Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (22)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (internet nebo reprofoto) z celkových 38

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4

Autor: internet nebo reprofoto | Pořízeno: | Foto: 4 fotky

Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29

Autor: A.Čajkovič | Pořízeno: 6.2009 | Foto: 25 fotek

Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37

Autor: xxxx | Pořízeno: 1999 | Foto: 8 fotek

Foto 38

Autor: K.Kott | Pořízeno: | Foto: 1 fotka



Reakce na komentář...
Poslední sbohem
Anton Čajkovič | email | 20.12.2011 21:40 | id 39412
Všem oznamuji, že dnes v odpoledních hodinách zemřel po těžké nemoci náš kamarád, Petr Adamčík. Psovod OPK Horní Dvořiště 1966-68. Pohřeb bude v pátek 23. 12. 2011 v 10.00 hodin v Opavě-Komárově.
Čest jeho památce!


Reagujete na komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

OPK Horní Dvořiště

Okres: Český Krumlov

GPS: 48°36'7.543"N, 14°25'15.075"E

Najít na mapě

Oddělení pasové kontroly Horní Dvořiště - železniční hraniční přechod Horní Dvořiště.

Již od první republiky se jednalo o důležitý nákladní železniční přechod do Rakouska, který byl využíván i za časů ČSSR. Za první republiky bylo v obci několik státních ůřadů a institucí. Na zdejším nádraží poprvé vstoupil na půdu nového Československa prezident Masaryk (po návratu z exilu 20.12.1918). Trať z Horního Dvořiště do Č.Budějovic je vůbec naší první železniční (v roce 1828 koněspřežnou) tratí. Trať byla elektrifikována (25 kV) v letech 2001-2002.

V 60 letech bydleli na starém nádraží vojáci PS z čety OPK. Když se pak přestěhovali na bývalou rotu Horní Dvořiště (jako rota OPK Horní Dvořiště) zůstala na starém nádraží pouze strážnice OPK. V rámci Optimalizace trati Horní Dvořiště - České Budějovice v letech 2007-2009 celé kolejiště prošlo rekonstrukci. Staré nádraží bylo zbouráno již v roce 1999 (byla odstřelena 1.6.1999). Téměř vše, co ještě připomínalo službu OPK Horní Dvořiště (například kontrolní lávky nad kolejemi) tedy zmizelo...
A2010-07-03 07:41:51 U2010-07-07 11:56:11 TG57