Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (152)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (M.Šidlák) z celkových 36

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8

Autor: M.Šidlák | Pořízeno: 6.2009 | Foto: 8 fotek

Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13

Autor: L.Nešpor | Pořízeno: 8.2011 | Foto: 5 fotek

Foto 14 Foto 15 Foto 16

Autor: M.Šidlák | Pořízeno: 7.2012 | Foto: 3 fotky

Foto 17 Foto 18

Autor: T.D. | Pořízeno: 2015 | Foto: 2 fotky

Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36

Autor: J.Al-Lami | Pořízeno: 2014 | Foto: 18 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Na Staré Mohelně
Vašek | email | 14.1.2022 12:41 | id 161616 | nahlásit
Kamarádi POHRANIČNÍCI !
Před chvilkou dozpívali na radiu Č. Budějovice, tuto naši oblíbenou písničku , kterou zde na přání hrají každou chvilku .
Tak jsem zavzpomínal na léta 1962-64 , kdy jsem sloužil na Hraničkách , kousek od Rozvadova .
Moc často jsme ji zpívali , i když se to veliteli roty nelíbilo.
Byla to NEJLEPŠÍ LÉTA mého života , na které stále v dobrém vzpomínám .
Vel. roty mjr. Páleník z nás za ty 2 roky udělal skutečné CHLAPY!
Stále na něho vzpomínám a s jeho manželkou a synem si často telefonujeme a vzpomínáme .
TO BYL SPRÁVNÝ CHLAP ! ! !
Sdějení Staré mohelno
Pavel Hajek | email | 6.9.2020 11:48 | id 149136 | nahlásit
Vážení pohraničníci, srdečně vás zdraví St. Dobeš který s vámi sloužil na rotě v letech 1957 až 1966 Emil Hruška se nechal po své smrti na rotě rozprášit . Pietního aktu byla přítomná jeho rodina a pohraničníci roty , praporu, brigády i občané. V roce 2018 zemřel také npor.Waclawek který na rotě sloužil do roku 1960. Čest jejich památce . Kdo z vás muže ozvěte se. PS Letos mě zemřela jedinná dcera.Na rotě žila 4roky.
 
Mám dotaz
DIMI | email | 9.10.2020 19:52 | id 149819 | nahlásit
Na Mohelně nebo okolí sloužil Poručík Šedý Karel v padesátých letech máteli nějaký poznatek sdělte na email výše nadepsaný_Díky za pátrání po našem VR v Sedlecí u Mikulova
 
Re: Dotaz
Kamil Souček | email | 13.11.2021 10:22 | id 159728 | nahlásit
Dobrý den ,říká Vám něco jméno Karel Souček Mohelno a Dyleň.Důstojník
Pozvání
Irena Hájková-Dobešová | email | 13.6.2017 17:02 | id 118125 | nahlásit
K.ČP. Žandov organizuje i letos setkání pohraničníku roty St.Mohelno na vrchollu Dyleně dne 8.7.2017.Na toto setkání zve všechny, kteří mají zájem a chtějí se setkat.Dobeš St. v letech 1957-1966 ZVP a VR.
Rozhovor Mohelno
Nikol K | 2.3.2017 09:47 | id 114227 | nahlásit
Dobrý den,
zpracovávám diplomovou práci o rotě Mohelno. Mám již zpracovaný rozhovor s pánem, který sloužil v raných začátcích (1952-1954). A ráda oslovila člověka, který by byl ochotný odpovědět na pár otázek z pozdějších dob existence roty. Jednalo by se o e-mailovou případně skypovou komunitaci, člověk by nebyl jmenován (pokud by sám nechtěl), otázky by se týkali hlavně uspořádání roty a každodennosti pohraničníků.
Předem děkuji za pomoc a ochotu.
e-mail: n.krausova@centrum.cz
 
Re: Rozhovor Mohelno
Vaclav Kettner | email | 5.4.2017 09:38 | id 115591 | nahlásit
Pani.Landova omlouvam se prijmete soustrat.O úmrtí vašeho otce jsem se dozvěděl nedávno.Sloužil jsem na Mohelně v roce 69_70.Pamatují ho feroveho a rovného chlapa.Často spominam na něho a Starou Mohelnu.Letos se chci zúčastnit srazu na Mohelně.Kettner Vaclav.
 
Re: Re: Rozhovor Mohelno
Alena Landová | email | 17.4.2017 13:59 | id 116183 | nahlásit
Dobrý den, pane Kettnere,
moc Vám děkuji za projev soustrasti, letos ¨10. března již uplynul rok od jeho smrti. Stále na něj vzpomínám, měla jsem ho moc ráda.
Pokud by nastala vhodná konstelace, možná bych se také přijela podívat, ještě uvidím.
Přeji Vám krásné jarní dny.
Alena Landová
 
Re: Rozhovor Mohelno
Petr Hruška | email | 19.11.2017 16:22 | id 122605 | nahlásit
Dobrý den,
slečno, nebo paní Krausová.
Jak se dočetl v diskuzi k rotám PS, zpracovávala jste na toto téma diplomovou práci.
Já se zajímám také o historii, trochu jinak a mapuji s přáteli havárie letounů během
války a po ní. Z několika různých zdrojů mám indicie o havárii válečného letadla
někde v prostoru styku roty Mohelno a jižněji Slatina.
Rád bych se zeptal, zda jste o takové informaci neslyšela při shánění podkladů
pro diplomovou práci, nebo zda ještě nemáte kontakt na bývalé příslušníky roty,
zvláště by mohl pomoci pán, který tam sloužil po 52 roce, jak v dikuzi píšete.
Mohu se na Vás obrátit o pomoc v tomto směru?
Děkuji za případnou odpověď a přeji hezký zbytek víkendu.
Petr Hruška
Plzeň
 
Re: Re: Rozhovor Mohelno
roman kozubik 89-90 Dýlen | email | 20.11.2017 06:02 | id 122631 | nahlásit
dobrý deň
O tpmto lietadle ale aj o ďalšom je písané na stránke 13 roty Dýlen .To druhé našiel psovod Karol Amcha z Vrbového , ktorý na 13 rote slúžil. Ja osobne som tiež bol pri tomto lietadle. Vykopali ho dobrovoľní hasiči z Dolného Žandova a je uložené v múzeu v Prahe.Pozrite si stránky z roty Dýlen.
Roman Kozubík
Miroslav Landa - velitel roty Mohleno
Alena Landová | email | 12.3.2016 07:37 | id 102585 | nahlásit
S lítostí a zármutkem v srdci oznamujeme, že pan Miroslav Landa, zemřel ve čtvrtek dne 10.3.2016. Byl na svojí celoživotní službu u pohraniční stráže až do konce života hrdý!!
Čest jeho památce.
Rodina.
 
Re: Miroslav Landa - velitel roty Mohleno
antonín belhárek | 26.3.2016 14:41 | id 103153 | nahlásit
Sloužil jsem pod majorem LANDOU vr.1968_70.Je mi to líto,nezapomenu.NEPROJDOU!!!
 
Re: Miroslav Landa - velitel roty Mohleno
Nešpor.Libor | email | 4.4.2016 21:50 | id 103429 | nahlásit
Dobrý večer paní Landová . Opožděně přeji upřímnou soustrast nad úmrtím Vašeho otce a mého velite z 13 rps Dyleně let 1982. Váš tatínek pplk. byl takový chrizmatický , velice s slušný a spravedlivý pán jen zřídka zvýšil hlas na rozdíl od Venci Hrbka. Vím a pamatuji že neměl rád alkohol a to jak od velitelú i po nás zakladaky Pamatuji jeho oranžovou škodu 120 když na stanoviši Dylenák kterym projížděl skoro vždy zablikal a to bylo znameni otevřít závoru bez hlášení . Možná se pletu ale tuším že jsme se potkali na Dyleni v roce 1982 kdy Vás otec přivezl na rotu na sběr hub či borůvek blondatou ? hubenější a brýlatou slečnu. Víte najdou se i tací kteří ho nemuseli ale a to je pravda že patří a řadí se k legendám Mohelna ,Dyleně tak jako pan Mjr Prezek, Mikota ,Kraisel a další. Takže Čest jeho památce a ad tu JEHO a na ši rotu MOHELNO DYLEN TACHOV dál střeží tam z toho hraničářakého nebe. Spojař 13rps Dylen Libor
 
Re: Re: Miroslav Landa - velitel roty Mohleno
Alena Landová | email | 17.4.2017 14:27 | id 116184 | nahlásit
Dobrý den,
ještě jednou moc všem děkuji za vzpomínky na tatínka, měl by velikou radost, byl přesvědčen, že byl dobrý velitel:)) Až do konce života, když mluvil o své vojenské kariéře se mu v očích vždy rozsvítily plamínky. A když ho v závěru života některý z bývalých pohraničníků navštívil, úplně se tetelil radostí. Služba vlasti byla jeho životním posláním.
Děkuji i za něj.
Alena Landová
 
Re: Miroslav Landa - velitel roty Mohleno
Jiří RELICH | email | 16.4.2016 18:38 | id 103779 | nahlásit
UPŘÍMNOU SOUSTRAST.S PANEM LANDOU JSEM NAPOSLEDY MLUVIL NA NAŠEM SETKÁNÍ NA STARÉM MOHELNU,BYL TO JEDEN Z NEJEPŠÍCH VELITELŮ U PS.ČEST JEHO PAMÁTCE-NIKDY NEZAPOMENU.MOHELNO 1978.
řidiči
Karel UL | email | 12.2.2016 14:41 | id 101356 | nahlásit
Ahoj chlapi, sloužil jsem na Slatině v letech 67-69.
jako řidič nejdříve T 805 a pak Hakla. Chci se optat, na jména řidičů z mého ročníku,kteří sloužili na Mohelnu pokud je někdo víte.dejte mi vědět ,prosim.
 
Re: řidiči
Jarda | email | 11.2.2017 18:36 | id 113446 | nahlásit
já byl na Mohelnu r.67
 
Re: Re: řidiči
karel ul | 12.12.2017 21:58 | id 123818 | nahlásit
Ahoj Jardo, já přišel na Slatinu přes Zadní Chodov, přes Volary na Vánoce roku 67.ale už si nepamatuju jména kluků, kteří sloužili na Mohelnu jako řidiči...
Měj se, Karel
 
Re: řidiči
JAN GURA | email | 15.3.2019 14:09 | id 136542 | nahlásit
LIBOR FILOUŠ Z BRNA ŘIDIČ VELITELE LANDY
Plánští chodové
JardaM | 19.9.2015 14:21 | id 95021 | nahlásit
Něco málo o Mohelně je i na www.planstichodove.c…
Poviedky z hranice
Pavol Beláň | email | 30.7.2015 19:57 | id 93093 | nahlásit
Zdravím veteránov z roty Mohelna! Mám pre Vás ponuku: Slúžil som v rokoch 1970-72, ako psovod na vtedy 2. RPS Pasečná, 15. brigáda Č.B. Dnes píšem poviedky z nášho života na pohraničnej rote. Možno ste už aj niektoré na týchto stránkach čítali. Sú bez ideológie a nenávisti. Presne tak ako sme ich my tam vtedy prežívali. Ponúkam moju novú knižku, má 160 strán. Nazýva sa: POVIEDKY Z HRANICE. Môžem Vám ju poslať aj na dobierku. Kniha + poštovné a balné je spolu: 11,- E. mob.: +421915132778
S pozdravom: Pavol Beláň z PE!
 
