Objekty ČSLA

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (275)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Al-Lami) z celkových 121

Foto 1
Havran je nejvyšší vrchol střední části Českého lesa - dodnes zde stojí torzo bývalého stanoviště rádiového a radiotechnického průzkumu a hlásky PVOS
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49

Autor: J.Al-Lami | Pořízeno: 10.2007 | Foto: 49 fotek

Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63

Autor: T.Parkan | Pořízeno: 5.2009 | Foto: 14 fotek

Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73

Autor: Jan Kárník | Pořízeno: 11.2013 | Foto: 10 fotek

Foto 74

Autor: J.Svoboda | Pořízeno: 2014 | Foto: 1 fotka

Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89 Foto 90 Foto 91

Autor: R.Volka | Pořízeno: 2017 | Foto: 17 fotek

Foto 92 Foto 93 Foto 94 Foto 95 Foto 96 Foto 97 Foto 98 Foto 99 Foto 100 Foto 101 Foto 102 Foto 103 Foto 104 Foto 105 Foto 106 Foto 107 Foto 108 Foto 109 Foto 110 Foto 111 Foto 112 Foto 113 Foto 114 Foto 115 Foto 116 Foto 117

Autor: R.Volka | Pořízeno: 2009 | Foto: 26 fotek

Foto 118 Foto 119 Foto 120 Foto 121

Autor: R.Volka | Pořízeno: 2013 | Foto: 4 fotky



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
zprava
Pepik z Prajzské | email | 26.1.2023 14:46 | id 170196 | nahlásit
Kamarádi z Havranu a Zvonu r.1966-1968 dnes zemřel náš kamarád Jarda Kamas.Kdo jste jej znali tak si na něj vzpomeňte. Pepik z Prajzské
Bude ohňostroj jak před 50 roky ?
Jarda K | 31.12.2022 22:18 | id 169490 | nahlásit
Je příznivé počasí a tak nahlédneme pomocí web kamery na Havranu do Bärnau na případný ohňostroj.
 
Re: Bude ohňostroj jak před 50 roky ?
Jarda K | 31.12.2022 23:48 | id 169493 | nahlásit
Tak to vypadá, že přímo na věži Havranu někdo odpaluje ohňostroj. Je někdy osvětlen ochoz věže.
web camera na Havranu - přímý přenos
. . . | 20.12.2021 15:53 | id 160723 | nahlásit
 
Re: web camera na Havranu - přímý přenos
Josef | email | 25.10.2022 10:58 | id 167905 | nahlásit
Proč už není možno sledovat kameru na Havranu. Je to škoda, že už není funkční
Děkuji
 
Re: Re: web camera na Havranu - přímý přenos
Jarda Koucký - Vašíček 72-74 | 25.10.2022 13:21 | id 167908 | nahlásit
Je jiný provozovatel.Web camera je pod internetovým majetkem a péčí ČEZu. Ja nahlížím pod tímto odkazem.
www.ceznet.cz//webca…
 
Re: Re: Re: web camera na Havranu - přímý přenos
Jarda Koucký 72-74 | 25.10.2022 13:30 | id 167909 | nahlásit
Po kliknutí na hoření odkaz se ukáže - Požadovaná stránka neexistuje . Přesto VĚNUJTE POZORNOST bíle kamerce na černém podkladu v levém spodní časti s nadpisem O NÁS , Klikněte na bílou kamerku a otevře se Vám několik míst v Tachovském okrese s web camerou. V tomto souboru je Havran a na druhém listu i náměstí v Tachově.
 
Re: Re: Re: Re: web camera na Havranu - přímý přenos
Josef | email | 25.10.2022 17:51 | id 167913 | nahlásit
Díky za informaci už jsem se tam dostal a jsem rád že po mnoha letech zase vidím to krásné okolí z dob mého vojenského života.
 
Re: Re: Re: web camera na Havranu - přímý přenos
pepik | email | 1.11.2022 16:22 | id 168025 | nahlásit
Super Honzo
 
Re: Re: Re: Re: web camera na Havranu - přímý přenos
J. K. | 22.6.2023 17:22 | id 173054 | nahlásit
Stránky ČEZnetu jsou nově upravené a tak Webkamera Havranu je ve stejném řádku, ale ve sloupci -- Mohlo by vás zajímat. ! ! Opustila sloupec - O nás (černá kamerka).
Havran
Pavel Smitka | email | 6.9.2021 08:43 | id 158687 | nahlásit
Zdravím všechny jezdil jsem jako řidič linky v letech 84-86 třeba si na mě někdo pamatuje mějte se fajn Pavel Smitka
 
Re: Havran
Ferda Brezoňák | email | 31.8.2022 17:02 | id 166863 | nahlásit
Pamatují
Náhodou jsem narazil na tvůj komentář
tak se sluší taky pozdravit
Ahoj
F.Brezoňák
smutná zpráva
pepík z Prajzské | 25.4.2021 11:01 | id 156154 | nahlásit
Zdravím kamarádi dnes jsem dostal smutnou zprávu z Nitry že zemřel náš kamarád Fero Lyzsy. Kdo jste jej znali vzpomeňte.Sloužil na Havranu.
Dobové foto "Od jiných"
J.K. | 15.4.2021 16:47 | id 155917 | nahlásit
Došlo na třídění Dobových snímků, které budou sem zařazeny pod názevem "Od jiných". snímky pořídila jedna z vojenských složek NSR. První snímek Havranu (věže)je datován rokem 1970 - výstavba. Snímky budou obsahovat i snímky roty na Sklářích, ale i její postupnou likvidaci. Tak že strpení.
3.8.1966
Pepík z Prajzské | 1.8.2020 16:37 | id 148467 | nahlásit
Zdravím všechny kamarády 1966-68. Dne 3. 8. 2020 to bude 54 roků, co jsme jako mladí junci rukovali na Zbiroh. Zavzpomínejte i na Ty co už nejsou mezi námi jak vojáky z.s. tak na naše vojáky z povolaní.
Zdravím
 
Re: 3.8.1966
Zdenek Sladek | email | 12.12.2020 01:22 | id 151278 | nahlásit
Náhodou jsem kouknul na Havran,vzpominky.rocnik 1988-90.Rad bych se také zůčastnil,nejake vzpominky zakladaků.Vim,ze vzhledem dnešní situaci,to neni možné,doufam,že vroce 2021,nebo kdykoliv...Děkuji.Zdenek Nýřany
přání
Václav Lang | email | 27.12.2019 15:48 | id 143127 | nahlásit
Hodně zdraví, štěstí a spokojenosti v novém roce vám všem havrńákům a jejich blízkým. Přeje Vašek Lang
 
Re: přáníVASKU zdravi HONZA Kellner
JAN KELLNER | email | 16.1.2022 17:00 | id 161674 | nahlásit
Sluzil som na Havranu vrokoch 1979-1981pozdravujem ta a prajem vsetko najlepsie ahlavne ZDRAVIE ked mozes tak napis zdrai JANO KELLNER...
 
Re: Re: přáníVASKU zdravi HONZA Kellner
Oldřich Čečák | email | 2.7.2022 20:21 | id 165548 | nahlásit
Zdravím Jano Kellnera.Jsem rád, že jsi dal o sobě vědět. Kde žiješ?Jestli si vzpomínáš dej o sobě vědět. Ahoj Olda Čečák a
 
Re: Re: Re: přáníVASKU zdravi HONZA Kellner
Ferda Brezoňák | email | 31.8.2022 17:10 | id 166864 | nahlásit
Při čtení o havranu jsem narazil na vaši konverzaci
Tak se také připojují a pozdravuji
Třeba si vzpomenete
Ferda Brezoňák
 
Re: Re: přáníVASKU zdravi HONZA Kellner
Vladimír Šulc | email | 26.10.2022 21:31 | id 167933 | nahlásit
Ahoj Janko a ostatní Havraňáci.
Stud mi dlouhá léta nedovolil připomínat se, přesto při vzpomínkách na prožité i pěkné chvíle na Havranu v letech 1979 - 81 si dovoluji Vás všechny pozdravit a popřát ještě dlouhá zdravá léta i uchování dobrých vzpomínek.
Pokud kladně zareagujete na můj kontakt, budu za to velmi rád, případně i setkání v létě nadcházejícího roku 2023 v Tachově, jako se zde setkávají různé ročníky kdysi sloužící na Havraně.
S úctou Vláďa Šulc, vladimir.sulc1@email.cz
 
Re: Re: přáníVASKU zdravi HONZA Kellner
Šulc Vladimír | email | 26.10.2022 21:51 | id 167934 | nahlásit
Ahoj Janko, sloužili jsme spolu, rád bych se s tebou skontaktoval, budeš-li ochotný, dej o sobě vědět na můj email: vladimír.sulc1@email.cz
Moc děkuji za kontakt i tvoji reakci.
 
Re: přání
Jan Kellner | email | 22.1.2024 11:29 | id 176557 | nahlásit
Sem Honza Kellner 1980 , 1981 Venco ked mas chut napis co a jak pred dvomi rokmi som kontaktoval Oldu Cecaka pokecali sme .Som cerstvi duchodce s duchodem cca .1350 ero Mam 2 deti a 2 vnucata zatial vsetko OK tak CAU...
kamarádi
pepík | 23.12.2019 21:53 | id 142943 | nahlásit
Tak zase po roce máme tu Vánoce,
vánoční nálada všechny nás ovládá.
Chceme Vám jen poslat pár řádků,
příjemné prožití vánočních svátků.
Hodně dárků na Vánoce,
ať se daří v novém roce.
Vám přeje Pepík z Prajzské
Zavzpomínejte
pepik | 20.8.2019 17:56 | id 140165 | nahlásit
S velikou lítostí vám musím oznámit , že dne 16. Srpna nás navždy opustil náš milovaný Tatínek pan Pavel Bureš. Petr Bureš (syn) 1967-69
1966-68
pepik | 23.12.2018 11:41 | id 134026 | nahlásit
Třpytný pozdrav sněžných vloček,
hodně dárků pod stromeček,
radost a klid na Vánoce,
hodně štěstí v Novém roce
přeje Pepik z Prajzské
smutná zpráva
pepik | email | 6.6.2018 17:31 | id 129372 | nahlásit
Všem kamarádům kteří sloužili na Zbirohu a Havranu 1966-68 že 6.6. zemřel náš kamarád Jiří Řezník
z Prahy.Kdo jste jej znali tak si na něj vzpomeňte.
Havran jaro 1990 - podzim 1991
Petr Budín ( Buďa ) | email | 2.4.2018 19:18 | id 127907 | nahlásit
Ahojky spolubojovníci. Staří mladí a naše číslo. Jestli to někdo čtete, tak máme sraz na Havranu 28. 9 2018 s přespáním. Kdo jste byl s námí, doražte a uvidíme se po letech. Je tam ohniště, přístřešek proti deští, tak v pohodě vše... nebo napište...
 
Re: Havran jaro 1990 - podzim 1991
Žilinec Petr - Žíla | email | 12.9.2018 14:16 | id 131746 | nahlásit
Ahoj,rád přijedu na akci,mám to kousek,bydlím v Tachově.Doufám,že někdo přijde z mého ročníku.
Sloužil jsem v roce 1986 - 1988.Rád bych pokecal sklukama,co jsme jezdili s Tamarou,vlastně jsme byly
první řidiči,tehdy se zkoušela a pak jsme mašiny vracely
do Pardubic.
 
Re: Havran jaro 1990 - podzim 1991
Kuchy | email | 30.9.2018 21:45 | id 132067 | nahlásit
Sraz se vydařil-počasí krásné,jen ta účast mohla být o dva HAVRANY větší,ŠVEJK a BELMONDO ví o kom je řeč,ale bohužel to tu asi ani nečtou.takže za 3 roky se snad sejdeme ve větším počtu a oslavíme 30 let.
POZDRAV
Vaclav LANG | email | 31.12.2017 11:06 | id 124728 | nahlásit
ZDRAVÍM, A PŘEJI VŠEM HODNĚ ŠTĚSTÍ, ZDRAVÍ A SPOKOJENOSTI V ROCE 2018. Vašek
kamarád
pepik | email | 30.12.2017 10:43 | id 124684 | nahlásit
Ahoj chlapi ze Zvonu a všichni ze Zbirohu 1966-68 . Dne 28.12.2017 zemřel náš kamarád Pepík Valouch. Zvon 1966-1968. Kdo jej znáte tak si na něj vzpomeňte.Pepík
Dobové snímky "0" ročníku
Jarda Koucký Vašíček 72-74 | 22.10.2017 22:55 | id 121762 | nahlásit
Když jsem asi před dvěma měsíci zde zmínil armád.uměl.soutěž a pantomimu, tak jsem počítal, že bude z předešlého komentáře nějaká odezva, ale ono nic. Tak jsem zvědav jaká bude reakce na případné dobové fotky u tak zvaného "0" (nultého) ročníku, jenž asi v počtu 15 vojáků zákl.služ. sdílel prostory (rod.dům)areálu roty ještě s příslušníky PS . Vše rozhodne úterý, kdy mam tyto dobové snímky tohoto "0" ročníku dostat ke skenování a k odeslání na administrátora.
 
Re: Dobové snímky "0" ročníku (63-65)
Jarda Koucký Vašíček 72-74 | 5.12.2017 12:07 | id 123512 | nahlásit
Dnes byl odeslán soubor dobových fotek z let 63-65 na administrátora webu, které jsem avizoval v předešlém komentáři. V souboru je 11 snímků z toho dvě skupinové fotky z Mariánek a tehdejší jmenný seznam osob na Kopáči, jenž na Havranu s tímto ročníkem započal svoji činnost.
 
