# Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (13)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (A.Čajkovič) z celkových 6

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6

Autor: A.Čajkovič | Pořízeno: xxxx | Foto: 6 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
výkolejka
terr | 11.3.2010 19:10 | id 13592 | nahlásit
Na úseku Debrniku byla železniční trat ,ktera vedla na manipulační sklad do Alžbětína.Na mostě před vratama byla umístěna vykolejka .Pamatuji se ,že jednou ujela ze Špičáku drezina nebo jestli měla poruchu na brzdach nevím ,ale najela na vykolejkupřejela kus po mostu a spadla dolu těsně za řeku Řeznou.Měli tam pak na to kolejovy jeřab aby jí dostali zpet na koleje.Myslím ,že to bylo někdy v létě 88
 
Re: výkolejka
jirka | email | 18.5.2010 23:41 | id 16173 | nahlásit
Nebylo to ze Špičáku, ale z tunelu v Železné Rudě,ano byl to vozík firmy Železniční stavitelství Brno, která zajišťovala opravu všech 3 .tunelů na trati.
Do Alžbětína jezdil kromě neděle každý den manipulační vlak v pravidelném čase, výpravčí ze Špičáku nahlásil odjezd operačnímu v Debrníku, ten tam naúkoloval hlídku ke sklopení výkolejky-vlak tam ale vždy zastavil pro kontrolu.
 
Re: Re: výkolejka
jirka | email | 18.5.2010 23:45 | id 16174 | nahlásit
Ještě klíče od výkolejky, tedy i náhradní (celkem 2ks) byly pouze na rotě Debrník, nádražáci klíče neměly, taky se někdy stalo, když byla na rotě akce,tak vlak stál u výkolejky na Debrníku i déle.
Před státní hranicí
L.S. | 5.11.2009 16:49 | id 7328 | nahlásit
Někdy v r.1966 se toto zařízení vyhodnotilo sice jako účinné, ale pro sichr, např. v Pomezí n.Ohří, se ještě do traťové koleje směřující do Schirndingu vložila navíc odvratná výhybka, která sloužila k případnému odbočení nežádoucí jízdy vlaku z traťové koleje do škarpy.
 
Re: Před státní hranicí
Jirka | email | 24.11.2009 11:58 | id 7865 | nahlásit
V žel.stanici Černý Křiž zase fungoval takový dost zvláštní systém posunováním. Tato stanice je ve tvaru písmene "Y". A udajně to fungovalo tak že se nedalo bez posunu projet do N.Údolí, tak jsem to alespoň slyšel. Vím že vždy když jsem jel jak od Volar nebo N.Pece na N.Údolí tak se tam záhadně posunovalo, ale nikdy jsem neměl čas si to prohlédnout. Těď když ho mám tak to nádraží "všechna čest Č.D" předělali. O tom jak to doopravdy fungovalo by určitě věděl někdo z místních nebo od Č.D. Díky za jakoukoli informaci.
 
Re: Re: Před státní hranicí
noveudoli | 24.11.2009 13:54 | id 7869 | nahlásit
Jak to fungovalo je dobře popsáno v knize pana Romana Kozáka "Nové Údolí"vydáno tuším v roce 1999...Za naší služby ve Stožci byla pod rotou výkolejka,vždy odemykána pro vlak v cca 11 hod,který vezl dříví do Německa.Na ŽTZ hlídka vysedla,odemkla vrata a vlak jel do Bavor.Zpátky odemykala vystřídaná hlídka a jela zpět zase pod rotu..několikrát jsem jel jako strojvůdce s dohledem...,spolubojovník zase špatně odemkl výkolejku a lokomotiva najela do lesa.Taky si pamatuji, jak vlak přejel tlapu psovi, co prověřoval pod vlakem..Byl utracen..
 
