Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (107)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (internet nebo reprofoto) z celkových 25

Foto 1
Foto 1

Autor: internet nebo reprofoto | Pořízeno: | Foto: 1 fotka

Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22

Autor: M.Rufer | Pořízeno: | Foto: 21 fotek

Foto 23 Foto 24

Autor: T.Parkan | Pořízeno: 7.2009 | Foto: 2 fotky

Foto 25

Autor: V.Bárta | Pořízeno: 2022 | Foto: 1 fotka



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Hledala se kosa
Radim | email | 27.11.2022 20:26 | id 168478 | nahlásit
Kdo si vzpomene,kdy v 60.tých létech zmizel SA 58 na rLány,kdy se hledalo,čerpala voda i několikrát,ale nenašel se. Bylo to zajímavé hledání.
záplavy na staré rotěLány
jan zelený | email | 26.7.2022 22:49 | id 166149 | nahlásit
v roce1969 byl natočen krátký film o záplavách na rotě Lány. Já jsem tam sloužil jako spojař 62-64. Ten film je na adrase :
www.youtube.com/watc…
je to šílená adresa, film trvá asi 10 min.
Zdravím Honza Zelený
Voda stoupá
Filip | 7.10.2018 10:49 | id 132186 | nahlásit
https://youtu.be/oW1RkyFE4tE
stara rota lany
Karel Pavlů | email | 11.7.2014 16:13 | id 76928 | nahlásit
Našel by se někdo kdo sloužil na rotě 1962 a pamatuje když přišli na rotu založáci.Já si vzpomínám jak Gypsoš jednoho peroval že si nestele postel a on mu k naší radosti řekl ,že to neumí protože mu ji stele již třicet let jeho žena a on se to kvůli pár dní nebude učit.
 
Re: stara rota lany
Jan Zelený | email | 27.7.2014 22:18 | id 77532 | nahlásit
V r. 1962 jsem na Lány jako bažant narukoval a sloužil až do podzimu 64. Kpt. Mrázka zv. gipsoš jako velitele roty si pamatuji. S těmi záložáky je to horší, v létě tam bývali, té službě moc nedali, spíše chystali dříví a pod., detailně se na ně nepamatuji. Zdravím Zelený
reakce na staré lány
Ján Kvaššay | email | 3.4.2014 20:59 | id 73028 | nahlásit
Ahoj Tonda Vičánek,som rád že si mi odpísal.Už si na Teba podla mena až tak nepamatám,ale by som Ťa určite spoznal.Tie mená čo si napísal,poznám všetky.Chcel by som tento rok navšíviť Lány,a bol by som rád,keby viac ludí odpísalo a išli by sme tam spoločne.Tonda ja Ťa pozdravujem,a keď o niekom vieš tak napíš. Ahoj
stará rota Lány
Honza Zelený | email | 13.2.2014 20:55 | id 70826 | nahlásit
Já jsem tam sloužil jako spojař v r. 1962-4. Na té střeše býval přes den vechtr, v noci se pak bloumalo kolem roty. PVOS hláska byla na Pohansku. Vel. roty byl kpt. Mrázek a já mám dojem, že jsme mu říkali Gipsa proto, že měl tu hlavu holou. Jinak tam byli npor. Polák a Košťuřík zv. Kosťa a staršina Georgián, zkraje Hošek, ale ten pak odešel asi na Doubravku. Na pivo jsme chodili do Lanžhota k Bartošům, obyčejně nás tam vozil Vozka Oravec. Kamoši spolubojovníci odepište na janevergreen@seznam.cz, s pozdravem "neprojdou" Honza
 
Re: stará rota Lány
Karel Pavlů | email | 18.6.2014 18:52 | id 76147 | nahlásit
b yl jsem na rotě Lány v r. 1962 odcházel jsem z ní do civilu na CYPSOŠE vzpomínam i na Polaka A Hoška .Byl jsem se tam zrovna podívat a projel jsem to i na Doubravku
pozdrav
Tonda | email | 23.10.2013 22:58 | id 65709 | nahlásit
Zdravím všechny láňáky,sloužíl jsem na 26RPS v letech
1972-1974 ženista,vozka roty.Ozve se někdo????
 
Re: pozdrav
Zdenek Dočkal | email | 1.1.2014 14:02 | id 68681 | nahlásit
Sloužil jsem v tomto období, dělal jsem kynologa roty.
 
Re: Re: pozdrav
Antonín Vičánek | email | 17.1.2014 20:49 | id 69504 | nahlásit
Ahoj Jirko,co Tvůj pes? Už si nevzpomenu jak se jmenoval. Skákal také signálku,jak říkal čet.Jančařík,když se vrátil s Bartem z nějakého výcviku
 
Re: Re: Re: pozdrav
Laco Gal | email | 27.11.2020 18:38 | id 150865 | nahlásit
Zdar chlapci bol som tsm 78 80,barta som si vzal do civilu
 
Re: Re: pozdrav
Antonín Vičánek | email | 17.1.2014 20:52 | id 69507 | nahlásit
Prosím promiň,nevím poč jsem napsal Jirko místo Zdenku.Zdravím Tonda.
 
