Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (74)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (M.Černák) z celkových 12

Foto 1
Tyto fotografie byly oficiálně pořízeny kpt. K. Současný majitel fotek, který se podílel na jejich vyvolání, si jich pár ponechal. Tímto mu velmi děkujeme :)
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9

Autor: M.Černák | Pořízeno: 1986 | Foto: 9 fotek

Foto 10 Foto 11 Foto 12

Autor: K.Thomayer | Pořízeno: 1986-88 | Foto: 3 fotky



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
zima 85 až 86
Petr | email | 6.1.2020 21:42 | id 143475 | nahlásit
nevím co mne napadlo , ale podíval jsem se na mapách na Zadní Chodov. Nikde nic. Všechno zbouraný. To je škoda. Mohli tam dnes ubytovávat ty naše žoldnéře , co tak rádi za prachy slouží cizím mocnostem v zahraničí. Na základě tehdejších zkušeností s vojáky z povolání si nemyslím že dnes tomu je jinak . Podle mne se může vojákem s povolání stát jen magor. Myslím , že ti dnešní mají stejně vymyté mozky jak ti tenkrát. Horší je , že se jim dařilo gumovat mozky i nám základákům. Potkat dnes tehdejšího svobodníka Chudobu, či desátníka Tlapáka, nevím jestli bych se udržel, abych jim netřísknul jednu do ksichtu. Na druhou stranu , moji zobáci , co jsem měl ve výcviku , na mne taky asi rádi nevzpomínají. prostě taková byla doba . Jak jsme od starších nakoupili , tak jsme zas mladším rozdali. Tímto se jim omlouvám. No prostě nechápu , když to tady čtu , že na tu dobu může někdo rád vzpomínat. Jen to jsem chtěl říct.
Zdravím všechny co to náhodou čtou a byli tou dobou na témž místě jako já. Zdravím Mariána Gebharta, Jiřího Roučku, Michala Nováka či Novotného s kterými jsem zdílel jednu celu. A hlavně nějakého Lebdušku. Ten byl super , ten ty gumy prokoukl již tenkrát a měl je všechny na háku. Ten si tu hlavu vygumovat nenechal.
 
Re: zima 85 až 86
Petr 2 | email | 17.4.2021 08:33 | id 155965 | nahlásit
Ahoj Petře,
byl jsem tam s tebou a já v družstvu Tllapáka. Jaké je tvé příjmení?
Petr
 
Re: zima 85 až 86
taky Petr | email | 12.3.2023 21:37 | id 171361 | nahlásit
Omlouvám se, ale jsou to hned dvě nepravdy najednou. První, důležitější, že tě někdo nutil chovat se jako agresivní hlupák k mladšímu ročníku, protože tebe samotného taky před rokem šikanovali. To je argument zbabělce. Díky za tu omluvu, byli jsme devatenáctiletá ucha, většinou dělňasové, moc jme nevěděli.
Druhý, který není tak důležitý, protože se nás už netýká. Nazývat profesionální armádu, tedy lidi, kteří si na rozdíl od nás mohli vybrat, jestli na vojnu chtějí, žoldáky, srovnávat je s modely 80. let, jak jsme je zažili my, jako záklaďáky, je prostě hloupost, pardon.
Mějte se, chlapi!
Hledám Mirka Nováka - jaro 86-88
M.Wittka | email | 5.11.2014 21:19 | id 80865 | nahlásit
Prosím všechny, kdo sloužili na rotě s Mirkem Novákem, bydlel někde kolem Ostravy, od podzimu 86 do jara 88, aby se ozvali. Bohužel nevím, na kterou rotě 15.brig.ČB složil. Díky moc za info.
 
Re: Hledám Mirka Nováka - jaro 86-88
Mirek Novák | email | 2.1.2017 12:39 | id 112125 | nahlásit
Hlásím se do služby pane generále Wittko :-)
Sloužil jsem na rotě Nový Vojířov a na Tebe si hooodně pamatuji. Vím, že Tvoje sééégra hrála docela dobře basket, že???
Mirek
kuchař 79-81
jura | email | 6.8.2014 03:01 | id 77847 | nahlásit
Na fotce č.1 je na pravo tělocvična,kde jsem s kpt.Miklasem hrával pinec a pod ním prosklená škatule kuchyn a za nás byl buzerák plný BVP zamaskovaných to bych ještě pochopil,ale byly tam i kamery to asi aby je západoněmečtí soudruzi neukradli
 
BVP
Jiri Jicha | email | 10.4.2016 20:30 | id 103582 | nahlásit
Byl jsem v Zadním Chodově v letech 1978-80. BVP tam navezli v létě 1979 a postavili je na buzerplac, do jeho zadní části (k budově spojařů) kterou oplotili.
 