Re: Poviedky z hranice
Alena Landová | email | 12.3.2016 07:15 | id 102581 | nahlásit
Dobrý den,
tatínek Miroslav Landa byl velitelem na Mohelně v letech 1966 - 1970? Měl byste ho tedy pamatovat, bohužel ve čtvrtek dne 10.3. 2016 zemřel.
Měla bych o Vaši knížku zájem, jenom škoda, že si ji tatínek již nepřečte. Celý jeho život byl spjatý s pohraničím a nedal na něj dopustit!!
Adresa pro dobírku:
Alena Landová
Libušina 537/7
35301 Mariánské Lázně
 
Re: Re: Poviedky z hranice
Vlado | email | 12.3.2016 08:51 | id 102590 | nahlásit
Prijmite úprimnú sústrasť. Boli sme kolegovia.
 
Re: Re: Re: Poviedky z hranice
Alena Landová | email | 17.3.2016 09:35 | id 102798 | nahlásit
Děkuji.
 
Re: Re: Poviedky z hranice
Jan Flégl | email | 18.3.2016 08:46 | id 102832 | nahlásit
Dobrý den paní Landová, přijměte, prosím upřímnou soustrast k úmrtí Vašeho tatínka. Byl mým velitele na Mohelně v rocích 1969-1970. Vlastně až do jeho odchodu z Mohelna. Rád na něj vzpomínám, na jeho vysokou, štíhlou postavu, na jeho jednání s pohraničníky, na chvíle na Mohelnu. Byly to nezapomenutelné okamžiky a rád bych se ještě někdy na Mohelno podíval.
Přeji hodně zdraví a krásné příští dny.
 
Re: Re: Re: Poviedky z hranice
Vaclav Kettner | email | 11.4.2017 15:09 | id 115924 | nahlásit
Jane četl jsem tvůj mejl.Vim ze odpovídám az ted.Ale az ted jsem mohl napsat.Já jsem na Mohelnu přišel v červnu 69 jako psovod mnel jsem Edona.Semnou prisli Jirka Nehlásil a Marian Bedi.Jestli mas spojeni na někoho kdo porada každoroční sraz na Mohelně tak mi dej Vědět.Chtěl bych se zúčastnit. Te.c.777302258.Vašek Kettner
 
Re: Re: Poviedky z hranice
Jiří Žáček | email | 2.7.2016 14:08 | id 106258 | nahlásit
Je mi líto že jsem přišel na tyto stránky až teprve teď.
S přáním upřímné soustrasti a vzpomínkou na našeho velitele roty (tehdy 2RPS Mohelno).Velice jsem si vážil a vzpomínám na něj v tom nejlepším. Na Mohelně jsem sloužil v období r. 1968 až r. 1970 jako psovod a velitel družstva psovodů. Velice rád bych se ještě podíval na tak krásná místa jako je Mohelno a zavzpomínal s kamarády.
Honzo , jestli si vzpomíná š tak jsme tam byli spolu.
Další jména : Luboš Machůrka.Jiří Fuksa ,Pavel Veselý
a další
Jiří Žáček čt.603501063
 
Re: Re: Re: Poviedky z hranice
Jan Flégl | email | 12.7.2016 10:51 | id 106517 | nahlásit
Ahoj Jirko, samozřejmě se na tebe pamatuju a často vzpomínám na dny služby na Mohelně. Minulý víkend jsme tam měli sraz při příležitosti dne PS. Byl jsem tam společně s P. Machom, snad se na něj pamatuješ. Byl to docela smutný pohled na místa, kde kdysi stávla naše rota. Dnes tam je jen hustý les. S Pavlem jsme obešli všechna místa roty, i na samotné hranici u patníků jsme byli. Z naší doby jsme byli jen my dva, škoda, že nás nebylo víc. Měj se hezky a klidně se ozvi na můj mail, pošlu ti (pokud budeš mít zájem) fotky ze srazu.
Měs se hezky. Honza
 
www.Vojenskou.cz
Vaclav Kettner | email | 5.5.2017 13:53 | id 116897 | nahlásit
Jedno omilem jsem vymazal tvůj mejl.Já jsem ve spojni s Milanem Hejnou a chceme dny začátkem června na sraz prijed.Mluvil jsem s Zahradníkem který ho porada pro mohelnaky.Jestli mas ještě na nějaké kuky spojeni tak mi dej vědět.V.Kettner
 
Re: Poviedky z hranice
Alena Landová | email | 12.3.2016 07:17 | id 102582 | nahlásit
Omlouvám se, špatně jsem pochopila, že jste sloužil na Mohelně, ale i tak moc ráda si Vaší knížku přečtu!!
Řďárek 10RPS
Dusan | email | 15.6.2015 15:14 | id 91238 | nahlásit
Dnes som si na zaciatok piesne Na stare Mohelne nevedel spomenut no vdaka synovi ktory tuto diskusiu objavil na internete som si zaspominal na casy ked som v rokoch 72-74 sluzil ako Peesák vo Volaroch,Zadny Chodov a Řďárek 10RPS-Brg.Susice pozdravujem vsetkych Peesákov a kto sluzil v tychto rokoch nech sa ozve ;-)
 
Re: Řďárek 10RPS
Zima Josef | email | 27.6.2015 02:51 | id 91866 | nahlásit
Všechno nejlepší a hlavně hodně zdraví a duševní pohody,všem Láďům sloužícím na Mohelnu, přeje Pepa Zima.
 
Re: Re: Řďárek 10RPS
Pepa Zima | email | 8.7.2015 17:03 | id 92244 | nahlásit
Ahoj hoši.Jede někdo letos na sraz?Pepa.
 
Re: Re: Re: Řďárek 10RPS
JIŘÍ RELICH | email | 16.4.2016 18:43 | id 103780 | nahlásit
AHOJ PEPÍNO,LETOS POJEDEME S OLDOU KASALEM A LÁDOU MASOPUSTEM,TAK DOUFÁM ŽESE NA MOHELNU UVIDÍME.ZDRAVÍ TĚ JIRKA -VOZKA.
 
Re: Mohelno.
DrexlerZdeněkd | email | 26.4.2016 22:18 | id 104142 | nahlásit
Jiříku já musím na MOHELNO reagovat protože ti kluci oproti Dyleni měli jenom základní podmínky.Byl jsem tam v roce 1976 když byly volby,a poměr oproti nám byl krutý,okna netěsnila,viděl jsem klučinu jak spí a na něm ležel sníh Mohelno měli těžší podmínky než mi,rotu jim pohřbili ale všichni tu píseń na starý MOHELNĚ mají plný huby ale MOHELNO zahubily,mrzí mi to jelikož MOHELNO byla chlouba kluků od Pohraniční stráže byla to čest všech kluků z těch lesů na té hoře Dyleň Hrom z Dyleně.PS.A věř že ti kluci z Mohelna tu svou rotu ctí z celého srdce,já jsi jich velice vážím,rok co rok,Hrom.
 
Re: Řďárek 10RPS
Jirka Š. | 10.7.2015 22:50 | id 92334 | nahlásit
Zdravím Tě, i když se neznáme ale to nevadí. Při čtení Tvého příspěvku se mi vybavily vzpomínky na Z.Chodov, Rozvadov a 14.rPS Slatina v letech 71-73. Při příležitosti návštěvy MFF v K.Varech jsem se zajel podívat na Slatinu a stará místa, kde jsem sloužil. Našel jsem místo, kde stávala stará rota. Zajel směrem k Dyleni a na druhou stranu bylo Mohelno. (Škoda-nedalo se chvíli postát na jednom místě, co dělal bodavý hmyz.)
Měj se fajn, ať slouží zdraví - Jirka Š.
Pozdrav
Irena H ajkova | 30.5.2015 17:15 | id 90698 | nahlásit
Zdravim vsechny pohraničníky ze St. Mohelna a zejména ty se kterými jsem sloužill v letech 1957 až 1966 protože si jich nesmírně vážím . Sloužili bděle a obětavě a měli nejlepší lidské vlastnosti.V loni jsem se zúčastnil srazu pohraničníků Mohelna Dyleně.Projížděli jsme stanovištěm Věra a Trojúhelník vše k nepoznání až na Skalku kde zůstaly beze změn skalní útvary.VS roty je zalesněné.Tento rok má být sraz 11.7.kde účastníci se sejdou dopoledne v D. Zandově.Písnička Na Starem Mohelně kterou složili pohraničníci roty koncem padesátých let mě ty společně prožité roky vždy připomene.Kromě mě žije a na všechny vzpomíná ten který vykonával do roku 1960 funkci 02. Stanislav Dobeš
 
Re: Pozdrav
Josef Janda | email | 31.5.2015 15:14 | id 90714 | nahlásit
Zdravím pani Irenu Hájkovou.Sloužil jem na Mohelnu v letech 1964-66 jako psovod.Na Mohelno stále vdobrém vspomínám.Já si Stanislva Dobeše pamatuji jako velitele roty a koncem služby byl pak velitel Landa,jmeno si už nepamatuju.Rád bch se na Mohelno ještě podíval ale mám nějaké zdravotní problémy které mě omezují.Zdravím z Kralup nad Vltavou.
 
Re: Re: Pozdrav
Alena Landová | email | 12.3.2016 07:20 | id 102583 | nahlásit
Dobrý den,
tatínek se jmenoval Miroslav a bohužel, ve čtvrtek dne 10.3. 2016 zemřel, bojoval dlouho a statečně až do konce, na pohraničníky nedal dopustit a byl naprosto přesvědčen o správnosti své mise zde na Zemi!!
Alena Landová
 
Re: Re: Re: upřímnou soustrast
Václav Česánek | email | 15.3.2016 20:26 | id 102737 | nahlásit
Na hranici jsem nesloužil,ale písnička ,,St.Mohelna"mě provázela celou vojenskou službou.Rád na tu dobu vzpomínám,vždyť jsme byli mladí,život před s sebou.Čest jeho památce.
 
Re: Pozdrav
jiří Relich | email | 3.6.2015 11:56 | id 90823 | nahlásit
Ahoj Stando,nebyl jsi v 78 na jaře na Kelleru v AŠI?Zdraví Tě Jirka-vozka z Mohelna.
 
Sdělení všem pohraničníkum Chebské brigády
jiří Relich | email | 3.6.2015 12:08 | id 90825 | nahlásit
Kluci opustil nás další hraničář-Jirka VIKTORÍN z Lovosic.Bylo mu 50let a sloužil na Kelleru jako řidič mjr.Dobeše a potom na PASTVINÁCH.Kdo jste ho znali čest jeho památce....Byl to hraničář tělem i duší.Předloni byl s námi ještě na Mohelnu a běhal s námi po demarkaci.Byl to dobrý kluk a kamarád.
Velikonoce
Zima Josef | email | 5.4.2015 02:54 | id 88685 | nahlásit
Hezkou pomlázku kamarádi a moc,to netrestejte.
 
Re: Velikonoce
jiři relich | email | 14.4.2015 18:20 | id 89148 | nahlásit
Pepino díky za všechny kluky...Dorazíš letos na Mohelno??Zdravi Tě Jirka.��
MOHELNO
josef janda | email | 5.3.2015 16:24 | id 87224 | nahlásit
Rad nekdy vspominam na krasne chvile v lesich okolo roty .stouzil jsem tam v letech 64-66 jako psovod.cholil jsem dosti často na pruskumy za signalkou.muj pes byl bojar a pak dago.vspominam na KRUPICKU na spojare PIKA na juraje SIMKA ze slovenska.mam stále fotku jak jsme se fotily na schodech u roty vcivilu na modni prehlidku jak jsme tomu rikavaly...
 