Re: Re: pozdrav
Antonín Vičánek | email | 1.3.2014 16:08 | id 71620 | nahlásit
Ahoj Zdenku,pamatuješ si jména-Tréšek,Kvarda,Vozdecký,Bednář,Sedlařík,Škrdl a,Jančařík,Regeš,Stražický,Kermendy,Adámek,Kršten, aj.Stále to vidím jako by to bylo včera.Letos se tam opět vydám,mám na kamarády i na ty roky hezké vzpomínky.Někteří nás zavrhují,ale jenom takoví co otom málo vědí a když tak jenom z doslechu.
 
Re: Re: Re: pozdrav
xxx | 2.3.2014 09:41 | id 71643 | nahlásit
Ahoj znam F Kvardu o těchto strankách neví nemá PC
 
Re: Re: Re: pozdrav
Lada sehnal řidič | 21.4.2014 14:22 | id 73769 | nahlásit
a taky Machač Antonín Tomáš Roman Trnka Jiří Hába a také Milan Juriga aMilan čech díky za vzpomínku
 
Re: Re: Re: Re: pozdrav
Antonín Vičánek | email | 22.4.2014 07:50 | id 73790 | nahlásit
Ahoj Láďo,moc Tě zdravím a jsem rád že ses přidal,mám radost že nás z Lánů tady přibývá.Ještě Ti připomenu můj ročník,Stražický,Vajdík,Stružka,Kermendy to byli řidiči.Měj se a zase něco napiš.
 
Re: Re: Re: Re: pozdrav
Jiří FerbyA | email | 26.3.2016 20:47 | id 103163 | nahlásit
Ahoj doufá ,že si namně vspomináš .Jezdil jsem s konikama . Nedávno jsem navázal kontakt s Tondou Vičánkem . CHtěli bychom se setkat . Jsi v kontaktu s Tomášem ,nebo někdo jiný. Tak napiš. Podivej se na rok 1972 1974 jsou tam dobové fotky . Jinak jsme s Tondou Vičánkem na SKYPE . Zatím Tě zdravím
 
Re: Re: Re: Re: pozdrav
jiriferby | email | 27.1.2018 11:36 | id 125696 | nahlásit
Laďo napiš kámoš z vojny. Jezdil jsem s konima.
 
Re: Re: Re: pozdrav
Vaclav Seidl | email | 25.2.2021 08:07 | id 154190 | nahlásit
Zdrvím všechny. Sloužil jsem na lánech do nešťastné události 1973 také. Pak jsem byl převelen do Znojma a následně na rotu Ječmeniště. Rád na vás a Lány vzpomínám. Skoro každý rok se tam jezdím podívat .
 
Re: Re: Re: Re: pozdrav
Paľo Heriban | 20.10.2022 22:04 | id 167838 | nahlásit
Čau chlapci slúžil som na Lánnoch v rokoch 74_76 ako psovod mal som psa Adresa a pri konci vojny som cvičil Jamina, veľmi rád spomínam na tie krásne časy a bol by som rád keby sa niekto s tích čias niekto ozval
 
Re: Re: Re: Re: Re: pozdrav
Mirek Novák | email | 15.1.2023 05:40 | id 169934 | nahlásit
Ahoj Palo, byl jsem také na Lánech v letech 1975-1976 jako spojač s Daďom. Už jsme se několikrát s klukama na Lánech setkali, naposledy v srpnu 2022, ale na tebe nebyl žádný kontakt, tak jsi nemohl být pozván. Vše organizoval Staňa Tesařík.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: pozdrav
Mirek Novák | email | 15.1.2023 05:47 | id 169935 | nahlásit
Ahoj Palo, sloužil jsem na Lánech v letech 1975-1976 jako spojař. Se mnou byl spojeřam Daďo. Už jsme se na Lánech několikrát setkali, naposledy v srpnu 2022. Ty jsi nebyl pozván, neboť nikdo na tebe neměl kontakt. Srazy organizoval Staňa Tesařík.
Zde již nelze dále reagovat
 
26 rota PS Lány
Rosůlek Miroslav | email | 5.8.2023 18:06 | id 173782 | nahlásit
Ahoj Palo! Sloužil jsem na Lánech 1975-1977 do března. Byl jsem ženista. Výcvik Znojmo Oblekovice. Mám i tvoji fotku. Byl tvůj ročník asi Paloczsányi, nebo jak se to píše. Tys měl psa Adrese. Chodils taky na Spáleňák. Byl jsem s tebou taky na Kazůbku, Šulákovy vrata i viaduktu. Velitel roty byl major Machač, teotik Strouhal, mrkačka Regeš. Spal jsem na hospodářském družstvu.
Zde již nelze dále reagovat
 
Oprava jména psa
Rosůlek Mirosla | email | 5.8.2023 18:09 | id 173784 | nahlásit
Pes se jmenoval Ares.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: pozdrav
jan kvassay | email | 23.3.2014 18:23 | id 72553 | nahlásit
sluzil na Lanoch 72-74.robil som doz.roty a DDR.chalani ja vas pozdravujem a by som bol rád,keby sme sa stretli.pamatám si na mená pohanka,sojka,vozdecký,jerabekdvaja z ostravy,škrdla,szakál,poláček a spol.som z Nových Zámkov a čakám odpoved.Ozvite sa
 
Re: Re: Re: pozdrav
Antonín Vičánek | email | 29.3.2014 13:38 | id 72847 | nahlásit
Ahoj Jendo,dobře se na Tebe pamatuji,já byl ženista a vozka po mě dělal vozku asi Ferby,Tréšek Kvarda Bednář Krondráf Stražický aj.byli můj ročník.Na Lánech jsem se byl podívat dvakrát, teď už je zámeček opravený,ale před 15ti rokama to bylo zbořeniště. Když si to vyhledáš na fotomapě je vidět SIS a poznat kde byly stanoviště.Přeji Tobě i celé rodině vše nej a můžeš se ozvat i mailem,jsem rád že tady Láňáků přibývá.
 