Re: Re: Dobové snímky "0" ročníku (63-65)
pepik | 5.12.2017 14:41 | id 123528 | nahlásit
Jardo dobré fotky.Máš na něj kontak.Pošli
 
Re: Re: Dobové snímky "0" ročníku (63-65)
POUL | email | 26.12.2017 17:11 | id 124540 | nahlásit
Na Havranu jsme s Kopáčem začínali v lednu 1965.
Hrozně chumeliloa tak přijel vyprošťovací tank
a tři V3S tam vytáhl jak sáně.
Na středu nás záklaďáku bylo osm.
Bok si již nepamatuji.je to let.
 
Re: Dobové snímky "0" ročníku (63-65)
Jarda Koucký | 26.12.2017 18:21 | id 124545 | nahlásit
Tuto skutečnost s tankem jenž tahal jsem již tady někde zmiňoval. Je možné, že jsem ji po vyprávěl pro ( wenda) a jeho knihu. Byla vyposlechnuta od účastníka M.N. z ročníku 63-65, který zde má dobové snímky.
 
Re: Re: Dobové snímky "0" ročníku (63-65)
POUL | 28.12.2017 17:19 | id 124613 | nahlásit
Nevím kdo je MN,ale byl tam Bedřich Šmicer.
Otec bývalého reprezentanta ve fotbalu Vladimíra.
Bohužel už je léta po smrti.
 
Re: Re: Re: Dobové snímky "0" ročníku (63-65)
J.K. | 28.12.2017 17:33 | id 124615 | nahlásit
Pane Poul, představte si, že tady máte Dobové fotky ročníku 1963 - 65 možná již tři týdny. Máte je ve sloupci ročníků a některé snímky mají i popisky. Nahlédněte a možná tam někoho poznáte.
Zde již nelze dále reagovat
smutná zpráva
pepík | email | 27.6.2017 15:53 | id 118696 | nahlásit
Havraní
Dne 23.6.2017 zemřel náš kamarád a jeden dobrých velitelů Venca Černý.
Kdo jste ho znali, věnujte mu, prosím, tichou vzpomínku.
Hláska Havran
Ján Mišurda | email | 14.4.2017 13:30 | id 116064 | nahlásit
Ahoj,
slúžil som na hláske Havran po PŠ-ke od apríla 85 do septembra 85. Potom ma prevelili do Litomeric za velitela družstva.
Ahojte všetci, čo ste tam tiež boli.
Hezké vánoce
pepík | 23.12.2016 15:11 | id 111662 | nahlásit
Šťastné a veselé Vánoce mějte,
pohody s blízkými si užívejte,
a až pak nakonec nový rok přijde,
přejeme, ať Vám v něm všechno vyjde.
Krásné vánoce a vše nejlepší do Nového roku Vám přeje Pepík
setkání "Havranů" na Havranu 24.06.2016
| email | 12.10.2016 10:14 | id 109084 | nahlásit
Setkání po 50-ti létech VZS /1966-1968/, za účasti P.Svobody a J.Odnohy proběhlo 24.06.2016, bylo zvěčněno krátce ve filmu od jeho syna J.Odnohy ml.,byly tam pěkné záběry z věže, škoda, že už je stažen z internetu. Všichni, kteří tam poctivě sloužili a nezradili!!!, si zaslouží úctu nás všech. Přeji jim pevné zdraví a hodně štěstí do dalších let.
 
Re: setkání "Havranů" na Havranu 24.06.2016
pepík | email | 13.10.2016 12:22 | id 109109 | nahlásit
Jř ozví se na můj email.
 
Re: Re: setkání "Havranů" na Havranu 24.06.2016
| email | 14.10.2016 12:23 | id 109121 | nahlásit
Ahoj Pepíku, spíše dnes již Josefe, pamatuji se na Tebe moc dobře, po přijímači v srpnu 1966, jsme mašírovali na Zvon, posléze na Havran / i na těch několika fotkách se vždy usmíváš a v pozdější době také/. Vždy jsi byl usměvavý a vstřícný kamarád, nakonec P.Svoboda, to tak také vždy hodnotil. Je to už 50 let, ale vidím to jako dnes, byli jsme mladí, zdraví a nebyli žádné "bábovky", tvůj mail si vyhledám, zatím se měj moc pěkně a přeji vše dobré do dalších dní a let Tvého života. Srdečně zdravím Tebe a všechny VZS- Havrany z let 1966-1968. JŘ.
 
Re: Re: Re: setkání "Havranů" na Havranu 24.06.201
jisa | email | 15.10.2016 13:29 | id 109243 | nahlásit
chlapče, když je adresa pisatele modrá, je uvedená jeho adresa po rozkliknutí....
 
Re: Re: Re: setkání "Havranů" na Havranu 24.06.201
pepík | email | 15.2.2017 17:11 | id 113634 | nahlásit
Zdravím Jř prosím ozvi se na Josef.bitomsky@post.cz.Pořád čekám kdo je to.Pepík z Prajzské
 
Re: setkání "Havranů" na Havranu 24.06.2016
pepík | email | 31.3.2017 11:23 | id 115486 | nahlásit
Zdravím rez123.Ozví se.Pepík z Prajzské
Havran - 1987 - 1989
Miroslav Gandžala | email | 29.8.2016 19:22 | id 107925 | nahlásit
Ahojte, je tu niekto, kto "slúžil" na Havranovi v rokoch 1989-1989?
 
Re: Havran - 1987 - 1989
Marcel Žužič | email | 11.2.2020 15:46 | id 144472 | nahlásit
ahoj MIro.ja som bol v Tachove aj na havrane -88-90.Ty si bol môj starý.marcel Žužič-ŽUŽO
 
Re: Re: Havran - 1987 - 1989
Marcel Žužič | email | 11.2.2020 16:04 | id 144474 | nahlásit
slúžil som aj s nebohým Jardom Širúčkom.
 
Re: Re: Re: Havran - 1987 - 1989
Miroslav Gandžala | email | 26.2.2023 23:51 | id 171064 | nahlásit
Ahoj. Jarda Širůček bol môj najlepší kamarát na vojne. Ja som robil kuchára na Havranovi od 1988 do 10/1989.
 
Re: Re: Havran - 1987 - 1989
roman Kohlberger | email | 4.5.2020 21:58 | id 146485 | nahlásit
Ahoj,byl jsi můj suprák,chviličku na Havranu jsem byl jako kuchař s Tondou chloupkem,pamatuješ??příští rok budem dělat sraz po 30 letech,nechceš přijet??možná pžijede i Honza Kadavý a Vašek Vodička,vzpomínáš????napiš na mail,dík Kuchy
pozdrav
Václav LANG | email | 15.5.2016 17:09 | id 104698 | nahlásit
Ahoj, zdraví vás Vašek Lang - řidič ( Havran podzim 1980-82). Co nějaký sraz havrańáků?. Zatím vašek
 
Re: pozdrav
Lubomír Buchta | email | 10.5.2017 17:42 | id 117033 | nahlásit
Ahoj Vašku, nevim zda si na mě pamatuješ,sloužil jsem na Havraně s Petrem Sobotkou,Olda Čečák,Maděránek ap. Spojení mám pouze Petrem Sobotkou/ kuchař/. Pokud si vzpomínáš dej vědět , rád bych se tam podíval. Luboš
 
Re: Re: pozdrav
Imrich Trenka | email | 30.8.2017 15:50 | id 120468 | nahlásit
Buchtíků zdravím Ťa .Trenka od Komárna slúžil som Langom.
 
Re: Re: Re: pozdrav
Jiří Blažek | email | 10.9.2017 14:40 | id 120695 | nahlásit
Čau Imrichu pamatuješ si na mně sloužil jsem jako psovod Vkvětnu jsme měli sraz tak jsme s Němkym na tebe vzpomínali Sešlo se nás 10.pošli mi meilovou adresu pošlu ti fotky Jirka Blažek kkblazek@seznam.cz
 
Re: Re: pozdrav
Václav Lang | email | 24.9.2017 15:07 | id 121063 | nahlásit
Ahoj Luboši, jsem rád, že jsi se ozval. Jsem v kontaktu s Oldou Čečákem. Napiš mi na emailovou adresu, pošli kontakt na P. Sobotku. Dám Ti adresu na Oldu a ostatní. Zatím Vašek - vlang@seznam.cz
 
Re: Re: Re: pozdrav
Lubomír Buchta | email | 20.9.2018 22:02 | id 131906 | nahlásit
Ahoj Vašku,
až teprve teď jsem zjistil, že jsi mě odpověděl na email.
Včera mě přišel email od Blažka i s fotografií.Píše tam ,že chcete uspořádat setkání v příštím roce.Určitě dej vědět termín/s předstihem/ abych mohl dorazit. Spojení mám pouze na Petra Sobotku,bydlí v Železné Rudě.Určitě by přijel také. Zdravím Luba Tel.731522602
 
Re: Re: pozdrav
Ľubomír Bateľ | email | 17.8.2018 11:21 | id 131116 | nahlásit
Zdravím chlapci Havranákov chodieval som na Havran 1987-1988 ... odniesol som si pamiatku v roku 1988 rozbil som si hlavu pri uvolňovani hupcuku pri slkadani Ramony z 5m výšky z Tatry 815....
 
Re: Re: pozdravZdravim ta Lubos
JAN Kellner | email | 16.1.2022 17:12 | id 161677 | nahlásit
Nasiel som tu teba a Langa tak ta pozdravujem aked mozes tak napis HONZA KELLNER KEZMAROK..
Havraní už jste doma
pepík | email | 29.3.2016 09:29 | id 103256 | nahlásit
Tak co Havraní. Už jste se vrátili z teplých krajin,jaro už je tady.Co kamarádi 1965-67.Mám Mirka Bílka,Jirku Vodrážku a kde jste další?Zdeněk Kopal,Jindra Lánský a další.Ozvěte se.
smutná zprava
pepík | email | 14.1.2016 21:12 | id 100259 | nahlásit
Ahoj chlapi ze Zvonu a všichni ze Zbirohu 1966-68.Dnes jsem dostal tuto smutnou zprávu.
Ahoj Jozef.Emil sa ti už neozve.Práve dnes som sa dozvedel,že včera 13.januára 2016 nás navždy opustil.Zomrel v nemocnici v Galante.Je mi to veľmi ľúto,že sa mi nepodarilo kontaktovať vás,ale on už asi nemal ani záujem.Sám som nevedel,že má až také veľké zdravotné problémy.To som sa dozvedel až dnes,keď som sa stretol s jeho kmotrom.Pohreb má mať vo Vinohradoch/nad Váhom v sobotu.Kdo jej znáte tak si na něj vzpomeňte.
Vilo a Pepík
pozdrav
pepík | email | 23.12.2015 22:01 | id 99197 | nahlásit
Mnoho štěstí v kouzlu vánoc, v záři světel stromečku, ať zdraví, láska a klid, zavítají ... i do Vašeho domečku. Lásku, radost na Vánoce, také štěstí v novém roce. Ať Vás láska stále hřeje, z upřímného srdce přeje Pepík
Tu som sluzil na ZVS
Bureš Josef | email | 23.12.2015 02:02 | id 99114 | nahlásit
Já jsem také sloužil na Havranu 67 -69 .Mám spojení na dost kluků z ročníku . Zajímalo by mně jestli již máme spojení na sebe . Pokud to půjde ozvi se mi na mail "jbures46@seznam.cz .
panoráma z věže (aplikace)
Martin | 21.8.2015 10:38 | id 93953 | nahlásit
Myslím, že tohle potěší každého kdo to na Havranu zná. :-) Kolečkem na myši se zoomuje a pohybem myši do stran se pohybuje po horizontu. Každý cíl je popsaný. www.mountainpanorama…
 
Re: panoráma z věže (aplikace)
pepík | 21.8.2015 20:38 | id 93971 | nahlásit
Je to hezký zpracováno
 
Re: panoráma z věže (aplikace)
otakar hofr | email | 30.9.2015 18:44 | id 95420 | nahlásit
paráda,jen se to 65 trochu změnilo.díky.
 
Re: panoráma z věže (aplikace)
Luboš Poustka | 30.9.2015 19:01 | id 95422 | nahlásit
Tohle potěší i toho,co to na Havranu nezná,ale má ho v plánu jako hláskař navštívit :-)
 
Re: panoráma z věže (aplikace)
Jarda | 30.9.2015 19:34 | id 95423 | nahlásit
zajímavý web
 
Re: panoráma z věže (aplikace)
Gaston | email | 5.11.2015 16:31 | id 96980 | nahlásit
Škoda že to není na Dyleni.To by srdce bývalého hláskaře plesalo.
 
Re: panoráma z věže (aplikace)
Palo | email | 9.1.2016 02:10 | id 99992 | nahlásit
Takéto niečo som ešte nevidel. Chlapi čo zachránili Havran sú pašáci,a táto videopanoráma to len potvrdzuje. Nebol som nikdy na Havrane,ale rád spoznávam po nete a sledujem dianie v kraji, kde som kedysi slúžil. Bol som vo Vysočanoch,a Primdu som videl každé ráno z toho istého bodu,z buzeráku kasína. A tuna ju vidím aj z druhej strany. A tiež Dyleň a všetko ostatné. Bol som v kasárňach pozrieť po 27. rokoch,a znova chcem. A teraz aj Havran a Dyleň. Nikdy nezabudnem na dni a mesiace tam prežité.
 
