Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (15)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Čech) z celkových 31

Foto 1
1975 - celnice Železná Ruda.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31

Autor: J.Čech | Pořízeno: 1974-76 | Foto: 31 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
závory signální a zabezpečovací
Honza Suchý | email | 2.1.2020 14:39 | id 143337 | nahlásit
Pánové, té první závoře vzdálenější od hranic - blíže k Železné Rudě, se říkalo signální a ta u hranic byla zabezpečovací. Ta byla od státní hranice pár desítek metrů. A ti kluci tam jsou z čety OPK
 
Fotky lidi
Honza Suchý | email | 2.1.2020 15:17 | id 143339 | nahlásit
druhá řada fotek od vrchu, poslední fotka ? vpravo,: nahoře Jirka Kaše ? ?Čouda?, vedle Venca Kočí, dole si nevzpomínám
 
Re: Fotky lidi
Zdeněk | email | 3.1.2020 10:32 | id 143357 | nahlásit
Ahoj Honzo,
na fotce č.12 ten dole je des.Kuruc, tuším z Bardejova.
Dotaz k fotu č. 22 a 23
JardaM | 30.7.2015 11:03 | id 93070 | nahlásit
Na obou snímcích je patrná další závora, i když zhotovená z poměrně slabších trubek a je pruhovaně natřená, provděpodobně červeno-bílá. Na fotu č. 22 je za vojákem nalevo a na fotu č. 23 vyčnívá za pohraničníkem úplně napravo. Obě části závory jsou otvřené. Mám dotaz: k čemu tato závora sloužila a kdy se používala? A ještě poznámka: dům na fotce č. 22 je dům čp. 14 v Alžbětině - penzion Larva a dům na snímku 23 je čp. 16 a je ve vlastnictví Vietnamců.
 
Re: Dotaz k fotu č. 22 a 23
uživatel | 30.7.2015 12:14 | id 93075 | nahlásit
To nejsou trubky ale ocelové profily, myslím "I" nebo "U" a tato závora byla signální a měla stejný profil jako ta dole za celnicí. Hodněkrát jsem kolem nich šel a viděl obě na vlastní oči. Mimochodem vámi zmiňované objekty v té době patřili Státním lesům. Bydleli tam jejich pracovníci se svými rodinami. Až někdy po roce 1980tam byly umístěny závory z produkce ČKD Blansko.
 
Re: Re: Dotaz k fotu č. 22 a 23
JardaM | 30.7.2015 14:59 | id 93078 | nahlásit
Dík za informaci. Takže se dá říci, že to je původní signální závora a na fotce v popředí je závora nová, umístěná o trochu výše?
 
Re: Re: Re: Dotaz k fotu č. 22 a 23
uživatel | 31.7.2015 07:31 | id 93104 | nahlásit
Já pořád nevím, co máte na mysli?
 
Re: Re: Re: Re: Dotaz k fotu č. 22 a 23
JardaM | 31.7.2015 08:05 | id 93105 | nahlásit
Mám na mysli závoru, či lépe řečeno závory v pozadí. Jsou ještě optřeny podporou a jsou dvě, každá na jedné straně silnice. Na obrázku jsou ve stavu otvřeném, tj. šikmo vzhůru a podpora visí kolmo dolů. Na obrázcích jakoby "vyrůstají" vojákům z výložek. Nemám na mysli vodorovnou závoru, která vypadá jako svařená ze dvou úček.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz k fotu č. 22 a 23
uživatel | 2.8.2015 11:44 | id 93269 | nahlásit
Zeptám se otce a napíšu:-) hezký den!
Zde již nelze dále reagovat
Otázka
Petr | 26.7.2015 07:55 | id 92921 | nahlásit
Pánové, jaká byla vzdálenost signální závory od Železné Rudy a od těžké závory na hraničním přechodu? Díky
 
Re: Otázka
Zdeněk Šmída (šumavský medvěd) | email | 26.7.2015 10:06 | id 92924 | nahlásit
Můžu se jen zeptat, jaký je rozdíl mezi těžkou a signální závorou resp. jaké měli funkce? Díky.
 
