Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (13)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (A.Čajkovič) z celkových 6

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6

Autor: A.Čajkovič | Pořízeno: xxxx | Foto: 6 fotek



Reakce na komentář...
Re: Re: výkolejka
jirka | email | 18.5.2010 23:45 | id 16174
Ještě klíče od výkolejky, tedy i náhradní (celkem 2ks) byly pouze na rotě Debrník, nádražáci klíče neměly, taky se někdy stalo, když byla na rotě akce,tak vlak stál u výkolejky na Debrníku i déle.


Reagujete na komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Výkolejky před státní hranicí

Tratě směřující do západní ciziny byly obvykle zajištěny proti nedovolenému průjezdu železničních vozidel tzv. výkolejkou.

Výkolejka ovšem není vynález Pohraniční stráže. Výkolejka je zařízení, které je na všech železnicích standardně používáno. Jedná se o technické zařízení, sloužící k zastavení nežádoucího pohybu vozidel, pokud selžou standardní prostředky. Předpokládá se, že vykolejením vozidla vznikne menší škoda, než případnou kolizí s jinými vozidly či překážkami.

Zajímavost:
Výkolejka nebyla jediným technickým zařízením proti úniku kolejových vozidel do ciziny. Například na železničním hraničním přechodu Horní Dvoříště se do poloviny 70 let používalo železobetónové monstrum umístované na kolej, kolmo na kolejnice. Případné najetí do něj by však mělo vážné následky a proto se i zde začala používat klasická výkolejka. Odemykání a zamykání prováděl pracovník ČSD pod dohledem hlídky PS.
A2009-03-31 18:15:21 U2010-01-23 18:39:27 TG0