Re: Re: panoráma z věže (aplikace)
Robo | 9.1.2016 10:00 | id 99995 | nahlásit
Pali to je dobre co si napisal....Partia okolo hlaskarov sa schadza u Bohouse kazdy polrok a spominaju na vojnu...Su tam vsetky zlozky armady a vladne tam paradna nalada.na jesen uz mali 10 zraz a bol som.
 
Re: Re: Re: panoráma z věže (aplikace)
Palo | email | 19.1.2016 14:47 | id 100419 | nahlásit
V našom útvare na kóte bol za nás otvorený najmodernejší a prvý objekt PVOS na západnej hranici. Kóta to bol vršok nad kasínom. Oplotený a strážený objekt,zemľanka ako ubytovanie,okopy pre techniku,veža a skleník v ktorom sa vykonávala služba a prijímali sa hlásenia z Plzeñ Líně. Keď z Regensburku vzlietol nemecký vrtuĺník na kontrolu hraníc,Plzeñ zahlásila poplach a nabijali sme. Vždy priletel nabúchaný Albatros z letiska a kopiroval nemcov az k Asu a zas naspäť až ķým vrtuĺník nepristál. Mesiac držali hotovosť s PLDvK,a mesiac s ruskými samonavádzacími strelami odpalovanými z ramena vojaka. No a s týmito rakeťákmi som tam chodil ako vodič OT-ečka,keďže oni vlastnú mašinu nemali. A mojou úlohou bolo iba vyviezť družstvo v prípade mobilizácie do záložáku. Takže totálny veget,lebo do objektu mohol vstupovať z kasáreñ tušim len náčelník štábu a možno deväťák,to už si presne nespomínam. Ale to nám strážny dával info keď niekto šiel nahor.A potom generál Horváth ktorý bol náčelníkom PVOS pre takèto objekty.
 
Re: Re: Re: panoráma z věže (aplikace)
Palo | email | 19.1.2016 14:54 | id 100420 | nahlásit
Neviem prečo sú tam tie divné znaky,písal som to na len na mobile,ale prečítať aj pochopiť sa to asi dá.
HAVRAN 1979 - 83
Vláďa | email | 1.7.2015 18:53 | id 92020 | nahlásit
Ozval by se mi prosím kdokoliv ke kontaktování se ze záklaďáků i důstojníků sloužících na HAVRANu v období 1979 - 83
Vladimír
 
Re: HAVRAN 1979 - 83
Pavel Touš | email | 2.8.2016 14:48 | id 107239 | nahlásit
Ahoj,nastoupil jsem na HAVRAN někdy na podzim 79 jako rtm. a sloužil jsem tam až do července 85 kdy jsme i s Ramonou odešli do Klenčí. Pavel T.
 
Re: Re: HAVRAN 1979 - 83
Václav Lang | email | 6.3.2017 18:51 | id 114382 | nahlásit
Vašek Lang 80 -82 Ahoj Pavle tebe si pamatuji. Pošli mi kontakt a dáme řeč. vlang@seznam.cz
Havraňáci
Petr Budín | email | 3.1.2015 22:05 | id 83521 | nahlásit
Ahojky spolubojovníci z jara90 - podzim 91. Hledáme naše starý i mladý...
My měli po 25 letech sraz i s přespáním na předělané věži a sešlo se nás jen pět. Máme ještě pár kontaktů,co nemohli dorazit, ale ten další sraz by jsme chtěli v mnohem větším počtu i s Vašimi ročníky, tak snad se sem na stránky mrknete a ozvete se... foto ze srazu je možné shlédnout na: www.klucizhavranu,rajce.net
pozdrav
pepík | email | 20.12.2014 10:28 | id 82624 | nahlásit
Přejeme to, co člověk nejvíc potřebuje - ZDRAVÍ. Přejeme to, co člověk marně hledá ? STĚSTÍ. Přejeme to, bez čeho se nedá žit ? LÁSKU. Nejen pro dnešní den. Nádherně Vánoce i Nový rok To Vám Přeje Pepík
Tamara i Ramona
Dan Horník | 8.10.2014 16:28 | id 79844 | nahlásit
Ahoj lidi.Náhodou jsem juknul na net a čumim co s tim Havranem provedli.Škoda nechat to spadnout.Chystám se tam asi tak 20 let a ještě jsem se tam nedostal.Byl jsem tam na levém boku na odloučence z Klenčí p Č.Zdravím tímto všechny z Tachova a Klenčí od strážáků,řídičů po operátory KRTP.Narukoval jsem na PŠku do Litoměřic 4.4.1989 a na Havranu jsem sloužil nějak od podzimu 89 do konce 90.Už si skoro na nikoho navzpomenu,tak se kdyžtak připomeňte.
 
Re: Tamara i Ramona
Petr Budín | email | 3.1.2015 21:58 | id 83519 | nahlásit
Ahojky Dane. Já si na Tebe vzpomínám,byl jsi můj starej:-).Byl jsem operátor na Havranu- střední stanovištiě. Měli jsme sraz po 25 letech a bylo nás pět (Já, Pepa Váňa, Roman Kohlberger-Kuchi, Jirka Dolejší-Vejce a Libor Diviš-výkoňák). Hodili jsme si noc nostalgicky na věži. Fotky máme na rajčeti (www.klucizhavranu,rajce.net), tak se mrkni. Škoda,že nemáš kontakt na někoho z Vašeho ročníku. Sháníme kontakty na všechny,co byli kolem nás,aby příští sraz mohl být ve větším počtu.
 
Re: Re: Tamara i Ramona
Dan Horník | email | 6.1.2015 16:23 | id 83668 | nahlásit
Čau.Konečně po dlouhé době někdo zareagoval.Na fotky jsem koukal.Vy jste dobrodruzi.Nic pro mě.Stal se ze mě rozmazlenec.Potřebuji pohodlí a luxus,ale na kukačku a zavzpomínat bych přijel.Chtěl jsem přijet s Honzou Kadavým,ale jemu to nějak nevyšlo,takže jsme nejeli.Snad příště.
 
Re: Tamara i Ramona
Marcel Žužič | email | 11.2.2020 15:53 | id 144473 | nahlásit
aj ja som slúžil na Havrane.rukoval som tiež do Liťáku v 88 a na Havrane som slúžil 89-90.ŽuŽO.
Psovod Havran 1986-88
Zdeněk Ježek | email | 27.7.2014 21:37 | id 77530 | nahlásit
Ahoj kluci,kteří pamatujete naši společnou službu, tak se ozvěte.Přidám foto.Zdravím všechny "Havrany".
 
Re: Psovod Havran 1986-88
Míra Duffek | email | 22.10.2017 19:09 | id 121739 | nahlásit
Ahoj , sloužil jsem 87-88, jako operátor Ramona .Bydlím Domažlice a vlastně se snažím nějak vyhledat kámoše z Plzně co sloužil jako já . Jmenoval se Pavel a dál už nevím.Jestli víš něco blíž tak napiš. Díky
hláskaři 1986
Mirek Gebauer | email | 22.7.2014 20:04 | id 77354 | nahlásit
Dnes jsem po dlouhé době nakoukl a měl odezvu. Proto píšu nový odkaz, vzadu už není tolik místa "reagovat".
Palo, je super, že ses ozval. Jak je stará vojno?
 
Re: hláskaři 1986
Pepík | email | 22.7.2014 20:07 | id 77355 | nahlásit
Mirku 2 km od sebe aj eště jsme nepokecali
Kamarádi z Havranu
Jiří Dvořák | email | 13.7.2014 10:48 | id 77014 | nahlásit
Zdravím všechny kamarády,sloužil jsem na Havranu vánoce73-podzim75 jako řidič za npor. Kopeckého.Zdraví Jirka.
 
Re: Kamarádi z Havranu
Milan Pekhart | email | 22.7.2014 13:13 | id 77321 | nahlásit
Zdravím Tebe Jirko i ostatní,i já zde pobyl stejnou dobu jako ty,ale ve funkci operátor.Snad si vzpomeneš.Vzpomínám na ostatní jako Hažmuka,Kaděra,Kuba,Říčánek atd.a hlavně na Míru kuchaře(Flaksu). Milan
 
Re: Re: Kamarádi z Havranu
Jiří Dvořák | email | 22.7.2014 19:03 | id 77344 | nahlásit
Zdarec Milane,to víš že si na Vás všechny pamatuju a hlavně na Míru Štefla(kuchaře).Měj se fajn, snad se ještě někdo ozve. Z Havranu už zbyla jen nová věž.Zdraví Jirka D.
 
Re: Re: Re: Kamarádi z Havranu
Pepík | email | 22.7.2014 20:01 | id 77353 | nahlásit
Havraní se konečně probudili
 
Re: Re: Kamarádi z Havranu
Jarda Turnovský | email | 2.9.2016 22:49 | id 108017 | nahlásit
Ahoj,na kuchyň pod Šteflem vzpomínám v dobrém,zadne várnice ale kastroly ,ale taky vzpomínám na to jak jsem držel Kolíska pod krkem a že ho zabiju ,potom nám Kopecký vyčinil ,dva dny bez ostrých a šlo to dál ,byl jsem tam jako petimetr z Prahy přes léto 1974 ,mějte se Jarda
 
Re: Kamarádi z Havranu
Jaroslav Pazdera | email | 13.3.2016 15:20 | id 102657 | nahlásit
Já tam byl jako operátor půl roku po vás, fešáci. 74 - březen 76. Můj ročník: Blinka, Byrtus, Škorpík Dražina, Kejval, Bízek atd. Po nás Kubacka, Molnár a další. Po npor. Kopeckém to vzal pološílený kpt. Miloš Holý.
Čau Jara
 
Re: Re: Kamarádi z Havranu
Jaroslav Rašek | email | 31.5.2016 12:45 | id 105219 | nahlásit
Ahoj Jardo, také jsem někoho hledal z Havranu.
Nevím jestli si pamatuješ 1975-77, Binder, Bimajzl atd.
JaroslaV Rašek
 
Re: Re: Re: Kamarádi z Havranu
Vlado Pastucha | email | 28.9.2016 14:12 | id 108758 | nahlásit
Ahoj Jardo,bol som na Havrane asi 5 mesiacov ročník po vás.So mnou boli Blažek,Fečko,Kordoš Niederle,kuchári Kozák a Rulc.Ja som musel ísť na Pleš za Havrana.Pamätám si,boli sme spolu na stráži,keď sme zadržali nejakých 4. Nemcov.Ty si bol vtedy veliteľ stráže.Béďo (Bederka) bol na Havrane aj na bývalej rote,poslal mi aj nejaké fotky. Tiež sa mi raz ozval Viki Holovín.Ak si s niekym v spojení , tak že pozdravujem.

Zdravim Vlado.
 
Re: Re: Re: Kamarádi z Havranu
Jozef Bederka | email | 29.1.2022 16:43 | id 162085 | nahlásit
Nazdar Jardo,som rad,že spominaš na havran.Partia bola dobra.Dodnes sa stretam s Holovinom,o inych neviem nič.tak čau Beda.
 
Re: Re: Kamarádi z Havranu
Jarda Turnovský | email | 2.9.2016 22:40 | id 108016 | nahlásit
Ahoj,jen jestli si pamatujete na pětimetry z Prahy ,v roce 1974,v létě ,je to dlouho ,bylo nás tam asi 12,mluvil jsem se Slavíkem ,byl to náš nadřízenej,z povolání ,pár jmen bych asi dal,no mějte se ,ahoj
 
Re: Re: Kamarádi z Havranu
Miroslav Bízek | email | 1.2.2019 11:07 | id 135349 | nahlásit
Nazdar kamarádi z Havranu 74-76.Jo už zbyli jen vzpomínky. Bylo to tam fajn proti jiným kasárnám. Chci se tam v létě někdy podívat.
probuzení
Pepík | 4.7.2014 09:54 | id 76699 | nahlásit
Zdravím všechny Havraňaky.Probuďte se.Jak čtu stránky jako by všichni spali.
ročník 1964 1966 havran kopáč
hofr otakar | email | 6.6.2014 19:22 | id 75623 | nahlásit
jestli ještě někdo žije,ozvěte se.iročník 1963 1965,kozák,poul ,twigy a další,šmicr,misák,vojíř ,beran,kovár...
 
Re: ročník 1964 1966 havran kopáč
Poul | email | 12.12.2016 17:50 | id 111063 | nahlásit
Ahoj Oto,
srdečně tě zdravím.
Konečně jsem se prokousal na tyto stránky
a doufám,že sem občas nahlédneš a ozveš se.

Poul
 
Re: Re: ročník 1964 1966 havran kopáč
Hofr Otakar | email | 16.7.2017 17:06 | id 119269 | nahlásit
Ahoj Poule,nezlob se,že tě tak oslovuji,ale zapoměl jsem křestní jméno.Jsem rád ,že se konečně někdo ozval.Napiš na tuto adresu a domluvíme se na dalším spojení.Čekám,ahoj Ota.
 
Re: Re: Re: ročník 1964 1966 havran kopáč
j. | 26.7.2017 15:16 | id 119563 | nahlásit
mam přidat výhru v aus a Tvoji pantomimu -
 
Re: Re: Re: ročník 1964 1966 havran kopáč
Poul Vladislav | email | 11.8.2017 13:43 | id 119961 | nahlásit
Ahoj Oto,
jsem rád,že jsi se ozval.
 