Re: Re: Re: Re: pozdrav
josef | 29.3.2014 13:46 | id 72849 | nahlásit
sluzil jsem na Celnaku znam kvardu je z dunajovic a je potvora ještě svobodnej rad by se ucastnil setkani
 
Re: Re: Re: Re: Re: pozdrav
Antonín Vičánek | email | 29.3.2014 15:14 | id 72852 | nahlásit
To jiný ,já mám na mysli Vlada,Nové Mesto nebo Půchov
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: pozdrav
Jiří Ferby | email | 15.2.2016 17:24 | id 101516 | nahlásit
ahoj tondo zrovna vzpomínam na léta 72-74 která byla výtečná, zrovna tady čtu vzpomínku od kvaššay, Sehnal,Stražický,Pohanka,szakál,tímto bych se chtěl připojit ke kamarádům lanakum.
 
Re: Re: Re: Re: Re: pozdrav
Antonín Vičánek | email | 15.2.2016 20:22 | id 101530 | nahlásit
ahoj Jirko,jsem rád že se zase někdo přidal.
Zde již nelze dále reagovat
spominki na starou rotu lany
ruda | 3.6.2013 16:07 | id 61388 | nahlásit
slouzil jsem na lanech 60-62 asi si na tebe pamatuji jak pises vel.drustva ja jsem spal vedla na pokoji druhe drusvo to me pripomelo i jmeno potis . mozna si vspomenes na me delal jsem mimo jine i ty zidlicky na dudy jezdil jsem do postorne tam jsem take bydlel. doufam ze se nepletu. ahoj ruda ozvy se budu rad ahoj .
 
Re: spominki na starou rotu lany
Potys | email | 25.9.2013 15:20 | id 64794 | nahlásit
ProminˇRudo ale má pamětˇ tak daleko nesahá, přesto jsem rád, že se někdo ozval. Už jsem přestal doufat a proto jsem také přestal chodit na tyto stránky. Tadˇmně tak mimochodem napadlo, se tu podívat a velmi mně to potěšilo. Stršně mně mrzí, že si už nepamatuji jména ale nějaká nostalgie mně stále nutí se vracet ke vzpomínkám na ty časy. Budu velmi rád když mi něco připomeneš. Ahoj Slávek (tak mi říkají kamarádi)
 
Re: Re: spominki na starou rotu lany
ruda malinkovič | 23.10.2013 17:11 | id 65691 | nahlásit
jsem rad ze se nedo ozval jnte ti
Stará rota 1959-1961
Miroslav Potyš | 17.11.2012 13:02 | id 52234 | nahlásit
Nazdar hoši. Já starý dědek jsem si nevšiml, že vzpomínky na starou rotu jsou dole. Jména si moc nepamatuji, ale náš tehdejší velitel bydlel v Břeclavě na rotu jezdil na pionýru (aspoň si to tak pamatuji) a mi mu říkali " gipsoš" poněvadž často používal rčení "ty gipsová hlavo". Doufám, že si na mně vzpomene.
Stara Rota Lany
Lujdzy | email | 1.2.2011 00:14 | id 25991 | nahlásit
kuknite si tuto stránku urobil som ju pre Vás rota-lany.wz.cz/
 
Re: Stara Rota Lany
Oldřich Šeda | email | 18.2.2011 23:48 | id 27153 | nahlásit
Dík za krásné fotky. Do návštěvní knihy jsem něco napsal, ale zdá se mně, že to neprošlo. Poznal jsem na fotkách kamaráda Petra Marka, sloužil jsem v letech 65-67 na Poštorné a s Petrem jsme byli v PŠ v CHodové Plané.
 
Re: Re: Stara Rota Lany
Mrkovic Frantisek | email | 2.12.2011 14:34 | id 38668 | nahlásit
Take bych se rad sesel s kamaradem Petrem Markem.Slouzil jsem s nim u PS utvaru 26 rota Lany v roce 1967.Dekuji Markovic Frantisek Ladna u Breclavi
stara kota lany
malinkovič ruda | 10.1.2011 14:14 | id 24902 | nahlásit
dsloužil jsem na rotě lany r.60 .61. se zdenkem prosim ozvi se ruda
kdo ví, pomozte
Jan Hamhalter | email | 4.5.2010 14:24 | id 15607 | nahlásit
Ahoj kolegové, mám poměrně neobvyklou prosbu. Sloužil jsem v letech 1965-67 na rotě Knížecí pláně/prapor Kvilda/ a můj velitel čety byl v té době poručík Košút/Košúth/. Byl to Slovák, slušný člověk a bylo mu tak 27-30 let. Rád bych se s ním setkal a vím od místních lidí z vesnice na Šumavě, že se odstěhoval a koupil nějakou zrušenou rotu už dříve před převratem na moravsko -slovenském pomezí, odkud někde pocházel. Nyní mu bude tak 68-75 let. Kdyby jste někdo něco o něm věděl, prosím napište mi na mail honzahami@gmail.com
Děkuji
4.záložne výcvikový prapor PS Břeclav
fero | email | 16.12.2009 22:25 | id 8554 | nahlásit
Roky 1973 - 1975 -příjem a výcvik nováčku,týlové zabezpečení pohraničních rot,tzv.druhý sled v době války-tzn.zabezpečení bojujícího svazku - hlavne pohraničních rot vojenským materiálem.V uvedených letech spadala ochrana státní hranice velitelsky pod Ministerstvo vnitra.
 
