Objekty PVOS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (94)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (M.Červenka) z celkových 32

Foto 1
Nová věž hlásky Sv.Tomáš. Přilehlý domek byl určen pro obsluhu.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5

Autor: M.Červenka | Pořízeno: 7.1995 | Foto: 5 fotek

Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11

Autor: V.Lán | Pořízeno: 4.2011 | Foto: 6 fotek

Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32

Autor: M.Červenka | Pořízeno: 8.2011 | Foto: 21 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
P.Rudolf Hejda
Helena Janska | email | 16.9.2020 23:40 | id 149344 | nahlásit
Omlouvám,se ač se to sem nehodí;Pane Hejda, upřímnou soustrast nad ztrátou blízké osoby, soucítím s Vámi,co jiného říci DRŽSTE SE💐
 
Re: Janská
Antonín zvardoň | 24.1.2024 08:21 | id 176606 | nahlásit
Osobo,nemusíte tady šiřit,že někomu odešla manželka.Vicemeně nas to nezajímá,máme s tím každy svou zkušenost a ani my ji tady nepitváme."Držste se" je hovadina,česky je to Držte se.Anebo u nás v západnich Sudetech Mach bereit!
 
Re: Re: Janská
dolfi | 24.1.2024 20:15 | id 176619 | nahlásit
Tak to bola blesková reakcia na ten prispevok pane Zvardoň, isto máte obdiv čítajúcich :-DDD
 
Re: Re: Janská
Elo | 18.2.2024 21:34 | id 177130 | nahlásit
Tož Herr Zwardoň.
Co se bab týče, odešel jsem já... 3x, dvakrát za to žena nemohla.
Zdravím tomášské štěnata a st. vlky
H. JÁNSKÁ | 3.4.2020 21:47 | id 145732 | nahlásit
V tomto kraji jsem se pohybovala v r. 1968-1974 jako dcera náčelníka Ivana J., znám pohled na zasněžené vrcholy Alp.Kdo prošel vojnou na Tomáši a 211 , určitě má vzpomínky na kámoše a něco si odnesl i do civilu, i přátele ze Slovenska. Rota je katastrofa. Zdravím všechny vlky.
 
Re: Zdravím tomášské štěnata a st. vlky
Jan Brchel | email | 11.4.2020 11:25 | id 145883 | nahlásit
Dobrý den . Na Tomáši jsem sloužil 1973-1974. Na tatínka nikdy nezapomenu. Byl to super chlap. Pro nás to byl Ivan, bez něj si vojnu nedokážu představit, byla by tam nuda.
 
Re: Re: Zdravím tomášské štěnata a st. vlky
H. JÁNSKÁ | 25.4.2020 17:48 | id 146253 | nahlásit
DÍKY ZA NÁZOR, TÁTU BY TO POTĚŠILO, ALE UŽ JE NA VĚČNÉM LOVIŠTI.
ročník 10/85-10/87
Aleš SIANTA | email | 5.8.2015 16:39 | id 93400 | nahlásit
Na hlásce jsem nesloužil ale na rotě Sv.Tomáš jsem byl od března 86 až do konce vojny 10/87.Je tady někdo?Teď o dovolené na Šumavě jsem navštívil i Sv.Tomáš a nahlédl na rotu.Dost zpustlé a rozpadené.
 
Re: ročník 10/85-10/87
Pepa Kozel | 26.10.2018 20:43 | id 132546 | nahlásit
Ahoj Aleši, je to tam dost smutné, byl jsem tam už 4x a letos naposledy. Jestli se nepletu , dělal jsi výkoňáka a po tobě můj kamarád z ročníku Zděnek Kotlík, s kterým jsem se opět po 20 letech sešel a jsme stále v kontaktu. Myslím ,že jsem vás, a pak i naše půlky vezl do civilu na vlak do Rybníka ( T138 - 63). :)
 
Re: Re: ročník 10/85-10/87
Jiří Nevoral | email | 11.12.2021 01:25 | id 160439 | nahlásit
pepo,zdraví tvúj zobák jirka nevoral,libor michna atd........ krasné vzpoinky.
Sv.Tomáš
Honza | email | 14.7.2015 20:21 | id 92535 | nahlásit
Co se děje chlapci.Nějak jste se odmlčeli.
Najde se pamětník od PVOS? Incident z léta 1985
Zdeněk (blog Pohraničník) | email | 25.6.2013 16:29 | id 62183 | nahlásit
Co se stalo v Horní Plané v roce 1985 ?
Incident se odehrál poblíž hlásky PVOS Svatá Tomáš.
pohranicnik.blogspot…
 
Re: Najde se pamětník od PVOS? Incident z léta 1985
Jeden z nas | 6.4.2023 12:47 | id 171854 | nahlásit
Někdy před 4-5 lety jsem něco hledal na serveru mapy.cz v příhraniční oblasti u Zvonkové. Našel jsem tam v trávě okrouhlý obrazec staršího data o ploše zhruba 6 metrů, přes který vedla i nějaká stezka. Bylo to po době velkého sucha a už nevím, nepamatuji si proč mě to zaujalo. Obrazec byl na rovném místě poměrně blízko hranice. Když bude třeba, najdu ho.
kostolík sv.tomáš
Vladimír Petra | email | 12.12.2012 10:43 | id 53386 | nahlásit
Dnes je tam už chvála bohu kľud a turistická pohoda. Bol som sa tam po rokoch pozrieť a videl som tiež ako nebohý farár z Frymburka/slovák od Svidníka/ opravil roztrieľaný kostolík v ktorom vtedy samopalmi šantili vtedajší veľmi aktívni mládenci... To musí byť pocit ak sa dnes bývalý PSák prevezie tam peknými cyklotestičkami na bicykli.. Vtedy spoľahliví boli na čiare a mi nevyspelý v Janoviciach n/Úhlavou. Chcelo by to poučiť naše deti aby sa také blbnutie už neopakovalo..
 