Re: BVP
Simek Vladimir | email | 3.3.2018 22:14 | id 126972 | nahlásit
Byl jsem v Zadnim Chodove podzim 1981-83 a zadne BVP tam nebyly.
Ani v autoparku....
Jsem na fotkách.
Pavel Hartl | email | 16.10.2013 20:17 | id 65461 | nahlásit
Ahoj kluci. Našel jsem se na třech fotkách. První vlevo pochoduju vedle četaře. Ozve se někdo, co se taky poznal? Hartl
Jesen 86
Igor Obusek | email | 6.3.2011 19:55 | id 28109 | nahlásit
Nahodou som narazil na tuto stranku a pripomenul som si dobu prezitu v tejto PS-ke.Aspon cosi napisem co si este pamatam.-Pisanie obsahu televiznych novin najmenej na A4.Prestavky medzi hodinami na ucebni potrebne vyuzit na posilovanie.Skrabanie zemiakov od 3:00 rano.Super sluzba - zauhlovac, cize nakladanie uhlia do peci a kurenie aj tak mnoho krat zbytocne, na izbach bola neuveritelna kosa.Raz sa nasmu velitelovi čaty myslim že nppr.Mikšemu? nepacil na rannom nastupe poriadok na jednej izbe, my sme stali nastupeni vonku pred rotou otvorilo sa okno a vsetko co nebolo pripevnene letelo von z okna.Potom sme sa museli obliect do IPCHO a az do obeda sme prevadzali zrychlene presuny a rozne cvicenia vratanie vybudovania okopu pre leziaceho strelca po leziacky a v zamrznutej pode.Samozrejme v plynovej maske.Na zaver skuska tesnosti plynovych masiek...Taky skok hlboko-daleky na PD do zamrznutej zeme bol dost bolestivy.Moj mazak bol des.Hlopko pekny tupec po kazdej vychadzke ho doniesli za ruky a nohy a obycajne bez dalsieho zubu.Chalani v nasom druzstve co si pamatam Ricica,Munduch,Pacek,Meloun...
 
Re: Jesen 86
Jozef Jakubík | email | 6.3.2011 22:37 | id 28131 | nahlásit
Ahoj Igor, ja som tam bol o 6 rokov pred tebou, jeseň 1980.
Aj za nás tam boli niektorí velitelia exoti, kde vynikali práve polročiaci pred nami v hodnosti svobodník, zrejme sa postupne zdokonaľovali vo vymýšlaní ako žiakom PŠ tzv. spríjemníť a vyplniť vojenský čas. Tie zemiaky občas o 02,00 nebolo také strašné keď bolo dostatok nováčkov. Toho zauhľovača som nemal štastie no v tom roku 1980/81 bola sakramenská zima často okolo -20*C, spávali sme v teplákoch, ja som spal na bidle, kde bolo teplejšie o 3 *C, no stávalo sa, že zamrzla aj kofola na skrinke...
Spomínam na službu smena v kuchyni od 03,00 a skončili sme o 23,30, na tu nezabudnem, bola to nepríjemná služba, mala aj svoje výhody, dostatok jedla a teplo vykúrenej kuchyne...
Ten atombordel som si moc neužil okrem párkrát obliesť a zložiť.
Mal som VČ por. Kožucha, ktorý ak dostal amok tak bežal s nami na cvičisko "B" ako odtrhnutý vagón, často zistil, že posledný vojak bol za ním i 50-100 metrov a to bolo divadlo...
behal popoháňať posledných, ja som mal tú česť, keď ma tlačil na chrbát a pritom kričal ako pavian v ZOO Dvur Králové... na záver Nás nechal plaziť v 80 cm hlbokom snehu a vystrielať všetky slepé patrony, ešte že som prišiel na to a narval sneh do záveru samopalu až sa zadrel ...aj to bola ukážka ako spríjemniť bežný výcvikový deň na cvičisku.
Česť niektorým veliteľom družstva, no bolo ich málo spomínam svob. Rudolfa ak sa nemýlim aj týmto ho pozdravujem.... ako i pána mjr.v.v. Stanislava Kožucha ak viete, kde sa nachádza...
 
Re: Jesen 86
ľuboš Ďurček | email | 21.11.2011 10:30 | id 38199 | nahlásit
Nazdar Igor !
Zdraví Ťa Ľuboš z 3. roty , PŠ Zadný Chodov /h***lov/ . Naposledy sme sa videli nyslím v r 1990 alebo 91 na VŠ internáte Belojanis v Blave , hral si tam s kapelou. Je to teda už 25 rokov od nástupu na PŠ ale také panoptikum i***tov aké sa tam stretlo , to sa nedá hádam ani vymyslieť. V rebríčku psychopatov vedie samozrejme Vlado Hlopko "Parížan " , ale týpky ako "Ostravak" Kamil Stárek , náš veliteľ čaty Npr. Mikš Kpt. Malý to len tak niekde nenájdeš. A to si zober , že vtedajší režim vyberal na ochranu hraníc to najleprie čo mal / teda z tých čo nemali v zahraničí príbuzných./ Tu je môj mobil 0905/914720 , mohli by sme sa niekedy v budúcom desaťročí na pive pozabávať o tom prežitom sci-fi , bývam v Limbachu , Pracujem v BA:ľuboš ďurček
 
Re: Re: Jesen 86
Roman Krivčík | email | 13.11.2018 18:09 | id 132997 | nahlásit
Luboš Durček,tys tam hrával na basu,pamatuju si to dobře?
 