Re: MOHELNO
Zdena Šmída | email | 5.3.2015 17:29 | id 87228 | nahlásit
Josefe Péésák sice nejsem, ale chodím po hranicích. Z Chebské pánve mám nejraději úsek od bývalého Oldřichova pod Dylení po Broumov, historické mezníky, hraniční křížky v kamenech apod. Zde mám fotky z demarkačky Mýtina-Broumov. Parádní jsou hned 4 tereziány v úseku Mikulášského potoka - zdeneksmida.rajce.id…
 
Re: MOHELNO
Ladislav Petrík | email | 7.3.2015 09:59 | id 87308 | nahlásit
Ahoj Jozef ďakujem ti za mail,na teba si dobre pametám,boli sme dobrá partia v. r. 1964-66. Mám krásne spomienky na mohelnu. Na fotografii stojím vedľa teba. Bol som sa pozrieť na mohelnu v.r. 1985 ale už som ju nenašiel bol som sklamaný.Rád by som bol keby sa ozvali aj ďalší kamarati. ahoj Láďa.
 
Re: Re: MOHELNO
josef janda | email | 8.3.2015 18:21 | id 87384 | nahlásit
jsem kamarad z MOHELNA slouzil jsem tam také v letech 1964-66 jako psovod a mel jsem první roce psa BOJARA a druhy rok jsem dostal psa na patracky DAGA po mazakovi jozkovi navratilovi když od me uz moc neslouzi nohy.jesesel do civilu.vzpominam si naKRUPICKU který mel psa vevedlejsim kotcy.take si vzpominam na prihodu když prs BENO ukousl KRUPCKOVU psovi kus ucha a za par dni si psi vymenily role a BENO malem prisel o ocas.rad nekdy vspominam.byl jsem tam v roce1967 podivat se na psa.od te doby me zamestnava rodina.chtel bych se tam ještě podivat ale nevim jestli se tam dostanu az k byvale rote autem v 70 letech me uz moc neslouzi nohy.byl bych rad za spravu na e-mailu jaka je cesta k MOHELNU. diky PEPA JANDA
 
Re: Re: Re: MOHELNO
josef janda | email | 8.3.2015 20:40 | id 87396 | nahlásit
omlouvam se za chyby vpredeslem textu
 
Re: Re: Re: MOHELNO
Ladislav Petrík | email | 9.3.2015 09:51 | id 87406 | nahlásit
Dík že sas ozval. Sám vieš že sme tam prežili kus života.Zostali nám krásne spomienky,čakám že sa ozvú viacerý, čo sme vtom čase slúžili na mohelne.Je pravda že máme už nejaké tie roky,oto viac máme volného času a môžeme venovať sa aj takejto čnosti.Len ma veľmi mrzí že to všetko tak dopadlo, neviem to stále pochopiť Ale verím že čas to vyrieši. Jozef napíš koho si stretol za tú dobu čo sme sa rozišli,alebo môžeš mi to poslať na môj e-mail ďakujem Ladislav Petrík žijem v Bratislave ahoj.
 
Re: Re: Re: Re: MOHELNO
josef janda | email | 9.3.2015 19:11 | id 87433 | nahlásit
ahoj LADO dekuji za odpověď.jsem rad ze jsem nasel nekoho s kym jsem prozil kus života na vojne a muzu si alespoň timto spusobem podebatovat ja bydlim v KRALUPECH NAD VLTAVOU od vojny pracoval jsem tri roky na sachte a pak az do duchodu v KAUCUKU v KRALUPECH.jsem stastne zenaty letos to bude 45 let.mam tri deti a sedum vnoucat.k pocitaci jsem se dostal diky detem když jsem ho od nich dostal letos k vanocum.diky manzelovi od dcery jsem se dozvedel o zaniklých rotách on slouzil na sumave a taky jeho rota zanikla.s klukama od naší roty jsem se potkal jednou na LIPENSKE prehrade s velitetelem našeho družstva desatnikem JARDOU HATLEM a tam jsme si to radne zapili.na slovonsko jezdim do UHROVCE u BANOVCU kde mam zenatyho bratra.jsem zavislej na detech neb jsem odevzdal ridicak.jsem po trech operacich mam obe kolena umele a aby toho nebylo malo nasla se pro me ještě rakovina tlustého streva.zatim se ale citim dobře.tak zase nekdy pisemne AHOJ JOSEF
 
Re: Re: Re: MOHELNO
Jan Flégl | email | 9.3.2015 10:47 | id 87411 | nahlásit
Také jsem sloužil na Mohelně. Sice o trochu později - 1969 - 1970, ale i já rád vzpomínám na chvíle prožité na Mohelně. Škoda, že se nás tady tak málo hlásí, rád bych zavzpomínal s kamarády z Mohelna. Na rotu bych se také rád ještě podíval. Snad to vyjde.
 
Re: Re: Re: Re: MOHELNO
josef janda | email | 9.3.2015 19:25 | id 87436 | nahlásit
nazdar JENDO .neznam te ale odepisuji ja slozil naMOHELNE v letech1964-66 slouzil jsem jako psovod pod velitelem myslim KRATINOU a velitel roty byl nadporucik mozna i kapitan DOBES.byl tam také por.SIC a NIHARY.touzim se tam v lete podivat jestli me to dovoli zdravi.ja jsem z KRALUP NAD VLTAVOU a musí me tam odvest někdo z deti .tak AHOJ MOHELNAKU
 
Re: Re: Re: Re: Re: MOHELNO
Jan Flégl | 10.3.2015 09:07 | id 87455 | nahlásit
Za mne byl velitelem roty mjr. Landa a po něm npr. Przeczek. Na velitele čety si nemůžu vzpomenout, byl to Maďar a myslím, že to byl dobrý velitel. Velitelem psovodů byl rotmistr - a jméno si také nevybavuji, ale úplně ho vidím. Rád na Mohelno vzpomínám, byly to docela dobré chvíle. Rota byla brzo zrušená a proto nás Mohelňáků je málo. Měj se a přeji pevné zdraví.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: MOHELNO
JAN GURA | email | 18.4.2017 22:09 | id 116242 | nahlásit
VELITEL LANDA,POLITRUK KRATINA,VELITELÉ ČET NIHARY,SIČ. KYNOLOG SAŠA SMRŽ. AHOJ HONZA.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: MOHELNO
jiří relich | email | 14.4.2015 18:32 | id 89151 | nahlásit
Ahoj Honzo,zdravi tě Mohelňák Jirka rok 1978.přijed letos na sraz na rotu.máme to každý rok.��muj tel.728316947.je to v červenci na den PS.��
 
Re: Re: Re: Re: Re: MOHELNO
Jan Flégl | email | 15.4.2015 09:10 | id 89167 | nahlásit
Ahoj Jirko, chtěl bych přijet. Nebyl jsem na Mohelně od odchodu do civilu. A čím dál víc vzpomínám na dobu služby na Mohelně, na kamarády se kterými jsem prožil spoustu krásných chvil. Můj tel. 777 003 081. Měj se a snad se potkáme na srazu.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: MOHELNO
tomaš fuk | email | 1.5.2017 19:46 | id 116755 | nahlásit
sloužil jsem na Mohelně s honzou gurou,byl to on kdo zastřelil v listopadu 1967 emila šenkýře,škoda že sem nenapíše někdo další kdo sloužil na Mohelně v r. 66-68
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: MOHELNO
Jiří Relich | email | 14.4.2015 18:26 | id 89150 | nahlásit
Ahoj Pepino,naMohelno se dostaneš v pohodě s autem.přes Vysokou k Dyleni a na Alexu doleva..dál už to znáš....��přijed na sraz v červenci.máme to každý rok.jirka vozka z Mohelna 1978.muj tel.728316947 Litoměřice.t
 
Re: Re: Re: Re: MOHELNO
Láďa Ch | 14.4.2015 18:38 | id 89153 | nahlásit
Ahoj Jirko, a co se podívat na Slatinu. Vloni se zůčastnil srazu Jindra Večeře, a v sobotu i Láďa Zahradníček. Koukni na Slatinský stránky. zdraví spojař ze starý Slatiny Láďa Chvojka
 
Re: Re: Re: Re: Re: MOHELNO
jiří relich | email | 14.4.2015 20:17 | id 89157 | nahlásit
Ahoj Láďo,dík za zprávu,podívám se....s Večeřem jsem mluvil telefnem a s Ládou taky.jsme ve spojení.Ten musí být všude vid?gak dik za zprávu a snad se někd potkáme.Zdraví Tě Mohelňák Jirka.��
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: MOHELNO
JIRKA RELICH | email | 6.8.2016 18:34 | id 107369 | nahlásit
AHOJ LADÍKU,LETOS JSME NA SLATINĚ BYLI S KLUKAMA Z MOHELNY,BYLO TO MOC PĚKNÝ I TO VAŠE MUZEUM SE MI MOC LÍBILO.TAK ZASE PŘÍŠTÍ ROK.ZDRAVÍ TĚ JIRKA -VOZKA MOHELNO78.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: MOHELNO
JIRKA RELICH | email | 6.8.2016 18:41 | id 107370 | nahlásit
AHOJ LADÍKU,LETOS JSME NA SLATINĚ BYLI S KLUKAMA Z MOHELNY,BYLO TO MOC PĚKNÝ I TO VAŠE MUZEUM SE MI MOC LÍBILO.TAK ZASE PŘÍŠTÍ ROK.ZDRAVÍ TĚ JIRKA -VOZKA MOHELNO78.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: MOHELNO
JIRKA RELICH | email | 6.8.2016 18:41 | id 107371 | nahlásit
AHOJ LADÍKU,LETOS JSME NA SLATINĚ BYLI S KLUKAMA Z MOHELNY,BYLO TO MOC PĚKNÝ I TO VAŠE MUZEUM SE MI MOC LÍBILO.TAK ZASE PŘÍŠTÍ ROK.ZDRAVÍ TĚ JIRKA -VOZKA MOHELNO78.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: MOHELNO
JIRKA RELICH | email | 6.8.2016 18:41 | id 107372 | nahlásit
AHOJ LADÍKU,LETOS JSME NA SLATINĚ BYLI S KLUKAMA Z MOHELNY,BYLO TO MOC PĚKNÝ I TO VAŠE MUZEUM SE MI MOC LÍBILO.TAK ZASE PŘÍŠTÍ ROK.ZDRAVÍ TĚ JIRKA -VOZKA MOHELNO78.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: MOHELNO
Láďa Ch | 6.8.2016 23:12 | id 107378 | nahlásit
Čau Jirko, tak si představ, že já zas byl letos na Mohelně. Ze Slatiny na kole, zpátky mě vezl Jindra Večeře autem. Takže jsme se potkali, ale nepoznali. Snad to někdy příště za přispění Jindry napravíme, a po letech se poznáme, a pokecáme spolu!!!
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: MOHELNO
Josef Janda | email | 18.4.2015 18:43 | id 89320 | nahlásit
Jiří díky zrovna jsem chtěl napsat do Dolního ŽANDOVA abych zjistil jestli je možné autem až na bývalou rotu Mohelno.Doufám že se tam dostanu.
 