Re: kostolík sv.tomáš
Elo | 15.1.2013 15:16 | id 55058 | nahlásit
Sloužil jsem na Tomáši a chodival jsem někdy přes louku kolem kostela. Pamatuji se, že tam nebyly jen nápisy a sprosté kresby v češtině ale i nápisy v ruské azbuce. Pamatuji se i na děravou střechu a prohnilou, částečně prolomenou pavlač (dřevěné patro), díry po oknech, plno kamenů, cihel a zbytky prken po lavicích. A také prostřilené sochy svatých.
 
Re: Re: kostolík sv.tomáš
Honza | 8.4.2013 22:07 | id 59543 | nahlásit
Elo, to jsi musel mít pořádnou opici na hrbu nebo plný kalhoty. Sochy tam min.od r.67 určitě nebyly a ruské nápisy? nevzpomínám si na ně. Ruští vojáci na Tomáši byli párkrát na rekognoskaci terénu a pak o nich nebylo na Tomáši vidno. Že lesní dělníci, byť pobožní slováci, rozebírali až rozebrali kůr je fakt a že ožralí lesáci stříleli do báně na věži kostela se taky ví.
Lavice a vybavení kostela bylo při odsvěcení kostela ovezeno nebo v procesí odneseno do Černé
Okna nebyla celá ale byla. Ze střechy padala břidličná krytina ale byla jakš takš celá.
Spadl jen prohnilý přístřešek nad bočním vchodem.
 
Re: Re: Re: kostolík sv.tomáš
pavel | 9.4.2013 19:35 | id 59593 | nahlásit
v roce 81-83 tam ruské napisy byli. sloužil jsem na 16 rps a parkrát jsme tam byli se podivat ahoj
 
Re: Re: Re: kostolík sv.tomáš
salista vs | email | 24.12.2013 19:43 | id 68226 | nahlásit
v letech 1967-69 jsem na tomasi slouzil a kostel byl ve stavu jak popisujes js
 
kostolík sv.tomáš
Žitomír | email | 30.9.2014 14:10 | id 79585 | nahlásit
Jo, jo ten si toho pamatuje, já jsem tam sloužil v letech 1973 - 1975 už tenkrát to bylo ve špatném stavu.
 
Re: kostolík sv.tomáš
Karel Císař | email | 13.1.2015 16:01 | id 84021 | nahlásit
ahoj kluci ,pravda je žě byl totálně zničený vymlácený,prohnilé krovy a ruská nápisy tam opravdu byly.Sloužil jsem na Tomáši 72-74 chodívaly jsme se tam zašít když se běhalo kolečko kolem Tomáše po asvaltce spodní branou ven horní kolem bytovek zpět.
Karel
 
Re: kostolík sv.tomáš
Zdeněk Švejkovský | email | 18.7.2022 14:22 | id 165948 | nahlásit
Také jsem na Tomáši sloužil v roce 1973-1975. Kostelík hnusný rozbitý a jako zobáci jsme se tam při rozcvičkách zašívali a pokuřovali. Tak zdravím frontáci.
 
Re: kostolík sv.tomáš
Rudolf Hejda | 14.1.2015 01:07 | id 84060 | nahlásit
Vladimíre, dovolím si připomenout ohledně kostela na Tomáši dost podstatnou věc. Nejen proto, aby naše děti byli poučeny o minulosti, ale hlavně pravdivě. Nechci řešit kdo, a jak jej zdevastoval, ale rozhodně to nebyli rusáci, ani jiní vojáci, jinak by se vůbec nedochoval. Největší škodu napáchala doba, kdy se o něj nikdo nestaral, chátral, a komu se co hodilo použil. Žádní vojáci uvnitř nestříleli, to už nebylo do čeho. Ale HLAVNĚ ! tento kostel zachránil pan Petr ZIEGHOSSER, kterého měla spousta lidí v minulé době tak trochu za podívína. Tento člověk na to sehnal jak finance, hlavně od německých, i rakouských věřících, tak pana Johanna Bertwiesera z německého Mutenbergu. To je především jejich dílo. Rozhodně nechci tímto zpochybnit roli faráře z Frymburka, o kterém nic nevím, Toto všechno je dokonce v tom kostele popsáno, na vnější zdi je pamětní žulová deska, a pan Zieghosser je u toho kostela dokonce pochován. Také nevím, jak souvisí s Tomášem "nevyspěli z Janovic", jak jste je nazval, a kluci, co tady sloužili u PVOS od r.65, kteří tu nebyli za trest. Není dobré přeskakovat z dob předminulých do minulých, a současných.
 
Re: Re: kostolík sv.tomáš
Miroslav macošek | 14.1.2015 09:57 | id 84068 | nahlásit
Nechci zbytečně polemizovat kdo za devastaci kostelíka může, jistě doba a čas, ale mám za to ,že i malou měrou za vyryté nebo psané nápisy typu za pár nebo za kolik do civilu patří též k devastaci a pravděpodobně je způsobili výtečnici, kteří prošli Tomášskou rotou nebo okolníma jednotkama p.s. V kostelíku jsem se byl za své služby (75-77) na Tomáši taky párkrát podívat, ale i mi připadaly díry ve zdech jako po střelbě.
 
