Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (122)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Matůš) z celkových 13

Foto 1
Podzim roku 1984 v Zadním Chodově - moje první vycházka...
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4

Autor: J.Matůš | Pořízeno: 1984 | Foto: 4 fotky

Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13

Autor: M.Pavlásek | Pořízeno: 1984 | Foto: 9 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Mongolsko-
jura | email | 6.8.2014 02:36 | id 77845 | nahlásit
Na fotce č.4 v pravo dole ta slkeněná krabice je kuchyně
podzim 82-84
Luboš Ježek | email | 1.4.2014 12:40 | id 72942 | nahlásit
včera 31.března 2014 jsem se po zhruba 32 letech podíval do Zadního Chodova kam nás v noci 3 října 1982 přivezli co by bažanty PS. není tam vůbec nic , jen oplocený pozemek , vše je zbourané :-( ale Mexiko stále stojí :-) :-) to je věčné . . . tak zdravím všechny co zde sloužili no jinak ještě po Béčku není také už ano stopa , jen památník M.Kukli tam stále je a dokonce svíčky a je vidět , že se o ten pomník někdo stará . . .
 
Re: podzim 82-84
ondrej ostrihon | 6.4.2014 23:19 | id 73140 | nahlásit
narukoval som na jar 84 a rovno k bobanom ak sa nemylim bola to 3 rota 4 cata vd my bol franto priezvisko som uz zabudol ale hraval stolny tenis a vc my bol peter kovac a klasik palo daubner bol vd 2 druzstva a ak sa nemylim este bol vd jirko knespl ktory snami zbieral kondicku stale bezal popredu a z rocnika si pametam mena palo darakev kukucka jozko strecka martin kalvoda peter turna stuchlik ktory bol odveleny na letisko ruzin dalsie mena my vypadli uz je to 30 rokov ale major kmetik my nevypadne ako nas vytal vy ste v 4 cate u bobanov a skoncite vzorny to si pametajte
 
Re: Re: podzim 82-84
kalvoda martin | 9.12.2014 20:22 | id 82120 | nahlásit
do p***le,to mám šok zdareček ondrej vítej marně jsem pátral po někom kdo zanechal nějakou stopu na těchto stránkách ale marně až úplnou náhodou jsem našel tvůj odkaz,po péešče jsem prošel dvě roty a jména se mi bud pletou nebo mám mix ale ty teda máš pamatováka žena mi hned musela najít fotku společnou při ukončení kde jsem tě bezpečně poznal trochu se tam kryješ za čepicu vedle Turni,velitelem ti byl asi Čermák já jsem měl Daubnera a ten mě po tom co jsem nechtěl být jeho oblíbencem dával zabrat ze slovy kalvoda já zvás urobím chlapa,fuj a Kmetik no to byla kapitola na román,mám takovej dojem že jsi měl období kdy tě tlačily kanady nebo co jestli se nepletu,jinak jsem rád že jsi tu byl a připomenuj jsi mi tak čas mládí,srandy,útrap hladu a rozcviček
 
Re: Re: Re: podzim 82-84
ondrej | 26.2.2015 18:40 | id 86859 | nahlásit
Martin ahoj som rad ze si sa ozval je to dlha doba co sme sa opili ak sa tomu da povedat opili v Mexiku po ukonceni peesky ked po nas museli poslat V3S. S ka nadamy mas pravdu tlacili mrchy z CHodovej zo strelieb som siel na boso. Spomenul si Peta Turnu ten bol niekolko rokov do zadu u mna riadne sme pospomynali Vecinov na to dobre.S tebov si pametam uzatvaracku na strelnicu smola ze tam prisla pojazdna predajna a my sme mali peniaze co nam viac bolo treba . Od basy nas zachranil Kmetik ale nas to stalo 10 dni v kuchyni.
Smejem sa aj po tolkych rokoch co sa tam dialo ked nas museli vymenit a odviest .Martin som rad ze som mohol pripomenut nieco co je v zabudnuti uz 30 rokov
 
Re: podzim 82-84
Cyril Urbánek | email | 14.2.2016 19:17 | id 101469 | nahlásit
Já jsem narukoval na jaře 1984. V pátek 12.2.2016 jsem se při cestě do Mariánek zastavil podívat v Zadním Chodově. Obraz se mi naskytl, jak píšeš. Nic, jenom zbytek trafačky a kolem plot. Zajel jsem nahoru, jak jsme běhávali 3 km (většinou každý den, někdy 2x ), Na "Béčko", jsem si za nic na světě nemohl vzpomenout, ale nějaké vzpomínky zůstaly. Byl jsem na 2 rotě, tenkrát přezdívaní "Vidláci". Byla to pakárna a někteří záklaďáci byli zelenější, než lampasáci. Čet. Vomáčka byl jeden z nich. Byl to náš suprák, ale většího d***la a z**da jsem za celou vojnu nepotkal. Byl z Českého Brodu tak jestli jej někdo znáte, můžete toho č***ka ode mě pozdravovat.
 
Re: Re: podzim 82-84
Julo | 15.2.2016 22:13 | id 101535 | nahlásit
Mne bol Vomáčka mazák a bol myslím v prvej alebo v druhej čate. Ja som bol v tretej, moc som s ním do styku neprišiel ale videl som, čo dokazuje. Pod Tvoj názor sa podpíšem.
přání
jiří loza lojza | email | 21.12.2013 13:14 | id 67955 | nahlásit
zdravím všechny co v Záchodově sloužili a všem přeji
krásné vánoce a štastný Nový rok 2014. Lojza
Zadní Chodov 1984
Milan | 10.4.2012 11:18 | id 44669 | nahlásit
Dnešní vojáci jezdí na výcvik do zahraničí .V rámci úspor by jim stačil půlroční výcvik v Zadním Chodově, v tak zvaném Mongolsku. Některým by spadlo sebevědomí do kalhot. Ty co zažilyl Zadní Chodov ví očem píšu.
 
Re: Zadní Chodov 1984
Přemek | email | 22.8.2012 14:26 | id 49111 | nahlásit
Ahoj Milane,
brouzdám po netu a koukám na naši společnou fotku. Konečně jsem našel kamaráda z vojny.
Byli jsme spolu na pokoji, ty, já, Mirek Valháns.
Jak se daří??? Přemek
 
Re: Re: Zadní Chodov 1984
Vlado Korch | email | 23.8.2012 17:53 | id 49158 | nahlásit
Sakra chlapi, ja sa v tom neviem "volajako" zorientovať, bol som tam tiež na 3. rote od 10.4.1984 ale si už neviem spomenúť ktorá čata (asi 3.?) a družstvo, velil nám slob. Liben(ň)ský a prezývali ho "Tokio", stále sa česal čo si spomínam. Tak mi prosím pomôžte! Ja mám fotky v sekcii dobové foto Debrník 1984-1986.
 