Re: Re: Re: ročník 1964 1966 havran kopáč
POUL | email | 21.8.2017 22:20 | id 120295 | nahlásit
Poslal jsem ti email a nic.
starej havranskej pes
Vašek LANG | email | 15.5.2014 19:55 | id 74744 | nahlásit
Zdravím všchny havraňáky, já tam sloužil jako řidič podzim 1980 - 1982. Rád bych se spojil s ostat ními "spolubojovníky". Mám kontakt na Oldu Čečáka, plánujeme návštěvu kopce. Dejte o sobě vědět jak záklaďáci tak vojáci z povolání. Těším se Vašek
 
Re: starej havranskej pes
Víťa Pěgřím | email | 27.10.2014 21:27 | id 80531 | nahlásit
Ahoj Vašku. Poslouchal jsem v rádiu něco o Zbirohu. Inspirován, jsem večer začal brouzdat internetem. Nakonec jsem narazil na tvůj vzkaz.
A kdo jsem - Víťa Pěgřím, podzim 1980 - 1982(operátor, vykonavatel strážní služby, řídící ranních rozcviček).
P.S. Ozvu se.
 
Re: Re: starej havranskej pes
Jiří Blažek | email | 2.11.2014 21:07 | id 80761 | nahlásit
Víto pamatuješ na mně, Blažek chodili jsme spolu do stráže byla sranda, ozvi se ,chci udělat sraz Jiří Blažek rožmital p .Tř.
 
Re: Re: starej havranskej pes
Vašek LANG | email | 6.7.2015 10:45 | id 92165 | nahlásit
Ahoj Víťo, ozvy se na mou e. adresu. Dal bych nějaký sraz. Ahoj Vašek
 
Re: starej havranskej pes
Vladimír Šulc | email | 1.7.2015 17:53 | id 92016 | nahlásit
Ahoj Vašku a všichni ostatní borci Havraňáci.Už se mi to po těch dlouhých létech vše motá, včetně jmen, pokud se nemýlím, nejzdil jsi autobusem RTO a pak jsme tahali Tatrama 148 RAMONY, nebo ZILAMA 131 vozili náklady o spolubojovníky ? Po těch dlouhých létech v sobě stále nosím nostalgický pocit spoluúčasti těch skvělích lidiček z řad záklaďáků jako Milana z výstrojního skladu, kolegu řidiče takového pořízka ze Slovenska, o půl roku staršího Mončeka tuším z Litoměřic i ostatních kluků různých nástupních ročníků, nebo i mnohých důstojníků z povolání jako operátorské profíky jakými byli třeba kap.Hrabal, nadpor.Kolísek a mnohé další, na druhou stranu je pro mne stále morálně těžké a zahanbující zveřejňovat se po tom mém průšvihovém exesu a předčasném ukončením mého působení na Havranu po udání mým chráněncem z mladšího ročníku.
Na Havranu jsem působil ve stejné služební pozici i ve stejném služebním ročníku jako ty s původním nástupen do VÚ 7495 Zbiroh. Po absolvování kurzu řidičů nás za odměnu šoupli na Hvran, tuším že nás tenkrát vezli gazem 5 vykulených zobáků, což pro nás bylo ze začátku velmi těžké fyzicky i dalším vzdělávání a různými službami, především o té první třeskuté zimě, ale časem jsme zažali vyzrávat jak víno a po roce jsme se cítili jak borci i světáci. Tenkrát nás hodně štvalo, když nás na popud ministerstva obrany a generálního štábu všechny stáhli z kopců, nás do Tachova, kluky z boků do Marjánek a do Klenčí. Tenkrát jsme to nechápali a cítili to jako křivdu i nedůvěru zároveň. Až po čase se provalilo, že to bylo tzv. politické rozhodnutí pro zmírnění potenciálního nebezpečí zběhnutí na Němec po útěku důstojníka operátora z Dyleně. Pak už to nebylo to ono hrdé plně Havranské ať jsme jako záklaďáci přišli kamkoliv.
Pokud by mé kontakty i má přítomnost nikoho neurážela, rád se s každým sejdu a zavzpomínám a budu za to vděčný,
přesto děkuji za jakoukoliv odpověď.
S přátelským pozdravem a páním všem všeho nejlepšího
Vláďa Šulc, Roudnice nad Labem
pozdrav
Pepík | email | 18.4.2014 09:10 | id 73613 | nahlásit
Krásné Velikonoce bohatou pomlázku, hodně zdraví,štěstí, hlavně však radost   jež jaro věští přeje Pepík
zdravím kamarády
Pepík | 19.3.2014 08:38 | id 72335 | nahlásit
Všechno nejlepší , hlavně stálé zdraví , potom také štěstí a spokojenost Přejí všem Josefům
Prosba o pomoc
Jan Kárník | email | 4.2.2014 14:38 | id 70348 | nahlásit
Dobrý den,
naše sdružení Havran opravilo, nicméně to neznamená, že je vše hotovo. Pořád je co dodělávat, jak fyzicky kolem věže, tak v papírech. I do budoucna bude potřeba věž udržovat, alespoň jednou za 10 let natřít (pro zajímavost 2,5 km traverz, asi 950 litrů barvy).
Vidím, že mnoho z Vás má osobní vazbu na Havran, a proto se sem obracím s prosbou o finanční podporu činnosti našeho sdružení.
Jména dárců, kteří nás podpořili částkou větší než 2000,- Kč, budou uvedena na webu sdružení a na rozhledně. Díky všem.

Jak přispět se dozvíte zde

Jan Kárník, OS Klub vojenské historie a sportů Tachov
Havran již skoro hotov! :-)
Martin K | 19.1.2014 21:14 | id 69601 | nahlásit
Budí vlnu zájmu. Z Německa je vyšlapaná pěšina a party mladých lidí tam na laně slaňuje o sto šest. Je zajímavé je pozorovat, když stojí na ochozu věže, ukazují do nitra Německa a volají "Dast ist mein Haus!" :-)
ed250.rajce.idnes.cz…
jaro 88-jaro 90
Luděk Hála | email | 15.1.2014 20:12 | id 69404 | nahlásit
Najde se nějaký spolubojovní?
2014
Pepík | 23.12.2013 16:56 | id 68112 | nahlásit
Radostné Vánoce chci Vám přát
aby člověk člověka měl rád,
aby jeden druhému více štěstí přál,
aby ten Nový rok za to stál
Vám všem přeje Pepík
Rozhledna Havran
JardaM | 6.12.2013 11:12 | id 67406 | nahlásit
O rozhlednu se nyní stará Klub vojenské historie a sportů Tachov, o.s. Na stránkách mají i zajímavé fotky. Klikněte www.rozhlednahavran.…
HLEDÁM SPOLUBOJOVNÍKY :-)
PETR BUDÍN | email | 17.11.2013 12:54 | id 66661 | nahlásit
AHOJKY HAVRAŇÁCI - TACHOVÁCI. HLEDÁM STARÝ , MLADÝ I MÉ ČÍSLO Z ROČNÍKU jaro 90 - podzim 91. PŘED LETY MI NĚKAM ZMIZELI VŠECHNY KONTAKTY. TAK JESTLI SE NĚKDY NOSTALGICKY KOUKÁTE NA VĚŽ, OZVĚTE SE......
 
Re: HLEDÁM SPOLUBOJOVNÍKY :-)
kuchy | email | 26.11.2013 10:02 | id 66993 | nahlásit
Ahoj,tak kdo se ti už ozval?Náhodou jsem to rozklikl aq tak ti píšu i tel.č.723475247.Tys byl v kontaktu s P.Vánou,ne?mám naněj,na Vejceho,Švejka,Belmonda,D.Horníka kontakty.Já bydlím pořád v Tanvaldu,tys byl Pražák,ne?Tak písni a třeba pošli fotky a napiš co děláš.S P.Vánou jsme na Havranu byli asi před 3 roky a já byl letos i na Dyleni.ČAU a ozvi se -KUCHY.
"Nový" Havran z letadla.
Martin K. | 9.11.2013 21:19 | id 66330 | nahlásit
 
Re: "Nový" Havran z letadla.
Jarda Koucký | 9.11.2013 21:32 | id 66334 | nahlásit
Dík Martine a věřím, že si potěšil všechny Ty, kteří vědí, o co se jedná.
 
Re: "Nový" Havran z letadla.
Pepík | 12.11.2013 13:02 | id 66491 | nahlásit
Samozřejmě počešil
pozdrav
Pepík | email | 27.10.2013 21:17 | id 65807 | nahlásit
Zdravím všechný 1972 Honza Konečný z Hradec u Opavy
Havran již "zmodral"
Martin | email | 8.10.2013 06:13 | id 65138 | nahlásit
Rekonstrukce k říjnu opět pokročila o něco dále.
Viz poslední 4 fotky galerie
ed250.rajce.idnes.cz…
 
Re: Havran již "zmodral"
Zdeněk Šmída | email | 19.10.2013 19:40 | id 65572 | nahlásit
Mohu potvrdit, i když chodím spíše po hranicích, tak Havran jsem před několika dny fotil
zdeneksmida.rajce.id…
Hledám kamarády z vojny
Honza Černý | email | 26.9.2013 02:17 | id 64814 | nahlásit
Ahoj kluci, jsou tu časté ohlasy na počátek existence hlásky na Havranu a ohlasy těsně před jejím koncem. Mám takový dojem, že mezi tím nic nebylo (nebo jsme byli tak špatná parta?). Hledám spolubojovníky jaro 85 - 87 a přilehlé termíny - zobáky (pardon, ale tak se Vám říkalo), půlročáky atd. Rád se s vámi na Havranu i jinde setkám. Byly to nádherný roky a to nejen ve vztahu k našemu věku.
 
Re: Hledám kamarády z vojny
Černý Jan | email | 26.9.2013 18:50 | id 64838 | nahlásit
Ahoj, koukám, že se tu objevilo totéž jméno co vlastním i já. Já sloužil Na Bystřici 1969-1971 Jako psovod, tam mne nalezneš i v dnešní pododě ze srazu 2010 a 2013. Rád si tyto stránky prohlížím a vzpomínky jsou pořádné a pořád. Můžeš něco napsat. Tak se měj a zas někdy příště ahoj Honza Černý.
 
Re: Hledám kamarády z vojny
Běhounek Vladimír | email | 21.10.2013 20:48 | id 65638 | nahlásit
Na Havran jsem jezdil v roce 85-87 jako hotovostní řidič a kotelník. A ty jsi, myslím, dělal psovoda. Strážnici jste měli ze dvou buňek kousek pod věží. Později se stavěla nová- zděná u garáží.
 
Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Honza Černý | email | 26.7.2014 20:57 | id 77500 | nahlásit
Ahoj Vláďo, vidím Tě před sebou jako by to bylo včera. Tichej, nenápadnej a fajn kluk. Jsem rád, že se pomalu začínáte ozývat a budu moc rád, když dáme dohromady nějaké setkání po více jak čtvrtstoletí. Byl jsem se na Havranu již několikrát podívat a v Tachově jsem docela častým hostem. Nikdy se nezapomenu projet kolem roty a zavzpomínat.
 
Re: Hledám kamarády z vojny
Petr Beneš | email | 27.12.2013 11:36 | id 68391 | nahlásit
Říjen '83-'85. Na Havranu jsem fungoval, jako psovod. Hlášení podávané kontrolám z Tábora bylo šílené. Nikdy jsem ho nedal na jeden nádech a bez chyby, nicméně pamatuji si jej dodnes: "Soudruhu xxxx, pomocník velitele stráže pro službu strážních psů, psovod služebního psa Gomo 230/81, vojín Beneš" :-D
Dnes bydlím poměrně nedaleko a když jsem zde byl před pár lety s manželkou, abych jí ukázal odkud jsem jí psal dopisy a stál jsem na místě, kde stál kotec "mého" Goma i tu slzu jsem zamáčkl...
 
Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Karel Bárta | email | 5.1.2014 19:05 | id 68915 | nahlásit
Ahoj Petře
nevím jestli se na mě pamatuješ ,ale jezdil jsem do stráže s Tebou ,sloužil jsem jaro 84-86 a jako psovod z mýho čísla byl Láďa Koval ,kterej si tenkrát přivezl z Gráblu Rona
 
Re: Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Petr Beneš | 10.1.2014 08:36 | id 69164 | nahlásit
Tak tvoje jméno mi již bohužel nic neříká, ale na Láďu si pamatuji. Koneckonců on byl a patrně i stále je, nezapomenutelný :-D
Jsem v kontaktu s pár klukama ze Slovenska a zvolna chystáme srazík na Havranu.
 
Re: Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Milan Baninec | email | 23.8.2021 20:38 | id 158456 | nahlásit
Ahoj kluci, Vás si pamatuju. Je to už tak dávno
 
Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Honza Černý | email | 26.7.2014 20:31 | id 77496 | nahlásit
Ahoj Petře, často bloudím po stránkách týkajících se Havranu a jsem rád, že alespoň někdo zareagoval na mých pár řádků. Nevím, jestli si mě ještě pamatuješ, ale jsem ten, co od Tebe Goma přebíral, když jsi odcházel. Je tady zmíněno i jméno Ládi Kovala, který byl a jistě i dnes je nezapomenutelný. Mám na něj kontakt i vím, kde bydlí a nebylo by špatné sehnat pár "strážáků" různých "čísel" a dát si na Havranu dostaveníčko. Jména jako Petr Beneš, Jarda Hajšman, Láďa Koval, Michal? Michálek, Luboš Andrle, Jirka Kubálek a další a samozřejmě lidi, kteří se za těmito jmény schovávají, se nedají zapomenout. A jak sám píšeš, i ta nostalgická slzička, při vzpomínkách na ty časy, ukápne.
 
Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Petr Kuželka | email | 12.10.2014 19:02 | id 79972 | nahlásit
Zdar Beny, kde tě je konec? Po vojně si byl v Hostouni, ale tam už asi nejsi. Bylo by fajn nějaký setkání domluvit, ale kontakt nemám na nikoho. Ozvi se. P.K.
 
Re: Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Petr Beneš | 2.4.2015 14:16 | id 88522 | nahlásit
No to je taky dost, že se ozveš :-) V Hostouni jsem pořád, akorát už tolik nechlastám, tak se o mně tak moc nemluví :-D Před nedávnem jsme hráli v Rybníku na maškaráku a dorazili tam chlapci-fotbalisti od vás. Docela slušně zakalili, takže předpokládám, že pozdrav zapomněli vyřídit.
Sem se chodím kouknout tak jednou za rok, ale pokud koukneš na facebook, tak tam mě najdeš častěji. Pochopitelně nejen ty ;-)
 
Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Kamil Noskovič | email | 3.1.2017 10:58 | id 112165 | nahlásit
Nazdar Peťo,
zrovna včera som bol s Peťom Lohnickým. Trocha sme si nostalgicky zaspomínali, ako sa máš?
 
Re: Hledám kamarády z vojny
Luboš Andrle | email | 14.1.2014 13:31 | id 69326 | nahlásit
Ahoj Honzo,našel jsi dalšího,,,strážáka,,,Vláďu Běhounka si dobře pamatuju,,,jo mimochodem tu novou strážnici stavěl Honza Ajšman..Na Havranu jsem byl jaro 85-podzim 86,pak půl roku v Kašperských Horách na,, Poledníku,, ten dopadl dobře,narozdíl od Havranu.
Máš pravdu v tom,že ať bylo jakkoliv,,,špatné to rozhodně nebylo...Spoustu lidí z Tachova se mi z hlavy už vykouřilo,,,nebo se prolínají z Kašperákama.Rád bych si je všechny opět připomněl..
 
Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Vladimír Běhounek | 23.1.2014 18:35 | id 69765 | nahlásit
Ahoj Luboši, tak mi tak napadlo, jestli si to tenkrát nebyl ty, kdo tam vyklepával kuličkami nádrž z Tery nebo Vari, která byla nějaká pomačkaná. Pro připomenutí ti posílám pár jmen: Jozef Toth, Petr Konop, Jaroslav Dadák, Miroslav Banert, Jiří Zach, Miroslav Lajda, Radek Beneš, Imrich Janke, Miroslav Loveček, Pavel Miksl, Jan Ajšman, Peter Kýta, Vilem Kloud, Geza Szepesi, Zdenek Eret, Daniel Buchla Miloslav Peroutka, Miloslav Soukup, Michal Levora, Pavel Dvořák, Jan Janout, Jan Gurbal, Miroslav Huraj a Milan Koder.
 
Re: Re: Re: Hledám kamarády z vojny
palo | email | 14.5.2014 12:34 | id 74679 | nahlásit
Ahoj na mňa si trocha zabudol hláskar Palo zo Žiliny ale tie mená sedia je to super
 
Re: Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Jaroslav Dadák | email | 17.4.2017 08:36 | id 116170 | nahlásit
Ahoj Vláďo. Zapomněl jsi na Pavla Mikšla a nikdo nevzpomněl ani na Peťana Szaba a kuchaře Peťu Bureše, kterého brzo převelili do Mariánek, takže si ho asi málo kluků pamatuje. A ještě jedno jméno si vybavuji. Vašek Bodnár, byl s náma na staré rotě taky krátce. Jednoho dne jsem se vrátil ze služby v autoparku a údajně byl v nemocnici. Později proběhla informace, že měl rakovinu, tak nevím co je na tom pravdy, ale už se k nám nevrátil. Každopádně všem hodně zdraví a pokud bude setkání, rád Vás uvidím.
 
Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Hás Josef | email | 13.2.2014 20:11 | id 70819 | nahlásit
Ahoj starej Havrane.Tvoje přezdívka byla Andrýs.
 
Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Honza Černý | email | 26.7.2014 20:39 | id 77497 | nahlásit
Ahoj Luboši, mně se nemusíš připomínat, na kluky, jako jsi ty, se nezapomíná. Těch společných nocí na strážnici, a těch krávovin co jsme se nadělali. Vždyť jsme byli celkem dobrá parta. Andrle, Banert, Ajšman, Černý. Jen Liborovovo jméno si teď nevybavím kdybys mě zabil. Ozvi se na FB, máš mě v přátelích, občas jezdím na plzeňsko, můžem se domluvit, stavil bych se.
 
Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Ján Mišurda | email | 27.6.2017 12:36 | id 118685 | nahlásit
Ahoj, ja som chodil na Havran na jar 85 až jesen 85, potom prevelenie do Litoměric.
Ahoj Jano Mišurda
 
Re: Hledám kamarády z vojny
Hás Josef | email | 13.2.2014 20:06 | id 70818 | nahlásit
Ahoj Honzo.Na HAVRANU jsem byl v roce 1984-86.A když zalovím v paměti tak na tebe sedí tohle:přezdívka Bubák kterou jsem Ti dal,v té době už jsi byl ženatej,někde Praha co si pamatuju tej dotyčnej skoro každej den dopis,strážák ,pes RON nebo Dyk,nebo ten Gomo to už nevím ale s jedním z těch psů jsi byl na Gráblu.Z mého čísla tam byl vel.stráže Hofman přezdívka HOFI-Praha jasně i Koval také Praha.Já jsem z Rokycan a jako směna kuchyn,hotovostní řidič i jako strážák jsem s tebou jezdil na Havran.Jasně i s Ládou Běhounkem /kotelna/ se kterým vzpomínáme na krásná léta na Havranu.Potkávám se s Mírou Kokoškou/výk.prap/ malej BAMBEJš u Jakeše v kanclu.Se štábákem jezdil Blovský/linka PVS.Já jezdil se zilem 131,Baumruk Josef-autobus,Pro oživení paměti zda ti tato příjmení něco řikají -vojáci z povolání=Jakeš přězdívka Bambejš,Madaj,Vizingr,Kolísek,Brezonák,Vymazal,Mal ý přezdívka MUF,Brož přězdívka FERRY a pár kluků Červenka, Ďiviš -kuchaři,PVO-Kosák,Hruška Míra,Hruška Pavel,Bajnok,Mišurda,Svoboda,Dezort,Baninec,Smitka ,Buřič,Fikrle.Láda Behounek napsal ten svůj ročník dokonale.Byl jsem na Havranu v roce 2004 jen smutná vzpomínka a můj syn mi říkal proč tu jsou ty dráty.Nechápe co je železná opona.
 
Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Petr Beneš | 14.2.2014 09:32 | id 70835 | nahlásit
Řadu kluků z vašeho čísla si vybavuji, když je takhle napíšeš. Venca(?) Buřič je bohužel po smrti a to velmi záhy po vojně. Na diskotéce v Dubině v Domažlicích se trochu postrkal s nějakým lampasákem. Ten si na něj venku počkal a v podloubí mu píchnul kudlu do břicha... :-(
V mém okolí se míhal jeden čas Pavel Fekiač a z "gumáků" jsem potkával Pavla Touše, Jirku Kortuse, Láďu Kručínskýho (LAK), Láďu Štelnera (Bobkový list, Bob Hárvej, Bobík...).
 
Re: Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Hás Josef | email | 15.2.2014 19:49 | id 70891 | nahlásit
Ahoj Petře.Musel jsem zvednout telefon a zavolat Mírovi Kokošků abych si na tebe vzpomenul.O Buřičovi jsem věděl od Smitky.Byl to jeho nejlepší kámoš.Pavel Fekiač je můj spolužák ze základky v Rokycanech.Komu jsi z kluků předával Goma?
 
Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Petr Beneš | 14.2.2014 09:40 | id 70836 | nahlásit
Že kluk nechápe dráty je jenom dobře. Čím jsem starší, tím více si vážím svobody a je mi teskno, že naši rodiče a z části i my jsme o ni byli okradeni. Když jsem šel před pár lety po hranici a kousek za ní pro jednu kešku do Německa, bušilo mi srdce vzrušením a měl jsem strach, že dělám něco nepatřičného a pořád jsem čekal, kdo mě přijde zkontrolovat. Od té doby jsem se procházel přes zelenou hranici mnohokrát a pořád mám takový divný pocit... :-) Kdyby mi tenkrát na Havranu někdo říkal, že jednou budu moci chodit přes čáru, kdy si vzpomenu, jen tak s občankou v kapse a nikdo mě nebude honit a křičet STŮJ!, nebudou štěkat psi a nikdo nebude střílet, tak bych ho považoval za blázna a provokatéra... :-D
 
Re: Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Vlado | email | 14.2.2014 11:02 | id 70839 | nahlásit
Súhlasím s Tebou. Už Ťa nikto nebude "honit a křičet STUJ" pretože už nie je čo chrániť. Všetko je rozkradnuté a je v rukách Nemcov Američanov a ďaľších cudzncov Domáci zbohatlíci s nimi poctivo spolupracujú. " JIŽ PROŠLI"
 
Re: Re: Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Josef | 17.2.2014 18:12 | id 71018 | nahlásit
Tak, tak.
 
Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Honza Černý | email | 26.7.2014 20:46 | id 77498 | nahlásit
Ahoj Pepo, v první chvíli jsem nevěděl, která bije, ale popsal jsi všechno tak dokonale, že už jsem si Tě vybavil. Pořád jsem tu brouzdal po stránkách Havranu a docela mi bylo líto, že naše "číslo" a okolní ročníky tu nemají žádnou odezvu. Proto jsem začal shánět sám a jsem rád, že se zadařilo. Rád bych dal dohromady nějaký sraz a zavzpomínal. Co říkáš, zkusíme to?
 
Re: Re: Hledám kamarády z vojny
Ján Mišurda | email | 14.4.2017 13:13 | id 116063 | nahlásit
Ahoj, na Havran som chodil na jar 85 - jesen 85. Potom ma dali do Litomeric za velitela družstva. Caute
kamarádi
Pepík Bitomský | email | 25.6.2013 06:51 | id 62168 | nahlásit
Přejí hezké dny
Zdravím všechny zbirožáky.Sloužil jsem tam v létech 1966-1968.Po příjimačí jsem byl
1 měsíc na Zvonu a pak od října na Havranu.Rád vzpomínám na dobrou vojnu.Velitel
roty Tonda Dvořák, Venca Černý, Petr Svoboda a další. Rád vzpomínám taky na naše mazáky Jarda Vodrážka (chobot), Jarda Bílek, staršina Miloš Procházka. Pokud to někteří čtou a sloužili v létech 1965-1968 ať se ozvou. Zdravím hlavně všechny Havraňaky.Pepík
 
Re: kamarádi
Jirka | 6.10.2013 14:08 | id 65089 | nahlásit
Tonda Dvořák již zemřel, V.Černý bydlí stále na stejném místě v M.L. a P.Svoboda dělal nějaký čas inženýra roty a potom celý život věnoval vývoji PSS.
 
Re: Re: kamarádi
Jirka | 5.9.2018 21:32 | id 131599 | nahlásit
Dodatek: Václav Černý zemřel v roce 2016.
 
Re: Re: Re: kamarádi
pepik | email | 9.9.2018 11:42 | id 131673 | nahlásit
Jirko pro upřesnění Venca černý zemřel 23.6.2017.
Zdraví Pepik z Prajzske
kolega z Havranu
Zdeněk Klimeš | email | 29.5.2013 09:59 | id 61209 | nahlásit
na Havranu jsem sloužil v letech 1970-1972 jako operátor-planšetista. Pomáhali jsme věž pozemákům budovat a zároveň se prováděla rekonstrukce roty a proto jsme spali ve stanech, jak to popisuje V.Roman.
Makali jsme také na výstavbě studny pro přívod vody, jak na věž, tak na rotu. Velel nám por.Kopecký.
Jednou naši mazáci se vypravili s bandaskou od mléka ke studni pro vodu, kam se muselo chodit každý den. Dlouho se nevraceli, byl tam četař absolvent, na jméno si již nepamatuji, ten se opásal tou velkou pistolí co nosili důstojníci a jenom mi řekl, že se dlouho nevracejí a tak se tam jde podívat. Když se vrátili tak pro ně přijeli a už jsme je niky neviděli. Jenom ze zvědavosti se šli kouknout kousek k hranici a byla z toho mimořádka. No jo, tam kontráši měli svoje hochy. Na Havranu jsem byl 18.5.2013 je to zavřený a cedule na bráně hlásí, že stavbu provádí Stavmonta s.r.o. Plzeň. Stavěl jsem se na Ostrůvku, hrůza všechno vyrabované. Byl jsem tam několikrát, když tam byl pan Slivka, ten by se divil. Na Havran jezdíme pravidelně každý rok v květnu, párkrát tam byl s námi náš bývalí velitel pplk.Kopecký - důchodce. Když jsem se tam dostal porvé v r.1992 tak vojáci demontovali zařízení a odváželi na Zbiroh, věž už byla bez nástavby. Byla tam dobrá vojna. Zdravím všechny, co trpí nostalgií jako já. Stálé zdraví všem spolubojovníkům.
 