Re: Re: Re: Jesen 86
Luboš Ďurček | email | 4.2.2019 17:36 | id 135487 | nahlásit
Dobre si pamätáš - 3.rota - kpt. Malý, velitel čaty rtm. Mikš, velitel družstva slob. Šafránek . Na PŠ som nemal vlastnú gitaru, tak som bral , " co bylo k mání " . Pripomenul si mi to a vybavuje sa mi , že som si spočiatku lepil na hmatník kontrabasu pásiky z papiera miesto pražcov, aby som sa vedel trafiť. Do gitary "mlátim" doteraz, basa sa blbo nosí na čunder...
 
Re: Jesen 86
ivan janovec | 5.5.2012 21:35 | id 45534 | nahlásit
jesen86 vycvikova rota
 
Re: Jesen 86
Stevo Horváth | email | 6.9.2012 21:02 | id 49703 | nahlásit
Ahoj. J ezaujimave zaspominat si. Vybavuje sa mi ešte meno Pál, bol tam aj chalan s polskym menom,ale na jeho meno si nespomeniem.Pamatam si ako mjr.,ci pplk.Eichler poskakoval cestou do kasarni a pospevoval ze ja si poskocim,ja si nadskocim. nesponeniem:)uz to bolo dávno. Bol tam aj chalan nejaky Hordosy, aj chalan z Radosiny dalsi ktoremu sme hovorili Majak,lebo taku mal cervenu hlavu:). Meloun bol vzdy dorezany od ziletky,stale ho dzubali,ze neni riadne oholeny. V jednom pripade ten i***t Miks odo mna skoro schytal ked ma medzi 4 ocami dzubal na izbe.Som vykrocil proti nemu,a on utiekol.Od tej doby som mal od neho pokoj,ale som bol bez vychádzok, o opustaku ani nehovorim.
Od istej doby som bol bez rajonov lebo v kancelárii sa opijali poddostojnici a jam som tam isiel urobit rajon. Slubili mi ze ked jedneho z nich pretlacim tak do konca nemusim robit rajon.Stalo sa to, a fakt som nerobil rajon:)
 
Re: Re: Jesen 86
Frajtr | email | 19.10.2012 22:53 | id 51187 | nahlásit
Jaj, na tebe si vzpomínam :-) Nás tam buzeroval desátník Hlopko, bo jak jse přesně jmenoval, že?
 
Re: Re: Re: Jesen 86
Dušan Kozák | email | 28.8.2015 09:56 | id 94167 | nahlásit
Rok 1987 - Ano,desátník se jmenoval Peter Hlopko a to bol riadny ... :-) a ještě tam byl desátník Stáreček,Prokeš,Oravský,Kraus... a velitelem roty byl kpt.Jirka Malý ...
 
Re: Re: Re: Re: Jesen 86
Jarda | 10.12.2017 22:59 | id 123719 | nahlásit
Ano, Hlopko byl guma už zřejmě od narození. Pořád se chlubil, že tahá v Tatrách na zádech desítky kil nákladu. Stáreček byl křivák, už v Písmu je psáno: "střez se znamenaných (byl zrzavý). Solidní byl v té době desátník Nosek. Jinak chcípák kpt. Malý byl omezený hlupák, který visel na praporní nástěnce kokotů.
 
Re: Re: Re: Re: Jesen 86
Roman Krivčík | email | 13.11.2018 18:11 | id 132998 | nahlásit
Jasně byl jsem v družstvu u Oravskýho.
 