Re: Re: Re: Zadní Chodov 1984
havlasek zdenek | email | 2.6.2015 21:35 | id 90805 | nahlásit
cau vlado,tak se mne zda,ze jsem nasel prvniho spolubojovnika z naseho druzstva .jmeno si pamatuji,ale podobu uz ne ja jsem spal vedle vas v te male cimre s rudou bazalem,petrem batelkou no a to dalsi jmeno to uz nevim je to uz taky nejakej patek.jsem rad za aspon jednoho kamarada.my se sekavame na 7 znojemske rote devet mlynu.zdravim te a ahoj
 
Re: Re: Re: Re: Zadní Chodov 1984
Vlado Korch | email | 3.6.2015 11:51 | id 90822 | nahlásit
Ahoj Zdenku! Moje srdiečko až poskočilo keď som si toto prečítal. Konečne sa niekto ozval čo so mnou spolupretrpel to "mongolsko". Teraz je nám už fajn keď od vtedy ubehlo toľko rokov. Inak podobu si vybavíš možno keď sa pozrieš na "Debrník 1984" sú tam fotky, tam som odišiel s PŠ a bol som tam až do konca vojny. Dnešná moja podoba tomu už vôbec ale vôbec nezodpovedá. Na tie mená ktoré si spomenul sa pamätám, tváre už pomenej ale nebol tam aj Jiří Klouda? Alebo sa mi to pletie z niečoho iného? Nemáš náhodou z tej doby nejaké foto? S prísahy a pod. Mohol by si mi dať aj na môj mail. Som ozaj rád, že si sa ozval. Ahoj.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Zadní Chodov 1984
havlasek zdenek | email | 4.6.2015 22:07 | id 90909 | nahlásit
cauky vlado ,tak jsem se podival na vasi rotu a ani jsem si nemusel cist tvuj komentar a hned jsem te poznal az mne zamrazilo po tele jakobych se posunul 31 roku zpet . no ted uz na tu dobu vzpominam rad ,ale kdyz tam clovek byl tak nic moc staci si vybavit sluzbu v kuchyni,nebo jizdu autobusem na cvicak v masce a drzet se v predu kamarada za opasek no parada a pak te na rote dusil ten po slovensky ....t novota.jo s tim jirkem kloudou mas asi pravdu spal tam.fotky mam z ps jenom s rodinou.vlado maj sa a dovi
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Zadní Chodov 1984
Ivoš Sroka | email | 2.1.2022 18:50 | id 161245 | nahlásit
Ahoj Vlado. Už po několikáté se ti snažím napsat na ten tvůj e-mail, ale ne a ne to odejít. Nemáš jiný? Nebo pošli tel.číslo. Dík.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Zadní Chodov 1984
Ivoš Sroka | email | 30.7.2018 08:33 | id 130686 | nahlásit
Zdravím spolubojovníky Korcha a Havláska. Jsem rád že jsem na někoho narazil. I když je to doba. Jaro 84 a byla to 1 rota, 1 četa a já byl na 1 družstvu, vy asi podle Libenskýho ve 3 družstvu. Mě velel Ivoš Rýdl. Zkuste se nějak ozvat. Dík.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Zadní Chodov 1984
Vlado Korch | email | 30.7.2018 16:54 | id 130692 | nahlásit
No ahoj Ivoši! Tak jak vidím sa nám ta rota dáva pomaly ale isto znovu dohromady po toľkých rokoch. Teda sme už 3! Inak skús pozrieť 3. rotu PS Debrník 84 tam mám aj nejaké foto (aj novšie). Ahoj.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Zadní Chodov 1984
Ivan Kopas | email | 3.3.2024 19:04 | id 177344 | nahlásit
Tiež som tu slúżil na PŠ u BZK od jari 1984. Meno môjho veliteľa roty si už nepamätám, ale viem že ho prezývali Candát, ako správneho rybára. Tiež si pamätám veliteľa Vidláka, tuším mal hodnosť majora a volal sa Rusín. Na rote sme mali vojaka Vidláka, bola prča keď sa mjr. Rusínovi predstavil v telefóne, tu dozorný roty voj.Vidlák, do 20.tich sekúnd bol na našej rote.
 
Re: Zadní Chodov 1984
Ivan Cechotovsky | email | 25.6.2013 21:31 | id 62206 | nahlásit
nazdar Milane ,nahodou som ta tu nasiel,ani som nevedel ze si tu,ja sombol vChodovke a stretli sme sa az naZdarku,zivot je nahoda Cechotak.
 
Re: Zadní Chodov 1984
jordák pete | email | 5.9.2013 21:56 | id 64162 | nahlásit
vím o čem píše,podzim 83-85
Taky jsem si tam něco prožl
Franta | email | 10.4.2012 10:36 | id 44668 | nahlásit
Zdravím všechny absolventy školy.Já jsem tam nastoupil na jaře 1977 na 6 měsíců.Byla dobrá zabíračka na fizickou kondci a na to vzpomínám normálně.Na buzeraci která tam byla už tak nevspomínám.Byla vedená halavně od valitelů držstev a jednoho ze Šumperka bych ještě dnes rád potkal. Všechno se přežilo a po nástupu na 1 .Rps Trojmezí se situace změnila k lepšímu.Tam se už o žádné buzeraci hovořid nedá.
smutne oznameni
garryprokop | email | 8.3.2012 16:51 | id 43435 | nahlásit
po dlouhe nemoci zemrel J.Matus
 
Re: smutne oznameni
Roman Machaj | 14.3.2012 18:06 | id 43689 | nahlásit
To je naozaj smutné oznámenie! Mladý chlap...Škoda,že už nepopíšeme a nezaspomíname! Bol totiž jediný, kto si spomenul a pamätal...Ale je tu s nami, na foto a v textoch...Ahoj Jardo!
 
Re: smutne oznameni
Matůš Jaroslav - otec Jardy | email | 16.3.2012 12:20 | id 43737 | nahlásit
První čtyři fotografie jsem fotil já, když se konala přísaha v Chodové Plané, kde jsme byli celá rodina. Jarda mě moc chybí, byl to výborný syn. Vzpomíná otec Jaroslav.
BZK
Vlast Rybář | 20.12.2011 21:26 | id 39411 | nahlásit
zdravím všechy který sloužili podzim 83.Na rotě BZK rtný Žurek
 
R BZK
Robo Prilecky | email | 20.2.2018 21:21 | id 126567 | nahlásit
Sluzil som tiez vcate rotneho Zurka velitel druzstva bol Radek Holan spravny chlap
 
R BZK
Robo Prilecky | email | 20.2.2018 21:21 | id 126568 | nahlásit
Sluzil som tiez vcate rotneho Zurka velitel druzstva bol Radek Holan spravny chlap
 
R BZK
Robo Prilecky | email | 20.2.2018 21:21 | id 126569 | nahlásit
Sluzil som tiez vcate rotneho Zurka velitel druzstva bol Radek Holan spravny chlap
Zadný Chodov jar 1984
Arpád Kovács | email | 10.8.2011 20:42 | id 34837 | nahlásit
Slúžil som na 2. rote u " Vidláka ". ZVP bol kpt, Kožuch.Prežil som, ale nespomínam v zlom.
 