Re: Re: Re: Před státní hranicí
Láďa | email | 24.11.2009 15:34 | id 7873 | nahlásit
Trochu Tě opravím,vlak nejezdil do Bavor,neboť skládka dřeva se nacházela na našem území,do Bavor byly koleje vytrhaný. Skládka byla za dráty.1970 až72 se dřevo na tuto skládku naváželo nákl.auty,kde jsme tuto posádku (řidič,závozník)zajišťovali,dřevo si pro rychlejší odbavení skládali němci.
 
Re: Re: Re: Re: Před státní hranicí
noveudoli | 24.11.2009 16:53 | id 7875 | nahlásit
Ano, máš pravdu, mělo tam být směrem do Bavor..
 
Re: Re: Před státní hranicí
Bergamo | email | 10.5.2010 11:51 | id 15822 | nahlásit
Sloužil jsem ve Volarech 86-88 jako pátrač a v Černým Kříži jsme dost často lauzovali jako hlídky. Zastávka v Novém Údolí sice byla,ale vlak končil v ČK,tam se přesunula lokomotiva a jelo se buď na Novou Pec nebo do Volar.Nahoru osobák nejezdil.Pokud si někdo chtěl koupit lístek ve Volarech do Nového Údolí,automaticky se bral jako narušitel a zadržel se už na nádraží.Pokud někdo v ČK při příjezdu vlaku vystoupil,byl hned zkontrolován buď klukama ze Stožce nebo z Volar a nalepil se na něj pátrač. Jinak taková služba na Pěkný nebo Ovesný v zimě-lahůdka.
 
Re: Re: Re: Před státní hranicí
noveudoli | 19.5.2010 08:27 | id 16177 | nahlásit
Ahoj,trochu tě opravím..nahoru vlak jezdil a to do Stožce.Tam už byl skutečně náš pátrač.v létě chodil procházkou ze Stožce na Kříž,v zimě byl v autobusové zastávce ve Stožci..Jinak souhlasím Pěkná v zimě nebyla vůbec pěkná...
 
Re: Re: Re: Re: Před státní hranicí
Fousáč | 19.5.2010 08:46 | id 16178 | nahlásit
Bobánci nefňukejte, něbo se zveřejní seznam všech těch kafíčkářů, traktoristů a zajíčkářů, na to že tu bylo sakramálo mladých a pěkných holek měli jste o nich sakra dobrý přehled a navíc takový přehled o chalupářích ten se do dne nezapomíná , jo jinak aby jste to věděli, do dnes chataři na Vltavske cestě na Vás vzpomínají pochopitelně v dobrém.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Před státní hranicí
noveudoli | 19.5.2010 08:53 | id 16179 | nahlásit
No hlavně v zimě bylo těch krásných holek..Hezký den všem..
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Před státní hranicí
Michal Fait | email | 9.7.2018 21:14 | id 130152 | nahlásit
Sloužil jsem na osobním i vlakovém přechodu..JJ,bylo to tak zabezpečené..Nádražáci byli OK...


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Výkolejky před státní hranicí

Tratě směřující do západní ciziny byly obvykle zajištěny proti nedovolenému průjezdu železničních vozidel tzv. výkolejkou.

Výkolejka ovšem není vynález Pohraniční stráže. Výkolejka je zařízení, které je na všech železnicích standardně používáno. Jedná se o technické zařízení, sloužící k zastavení nežádoucího pohybu vozidel, pokud selžou standardní prostředky. Předpokládá se, že vykolejením vozidla vznikne menší škoda, než případnou kolizí s jinými vozidly či překážkami.

Zajímavost:
Výkolejka nebyla jediným technickým zařízením proti úniku kolejových vozidel do ciziny. Například na železničním hraničním přechodu Horní Dvoříště se do poloviny 70 let používalo železobetónové monstrum umístované na kolej, kolmo na kolejnice. Případné najetí do něj by však mělo vážné následky a proto se i zde začala používat klasická výkolejka. Odemykání a zamykání prováděl pracovník ČSD pod dohledem hlídky PS.
A2009-03-31 18:15:21 U2010-01-23 18:39:27 TG0