". Je třeba nedávat do debaty vlastní úvahy a doměnky. Jinak náš ročník-nástup 1961 fasoval jako první v armádě kanady a samopaly vz. 58.
 
Re: Re: Re: 4.rps 1.praporu Nýrsko 7 bps v Sušicích
Pavel Polák | 22.4.2010 12:05 | id 15252 | nahlásit

Pohraničníku ze Srubů, to že jsi neslyšel po roce 1961 výše uvedenou hlášku neznamená, že já dávám do debaty vlastní úvahy a doměnky. Ještě nejsem sklerotik a velmi dobře si pamatuji, co jsme na šumavských rotách PS prožívali. Pokud jde o samopal vz. 58, tak jsme Vás, naše už druhé bažanty, učili ovládat my, ročník 1940, kterému v roce 1961 prodloužili ZVS na neurčito. Jenom jsme Vám záviděli kanady, protože my jsme odběhali celou vojnu v pulitrech a onucích. Tak laskavě nepoučuj druhé, co se má dávat do debaty.
 
Re: Re: Re: Re: 4.rps 1.praporu Nýrsko 7 bps v Sušicích
Karel Novotný | 2.6.2011 12:22 | id 31983 | nahlásit

No,no,no Ty se chováš jako maršál!Je dost možné,že se Ti to jen zdálo po půlnoci,já jsem to taky nikdy neslyšel.Polivat naše nynější spojence dokáže každý hlupák!Ostatně stav SRN a ČSSR v listopadu 1989 hovoří úplně jasně,kde byla v těch dobách pravda!Holt když někomu vypláchli mozek,tak se toho nezbaví nikdy!
 
Re: 4.rps 1.praporu Nýrsko 7 bps v Sušicích
O.Perdik | 24.3.2010 18:00 | id 14151 | nahlásit

Jeden dotaz ,slúžil som na S.Katerine 1963-65
chlapci chodili na piket na pozorovateľňu MATROZ
a smerom na Chalupy bola veľká planina a už v tých časoch tam bolo obrovské búranisko a spomínam si že tam niekedy bola stará rota.Je to pravda ?Prosím píšte na S.Katerinu ktorú možno koncom mája znova navštívim.
 
pre Ondra Perdika
Jaro Šiška | 24.3.2010 19:38 | id 14156 | nahlásit

Ondro neboj,v máji preskúmame spoločne Sv.Kateřinu,Zad. Chalupy aj Nýrsko.Pošleme tam silnú mazácku pátračku a vypočujeme aj domorodých pamätníkov.Maj sa a ozvi sa!
 
Re: pre Ondra Perdika
Standa Štok | 24.3.2010 19:59 | id 14159 | nahlásit

Ahoj Ondro,,jestli se nepletu,tak jsi posledně prohlásil,že pořídíš Skyp a bude rušno,ale nějak to nezvládáš----koukej se důchodče polepšit ---nebo ---- měj se Zdraví tě Standa z Hrádku n.N.-
 
Re: Re: pre Ondra Perdika
O.Perdik | 24.3.2010 20:50 | id 14160 | nahlásit

Ahoj Stando
je mi ľúto že svoje slovo som nedodržal ale momentálen u nás je pekné počasie a svoj volný čas využívam v záhradke na jarné práce.Momentálne píšem vnukovi má 20 rokov a je na internáte v Bratislave a pripravuje sa na skúšku.
Určite sa polepším maj sa pekne a ďakujem že si nezabudol .ČAU
 
Re: Re: Re: pre Ondra Perdika
Standa Štok | 24.3.2010 21:22 | id 14162 | nahlásit

Ahoj Ondro,já to nemyslel nijak špatně,jenom jsem se připoměl,,já jsem ted 14 ležel a bral atb a dneska jsem byl poprvé na zahradě,taky mám spoustu práce ..Jinak se měj a snaž se -----

Těším se až budem klábosit,to psaní je děs ....
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: 4.rps 1.praporu Nýrsko 7 bps v Sušicích
Mirek | 10.5.2010 20:18 | id 15845 | nahlásit

Na www.vojenstvi.cz v rubrice -vaše dotazy-je pod č.1472 dislokace praporů a rot 7 bPS Sušice od r.1951 až do jejich zrušení.Zajímavé je také čtení pod č.77.
hranice
honza | 8.10.2009 18:53 | id 6600 | nahlásit

Laikovi takové snímky bez komentáře jsou k ničemu!!!!
 