Re: Zadný Chodov podzim 1984
Zdeněk | email | 24.9.2013 19:17 | id 64771 | nahlásit
zdravím, taky jsem byl u "vidláka" je trochu později, na podzim 1984
 
Re: Zadný Chodov jar 1984
jiří loza lojza | email | 9.10.2013 13:51 | id 65185 | nahlásit
zdravím všechny co tu pš ku v Zadním Chodově vydrželi. Byl jsem taky na rotě u Vidláka tuším že to byl major Rusín a taky ZVP naše maminka Kožuch. Opravdu tam byl záhul že se člověk prakticky nezastavil celou tu dobu. Pamatuji všude vyryté nápisy např. za42 z Pš. Počítal se každej den,jen už at to skončí. Zlatě bylo na na čáře. Arpáde tebe pamatuju byl jsi tam se mnou,tuším že jsi byl v družstvu kulometčík díky tvé velké postavě,párkrát jsem ti dělal pomocníka. velitel čety čet Pušic vd Žížka, Strejc a Blaho. Vzpomínám v dobrým,ale tam už bych se dobrovolně nevrátil. Tam by měla cvičit naše nynější armáda,pár by jich odpadlo,to mi spousta kluků co tu sloužili potvrdí. a na závěr pamětná věta ZVP Kožucha: Vojáci já jsem npor Kožuch ZVP,já jsem něco jako vaše maminka,ale já vám nebudu zašívat knoflíky to se musíte naučit dělat sami. Mějte se všichni čau Lojza
 
Re: Re: Zadný Chodov jar 1984
Jozef Jakubík | email | 9.10.2013 17:11 | id 65202 | nahlásit
Zdravím všetkých absolventov PŠ Zadní Chodov. Ja som tam bol na podzim 1980. Rusín bol VR ako kapitán, Kožuch začínal po škole ako poručík. Mal som tu česť byť v čate poručíka Kožucha, vtedy sa začínala jeho nová kariera dôstojníka po škole v Holešove, chcel mať špičkovú 1.čatu a tvrdo sa snažil a my sme si to pekne odmakali, všade behom, pred obedom ako predjedlo šplh na lano, niektorí padali od vysílenia. Behanie okolo budov rot to bola špecialita pred večeru od veliteľov družstiev. Pekne sme si driemali na PVS pri samoštúdiu a zrazu bol povel opasky a čiapky odložiť a išlo sa behať...
Bol som rád, že som tam bol na jeseň, keď sa kratil deň a v zime bola tma už okolo 16 -17 hodine.
Mám pekné spomienky, na zlé sa pomaly zabudlo a bola to poriadna škola v živote, a práve v tomto čase je to 33 rokov čo sme zažívali vojenský režim v PŠ Zadní Chodov ročník 10/1980.
 
Re: Re: Re: Zadný Chodov jar 1984
Petr z Rokycan | email | 1.8.2019 21:26 | id 139771 | nahlásit
Ahoj kluci. Přivedla mě sem náhoda 35 let poté co jsem narukoval a zírám. Vidlák byl mjr. Rusín - velitel roty. Npr Kožuch byl politruk. Ten mladý ambiciózní poručík byl ze Slovenska ale na příjmení si nevzpomenu. Ale vidím ho jak včera. Hubený, brejličky, řídký knírek.
Je to 35let a vzpomínám jak Arpád Kovácz chtěl zpívat "Slovenské mamičky". Pak se mě vybavuje Ján Šlesiarik a Janko Hlaváč. A vojín Folbr, nezapomenutelný.... olejovky v tomatě na záchodě.
 
Re: Re: Zadný Chodov jar 1984
Arpád Kovács | email | 24.5.2015 12:35 | id 90509 | nahlásit
Ahoj Jirko, boli to ťažké ale krásne časy.Boli sme mladí a inak sme to vnímali. Čo by som dal za tých 19-20rokov, čo som vtedy mal. Ak by si vedel o nejakej stretávke, daj vedieť. Ja sa tam chystám na výročie voj. Kuklu, každoročne tam partia bývalých PS-ákov organizuje pietnu spomienku. Nájdeš ich aj na FB, keď si zadáš meno Viktor Osička alebo Ladislav Nekvapil. Akcie robia aj pri iných pomníkoch padlých na čáre. patrí im za to naše obrovské poďakovanie.
Neprejdú.
 
Re: Zadný Chodov jar 1984
Ivan Kopas | email | 8.7.2022 00:43 | id 165690 | nahlásit
Slúžil som o rotu nižšie u Candáta.🤣
83-85
fr.cermak | email | 18.6.2011 03:03 | id 32616 | nahlásit
Zadni Chodov hrali jsme tam pinčes za RH Plana Honza Jiříček Jirka Novotny Kamil Kaas Jarda Zámečnik Pepa Rakosnik Jirka Švub Petr Kovacs Pepa Špulka atd roky 83-85 kluci ozvěte se zavzpomínáme
 
Re: 83-85
garry prokop | email | 25.11.2011 11:59 | id 38364 | nahlásit
na Zamecnika si pamatuju hrozne mu smrdely nohy a na tebe jen trochu nevis co je s Fucikem ten tam na mne asi udelal nejvetsi dojem
 
Re: Re: 83-85
Roman Machaj | 5.3.2012 18:18 | id 43279 | nahlásit
Nazdar Garry!...aj ked sa priznam,ze si na Teba moc nevzpominam,sorry,ale priezvisko urcite ano,ale mena,ako Jardo Zamernik, spolu sme rukovali a myslim,ze dokonca v jednom druzstve sme boli,a s tymi nohami,neviem ci aj na jednej cimre dokonca nebyvali...:-)))!?A Libor Fucik,mas pravdu,bol super chalan a kamarad aj ked "špagat"!!!Nemam o nom ziadne spravy,aj ked sme sa s Liborom raz stretli tak rok po vojne...!?a par krat si volali.Dnes nemam vobec ziadny kontakt z nikym... Tak ak Ti to trocha pomohlo a doplnilo udaje,tak som rad.A ak ches,tak napis,rad pokecam. Nazdar
 
Re: Re: Re: 83-85
viktor strejc | 18.9.2014 14:15 | id 79204 | nahlásit
Ahoj Machajko,náhodou jsem narazil na tyto stránky a ty jsi jediný,kdo se mnou byl přímo v četě.Jsem v kontaktu s Markem Žižkou,jinak o nikom žádné zprávy a ani kontakt nemám.Najdi si mě na facebooku a pokecáme,ahoj.
 
Re: Re: Re: Re: 83-85
Dušan Kovač | email | 11.11.2014 17:11 | id 81029 | nahlásit
Ahoj vsetci ,kto tam nebol nepochopí,vd.marek žižka jeho brat v.strejc vč.vlado pušic vr.kožuch.Jar 84.a k tomu čat.Vomáčka.Zostava zo zleho sna ,rad spominam. NO PASARAN.
 
Re: Re: Re: Re: Re: 83-85
Viktor strejc | email | 31.1.2015 14:59 | id 85034 | nahlásit
Zdravím a vzpomínám uz jen v dobrém, holt jsme to museli každy nějak přežít. Cas otupi hrany a člověk vzpomíná jen na to dobre. Byla i sranda a dobří kamarádi.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: 83-85
Petr STRATIL | email | 20.12.2014 23:43 | id 82673 | nahlásit
pro Viktor STREJC
Sloužil jsem pod tebou v družstvu v roce od podzimu 1984. Byl jsem s tebou i na světnici. Pamatuji si z té doby všechno. I to jak jsem ostříhal čet. Blaha tak, že ho málem nepustili na dovolenou.
Podařilo se mi z PŠ odejít už v lednu 2015. No a vážně jsem tehdy zůstal u PS. Dnes již sloužím 29tý rok na DI-DN Brno. Tak se někdy ozvi.
 
Re: Re: Re: Re: Re: 83-85
Ľubomír Blaho | email | 2.3.2021 14:59 | id 154331 | nahlásit
Tak na ten Tvoj holičský pokus si dodnes pamätám. Vtedy mi do smiechu moc nebolo, Kmetík ma chcel zavrieť za zosmiešnenie PS. Pozdravujem všetkých.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: 83-85
Roman Machaj | 16.2.2015 13:21 | id 86307 | nahlásit
..no nazdar Viktore!!..super,ze si sa ozval!!..ale pisal som ti na facebook,ale zatial ziadna reakcia!!..myslel som,ze tam chodis častejsie!?:-)..neva,mas tam na mna kontakt,tak ak budes mat chut,daj vediet!!
 
