Objekty PS
« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (13)
(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (A.Čajkovič) z celkových 6
Autor: A.Čajkovič | Pořízeno: xxxx | Foto: 6 fotek
Reakce na komentář...
Re: Re: Před státní hranicí
Bergamo |
email |
10.5.2010 11:51 |
id 15822
Sloužil jsem ve Volarech 86-88 jako pátrač a v Černým Kříži jsme dost často lauzovali jako hlídky. Zastávka v Novém Údolí sice byla,ale vlak končil v ČK,tam se přesunula lokomotiva a jelo se buď na Novou Pec nebo do Volar.Nahoru osobák nejezdil.Pokud si někdo chtěl koupit lístek ve Volarech do Nového Údolí,automaticky se bral jako narušitel a zadržel se už na nádraží.Pokud někdo v ČK při příjezdu vlaku vystoupil,byl hned zkontrolován buď klukama ze Stožce nebo z Volar a nalepil se na něj pátrač. Jinak taková služba na Pěkný nebo Ovesný v zimě-lahůdka.
Výkolejky před státní hranicí
Tratě směřující do západní ciziny byly obvykle zajištěny proti nedovolenému průjezdu železničních vozidel tzv. výkolejkou.
Výkolejka ovšem není vynález Pohraniční stráže. Výkolejka je zařízení, které je na všech železnicích standardně používáno. Jedná se o technické zařízení, sloužící k zastavení nežádoucího pohybu vozidel, pokud selžou standardní prostředky. Předpokládá se, že vykolejením vozidla vznikne menší škoda, než případnou kolizí s jinými vozidly či překážkami.
Zajímavost:
Výkolejka nebyla jediným technickým zařízením proti úniku kolejových vozidel do ciziny. Například na železničním hraničním přechodu Horní Dvoříště se do poloviny 70 let používalo železobetónové monstrum umístované na kolej, kolmo na kolejnice. Případné najetí do něj by však mělo vážné následky a proto se i zde začala používat klasická výkolejka. Odemykání a zamykání prováděl pracovník ČSD pod dohledem hlídky PS.
A2009-03-31 18:15:21 U2010-01-23 18:39:27 TG0