Re: Re: kostolík sv.tomáš
kuchynka jiří z Brna | email | 15.2.2018 10:02 | id 126389 | nahlásit
Zdravím všechny co sloužili na Sv.Tomáši. Já jsem tam sloužil na hlásce v r.1965-1966. Rotě PVOS velel mjr Hesoun Spolu se mnou jako velitel hlásky byl kluk ze Svitav, já z Brna,další kluci byli ze Slovenska, mám fotky společné všech i se psem. Zajel jsem se tam podívat v r.2014, bylo tam plno cizinců,sledovali měsíc v Novoluní. Je tam krásně renovovaný hotel na místě hájenky,ktrá vyhořela, kostelík je taky opravený. Přímo uvnitř -hradu- bylo veselo,hudba, zábava , občerstvení, napsal jsem tam do pamětní knihy pár řádků a přiložil moje foto z vojny. Nenašel jsem zatím nikoho z té doby,ozvěte se prosím, budu rád Jiří K.
 
Re: Re: Re: kostolík sv.tomáš
kuchynka jiří z Brna | email | 16.2.2018 13:43 | id 126420 | nahlásit
Doplnění mého příspěvku,- na hlásce nás bylo pět. Velitelem byl bezva kluk ze Svitav, a my čtyři, jenže si nepamatuji žádná jména, ale mám je všechny na foto. .Jen pro zajímavost, byl jsem se podívat na Sv. Tomáši v roce 2014 v létě, je to celé předělané, naša- bouda-není, Telecom tam postavil jinou, uvnitř hradu se pořádají různé akce,je to turistická atrakce, je možné pozorovat celé okolí,na ochozu je udělaný chodník,pro turisty.Bytovka důstojníků,je ruina, ale je tam krásný hotel na místě boudy lesáků Zdravím ahoj Jiří K.
 
Re: Re: Re: Re: kostolík sv.tomáš
Daniel | email | 5.9.2021 11:58 | id 158678 | nahlásit
Dobry den všem, muj deda sloužil na rote v roce 64/66 jmenuje se Bohuslav Novotný a moc rad by se jeste jednou1 v životě potkal s kamarádama z vojny. Dekuji za odpovědi tel. 728843023
 
Re: Re: Re: Re: Re: kostolík sv.tomáš
kuchynka jiří | email | 6.9.2021 14:15 | id 158689 | nahlásit
Dobrý den , já jsem sloužil na hlásce Sv.tomáš přesně od září 1965 do září 1966 ,potom převelen na Hůrky u Nové Bystřice do konce voj .zákl. služby -září 1967 . Kuchynka Jiří ,Brno tel 604 751 404
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: kostolík sv.tomáš
PÁNSKÁ | 25.4.2020 17:40 | id 146252 | nahlásit
PANE HEJDA, MÁTE PRAVDU. RUSÁCI NA SV. TOMÁŠI NEBYLI, ANI V KOSTELE, JSOU TO HOLÉ KECY.JSEM DCERA NÁČELNÍKA IVANA, TAK VÍM JAK TO VYPADALO. JINAK ZDRAVÍM.
 
Re: Re: Re: kostolík sv.tomáš
Eifel | email | 26.4.2020 17:33 | id 146277 | nahlásit
Starka máte špatne okulare. Tam sa píše nie o tom, či boli rusaci na Tomasu aj v kostelu. Toto je o ruských napisoch na stěnách kostela.
 
Re: Re: Re: Re: kostolík sv.tomáš
H,J, | 6.6.2020 23:09 | id 147294 | nahlásit
Pane Eiffel, možná jsem se zmýlila, na Santa Tomáši jsem se vyskytovala do roku 1975,
. Hlavně jste trochu hrubián nejsem pro nikoho Starka a okuliare nenosimJinak , že patříte k Tomasskym vlkům mějte se fajn🤔
sv.tomáš-hláska211
jiří geisler | email | 28.4.2012 07:48 | id 45335 | nahlásit
Ahoj kluci z hlásky 211.Sloužil jsem na Vítkově Kameni 26měsícu v roce1963-1965 je to už pravěk a zřejmně senilním.Sháním Rudlu Pakandla-Ladislava Matoušu Karla Burdycha-Tomáše Pospíchala vté době byl velitelem na sv.Tomáši kap,Hezoun bydlel dole na bytovkách.Pokud o nich někdo něco ví at se ozve děkuji Jirka Geisler-Praha
 
Re: sv.tomáš-hláska211
Honza | 22.12.2013 16:37 | id 68027 | nahlásit
K Hesounovi. Pamatuji ho jako majora. Když ho někdo oslovil jako Hezoun, tak ho opravoval, že není Hazoun, ale Hesoun.
Z Tomáše odešel velet do Třeboně. Tam demonstrativně v r. 68 spálil ruskou vojenskou lodičku, kterou někde našli vojáci. Za to byl "odejít" do civilu. Když přišla nová doba, vrátil se dosloužit jako plukovník, do Třebotovic.
Z Tomáše si ho pamatuji jako chytrého, přísného a férového chlapa. Když ho někdo oblboval, tak měl po hehe.
 
Re: Re: sv.tomáš-hláska211
salista vs | email | 24.12.2013 19:49 | id 68229 | nahlásit
mas dalsi souhlas.js
 
Re: Re: sv.tomáš-hláska211
Josef Žibřid | email | 4.1.2014 19:47 | id 68841 | nahlásit
Ahoj,sloužil jsem 67-69.A mj.Hessoun byl třída!Oblbovat nešel.Rád na vojnu vzpomínám.
 