Re: Re: Re: MOHELNO
Pospíšil Jaroslav | email | 4.2.2017 23:31 | id 113184 | nahlásit
Zdravím,sloužil jsem na východní rotě Paseky od roku 1963 a po převelení pak na Mohelně od 15.3.1964-31.7.1965,nejprve jako psovod 1 družstva 1 čety a střídali jsme se s Josefem Navrátilem o psa Bena od 10.4. do30.9.1964.Pak mě převedli ke kulometu do konce vojny,kdy jsem nastoupil roční nábor na šachtě na Kladně.Některé z vás si pamatuji jako nováčky podle fotek.Tehdy byl velitelem roty npr. Dobeš a ZVP byl kpt.Řiháček.V tu dobu jsme hráli na kytary s Petrem Musilem,kluci nám říkali Hadi,poněvadž jsme za rotou chytali zmije a dělali z nich pásky na hodinky.Taky s námi byl bubeník Taitl a hrál se skupinou na praporu v Dolním Žandově,někdy i s námi.Většinou jsme se připojili k promítačce.Nemám žádné spojení s nikým z mého ročníku a to,že zrušili rotu jsem se dozvěděl až od Jožky Majera náhodou.Byl bych rád,kdyby jste se někdo ozval.Pospíšil.
Re: Ještě k mohelne
Antonin Dohnal | email | 27.4.2014 13:15 | id 73986 | nahlásit
1967-69 jsem byl v k.varech u ptrs, protitankove rizene stre
ly, chvili v sokolove, chvili v m.laznich. zpivalo se dost. Mohelna byla jednickou. Diky za ni, je nezapomenutelna. Diky pani jitce zajeji text o smutnem listopadu. Preji vsem hodne dobreho.ad.
 
Na Staré Mohelně-hymna PS
DIMI | email | 12.5.2014 17:25 | id 74609 | nahlásit
Na staré mohelně (Lidové písně)
/ Na staré Mohelně, na státní hranici /:
Je parta záložáků, je parta záložáků, je parta záložáků své vlasti sloužící:
2/ Když jsem tam sloužíval, samopal nosíval. /:Za jasných za večerů, za jasných za večerů, za jasných za večerů na milou vzpomínal.:
3/ Na milou vzpomenu, cenťáček utrhnu. :Každý den v šestnáct hodin, každý den v šestnáct hodin, každý den v šestnáct hodin, cenťáček zahodím.:/
4/ Jen staří mazáci se vojny nebáli. /:A když to měli za pár, a když to měli za pár, a když to měli za pár, průsery dělali.:/
5/ Vy naši bažanti, kteří tu zůstanete. /:Střežte to tady bděle, střežte to tady bděle, střežte to tady bděle, my jdem do civilu.:/
 
Re: Na Staré Mohelně-hymna PS
josef 79-81 | 12.5.2014 19:23 | id 74614 | nahlásit
zdravím-chlapi je to velice krásné čtení ale....-knihy o PS tu vnabídce jsu nevíte o nějaké nabídce třeba cédéček s tématikou PS. dík
 
Re: Re: Na Staré Mohelně-hymna PS
jiri relich | email | 14.4.2015 18:38 | id 89152 | nahlásit
Pepo všechno máme...CD i fotky a knihy...mám i kroniku Mohelna��přijdte kluci na sraz na Mohelno v červenci.Více na muj tel.728316947 Litoměřice.
vzpomínka na Mohelno
františek Vopat | email | 27.7.2013 17:02 | id 63013 | nahlásit
vážení pohraniční vysloužilci velmi si vážím těch,kteří se ani na veřejnosti nestydí a jsou
hrdi na to .že na hranicích sloužily.dva příběhy
z letošního roku
Byl jsem letos na DECHPARÁDĚ v obci Kněževes
na okrese Rakovník. kde jedna z přítomných kapel
z Domžlic zahrála Staré Mohelno a pan kapalník se zájmem vyslech výklad o tom ,kde Mohelno bylo.
Druhá příhoda je z mého bydliště v Čisté na Rako-
vnicku.kde nás měkolik v hospodě při zpívání této
písně stálo v pozoru a ostatní nás nerušili a vzali za
vysvětlení sdélení ,že při hymně se stojí v pozoru a to i v případě je to neoficiální hymna pohraničníků.
Franta Vopat
 
Re: vzpomínka na Mohelno
V.V. | email | 24.11.2013 23:09 | id 66949 | nahlásit
Ahoj Franto,dnes se pomalu musíš bát přiznat,že jsi bývalý péesák.Oficiální místa dnes uznávají ,,hrdiny"jménem Hasil,Mašínové,Barešové a jiné,ale kolik tito ,,hrdinové" zabili nevinných lidí o tam taktně pomlčí.Já jsem sloužil v letech 1964-1966 hymnu jsme si taky rádi zazpívali, dala se přizpůsobit k názvu každé roty.Vy mladší se snažte péesácké povědomí zachovat co nejdéle,s naším odchodem upadne PS v zapomění.Vlasta.
 
Re: Re: vzpomínka na Mohelno
JIRKA RELICH | email | 8.2.2014 00:59 | id 70535 | nahlásit
VLASTO NEBOJ SE,NA PS NEDAME DOPUSTIT A SETKAVAME SE KAŽDY ROK NA STAREM MOHELNU CELA PARTA BYVALYCH HRANIČÁŘU.VZPOMINKY ZUSTAVAJI A MY ZATIM TAKY.POJED TAM NEKDY S NAMI TY STARA VOJNO.NAPIS ODKUD JSI A NEJAK SE DOMLUVIME.LETOS JE TO V ČERVENCI.ZDRAVI TĚ JIRKA.VOZKA.
 
Re: Re: Re: vzpomínka na Mohelno
josef janda | email | 10.3.2015 19:07 | id 87475 | nahlásit
jirko nevim kdy jsi slouzil na MOHELNE ja v letech 1964-66 pak jsem tam byl o rok později a od te doby jen vspominam.od vanoc kdy jsem dostal pocitac jsem nasel objektyPS a tak jsem se dozvedel o rote MOHELNO.s několika bývalými spoluslouzicimi jsem si uz dopisoval.chci se tam podivat ale nevim jestli je tam aspoň trochu sjizdna cesta .napis jestli mas cas.dekuji Josef z KRALUP NAD VLTAVOU
 
Re: Re: Re: Re: vzpomínka na Mohelno
Jiři Relich | email | 14.4.2015 20:30 | id 89159 | nahlásit
Pepiku já jezdím do Nelhozevse za sestřenkou.Bydlí u VEDEBKY tak se někdy stavím pokecat.Je to k tobě kousek.A na Lobečku mám druhou sestřenku.Dám Ti muj telefon-728316947.Mohl by jsi jet letos s námi.Zdraví Tě Jirka Ltm.
 
Re: vzpomínka na Mohelno
JIRKA RELICH | email | 8.2.2014 00:55 | id 70534 | nahlásit
AHOJ FRANTO,HEZKY JSI TO MAPSAL A JSEM RAD ŽE JEŠTĚ JSOU TAKOVY PATRIOTI CO SE HLASI K PS.JÁ TAM SLOUŽIL TAKY A DODONES SE TIM CHLUBIM A BERU TO JAKO ČEST ŽE JSEM MOHL SLOUŽIT NA ČÁŘE.A KLIDNĚ TO VYKLADAM VŠUDE KDE CHCI.AŽ NĚKDY POJEDU OKOLO ČISTE STAVIM SE U TEBE A U PIVKA POKECAME O MOHELNU.JEZDIL JSEM TAM S KONMA.ZDRAVI TĚ JIRKA LITOMĚŘICE.
Na Starém Mohelně
Pecen Jan | email | 8.5.2013 13:39 | id 60536 | nahlásit
Já jsem sloužil jako armáďák na Velkém Zvonu - bývalá rota PS Václav v letech 1963 - 1965 a tuhle písničku jsme znali a jí zpívali. Ahoj všem.
Historie Mohelna a pověsti o Dyleni.
P.oslední S.ysel | email | 1.12.2012 00:19 | id 52880 | nahlásit
Ahoj pohraničníci nejenom z Mohelna, Dyleně a Slatiny, ale všichni koho to zajímá, zadejte si do vyhledavače - www.hamelika.cz/obce - a oddejte se krásnému čtení o časech dávno minulých...
 
Re: Historie Mohelna a pověsti o Dyleni.
P.oslední S.ysel | 1.12.2012 00:24 | id 52881 | nahlásit
Nějak se to tam po kliknutí na adresu v příspěvku nezobrazuje. Nevadí, zadejte tu adresu do vyhledavače přímo na hlavní stránce Seznamu, tam to je!
P.M.
 
Re: Historie Mohelna a pověsti o Dyleni.
Eda Nachtigal | email | 17.12.2012 17:49 | id 53578 | nahlásit
 
Re: Re: Historie Mohelna a pověsti o Dyleni.
P.oslední S.ysel | email | 17.12.2012 19:12 | id 53583 | nahlásit
Moc krásně provedené, opravdu, i s těmi starými "záložkami".
Jen bohužel, že ten text není autentický. Viz. můj příspěvek z 26.4.2011 v 00,26 hod.
S pozdravem Pavel M.
Na Starém Mohelmě
Franta Vopat | email | 14.8.2012 23:08 | id 48863 | nahlásit
K táto péesácké hymně mám osobné vztah i přez to
že jsem na Mohelně nesloužil,ale byl jsem tam ně-
kolikrát jako řidič -sloužil jsem v Plané. Kdo z Vás
kteří toto čtete začínal svoji službu na Mohelně
nebo ji tam končil na konci září 1962 tak ten řidič,
který Vás vezl na vétříesce jsem byl já. Na Mohelně
jsem strávil svoji poslední vojenskou noc a po ná-
vratu do Plané jsem se převlékl do civilu a ten den
jsem odjel domů. Rád s odstupem času na ty dny
vzpomínám. Franta Vopat
Letošní sraz na Staré Mohelně.
Pavel M. | email | 15.7.2012 02:59 | id 47770 | nahlásit
Skoro péesácká hymna s výše uvedeným názvem učinila z této pohraniční roty, ať již byla včleněna do sestavy 5., či 12.bps, hraničářskou legendu. Pro úplnost uvádím, že rota se vůbec nikdy nenazývala Stará Mohelna, ale jenom prostě Mohelno, stávající na katastru zaniklé obce Neu Mügl a obec Alt (tedy staré) Mügl přežívá dodnes u německých sousedů.
Díky úsilí především prap.v zál.LádiZahradníčka, posledního staršiny na této pohraniční rotě, který včas každý rok rozesílá "povolávací rozkazy", se i letos uskutečnilo setkání bývalých Mohelňáků. Vlastně ještě do dneška trvá pro ty, kteří odolali větru, dešti... A to jsou v podstatě všichni, kteří z nějakých důvodů nemuseli odjet dříve. Protože, co je to pro péesáka za překážku nějaký déšť nebo vítr, že?
I když letos bylo účastníků o poznání méně než vloni, přesto nálada byla skvělá. Stále je o čem si povídat, na co vzpomínat, prohlížet staré fotky a vyprávět svým někdejším velitelům, jak je tehdy oje*****i. A oni dnes, již s úsměvem kontrují, že to stejně věděli.
Já, ač ne křtěný Mohelňák, ale soused z Dyleně jsem se opět zúčastnil. Konečně, vždyť jako pohraniční policisté z OPP Slatina jsme tu Dyleň i Mohelno měli v úseku. Tak tam snad trochu také patřím a pozvání si moc vážím. Bohužel jsem se nemohl dlouho zdržet. Moje drahá polovička mně totiž nesvěřila volant a jaksi nezvládla jízdu po rozbité cestě podél bývalé SIS a podařilo se ji urvat výfuk a hnout s převodovkou. Takže původní domluva, že pro mě dojede vzala za své a raději jsme odejeli společně. Ale ani tato nemilá příhoda nám nezkalila krásné, přeháňkové odpoledne.
A ještě jedno krásné setkání se na Mohelnu konalo. Láďa totiž přivezl z Plané i jedenaosmdesátiletou bábinku Bohunku Švarcbekovou, na kterou jistě jenom v dobrém vzpomínají chlapci,kteří prošli Zadním Chodovem. Léta letoucí tam měla na starosti prádlo a její manžel tam sloužil jako kapitán. Krásně jsme si spolu zazpívali hraničářské písně a popovídali.
Věřím, že sem kluci hodí i fotky. Tak a
 
Re: Letošní sraz na Staré Mohelně.
jirka | email | 17.7.2012 02:27 | id 47870 | nahlásit
CHCI TAKY PODEKOVAT VSAM KLUKUM A ZVLAST VYKONAKOVI LADOVI ZAHRADNICKOVI ZA OCHOTU A SNAHU NAM VSEM UDELAT TEN LETOSNI SRAZ CO NEJPRIJEMEJSI.BYLO TO URCITE DUCHAPLNEJSI NEZ VLONI-PROSLI JSME SI DEMARKACI,BUNKRY,A ZAJEL S NAMI LADA I NA DYLEN,KDE SPOJAR BATELKA TESKNIL A NEMOHL TO TAM POZNAT.NENI DIVU-PO 34 LETECH TO ASI ANI UZ NEJDE.BYL TO SMUTNY POHLED A JSEM RAD ZE TAKHLE TO NEDOPADLO S NASI SLAVNOU MOHELNOU.NENI TAM,ALE MY VSICHNI JSME SI JI ZACHOVALI V SRDCICH TAKOVOU JAKA BYLA ZA NAS A PROTO JE NAM TAM KRASNE A RADI VZPOMINAME.DIKY I PANI BABI SWARCENBEKOVEMKTERA NAM POVIDALA O MINULOSTI CO JME JESTE NEVEDELI-MIMO JINE BABI MOC HEZKY SE TO POSLOUCHALO,DEKUJI ZA SEBE I ZA VSECHNY MOHELNAKY.JSTE VZACNA PAMETNICE A PREJI VAM JESTE MOC TAKOVYCH SRAZU A POVIDANI.PAVLIKA MIKOTU JSEM MOC RAD VIDEL A POPOVIDAL SI S NIM,JE TO PEESAK A HRANICAR TELEM I DUSI,A JE SKODA ZE NEMOHL S NAMI CHODIT TY NASE KAHACKA.VSEM TEDY DEKUJI,BYLO TO MOC HEZKY KLUCI A KOKEJTE SEM DAT NSECHNY FOTKY CO JSTE TAM UDELALI,AT VSICHNI VI A VIDI ZE MOHELNACI JSOU HRDI A SPRAVNI CHLAPI,KTERI I PO TECH LETECHMAJI RADI LES,PRIRODU A KRASNY VZPOMINKY NA LETA U PS.ZDRAVI VAS VSECHNY JIRKA RELICH-LITOMERICE.
 
Vzkaz Mohelňákovi od Hroma z Dyleně.
Hrom | email | 9.9.2012 21:08 | id 49825 | nahlásit
Jirko Relichu z LT,jsem z Ústí. Sloužil jsem na Dyleni jako psovod.Ozvi se na mého emaila drexler.zdenek@seznam .cz,mám něco co by Tě zajímalo o Mohelně.měj se Hrom z Dyleně.
 
Re: Vzkaz Mohelňákovi od Hroma z Dyleně.
JIRKA RELICH | email | 16.12.2012 10:30 | id 53513 | nahlásit
AHOJ ZDENKU,CETL JSEM TO TEPRVE TED TAK SE NEZLOB,MAM MALO CASU A TAK SEM JDU ZRIDKA.JA BYDLIM V LOVO,JSME KOUSEK OD SEBE.MUJ TEL.728316947.TAK ZAVOLEJ.MOC DIK A DOUFAM ZE SE POTKAME.ZDRAVI TE JIRKA.
 
Re: Re: Letošní sraz na Staré Mohelně.
Milan Hejna | email | 8.3.2013 13:49 | id 57811 | nahlásit
Kdy je další sraz ?
 
Re: Re: Re: Letošní sraz na Staré Mohelně.
Švarcbek Josef | email | 6.7.2014 19:31 | id 76758 | nahlásit
Ahoj další sraz je 11.7.2014 až do neděle!
 
Re: Re: Re: Re: Letošní sraz na Staré Mohelně.
miroslav vaněček | email | 8.7.2014 15:12 | id 76814 | nahlásit
já tam sloužil v roce 1961 1963 jako řidič gazu bude tam někdo s těchto let ahoj míra kde je sraz
 
Re: Letošní sraz na Staré Mohelně.
Josef Švarcbek | email | 18.7.2012 12:43 | id 47913 | nahlásit
Ahoj kluci, bábina co tam letos byla je moje máma-to jste všichni věděli hned na místě. Přečetl jsem jí vaše odkazy tak byla dojatá jaká jste parta peésáků. Všechny vás zdraví a když bude živá a zdráva tak příští rok přijede znovu a děkuje vám za statečnost, kterou jste projevovali při ochraně státní hranice. Zdraví vás celá naše peesácká rodina Švarcbeků!!!!
 
Re: Re: Letošní sraz na Staré Mohelně.
Milan Hejna | email | 6.6.2013 12:51 | id 61524 | nahlásit
Ahoj Josefe,sloužil jsem na Mohelně v roce 1969-71.Vloni jsem byl v Chodové Plané na srazu 12PL,kde jsem se dozvěděl, že každý rok pořádá rota Mohelno sraz.Mohl bys mě poslat datum konání, rád bych se zúčastnil.Předem dík.
 
Re: Re: Re: Letošní sraz na Staré Mohelně.
Švarcbek Josef | email | 25.11.2013 21:41 | id 66984 | nahlásit
Ahoj Milane omlouvám se, že píši tak pozdě nyní jsem na tyto stránky zabrousil a zjišťuji tvůj odkaz určitě se v roce 2014 ozvu a dáme s Láďou vědět. Zatím ahoj!
 
Re: Letošní sraz na Staré Mohelně.
JIRKA RELICH | email | 16.12.2012 10:27 | id 53512 | nahlásit
PAVLIKU DIKY ZA KRASNY CLANEK O NASEM SRAZU.JESTE BY TAM MEL NEKDO DAT TY FOTKY.CHCES JE PREPOSLAT A ZARID TO.DIK A MOC POZDRAVU A KRASNE VANOCE TOBE I TVOJI PANI.SRDECNE VAS ZDRAVI JIRKA LTM.VOZKA Z MOHELNA.
stránky 12.bPS Planá
Stanislav | email | 9.3.2012 22:53 | id 43498 | nahlásit
"Na Starém Mohelně"
Vašek P. | email | 16.9.2011 13:51 | id 36199 | nahlásit
Mohelno pamatuji , když se přestavovalo. Sloužil jsem na pPS v D.Žandově jako spojař a na Mohelno jsem jezdil provádět opravy a kontroly. Ještě předtím byla jedna rota mezi Mohelněm a Slatinou - možná, že později se to vše stěhovalo na Mohelno. Ukončoval jsem tam kabely. Na Mohelno jsem dělali rekontruovali tlf. vedení. Spojař tak byl Tonda Kozák. Chvíli jsem za něj zaskakoval.
To samé je s Dylení rPS byllanejříivě nahoře, kde stojí nyní, potom šla asi o 400 m níže. pPS Slatina, jsem připojoval kabelem.
 
Re: "Na Starém Mohelně"
Vašek P. | 16.9.2011 13:56 | id 36200 | nahlásit
Byly to roky 1958 - 60. V roce 1960 v zimě byl Ezoch skoro úplně zasypán sněhem, koukaly jen izolátory nahoře. Z Dyleně dolů se kluci báli sjet na lyžích dolů. Rtn. Krušinu s Kazanem znám. Žil potom v Náchodě a dělal v pivovaru . Několikráte jsem se setkali.
 
Re: "Na Starém Mohelně"
Pavel | email | 16.9.2011 17:03 | id 36206 | nahlásit
Ahoj Vašku, naťuknul jsi zde jednu záhadu a to, že mezi Mohelnem a Slatinou bývala kdysi ještě jedna rota. Určitě je to tak. Vyprávěl mně o ni starý "Mulda", můj velitel na Dyleni v r. 1964. Matně si vzpomínám, že ji nazýval Smrčina, ale úplně jistý si nejsem. Podle dislokace rps 12.bps Planá u Mar. Lázní k 1.1.1951 je uvedena jako 4.rps s názvem Bezejmenná. Dlouho však prý neexistovala.
Byl bych rád, kdyby se objevil nějaký skutečný a věrohodný pamětník. Uvidíme! Pavel
 
Re: Re: "Na Starém Mohelně"
Vašek P. | email | 28.9.2011 18:19 | id 36554 | nahlásit
Muldu pamatuji, potom šel do školy. Jen můj mazák mne o tom povídal, neb šly kolem kabely. Ale chodil jsem tam pravidelně. To stále byl ještě Ezoch a SiS U60, To nebylo k ničemu. V naši době tam bylo docela veselo.
 
Re: Re: "Na Starém Mohelně"
Jirka | email | 18.3.2012 21:11 | id 43832 | nahlásit
Já jsem sloužil na Slatině 1972-1973 a naši sousedi byli z jedné strany Dyleň a z druhé Broumov,nic víc tam nebylo.
 
Re: Re: Re: "Na Starém Mohelně"
samotar | email | 8.7.2012 15:30 | id 47498 | nahlásit
Ahoj, ta stará rota je na souřadnicích 49°56'25.405"N, 12°30'30.378"E (podle www.mapy.cz) na JZ od Plánského můstku. Její pozůstatky jsou dobře zachycené na historickém leteckém snímku (mapy) na stránkách www.kontaminace.ceni…
 
Re: Re: "Na Starém Mohelně"
Stanislav | email | 12.7.2012 08:30 | id 47656 | nahlásit
V původní sestavě platné od 1.1.1951 se jednalo o 4. pohraniční rotu - Bezejmenná velitele roty (přísl. armády) por. Šedého. Stejný název měla i 14. rPS patřící do sestavy 3. pohraničního praporu 12.bPS Planá - Lesná velitele roty ml. stržm. Frantiiška Turka. Obě roty byly zrušeny již v roce 1953. viz organizační struktura 12. bPS Planá. www.planstichodove.c… , více v publikaci Z historie 12.bPS Planá. Možno objednat, nebo osobně na srazu dne 25. 8. 2012 v Chodové Plané.
Stare Mohelno od roku 1957
irenahajek | email | 8.8.2011 10:25 | id 34718 | nahlásit
S hlubokou uctou vzpominame na vsechny pohranicniky pohranicni roty Srare Mohelno kam jsme byli premistneni od roku 1957.Vzpominku si zaslouzi i rodinni prislusnici osob z polani kteri zde zili radu let. ochranu vlasti zde vykonavali, v te dobe, na priklad rtn Podstavek, rtm Krusina se psem Kazanem, vojini Frúhauf, Makel, Dak, starsina Drobny des. Stanik a dalsi. Spolecne jsme zde mimo jine prozili: vystavbu nove roty vezni z Plzne. Dale pozar na Mohelnske plani dale pad dvou zapadonemeckych stihacek v tylu roty i slozeni dnesni hymny pohranicniku na Starem Mohelne.po roce 1961 berlinskou a pak kubanskou krizy az po zavedeni cetoveho systemu. Z dustojniku roty jiz nezije Hruska. Tyto udaje zverejnil byvaly pohranicnik 12-bPS. Stanislav Dobes
 
Re: Stare Mohelno od roku 1957
Vašek P. | email | 28.9.2011 18:36 | id 36555 | nahlásit
na Mohelno jsem jezdil 1958-1960. Hrušku jsem znal. A s Tebe také. S Tondou K. - spojař z Mohelna jsem u těch stíhaček byli. Chvíli tam byl i Blažej ze zálozky pPS D-Ž. jezdil jsem tam na "čmuchy jak v Vaškem M. tak s Kovárníkem.
 
