Objekty ČSLA

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (72)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Smutný) z celkových 43

Foto 1
Znojemské nádraží z leteckého snímku. Uprostřed v dolní části snímku je pro nás důležitý železniční most, z kterého vznikly autentické snímky kolony tanků T 55 a BVP, které se jely vagónovat...
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43

Autor: J.Smutný | Pořízeno: 80. léta | Foto: 43 fotek



Reakce na komentář...
Re: Topas
Jan | 19.3.2013 19:45 | id 58375
Předlohou OT 62 TOPAS byl ruský BTR 50. OT 62 však měl výkonnější motor, zdokonalený podvozek a lépe plaval na vodě. Vnější rozdíl byl v tom, že BTR 50 měl jen jednu věžičku na levé straně přední části korby, zatímco OT 62 měl věžičky dvě, na každé straně jednu. BTR 50 byl rovněž v omezených počtech ve výzbroji ČSLA a lidé se je často pletli s OT 62. Nicméně TOPAS byl velmi dobrý čsl. stroj a před příchodem BVP jím byly přednostně vyzbrojovány motostřelcké pluky všech tankových divizí ČSLA (důvod byl v tom, aby pěchota lépe stíhala za tanky v těžkém terénu). V případě Znojma se jednalo o 9. motostřelcký pluk, který byl součástí hlavních sil 4. tankové divize v Havl. Brodu.
OT 62 TOPAS byl ve výzbroji celé řady armád a odebírali jej od nás i sami Rusové. Zdravím.


Reagujete na komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Vagónování těžké techniky

Okres: Znojmo

GPS: 48°51'14.215"N, 16°3'36.691"E

Najít na mapě

Tato činnost probíhala vždy, když se útvar přesouval s částí techniky na cvičení. Jelikož se jezdilo třeba na Šumavu, Libavou, Doupov, atd., bývalo nutné vše naložit na vagóny a zvláštním vlakem vše dopravit na místo.

Z tohoto důvodu, bylo nutné s určenou technikou vyjet z autoparku Malá Louka a dojet většinou po vlastní ose (pásech) na nedaleké nádraží, které bylo vzdáleno asi 1300 metrů. Silnice mezi autoparkem a nádražím byla kvůli těmto situacím vydlážděna. Ocelové pásy totiž nenadělaly na kamenném podkladu žádnou škodu.
Na nádraží již byly nachystané vagóny, na které přes rampu postupně najížděla těžká technika. Vše uvidíte na těchto vzácných snímcích.
A2010-06-05 18:38:38 U2011-02-21 19:17:03 TG176