Re: Re: Otázka- těžká a (signální)lehká závora
Jan | 26.7.2015 22:57 | id 92944 | nahlásit
OPK Halámky, hranice s Rakouskem, rok 1968/69 :
Lehká závora- byla umístěná na příjezdu (před vjezdem) do celního prostou z území našeho státu. Jednalo se o jednoduchou, lehkou závoru, byla vyrobena z 1" vodovodní trubky, ovládal ji ručně službu konající pohraničník. Režim spočíval v tom, že pohraničník měl za povinnost zkontrolovat oprávněnost vstupu do celního prostoru. To zn. že stačilo předložit cestovní doklady, neb jiné oprávnění (např.služební průkaz) a pohraničníkovi sdělit účel vstupu. Pohraničník neměl za povinnost zkoumat pravost dokladů, nebo jinak prověřovat důvody vstupu do celního prostoru.
Těžká závora- masívní ocelová záležitost, uložená v betonových blocích, otevírala a zavírala se pomocí elektrického servopohonu. Byla umístěna na výjezdu z celního prostoru směrem do Rakouska. Službu konající pohraničník automaticky vpouštěl všechna vozidla příjíždějící z Rakouska, aniž by měl za povinnost provádět nějakou kontrolu. Pro potřeby výjezdu vozidel z našeho území byla závora ovládána samotnými pracovníky celní a pasové kontroly z objektu celnice.
Pojem signální závora nám nebyl znám (nepoužíval se). Ale to byla jiná doba a režim zde byl tehdy zřejmě volnější.
 
Re: Otázka
Matej | email | 26.7.2015 10:43 | id 92926 | nahlásit
Zo Železnej Rudy k signálnej závore niečo cez kilometer a od signálky k "ťažkej" zabezpečovacej závore 900 metrov
Parádní fotky
Zdeněk Šmída (šumavský medvěd) | email | 22.7.2015 06:33 | id 92817 | nahlásit
Nádhera, zejména fotky obou celnic a nádraží. Nad čs. celnicí u hranice kdysi stával dům lesní správy, dnes tam lze v kopřivách dohledat zachovalé sloupky.
 
Re: Parádní fotky
uživatel | 30.7.2015 07:29 | id 93061 | nahlásit
Šumavský medvěde z Prostějova, tyto konkrétní fotky jsou trošku jinak, než popisuje kolega z Halámek. V Rudě byla signální závora hned v zátočině za železničním podjezdem, což bylo i z taktického hlediska výhodné! Případný "narušitel! neměl šanci rozjet vozidlo na maximum! Obsluha závory zároveň obsluhovala vrata na trati, kam v pracovní dny jezdil nákladní vlak na manipulační sklad a pilu pro dřevo. Před vraty byla na kolejích výkolejka. Nikdy se žádný vlak nepokusil o násilný přejezd, pouze v osmdesátých létech došlo díky technické závadě k samovolnému rozjezdu drezíny při opravě krátkého tunelu v Rudě a ta pak skončila v Řezné. Bezpečnostní závora pak byla za celnicí cca 100 metrů od hranice. Jejich funkce je popsána naprosto přesně. Nicméně traduje se, že konkrétně v Rudě v kufru propašoval Západní Němec "DDRáka" v kufru svého auta za signální závoru, od závory na celnici to bylo dobrý kilometr, rotní signálka běžela v úrovni SZ, pokud se někdo dostal za ní, byl zároveň za signálkou, Alžbětín byl tehdy vybydlený, bydlelo tam pár rodin a v tomto úseku jej z kufru vyhodil a popřál šťastnou cestu. A jak šel čas, začalo ČKD Blansko vyrábět nový typ závor, které se instalovaly jak na stanovišti SZ, tak BZ a už jen jejich šikmé umístění z nich dělalo strašlivou překážku. Viz Mikulov 84 a rozpáraná Tatra 138. Hezké léto, pane Šmída! R.S
PS: Na fotkách je ještě starý typ, ty vysouvací.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky