Objekty PS
« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (13)
(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (A.Čajkovič) z celkových 6
Autor: A.Čajkovič | Pořízeno: xxxx | Foto: 6 fotek
Reakce na komentář...
Re: výkolejka
jirka |
email |
18.5.2010 23:41 |
id 16173
Nebylo to ze Špičáku, ale z tunelu v Železné Rudě,ano byl to vozík firmy Železniční stavitelství Brno, která zajišťovala opravu všech 3 .tunelů na trati.
Do Alžbětína jezdil kromě neděle každý den manipulační vlak v pravidelném čase, výpravčí ze Špičáku nahlásil odjezd operačnímu v Debrníku, ten tam naúkoloval hlídku ke sklopení výkolejky-vlak tam ale vždy zastavil pro kontrolu.
Výkolejky před státní hranicí
Tratě směřující do západní ciziny byly obvykle zajištěny proti nedovolenému průjezdu železničních vozidel tzv. výkolejkou.
Výkolejka ovšem není vynález Pohraniční stráže. Výkolejka je zařízení, které je na všech železnicích standardně používáno. Jedná se o technické zařízení, sloužící k zastavení nežádoucího pohybu vozidel, pokud selžou standardní prostředky. Předpokládá se, že vykolejením vozidla vznikne menší škoda, než případnou kolizí s jinými vozidly či překážkami.
Zajímavost:
Výkolejka nebyla jediným technickým zařízením proti úniku kolejových vozidel do ciziny. Například na železničním hraničním přechodu Horní Dvoříště se do poloviny 70 let používalo železobetónové monstrum umístované na kolej, kolmo na kolejnice. Případné najetí do něj by však mělo vážné následky a proto se i zde začala používat klasická výkolejka. Odemykání a zamykání prováděl pracovník ČSD pod dohledem hlídky PS.
A2009-03-31 18:15:21 U2010-01-23 18:39:27 TG0