Re: kolega z Havranu
Krsek Lada | email | 19.10.2013 17:36 | id 65561 | nahlásit
Ahoj Zdenku narazil jsem na tvuj komentar az ted jelikos pocitac neni muj kamarad ted jsem uz v duchodu tak se snazim po kouskach prokousat dal a dal na havran pro informace jestli mas zajem se ozvat napis nasel jsem komentar J. Saldy ale uz ho nemuzu najit jestli mas kontak prosim posli a napis neco o sobe kde zijes a klukach na Havranu a vel.roty Kopeckym rad se svama potkam ahoj Lada K
 
Re: Re: kolega z Havranu
pplk.Jan Kopecký | email | 13.6.2015 19:09 | id 91183 | nahlásit
Tak proto něco lenochu udělej. Já Jezdím se Zdenkem Klimešem na Havran pravidelně a i k němu na zíkladnu do Drnova§
 
Re: Re: Re: kolega z Havranu
Milan Hudeček | email | 2.6.2016 16:49 | id 105276 | nahlásit
Ahoj Honzo. Jsem hrozně rád , že jsem trefil na bezvadného velitele z Havranu . Já jsem topil na Havranu v kotelně v roce 1970-1972. Bylo to fajn je na co vzpomínat. Na Havran se chci podívat v červnu . Jsem zvědaví jak to tam vypadá a zavzpomínat si na krásnou vojnu. Dělali jsme u pozemáků z Plzně . Moje jméno Milan Hudeček z Prahy6. TEL 604945253 Už jsem 2 roky v penzi , ale pořád dělám servis laboratorních přístrojů. Bydlím stále v Praze 6. Já si pamatuji , že jsi byl z Prahy 7. Možná se uvidíme . Zdravím moc Hudeček.
 
Re: Re: kolega z Havranu
Milan Hudeček | email | 31.5.2016 23:17 | id 105237 | nahlásit
Ahoj Ládo konečně jsem se na někoho dostal , také se chci podívat na Havran. Vzpomínám na krásnou vojnu s naším velitelem roty Kopeckým. Byl to bezvadný chlapík.Ládo já jsem byl na Havranu v kotelně a pracovali jsme ještě s jedním klukem u pozemáků z Plzně , ale nemohu si vzpomenout na jméno. Bydlím stále v Praze už jsem 2 rok v důchodu. Ozvete se něco podniknem Milan Hudeček.
 
Re: kolega z Havranu
krsek | email | 18.12.2013 23:30 | id 67841 | nahlásit
1970 1972ozvete se
Přaní
Pepík | email | 31.12.2012 08:57 | id 54298 | nahlásit
Hodně štěstí, zdraví
a všeho nejlepšího
přeje ze srdce
do roku 2013 Přeje Pepík
pokud to nevíte
pepík | email | 25.8.2012 09:28 | id 49217 | nahlásit
Smutná zpráva : V úterý dne 31. července 2012 zesnul po dlouhé těžké nemoci ve věku 73 let dlouholetý předseda Klubu vojenských důchodců Zbiroh pan pplk. Ing. Pavel Jirásek. Čest jeho památce.
Jedny z posledních foto před rekontrukcí věže.
Martin K. | 11.8.2012 09:30 | id 48743 | nahlásit
ed250.rajce.idnes.cz…
ed250.rajce.idnes.cz…
A díky viditelnosti se podařil snímek, kde na jednom místě je vidět stanoviště Zvon, Čerchov a Gross Arber na Šumavě.
ed250.rajce.idnes.cz…
A na druhé straně Dyleň z Havranu
ed250.rajce.idnes.cz…
 
Re: Jedny z posledních foto před rekontrukcí věže.
Zdeněk třelec,DSP,psovod 83-85 | email | 9.7.2013 15:05 | id 62562 | nahlásit
Nice... :)
smutná zprava
pepík | email | 29.6.2012 08:56 | id 47217 | nahlásit
Dne 22. června 2012 zemřel ve věku 81 let pplk.v.v.
Jiří Pužej.
V 60. letech byl velitelem roty hláskařů, kteří měli Tesco-barák u pohraniční roty Dyleň. V té době byl v hodnosti kapitána. Po r. 1968 byl pro své politické postoje z armády propuštěn a pracoval u TS v Mar. Lázních. Po r. 1989 byl rehabilitován a povýšen do hodnosti podplukovníka ve výslužbě.
Pokud jste ho znali, věnijte mu, prosím, tichou vzpomínku.
Čest jeho památce
 
Re: smutná zprava
Jirka | 6.10.2013 13:50 | id 65087 | nahlásit
V hodnosti majora byl do roku 68 náčelníkem štábu praporu (VÚ 7495 v Hamrníkách).
dobrá zpráva
pepík | email | 1.6.2012 08:57 | id 46344 | nahlásit
 
Re: dobrá zpráva
Martin K. | 1.6.2012 10:52 | id 46347 | nahlásit
Paráda. Díky.
 
Re: dobrá zpráva
Bobo | email | 1.5.2013 20:02 | id 60317 | nahlásit
Mohu slavnostně ohlásit ,že příští týden začne rekonstrukce Havranu a na konci roku by mělo být hotovo.Mám čerstvé informace z dobrého zdroje a dnes byli majitelé objektu na poradě přímo na Havranu.Vše je na dobré cestě a tak se máme opravdu na co těšit.
 
Rekonstrukce Havranu
Martin K. | 25.5.2013 22:42 | id 61104 | nahlásit
Pravda. Dnes jsme navštivili kopec a je odvedeno kus práce. Za zmínku stojí i nově instalovaná cedule LČR dole na křižovatce panelovky a cesty ke Křížovému kameni. Je tam krásné dobové foto výstavby věže.
ed250.rajce.idnes.cz…
 
Re: Rekonstrukce Havranu
Jirka | 6.10.2013 13:40 | id 65086 | nahlásit
Zdravím a jen krátce k ceduli. Snímek vpravo dole není v žádném případě rota Skláře 1985. V popisu je psáno, že do roku 85 patřila PS a od roku 70 přišel průzkum na kopec Havran. Skutečnost je taková, že rota speciálního průzkumu byla již před rokem 1966 ve vlastních budovách v prostoru roty PS, ale od roku 66 již rota patřila jen radiotechnickému průzkumu a PS se posunula do vnitrozemí.
 
Re: Re: Rekonstrukce Havranu
Franta Janda | email | 15.8.2015 17:56 | id 93727 | nahlásit
Je to přesně tak. Havraňáky bývalý a historicky první inženýr speciálních pátračů na Havranu (1964 - 1967)!
Po srpnu 1968 jsem od armády raději odešel... pracovat pro Varšavskou smlouvu se mi opravdu nechtělo.
Na Havran občas zavítám.
 
Re: Re: Re: Rekonstrukce Havranu
Poul | email | 18.12.2016 16:23 | id 111260 | nahlásit
Proč tě nepamatuji?
Zde již nelze dále reagovat
Noviny.
Martin.K | 5.1.2012 10:58 | id 40282 | nahlásit
 
Re: Noviny.
Petr | email | 31.1.2012 18:55 | id 41652 | nahlásit
Dobrá zpráva, sloužil jsem na Havranu v roce 1984.
Byl jsem se podívat v létě 2009 a viděl to hrůzu, kterou tam "lidi" provedli. Pár fotek z roku 2009 najdete na www.fotogalerie.rael…
doporučuji shédnout web www.iron-curtain.info
je tam spousta informací z období studené války, ale i současnosti "kopců"
Havran po dvaceti letech opět ostře střežen.
Martin K. | 15.12.2011 10:56 | id 39166 | nahlásit
Pro všechny kdo by si chtěli udělat výlet na Havran. na vrcholku věže je nainstalováno přenosové bezdrátové zařízení napájené solárními články a malou větrnou elektrárnou a dění kolem je monitorováno kamerou... Po patnácti minutách kochání výhledy z věže začala dole přešlapovat policejní hlídka, která dorazila z nedakehé Stoupy a to i při 15cm sněgu na cestě... Vše se vyřešilo domluvou a já věřím, že věž bude tak konečně chráněna před nenechavci a sběrači kovů.. :o)
 
Re: Havran po dvaceti letech opět ostře střežen.
jivit | email | 24.12.2011 12:03 | id 39655 | nahlásit
No tak to mě přijde nějaké divné.Na Havranu jsme byli koncem října,nějakej ten anténní nesmysl se solárama tam už byl instalovanej a pohybovali jsme se tam víc než hodinu a nikdo nedorazil a ze Stoupy už teprvě ne.Kde by se tam vzala policejní hlídka?Utvar pohraniční policie je dávno zrušen a že by tam jezdili ty ubytovaní?Aprobo ta vize toho združení kolem Havranu je zřejmě taky nějake podvod.Sdružení obcí na to peníze nedostalo,nikdo to nechtěl a najednou takováhle přestavba?Kdo to zaplatí? Nicméně kdo je slušnej a nejde na Havran nic rabovat a rozbíjet nemusí se bát a na vlastní nebezpečí tam může vstoupit
 
Re: Re: Havran po dvaceti letech opět ostře střežen.
Jarda K. | 24.12.2011 15:34 | id 39678 | nahlásit
Předpokládám,že Lojza Žigo si ten anténní nesmysl nenamontoval, aby mu někdo hlídal ten železný poklad. Možná je odpověď níže v komentáři. Ani bych se nedivil, že v tom má prsty nějaká občanská organizace z Tachova. Je jen škoda,že se ten převod neuskutečnil dříve,kdy měla ku svoji původní výšku,ale i tak s tím souhlasím.
 
Re: Re: Re: Havran po dvaceti letech opět ostře střežen.
Martin K. | 29.12.2011 15:07 | id 39888 | nahlásit
Ten příjezd hlídky je pravdivý. Stalo se to známému. Anténní systém je namontovaný delší dobu. Kamera byla asi přidána později.. O puvodní výšku pŕipravili věž sami vojáci. Komplex se měl upravovat a anténní část by byla úplnějiná. K tomu ale po revoluci už nedostalo.
 
Re: Re: Re: Re: Havran po dvaceti letech opět ostře střežen.
pepík | email | 29.12.2011 17:58 | id 39890 | nahlásit
Předevčírem jsem dostál zprávu,že Havran je opravdu střežen pohybovou kamerou
převedenou na policii.ta přijede asi do10minut
 
Re: Re: Re: Re: Re: Havran po dvaceti letech opět ostře stře
jivit | email | 29.12.2011 19:36 | id 39898 | nahlásit
Všechno je možné,ale policejní hlídka na Havranu za cca15 minut,tak to aby na vás specielně čekala na Ostrůvku aby to stihla.A to občanské sdružení musí být bud strašně bohaté nebo vysoce situované,když mu na každé upozornění vyráží policie do lesa,hlídat železné torzo.Lidi budte soudní!!Když to budu chtít zabezpečit proti lidem aby se jin tam nic nestalo asi to provedu jinak né?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Havran po dvaceti letech opět ostře stře
josef zbořil | email | 9.4.2012 11:06 | id 44612 | nahlásit
Taky se mi to nezdá,v létě po srazu jsem tam strávil víc než hodinu,nic tam nebylo a nikdo nepřijel. A ze stoupy kdo?a proč? asi to bude jinak,ale byl bych ochoten na záchranu něco přispět??????????????
J. Zbořil Vašíček 81-83
Zde již nelze dále reagovat
Pro Pavel Zmek
Jurkov Jiří | email | 20.11.2011 01:32 | id 38159 | nahlásit
Sloužil jsem na Havranu od podzimu71 do jara 73 jako operátor na Kopáči taže jsme spolu nepochybně odsloužili nejednu čtyryadvacítku..
Blýská se na lepší časy...
Martin Kučera | 16.9.2011 08:21 | id 36190 | nahlásit
Včera mi přišla od znám ého potěšující zpráva. Objekt bývalé hlásky Havran byl v srpnu 2011 převeden do vlastnictví KLUBU VOJENSKÉ HISTORIE A SPORTŮ TACHOV, O.S.. Naším cílem je hlásku upravit na rozhlednu a památník železné opony.
Více na
www.rozhlednahavran.cz/
www.rozhlednahavran.…
www.rozhlednahavran.…
Tak všichni držme palce. :o)
 
Re: Blýská se na lepší časy...
Jurkov Jiří | email | 20.11.2011 01:52 | id 38160 | nahlásit
Na Havranu jsem se byl po skoro čtyřiceti letech podívat.Bylo to v roce 2006 hrozný zážitek.
Jsem rád že se našli lidi kteří nejsou lhostejní ke svému okolí.Přeji mnoho úspěchů.Jurek123@email.cz
 
Re: Blýská se na lepší časy...
Jitka | email | 2.12.2011 01:50 | id 38661 | nahlásit
Tak já byla letos na Havranu 2x je tam nádhervý vyhled lepší jak z Dyleně budu držet pěsti at vám to vyjde příjdu se zas podívat
 
Re: Blýská se na lepší časy...
Jitka | email | 2.12.2011 01:53 | id 38662 | nahlásit
joo ale viděla jsem dobové fotky ted je to tam šíleně očesané běs
Havran byl rozebírán nelegálně
Jarda Koucký z Vašíčku 72-74 | 5.6.2011 21:13 | id 32150 | nahlásit
Podle včerejších informací v informačním středisku
lyžařského oddílu z Tachova na Zlatém Potoku, se minulý víkend uskutečnilo nelegální rozebírání věže na Havranu. Tuto činnost chebského komanda prozradilo zahoření v prostorách Havranu.
Havran
Roman | email | 6.1.2011 09:41 | id 24652 | nahlásit
Zažil jsem ve službě na Havranu Štědrý večer 1995.
Nikdy na to nezapomenu....
 
Re: Havran
Martin | 6.1.2011 10:34 | id 24655 | nahlásit
A to ještě věž plně fungovala? PS:já tam prožil silvestr 2009 a taky mám krásné vzpomínky.. :o)
 
Re: Re: Havran
petr | 13.1.2011 21:11 | id 25066 | nahlásit
Byl jsem se tam několikrát se synem podívat, ale v létě. Tak nevím jak bych to tam v zimě vydržel, tos tam přespal ?
 