Re: Re: Re: 83-85
Ilja Ehrenberger | email | 26.2.2015 15:55 | id 86852 | nahlásit
Končit! Pozor! Vy volové soudruzi NAZDAR!!! Tady četař v záloze ILJA EHRENBERGER :-)) Ozvěte se někdo na můj mail ehrenberger@eurocity.cz nebo volejte 731618338. Náhodou jsem našel tento web:-) Roman Machaj se mi ozval asi před rokem, musím se u něj stavit na Slovensku až tam někdy pojedu. Zdravím Viktora Strejce, Marka Žižku, už jsem ta všechna ostatní jména zapomněl. Velitel našeho družstva byl takovej namachrovanej blonďák co hrál pinčes, ale už nevím jeho jméno. Kovácz byl velitel čety. Byla to fakt p***l. Pak jsem sloužil na praporu v Krásné u Aše, chytil jsem narušitele :-(((( síla, ještě teď se mi třesou kolena :-))) Ahoooj kluci pište, volejte!!!
 
Re: Re: Re: Re: 82-84
Miroslav Müller | email | 23.10.2023 20:49 | id 174854 | nahlásit
Ahoj Iljo, tady četař v záloze Míra Müller. Také jsem sloužil v Mongolsku v letech 82-84. Velitele čety mi dělal rtm. Moštěk, velitele roty Olda Pavlíček a náčelníka štábu největší chobot na brigádě kpt. Kmetík. Dodnes rád vzpomenu na Tvé balíky z domova. Jsem rád, že jsem objevil tento e-mail a zavzpomínal na ,,zlaté časy v Mongolsku,,.
 
Re: Re: 83-85
viktor strejc | 18.9.2014 14:19 | id 79205 | nahlásit
ten smrad mám v nose dodnes nebo spíš naleptanou sliznici,ale byl to hodný kluk,ale přesto se musel přestěhovat do druhého pokoje,nedalo se to vydržet....
 
Re: Re: Re: 83-85
viktor strejc | 18.9.2014 14:21 | id 79206 | nahlásit
samozřejmě byl tento komentář myšlen a adresován odkazu Prokopa a Zámečníkovým ultra smradlavým nohám....
 
Re: Re: 83-85
šumavští psi | 23.5.2015 18:40 | id 90494 | nahlásit
čatár Rohlíček dvoumetrový špagi - magor,Jarda Zámečník pěkně zpíval Kristýnku,čahoun Mikš,Krátký,Kočí,Zahradníček,Kováč,ppor Straka,kpt Pavlíček jo zub času a stále vryto do paměti
 
Re: 83-85
Roman Machaj | 5.3.2012 18:04 | id 43278 | nahlásit
Nazdar Franto!Je to uplna nahoda,ze som sa dostal na tieto stranky a Ty si snad jediny,koho tu poznam z"nasich"čias....Neviem či si spomenies a ci sa este po tak dlhej dobe ozves...!?Bol si moj velitel druzstva,ked si bol frajter...a Pedro Kovac nam bol velitelom.A Tvoji "kolegovia"Jirko Knespl a nezabudnutelny Palo Daubner!!!Ja som potom nejaky cas robil VD,ale som potom prebral staršinu po Jirkovi Vachovi....A tam bol az dokonca.Je fajn,ze sa tu da takto pospominat...Ale bol som aj na foto albume,len asi neskoro a uz som sa tam nestihol dostat,hoci som si to roky sluboval,ze si spravim vylet na tie miesta...ale uz bohuzial z toho nic neexistuje...Ale tie stare foto a aj tie novsie,ma presne vratili do tej epochy a cias...,Boze,ved uz je to"30"rokov!!!Je to uz ozaj strasne davno,ale tie roky sa nedaju zabudnut,a mam z nich este hodne v pamati...Len skoda,ze tu je malo "z nasich"....Tak mily Franto,ak sa Ti podari a budes mat cas a chut,napis,rad pokecam a zavzpominam!!!To iste plati aj kazdemu,kto ma co napisat z rocnika:83 - 85!! Hodne zdaru.
 
Re: Re: 83-85
Jirka Kubina | email | 17.2.2015 23:00 | id 86392 | nahlásit
Ahoj bývalí spolubojovníci-podzim 83.
Náhodou jsem zabrousil na tyto stránky a čtu, že jsme byli na stejné rotě. Můj VD byl Pavel Dolejš a další byli Kmoníček a Bossani (nevím jestli ho píšu správně). Na večerní "toutě" nás četli dohromady Kasarda-Kubina-Manžel a na pokoji byl s námi ještě Mirek Žanda. Výkoňákova pravidelná hláška: "Máte tam mrdnik a už tam chybí jen h***o a vložka. Nebo už vzpomínaný Libor Fučík: "Mluv nebo ser písmena", a taky nezapomenutelné pravidelné připomínání padlého Kukly dalším špagátem Pavlem Pokludou zvaným "Papo". Celá PŠ byla zajímavější díky "žloutence", kterou přivezl vojak CUP. Za celý půl rok jsme se nedostali ven mimo výjezdy na letiště nebo na Doupov. Nebo na první stříhání, když k nám nemohly přijet učenky a já šel jako první (a i poslední) pod ruku Ehrenbergerovi (prý, že umí stříhat) a výsledek byl jak prašivina.S odstupem času na to špatné zapomínám a dnes už vzpomínám jen na veselé zážitky nebo na ty férové VD a ostatní fajn kluky. Všichni "záchoďáci" mějte se fajn.
 
Re: Re: Re: 83-85
Ilja Ehrenberger | email | 26.2.2015 16:18 | id 86854 | nahlásit
No nazdar:-)) Já jsem Tě fakt střihal? Já si pamatuju jen na Ďurča, toho jsem určitě střihal:-) A taky si pamatuju, že jsem jel jako jediný z karantény na opušťák :-) Taky si jasně vybavuju ty úklidy mazlákem :-) jak jsme jezdili po chodbě jako na sjezdovce. Byla to sranda :-))
 
Re: 83-85
kalvoda martin | 9.12.2014 20:34 | id 82122 | nahlásit
nejsi náhodou toutin s 3 roty tušim že Sokolova?
 
Re: 83-85
kalvoda martin | 9.12.2014 20:36 | id 82123 | nahlásit
nejsi náhodou toutin s 3 roty a tušim že jsi bydlel v Sokolově
79-81
JIRKA RUZICKA | email | 30.5.2011 01:05 | id 31790 | nahlásit
Jak píše Míla Pátek npr.Trávníček,za mě už dělal velitele plánské brigády,prý udělal politickou školu v Rusku,jestli to není jen shoda jmen,ale pochybuju, většího vypatlance jsem nezažil,když mi rozšlapal vyřezávaný věci,ale pak dostal zadoučinění, když musel stát 2 hodiny v haptáku u gen.Šádka
 
Re: 79-81
Emil | 18.6.2011 11:33 | id 32622 | nahlásit
Keď Laďa Trávníček robil veliteľa brigády v Planej tak Šadek už nebol veliteľov HS PS OŠH takže tu niečo nehraje.
 