Re: 4.záložne výcvikový prapor PS Břeclav
Peter Grajzeľ | 16.12.2009 22:35 | id 8559 | nahlásit
Na jar 1977 som narukoval do Breclave na prapor, ale pre nedostatok miesta sme dve roty absolvovali výcvik na posádke a na prapor sme chodili iba v pondelok ráno na bojové rozdelenie. Veliteľom praporu bol mjr.Nemý a spomínam si už iba na rotného Lindušku.
 
Re: Re: 4.záložne výcvikový prapor PS Břeclav
fero | email | 16.12.2009 23:16 | id 8564 | nahlásit
Výcvik jste prodělall v Malinovského kasárnách v Břeclavy.Takže - cvičák Hrušky atd.Rotný Linduška se asi hrozně napravil - protože za mě byl již nekolik roku četař a nedokázal udělat praporčické zkoušky.
 
Re: Re: Re: 4.záložne výcvikový prapor PS Břeclav
Peter Grajzeľ | 17.12.2009 09:30 | id 8574 | nahlásit
Tak nejak, na Hruškách sme boli denne aj dvakrát a mali sme veliteľa čety por.Pyšteka bol z niektorej roty od Mikulova a ten nám teda dával do tela, nebolo zriedkavosťou, že sme na strelnicu Boží Dvúr chodili zrýchleným presunom a od žel.prejazdu (hradla) za Fosfou aj v atombordeli. Samozrejme kto nenastrieľal tak sa musel plaziť ku terčom (nekryte ležiaca figúra a guľometné dvojča) a prstom zvaliť terč a spiatočná cesta to isté s tým rozdielom, že nám dovolili občerstviť sa na dvore roty v Poštorné.Veliteľom roty vo výcviku bol kpt.Mach z Valtíc a to bol jeden super chlap.
 
Re: Re: Re: Re: 4.záložne výcvikový prapor PS Břeclav
rebel | 18.12.2009 01:04 | id 8608 | nahlásit
Nepamatuješ si délku té střelnice na jakou vzdálenost jste stříleli?
 
Re: Re: Re: Re: Re: 4.záložne výcvikový prapor PS Břeclav
Peter Grajzeľ | 18.12.2009 09:35 | id 8615 | nahlásit
Nekryte ležiaca figúra bola tuším na 250 m a gulometné dvojča asi o 100 m ďalej.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: 4.záložne výcvikový prapor PS Břeclav
velitel | 4.3.2010 22:08 | id 13144 | nahlásit
Jmenoval se Radek Pištěk,pokud ano, od PS odešel v r. cca 1982 a nastoupil jako velitel v BV k hasičům./prostě člen KSC , tak bude velitelem/Prostě pijan, který používal tachniku k vyjíždkám s nějakým Pálenským, který zase pracoval asi u jednoty.Prostě pití byl jejich zájem.Jinak se rozvedl a šel pak někde dělat na Slovensko k maftákům. Nic moc.
 
Re: Re: Re: Re: Re: 4.záložne výcvikový prapor PS Břeclav
thomas marny | email | 1.2.2013 14:00 | id 55956 | nahlásit
Ne to byl někdo jiný, byl to velitel první čety na 16 rotě ale jinak to ostatní taky sedí v 90 letech sloz,užil v Mikulově u Městské policie.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: 4.záložne výcvikový prapor PS Břeclav
Vladimír Křivský | email | 3.1.2016 18:10 | id 99784 | nahlásit
Jak píšeš na to si taky pamatuji jak jsme chodili na Hrušky a na střelnici.Kpt.Machovi jsme chodili ještě s dvěma kluky o víkendech na zahradu do Valtic kopat studnu a měli jsme se u něj jak prasata v žitě.A jak se s náma rozloučil když jsme končili výcvik!Fajn chlap.Pak jsem sloužil na 14 rotě v Hrušovanech nad Jevišovkou
 
Re: Re: Re: 4.záložne výcvikový prapor PS Břeclav
jeden | 23.3.2016 10:09 | id 102999 | nahlásit
pan rotný Linda si pletl hodnosti i barvy, když byl dozorčí praporu (žluté šnůry), by nejraději zavíral všechny absiky. Jednou jsem skončil na hlášení u velitele praporu za výrok (ve kterém státě a armádě zavírají poštácí špagáty). Hlásil jsem se jako četař absolvent, odcházel jsem jako podporučík. Rozkaz velitele brigády není možno zrušit, asi jsem měl smůlu.
bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
fero | email | 16.12.2009 21:19 | id 8540 | nahlásit
v roce 1973 -1975 disponoval 4.prapor PS Břeclav dvěmi rotami bezzákluzových kanonu.
 
Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
Peter Grajzeľ | 16.12.2009 21:25 | id 8542 | nahlásit
Prepáč, ale o tom nemám žiadne vedomosti, viem iba o OT-čkach.
 
Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
fero | email | 16.12.2009 21:28 | id 8543 | nahlásit
A co je hlavní zbraní v OT- kanon a kulomet
 
Re: Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
Peter Grajzeľ | 16.12.2009 21:33 | id 8544 | nahlásit
Tak to áno,ale samostatné kanóny ?
 