Re: Re: sv.tomáš-hláska211
tonda šianský | email | 26.3.2015 12:27 | id 88162 | nahlásit
Už jsem tady natrefil několikrát na jméno kapt. ,Hesouna že odešel sloužit do Třeboně já ta byl v letech 65 - 67 ale nemohu si na něho vůbec vzpomenout,jak asi vypadal? Pamatuji velitele Kozáka a nějakého podp.Knapčuka nebo tak nějak co sloužil na mašině v Lomnici Kdo ví ať popíše
 
Re: Re: Re: sv.tomáš-hláska211
Honza | 26.3.2015 18:14 | id 88169 | nahlásit
major Hesoun přišel do Třeboně v r. 68, takže jste se minuli
 
Re: Re: Re: sv.tomáš-hláska211
kuchynka jiří z Brna | email | 15.2.2018 10:25 | id 126391 | nahlásit
Zdravím, já jsem tam byl na hlásce v r. 1965-1966, pro jídlo a jiný proviant jsme chodili s bandaskami dolů na rotu, pro vodu do bytovky lampasáků s konví od mléka,za každého počasí. Mám fotku -tablo kluků z roty z období 1964-1966, ale nevím kdo je na ní, je to pěkně udělané, ale nepoznávám nikoho z roty PVOS. Myslím si, že Ty bys mohl někoho poznat,ahoj. J.K.
 
Re: Re: Re: Re: sv.tomáš-hláska211
Jiří Geisler | email | 22.4.2018 08:40 | id 128368 | nahlásit
Ahoj Kuchynko.Končil jsem vojnu na hradě v září 1965 v říjnu jako třetí ročník spolu s Rudlou Pakandlem který byl velitelem hlásky.Byl tam též náš zobák voj. Vilhelm a Pepa Dolejší ze žacléře.Jestli jsi narukoval v srpnu na hlásku 211 tak jsme se museli potkat. Ahoj zdraví Jirka Gesler z Prahy.
 
Re: Re: Re: Re: Re: sv.tomáš-hláska211
kuchynka jiří | email | 27.8.2018 22:05 | id 131404 | nahlásit
Ahoj Geislere, náhodou jsem dnes otevřel tento portál a Tvůj příspěvek mě zaujal. Přišel jsem na Svatý Tomáš 26 září 1965 a byl jsem tam do září 1966. Velitelem tam byl kluk někde od Svitav, mám tušení, že by to mohl být ten VILHELM. i to jméno Pepa Dolejší je mně trochu povědomé,oni pro nás byli mazáci, přišli jsme tam tři-já z Brna, jeden zjihu Slovenska,možná z Bratislavy a třetí byl odněkud z Východu Slovenska. Mám je všechny na fotkách, ale neumím to rozluštit.Velitelem byl fajn kluk blondák, měli jsme tam psa, vysloužice od P.S , potom jsme získali štěně, všechno mám na foto.Určitě bych to chtěl rozluštit, pokud máš něco přínosného ozvi se . Jura z Brna
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: sv.tomáš-hláska211
Kuchynka Jiří | email | 6.9.2021 14:35 | id 158690 | nahlásit
Ahoj Jirko Geislere,já jsem přišel na hrad 20. 09.1965. Ten zmíněný "zobák " Vilhelm byl asi můj velitel a byl někde od Svitav. V srpnu jsem narukoval do Třeboně a potom na Sv Tomáš . Napiš něco blíže , jestli je něco nového . Ahoj Jirka Kuchynka z Brna tel.604 751 404
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: sv.tomáš-hláska211
Josef Babor | email | 11.8.2016 22:19 | id 107540 | nahlásit
Ahoj Jirko,také jsem sloužil na Sv. Tomáši v letech 1963-1965,na tebe a ostatní kluky z hlásky si pamatuji,sloužil jsem na lokátoru jako operátor celou vojnu tj.26měsíců.Byl jsem se tam podívat po jednapadesáti letech před 14ti dny-hrádek je opravený,véž je zpřístupněna veřejnosti-je to tam hezký.Zato na rotě -hrůza.Nahoře na kopci co byli lokátory není ani ta rampa,jen posed pro myslivce-zato jsou všude asfaltky.Kontakt mám zatím jen na Karla Fojtíka co byl na sále.Pokusím se s Karlem sehnat nějaké kontakty-byla by paráda se tam někdy sejít,ale už moc času nemáme,ahoj Pepík Babor.
 
Re: Re: sv.tomáš-hláska211
kuchynka jiří | email | 27.8.2018 22:24 | id 131405 | nahlásit
Ahoj Pepo Babore, překvapil si mně , že si pamatuješ mně a jiné kluky z hlásky. To já nemohu říct ,ale hledám jakoukoliv informaci o té době a zejména o klucích ,kteří tam se mnou sloužili. Díky za každou informaci,která by mě pomohla najít nějaké kluky.Mám tablo kluků z vaší rotyr.1965-1966, ale tam já nikoho nepoznávám, my jsme na rotu chodili pro jídlo, nijak jsme se tam nemotali. Ahoj J ura K.
Panoramatický pohled z hradu
Tonda | email | 15.2.2012 15:20 | id 42361 | nahlásit
Známý pohled do vnitrozemí
Martin K. | 19.12.2011 15:50 | id 39348 | nahlásit
ed250.rajce.idnes.cz…
A zde vystrkují růžky Alpy. Hláskaři určitě znaji.
ed250.rajce.idnes.cz…
pionýrský tábor
Václav Burle | email | 23.3.2011 13:33 | id 29228 | nahlásit
Na hlásce jsem se byl podívat někdy kolem roku 1980 v létě. Byl jsem tam služebně překontrolovat pionýrský tábor.
Sloužil jsem na Tomáši podzim 1990-jaro 1992
Petr Šmíd | email | 24.2.2011 19:09 | id 27501 | nahlásit
Ahoj zdravím všechny kdo sloužil na Sv. Tomáši nevím jak ostatní ale pro mě to bylo moc super. Sloužil jsem tam s Petrem Zigo to byl slovák. Dušan Kozumplík ten byl z Vracova Tomáš Šťastný ten je z Brna s ním jsem s jediným v kontaktu. Pak tam byl Wily z Ostravy ale nevím jméno ten sloužil na hlásce no a samozřejmě Flígr ,Bobr Machara to byli vojáci z povolání ozvěte se někdo rád bych zavzpomínal čus Petr Šmíd ze Semil.
 