Re: Re: 79-81
Stanislav | 20.6.2012 14:52 | id 46955 | nahlásit
Nehraje zde více věcí, nebyl absolventem ruské politické školy.
 
Re: Re: Re: 79-81
Vincenc Kaštyl | email | 19.7.2017 02:40 | id 119341 | nahlásit
Měl vysokou v Holešově
 
Re: 79-81
JIRKA | email | 23.3.2013 23:20 | id 58628 | nahlásit
ZAPADA SLUNICKO ZA ZACHODOVSKOU HORU,DALSI DEN V p***lI DIKY PANU BOHU.DALSI DEN V p***lI NA DALSI CEKAME,SNAD SE TE CIVILE SNAD SE TE DOCKAME.To je pro ty mladší zobáky,kteří o naší hymně už nic nevěděly a kterou jsme musely každý večer před spaním recitovat s LÁSKOU suprákům na RTZ
 
Re: 79-81
JIRKA | email | 23.3.2013 23:51 | id 58632 | nahlásit
PRO NASE BRATRY SLOVAKY,CHYTRAKY A MUDRLANTY TAK V LETECH 1979-81 BYL PLK.ING.VLADISLAV TRAVNICEK VELITEL PLANSKE BRIGADY A KDYZ TAM CIKAN KTERY CHTEL ZBEHNOUT Z TACHOVA OD BIGOSU A SPLETL SI VYCVIKOVOU SIGNALKUNA BÉČKU S RAJCHEM,POSTRELIL VOJAKA KUKLU,TAK HO SVOBODNIK PLISEK SEJMUL,ATEN U NAS NA OSETROVNE DODYCHAL.VOJAK KUKLA BYL TRANSPORTOVAN DO PLZNE A POSLEZE DO PRAHY,KDE ZEMREL.ZA TO DOSTAL SVOB.PLISEK VYZNAMENANI ZA STATECNOST A JEL SI PRO NEHO DO PRAHY K SADKOVI KAM HO MUSEL DOPROVAZET TRAVNICEK.NO A KDYZ K NEMU DORAZILI,TAK NADUPALI TRAVNICEK PODAL HLASENI A TED CITUJI.-SADEK MI REKL MIRKU POHOV A POJD SI SEDNOUT ,OPTAL SE JESTLI CHCI KAFE ,JAZE JO ,TAK DO DIKTAFONU-BLANICKO DVE KAVY,PAK OTEVREL BAR,TAM SAME FAJNE PITI JA MU RIKAM ZE JA OBYCEJNEJ RUM,NENI PROBLEM,SAHL HLOUB A UZ NALIVAL RUM,PAK JSME DEBATOVALI,JA KOURIL A POPIJELI JSME RUM,NO A TOTRVALO SNAD DVE HODINY A ON HO NECHAL STAT CELOU DOBU V POZORU.-KONEC CITATU,A JESTLY MEL POLITICKOU SKOLU JA TAM S NIM NEBYL ALE TAKTO NAM TO BYLO RECENO ZE NA TU FUNKCI CO VYKONAVYL JIMUSEL MIT,JDE O HOV-O ALE JAK PAR MUDRLANTU SE ZAMYSLI NAD TAKOVOU BLBOSTI JESTLI JO-NEBO NE,JESLI.MA NEBO NEMA JE VYDET ZE JE TO STALE VE VAS SOUDRUZI-DOBRE VAS VYCHOVALI-MÍRU ZDAR
 
Re: Re: 79-81
Vlado | 24.3.2013 09:24 | id 58648 | nahlásit
Je tu niekoľko nepresnosti. Trávníček bol JUDr. a Ladislav a nie ako píšeš v príspevku. V tom čase nebol ešte ani plukovníkom. Toho dostál, keď ho ustanovili do funkcie veliteľa brigády. V čase, ktorý uvádzaš 79-81 robil náčelníka štábu brigády v Chebu, tak nemohol veliť brigáde v Plánej. Potom robil v Chebu aj veliteľa brigády, odkiaľ potom odišiel veliť do Plánej. Bolo to v roku 1987 alebo 1988.
 
Re: Re: Re: 79-81
jirka | email | 28.3.2013 04:44 | id 58864 | nahlásit
Vlado,možná že máš i pravdu,já se přít nebudu je to už spousta let,kdo by si to všechno pamatoval,že.
 
Re: 79-81
JIRKA RUZICKA | email | 19.4.2013 05:45 | id 59951 | nahlásit
Opravuji -náčelníka štábu brigády
komentář
Jarda | 4.2.2011 17:14 | id 26194 | nahlásit
Mohl by někdo okomentovat fotky č.5,6,7 byl jsem tav vté době ale nic mě to neříká.Dík předem a mohl by se ozvat autor fotek p. Pavlásek Jarda Matůš
Pokus o kontakt
Václav Pěček | email | 30.9.2010 09:14 | id 20714 | nahlásit
Byl jsem v Zadním Chodově v PŠ jako střelec od 12/66 do 6/67 na které rotě ani u které čety si už nevzpomínám, ale pamatuji si jméno velitele čety byl jím por.Gono, velitel družstva des.Pešák a kluci z družstva : Nagypal, Jelen, Kršák, Bartoš, Morštadt /vynikající šachista/, Lustig, Vrážel, Šlapánek, Vaculík, Balejík, Šíma. Pokud někdo s výše jmenovaných zabloudí na tyto stránky ozvěte se. Můj e-mail clpec@seznam.cz nebo mobil 737 710 180
 
Re: Pokus o kontakt: 12/66 - 6/67
Jarda z K (Krkonoš) Koucký | 30.9.2010 15:42 | id 20724 | nahlásit
Vendo,Šíma se dostal na Broumov a na poslední dobové fotce z let 66-68 velí svému družtstvu při návštěvě tehdejšího před.vlády Lenárta a ministr.národní obrany arm.gener.Lomského .
 
Re: Re: Pokus o kontakt: 12/66 - 6/67
Pavel K | 30.9.2010 17:33 | id 20729 | nahlásit
zdravím nerad bych se mýlil ale na posledním fotu je jako vel. družstva později četař V.Pešek který měl tvého bráchu v družstvu a Šíma byl psovod. Při mém setkání s Vencou v červnu po 43 letech tuto fotku přinesl v albumu a mluvili jsme i o jejím vzniku Pavel
 
Re: Re: Re: Pokus o kontakt: 12/66 - 6/67
Jarda Koucký z Vašíčku 72-74 | 30.9.2010 17:57 | id 20730 | nahlásit
Vendo,Pavel zde přihodil další skutečnosti,ale stejně nahlédni na ty dobové fotky,chci věřit ,že ho tam najdeš.Jsou to zatím jediné zveřejněné fotky z tohoto období.
 