Re: Re: Re: Re: Jesen 86
Peter Hlopko | email | 3.5.2020 07:57 | id 146428 | nahlásit
Ten desiatnik sa volá Vladimír Hlopko, Peter je jeho brat o 4 roky starší, ktorý nebol v živote na žiadnej PŠ v Zadnom Chodove ani nikde inde. Toho Petra tam máš nejako omylom. Ano, čítal som o bratovi, čo vystrájal na Zadnom Chodove, je tom viac príspevkov. Oklamal všetkých, koho stretol, aj mňa.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Jesen 86
Dušan Kozák | email | 1.6.2020 10:10 | id 147152 | nahlásit
Ano, máš pravdu, byl to Hlopko Vlado, omlouvám se. Je to už spoustu let, tak i já už zapomínám....
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Jesen 86
Jozef Dúbravka | email | 19.9.2013 04:16 | id 64597 | nahlásit
No vitaj Igi, s tebou sme si to užili ešte po PŠ- ke aj na 13 rote v Hevlíne. Iba dodám na margo PŠ- ky spomienky na Bavorský autobus a lidi stejných tváří a tá tesnosť masiek na tej lúke po tom maratóne v plazení v hlbokom smehu, čo keď si jeden dal masku dole, hral všetkými farbami a mu povedal veliteľ: Tak vojíne, vy ste už mrtev ! :D ... a toho zauhľovača som zažil aj ja, iba som si myslel, keď to vždy vyhlasovali večer, čo to je za aká špeciálna funkcia a som teda zistil, keď som to dostal, kua ! :D No a iba dodám spomienky na farebnú nočnú hudbu a bojové poplachy niekoľkokrát za noc a aby toho nebolo málo, keďže to bolo za úplnej tmy a limity na splnenie tie naj , tak ja som mal ešte tú "česť" robiť chemika veliteľa roty, vrátane výcviku, pokiaľ ostatní mali voľno, takže pokiaľ ostatní stihli nastúpiť pri bojáku, tak ja som už musel hlásiť veliteľovi roty výsledky chemického a radiačného prieskumu! A taká zima ako zastihla nás, čo bolo vyše - 30, či 40 ? Čo sme dokonca dvakrát nemali ani rannú rozcvičku, pamätáš ? A ešte , čo sme mali asi týždeň kaprov na obed a v novinách potom ktosi čítal, že vykapali dakde v blízkosti kapre v rybníku ? Tak sme sa smiali, že dakto to zožrať musí , veď sme dostali injekcie _ Všežravky... a čajíšek s brómom a rádioaktívna voda, čo mi po PŠ-ke všetky blomby vypadali ... hmm je to ako dnes !:) Iba telo zostárlo ! :D A ešte Mexiko ... A pri pohľade na tie fotky, čo tu človek nájde, čo to je všetko schátralé, tak to pri pohľade na ne všetko ožíva, tie fotky by mohli rozprávať.
 
Re: Re: Jesen 86
Jozef Dúbravka | email | 19.9.2013 04:37 | id 64598 | nahlásit
Ešte dodám na margo Hlopla, vtedy desiatníka, raz som ho stretol v Blave a som sa mu prihovoril, no v dobvrom a on , že odkiaľ sa poznáme? Ja , že z PŠ a hneď nato dodal, že ho tu čaká dakde kámoš a prášil preč ako divý ! :D Inak bolo to asi v rám ci výcviku, že bol K***t. Nezabudnem jeho každovečerné : Dotazy, kozy, pripomienky? A ak sa dakto ozval, jeho reakcia bola: Drž Pi*u ! :) A tie opasky pritiahnuté, ak ak dakomu ho nedajbože troška viacej vôle bolo, alebo ho pretočil... a tie klikovačky do dvadsať .. 19,19...4,5,6 ..slovom : sto ! Kukanie sa na dráty a náš čatár s bodákom ako rendžers, čo končil pri našich hrdlách a ako som raz mal ísť ráno na zemiaky, takže bez večernej previerky a šiel som po prázdnej chodbe na WC , stiahli ma na izbu a že šikan, ale mi práve on v poslednej chvíľke pomohol a pustil zo spárov tých b******tov. .. a všade. klusáme, klusáme, ani rok, iba klus ale mal som super rajóny aspoň - zbrojárku :) A všade krik, nikto žiaden šepot, iba Meloun mal s tým problém, lebo nevedel kričať, ale naučil sa . A nazáver - previerky - všetci za 5, čiže na výbornú, ale veď nás jeb*li pol roka dosť a ako proklamovali: Ste vybraní z vybraných a my z vás urobíme najlepších z najlepších, sa im asi aj podarilo, lebo na rotách, čo dokazovali podaktorí z výcviku ... Ale rota bola rata, aspoň tá strava bola super, oproti PŠ- ke :) Hlavne ak sme mali provianťáka z ročníku : Pozdravujem Víchu ! :)
 
Jaro 1986
Jarda | 27.7.2019 09:44 | id 139632 | nahlásit
Máš pravdu, stále se běhalo i před jídelnou jsme stále pochodovali na místě nebo i dělali kliky. Když si poslední odebrali jídlo, tak už křičeli vztyk - odchod! Čaj byl hnusný, brali jsem si alespoň pár krajíčků suchého chleba a ten žmoulali v puse než jsme večer usnuli na palandě. Dnes by je všechny na místě suspendovali a měli by na krku státního zástupce za jejich chování. Nepředstavitelné, že mnoho tehdejších vojínů na tu dobu vzpomínají pozitivně. Dnes cestuji po celém světě, pracuji v Německu a mám se nejen po materiální stránce skvěle. Ale na tuto temnou dobu svého života nevzpomínám rád.
 
Re: Jaro 1986
Miroslav | email | 29.7.2019 08:52 | id 139692 | nahlásit
Máte pravdu, byl jsem tam na jaře 1976-4 rota.BZK Nebudu raději psát jak tam probíhal vycvik, ostatní roty to viděly. Vzpomínky z dnešního pohledu-utrpení,obrovská dřina a fyzické vyčerpání.Byl jsem fyzický na tom dobře ale dalo mi to zabrat.Jak uvádíte co by se velení stalo-NIC. Nikdo by se jich nestalo- vojáka je nutné donutit aby konal.Copak nečtete jak dnešní profesionálové, stále řeší výsluhy, oblečení,obutí a nevím co.Kdo dnes za to může,kde jsou ti co rozhoduji.V krásných uniformách a ještě krásnějších kancelářích.
 