Re: Re: Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
fero | email | 16.12.2009 21:50 | id 8548 | nahlásit
Ano.Bezzákluzový kanon mužeš zapojit za normální GAZ.Obsluha 3 muži - velitel,nabíječ,strelec.Bojové použití - podle střeliva - ničení obrnených vozidel a živé síly nepřítele.
 
Re: Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
Slavomír Konvalinka | email | 16.12.2009 22:12 | id 8552 | nahlásit
Hlavní zbraní OT 64 je kulomet KPVT ráže 14,5 mm.
Nevzpomínám si, že by na Praporu byly v roku 1975- 1977 nějaké kanony, ale plést se mohu.
Sláva
 
Re: Re: Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
Peter Grajzeľ | 16.12.2009 22:18 | id 8553 | nahlásit
Zdravím te Slávku,No pokiaľ sa pamätám tak na Poštorné sme v tej dobe nemali ani to OT-čko, iba V3S, dva GAZy z toho jeden štabák a jeden UAZ.
 
Re: Re: Re: Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
Slavomír Konvalinka | email | 16.12.2009 22:36 | id 8560 | nahlásit
Petrer, myslel jsem tím Prapor v Břeclavi
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
fero | email | 16.12.2009 22:35 | id 8558 | nahlásit
A co tak BVP-bojové vozidlo pěchoty.Alternativní výzbroj je 1xkanon 3.5cm 2xkulomet 7,63 plus zbraně osádky - SA 58,SA 61,RPG,granáty-obranné i utočné,dymovnice atd.
 
Re: Re: Re: Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
Slavomír KonvalinkaR | email | 16.12.2009 22:39 | id 8561 | nahlásit
Byly tyto zbraňové systémy instalovány na OT 64 u Praporu v Břeclavi?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
Slavomír Konvalinka | email | 16.12.2009 23:01 | id 8562 | nahlásit
Ještě doplnění. Sloužil jsem v Poštorné. Prapor šel trochu mimo mě, takže se raději budu nadále věnovat spíše naší rotě, než zbraňovým systémům OT 64. To je tak asi všechno, co jsem chtěl k tomuto napsat.
Sláva
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
fero | email | 16.12.2009 21:42 | id 8545 | nahlásit
Potom nevíš ani o tom,že na26 pohraniční rotě Lány fungovala nezávisle hlídka PVOS.
 
Re: Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
Peter Grajzeľ | 16.12.2009 21:44 | id 8546 | nahlásit
O tej hláske samozrejme viem a v lete 1978 keď sme hrali futbal na Lánoch, som na tej hláske aj bol.
 
Re: Re: Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
fero | email | 16.12.2009 21:57 | id 8549 | nahlásit
Potom by si měl znát,jaká mimořádka se tam udála v roce 1973.
 
Re: Re: Re: Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
Peter Grajzeľ | 16.12.2009 22:00 | id 8550 | nahlásit
To neviem, ja som bol na Poštorné 1977-79
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
Slavomír Konvalinka | email | 16.12.2009 22:34 | id 8557 | nahlásit
Nejsem si zcela jistý, jestli to byl rok 1973, ale vím od starších ročníků, že tam ve sklepě zkoušel kluk ve svěráku rozříznout kulku do těžkého kulometu,
protože z toho dělal prsteny. Špatně odhadnul míru, kde řezat a rozbilo mu to hlavu. Pak byla ještě nějaká mimořádka na Hradle, ale už nevím co to bylo.
Můžeš mi prosím napsat, kolik lidí bylo na Praporu za Tvé působnosti. 2 roty u kanonů je dost lidí, když připočteš ostatní specializace, je to hodně lidí na jeden Prapor v Břeclavi.
Sláva
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
Nemo | 19.12.2009 19:45 | id 8679 | nahlásit
myslíš hra na Viléma Tela/piket/
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
Nemo | 19.12.2009 19:36 | id 8675 | nahlásit
byla na věži a myslím, že spadala pod moravskou novou ves
 
Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
fero | email | 30.12.2009 16:09 | id 9206 | nahlásit
opravuji -ne dvema rotami,ale dvema četami
 
Re: bezzakluzové kanony 4brigády PS 1973
FOJTIK | email | 26.5.2011 22:55 | id 31685 | nahlásit
Dle pamětníka (Linda) disponoval Výcvikový prapor Břeclav do roku 1976 uloženými HAKLY. V roce 1978 přišlo šest OT. V roce 1979 se pět OT předalo nově vznikajícímu útvaru Policie do Brna a jedno otečko skončilo na letišti v Tuřanech.
reakce na staré lány
František Ševčík | email | 16.12.2009 17:18 | id 8528 | nahlásit
Tato ps rota neměla nikdy vámi uvádená čísla22 a 19.V roce 1973 měla číslo 26 a poslední rota znojemské brigády měla číslo 27 -Ruské domy.
 
Re: reakce na staré lány
Peter Grajzeľ | 16.12.2009 17:38 | id 8530 | nahlásit
Do roku 1978 to bola 26 rPS. V roku 1978 boli roty zo 4 bPS Znojmo pridelené k 15 bPS České Budejovice a to konkrétne roty : 1 rPS Slavonice, 2 rPS Slavetín, 3 rPS Písečná a 4 rPS Rancírov a tak nastalo prečíslovanie a rota Lány mala číslo 22. Viem to presne lebo v tom čase som bol ako záklaďák na Poštorné a to bola dovtedy 25 rPS a po prečíslovaní sa z nej stala 21 rPS.
 