Re: Re: Re: Re: Pokus o kontakt: 12/66 - 6/67
Václav Pěček | email | 1.10.2010 10:28 | id 20759 | nahlásit
Jardo,poslal jsem Ti e-mail a foto ze Zadního Chodova, když procházím příspěvky zjišťuji, že se docela dost zajímáš o dění u PS - Ty jsi také sloužil u PS, kdy a kde?Z Tvého příspěvku vyplývá, že brácha sloužil na Broumově ve stejné době jako já v Zadním Chodově a na rotě Prášily- ptám se, nemáš prosím, kontakt na kluky z Prášil z roku 1966 - 1968 /na stránkách roty Prášily je múj příspěvek s některými jmény pod názvem poznámka/. Do sekce tabla jsem poslal tablo roty Prášily z těchto let. Budu rád za každou zprávu.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o kontakt: 12/66 - 6/67
Honza M.12/66-6/67 | email | 5.4.2012 11:26 | id 44394 | nahlásit
Ahoj kolegové,byl jsem v péešce v Z.Chodově ve výše uvedené době,kmenově jsem patřil pod Znojemskou brigádu.Byl jsem ve 4.rotě,které velel mjr.Vacula a politruka dělal mjr.Flám.Velitelem mé 1.čety byl npor.Šubrt,2. velel npor.Křenek,3. npor.Velký,velitele 4.čety vidím před sebou,ale jméno mi vypadlo.Velitelem školy byl mjr.Červený a jeho syn byl s námi v PŠ.Ještě si pamatuji provianťáka kpt.Drahoše,řikali jsme mu Dabač,por.Kločůrka,který velel hudbě,velitelem 1.roty byl kpt.Korienok.V srpnu a začátkem září jsem byl na cvičení na rotě Vašíček.Honza
Zde již nelze dále reagovat
Zadní Chodov všech Mongolů domov!
Janíček Oldřich | email | 5.9.2010 23:00 | id 19978 | nahlásit
Zdar Mongoláci!
PŠ podzim 1983 - jaro 1984.
2 rota některé družstvo? Velitel družstva kaprál Vomáčka zvaný princ Prsoň!Běh na béčko a zpět. Další od vedle seržant Skupa fotbalista o.k kolík.
3.rota byli Bobani kapt. Mertíka myslím.
Běhali jsem s prímkařem říkali mu Mirek Dušín,
nám říkali Rychlé šípi.Studená sprcha v radioaktivní vodě byla nejlepčí a běh kolem uranových dolů paráda.Říkalo se ,že kdo se té vody napije ta k splodí jen kluky, na mě to nezabralo mam jenom baby.Když si vzpomemete někdo, tak doplňte.Zdar
a vzpomínejte!!
 
Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
Vojta | 6.9.2010 15:26 | id 19990 | nahlásit
Já jsem mněl přísahu na podzim 87.Poseděli jsme s rodiči v obci Z.CH.při rybníčku,pak v hospodě mexico a nakonec v hospodě na nádraží v Plané.Pak pěšky z Plané do kasáren,autobus nejel.Běhy kolem uraňáku spojené se žabákama,kačákama a fúrikama byly vopravdu zabiják,nebo na béčko.Pak řízeň a z vodovodu tekla jenom odporná,hnusná voda s pachuti uránu.Myslel jsem,že se pobliju.Kázali nám do ní dávat šumivý celaskon,že se ta pachuť stratí.Ta nadávka mongol byla u PS originálni.Nazdar.
 
Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
Milan Jungvirt | email | 6.9.2010 15:51 | id 19991 | nahlásit
Ahoj Oldo.
Byl jsem v družstvu u Skupy. Jo, samostudium běhu kolem šachet pod dozorem prince Prsoně, nebo šplh na laně v plné polní po nočním BOPO, to se opravdu nedá zapomenout. Vzpomínám si na spolubydlící ? Standu Zavadila, Jihlavce, Hlávku, Javorskýho.... Z vašeho družstva si pamatuji Igora Jančicha....
 
Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
jarda k | 7.9.2010 18:03 | id 20020 | nahlásit
Ahoj já jsem sloužil na Broumově a taky jsme chlastali tu vodu a mám tři kluky .
 
Re: Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
kubo 87/89 | 7.9.2010 21:16 | id 20031 | nahlásit
Čo sa týka tej vody,hovorili nám,že nie je škodlivá.No mohla to byť pravda?Veď keď som sa jej prvykrát napil,tak mi od hnusu skrivilo tvár.Myslel som,že nás chcú otráviť.Strašná pachuť.V momente som písal domov o celaskon.S celaskonom sa už dala lepšie piť.No keď som bol hocikedy smädný,nemal som vždy celaskon po ruke.Musel som sa jej napiť,no s veľkým odporom,inak by som skapal od smädu.Bol som šťastný,keď som sa mohol po pol roku po skončení PŠ napiť plnými dúškami dobrej vody vo výcvikáči v Suchdole n. Lužnicí.Zdravím.
 
Re: Re: Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
Paľo | 7.9.2010 21:28 | id 20032 | nahlásit
Zaujímavé je,že tú vodu používali aj v jedálni na varenie a v jedle a čaji to už tu pachuť nebolo tak cítiť.Asi sa vyvarila.
 
Re: Re: Re: Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
Jirka | 7.9.2010 22:12 | id 20037 | nahlásit
Možná tu vodu s pachuti uranu mají všechny obce v okolí. Není slyšet, že by si stěžovaly na nezdravé účinky této vody.
 
Re: Re: Re: Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
jordák p | email | 28.10.2010 00:36 | id 21577 | nahlásit
ahoj mongole!!! nejsi kuchař palo šimůnek?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
Miloš Moravec | email | 16.12.2012 23:13 | id 53551 | nahlásit
Ahoj, s Paĺem Šimůnkem jsem byl na RTZ, jsem ročník podzim 82-84. Jsem střelec, věčně ve službách na rotě a promítač v kině. Známe se?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
jordák petr | email | 5.9.2013 22:01 | id 64164 | nahlásit
palo šimůnek byl můj mazák
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
luboš | email | 10.8.2011 22:06 | id 34846 | nahlásit
čus byl jsem tam jaro 84 čet Vomáčka svob. Kočí atd je pravda 3.rota bobani ale né mertíka on byl jinak ale uš fekt nevým a po pš jsem odjel na pomezí na osmou rotu tak zdar
 
Re: Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
jordák petr | email | 5.9.2013 22:02 | id 64165 | nahlásit
KMETÍK
 
Re: Re: Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
jirka | email | 1.11.2013 12:24 | id 65945 | nahlásit
KMETIK je na fotce RTZ 79-81
 
Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
Martin Bugner | 22.6.2012 15:56 | id 47017 | nahlásit
Zdar,
sice si nevzpomínám na jména, ale v záchodově jsem sloužil stejně s Tebou.
Byl jsem u bézétkářů.
Pamatuji si na tahání kanónu do kopce z kopce, zima a kluzko...
Na jaře '84 pak rota Černé jezero.
 
Re: Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
Vlasta Rybář | 3.7.2012 19:09 | id 47340 | nahlásit
Čau sice si nespomenu na věčinu jmen, ale pár snad . Roman Janský Hán...... vd.des. Koros .ja tam sloužil podzim83-jaro84 BZK.Velitel čety rt.Žurek.
 