Re: Re: Re: Havran
Martin | 14.1.2011 06:07 | id 25072 | nahlásit
 
Re: Re: Re: Re: Havran
Tomáš Říha | email | 14.1.2011 09:22 | id 25075 | nahlásit
Teda chlapi, jste dobří. Hned bych jel taky. Já byl na ph 164 Všeruby, oboje Vánoce a Silvestry jsem zůstal, dodnes nejkrásnější co jsem zažil. Máte můj obdiv a díky za krásné fotky,. Tomáš
 
Re: Re: Re: Re: Havran
josef zbořil | email | 9.4.2012 11:14 | id 44614 | nahlásit
Martine,jste borci,všechna čest
havran
shodam | 29.8.2010 21:59 | id 19767 | nahlásit
I přes loňské zprávy o brzkém bourání věž na Havranu stále stojí a lze na ní celkem bez problémů vylézt (zdoláno dnes 29.8.2010). Celé místo má zvláštní kouzlo a všem můžu návštěvu jenom doporučit. Nádherný rozhled shora za tu trochu rizika při výstupu rozhodně stojí.
 
Re: havran
Martin | 31.8.2010 10:35 | id 19814 | nahlásit
O tom kouzlu bych mohl vyprávět. Opravdu tam je... Oslavili jsme tam i jeden ze Sivestrů.. :o) Magický veřer. Na příchod roku jsme čekali na věži. Ty ohňostroje v Německu jsou z té výšky nepopsatelné.. :o)
ed250.rajce.idnes.cz…
 
Re: Re: havran
Josef Bitomský | email | 1.9.2010 22:11 | id 19887 | nahlásit
Je to hezké Pepík
 
Re: Re: Re: havran
michal vampola | email | 5.11.2010 06:33 | id 21816 | nahlásit
Dobrý den scháním kontakt pro otce sloužil také na havranu vaclav vampola
 
Re: Re: Re: Re: havran
jisa | email | 5.11.2010 08:38 | id 21817 | nahlásit
napiš, v kterým roce...
 
Re: Re: Re: Re: havran
Jirka P. | email | 5.12.2010 13:51 | id 23123 | nahlásit
1966-68! Ozvi se!
 
Re: Re: Re: Re: havran
Jan Kočička | email | 8.2.2011 23:07 | id 26493 | nahlásit
Nevím sice,kdy tam Váš otec sloužil,ale já tam byl 1970/72 a tu věž jsme společně s Pozemními stavbami stavěli.
 
Re: Re: Re: Re: Re: havran
Jurkov Jiří | email | 20.11.2011 00:22 | id 38155 | nahlásit
Na havranu jsem sloužil od podzimu 71 do jara 73.Pamatuji si když Plzeňské PS ještě žili na Bílém Potoce ve "fiňáku " a v "šumavě" měli hospodu.Dost jsem tam vypil.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: havran
Krsek Lada | email | 19.10.2013 17:53 | id 65562 | nahlásit
ahoj Honzo zdravim vsechny Havranaky a ozvi se ahoj Lada K
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: havran
Milan Hudeček | email | 2.6.2016 21:52 | id 105289 | nahlásit
Ahoj Honzo pamatuješ si na mně sloužili jsme spolu na Havranu 1970-1972. Já jsem na Havranu topil v kotelně na mazut. Byli jsme spolu v Plzni v hospodě pořád jsme tam nemohli najít nikde místo až se nám to podařilo . Ty jsi byl v Plzenské vojenské nemocnici a já také už ani nevím proč nás tam poslali . Potom jsme jeli zase na Havran. Jsem z Prahy to si určitě budeš pamatovat. Bydlím v Praze 6 . Tel. 604945253. Ozvi se ahoj Milan.
Zde již nelze dále reagovat
Staticka skuška schodov
Peter z Vašičku | 14.6.2010 06:33 | id 17149 | nahlásit
Mam s batohom 125 kg a bol som hore 12.6. Schody to vydržali. Super vyhlad.
Havran pod tíhou námrazy..
Martin Kučera | email | 22.2.2010 10:52 | id 12324 | nahlásit
Posílám foto hlásky v třeksuté zimě, která právě v Českém lese panuje. Pokud adminitrátor chce obrázky okopírovat na web budu rád.
ed250.rajce.idnes.cz…
RE: Hledám kamarády
Josef Kraus | email | 10.1.2010 19:18 | id 9704 | nahlásit
V roce 1972 - 73 jsem zde na Havranu byl jako řidič. Hledám kamarády, kteří tam byli v tomto období jako řidiči.
 
Re: RE: Hledám kamarády
Pavel Zmek | email | 19.2.2010 19:36 | id 12170 | nahlásit
Nebyl jsem řidič, ale mechanik PRP-1. v hodnesti rotmistra. Pokud si na mě vzpomeneš, tak se ozvi. Já si matně vzpomínám.
 
RE: Hledám kamarády
Josef Kraus | 20.2.2010 17:26 | id 12210 | nahlásit
Nejsem si jistý. Chci se zeptat jestli si nebyl se mnou na 14 dní (bylo to na jaře roku 1972) v Trenčíně jako velitel vozu a všech ostatních.
 
Re: RE: Hledám kamarády
Pavel Zmek | email | 21.2.2010 17:57 | id 12285 | nahlásit
Máš dobrou paměť - byl. To byl tehdy výlet. Mám na celou tu dobu krásné vzpomínky.
 
RE: Hledám kamarády
Josef Kraus | 23.2.2010 22:46 | id 12441 | nahlásit
Chtěl bych se tě tedy zeptat, jak dlouho jsi tam ješte po mém odchodu sloužil? Jinak ten Trenčín byl můj hezký začátek.
 
Re: RE: Hledám kamarády
Jurkov Jiří | email | 20.11.2011 01:01 | id 38158 | nahlásit
Reakce na tvojí výzvu se zobrazila níže mezi jinými příspěvky.ozvi se
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: RE: Hledám kamarády
jisa | email | 20.2.2010 20:36 | id 12219 | nahlásit
a neznáš Karla Tesáka ? druhý přání. nikdy jsem neviděl foto antenního systému prp-1, jen originál kterej byl v roce 64 na dyleni, kde jsem byl tou dobou i já jako obsluha postu.to fakt není zachovanej žádnej snímek, pořízenej statečným nezodpovědným ať záklaďákem či profesionálem ?nevíš vo takovým nějakým obrázku ?
 
Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
Pavel Zmek | email | 21.2.2010 18:09 | id 12286 | nahlásit
Na Karla Tesáka si pamatuju. Antény byly na Dyleni na autě na střeše včetně MT-11 ještě pod starou dřevěnou věží, kde stanice stála než se postavila nová věž. Fotografie nemám žádný, byly technickém popisu.
 
Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
jisa | email | 22.2.2010 16:24 | id 12336 | nahlásit
já se pamatuju, matně, že byl na stožáru rám asi tak 2x1,4 metru a tam byly paraboly,trychtejře a dipoly, stožár stál na zemi, kotvenej lanama a vztyčoval se vrátkem. ale je to už 46 let....
 
Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
K00701 | email | 30.3.2011 20:14 | id 29517 | nahlásit
Karel Tesák, který byl furťákem na Dyleni a v kasárnách v Hamrníkách, je můj táta.
 
Re: Re: RE: Hledám kamarády
Jiří Šádek | email | 30.8.2010 19:07 | id 19788 | nahlásit
a co fotografii antenního systému, tu nemáš? ta by se sem hodila....nebo aspoň malůvku a naskenovat....
 
Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
Jirka P. | 5.12.2010 13:59 | id 23125 | nahlásit
Mrkni na www.iron-curtain.info/, antény KOPÁČe na V3S jsou ale jen ze Zvonu. Věže Havranu tam ale jsou obě dvě (myslím dřevěné). A který rok jsi tam byl?
 
Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
jisa | email | 6.12.2010 09:24 | id 23149 | nahlásit
já byl "jen" na Dyleni, ale tam se stavěl kopáč cvičně, stavěl ho.tehdy rotný, karel tesák. ale ta antena byla na kruhovým stožáru, v rámu asi(je to už dlouho a viděl jsem to jen asi 5x) 150cm vysokýma 100-120cm širokým, byly tam dipóly, trychtejře a paraboly, dolů to šlo vlnovodem a kabelem, a to, co je na tý vésce, je jenom anténa pojítka...jo, byl jsem tam 62-64 a ten kopáč se tam stvěl někdy v létě 64, možná spíš k podzimu....zvedala se vrátkem a měla asi 3 nebo 6 kotevních lan....jednou se vrátek z kyprý lesní půdy vytrhnul a antena sebou flákla na zem a trochu se zvohejbala. ale po srovnání zase fungovala....
 
Re: Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
hofr otakar | email | 8.6.2015 17:54 | id 91006 | nahlásit
kopáč byl v 64roce ještě na zkušebním cvičení v hoře sv.šebestiána.na čáru jsme se stěhovali v zimě roku 65.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: RE: Hledám kamarády
Leoš Anděl | email | 12.11.2013 21:27 | id 66514 | nahlásit
Ahoj Pavle,je to už hodně dávno co jsme se potkali-bylo to na Idetu v Brně.Napiš na můj email-rád si s tebou pokecám,zavzpomínáme.Já jsem čerstvý důchodce a co ty?Ahoj Leoš.
p.s.Vzpomeneš taky někdy na Zbiroh?
 
Re: RE: Hledám kamarády
Michael Kraus | email | 28.6.2010 11:42 | id 17729 | nahlásit
ich suche alle Infos über diesen Turm .
wer ist im Moment Besitzer ?
ich suche Treffen mit Leuten, wo in PS waren und dort Dienst hatten.
 
Re: Re: RE: Hledám kamarády
Jarda z K | 28.6.2010 12:10 | id 17730 | nahlásit
Kde si se toulal Michale. Očekával jsem,že se dne 12.6. ukážeš na Zlatém potoku v chatě Ski klubu a Ty nikde. V tento den se zde nacházeli příslušníci rot Vašíček,Stoupa-Pochr,Hraničky a v dopoledních hodinách tu projížděli příslušníci Pavlova Studence na Havran. ----------------------------------------------
Havran patří minister.obrany a jeho záměr je,že věž letošního roku bude rozebrána (podle regionálního tisku). -----------------------------------Sdružení obcí již o ní nemá zájem,protože peníze na její odnovu, se jim v dnešní době nedostává.
 
Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
Martin Kučera | 30.6.2010 10:48 | id 17862 | nahlásit
Jel jsem kolem včera. Věž stále stojí.. :o)
 
Re: RE: Hledám kamarády
Jurkov Jiří | email | 20.11.2011 00:46 | id 38156 | nahlásit
No nazdar,náhodou jsem zabloudil na tuto stránku a narazil na kamaráda z vojny.Sice si nemůžu po 40 letech vybavit tvojí podobu podle jména si vzpomínám
.Sloužili jsme ve stejném ročníku.S námi Hajný,Kubíček,Hrubín,Pácha...Byl jsem velitel družstva
operátorů.
 
Re: Re: RE: Hledám kamarády
Jurkov Jiří | email | 20.11.2011 00:56 | id 38157 | nahlásit
Tato reakce se mi špatně zařadila..Platí pro Josefa Krauze
 
Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
Josef Kraus | 3.12.2011 22:47 | id 38726 | nahlásit
Jsem rád, že ses mě ozval na moji výzvu o hledání kamarádů z Havranu. Tato reakce platí pro Jurkov Jiří. Uvádíš tam další jména, kteří tam v té době také sloužili. Já se na ně pamatuji. Dále vzpomínám na Jiřího Kyziváta a Jarmila Ronovského, který tam byl řidičem jako já.
 
Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
Jurkov Jiří | email | 1.1.2012 17:33 | id 40103 | nahlásit
Zdravím.Jarmila jsem navštívil asi dva roky po vojně.Bydlel v Ronově nad Doubravou,od té doby jsem s ním nebyl ve styku.Jestli chceš napiš na adresu:Jurek123@email.cz Pokecáme,Ahoj
 
Re: RE: Hledám kamarády
kralik vladimir | email | 28.11.2012 22:11 | id 52780 | nahlásit
ahoj pepo zdravi te tvuj holub.lada kralik.
 
Re: Re: RE: Hledám kamarády
Josef Kraus | email | 10.1.2013 17:44 | id 54853 | nahlásit
Ahoj Láďo, jsem rád, že jsi na mě nezapoměl. Přeji ti do nového roku hodně zdraví a štěstí, tvůj bývalý mazák, dnes už děda Pepa.
 
Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
Tadeusz Heczko | email | 23.2.2013 09:44 | id 57183 | nahlásit
Ahoj.Není tady nejaky hláskař z Havranu?Ja hláskař (nejen)z Dyleně
 
Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády - a co roky
Jarda K | 23.2.2013 14:54 | id 57195 | nahlásit
je třeba také napsat z kterého roku,protože můžeme znát člověka,který nemá přístup k internetu a byl skutečným hláskařem na spojených smrcích v hlásku. Hláskaří byli před přezetím rPS armádou. Tak co Tadeusz.
 
Re: Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády - a co roky
Tadeusz Heczko | email | 23.2.2013 15:30 | id 57197 | nahlásit
Rok 89/90
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
Mirek Gebauer | email | 25.2.2013 18:08 | id 57308 | nahlásit
Vidím čerstvou zprávu, tak reaguju. Na Dyleni jsem byl hláskař 85, na Havranu 86. Taky bych byl rád, kdyby se někdo ozval. Mirek Gebauer z Opavy.
 