Re: Sloužil jsem na Tomáši podzim 1990-jaro 1992
Dušan Kozumplík | email | 13.12.2017 17:21 | id 123838 | nahlásit
Jojo...zdravím za tátu,určitě mu to přečtu...pamatuje si na vás Pane Šmíde.Byli jsme tam s tátou v roce 2017,je to tam celé rozpadlé a všude plíseň🙇.Určitě se ozvěte na fb Jolana Kozumplíková..Děkuji nashledanou
PH 252 Dolni Vltavice
Condor | 22.2.2011 22:22 | id 27382 | nahlásit
Zdravím ročník 88-90
 
Re: PH 252 Dolni Vltavice
Vláďa Lán | email | 24.2.2011 11:28 | id 27480 | nahlásit
Ahoj. Který ty jsi? Já sloužil na PH 252 v roce 1989, dělal jsem tam velitele až do průseru, který skončil basou. :-)
 
Re: Re: PH 252 Dolni Vltavice
Tomáš Říha | email | 24.2.2011 13:31 | id 27485 | nahlásit
Ahoj Vláďo,s tebou je legrace,kolik vás tam sloužilo,že se ani neznáte? Nás bylo 3-5 lidí a všichni jsme se navzájem znali. Včera jsem psal Dušanovi, jestli přijede na sraz,tak doufám,že mu to vyšlo a dorazí. Už se nám to blíží, těším se, že se poznáme. Ahoj Tomáš
 
Re: Re: Re: PH 252 Dolni Vltavice
Vláďa Lán | email | 4.3.2011 16:42 | id 27989 | nahlásit
To máš těžký. Jednak mám fakt sklerózu na jména a potom na tomášských hláskách jsme se dost točili, já sám vystřídal tři. Že to je můj ročník neznamená, že jsme se na hlásce potkali. A třeba taky jo, pak by to byla paráda. :-) Ze známých jsem zatím zaregistroval jen Dušana.
 
Re: Re: PH 252 Dolni Vltavice
Condor | 4.3.2011 22:00 | id 28017 | nahlásit
Zdravím. Condor- Tono Molitoris ak ti to niečo hovori spod Tatier.Na Tomáš sme prišli z prímača 9.6.89 slúžil som na 211 ani neviem ako dlho, potom až do konca vojny na 252 bez starých to bol veget.Mali sme čierneho vlčiaka Fida ktovie ako skončil a namaľované vrtuľníky na teplákovej bunde.Moj ročník bol aj Peter Bankoš,Ivan Janečka,Ľuboš Novák,Dušan Opold,Zdeno Kováč.Do civilu nás pustili 3.12.90. Tak neviem či si pamätáš.
 
Re: Re: Re: PH 252 Dolni Vltavice
Vláďa Lán | email | 14.3.2011 12:28 | id 28457 | nahlásit
Aha, tak už vím proč si na tebe nepamatuji. :-) Nemám zas takovou sklerózu. :-) Byl jsem tvůj suprák a na těch dvou hláskách jsem sloužil v jiné době, takže jsme se pokaždé minuli. Na 252 se mnou sloužil kluk ze Slovenska (už ani nevím jestli jsem byl jeho půlka nebo mazák), jmenoval se Jano. Příjmení nevím. Vysoký, hubený, kudrnatý kluk.
Na psa Fida si pamatuji.
 
Re: Re: Re: PH 252 Dolni Vltavice
Tadeusz Heczko | email | 30.7.2011 07:38 | id 34331 | nahlásit
Zdar chlapi.Na vaši hlásce jsem nesloužil.Ja zůstal pod Křížencem ale byli jsme spolu na přijimači.Na vojesko.cz mně najdete jako Gastona na PH 151 Zelená hora.
 
Re: Re: Re: Re: PH 252 Dolni Vltavice
J. | 24.7.2013 18:26 | id 62949 | nahlásit
Gaston z Bystřice n. O.
 
Re: Re: Re: PH 252 Dolni Vltavice
Peter Bankos | email | 29.10.2011 17:11 | id 37467 | nahlásit
Ahoj Tono,pamatas si ma?Myslim si ze urcite.Peter Bankos.Bol som na 211tke.
 
Re: Re: Re: Re: PH 252 Dolni Vltavice
PH 252 | 29.10.2011 20:52 | id 37474 | nahlásit
Nazdar chlape ako sa máš to vieš že sa pamätám jediný z okolia ktorí bol na PH.Momentálne kde teraz bojuješ ... som rad že si sa ozval .
 
Re: Re: Re: Re: Re: PH 252 Dolni Vltavice
Peter Bankos | 30.10.2011 10:26 | id 37487 | nahlásit
Ahoj Tono,momentalne som v Poprade,kde aj pracujem.A uz daaaaavno nebojujem hehehehe aj ked viem ako si to myslel.Spominam si na viacej veci z vojny z tych cias.A dalo by sa o tom rozpravat dost dlho.Bol som na PH211 spolu z Dusanom Opoldom,bol tusim z Trnavy.Zazili sme tam toho dost.A ty si momentalne kde?Mas rodinu ci si slobodny?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: PH 252 Dolni Vltavice
Tono | 10.11.2011 23:33 | id 37864 | nahlásit
Ja som ostal tiež pod Tatrami, chodím aj do Popradu tak mohli bi sme hodiť reč pospomínať na mlade časí
ozvi sa adm@post.sk čaves.
 