Re: Zadní Chodov všech Mongolů domov!
Cyril Urbánek | email | 15.2.2016 09:46 | id 101494 | nahlásit
Já jsem tam nastoupil na jaře 1984, tedy po tobě. Vomáčka alias "Prsoň" byl v té době četařem, stříhal metr a byl VD 1 družstvo, 2 četa. Byla to největší vagína, co jsem potkal za celý dva roky. A Viktor Strejc, kterýho jméno jsem v některém příspěvku taky zahlídl, patřil k podobným. Namistrovaní p***sové.
to boli casi
jano | 6.6.2010 11:27 | id 16912 | nahlásit
dakto si spomenie na kap. volsika?zobral do ruky cvicny granat hodil a povedal kto ma prehodi ma opustak co ja viem vtedy nikto neuspel
2.rota
Petr | 4.2.2010 23:28 | id 11197 | nahlásit
Také jsem tady byl od října 1984. Jak se nám to tehdy zdálo děsný a k nevydržení a jak by jsme chtěli aby se to vrátilo..... :-(
 
Re: 2.rota
jordák p | email | 28.10.2010 00:49 | id 21579 | nahlásit
ahoj,byl jsem v kuchyni v r.85-85,touta,kožuch,kmetík,vel.čety liška,,....kluci rákosník,braha,vébér atd. ozvi se
PŠ Zadní Chodov
Petr H.-Tulipán | 13.1.2010 21:48 | id 9854 | nahlásit
Na ,,péešce" jsem byl v letech 84-86 jako velitel družstva u bezzákluzových kanónů. Velitel roty byl kapitán Krmela,který ráčkoval a každý den přicházel do práce se zvoláním: ..,,dozorrčí máte tu prrcník,borrdel,hadrry a nasrráno ! " Taky vzpomínám na majora ,,Toutu"...to byl taky pěknej p***k! Byla to pakárna,ale rád na ni vzpomínám. Zdravím všechny kamarády-spolubojovníky a někdy zase ..čágo bélo !!!
 
Re: PŠ Zadní Chodov
Ľubomír Didi | email | 14.1.2010 11:17 | id 9861 | nahlásit
Prosím Ťa prepáč mi moju pamäť,ale pripomeň mi ,kto si .Mne pamäť nejako už vynecháva.Ja som na 1. rotu nastúpil na jeseň 85 a bolo som na 1.čate u por.Potúčka. moj vel.družstva bol des.Pešek.
 
Re: PŠ Zadní Chodov
jordák p | email | 28.10.2010 00:40 | id 21578 | nahlásit
ahoj,majora toutu znám osobně,byl to můj velitel roty 1983-1985
 
Re: PŠ Zadní Chodov
jordák p | email | 28.10.2010 00:52 | id 21580 | nahlásit
tos byl můj mladej!!!!!(v dobrym)
 
Re: PŠ Zadní Chodov
Vincenc Kaštyl | email | 19.7.2017 02:45 | id 119342 | nahlásit
Krmelu zastřelil syn na lovu a toutu(mjr.Horáka) jsem navštěvoval v nemocnici kde také zemřel
1974-76
megyny | 11.10.2009 10:29 | id 6665 | nahlásit
ahojte tak pro všechny co znali zádák zadní chodov v měsíci září byla tato kasárna vymazána z mapy doslova srovnána se zemí musela ustoupit nové stavbě a to prý sluneční elektrárně,takže kdo by sem chystal podívat už tam pš nenajde zdravím všechny
PS
Ľuboš Ďurček | email | 5.10.2009 09:29 | id 6502 | nahlásit
Zdravím absolventov PŠ Zadný chodov !
Keď som tu na jeseň 86 / 3. rota , kpt. Malý /začal slúžiť socialistickej vlasti všimol som si , že lampasáci sú vďaka rádioaktívnej vode - ťažba železnej rudy - takmer komplet plešatý. No a keď mi po vypláchnutí huby miestnou vodou vypadali všetky blomby a kamoši čo sa nestíhali holiť a po dorezaní so žiletkami mali po ksichte nepekné jazvy , povedal som si : Odiaľto rýchlo preč ! Zámerne som si "zabezpečil"veľmi zlé výsledky záverečných skúšok a lampasáci sa zhodli , že nie som vhodný pre výcvik nových kádrov , tak som bol odvelený na Bořák pri Poštornej , Ahoj , BUR
 
Re: PS
petr sulc | email | 2.7.2015 22:29 | id 92054 | nahlásit
Ahoj
Take jsem byl na 3 rote pod kpt.Malym leto 87
bzlo to peklo vcetne te zkur.vody pak jsem
byl do 89 na lipne a v susici kdzy jsem byl v 95
na cviceni v zatci nejaky kluci co tam byli 2 roky
rikali ze rakovina nikoho nemine ale nevim..
kdyby tady byl nekdo leto 87 ozvete se
zdravi depes
hospoda
Martin | 10.7.2009 10:38 | id 4794 | nahlásit
Jo, byl jsem tam minulý týden na polívce. Mají tam
dodnes vystavený pistole a samopaly..
A co Mexiko?
Bruphen | email | 10.7.2009 10:34 | id 4793 | nahlásit
Zdar chlapi, a co hospoda Mexiko? Pamatujete?
ostravak
zbyna | 26.3.2009 17:21 | id 2495 | nahlásit
V Zadním Chodově jsem byl v roce 1989,zaplat pan
buh jen přijmač.Byla to pakarna.
pakárna
V.Černohorský | 7.3.2009 16:29 | id 1992 | nahlásit
V Zadním Chodově jsem byl podzim 81 kapitáni
Strmeň a Kmetík byli na štábu a Kožuch dělal
myslim politruka. Dusič des. Táčik byl se mnou v
četě BZK byl úplně v pohodě a dostával zahulit
jako všichni.Málem jsem tam zůstal taky jako
velitel družstva.Naštěstí mě brigáda nepustila a
do konce vojny jsem byl na Šumavě zaplať pánbůh v
tý pakárně bych nechtěl skončit.Ahoj mějte se.
 
1972
ostravák | 14.3.2009 21:38 | id 2175 | nahlásit
V podustojnické škole jem byl na podzim roku
1972,ano byla to pakárna,ale po absolvování jsme
nebyli takové s****y jako dnešní
profesionálové.Zkoušel nás
hlad,zima,nevyspání,noční
střelby,stráže,rajony,buzerace,ale vše jsme
vydrželi.Dobré kamarádství se cenilo i bez peněz.
1974-76
Míla Pátek | email | 7.3.2009 00:03 | id 1978 | nahlásit
V Zadním Chodově jsem byl celé dva roky jako
velitel družstva. Zažil jsem ještě kp. Trávníčka,
potom jsme dostali npr. Skácela jako velitele 2
roty. Moje první družstvo si to užilo. Byl
jsem pako zelený. Jak píšete, kdo to dneska
zažije. Druhý rok to bylo už v pohodě. Začal jsem
myslet svým mozkem. V 75 byla v Praze přehlídka.
PS kluky stáhli z čáry. Dostal jsem četu a tu jsem
učil pořadovou. Kluci z čáry, no to bylo. Ty to
ze začátku měli na háku. Navrch z nás udělali
dunajskou PS . Byli to ale fajn kluci a já jim
záviděl, že slouží na čáře, kde jsem chtěl být
psovodem. Je pravda , že jsem měl super
fizičku. Každé ráno na pokyn z amplionu:,,Velitelé
ranního cvičení, proveďte s jednotkou závěrečný
běh na 1 km na čas" to snad budu slyšet až
do smrti. Zrychlený přesun ze střelnice v Chodový
Planý. Běh v maskách na ,,Béčko"
atd. A ta pořadová. Na stáži jsem byl na Dubině
a Sv. Kříži. Stal se průšvih. Ráno tam umřel jeden
kluk. Večer byl ještě v pohodě. Zdravím
bývalé PÉESÁKY
dusič
cecek | 14.2.2009 22:53 | id 1405 | nahlásit
byl jsem tam 2měsíce podzim 1980 ale jméno čatár
Tetliarik si pamatuju dodnes to byla soda
 
Re: dusič
Jozef Jakubík | email | 15.2.2009 07:03 | id 1407 | nahlásit
Ahoj cecku ja som tam bol na té rote ako ty. Čatár
Tetliarik bol taký prízemný človek mal taký prísny
pohled, vedel silno kričať, to bola jeho metóda z
pozície veltele čaty. Takých tam bolo viac. Ja som
bol v čate poručíka Kožucha, velitel roty kpt.
Rusín.
 