Re: Jesen 86
Marek Hundža | email | 28.12.2013 19:30 | id 68497 | nahlásit
čau,ja som slúžil na rote kpt Malého,ale už si nepamätám na mená,len na dvoch maďarov:dik-lučkay,večer keď bol nástup a hlásili sa služby,tak oni mali nejakú službu a bolo to smiešne ako sa hlásili:tu-tu.ja som bol aj na tej prísahe v Prahe v námorníckej uniforme,aj fotku mám-tak bola to riadna pakárna...
 
Re: Re: Jesen 86
Roman Krivčík | email | 13.11.2018 17:44 | id 132995 | nahlásit
čau borci,pamatuju ,ale ten jeden madar se jmenoval Dic,ono je to po těch letech jedno,pamatuji Stárečka i Noska ,potom jem byl z Pš na rotě Ječmeniště s Pešákem a Hrnčířem,pamtuju Donacihoa na zbytek si musím vzpomenout.kpt Malý takéž.tak se ozvite někdo,dík!!!
 
Re: Jesen 86
Roman Krivčík | email | 13.11.2018 18:06 | id 132996 | nahlásit
Pamatuju na Vás ŘIČICA ,zdechlý a vysoký,Ty taky Igore
aji Packa si pamatuju,,tak se opatruj,čau.
86-jar
Pavel | email | 2.1.2011 14:16 | id 24430 | nahlásit
VR:Bízek,ZVP:Thér,Výk.práp.Mervart(topolčiansky samuraj)VC:Tejkl,VD:Dorčiak,Raba,Rudolf.Spolubojovníci ozvite sa.
 
Re: 86-jar
Zdeněk jaro 86 | email | 28.5.2011 09:13 | id 31714 | nahlásit
Náhodou jsem po infu od jednoho kámoše z Diany narazil na tyhle stránky.Kapitolu Zadní Chodov jsem vymazal z hlavy ihned po odchodu odtamtud jako nejnepochopitelnější věc v mém životě ( a doufám,že na to maj ostatní stejný názor ).Ale když teď po 25 letech čtu ty jména VD( jeden byl snad normální,ale přesně už nevím kdo ) tak si bohužel vzpomínám co to bylo za paka ( homo sapiens asi ne ).
 
Re: Re: 86-jar
Karel | 8.7.2011 09:20 | id 33401 | nahlásit
To je Zdeněk. Průša?
 
Re: 86- jaro
Milan | email | 17.8.2012 20:58 | id 48950 | nahlásit
Zapomněl jsi na Radovana Hojku a Zdeňka Kubína, byli na té nové rotě a ještě malý udělaný slovák, jméno už nevzpomenu.
 
Re: Re: 86- jaro
Pavel | email | 19.8.2012 07:16 | id 48981 | nahlásit
Tak čo sa týka Hojku to bol uvrešťaný frajtr,Kubín bol čatár náš suprák a bo absolutne v pohode,no a ten malý slovák bol Jarko Olejár a bol asi od Sabinova to bol náš mazák,tiež bol v pohode.
 
Re: Re: Re: 86- jaro
Milan | email | 19.8.2012 20:31 | id 48994 | nahlásit
Mým VD byl Kubín, se mnou v četě byli Matoušek, Mánek, Príbela aj.
 
Re: Re: Re: Re: 86- jaro
Pavel | 20.8.2012 07:33 | id 48998 | nahlásit
Môj VD bol Raba.VC ppor.Tejkl.Dalši VD.Rudolf a Dorčiak.
 
Re: Re: Re: 86- jaro
Jaro olejar | 16.6.2014 11:58 | id 76036 | nahlásit
Teším sa. Mám pokoj v duši, ak čítam tieto komentáre. Určite v tej dobe to malo zmysel. Stačí mi aby som zostal slušný človek. JaroOlejár.
 
Re: Re: Re: Re: 86- jaro
Jozef | email | 16.6.2014 19:58 | id 76060 | nahlásit
Ahoj bo si v pohode ako náš mazák jar 86.Môj VD bol Raba.Nevieš niečo o Rudofovi???A ešte tam bol Mervart.
 
Re: Re: Re: Re: 86- jaro
Miloš | 16.6.2014 21:34 | id 76070 | nahlásit
Pamatuju si na Tebe,dělal jsi mi veldra na 2.rotě podzim 85, měl jsi slušnou fýzu.Dal jsi nám pěkně zabrat ale vzpomínám v dobrém ať se daří.
 
Re: Re: Re: Re: 86- jaro
jan janočko | email | 26.3.2015 19:31 | id 88172 | nahlásit
zdravim chlapci. ozve sa niekto z3. rotykpt.maleho je ťažke si spomenut na mena ,ale aspon 2.si viem spomenut lebo sme boli spolu na cimre.peťa kocurek a palo peřina ešte tam bol myslim papšo ten bol vyborny bežec.ak sa niekto ozve budem rad.
 