Re: Re: PH 252 Dolni Vltavice
Peter Bankos | 29.10.2011 20:09 | id 37470 | nahlásit
Ahoj.Mozno si ma nepamatas ale bol si moj stary na PH211.Ja si ta pamatam velmi dobre.Ukecany a priatelsky clovek.
sv.Tomáš 1980-1981
Tonda Perný | email | 26.1.2011 22:48 | id 25649 | nahlásit
ahoj,
byla to má rota,ale jinak jsem byl většinou na PH253,ale na rotu jsem občas musel a ke konci i kvůli různým školením tam většinou přespával a pak ranním vlakem a nebo odvozem z roty do Třebotovice.Spolu se mnou tam v té době sloužĺi kluci:Korabečný,Vavřina to jsou stejně jako já z kraje Pardubického a pak Mestyánek Galanta,Jirka Votoupal Rakovník,Mirek Hůla Domažlice,Laďa Šnejdar Křinec,okr.Nymburk,Venca Novotný Plzeň,Franta Kopřiva Neštěmice okr.Ústí N/L,Láďa Holman Plzeň jih,Jirka Šlapáček Rokycany,Jarda Reichel Plzeň.Je možné,že se mě tam zamotaly i kluci z PS Mlýnce,ale po té době už ...našel jsem a oprášil deník co jsem si psal a v něm pár adres z vojny.Budu rád když to někoho nakopne a přihlasí se ,že je zná a nebo si pamatuje na ně.Tonda
Vovzduch celina
Pavel Tkadlec | 26.1.2011 20:19 | id 25636 | nahlásit
Rád bych upřesnil popisku.Hláska byla umístěna na věži hradu ale nevím do kdy.Já tam přišel jaro 1988 a pozorovatelna byla umístěna na zemi před původním domkem úplně mimo zahradu.Sloužit jsme museli poctivě celou noc.Po půl roce jsem byl přemístěn do H.Planý ale koncem léta 1989 jsem tam byl týden na záskok a stále se sloužilo na zemi v dřevěné ohradce s TZK.Věž se asi stavěla až 1990.
 
Re: Vovzduch celina
Vláďa Lán | email | 31.1.2011 12:54 | id 25941 | nahlásit
Já na PH 211 sloužil pár měsíců léto/podzim 1989, to jsme se museli minout. A zažil jsem tam právě stavbu nové věže. Díly se sestavovaly za pomoci vrtulníku, mohli lítat jen brzy ráno, pak už se moc ohřál vzduch a s tou zátěží jim to nelítalo.
Takže já jsem na nové věži už sloužil.
 
Re: Vovzduch celina
John | 12.6.2011 19:31 | id 32437 | nahlásit
V létě 84 se již sloužilo z okopu ale staří ještě sloužili na věži. Takže pravděpodobně do podzimu 83 se sloužilo na Hradě, na věži.
 
Re: Re: Vovzduch celina
Josef N. | 20.10.2011 01:38 | id 37203 | nahlásit
Začalo se jim tam mrazem drolít schodiště a tak po zimě 82/83 raději vykopali díru a sloužili z okopu.
Svatý Tomáš
Zdenek Sobek | email | 3.1.2011 21:08 | id 24515 | nahlásit
Sloužil jsem na Svatém Tomáši v letech 1980-82. Sháním někoho kdo tam sloužil v té době.Dělal jsem tam skladníka výstrojního materiálu.Velitel roty byl mjr.HEREC, politruka myslím dělal Novotný, potom tam byl z lampasáků Pospíšil, Flígr,Přibáň, Mičiak a už ani nevím kdo všechno.Byl jsem se tam podívat v srpnu 2009- rota je v dezolátním stavu.
 
Re: Svatý Tomáš
Perný Antonín | email | 26.1.2011 01:14 | id 25593 | nahlásit
Ahoj,
já jsem tam sloužil 80-81,ale rotu jsem viděl málo,sloužil jsem na PH253,ale pamatuju se tak trošku i na tebe,ale je to dlouho.Ale na Láďu Korábečnýho si pamatuješ ne?A v kuchyni vařil kluk z Plzně,ale na jeho jméno si nepamatuju.Ale pamatuju se jak jsme jeli z Budějek s nim s Láďou a ještě pár klukama z Třebotovic zapít civil a s Láďou jsme pak jeli domu do Pardubic ha ha ha jo jo zlate časy a hlavně mládí,člověk by ani neřekl,že už to je 30 let uff měj ahoj Tonda
 
Re: Re: Svatý Tomáš
Zdenek Sobek | email | 27.7.2011 20:37 | id 34264 | nahlásit
Ahoj,nemůžu si tě vybavit ale Vláďu Korábečného si dobře pamatuji,byl z Opatovic,dobrý kluk!Hůla byl takový poděs,Šlapáček to byl šofér,furt se hrabal v autech,Vavřina byl vzteklý podivín,Votoupal byl salámista a vařil tam Kuchař Novotný z Plzně,měl nějakou hotelovou školu či co.-super žrádlo! Ještě tam sloužil slovák Jung,Fiala-ti už tam byli půl roku přede mnou.Se mnou tam byli Milan Vlček,Vlado Brláš,Petr Přibán,Petr Vokráčko,Julek Záhorovský,Pepa Konigsmark,Pepa Kindrik-tobyl takový malý krpatý cikán aj.Rád na tu dobu vzpomínám.Škoda že se nám už asi nepodaří se setkat...
 