Re: Re: reakce na staré lány
fero | email | 16.12.2009 20:28 | id 8533 | nahlásit
jaké auto mel v roce Vaš velitel roty a-fiat 500, b Š100 c Š110 LS
 
Re: Re: Re: reakce na staré lány
Peter Grajzeľ | 16.12.2009 20:40 | id 8535 | nahlásit
Velitel roty v roku 1978 mal trabant cobmi
 
Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
fero | email | 30.12.2009 16:17 | id 9207 | nahlásit
Velitel roty v poštorné mel v roce 1973 automobil značky Fiat vzor 500 combi.Nevím ,jak se jeho postava mohla do toho autička dostat-měřil 185cm a vážil asi 105kg.A jmenoval se Fiker -hodnost major.
 
Re: Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
miro | email | 4.11.2010 18:26 | id 21804 | nahlásit
Nazdar za mojho posobenia na starych Lanoch nam velil mjr. Fikr a tusim mal skodovicu 105
Miro TN
minuly rok som sa tam bol pozriet, nova rota je v rozklade, stare Lany sa rekonstruuju a PVOS špak uz tam nie je
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
Olda z Brna | email | 19.2.2011 00:04 | id 27156 | nahlásit
Ti vaši velitelé byli borci - měli luxusní vozidla jako např. Trabant kombi. Náš "starej- děda" a moc dobrej člověk Josef Bednář měl jízdní kolo , na kterém jezdil nejen na rotu, ale i na neohlášené a přepadové kontroly do terénu. Náš ročník - nástup 1965 mu dal nové kolo k jeho narozeninám ( 5O let ). Dodnes mě to připomíná jeho syn Mirek, jak byl z toho dojatý.
 
Re: Re: reakce na staré lány
fero | email | 16.12.2009 20:40 | id 8534 | nahlásit
jinak měl hodnost MAJOR
 
Re: Re: Re: reakce na staré lány
Peter Grajzeľ | 16.12.2009 20:41 | id 8536 | nahlásit
ˇano, bol to mjr.Jurek vojakmi zvaný Paša
 
Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
fero | email | 16.12.2009 21:00 | id 8537 | nahlásit
Perfekt - cvičili jsme se základní zbraní pěchoty a chtěli odrazit utok NATO s jedním kulometem a jednou pancérovkou.Hlavně že nás kryl 4.prapor PS s jednou četou bezzákluzových kanonu.
 
Re: Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
Peter Grajzeľ | 16.12.2009 21:11 | id 8538 | nahlásit
Pokiaľ viem tak 4.prapor PS nikdy nemal kanóny, keď tak iba OT-čka.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: reakce na staré lány
Nemo | 19.12.2009 19:37 | id 8676 | nahlásit
navíc byla i rota Dúbravka a myslím , že těch rot bylo 29/rusnáky/
 
Re: Re: Re: reakce na staré lány
miro števlík | 7.2.2010 17:41 | id 11348 | nahlásit
máš pravdu ja som bol na rusnákoch 86-88 a pri horarni na dubravke bol objekt starej roty ,spomínali nám to supráci ale hlavne mjr.balga a nadrotm.brázda.ktorý bol ako základák na r.d.ale viac o tej rote neviem nič.raz som tam robil prieskum so psom ,vtedy mi hovorily že tam bola rota.ko vie o nej viac ,napíšte
 
Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
Milan Valko | email | 14.3.2010 00:22 | id 13732 | nahlásit
Neviete niekto od kedy boli na Rusňáku supráci. Lebo ja viem že tam sa najstarší ročník boli kozáci.
 
Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
Olda z Brna | email | 19.2.2011 00:13 | id 27157 | nahlásit
V letech 65-67 měla znojemská brigáda 30 rot. Vezmu to až ke konci břeclavského praporu .: z tradičních rot začínám Valticemi - 24 rota Valtice rajsna,25,rota Valtice celňák, 26 rota Boří Dvůr,27 rota Poštorná,28 rota Lány,29 rota Doubravka a 30rota Ruské domky. V roce 1966 došlo k reorganizaci, byly některé roty zrušeny, takže náš konec brigády měl označení - 25 rota Poštorná,26 rota Lány, 27 rota Ruské domky
 
Re: Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
Peter Grajzeľ | email | 19.2.2011 00:22 | id 27158 | nahlásit
Zdravím Ťa Olda. To označenie platilo do roku 1978 kedy došlo k odpojeniu rot Slavonice, Slavětín, Písečné, Rancířov od Znojemskej brigády a pripojenie týchto rot k Česko Budejovickej brigáde. Tak od roku 1978 náš koniec Znojemskej brigády mal označenie 21 rota Poštorná, 22 rota Lány a 23 rota Ruské Domy. Myslím,že toto označenie už vydržalo až do zrušenia PS.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
Antonín Kůr | email | 19.2.2011 20:06 | id 27200 | nahlásit
V roce 1964 měla Znojemská brigáda 31 rot.První Slavonice,poslední 31 Rusňáky.V roce 1965 byla zrušena rota č.9 Čížov a některé další.Zdravím všechny.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: reakce na staré lány
Olda H. | email | 8.9.2010 19:20 | id 20052 | nahlásit
Zdravím Psáky znojemské brigády.Sloužil jsem na této rotě v listopadu 1960.Tehdy se jmenovala Doubravka.Velitel roty bydlel v Lanžhotě,jméno si nepamatuji.Tam se občas chodilo na pivo a bylo to dost daleko.Dyje byla tehdy vylitá a já do ní zapadl po pás.Službu jsem dosloužil pěkně zmáčený.Kdyby se někdo ozval z nás starších, byl by to malý zázrak. zdravím-Olda H.
 
Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
Technik | email | 8.9.2010 20:35 | id 20056 | nahlásit
Bohužel, nejedná se o stejnou rotu. U roty Doubravky byla Hájenka (doposud stojí). Zámeček Lány (stará rota Lány) stojí uprostřed luk. Při reorganizaci byla rota Doubravka zrušena a úsek byl rozdělen mezi Ruské Domy a Lány. Shodou okolností jsem dnes našel na kraji lesa u Lesáckého seníku kde končí cesta od Šulakových vrat zrezivělou misku pro psa a část koženého obojku na psa a přemýšlel která rota zda Doubravka nebo staré Lány tam měly stanoviště. Nové Lány určitě ne.
 
Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
malinkovič ruda | 2.6.2011 16:29 | id 31999 | nahlásit
sloouzil jsem na stare rote lany 1960 div se ale nejmenovala se doubravka ta byla vedle a velitel nebyl z lanžhota ale z břeclavi a jmenoval se kap.mrazek ahoj ruda
 
Re: Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
Standa | 13.8.2012 05:55 | id 48800 | nahlásit
Máš pravdu. Kpt. Mrázek byl velitelem na Lánech. V roce 1965 byl povýšen na majora. Byl z Břeclavi a jezdil na "Pionýru". Občas ho v noci, když jel na kontrolu, tlačíval. To aby se neprozradil.
Zde již nelze dále reagovat
 
reakce na staré lány_60-61
Miroslav Potys | email | 24.12.2012 13:08 | id 53973 | nahlásit
Nazdar hoši, sloužil jsem na starých Lánech v letech 6O-61. Byl jsem velitelem družstva do civilu jsem šel jako des.. Bohužel si jména nepamatuji, což mně mrzí, ale stím už nic nenadělám. Na kpt. Mrázka jsem si pamatoval jako na gipsoše, jelikož mněl ve zvyku často říkat "Ty gipsová hlavo". Jméno Mrázek jste mi připoměli až Vy.Pokud by si na mně někdo vzpoměl byl bych rád.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
Vaněk | email | 10.12.2011 11:53 | id 38937 | nahlásit
Sloužil jsem naDoubravce v roce 1962=63 jako velitel 3 družstva
 
Re: Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
Franta | email | 17.5.2013 19:46 | id 60805 | nahlásit

Srdečně zdravím alespoň jednoho péesáka,který sloužil na Doubravce v 60tých létech.Já jsem na tuto rotu narukoval koncem října 1960,a do civilu odcházel koncem října 1962.Patříš tedy mezi naše"vysvoboditele",kteří nás střídali.Tím vysvobozením nemyslím náročnou službu,na kterou vzpomínám jen v tom nejlepším,ale od toho neskutečného množství komárů kteří byli všude a nebylo se před nimi kam schovat,a od těch neustálých celoplošných záplav,kdy jsme i v zimních měsících museli chodit do služby ve vysokých rybářských gumovkách místo v potřebných teplých filcákách.Po celonoční službě se pak nedalo zahřát i v posteli pod dekou v přetopené místnosti.
Byl bych rád,kdyby se ozval ještě někdo kdo tam sloužil v roce 60-62.Ale to už bude asi problém,ono už je to vlastně nějakých 51-53 let,a to není zrovna málo,takže dnes už jsou z nás staří dědci,kterým zůstaly jen vzpomínky a bolavé,revmatické klouby z toho přečastého brouzdání v bahně a ledové vodě.Ale byli jsme mladí,zdraví a plni energie!
Takže ještě jednou zdravím,a budu rád,když si budeme moci vyměnit nějaké ty vzpomínky,i když se prakticky znát nemůžem.Ahoj!
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: reakce na staré lány
frantisek macka | email | 29.4.2013 20:42 | id 60268 | nahlásit
Zdravím Oldo,již jednou jsem Ti poslal odpověď na Tvoji vzpomínku na službu na pohr.rotě Doubravka.Narukoval jsem na tuto rotu v říjnu 1960,a sloužil tam až do konce zákl.služby v roce 62.Takže by jsme se měli znát.Ten Tebou vzpomínaný velitel roty z Lanžhota se jmenoval Adámek,zvaný "dědek",jezdil na skůtru a hulil jak fabrika.Jeho zástupcem byl npor.Šimko,politruk por.Vyskočil,staršina prap.Hrobař a provianťák rtn.Mihalič.Při velkých záplavách,které byly víc než často,jsme velitele vozili na gumovém člunu až k vratům jeho domu,a ráno zase zpět na rotu.O miliardách komárů se nemá cenu ani zmiňovat,kdo nezažil,neuvěří.Všichni ze štábu jsou již hodně let po smrti,vždyť ono je to už nějakých 52 let.Byl bych rád kdyby jsi se ozval na můj e-mail,pokud ovšem moji odpověď po více jak dvou letech ještě objevíš.Byl by to také malý zázrak.Takže můj e-mail je frantisek.macka @seznam.cz.A snad se najde ještě někdo z těch let,kteří tam také sloužili.Bylo by to opravdu super.Prožili jsme si tam toho hodně,bylo by na co vzpomínat.Tak se měj,a snad se ještě ozveš. Franta
 
Re: Re: Re: reakce na staré lány
Olda z Brna | email | 8.9.2010 21:30 | id 20061 | nahlásit
V roce 1965 bylo rot ještě 30 - Doubravka byla č. 29, Ruské domky č. 30
pohraniční rota lány
františek ševčík | email | 7.10.2009 21:37 | id 6576 | nahlásit
v roce 1973 jsem sloužil na staré pohraniční rote Lány.V té dobe mela číslo 26 -nadrízenná jednotka 4.prapor PS BRECLAV.Velitelem byl major Tichý -ezi námi prezdívaný DEDEK.Rota sestávala pouze z mužstva bez težkých zbraní.nejtežší zbraní na rote byl univerzální kulomet vz.57.
 