Re: Re: dusič
J.Pavelka | email | 15.2.2009 12:26 | id 1413 | nahlásit
Taky jsem měl tu možnost v tomto zařízení půl roku
pobývat, konkrétně na jaře v roce 1981. Jména
Kožuch a Rusín mi něco říkají ale už si nevzpomenu
na kterých místech konkrétně byli. Také tvoje
jméno se mi připomělo a myslím že se mi vybavila i
podoba. Z lampasáků ale nezapomenu na kapitána
Kmetíka který chodil kontrolovat vojáky do sprch
jestli jsou dobře umytý. Další jeho oblíbenou
činností byly přepadovky strážných. Hlavně v noci.
 
Re: Re: Re: dusič
J. Pavelka | email | 26.2.2009 22:47 | id 1695 | nahlásit
po dlouhém a usilovném vzpomínání jsem přišel na
to, že velitelem roty v době kdy jsem tam byl já
byl kapitán? nebo major? Strmeň. Pamatuje ho
někdo?
 
Re: Re: Re: Re: dusič
kotera | 27.2.2009 07:49 | id 1700 | nahlásit
Když jsem tam by já (podzim 1976)tak převzal
vel.4.roty Bzk po kpt. Zimáčkovi který odešel na
brigádu do Planý . A byl to jen npor.Strmeň.
 
Re: Re: dusič
Ján Volanský | email | 31.8.2009 00:03 | id 5692 | nahlásit
Na jesen v 80-tom som bol čate rtm. Postla a mne sa zda ze to bol čat. Tetliak. Nás dusil slob. Hrabě
 
Re: Re: dusič
cecek | 16.10.2009 21:45 | id 6837 | nahlásit
popsal jsi ho uplně přesně,když jsem se po 2měs. vrátil do volar tak jsem si připadal jak v pionýrským táboře
 
podzim 1980
Jiří Hrubý | 4.3.2010 09:25 | id 13092 | nahlásit
Píšu Vám jménem svého milého:-) V Zadním Chodově sloužil na podzim 1980-1981 a velice dobře si Vás pamatuje. Vzpomíná též na vojíny Poštolku, Mlčáka, Svěráka...Velitelem čety byl ppor. Bábela. Dobře se pobavil i nad kpt. Kmetíkem a jeho kontralami ve sprchách:-) Byl by rád, kdyby se ozval někdo z této doby, aby mohli společně zavzpomínat..... :-)
 
Re: podzim 1980
Pavel Buchta | email | 4.3.2010 09:47 | id 13094 | nahlásit
Nesloužil jsi náhodou po PŠ ve Valticích na Rajsně, nebo je to jenom soda jmen? Zdravím P
 
Re: Re: podzim 1980
Jiří Hrubý | email | 8.3.2010 11:05 | id 13377 | nahlásit
Jasně, že sloužil. Vzpomínám si.....
 
Re: podzim 1980
vilo kaszmány | email | 15.4.2010 22:59 | id 15008 | nahlásit
ahoj Jirko, prepáč že sa ne teba nespominám, ale ja som bol tiež na podzim v Zadnom Chodove na PŠ u strelcov. Vr bol Eichler, mne bol VD Venca Vlk, štíhlučky z orlických hôr, Sykorčin, hrdina Pražák Miro Plíšek a veliteľ rokty si už nedobre pomínam. So mnou bol na izbe Ivo Šurík z Brna, Štefan Nagy z Košíc, Vlado Maliar z trenčína, Jano balaj z L.M alebo z Ružomberka, Hordoši atď, ostatných si moc nespomeniem. rád by som tiež s niekým pospomínal o PŠ alebo získal ďalšie fotky. Ahoj Vilo zo Slovenska.. PS fotky Zadný Chodov r. 79-81 sú naše fotky čata sa mi zdá na Béčka fotená bol tam aj jeden absík meno si nespomínam
 
Re: Re: podzim 1980
Jan Šáli | email | 29.3.2011 10:36 | id 29454 | nahlásit
Ahoj Vilo,
Zima 1980 - strelec rz.
Vel dr. Juřica - uvrešťaný chalan. V.č. des. Nový
-nešťastník, čo dostal moc dusiť kolegov záklaďákov.
Kamaráti z družstva ,na ktorých si spomínam :
Jardo Kraj z Kladna ,Vlado Šuhaj z Krtíša , Krykorka -meno si nepamätám. Mario Bošjak - klavirista.
Bol som tam...
Jakubík | email | 29.1.2009 11:51 | id 1045 | nahlásit
Bolo to veľmi náročné, prežité jeseň 1980/81, no
táto fyzická a psychická záťaž dnes chýba mnohým
mladým chalanom. S odstupom času na to
spomínam s úsmevom, na zlé sa zabudlo.
 
Re: Bol som tam...
Petr B. | email | 12.2.2009 23:46 | id 1323 | nahlásit
Byl jsem tam-podzim82,četa BzK.Velitel čety
tenkrát tuším desátník Tomek,šíleně namakanej kluk
který nás dusil až jsme blili.Nejlepší bylo že
všechno dělal s náma,navíc kliky jel na jedné ruce
a ještě na nás řval. A desátník Táčik(snad to
nekomolím) to byl taky pěkný dusič.Ale zase na
druhou stranu,kdo tohle dneska zažije?
 
Re: od podzimu 82 na půl roku
Igor Š. | email | 8.11.2010 22:53 | id 21960 | nahlásit
Myslím, že stím namakaným Tomkem jsem spal na pokoji v těch dřevěných barácích,spal jsem nad ním!
Můj rajon byla PVS naproti pokojů.Na střelbách v Plané prostřelil můj parťák při nácviku střelby z ptačkárny 5ml. lem ,pak měl v noze kousek střepiny,pamatujete někdo. po Pš nástup do PS Šejby Ahojte,Igor 63 Frýdek Místek
Byl jsem tam......
staník | 29.1.2009 11:11 | id 1044 | nahlásit
Byl jsem tam na jaře v roce 1989, nevěřil jsem, že
se to dá vydržet.Dril, dril,běh a gorodky.Je ale
na co vzpomínat.
 
Re: Byl jsem tam......
Kratochvíl David | email | 19.12.2009 13:22 | id 8648 | nahlásit
Nazdar byl jsem s tebou v 2 četě.Ty jsi šel potom do Jemnice a já rovnou na čáru pod Znojmo.To byla pakárna co?
 
Re: Byl jsem tam......
Vereš Pavol | email | 26.3.2011 14:15 | id 29346 | nahlásit
Bola To pakareň ale pohoda.Vr som mal Kap.Maly,velitel družstva Ceniga.Napíš:čau
Zadní Chodov.
Martin | 27.1.2009 10:39 | id 1018 | nahlásit
Byl jsem tam teď o víkendu. Trafačka v povzdálí
první fotografie pořád stojí. Co ta ulice musela
zažít..


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Zadní Chodov PŠ r. 1984

Okres: Tachov

Dobové fotografie z poddůstojnické školy Zadní Chodov (1. školní prapor 12. školní brigády Pohraniční stráže).

Dobové foto
A2009-01-26 19:19:57 U2017-09-27 13:58:36 TG119