Re: Re: Re: Svatý Tomáš
Bro´dˇa Zˇelezný | 28.9.2014 22:44 | id 79538 | nahlásit
jména se téměř schodujou až na mě Standu od Liberce-tehdy,Godu-Madˇara..sešli sme se v r.2010,a Madˇara Czásara co se demonstr.podřezal kvůli šikanu Rešana.Pamatuješ na zástavu v Třebotkách?...nedělní oběd bram.knedlíky s jogurtem...?tak Pepa byl z Plzně..to byly časy
 
Re: Svatý Tomáš
Ivo Fojtl | email | 2.6.2013 23:44 | id 61366 | nahlásit
Já sloužil v letech 82-83 na bojovce i Světlíku. Pokud máš zájem pokecat o dávných dobách ozvi se na e-mail.
 
Re: Svatý Tomáš
Facebook ,Bro´dˇa Zˇelezný | email | 28.9.2014 22:28 | id 79535 | nahlásit
ahoj Standa-sklomrd a správce budov na Tomáši 1980-82 za Herce,zapoměl si na kontráše Cˇábelu,co sestřelil Amerikána a chytil kuchaře Pepu z Pha.,kterýmu sem pomáhal za čáru,psal sem koment.k videu na youtoube o Sv.Tomáši i o odvelení do Ratiboře u Mil.a dosl.v Třeboni na zapomění v Lomnici nad Luž.
1988-1990
Vláďa Lán | email | 30.8.2010 12:37 | id 19782 | nahlásit
Sháním někoho, kdo zde sloužil v těchto letech. Já přišel po přijímači na PH 254 Kapličky někdy v červnu 1988 a byl jsem tam rok, měl jsem přezdívku Figaro. Pak jsem sloužil na PH Dolní Vltavice a nakonec na PH Svatý Tomáš. Rád bych našel někoho, kdo má z té doby fotky, já o všechny přišel. Ozvěte se někdo, kdo jste tam byli v té době. Prosím mailem, sem tak často nechodím.
 
Re: 1988-1990
Pavel Tkadlec | 10.9.2010 13:11 | id 20103 | nahlásit
Ahoj.Já jsem na této hlásce sloužil po příchodu z PŠ Zvolen v roce1988 a na jaře roku 1989 jsem byl přemístěn na hlásku v Horní Plané.Někdy v červnu 1989 jsem byl na tomto stanovišti za někoho kdo měl dovolenku zaskakovat.Tak jestli jsi tam už v tomto termínu byl tak jsme se tam mohli potkat pokud jsi tu dovolenku neměl ty.Mám nějaké fota z té doby ale zatím je sem je nenašel.Pokud je najdu určitě pošlu.Ještě si pamatuji na rok 1988 kdy jse tam měli fenu jménem Kačka,Káča,Kačena a běhal za ní pes Rony.
 
Re: Re: 1988-1990
Poledno František | email | 28.9.2010 12:41 | id 20623 | nahlásit
Zdravim, já jsem nastoupil na PŠ do Zvolena v 86 a pak jsem byl po 5 měsících převelen na Svatý Tomáš. Byl jsem tam na operačním do podzimu 88. Tak jsme se pravděpodobně slyšeli v telefonu - Pyrit 8. To jméno Tkadlec je mi povědomí. Ronyho k nám přivezl Huljak jako štěně, ale pak si ho vzal jeden kolega od vás z hlásky, na jméno si už bohužel nevzpomínám.
Čau.
 
Re: Re: Re: 1988-1990
Pavel Tkadlec | 30.9.2010 12:29 | id 20717 | nahlásit
Taky zdravím.
Matně si taky vybavuji tvé jméno.Vzhledem k tomu že jsme se s vámi z kopce moc nepotkávali.Ještě jsem zapoměl že jsem byl ze začátku z hlásky stažen na rotu s možností dělat správce budov ale zdálo se mi to podřadný a nebavilo mě to tak mě ještě tehdy kpt.Flígr vrátil zpátky na hlásku.Takže jsme se mohli potkat na rotě třeba u kulečníku a s nekonečným přehráváním desky skupiny TURBO.
Ahoj
 
Re: Re: Re: 1988-1990
Vláďa Lán | email | 8.10.2010 11:50 | id 21018 | nahlásit
Ahoj,
Tvé jméno je mi povědomé, i když se mohu plést. Je to už dlouho. Ale npor. Huljaka si pamatuji dobře. Jestli si dobře vzpomínám, tak na operačním byl i pes stejného jména. :-)
 
Re: Re: Re: 1988-1990
Pavel Tkadlec | 26.1.2011 19:44 | id 25632 | nahlásit
Ahoj.
Možná jsme taky mohli spolu komunikovat ještě přes radiostanice umístěné za domkem v Tatře 805.Někdy se použivala z důvodu pomocného přenosu.Měl jsem to tenkrát tam na starosti.Já jsem totiž ve Zvolenu nebyl u hláskařů ale jako operator dálkoměru P 35.
Jsem ale rád že jsem skončil u hlásek bylo to super.Hlavně H.Planý.
 