Re: Re: Re: Re: Re: 86- jaro
Stanislav Staroň | email | 15.8.2015 08:28 | id 93723 | nahlásit
Bol som tam 3.rota veliteľ kpt. Malý, veliteľ družstva slob. !!! hops!!! výpadok pamäte, ale jedno meno mi rezonuje a to slob. Hlobko. Pozdravujem všetkých, už je to len spomienka.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 86- jaro
jan janočko | 21.6.2016 22:01 | id 105979 | nahlásit
zdravim Stano som rad že sa niekto ozval,pokial ma pamat neklame pochadzal si niekde od spišskej .ak budeš mat čas tak niečo napiš.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 86- jaro
Stanislav Staroň | email | 29.1.2017 12:10 | id 112999 | nahlásit
Nazdar Jano. Písal som Ti na tvoj mail, ale neozval si sa. Tak píšem na túto stránku. Mám určitú predstavu o tvojej osobe, ale keď by som Ťa stretol neviem, či by som Ťa poznal. Máš pravdu, bývam vždy v Harichovciach, stále pracujem na železnici. Spomienky na časy vojenské, to už je len hudba minulosti. Dávam síce dokopy chlapcov, ktorí so mnou slúžili v Malých Levároch, ale všetkých už asi neuvidím. Ak budeš mať chuť a čas tak napíš niečo osebe.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 86- jaro
petr kristek | 1.8.2019 14:57 | id 139763 | nahlásit
ahoj Janko,myslím že jsem stebou byl taky na cimře. Na pavla peřinu si vzpomínám, peta kocurek bydlí ve vedlejší dědině a občas se vidáme. Zdravím i standu staroně který se ti ozval.Čau kluci. VDčka byli jirka chudoba, víta novák a myslím že nosek. Chudoba s novákem byli skvělí kluci ,ze začátku tvrdí ale ke konci kamarádští. Oba jsem potkal ještě v civilu po pár letech a dobře jsme pokecali. Jinak lampasáci tam byli celkem kokoti ale už je to pravěk. Pozdravím od vás kocura.Mnějte se krásně a když se tu někdy dostanete tak zkuste odepsat
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 86- jaro
Stanislav Staroň | email | 7.8.2019 18:19 | id 139894 | nahlásit
Nazdar Peťo. Pozdravujem všetkých, spomienky sú už väčšinou len s úsmevom. Noskovci tam boli dvaja, jeden náš mazák a jeden náš polročák, ten bol môj VD. A samozrejme Hlobko, to bol exzot, toho spomínam asi najviac. Ešte raz pozdravujem.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: 86- jaro
Petr | email | 2.7.2016 20:07 | id 106266 | nahlásit
Tys byl slušný člověk, srdečně Tě zdravím. Byl jsem u tebe krátce podzim 85, poté jsem odešel k Hudbě, pokud si vzpomínáš.
 
Re: 86-jar
KUBÁSEK František | email | 23.9.2012 09:25 | id 50222 | nahlásit
Ahoj,na jaře 86 už jsme měli to nejhorší za sebou.por.-kpt.Bízek celkem ve zkoušce obstál protože byla tam větší paka:-)copak asi děláte teď ma.ore?:-)Nejvíce mi utkvěla vzpomínka jak při nástupu roty odhodil na dlažbu dvě litrovky poctivého tu zemského R.U.M.u zabaveného z vycházek a jak to zavonělo kolem..Pozdravuju Merviše,svého VD Rudolfa do republiky SK,Rabu i Tebe Tejkle(Karel?)Jak pokračuješ v uniformě?Ještě vzpomínám na pána čatára Priekopa a jak nám coby mazák před civilem ukázal svou vlídnější lidskou tvář-že by svědomí?Dnešní mládež potřebovala vojnu jako vzduch k dýchání..Pokud to čte někdo z PŠ Z.CH.spolubojovníků nebo ze 14.roty Zvonková nebo lidiček co jsem je učil pochodovat ve Volarech ozvěte se prosím. 724521926 Kubásek Neveklov BN
 
Re: Re: 86-jar
Kronát Jiří | email | 20.11.2012 17:35 | id 52404 | nahlásit
Nazdar Fery,také jsem bojoval v Z.CH. podzim 84 na 3 rotě u kpt. Pavlíčka,byli jsme bobani a jestli pamatuješ náčelníka štábu mjr. Kmetíka před kterým zdrhaly i lampasáci.Ten mi utkvěl v paměti,takovou gumu jsem v životě neviděl.Když sloužil devěťáka ,tak jsme lezli kanálama.Tak čus a jdeme na svijany.Kyselov versus Zvonková - neveklováku
 
Re: Re: Re: 86-jar
Mgr Dušan Rohlíček | 14.7.2018 14:26 | id 130305 | nahlásit
nazdar ja 84 85 tiez u pavlicka kmetik bol uplne vymeteny ale naozaj dokonale konecne som sa nieco docital o z.ch.
 
