![]() |
Předchozí | 1 fotografie J.Zouplna z 12 | Další | ![]() |

Kyselov 1981. V tomto roce závora IPPEN jěště stála...












Autor: J.Zouplna | Pořízeno: | 12×
Sekce:
PS různé
Závora IPPEN na 15. rPS Kyselov
(12 fotografií)
Já se zde vrátím do historie ochrany st. hranice.
Nevím kolik z vás, kteří na této rotě sloužili, ví o tom jakou jste zde měli technickou památku OSH!
Byla to závora IPPEN včetně betonových zábran po jejich stranách, zvláště ta její mohutnost naproti budově. Z vašich fotek je patrno, že ještě v r. 1981 tam ta závora byla. Kdy a kde asi skončila? Možná, že si to někdo z vás bude pamatovat, kdy byla odstraněna.
Výstavba těchto zábran započala kolem r. 1936 a na hranicích jich bylo zbudováno mnoho set. Jedna z pár dochovaných je jěště na přechodu Mlaka Č. Žleby.
Autor J. Zouplna, fotografie použité z webu vojensko.
Nevím kolik z vás, kteří na této rotě sloužili, ví o tom jakou jste zde měli technickou památku OSH!
Byla to závora IPPEN včetně betonových zábran po jejich stranách, zvláště ta její mohutnost naproti budově. Z vašich fotek je patrno, že ještě v r. 1981 tam ta závora byla. Kdy a kde asi skončila? Možná, že si to někdo z vás bude pamatovat, kdy byla odstraněna.
Výstavba těchto zábran započala kolem r. 1936 a na hranicích jich bylo zbudováno mnoho set. Jedna z pár dochovaných je jěště na přechodu Mlaka Č. Žleby.
Autor J. Zouplna, fotografie použité z webu vojensko.
Okres: Český Krumlov
Související fotogalerie
Dobové foto
- Kyselov r. 1951-54
- Kyselov r. 1958-60
- Kyselov r. 1961-63
- Kyselov r. 1964-66
- Kyselov r. 1965-67
- Kyselov r. 1966-68
- Kyselov r. 1967-69
- Kyselov r. 1978-80
- Kyselov r. 1979-81 jaro
- Kyselov r. 1980-82
- Kyselov r. 1981
- Kyselov r. 1982-84
- Kyselov r. 1983-85
- Kyselov r. 1984-86
- Kyselov r. 1985-87
- Kyselov r. 1988-89
- Kyselov r. 1988-90
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
závora Ippen
Ďkujem za vysvetlenie,nikdy ma nenapadlo,keď som okolo nej v rokoch 1966-68 chodil,že sa jedná o nejaký
historický unikát.Je pravda že sa to časom menilo,asi podľa nálady alebo vlastnej úpravy veliteľa roty,najmä tá časť vzdialená od budovy,to sa vidí aj na náhodných záberoch dobových fotiek z rôznych rokov.V rokoch 66-68 bola vpredu,pred rotou,ešte jedna závora,zhruba v úrovni "fínskych domkov"cez deň bola hore a v noci bola dole spustená a tvorila začiatok areálu roty,hlavné stanovisko strážneho u roty....
historický unikát.Je pravda že sa to časom menilo,asi podľa nálady alebo vlastnej úpravy veliteľa roty,najmä tá časť vzdialená od budovy,to sa vidí aj na náhodných záberoch dobových fotiek z rôznych rokov.V rokoch 66-68 bola vpredu,pred rotou,ešte jedna závora,zhruba v úrovni "fínskych domkov"cez deň bola hore a v noci bola dole spustená a tvorila začiatok areálu roty,hlavné stanovisko strážneho u roty....
Závora Ippen
Zdravím,
výše uvedené bych trošku poopravil. Vlastní závora Ippen se před celnicí nedochovala. Byla odstraněna spolu s pravou ochrannou zídkou nejspíše již v roce 1938. Zachovala se levá zídka u níž stál do konce 80.let původní zámkový stojan závory Ippen i když poněkud upravený. Úprava spočívala v odříznutí šikmých profilů pro správné dosednutí břevna a přes otvor pro západku zámku byla protažena trubka. Stojan vzal za své při instalaci nové závory v 90.letech. Naprostým unikátem je ta masivní "zeď" na druhé straně cesty. Jedná se o prodlužující třířadou kolejnicovou uzávěru. Ještě kolem roku 1963 byla uzávěra v původní podobě. Pak byly mezery mezi kolejnicemi v první a třetí řadě vyzděny a celý vnitřek byl zasypán. Prostřední řada kolejnic je tak schována uvnitř "zídky". Kolejnicových uzávěr ve zcela kompletním stavu se dodnes taktéž moc nedochovalo a takto dlouhá je vskutku zcela unikátní. Do dnešního dne se dochovalo celkem 8ks originálních závor Ippen, ale jen tu Mlackou lze shlédnout na původním místě. Ostatní se nachází v různých muzejních expozicích.
výše uvedené bych trošku poopravil. Vlastní závora Ippen se před celnicí nedochovala. Byla odstraněna spolu s pravou ochrannou zídkou nejspíše již v roce 1938. Zachovala se levá zídka u níž stál do konce 80.let původní zámkový stojan závory Ippen i když poněkud upravený. Úprava spočívala v odříznutí šikmých profilů pro správné dosednutí břevna a přes otvor pro západku zámku byla protažena trubka. Stojan vzal za své při instalaci nové závory v 90.letech. Naprostým unikátem je ta masivní "zeď" na druhé straně cesty. Jedná se o prodlužující třířadou kolejnicovou uzávěru. Ještě kolem roku 1963 byla uzávěra v původní podobě. Pak byly mezery mezi kolejnicemi v první a třetí řadě vyzděny a celý vnitřek byl zasypán. Prostřední řada kolejnic je tak schována uvnitř "zídky". Kolejnicových uzávěr ve zcela kompletním stavu se dodnes taktéž moc nedochovalo a takto dlouhá je vskutku zcela unikátní. Do dnešního dne se dochovalo celkem 8ks originálních závor Ippen, ale jen tu Mlackou lze shlédnout na původním místě. Ostatní se nachází v různých muzejních expozicích.