Re: Re: Re: Re: 1988-1990
J. | 24.7.2013 17:56 | id 62947 | nahlásit
Pamatuješ si jak byla v Planý venku natažená anténa ? Prostředek byl na bříze nad psí boudou, jeden bok upevněn na věži, druhy.. to si už nepematuju. Asi někde u těch hasičských seker a lopat. A ty věčné problémy s bleskojistkama po bouřich... spivajici dráty v silných mrazech. Měli jste tam ještě záhonky a zabradlíčka z březových prutů ? Byl už v zadu v kumbalu svěrák ? O ten jsem dlouho bojoval,o pilku na železo a pilníky rovněž. :)
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1988-1990
J. | 24.7.2013 18:18 | id 62948 | nahlásit
Hned pod hřištěm pod cestou byly natahany nějaký dřeva z lesa. Stálo to tam už když jsem přišel na hlásku v 84 v létě a byly tam i po roce a půl, když mne odvezli. Žila v tom lasička. Občas jsem ji hodil nějakýho chrousta nebo žižaly. To když byla nuda a nebylo co dělat, jinak myši tam bylo habaděj. V zimě byla lasička celá bílá a měla jenom černý konec ocasu. Prakticky ji nebylo vidět na tom čistým sněhu. Pak jsme měli kočky, mladý a starýho kocoura. Dodnes si pamatuju jak strašně smrděly ty jejich houna, když nadělaly někde pod postele nebo za skřině. Tak jsem je postupně odnosil do Planý aby si toho nikdo z kluků nevšiml... i toho starýho kocoura Mikeše, který se asi dvakrát vrátil než jsem jej v siťovce hodil na dřevo na rakouský náklaďák. A Mikeš odcestoval do Raichu. :)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: 1988-1990
Vláďa Lán | email | 8.10.2010 11:43 | id 21015 | nahlásit
Ahoj,
v červnu 1989 jsem na Tomáši ještě nebyl, v té době jsem sloužil na Spáleništi nebo jsem se přesouval do Dolní Vltavice. Na jméno psa z Tomáše si ani nepamatuji, moc dlouho jsem tam nebyl. Převeleli mě tam poté, co jsem strávil týden v base, abych byl pod dohledem. :-)
 
Re: Re: Re: 1988-1990
Pavvel Tkadlec | 26.1.2011 19:35 | id 25631 | nahlásit
Ahoj.
Zajímalo by mě když jsi přišel na hlasku na Tomaši jestli ještě byla na pokoji na zdi namalovana takova větší malůvka.Tenkrát jsem tam na zeď u postele namaloval sportovní Cessnu.
 
Re: Re: Re: Re: 1988-1990
Vláďa Lán | email | 31.1.2011 13:24 | id 25943 | nahlásit
Na takový obrázek si pamatuji, něco mi to říká. Já mám bohužel strašně špatnou paměť na takové detaily a na jména, ale na tohle si vzpomínám.
Nechystáš se na sraz hláskařů?
www.vojensko.cz/patr…
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1988-1990
Pavel Tkadlec | 31.1.2011 20:53 | id 25971 | nahlásit
Ahoj.
Vážně o tom srazu uvažuji.Vidím to ale asi tak na jeden den.Protože sraz se bude konat jak předpokládám dle příspěvků a zakladatele projektu v okolí hlásek jiného útvaru.Já když už tam budu tak bych se chtěl také projít po hláskách patřící pod rotu SV Tomáš.Na tom srazu bychom ale zase mohli potkat kamarády protože já nemám na jména taky paměť.Škoda ale vidím je jako dnes.Kdyby tady byli na foru tak bych je poznal.No uvidíme.Podle tvých příspěvků vidím že jedeš a jsi natěšen tak se asi potkáme.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1988-1990
Tomáš Říha | email | 31.1.2011 21:40 | id 25979 | nahlásit
Ahoj Vláďo, prominˇ, že ti sem lezu, chtěl bych jen reagovat na psaní Pavla Tkadlece. Bylo by bezva, pokud bys přijel, třeba i na jeden den, to záleží na tobě. Máš pravdu, že jsem první sraz chtěl zorganizovat co nejblíže naší hlásky 164 Všeruby, měl jsem tam i vše zhruba připraveno. Ale potom jsem poznal Bohouše a dohodli jsme se, že to uspořádáme u něho v penzionu. Přijde mi super udělat sraz hláskařů u něj, když je jeden z nás. A tím pádem to mám nyní na svoji hlásku cca 60 km, ale někde to být musí, vždy to bude mít někdo blíž a někdo dál,to je jasný. Bavil jsem se s několika kluky a druhý sraz bychom chtěli udělat právě někde v okolí Lipna, ale je brzy plánovat druhý, když jsme se ani nesetkali poprvé. Jinak, v sobotu se jedeme podívat na 164 a 201, zřejmě i na 111, ale z ní ještě kluci nepřihlásili, ale 2 slíbili účast. Asi každý to bude chtít spojit s návštěvou té své hlásky. A mimochodem, začíná se ozývat hodně lidí ze Slovenska, tak doufám, že z nich někdo dorazí. A Vláďa mi taky potvrdil, že přijede. Mějte se hezky Tomáš
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: 1988-1990
Nevidim | 19.3.2011 00:19 | id 29001 | nahlásit
Na Mlyncích a Dvořišti byli v roce 85 dva psi bratři Simi a Sini (někdo je myslím přivezl z Grabštejna).


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

PH 211 - Svatý Tomáš

Okres: Český Krumlov

GPS: 48°38'41.084"N, 14°6'14.189"E

Najít na mapě

Pozorovací hláska PH 211 - Svatý Tomáš, byla součástí 53. radiotechnického praporu Třebotovice (VÚ 1738).

Hláska se nacházela na vrchu Vítkův kámen (1035 m.n.m), v místech, kde stojí zřícenina stejnojmenného královského hrádku Vítkův kámen (nejvýše položený hrad u nás v ČR). Původně byla hláska umístěna přímo na hradě, ale kvůli špatnému stavu zdiva se hláska přestěhovala v roce 1983 pouze do okopu před hrad, kde byl i TZK.
V roce 1989 se pak vybudoval nový, klasický kovový stožár (36 metrů + 6 metrů nový nástavec), který na svém místě stojí dodnes a slouží pro potřeby mobilních operátorů. Stožár se stavěl za pomoci vrtulníku.

Související fotogalerie
A2009-02-13 18:16:05 U2023-10-23 12:22:16 TG156