Objekty ČSLA

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (366)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (Muzeum Českého lesa Tachov) z celkových 11

Foto 1
Tachov, kasárna, 1958, mapa cenia.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11

Autor: Muzeum Českého lesa Tachov | Pořízeno: | Foto: 11 fotek



Reakce na komentář...
Re: Re: Re: Re: To boli časy,to boli časy
Palo Koníček | email | 13.5.2022 16:33 | id 164282
Nazdar nazdar. Hele Kováču,vyvstáva otázka; kam sa podela 7. rota z Tachova,keď ste tam mali 1. a 3. ktoré samozrejme prislúchajú 1. Praporu. Bigoš útvar sú 3 Mspr. a jeden tankový prápor. Každý prápor po tri roty,takže: 1Pr./1.,2.,3. rota, 2/ 4.,5.,6.r. a 3/7.,8.,9. V Mariánkach,u nás Vysočanoch aj Domažliciach,Janoviciach atď. to bolo asi tak.
Veliteli družstva pozoooor. Trestám vás okamžitým studiem Zákl. Ř.-l.,ll.a lll.
Automaticky k trestu sa priraďuje obligátne ÚPPDKV.
Pohov volno,kúriť povoleno.
Tak to by sme mali,aj brigadírka ostala celá. Jednoduché je tiež z vežového čísla určiť ktorej rote,čate a družstvu tá mašina prislúcha. Ale to by zaujímalo len bagristov, VD to pozná.
Ten šofér zle nenacúval to som si istý,jeho len zle niekto naviedol,primárne to býval veliteľ vozu. Pri cúvaní ruka na prahu dverí hlava vonku,tú stranu som videl,pravá strana je pre šoféra mrtvá,preto je tam tá poučená osoba. Inak áno popísal som cúvanie kroré nebolo prípustné,ale bežné. Šofér len v kopule a na pokyny cez priezor.
Tamto nebol parkový ale PHD-parkohospodársky deň. Každú sobotu,šmíraci pri technike,bigoši na ubykáciách. Hm v parku sa diali veci.
Ja by som ti aj závidel,čo len ja,veľa by nás bolo. Že ste nemali jak tam píšeš. To ste potom ľahko stavali stráž. U nás mladí mocní chalani,železo sa triaslo pred nimi a v papieroch kripeľ. Toľko zdr. obmedzení,že by človek myslel že je v starobinci. Teda neschopný str. služby. A tí čo boli zdraví tak boli súdne trestaní vv civile tak nesmel vykonávať strážnu službu. A sme doma,bigoši obuchovali na rote a my šoféri,frajtri,KOT a NOT sme šaškovali napr. aj pri tej handre vo vitríne na štábe. Ty veliteĺ to ovládaš,tak pre bagristov: KOT- kulometčík OT, NOT-nabíjač OT. Mali sme pridelené mašiny a starať sa o ne mali. Miesto toho sme supľovali bigošov,lebo oni nemohli. Keď sa večer rozežal neón na cimre aj tak tam bola tma.
Nakoniec aby som neni horší ako Dadala,trest ruším.


Reagujete na komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Kasárna VÚ Tachov

GPS: 49°48'26.063"N, 12°38'46.505"E

Najít na mapě

Fotografie kasáren VÚ Tachov.

Tachovská posádka vznikla koncem roku 1920 nejprve po domech, než byl koupen areál nad nádražím, a bylo to hlavně proto, že československý stát by v okresním městě nedokázal nic pořídit - ani menšinovou školu v tom roce otevřít nedokázal - pokud horké německé hlavy (v národnostní otázce) nedokázal usměrnit.
Nejefektivnějším prostředkem byla, je a bude armáda. Nikdy jí nebylo třeba moc. Pokud vím, první posádky měly velikost roty a větší snad nebyly (zatím toho tolik nevíme). V roce 1938 se Češi samozřejmě museli pakovat a po roce 1945 se zase vrátili. Kasárna tu už přece byla.
Tak jako jinde, po roce 1968 byla zdejší kasárna výrazně rozšířena a sloužil tu (už i před 1968) jeden pluk 19. motostřelecké divize, a další lažíroval v Boru a Stříbře, velitelství bylo dlouho v Plzni. Z posledních zpráv o osmdesátých letech vysvítá, že velitelství divize mělo být tehdy právě v Tachově. Opět toho zatím nevíme moc, ale z fotek Hynka Altmana je zjevné, že tu jistý čas (před 1968) musel sloužit i elitní paradesantní minimálně prapor, na což vzpomínají i někteří pamětníci. Nová kasárna využila prostor těch předchozích a posunula se dále na SV, přičemž nejdále směrem na blízkou obec Vítkov vznikly rozsáhlé automobilové garáže (auta, tanky a tak). Pod tímto areálem pak byla střelnice.
(autor Štěpán Čadek)

A2019-03-05 11:16:13 U2019-05-22 10:21:37 TG514