Objekty ČSLA

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (72)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Smutný) z celkových 43

Foto 1
Znojemské nádraží z leteckého snímku. Uprostřed v dolní části snímku je pro nás důležitý železniční most, z kterého vznikly autentické snímky kolony tanků T 55 a BVP, které se jely vagónovat...
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43

Autor: J.Smutný | Pořízeno: 80. léta | Foto: 43 fotek



Reakce na komentář...
Re: Re: 25 - pro peesák
Jan | 24.11.2010 11:27 | id 22622
Konečně péesák, který rozumí obrněné technice. Na tom snímku skutečně není HAKL. Jde o obrněné vozidlo D-442 FÚG (odtud název FUG, nebo FUGa), vyráběný maďarským podnikem v Rábu. Byl to ale docela povedený stroj (konstrukčně vycházel ze sovětského BRDM 1), vyznačoval se velkou pohyblivostí a průchodností jak v terénu tak na silnici. Sloužil převážně k různým velitelským a průzkumným účelům, k hlídkování ve válečných oblastech po celém světě, nebo jako nosič různých zbraňových systémů. V ČSLA byl zařazen pod uvedeným označením OT-65 a sloužil zde velmi dlouho.
HAKL bylo opravdu kolopásové (polopásové) vozidlo, které se původně vyrábělo v Německu za II.světové války pod označením SdKfz 251. Vzhledem k tomu, že řada komponentů pro toto vozidlo se vyráběla na našem území a zůstalo jich zde po válce velké množství, bylo zařazeno do výzbroje naší armády pod označením HKL 6p. (odtud název HAKL). Toto vozidlo se pak později stalo základem pro výrobu našeho OT 810, který byl konstrukčně velmi podobný a přezdívka HAKL mu zůstala. Je však třeba poznamenat, že tento OT již byl modernější, měl oproti německé předloze již trochu jinou karoserii, zejména v zadní části, jinak uspořádanou pásovou část podvozku a používal motor Tatra o výkonu asi 88 kW.Vyráběl se v letech 1959-1962 a bylo ho vyrobeno celkem asi 1 100 kusů. Ve výzbroji PS byl též v menších početch zařazen, ale domnívám se, že již začátkem 70. let byl vyřazen a zcela nahrazen typem OT 64 SKOT. To už je ale jiná kapitola.


Reagujete na komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Vagónování těžké techniky

Okres: Znojmo

GPS: 48°51'14.215"N, 16°3'36.691"E

Najít na mapě

Tato činnost probíhala vždy, když se útvar přesouval s částí techniky na cvičení. Jelikož se jezdilo třeba na Šumavu, Libavou, Doupov, atd., bývalo nutné vše naložit na vagóny a zvláštním vlakem vše dopravit na místo.

Z tohoto důvodu, bylo nutné s určenou technikou vyjet z autoparku Malá Louka a dojet většinou po vlastní ose (pásech) na nedaleké nádraží, které bylo vzdáleno asi 1300 metrů. Silnice mezi autoparkem a nádražím byla kvůli těmto situacím vydlážděna. Ocelové pásy totiž nenadělaly na kamenném podkladu žádnou škodu.
Na nádraží již byly nachystané vagóny, na které přes rampu postupně najížděla těžká technika. Vše uvidíte na těchto vzácných snímcích.
A2010-06-05 18:38:38 U2011-02-21 19:17:03 TG176