Re: Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
Tadeusz Heczko | email | 26.2.2013 09:15 | id 57326 | nahlásit
Ahoj.Na Dyleni jsi byl 4 roky předemnou.Taky jste dojižděli denně do Mariánek (9181)?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
Mirek Gebauer | email | 28.2.2013 19:55 | id 57431 | nahlásit
Jo, z Dyleně do Hamrníků. Z Havranu do Tachova...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
Koryťák Roman | email | 3.3.2014 11:39 | id 71710 | nahlásit
Cau,neslouzil s tebou Vaclav Imrich?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
palo | email | 17.6.2014 15:50 | id 76101 | nahlásit
Ahoj Mirek Palo zo Žiliny
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
Palo-Žilina | email | 27.7.2014 17:56 | id 77523 | nahlásit
Ahoj Mirek,chodím tu stale ,ako som zistil že si to ty,ale aj tieto stránky mám strašne rád hlavne hlásky.Bol by som strašne rád keby si mi napísal na moj mail
Pbalvon@gmail.com .Budem rád keď sa ozveš.
Palo
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
Milan Kupkovič | email | 5.12.2021 16:15 | id 160239 | nahlásit
Ahojte, ročník jeseň 85-87. Slúžil som na Havrane ako operátor Ramony. Niektoré mená mi tu znejú povedome.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
PETR BUDÍN | email | 17.11.2013 12:21 | id 66660 | nahlásit
AHOJKY. TAK TO JSME SE NA HAVRANU ASI AKORÁT MINULI. JÁ TAM NASTOUPIL PO PŠce V SRPNU 90.
 
Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
palo | email | 14.5.2014 12:27 | id 74678 | nahlásit
ahoj bol som na hláske v r.1986 Palo zo Žiliny
 
Re: Re: Re: Re: Re: RE: Hledám kamarády
Mirek Gebauer | email | 22.7.2014 19:51 | id 77352 | nahlásit
To mě pos.r, už jsem tu dlouho nebyl, ani nečekal, že se někdo ozve. Čau Palo !!!
Ta otázka před tím - Imro byl můj mladý, takže tam byl.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: RE: Hledám kamarády
Jan Kopecký | email | 13.6.2015 18:49 | id 91181 | nahlásit
Asi se divíš, ale já si Tě jako tvůj velitel pamatuji, jak jsi chodil kolem PV3S 25-01-44 a pískal jsi jí s slavnostní pochod. Byl jsi výborný řidič!
Pohledy z ochozu
Martin Kučera | 24.12.2009 08:05 | id 8905 | nahlásit
 
Re: Pohledy z ochozu
Martin Kučera | 24.12.2009 08:13 | id 8907 | nahlásit
pozdrav
Josef Bitomský | email | 23.12.2009 13:04 | id 8882 | nahlásit
Přejí pěkný den budu tykat Petře zdraví sloužil jsem tam na středu 1966-1968 ale po takovém málem průseru jsem odešel na Zvon.Jestli máš slypa tak mě tam najdeš Josef bitomsky opavaZnál jsem velmi dobře ing.Porubu,npr Dvořák,Černín
Byl by rad rád za odpověď
Zaroveň přejí příjemné Vánoční svátky
Armáda chce věž zbořit...
Martin | 19.10.2009 10:57 | id 6898 | nahlásit
bydlím nedaleko
tom | 26.7.2009 17:03 | id 5109 | nahlásit
Byl jsem tam před cca třema týdny a někdo trochu
vyvařil nejhorší schody, takže je vstup na věž o
maloučko lepší, ale stejně je to hrůza. Škoda že
je tak zničená.
Tu som sluzil na ZVS
Miro | email | 30.8.2008 13:58 | id 81 | nahlásit
Tak tu som sluzil v rokoch 1986-1988. To je
neskutocne ako to teraz vypada.
 
Re: Tu som sluzil na ZVS
Josef | email | 30.11.2008 01:14 | id 515 | nahlásit
Já tam sloužil 1967-1969.To tam ještě nebyl tento
komplex, ale pouze dřevěná věž a pod ní
zaparkovaná PV3S s mašinou PRP 1 (nazývaný KOPÁČ
čili Kooperárční pátrač )a ve vedlejší PV3S byl
operační s planžeťákem. Rota byla asi 2km níže.V
roce 1968 se toto nové stanoviště začalo teprve
stavět a s dělníky byla docela dobrá přátelská
spolupráce (měli totiž v kanýně pivo,které jsme my
požívat v pásmu nesměli.)
 
Re: kolega z HAVRANU
Petr Svoboda | email | 4.2.2009 07:35 | id 1150 | nahlásit
Pepíku, od r. 1966 jsem pracoval na PRP-1 jako
inženýr roty (střídal jsem M.Porubu) a určitě se
známe. Podívej se na www.zbiroh.cz na složku Klub
voj.důchodců. Je tam článek o naší
technice. Vlastním pouze jednu fotografii PRP-1
- vnější pohled na PV3S s anténami na střeše a
sháním nějaký pěkný snímek pohledu do přístrojové
kabiny. Sháním kontakt na kluky, kteří sloužili na
PRP-1 a později na Ramoně a Tamaře. Je nutné
zaznamenat pravdivý obraz té doby.
 
Re: Re: kolega z HAVRANU
Vladimír Roman | email | 14.9.2011 15:09 | id 36129 | nahlásit
Na Havranu jsem byl v letech 1970-71 kako pomocník nprap.Picha.Původně jsem byl nějakou dobu jako operátor PRP-1. Rota při našem příjezdu ze Zbirohu spala ve stanech.Pak jsme po emigraci jednoho z důstojníků byli přemístěni do Mar.Lázní. Dřevěná věž byla zbořena a poslavena nová, v horních patrech laminátová. Hlídali jsme ji asi od května 1971. Pak došlo k postřelení jednoho z vojáků a oddělené střežení (v 6ti lidech) bylo ukončeno a stěhovala se tam celá rota.
 
Re: Re: Re: kolega z HAVRANU
Krsek Lada | email | 19.10.2013 18:07 | id 65563 | nahlásit
ahoj vlado byl jsem jeden ze sesti driv jsem nemohl reagovat nebil pocitac muj kamarad jestli mas zajem ozvi se ahoj Lada K
 
Re: Re: Re: Re: kolega z HAVRANU
Vladimír Roman | email | 16.4.2014 13:54 | id 73506 | nahlásit
Ahoj
samozřejmě si na tebe pamatuji, byli jsme spolu na pokoji. K tvé odpovědi jsem se dostal až dnes, stránky Havranu sleduji nepravidelně. Divil jsem se, jak zmizela budova roty, která se za nás rekonstruovala.
Ahoj Laďa
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: kolega z HAVRANU
pplk.Jan Kopecký | email | 13.6.2015 18:55 | id 91182 | nahlásit
Pamatuji se velmi dobře. S Klimešem jezdíme na Havran pravidelně.
 
Re: Re: Re: Re: kolega z HAVRANU
Jarda Turnovský | email | 2.9.2016 23:02 | id 108018 | nahlásit
Jen dodaz,dle jména by jsi mohl být velitel roty když jsem v roce 1974 sloužil na Havranu coby pětimetr ,je to možné ?!?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: kolega z HAVRANU
Jarda Turnovský | email | 2.9.2016 23:03 | id 108019 | nahlásit
Jen dodaz,dle jména by jsi mohl být velitel roty když jsem v roce 1974 sloužil na Havranu coby pětimetr ,je to možné ?!?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: kolega z HAVRANU
Imrich Trenka | email | 30.8.2017 15:40 | id 120467 | nahlásit
Pozdravujem Vás pán veliteľ.Bol som váš vodič ročník 80-82.od Komárna.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: oprava zkratky KOPÁČ
Petr Svoboda | email | 4.2.2009 07:41 | id 1151 | nahlásit
ještě ke zkratce KOPÁČ - jde o zkratku
názvu KOrelační PÁtraČ a vystihuje podstatu
časoměrné lokalizace polohy cíle (zaměřování) -
vzájemnou vazbu, korelaci, mezi příchodem signálů
o jednohu zdraje na několik různě vzdálených bodů
(přijímacích stanovišť).
 
Re: Re: Re: oprava překlepů v textu
Petr Svoboda | email | 24.3.2009 16:13 | id 2434 | nahlásit
ke zkratce KOPÁČ: Jde o zkratku názvu KOrelační
PÁtraČ a vystihuje podstatu časoměrné lokalizace
polohy cíle (zaměřování) - vzájemnou vazbu,
korelaci, mezi příchodem signálů od jednoho zdroje
(vysílače) na několik různě vzdálených bodů
(přijímacích stanovišť).
 
Re: Re: Tu som sluzil na ZVS
Jirka | email | 27.12.2009 14:53 | id 9030 | nahlásit
Sloužil jsem na Havranu na planžetu v letech 1966-1968, museli jsme se znát. Pokud můžeš, odpověz. S níže uvedeným Petrem Svobodou jsem chodil do služeb.
 
Re: Re: Re: Tu som sluzil na ZVS
Lubomír Pečenka | email | 19.6.2010 21:57 | id 17385 | nahlásit
Dobry den,bydlim nedaleko teto veze,jsem z Lesne a shanim nejake dobove fotografie teto veze,nemate nejake.Jestli ano mohl by jste mi je poslat na mail,mohu Vam je vratit,ale z kvetna 2010,profi fotakem.Dekuji Lubos Pecenka.
 
Re: Re: Re: Re: Tu som sluzil na ZVS
Martin | 20.6.2010 07:14 | id 17388 | nahlásit
 
Re: Re: Re: Re: Tu som sluzil na ZVS
V.Michálek | email | 27.9.2011 20:22 | id 36536 | nahlásit
Dobrý den, na Havranu jsem sloužil 1966-68,jako řidič,jezdil jsem pravidelnou linku Mar.Lázně - Havran. Se mnou tam sloužil také jako řidič Zdeněk Kozel,který se po vojně oženil s dcerou místního faráře (myslím že to byl pravoslavný farář) právě z Lesné.Sháním na něj kontakt,za případnou pomoc předem děkuji.Zdraví Michálek
 
Re: Re: Tu som sluzil na ZVS
Josef Bitomský | email | 28.12.2009 09:22 | id 9059 | nahlásit
Josefe ozví se i příjméním Já tam sloužil 1966-1968
 
Re: Tu som sluzil na ZVS
Radovan | email | 25.3.2009 00:32 | id 2451 | nahlásit
Byl jsem tam take jaro 87-89. Uz je to pár let ,a
jestli jsi nastupoval podzim, znáš Edu a Jardu
Paknu a na izbe si bol hned naproti umyvarně tak
te znam. Plánujem výstup na havran než spadne
cely.
 
Re: Re: Tu som sluzil na ZVS
lubos pecenka | email | 19.6.2010 21:59 | id 17386 | nahlásit
Dobry den nemate nahodou nejake fotografie havranu,kdyz byl jeste v celku?Mohu vam na oplatku poslat na mail fotografie havranu s kvetna 2010.Lubos z Lesne u tachova
 
Re: Tu som sluzil na ZVS
Milda Mach | 13.11.2013 22:25 | id 66563 | nahlásit
Tak tady jsem sloužil v r. 1987. Byl jsem na ,,boku" a patřil pod Klenčí pod Čerchovem.
 
Re: Re: Tu som sluzil na ZVS
Zdeněk Ježek | email | 27.7.2014 21:46 | id 77531 | nahlásit
se mnou na Havranu taky sloužil nějaký Mach,říkali jsme mu "Mach a Šebestová". Nejsi to náhodou ty? Já byl na Havranu v letech 1987-88 jako psovod.Zdeněk Ježek
 
Re: Re: Re: Tu som sluzil na ZVS
Honza | email | 20.7.2021 20:56 | id 157834 | nahlásit
Ahoj Zdeňku, byl jsem na Havranu jako starší psovod 1985 - 87. Napiš mi něco o našich chlupáčích. Co Gomo, vydržel tam s Tebou ještě celé dva roky? Co Dyk, nej pesan, a co Ron, uklidnil se a přestal kousat psovody? :D
přístupnost
Al-Lami | 4.8.2008 08:56 | id 4 | nahlásit
Volně přístupná věž. Její výška je poloviční,
než původně byla. Lze vylézt i na horní
plošinu, odkud je krásný výhled. Pozor-schody jsou
již dost prorezivělé a občas může dojít k uvolnění
částí pláště.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Stanoviště Havran

Okres: Tachov

GPS: 49°44'33.494"N, 12°24'37.614"E

Najít na mapě

Pozemní průzkumné stanoviště rádiového a radiotechnického průzkumu na vrchu Havran (894 m.n.m). Vojáci Havran opustili v roce 1992.

Více informací o armádní činnosti na stanovišti Havran nalezne na na tomto webu.

Plánky věže Havran:
pohledy západní a jižní
- řez sever jih
věž
- půdorys
 
Od července 2011 je Havran majetkem Klubu vojenské historie a sportů Tachov, o.s. Dlouhodobým cílem sdružení je záchrana Havranu a úprava hlásky Havran na veřejnou rozhlednu a její provozování. Práce na rekonstrukci rozhledny započaly v květnu 2013 s rozpočtem 5,6 mil. Kč. Kolaudace proběhla v lednu 2014.

Havran je zachráněn :-)

Rozhledna Havran na webu

Podpořte prosím projekt

A2007-11-10 16:04:54 U2018-02-07 14:09:21 TG172