Staré Mohelno - 1960 - 1962
Zdeněk Štorkán | email | 28.11.2012 16:09 | id 52761 | nahlásit
Sloužil jsem na Mohelně jako spojař, v té době byli ve vedení roty Hruška, Dobeš, Kubiša, Roztočil. V 60. roce byla zbořena stará rota a vše bylo přesunuto do nového. Stavěli ji potrestaní z Plzeňských Borů. Kdysi v 90. létech jsem objížděl na kole hranice republiky a když jsem přijel na Mohelno nic jsem nepoznal. Všechno jinak, rota nikde, les jiný, stromy z tehdejší doby vykácené po drátech ani památka jen studánka zůstala. Dnes je tam alespoň chata. Najde se někdo v té době sloužící?
 
Re: Staré Mohelno - 1960 - 1962
miroslav vaněček | email | 29.7.2013 16:00 | id 63045 | nahlásit
ahoj možná jsi na mně pamatuješ byl jsem tam jako tvuj bažant řidič gázu.1961-1963 ozvi se míra. ozvěte se i ostatní sté doby.
 
Re: Staré Mohelno - 1960 - 1962
josef janda | email | 14.3.2015 10:27 | id 87638 | nahlásit
i ja jsem slouzil na MOHELNE v letech 1964-66.velitelem roty byl v te době nadpor. DOBES.nez jsem sel do civilu tak jsem zazil také kap.LANDU.take si matne vspominam na ROSTOCILA,rotnyho SMRZE.rad vspominam na ty krasne chvile v lesich.i ty stihacky se tam ještě daly najit,ale jen pozůstatky.rad bych se ještě v lete podival co po MOHELNU zbylo.
 
Re: Staré Mohelno - 1960 - 1962
Jiří Chvojsík | email | 19.9.2017 16:51 | id 120945 | nahlásit
Právě si prohlížím naše tablo z mohelna.Jsi tam s cívkou kabelů na zádech a říkáš-spojařina to je dřina.Před dvěma lety jsem se tam byl podívat.Rád na ta léta vzpomínám
 
Re: Re: Stare Mohelno od roku 1957
PrHruska | email | 19.11.2017 16:34 | id 122607 | nahlásit
Dobrý den,pane Vašku,
pokud ještě navštěvujete tyto stránky, mohl by jste mi napsat na e-mail prhruska@seznam.cz ?Rád bych se Vás zeptal na některé události, jichž jste byl přítomen
během Vaší služby na Mohelně a pomohli by mi při
mém bádání.
Děkuji moc, Petr Hruška Plzeň
Jaký byl život lidí na Mohelně před II.SV.
Pavel | 26.4.2011 01:14 | id 30635 | nahlásit
Bude to asi tím, že jsem si k těm pardálům přidal i "mléko vojáků", jak nazývá rum (dnes u nás tuzemák), velký klasik německé literatury Erik Maria Remargue, ve své knize Tři kamarádi a jinde tam uvádí, že koňak zářil jako slunce, gin se třpytil jako stříbro, avšak rum byl sám život...
Myslím však, že tu inspiraci to "mléko vojáků" až zas tak nevyprokovalo. Čím je člověk starší, tím více si vzpomíná na děje vzdálené a ty blízké mu unikají. A tak i já stále častěji se vracím do let dávno minulých... Doba, kdy mně to Luboš S., který se mnou sloužil na OPP Slatina, vyprávěl, sice není tak vzdálená, ale týká se vzdálenějšího
časového horizontu a hlavně M o h e l n a.
Jeho otec se totiž na Mohelně narodil a vyrůstal tam za 1. republiky. Žili tam pospolitě a v pohodě s usedlými Němci. Mohelno bylo malou vsí, nemělo ani faru, ani školu. Pokud děti neposílali do Němec, pak obec byla farně příslušná do Vysoké, kde byl jak kostel, fara, hřbitov, tak i obecná česká i německá škola - (To nebylo těch dnešních pár chalup a riun včetně kostela, u kterého si i já ještě pamatuji střechu a ve skladu na rps Dyleň, jak říkal Przeczek, byly i kněžské ornáty.).
Zkrátka starý pan S. prožil mládí na Mohelně a vyprávěl synovi, jak to chodilo. Do školy a do kostela to z Mohelny přes Plánský Můstek po Vozovce, okolo Schulzovy a Alexovy (pozdější název) hájenky do Vysoké bylo zhruba 7 km. No a když v zimě napadlo příliš sněhu, stávali se z nich dosloval zapadlíci. Prý se stávali i případy, když někdo v takových podmínkách zemřel, uložili nebožtíka do větví stromu a teprve až to počasí dovolilo, tak mu vystrojili do Vysoké pohřeb. No, to mně připomíná Indiány! Ale nemám důvod tomu nevěřit. Pamatuji jak v zimě 1964/65 bylo na Dyleni tolik sněhu, že pro proviant neprojel ani Ga3 69, ani koně se saněmi a dvakrát tam přiletěla helikoptéra.
Dále pak starý pán S. vyprávěl synovi o počátku října r.1938, po Mnichovské dohodě. Vztahy mezi bezproblémovými sousedy se prý zhoršovaly.
 
Re: Jaký byl život lidí na Mohelně před II.SV.
Pavel | 26.4.2011 01:30 | id 30636 | nahlásit
p o k r a č o v á n í
Někdy okolo 3. října 1938 se starý (tehdy mladý) pan S. vracel z návštěvy ve vnitrozemí. Na nádraží v Plané se setkal s několika českými sousedy, kteří se svým skromným majetkem prchali z t.zv. Sudet. Přes jeho argumentaci, že musí domů pro své věci, ho přesvědčili, aby to nedělal, že jeho rodina již také je na útěku. Tak je poslechl a s tím co měl sebou se vrátil k příbuzným do vnitrozemí, od 15.3.1939 zvaného Protektorat Böhmen und Mören. Na Mohelno se pak znovu dostal až v r.1945. Ale to již byla doba jiná a tak se rozhodl usadit ve Velké Hleďsebi.
I toto je kus z historie Mohelna... P.
 
Re: Re: Jaký byl život lidí na Mohelně před II.SV.
Stanislav | email | 12.7.2012 08:34 | id 47657 | nahlásit
Bylo by možné se s tímto pamětníkem setkat ? Bydlím v Plané.
Ještě k té Mohelně.
Pavel | email | 25.4.2011 16:39 | id 30603 | nahlásit
Zdravím opět všechny péesáky! Ta písnička vznikla podle mého zesnulého kamaráda Honzy Przeczeka někdy koncem padesátých let. Honza tam sloužil a říkal, že dokonce ví, kdo složil ten text, ale za boha si nemohl na jméno toho kluka vzpomenout a pak již bylo pozdě...
Nápěv je převzatý z lidové písně začínající: "Byl pátek, nešťastný den, třináctý listopad..."
Pokud jde o Mohelno jako takové, pak t.zv stará Mohelna fakticky neexistovala. Na německé straně je osada Alt Mügl a co byla rota Mahelno, tam za 1. republiky stával Neu Mügl - Nové Mohelno. Mezi těmi osadami jsou t.zv. Mohelnské pláně. Dneska už bohužel tam jsou jenom ruiny po rotě Mohelno. Rostou tam však fantastické křemenáče, kozáci a podél cesty pravé ryzce. A jako upomínka na bývalou rotu tam stále teče pramen, dle rozboru,s kojeneckou vodou, která je ještě lepší než dyleňská. Z té uvařená káva dělala duhové bublinky a polévka měla super chuť. Kdykoliv jsem tam z OPP Slatina ve službě přijel, vždy jsem si vodu bral do kanistru.
Ještě se vrátím k těm písničkám. Těch péesáckých byla řada. Některé uměle vytvořené, jako např. pochod "Tam pod horami vysokými...", který v přijímačích pěly generace pohraničníků. Řada však vznikla lidovou tvořivostí, jako právě Mohelna, či výše uváděná "Lesy šumí tichou píseň..." Vzpomínám však na jednu, kterou jsem prvně slyšel, když v r. 1961 odcházeli moji mazáci ze Selbské v Aši, kteří to měli kvůli berlínské krizi o 3 měsíce prodloužené, do civilu. Měla slovenský nápěv a začínala:" Zbohom buď hranička, dobre sa maj, na svojich ochráncov nezabudaj. Strážili jsme ťa s radosťou všeci, za dažďu, za mrazu, vo dne, v noci..." Dále se v ní zpívá: "Až se tu kamaráti rozlúčíme, hraničné kameny opustíme..." a refrein byl snad: " Keď som šel na čiaru naposledy, svetil mi mesiačik tuze bledý..."
Bohužel jsem tu písničku už pak neslyšel a tak se slova z paměti vytratila. Ale krásná, tklivá a o službě na hranici vypovídající. Možná, že z dnešních
sedmdesátníků by si na ni vzpom
 
Re: Ještě k té Mohelně.
Pavel | 25.4.2011 16:45 | id 30604 | nahlásit
Nějak se mně to useklo.
...vzpoměl. Ale těch sem píše příliš málo a přece oni by byli tou nejlepší inspirací vzpomínek na prvá léta Pohraniční stráže. Pavel M.
 
Ještě k té Mohelně.
Pavel | 26.4.2011 00:26 | id 30634 | nahlásit
Tak jsem se právě vrátil z "vychlástky", kterou jsem si na velikonoční pondělí sám udělil. A celou tu dobu, co jsem rozjímal nad 11 pardálem, jsem přemýšlel o té péesácké hymně, Na starý Mohelně.
Je fakt, že doznávala mnoho variant podle příslušnosti k té, či oné rotě a je i pravdou, že se z ní stávala hospodská odhovačka, kterou, jak to zde někdo uvádí, zpívají lidé, kteří ani nevědí, kde Mohelno leží. To však nikomu nemějme za zlé - naopak! Vypovídá to o tom, že "Mohelna" zlidověla a stala se evergrünem-věčně zelenou písní. A tím se ne každá písnička může pochlubit, přestože v tomto případě se parodie stala slavnější než původní originál.
Ale právě proto, že jsem ji slyšel v mnoha variantách, kdy se mně někdy, jak se říká, otevírala kudla v kapse, chci zde podat její původní text pro její rehabilitaci:
1. Na starý Mohelně, na státní hranici, je parta mazáků, své vlasti sloužící.
2. Když jsem tam sloužíval, samopal nosíval, za jasných večerů, na milou vzpomínal.
3. Na milou vzpomenu, cenťáček ustřihnu. Každý den v šestnáct hodin, cenťáček zahodím.
4. Vy naši bažanti, kteří tu zůstanete, až vám tu bude smutno, tak si zazpívejte:
5. Mazáci tady byli, lesa se nebáli. A když to měli za pár, na civil čekali.
Ty repetice neuvádím, ty každý zná. Ale píseň
- hymnu znevažující jsou různé pozdější přídomky typu: ...přistavte nám tisíc gázů... ( v době vzniku písně na rotách kromě koní a psů byl nanejvýš pérák 250 a na praporu bojový tudor). Nebo: ...a když to měli za pár, průsery dělali..., anebo ...ten
kdo to podepsal, ten velice chybil, doma mu na věšáku visí zlatej civil...
Tyto přídomky zajisté vznikaly dle počtu vypitých moků a dle naturelu "skladatelů". Moc se přimlovám za to, aby naše hymna - "Mohelna" zůstala čistá a původní!!! Děkuje Pavel.
 
Re: Ještě k té Mohelně.
Ivan S. | email | 3.5.2011 07:31 | id 30915 | nahlásit
Pavle, díky za vyčerpávající informace! Trefil jsi se mi do noty. Sloužil jsem na Sv. Kříži 1963-65. Příp. se ozvi. Dík Ivan S.
 