Re: pohraniční rota lány
Tomáš Dvořák | email | 7.10.2009 22:34 | id 6578 | nahlásit
Sloužil jsem 1989-1990 na rotě Lány -tedy na nové rotě,a denně jsme chodili do služeb kolem staré roty Lány,ale v té době byla už v docela velkém rozkladu.těch 17 let chátrání zanechalo své stopy. Ale letos jsem byl na Lánech po 20 letech na výletě a jel jsem i okolo staré roty Lány a je krásně opravovaná, ještě není hotová, ale svítá ji snad na lepší časy. zaslouží si to. Tomáš
 
Re: pohraniční rota lány
seidl v. | 7.9.2011 13:14 | id 35921 | nahlásit
byl to dobrý velitel
 
Re: Re: pohraniční rota lány
jiriferby@email.cz | 7.10.2018 21:02 | id 132207 | nahlásit
Já tam sloužil taky 1972-74.Na tvoje jméno si pamatuji.
 
Re: pohraniční rota lány
Antonín Vičánek | email | 1.3.2014 16:54 | id 71623 | nahlásit
Ahoj Františku,zapomínáš na BZK co byl v bunkru za kotcama,vedle bylo suché WC rok 1973
 
Re: pohraniční rota lány
Jiří Ferby | email | 28.6.2018 10:07 | id 129913 | nahlásit
Františku, v té době jsem tam sloužil taky. Vzpomeneš si na tu páru běloušů. Jezdil jsem tam s tou párou koní.Psal se rok 1972-1974 když jsem tam sloužil. Je to dlouho, ale ozvy se.
fotografie z bývalé roty ps lány
fero | email | 31.5.2009 20:50 | id 3861 | nahlásit
drevený "spak" na streche zámočku je v
skutočnosti hláska PVOS
 
Re: fotografie z bývalé roty ps lány
Nemo | 19.12.2009 19:42 | id 8678 | nahlásit
Jako školák jsem tam chodil až nahoru, kde jsme s vojáky posedávali. Pamatuji si , že tam byly někde okolo oknma položené takové kovové měsíčky což byly jak to mam napsat držáky na patrony.Pamatuji i PS na koních jezdili do Lanžhota a samozřejmě zásobovací povoz.To bylo v době , kdy hajýnm byl Milan Lichtr.
 
Re: Re: fotografie z bývalé roty ps lány
jiry ferby | email | 27.4.2017 11:35 | id 116625 | nahlásit
Aho . Pamatuješ se na koně,které jsem měl na Lánech.Dva bělouši. Rok 72-74 . AHO JURA FERBY
 
Re: fotografie z bývalé roty ps lány
rřuda mal. | 9.6.2011 16:08 | id 32301 | nahlásit
na streše neni hlaska pvos ale byvaly vechtr deni ps roty kok 1960 ahoj ruda .sam jse na nemem nekolikrat sedel ach jo.
Fotografie z bývalé roty
Netopýr | email | 24.5.2009 20:21 | id 3710 | nahlásit
Nejlepší je na těch dobových fotografiích ten
dřevěný "špak" na střeše zámečku. :)


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Lány - stará rota

Okres: Břeclav

GPS: 48°42'46.281"N, 16°55'6.922"E

Najít na mapě

Stará rota Lány (26. rota 4. praporu 4. brigády Pohraniční stráže) sídlila v bývalém zámečku Lány (původně měla tato rota číslo 19).
Rota byla ve službách PS do konce roku 1981, kdy se v prosinci stěhovala na novou rotu Lány.

Zámeček Lány se nachází jihovýchodně od Břeclavi, uprostřed obory v lužním lese na soutoku Dyje a Moravy. Nechal ho postavit v letech 1810-1812 kníže Jan I. Josef z rodu Lichtenštejnů, v rámci rozsáhlých stavebních prací v okolí Valtic a Lednice. Sloužil jako oddychový a hospodářský objekt. Na přelomu 19. a 20. století došlo k jeho přestavbě, za první republiky sloužil k ubytování hajného a jako příležitostné lovecké sídlo. Na konci 2. světové války v okolí probíhaly těžké boje mezi Rudou a ustupující německou armádou. Po válce přešel zámeček do rukou státu, od 50. do 70. let zde bylo sídlo 19. (22.) roty PS (než se přemístila do blízkého, nově postaveného areálu). V roce 1990 získala chátrající zámeček soukromá firma, který pak započala s rekonstrukcí, jejíž postup je částečně vidět na přiložených fotografiích.

Film z prostoru staré roty Lány z roku 1969 "Voda stoupá"

A2009-05-23 21:08:37 U2023-08-16 08:39:12 TG112