Re: Re: Re: Re: 86-jar
Jiří Kronát | 9.8.2018 22:06 | id 130952 | nahlásit
pamatuju,dvoumetrový špagát.Byl jsi můj velitel čety a velitelé družstev Krátký,Kováč.Buzeroval si dobře.Pamatuješ Samce,fotbalista v ZCH až do nároďáku
 
Re: 86-jar
František Forró | email | 22.2.2018 19:11 | id 126631 | nahlásit
Ahoj chalani. Ja som tam bol od oktobra 86 do jari 87, na 2.rote v tretej čate a všetky tie mená si pamätám Mervart, alias Merviš :-)))
 
Re: 86-jar
Miroslav Antal | email | 13.4.2020 12:11 | id 145944 | nahlásit
Moj veliteĺ družstva bol Mervart a velitel roty Bízek
 
Re: Re: 86-jar
kubo 87-89 | 14.4.2020 21:30 | id 145995 | nahlásit
Ja som bol zima 87/88 na 2.rote VD des.Hnát VR Bízek.
pakarna v Zadnim Chodove
cinky | 14.6.2009 21:32 | id 4276 | nahlásit
PODZIM 87-pakarnou v Zadnim Chodove jsem take jako
mladej prosel. Byl jsem v cete BZK a nezapomenu na
des.HAKA!!!!!!!!Byl to peknej magor.
 
Re: pakarna v Zadnim Chodove
Petr Mazanec | email | 15.6.2009 07:56 | id 4283 | nahlásit
Zdravím , jestli jsem pochopil tak si tam byl na
podzim 87! Byl jsi teda ročník jaro 87-89 ? Hledám
kámoše z výcviku ve Volarech , který potom šel na
školení na BZK do Z. Chodova . Jmenoval se Venca
Lebeda . Nemáš o něm nějaké zprávy ? Díky
Máza. Sněhulák 87-89
 
Re: Re: pakarna v Zadnim Chodove
cinky | 15.6.2009 20:45 | id 4296 | nahlásit
ahoj , ja byl rocnik podzim 87-89 a na toto jmeno
si nepamatuji. Bohuzel !?
 
Re: Re: Re: pakarna v Zadnim Chodove
Petr Mazanec | email | 16.6.2009 10:43 | id 4306 | nahlásit
Nevím , jestli se nechodilo ještě někam jinam na
výcvik BZK . Možná že se pletu . Vence byl , ale
můj ročník jaro 87-89 , takže v Z. Chodově byl
někdy 8.9.10. měsíc 87 . Ovšem nevím to jistě .
Ahoj NEPROJDOU!!!!!
 
Re: Re: Re: Re: pakarna v Zadnim Chodove
jožo | email | 19.9.2011 13:32 | id 36280 | nahlásit
Ja som bol na PŠ-ke cez zimu 86 a na jar 87 som odchádzal do Bratislavy na 10 pohraničnú rotu, Kapitulský Dvor.
Bol tam so mnou jeden vegeťák a volal sa tuším KadlecJe niekto z tých rokov na vebe?
Čaute chalani.
 
Re: Re: Re: Re: Re: pakarna v Zadnim Chodove
M.ČERNáK | email | 23.9.2012 10:24 | id 50224 | nahlásit
Ten vegťák sa volak Roman Kadlec bol z Pardubíc.
Ja som s ním robil spoločne rajony na učebnom bloku.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: pakarna v Zadnim Chodove
Jozef Dúbravka | email | 19.9.2013 03:59 | id 64596 | nahlásit
Ja sm bol s Kadlecom na izbe v zime 86/87 a ty Jožo si čí ? :D
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: pakarna v Zadnim Chodove
František Forró | email | 22.2.2018 19:18 | id 126633 | nahlásit
Ahoj.. Kadlec bol so mnou v družstve :-D
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: pakarna v Zadnim Chodove
Frajtr | email | 19.10.2012 22:50 | id 51186 | nahlásit
Lebeda byl se mnou pak ve Strážným, po zbytek vojny, ale co je s ním ted nevim.
 
Re: Re: Re: pakarna v Zadnim Chodove
Karel | 16.5.2014 15:08 | id 74762 | nahlásit
Ve Strážnym výlet Šotola, co kdo ví o něm?
 
Re: Re: pakarna v Zadnim Chodove
Frajtr | email | 19.10.2012 23:06 | id 51189 | nahlásit
Zadní Chodov ?
Zdeněk Roučka | email | 1.4.2009 15:25 | id 2612 | nahlásit
Tohle nemůže být PŠ Zadních Chodov to d***lní
skvělý peklo, kde jsem se stal poddůstojníkem PS
koncem zimy 1980. Moderní budova tom nabyla ani
náhodou!!!!! Sloužím socialistické vlasti :-))
 
Re: Zadní Chodov ?
z.nagovsky | 2.4.2009 12:51 | id 2627 | nahlásit
Jde o to, kterou moderní budovu myslíš. Na té
velké fotce, pokud mne paměť neklame, se jedná o
jugo-jídelnu, na menší fotografii je učební blok.
Za mne (podzim 85) byla ještě v dolní části jedna
moderní budova, jednalo se snad o 2.rotu npor.
Bízka. Jinak samozřejmě všude protahující dřeváky
a pakec, na tom nové objekty nic nezměnily. Ale
zřejmě se postupně budovalo.
 