Re: Ještě k té Mohelně.
J | 26.4.2011 21:29 | id 30674 | nahlásit
"Zbohom buď hranička ..." , pieseň, ktorú spievali
aj dnešní päťdesiatnici, slúžiaci u PS. Jej pôvodná verzia bola zo slovenskej piesne -(asi ľudovej)
" Keď som šiel ku milej na posledy,
svietil mi mesiačik veľmi bledý,
zasvieť mesiačik, zasvieť ešte raz, ja idem ku milej
posledný raz." ....
Pôvodný text piesne poznám celý ale text "Hraničky"ako
sme pieseň nazývali som už zabudol tiež.
Pamätá si ho ešte dnes niekto z pamätníkov???????
 
Re: Re: Ještě k té Mohelně.
Nekvapil L. (FITA 79) | email | 19.3.2012 01:28 | id 43841 | nahlásit
Zbohom buď hranička dobre sa maj, na starých mazákou nězabúdaj , strážili zme ťa celé dva roky , za mrazu za dažďa vo dně v noci........ Samozřejmě si pamatuji na poslední píseň s kterou opouštěl každý suprácký ročník rotu při odjezdu do civilu. Stejně jako plazení z poslední služby od brány na rotu. Kdo by mohl zapomenout na poslední chvíle vojny a začátek tak dlouho očekávaného civilu. :-))
 
Re: Ještě k té Mohelně.
Jirka | email | 18.3.2012 21:26 | id 43835 | nahlásit
Na starý Mohelně,na státní hranici,
je parta peesáků je parta peesáků,
své vlasti sloužící.
Když jsem tam sloužíval,samopal nosíval,
za jasných za večerů,za jasných za večerů
na milou vzpomínal.
Na milou vzpomenul,cenťáček ustřihnul,
každý den v šestnáct hodin,
cenťáček zahodil.

Mazáci tady byli,lesa se nebáli,
a když to měli za pár,
průsery dělali.
To jsme si zpívali na Slatině,1972-1973,
ale myslím že byla ještě jedna sloka nejsem si jistý.
 
Re: Re: Ještě k té Mohelně.
Pavel M. | 18.3.2012 22:14 | id 43838 | nahlásit
Ta předposlední sloka je:
Vy naši bažanti, kteří tu zůstanete,
až vám tu bude smutno, tak si zazpívejte.
 
Re: Re: Re: Ještě k té Mohelně.
Vlado | 18.3.2012 22:50 | id 43839 | nahlásit
Môže byť aj takto:
Vy naši bažanti, kteří tu zustanete,
střežte to tady bdele, my dem do civilu
/ospravedlňujem sa za češtinu/
 
Re: Re: Re: Re: Ještě k té Mohelně.
Jirka Rapant | email | 22.3.2012 15:27 | id 43941 | nahlásit
Kdo si chce poslechnout tuhle písničku ať si ve vyhledavači napíše sluzba u pohranicnej strazi yotube Budete mít všichni radost a hlavně ti co sloužli ve Volarech.Jirka.
 
Re: Ještě k té Mohelně.
Václ. Vítek | 1.12.2012 07:33 | id 52884 | nahlásit
V poslední době ji 3x hráli na televizi "ŠLÁGR ". Pokaždé pozvednu číši Rumu !
Zde již nelze dále reagovat
Píseň " Na staré Mohelně".
,passant. | 24.4.2011 22:16 | id 30580 | nahlásit
Tak jsem nějak na rozpacích. Sloužil jsem na čáře v létech 62-64, Na Šumavě. I v těch létech se píseň na staré Mohelně zpívala. Co mne uvádí do rozpaků je, že by to prý měla být pohraničnícká hymna.
Co já vím ,tak peesácká hymna byla tato: (bohužel neznám název.)
1. Hory šumí tklivou píseň, bouře stromy vyvrací,
v srdce milé padá tíseň ,,hraničář se nevrací.
Nevrátí se nikdy více,aby slíbal Tvojich líc.
Stratil život na hranici,nevrátí se nikdy víc.
Ref..
Milá,na nebi hvězdy hasnou,
milá Ty jsi mou hvězdou jasnou.
Miláá hvězdičky šly už spát,
milá já Tě mám tolik rád.
2. Kolik chlapců ze Šumavy,domů se už nevrací.
Kolik děvčat na Moravě stráví noci při pláči.
Neplač milá, utři tváře,slyš písničku od hranic,
vzpomeň si, na hraničáře,nepřijde Ti nikdy ríct.
Ref....
Omlouvám se pokud jsou v textu chyby. Přece jenom je to spousta let. No,možná si ji rád někdo z Vás mladších připomene.
 
Re: Píseň " Na staré Mohelně".
Nešpor Libor | email | 24.4.2011 23:57 | id 30581 | nahlásit
Dobrý večer pane passante. Ona ta písnička a hymna příslušníků PS opravdu vznikla na bývalé 14 rps 5.brg,Cheb a tak je možné že u Vás na Šumavě se tato písnička a posléze " hymna " prezentovala jinak ale snad by tu Vaší verzi stálo hudebně připomenout a aktualizovat . Z dalšího příspěvku z 17.rps,Studence 5.Brg.PS Cheb byla připomínka že "hymnu" upravili dle vlastnísch poměrů . Jinak jak píše Vlado Mohelno stála 3 km za drátami.Rota bola medzi Dyleňou a Slatinou a praktický pred štátnou hranicou. Za smojí služby se už jednalo o překrytí po bývalé SH mezi 13 rps Dyleň a 14 rps Slatina .Ja jsem jen opravdu mladej ročník ale jak už jsem psal tak jsem měl torzo roty MOHELNO poznat na vlastní oči při službě na rps 13 Dyleň v letech 1982 s p. mjr.Prečkem.PS opravdu tu Vaší verzi " hymny " hudebně ztvárněte.Rád bych si ji poslechl a možná že nejen já. Zdraví Libor
 
Re: Re: Píseň " Na staré Mohelně".
,passant. | 25.4.2011 00:58 | id 30583 | nahlásit
Pane Nešpore,ten text písně co jsem napsal, nemá melodickou souvislost s písní "Na staré Mohelně".
Je to úplně jiná píseň. Bohužel na to,abych napsal její notaci,si už dávno netroufnu a taky nevím ,jak bych sem těch pět linek dostal. 8=)))
Pokud by jste měl skutečne zájem,tak si to umím představit snad na "Skype". Myslím že bych to celkem slušně zahrál na foukačku a možná trochu hůře na kytaru. Pavel.
 
Re: Re: Píseň " Na staré Mohelně".
Vašek | email | 25.4.2011 20:37 | id 30617 | nahlásit
Na staré Mohelně je asi opravdu hymna všech příslušníků PS,ale pak si myslím ,že spousta rot měla ještě svoji. Jestlipak si Dyleňáci vzpomenete jáká písnička nás v 80 letech směrovala do civilu?
 
Re: Re: Píseň " Na staré Mohelně".
Nekvapil L. (FITA 79) | email | 19.3.2012 01:19 | id 43840 | nahlásit
Písně : "Na starém Mohelně ", "Hraničářskou" ,ale i další (celkem 18) nazpíval na CD pplk. v.v. Jaroslav Michálek za doprovodu harmoniky a vydal KČP Planá .
 
Re: Re: Re: Píseň " Na staré Mohelně".
Jozef | 20.7.2012 01:45 | id 47956 | nahlásit
Je možné ešte dnes spomínané CD si objednať, a ak ano, tak akým spôsobom. Ďakujem za odpoveď.
 
Re: Re: Re: Píseň " Na staré Mohelně".
Jitka | email | 23.6.2015 12:19 | id 91615 | nahlásit
Náhodou jsem objevila tyto stránky, když jsem chtěla
slova písně "Na starém Mohelně", ale ještě víc mne potěšilo, když se zmiňujete i o písni Hraničářská - nevím
zda je to ta se slovy Lesy(někde hory) šumí tklivou píseň... ref.Milá na nebi hvězdy hasnou.... tu bych nutně potřebovala sehnat nahrávku, abychom s děvčaty mohly doladit melodii, protože připravujeme vystoupení a akci KČP (neřeknu kde,protože to bude pro všechny účastníky překvapení) a chtěly bychom tam tuto písničku také zazpívat i jako bonus a překvapení pro bývalého pohraničníka, který nás požádal o spolupráci a jako jediný o této akci ví.
pokud to bude jen trošku možné, tak mi, prosím, odpovězte
 
Re: Re: Re: Re: Píseň " Na staré Mohelně".
Zima Josef | email | 24.6.2015 00:37 | id 91646 | nahlásit
V nástupce v Aši se zpívala píseň Hraničář takto.My jsme hoši hraničáři od jednoho praporu.Nám se nesmí nikdo rovnat do našeho oboru.Ten,kdo by se nám chtěl rovnat,ten by musel všechno znát.Samopal a hezké děvče,musel umět milovat.atd.ale už nevím,jak to bylo dál.Pepa.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Píseň " Na staré Mohelně".
Vašek | 24.6.2015 20:35 | id 91676 | nahlásit
Zdarec Pepo,buď milovat nebo rozebrat zpívala máza. Druhá sloka aspoň na naší rotě. Dobře je ti můj miláčku dobře je ti na vojně, tobě líčka červenají a mě blednou obě dvě. Tobě roste na zahrádce tobě roste sedmikrás ,a mě roste pod srdéčkem tří kilový hraničář. Sem tam si ji na srazech zazpíváme. Měj se Vašek.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Píseň " Na staré Mohelně".
Alkus | email | 8.4.2017 13:10 | id 115699 | nahlásit
No, oni to zpívali i bigoši. My jsme chlapci motostřelci od prvního praporu, nám sa nesmie nikto miešať do našeho oboru.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Píseň " Na staré Mohelně".
Ivan S. | email | 25.4.2011 08:36 | id 30586 | nahlásit
Je to velmi krásná píseň , dobře, že jsi jí připomenul! zdravím Ivan S. (V současné době ji už málo kdo zná - škoda)
 
Re: Píseň " Na staré Mohelně".
honzahami | 25.4.2011 13:11 | id 30596 | nahlásit
Ahoj kolego,sloužil jsem 1965-67 na Knížecích pláních, píseň "Na staré Mohelně" /správně "Na starém Mohelně/ byla kultovní píseň všech ročníků záklaďáků u PS. Zpívala se v příhraničních vesnicích v hospodách i na rotách. Bylo vyhlašováno hodně cvičných pohraničních poplachů, když se na rotě/alespoň u nás/ zpívala. Lampasáci ji moc rádi neměli. A teď k uváděné písni. Tato píseň vznikla hned při vzniku PS /nevím kdy ani kde/, ale můj příbuzný mi o tom před lety vyprávěl. Můj příbuzný byl prvním velitelem roty Rybníky/Bernstein/ v roce1953, ale již více než čtyřicet let nežije. A ten mi vyprávěl o této písni, že ji v těch dobách zpívali a hráli peesáci na rotách a byla velmi populární a byla považována za hymnu PS. Naproti tomu "Na starý Mohelně" byla melodičtější a snadněji se zapamatovala a asi i proto se zpívala potom i častěji. Naposledy jsem tu píseň, kterou uvádíš/taky si nemohu vzpomenout na její jméno, ale já si vzpomenu/slyšel před třemi roky na srazu PS brigády v Sušici, kdy ji tam zpíval a hrál při tom na harmoniku jeden už skoro sedmdesátiletý peesák záklaďák /potom Šumavo,Šumavo a další/ a mnoho lidí to dojalo až k slzám. Jinak co se týká roty Mohelno, tak už v době kdy jsem sloužil já, se o ní mluvilo a jejím veliteli mjr.Hruškovi jako o mýtu. V současnosti je k ní /resp. k místu, kde stála/ asi nejsnadnější přístup z německé strany, kde se dá zaparkovat a asi po třech stech metrch po přejití hranice je člověk na místě.
 