Re: hranice
Zdeněk Kraus | 9.10.2009 22:28 | id 6639 | nahlásit

Tak to máš pravdu, sloužil jsem tam v 1970-72 a moc toho tam nepoznám. Ani jsem nevěděl, že rotu zrušily.
Zadní chalupy
Tomáš | 7.10.2009 18:54 | id 6568 | nahlásit

Jo teď to čtu - reorganizace brigád- to to asi vysvětluje.
Zadní chalupy
Tomáš | 7.10.2009 18:52 | id 6567 | nahlásit

tato rota nepatřila pod Domažlickou brigádu,nebo v minulosti Sušická zasahovala tak daleko?
 
Re: Zadní chalupy
Zdeněk Kraus | 10.10.2009 14:35 | id 6648 | nahlásit

V roce 1970-72 rota patřila pod Domažlickou brigádu a v Nýrsku jsme říkali na praporu. Za boha si, ale nevzpomenu kolikátá rota brigády jsme byli. Napište mi , kdo to víte.
 
Re: Re: Zadní chalupy
Mirek | 10.10.2009 14:50 | id 6649 | nahlásit

V roce 1976 to byla 18 rPS domažlický brigády,3 praporu Nýrsko až do zrušení v r.1978.
 
Re: Re: Re: Zadní chalupy
Zdeněk Kraus | 10.10.2009 15:06 | id 6650 | nahlásit

Děkuji vám za odpověď...
 
Re: Re: Zadní chalupy
Slávek | 12.10.2009 12:56 | id 6704 | nahlásit

Zadní Chalupy byly v roce 1972 12.rPS,Domažlické
brigády
 
Re: Re: Zadní chalupy
Slávek | 12.10.2009 14:30 | id 6705 | nahlásit

Domažlická 9.bPS měla v roce 1972 13.pohraničních rot:Pleš,Berstein,Pádorf,Nemanice,Čerchov,Bystřice,
Folmava,Maxov,Všeruby,Sruby,Svatá Kateřina,
Zadní Chalupy,Hamry.(OPK Česká Kubice).Po re-
organizaci přibylo 6 pohraničních rot z Plánské brigády,
to znamená,že Zadní Chalupy byly 18.rPS,
3.pPS Nýrsko.9.bPS Domažlice.
 
Re: Re: Zadní chalupy
Josef Čajka | 3.1.2010 12:40 | id 9391 | nahlásit

Zdeňo, sloužil jsem tam 72-73, byla to 12 rota.
 
Re: Re: Re: Zadní chalupy
Zdeněk Kraus | 26.12.2010 20:05 | id 24064 | nahlásit

Ahoj Pepo, konečně se mě podařilo, tak nějak si na tebe vzpomenout. Ty si myslím sloužil u motostřelců, nebo tak nějak si říkali, myslím.
Přeji Ti do toho roku 2011 jenom to nejlepší co se dá přát a to jak Tobě tak i Tvým známým.
Měj se krásně, ahoj Zdeněk od Zenita
 
Re: Re: Zadní chalupy
Ladislav | 28.10.2010 10:44 | id 21587 | nahlásit

Zdravím, tak to si určitě budeš pamatovat na Sváťu Lazara..měl smečku Ungo a Uro,
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky
Úvod | Mapa stránek | | Login | Nahoru^