Re: Re: Zadní Chodov ?
Petr Kosík | 9.8.2011 13:55 | id 34770 | nahlásit
Jo jak píšeš - nová budova s jídelnou a nad ní učebny a pod kopcem - v nejnižším bodě vedle plotu jedna nová rota - dál do zadu byla už jen kotelna a nad ní brána do pekel - směr výcvikový prostor ..... - po té hrůze si aspoň člověk víc váží zdraví a svobody......
 
Re: Re: Re: Zadní Chodov ?
KUBÁSEK František | email | 23.9.2012 09:31 | id 50223 | nahlásit
Ahoj Petře,jak se daří? Tak hrozné to snad nebylo-byli jsme mladí a odolní proti všemu-zrůdný byl hlavně režim co ty lidi zmanipuloval aspoň víme čeho všeho jsme schopní v dobrém i ve zlém:-) 724521926 F.K.
 
Re: Zadní Chodov ?
Roman Sloboda | email | 4.6.2009 22:02 | id 3965 | nahlásit
taky sem tady získával první zkušenosti na podzim
léta páně1989,kdo se tady sáčkoval v tomto termínu
ať se ozve.Roman Hranice na Moravě
 
Re: Re: Zadní Chodov ?
raskod | email | 5.6.2009 17:06 | id 3980 | nahlásit
Tiež som tam bol v tom čase na 2. rote
 
Re: Re: Re: Zadní Chodov ?
halás m | 25.11.2009 17:38 | id 7908 | nahlásit
1 rota velitel Jirmus
 
Re: Zadní Chodov ?
jano mihok | 31.10.2009 16:34 | id 7190 | nahlásit
je to slavny zadny chodov.ta vysoka budova v zadu su nove ucebne bloky.bol som tam na jar roku 83 a uz som v nej sluzil DUB.to je ze dozorci ucebnych blokov
Poznávám ty budovy...
Vladislav Lojek | email | 16.3.2009 07:59 | id 2216 | nahlásit
V PŠ v Zadním Chodově jsem byl na přelomu 1976/77.
Poznávám na snímku č. 1 vzadu budovu jídelny kde
jsme byli i na vánoční kulturní akci (nějaká
hudební skupina z Prahy a každý voják dostal sáček
s ovocema). Pokud mě paměť neplete, tak v té
budově vpravo s dvouma dveřma, jsme se chodili
jednou týdně sprchovat (voda tekla asi minutu, pak
několik minut zase ne a pak zase na minutu tekla -
tzn. namočit, namydlit, umýt a spláchnout - kdo to
nestihl šel na rotu namydlený). Za zády fotografa
byla tehdy překážková dráha... Tu vysokou moderní
budovu na posledních snímcích vzadu si v paměti
vůbec nevybavuji...
 
Re: Poznávám ty budovy...
Fero | 22.11.2011 16:08 | id 38233 | nahlásit
Ta budova od jedálne napravo neboli sprchy,ale veľká spoločenská miestnosť,kde sa hlavne v zimných mesiacoch každý pondelok ráno zhromaždil celý prápor na zahájenie zamestnania celého týždňa.Konalo sa to za prítomnosti celého velenia praporu.Ďalej sa tam konali všetky kultúrne podujatia,aj spoločná celopraporná štedrá večera a pod.Ďalej sme tam v zimných mesiacoch mávali SVOP-ku,tj.kontrolu všetkých vyfasovaných vecí.Keď bolo teplo,tak sa to robilo na buzeráku.Využívalo sa to i ako telocvičňa na výučbu sebaobrany na žinenkách.Sprchy boli ešte trochu vyššie viacej napravo.Zasa ta budova naľavo bol muničný sklad,asi dva krát som pri bojovom poplachu mal nakladaciu skupinu,vtedy sme s tejto budovy nakladali na nákladné auto bedničky s muníciou.Poniže muničáku bola zámočnícka dielňa a naľavo od nej bolo kino v takej tiež nízkej budove.Keď skončil film tak sme sa rýchlo ponáhľali von,lebo poslední traja museli ostať a robiť v kine rajóny.Potom tam stál ten učebný blok v podobe tej vysokej novej budovy.Tiež som mal pár krát dozorčího učebného bloku-DUB.Ďalšie s nových budov bola buduva druhej roty kpt.Bízka dole pri prasečáku.Bola dvojposchodová.Za nás sa stavala ešte najväčšia a najvyššia viacposchodová budova a tú stavali žandováci v tom rohu areálu za jedálňou,pod štábnymy budovamy.V nej vraj mali byť všetky roty vrátane štábu.Chodili sme tam pravidelne na stavebné brigády.No prišla nežná a všetko padlo.Ahoj.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Zadní Chodov PŠ r. 1986

Okres: Tachov

Dobové fotografie z 1. školního praporu Zadní Chodov (12. školní brigáda PS Planá u Mariánskách Lázní)

Dobové foto
A2009-02-15 15:01:00 U2019-02-19 13:26:25 TG119