Re: Re: Píseň " Na staré Mohelně".
Karel UL | 6.2.2012 23:20 | id 41991 | nahlásit
Zdravím,sloužil jsem na Slatině v letech 67-69.
Správně podotýkáte,že se píseň jmenovala" Na starém Mohelně" a my Slatiňáci jsme zpívávali v hospodě ve Třech Sekerách,nebo v Drmoulu" Na staré Slatině"... Dokonce jsme se jednou kvůli té písni poprali v Mariánkách ve Slovanském domě?? s armáďákama. Proč ?
Protože zpívali.. Na Starém Mohelně..je parta armáďáků .... a při tom se na nás smáli,šmejdi.
Tak jsme se venku navzájem zmydlili.Joóó už je to dávno,Karel
 
Re: Píseň " Na staré Mohelně".
vašek | email | 25.4.2011 14:39 | id 30599 | nahlásit
Přesně , já 62-64 3r. Rozvadov . Tu "hory šumí " nás učili , Mohelnu jsme pěli na zábavách a po cestě z Hošťky, nebo Rozvadova z vycházek.
 
Re: Píseň " Na staré Mohelně".
Viktor Osička | email | 14.6.2012 20:10 | id 46790 | nahlásit
Originální zápis písně Hraničářská z pera mého otce mjr.Viktora Osičky je umístěn na facebooku 12.BRIGÁDA POHRANIČNÍ STRÁŽE.Otec pocházel z Lednice na Moravě a písničku věnoval své celoživotní lásce mé mamince.
Písen " Na staré Mohelně"
Ivan Soukup | email | 24.4.2011 18:23 | id 30570 | nahlásit
ČSLA PS SNB - koláž fotografií - TheCSLA
www.youtube.com
Toto zadej do vyhledavače. jsou tam 2písě, druhá je ta naše "Na staré Mohelně". Všem ahoj. Ivan S.
 
Re: Písen " Na staré Mohelně"
Jozef Papík | 24.4.2011 20:09 | id 30575 | nahlásit
Odkedy sa spieva pieseň "Na staré Mohelne" neviem. Slúžil som na čiare 63-65 a už sa spievala. Na túto melódiu poznám slovenskú verziu "V hlbokej doline srnka vodu pije" Refrén:horár na ňu mieri atď. Refrén ďalšej slovenskej piesne na rovnakú melódiu je: "Odišiel bez rozlúčky, vo svete sa stratil, ja by som bola najradšej,keby sa mi vrátil". Refrén českej verzie znie:" ty si mě květy nosil a šeptals vyznání, ja jsem se tešivala na naše shledání". Ahojte všetci bývalí hraničiari a prajem vám príjemné prežitie zvyšku veľkonočných sviatkov.Jozef P.
 
Re: Re: Písen " Na staré Mohelně"
Nešpor Libor | email | 25.4.2011 00:16 | id 30582 | nahlásit
Zdravím p.Papíka no a je tu další verze Mohelna slovenská .Já jsem tuto verzi tak nějak zkoušel popěvovat ele .. bohužel nemám hudební hluch a mluvnické střevo. Ale jak již jsem psal stálo by tuto verzi a každou jinou hudebně upravit a zveřejnit .Jinak i Vám na Slovač přeji také příjemné prožití velikonočních svátků. Čehůn Libor
 
Re: Re: Písen " Na staré Mohelně"
Jitka C. | 7.5.2013 13:23 | id 60493 | nahlásit
Zdravím všechny pány, co by jediná žena v této diskusi, na téma "Mohelno". Jsem +- 10 let vaše vrstevnice. Původní píseň se jmenuje Nešťastný pátek a melodie a text byl původně napsán pro ženský hlas a na Starém Mohelně je parodie zpívaná v různých verzích.
Nešťastný pátek
Když jsi mě prvně poznal, říkal jsi, mám tě rád,
byl pátek, nešťastný den, třináctý listopad.
Na důkaz lásky naší oblaka hořela,
a já jsem tvojím slibům tenkrát uvěřila.
Ty jsi mi květy nosil, šeptals své vyznání,
a já se těšívala na každé shledání.
Dvě léta milování, dvě léta krásných chvil,
štěstí se na mě smálo, život mi rájem byl.
Když třetí podzim přišel, a nastal déšť a chlad,
ty jsi mi náhle vzkázal, že už máš jinou rád.
Já jsem šla smutná domů, setmělou ulicí,
tenkrát jsem prvně měla slzičky na líci.
Pročpak to lidské štěstí, spoutat se nenechá,
proč láska v každém srdci, bolest jen zanechá.
Láska se nenavrátí, co v pátek vzplanula,
v pátek se rozhořela, a v pátek zhasnula.
Píseň složil Bedřich Ondráček * 31.7.1882 + 13.10.1956 a Roman Blahník *2.2.1897 +23.12.1966
Zdraví vás J.C.
 
Re: Re: Re: Písen " Na staré Mohelně"+Jitka C.
Jarda | 7.5.2013 14:04 | id 60495 | nahlásit
Patří Vám paní Jitko poděkování, že jste posunula naše poznání o kousíček dál a věřím , že i toto sem patří.
 
Re: Re: Re: Písen " Na staré Mohelně"
Vašek | 8.4.2017 19:14 | id 115716 | nahlásit
Zdarec Jitko, jak píšeš Pátek nešťastný den, V Trenčanské dolině , Na Starém Mohelně,Všechno písničky na jednu notu a jsou zpěvné tak se zpívají , na zábavách a ledas kde jinde. Každá rota si tam dosazovala tu svoji rotu Za nás 65-67 si ju nikdo nedovolil zpívat, tak bažanti zpívali mazákům na dobrou noc V Trenčanské dolině, no a mazáci si v duchu zpívali Mohelno a bylo to , toto se zpívalo Slovékům no a Moravákům se zpívalo byl Pétek nešťastný den. A pochodové My jsme hoši hraničáři a V jednom POlským městě. No a na den P:S: se sejdem ve sklípku kluci z dědiny co sloužili na čáře, letos už po čtvrtý, ochutnáme, zazpíváme a zavzponímáme je nás kolem25 k půl noci se rozejdem a těšíme se na další setkání. Holt hodně kamarádů už chodí po jiné hranici. Zdarec Jitko a všichni kluci z rot od P.S. Ještě nás tu pár zbylo. Vašek
 
Re: Re: Re: Re: Písen " Na staré Mohelně"
Jitka | 24.3.2018 13:12 | id 127579 | nahlásit
Zdarec Vašku a všichni PSáci. V době kdy jste střežili naše hranice, bylo mi krásných osmnáct, kdeže ty "loňské sněhy" jsou. Před pěti lety, kdy jsem chodila do ZUŠky na akordeon, hledala jsem noty na Mohelnu a našla celý text Nešťastného pátku, viz výše. Je to moje nejoblíbenější písnička, kterou hraji v E dur. Přeji všem krásné Velikonoce a ještě dlouhou řadu krásných setkání. Mějte se báječně :-)
 
Re: Re: Re: Re: Re: Písen " Na staré Mohelně"
Vašek | 24.3.2018 19:34 | id 127588 | nahlásit
Zdarec Jitko, je dobře že se písničky hrají a zpívají, protože každá písnička měla děj, buď smutný nebo veselý ,zpívalo se o lásce, bolu a kdoví co všechno. Jenomže v dnešní době se to nenosí. Fandím ti , hrej a zpívej si třeba jenom pro sebe. Konečně jsem našel písničku V jednom polském městě, naši pochodovou v Horaždovicích v 65r. při přísaze. jenomže to už je tak dávno že to není už ani pravda. Jestli si ju chceš poslechnout tak ju zpívají Babouci Troubelenice 2013 part 2. Taky se měj jenom báječně a bacha na mrskud. Jinak taky Veselé velikonoční svátky i pro všechny pésáky. Ahoj Vašek.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Písen " Na staré Mohelně"
Libor Žižka | 24.3.2018 22:12 | id 127596 | nahlásit
Sloužil jsem 55-58, ta písnička se zpívala v různých obměnách textu, někdy "...je parta péesáků", jindy ".... je parta záložáků", "....samopal", jinde "..flintu". Zajímavé je, že můj táta sloužil 32-34 a zpíval ji zřejmě i před válkou já jsem ji zpíval také ještě před vojnou. Zrovna tak je to s tou tklivou hraničářskou "lesy šumí tesknou píseň" tu jsem také znal dříve než jsem v 55 rukoval. Takže pokud se nenajde originál pak je to jako se "Skoda lásky", kterou si přisvojili Němci, amíci, angláni etc. Kdo zná třeba "Travička zelená", kterou miloval gen. Klapálek s gen. Svobodou, nebo "V jednom polském městě" či "Život vojenský, život veselý". Zaniká znalost jak národních tak i lidových písní. Dříve bývalo plno pěveckých souborů. Nu dnes je jiná doba s ní i jiná muzika. Takže za hymnu hraničářů bych přece jen bral "Lesy šumí tesknou píseň".
Zde již nelze dále reagovat
FRAM Z BRIGITINA DVORA
HONZA | email | 21.3.2011 20:01 | id 29161 | nahlásit
to je jméno mého služebního psa.Nevíte někdo kdy šel do civilu?CHtěl bych vědět jak dosloužil.Zachránil mě život.Díky za jakoukoliv informaci.DíkHonza.
,,Na Staré Mohelně,,
Ivan S. | email | 19.3.2011 05:37 | id 29009 | nahlásit
Nejvíce mne štve, když kdejaký ,,nepéesák,, , kolikrát i ožralý, vyřvává a hanobí takovou hezkou písničku ke ktéré mají uctu jen staří pohraničníci! Zdraví bývalý ,,grencák,, Ivan S. PS: Navíc ani neznají význam slova ,,Mohelna(o).
 
Re: ,,Na Staré Mohelně,,
jisa | email | 26.4.2011 09:25 | id 30644 | nahlásit
ivošu, píšeš " kolikrát i ožralý". já bych řek, že výhradně po požití. ale nezoufej. voni si lidi zpívají i " pětatřicátníky"....a nikdo z nich u toho pluku nesloužil....no, na dyleni bylo těžko, ale krásně těžko...my zpíváme " na starém dyleni...". a ač armáďáci, byli jsme na hranici. to jsou takový paradoxy, jak říkal jeden.....
k textu o rotě......
Jirka B | email | 24.3.2010 08:31 | id 14143 | nahlásit
ano,máte pravdu,tahle písnička se na rotách hodně zpívala......u nás na rotě /17r.PS Pav.Studenec/jsme si text upravili ......."Na Pavlově Studenci..na státní hranici"........Tahle písnička věřím zůstane v mnoha těch co na hranicích sloužili.....


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

15. rPS Mohelno

Okres: Cheb

GPS: 49°56'39.251"N, 12°28'48.182"E

Najít na mapě

Rota Mohelno (15. rota PS tehdejší Chebské brigády) byla zrušena koncem roku 1978, kdy její funkci funkci přebraly sousední roty Dyleň a Slatina. Rota byla po čase zbourána, ale přesto zde najdete ještě nějaké pozůstatky.

Zcela jistě znáte slavnou písničku: Na staré Mohelně, na státní hranici... Písnička vznikla právě na této pohraniční rotě při západní hranici tehdejšího socialistického Československa, a byť již neexistuje, bude touto písničkou navěky připomínána...

A2010-03-23 17:56:02 U2018-11-07 14:35:36 TG144